Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
PS4 versie is niet te vinden in alle europese SEN Stores. via een USA account zou je het spel voor de PS4 kunnen aanschaffen, gratis downloaden omdat je de Vita versie heb gekocht gaat helaas niet.spaceboy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:28:
Weet iemand hoe het kan dat het spel Gunhouse (die ik gekocht heb op mijn PS Vita) ook beschikbaar is voor de PS4, maar kennelijk niet in Nederland? Hoe werkt dat? Kan ik dat ergens instellen zonder een nieuw account aan te maken ofzo?
Quote: "the devs said it was too expensive to release in EU, so they never did."
[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 12-11-2019 20:38 ]
Ah jammer. Thanks voor het antwoord. Vind het op de Vita echt een lollige game namelijk.Ike. schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:34:
[...]
PS4 versie is niet te vinden in alle europese SEN Stores. via een USA account zou je het spel voor de PS4 kunnen aanschaffen, gratis downloaden omdat je de Vita versie heb gekocht gaat helaas niet.
Quote: "the devs said it was too expensive to release in EU, so they never did."
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Schijnt alleen wel een stuk moeilijker te worden, dus ik houd mijn hart vast.
@spaceboy Niks aan de hand toch? Gewoon via een US account kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 13-11-2019 11:29 ]
Yeah ik heb Nioh als Bloodborne/Dark Souls fan aantal weken na release gespeeld. Er zitten inderdaad een paar moeilijke stukken bij. Zowel area's als bosses.. Wellicht een goedkope tip maar zeker niet beschamend; mocht je het inderdaad erg pittig hebben, gebruik de Nioh wiki. Er zijn een aantal zaken waarbij je moet wisselen van playstyle waardoor het een stuk makkelijker word.bram1984 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:27:
Gisteren een beginnetje gemaakt aan Nioh. Wat een vermakelijke game is dat eigenlijk. Heb ooit de demo kort gespeeld, maar dit smaakt wel naar meer. Vooralsnog iets minder moeilijk dan Sekiro, maar wel gewoon nog goed uitdagend met veel meer systemen (een skill tree én attributes levelen) en meer loot based, wat ik wel waardeer. Meteen ook in het eerste gebied een fijne "vet, hier was ik een uur geleden al!" shortcut gevonden.
Veel plezier er mee! Ik wilde recentelijk een NG+ doen voor wat trophies en andere zaken waar ik al halverwege mee was op te ruimen maar op de een of andere manier kwam ik er niet meer echt in. Misschien binnenkort na het geweld van alle nieuwe games en hopelijk net voor Nioh 2 uit komt toch maar de zin en tijd vinden.
Speelt heerlijk inderdaad, heb 'm destijds nooit afgemaakt. Werd mij wel wat te moeilijk.bram1984 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:27:
Gisteren een beginnetje gemaakt aan Nioh. Wat een vermakelijke game is dat eigenlijk. Heb ooit de demo kort gespeeld, maar dit smaakt wel naar meer. Vooralsnog iets minder moeilijk dan Sekiro, maar wel gewoon nog goed uitdagend met veel meer systemen (een skill tree én attributes levelen) en meer loot based, wat ik wel waardeer. Meteen ook in het eerste gebied een fijne "vet, hier was ik een uur geleden al!" shortcut gevonden.

Nog maar een keer induiken.
Ja en nee.bram1984 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:27:
Naarmate je verder komt unlock je steeds meer skills en talismans die je leven aanzienlijk makkelijker maken.
Beste voorbeeld is de Sloth talisman die de movement speed van bosses aanzienlijk vertraagt, zo wordt vrijwel elke boss easy mode. Slim gebruik maken van al je attributen maakt een flink verschil in deze game.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat houd ik in gedachte. Heb jij hem uitgespeeld?dvdkiwi schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:07:
[...]
Ja en nee.
Naarmate je verder komt unlock je steeds meer skills en talismans die je leven aanzienlijk makkelijker maken.
Beste voorbeeld is de Sloth talisman die de movement speed van bosses aanzienlijk vertraagt, zo wordt vrijwel elke boss easy mode. Slim gebruik maken van al je attributen maakt een flink verschil in deze game.
Ik denk alleen dat ik de komende tijd wat minder aan deze game toe zal komen. Zojuist Fallen Order besteld (mogelijk al morgen geleverd, hoop ik).
Platinum en albram1984 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:30:
[...]
Dat houd ik in gedachte. Heb jij hem uitgespeeld?
Heb me er uitstekend mee vermaakt, kwam wel als een verrassing omdat ik er niet zo heel veel van verwachtte.
kun je online gamen met een 2e account als er op het hoofdaccount een psn abonnement zit?
of moet je voor dat account dan ook een psn abonnement nemen?
Als het al 100k keer voorbijgekomen is had je de zoekfunctie ook kunnen gebruikenjoey82 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:56:
het is waarschijnlijk al 100.000 keer voorbij gekomen....
kun je online gamen met een 2e account als er op het hoofdaccount een psn abonnement zit?
of moet je voor dat account dan ook een psn abonnement nemen?
en nee, je hoeft geen apart ps+ te nemen
dankjewelDigitalError schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:57:
[...]
Als het al 100k keer voorbijgekomen is had je de zoekfunctie ook kunnen gebruiken
en nee, je hoeft geen apart ps+ te nemen
boemmie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:55:
heeft er iemand ervaring met het toevoegen van een externe harddisk aan de ps4, loopt nu echt wel tegen capaciteit issues aan op mijn ps4. Ik dacht zelf aan een 500gb ssd zodat ik in ieder geval door kan tot de ps5.
Is dit lastig te installeren of is het peanuts als in usb aansluiten en wordt gezien en kan er games op installeren?
Wacht je hebt capaciteits problemen, maar je gaat van 500 naar 500gb? Maar dus geen ruimte maar meer (gebrek aan) laadsnelheid?boemmie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:29:
[...]
correct, heb een oud beestje met 500gb opslag
10 second ninja DONE
500 + 500 = 1000Sagat schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:45:
[...]
[...]
Wacht je hebt capaciteits problemen, maar je gaat van 500 naar 500gb? Maar dus geen ruimte maar meer (gebrek aan) laadsnelheid?
Ik heb een
Nothing to see here, carry on
10 second ninja DONE
Vanavond eens uittesten met HZD dat ik nu aan het spelen ben en waarvan de laadtijden toch behoorlijk aan de hoge kant zijn.
Had er 1 bij AliExpress besteld en deze is dan eindelijk binnen en tja, wat zal ik ervan zeggen.v8power67 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:38:
[...]
Nee is blijkbaar echt android 10. In android 9 zit de support er wel voor ( ds4 verbinden) maar ijkbaar zit er een bug in plus aantal knoppen werken niet.
Vandaar dat dit met android 10 dus gefixed word..
Net gekeken heb een one plus 5t en die krijgt q2 2020 android 10 support... Meh..
[...]
Had even gegoogled maar zijn best leuke te vinden.
https://www.grandado.com/...VLB1P7nqFnnxoCFxQQAvD_BwE
https://www.beslist.nl/ac...0171799718305654968794140
Of anders AliExpress of zo daar zijn ze 4 a 5 euro.
Sowieso hoef je van een product van in totaal 2,75 niet veel te verwachten. De pasvorm is verrassend genoeg goed, had dit niet verwacht.
Het daadwerkelijk vastklikken is iets wat je met beleid moet doen want het voelt allemaal vrij fragiel aan. Het sluit mechaniek is mss ook onhandig (weet ook zo geen betere oplossing) daar je hem moet overtrekken en dat verklaart de reacties dat het allemaal niet zou passen of dat ie te klein is.
Verder is de veer in de toestelhouder zelf ook niet een van de sterkste, wil nog wel eens niet terug in positie schieten maar het houd mijn OP5 prima/voldoende vast.
Op 1 van de foto's heb ik met een rode pijl het betreffende haakje gemarkeerd en met blauw wat er overheen getild moet worden om het geheel te sluiten en een foto van zijkant zodat het nog duidelijker is.
Al met al een okay ding en ik denk dat wat je in NL kopen kan niet veel beter is, iig wel duurder.

Klinkt goed zeker voor die prijs. Zal tegen tijd dat de update van OnePlus er is eens zo een ding regelen. Nu kan ik er helaas niks mee.schumi2004 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:06:
[...]
Had er 1 bij AliExpress besteld en deze is dan eindelijk binnen en tja, wat zal ik ervan zeggen.
Sowieso hoef je van een product van in totaal 2,75 niet veel te verwachten. De pasvorm is verrassend genoeg goed, had dit niet verwacht.
Het daadwerkelijk vastklikken is iets wat je met beleid moet doen want het voelt allemaal vrij fragiel aan. Het sluit mechaniek is mss ook onhandig (weet ook zo geen betere oplossing) daar je hem moet overtrekken en dat verklaart de reacties dat het allemaal niet zou passen of dat ie te klein is.
Verder is de veer in de toestelhouder zelf ook niet een van de sterkste, wil nog wel eens niet terug in positie schieten maar het houd mijn OP5 prima/voldoende vast.
Op 1 van de foto's heb ik met een rode pijl het betreffende haakje gemarkeerd en met blauw wat er overheen getild moet worden om het geheel te sluiten en een foto van zijkant zodat het nog duidelijker is.
Al met al een okay ding en ik denk dat wat je in NL kopen kan niet veel beter is, iig wel duurder.
[Afbeelding: ds4_1]
[Afbeelding: ds4_2]
[Afbeelding: ds4_3]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Probleem voor mij altijd met dit soort games is, dat als ik ze niet helemaal door kan spelen in een aansluitend tijdsbestek (weken of een maand), dat of mijn interesse wegzakt of na een te lange tijd ik er niet meer in kan komen, de moeilijkheidsgraad te hoog is om in te stappen (ik ken de knoppen combinaties niet goed meer).bram1984 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:27:
@spaceboy Niks aan de hand toch? Gewoon via een US account kopen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Volgens mij werkt het zo niet (althans bij mij nu niet). Wanneer je een externe schijf koppelt, wordt alles naar je externe schijf geinstalleerd en blijft je interne schijf (vrijwel) ongebruikt.
Dat klopt niet. Je kan een default locatie aangeven ('systeemopslag' of 'uitgebreide opslag') waar de installatie van games automatisch terecht komt. Je kan dit echter per game individueel wijzigen. Dit kan onder Instellingen -> Opslag, en als je dan op je interne of externe opslag klikt, krijg je het overzicht van alle games op die schijf en kan je dan individuele games aanklikken (dacht via Option knop) om ze naar de andere opslag te verplaatsen.Halfkakkende schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:36:
[...]
Volgens mij werkt het zo niet (althans bij mij nu niet). Wanneer je een externe schijf koppelt, wordt alles naar je externe schijf geinstalleerd en blijft je interne schijf (vrijwel) ongebruikt.
Overigens, voor zover ik me herinner, gaan ook niet alle games verplaatst worden op het moment dat je de default installatie-schijf wijzigt. Dat is enkel voor nieuw te installeren games.
EDIT: de reden dat ik het zo direct weet is omdat ik net zelf mijn Horizon Zero Dawn van extern naar intern verplaatst heb voor wat benchmarks. Straks gaat hij terug naar extern maar dan naar een SSD.
[ Voor 57% gewijzigd door Twixie op 14-11-2019 16:48 ]
Verwijderd
Uiteraard al diverse tips gevonden; videos altijd laten transcoderen, direct play uit... om een lang verhaal kort te maken, iedere setting is al eens aangepast en het resultaat blijft hetzelfde, video en audio out of sync. Tijdens de zoektocht uiteraard ook heel veel tegengekomen dat meer mensen hier last van hebben op de ps4, maar de zaligmakende oplossing zit er nooit tussen... tot aan het rebuilden van de database op de ps4 aan toe. Tekort aan rekenkracht kan het niet zijn, als een oude Galaxy Tab S van 6 jaar oud het goed kan afspelen, dan moet een PS4 het zeker kunnen. Server kant zou het probleem niet kunnen zijn omdat andere apparaten er geen problemen mee hebben.
Is dit nou echt normaal en gewoon een probleem met de PS4 icm Plex? Daar lijkt het wel op als ik mijn zoektochten naar een oplossing moet geloven.
Gouden tips en trucs van harte welkom, want het is om moedeloos van te worden... want ik kan het niet verklaren. Misschien toch een setting op de server?
Edit: wat mij overigens ook nog opvalt is dat hoe de instellingen ook staan, de kwaliteit van het beeld bij afspelen op de PS4 altijd minder is dan op andere apparaten... zelfs hoge bitrate videos zien er zeer downscaled uit wat zich toont in blokkerige schaduwen en kleurovergangen enz. ondanks dat er er staat ingesteld dat de originele kwaliteit gebruikt behoort te worden.
[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 15-11-2019 10:00 ]
Helaas een jammerlijke faal. De SSD is 240GB en je externe storage moet blijkbaar minstens 250GB groot zijn.Twixie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:24:
Ik heb hier nog een ongebruikte SSD liggen van 250GB en zou dus perfect een game dat ik actief aan het spelen ben daarop kunnen zetten, terwijl de rest van mijn bibliotheek op mijn 4TB schijf staat.
Vanavond eens uittesten met HZD dat ik nu aan het spelen ben en waarvan de laadtijden toch behoorlijk aan de hoge kant zijn.
Als deel van de test heb ik wel ontdekt dat de interne storage zo’n 15% sneller is dan mijn externe. Op YouTube vind je nog oude video’s die aantoonden dat extern sneller was maar dat was dan met een originele PS4 dus de Pro zal zijn interne storage beter voor mekaar hebben.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Maar dan het hachelijke puntje over de ondermaatse prestaties op een "verouderde PS4".
[quote]
Irritanter is dat al deze grafische pracht en praal behoorlijk zwaar is voor oudere consoles. Spelend op een oude PlayStation 4 zul je merken dat je regelmatig met framedrops krijgt te maken. Zeker op de planeet Bogano zakte de framerate soms echt flink in, zodanig dat het vervelend werd om te spelen. Dat de console het er moeilijk mee had bleek ook wel uit de crashes die enkele keren plaatsvonden.
[/quote]
Kan dit nog met patches opgelost worden of moet ik echt een Pro of een PS5 aanschaffen om te kunnen genieten van deze game?
Ik vind het erg zorgelijk.
Dit lijkt me ook de eerste keer te zijn dat je met een non-Pro de pineut bent en een Pro eigenlijk een must is. Lijkt me ook wat lui-heid. In de PC wereld is het doodnormaal dat je sommige grafische features aan of uit kunt zetten zodat het spel nog soepel draait afhankelijk van je hardware. Waarom kunnen ze dan bij de PS4 ook neit sommige zaken terugschroeven of helemaal disablen als je op een non-Pro speelt ?!Stef120 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:23:
Maar dan het hachelijke puntje over de ondermaatse prestaties op een "verouderde PS4".
Zal wel weer in een toekomstige patch opgelost worden, geeft meteen een goede reden om het bij een sale te kopen in plaats van de volledige prijs te betalen.Twixie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:50:
[...]
Dit lijkt me ook de eerste keer te zijn dat je met een non-Pro de pineut bent en een Pro eigenlijk een must is. Lijkt me ook wat lui-heid. In de PC wereld is het doodnormaal dat je sommige grafische features aan of uit kunt zetten zodat het spel nog soepel draait afhankelijk van je hardware. Waarom kunnen ze dan bij de PS4 ook neit sommige zaken terugschroeven of helemaal disablen als je op een non-Pro speelt ?!
Neemt niet weg dat dit gewoon niet had mogen gebeuren.
Het is jammer, maar bij de OG Xbox One gebeurt het met regelmaat. Daarom ook blij dat ik zelf met een X zit, maar heb dus nog wel een normale PS4. Ik denk dat het bij veel games, zeker rond de launch, een probleem is wat wel opgelost kan worden. Maar met de machines van nu is lastig te pinpointen wat het exacte probleem is. Vergeet ook niet dat veel consoles gewoon belabberd staan wat betreft luchtafvoer, waardoor de ene PS4 minder kan doen (vanwege underclocking CPU/GPU door hittevorming), dan de andere. Het is dan vaak meerdere keren een stuk doorlopen en kijken of het mis gaat. De kans is aanwezig dat het bijvoorbeeld alleen voorkomt als je console al een tijdje aan staat (omdat je door de game gaat) en een ontwikkelaar niet even naar het level kan springen waar het optreed. Ze halen vervolgens wat detail weg (minder polygonen te renderen is minder CPU/GPU nodig) en het probleem komt niet meer zo voor. Wellicht zijn wat assets aan het eind van de ontwikkelfase bijgewerkt en was er niet genoeg tijd om dit soort zaken te optimaliseren. Ze zullen wellicht ook een keuze hebben moeten maken wat betreft bugs oplossen met de capaciteit van het ontwikkelteam. Dat is ook waarom veel games bij launch nog veel bugs bevatten: er is te weinig tijd (omdat de publisher die niet meer geeft).Twixie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:50:
[...]
Dit lijkt me ook de eerste keer te zijn dat je met een non-Pro de pineut bent en een Pro eigenlijk een must is. Lijkt me ook wat lui-heid. In de PC wereld is het doodnormaal dat je sommige grafische features aan of uit kunt zetten zodat het spel nog soepel draait afhankelijk van je hardware. Waarom kunnen ze dan bij de PS4 ook neit sommige zaken terugschroeven of helemaal disablen als je op een non-Pro speelt ?!
Een maand na launch is vaak het meeste wel opgelost, maar daarom moet men ook blijven klagen op de devs en publishers om dit soort zaken te voorkomen. Mijns inziens is het afleveren van games met bugs iets wat in de komende generatie echt anders moet. Genoeg games die laten zien dat korte uitstel een paar weken voor originele releasedatum gewoon prima kan (Destiny 2: Shadowkeep bv). En dat zelfs eerder ook gewoon prima is (Zie Cyberpunk en Watch Dogs 3)
Uit hetzelfde artikel:Stef120 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:23:
Wauw! Mooi cijfer hoor op de frontpage voor Star Wars: Jedi Fallen Order. Dat beloofd wat en ik kijk echt uit naar deze game!!
[quote]
Irritanter is dat al deze grafische pracht en praal behoorlijk zwaar is voor oudere consoles. Spelend op een oude PlayStation 4 zul je merken dat je regelmatig met framedrops krijgt te maken. Zeker op de planeet Bogano zakte de framerate soms echt flink in, zodanig dat het vervelend werd om te spelen. Dat de console het er moeilijk mee had bleek ook wel uit de crashes die enkele keren plaatsvonden.
[/quote]
Kan dit nog met patches opgelost worden of moet ik echt een Pro of een PS5 aanschaffen om te kunnen genieten van deze game?
NB: Electronic Arts meldde donderdagavond dat er een patch voor de PS4- en Xbox One-versie van de game klaarstaat die de laadtijden bij respawns verkort. Er wordt nog gewerkt aan een patch die de verdere prestaties op de consoles moet verbeteren. Het is nog niet bekend wanneer die patch gereed is.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Twixie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:43:
[...]
Dat klopt niet. Je kan een default locatie aangeven ('systeemopslag' of 'uitgebreide opslag') waar de installatie van games automatisch terecht komt. Je kan dit echter per game individueel wijzigen. Dit kan onder Instellingen -> Opslag, en als je dan op je interne of externe opslag klikt, krijg je het overzicht van alle games op die schijf en kan je dan individuele games aanklikken (dacht via Option knop) om ze naar de andere opslag te verplaatsen.
Overigens, voor zover ik me herinner, gaan ook niet alle games verplaatst worden op het moment dat je de default installatie-schijf wijzigt. Dat is enkel voor nieuw te installeren games.
EDIT: de reden dat ik het zo direct weet is omdat ik net zelf mijn Horizon Zero Dawn van extern naar intern verplaatst heb voor wat benchmarks. Straks gaat hij terug naar extern maar dan naar een SSD.
Wat is de status als je kijkt bij "Status van media server" (iets in deze trant)? Als daar niet staat "dichtbij" valt het probleem waarschijnlijk lichtelijk te verklaren, tenminste in mijn geval krijg ik betere kwaliteit bij "dichtbij" (dan niet). Verder heb ik nog nooit problemen gehad met PS4 en Plex.MicGlou schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:13:
Mensen met tips voor het afspelen van videos met Plex op de PS4? Ik krijg het maar niet voor elkaar om videos van diverse formaten/kwaliteit icm met diverse soorten audio streams goed te laten lopen... video en audio zijn vaker out-of-sync dan dat het goed gaat. Dezelfde video's spelen op alle andere apparaten probleemloos af; telefoon, tablet, pc... geen probleem, alleen de PS4 wil maar niet goed afspelen.
Uiteraard al diverse tips gevonden; videos altijd laten transcoderen, direct play uit... om een lang verhaal kort te maken, iedere setting is al eens aangepast en het resultaat blijft hetzelfde, video en audio out of sync. Tijdens de zoektocht uiteraard ook heel veel tegengekomen dat meer mensen hier last van hebben op de ps4, maar de zaligmakende oplossing zit er nooit tussen... tot aan het rebuilden van de database op de ps4 aan toe. Tekort aan rekenkracht kan het niet zijn, als een oude Galaxy Tab S van 6 jaar oud het goed kan afspelen, dan moet een PS4 het zeker kunnen. Server kant zou het probleem niet kunnen zijn omdat andere apparaten er geen problemen mee hebben.
Is dit nou echt normaal en gewoon een probleem met de PS4 icm Plex? Daar lijkt het wel op als ik mijn zoektochten naar een oplossing moet geloven.
Gouden tips en trucs van harte welkom, want het is om moedeloos van te worden... want ik kan het niet verklaren. Misschien toch een setting op de server?
Edit: wat mij overigens ook nog opvalt is dat hoe de instellingen ook staan, de kwaliteit van het beeld bij afspelen op de PS4 altijd minder is dan op andere apparaten... zelfs hoge bitrate videos zien er zeer downscaled uit wat zich toont in blokkerige schaduwen en kleurovergangen enz. ondanks dat er er staat ingesteld dat de originele kwaliteit gebruikt behoort te worden.
Ik loop nu tegen het einde aan, maar echt hele toffe setting. Super veel te doen. Hier en daar wel wat herhaling, maar zeker niet vervelend. Het ziet er prachtig uit en loopt als een trein. Tweedehands voor rond de 20 euro wel te vinden. Erg leuk singeplayer avontuur waar je makkelijk 50+ uur in kwijt kan.
Na mijn Destiny verslaving/avontuur hoog tijd om wat singleplayer games te spelen die deze generatie zijn uitgekomen. Detroit is denk ik de volgende.
Het is geen lokale stream naar de PS4, die is aangesloten op een ander netwerk dan de server... maar dat zou het probleem niet mogen zijn want dan zouden ook andere devices die op afstand streamen hetzelfde probleem moeten vertonen en dat doen ze niet, ook niet als ze op hetzelfde netwerk zitten.Satom schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:24:
[...]
Wat is de status als je kijkt bij "Status van media server" (iets in deze trant)? Als daar niet staat "dichtbij" valt het probleem waarschijnlijk lichtelijk te verklaren, tenminste in mijn geval krijg ik betere kwaliteit bij "dichtbij" (dan niet). Verder heb ik nog nooit problemen gehad met PS4 en Plex.
Volgens mij klopt dit niet (vroeger ooit eens opgezocht). Een PS4 gedraagt zich niet zoals een PC waarbij de CPU/GPU kan gaan throttlen en de performance naar beneden gaat. Bij de PS4 is de performance gewoon een gegeven/constante, en wanneer er oververhitting dreigt, zal hij gewoon een shutdown doen en niet geen underclocken.Martinspire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:47:
[...]
Vergeet ook niet dat veel consoles gewoon belabberd staan wat betreft luchtafvoer, waardoor de ene PS4 minder kan doen (vanwege underclocking CPU/GPU door hittevorming), dan de andere.
Juist daarom is het redelijk belachelijk als een developer niet eens een game vlot kan laten draaien op een bepaalde console, want dan is het toch echt wel luiheid omdat ze het niet willen optimalizeren voor die bepaalde console.
Na 2x het complete artikel (opnieuw) doorgelezen te hebben zag ik dat het iets verder onderop stond 😅
Helder en fijn dat er een patch komt maar het komt nog steeds over dat de release gerushed is.
[ Voor 18% gewijzigd door Stef120 op 15-11-2019 12:02 ]
Tja, what's new bij EAStef120 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:00:
[...]
Na 2x het complete artikel (opnieuw) doorgelezen te hebben zag ik dat het iets verder onderop stond 😅
Helder en fijn dat er een patch komt maar het komt nog steeds over dat de release gerushed is.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Check, dan heb je precies hetzelfde als wat ik had. Hier opgelost door de PS4 wel rechtstreeks verbinding te laten maken met de server. Met een laptop/pc kan ik ook prima buiten mijn eigen netwerk om prima streamen (via het web/de app op max kwaliteit), alleen met de PS4 niet. Ik gok dat de PS4 het op de een of andere manier niet kan verwerkenMicGlou schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:29:
[...]
Het is geen lokale stream naar de PS4, die is aangesloten op een ander netwerk dan de server... maar dat zou het probleem niet mogen zijn want dan zouden ook andere devices die op afstand streamen hetzelfde probleem moeten vertonen en dat doen ze niet, ook niet als ze op hetzelfde netwerk zitten.

GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat zal lastig gaan op hetzelfde netwerk want de PS4 en de server staan kilometers bij elkaar vandaan. Misschien maar eens aan de plexpass zodat media eerst gedownload kan worden.Satom schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:09:
[...]
Check, dan heb je precies hetzelfde als wat ik had. Hier opgelost door de PS4 wel rechtstreeks verbinding te laten maken met de server. Met een laptop/pc kan ik ook prima buiten mijn eigen netwerk om prima streamen (via het web/de app op max kwaliteit), alleen met de PS4 niet. Ik gok dat de PS4 het op de een of andere manier niet kan verwerken
Hoewel je zou denken dat de PS4 genoeg power in huis heeft was mijn vermoeden ook dat het gewoon niet lekker wil draaien... Je leest er ook veel klachten over maar kon het mij moeilijk voorstellen.
Wreckfest en NFS 2015 staan nog op de lijst.
Maar nu ben ik zo af en toe bezig geweest met Horizon Chase Turbo.
Wat is dat een toffe game zeg!
Het gaat rete snel er zit best een dikke gameplay verstopt onder dat cartoony uiterlijk!!
Zeker de verschillende keuze in te unlocken upgrades en verschillende speelbare auto's daagt me uit om toch te experimenteren.
Zuid Africa races net afgerond en nu punten grinden om het volgende continent te unlocken.
Was gratis in de ps+ tijdje terug dus als je je een keer verveeld en deze staat in je library, zeker aan te raden!
Detroit is erg gaaf. Zeker een aanrader.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:27:
Even zomaar een gratis tip tussendoor. Vast geen onbekende voor velen hier, maar wil toch even kwijt dat Days Gone een hele vette game is.
Ik loop nu tegen het einde aan, maar echt hele toffe setting. Super veel te doen. Hier en daar wel wat herhaling, maar zeker niet vervelend. Het ziet er prachtig uit en loopt als een trein. Tweedehands voor rond de 20 euro wel te vinden. Erg leuk singeplayer avontuur waar je makkelijk 50+ uur in kwijt kan.
Na mijn Destiny verslaving/avontuur hoog tijd om wat singleplayer games te spelen die deze generatie zijn uitgekomen. Detroit is denk ik de volgende.

Installatie van Death Stranding (nieuwe schijf) stopt op een willekeurig moment, PlayStation geeft dan “onbekende fout opgetreden” en schiet terug naar dit scherm. Schijf is schoon, reboot lijkt niet te helpen.
Edit:
Delete download
Delete game
Rebuild DB
Reinstall game
Redownload update
Heeft het opgelost. Zonde van mijn vrije uurtje weer maar goed het werkt.
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 16-11-2019 18:32 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wacht maar als je straks 2 uur met pakketjes heb rondgelopen, dan is zo'n uurtje wachten nog best spannend.Donstil schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:55:
Iemand ervaring met dit?:
[Afbeelding]
Installatie van Death Stranding (nieuwe schijf) stopt op een willekeurig moment, PlayStation geeft dan “onbekende fout opgetreden” en schiet terug naar dit scherm. Schijf is schoon, reboot lijkt niet te helpen.
Edit:
Delete download
Delete game
Rebuild DB
Reinstall game
Redownload update
Heeft het opgelost. Zonde van mijn vrije uurtje weer maar goed het werkt.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Begin dit jaar heb ik eens een beginnetje gemaakt met Red Dead Redemption 2. Maar daar was ik vrij vlug in chapter 2 op de een of andere manier klaar mee. Vond 't traag en een beetje te veel gescript. Maar het begint nu weer enorm te kriebelen. Het spel is niet veranderd, dus 't zal nog steeds traag en gescript aanvoelen, maar ik weet nu wat me te wachten staat. Ik ben gewoon erg benieuwd naar het verhaal en ik wil de prachtige open wereld gaan bewonderen. De oude savegame heb ik zojuist gewist zodat ik echt met een schone lei ga beginnen. Heb d'r zin in
PSN ID: MrMichel_75
Misschien niet op die uren maar wel op de vrije uren in je eigen dagRaziel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:26:
Ach, op de uren die in DS gaan zitten maakt dat ene vrije uurtje ook niet uit.
Die wil je simpelweg niet vullen met dergelijk geneuzel.
Haha ja daar ben ik benieuwd naar, tot op heden bevalt -DHL Simulator Toekomst editie- best primaFlagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:31:
[...]
Wacht maar als je straks 2 uur met pakketjes heb rondgelopen, dan is zo'n uurtje wachten nog best spannend.
Ik ben ergens in episode 3 aanbeland gisteren, en het is best grappig maar je moet een serieuze hideo fan zijn wil je dolenthousiast worden vermoed ik.Donstil schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:17:
[...]
Misschien niet op die uren maar wel op de vrije uren in je eigen dag![]()
Die wil je simpelweg niet vullen met dergelijk geneuzel.
[...]
Haha ja daar ben ik benieuwd naar, tot op heden bevalt -DHL Simulator Toekomst editie- best prima
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dat ben ik overigens niet, dus we gaan het zienFlagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:28:
[...]
Ik ben ergens in episode 3 aanbeland gisteren, en het is best grappig maar je moet een serieuze hideo fan zijn wil je dolenthousiast worden vermoed ik.
Het is best vermakelijk, maar ik geloof niet dat ik het echt een spel kan noemen. Is een soort interactieve film en dan een film die alleen in filmhuizen gedraaid worden waar 10 man in de zaal zit, waarvan 4 schuilen voor de regen.Donstil schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:31:
[...]
Dat ben ik overigens niet, dus we gaan het zien
Maar nogmaals het is best vermakelijk, en hij heeft het prima gemarket door net te doen alsof je bij de intelligentia moet horen om het te kunnen begrijpen. Maar alleen hele domme mensen die daar intrappen. Soort catch 22.
Klinkt allemaal negatiever dan ik het bedoel overigens, dit spel heeft duidelijk een soort bestaansrecht.
[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 16-11-2019 20:44 ]
Misschien snap je het gewoon nietFlagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:43:
[...]
Het is best vermakelijk, maar ik geloof niet dat ik het echt een spel kan noemen. Is een soort interactieve film en dan een film die alleen in filmhuizen gedraaid worden waar 10 man in de zaal zit, waarvan 4 schuilen voor de regen.
Maar nogmaals het is best vermakelijk, en hij heeft het prima gemarket door net te doen alsof je bij de intelligentia moet horen om het te kunnen begrijpen. Maar alleen hele domme mensen die daar intrappen. Soort catch 22.
Klinkt allemaal negatiever dan ik het bedoel overigens, dit spel heeft duidelijk een soort bestaansrecht.
Je moet je pas zorgen maken als je het denkt wel te begrijpen.
Nog niet begonnen aan RDR2 maar merk toch wel een behoorlijke verschuiving in de mening van ieder over de game.MisterMichel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:55:
Begin dit jaar heb ik eens een beginnetje gemaakt met Red Dead Redemption 2. Maar daar was ik vrij vlug in chapter 2 op de een of andere manier klaar mee. Vond 't traag en een beetje te veel gescript. Maar het begint nu weer enorm te kriebelen. Het spel is niet veranderd, dus 't zal nog steeds traag en gescript aanvoelen, maar ik weet nu wat me te wachten staat. Ik ben gewoon erg benieuwd naar het verhaal en ik wil de prachtige open wereld gaan bewonderen. De oude savegame heb ik zojuist gewist zodat ik echt met een schone lei ga beginnen. Heb d'r zin in
Eerste maanden was het allemaal prachtig, tof en episch maar nu lees ik toch veel wat jij ook omschrijft.
Maar vooral de lange ritten schijnen tegen te vallen.
Ondanks dat kijk ik ook wel uit naar RDR2.
Hoop dat je het plezier weer oppakt
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Helemaal mee eens. Ik heb gisteravond 'eventjes' hoofdstuk 1 voltooid. Hoofdstuk 2 begonnen en ik kan in principe aan de slag in de open wereld. Vanavond weer lekker verder.Chaoss schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:10:
Ik vond het paardrijden juist episch, lekker door die wereld struinen, het zit boordevol met random encounters, wierde characters en andere wtf momenten. Het free roamen is juist het sterkste punt van RDR2.
Nu heb ik vaak met open wereld spellen dat ik het verhaal vergeet omdat ik teveel zij-activiteiten doe. Daar ben ik met dit spel ook een beetje bang voor. Daarom denk ik dat ik zo nu en dan een missie van het hoofdverhaal doe zodat ik het verhaal niet vergeet. Ach, zolang ik maar geniet, vind ik 't prima.
PSN ID: MrMichel_75
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Geen commentaar wordt lastig, maar ik kan goed kijken/luisteren naar Christopher Odd.Ronwiel schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:27:
Ben op zoek naar een Youtuber die complete playthrough's doet, maar met geen commentaar, of zo min mogelijk (als het op een leuke manier is). Aanraders?
Ze zouden eigenlijk een optie moeten geven om het verhaal er helemaal uit te halen. Gewoon een basic cutscene wie en waar je bent met je bende, en dan de wereld in schoppen.Chaoss schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:10:
Ik vond het paardrijden juist episch, lekker door die wereld struinen, het zit boordevol met random encounters, wierde characters en andere wtf momenten. Het free roamen is juist het sterkste punt van RDR2.
Wil weer een keer opnieuw beginnen maar wil niet lastiggevallen worden meer met het verhaal eigenlijk. Maar vooral ook niet online.
Gewoon lekker door die wereld hobbelen, misschien een hutje in de bergen betrekken en soort kluizenaar/jager worden.
[ Voor 51% gewijzigd door Flagg op 17-11-2019 22:35 ]
Dan zou je m moeten uitspelen. Daarna kan je gaan en staan waar je wiltFlagg schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:30:
[...]
Geen commentaar wordt lastig, maar ik kan goed kijken/luisteren naar Christopher Odd.
[...]
Ze zouden eigenlijk een optie moeten geven om het verhaal er helemaal uit te halen. Gewoon een basic cutscene wie en waar je bent met je bende, en dan de wereld in schoppen.
Wil weer een keer opnieuw beginnen maar wil niet lastiggevallen worden meer met het verhaal eigenlijk. Maar vooral ook niet online.
Gewoon lekker door die wereld hobbelen, misschien een hutje in de bergen betrekken en soort kluizenaar/jager worden.
Something under the bed is drooling
Mauz1978 schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:54:
[...]
Dan zou je m moeten uitspelen. Daarna kan je gaan en staan waar je wilt
*knip*
[ Voor 39% gewijzigd door Sagat op 18-11-2019 12:52 ]
Doe dat ff in spoiler tags, voor de mensen die de game nog niet hebben gespeeld.Flagg schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:46:
[...]
spoiler:Maar niet als Arthur, dan ben je dat pluisje die huisvader moet spelen.
[ Voor 2% gewijzigd door BM op 18-11-2019 11:28 ]
PSN: LinQ-NL
Ik ben daarom nu alleen nog de gele missies aan het doen. Er is echt gewoon super veel te doen naast de verhaalmissies. Maar ik heb niet zo veel tijd meer dus ik focus mij nu op het verhaal. Dat vind ik overigens episch (scripted of niet)!MisterMichel schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:29:
[...]
Helemaal mee eens. Ik heb gisteravond 'eventjes' hoofdstuk 1 voltooid. Hoofdstuk 2 begonnen en ik kan in principe aan de slag in de open wereld. Vanavond weer lekker verder.
Nu heb ik vaak met open wereld spellen dat ik het verhaal vergeet omdat ik teveel zij-activiteiten doe. Daar ben ik met dit spel ook een beetje bang voor. Daarom denk ik dat ik zo nu en dan een missie van het hoofdverhaal doe zodat ik het verhaal niet vergeet. Ach, zolang ik maar geniet, vind ik 't prima.
Ik heb het idee dat het spel er nóg beter uit ziet dan de eerste keer toen ik het speelde (vorig jaar oktober/november). Het is echt super vet om gewoon op je paard te rijden door het mooie landschap. De zon die opkomt en ondergaat etc. De mooie schitteringen/lichtinvallen die je dan krijgt als je onderwijl in een bos rijdt...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dit weekend aangeschaft en er een start mee gemaakt. Het is even lastig uitvogelen hoe alle systemen werken en het feit dat er nog een overscan issue in zit (wordt aan gewerkt), waardoor een belangrijk deel van de UI buiten beeld valt, hielp daar ook niet bij. Gelukkig op te lossen (in mijn geval althans) door m'n TV van 16:9 af te halen en op screen fit te zetten.bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:25:
Iemand trouwens Frostpunk al geprobeerd? Lijkt me wel tof.
Los van dat kleine probleempje speelt het echt verrassend goed en het is ook echt een erg goed spel. Het blijft uitdagend, je beland eigenlijk nooit in rustig vaarwater. Ook het feit dat je verschillende beleidskeuzes kan (en zal moeten) maken gaat wel bijdragen aan herspeelbaarheid. Een absolute aanrader wat mij betreft!
[ Voor 6% gewijzigd door Kwistnix op 18-11-2019 10:51 ]
Ik vond het echt een juweeltje op de pc. Geen idee hoe het op de console speelt, maar heb het in een ruk uitgespeeld destijds.Kwistnix schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:30:
[...]
Dit weekend aangeschaft en er een start mee gemaakt. Het is even lastig uitvogelen hoe alle systemen werken en het feit dat er nog een overscan issue in zit (wordt aan gewerkt), waardoor een belangrijk deel van de UI buiten beeld valt, hielp daar ook niet bij. Gelukkig op te lossen (in mijn geval althans) door m'n TV van 16:9 af te halen en op screen fit te zetten.
Los van dat kleine probleempje speelt het echt verrassend goed en het is ook echt een erg goed spel. Het blijft uitdagend, je beland eigenlijk nooit in rustig vaarwater. Ook het feit dat je verschillende beleidskeuzes kan (en zal moeten) maken gaat wel bijdragen aan herspeelbaarheid. Een absolute aanrader wat mij betreft!
Something under the bed is drooling
Ik kan er ook niet makkelijk mee stoppen, gisteren was 't ineens 1:30Mauz1978 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:22:
[...]
Ik vond het echt een juweeltje op de pc. Geen idee hoe het op de console speelt, maar heb het in een ruk uitgespeeld destijds.
en dat voor hoeveel €€ als ik vragen mag? in de pricewatch zie ik dat deze bijna even duur als een ps4 pro is. dan erger ik me opeens niet meer aan die laadtijden hoorkbloem schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:47:
Ik heb vorige week een 2TB SSD van samsung ingebouwd. Wat een verademing zeg. Het openen van de store, laden van games, switchen van een game naar PS menu en zelfs het downloaden gaat allemaal stukken beter en sneller.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 11:39 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 18-11-2019 12:19 ]
10 second ninja DONE
Zelf speel ik nagenoeg nooit games op release date, en vaak zelfs maar jaren later. Als je dan toevallig op dat moment hier een spoiler zou lezen, is dat nooit fijn.
Ben zelf ook wel nieuwsgierig, maar even van de hoge prijs uitgaande...... je zou dan nog kunnen overwegen om een kleinere (externe?) ssd te kopen, of zelfs in te bouwen en je interne dan naar een externe hdd bracket,Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:34:
[...]
en dat voor hoeveel €€ als ik vragen mag? in de pricewatch zie ik dat deze bijna even duur als een ps4 pro is. dan erger ik me opeens niet meer aan die laadtijden hoorof je moet hem voor een mooi prijsje hebben gescoord.
Voor je current games en/of games met veel laadtijd dan de ssd, en voor archief of games waar het niet of minder relevant is dan de mechanische drive?
10 second ninja DONE
het enige voordeel om mijn hdd uit te breiden is ruimte, voor de snelheid zou ik het nooit doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 13:14 ]
https://www.bol.com/nl/p/...5NsA.1_2.3.ProductPageUrlHamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:10:
ik kan zoveel euro's voor een ssd om de laadtijden te verminderen nooit goedpraten, maar hey ieder zn eigen geld natuurlijk. het blijft persoonlijk. ik vind de ps4 pro al zeer tevreden over de laadtijden van de ps4 pro.
Ik moet overigens zeggen dat ik dit ook heb gedaan met de gedachte dat ik deze straks over zal zetten in de PS5. Ik verwacht niet dat Sony een 2TB zal plaatsen omdat deze te zwaar op de prijs zal drukken.
Maar met de zwaardere games met lngere wachttijden haal je 50-60% performence winsten. De store staat in 2 seconden klaar op je scherm. Met downloaden is de schijf geen bottleneck meer. Met de installatiekopieen behaal je 300% winst. Etc...
ah oke, voor zulke dingen heb ik nog niet eens een 10tje over. maar zoals ik al zei, het is een persoonlijk ding. ik stoor me totaal niet aan de laadtijden. aan de andere kant vind ik het ook leuk om het apparaat zoveel mogelijk in zijn originele staat te laten.kbloem schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:18:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...5NsA.1_2.3.ProductPageUrl
Maar met de zwaardere games met lngere wachttijden haal je 50-60% performence winsten. De store staat in 2 seconden klaar op je scherm. Met downloaden is de schijf geen bottleneck meer. Met de installatiekopieen behaal je 300% winst. Etc...
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 13:22 ]
Ik wel, ik vind 200 te veel, maar wellicht mijn eigen advies opvolgen, een 1TB schijf of zelfs 500gb zal een stuk betaalbaarder zijn.Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:21:
[...]
ah oke, voor zulke dingen heb ik nog niet eens een 10tje over.
Normaliter wel, maar bij de ps3 en 4 zijn het gewooon ondersteunde scenarios, bij de ps3 was de ingebouwde schijf naast klein ook traag, dus het was bij mij een 2-1 combo destijds.maar zoals ik al zei, het is een persoonlijk ding. ik stoor me totaal niet aan de laadtijden. aan de andere kant vind ik het ook leuk om het apparaat zoveel mogelijk in zijn originele staat te laten.
2tb (was tijdje terug al, dus wel mechanishe) externe schijf gekocht, uit de behuizing, schijf in de ps4, 500gb schijf van ps4 naar de ps3 en org schijf ps3 (200gb?) naar de externe bracket....die dan af en toe gebruikt voor mijn x360, vond ik toch wel humor
Over het algemeen stoor ik me echter ook niet aan ps4 laadtijden BEHALVE bij sf5......ik zou dus zelfs met een 100gb schijfje al een heel eind opweg zjn om een (gedeelte van) mijn ergernissen bij die game weg te halen......maar goed, dan liever maar gelijk 500gb schijfje (er zit er toevallig nog een in mijn pc

Sowieso wil ik ook een andere pc en dan is kijken hoe sf5 op pc speelt, naar wat ik hoor is het laden dan geijkl al stukkie beter. En met steam sales etc hoeft de game dan ook niet zo duur te zijn.
10 second ninja DONE
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 14:14 ]
Hoeveel speel je dan? Ik zit op 20 uur in de week als het niet meer is en daar heeft het ook wel een beetje mee te maken denk ik.Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:21:
[...]
ah oke, voor zulke dingen heb ik nog niet eens een 10tje over. maar zoals ik al zei, het is een persoonlijk ding. ik stoor me totaal niet aan de laadtijden. aan de andere kant vind ik het ook leuk om het apparaat zoveel mogelijk in zijn originele staat te laten.
ik denk ongeveer hetzelfde als jij...het wiebelt nog al weleens.kbloem schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:24:
[...]
Hoeveel speel je dan? Ik zit op 20 uur in de week als het niet meer is en daar heeft het ook wel een beetje mee te maken denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 14:27 ]
Was ook niet van plan om nog te upgraden met een PS5 in aantocht, tenzij het echt moet.
En in het kader daarvan: afgelopen zaterdagavond slikte hij amper DVD's meer, disc bleef maar tollen en ging er met 1mm per minuut in. Naja, omdat ik toch FIFA wilde spelen met maten duwde ik 'm maar wat door, en toen de DVD er eenmaal volledig in zat gaf het me toch een kraak

Maar goed, hij deed het verder wel, dus ben gewoon gaan gamen. Toen de sessie afgelopen was en ik een andere DVD wilde proberen ging ie er amper uit en herkende hij 'm ook niet meer.
Tijd voor actie dus, zondagochtend de kids aan Barbapapa gezet zodat papa kon knutselen. PS4 open geschroefd en DVD speler eruit gehaald.
Het witte pinnetje op onderstaande foto was de boosdoener, deze was losgeschoten tussen de geleiderollen waardoor 1 geleiderol ergens onderin het apparaat lag:

Zo hoort het te zitten:

Dus het boeltje weer terug gemonteerd, van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles weer eens schoon te maken (fan verzamelt best veel stof in al die jaren
DVD's gaan weer goed naar binnen en als bonus is hij weer lekker stil. Ik kan weer ff vooruit

Aaaaah ja die jaDenman schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
Het witte pinnetje op onderstaande foto was de boosdoener,

edit: pff nu zie ik het haha
[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 18-11-2019 15:16 ]
Whoops, ik dacht dat ik de foto had geupload met omcirkeling, niet dus. Naja hij is alsnog duidelijk zichtbaar, hij ligt los in de PS4 behuizing, onderin op de eerste foto
Voor iedereen die nog een SSD'tje heeft liggen: doen!
Ik heb een vraag omtrent aanschaf van 2e playstation in zelfde huis. Situatie is als volgt;
Ik heb mijn eigen playstation (noemen we playstation A). Op playstation A staat 1 account gekoppeld welke direct primaire account is en PS plus abonnement op actief is. Onder dit account worden 2 games gespeeld door mij en mijn zoon. Hij speelt fortnite al vanaf season 2 en heeft dus aardig groot account wat betreft skins etc. Ik speel Apex Legends waarop account ook al flink gegroeid is qua stats etc.
Nu krijgt mijn zoon volgende maand dan eindelijk zijn eigen playstation op kamer (of mijn oude of een 2ehands/nieuwe). Het maakt hem niet uit welke PS4 hij krijgt als hij maar zijn fortnite account kan blijven behouden. Ik heb op internet al het een ander opgezocht omtrent account fortnite koppelen op nieuwe psaccount maar de stappen die ik hierover lees zijn toch beetje spannend of je niet alles kwijt raakt.
Apex legends kan sowieso account niet worden overgezet naar andere psaccount, hier zal je echt weer opnieuw moeten beginnen.
Tevens de vraag hoe ik moet gaan switchten tussen primaire en secundaire account op playstation A en B om maar 1 psplus abonnement te gebruiken.
Iemand die hier ervaring in heeft of tips/adviezen over heeft? Alvast bedankt!
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie allebei op hetzelfde PS account gespeeld (wel verschillende games maargoed) en heeft je zoon geen eigen PS account?Errr-Tieee schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:44:
Goedemorgen,
Ik heb een vraag omtrent aanschaf van 2e playstation in zelfde huis. Situatie is als volgt;
Ik heb mijn eigen playstation (noemen we playstation A). Op playstation A staat 1 account gekoppeld welke direct primaire account is en PS plus abonnement op actief is. Onder dit account worden 2 games gespeeld door mij en mijn zoon. Hij speelt fortnite al vanaf season 2 en heeft dus aardig groot account wat betreft skins etc. Ik speel Apex Legends waarop account ook al flink gegroeid is qua stats etc.
Nu krijgt mijn zoon volgende maand dan eindelijk zijn eigen playstation op kamer (of mijn oude of een 2ehands/nieuwe). Het maakt hem niet uit welke PS4 hij krijgt als hij maar zijn fortnite account kan blijven behouden. Ik heb op internet al het een ander opgezocht omtrent account fortnite koppelen op nieuwe psaccount maar de stappen die ik hierover lees zijn toch beetje spannend of je niet alles kwijt raakt.
Apex legends kan sowieso account niet worden overgezet naar andere psaccount, hier zal je echt weer opnieuw moeten beginnen.
Tevens de vraag hoe ik moet gaan switchten tussen primaire en secundaire account op playstation A en B om maar 1 psplus abonnement te gebruiken.
Iemand die hier ervaring in heeft of tips/adviezen over heeft? Alvast bedankt!
Dat is al mooi klote dan want nu zal sowieso 1 van de 2 moeten switchen (waarschijnlijk dus je zoon) want je kunt je eigen account wel op meerdere consoles hebben maar je kunt niet op console A + B tegelijk ingelogd zijn met hetzelfde account.
voor wat betreft game sharing werkt het als volgt: je zoon moet de playstation hebben die voor jou account PRIMAIR is, zodat je de games daar ook op kunt downloaden voor hem (al zijn de 2 games die je benoemt allebei free2play dus voor die 2 zal het niet uitmaken).
En als hij alleen Fortnite speelt heeft hij sowieso al geen ps+ nodig
[ Voor 4% gewijzigd door RubenSaurus op 19-11-2019 11:54 ]
Wat PS+ betreft is het vrij makkelijk.
Zorg dat jouw Playstation B primair is voor jouw account en laat je zoon onder zijn account inloggen op Playstaion B en hij kan meegenieten van PS+.
Vervolgens speel je zelf onder je eigen PS+ account op Playstation A en voila U heb beide online.
Je verliest wel je auto cloud opslag op Playstation A
Account switchen voor Fortnite weet ik niet, sorry
480GB is sowieso niet aan te raden, dan heb je effectief iets van 450GB over? dus plek voor 3 spellen (even overdreven gezegd)LuPo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 04:59:
Gisteravond een Sandisk 480GB SSD in een kwartiertje in mijn PS4 Pro gezet n.a.v. dit topic. Ik had dat ding toch liggen in de kast, dus ik wilde het wel even proberen. Maar damn... alles voelt inderdaad een stuk sneller aan. En dan met name de installaties, het kopiëren na downloaden en het openen van de Store. Met name dat kopiëren duurde eerst echt een eeuwigheid na een grote update van bijv. Rainbow Six Siege.
Voor iedereen die nog een SSD'tje heeft liggen: doen!
no thnx
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 19-11-2019 12:16 ]
Je kan ook een ext disc gebruiken he? In zo'n scenario de meest gespeelde games op ssd en de rest op hdd.Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:03:
[...]
480GB is sowieso niet aan te raden, dan heb je effectief iets van 450GB over? dus plek voor 3 spellen (even overdreven gezegd)
no thnxdoe maar een 2TB HDD waar 15+ spellen op kunnen, met iets wat langere laadtijden
Anyways, ik heb er momenteel het geld ook niet voor over, maar ik vind het idd een goed argument dat als je 20 uur per week speelt dat het dan idd de moeite waard kan zijn.
10 second ninja DONE
Mwah, het is niet zo dat je opeens 1 uur per week verdiend met een ssd.Sagat schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
[...]
maar ik vind het idd een goed argument dat als je 20 uur per week speelt dat het dan idd de moeite waard kan zijn.
Goed we zijn het iig eens dat het op dit moment duur is maar, laat ik het dan vergelijken met een joypad, bij de buren een elite controller voor 125 euro, en voor playstation heb je geloof ik ook scuf/scud weet ik het pad van meer dan 100 euro........ik heb het er niet voor over, maar als je het geld hebt, en je vind het fijner spelen, waarom zou je het dan niet doen?Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:47:
[...]
Mwah, het is niet zo dat je opeens 1 uur per week verdiend met een ssd.
Of denk aan een race stuur, playseat, of arcade stick......
Een ssd is voor mij net als die voorbeelden, nodig nee? fijn? ja. En schijf ruimte bij een kleine ssd hoeft geen belemering te zijn als je naast een disk dus een usb3 bracket heb (die je al koopt voor een tientje of 2).
10 second ninja DONE
Volgens mij is dat altijd zo. Komt gewoon omdat de game in de achtergrond draait en er nog weinig resources beschikbaar zijn..jef schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:12:
De laatste tijd zijn mijn menu's heel traag en schokkerig als ik tijdens bijv RDR2 op de PS-toets druk om even naar de trofeeën of iets dergelijks te gaan kijken. Is een PS4 Pro dus ik verwacht toch wel dat navigeren in de OS vlotjes werkt... Hebben jullie dat ook? Of is er iets mis?
Heb ik ook, het ziet er echt treurig uit altijd..jef schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:12:
De laatste tijd zijn mijn menu's heel traag en schokkerig als ik tijdens bijv RDR2 op de PS-toets druk om even naar de trofeeën of iets dergelijks te gaan kijken. Is een PS4 Pro dus ik verwacht toch wel dat navigeren in de OS vlotjes werkt... Hebben jullie dat ook? Of is er iets mis?
edit; heb ook een PRO
Onzin. 4 grote spellen erop (RDR2, Spiderman GOTY, DiRT4 en Rainbow Six Siege) en 11 kleinere, waaronder eentje van 20GB dus ook niet heel klein.Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:03:
[...]
480GB is sowieso niet aan te raden, dan heb je effectief iets van 450GB over? dus plek voor 3 spellen (even overdreven gezegd)
no thnxdoe maar een 2TB HDD waar 15+ spellen op kunnen, met iets wat langere laadtijden
Prima te doen. En die snelheid
Zoals hierboven al gezegd is het probleem sowieso al dat je nu blijkbaar maar 1 account gebruikte voor zowel jouw game als dat van je zoon. Het is m.i. onmogelijk om jullie Apex en Fortnite progress te gaan opsplitsen naar 2 accounts. Van Fortnite weet ik in elk geval zeker dat dat gekoppeld wordt aan een Epic Games account waar de eigenlijke progress staat en dat het onmogelijk is een Epic account te gaan linken naar een ander PSN account. Misschien dat het bij Apex wel kan, maar het zou me verbazen.Errr-Tieee schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:44:
Op playstation A staat 1 account gekoppeld welke direct primaire account is
...
Als je, als goede vader
Vraag is ook of je ouderlijk toezicht voor je zoon wil gebruiken, zeker als de console dan op zijn eigen kamer staat, buiten jouw zicht/controle. Sowieso heb je eigenlijk niet gezegd hoe oud hij is. Maar het is belangrijk van te weten dat een PSN account een bepaalde minimum leeftijd vereist om online te kunnen gamen (totaal los van de instellingen voor ouderlijk toezicht). Mijn zoontje speelde online games (Minecraft, Plants vs Zombies...) dan maar op mijn account maar dat was niet vol te houden, dus heb ik uiteindelijk een nieuwe PSN account voor hem aangemaakt met een fake geboortedatum (10j aftrekken van het geboortejaar - het is essentiaal dat je die fake datum onthoudt voor het geval dat je later support nodig hebt op die account).
Verder is het zoals hierboven staat ivm primaire console voor je account (en dus niet primaire account voor je console). Dit artikel en infographic geven een mooi overzicht van hoe je accounts combineert op 2 consoles en wat de voordelen/gevolgen zijn : https://www.gripitaustral...on-primary-account-method
Weet iemand een goede controller op amazon voor max 42 euro?
Ik heb er net 2 retour moeten sturen, terwijl de 2de veel positieve beoordelingen had, was die nog slechter dan de eerste.
Dat mensen die goed vonden is echt belachelijk, de thumbsticks reageerden echt slecht. Alsof je een game stream aan het spelen bent op een slecht verbinding.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.