Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste
Acties:

• MrQcue
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-02 17:19
Ik ben een beetje de weg kwijt en kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb voor mijn zoontje een kind account aangemaakt en ben zelf de beheerder. We hebben dus een "family group".

Nu vraag ik me af dat wanneer IK online een game koop, is deze dan ook speelbaar op alle kinder accounts ? Of moet de game op het account gekocht worden (van mijn zoon) en kunnen de andere accounts het spel dan niet spelen (mijn dochter straks)?

Ik hoef hiervoor toch geen Nintendo Switch Online abonnement te hebben ?

Ik zit anders te denken om de game fysiek te kopen want dan is het spel volgens mij op alle accounts te spelen toch?

Ik vind het raar dat Nintendo dit niet duidelijk maakt in de FAQ op hun website. Weet iemand van jullie hoe dit zit ?

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-02 21:52
MrQcue schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:40:
Ik ben een beetje de weg kwijt en kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb voor mijn zoontje een kind account aangemaakt en ben zelf de beheerder. We hebben dus een "family group".

Nu vraag ik me af dat wanneer IK online een game koop, is deze dan ook speelbaar op alle kinder accounts ? Of moet de game op het account gekocht worden (van mijn zoon) en kunnen de andere accounts het spel dan niet spelen (mijn dochter straks)?

Ik zit anders te denken om de game fysiek te kopen want dan is het spel volgens mij op alle accounts te spelen toch?

Ik vind het raar dat Nintendo dit niet duidelijk maakt in de FAQ op hun website. Weet iemand van jullie hoe dit zit ?
ik *geloof* dat als dat account op dezelfde switch is, dat het dan gewoon gedeeld wordt in geval van digitale of fysieke games. Maar check het svp nog even verder :)

• Kijkeenolifant
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Gedownloade games zouden voor iedereen beschikbaar moeten zijn.

Kan straks even een account aanmaken om het te dubbelchecken voor je.

Kijkeenolifant wijzigde deze reactie 17-01-2019 18:49 (36%)

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:39
MrQcue schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:40:

Aankopen staan los van Nintendo Switch Online abo's, inderdaad. Al de digitale spellen die op één Switch staan, kunnen door alle accounts op die Switch gespeeld worden.
Heb je één of meerdere consoles?
Sowieso is delen over meerdere consoles eenvoudiger met fysieke games ja. Er zijn wel opties om digitaal te delen, maar deze hebben beperkingen. Als je één console hebt, maakt het niet uit.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Als je hoofdaccount het spel gekocht heeft, kan iedereen het op die switch spelen.
Dat weet ik omdat mijn vrouw op een ander account stardew valley gespeeld heeft.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:28
Februari wordt een dure maand... Sega Ages Puyo Puyo Includes The English Overseas Arcade Version :X
kneusteun schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:36:
[...]

Wou je beweren dat Labo van Nintendo een geheel nieuw concept is dan?
Geheel nieuw? Nee, want Nintendo heeft wel eens eerder vouwbaar spul verkocht. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-02 19:42
Nee maar er zijn genoeg tech bedrijven die zulke dingen deden, en ik denk dat lego mindstorms etc ook wel erg binnen dit concept valt.
Dus ja het is gekopieerd door sony, maar om nou nintendo alle credits te geven is misschien ook iets teveel van het goede.

• RayNbow
kneusteun schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Nee maar er zijn genoeg tech bedrijven die zulke dingen deden, en ik denk dat lego mindstorms etc ook wel erg binnen dit concept valt.
Kun je naast Lego Mindstorms ook expliciet andere voorbeelden noemen? Kun je ook aangeven wat zowel de verschillen als overeenkomsten zijn? :)

In het geval van Lego Mindstorms zijn de overeenkomsten dat je zowel met Lego als Labo iets fysieks aan het bouwen bent, waarmee je ook kunt interacteren. In beide gevallen kun je gebruik maken van sensoren en actuatoren en die ook programmeren. Verschillen kun je vinden in het gebruikte materiaal (plastic vs. voornamelijk karton en elastiek) en welke vrijheden en beperkingen er daarbij horen. Neem als voorbeeld het robotpak van Labo (Toy-Con 02). Zoiets is lastiger te realiseren met Lego-blokjes door o.a. de schaal. Labo heeft ook een gamesecosysteem waar het mee kan interacteren. Zo ondersteunen Mario Kart 8 Deluxe en Deemo bijv. bepaalde Labo-creaties. Verder is Labo een van de weinige producten die ik ken met een interactieve handleiding, die stap voor stap volledig geanimeerd in 3D laat zien hoe je bepaalde dingen moet vouwen en bevestigen. Deze animatie is terug en vooruit te spoelen en je hebt controle over de camera (je kunt dus de 3D scene onder verschillende hoeken bekijken).

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 09:25
Arunia schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:55:
Als je hoofdaccount het spel gekocht heeft, kan iedereen het op die switch spelen.
Dat weet ik omdat mijn vrouw op een ander account stardew valley gespeeld heeft.
Wie Nintendo en vouwbaar zegt, moet het eigenlijk hebben over de DS-serie ;)

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@mr.JamesBond GBA SP niet dan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:19

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 09:25
Ik vind de DSserie iconischer dan de GBA SP :D

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Ja, mooi spul!

Zeror wijzigde deze reactie 18-01-2019 11:47 (15%)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• RayNbow
Wat is het verschil tussen de link die jij plaatste en die ik plaatste? :p

• Zeror
  • Nu online
RayNbow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Wat is het verschil tussen de link die jij plaatste en die ik plaatste? :p
Uh geen. Het was vroeg vanmorgen, nog niet wakker genoeg en had niet goed gelezen :+

• --_--
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-02 22:35
RayNbow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:10:
[...]

Kun je naast Lego Mindstorms ook expliciet andere voorbeelden noemen? Kun je ook aangeven wat zowel de verschillen als overeenkomsten zijn? :)

In het geval van Lego Mindstorms zijn de overeenkomsten dat je zowel met Lego als Labo iets fysieks aan het bouwen bent, waarmee je ook kunt interacteren. In beide gevallen kun je gebruik maken van sensoren en actuatoren en die ook programmeren. Verschillen kun je vinden in het gebruikte materiaal (plastic vs. voornamelijk karton en elastiek) en welke vrijheden en beperkingen er daarbij horen. Neem als voorbeeld het robotpak van Labo (Toy-Con 02). Zoiets is lastiger te realiseren met Lego-blokjes door o.a. de schaal. Labo heeft ook een gamesecosysteem waar het mee kan interacteren. Zo ondersteunen Mario Kart 8 Deluxe en Deemo bijv. bepaalde Labo-creaties. Verder is Labo een van de weinige producten die ik ken met een interactieve handleiding, die stap voor stap volledig geanimeerd in 3D laat zien hoe je bepaalde dingen moet vouwen en bevestigen. Deze animatie is terug en vooruit te spoelen en je hebt controle over de camera (je kunt dus de 3D scene onder verschillende hoeken bekijken).
Maar ongeacht wie de eerste was, zie ik er geen probleem in dat andere bedrijven met een soort gelijk iets komen.

Toch mooi dat mensen die alleen een ps4 hebben staan iets soortgelijks kunnen kopen. Ieder ander spel concept wordt ook gekopieerd en daar heeft niemand moeite mee. Meer keuze is als consument alleen maar fijn.

• RayNbow
--_-- schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Maar ongeacht wie de eerste was, zie ik er geen probleem in dat andere bedrijven met een soort gelijk iets komen.
Ik maak er ook geen probleem van. :)

Het is vooral interessant om bij elk nieuw product te bekijken wat er nieuw is of hoe iets wat al bestond op een andere manier wordt ingezet.
Toch mooi dat mensen die alleen een ps4 hebben staan iets soortgelijks kunnen kopen.
Zo ver ik kan zien heeft Sony's Toio geen koppeling met de PS4, maar is het een losstaand iets.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-02 19:42
RayNbow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:10:
[...]

Er zijn genoeg voorbeelden.
Anki cozmo
Arduino en dergelijke ontwikkelboardjes
scratch
Intel had nog een keer iets dergelijks

Maar ik snap wat je bedoelt dat Nintendo doet met de switch samen, is erg tof en zeker anders.
Maar er zijn veel van dit soort diy games of hoe noem je het.
Ik denk dat die nieuwe van sony dan ook minder op labo lijkt dan op bijvoorbeeld het anki aanbod.

Het zijn allemaal varianten op robotica en i/o varianten van spelen en leren.
Neemt niet weg dat ik labo zeker kan waarderen! alleen zie ik het meer als onderdeel van een bestaand aanbod dan iets geheel nieuws.

• JackAvery
FYI: de prijzen op de Zuid-Afrikaanse e-shop gaan omhoog.

Eerste Youkai Watch 4 commercial:

• sderooij
doet me een beetje denken aan een Bleach/Pokemon mix?

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-02 15:59

StrongArmLance

Endless flow

mr.JamesBond schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:12:
[...]

Ik vind de DSserie iconischer dan de GBA SP :D
Wijdverbreider. Maar een opklapbare gameboy advance met backlight? <3

#vote

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:23
JackAvery schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:16:
FYI: de prijzen op de Zuid-Afrikaanse e-shop gaan omhoog.
Dan gaat het aantal aankopen bij mij omlaag :+ Het is maar al te vaak dat ik een game niet de volle prijs waard vind en de SA prijzen perfect. Zeker als ik double dip met een Steam game als Bastion en In to the Breach die in de SA shop €6 zijn in plaats van €15 (uit mijn hoofd) en de games die al op de WiiU uit zijn gekomen.

Dus als iemand nog goede tips heeft voor de prijzen omhoog gaan dan hoor ik het graag. Ik kan nog wel 2 jaar met mijn backlog aan de slag :)

• JackAvery
Beakzz schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:16:
[...]

Dan gaat het aantal aankopen bij mij omlaag :+ Het is maar al te vaak dat ik een game niet de volle prijs waard vind en de SA prijzen perfect. Zeker als ik double dip met een Steam game als Bastion en In to the Breach die in de SA shop €6 zijn in plaats van €15 (uit mijn hoofd) en de games die al op de WiiU uit zijn gekomen.

Dus als iemand nog goede tips heeft voor de prijzen omhoog gaan dan hoor ik het graag. Ik kan nog wel 2 jaar met mijn backlog aan de slag :)
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier over first-party games. Third parties doen wat ze willen :) maar Into The Breath is zijn 14 euro meer dan waard ;)

• Beakzz
JackAvery schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:33:
[...]

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier over first-party games. Third parties doen wat ze willen :) maar Into The Breath is zijn 14 euro meer dan waard ;)
Ah dat had ik gemist :) En dat spel is zeker het geld waard, maar om als ik double dip mag ik best wat korting :+

• Robin4
  • Laatst online: 01:42
Welke spellen kan je de data op die 32GB interne geheugen zetten? Want ik wil een geheugenkaart liever verlopig even uitstellen. En veel games koop ik toch nog niet, wegens die hoge prijzen.

Robin4 wijzigde deze reactie 20-01-2019 02:39 (19%)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:14
Robin4 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 02:39:
Welke spellen kan je de data op die 32GB interne geheugen zetten? Want ik wil een geheugenkaart liever verlopig even uitstellen. En veel games koop ik toch nog niet, wegens die hoge prijzen.
Zeer afhankelijk van de spellen die je wilt. Hierbij een redelijk complete lijst: https://www.reddit.com/r/...do_switch_eshop_download/

• JackAvery
BeZaX schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:01:
[...]

Zeer afhankelijk van de spellen die je wilt. Hierbij een redelijk complete lijst: https://www.reddit.com/r/...do_switch_eshop_download/
Nou compleet zou ik nu zeker niet zeggen, maar je hoofdpunt is belangrijker: die 25.9GB vrij op je switch zal heel snel of heel langzaam vol zijn afhankelijk van de digitale games die je koopt. Een simpele indiegame is veel kleiner dan een Dragon Quest XI of Super Smash Bros. Op de eShop staat het benodigde datavolume vermeld.

• Robin4
Ik koop de games zelf denk ik liever toch op de cardridge zelf..

Dus als het goed is moet er dus 2 a 3 games wel te installeren zijn op het interne geheugen..

Heeft iemand misschien een goede tijdelijke truuk dat als je geen screen protector nog hebt je de console kan dokken zonder er krassen op het scherm komen?

Zat er aan te denken een a4 tje dubbel te vouwen en deze tussen dok en scherm te plaatsen..

Robin4 wijzigde deze reactie 20-01-2019 21:10 (44%)

• ironx
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Robin4 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:08:
Heeft iemand misschien een goede tijdelijke truuk dat als je geen screen protector nog hebt je de console kan dokken zonder er krassen op het scherm komen?
Protection Cover die je over de dock heen plaatst.

Of goedkoper: gewoon zelf een microvezeldoekje op maat knippen en naaien? :P

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Robin4
Is er niet iets aan de binnenkant van het dok te maken of zo?? Die protection cover is een idee, maar dan zit je naar dat lelijke speedlink logo te kijken.

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08:35
Robin4 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:08:
Zat er aan te denken een a4 tje dubbel te vouwen en deze tussen dok en scherm te plaatsen..
Papier is vrij stroef (daarom kan je er met een potlood op tekenen) en zal eerder krassen veroorzaken dan voorkomen. Dat is dus zeer slecht idee.

Ook het idee van een hoesje lijkt me niet verstandig (los dat sommige reviews aangeven dat het niet past). Je maakt namelijk de ruimte waar de switch door heen schuift smaller waardoor de kans groter wordt dat de Switch de randen aanraakt. En ook stof kan krassen maken afhankelijk van het soort.

Het minste risico loop je door de Switch niks aan te laten raken behalve lucht en dit kan je doen door je Switch iets naar achteren te laten kantelen als je het er inschuift. Dan is de kans klein dat het scherm tijdens het er inschuiven langs de dock zelf schuurt.

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Wat sommigen ook doen is een klein stukje stof links en rechts vastmaken. De stof komt dan niet voor het scherm langs, maar langs de bezel. Aan de andere kant, waarom niet een screenprotector er op, als je op je aliexpress levering zit te wachten, haal dan even een screenprotector voor een tablet bij de action voor een paar cent, en snij/knip die op maat.

Maar ik ben het met @DevWouter eens. Gewoon voorzichtig docken, dan is er niet veel aan de hand. Kan me echter met kleine kinderen wel voorstellen dat dat een probleem is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
Magic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:27:
Maar ik ben het met @DevWouter eens. Gewoon voorzichtig docken, dan is er niet veel aan de hand. Kan me echter met kleine kinderen wel voorstellen dat dat een probleem is.
Altijd gedockt met chirurgische precisie. Toch hele lichte krassen op het scherm daar waar de geleiders in het dock zitten. Gelukkig alleen op de zwarte rand van het scherm. Deze redenatie gaat dus niet op helaas. Wel meteen een glazen screenprotector er op gezet daarna. Nu is het all you can dock zonder extra krassen.

SmooK wijzigde deze reactie 21-01-2019 08:56 (3%)

PSN: raysmook

• SmooK
Oeps, zelfquote.

SmooK wijzigde deze reactie 21-01-2019 08:56 (97%)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

SmooK schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Altijd gedockt met chirurgische precisie. Toch hele lichte krassen op het scherm. Gelukkig alleen op de zwarte rand van het scherm. Deze redenatie gaat dus niet op helaas. Wel meteen een glazen screenprotector er op gezet daarna. Nu is het all you can dock zonder extra krassen.
Hoe er gedockt wordt kan ik natuurlijk niet controleren, maar als je switch het dock niet raakt, dan kun je geen krassen krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld bij het afstoffen van het dock, of verplaatsen terwijl de switch gedockt het risico wel heel aannemelijk is. Wellicht is dat te controleren aan de hand van welke richting de krassen op lopen :)

• SmooK
De krassen lopen gelijk met de richting als je dockt. Ik kocht mijn switch een half jaar na release en omdat ik natuurlijk al had gehoord van deze krassen was ik daarom extra voorzichtig. Het verplaatsen van het dock terwijl de switch er in zit kan dit niet veroorzaakt hebben aangezien de krassen daarmee niet overeen komen. Het is een tricky design ook natuurlijk. Het dock zit dicht op het scherm. Had liever gezien dat de voorkant open was gelaten. Want je zou eigenlijk blind moeten kunnen docken zonder je zorgen te maken over eventuele krassen.

SmooK wijzigde deze reactie 21-01-2019 09:15 (9%)

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:17
Magic schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:58:
[...]

<...>maar als je switch het dock niet raakt, dan kun je geen krassen krijgen.
Die uitspraak klopt niet helemaal. De Switch hoeft het dock niet te raken om een kras te krijgen. Er kan ook iets tussen het dock en de Switch komen wat de kras veroorzaakt tijdens het docken. Zo had ik laatst een hele kleine, keihard geworden, broodkruimel in het dock zitten. Precies op zo'n rubber. Wij eten nooit in de buurt van dat ding en hij staat op een meubel. Maar ja, beweging, tocht, etc. kunnen er makkelijk voor zorgen dat er toch iets in het dock of op je scherm terecht komt. Om die reden zit er hier dan ook een screenprotector op de Switch. Hoe voorzichtig je ook bent, het blijven twee losse onderdelen in een ruimte waar mensen leven.

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik hoop dat bij een 2e versie van de Switch, dit krasprobleem wel verholpen is. Een screenprotector heb ik nog nooit op mijn apparaten gebruikt en ze zijn allen krasvrij. Zit dus echt te wachten op een Switch v2, voor ik er een aanschaf. Begrijp nog steeds niet hoe dit door de tests is gekomen. Ik kan nu wel een Switch v1 kopen en een screenprotector er op, maar ik verwacht dit jaar toch wel een nieuw model en dan kan ik nog wel even wachten. In de tussentijd zullen ook wel wat spellen in prijs omlaag gaan (muv Nintendo titels).

• lightdestroyer
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 15:53
Thrace Grumble schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:02:
Misschien was het al bekend, maar dit voorjaar komt een luxe versie van Sword Art Online: Hollow Realization naar Switch!
Zelf nooit gespeeld, maar lijkt me erg leuk! Misschien iemand hier die de gamereeks kan uitleggen? Je hele reeks is toch eigenlijk een MMO-sim?

[YouTube: Sword Art Online: Hollow Realization Deluxe Edition - Announcement Trailer | Switch]

Edit:

Wikipedia: List of Sword Art Online episodes
Wikipedia: Sword Art Online

De game is gebaseerd op een tv serie, staan twee seizoenen op Netflix.

Volgens https://gamefaqs.gamespot...llow-realization/75782482 is het verstandig om aflevering 1-14 te kijken, met dank aan @RayNbow !
Als anime(figurine) fan is de release natuurlijk super nieuws en dankzij het feit dat de games oorspronkelijk gecreëerd zijn voor een mobiel platform (sony offcourse) zal het de switch versie wel perfect spelen.

Met de populariteit van de franchise probeert men zoveel mogelijk cashen met zo weinig mogelijk werk (fatal bullet komt ook nog naar de switch). Enkel deel 3 releasen op een nieuw platform is nogal onlogisch maar voor het xbox platform is het nog erger, enkel fatal bullet is daarop speelbaar.
Maar het is geen verrassing: je moet eens kijken hoeveel figurines er elk jaar geproduceerd worden van SAO (en toch blijven sommige mensen zoals ik die kopen :+ )

Dus als je niets van SAO kent zou ik je gewoon aanraden de eerste(beschikbare) game te kopen op Humble Bundle/Steam ipv direct nr 3 te spelen :P
Hollow Fragment -> Lost Song -> Switchen naar de switch :*)

Specs

• RayNbow
JK schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:26:
Ik hoop dat bij een 2e versie van de Switch, dit krasprobleem wel verholpen is.
Zolang het scherm van plastic blijft, zal het krasprobleem niet verdwijnen.

• Zeror
  • Nu online
Ik hoorde een zeer interessant dingetje gisteren op Twitch. Nintendo/ThePokemonCompany is blijkbaar (kan niet vinden welk kanaal) op twitter ofzo elke dag een pokemon aan het posten van gen 1. Als je dan gaat uitrekenen kom bij Mewtwo uit op de dag wanneer E3 begint.
Dus grote kans dat we de Pokemon RPG reveal pas op de E3 gaan zien en niet eerder.

• MrNinja
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 29-01 16:43
@Zeror Lijkt me ook niet meer dan logisch gezien Pokémon de grote Switch titel dit jaar wordt.

• Zeror
  • Nu online
MrNinja schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:23:
@Zeror Lijkt me ook niet meer dan logisch gezien Pokémon de grote Switch titel dit jaar wordt.
Daar hoop ik inderdaad wel op dat dit de grote titel van dit jaar gaat zijn.

• Kaasdipje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-02 14:37
Is de verwachting dan ook dat de nieuwe titel een Gen1 game gaat worden? Of zou dit daar niet op wijzen?

Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:20
RayNbow schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Zolang het scherm van plastic blijft, zal het krasprobleem niet verdwijnen.
Ook niet als ze de dock aanpassen? Ik heb die dock nooit goed bekeken, omdat ik dus geen Switch heb, maar al die krasverhalen hoor. :)

• JackAvery
Hier geen problemen met krassen op mijn launch-Switch. Een protection cover kan een omgekeerd effect hebben, zou ik van wegblijven tenzij voor decoratie. Gewoon die screen protector ASAP erop als je je zorgen maakt. Ik ken zelf niemand die er last van heeft, maar niet elke dock/switch is perfect recht dus je kan pech hebben.
Kaasdipje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:29:
Is de verwachting dan ook dat de nieuwe titel een Gen1 game gaat worden? Of zou dit daar niet op wijzen?
Van de nieuwe Pokémon game weten we enkel dat het gaat om Gen8 en dus in de traditie gaat liggen van de mechanisch complexere, latere games.

Een volledige aankondiging op E3 zou best ongewoon zijn voor GameFreak, die meestal aparte aankondigingen doen in de lente, maar zeg nooit nooit :)

Tijd om wat 'pixelgames' in de spotlight te zetten :+

Fans van roguelikes of tactische RPG's met een SNES sausje, de game Tangledeep komt 31/01 uit en ziet er echt interessant uit. De trailer is niet echt de meest duidelijke, maar je kan oa op Steam reeds de Early Access versie vinden. Bij de Switch-versie is ook de nieuwe expansie voor de game inbegrepen, maar deze komt wel op een latere datum.

En dit leek me ook leuk: de 31ste komt ook een zombie game uit in de stijl van Lemmings. Zombie Night Terror is een soort puzzle game waarin je je zombie leger doet groeien en het einde van het level moet halen met de hulp van abilities etc.

Tenslotte, Dragon Marked for Death releast ook op die dag. Deze heeft al wat aandacht gekregen in Nindie presentaties, maar voor zij die er nog niet van gehoord hebben: dit is een run&gun type game door de developers van de Mega Man Zero reeks. Website voor meer info.

JackAvery wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:40 (5%)

• RayNbow
JK schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Ook niet als ze de dock aanpassen? Ik heb die dock nooit goed bekeken, omdat ik dus geen Switch heb, maar al die krasverhalen hoor. :)
De dock zou een revisie kunnen ondergaan, maar er moet toch iets in de dock zitten die de Switch begeleidt tijdens het docken en de Switch een beetje op z'n plek houdt.

Nu kun je het materiaal bijv. wel veranderen, zie een mod als hieronder,

maar dit werkt ook maar tot op zekere hoogte. Je moet namelijk hopen dat er geen vuil (zoals zandkorrels) in zo'n stof verzand raakt.

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:01
Ik hang altijd een brilledoekje over die dunne zwarte flap.

• RayNbow
Een SD Gundam game komt naar de Switch:

Nog geen informatie of de game naar 't westen komt, maar in Zuid-Oost Azië zal de game in ieder geval Engels bevatten.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Twijfelde een tijd om Zelda: BotW aan te schaffen en toen ik 'm uiteindelijk via Amazon bij de 5 voor 3 actie nam, lag hij nog maanden in de kast. Wist niet zeker of dit wel een game voor mij zou zijn, maar nu ik er een maand geleden aan begonnen ben heb ik spijt dat niet eerder te hebben gedaan. Wat een prachtgame! Heerlijk spel om je tijd mee te nemen en waarbij ik geen moment het gevoel heb dat ik snel bij het einde moet komen. Echt een topper

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-02 19:00
Ik heb toch een vraagje over het Nintendo Online gebeuren :
Er zijn 2 opties :
Los 12 Maanden (365 dagen) € 19,99
Gezinslidmaatschap 12 Maanden (365 dagen) € 34,99

Is een gezinslidmaatrschap nu echt noodzakelijk ?
Ik heb een nintendo account voor de WiiU.
Maar kun je bijvoorbeeld wel meerdere savegame's op 1 account hebben op moet je dan toch de gezinsaccount hebben met 8 accounts en ieder zijn eigen savegame's ?

Zouden er op korte termijn al Nintendo Classics uitkomen ? Ik bedoel dan dus Echte Switch games in classic hoesje met gerduceerde prijs.
Ik weet niet meer na welke periode ze daarmee begonnen bij de WiiU, of zouden ze daar nu minder noodzaak aan hebben aangezien het toch wel verkoopt ?
Mijn zoontje wil er een aanschaffen na er zelf voor gespaard te hebben. Vind het alleen jammer dat veel goede Switch games heruitgave's van de WiiU versie zijn die we ook al hebben vaak met de DLC er al bijgekocht
(Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Captain Toad: Treasure Tracker
Minecraft
Mario Kart 8 Deluxe
New Super Mario Bros U
The Legend of Zelda: Breath of the Wild)

Hij zou nu dus vooral voor Mario Oddesy, Splatoon 2, Fortnite een Switch kopen. Eventueel Pokemon let's go

...

• RayNbow
harley schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:10:
Ik heb toch een vraagje over het Nintendo Online gebeuren :
Er zijn 2 opties :
Los 12 Maanden (365 dagen) € 19,99
Gezinslidmaatschap 12 Maanden (365 dagen) € 34,99
Je kunt een individueel abonnement voor 30 of 90 dagen afsluiten (maar is op jaarbasis duurder).
Is een gezinslidmaatrschap nu echt noodzakelijk ?
De diensten van een individueel online lidmaatschap zijn te gebruiken door 1 account en dus 1 Switch-gebruikersprofiel. Alleen die user op de Switch kan online multiplayer-games spelen (Fortnite is een uitzondering, die heeft geen NSO-abonnement nodig) en gebruikmaken van cloud saves. Ook alleen die user kan de app voor NES-spellen starten.
Maar kun je bijvoorbeeld wel meerdere savegame's op 1 account hebben op moet je dan toch de gezinsaccount hebben met 8 accounts en ieder zijn eigen savegame's ?
Op de Switch heeft elke user zijn eigen saves. Je hebt voor elke user een NSO-abonnement (of gezamenlijk een familieabonnement) nodig als je de saves ook in de cloud wilt opslaan, anders niet.

• JackAvery
harley schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:10:
Zouden er op korte termijn al Nintendo Classics uitkomen ? Ik bedoel dan dus Echte Switch games in classic hoesje met gerduceerde prijs.
Ik weet niet meer na welke periode ze daarmee begonnen bij de WiiU, of zouden ze daar nu minder noodzaak aan hebben aangezien het toch wel verkoopt ?
RayNbow heeft je vragen over het Online abo al beantwoord, dus even hierop inpikken: verwacht pas een "player's choice/platinum" discount lijn wanneer de verkopen van deze titels beginnen in te zakken, en wanneer de Switch goedkoper wordt. Dit kan nog wel even duren, ik zou er zelf niet op wachten. Als je wat geld wilt besparen, raad ik je aan om de promoties van fysieke winkels in de gaten te houden. Saturn/MediaMarkt doen bijvoorbeeld af en toe 3 voor 2 aanbiedingen. Ook online bestellen kan een optie zijn: in Frankrijk en Duitsland is het toch weer iets goedkoper dan in de Benelux.

Er zijn vast ook andere niet-Nintendo games die leuk kunnen zijn voor je zoon, kijk zeker ook eens op de eShop. Het is inderdaad zo dat er een aantal first-party ports zijn die minder interessant zijn voor mensen met een WiiU. Dit jaar staan er wel een hoop nieuwe games gepland: Nintendo zelf komt o.a. met Animal Crossing, Pokemon Gen 8, Yoshi, Luigi's Mansion 3 ...

@RayNbow - cool dat de nieuwe SD game een vertaling krijgt :-) Game lijkt wel voornamelijk op Wing/Seed/00 te focussen. Eens benieuwd of de serie eindelijk naar het Westen komt.

• RayNbow
JackAvery schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:40:
@RayNbow - cool dat de nieuwe SD game een vertaling krijgt :-) Game lijkt wel voornamelijk op Wing/Seed/00 te focussen. Eens benieuwd of de serie eindelijk naar het Westen komt.
Wat ik laatst wel las was dat sommige ZO-Aziatische landen geen eShop hebben. Als dit het geval is, betekent dit mogelijk dat we een SD Gundam game alleen kunnen spelen door een fysiek exemplaar te importeren.

• JackAvery
RayNbow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Wat ik laatst wel las was dat sommige ZO-Aziatische landen geen eShop hebben. Als dit het geval is, betekent dit mogelijk dat we een SD Gundam game alleen kunnen spelen door een fysiek exemplaar te importeren.
Zeer waarschijnlijk wordt dit het scenario ja, praktisch alle SEA landen hebben geen eShop of een zeer beperkte gebaseerd op downloadcodes (e.g. Hong Kong). De vraag is of de Japanse versie ook Engels zal ondersteuenen... Afgaande op vorige SD Gundam games, waarschijnlijk niet.

Tijd voor Nindies morgen. Ik hoop op een plotse release van Wargroove! Waar kijken jullie naar uit?

JackAvery wijzigde deze reactie 22-01-2019 15:18 (19%)

• nioz
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 17:31
Wargroove! :)

Ik heb 1,5 jaar geleden een switch gekocht omdat ik dacht dat Wargroove bijna gereleasd zou worden. Ik dacht die paar maanden vul ik dan nog wel even met Splatoon 2 en Zelda. Ik heb die 1,5 jaar ook prima weten te vullen, maar ik zou het niet erg vinden als Wargroove binnenkort te koop is.

• Beakzz
nioz schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:01:
Wargroove! :)

Ik heb 1,5 jaar geleden een switch gekocht omdat ik dacht dat Wargroove bijna gereleasd zou worden. Ik dacht die paar maanden vul ik dan nog wel even met Splatoon 2 en Zelda. Ik heb die 1,5 jaar ook prima weten te vullen, maar ik zou het niet erg vinden als Wargroove binnenkort te koop is.
Ja jammer dat Tiny Metal die strategische "leegte"niet kon vullen. Gelukkig heeft Into the Breach mij flink wat uren speelplezier gebracht.

• Zuurstok
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 00:39

Zuurstok

Passionately curious

JackAvery schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]
[Twitter]
Tijd voor Nindies morgen. Ik hoop op een plotse release van Wargroove! Waar kijken jullie naar uit?
Ik hoop nog altijd dat ze Ori and the blind forest uitbrengen op de Switch.
Zal wel niet, gezien het een (dacht ik) Microsoft exclusive was/is of tenminste door MS uitgegeven.

Maar toch, poe, wat zou een release op de switch (of een aankondiging dat het vervolg iig op de switch komt) me blij maken :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
Zuurstok schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:06:
[...]

Zal wel niet, gezien het een (dacht ik) Microsoft exclusive was/is of tenminste door MS uitgegeven.

Maar toch, poe, wat zou een release op de switch (of een aankondiging dat het vervolg iig op de switch komt) me blij maken :)
Eens. De Definitive Edition was echt top. Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar aan de andere kant, er zijn meer games die in principe eigendom van MS zijn of door MS zijn overgenomen, en die toch naar andere platforms komen. MS is daar niet zo heel moeilijk meer in, en de vraag is dan hoe serieus ze de Switch als concurrent voor de Xbox zien. Met de (3)DS hadden ze geen problemen en daar zijn ook MS en oude Rare games op uitgekomen.

• JackAvery
Het lijkt erop dat de Europese versie van FF X/X-2 enkel de eerste game op de card zal hebben. Voor X-2 voorziet Square-Enix een downloadcode. Info van de Europese SE Store:
Important Information:
FINAL FANTASY X HD Remaster available on game card.
FINAL FANTASY X-2 HD Remaster game content is download only. Single-use voucher included. Internet connection required. microSD card may be required.
Zeer spijtig, ze vragen tenslotte €50 en Bandai-Namco, die de Aziatische versie distribueert, slaagt er blijkbaar wel in om beide games op cart aan te bieden.

@Zuurstok - Ori zou ik ook interesse in hebben! Gezien Microsoft het spel enkel op Xbox en PC heeft uitgebracht, lijkt me dat niet meteen te gaan gebeuren... maar je weet nooit?

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Zuurstok schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:06:
[...]

Laat ze dan wel de boel een beetje fixen. Ooit de Definitive Edition op steam gekocht, maar nooit goed van kunnen genieten door de vreemde controller issues, rare framedrops, en als nagel op de kist een bug die mn progressie verhinderde waardoor ik helemaal opnieuw moest beginnen.

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:10
Is het bekend of FFX/X-2 de originele Japanse voices bevat? Ik meende dat de PS4 remasted enkel de Engelse voices heeft.

En Ori and the Blind Forest... Ik luister regelmatig de OST maar heb de game nog nooit geprobeerd. Als ik naar de screenshots kijk krijg ik een Hollowknight-vibe. Is dat gegrond, of is het toch een ander soort game?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Het is een game in hetzelfde genre, dus dat kan wel kloppen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• MrNinja
Seroczynski schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:47:
Is het bekend of FFX/X-2 de originele Japanse voices bevat? Ik meende dat de PS4 remasted enkel de Engelse voices heeft.
Volgens de Square Enix website is audio alleen "English" dus nee.

• JackAvery
De Indie Highlights staan online, veel kijkplezier!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

CrossCode naar de Switch. Sweet!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Ampix
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-02 11:06
Die sprong er voor mij ook tussenuit. Heb je hem op een andere console al gespeeld?

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Ampix schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Die sprong er voor mij ook tussenuit. Heb je hem op een andere console al gespeeld?
Hij staat in mijn Steam wishlist (vooral omdat Jason van Kotaku er in zijn podcast laaiend over is) maar had hem nog niet aangeschaft. Nu wacht ik is zeker op de Switch versie.

• JackAvery
CrossCode heeft een zeer goede reputatie. Hopelijk is het een goede port, wil deze zeker eens spelen. Er bestaat een browserdemo, gezien de game origineel helemaal in HTML5/Java gebouwd is. Ook SteamWorld Quest en Inmost ben ik nieuwsgierig naar. Nog één week tot Wargroove! En bovendien goedkoper dan ik had verwacht, nice.

Rest van de line-up besproken in de video:Edit: Unruly Heroes is blijkbaar gemaakt door een team dat onder andere aan Rayman Legends heeft gewerkt. Mijn interesse is opeens veel groter geworden :o

JackAvery wijzigde deze reactie 24-01-2019 09:26 (41%)
Reden: trailers toegevoegd

• sderooij
JackAvery schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:28:
CrossCode heeft een zeer goede reputatie. Hopelijk is het een goede port, wil deze zeker eens spelen. Ook SteamWorld Quest en Inmost ben ik nieuwsgierig naar. Nog één week tot Wargroove! En bovendien goedkoper dan ik had verwacht, nice.

Rest van de line-up besproken in de video:
  • Wargroove (1 februari)
  • Double Kick Heroes (Zomer 2019)
  • When Skilifts Go Wrong (nu beschikbaar)
  • Forager (coming soon)
  • Goat Simulator: The GOATY (nu beschikbaar)
  • Inmost (2019)
  • Unruly Heroes (nu beschikbaar)
  • CrossCode (2019)
  • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh (2019)
SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh ziet er toch erg interessant uit!

• RayNbow
JackAvery schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:49:
Ace Attorney trilogy heeft een Japanse release date gekregen trouwens, 21 februari. Nieuws over de PC en Westerse release volgt binnenkort.
Heb net de Japanse eShop gecheckt...
対応言語: 日本語, 英語
Support voor Engels? :D

• MrNinja
Dan kan een westerse release niet ver zijn ;)

• RayNbow
@MrNinja mocht ik niet kunnen wachten (zoals met OutRun), dan haal ik 'm uit de JP eShop. :p

• JackAvery
Klopt, dat was in het begin al aangekondigd :-) Als we fansite Court Records mogen geloven, lijkt het er ook op dat Frans, Duits en Koreaanse ondersteuning zal volgen in een patch, toch voor de Europese Xbox One versie. Niet onmogelijk dat dit ook het geval zal zijn op Switch.

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:26
urk_forever schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:05:
[...]

[...]

Zit nog net binnen het eerste jaar, dus ga het eerst bij Nintendo proberen. Hopelijk gaan ze niet zeuren of de R-knop die geknapt was en ik zelf heb gerepareerd :S
Gisteren de pro controller terug gekregen. Helaas niets gedaan omdat hij goed zou werken :X . Dus even getest, maar werkt nog steeds niet goed, dus meteen vandaag weer opgestuurd naar bol.com. hopelijk testen ze nu beter...

Hail to the king baby!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-02 01:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

urk_forever schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Gisteren de pro controller terug gekregen. Helaas niets gedaan omdat hij goed zou werken :X . Dus even getest, maar werkt nog steeds niet goed, dus meteen vandaag weer opgestuurd naar bol.com. hopelijk testen ze nu beter...
Poging 3 met een begeleidende brief (en link naar youtube tutorial) was voor mij de charm zeg maar.

PSN: Denkoyugo

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:14
Tegengeluid van Nintendo zelf op alle geruchten.
Could you tell us how your goal is going for the Switch to sell 20 million units within the [fiscal] year?

Furukawa: It is an extremely ambitious, but worthwhile achievement. So, we will maintain this goal. Nintendo Switch is our primary sales objective, and we are not considering a successor or a price cut at this time.
Bron: Nintendo Everything

• JackAvery
BeZaX schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:03:

[...]

Alsof het management van een beursgenoteerd bedrijf dat even gaat zeggen in een willekeurig interview. Die heeft zijn toekomstige sales en aandelenkoers in gedachten. Ik neem de uitspraak dus voor wat het is, de publieke situatie op dit moment. De rest van het interview staat ook vol met heel algemene antwoorden :)

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:17

[...]

Ik ga even mierenneuken, maar die uitspraak biedt geen 100% zekerheid. Ze overwegen geen 'opvolger' voor de Switch. Het sluit niet uit dat ze met een revisie of pro versie komen.

Een revisie (met bijvoorbeeld een ander scherm) of Pro versie met snellere SoC (die dan naast de huidige Switch verkocht zou worden), zijn geen opvolgers.

• Pjotter87
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:12
OmeNile schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:15:
[...]

Ik ga even mierenneuken, maar die uitspraak biedt geen 100% zekerheid. Ze overwegen geen 'opvolger' voor de Switch. Het sluit niet uit dat ze met een revisie of pro versie komen.

Een revisie (met bijvoorbeeld een ander scherm) of Pro versie met snellere SoC (die dan naast de huidige Switch verkocht zou worden), zijn geen opvolgers.
Het is ook maar net wat hun onder een opvolger verstaan natuurlijk.
Al brengen ze een switch 2 uit (wat voor ons als een opvolger lijkt) kunnen hun nog zeggen dat het geen opvolger is maar gewoon een revisie, een upgrade of een her uitgave of iets dergelijks.

Al die mannen zeggen van alles maar alleen dingen waar ze zich onderuit kunnen lullen.
Zijn nooit harde beloftes

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online

[...]

"at this time" is hier de sleutel. Morgen is het al niet meer deze tijd.

Maargoed, ik geloof het wel, waarom zouden ze, die dingen verkopen als warme broodjes.

• MrNinja
Ik denk idd niet dat Nintendo nu snel met een opvolger van de Switch zal komen. Geheel zinloos gezien de Switch nog steeds als warme broodjes over de toonbank vliegt.

Een revisie of een "pro" versie van de Switch (waarvan ik denk dat we die zeer zeker niet zullen zien, iig dit jaar) zal 100% backward compatible zijn met alle Switch games en zal enkel in de "Pro" variant misschien 1 á 2 "exclusieve" games hebben (vergelijkbaar met de new 3DS). Maw. het zou gewoon nog steeds een Switch zijn.

Ik vermoed, en ik weet wel zeker, dat ze allang bezig zijn aan de uiteindelijke vervanger van de Switch. Gezien de ontwikkeling van de Switch vlak na de release van de Wii U begon. Maar daar op kunnen we denk ik nog wel 3-4 jaar wachten ;)

• JackAvery
De vraag is dan zelfs nog wanneer/of we een traditionele opvolger zullen zien. Herinner je je deze uitspraak nog van de CEO van Nvidia in 2016?
I guess you could also say that Nintendo contributed a fair amount to that growth. And over the next - as you know, the Nintendo architecture and the company tends to stick with an architecture for a very long time. And so we've worked with them now for almost two years. Several hundred engineering years have gone into the development of this incredible game console. I really believe when everybody sees it and enjoy it, they're going be amazed by it. It's really like nothing they've ever played with before. And of course, the brand, their franchise and their game content is incredible. And so I think this is a relationship that will likely last two decades and I'm super excited about it.
Gezien mobiele architecturen en middleware veel competitiever is geworden in de laatste jaren, lijkt het niet onwaarschijnlijk dat Nintendo iteratief blijft bouwen op het Switch platform voor een heel lange tijd, iets wat ook al gesuggereerd werd door vorige CEO Kimishima in een interview met Nikkei (vertaalde bron, Nikkei):
“We want to continue selling this console for more than 5-6 years (the usual lifetime for a new game console),”
Met Nintendo weet je natuurlijk nooit, maar Switch lijkt mij toch een kanshebber waarmee het bedrijf kan overschakelen naar een universeel platform met regelmatige hardware updates, een trend die we mogelijk ook al zien met de PS4 Pro en Xbox One X. De term 'opvolger' is dus mogelijk achterhaald :)

Om even wat uitsluitsel te geven over de woordkeuze in het interview: Furukawa heeft het wel degelijk over een opvolger, en niet een iteratie. Het Japanse woord dat hij gebruikt is 後継機種 [koukeikishu], en wordt door woordenboeken gebruikt om onder andere het opvolgerschap tussen de GBA en de DS, de PS1 en de PS2, de iPod Mini en iPod Nano, of de DS en de 3DS aan te duiden.

JackAvery wijzigde deze reactie 25-01-2019 10:20 (8%)

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Exact. Snellere/zuinigere versie(s) zullen er vast wel komen, maar Nintendo houdt over het algemeen zeer lang vast aan hun hardware, en biedt BC bij een update.

• spartaan1986
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:14
Nintendo begint de ontwikkeling van Metroid Prime 4 overnieuw:[Video: https://www.youtube.com/watch?time_continue=190&v=00Fv-O103Gw]

spartaan1986 wijzigde deze reactie 25-01-2019 14:14 (24%)

• Beakzz
spartaan1986 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:13:
Nintendo begint de ontwikkeling van Metroid Prime 4 overnieuw:[Video]
Netjes hoor. Geen shit uitbrengen, nette excuses en proberen iets te brengen wat de fans kunnen waarderen. Er zal wel een hoop gezeik op zijn, maar diezelfde mensen gaan ook los als de game niet goed is. Lastige beslissing om te nemen so thumbs up!

• avec_style
Zeker een moeilijke beslissing. Gelukkig heeft Nintendo wel de ballen om hiervoor te kiezen. Bijna elk andere studio had er waarschijnlijk voor gekozen om een slechte game uit te brengen.
Het zal wel balen zijn voor de fans, maar dan weten ze nu in ieder geval zeker dat ze straks een game krijgen die aan alle verwachtingen voldoet.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
Beakzz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Netjes hoor. Geen shit uitbrengen, nette excuses en proberen iets te brengen wat de fans kunnen waarderen. Er zal wel een hoop gezeik op zijn, maar diezelfde mensen gaan ook los als de game niet goed is. Lastige beslissing om te nemen so thumbs up!
Netjes, maar wel jammer! Deze stond hoog op mn lijstje en nu is het maar de vraag of hij überhaupt wel naar de Switch komt.

SW-0040-8191-9064

• Beakzz
ph4ge schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Netjes, maar wel jammer! Deze stond hoog op mn lijstje en nu is het maar de vraag of hij überhaupt wel naar de Switch komt.
Beter niet dan dat je uiteindelijk je geld uit geeft aan een game die niet leuk (genoeg) is.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
Beakzz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:29:
Beter niet dan dat je uiteindelijk je geld uit geeft aan een game die niet leuk (genoeg) is.
Helemaal mee eens

SW-0040-8191-9064

• JackAvery
Inderdaad erg net van Nintendo dat ze dit gewoon zo aankondigen. Spijtig maar begrijpelijk. Mooi dat Retro nu op MP4 gezet wordt.

Hopelijk betekent dit indirect dat Retro's vorige project "af" is en niet in de vuilbak is belandt *fingers crossed*

• MrNinja
O jee.. 2019 het jaar van Pokémon op de Switch.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-02 19:00
Heeft iemand toevallig Hello Neighbor ?
Hij heeft een Rating van 12 en van wat ik zo zie is die niet geheel onterecht. Toch wil mijn zoontje dit spel voor zijn switch maar ik ben er nog niet over uit of het wel wat voor een bijna 9 jarige iets is.

...

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08:35
Wow... Na bijna 1~2 jaar development overstappen naar een andere developer.

Het is namelijk niet ongebruikelijk om een extra ontwikkelclub in te schakelen om de puntjes op de i te zetten. Of om de ontwikkelaars te vervangen zodat het product gered kan worden.

Echter je oude ontwikkelclub aan de kant schuiven en het product weggooien is echt extreem zeldzaam. Ontwikkelaars (games en software) zijn duur, zeker bij lang lopende projecten. Ben heel benieuwd wat daar fout is gegaan.

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06:47
Wie gaat er hier allemaal Wargroove aanschaffen? Ik heb er veel zin in, stof zo nog even mijn GBA af voor een potje advance wars 2 denk ik :+.

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:00
Tiwazz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:58:
Wie gaat er hier allemaal Wargroove aanschaffen? Ik heb er veel zin in, stof zo nog even mijn GBA af voor een potje advance wars 2 denk ik :+.
Jep, die gaat hier zeker komen!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Beakzz
Tiwazz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:58:
Zekers! En ik heb helemaal niets met fantasy, maar dit lijkt zo een goede kloon te worden (iets waar ik met Tiny Metal op hoopte) dus dit moet wel echt slechte reviews krijgen wil ik dit skippen.

• RayNbow
Mogelijk videorecording in de volgende Smash patch:
I predict that switch system video replays will be implemented.

It's in the rules for the NA open ( https://www.nintendo.com/...-nao-2019-official-rules/ ) that to dispute a disconnect forfeit, you need to use the Switch video function to record the disconnect. But Smash doesn't have this function. And the first qualifier starts February 2nd.
Meer geruchten rondom Metroid Prime: Retro Studios reportedly pitched a demo for Prime 4 themselves, which Nintendo liked, MPT port for Switch has been done for a while (and more)

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Dat nieuws van Metroid Prime 4 is wel een flinke domper zeg... Het zou me niets verbazen wanneer de release een dubbele zal worden (Switch + Switch 2 o.i.d.). Ik kan ook niet wachten op een (HD) remake van MP1/2/3 welke ik zeker zal aanschaffen. Voor mij waren dit, samen met Zelda, dé redenen om een Nintendo aan te schaffen.

Nu maar hopen dat de Pokémon game later dit jaar een waardige opvolger gaat worden!

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True