Thanks! Dan ga ik Mario party en Mario kart maar eens aanschaffenArunia schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:40:
@Marsman83 Wij hebben ieder een switch en bijvoorbeeld Splatoon 2 2x. Maar voor de meeste spellen is het eigenlijk niet eens nodig. Je mist bij Mario Party dan wel dat gedeelte wat ik net vertelde, maar kom het eigenlijk weinig tegen.
Heb dan Stardew Valley aan mijn vrouw erbij gegeven. Dus die kunnen we samen spelen.
Maar Mario Kart kan al samen op 1 Switch, ook online. Dus daar zie ik dan weinig extra nut in.
Met meerdere Switches multiplayeren is voornamelijk handig als er geen TV beschikbaar is, of als ie redelijk klein is. Hier een tijd geleden met 5 Smash gespeeld over een lokaal netwerk, erg tof dat het kan.
Nog een paar aanraders zijn trouwens Overcooked 1 en 2 en Snipperclips. Erg goede party games!
Nog een paar aanraders zijn trouwens Overcooked 1 en 2 en Snipperclips. Erg goede party games!
@Marsman83
En Towerfall is ook een aanrader, die kan zelfs met 6 man!
En Towerfall is ook een aanrader, die kan zelfs met 6 man!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Relevant nieuws voor de mensen die alles digitaal kopen: SanDisk releast hun eerste 1TB microSDXC kaart in april (via The Verge). De aanbevolen verkoopprijs in de USA wordt $449. Het gaat om een kaart in de Extreme serie van SanDisk, die voor een Nintendo Switch eigenlijk overkill is.
... gezien dat je recent nog een 400GB kon kopen voor <€70, is die prijs voorlopig een gevalletje "omdat het kan," maar waarschijnlijk zien we die prijzen over een jaar ofzo wel een heel stuk dalen
FF VII is nu preorderbaar op de eShop trouwens. €15.99, downloadgrootte 4032,82 MB.
Final Fantasy X/X-2 HD Remaster lijkt een install van 26.9GB te zijn (release 16 april), Final Fantasy XII The Zodiac Age neemt 12.6GB in (release 30 april).
... gezien dat je recent nog een 400GB kon kopen voor <€70, is die prijs voorlopig een gevalletje "omdat het kan," maar waarschijnlijk zien we die prijzen over een jaar ofzo wel een heel stuk dalen
FF VII is nu preorderbaar op de eShop trouwens. €15.99, downloadgrootte 4032,82 MB.
Final Fantasy X/X-2 HD Remaster lijkt een install van 26.9GB te zijn (release 16 april), Final Fantasy XII The Zodiac Age neemt 12.6GB in (release 30 april).
[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 25-02-2019 18:16 ]
Eerst IX nog maar eens uitspelen. Het is voor mij de eerste keer, en het verhaal vind ik erg leuk, en je hebt behoorlijk veel voor de prijs. Alleen vind ik dat je aan een hoop dingen goed kunt merken dat het een erg oud spel is. Vraag me af hoe dat voor VII gaat zijn, want die is natuurlijk nog twee jaar ouder...JackAvery schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:23:
Final Fantasy X/X-2 HD Remaster lijkt een install van 26.9GB te zijn, Final Fantasy XII The Zodiac Age neemt 12.6GB in.
Ik weet niet of je MK met het D-pad speelt of met de stick, want de D-pad is echt waardeloos op de Pro Controller. Het is naar mijn weten de eerste keer dat Nintendo een echt slechte D-pad heeft gemaakt.JK schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:40:
[...]
Het zal idd wel wennen en gelukkig niet zichtbaar in het scherm zelf.
Net 'm voor het eerst in de docking gedaan. Gaaf om te zien op een groot scherm. Ik denk dat ik 'm toch ook wel regelmatig docked ga spelen. En waarschijnlijk nog een Pro Controller erbij kopen, al is het alleen maar om een 2e controller te hebben voor bijv. Mortal Kombat 11.
Voor games die een precieze input nodig hebben zoals fighting games of Tetris is het simpelweg onmogelijk om met de Pro controller te spelen. Voor zoiets als Splatoon en Mario Odyssey/Kart is het wel een prima optie.
Overweeg zelf om een 8bit do usb adapter te halen zodat ik m'n PS4 controllers kan gebruiken. Heel zonde, want de Wii U Pro controller was prima en die van die Switch is ook nog eens pokkeduur.
Zou je hem hiervoor niet terug kunnen sturen? Het is tenslotte gewoon een gebrek van het product. Volgens mij vergelijkbaar met de slechte ontvangst van de joy-cons.BarôZZa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:39:
[...]
Ik weet niet of je MK met het D-pad speelt of met de stick, want de D-pad is echt waardeloos op de Pro Controller. Het is naar mijn weten de eerste keer dat Nintendo een echt slechte D-pad heeft gemaakt.
Voor games die een precieze input nodig hebben zoals fighting games of Tetris is het simpelweg onmogelijk om met de Pro controller te spelen. Voor zoiets als Splatoon en Mario Odyssey/Kart is het wel een prima optie.
Overweeg zelf om een 8bit do usb adapter te halen zodat ik m'n PS4 controllers kan gebruiken. Heel zonde, want de Wii U Pro controller was prima en die van die Switch is ook nog eens pokkeduur.
Alle Pro controllers hebben er last van.Emmavdv schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:43:
[...]
Zou je hem hiervoor niet terug kunnen sturen? Het is tenslotte gewoon een gebrek van het product. Volgens mij vergelijkbaar met de slechte ontvangst van de joy-cons.
Enigszins wel ironisch dat ze Tetris 99 gratis hebben uitgebracht, want dat is één van de games waarbij heel veel gebruikers gaan merken hoe slecht de D-pad is. Als je naar links of rechts drukt heb je soms dat hij 'omhoog' registreert, wat een instant drop is en het complete potje kan verpesten. Bij vechtspellen zal je hebben dat je onverwachts springt
Het plan was om het met de d-pad te doen. Combo's met analoge stick lijken me heel erg lastig.BarôZZa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:39:
[...]
Ik weet niet of je MK met het D-pad speelt of met de stick, want de D-pad is echt waardeloos op de Pro Controller. Het is naar mijn weten de eerste keer dat Nintendo een echt slechte D-pad heeft gemaakt.
Maar de d-pad van de Pro Controller is dus slecht? Lekker dan... en van de joycons dan? Anders kan ik beter een prijzig setje daar van er bij kopen. Of het moet speelbaar zijn met 1 joycon p.p. Maar daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd.
Die adapter is ook wel iets idd icm een PS4 controller. Snap alleen nog even niet hoe je die aan gaat sluiten op de Switch. Of via de docking in die USB-poort?
Ik wil die d-pad niet goedpraten, maar je kan deze inderdaad blijven terugsturen (zoals @Emmavdv suggereert) als gebrek. Niet elke individuele controller heeft er namelijk evenveel last van, kan je wat geluk mee hebben.BarôZZa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:39:
[...]
Een andere optie is de controller zelf 'repareren'. Dit is een redelijk goede video die een van de meest populaire fixes uitlegt.
Het is spijtig dat Nintendo zo een grote fout heeft gemaakt, want verder is de Pro Controller een enorm fijne controller en zijn geld waard wat mij betreft.
Met die 8bitdo adapter kan je trouwens ook de WiiU Pro Controller mee gebruikenOverweeg zelf om een 8bit do usb adapter te halen zodat ik m'n PS4 controllers kan gebruiken. Heel zonde, want de Wii U Pro controller was prima en die van die Switch is ook nog eens pokkeduur.
Overigens zijn de joycons voor tetris geen probleem imo.
Of de d-pad een up of down input genereert wanneer je links of rechts drukt hangt o.a. af van hoe je de controller vasthoudt en hoe je de d-pad indrukt. Ik moet een duwende of trekkende beweging maken op d-pad left of d-pad right om een up of down input te genereren.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Resident Evil ports hebben een datum: 21 mei. Europa krijgt enkel een digitale release. Vanuit de USA kan je een "Resident Evil Origins Collection" met fysieke versies van RE 1 en 0 importeren.
Edit: in Japan staat enkel Resident Evil 0 op de fysieke versie, voor 1 krijg je een download code. Het is goed mogelijk dat dit ook in de USA zo zal zijn.
In Japan kost de Collection 5500 yen + btw (~45 euro), RE4 kost ongeveer 30 euro daar.
[Twitter: https://twitter.com/RE_Games/status/1100062873621942272]

Edit: in Japan staat enkel Resident Evil 0 op de fysieke versie, voor 1 krijg je een download code. Het is goed mogelijk dat dit ook in de USA zo zal zijn.
In Japan kost de Collection 5500 yen + btw (~45 euro), RE4 kost ongeveer 30 euro daar.
[Twitter: https://twitter.com/RE_Games/status/1100062873621942272]

Klopt, maar het is niet vanzelfsprekend voor sommige mensen om na tig jaar een nieuwe stijl van input te lerenRayNbow schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:04:
Of de d-pad een up of down input genereert wanneer je links of rechts drukt hangt o.a. af van hoe je de controller vasthoudt en hoe je de d-pad indrukt. Ik moet een duwende of trekkende beweging maken op d-pad left of d-pad right om een up of down input te genereren.
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 26-02-2019 09:37 . Reden: Japanse info en prijsschatting ]
Dat leek mij ook, maar ik zag het laatst dus iemand een vechtspel met de analog stick spelen.JK schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:54:
[...]
Het plan was om het met de d-pad te doen. Combo's met analoge stick lijken me heel erg lastig.
Nieuwe generatie gamers denk ik
Voor vechtspellen zijn de joycons ook niet echt handig, want het zijn vier losse knopjes als D-pad en de buttons zijn erg klein. Voor een game als tetris is het perfect, maar voor vechtspellen vond ik het niet fijn.Maar de d-pad van de Pro Controller is dus slecht? Lekker dan... en van de joycons dan? Anders kan ik beter een prijzig setje daar van er bij kopen. Of het moet speelbaar zijn met 1 joycon p.p. Maar daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd.
USB port inderdaad.Die adapter is ook wel iets idd icm een PS4 controller. Snap alleen nog even niet hoe je die aan gaat sluiten op de Switch. Of via de docking in die USB-poort?
Bij vechtspellen/tetris wissel je links en rechts veel af, dus om de haverklap heb je een verkeerde input die in dat soort games ook nog eens fataal kunnen zijn.RayNbow schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:04:
Daar heb ik allemaal geen tijd en energie voor. Bovendien vraag ik me af of het echt wat uitmaakt als ik dit lees:JackAvery schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:56:
[...]
Ik wil die d-pad niet goedpraten, maar je kan deze inderdaad blijven terugsturen (zoals @Emmavdv suggereert) als gebrek. Niet elke individuele controller heeft er namelijk evenveel last van, kan je wat geluk mee hebben.
Een andere optie is de controller zelf 'repareren'. Dit is een redelijk goede video die een van de meest populaire fixes uitlegt.
https://www.resetera.com/...ntroller-d-pad-is.100167/
De fix zou eventueel nog kunnen, maar dan heb je weer minder goed reagerende diagonale inputs.
Voor mij is de fix om de Pro controller niet te gebruiken bij games die precieze input van de D-pad vereisen.
Ik had geen keuze en vanaf de switch moest ik wel vecht spellen met de analogs spelen, al moet ik wel zeggen dat sindsdien de linker joy-con een onaangenaam krakend geluid maakt in iedere game.BarôZZa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:01:
[...]
Dat leek mij ook, maar ik zag het laatst dus iemand een vechtspel met de analog stick spelen.
Nieuwe generatie gamers denk ik. Die raken de D-pad zelden aan.
Als ik dan terug naar de PC ga is het een verademing om d-pad te kunnen gebruiken, het is eigenlijk doodzonde dat de d-pad op de Pro Controller meh is en de joy-cons er geen 1 hebben (geen normale in ieder geval).
Ik had wel zo'n "joy-con" van Hori met een d-pad gekocht maar dat viel tegen, dus ik laat het voorlopig hierbij.
Na de Resident evil ports heeft de Saints Row 3 port vandaag ook een release datum gekregen:
Behalve de dpad heb ik echt 0 klachten over de pro controller, en op de mijne is de dpad goed genoeg om geen last te hebben wanneer ik bvb. Xenoblade of Zelda speel.
Are you ready to head back to the City of Steelport? Saints Row: The Third - The Full Package will launch on #NintendoSwitch 10 May 2019.#SaintsRow pic.twitter.com/MI0zgEpVoM
— Deep Silver UK (@DeepSilverUK) 25 februari 2019
Ik ben een van die mensen, maar ik heb dan ook weinig interesse om fighting games op 'pro' niveau te spelen. Accuraat genoeg om ermee weg te komen :-)BarôZZa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:01:
Dat leek mij ook, maar ik zag het laatst dus iemand een vechtspel met de analog stick spelen.
Nieuwe generatie gamers denk ik. Die raken de D-pad zelden aan.
Minder goede diagonale inputs zou moeten meevallen, maar you do you vooral. Simpele oplossingen zijn de Mayflash en 8bitdo adapters en de controller gebruiken die je zelf prefereert, de Hori Pokken Tournament controller, de Hori joycon met dpad, de 8bitdo draadloze gamecube adapter in combinatie met een SNES classic controller, de 8bit do 'classic' controllers...[...]
Daar heb ik allemaal geen tijd en energie voor. Bovendien vraag ik me af of het echt wat uitmaakt als ik dit lees:
De fix zou eventueel nog kunnen, maar dan heb je weer minder goed reagerende diagonale inputs.
Voor mij is de fix om de Pro controller niet te gebruiken bij games die precieze input van de D-pad vereisen.
Behalve de dpad heb ik echt 0 klachten over de pro controller, en op de mijne is de dpad goed genoeg om geen last te hebben wanneer ik bvb. Xenoblade of Zelda speel.
Ik durf ook geen Smash Bros te spelen in handheld vanwege die reden. De analogs voelen heel fragiel aan, bij de 3DS was m'n circlepad al afgebroken. Bij vechtspellen zet ik gewoon meer kracht op de sticks.Mizgala28 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:39:
[...]
Ik had geen keuze en vanaf de switch moest ik wel vecht spellen met de analogs spelen, al moet ik wel zeggen dat sindsdien de linker joy-con een onaangenaam krakend geluid maakt in iedere game.
Als ik dan terug naar de PC ga is het een verademing om d-pad te kunnen gebruiken, het is eigenlijk doodzonde dat de d-pad op de Pro Controller meh is en de joy-cons er geen 1 hebben (geen normale in ieder geval).
Voor de rest is het me een raadsel waarom de d-pads van Nintendo niet goed werken. Sinds de NES waren ze altijd prima, zelfs op m'n Gameboy Micro en Virtual Boy was niks aan de hand. Geen idee waarom ze het nu niet meer voor elkaar krijgen.
Voor het geval jullie dit handig vinden, ik heb even een lijst samengesteld met allemaal bekende releasedates. Ik wilde het eerst beperken tot titles die me persoonlijk aanspraken in meer of mindere mate, toen ben ik andere titels gaan toevoegen, toen ben ik gestopt want te veel werk..
February
26-02 Trials Rising
28-02 DELTARUNE Chapter 1
March
12-03 Claybook
13-03 Baba Is You
15-03 The Caligula Effect Overdose
20-03 Chocobo's Mystery Dungeon EVERY BUDDY!
22-03 Unravel two
22-03 Fate/Extella Link
26-03 FINAL FANTASY VII
26-03 Dragon: Marked for Death (physical)
26-03 The Walking Dead The Final Season
29-03 Yoshi's Crafted World
29-03 Nelke & The Legendary Alchemists
29-03 The Princess Guide
April
02-04 Darksiders Warmastered Edition
05-04 SUPER DRAGON BALL HEROES WORLD MISSION
12-04 Neo Atlas 1469
16-04 FINAL FANTASY X | X-2 hd REMASTER
17-04 Trüberbrook (19-04 physical)
23-04 Dragon’s Dogma: Dark Arisen
26-04 BOXBOY! + BOXGIRL!
30-04 FINAL FANTASY XII THE ZODIAC AGE
May
17-05 Mortal Kombat 11
17-05 Guilty Gear 20th Anniversary Pack
21-05 Assassin's Creed 3 Remastered
21-05 Resident Evil Zero
21-05 Resident Evil HD
21-05 Resident Evil 4
21-05 Team Sonic Racing
31-05 Lapis X Labyrinth
Spring
Hellblade: Senua's sacrifice
World End Syndrome
My time at Portia
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy
VA-11 HALL-A
June
21-06 Crash Team Racing Nitro-Fueled
Super Mario Maker 2
July
12-07 Dragon Quest Builders 2
26-07 Fire Emblem: Three Houses
August
30-08 Astral Chain
Summer
Bloodstained: Rituals of the night
Daemon X Machina
Marvel Ultimate Alliance 3
Oninaki
September
October
November
Autumn
Dragon Quest XI S: Echoes of an elusive age - Definitive edition
Dead by daylight
December
2019
The legend of Zelda: Link's awakening
RPG Maker MV
Rune Factory 4 Special
Luigi's Mansion 3
Animal Crossing
Town
Disney Tsum Tsum Festival
Pokémon Core
Untitled Goose Game
February
26-02 Trials Rising
March
12-03 Claybook
13-03 Baba Is You
22-03 Unravel two
22-03 Fate/Extella Link
26-03 FINAL FANTASY VII
29-03 The Princess Guide
April
12-04 Neo Atlas 1469
26-04 BOXBOY! + BOXGIRL!
May
17-05 Mortal Kombat 11
21-05 Resident Evil Zero
21-05 Resident Evil HD
21-05 Resident Evil 4
21-05 Team Sonic Racing
31-05 Lapis X Labyrinth
Spring
World End Syndrome
My time at Portia
VA-11 HALL-A
June
Super Mario Maker 2
July
August
30-08 Astral Chain
Summer
Daemon X Machina
Oninaki
September
October
November
Autumn
Dead by daylight
December
2019
RPG Maker MV
Rune Factory 4 Special
Luigi's Mansion 3
Animal Crossing
Town
Pokémon Core
Untitled Goose Game
Make lovecraft not warcraft.
Ik zie allemaal titels die al lang uit zijn?Sméagol schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:00:
Voor het geval jullie dit handig vinden, ik heb even een lijst samengesteld met allemaal bekende releasedates. Ik wilde het eerst beperken tot titles die me persoonlijk aanspraken in meer of mindere mate, toen ben ik andere titels gaan toevoegen, toen ben ik gestopt want te veel werk..
February
26-02 Trials Rising
March
12-03 Claybook
13-03 Baba Is You
22-03 Unravel two
22-03 Fate/Extella Link
26-03 FINAL FANTASY VII
29-03 The Princess Guide
April
12-04 Neo Atlas 1469
26-04 BOXBOY! + BOXGIRL!
May
17-05 Mortal Kombat 11
21-05 Resident Evil Zero
21-05 Resident Evil HD
21-05 Resident Evil 4
21-05 Team Sonic Racing
31-05 Lapis X Labyrinth
Spring
World End Syndrome
My time at Portia
VA-11 HALL-A
June
Super Mario Maker 2
July
August
30-08 Astral Chain
Summer
Daemon X Machina
Oninaki
September
October
November
Autumn
Dead by daylight
December
2019
RPG Maker MV
Rune Factory 4 Special
Luigi's Mansion 3
Animal Crossing
Town
Pokémon Core
Untitled Goose Game
Ja, vooral kijken met een selectieve blik.bram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:04:
[...]
Ik zie allemaal titels die al lang uit zijn?
Nee.bram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:04:
[...]
Ik zie allemaal titels die al lang uit zijn?
Make lovecraft not warcraft.
Hier haak ik toch even op in, want wat je zegt klopt gewoon niet. Ik heb zelf ook een Switch en de originele pro controller en ja, die heeft daar duidelijk last van, wat ik eigenlijk alleen met Tetris merk en daarom gebruik ik die controller daar ook niet meer mee.BarôZZa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:52:
[...]
Alle Pro controllers hebben er last van.
Enigszins wel ironisch dat ze Tetris 99 gratis hebben uitgebracht, want dat is één van de games waarbij heel veel gebruikers gaan merken hoe slecht de D-pad is. Als je naar links of rechts drukt heb je soms dat hij 'omhoog' registreert, wat een instant drop is en het complete potje kan verpesten. Bij vechtspellen zal je hebben dat je onverwachts springt
Maar dat heeft Nintendo wel aangepakt. Voor Smash Bros. heb ik de Smash editie pro controller gekocht en daar werkt de d-pad wel gewoon goed bij. Die ik dus ook voor Tetris gebruik.
Toen ik laatst weer eens de d-pad op mijn oude pro controller gebruikte merkte ik dat die d-pad ook een stuk stugger aanvoelt t.o.v. mijn nieuwe pro controller.
26-03 komt ook nog The LEGO Movie 2 Videogame uitSméagol schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:00:
March
12-03 Claybook
13-03 Baba Is You
22-03 Unravel two
22-03 Fate/Extella Link
26-03 FINAL FANTASY VII
29-03 The Princess Guide
Post is gepinned! Handig lijstje zo.Sméagol schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:00:
--knip--
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dit klinkt bekend en is onbegonnen werk met 20-30 eshop titels per week soms...Sméagol schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:00:
[...] toen ben ik andere titels gaan toevoegen, toen ben ik gestopt want te veel werk..
Het feit is dat Nintendo de pro controller minstens 2x heeft gereviseerd. Het standaardmodel zit nu aan versie C. Dit heeft echter niet consequent de de dpad issues opgelost, lijkt het, maar enkel de kans verhoogd dat je een acceptabele dpad hebt. Ik lees te veel tegensprekende commentaren, wat het enkel moeilijker maakt om een accuraat beeld te vormen van in hoeverre het verbeterd is.Terpstars schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:21:
[...]
Hier haak ik toch even op in, want wat je zegt klopt gewoon niet. Ik heb zelf ook een Switch en de originele pro controller en ja, die heeft daar duidelijk last van, wat ik eigenlijk alleen met Tetris merk en daarom gebruik ik die controller daar ook niet meer mee.
Maar dat heeft Nintendo wel aangepakt. Voor Smash Bros. heb ik de Smash editie pro controller gekocht en daar werkt de d-pad wel gewoon goed bij. Die ik dus ook voor Tetris gebruik.
Toen ik laatst weer eens de d-pad op mijn oude pro controller gebruikte merkte ik dat die d-pad ook een stuk stugger aanvoelt t.o.v. mijn nieuwe pro controller.
Dead Cells krijgt op termijn nog een grote brok gratis DLC onder de naam "Rise of the Giant." Momenteel in beta op PC, releaseperiode voor consoles is nog onbekend. Volleidge beta-patch notes vind je hier, maar de DLC bevat o.a.:
- Een nieuwe area en boss
- Een tweede nieuwe area+boss als je de hoogste difficulty 5x uitspeelt
- 10 nieuwe vijandern
- 10 nieuwe wapens
- 3 nieuwe skills
- Character outfits
- Een hoop QoL updates
Hey, ik heb pas een switch gekocht en ik lees nu allemaal slechte ervaringen met de pro controller, jammer dat nintendo zo klunzig om gaat met zijn producten. Ik lees dat ze het hebben gefixt bij de super smash controller, wat maakt het uit als die daarna gefixt is, de originele controller doet het niet goed. Dit zie je niet voorkomen bij andere consoles.
Ik ben eigenlijk voor advies naar hier gekomen, heb pas de switch gekocht en heb een screenprotector nodig.
Ik heb deze gevonden:
pricewatch: Just in Case Screenprotector Nintendo Switch - 3 stuks
Nog enige advies/ervaringen over pro controller is welkom.
Ik ben eigenlijk voor advies naar hier gekomen, heb pas de switch gekocht en heb een screenprotector nodig.
Ik heb deze gevonden:
Ik heb een pro controller sinds de launch. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het is een geweldige controller zal nooit eraan twijfelen om er een te kopen. alleen is hij wat duur.Sub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:45:
Hey, ik heb pas een switch gekocht en ik lees nu allemaal slechte ervaringen met de pro controller, jammer dat nintendo zo klunzig om gaat met zijn producten. Ik lees dat ze het hebben gefixt bij de super smash controller, wat maakt het uit als die daarna gefixt is, de originele controller doet het niet goed. Dit zie je niet voorkomen bij andere consoles.
Ik heb deze gevonden:
Ik kan je niet helpen bij de screenprotector, maar heb wel een pro-controller, gekocht in juni 2017. Ik vind de d-pad niet zó slecht als sommigen hem hier door voorkomen. Ja, er wordt zeker wel eens verkeerde input geregistreerd. Echter vind ik de controller zelf echt veel comfortabeler dan de joy-cons in de houder, en de pookjes zijn erg fijn. Ik zou hem dan ook zeker aanraden.Sub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:45:
Ik heb deze gevonden:
over het hele pro-controller verhaal, ja de D-Pad is niet geweldig en registreert soms inputs extra die je niet wilt. Heb zelf nooit veel last van gehad tot tetris99 uitkwam, nu heb ik de controller even open gemaakt en met plakband de contactjes afgeplakt en werkt ie top! wel jammer dat dit defect aanwezig is aangezien nintendo toch al een hele tijd controllers maakt met goeie d-pads.
Jaa er werd ook veel gezeikt over de switch zelf, heb hem pas en het ziet er best goed uit. Niet teveel naar internet verhaaltjes luisteren😁
Hmm ik weet niet hoe ik in het Switch topic ben beland, maar ik was in de veronderstelling dat ik in het PS4 topic zat. Ik snapte de achterliggende gedachte al niet. Excuses.
my 2 cents over de procontroller:rickstrein3737 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:50:
[...]
Ik heb een pro controller sinds de launch. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het is een geweldige controller zal nooit eraan twijfelen om er een te kopen. alleen is hij wat duur.
duur is relatief, adviesprijs ja, maar zie hem geregeld voorbij komen voor +- 50 euro, is imho een prima prijs
dpad: hrmm hier moet ik uitkijken want....doordat ik mijn switch al weinig gebruik kan ik weining zeggen over de dpad van de procontroller, want gewoon weinig ervaring, MAAR ik hem om de mijne te testen toen dat spellelletje master blaster of blaster master (demo versie)......gespeeld, en waar ik het met de joycons een verschrikking vond, ging het met de procontroller prima.
@JK
Je kan ook overwegen om een wireless 8bit do controller te nemen. Werkt ook op je nes/snes mini en dan kan je nog kiezen uit het nes of snes inspired model, lijkt me perfect voor dpad games en voor fighters ook ok.
Als je hardcore voor fighters gaat, dan kan je (wederom imho) niet uit onder de aanschaf van of een fightstick of een fightpad. Ik zou dan idd ook voor een 8bit do adapter of mayflash gaan zodat je ps4 en/of xbox1 spul kan aansluiten.
Haha wilde je al vermanend gaan toesprekenbram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:49:
[...]
Hmm ik weet niet hoe ik in het Switch topic ben beland, maar ik was in de veronderstelling dat ik in het PS4 topic zat. Ik snapte de achterliggende gedachte al niet. Excuses.
Naast mijn bovenstaande stukje ben ik het zeker niet met je eens dat het bij de buren allemaal koek en ei is. in het xbox forum lees ik toch best veel issues met de elite controller (van 125 euro!) en de ps4 had de afbrokkelende joystick problemen (die ook nog gemaakt waren van hondeneuzenSub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:45:
Ik heb deze gevonden:
Ben wel met je eens dat nintendo wat steekjes heeft laten vallen qua quality controls, ik heb de wii u overgeslagen en met de vanilla wii wat later ingestapt, maar alle voorgaande nintendo hardware op day one gekocht en daarbij nooit zulke issues meegemaakt. (behalve virtual boy en handhelds dan).
[ Voor 46% gewijzigd door Sagat op 26-02-2019 10:58 ]
10 second ninja DONE
Als ik de reacties hier lees, dan lijken er nog steeds problemen te zijn:Terpstars schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:21:
[...]
Hier haak ik toch even op in, want wat je zegt klopt gewoon niet. Ik heb zelf ook een Switch en de originele pro controller en ja, die heeft daar duidelijk last van, wat ik eigenlijk alleen met Tetris merk en daarom gebruik ik die controller daar ook niet meer mee.
https://www.reddit.com/r/...mash_pro_controller_dpad/
Geen idee hoe goed je bent in Tetris, zelf win ik pakweg 1 op de 3 matches en dan merk je elke kleine afwijking. Als je rustiger speelt zal het minder opvallen.
Het is krankzinnig dat juist een Pro controller niet te gebruiken is voor sommige games of in ieder geval niet de beste optie is. Dat zou juist de beste optie moeten zijn voor meer hardcore/competitive genres.
Ik zou een tempered glass screen protector halen ipv zo'n plastic velletje.Sub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:45:
Ik heb deze gevonden:
Ziet er beter uit en beschermt ook beter (had ze beiden aangeschaft en uiteindelijk de tempered glass erop gezet)
Als je een weekje kan wachten dan heb je ze voor een paar euro: https://www.dx.com/p/temp...r-nintendo-switch-2083128
[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 26-02-2019 11:20 ]
Om beetje in te haken op een van onze terugekerende vragen hier, maar wanneer er een switch update/upgrade uitkomt.....dan koop ik die en geef ik de huidige afgetrapte switch wel aan mijn dochterBarôZZa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:18:
[...]
Als ik de reacties hier lees, dan lijken er nog steeds problemen te zijn:
Geen idee hoe goed je bent in Tetris, zelf win ik pakweg 1 op de 3 matches en dan merk je elke kleine afwijking. Als je rustiger speelt zal het minder opvallen.
Het is krankzinnig dat juist een Pro controller niet te gebruiken is voor sommige games of in ieder geval niet de beste optie is. Dat zou juist de beste optie moeten zijn voor meer hardcore/competitive genres.
[...]
Ik zou een tempered glass screen protector halen ipv zo'n plastic velletje.
Ziet er beter uit en beschermt ook beter (had ze beiden aangeschaft en uiteindelijk de tempered glass erop gezet)
Als je een weekje kan wachten dan heb je ze voor een paar euro: https://www.dx.com/p/temp...r-nintendo-switch-2083128
Maar dan wil ik zeker weten ook een protector erop!
10 second ninja DONE
Aan de andere kant, iemand als S2 kan best wel aardig Tetrissen (zie voor een video bijv. RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3") en gebruikt een Pro controller.BarôZZa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:18:
[...]
Als ik de reacties hier lees, dan lijken er nog steeds problemen te zijn:
Ik vraag me af hoe de pro controller werkt met smash. Messchien heeft het te maken met het game zelf. Smash is de enige game dat ik ga halen. Zelda effe lenen en dan weer terug🙈BarôZZa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:18:
[...]
Verwijderd
Ik vond de Pro Controller ook geweldig. Nooit problemen gemerkt totdat ik Tetris 99 ging spelen. WOW...wat is de d-pad (i.c.m. mijn techniek) shit zeg. Ik heb echt veel te vaak dat ik per ongeluk een instant drop heb. Ik heb zelf twee Pro Controllers en mijn broertje heeft er ook twee en het is bij alle vier hetzelfde verhaal.RayNbow schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:34:
[...]
Aan de andere kant, iemand als S2 kan best wel aardig Tetrissen (zie voor een video bijv. RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3") en gebruikt een Pro controller.
In docked mode speel ik nu met de officiële NES-cons. Goddelijke d-pad in vergelijking tot de Pro Controller. Nadeel is wel dat er dan geen mogelijkheid is om een (type) tegenstander te kiezen.
Het is even wennen als je de layout van de NGC controller gewend bent maar verder werkt ie erg vlotjes voor smash :-)Sub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:43:
[...]
Ik vraag me af hoe de pro controller werkt met smash. Messchien heeft het te maken met het game zelf. Smash is de enige game dat ik ga halen. Zelda effe lenen en dan weer terug🙈
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:07:
[...]
Ik vond de Pro Controller ook geweldig. Nooit problemen gemerkt totdat ik Tetris 99 ging spelen. WOW...wat is de d-pad (i.c.m. mijn techniek) shit zeg. Ik heb echt veel te vaak dat ik per ongeluk een instant drop heb. Ik heb zelf twee Pro Controllers en mijn broertje heeft er ook twee en het is bij alle vier hetzelfde verhaal.
In docked mode speel ik nu met de officiële NES-cons. Goddelijke d-pad in vergelijking tot de Pro Controller. Nadeel is wel dat er dan geen mogelijkheid is om een (type) tegenstander te kiezen.
Even knutselen. Het verbaast mij dat je het pas bij dit spel merkt
http://www.ibood.com/nl/n...witch-pro-controller.html
Net in de hunt voorbij gekomen voor mensen die hem nog zochten. Misschien komt hij nog eens langs.
Net in de hunt voorbij gekomen voor mensen die hem nog zochten. Misschien komt hij nog eens langs.
[ Voor 35% gewijzigd door Sunfalls op 26-02-2019 12:56 ]
Ook daarmee is het probleem niet 100% opgelost bij mij. Ik heb in Celeste en Tetris nog steeds dat de d-pad niet altijd doet wat ik wil.Beakzz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:38:
[...]
[YouTube: Nintendo Switch Pro Controller | D-Pad Issue Easy Fix]
Even knutselen. Het verbaast mij dat je het pas bij dit spel merkt
Ik vind het daarnaast sowieso gaar dat je het zelf moet fixen. Zoals iemand anders ook al zei, echt matig voor iets dat een pro product moet voorstellen. Ik vind het extra frustrerend omdat ik al heel snel kramp in mijn handen/vingers krijg als ik de joycons gebruik.
Ik heb al Owlboy gehaald omdat die niet duur was.Sunfalls schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:55:
Hoe zat het met deze?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Helaas kost hij 59.99 met 6.95 verzendkosten = 66.94. Terwijl bij bol.com hij 69.99 kost met verzendkosten en al. Geen aanbieding om de hele dag naar iBood te gaan kijken... (Helaas, zocht er namelijk ook 1)Sunfalls schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:55:
Bij Amazon is hij gewoon €59,95 zonder verzendkosten..SinkerNL schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:59:
[...]
Helaas kost hij 59.99 met 6.95 verzendkosten = 66.94. Terwijl bij bol.com hij 69.99 kost met verzendkosten en al. Geen aanbieding om de hele dag naar iBood te gaan kijken... (Helaas, zocht er namelijk ook 1)
Mijn zus stuurde de iBood "aanbieding" ook al door

Is gewoon een normale prijs trouwens, geen aanbieding.
Edit: de link: https://www.amazon.de/Nin...s=nintendo+pro+controller
[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 26-02-2019 13:02 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb een test gedaan met die NES Joy-Cons. Ook daarmee kun je, afhankelijk van hoe je de controller vasthoudt en hoe je de d-pad gebruikt, up/down inputs genereren terwijl je left/right indrukt of rolt van links naar rechts of andersom.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:07:
Verwijderd
Blijkbaar heeft het dan toch ook iets met techniek en/of formaat handen te maken (of zit er stiekem kwaliteitsverschil in de NES-Cons). Waar ik bij de Pro Controllers continu instant drops heb, heb ik deze bij de NES-Cons nog niet 1x gehad.RayNbow schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:11:
[...]
Ik heb een test gedaan met die NES Joy-Cons. Ook daarmee kun je, afhankelijk van hoe je de controller vasthoudt en hoe je de d-pad gebruikt, up/down inputs genereren terwijl je left/right indrukt of rolt van links naar rechts of andersom.
ik heb bij tetris 99 ook inderdaad instant drops met de pro controller.. echt super irritant, speel nu maar gewoon met de joy-cons..
/never mind:
https://kotaku.com/how-to...roller-s-d-pad-1827325012
kan je hier meer over vertellen (of een linkje posten)? Ik neem aan dat je de d-pad up niet geheel blokeerd/afplakt, dan kan je beter de instant drop uitzetten in de settings van tetrisSokkeh schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:55:
over het hele pro-controller verhaal, ja de D-Pad is niet geweldig en registreert soms inputs extra die je niet wilt. Heb zelf nooit veel last van gehad tot tetris99 uitkwam, nu heb ik de controller even open gemaakt en met plakband de contactjes afgeplakt en werkt ie top! wel jammer dat dit defect aanwezig is aangezien nintendo toch al een hele tijd controllers maakt met goeie d-pads.
/never mind:
[ Voor 77% gewijzigd door Prulleman op 26-02-2019 14:57 ]
Voor video checkPrulleman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:50:
ik heb bij tetris 99 ook inderdaad instant drops met de pro controller.. echt super irritant, speel nu maar gewoon met de joy-cons..
[...]
kan je hier meer over vertellen (of een linkje posten)? Ik neem aan dat je de d-pad up niet geheel blokeerd/afplakt, dan kan je beter de instant drop uitzetten in de settings van tetris
/never mind:
En hier komt de Pokémon direct
Tune in on 27/02 at 15:00 CET for roughly 7 minutes of new information in a livestreamed #PokemonDirect presentation.
— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) 26 februari 2019
► https://t.co/ubR7JgMNIx pic.twitter.com/gn6L9uJlEE

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 26-02-2019 15:05 ]
Kijk op 27 februari om 15:00 uur live naar een Pokémon Direct-presentatie met ongeveer zeven minuten aan nieuwe informatie.
http://bit.ly/2SsdGTC
Zo, mijn Switch verrassing voor mijn zoon is bijna compleet. Hij had met zijn moeder afgesproken dat als zijn schoolresultaten (significant) beter zouden worden, zij een Switch zou kopen. En de cijfers zijn inderdaad goed vooruit gegaan!
Dus, afgelopen tijd Pepper in de gaten gehouden en inmiddels het volgende binnen:
1. Switch console met Blauw/Rood Joy-Con @ €266,95
Wat ik er verder bij gekocht heb:
2. Extra setje Joy-Cons (neon groen en roze) @ €62,95
3. Pokémon Let's Go Pickachu! @ €34,99
4. Officiële Nintendo Mario Odessey travelcase @ €14,99
5. Beschermfolie voor de console zelf @ € 9,99
6. Joy-Con laadstation @ € 16,99
Enige waar ik nog naar zoek is Splatoon 2, omdat hij deel 1 grijs gespeeld heeft op de Wii U. Maar die ben ik nog niet tegen gekomen in de aanbieding. Hopen dat Amazon.de binnenkort 3 games voor ~ €110 euro weer doet.
En dan is het wel genoeg
Dus, afgelopen tijd Pepper in de gaten gehouden en inmiddels het volgende binnen:
1. Switch console met Blauw/Rood Joy-Con @ €266,95
Wat ik er verder bij gekocht heb:
2. Extra setje Joy-Cons (neon groen en roze) @ €62,95
3. Pokémon Let's Go Pickachu! @ €34,99
4. Officiële Nintendo Mario Odessey travelcase @ €14,99
5. Beschermfolie voor de console zelf @ € 9,99
6. Joy-Con laadstation @ € 16,99
Enige waar ik nog naar zoek is Splatoon 2, omdat hij deel 1 grijs gespeeld heeft op de Wii U. Maar die ben ik nog niet tegen gekomen in de aanbieding. Hopen dat Amazon.de binnenkort 3 games voor ~ €110 euro weer doet.
En dan is het wel genoeg
Kijk er zo naar uit, dat het alleen maar kan tegenvallen. Ben benieuwd!JoostR. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:04:
Kijk op 27 februari om 15:00 uur live naar een Pokémon Direct-presentatie met ongeveer zeven minuten aan nieuwe informatie.
Over die Pro Controller gesproken;
Hebben jullie ervaring met de bedraadde controller van Hori, die er uit ziet als een Gamecube controller?
Hoe is daar de D-Pad van?
Hebben jullie ervaring met de bedraadde controller van Hori, die er uit ziet als een Gamecube controller?
Hoe is daar de D-Pad van?
Kijk even bij Vraag & aanbod, zojuist eentje voor 35 euro te koop, 2e hands. Maar dat maakt met cartridges niets uit.Notna schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:07:
Thanks voor de tip. Overgenomen voor 36 euro incl. verzendenJK schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:22:
[...]
Kijk even bij Vraag & aanbod, zojuist eentje voor 35 euro te koop, 2e hands. Maar dat maakt met cartridges niets uit.

Dan ben ik er klaar voor, en mijn zoon ook
Pro controller zeker halen voor Smash. Speelt veel lekkerder dan de Joy-cons.Sub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:43:
[...]
Ik vraag me af hoe de pro controller werkt met smash. Messchien heeft het te maken met het game zelf. Smash is de enige game dat ik ga halen. Zelda effe lenen en dan weer terug🙈
De beste Japanse Smash Ultimate speler speelt ook met een Pro controller (Smash editie)
Pokemon Direct morgen ben ik wel erg benieuwd naar. Maar ben wel sceptisch. Ik heb zulke hoge wensen dat het voor mij waarschijnlijk gaat tegenvallen. *Fingers crossed*
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik zal ernaar kijken. Maar zag de pro controller smash editie niet los. Messchien beter zoeken😁Terpstars schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:52:
[...]
Pro controller zeker halen voor Smash. Speelt veel lekkerder dan de Joy-cons.
De beste Japanse Smash Ultimate speler speelt ook met een Pro controller (Smash editie)
Sub-madara1310 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:39:
[...]
Ik zal ernaar kijken. Maar zag de pro controller smash editie niet los. Messchien beter zoeken😁
Heb hem al gevonden. Ik vindt origineel veel mooier uitzien. Als één is met donkerblauw dan koop ik het wel😋 anders gwn de zwarte😁
Gevalletje gehypte mensen verwachten dit:Zeror schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:36:
Pokemon Direct morgen ben ik wel erg benieuwd naar. Maar ben wel sceptisch. Ik heb zulke hoge wensen dat het voor mij waarschijnlijk gaat tegenvallen. *Fingers crossed*
En zouden eigenlijk eerder dit moeten verwachten?

Mijn verwachtingen liggen eigenlijk niet al te hoog voor vandaag: +- de titels tonen en de starters, en de rest van die 7 minuten volpraten en één of twee andere producten tonen. Als we een trailer van Gen 8 krijgen, des te beter
Btw, Ace Attorney Trilogy komt op 9 april in het Westen uit :-)
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 27-02-2019 09:08 ]
Ben blij dat ik die gewoon uit de Japanse eShop heb gehaald...JackAvery schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:06:
Btw, Ace Attorney Trilogy komt op 9 april in het Westen uit :-)
@JackAvery
Ik wens heel erg het eerste screenshot, maar mijn verstand zegt dat dit niet realistisch is. Het tweede screenshot is idd meer wat we kunnen verwachten. Belangrijkste voor mij is wel dat de wereld niet leeg aanvoelt ongeacht wat de grafische stijl is. Het tweede screenshot ziet er wat kaal uit.
Ik wens heel erg het eerste screenshot, maar mijn verstand zegt dat dit niet realistisch is. Het tweede screenshot is idd meer wat we kunnen verwachten. Belangrijkste voor mij is wel dat de wereld niet leeg aanvoelt ongeacht wat de grafische stijl is. Het tweede screenshot ziet er wat kaal uit.
@Zeror - ik zou ook niet klagen mocht "BOTW" Pokémon gebeuren, maar ik zie GameFreak nooit het benodigde budget investeren daarvoor. Ik verwacht een vrij conservatieve game, ben vooral benieuwd welke lessen ze uit Let's go hebben geleerd en waar de balans tussen "core" en "casual" Pokémon nu gaat liggen.
Dat tweede screenshot is overigens uit de trailer van Town, die GameFreak eshop titel die vorig jaar aangekondigd is geweest.
Dat tweede screenshot is overigens uit de trailer van Town, die GameFreak eshop titel die vorig jaar aangekondigd is geweest.
Probleem is denk ik meer dat een BotW Pokemon wel gaaf is, maar niet voor alle leeftijden die Pokemon spelen, geschikt is. Iets als het tweede screenshot is veel toegankelijker.
Ja idem. Ik verwacht een minimale trailer/teaser. En een release datum van november 2019.Zeror schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:34:
Probleem is denk ik meer dat een BotW Pokemon wel gaaf is, maar niet voor alle leeftijden die Pokemon spelen, geschikt is. Iets als het tweede screenshot is veel toegankelijker.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Dat is geen probleem. Dat is een game met mogelijkheden.Zeror schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:34:
Serieus met de Let's Go variant kunnen ze nu 2 series uitbrengen. De ene met de meer hardcore RPG elementen en de vrijheid.
Daarnaast de Let's Go die meer casual is en waarvan je nu elk jaar er eentje kan uitbrengen op de games die er nu al zijn en met die Pokemon.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik hoop op een BotW Pokemon, echter zal dit, ben ik bang niet gebeuren.
Daarnaast hoop ik ooit nog eens dat je alle generations door kan lopen in 1 game. (Zoals de serie)
Daarnaast hoop ik ooit nog eens dat je alle generations door kan lopen in 1 game. (Zoals de serie)
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ik zou niet meer verwachten dan een ouderwetse pokemon game zoals Pokemon games altijd zijn. Een open wereld moet je zeker niet vanuit gaan in ieder geval.
Nintendo is echter wel bezig om haar franchises opnieuw te definiëren. Dit hebben ze met Zelda gedaan in Breath of the Wild, met Mario in Super Mario Odyssey. Het zou mij niks verbazen als Pokemon dezelfde behandeling krijgt.Akaendra schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:43:
Ik zou niet meer verwachten dan een ouderwetse pokemon game zoals Pokemon games altijd zijn. Een open wereld moet je zeker niet vanuit gaan in ieder geval.
Maargoed. Het is aftellen tot vanmiddag 15.00u en dan gaan (neem ik aan) zien waar ze met Pokemon naartoe gaan.
Verwijderd
Ik doe het niet voor minder dan een Pokemon MMO. Anders blijft het oude wijn in nieuwe zakken.
Gewoon in het Engels verder?RayNbow schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:10:
[...]
Ben blij dat ik die gewoon uit de Japanse eShop heb gehaald...
Ah gevonden, relax! Ga niet tot april wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 27-02-2019 11:20 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik hoop oprecht dat je ongelijk krijgt. Ik wil absoluut geen online moeten om Pokémon te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:14:
Ik doe het niet voor minder dan een Pokemon MMO. Anders blijft het oude wijn in nieuwe zakken.
Ik zou je hype maar bijstellen in ieder gevalZeror schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Nintendo is echter wel bezig om haar franchises opnieuw te definiëren. Dit hebben ze met Zelda gedaan in Breath of the Wild, met Mario in Super Mario Odyssey. Het zou mij niks verbazen als Pokemon dezelfde behandeling krijgt.
Maargoed. Het is aftellen tot vanmiddag 15.00u en dan gaan (neem ik aan) zien waar ze met Pokemon naartoe gaan.
Gamefreak is niet een bijzonder grote studio en dingen zoals een open world is denk ik voor dat team gewoonweg teveel gevraagd. Ik verwacht gewoon pokemon same old same old, alles wat er meer komt is meegenomen.
Verwijderd
Aight, Nintendo Switch Online is ruk, dat ben ik met je eens, maar de huidige Pokemon formule is gewoon niet meer zo interessant voor mij. Wat nieuwe Pokemons af en toe, wat nieuwe gebieden en gyms, maar het concept is altijd hetzelfde gebleven en dat heb ik ondertussen wel gezien.Touchdomex schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:24:
[...]
Ik hoop oprecht dat je ongelijk krijgt. Ik wil absoluut geen online moeten om Pokémon te spelen.
Waar kijk jij dan naar uit? Een mainline Pokemon zoals Black/White met Lets Go graphics? Dat kan mij persoonlijk niet bekoren.
Ik zou graag een meer RPG pokemon willen hebben. De laatste op de 3DS. (Sun en Moon) vond ik door de veranderde elementen iets te simpel geworden.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:31:
[...]
Aight, Nintendo Switch Online is ruk, dat ben ik met je eens, maar de huidige Pokemon formule is gewoon niet meer zo interessant voor mij. Wat nieuwe Pokemons af en toe, wat nieuwe gebieden en gyms, maar het concept is altijd hetzelfde gebleven en dat heb ik ondertussen wel gezien.
Waar kijk jij dan naar uit? Een mainline Pokemon zoals Black/White met Lets Go graphics? Dat kan mij persoonlijk niet bekoren.
Juist zoiets als BOTW met Pokemon. Mogelijk iets meer liniair met mogelijk een deel van het vangsysteem van Go en meer RPG elementen voor het vechten lijkt mij iets.
Pokemon mmo hoeft van mij ook niet perse, maar een co-op feature zou wel een leuke aanvulling zijn.Touchdomex schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:24:
[...]
Ik hoop oprecht dat je ongelijk krijgt. Ik wil absoluut geen online moeten om Pokémon te spelen.
Zeker als de nieuwe pokemon een grote open wereld zou hebben.
Het zou me niet verbazen moesten ze een detective pikachu game voor de Switch aankondigen.
K.W.
Ik zou het zelfs vreemd vinden als die er niet komt.KoensSocialL schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:21:
Het zou me niet verbazen moesten ze een detective pikachu game voor de Switch aankondigen.
Mijn gok voor de Direct (7 minuten):
- 2-3 minuten: Detective Pikachu game voor de Switch.
- 1-2 minuten: Aankondiging DLC voor Pokemon Let's Go (Johto erbij??)
- De rest voor de Pokemon RPG
Als dat zou zijn van die DLC. Hoeveel gok je dat die DLC gaat kosten dan?Zeror schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:50:
[...]
- 1-2 minuten: Aankondiging DLC voor Pokemon Let's Go (Johto erbij??)
Ik zie ze toch 30 euro ervoor vragen.
K.W.
DLC hoeft niet perse iets te kosten. Maar als ze er een bedrag aan koppelen verwacht ik een bedrag ergens tussen 12 en 20 euro.
Heeft GameFreak ooit al DLC verkocht in Pokémon games? Ik kan enkel aan Pokken Tournament denken, maar dat werd ontwikkeld door Bandai Namco.
Ze hoeven geen DLC te verkopen als ze elk jaar al een nieuwe game kunnen verkopen voor AAA-prijzen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pokemon Sword en Pokemon Shield
Verwijderd
Meh, lijkt er niet op de Sword/Shield ook maar iets gaat veranderen aan de gameplay. Beetje meer van hetzelfde in een nieuwe regio met nieuwe Pokemon.
De website voor de geïnteresseerde: https://swordshield.pokemon.com/nl-be/
K.W.
3, 2, 1... En daar gaat de Switch verkoop van enkel naar dubbel zo snel!
Voelt heel erg als oude wijn in nieuwe zakken dit. Zelfde random encounters, zelfde battles met halfbakken animaties. Starters die er voor mijn gevoel iets te klein en te cute uit zien. Ik word hier niet enthousiast van. Gelukkig genoeg leuke games op de Switch, dus deze kan ik missen.
Geen exacte releasedate helaas. Late 2019, zal wel ergens in november worden.
Had graag wat in-game combat gezien.
Had graag wat in-game combat gezien.
[ Voor 19% gewijzigd door Raem op 27-02-2019 15:11 ]
Hoogstwaarschijnlijk November ja. Heb alleen de starters nog gezien, twijfel tussen water/fire starter. Die aap kan me worst wezen
Ik ben altijd voor vuur gegaan als starter .. maar een konijn als starterAkaendra schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:11:
Hoogstwaarschijnlijk November ja. Heb alleen de starters nog gezien, twijfel tussen water/fire starter. Die aap kan me worst wezen

Grappig dat voorgaande aap starter nog vuur was .. en nu is hem plots "leaf"
Alle toch geen betalende dlc aangekondigd voor Let's go .. sebiet verkopen ze de volgende regio gewoon als stand alone game voor 59.99 euro.
Goede eerste indruk, maar ze hebben heel weinig over gameplay gezegd. Meer rond E3 I guess :-)

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 27-02-2019 15:41 ]
Ben even benieuwd. Ik heb net ook even gekeken naar de trailer op de website. Ben zeer benieuwd of dit de echte trailer al is.. Hoe komen jullie aan deze informatie ?KoensSocialL schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:08:
De website voor de geïnteresseerde: https://swordshield.pokemon.com/nl-be/
Edit: ik lees net dat de pokemon direct net was geweest. Dacht dat het pas vanavond was.
[ Voor 11% gewijzigd door n2theb op 27-02-2019 15:24 ]
Ze volgen de Chinese dierenriem voor vuurstarters. De enige andere vrije opties die er nog zijn waren een slang, een paard, een schaap of een os. En dat paard zou lastig worden vanwege Ponyta.lightdestroyer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:15:
[...]
Ik ben altijd voor vuur gegaan als starter .. maar een konijn als starter
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt ook Squirtle (water), Torkoal (vuur) en Turtwig (gras), allemaal schildpadden.Grappig dat voorgaande aap starter nog vuur was .. en nu is hem plots "leaf"
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pokemon Sword, Pokemon Shield en dan later Pokemon Staff?
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ik zie niets mis met een OsNMe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:30:
[...]
Ze volgen de Chinese dierenriem voor vuurstarters. De enige andere vrije opties die er nog zijn waren een slang, een paard, een schaap of een os. En dat paard zou lastig worden vanwege Ponyta.
[...]
Een konijn zou ik veel meer als electriciteit zien (teveel duracell reclames gezien wellicht).
Yeah die 2 andere schildpadden kon ik ook niet echt apprecierenNMe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:30:
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt ook Squirtle (water), Torkoal (vuur) en Turtwig (gras), allemaal schildpadden.
Ik herriner me jaren geleden dat ze de nieuwste starters maar niet kwijt geraakten in Japan (officiele pokemon store) en van de originele starters enkel nog de kleintjes niet uitverkocht waren ..
Als Gamefreak/Nintendo zou ik daar toch eens over nadenken maar blijkbaar zal het voor deze keer nog niet zijn.
Ik zou eerder denken aan Axe / SpearDesutoroiya schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:05:
Maar Bow/ Staff zijn inderdaad ook populaire keuzes in Azië.
[ Voor 10% gewijzigd door lightdestroyer op 27-02-2019 16:14 ]
Pokemon ShaftDesutoroiya schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:05:
Inspiratie voor de nieuwe region lijkt dus Engeland te zijn.
Ben denk ik van voor de Pokemon-generatie (1981), ik kan er niet warm van worden. Scheelt me wel veel tijd (en geld).
Als het de Switch een extra verkoopboost kan geven, is dat alleen maar goed!
Vanmiddag South Park The Fractured but Whole binnen gekregen voor de Switch. Ik moest 'm nog spelen. Deel 1 op de PC uitgespeeld en hoewel de PS4 versie van FbW wat goedkoper is, wilde ik 'm specifiek voor de Switch hebben. Daarmee kan ik tenminste portable gaan.
Vanmiddag South Park The Fractured but Whole binnen gekregen voor de Switch. Ik moest 'm nog spelen. Deel 1 op de PC uitgespeeld en hoewel de PS4 versie van FbW wat goedkoper is, wilde ik 'm specifiek voor de Switch hebben. Daarmee kan ik tenminste portable gaan.
We weten alleen niet of het Pre of Post Brexit isZeror schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:32:
Ja, de enige leak die dus waar bleek te zijn, alle andere leaks waren klinkklare onzin.Zeror schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:32:
Kan nog, double typing Fire/Electriclightdestroyer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:12:
[...]
Ik zie niets mis met een Os![]()
Een konijn zou ik veel meer als electriciteit zien (teveel duracell reclames gezien wellicht).

Dit topic is gesloten.