[PS4] Persona 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b0/Persona_5_cover_art.jpg

Persona 5 takes place in Tokyo, and follows a silent protagonist after their transfer to the fictional Shujin Academy after being put on probation for assault on a stalker. During the course of a school year, he and other students awaken to their Persona powers, become masked vigilantes dubbed the "Phantom Thieves of Hearts", and explore the supernatural Palace realm to steal ill intent from the hearts of adults. As with previous titles in the series, the party does battle with supernatural enemies using manifestations of their psyche called Personas. The game incorporates role-playing elements and dungeon exploration alongside social simulation scenarios.

Afbeeldingslocatie: https://ih0.redbubble.net/image.327326115.6400/flat,800x800,070,f.u10.jpg

After the protagonist defends a woman from being molested by powerful politician Masayoshi Shido, Shido uses his connections to have the protagonist charged with assault and put on probation, resulting in expulsion from his school. The protagonist is sent to Tokyo to stay with family friend Sojiro Sakura and attend Shujin Academy during his year-long probation. After his arrival, he is drawn into the Velvet Room, where Igor warns him that he must "rehabilitate" to avoid forthcoming ruin, and grants him access to a supernatural mobile app that leads the protagonist into the Palace realm. The protagonist meets Morgana, who convinces him to change wicked people's hearts by stealing their "treasure"—the emotional root of their behavior—from their Palaces. After an initial success against the school's manipulative volleyball coach and a second brief encounter with Shido, the protagonist and Morgana form the Phantom Thieves of Hearts, stealing corruption from the hearts of adults in an attempt to reform the city.

Hoofdsite :
http://atlus.com/persona5/

Metacritc:
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/persona-5

Youtube review :
YouTube: Persona 5 Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"

Launchdate : 4 April 2017

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

nFo

Nog geen hype voor deze game ?
Reviews scores zijn erg goed zag ik 9+.
Intertoys verkoopt het al bij sommige vestigingen, zelf bij ygz games gekocht voor € 50,83.
https://ygz.nl/ps4-persona-5-steelbook-launch-edition.html
kortings code; geefmijmaarkorting
https://www.budgetgaming....les-behalve-consoles.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 16:15
Ik ga ermee beginnen zodra ik zelda uitheb. Sowieso zal het devies weer dungeons zo snel mogelijk doen, en dan kun je de rest casually voortdoen :D

LE ziet er goed uit, leuk spul erin ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Ik vroeg me al af waar het Persona 5 forum bleef:) Het is mijn eerste Persona game en ik ben na 13 uur helemaal hooked. Hele toffe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Is hij nu al te koop dan ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:12
Ik had hem sinds vrijdag al bij Intertoys.Mooie steelbook.

De game is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Intertoys verkoopt de game al en Nedgame ook als ik me niet vergis. Sla je slag zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

nFo

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Persona 5 - 6 Things You Should Know If This Is Your First Persona Game

Nog een tof item;
Steven en Emiel krijgen een cursus Japans voor Persona 5
http://www.gamekings.tv/v...t-de-jongens-van-kotatsu/

[ Voor 57% gewijzigd door nFo op 02-04-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Net even naar de Mediamarkt geweest. Nog geen verkoop helaas.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10
nFo schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:39:
[video]

Nog een tof item;
Steven en Emiel krijgen een cursus Japans voor Persona 5
http://www.gamekings.tv/v...t-de-jongens-van-kotatsu/
Gaaf item met Kotatsu! _/-\o_

Maar begrijp ik nou goed dat Persona 5 voorlopig alleen met Engels gesproken tekst uitkomt?
Zou wel erg jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

superbassie schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:13:
[...]

Gaaf item met Kotatsu! _/-\o_

Maar begrijp ik nou goed dat Persona 5 voorlopig alleen met Engels gesproken tekst uitkomt?
Zou wel erg jammer zijn...
Je kunt de Japanese audio gratis downloaden. Maar de engelse voice acting is van prima kwaliteit in deze game, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 00:46
Ik ga morgen vanuit m'n werk snel langs de Mediamarkt fietsen, kan ik m'n vaste vrije dag (woensdag) gebruiken om lekker te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Ik had het vrijdag besteld en zaterdag al binnen via nedgame.nl :) Ik heb ook de mooie steelbook genomen.
Geweldig spel. Komt beetje traag op gang maar daar had ik geen last van. Voelt alsof je een anime aan het spelen bent.
De engelse dub is inderdaad goed, maar alsnog ga ik vandaag de Japanse voices downloaden.

Zeker een van de beste games die ik gespeeld heb tot zover, zit nu 12 uur in het spel :) Ik vind het geweldig hoe je zo'n dungeon/palace moet infiltreren en daar gewoon meerdere dagen de tijd voor krijgt, dus je kan zelf het tempo bepalen (je hebt wel een deadline). Ik voelde me echt onderdeel van een team die een grote opdracht uitvoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 00:36
een game met een 9.4 op meta en bijna niemand praat er over hier. Gebeurd niet vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Had hem ook van het weekend al binnen via Nedgame, Ik heb echter gewacht met starten totdat de japanse voice over dlc beschikbaar is. Wat dus hopelijk vandaag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
rejer schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:25:
een game met een 9.4 op meta en bijna niemand praat er over hier. Gebeurd niet vaak :)
Mensen spelen liever de zoveelste Call of Duty of de mislukte Mass Effect ;)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weekend binnen gekregen en een paar uurtjes erin gestopt, kan er vanavond weer een paar uur in stoppen, dus ben erg benieuwd wat me te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zondag nog eventjes kunnen spelen, eerste 2 uur zijn best goed, zit er ook meteen lekker in en de artstyle en muziek bevallen me heel erg goed :D Vanavond verder en dan zien we wel. Denk dat ik de Eneglse VA hou voor zover, zitten een paar toppers tussen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 10:17

Willybubba

Nut up or shut up.

Ligt als het goed is op de mat :)

Mijn eerste Persona, ben benieuwd.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
rejer schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:25:
Haha is inderdaad redelijk opvallend. Ik denk echter wel dat dit een behoorlijke niche game is. De game schreeuwt eigenlijk vaagheid. Ik ben er zelf ook niet helemaal uit wat het nu eigenlijk is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik ga deze game ook zeker oppakken, maar ik ga hem pas kopen als ik mijn backlog heb bijgewerkt. Eerst Nier, en Horizon, en FFXV afmaken. Dan heb ik eigenlijk nog veel meer met mindere prio, en kan deze er wel tussendoor... :)

Oh en wil eerst weer even S10 spelen in Diablo 3 :)

Heb nog nooit een Persona game gespeeld, en dat lijkt me echt heel gaaf. Ik hou echt van Turn-Based RPG games, dus dat moet wel goed komen aan de reviews te lezen.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Is er een trophy voor Hard difficulty? Ik wil spoilers vermijden dus Google ik het liever niet :p.

[ Voor 27% gewijzigd door Conscience NL op 04-04-2017 19:17 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 10:57

Alcmaria

Syntax Error in 10

Persona 5 is binnen, eerste 2 uur alweer heerlijk nostalgisch gevoelens. Persona 4 golden op de vita stukgespeeld. Ik hoop dat het op de Ps4 ipv op een portable device ook veel speeluren gaat krijgen. Heb 'gelukkig' net Zelda uitgespeeld .. en zit nu 20 uur in Horizon... drukke tijden voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 08:53
bram1984 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:08:
[...]

Haha is inderdaad redelijk opvallend. Ik denk echter wel dat dit een behoorlijke niche game is. De game schreeuwt eigenlijk vaagheid. Ik ben er zelf ook niet helemaal uit wat het nu eigenlijk is. :+
50% Dating Simulator, 50% Dungeon crawler. :) Ik denk dat je een eerdere persona gespeeld moet hebben om helemaal enthousiast te worden van Persona 5.

4 jaar geleden tijdens een verveeld weekend gegoogled op "best rpg's" en kwam toen op Persona 4; die gespeeld op PS2 emulator en gelijk hooked. Persona 4 was eigenlijk een beetje te laat gereleased op de PS2 om echt goed aan te slaan.

Vind het nog altijd jammer dat Persona 4 Golden nooit naar de PS3 (of PS4) is gekomen.

..

Persona 5 staat ondertussen geinstalleerd op de PS4; maar eerst Horizon Zero Dawn uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Dus, gister mijn eerste Persona uurtjes gemaakt. Vet, maar vaag hoor. Van een aantal zaken heb ik nog geen idee wat ik er nou precies mee kan. Maar de sfeer is prima.

Vond het ook heel leuk gedaan dat (early spoiler) ik
spoiler:
op Shibuya station de Ginza line moest zoeken, dat heb ik in het echt ook moeten doen
:D

We jammer dat de echte wereld grafisch niet mega sterk is... De stations-borden in het begin zijn echt slecht getextured bijvoorbeeld.

Vanavond verder!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Nou.. heerlijk spel... prachtig vormgegeven... kan niet anders zeggen..
Wat me wel van het hart moet is dat ik mijn ass al een paar keer flink gekicked heb gekregen.. ik weet niet wat ik fout doe maar heb al een paar keer het game over scherm gezien.. Heb bijna het gevoel dat ik moet gaan grinden om de eerste Palace tot een goed einde te brengen en dat lijkt me nou niet echt de bedoeling.

Vooral het feit dat mijn SP heel hard gaat en mijn physical attacks niet superveel schade doen, doet pijn. (en ja uiteraard heb ik de beste wapens gekocht en de beste armor aan.

Maar goed.. we geven niet op :-)

Meestal heeft een spel een beetje een langzame leercurve.. in het begin blaas je eens wat bossjes opzij om het later wat moeilijker te maken.. het voelt nu voor mij al alsof ik over de helft ben :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Alcmaria schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:01:
Nou.. heerlijk spel... prachtig vormgegeven... kan niet anders zeggen..
Wat me wel van het hart moet is dat ik mijn ass al een paar keer flink gekicked heb gekregen.. ik weet niet wat ik fout doe maar heb al een paar keer het game over scherm gezien.. Heb bijna het gevoel dat ik moet gaan grinden om de eerste Palace tot een goed einde te brengen en dat lijkt me nou niet echt de bedoeling.

Vooral het feit dat mijn SP heel hard gaat en mijn physical attacks niet superveel schade doen, doet pijn. (en ja uiteraard heb ik de beste wapens gekocht en de beste armor aan.

Maar goed.. we geven niet op :-)

Meestal heeft een spel een beetje een langzame leercurve.. in het begin blaas je eens wat bossjes opzij om het later wat moeilijker te maken.. het voelt nu voor mij al alsof ik over de helft ben :-D
Nee, deze Persona is meer als de Shin Migami Tensei games (waarvan Persona een spinoff is) maar die zijn gewoon unforgiving. Let wel op dat je dingen zoals Palaces zeker niet in een dag hoeft te doen natuurlijk, je mag best regroupen en het nog een keer gaan doen later :D

Moet wel zeggen dat de eerste bad guy een ongelooflijke lul is, en dat is in dit geval alleen maar positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Akaendra schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:41:
[...]

Nee, deze Persona is meer als de Shin Migami Tensei games (waarvan Persona een spinoff is) maar die zijn gewoon unforgiving. Let wel op dat je dingen zoals Palaces zeker niet in een dag hoeft te doen natuurlijk, je mag best regroupen en het nog een keer gaan doen later :D

Moet wel zeggen dat de eerste bad guy een ongelooflijke lul is, en dat is in dit geval alleen maar positief.
Ja.. ik had ook door (niet gelijk overigens) dat je een Palace over meerdere dagen moet verdelen, ik vind dat wel een enorm leuk idee trouwens... het voelt echt als een team wat voortgang boekt, dan even het sociale aspect van school weer en wat side stories en dan weer verder in die dungeon. Super goed uitgewerkt allemaal. Met Persona 4 Golden zat je (voor mijn gevoel) langer in een dungeon waardoor je soms flink moest omschakelen als je weer in de sociale sim wereld werd gedropped.

Ik heb ook de eerste baas gehad.. en idd.. wat een ongelooflijke eikel was dat :-).. dat motiveert ook om die gast neer te halen...

Voel nu al aan dat dit weer een 100+ uur spel wordt.. en ik kijk nu al uit naar elk uur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Yup heb eindelijk het eerste Palace behaald en dit spel gaat inderdaad lang duren. :-)

Moet zeggen dat ik tot nu toe het verhaal en de karakters niet zo boeiend vind als in Persona 4. Hoop dat dat nog beter word met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Echt een heerlijk spel. Heb net de 3e palace voltooid. Het verveeld gewoon niet. De points om je charm te verbeteren bijvoorbeeld is nog best lastig om dat goed te managen. Ik moet nu mijn charm snel verbeteren om een bepaalde karakter toe te voegen aan mijn team.

Ik kan niet wachten tot het weekend weer zodat ik er weer 20 uur er in kan gooien. Ik denk dat ik ook de new game + ga spelen en dan een ander vriendinnetje neem. Ik ga eerst voor Ann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
FYI. Vandaag is de gratis "casual clothing 'DLC' " vrijgekomen die je van de playstation store af kan plukken. (en je kan Persona 3/4 kledij + battle music kopen voor 6 euro per stuk. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Midden in Palace numero 2.. speelt heerlijk weg.. Enige wat ik soms irritant vind.. is dat ik een DVD heb die ik moet terugbrengen binnen 3 dagen.. maar dat ik dan ineens anderhalve week geen mogelijkheid heb om DVD's te kijken en/of terug te brengen omdat ik dan "te moe" ben oid.. kost me klauwen met geld voor de late-return fees :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Heb gisteren Palace 2 completed.
Boss heeft me wel meer dan eens een Game over bezorgt.
Moet nodig mijn kindness/guts omhoog halen voor wat Social links te kunnen doen in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ben nu in dungeon 2. Erg vet spel, mega verslavend. Ik zou alleen graag wat meer vrije tijd willen, want ik wordt nu iedere keer naar m'n nest getrapt door die kat. Zo kan ik nooit aan mijn charm werken natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Alcmaria schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:58:
Midden in Palace numero 2.. speelt heerlijk weg.. Enige wat ik soms irritant vind.. is dat ik een DVD heb die ik moet terugbrengen binnen 3 dagen.. maar dat ik dan ineens anderhalve week geen mogelijkheid heb om DVD's te kijken en/of terug te brengen omdat ik dan "te moe" ben oid.. kost me klauwen met geld voor de late-return fees :-)
Willybubba schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:03:
Ben nu in dungeon 2. Erg vet spel, mega verslavend. Ik zou alleen graag wat meer vrije tijd willen, want ik wordt nu iedere keer naar m'n nest getrapt door die kat. Zo kan ik nooit aan mijn charm werken natuurlijk...
Ik zit nu vlak na palace 2; maar grappig; ik heb nu 4 DVD's bekeken en nooit te laat terug gebracht. Vraag me af of dat is omdat ik de "Persona" flow al een beetje gewend ben van Persona 3 en 4 ? Ik weet bv. dat ik DVD's en dergelijke eigenlijk niet moet huren totdat ik een Palace heb behaald; pas daarna krijg je namelijk zee-en van tijd om al die dingen te doen.

Ligt denk ik aan je speelstijl; misschien speel ik het wat meer op een gamer manier en minder op een rpg manier:
- Zodra ik een palace (of mementos) inga, blijf ik daar zo lang mogelijk, om zoveel mogelijk uit die halve game-dag te halen.
- Conserve SP, zo veel mogelijk. Ik koop ook enorm veel eten om m'n HP aan te vullen. Gebruik SP alleen echt wanneer nodig. Hierdoor kan ik ook enorm lang in een Palace/mememtos vertoeven.
- Zodra palace beschikbaar komt, ga ik er vol voor, geen social links oid. tenzij echt niks anders te doen. Eerst palace zo snel mogelijk uitspelen in zo min mogelijk bezoeken.

Initieel deed ik hetzelfde met mementos, maar ik heb nu het gevoel dat met mementos je juist moet bewaren tot de laatste dagen zodat je meerdere mementos missies in een keer kan doen. Wat ik nu ook ga proberen.

Kwa social link probeer ik me ook te focussen op een paar personen; I.e. ryuki en ann voorop. Persoon die ik bv. compleet genegeerd heb tot nu toe is die vent waarbij ik woon & blijkbaar zit er ook een in het beef noodle restaurant.

Social Link Becky:
spoiler:
oh-my-god. :o Niet alleen het feit dat je lerares een escort/maid is, maar ook dat ik elke keer 5000 moet ophoesten om haar te ontmoeten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Marcade schreef op donderdag 13 april 2017 @ 04:21:
[...]

[...]

Ik zit nu vlak na palace 2; maar grappig; ik heb nu 4 DVD's bekeken en nooit te laat terug gebracht. Vraag me af of dat is omdat ik de "Persona" flow al een beetje gewend ben van Persona 3 en 4 ? Ik weet bv. dat ik DVD's en dergelijke eigenlijk niet moet huren totdat ik een Palace heb behaald; pas daarna krijg je namelijk zee-en van tijd om al die dingen te doen.

Ligt denk ik aan je speelstijl; misschien speel ik het wat meer op een gamer manier en minder op een rpg manier:
- Zodra ik een palace (of mementos) inga, blijf ik daar zo lang mogelijk, om zoveel mogelijk uit die halve game-dag te halen.
- Conserve SP, zo veel mogelijk. Ik koop ook enorm veel eten om m'n HP aan te vullen. Gebruik SP alleen echt wanneer nodig. Hierdoor kan ik ook enorm lang in een Palace/mememtos vertoeven.
- Zodra palace beschikbaar komt, ga ik er vol voor, geen social links oid. tenzij echt niks anders te doen. Eerst palace zo snel mogelijk uitspelen in zo min mogelijk bezoeken.

Initieel deed ik hetzelfde met mementos, maar ik heb nu het gevoel dat met mementos je juist moet bewaren tot de laatste dagen zodat je meerdere mementos missies in een keer kan doen. Wat ik nu ook ga proberen.

Kwa social link probeer ik me ook te focussen op een paar personen; I.e. ryuki en ann voorop. Persoon die ik bv. compleet genegeerd heb tot nu toe is die vent waarbij ik woon & blijkbaar zit er ook een in het beef noodle restaurant.
toon volledige bericht
Ja, ik begin me nu ook te realiseren dat ik beter even kan wachten tot ik mijn palaces af heb om aan dat soort bijzaken (dvd's e.d.) te werken. Ik heb heel veel uur in Persona 4 zitten. Maar ook daar moest ik weer even wennen aan de structuur.

Normaal binnen een RPG telt de tijdfactor natuurlijk niet zo heftig als in Persona, ik vind dat aan de ene kant heel erg leuk.. aan de andere kant geeft dat ook wat druk natuurlijk.
Ook ik probeer zoveel mogelijk door te zetten in een palace om zoveel mogelijk saferooms bereikt te hebben voordat mijn SP op is.

Overigens heeft dat ook al wel eens geresulteerd in anderhalf uur verlies omdat ik vergeten was te saven en ik door een shadow werd gesloopt :-)

moet dus nog werken aan mijn tijdsplanning. maar goed.. ik ga me er ook niet al te druk over maken.. Ik zie wel wie er vriendjes met me wil worden.. hoewel ik natuurlijk wel wat voorkeuren heb met wie ik relaties aan wil gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 08:16
Heb hem ook maar bestelt.. Ben benieuwd hou wel van wat nieuws proberen.. Favo games zijn BB en DS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Alcmaria schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:15:
[...]Normaal binnen een RPG telt de tijdfactor natuurlijk niet zo heftig als in Persona, ik vind dat aan de ene kant heel erg leuk.. aan de andere kant geeft dat ook wat druk natuurlijk.
Ook ik probeer zoveel mogelijk door te zetten in een palace om zoveel mogelijk saferooms bereikt te hebben voordat mijn SP op is.

Overigens heeft dat ook al wel eens geresulteerd in anderhalf uur verlies omdat ik vergeten was te saven en ik door een shadow werd gesloopt :-)
Die tijdsdruk is wat Persona altijd zo interessant maakt; je moet keuzes maken en ermee leven. :P

Ja ik heb ook een keer vergeten te saven omdat ik te hoogmoedig was. Kom ik ineens 5 van die zombie eenden/babies (?) tegen die stuk voor stuk MUDO castte, en meeste daarvan raak waren.

jah f***.

Toen werd ik terug gezet in de laatste safe room die ik bezocht had, maar ik zou toch zweren dat ik daar NIET gesaved had; desondanks was ik vrij weinig ervaring kwijt. Dus nu heb ik een vaag vermoeden dat het spel auto-saved zodra je een safe-room instapt. (Heb het nog niet uitgeprobeerd of dat idd. het geval is. Misschien probeer ik dat vanavond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushleader
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-03 16:31
Marcade schreef op donderdag 13 april 2017 @ 04:21:
[...]

[...]

... snip ...

spoiler:
Die dude van't koffie huis is echt super goed. Zorgt ervoor dat je SP consumables kan maken die op den duur je hele party een hoos SP kunnen geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
sommige van de Social links zijn echt de moeite waard om te doen.
Heb zelf nu al mijn skills op 2, kan ik tenminste wat meer doen. Nu nog guts wat hoger en ik kan de social link doen door iemand te bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Akaendra schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:08:
sommige van de Social links zijn echt de moeite waard om te doen.
Heb zelf nu al mijn skills op 2, kan ik tenminste wat meer doen. Nu nog guts wat hoger en ik kan de social link doen door iemand te bellen :D
Becky >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
Ben bijna wanhopig op zoek naar dit spel. Heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Valandin schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:01:
Ben bijna wanhopig op zoek naar dit spel. Heeft iemand een idee waar ik deze vandaan kan halen..?
Heu om maar even het obviouse answer op tafel te gooien ... de PSN Store? :-) Betalen via Credit Card of Ideal? Oftewel direct of indirect via PSN cards; er zijn verscheidene webwinkels die ze online verkopen?

Of je wilt perse een fysiek exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Rushleader schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:03:
[...]

spoiler:
Die dude van't koffie huis is echt super goed. Zorgt ervoor dat je SP consumables kan maken die op den duur je hele party een hoos SP kunnen geven :9
SP-consumables
spoiler:
Heb Takemi social link op level 7 gekregen dat ze nu invigorate 1/2/3 accessoires verkoopt voor 50000 per stuck; dus ik denk dat ik coffee voorlopig niet nodig zal hebben? Had sowieso al veel moeite om die Boss link te social levelen; om een of andere reden gaat dat niet zo snel bij mij en ging Takemi stuk sneller. :o Invigorate 3 geeft je 7 SP per beurt. Accessoire kost je wel 50000 per stuk. .. maar ja, dit is deels een Grind game dus dat geld had ik wel .. Weet niet wat ze kostte voor de 'discount' perk op level 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
spoiler:
Je kunt natuurlijk ook Becky de boel laten doen, gewoon naar koffiezetapparaat en Becky bellen (mits social link lvl 3 ofzo) dan heb je koffie en kun je andere dingen doen.

Zo, van het weekend een stukje verder gespeeld. Bijna bij Palace 4 gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushleader
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-03 16:31
Marcade schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 06:03:
[...]

SP-consumables
spoiler:
Heb Takemi social link op level 7 gekregen dat ze nu invigorate 1/2/3 accessoires verkoopt voor 50000 per stuck; dus ik denk dat ik coffee voorlopig niet nodig zal hebben? Had sowieso al veel moeite om die Boss link te social levelen; om een of andere reden gaat dat niet zo snel bij mij en ging Takemi stuk sneller. :o Invigorate 3 geeft je 7 SP per beurt. Accessoire kost je wel 50000 per stuk. .. maar ja, dit is deels een Grind game dus dat geld had ik wel .. Weet niet wat ze kostte voor de 'discount' perk op level 7.
spoiler:
zorg dat je altijd een Hierophant persona in je team hebt. Krijg je 2 a 3 punten growth voor confidant rank ipv statisch 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597275

Hoort 'The Castle' zo donker te zijn? Ik vind de gamma curve op zowel RGB L als F (zou op ISF niet uit mogen maken) behoorlijk F'd up. Tikkeltje onprettig voor de ogen is het zeker. Zijn alle palaces zo dark? Persona 3 + 4 volledig doorgeploeterd. Dus deze zal er ook aan moeten geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Anoniem: 597275 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:10:
Hoort 'The Castle' zo donker te zijn? Ik vind de gamma curve op zowel RGB L als F (zou op ISF niet uit mogen maken) behoorlijk F'd up. Tikkeltje onprettig voor de ogen is het zeker. Zijn alle palaces zo dark? Persona 3 + 4 volledig doorgeploeterd. Dus deze zal er ook aan moeten geloven :P
Ik speel zelf op een reguliere 'ouderwetse' HD LED TV op game-modus (oftewel de backlight op hoge stand; geen image-processing, etc); ik heb geen idee wat je bedoelt met RGB L/F/ISF; maar ik heb iig. geen enkel moment gehad dat ik het spel 'te donker' vond. Persona 4 en 5 zijn vrij kleurrijk. The castle' is relatief donker maar zeker niet zodanig donker dat het de gameplay hindert.

2e castle en 3e castle zijn denk ik ietwat lichter als ik me goed herinner. 4e castle waar ik nu inzit mss. ongeveer hetzelfde als het 1ste castle.

Anyway; kan je simpelweg niet gewoon op de laptop/PC even op een youtube 'lets play' kijken hoe het er uitziet op je laptop/pc monitor. Ik denk dat je dan vrijwel direct kan zien of er een duidelijk verschil of niet en of je idd. met je TV settings moet gaan rommelen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Palace 4 is wel weer lekker iig.
Kamoshida's Palace is ook een kasteel + kerker. Zeker in de beginfase zit je dus in de kerker dus sowieso wat donkerder. Wordt later wel wat beter hoor :)

Hoop vandaag iig met Palace 4 de Treasure te kunnen gaan jatten, of iig de calling card te sturen.

Daarna nog memtos een keer induiken om denk ik weer een confidant link te starten, daarna zien we wel verder (moet hoognodig wat romancing gaan doen ofzo XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597275

Mooi. Nu nog 'n patch die zorgt voor transparante HUDS, want dat wit hakt er bij 'n plasma TV behoorlijk in :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 597275 op 21-04-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
Marcade schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 05:38:
[...]

Heu om maar even het obviouse answer op tafel te gooien ... de PSN Store? :-) Betalen via Credit Card of Ideal? Oftewel direct of indirect via PSN cards; er zijn verscheidene webwinkels die ze online verkopen?

Of je wilt perse een fysiek exemplaar?
Vind deze game wel echt een pareltje dus wou hem per se fysiek hebben. Een lading winkels afgebeld en uiteindelijk nog eentje gevonden die een laatste had liggen... :)

Heb gelukkig net 2 weekjes vrij van werk dus heb al ruim 40 uur in het spel zitten en manmanman wat is het lang geleden dat ik zo heb genoten van een spel.

Heb de SMT's vroeger ook altijd leuk gevonden maar dit is verreweg de beste. Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Eerste irritatie puntje (voor mensen die, net als ik, grinden):

spoiler:
Als je Ryuki tot rank 7 brengt, krijg je "Chance to instantly win a battle after a succesful ambush".
.. wat betekent dat als je shadows ambush'ed die minder sterk dan jou zijn, je gelijk het gevecht 'wint'.
Helaas ZONDER experience, geld & items. Dus voor mensen (zoals ik) die af en toe Palaces & Mementos grinden is het eigenlijk best een k.u.t. skill. Kan er wel omheen werken om niet de ambushen; maar dat is vrij irritant.

Als ik dit geweten had, had ik Ryuki mooi op rank 6 gelaten

Ben nu bezig met 't 5e palace.

Heb ook een beetje spijt dat ik zo snel Ann als girlfriend heb gemaakt; Futaba is eigenlijk best wel schattig. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Marcade schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:21:

spoiler:
Als je Ryuki tot rank 7 brengt, krijg je "Chance to instantly win a battle after a succesful ambush".
.. wat betekent dat als je shadows ambush'ed die minder sterk dan jou zijn, je gelijk het gevecht 'wint'.
Helaas ZONDER experience, geld & items. Dus voor mensen (zoals ik) die af en toe Palaces & Mementos grinden is het eigenlijk best een k.u.t. skill. Kan er wel omheen werken om niet de ambushen; maar dat is vrij irritant.

Heb ook een beetje spijt dat ik zo snel Ann als girlfriend heb gemaakt; Futaba is eigenlijk best wel schattig. O+
In principe kan je zien wat de volgende skills gaan bij de volgende ranks van de bond, (door directional pad naar rechts te drukken in het confidant scherm).
Overigens kan ik me voorstellen dat ik dat ook een irritante feature is... ik wil elk puntje EXP uit die monsters knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Alcmaria schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:11:
[...]

In principe kan je zien wat de volgende skills gaan bij de volgende ranks van de bond, (door directional pad naar rechts te drukken in het confidant scherm).
Overigens kan ik me voorstellen dat ik dat ook een irritante feature is... ik wil elk puntje EXP uit die monsters knijpen.
Jah; in principe kan dat; in de praktijk doe ik dat nauwelijks though; omdat generiek in P3 en P4 ik eigenlijk nog nooit een skill van een confidant heb gehad die echt irritant was. Dus laat ik die skills maar gewoon 'over me heen' komen. :X Met Persona's houd ik wel meer in de gaten wat de next skill is, om zo experience points effectief te spreiden.

Maar ja .. deze is dus wel heel erg irritant; ik hoop dat Atlus dit met een patch in de nabije toekomst nog corrigeert.

Nou loop ik naar een shadow toe; wacht tot die zich omdraait, en dan val ik 'm aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Palace 4 done, ben nu op de school trip. Zou willen dat ik dat vroeger ook zo kreeg op school, lekker relaxed ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Akaendra schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:37:
Palace 4 done, ben nu op de school trip. Zou willen dat ik dat vroeger ook zo kreeg op school, lekker relaxed ook :P
:P

Bij ons op voortgezet onderwijs (Veluws College - Apeldoorn) werd er elk jaar een skivakantie naar oostenrijk georganizeerd voor een week. Maar dat was geloof ik meer een initiatief vanuit de leraren zelf; niet zozeer vanuit school. Is wel een van m'n beste herinneringen aan school.

Verder.

Heeft iemand nog DLC gekocht voor Persona? Moet eerlijk bekennen dat ik de battle music tegenwoordig mute voor m'n eigen muziek. Heb het gevoel dat er meer muziek zat in Persona 4; .. dunno ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Marcade schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:21:

spoiler:

spoiler:
TBF, dan moet je ongeveer 10 levels hoger zijn dan de shadows die je vecht, waarvoor je praktisch geen XP krijgt. Probeer het maar eens uit in Mementos als je minimaal level 30 ofzo bent. Gewoon Path of Qimranut (het gedeelte waar de tutorial van Mementos zich afspeelde) inlopen en een shadow van voren aanvallen.

Als je echt wilt grinden, dan moet je
spoiler:
naar Mementos in Flu Season gaan. The Reaper heeft dan een kans om despair te hebben, waardoor hij je niet aan zal vallen en hij automatisch doodgaat na 3 beurten. Dit levert zo'n 72k XP op. Zorg wel dat je van een battle ontsnapt als hij het niet heeft. The Reaper knalt je hele party binnen no time neer.

Zelf heb ik bovenstaande maar 1x gedaan. Ik ben nu in begin/mid december. Heb gewoon iedereen, waar mogelijk, als girlfriend gemaakt. Ik date nu Ann, Makoto, Tae Takemi, Kawakami & Haru. Door stom geluk 3 relaties op 2 dagen weten te beginnen. 's Middags Ann, 's avonds Kawakami en de dag erna Tae. _O-
Marcade schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:02:
[...]
Verder.

Heeft iemand nog DLC gekocht voor Persona? Moet eerlijk bekennen dat ik de battle music tegenwoordig mute voor m'n eigen muziek. Heb het gevoel dat er meer muziek zat in Persona 4; .. dunno ..
Als de Persona 4 costume set nou gewoon Reach out to the Truth ipv Time to Make History was, had ik die gekocht. De Persona 4 DAN costume set heeft wel Reach out to the Truth, maar die versie vind ik minder.

[ Voor 13% gewijzigd door pasta op 25-04-2017 14:13 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo. Eindelijk het einde gehaald. 94:04 op de save teller :*) _/-\o_

Heb uiteindelijk maar iets van 60% van de personas verzameld onderweg.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
pasta schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:30:
[...]

spoiler:
TBF, dan moet je ongeveer 10 levels hoger zijn dan de shadows die je vecht, waarvoor je praktisch geen XP krijgt. Probeer het maar eens uit in Mementos als je minimaal level 30 ofzo bent. Gewoon Path of Qimranut (het gedeelte waar de tutorial van Mementos zich afspeelde) inlopen en een shadow van voren aanvallen.

Als je echt wilt grinden, dan moet je
spoiler:
naar Mementos in Flu Season gaan. The Reaper heeft dan een kans om despair te hebben, waardoor hij je niet aan zal vallen en hij automatisch doodgaat na 3 beurten. Dit levert zo'n 72k XP op. Zorg wel dat je van een battle ontsnapt als hij het niet heeft. The Reaper knalt je hele party binnen no time neer.
spoiler:
Voor zover ik kan vinden met google, komt het flu season pas in november/december; waar ik nog maanden vandaan ben.

Kan best begrijpen dat er mensen zijn die so snel/zo veel mogelijk willen en loopholes in de game misbruiken; maar zelf ben ik meer van het relaxed te kunnen grinden, ook al is mss. de xp/gold niet alteveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
OMG Futaba :D echte LMAO moment
spoiler:
Futaba:"This overwhelmingly forgettable appearance, generic speech style, and total lack of sex appeal..."

Futaba:"Nishima... Are you an NPC?!"
..
Savage :D :D

[ Voor 33% gewijzigd door Marcade op 29-04-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik zal niet zeuren..nu met 60 uur.. nog steeds lekker bezig.. maar ik vond de vakantieperiode wat lang duren.. :-)

Ik had dat hele part-time job krijgen stukje gemist.. dus die ben ik nu pas aangegaan om die memento opdrachten te kunnen onderzoeken..
zal het niet helemaal op de optimale manier spelen.. maar goed..die ruimte heb je.. dus dan doe ik het zo.. ;-)

Blijf het bijzonder vinden hoe het verhaal me blijft boeien.. normaalgesproken scroll ik op lichtsnelheid de teksten van games door. maar dit lees ik allemaal :-)

Heerlijk spel!.. gaat wel achterlijk veel tijd in zitten.. want ook als ik in een memento zit.. en ik heb een target gesloopt. ga ik toch de dungeon weer in om te grinden.. en ik vind het dan zonde om er weer uit te gaan voordat al het SP van AL mijn teammembers op is, of bijna op is.. wat er op neer komt dat ik uren bezig ben daarbinnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 18:26
Alcmaria schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:34:
Ik zal niet zeuren..nu met 60 uur.. nog steeds lekker bezig.. maar ik vond de vakantieperiode wat lang duren.. :-)

Ik had dat hele part-time job krijgen stukje gemist.. dus die ben ik nu pas aangegaan om die memento opdrachten te kunnen onderzoeken..
zal het niet helemaal op de optimale manier spelen.. maar goed..die ruimte heb je.. dus dan doe ik het zo.. ;-)

Blijf het bijzonder vinden hoe het verhaal me blijft boeien.. normaalgesproken scroll ik op lichtsnelheid de teksten van games door. maar dit lees ik allemaal :-)

Heerlijk spel!.. gaat wel achterlijk veel tijd in zitten.. want ook als ik in een memento zit.. en ik heb een target gesloopt. ga ik toch de dungeon weer in om te grinden.. en ik vind het dan zonde om er weer uit te gaan voordat al het SP van AL mijn teammembers op is, of bijna op is.. wat er op neer komt dat ik uren bezig ben daarbinnen :-)
Ik zit inmiddels ook op de 60 uur en heb ongeveer dezelfde ervaring als jouw. Ik verlaat de palace/memento pas als mijn sp echt op is anders vind ik het zonde van mijn dag ;) . Die part time job Memento requests heb ik allemaal in de zomervakantie gedaan. Je kan meerdere requests tegelijk doen dus dat is wel mooi.

spoiler:
Het verhaal begint na de 4e palace wel eindelijk een "doel" te krijgen. De eerste vier vond ik een klein beetje tutorial/filler/characterbuilding voor het hoofdverhaal. Wel heel leuk om door te spelen, maar nu begint het een gevaarlijk spelletje te worden denk ik :)

Verder ben ik waarschijnlijk niet heel efficient bezig met mijn dagverdeling. Moet ik nou mijn social skills trainen, of mijn confidants omhoog levelen? Ik doe meestal maar wat en kom zo wel mijn tijd door ;) .

Ik wil eigenlijk niet een wiki gebruiken, maar voor 1 confidant (De Twins) lijkt het me onbegonnen werk om zonder wiki te doen. Ziet iemand de logica in van het fusen van Persona's, of is dit in principe gewoon trial en error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Dat Fusen zal wel een algoritme hebben, zonder wiki is die ook niet te doen gok ik zo.
Sowieso wil ik nadat ik de game heb uitgespeeld nog eens een keer gaan doen, dit keer met 100% guide want confidants en je skills :D

WIl nog wat rotzooien in memntos en dat nog helemaal afmaken door de diepte in te gaan. Reaper al omgelegd (weliswaar de easymode maar toch, maar een keer gedaan voor de trophy, dat grinden doe ik wel in NG+ :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Wat. Een. Heerlijke. Game.

Heb er pas een paar uurtjes inzitten, oké, maar ben nu al geïntrigeerd door de storytelling en dynamiek tussen 'beide werelden'. Geweldige stijl ook.

Ja, dit wordt er eentje waar flink wat uren in gaan zitten.. Ik kom snel bij jullie terug voor vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Persona 5 uitgespeeld

Geweldig spel; moet wel helaas zeggen dat ik het desondanks toch niet zo geweldig vond als persona 4. Het hele detective/mystery verhaal van persona 4; plus de cutscenes, zeker met Nanako, waren IMHO gewoon beter gedaan. Beter geschreven, meer humor.

Ook heb ik het gevoel dat persona 5 minder (memorabele) cutscenes heeft en ook minder diversiteit kwa muziek.

Morgana is ook lang niet zo entertaining als Teddy.
spoiler:
En zeker voor ongeveer de helft van het spel zat ik maar te wachten tot hij 'human' werd. En ik dacht ook, zeker vanwege de stem, dat dan zou blijken dat hij niet een hij was maar een zij. of zoiets grappigs. Maar uiteindelijk is hij gewoon dus geen mens. wtf. En die dromen met Morgana's shadow, dacht dus echt dat we op een gegeven moment morgana's shadow wel tegen zouden komen en moesten vechten. Oid. Maar .. niks !??

Tegen het einde aan werd het me 'te' japans. (if that makes sense). Na het
spoiler:
casino
paleis had ik eigenlijk niet alteveel zin meer om het te spelen maar deed het desondanks omdat ik het einde wilde behalen.

Wat ik wel goed vond was
spoiler:
de plot twist met igor; die zag ik niet aankomen. Ben blij dat ze dus niet *echt* die stem zonder reden zo anders hadden gemaakt .. De plot twist met Akechi zag ik juist wel aankomen. Zeker omdat ik ook op het moment zelf toen die 'pancake' dialoog gaande was, al zoiets had van 'huh', bug, akechi zou mona niet moeten kunnen verstaan? Die lul dus ook *nooit* in mijn party gestopt, :+

Anyway; desondanks zeker geen slechte persona. Verwacht dat ze nog wel een 'golden' versie uitbrengen op den duur.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcade op 28-05-2017 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Persona 5 is dan ook wel wat darker dan de andere Personas.

Gaat ook meer de echte Shin Migami Tensei kant op (waar persona dus een spinoff van is).

Een P5 Crimson (oid) zal ongetwijfeld gaan komen op den duur, maar daar zou ik nog wel even op wachten.
Atlus weet ook dat Persona 4 nog steeds gigantisch populair is, dus ik verwacht ook nog wel wat crossover games a la Persona Q en Persona 4 Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Gister uitgespeeld. Een lange game, maar met zúlke hoge productiewaardes:
  • Voice acting. Er is veel ingesproken en er wordt ook op de juiste toon gepraat in verschillende situaties.
    spoiler:
    Maar ook Morgana die dus is ingesproken door een vrouw, en soms (als hij fanatiek is) echt als een jongen klinkt.
  • Muziek. Zowel achtergrondmuziek als de verschillende gevechtsmuzieken. Daar is echt aandacht aan besteed. Dit hadden ze Japans kunnen laten maar is vrijwel helemaal Engels gezongen.
  • Palace design en enemy/Persona design. Van heel apart gedesignde enemies tot grote bosses.
  • Sfeer en confidants. Iedere confidant heeft weer zijn eigen verhaal. En ook dingen zoals koffie zetten bij Sojiro of studeren in de diner. Speelt lekker weg na een werkdag.
  • Aparte stijl maar werkt wel goed.
  • Plot.
    spoiler:
    Vooral in het laatste kwart van de game zijn er grote ontwikkelingen en valt alles op zijn plaats.
Enig minpuntje dat ik heb is dat de game iéts te lang is. Het had van mij wel 1 of 2 Palaces korter gemogen. Uiteindelijk wilde ik de game gewoon uitspelen en heb ik maar geslapen i.p.v. confidants te doen om verder in het verhaal te komen. Maar buiten dat is alle content heel gepolijst en de game voelt ook echt "af".
Marcade schreef op zondag 28 mei 2017 @ 06:15:
Persona 5 uitgespeeld

Geweldig spel; moet wel helaas zeggen dat ik het desondanks toch niet zo geweldig vond als persona 4. Het hele detective/mystery verhaal van persona 4; plus de cutscenes, zeker met Nanako, waren IMHO gewoon beter gedaan. Beter geschreven, meer humor.

Ook heb ik het gevoel dat persona 5 minder (memorabele) cutscenes heeft en ook minder diversiteit kwa muziek.

Morgana is ook lang niet zo entertaining als Teddy.
spoiler:
En zeker voor ongeveer de helft van het spel zat ik maar te wachten tot hij 'human' werd. En ik dacht ook, zeker vanwege de stem, dat dan zou blijken dat hij niet een hij was maar een zij. of zoiets grappigs. Maar uiteindelijk is hij gewoon dus geen mens. wtf. En die dromen met Morgana's shadow, dacht dus echt dat we op een gegeven moment morgana's shadow wel tegen zouden komen en moesten vechten. Oid. Maar .. niks !??

Tegen het einde aan werd het me 'te' japans. (if that makes sense). Na het
spoiler:
casino
paleis had ik eigenlijk niet alteveel zin meer om het te spelen maar deed het desondanks omdat ik het einde wilde behalen.

Wat ik wel goed vond was
spoiler:
de plot twist met igor; die zag ik niet aankomen. Ben blij dat ze dus niet *echt* die stem zonder reden zo anders hadden gemaakt .. De plot twist met Akechi zag ik juist wel aankomen. Zeker omdat ik ook op het moment zelf toen die 'pancake' dialoog gaande was, al zoiets had van 'huh', bug, akechi zou mona niet moeten kunnen verstaan? Die lul dus ook *nooit* in mijn party gestopt, :+

Anyway; desondanks zeker geen slechte persona. Verwacht dat ze nog wel een 'golden' versie uitbrengen op den duur.
toon volledige bericht
Grotendeels wel eens met jouw punten. Over "te" Japans, dat merkte ik eigenlijk alleen in de anime cutscenes. Verder viel het mij qua gameplay alles mee; het voelt eigenlijk best Westers aan. Sommige cutscenes / uitjes waren in P4G inderdaad leuker. Bijvoorbeeld:

spoiler:
Het vuurwerkfestival dat was verregend en het Hawaii tripje waarin eigenlijk niet veel werd gedaan vond ik wel jammer in P5. In P4G had je o.a. de hot springs en de bar met het drinkspel wat leuk was gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Conscience NL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:23:
Grotendeels wel eens met jouw punten. Over "te" Japans, dat merkte ik eigenlijk alleen in de anime cutscenes. Verder viel het mij qua gameplay alles mee; het voelt eigenlijk best Westers aan.
spoiler:
Wat ik leuk vind is als je grotendeels van het spel op weg bent om een eindbaas te verslaan en je weet ongeveer wie die eindbaas is.

Wat ik nog leuker vind is als er een plot twist komt en die eindbaas iemand onverwacht is, die je al wel het hele spel kent. Zoals bv. igor.

Maar wat ik helemaal NIET tof vind is als ineens het 'rationele' verhaal EN alle spelers opzij worden geschoven voor .. goddelijke uberfiguren.

Oftewel die 'holy grail' waar igor in .. transformeert .. hoefte van mij niet.

En dat dat ding dan NOG een keer transformeert in een nog machtigere uber god .. *sigh*

Dat bedoel ik een beetje met japans .. dat soort praktijken hoeven van mij niet. :+

Van mij mochten er wel juist 1 of 2 meer paleizen. :o
spoiler:
ik vond het echt jammer dat er 'niks' was in Januari & Februari; vandaar de hoop op een 'golden' editie. Hopelijk ook met een stuk meer en leukere cutscenes

[ Voor 10% gewijzigd door Marcade op 07-06-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Marcade schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:43:
[...]

spoiler:
Wat ik leuk vind is als je grotendeels van het spel op weg bent om een eindbaas te verslaan en je weet ongeveer wie die eindbaas is.

Wat ik nog leuker vind is als er een plot twist komt en die eindbaas iemand onverwacht is, die je al wel het hele spel kent. Zoals bv. igor.

Maar wat ik helemaal NIET tof vind is als ineens het 'rationele' verhaal EN alle spelers opzij worden geschoven voor .. goddelijke uberfiguren.

Oftewel die 'holy grail' waar igor in .. transformeert .. hoefte van mij niet.

En dat dat ding dan NOG een keer transformeert in een nog machtigere uber god .. *sigh*

Dat bedoel ik een beetje met japans .. dat soort praktijken hoeven van mij niet. :+

Van mij mochten er wel juist 1 of 2 meer paleizen. :o
spoiler:
ik vond het echt jammer dat er 'niks' was in Januari & Februari; vandaar de hoop op een 'golden' editie. Hopelijk ook met een stuk meer en leukere cutscenes
toon volledige bericht
spoiler:
Ah zo. Ja, die twist met Igor was wel cool. En dat van die goddelijke transformerende Holy Grail was wat over the top als je het zo bekijkt, maar dat vond ik tijdens het spelen niet "erg". Nou ja, smaken verschillen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Waarom is deze game zo moeilijk te verkrijgen?
Alleen bij Nedgame nog te koop voor 60 euro.

Iemand een idee?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 11-05 00:36
Persona 5 krijgt een eigen anime serie

Aankondiging.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GT19mWEOdfQ]

yay :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-03 01:59

Krizzii

Kris W.

Conscience NL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:23:
  • Voice acting. Er is veel ingesproken en er wordt ook op de juiste toon gepraat in verschillende situaties.
    spoiler:
    Maar ook Morgana die dus is ingesproken door een vrouw, en soms (als hij fanatiek is) echt als een jongen klinkt.
  • Muziek. Zowel achtergrondmuziek als de verschillende gevechtsmuzieken. Daar is echt aandacht aan besteed. Dit hadden ze Japans kunnen laten maar is vrijwel helemaal Engels gezongen.
Heb je hem in het Engels gespeeld? Die versie is dus wel aan te raden t.o.v. de Japanse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Krizzii schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Heb je hem in het Engels gespeeld? Die versie is dus wel aan te raden t.o.v. de Japanse?
Jup, in het Engels. Ik heb de Japanse versie niet gehoord maar ik had eigenlijk niets op de Engelse voice acting aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Wat een spel! Ondanks dat ik altijd wel een zwak heb gehad voor jrpg gezien ik ben opgegroeid met FFVII heb ik naast FFVX weinig jrpgs gespeeld. Persona trok me ook niet echt omdat het zo anders lijkt dan FF. Heb nu een uur of 5 gespeeld en de hoge cijfers zijn het zeker waard, de style, de storytelling, een combat system dat nu al diepte toont, ik vind het helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Persona 5 R is aangekondigd. Voor mij alleen nog onduidelijk wat dit omvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:28

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
ペルソナ5 ザ・ロイヤル PV#01

Trailer van Persona 5 The Royal, komt in 2020 naar Europa.
Van wat ik kan opmaken krijgen we een nieuw lid van de Phantom Thieves, nieuwe confidant, nieuwe areas en ?palaces?, veranderingen in de story, meer story en nieuwe gameplay features

* Miyazono wacht geduldig af totdat de collector's edition kan worden pre-ordered <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Laatst online: 23:11
Toch hier even een reactie. Ik ben erg benieuwd, nu Persona 5 Royal een maandje uit is, of mensen hier deze al gespeeld hebben. Ik kon geen dedicated P5 Royal topic vinden. Ik heb de originele hier ongespeeld liggen, en twijfel nu of ik veel mis wanneer ik deze zal spelen ipv P5 Royal. Ik lees op veel veranderingen op papier, maar geeft dit ook daadwerkelijk een enorm andere speelervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 20:48

Phntm

Tlingelingeling

Nitrorcr schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:04:
Toch hier even een reactie. Ik ben erg benieuwd, nu Persona 5 Royal een maandje uit is, of mensen hier deze al gespeeld hebben. Ik kon geen dedicated P5 Royal topic vinden. Ik heb de originele hier ongespeeld liggen, en twijfel nu of ik veel mis wanneer ik deze zal spelen ipv P5 Royal. Ik lees op veel veranderingen op papier, maar geeft dit ook daadwerkelijk een enorm andere speelervaring?
De nieuwe content, third semester, geeft de hele game een heel andere setting. Met wat veranderingen ook nog in je dag tot dag belevenis als de protagonist in deze game. Het is echt een aanrader, vooral als je P5 nog niet hebt gespeeld. Muziek is goed, er zijn ook nieuwe tracks. Je kan zelf kiezen of je het direct nu koopt of wachten op korting ergens. Ik ben er sinds release dag mee bezig, eerste playthrough van 138 uur en platinum behaald, wat ook gelijk mijn eerste keer was en wellicht de laatste keer dat ik platinum behaal.

Ik heb er wel "post game depression" (komisch bedoeld natuurlijk) omdat ik vind dat er bepaalde characters zijn in deze game die zich echt goed hebben ontwikkeld vanaf het eerste moment. Misschien dat ik toch new game+ ga doen.

Ik heb er een heel prettige ervaring aan over gehouden, aan het einde had ik gehoopt dat het spel verder ging maar helaas.

Er komt een persona 5 scramble nog uit in de nabije toekomst (In japan al gereleased) en dat is de directe sequel voor Persona 5 (vanilla) en niet The Royal. Dit komt omdat ze parallel zijn ontwikkeld. De standaard verhaal wat ook voorkomt in de normale persona 5 speelt zich ook gewoon af in Persona 5 Royal natuurlijk, met wat lichte wijzigingen voor de gameplay.

Kortom: Persona 5 Royal is echt een goeie game, zelfs voor iemand die al persona 5 heeft gespeeld. Heb je nog geen persona 5 gespeeld? Neem dan direct Royal (legacy DLC bundle van P5 is ook gratis voor deze game, kostuums en wat items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Laatst online: 23:11
Thanks voor je uitgebreide visie! Vond het erg jammer dat de uitgever heeft besloten dit niet als een DLC in de markt te zetten, maar alleen als een compleet nieuwe release. Hebben ze al eerder gedaan met o.a. Persona 4 Golden, maar toch jammer dat ik in de tijd van DLC en microtransactions de extratjes niet voor een kleine meerprijs kan kopen. Vind het tof dat je uit legt dat er toch echt een hoop extra content in de game zit en dat het de aanschaf waard is. Ik ga de deals omtrent deze game in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 20:48

Phntm

Tlingelingeling

Nitrorcr schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:44:
Thanks voor je uitgebreide visie! Vond het erg jammer dat de uitgever heeft besloten dit niet als een DLC in de markt te zetten, maar alleen als een compleet nieuwe release. Hebben ze al eerder gedaan met o.a. Persona 4 Golden, maar toch jammer dat ik in de tijd van DLC en microtransactions de extratjes niet voor een kleine meerprijs kan kopen. Vind het tof dat je uit legt dat er toch echt een hoop extra content in de game zit en dat het de aanschaf waard is. Ik ga de deals omtrent deze game in de gaten houden!
De persona 5 (vanilla) dlc is beschikbaar als legacy bundle voor persona 5 royal en die is gratis. :) Alleen de nieuwe royal dlc kost wat duiten maar dat is zoals altijd optioneel. :P in de gratis legacy bundle zit ook een hoop leuke dingen die nuttig kunnen zijn voor je gameplay. De enige dlc die het overwegen waard zijn zijn de challenge DLC en persona pakket met izanagi no okami. Laatste is een leuke persona om te hebben gezien je die zowat OP kan maken. :>

[ Voor 14% gewijzigd door Phntm op 07-05-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
Dat had ik niet zozeer met Persona 5; wel jaren geleden met Persona 4. :o ;(
Pagina: 1