Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste
Acties:

• MrNinja
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 12:09
Cobb schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:46:
[...]

Dit ga ik nu even proberen. Jammer dat er geen USB variant is van de Gbros adapter. Maar ik vind de Wii controllers ook wel fijn in portrait als brick.
Ik heb de GBros adapter thuis. Ik kan je vertellen dat hij wél over USB werkt (al moet je wel even de firmware updaten van de adapter). Maar dan met een Micro USB kabel in de dock en een Wii Classic Controller (of compatible) of een GameCube controller in één van de poorten en je kan 'm gewoon bedraad gebruiken. Zelfs zonder batterijen.

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-01 19:57
Net de eerste 30 minuten gestoken in Tales of vesperia in handheld. Wat ziet het er heerlijk uit wat is de sfeer goed wat is de engelse voiceacting goed en wat speelt het soepel en lekker. Hier ga ik veel lol mee beleven.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kaasje123 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:04:
Net de eerste 30 minuten gestoken in Tales of vesperia in handheld. Wat ziet het er heerlijk uit wat is de sfeer goed wat is de engelse voiceacting goed en wat speelt het soepel en lekker. Hier ga ik veel lol mee beleven.
Vanavond ga ik mijn preorder halen. Zo'n 150 uur in de xbox 360 versie zitten en ik wil het weer helemaal opnieuw doen :). RPG's op de switch zijn altijd extra comfy omdat ik er steevast massas tijd in investeer en zo kan ik toch nog naast mijn vrouw zitten terwijl zij tv kijkt.

Alleen heeft zoon net een spel omgeruild voor Mario Odyssey, dus gaat die dit weekend wel met wat consoletijd lopen ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Maikjuh
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:51
Iemand Super mario bros deluxe al gehaald?

Twijfel heel erg aangezien ik Pokemon lets go nog niet uit heb.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
Maikjuh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:58:

Kwam gisteren als verrassing al binnen (pre-order gedaan). Half uurtje gespeeld en werkelijk genoten.

Maar nu is mijn bril erg gekleurd, ik koop gerust een console van honderden euro's voor Super Mario Bros. Als ik het spel uit heb verkoop ik net zo makkelijk weer. Dus misschien ben ik niet representatief ;)

Al veranderd dat wel, kinderen zijn gek van Just Dance en Mario Party....

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Maikjuh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:58:

Ik heb hem voor de wii gehad, maar was toen niet zo enthousiast. Komt misschien ook mede door de 100.000 sppedrun levels in mario maker, maar van alle mario's vind ik dit toch een van de mindere.

Geen geweldige control, het walljumpen ben ik niet kapot van en het heeft weinig speedrun potentie.

Voor een simpel potje mario verder niet slecht, maar het zullen nooit de vele honderden uren worden die ik in SMW heb zitten

Without magic smoke, it ain't broken!

• Sam100
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12:11
s0ulmaster schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Ik heb hem voor de wii gehad, maar was toen niet zo enthousiast. Komt misschien ook mede door de 100.000 sppedrun levels in mario maker, maar van alle mario's vind ik dit toch een van de mindere.

Geen geweldige control, het walljumpen ben ik niet kapot van en het heeft weinig speedrun potentie.

Voor een simpel potje mario verder niet slecht, maar het zullen nooit de vele honderden uren worden die ik in SMW heb zitten
Ik heb ook alleen maar de wii versie gespeeld, maar de wii u versie was blijkbaar veel beter:
https://www.reddit.com/r/...s_new_super_mario_bros_u/

Voor mij wordt het dus dit weekend de Deluxe versie spelen.

• s0ulmaster
  • Nu online
Sam100 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:59:
[...]

Ik heb ook alleen maar de wii versie gespeeld, maar de wii u versie was blijkbaar veel beter:
https://www.reddit.com/r/...s_new_super_mario_bros_u/

Voor mij wordt het dus dit weekend de Deluxe versie spelen.
Ik heb de wiiu versie ook wel even gespeeld trouwens, maar daar is alleen het level design beter geworden.
Het grote probleem is gewoon de controls hoe je mario bestuurd.

Kijk naar mario maker - daar zijn zo weinig originele levels in new super mario stijl te vinden

- SMW (rom hack)s ook zelfs mario 3 zijn gewoon een stuk beter daarin.

De new super mario bied gewoon heel weinig en is qua controls lang niet zo goed als de andere games.

Ik krijg er haast weer het mario 2 gevoel van :X

edit: even ter context, ik ben dus een zeer fanatieke mario speler en dan voornamelijk mario maker en SMW en ten behoeve van de uitdaging en snelheid van het spel geniet ik meer van SMW. En dan zijn de controls van SMW en SMW stijl in mario maker ook nog wezenlijk anders.
Dus als je hat wat meer casual speelt en dus niet geniet van shell jumps, spring drops en andere ongein dan is new super mario zo'n ramp nog niet hoor (maar mijn minst favoriete)

s0ulmaster wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:21 (27%)

Without magic smoke, it ain't broken!

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:09
Ik heb hier ook de Wii en de Wii u variant liggen van Super Mario, ik sla de Switch versie over. Voegt niet zoveel toe en ik vindt het altijd heel.grappig om te zien hoe mijn zoontjes met de controller schudden om net verder te springen. Hij doet dat nu ook in de originele Mario's maar dat werkt natuurlijk niet.
Ook vind ik de multiplayer minder interessant op de switch versie omdat alle andere karakters het spel 'makkelijker' maken. De Wii en de U versie waren je karakters in multiplayer (als je dat wilde) gelijkwaardig.

Wat ik overigens opmerkelijk vind is dat mijn kinderen soms vragen naar de Wii versie ipv de U versie. Ze kunnen het mij niet uitleggen maar die vinden ze fijner speler...

Mario Maker is ook brilliant.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Maikjuh
Dit is dus eigelijk een spel dat al 2 generaties geremasterd is? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Maakt voor mij persoonlijk toch niks uit aangezien mijn laatste SMB op de DS was. Ik twijfel nog over aanschaf, heb BOTW, odessy al uit en Pokemon bijna. Dus denk dat het wel een spel voor mij is.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:00
Maikjuh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:31:
Dit is dus eigelijk een spel dat al 2 generaties geremasterd is? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Nee, NSMBU Deluxe is een port van NSMBU, dat het 4e spel is in de New Super Mario Bros reeks. De eerste 3 games zijn NSMB (DS), NSMB Wii (Wii) en NSMB2 (3DS).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:33
wat een heerlijk spel zeg, NSMBU Deluxe :D

tot volgende maand :P

• Maikjuh
RayNbow schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Nee, NSMBU Deluxe is een port van NSMBU, dat het 4e spel is in de New Super Mario Bros reeks. De eerste 3 games zijn NSMB (DS), NSMB Wii (Wii) en NSMB2 (3DS).
Duidelijk, dank.

Verder weer dezelfde twijfel tussen fysiek en digital. Ja fysiek is leuk voor het hoesje en vaak goedkopere prijs en eventuele doorverkoop, maar oh man wat is digital lekker makkelijk.

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-01 23:18
Dark Devotion. Binnenkort op de Switch.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Turfschipper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-01 02:50
Outrun! Is uit! En komt nog een classic: Dragons lair trilogie.

Must haves

• securitymayo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Dragons Lair op de NES was wel het meest verschrikkelijke spel ooit ;)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:03

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Leuke artstyle (wel wat donker) en gameplay ziet er wel spannend uit. Een game die ik als 2d/aktie en retro fan geweldig zou moeten vinden maar...damn ik heb het idee dat we nu echt overspoeld worden met dit type indie games. Zou dit nou echt veel beter/anders zijn dan Celeste of Hollowknight? En tuurlijk je hoeft het niet te kopen....maar ik vraag me echt af of dit een kans heeft...ik ben volgens mij de doelgroep maar als ik er al zo over denk...

Misschien straks is een poll aan wagen.
securitymayo schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:11:
Dragons Lair op de NES was wel het meest verschrikkelijke spel ooit ;)
De hele dragon lair reeks is natuurlijk sowieso graphics over gameplay. Prachtige interactieve tekenfilm maar trial en error gameplay waar ik iig niet vrolijk van word.

Sagat wijzigde deze reactie 12-01-2019 09:53 (19%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn hier al nieuwe Super Mario U enthousiastelingen? Ik was vooral een fan van de oude Super Mario Bros 3 en Super Mario World van vroeger. Is het vergelijkbaar?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Erhnam schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:19:
Zijn hier al nieuwe Super Mario U enthousiastelingen? Ik was vooral een fan van de oude Super Mario Bros 3 en Super Mario World van vroeger. Is het vergelijkbaar?
Ik vind elke mainline Mario leuk, en ik heb NSMBU nog niet uigespeeld, dus wat dat betreft ben ik misschien wat biassed, maar dit is gewoon een solide titel. Meer nog dan eerdere NSMB titels (op de wii en (3)ds) put deze titel veel inspiratie voor mijn gevoel specifiek uit Mario 3.

Ik vind hem echter niet de volle 59 euro waard, 49 had beter geweest. Gelukkig is hij als je een beetje rondshopt voor minder dan dat te vinden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• adoy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-01 18:44

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb hem op de Wii U en is een erg solide Mario. Moet wel zeggen dat ik toen de tijd door de Mario's het prinsesje niet meer kon zien... Er zijn gewoon teveel lekkere games!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Mario!

Ik heb de nieuwe (danwel de wii u versie nog niet) maar wil hem wel graag halen. Echter nog genoeg te spelen dus geen haast.

Ik was zelf vooral fan van mario world, volgens mij had ik die ook eerder dan mario 3 zelfs (ik had een snes op launch day, en mogelijk 3 pas later gekocht om te sparen voor de snes :) ) maar hoewel ik 3 een erg leuke game vind. Is SMW een van mijn favor games ever. de 3d versie deden het minder voor mij dus ik was erg blijk toen de ds versie uitkwam......maar hij deed het niet echt voor me. Wellicht doordat ik wat ouder was, of minder tijd heb om te gamen, en niet onbelangrijk ik ook meer van non portable gaming hou dan wel portable.....

De wii versie vond ik dan al wel wat leuker, maar nog steeds niet zo fijn als smw. Dus ja......dit verklaart idd waarom ik geen haast heb.
==========
En dan, zoals een paar post hierboven aangegeven, de grote switch indie games poll :+

Poll: Zijn er teveel indie pixel art games voor de switch?
Ja, maar ben geen indie fan
Ja, soms leuk, maar teveel
Meh, ik koop wat wil
Nee, keep em coming!
Overig (svp uitleg posten).
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401444&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:31

Phydomir

Dennis

Heb op Nee, Keep em coming gestemd. Vooral omdat als ik er een wil spelen, ik hem op de Switch wil spelen. Het is daar imho de perfecte console voor. Zo is er nu op Steam CrossCode uit. Lijkt me een heel erg toffe game. Maar het liefst zou ik die op de Switch spelen zodat ik dat lekker op de bank hangend kan doen, niet van achter mijn PC.

Phydomir wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:09 (5%)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:44
Phydomir schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:08:
Heb op Nee, Keep em coming gestemd. Vooral omdat als ik er een wil spelen, ik hem op de Switch wil spelen. Het is daar imho de perfecte console voor. Zo is er nu op Steam CrossCode uit. Lijkt me een heel erg toffe game. Maar het liefst zou ik die op de Switch spelen zodat ik dat lekker op de bank hangend kan doen, niet van achter mijn PC.
Idem. Gameplay is toch belangrijker dan art style, dus het is wat mij betreft nogal gek om een indiegame te definiëren op basis van hoe ie eruit ziet. Switch is een perfecte console voor indies, en hoe meer keuze hoe beter.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Phydomir schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:08:
Zoals in mijn vorige bericht postte ben ik eigenlijk compleet geen portable gamer. Ik reis niet vaak met het ov meer (toen ik in den haag werkte en op en neer forenste naar a'foort had ik wel altijd een gba en/of ds bij me) en
zelfs toen ik dat wel deed, vond ik lezen op mijn telefoon of *gasp* daadwerkelijk papier eigenlijk relaxter.
Dus portable gamen eigenlijk alleen op vakantie. En afhankelijk van hoe ik ga......denk ik er serieus over om dan of een laptop of gewoon een scherm en een echte console mee te nemen. Nes en snes mini zijn daar natuurlijk ook ideaal voor.

Op de bank gamen naast mijn partner vind ik ook niet fijn, meestal kijken we dan samen tv als we gezelschap willen, of zij gaat dan naar de slaapkamer, of ik naar mijn pc/retro hok als ik wil gamen.
Ik ben ook snel afgeleid en gamer rage en vragen over waarom er kruimels op de broodplank liggen gaan ook niet altijd goed samen O-) :+

Wat dat betreft zou ik eigenlijk nog is een 2e switch dock moeten kopen, dan zou ik hem denk ik wel vaker gebruiken.
En juist voor deze hardcore pixel indie games wil ik ook een fijne controller hebben.....je kan uiteraard table top mode gaan en een losse controller gebruiken, of misschien beter voor mij, een andere shell met een echte dpad fixen.......maar.....ben liever lui dan moe dus dan toch maar tv.

Overigens wel humor/ironish, in het ' show je gameroom' topic had iemand het over ' the messenger' die was ik al weer vergeten hoewel die zeker ook al is genoemd is in het topic hier.....dat vind ik stiekum toch wel interresant, al hoewel de (verwachte) moeilijkheidsgraad me wat afschrikt :X

Misschien eerst nog maar is ninja gaiden uitspelen (of iig zo ver mogelijk komen) op mijn nes mini.

edit:
Cross code even bekeken. zeker interessant en ga even de pc demo doen 8)

Maar wat het ook leuk maakt is dat het een indie action rpg is......dat is toch wat anders dan celeste,dead cells en hollow knight.......deze 3 zijn volgens mij allemaal behoorlijke hardcore moeilijke metriodvania games en Dark Devotion leek mij op basis van het filmpje ook in deze categorie te vallen.

Disclaimer:
Hollow knight beetje gespeeld
celeste: ongeveer 15 mins
en dead cells niet

Dus mogelijk klopt het niet helemaal wat ik zeg, MAAR ik ben dus normaliter zeker fan van dit type games, ik kan me echt voorstellen dat voor iemand die er toch al geen interesse in heeft het helemaal een pot nat is allemaal.

Sagat wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:39 (26%)

• DigitalExcorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-01 12:54
Gisteren ook Tales of Vesperia binnengekregen (was €37,50 door een kortingsactie bij Wehkamp).

Vrouwlief heeft er nu iets meer dan 3 uur in zitten. Ik ga ‘m zo ook maar aanslingeren.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• RayNbow
Sagat schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:50:
Poll: Zijn er teveel indie pixel art games voor de switch?
Nope... :p

En ergens in 2019:

• MrNinja
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 12:09
Ik vind pixelart helemaal niet erg, mits het goed gedaan is. (Mooie sprites; goede gameplay; etc)

Wat ik wel een beetje jammer vind is de hoeveelheid "rougelike" en "soulslike" games die we tegenwoordig hebben. Trekken me dus echt helemaal niet.

Verder zien 3D indie games er vaak uit alsof ze uit het N64 / PS1 tijdperk komen, nou dan heb ik liever mooie 2D graphics zoals bv Celeste.

MrNinja wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:14 (22%)

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 16:15
Ik heb een probleem met de 1080P beeld..
Heb sinds 4 weken de Qled 65 inch, geen problemen met HDMI poorten (PS4 pro, Kodi kastje)..

Nu heb ik vandaag een nintendo switch gekocht, en als ik hem op 1080P zet, krijg ik een flikkerend beeld te zien. Dit is echter niet op mijn oudere full hd tv op de slaapkamer.

Kan de Qled dat niet aan, of zou het aan de nintendo liggen?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Sagat schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:31:
Maar wat het ook leuk maakt is dat het een indie action rpg is......dat is toch wat anders dan celeste,dead cells en hollow knight.......deze 3 zijn volgens mij allemaal behoorlijke hardcore moeilijke metriodvania games en Dark Devotion leek mij op basis van het filmpje ook in deze categorie te vallen.

Disclaimer:
en dead cells niet

Dus mogelijk klopt het niet helemaal wat ik zeg, MAAR ik ben dus normaliter zeker fan van dit type games, ik kan me echt voorstellen dat voor iemand die er toch al geen interesse in heeft het helemaal een pot nat is allemaal.
Ben zelf absoluut geen hardcore gamer, ben zelfs door de switch na dik vijftien jaar amper gamen weer wat gaan spelen. Juist omdat het op de bank kan.
Ben zelf fanatiek bezig met Hollow Knight en mensen noemen dat inderdaad moeilijk, maar dat valt toch best mee? Je moet alleen accepteren dat je 140 keer dood gaat op een avond, verder is het gewoon veel geduld en blijven oefenen dan kom je vanzelf verder. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Maikjuh
038Robijno schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:02:
Heb sinds 4 weken de Qled 65 inch, geen problemen met HDMI poorten (PS4 pro, Kodi kastje)..

Nu heb ik vandaag een nintendo switch gekocht, en als ik hem op 1080P zet, krijg ik een flikkerend beeld te zien. Dit is echter niet op mijn oudere full hd tv op de slaapkamer.

QLED kan dat zeker aan. QLED is niet meer dan een marketing term voor een vergelijkbare technologie als je oudere full HD tv. Daar ligt het niet aan.

Het kan wel liggen aan je instellingen. Check even de output instellingen van je switch, en kijk even naar je tv. Misschien veroorzaakt upscaling een probleem of een andere setting zoals misschien een HDR setting oid. Ik zou er even mee spelen.

Probeer verder ook een andere aansluiting en/of een andere kabel om dat uit te sluiten.

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:08
038Robijno schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:02:

Misschien is het handig om even het model van je TV te noemen. Dan kunnen we beter helpen. Zoals de persoon voor mij al aangeeft heeft het waarschijnlijk met een instelling o.i.d. te maken. Met een modelnummer kunnen we gerichter zoeken.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Gonadan schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:25:
[...]

Ben zelf absoluut geen hardcore gamer, ben zelfs door de switch na dik vijftien jaar amper gamen weer wat gaan spelen. Juist omdat het op de bank kan.
Ben zelf fanatiek bezig met Hollow Knight en mensen noemen dat inderdaad moeilijk, maar dat valt toch best mee? Je moet alleen accepteren dat je 140 keer dood gaat op een avond, verder is het gewoon veel geduld en blijven oefenen dan kom je vanzelf verder. :P
HK is idd top, ik had in mijn zomervakantie die eerste grote kever (een boss?) omgeleged (na idd aardig wat pogingen :X ) en ik dacht dat ik het patroon nog wel wist.
' haha ja je kan me niet raken he met je slagen...... oh wacht je kon ook nog schie AUW, en nu ben je dichtbij en AAARGH' game over :( ;)

Maar misschien even ter verduidelijking, ik heb niets tegen pixelart, indiegames, moeliljke games of rogue-essque games of een combinatie hiervan, maar zoals iemand anders al aangaf, er zijn er wel best veel van geweest de laatste tijd. Ik heb HK op de switch en celeste nu op xb1 via games with gold, dus dead cells/the messenger/ etc etc komen er gewoon nog even niet omdat ik daar in dit genre nu wel even genoeg aan heb ( heb er ook nog een paar op steam.......slain/volgar en shovel knight om maar is wat te noemen)

Dus ja.........ik heb iig gestemd op ' hou van indie games, maar tis momtenteel beetje veul' :+

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:45

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Sagat schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Disclaimer:
en dead cells niet

De stijl van deze games vind ik geweldig en hoewel ik ze ook graag zou spelen zal ik ze niet kopen. Ik weet nu al dat ik ze met plezier (en ook enige frustratie) zou spelen maar heel eerlijk heb ik de tijd en zin niet meer in heel moeilijke games. Daarnaast zijn er al teveel andere leuke games die ik nog liever wil (uit) spelen. Ik zou dus stemmen met 'keep em coming' maar 'meh, ik koop wat ik wil' ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06:40
Als retro gamer, heb ik niks tegen pixel art, als de gameplay maar goed is. Wel vind ik dat er tegenwoordig erg veel Indy Pixel Art producties zijn... lijkt wel een selling point an sich, en daar ben ik nu wel klaar mee.

Flozem wijzigde deze reactie 13-01-2019 10:54 (14%)

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15-01 07:46

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er nog actie / adventure games aan te raden met RPG elementen? Dan bedoel ik sidescrollers zoals Celeste, maar dan veel minder hardcore :$ Ik heb bijvoorbeeld erg genoten van Steamworld Dig 2, maar ook een shooter als Sky Force.

• RayNbow
Hmm... 🤔

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06:40
zAo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:34:
Zijn er nog actie / adventure games aan te raden met RPG elementen? Dan bedoel ik sidescrollers zoals Celeste, maar dan veel minder hardcore :$ Ik heb bijvoorbeeld erg genoten van Steamworld Dig 2, maar ook een shooter als Sky Force.
Shantae Half-Genie Hero.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Pixel art betekent toch gewoon dat het pixelig is qua graphics? Op zich hoeft het van mij niet allemaal zo gelikt als de grote studios graag doen. Een Hollow Knight is geen grafisch geweld maar ziet er in zijn eigen stijl toch goed uit.
Zie ik dan echter Thimbleweed Park dan krijg ik wil kramp in m'n tenen. Leuk als je in het verleden wilt blijven hangen hoor, maar spelletjes en besturing hebben ook weer niet voor niets een evolutie meegemaakt. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Gonadan schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:01:
Pixel art betekent toch gewoon dat het pixelig is qua graphics? Op zich hoeft het van mij niet allemaal zo gelikt als de grote studios graag doen. Een Hollow Knight is geen grafisch geweld maar ziet er in zijn eigen stijl toch goed uit.
Zie ik dan echter Thimbleweed Park dan krijg ik wil kramp in m'n tenen. Leuk als je in het verleden wilt blijven hangen hoor, maar spelletjes en besturing hebben ook weer niet voor niets een evolutie meegemaakt. :P
Het ligt eraan. Shovel knight vind ik een mooi voorbeeld. 8bit inspired gfx. Of dus the messenger die duidelijk de ninja gaiden fans wil aanspreken. En er was ook een game waar je min of meer door de game geschiedenis heen speelde met allemaal hardware werelden 2600, nes spectrum, gameboy etc.) dus gfx die dan heel erg bij die machines paste.
Maar geen idee hoe die game heet en if die er ook voo switch is, denk van niet.

Of games waar je kan switchen tussen current of classic gfx. wonderboy vind ik een geweldig voorbeeld. Maar genoeg games die er idd gewoon heel pixelig uitzien en dan ook nog is hetzelfde type gameplay...ach ja....

• Stylze
  • Laatst online: 06:10
Is er al iets bekend over wanneer er nieuws gaat komen over de nieuwe core pokemon game? Zal wel pas echt december ofzo uitkomen of uitgesteld worden naar 2020 aangezien we nog helemaal niks hebben gezien van de game..

• JackAvery
Stylze schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:22:
Is er al iets bekend over wanneer er nieuws gaat komen over de nieuwe core pokemon game? Zal wel pas echt december ofzo uitkomen of uitgesteld worden naar 2020 aangezien we nog helemaal niks hebben gezien van de game..
Normale marketingcyclus voor Pokemon hoor. Het eerste nieuws komt dan rond maart/april met een meestal release in november.
Dust: an Elysian Tail was erg degelijk. Metroidvania-ish, wel redelijk cartoony. Shantae is inderdaad ook een typisch voorbeeld, en de nieuwe Monster Boy game hoor ik veel goeds van, maar niet zeker hoeveel RPG elementen dat heeft. Axiom Verge is ook een klassieker. Dead Cells en Hollow Knight als de difficulty wat moeilijker mag.

Er zijn een hoop metroidvania's en sidescrollers op Switch, veel plezier met verder onderzoek :)

@RayNbow, ik had dat leak ook gezien. Natuurlijk kan het gewoon code zijn 'just in case', maar SNES games zouden een toffe toevoeging zijn in het abonnement en verantwoorden de prijs dan toch iets beter dan momenteel het geval is. De lijst van games komen voornamelijk van de SNES Classic, maar dat is niet perse slecht.

JackAvery wijzigde deze reactie 13-01-2019 12:35 (11%)

• RayNbow
JackAvery schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:31:
@RayNbow, ik had dat leak ook gezien. Natuurlijk kan het gewoon code zijn 'just in case', maar SNES games zouden een toffe toevoeging zijn in het abonnement en verantwoorden de prijs dan toch iets beter dan momenteel het geval is. De lijst van games komen voornamelijk van de SNES Classic, maar dat is niet perse slecht.
Oh, het is inderdaad mogelijk dat deze strings in de binary overblijfselen zijn van een test en dat er geen garantie is dat deze games daadwerkelijk worden uitgebracht. In het geval dat ze wel worden uitgebracht hoeft het niet zo te zijn dat dit op korte termijn gebeurt.

• kaanmijo
Geen idee of het 't goeie topic hiervoor is, maar omdat ik een Nintendo Switch Online family abo heb genomen heb ik een bootlading aan Splatoon DLC codes gekregen. Ik heb de game zelf niet, dus vandaar dat ik ze met jullie deel. First come, first serve:
  • C00B8MQ7NB6YYLH2
  • C00B8MQ848MG7CHN
  • C00B8MQ93R5THD68
  • C00B8MQBQW0BJQ28
  • C00B8MQCPQ0S8V5D
  • C00B8MQDWKM4LCBG
  • C00B8MQFP42XDCPD
Als je er eentje pakt, laat 't even weten, dan kras ik 'm van die lijst af :)

• oisin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-01 22:16
Thanks! C00B8MQCPQ0S8V5D is in gebruik

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:08
C00B8MQBQW0BJQ28 gebruikt.

Bedankt

• Orpheo1975
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-01 16:08
C00B8MQFP42XDCPD gebruikt, thanks.

• msnguy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-01 20:10
Thanks! Ik heb C00B8MQ93R5THD68 gebruikt.

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:43
kaanmijo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:58:
Geen idee of het 't goeie topic hiervoor is, maar omdat ik een Nintendo Switch Online family abo heb genomen heb ik een bootlading aan Splatoon DLC codes gekregen. Ik heb de game zelf niet, dus vandaar dat ik ze met jullie deel. First come, first serve:
  • C00B8MQ7NB6YYLH2
  • C00B8MQ848MG7CHN
  • C00B8MQ93R5THD68
  • C00B8MQBQW0BJQ28
  • C00B8MQCPQ0S8V5D
  • C00B8MQDWKM4LCBG
  • C00B8MQFP42XDCPD
Als je er eentje pakt, laat 't even weten, dan kras ik 'm van die lijst af :)
Ik heb zelf geen Splatoon dus gebruik hem niet, maar leuk dat je hem hier deelt! Top!

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:33
C00B8MQ7NB6YYLH2 gebruikt! :)

• Flip
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-01 22:39
kaanmijo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:58:
  • C00B8MQ7NB6YYLH2
  • C00B8MQ848MG7CHN
  • C00B8MQ93R5THD68
  • C00B8MQBQW0BJQ28
  • C00B8MQCPQ0S8V5D
  • C00B8MQDWKM4LCBG
  • C00B8MQFP42XDCPD
Ik heb code C00B8MQ848MG7CHN gebruikt, dank je wel!|

Flip wijzigde deze reactie 13-01-2019 18:16 (3%)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Tnx C00B8MQDWKM4LCBG gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11:48
Wat ik echt tof zou vinden, is dat een eventueel nieuwe Nintendo Switch Pro/Plus de mogelijkheid krijgt om Wii spellen te spelen, zoals de Wii dat met Gamecube-spellen kon en de DS Lite met GBA-spellen. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar dat zou voor mij echt een instant buy zijn.

Dromen blijft

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:16

P1nGu1n

Developer

mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:48:
Wat ik echt tof zou vinden, is dat een eventueel nieuwe Nintendo Switch Pro/Plus de mogelijkheid krijgt om Wii spellen te spelen, zoals de Wii dat met Gamecube-spellen kon en de DS Lite met GBA-spellen. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar dat zou voor mij echt een instant buy zijn.

Dromen blijft
Dit was mogelijk om dat de Gamecube en Wii dezelfde instructieset hebben (PowerPC), en de GBA en DS Lite ook (ARM). Dit maakt het veel eenvoudiger om games van zijn voorganger te ondersteunen. De Tegra SOC in de Switch gebruikt ARM architectuur, hier GC of Wii games op draaien vergt veel meer power, om dat dat geëmuleerd moet worden. Ik zou hier dus niet op rekenen.

P1nGu1n wijzigde deze reactie 13-01-2019 22:01 (4%)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• talkatoo
  • Laatst online: 11:49
Dit bericht suggereert dat er mogelijk SNES games in de toekomst speelbaar zijn op de Switch vanwege verwijzingen naar emulators.

https://www.nu.nl/games/5...do-komen-naar-switch.html

• RayNbow
talkatoo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:53:
Dit bericht suggereert dat er mogelijk SNES games in de toekomst speelbaar zijn op de Switch vanwege verwijzingen naar emulators.

https://www.nu.nl/games/5...do-komen-naar-switch.html
Dat werd op de vorige pagina al besproken, op basis van strings in de binary die verwezen naar SNES-titels. Dit nu.nl artikel verwijst naar een andere tweet van een andere hacker, die verwijzingen naar o.a. een SNES-emulator heeft gevonden.

RayNbow wijzigde deze reactie 14-01-2019 08:18 (5%)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mr.JamesBond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:48:
Wat ik echt tof zou vinden, is dat een eventueel nieuwe Nintendo Switch Pro/Plus de mogelijkheid krijgt om Wii spellen te spelen, zoals de Wii dat met Gamecube-spellen ...
De Wii U kan dat. Logischer zou dan de switch Wii U spellen zou kunnen spelen. En voor veel games is dat al het geval maar er zijn in dit geval hardware beperkingen zoals maar 1 scherm.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit weekend een paar avonden Tales of Vesperia gespeeld. In de toekomst wil toch zoveel mogelijk RPG's via de switch spelen ivm opeisen televisie van vrouw: 10 uur gespeeld op een weekend en toch nog peis en vree in huis :p.
Toch wel positief verrast door de hoeveelheid nieuwe stuff dat in de definite edition zit. Zit nog niet eens zo ver, maar kreeg wel al volop nieuwe cutscenes, nieuwe muziek en nieuwe costumes. Draait ook lekker vlot, alleen world map heeft een merkbaar lagere framerate.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Dat verhaal over SNES-spellen valt voor mij een beetje onder het 'pixel art om het pixel art'-principe. Op de Wii heb ik met de virtual console ook oude spelletjes gedownload en had daar wel zin in. Initieel heeft het ook best nostalgische waarde maar je komt er ook snel achter dat je er totaal niet meer in zit.
Sommige spelletjes hebben een nogal steile oefencurve en ik heb zoveel jaar na dato geen zin meer om dat opnieuw te gaan doen.
Daarnaast heb je van veel spelletjes gewoon een nieuwere, geliktere versie. Wat voegt het objectief gezien toe om de oude Donkey Kong te gaan spelen als je ook gewoon een moderne kunt spelen. :P

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57
Ach, ik heb op dit moment tig manieren om de spellen te spelen van vroeger.
Originele consoles nog staan, met veelal de spellen die ik vroeger had en die ik toen gehad had willen hebben.
SNES mini, NES mini enzovoorts.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Gonadan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:54:
Dat verhaal over SNES-spellen valt voor mij een beetje onder het 'pixel art om het pixel art'-principe. Op de Wii heb ik met de virtual console ook oude spelletjes gedownload en had daar wel zin in. Initieel heeft het ook best nostalgische waarde maar je komt er ook snel achter dat je er totaal niet meer in zit.
Sommige spelletjes hebben een nogal steile oefencurve en ik heb zoveel jaar na dato geen zin meer om dat opnieuw te gaan doen.
Daarnaast heb je van veel spelletjes gewoon een nieuwere, geliktere versie. Wat voegt het objectief gezien toe om de oude Donkey Kong te gaan spelen als je ook gewoon een moderne kunt spelen. :P
Hier ben ik het dan meer mee oneens :P
Klassiekers daar weet je wat je krijgt. Of niet natuurlijk, maar ik ben zelf geneigd te denken dat ' jongere' mensen de oude games in eerste instantie links zullen laten liggen, tenzij ze echt interesse in retro krijgen, maar dan zullen ze langzaam maar zeker naar de eerst genoemde categorie gaan. Dus retro games, keep em coming :P

Na de successen van de nes en snes classic verbaasde het me dan ook dat nintendo schijnbaar heeft geroepen dat ze geen n64 classic gaan maken........wellicht omdat veel grote games daar qua rechten tricky zijn (goldeneye en al het overige rare spul?) of dat de library vergeleken met de nes en snes te klein is... maar das een andere discussie.

Een switch VC lijkt me een license to print money maar misschien zijn ze toch bang voor het overaanbod gebeuren. Of dat na de wii, wii u en 3ds vc, de rek er gewoon uit is.Het zou nintendo imho ook erg sieren dat als je een wii versie van een spel had, dat je dan ook een wii u/3ds of eventueel switch versie zou kunnen spelen, of iig iets van korting oid.....ze negeran dat nu volkomen en dat vind ik belachelijk.

Ik moet er ook heel eerlijk bij zeggen dan ik zelf de prijzen vaak te hoog vind, 2-4 euro vind ik ok. Maar 7-10 euro wat bij sommige games zag vind ik te duur. En ja dan moet ik heel eerlijk zijn. Dan speel ik ze inderdaad wel op andere manieren. Waarbij ' de echte hardware' op een retro tv voor mij dan eigenlijk nog leuker is dan op de switch zelf.

Als bonus elke maand een of een paar retro games vind ik wel top, helemaal als ze idd online mp krijgen dan.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Sagat schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:32:
Hier ben ik het dan meer mee oneens :P
Klassiekers daar weet je wat je krijgt.
Maar bij een goed gereviewde zoveelste versie van een klassieker weet je toch ook precies wat je krijgt? :P

Als je tijd over en spellen tekort hebt snap ik het wel, dan is het een leuke extra om te zien waar het historisch gezien begonnen is. Maar als je gewoon keuzes moet maken wat is dan objectief gezien het voordeel van een Donkey Kong Country boven bijvoorbeeld Tropical Freeze?

Zo dacht ik ook blij te worden van het opnieuw spelen van de eerste Mario Kart (of Command & Conquer, of etc.). Hell no! Op de nostalgische waarde na is het naar huidige maatstaven gewoon een kutspel. :D

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Snes games op de Switch zou ik wel blij van worden. Puur gebaseerd op nostalgie plus de mogelijkheid om klassiekers te kunnen spelen die ik vroeger nooit heb gespeeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Na de successen van de nes en snes classic verbaasde het me dan ook dat nintendo schijnbaar heeft geroepen dat ze geen n64 classic gaan maken........wellicht omdat veel grote games daar qua rechten tricky zijn (goldeneye en al het overige rare spul?) of dat de library vergeleken met de nes en snes te klein is... maar das een andere discussie.
De N64 is ook gewoon extreem veroudert en slecht met de tijd mee gegaan. Als je tegenwoordig een klassieker als GoldenEye gaat spelen merk je al snel hoe beperkt de controls en graphics van dat era zijn. Een FPS met maar een analoge stick is gewoon te beperkt. En waar de graphics van de NES en SNES (Starfox daargelaten) nog gewoon mooi kunnen zijn, is er bij de 3D graphics van de N64 nog maar zelden van enige charme te spreken.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Gonadan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Maar bij een goed gereviewde zoveelste versie van een klassieker weet je toch ook precies wat je krijgt? :P

Als je tijd over en spellen tekort hebt snap ik het wel, dan is het een leuke extra om te zien waar het historisch gezien begonnen is. Maar als je gewoon keuzes moet maken wat is dan objectief gezien het voordeel van een Donkey Kong Country boven bijvoorbeeld Tropical Freeze?

Zo dacht ik ook blij te worden van het opnieuw spelen van de eerste Mario Kart (of Command & Conquer, of etc.). Hell no! Op de nostalgische waarde na is het naar huidige maatstaven gewoon een kutspel. :D
Hmm wellicht niet duidleijk genoeg verwoord, maar bij nieuwe pixel art games weet je minder goed wat je krijgt. Super metriod is gewoon een all time actie platform classic. Bij Celeste zeggen ' we' over 5 jaar misschien wel met zijn allen, veel goede ideeën maar het was te eigenlijk net te moeilijk......
Misschien niet helemaal een perfect voorbeeld maar denk dat mijn gedachte hiermee wel duidelijk is.

En toevallig heb ik laatst nog super mario kart (snes) gespeeld en ja......gezien ik niet van online hou, vind ik die nog steeds leuker dan de meest recente mariokart. maar de disclaimer daarbij is dat ik de wii u versie geskipped heb (want geen wii u) en de switch versie gewoon nog niet zo heel veel gespeeld heb. Waarom dat wel snes mariokart? omdat ik dus recent een snes classic heb gekregen en daarn mee wat herinneringen opgehaald heb. Was niet eens een heel bewuste keuze buiten het feit dat het heel relaxed is als je precies weet wat een game doet. (volgens mij in een notendop waarom 'we' met zijn allen ook zo dol zijn op sequels/remasters/makes etc)

Donkey kong vind ik idd wel een goed voorbeeld voor jouw standpunt, destijds waren die pre rendered gfx indrukwekkend, nu zien ze er behoorlijk gedateerd uit. Ik heb inderdaad ook meer interesse in TF of de wii versie die ik nog steeds uit moet spelen, dan om nu nog terug te gaan naar dk1 (die ik zowaar WEL uitgespeeld heb :D, maar 2 en 3 nooit gedaan, die zou ik stiekum eigenlijk nog wel willen spelen omdat (iig een van die 2) volgens mij als beter word beschouwd dan deel 1 )

CnC wil ik zeker ook nog is spelen, enige wat me daar tegenhoudt is dat ik gewoon niet bepaald een strategisch mastermind ben, daardoor heel voorzichtig speel en de missies daarom erg lang duren :+

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
/off-topic

Ik heb alle drie de DKC games en beide DKCR games gespeeld, en ik vind DKCR nou niet echt aanvoelen als DKC. Grafisch gezien vind ik DKC er nog altijd heel goed uitzien, kan makkelijk meekomen met de pixelart van modernere games. De muziek is sowieso tijdloos goed en het level design is nog altijd een van de beste die ik ooit in platformers heb gespeeld. DKCR voelt voor mij veel meer aan als een generieke platformer. Moet zeggen dat die ook niet zo makkelijk was als de meeste games tegenwoordig, maar het is duidelijk dat het een andere game is.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Dufniall
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:20
Iconoclasts schijnt ook een aanrader te zijn. Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar hij voldoet wel aan je beschrijving. 2D action/adventure, metroidvania met RPG elementen in de vorm van "tweaks".

Wikipedia: Iconoclasts (video game)

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
Waarom hernieuwt Nintendo Wii U spellen voor de Switch? Denk aan Mario Kart 8 Deluxe en nu New Super Mario Bros. Ik vind het wat lui overkomen om niet een game te maken die 100% Switch is en helemaal nieuw, dan een upgrade uit te voeren op Wii U spellen. Echt jammer.

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mr.JamesBond schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:59:
Waarom hernieuwt Nintendo Wii U spellen voor de Switch? Denk aan Mario Kart 8 Deluxe en nu New Super Mario Bros. Ik vind het wat lui overkomen om niet een game te maken die 100% Switch is en helemaal nieuw, dan een upgrade uit te voeren op Wii U spellen. Echt jammer.
Om dezelfde reden als iedere andere remake / generatie upgrade. Het verkoopt als een trein.

• JackAvery
Gonadan schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Nostalgie even buiten beschouwing gelaten, soms hebben die oudere games betere gameplay. DKC2 en Tropical Freeze zijn beiden topgames, maar sommigen verkiezen misschien het leveldesign of de physics van de oudere iteraties. Welke de beste is, heeft in dit geval vrij weinig met 'objectiviteit' te maken. We kunnen de complexiteit van bvb het leveldesign bespreken en argumenteren waarom de ene beter is dan de andere, maar uiteindelijk hebben we het hier over voorkeuren :)

Er zijn ook genoeg voorbeelden van series die hun oude glorie niet opnieuw bereiken. Om je voorbeeld van C&C te bespreken: er is duidelijke vooruitgang gemaakt op het vlak van level design en mechanics in de eerste drie-vier games van de serie (C&C - Red Alert - Tiberian Sun - Red Alert 2), maar hierna begint de serie sprongen te maken die niet altijd even goed door de community omarmd werden. C&C 4 is het meest recente spel in de serie, maar is allesbehalve een goed voorbeeld van 'nieuwer = beter'. De spellen die het meest nog gespeeld worden in die reeks zijn dan ook Red Alert, Red Alert 2 en C&C Generals - allesbehalve 'recente' games, maar gameplaygewijs veel interessanter.

Ik ga er niet verder over uitwijden want offtopic :-)

@Euler212 - Banjo-Kazooie heeft bakken charme!
Omdat heel veel mensen deze games niet gespeeld hebben door de kleine playerbase van de WiiU. De meeste WiiU 'ports' en upgrades verkopen meer op Switch dan op WiiU. WiiU had dan ook een hoop goede games, waar duidelijk een groter publiek voor is.

Voorbeeld: Mario Kart 8 is het meest verkochte spel op WiiU met >8miljoen exemplaren. Op Switch zit deze (per september 2018) al aan >11 miljoen, en reken maar nog een paar miljoen erbij na de kerstperiode.

Voor de mensen die nog twijfelen over Tales of Vesperia: hier is een vergelijking tussen Switch en PS4.

Switch draait in battles op 30 FPS, in de overworld is de framerate unlocked en zit je meestal tussen 40 en 60 FPS. Een beetje onregelmatig dus, maar de grafische kwaliteit is verder in orde :)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:45

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Je moet ook niet vergeten dat er vrij weinig mensen een Wii U hebben gehad. Nintendo heeft die games gemaakt met een investering voor een waarschijnlijk grotere doelgroep.. die is er nooit gekomen dus ze hebben niet te gewenste winst uit die games gehaald.
Voor de mensen die wel een Wii U hebben gehad is het natuurlijk een beetje zuur, maar voor iedereen met alleen een switch is het alleen maar mooi dat ze minder lang op toffe games hoeven te wachten..
grafisch gezien is de switch ook niet heel veel meer dan de wii u, dus daarvoor hoeven ze geen nieuwe versie te maken.

(en zie net wat er voor me is gepost, kom op hetzelfde neer :))
voor de statistieken, wii u total sales 13.5 miljoen (in ruim 5 jaar), switch zat voor de kerst al op 23 miljoen in < 2 jaar, met de kerst erbij misschien wel op 30... (geen actuele cijfers kunnen vinden).

dus voor nintendo en 15-20 miljoen gebruikers die geen wii u hebben gehad is het blijkbaar een prima keuze

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Zojuist eens een Switch besteld. Vooral omdat de vrouw dit graag wilt. En ik kan eindelijk weer Mario Kart spelen.

Echter wel wat vragen waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden.

Als ik de Switch als primair aanmerk, kan mijn vrouw dit dan ook op dezelfde Switch?
En als ik op mijn account een game koop, kan mijn vrouw die game dan ook op haar account spelen? ik neem zelf aan van wel, aangezien de game op de Switch geïnstalleerd staat.

Over het online verhaal is het mij wel duidelijk. een familieaccount aanmaken en daar een jaar abonnement nemen wat €35/jaar kost. hierop kunnen dan 8 accounts ondergebracht worden.

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Zeror
WishmasterNL schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:23:
Zojuist eens een Switch besteld. Vooral omdat de vrouw dit graag wilt. En ik kan eindelijk weer Mario Kart spelen.
Welkom bij de club!
Echter wel wat vragen waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden.

Als ik de Switch als primair aanmerk, kan mijn vrouw dit dan ook op dezelfde Switch?
Hoe bedoel je?
En als ik op mijn account een game koop, kan mijn vrouw die game dan ook op haar account spelen? ik neem zelf aan van wel, aangezien de game op de Switch geïnstalleerd staat.
Ja, klopt.

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Zeror schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:26:
[...]
Welkom bij de club!

[...]
Hoe bedoel je?

[...]

Ja, klopt.
Goed om te horen dat wij beide het spel dan kunnen spelen. Anders was ik gewoon voor de fysieke versie gegaan. Maar digitaal is toch wel lekker. Niet meer wisselen van Cartridges.

Als ik het goed begrepen heb, heeft elk account zijn primaire console. zeg maar zijn thuis console.
Is het dus mogelijk om zowel op mijn account als het account van mijn vrouw dezelfde console aan te wijzen als primaire Switch?
Zie: Nintendo FAQ (hier zag ik nu trouwens het antwoord op mijn vorige vraag, maar toch bedankt :9 )

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Zeror
WishmasterNL schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Goed om te horen dat wij beide het spel dan kunnen spelen. Anders was ik gewoon voor de fysieke versie gegaan. Maar digitaal is toch wel lekker. Niet meer wisselen van Cartridges.
Deze truuk kun je ook toepassen om bijvoorbeeld games uit een andere regio te spelen en dan via je eigen account spelen ivm taal enzo.
Als ik het goed begrepen heb, heeft elk account zijn primaire console. zeg maar zijn thuis console.
Is het dus mogelijk om zowel op mijn account als het account van mijn vrouw dezelfde console aan te wijzen als primaire Switch?
Zie: Nintendo FAQ (hier zag ik nu trouwens het antwoord op mijn vorige vraag, maar toch bedankt :9 )
Zoals daar staat kan elk account één hoofdconsole hebben. Jouw account en het account van je vrouw zijn twee verschillende accounts. Ik zie nergens staan of meerdere accounts dezelfde hoofdconsole mogen hebben, dus ik denk het wel.
Maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets hoor/lees. Ik verwacht niet dat je hier problemen mee gaat hebben.

• JackAvery
Prulleman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:16:
[...]

(en zie net wat er voor me is gepost, kom op hetzelfde neer :))
voor de statistieken, wii u total sales 13.5 miljoen (in ruim 5 jaar), switch zat voor de kerst al op 23 miljoen in < 2 jaar, met de kerst erbij misschien wel op 30... (geen actuele cijfers kunnen vinden).
Het kwartaalverslag komt op 31 januari :-) 30 miljoen lijkt een zekerheid, 32-33 miljoen lijkt niet onmogelijk , afgaande op de data en projecties van Japan, Frankrijk, de UK en de USA.

Nu ik toch over sales bezig ben, het nieuws is net binnen dat in de UK New Super Mario Bros U Deluxe 25% 56% hoger is geopend dan op WiiU, om maar aan te tonen dat die ports niet nutteloos zijn0
WishmasterNL schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:37:
Zoals @Zeror al zei, normaalgezien kan dit. Welke Switch je primaire console is, wordt pas belangrijk wanneer jullie meer dan één console aanschaffen, dus ik zou me er voorlopig niet te veel zorgen over maken :-)

JackAvery wijzigde deze reactie 15-01-2019 16:13 (10%)
Reden: NSMBU Deluxe cijfers updated

• overdoseh
  • Laatst online: 10:31

Over het online verhaal is het mij wel duidelijk. een familieaccount aanmaken en daar een jaar abonnement nemen wat €35/jaar kost. hierop kunnen dan 8 accounts ondergebracht worden.
Correct, zolang het niet online is kan je gewoon met meerdere personen spelen. Betreffende de familieaccount heb je ook gelijk :) .

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-01 18:04
psychoclown schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 04:18:
[...]

Het spel neemt de taal over welke ingesteld is op de Switch. Niet in alle gevallen is dat zo maar bij de meeste (zeker first party games) kun je daar wel vanuit gaan.
Klopt is in het Engels (systeem taal is engels bij ons).

Zijn er nog games die gemakkelijk met 2-4 te spelen zijn? Mijn vriendin en haar zus zelf zijn helemaal wild van Overcooked (1&2), Adventure Pals. Op moment hebben we nog Mario Kart 8, Mario Party & Super Smash Bros.

• wootah
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:52

wootah

They see me trollin'

Net Super Mario Bros. U Deluxe gekocht en het viel mij op dat ik geen rumble heb als ik via de pro controller speel. Is dit normaal?
Bij Donkey Kong kan ik zowel op de joycon als op de pro controller rumble ontvangen.

• JackAvery
Vannacht aangekondigd tijdens een livestream: een gelokaliseerde versie van Super Dragon Ball Heroes: World Mission. Dit is de meest recente versie van Dragon Ball's trading card game reeks, en de eerste versie die naar het Westen komt. Verwacht het spel op 5 april.

De Heroes serie is gebaseerd op een TGC uit de Japanse arcades waarbij men kaarten verzamelt, maar in de (3)DS games zaten geen microtransacties en verdiende je de kaarten gewoon ingame. De verwachting is dat de Switch versie - die meer dan 1000 kaarten uit de Dragon Ball Super reeks gebruikt - dezelfde trend zal volgen.

Mensen met interesse kunnen hier een gameplay demo bekijken. Het heeft allemaal een beetje een fanfic/b-titel gevoel, maar kan best grappig zijn voor DB fans ;)
571Pro schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:28:
Zijn er nog games die gemakkelijk met 2-4 te spelen zijn? Mijn vriendin en haar zus zelf zijn helemaal wild van Overcooked (1&2), Adventure Pals. Op moment hebben we nog Mario Kart 8, Mario Party & Super Smash Bros.
Snipperclips is goed voor een paar avonden plezier en heel toegankelijk. En in het genre van Smash: Towerfall :-)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
571Pro schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:28:
[...]

Klopt is in het Engels (systeem taal is engels bij ons).

Tricky Towers en Puyo Puyo Tetris zijn hele leuke multiplayer puzzelgames :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57
@571Pro Puyo Puyo kun je net zo goed de demo downloaden en spelen. Volgens mij is er weinig meer wat in de volledige versie interessant is. Maar kan me een jaar later vergissen hoor. ;)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Sokkeh
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:10
wootah schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:23:
Net Super Mario Bros. U Deluxe gekocht en het viel mij op dat ik geen rumble heb als ik via de pro controller speel. Is dit normaal?
Bij Donkey Kong kan ik zowel op de joycon als op de pro controller rumble ontvangen.
Dat is niet normaal, ik heb gewoon rumble met de pro controller en NSMBU

• JackAvery
Wat random nieuws:

- de mensen van Wargroove reageerden gisteren op Twitter op de vraag wanneer het spel uitkomt:

Ik kijk er alvast naar uit, mijn Advanced War fix is al ff geleden...

- Via Gematsu: er zijn nieuwe screenshots gepubliceerd van Youkai Watch 4. Het spel is deze speelbaar in Japan op de World Hobby Fair Winter 2019. Na meerdere delays wordt verwacht dat YW4 deze lente uitkomt in Japan.

- Ook Bandai-Namco springt op de kinder multimedia franchise-trein: gisteren hebben ze de eerste promo online gezet van Ninja Box, een hybride tussen creativeve games ala Minecraft en het genre waarin ook Youkai Watch zich bevindt.

De promo is volledig in het Japans en toont een animatie intro en de eerste gameplay. Centraal lijkt het bouwen van je geheime ninja basis te staan. Geïnteresseerden kunnen hier de video bekijken, maar de video heeft geen ondertiteling.
Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True