Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Groot gelijk. En wat is nou de worst case, dat je niet de allernieuwste Switch hebt? Eventueel verkopen en een beetje bijleggen als je echt graag het laatste model hebben wil.

Het kan soms ook net andersom zijn. Heb zelf altijd een voorkeur gehad voor de eerste versies van de PSP, Vita, GB, GBA, Mega Drive, PS1 en PS3 :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Daarbij heeft Nintendo een handje van gba tot DS om die te vereenvoudigen (gba naar gba sp of ds naar ds lite) qua uitvoering dan te upgraden. Al had je wel de 3ds en later de XL maar dat was toch meer eenzelfde apparaat maar dan een slagje groter? En natuurlijk de 2d variant. In geen van de gevallen een pro versie. Denk niet dat ze Sony en Microsoft zullen volgen in een midterm upgrade iig.

• MrNinja
  • Registratie: september 2018
  • Nu online
Joosie200 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:28:
Daarbij heeft Nintendo een handje van gba tot DS om die te vereenvoudigen (gba naar gba sp of ds naar ds lite) qua uitvoering dan te upgraden. Al had je wel de 3ds en later de XL maar dat was toch meer eenzelfde apparaat maar dan een slagje groter? En natuurlijk de 2d variant. In geen van de gevallen een pro versie. Denk niet dat ze Sony en Microsoft zullen volgen in een midterm upgrade iig.
DSi en "new 3DS" zijn toch echt wel upgrades geweest ;)

MAAR die hebben vrij weinig exclusieve games gehad (1tje op de DSi, en 3 op de new 3DS) en ze kwamen later in de tijd dat ze op de markt waren.

Dus ik denk dat een Switch Pro voorlopig niet gaat komen. Maar, als de GBA SP, DSLite, 3DS XL, 2DS denk ik wél dat we een Switch "redesign" zullen zien. Met 0 exclusieve games en misschien eind dit jaar.

Maar ja, je kan natuurlijk altijd blijven wachten op een volgend model. Want uiteindelijk zal er een vervolg op de Switch komen. Maar dát kan nog jaren duren, dus als dat de enige reden is waarom je geen Switch wil kopen is het mi. een hele zwakke reden.

MrNinja wijzigde deze reactie 06-01-2019 23:56 (12%)

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:58

Sméagol

Master of Mayhem

Mjah, de DSi had natuurlijk een hele e-shop ter beschikking.

Make lovecraft not warcraft.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:03

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Sub-madara1310 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Ik ben bang dat ze in de zomer een nieuwe switch gaan aankondigen of in e3. Als ik nu een switch haal dan word het echt balen.
Ik heb ook tijd day one gekocht en dan met name nintendo. Snes, n64 en cube. Dreamcast ook nog geloof ik (uiteraard Sega).
Maar toen was het uit met de pret. Gba gewacht en met sp was dat terecht. Ds lite vond ik ook beter dan het orgineel. Ps2 en de org xb ook laat/later ingestapt en ook alles wat erna kwam. Beviel mij uitstekend.

Hoewel ik nieuwe tech erg leuk vind, vind ik gezeur door launchschaarste, beperkte keuze in/uit launchgames en dus vooral kinderziektes nadelen die voor mij zwaarder wegen dan dat voordeel.

Alleen bij de switch weer day one en helaas slechte joycons. Zelfs na een vakantie bij ninty zijn ze nog niet goed genoeg imho.

Desondanks wel eens met @Seroczynski in het ergste geval moet je verkopen mocht er een switch revisie uitkomen.
‘Balen’ valt dan wel mee want tot die revisie daadwerkelijk te koop/gekocht is speel je heerlijk de nintendo toppers, indie gems en 3rd pary. Allemaal imho uiteraard en ‘ymmv’.

En Mocht dit financieel een risico zijn dat je niet of wil accepteren dan moet je wachten. Gelukkig kan je (om het wachten wat draaglijker te naken)tegenwoordig ook cheap gamen. Maar dan wel last gen/retro of wellicht een wat oudere pc. En een telefoon als het echt niet anders kan :p

Succes iig!

Sagat wijzigde deze reactie 07-01-2019 00:08 (7%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:00
DevWouter schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:38:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet waar die angst vandaan kom. Al sinds de release van de Switch gaan er geruchten dat er binnen 1 jaar (of een andere periode) er een nieuwe versie zal komen.
In een bepaald opzicht is er al een nieuwe versie van de Switch uit, eentje waarbij de boot ROM is gereviseerd. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• MrNinja
  • Nu online
Sméagol schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:03:
Mjah, de DSi had natuurlijk een hele e-shop ter beschikking.
Jup. Maar die heeft de Switch al. De originele DS had een heel simpel OS en had verder geen eigen storage en kon geen games downloaden.

Bij de 3DS en de Switch is dit een heel ander verhaal.

Maar dan nog denk ik dat we dit jaar maximaal een redesign krijgen, of anders een "handheld only" SKU (zoals ze die al een beetje in Japan hebben). En dat we die krijgen zodra Pokémon gen 8 uitkomt.

MrNinja wijzigde deze reactie 07-01-2019 07:05 (21%)

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
MrNinja schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:45:
[...]
Maar, als de GBA SP, DSLite, 3DS XL, 2DS denk ik wél dat we een Switch "redesign" zullen zien. Met 0 exclusieve games en misschien eind dit jaar.
Ik verwacht ook een redesign maar dan zonder switch element en dok. Zeg maar puur handheld. En dan tegelijkertijd met de nieuwe Pokémon game. En als dat er komt ben ik blij nu een switch te hebben. Mochten ze toch op de pro tour gaan dan wacht ik met kopen tot ik mijn switch verkocht heb.

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:50
Ik verwacht dit jaar nog géén nieuwe Switch. Hooguit een stiekeme revisie, maar geen grootse nieuwe versie. Waarschijnlijk komt die pas als de verkopen wat inkakken, dat zal nog niet gebeuren in 2019 denk ik, want;

- zeer veel verkocht afgelopen maand, dat zorgt voor veel gratis reclame de komende tijd;
- pokémon gen 8.

En dan nog alle andere games die er voor 2019 aangekondigd zijn, of zullen komen. Ook verwacht ik vanaf dit jaar meer 3rd party games op de Switch.

Nintendo kan beter een prijsdaling naar 299 doen ipv een nieuwe versie aankondigen, mocht dat toch nodig blijken.

• MrNinja
  • Nu online
Joosie200 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 07:50:
[...]

Ik verwacht ook een redesign maar dan zonder switch element en dok. Zeg maar puur handheld. En dan tegelijkertijd met de nieuwe Pokémon game. En als dat er komt ben ik blij nu een switch te hebben. Mochten ze toch op de pro tour gaan dan wacht ik met kopen tot ik mijn switch verkocht heb.
Stiekem hoop ik wel op een redesign. Gezien ik voor Pokémon gen 8 een tweede Switch wil kopen (voor trades en trade evoluties)

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:44
De geruchten waar Sub-madara1310 het over heeft, zijn nog steeds gebaseerd op het Wall Street Journal artikel van oktober vorig jaar. Hoewel enkele andere 'insiders' ook claimen dat een Switch Pro bestaat, zou ik dit gerucht geen basis noemen om een aankoop wel of niet te doen. Vroeg of laat komt er sowieso een revisie of een upgrade. De tweede heflt van 2019 zou niet zo gek zijn als je bvb naar het update schema van Nintendo handhelds kijkt, maar het kan net zo goed 2020 zijn.

2019 wordt waarschijnlijk een groei-jaar voor Switch gezien we Pokemon Gen 8 en Animal Crossing in één jaar krijgen. Heeft Nintendo sales-gewijs al een revisie nodig? Niet perse... maar gezien 2020 het PS5/Xbox 'Anaconda' jaar lijkt te worden, zou het misschien slim zijn mbt mindshare om dit jaar al een revisie te releasen.

Hollow Knight en Golf Story staan in de promo op de eShop. €9.89 ipv 14.99. Enjoy :)

JackAvery wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:37 (5%)

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-01 23:18

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Seroczynski
  • Nu online
Drukte om niets. Nintendo stopt heus niet met het maken van consoles. Maybe ooit, net zoals ze ooit gestopt zijn met het maken van spelkaarten, maar niet any time soon.

• Megalodon86
Wat hij eigenlijk wil zeggen is dat hij open staat voor ontwikkelingen, ook als dat betekent dat er ooit geen nieuwe Nintendo console meer komt.

En op zich kan ik me daar goed in vinden. Als de ontwikkeling van gamen op de mobiel doorzet, en er komen meer 'game-phones' uit, waarom ook niet. Ik denk dat Nintendo vooral een ervaring verkoopt en die ze willen verkopen kunnen ze op een andere apparaat niet bieden, dus maken ze hem zelf.

Als er in de toekomst mobiele telefoons uitkomen met > 6" scherm, inclusief (mogelijkheid tot) analoge stick(s) en fysieke knoppen (A+B, shoulders), dan kan Nintendo ook prima daarop games uitbrengen.

• JackAvery
Seroczynski schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Drukte om niets. Nintendo stopt heus niet met het maken van consoles. Maybe ooit, net zoals ze ooit gestopt zijn met het maken van spelkaarten, maar niet any time soon.
Volledig akkoord. Ik copy/paste even mijn comment op de frontpage. Tl;dr: de games media framet dit veel sensationeler dan het is.
Dit interview is nogal opgeblazen door de gamesmedia. Furukawa zegt eigenlijk niks hier dat niet in lijn is met eerdere uitspraken sinds 2015:
• Nintendo wilt hun inkomsten diversifiëren: console, smartphone, maar ook andere entertainment'producten' zoals de Nintendo zone die in Universal Studios Japan gebouwd wordt en de Super Mario film.
• Smartphone inkomsten wordt idealiter een extra pilaar van betrouwbare inkomsten, onafhankelijk van de release-cycli van consoles.

Wijlen Satoru Iwata heeft deze argumentatie reeds gebruikt, net zoals de vorige CEO Kimishima. Nikkei is een zakenkrant en de uitspraken die Furukawa hier doet, moeten geïnterpreteerd worden met het lezerspubliek van de krant in gedachten: de aandeelhouders. Uitspraken over de lange termijn betekenen vooral dat Nintendo's CEO zich profileert als iemand die er voor zorgt dat Nintendo een winstgevend bedrijf blijft voor de aandeelhouders. (Context: Nintendo's aandelenkoers is sinds april 2018 redelijk gedaald)

De uitspraak die hij maakt, "In the long-term, perhaps our focus as a business could shift away from home consoles – flexibility is just as important as ingenuity," is dan ook puur hypothetisch. De originele Japanse tekst geeft dit ook aan (長い目でみれば家庭用ゲーム機から事業の中心が変わるかもしれない。柔軟性も独創性と同じくらい大切だ). De uitdrukking "変わるかもしれない", vertaald "kan mogelijk veranderen," is een uitdrukking van een onzekere mogelijkheid in de toekomst.

Hier is een grafiek die Nintendo's jaarlijkse omzet en inkomen toont sinds 1981. Zowel omzet als inkomen zal dit jaar hoger zijn als in 2018. Het lijkt me dat een toekomst zonder Nintendo-consoles nog wel even op zich laat wachten ;)
Als iemand toegang wilt tot het volledige Japanse artikel, mag je me altijd een PM sturen.

JackAvery wijzigde deze reactie 07-01-2019 14:27 (3%)

• Sub-madara1310
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-01 22:43
DevWouter schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:38:
[...]

Het zou een extreem stomme actie zijn van Nintendo als ze de userbase gaan splitsen door een nieuwe console te verkopen.
Dit is de grootste reden waarvan ik denk, oke zo dom is nintendo ook weer niet. Maar aan de andere kant denk ik aan de voice chat :F dan denk ik weer oke. Hopelijk komen ze met iets goeds voordat, een party maken(zonder telefoon) in hoofd menu zoals ps4 dat doet..

Switch ben ik zowizow van plan om te halen in maart met een pro controller wat een must have is vind ik. Kan niet wachten zelda ssb.. :D

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Rechter joy-controller disconnect opeens de hele tijd als ik op de bang zit te spelen, super random. Alles geprobeerd maar het blijft gebeuren, denk dat ik dan maar een nieuwe ga vragen aan game-mania.

Meer mensen last van gehad hier?

Jackson6 wijzigde deze reactie 07-01-2019 20:49 (8%)

• evadnl
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 15:30
Jackson6 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:48:
Rechter joy-controller disconnect opeens de hele tijd als ik op de bang zit te spelen, super random. Alles geprobeerd maar het blijft gebeuren, denk dat ik dan maar een nieuwe ga vragen aan game-mania.

Bij mij toen der tijd nieuwe switch wel een slechte rechter Joycon gehad, deze disconnecte als ik even bewoog of zeg maar m'n hand en joycon naast mn been neerlegde. Heb toen een nieuwe gekregen van de MediaMarkt, enkel wel de rechter. Enkel op 1 meter bleef hij OK werken...

• biertje79
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:53

Ik heb het inderdaad ook met mijn rechter joycon, ik heb hem opnieuw geconnect en hij lijkt het nu goed te doen. (Ik heb hem ge-reconnect op de manier die op reddit werd aanbevolen, linkje: https://www.reddit.com/r/...ycon_connectivity_issues/ )

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-01 14:32

DarthDavy

Excellent!

Joosie200 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 07:50:
[...]

Precies dit. Dit past ook perfect in het plaatje wat reggie fils aime ooit gezegd heeft: de eerste focus is één switch in elk huishouden. Volgende focus wordt meerdere switches per persoon van het huishouden: eentje voor de papa, eentje voor de mama, eentje voor de zoon, eentje voor de dochter, eentje voor de hond, eentje voor de kat, eentje voor het kanariepietje,... :+

In deze filosofie past een uitgeklede switch zonder dok en puur handheld. Misschien zelfs zonder detachable joy-cons. Ik verwacht dus eerder een uitgeklede, goedkopere switch versie in 2019 dan een duurdere pro met betere hardware.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:55

nlboy

Alles kitz?

Jep, ik heb dat probleem ook gehad. Verbinding kwijt, accu opeens leeg, slechte feedback, etc.

Probeer wat eerder gesuggereerd is (https://www.reddit.com/r/...ycon_connectivity_issues/).

Als dat niet werkt (zoals bij mij), dan moet je de joy-con even ter reparatie aanbieden via: https://nintendo.comserve-nl.com/model. Ik kreeg vrij snel (week na opsturen) een nieuwe joy-con opgestuurd.

nlboy wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:06 (3%)

• RayNbow
Hmm...
Attention, Inklings and Octolings! You can now easily join or create teams, find new squidmates and take part in online tournaments with a brand new online community for #Splatoon2!

🦑 Get started: http://bit.ly/2QvGMk5
En op https://splatoon2tournament.com/find-a-team/ is er een link naar een Splatoon Discord server.

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-01 16:47
Zijn er meer mensen met problemen met de linker stick van de Pro Controller? Sinds vorige week heb ik hier last van, hoofdzakelijk in Splatoon 2. Normaal rent je squid als je de stick helemaal naar boven duwt, maar sinds vorige week loop/zwemt hij soms langzaam of helemaal niet.

In de stick calibration is het ook merkbaar:

Ik merk het hoofdzakelijk in Splatoon 2, in andere games is het niet zo merkbaar. Zoals je kan zien in de video is het ook niet continue, maar vaak genoeg om het spelen te verpesten.

Na wat zoeken kom ik wel genoeg tegen die hetzelfde probleem beschrijven, maar geen echte oplossing behalve het linker stick component vervangen.

Ik heb mijn Pro Controller nu bijna een jaar, dus hopelijk nog garantie...

Hail to the king baby!

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

urk_forever schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:15:
Je hebt gewoon 2 jaar garantie. Het eerste jaar mag je direct bij nintendo aankloppen (maar eigenlijk hoort dat via de verkoper), het 2e jaar moet je bij de verkoper zijn.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:49
urk_forever schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:15:
Zijn er meer mensen met problemen met de linker stick van de Pro Controller? Sinds vorige week heb ik hier last van, hoofdzakelijk in Splatoon 2. Normaal rent je squid als je de stick helemaal naar boven duwt, maar sinds vorige week loop/zwemt hij soms langzaam of helemaal niet.

In de stick calibration is het ook merkbaar:
[YouTube: Switch Pro Controller left stick drift issues]

Ik merk het hoofdzakelijk in Splatoon 2, in andere games is het niet zo merkbaar. Zoals je kan zien in de video is het ook niet continue, maar vaak genoeg om het spelen te verpesten.

Na wat zoeken kom ik wel genoeg tegen die hetzelfde probleem beschrijven, maar geen echte oplossing behalve het linker stick component vervangen.

Links was ook bij mij stuk, het internet staat ook vol klachten. Even bij de verkoper aankloppen.

SW-0040-8191-9064

• JackAvery
Benieuwd wat dit gaat worden. Ook team Asano lijkt van de partij. Als het hier om een BD3 gaat, hoop ik alvast op een nieuwe soundtrack van Revo _/-\o_

Een paar nieuwe aankondigingen:

Verrassing: Dragon's Dogma komt naar Switch op 23 april. Dragon's Dogma: Dark Arisen is een 'enhanced' release van de actie-RPG uit 2013.

En Ollie Ollie 1+2 komen vanaf 14 februari gebundeld naar de eShop onder de titel OlliOlli: Switch Stance. Trailer

En tenslotte heeft My Time At Portia - een beetje te vergelijken met Harvest Moon en Animal Crossing - een release window gekregen voor consoles: lente. De PC versie is vanaf volgende week te spelen. Release trailer vind je hier.

JackAvery wijzigde deze reactie 08-01-2019 23:11 (24%)

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:26

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Je bent me alweer voor met DD:DA! :) Een poos terug op de PS3 gespeeld, nooit ver mee gekomen, want PS4 introductie destijds ;) Tijd om de game (een klassieker, tamelijk onbekend, maar veelal geprezen om de combatgameplay!) nu ECHT te spelen!

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• JackAvery
@Thrace Grumble Ik herinner me nog dat de ontvangst van DD nogal lauw was destijds. Heel interessant hoe het spel op 5 jaar tijd een soort van cult classic is geworden.

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-01 16:47
ph4ge schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Links was ook bij mij stuk, het internet staat ook vol klachten. Even bij de verkoper aankloppen.
Magic schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Je hebt gewoon 2 jaar garantie. Het eerste jaar mag je direct bij nintendo aankloppen (maar eigenlijk hoort dat via de verkoper), het 2e jaar moet je bij de verkoper zijn.
Zit nog net binnen het eerste jaar, dus ga het eerst bij Nintendo proberen. Hopelijk gaan ze niet zeuren of de R-knop die geknapt was en ik zelf heb gerepareerd :S

Hail to the king baby!

• Ampix
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-01 21:49
urk_forever schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:05:
[...]

[...]

Zit nog net binnen het eerste jaar, dus ga het eerst bij Nintendo proberen. Hopelijk gaan ze niet zeuren of de R-knop die geknapt was en ik zelf heb gerepareerd :S
Succes!

Let erop dat de 2-jaar garantie iets van vroeger is. Hoe het nu werkt: Als het product in de eerste 6 maanden kapot gaat is het een ondeugdelijk product en moet de verkoper het vervangen. Als ze dit weigeren ligt de bewijslast bij de verkoper om aan te tonen dat je bijvoorbeeld het product niet goed hebt gebruikt.

Daarna is de bewijslast andersom: jij moet bewijzen dat je het product niet verkeerd hebt gebruikt en dat het een ondeugdelijk product is. Hoe lang je binnen deze regeling nog aanspraak mag maken op garantie hangt af van de prijs van het product en het soort product. Bij een koelkast mag je prima na 5 jaar aanspraak doen, maar bij een spelcomputer is dat iets minder zeker.

Als je beroep doet op Nintendo doe je beroep op de fabrieksgarantie. Daar gelden deze regels niet voor: de fabrikant mag zelf kiezen wat voor fabrieksgarantie ze aanbieden.

bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:35
Heeft er iemand al een leuke TowerDefence game gevonden voor op de switch? Ik denk bijvoorbeeld aan Bloons of Plants vs Zombies ofzo

• Seroczynski
  • Nu online
JackAvery schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:20:
[...]

En tenslotte heeft My Time At Portia - een beetje te vergelijken met Harvest Moon en Animal Crossing - een release window gekregen voor consoles: lente. De PC versie is vanaf volgende week te spelen. Release trailer vind je hier.
My Time At Portia is al lang te spelen op de PC, maar ik wachtte juist op de Switch versie :)

• JackAvery
Seroczynski schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:42:
[...]

My Time At Portia is al lang te spelen op de PC, maar ik wachtte juist op de Switch versie :)
Klopt volledig, het spel komt volgende week uit Early Access. Beetje haastig geformuleerd.

Benieuwd of een Januari Direct morgen aangekondigd wordt. 2019 wordt een zeer belangrijk jaar denk ik.

• Zeror
Voor wie het interessant vind:

Bij Game Mania kun je tegen inlevering van een van deelnemende titels de Super Mario Bros U Deluxe voor 19 euro meenemen.

klik

Zeror wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:21 (4%)

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:49
urk_forever schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:05:
[...]

[...]

Als het even kan zou ik naar de verkoper gaan. Daar heb je rechten, alles wat de fabrikant voor je doet is service.

SW-0040-8191-9064

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-01 18:04
Ik heb een spel gekocht The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Alleen staat er achterop van taal en spraak zijn in frans en eronder een lijn in het spaans...
Is dit effectief zo? Of zitten er ook andere talen in?

Op moment heb ik de switch nog niet, deze komt pas volgende week toe.

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:45

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

571Pro schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 03:34:
Ik heb een spel gekocht The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Alleen staat er achterop van taal en spraak zijn in frans en eronder een lijn in het spaans...
Is dit effectief zo? Of zitten er ook andere talen in?

Op moment heb ik de switch nog niet, deze komt pas volgende week toe.
Het spel neemt de taal over welke ingesteld is op de Switch. Niet in alle gevallen is dat zo maar bij de meeste (zeker first party games) kun je daar wel vanuit gaan.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• RayNbow
Voor sommige kleinere uitgevers is de Switch een goed platform:
"Monster Boy and the Cursed Kingdom" Sales Ratio on Switch is 8:1 vs Everything Else

• Kaasje123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-01 19:57

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57
@RayNbow Dat is ook typisch een spel wat het ook goed doet portable.
Staat nog wel op mijn wensenlijst net als stardew valley. Maar ja, heb nog steeds Moonlighter, dus die eerst maar rustig uit spelen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:43
Dat is wel een bizar groot verschil!
Dit is wel een game die ik zelf ook nog graag zou willen spelen, maar heb voorlopig genoeg :+ .

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• RayNbow
Voor de VN liefhebbers:
Clannad's Japanese release will include English support
Tiwazz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:32:
[...]

Dat is wel een bizar groot verschil!
Dit is wel een game die ik zelf ook nog graag zou willen spelen, maar heb voorlopig genoeg :+ .
Ik ken 't probleem. :P

Spel van Game Freak komt naar de Switch: Giga Wrecker Alt. rated for PS4, Xbox One, and Switch in Taiwan

Trailer van originele game:

RayNbow wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:49 (39%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Cool is dat! Alleen ben ik geen fan van Clannad maar zo'n taalsupport is cool want de Switch is toch regiovrij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:31

Phydomir

Dennis

Nice. Ziet er qua stijl heel tof uit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Dat is idd geen unicum. De devs van Blossom Tales hebben onlangs al aangegeven dat de switch sales 20:1 zijn tov de steam verkopen. En ik geloof dat het Steamworld Dig 2 was die 10:1 tov de steam sales deed.

Als ik een indie dev was dan zou de Switch iig mijn #1 prioriteit hebben :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-01 18:42

RonnieB82

SkiFreak!

Ik ben op zoek naar een mooie case om mijn switch op vakantie mee te nemen...
Heb al wat gezocht, en vind vooral kleine cases waar alleen de switch + wat games ingaan, of grotere cases waarin je extra controllers, de dock en heel veel andere troep in kwijt kan.

Eigenlijk wil ik iets er tussenin, ik zou namelijk ook de adapter en een pro-controller mee willen nemen...
Heeft iemand tips? of kan ik de adapter en controller beter apart meenemen, of een grotere case nemen?

Music is what feelings sound like

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

RonnieB82 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:19:
Ik ben op zoek naar een mooie case om mijn switch op vakantie mee te nemen...
Heb al wat gezocht, en vind vooral kleine cases waar alleen de switch + wat games ingaan, of grotere cases waarin je extra controllers, de dock en heel veel andere troep in kwijt kan.

Eigenlijk wil ik iets er tussenin, ik zou namelijk ook de adapter en een pro-controller mee willen nemen...
Heeft iemand tips? of kan ik de adapter en controller beter apart meenemen, of een grotere case nemen?
https://www.sfbags.com/co...o-switch?tab=Product_Info

Weet niet hoe je zit met de prijs maar deze kan het en is mooi.

Alleen de prijs is wat pittig. Levertijd ook wel vermoedelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JackAvery
Ik gebruik een van de 'kleinere' cases voor Switch + adapter (past net), pro controller neem ik apart mee als die perse mee moet. Die heeft voor mij geen case nodig.
'Cases' waar je zowel adapter en pro controller maar geen dock in kwijt kan, heb ik eigenlijk nog maar 1x gezien, en dat was een luxeproduct. Er bestaan wel aparte cases voor de pro controller.
Edit: @Touchdomex was me net voor :D

Je kan ook altijd zelf een draagtas kopen die ongeveer plek heeft voor wat jij wilt meenemen, en eventueel extra bescherming toevoegen.

JackAvery wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:27 (4%)

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:31

Phydomir

Dennis

Ik heb de (vrij standaard) Big Ben Zelda case. Past de Switch met aangesloten Joy-Cons in zijn geheel in en je hebt daarnaast nog wat ruimte voor games. Voelt heel stevig aan en de padding aan de binnenkant voelt ook erg degelijk. Je kan er niet je adapter of pro-controller in kwijt maar die doen ik dan gewoon in een andere tas die je op vakantie sowieso wel bij je hebt. Het is niet precies wat je zoekt maar qua stevigheid is het wat mij betreft wel een hele goede optie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• RonnieB82

RonnieB82

SkiFreak!

Thnx! Ik denk inderdaad dat het die bigben case gaat worden, en de rest in een aparte tas meenemen...

Had gehoopt dat er iets zou zijn met nét een beetje meer ruimte... (zonder de hoofdprijs te moeten betalen ;))

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:31
Ik wikkel hem in een handdoek in een tas.. fuck cases :9 :P

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

RonnieB82 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:53:
Thnx! Ik denk inderdaad dat het die bigben case gaat worden, en de rest in een aparte tas meenemen...

Had gehoopt dat er iets zou zijn met nét een beetje meer ruimte... (zonder de hoofdprijs te moeten betalen ;))
Wees blij dat er geen diamanten in zitten. Dat zou hem nog duurder maken :+

Voor de rest een goede stevige case met dik leer kost nu eenmaal geld. Ook omdat het niet makkelijk te bewerken is als bijvoorbeeld katoen.

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:30

KneoK

Not in a million lightyears

Zeror schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:20:
Voor wie het interessant vind:

Bij Game Mania kun je tegen inlevering van een van deelnemende titels de Super Mario Bros U Deluxe voor 19 euro meenemen.

klik
Da's geen lullige actie, 40 Euro korting. Mijn vriendin heeft vorige week Pokemon Let's Go uitgespeeld en opperde al om die in te ruilen, dus ik heb NSMB direct maar gereserveerd voor donderdag. Hopelijk krijgen ze voldoende voorraad om 'm ook direct te kunnen leveren.

• RonnieB82

RonnieB82

SkiFreak!

Touchdomex schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Wees blij dat er geen diamanten in zitten. Dat zou hem nog duurder maken :+

Voor de rest een goede stevige case met dik leer kost nu eenmaal geld. Ook omdat het niet makkelijk te bewerken is als bijvoorbeeld katoen.
Vind het zeker een mooie case hoor! Als ik vaker met de switch op pad zou gaan, dan zou het een prima optie zijn. Ik denk dat m'n switch misschien 1 week per jaar op vakantie meegaat, dan vind ik een case van 100€+ wel iets teveel van het goede ;)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

KneoK schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Da's geen lullige actie, 40 Euro korting. Mijn vriendin heeft vorige week Pokemon Let's Go uitgespeeld en opperde al om die in te ruilen, dus ik heb NSMB direct maar gereserveerd voor donderdag. Hopelijk krijgen ze voldoende voorraad om 'm ook direct te kunnen leveren.
Ik zat er hard aan te denken om botw of odessey in te ruilen, maar dan wel digitaal terug te halen. Odessey is (ook) 60 digitaal net als de nieuwe mario. Zelda 70!
Maar denk dat ik alleen de nieuwe mario digitaal haal. Hoef ik niet met cartridges te hannessen ;)

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:30

KneoK

Not in a million lightyears

Sagat schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Ik zat er hard aan te denken om botw of odessey in te ruilen, maar dan wel digitaal terug te halen. Odessey is (ook) 60 digitaal net als de nieuwe mario. Zelda 70!
Maar denk dat ik alleen de nieuwe mario digitaal haal. Hoef ik niet met cartridges te hannessen ;)
Ik ben ook wel fan van digitaal, maar Pokemon zal niet meer gespeeld worden en 40 Euro korting is me het ongemak van af en toe een cartridge wisselen wel waard :D

Ik heb Odyssey en BotW nog niet uitgespeeld. BotW zal ik niet snel wegdoen, maar Odyssey staat ook op de nominatie, nadat we die uitgespeeld hebben. Replay value schat ik erg laag in. Kan ik tegen die tijd mooi kijken naar Smash Bros bijvoorbeeld.

KneoK wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:57 (18%)

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

RonnieB82 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Vind het zeker een mooie case hoor! Als ik vaker met de switch op pad zou gaan, dan zou het een prima optie zijn. Ik denk dat m'n switch misschien 1 week per jaar op vakantie meegaat, dan vind ik een case van 100€+ wel iets teveel van het goede ;)
Ja ik wil niet de verrassing lopen dat ik straks krijg dat je ook nog eens inklaringskosten boven op deze prijs mag betalen. Dan worden ze nog duurder :'(

Ik zou het doen maar alleen wanneer mijn huidige stuk is. Dat is die gelukkig nog lang niet :+

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:58
overdoseh schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:11:
Ik wikkel hem in een handdoek in een tas.. fuck cases :9 :P
Want je heeft 300 euro uit aan een apparaat waarvoor je niet nog een paar tientjes uit wil geven om het netjes te kunnen vervoeren?
Of is dat niet tof een case?

• Megalodon86
Aliexpress heeft prima cases voor weinig, zie niet in waarom je een enorm dure zou moeten kopen, enkel omdat wat erin gaat 300 euro kost?!

Van die 100 euro besparen op de case ben je toch al weer 1/3 op weg naar een splinternieuwe Switch, mocht hij toch stuk vallen.

• JackAvery
@Megalodon86, smaken verschillen soms gewoon? De een is tevreden met dit

de ander wilt een luxere uitstraling en wilt enkel op straat gezien worden met bvb dit

Hoeft geen rationele reden te hebben, zeg ik maar. Al twijfel ik er niet aan dat die Waterfield cases de Switch goed beschermen.

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:45

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Ik heb de waterdichte case van Younik. Het is een harde case met mooie uitsparingen voor de achterzijde van de joy-cons, ruimte voor een extra paar joy-cons en de oplader, en er kunnen genoeg game cardridges in. De prijs is ook heel netjes bij Amazon.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Megalodon86 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:50:
Aliexpress heeft prima cases voor weinig, zie niet in waarom je een enorm dure zou moeten kopen, enkel omdat wat erin gaat 300 euro kost?!

Van die 100 euro besparen op de case ben je toch al weer 1/3 op weg naar een splinternieuwe Switch, mocht hij toch stuk vallen.
Ik had een case van 80 euro om mijn Nexus 7 destijds en ik zou weer zo'n case nemen nu ik de alternatieven heb gehad :$

Voor bepaalde dingen maakt de prijs niets uit van het apparaat maar een mooie case met een fijn gevoel is gewoon prettig als je het dagelijks vast moet pakken.

Goedkoop dingetje uit china kan ook maar liever iets meer wat je een kwaliteitsgevoel geeft.

• Megalodon86
Ieder voor zich inderdaad. Die van Younik zit er goed uit inderdaad @psychoclown .

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

@psychoclown thnxs besteld! Vind het vooral top dat je de games netjes kwijt kan! Ook fijn dat de joycons kunnen blijven zitten aan de switch.

• overdoseh
kneusteun schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Want je heeft 300 euro uit aan een apparaat waarvoor je niet nog een paar tientjes uit wil geven om het netjes te kunnen vervoeren?
Of is dat niet tof een case?
Dus jij denkt dat ik het in een tas, ingewikkeld in een handdoek niet netjes kan vervoeren? Overigens is een stukje context ook wel belangrijk. Ik ga geen wereldreizen maken met de Switch. Speel 99% docked en als ik hem een keer meeneem op bovenstaande manier, in de auto - overleeft hij dat wel. Ik investeer die paar tientjes liever in games / andere hardware.

En of het tof is? Geen idee. Interesseert me niet. Ik ben juist gek op mensen die lekker zichzelf durven te zijn. Dus don't worry ;)

overdoseh wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:14 (9%)

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:58
overdoseh schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Dus jij denkt dat ik het in een tas, ingewikkeld in een handdoek niet netjes kan vervoeren? Overigens is een stukje context ook wel belangrijk. Ik ga geen wereldreizen maken met de Switch. Speel 99% docked en als ik hem een keer meeneem op bovenstaande manier, in de auto - overleeft hij dat wel. Ik investeer die paar tientjes liever in games / andere hardware.

En of het tof is? Geen idee. Interesseert me niet. Ik ben juist gek op mensen die lekker zichzelf durven te zijn. Dus don't worry ;)
Je zegt heel duidelijk fuck cases...
Maar een case is minder ruimte dan een handoek en ook nog eens beter, kan je meteen je games in meenemen (tenzij je maar 1 game meeneemt).
Je mag rustig jezelf zijn, maar zoals je het bracht kwam het nogal recalcitrant over alsof het juist tof is om geen "fuck" te geven.
En de conclusie dat je minder games haalt omdat je een case koopt is natuurlijk onzin.

Vooral doen als je het wil hoor, ik denk alleen dat die 3 tientjes voor een case het wel waard is.

• Eek2nd
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01:31
Heb gewoon een case bij de Action gehaald, zwart met Jurassic World logo (anders helemaal vol/ druk met Minions XD )
Kostte dacht ik 3 -4 euro
Past zoals de andere simpele cases de switch met Joy con en paar games in

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
psychoclown schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:45:
Ik heb de waterdichte case van Younik. Het is een harde case met mooie uitsparingen voor de achterzijde van de joy-cons, ruimte voor een extra paar joy-cons en de oplader, en er kunnen genoeg game cardridges in. De prijs is ook heel netjes bij Amazon.
Die case is nog beter dan de case die ik bij Nintendo in NYC HEB gekocht en nog goedkoper ook. Alleen geen Mario logo haha. Ik had het liefst toch compleet clean maar dat kon toen niet. Ik had iets nodig op vakantie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Zeror
Wat is het verschil tussen SMBU Deluxe en SMBU?
Ik zit te twijfelen, want SMBU heb ik op de Wii U al.

• MrNinja
  • Nu online
Zeror schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:04:
Wat is het verschil tussen SMBU Deluxe en SMBU?
Ik zit te twijfelen, want SMBU heb ik op de Wii U al.
+ Toadette / Peachette
+ Nabbit
+ 1080p60
+ Handheld gameplay
+ HD Rumble, waarvan ik gehoord heb dat die bijzonder goed is in de game.
- Touchscreen "boost mode"
- Blauwe Toad

Verder is er wezenlijk geen verschil. Het is gewoon New Super Mario Bros U / New Super Luigi U met de bovenstaande wijzigingen.

Als je het spel op de Wii U hebt zal ik het spel echt alleen halen als je gewoon super graag NSMBU handheld "on the go" wil spelen. (Voor mij was het genoeg reden)

MrNinja wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:19 (37%)

• Zeror
Verschillen zijn dus minimaal. Misschien dat ik hem later oppik, maar voor nu sla ik hem over.

• Megalodon86
Ik sla vooralsnog ook alle games over die ik al op de Wii U gekocht heb, die heb ik de laatste tijd toch niet meer aangeraakt, geen idee waarom diezelfde spellen op de Switch me veel langer (opnieuw) bezig zouden houden.

Alleen Splatoon nooit gekocht voor de Wii U, dus Splatoon 2 heb ik nog wel op mn verlanglijstje. En Mario Kart 8 stiekem ook wel, maar moet wel een goeie prijs zijn, dat is mijn inziens de enige die ik snel in handheld zal opstarten (van de Wii U re-releases), ookal heb ik die dus al wel op de Wii U.

Megalodon86 wijzigde deze reactie 09-01-2019 20:24 (4%)

• oviMivo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-01 12:55
Megalodon86 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:23:
Ik sla vooralsnog ook alle games over die ik al op de Wii U gekocht heb, die heb ik de laatste tijd toch niet meer aangeraakt, geen idee waarom diezelfde spellen op de Switch me veel langer (opnieuw) bezig zouden houden.

Alleen Splatoon nooit gekocht voor de Wii U, dus Splatoon 2 heb ik nog wel op mn verlanglijstje. En Mario Kart 8 stiekem ook wel, maar moet wel een goeie prijs zijn, dat is mijn inziens de enige die ik snel in handheld zal opstarten (van de Wii U re-releases), ookal heb ik die dus al wel op de Wii U.
Is MK8 niet tot morgen ofzo in aanbieding op de eShop? Of wil je m fysiek?

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:09
Ik ben op zoek naar een goedkoop alternatief voor de Switch NES controllers. Ik heb verschillende controllers in huis o.a. van 8bit do etc. Maar ik zoek dus echt eentje met A/B buttons naast elkaar, met de SNES layout kan ik gewoon niet fijn overweg. (Ik ren met de top van mijn duim en druk A in met mijn duimgewricht). Ik heb wat aliexpress USB brickies geprobeerd maar daar reageert de Switch niet op. Iemand een alternatief gevonden?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Seroczynski
  • Nu online
Cobb schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:19:
Ik ben op zoek naar een goedkoop alternatief voor de Switch NES controllers. Ik heb verschillende controllers in huis o.a. van 8bit do etc. Maar ik zoek dus echt eentje met A/B buttons naast elkaar, met de SNES layout kan ik gewoon niet fijn overweg. (Ik ren met de top van mijn duim en druk A in met mijn duimgewricht). Ik heb wat aliexpress USB brickies geprobeerd maar daar reageert de Switch niet op. Iemand een alternatief gevonden?
8BitDo NES DIY kitje? Dan kan je gewoon een NES controller pakken en die voorzien van dat PCBtje.

• overdoseh
Cobb schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:19:
Ik speel zelf met mijn Wii U Pro controller of PS4 controller middels de 8bitdo wireless usb adapter. Werkt prima. Maar wellicht is dit niet het antwoord waar je op hoopt.

• Megalodon86
oviMivo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Is MK8 niet tot morgen ofzo in aanbieding op de eShop? Of wil je m fysiek?
Ja... veel lager zal hij ook wel niet worden, maar momenteel al even genoeg gekocht :X

• Eek2nd
overdoseh schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Ik speel zelf met mijn Wii U Pro controller of PS4 controller middels de 8bitdo wireless usb adapter. Werkt prima. Maar wellicht is dit niet het antwoord waar je op hoopt.
De nes mini controller en snes mini controller hebben toch dezelfde aansluiting?
Anders een nes mini controller halen en 8bitdo Gbros adapter, die heeft naast input voor NGC controller ook 1 voor de snes mini controller
Maar of dat een goedkoop alternatief is....

Eek2nd wijzigde deze reactie 09-01-2019 23:21 (4%)

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 05:52
MrNinja schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:12:
[...]

+ Toadette / Peachette
+ Nabbit
+ 1080p60
+ Handheld gameplay
+ HD Rumble, waarvan ik gehoord heb dat die bijzonder goed is in de game.
- Touchscreen "boost mode"
- Blauwe Toad

Verder is er wezenlijk geen verschil. Het is gewoon New Super Mario Bros U / New Super Luigi U met de bovenstaande wijzigingen.

Als je het spel op de Wii U hebt zal ik het spel echt alleen halen als je gewoon super graag NSMBU handheld "on the go" wil spelen. (Voor mij was het genoeg reden)
Met als aanvulling: Toadette en Nabbit zijn easy mode en very easy mode characters.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-01 14:52
Ik denk dat Nintendo van traditionele consoles af wil en wellicht VR gaat doen, of iets waar nog niemand aan gedacht heeft. Ik denk dat ze hier al jaren lang mee bezig zijn en wachten tot de techniek voldoende kan. Maar daarom zijn ze met de bewegende controllers bezig. Om te testen hoe dit gebruikt kan worden en om te kijken of mensen dit allemaal wel trekken. En misschien wel meer. Allemaal in aanloop naar een nieuwe vorm van entertainment die we nu nog niet hebben en waar Nintendo misschien ook nog geen zicht op heeft. Misschien in combinatie met streaming. Dan heb je ook geen console meer nodig.

Maar ik geloof vast dat consoles in de huidige vorm niet blijven bestaan.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Eek2nd
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat Nintendo van traditionele consoles af wil en wellicht VR gaat doen, of iets waar nog niemand aan gedacht heeft. Ik denk dat ze hier al jaren lang mee bezig zijn en wachten tot de techniek voldoende kan. Maar daarom zijn ze met de bewegende controllers bezig. Om te testen hoe dit gebruikt kan worden en om te kijken of mensen dit allemaal wel trekken. En misschien wel meer. Allemaal in aanloop naar een nieuwe vorm van entertainment die we nu nog niet hebben en waar Nintendo misschien ook nog geen zicht op heeft. Misschien in combinatie met streaming. Dan heb je ook geen console meer nodig.

Met hologrammen?
Zoals de Xbox in The Island.. :*)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:29:
[...]

Hele interessante stelling maar wel off topic. Er is voor zover ik even snel zie geen 'algemeen next gen topic' omdat dit soort topics natuurlijk nogal flame wars gevoelig is gebleken in het verleden helaas.

Zelf had ik eigenlijk al een stukkie tekst getikt als reply maar ik moet natuurlijk zelf wel het goede voorbeeld geven ;)

Mocht je hier nog verder over willen babbelen dan of next gen nintendo geruchten topic aanmaken of wellicht in de gamelounge verder babbelen. Al hoewel dit imho ook te specifiek daavoor is.

• JackAvery
Eentje voor de fysieke verzamelaars: Stardew Valley krijgt in Japan een fysieke Switch collector's editie. Deze bevat een kaart van Pelican Town, een kleine guide en de soundtrack van het spel.

Dit is momenteel de enige manier om Stardew Valley fysiek op Switch te krijgen (tenzij hier plots een downloadcode in zit ipv een cart lol). Amazon Japan verkoopt deze voor 3,780 yen met een Amazon-exclusieve acrylstand, of 3,263 yen voor de gewone collector's edition. Play-Asia heeft nog geen richtprijs.

• Redax
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-01 12:14
JackAvery schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
Eentje voor de fysieke verzamelaars: Stardew Valley krijgt in Japan een fysieke Switch collector's editie. Deze bevat een kaart van Pelican Town, een kleine guide en de soundtrack van het spel.

[Afbeelding]

Dit is momenteel de enige manier om Stardew Valley fysiek op Switch te krijgen (tenzij hier plots een downloadcode in zit ipv een cart lol). Amazon Japan verkoopt deze voor 3,780 yen met een Amazon-exclusieve acrylstand, of 3,263 yen voor de gewone collector's edition. Play-Asia heeft nog geen richtprijs.
Ik wacht wel even op de engelse variant. Maar bedankt voor het delen, er zijn vast mensen die zelfs genoegen nemen met de Japanse variant.

• JackAvery
Redax schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:05:
Ik wacht wel even op de engelse variant. Maar bedankt voor het delen, er zijn vast mensen die zelfs genoegen nemen met de Japanse variant.
Deze ondersteunt gewoon Engels. Een 'Westerse' variant voor Switch staat momenteel nergens gepland afaik :)

• Redax
JackAvery schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Deze ondersteunt gewoon Engels. Een 'Westerse' variant voor Switch staat momenteel nergens gepland afaik :)
Klopt inderdaad, maar ik wil graag een geheel Engelse en Nederlandse Switch collectie. Met bedrijven als Limited Run Games en Super Rare Games die deze 'digital only pareltjes' fysiek proberen te maken, waag ik het er op.

Redax wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:13 (8%)

• JackAvery
Ik acht die kans eigenlijk vrij klein gezien de Westerse PS4 en X1 edities door Chucklefish gepubliceerd zijn, en het partnerschap tussen Chucklefish en ConcernedApe in december opgeheven werd. Maar fingers crossed!

• Redax
JackAvery schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:17:
Ik acht die kans eigenlijk vrij klein gezien de Westerse PS4 en X1 edities door Chucklefish gepubliceerd zijn, en het partnerschap tussen Chucklefish en ConcernedApe in december opgeheven werd. Maar fingers crossed!
Ik ben niet bekend met deze bedrijven, ik kijk meestal enkel naar de games. Maar waarom is de Japanse versie dan wel tot stand gekomen?

• JackAvery
Redax schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:27:
Ik ben niet bekend met deze bedrijven, ik kijk meestal enkel naar de games. Maar waarom is de Japanse versie dan wel tot stand gekomen?
ConcernedApe LLC is de developer van Stardew Valley, terwijl Chucklefish als publisher optrad voor distributie, latere developmentondersteuning en dergelijke.
Chucklefish heeft vermoedelijk geen rechten voor Japan in hun contract inbegrepen, want het spel wordt daar gepubliceerd door Amuzio, een bedrijf dat (onder andere) specialiseert in het lokaliseren van buitenlandse spellen voor de Japanse markt.

Hoewel Stardew het digitaal goed lijkt te hebben gedaan in Japan, is veel van de games markt daar nog overwegend fysiek, zeker wat gebruikers van Nintendo-consoles betreft. Ze denken dus waarschijnlijk dat ze een groter publiek kunnen aanspreken dan wat men reeds digitaal heeft verkocht :)

JackAvery wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:43 (3%)

• Casio Ridder
  • Laatst online: 11:54
Iemand ervaring met de draadloze 8Bitdo G Bros. adapter? Lijkt mij wel een mooi apparaatje om zonder dock met de GameCube controller te spelen.

https://www.amazon.de/gp/...00__o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• Eek2nd
Casio Ridder schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:43:
Iemand ervaring met de draadloze 8Bitdo G Bros. adapter? Lijkt mij wel een mooi apparaatje om zonder dock met de GameCube controller te spelen.

https://www.amazon.de/gp/...00__o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Smash Bros pakt hem niet als GC controller, maar als Pro controller (dus mis je 1 Z knop, maar dat maakt niet uit).
Heb het verder niet veel getest, want ben met andere game bezig.
(In Switch menu pakt ie hem wel als NGC controller)

De adapter heeft 1 input voor GC contoller en 1 input voor bijv snes mini controller, je kan ze niet tegelijk gebruiken ^-^"

• JackAvery
Final Fantasy XII heeft een datum gekregen: verwacht dewe op 30 april. Twitter-aankondiging.

Ook de Final Fantasy X+X-2 bundel komt uit in april, meer bepaald op de 16de (bron: Final Fantasy Portal).

JackAvery wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:24 (33%)

• RayNbow
Blijkbaar is ie er nog wel, maar hij wordt behandeld als een gele Toad:

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:09
Eek2nd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:20:
[...]

De nes mini controller en snes mini controller hebben toch dezelfde aansluiting?
Anders een nes mini controller halen en 8bitdo Gbros adapter, die heeft naast input voor NGC controller ook 1 voor de snes mini controller
Maar of dat een goedkoop alternatief is....
Dit ga ik nu even proberen. Jammer dat er geen USB variant is van de Gbros adapter. Maar ik vind de Wii controllers ook wel fijn in portrait als brick.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11:38
Ik zit fijn NSMB te spelen! Eindelijk!

• Seroczynski
  • Nu online
JackAvery schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:

[Afbeelding]

Supertof, en ook niet zo heel duur. Eens kijken wat de eindprijs wordt, want deze wil ik wel hebben :)

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-01 13:00
Knip, zoals je al weet is pochen over roms niet toegestaan hier.

exactor it wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:11 (89%)

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11:38
Daar doe ik niet aan :N

Gewoon geluk met een dag eerdere levering, maar wel gewoon officieel en origineel.

exactor it wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:12 (16%)

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:58

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben wat met Block Quest Maker aan 't kutten.. En m'n eerste level (gisteravond afgemaakt), staat om één of andere reden al tussen de recommended levels..
https://app-bqm-switch.bl...search/?q=%25recommend%25
Nice.

Make lovecraft not warcraft.

Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True