Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Eenmalige kosten vallen in het niets bij het massa (en dan heb ik het over miljoenen) drukken en stansen van karton.RayNbow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:07:
En de ontwerpen voor het kartongebeuren komen zomaar uit de lucht vallen?
Voorbeeldje van de google cardboard. Daar hebben we een kunstof variant van gemaakt (~2 miljoen) voor een klant. Deze koste € 0,084 per stuk (prijs naar de klant).
Dat is incl. inregeling systemen, grondstoffen, verpakking en transport.
[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 18-01-2018 00:11 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dan vallen de eenmalige kosten van de bijbehorende softwareontwikkeling zeker ook in het niets?DukeBox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:09:
[...]
Eenmalige kosten vallen in het niets bij het massa (en dan heb ik het over miljoenen) drukken en stansen van karton.
In ander nieuws, meer dan 40 jaar geleden:

[ Voor 21% gewijzigd door RayNbow op 18-01-2018 00:30 ]
Bron: Nintendo Everything
Betekend dit dat je die games ook kunt spelen zonder het karton? Je hoeft in ieder geval geen zorgen te maken dat je opnieuw geld moet uitgeven wanneer het karton stuk is gegaan. Je betaald dus puur voor de software.
Ik vraag me ook af of dit puur enkel voor de type mini games gebruikt gaat worden zoals we in de trailer zagen. Of krijg je straks ook triple A games zoals Luigi Mansion 3, nu met LABO support. Dat je dan je eigen kartonnen stofzuiger en zaklamp moet bouwen

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Perfecte naam toch. Doet me denken aan Toy Con"struction". Je eigen speelgoed bouwen
Vast wel, maar wat is het nut om een robotje te bewegen zonder karton?ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:10:
Betekend dit dat je die games ook kunt spelen zonder het karton?

En je zal toch echt iets moeten knutselen (met ductape bijv.) als je geen karton wil gebruiken maar toch het robotspel wil spelen...

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 18-01-2018 07:25 ]
Bij Bright geven ze aan dat de meer ingewikkelde constructies je wel wat uur zoet houden met alleen het in elkaar zetten. Als je dan ziet dat er meerdere constructies in 1 pakket zitten, plus de tijd dat kinderen er echt mee spelen, denk ik dat de prijs niet eens zo gek is. Vergelijk het met iets als Lego Technic. En ja, dat is steviger en bla bla bla, maar ik heb ergens gelezen dat je vervangende kartonnen platen kan krijgen als het stuk mocht gaan, al kan ik de bron even niet meer vinden.
Waarom moet altijd alles worden afgezet tegen de kostprijs? Als je kostprijs zou betalen, zou Nintendo er weinig aan verdienen en in het vervolg nooit meer met dit soort ideeen komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Sluuz op 18-01-2018 08:15 ]
PSN: Sluuz
De zure reacties zijn voornamelijk van gamers/Switch bezitters die het vanuit hun perspectief bekijken. Die willen natuurlijk nieuwe games zien voor de Switch. Maar vergeet niet dat wij niet (direct) de doelgroep zijn. Nintendo heeft heel duidelijk aangegeven dat dit gericht is op non-gamers en jonge kinderen. Door die ogen moet je het product ook zien.Sluuz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:14:
Ik snap de zure reacties hier niet zo. Het is echt iets wat helemaal niemand zag aankomen of aan had gedacht. Totaal out of the box (pun intended) en origineel.
Bij Bright geven ze aan dat de meer ingewikkelde constructies je wel wat uur zoet houden met alleen het in elkaar zetten. Als je dan ziet dat er meerdere constructies in 1 pakket zitten, plus de tijd dat kinderen er echt mee spelen, denk ik dat de prijs niet eens zo gek is. Vergelijk het met iets als Lego Technic. En ja, dat is steviger en bla bla bla, maar ik heb ergens gelezen dat je vervangende kartonnen platen kan krijgen als het stuk mocht gaan, al kan ik de bron even niet meer vinden.
Waarom moet altijd alles worden afgezet tegen de kostprijs? Als je kostprijs zou betalen, zou Nintendo er weinig aan verdienen en in het vervolg nooit meer met dit soort ideeen komen.
Als ik een kind was die geen Switch had, of een ouder van een kind uit die doelgroep zou ik dit echt interessant vinden en mij wellicht overhalen om een Switch aan te schaffen. Er is ook ontzettend veel aandacht besteed in de software hoe alles werkt. Je kunt dus kiezen tussen 'play mode' en een soort 'learn/create mode' zodat de kids echt inzicht krijgen in de techniek die hierachter schuilt. Het heeft dus ook een educatief tintje.
Bekijk het dan ook niet vanuit een gamers perspectief die waarschijnlijk niets meer zien als kartonnen accessoires voor Switch games.
Maar zie het vanuit de ogen van een non-gamer. Zie het als speelgoed vergelijkbaar met Lego / Knex etc. die daarnaast ook nog interactief met de Switch omgaan en je kinderen leert creatief/technisch te zijn.
Meer info in dit must read hands-on stukje:
http://www.nintendolife.c...d_thanks_to_nintendo_labo
Ik vind dit eigenlijk beter dan een Amiibo, want hier zijn de kinderen echt met de hand bezig ipv dat ze constant naar een scherm zitten te staren...
Volgens de Franse versie van IGN is het karton niet verplicht. Sterker nog de kartonnen patronen zijn gratis!
[ Voor 22% gewijzigd door Simyager op 18-01-2018 09:02 ]
Dit lijkt ook echt een geniale zet van Nintendo als reactie op het hele VR gebeuren. Door bijvoorbeeld het Robot pak krijg je ook een grotere inleving dat jij daadwerkelijk het karakter bent in de game dan wanneer je enkel via een controller speelt. En kinderen vinden het sowieso leuk om te doen alsof ze superhelden zijn. Nintendo kan toch niet mee concurreren met VR zoals de andere grote bedrijven dit doen. Maar alsnog weten ze op deze manier een soortgelijke alternatieve ervaring te creëren om je meer 'in the game' te krijgen voor een fractie van de kosten.Simyager schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:58:
Ja ik snap de negatieve lading ook niet inderdaad. Als je het niet leuk vindt dan koop je het toch niet? Ik vind het wel een originele idee, waarbij Nintendo kinderen 'ouderwets' laat knutselen en die combineert met het 'virtuele' wereld.
Ik vind dit eigenlijk beter dan een Amiibo, want hier zijn de kinderen echt met de hand bezig ipv dat ze constant naar een scherm zitten te staren...
Had het niet beter kunnen vertellen!ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:04:
[...]
Dit lijkt ook echt een geniale zet van Nintendo als reactie op het hele VR gebeuren. Door bijvoorbeeld het Robot pak krijg je ook een grotere inleving dat jij daadwerkelijk het karakter bent in de game dan wanneer je enkel via een controller speelt. En kinderen vinden het sowieso leuk om te doen alsof ze superhelden zijn. Nintendo kan toch niet mee concurreren met VR zoals de andere grote bedrijven dit doen. Maar alsnog weten ze op deze manier een soortgelijke alternatieve ervaring te creëren om je meer 'in the game' te krijgen voor een fractie van de kosten.
Het gaat om het aanbieden van een ervaring, deze ervaring zal voor een ieder anders en uniek zijn. Als ik nu 10 jaar oud was geweest en ik had dat robot pak aan kunnen doen, dan had dit nachtwerk geworden
Voor een hypothetische, toekomstige Switch 2.0 kun je het robotpak evt. combineren met VR:ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:04:
[...]
Dit lijkt ook echt een geniale zet van Nintendo als reactie op het hele VR gebeuren. Door bijvoorbeeld het Robot pak krijg je ook een grotere inleving dat jij daadwerkelijk het karakter bent in de game dan wanneer je enkel via een controller speelt.

Lekker stevig danRayNbow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:14:
[...]
Voor een hypothetische, toekomstige Switch 2.0 kun je het robotpak evt. combineren met VR:
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Simyager op 18-01-2018 09:16 ]
Dat zeg ik niet, van mij was als reactie op:RayNbow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:27:
Dan vallen de eenmalige kosten van de bijbehorende softwareontwikkeling zeker ook in het niets?
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:58:
Ah, dan zijn ze ingewikkelder dan ik aanvankelijk dacht. Dan is het nog steeds best te begrijpen dat het relatief veel kost.
Die hengel alleen kost al pakweg anderhalf uur om te bouwen -- voor een volwassene! En dat is precies wat Nintendo altijd beoogt. Sámen spelen en leuke dingen doen. Ik zie 't wel voor me hoor, met m'n 2 meiden samen aan dit soort dingen knutselen. Mja m'n jongste is al helemaal gek op het programmeren van Micro:Bits (ze is 7 maar snap de code uitstékend en weet zelf ook wát ze wil maken, en hoe dat in die programmeertaal om te zetten is). Ze maken nu al hun eigen poppenhuizen met LED-verlichting (door ze aan knoopcelletjes te hangen) en zo. Dus ach. Ik zie dit wel een succes worden.Sluuz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:14:
Ik snap de zure reacties hier niet zo. Het is echt iets wat helemaal niemand zag aankomen of aan had gedacht. Totaal out of the box (pun intended) en origineel.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik zie dit echt iets wat ouders hun kind/kinderen samen in elkaar gaan knutselen (waarbij het wel weer in veel gevallen zo zal zijn dat papa/mama het wel even 'voordoet'
Voor mij (ons, dochter en ik) echt iets waar we samen veel plezier uitkunnen halen. Ik zie/vergelijk het een beetje met Lego WeDo, combinatie van traditioneler speelgoed en digitaal speelgoed. Lekker creatief aanklooien en kijken wat je er allemaal van kan maken.
Tuurlijk voor de meeste gamer (en nu ga ik even generaliseren) tussen 12-25 (die oudeste groep zonder jonge kids) is dit waarschijnlijk niet waar ze op zitten te wachten, maar voor de wat oudere gamer, met kinderen leeftijd 5-10(?) is dit denk ik hartstikke leuk...
Nu waarschijnlijk wachten op de E3 voor nieuwe aankondigingen.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Met Pokémon, Kirby, Yoshi, Metroid 4 en dergelijken hebben ze het wel druk zat, me dunkt.Turfschipper schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:40:
I am stunned...
Ga eerst eens games maken ipv je tijd verdoen met deze wibra rommel.
Echt sprakeloos verder.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Verwijderd
De software bevat uitgebreide video's en howto's voor het bouwen van de Toy-Cons.dizzytal schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:29:
Ik zie dit echt iets wat ouders hun kind/kinderen samen in elkaar gaan knutselen (waarbij het wel weer in veel gevallen zo zal zijn dat papa/mama het wel even 'voordoet'
Ja, Sander dat heb ik ook gelezen en de video gezien, dit is gewoon gelijk aan wat Lego doet met WeDo 2.0,...Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:41:
[...]
De software bevat uitgebreide video's en howto's voor het bouwen van de Toy-Cons.
Ik doel op het feit dat je als 'papa' vervolgens lekker aan 't knutselen bent en je kind er vervolgens een beetje naast zit te kijken, gewoon omdat je het zelf te leuk vind.... Papa doet het wel even voor is dus gewoon bedoeld als: ' aan de kant zoon/dochter papa wil hier mee spelen'
If you didn't win today, you can always win tomorrow
WRONG! Ik wil het mixpakket. Even de preorders in de gaten houden.KoensSocialL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:30:
Voor kinderen is dit natuurlijk geweldig, maar veel volwassenen zullen er niet op wachten denk ik
Stiekem lijkt het me ook erg leuk voor mezelf, vooral om te kijken hoe de tech wordt ingezet in de constructies. Ik wil
Waar Sony en MS inzetten op VR en je de ervaring geven dat je iets kunt, laat Nintendo je het echt zelf doen! Volgens mij juist een van de grote gebreken van VR, de daadwerkelijke fysieke interactie. Dat lost Nintendo zo erg mooi op, top idee!
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Zo heb je ook meer waardering voor wat je hebt, aangezien je het zelf hebt gemaakt! Tegenwoordig zijn kinderen( en volwassenen ook wel hoorThrace Grumble schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:53:
Ik ben echt serieus enthousiast en zie veel mogelijkheden voor me voor kids en educatie.
Stiekem lijkt het me ook erg leuk voor mezelf, vooral om te kijken hoe de tech wordt ingezet in de constructies. Ik wil
Waar Sony en MS inzetten op VR en je de ervaring geven dat je iets kunt, laat Nintendo je het echt zelf doen! Volgens mij juist een van de grote gebreken van VR, de daadwerkelijke fysieke interactie. Dat lost Nintendo zo erg mooi op, top idee!
Aangezien het iets virtueels is en niet in de hand kan vasthouden is er geen echte connectie/emotie. Maar met dingen die je echt kunt aanraken heb je toch een iets ander gevoel erbij.
Ja, zeker als je het vergelijkt met de Move controllers is het wel veel intensiever.Thrace Grumble schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:53:
Geniaal. Ik ben echt serieus enthousiast en zie veel mogelijkheden voor me voor kids en educatie.
Zit nog wel te twijfelen over die labo. Denk dat die er wel komt, maar inderdaad: "Move over, daddy is showing how it is done". Denk nog steeds serieus dat mijn dochtertje van 4 dit erg leuk vind om mee te spelen. Maar ben er wel voor om het niet daarom te kopen. Anders is het gewoon weggooien van geld.
Ik zou het overigens niet zo een ramp vinden als ik kinderen had en die er veel lol mee hadden en het karton hierdoor niet zo heel lang mee zou gaan. Zolang ze maar plezier hebben. Maar ik maak me wel weer beetje zorgen dat je in die kartonnen knutsels dus ook een Switch moet plaatsen van €329,-
Ik hoop dat Nintendo het tactisch goed aanpakt en het scherm vooral in docked mode zal gebruiken bij de intensievere kartonnen accessoires zoals dat robot pak. Dat ze voor zulke dingen voornamelijk uitsluitend de Joy-Cons gebruiken. Die zijn enigszins nog betaalbaar mochten die stuk gaan. En het Switch scherm uitsluitend voor de statische constructies zoals die piano.
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Het jammere van dat Kotaku-artikel is dat de schrijver het nogal aandikt. 9999 coins farmen is niet meer dan anderhalf uur werk.Arunia schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:06:
@Simyager Die heb ik gisteren ook even gefarmed in Mario.
Als ik het goed begrijp is de Switch bij die robot een soort van VR-bril, dus helaas.ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:14:
Ik hoop dat Nintendo het tactisch goed aanpakt en het scherm vooral in docked mode zal gebruiken bij de intensievere kartonnen accessoires zoals dat robot pak.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat lijkt alleen maar zo. Het is puur een kartonnen frame, maar je hoeft niet je switch scherm in dat vizier te stoppen. Bij het robot pak gebruik je het scherm in docked mode. Wel zit er een Joy-Con aan je hoofd vast. Ik denk dat je in een soort battle mode kan gaan door het vizier omhoog en omlaag te bewegen. Of misschien kun je het zo op pauze zetten. De game is ook in third person. Indien het een soort VR was zou het first person zijn.NMe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:16:
Als ik het goed begrijp is de Switch bij die robot een soort van VR-bril, dus helaas.

Wat ik soms ook nog wel eens vergeet maar wat het nog spectaculairder maakt is dat je géén controllers meer vast hebt in je handen. De Joy-Cons zitten in de Toy-Cons. De IR sensor lijkt de positie in de witte markeringen in de constructies te meten en aan de hand daarvan te bepalen wat in de game moet gebeuren.

Waarschijnlijk heb je hierdoor ook geen voorgeprogrammeerde animaties die vanzelf afspelen wanneer je op een knop drukt op een controller. Alles lijkt analoog gemeten te worden door de IR sensor. Ik denk dat de je de bewegingen van die robot het beste kunt vergelijken met motion capture. Dit kan nog wel eens heel gaaf worden.
[ Voor 54% gewijzigd door ThaBEN op 18-01-2018 12:31 ]
Ben overigens wel benieuwd hoe het materiaal zijn levensduur behoudt ten opzichte van de onvoorzichtigheid van kinderen
Verwijderd
Ik vind het ook leuk en ik ben al een tijdje geen kind meerInverted_World schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:41:
Ik vind het allemaal erg origineel. Al had ik zelf liever een andere aankondiging gehad, dit is wel heel erg gefocused op jonge kinderen. Dat voor jong 'en oud' hadden ze wel weg kunnen laten.
Ben overigens wel benieuwd hoe het materiaal zijn levensduur behoudt ten opzichte van de onvoorzichtigheid van kinderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Banix op 18-01-2018 12:47 . Reden: toevoeging ]
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!
Iedereen die een Nintendo console koopt zal altijd een beetje kind blijvenVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Ik vind het ook leuk en ik ben al een tijdje geen kind meer

OkayVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Ik vind het ook leuk en ik ben al een tijdje geen kind meer
Verwijderd
Hey is zoals de Britse site al zei “kid at heart”, dat past wel bij mij.ThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Iedereen die een Nintendo console koop zal altijd een beetje kind blijven
Hoe wil je met die resolutie uberhaupt gebruik maken van VR? Of komt er een 8K versie van de Switch?RayNbow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:14:
[...]
Voor een hypothetische, toekomstige Switch 2.0 kun je het robotpak evt. combineren met VR:
[afbeelding]
Waarom denk je dat ik 't heb over een hypothetische Switch 2.0?Inverted_World schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Hoe wil je met die resolutie uberhaupt gebruik maken van VR? Of komt er een 8K versie van de Switch?
Haha, excuus, ik las het niet goed inderdaadRayNbow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Waarom denk je dat ik 't heb over een hypothetische Switch 2.0?
Zou vet zijn als ze met Switch 2.0 in plaats van VR gebruik gaan maken van AR. Kan je eerst een LABO omgeving bouwen van karton, en dat karton zit dan vol met QR codes waardoor alles tot leven komt via een Nintendo AR bril.Inverted_World schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:55:
[...]
Haha, excuus, ik las het niet goed inderdaadZal nog wel even duren though
[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 18-01-2018 16:10 ]
Misschien om de stevigheid van de karton te garanderen?
https://www.bol.com/nl/p/...-switch_304__B6_bekijk_2_
Zo linkt een AR versie van Magic the Gathering me wel vetThaBEN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:48:
[...]
Zou vet zijn als ze met Switch 2.0 in plaats van VR gebruik gaan maken van AR. Kan je eerst een LABO omgeving bouwen van karton, en dat karton zit dan vol met QR codes waardoor alles tot leven komt via een Nintendo AR bril.
[video]
Verwijderd
Pokémon TCG ARInverted_World schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:30:
[...]
Zo linkt een AR versie van Magic the Gathering me wel vetkaartjes neer leggen, die tot leven komen.
Ja, maar niet op de switch.Dagg schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:25:
Ik heb wat gemist, iemand die dit spel heeft?
Wat vond jij er van? De reviews zijn niet echt best en de gameplay is dat alleen maar aangeven wat je wilt zeggen of moet doen of is er nog iets van firstperson game fun? De style bevalt mij wel.
Zeker de € 30 niet waard. Heb hem ooit in een steam pakket gehad voor een paar euro, 2 keer aan beginnen maar niet afgemaakt. Andere games in dat pakket waren veel leuker.Dagg schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:15:
Wat vond jij er van? De reviews zijn niet echt best en de gameplay is dat alleen maar aangeven wat je wilt zeggen of moet doen of is er nog iets van firstperson game fun? De style bevalt mij wel.
Yeah..
Uiteindelijk zal iedereen hier op het forum wel iets van labo hebben.
Die pump action shotgun
Zeker niet iedereen. Ga echt geen kartonnen hulpmiddelen lopen vouwenschumi1986 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:06:
[...]
Yeah..
Uiteindelijk zal iedereen hier op het forum wel iets van labo hebben.
Die pump action shotgun!!

[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 19-01-2018 01:37 ]
Niet als je een ingenieur bent.Turfschipper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 05:39:
[...]of het is al kapot.
fijn voor je, nuttige bijdrage aan het geheel. Blijkbaar heb je het allemaal al geprobeerdTurfschipper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 05:39:
Deze rommel komt mijn huis niet in hoor. Heb er niks mee. Zal wel weer verkopen als een malle, twee keer proberen en je gebruikt het nooit meer of het is al kapot.
Waarschijnlijk (misschien gelukkig) ben jij ook niet de doelgroep die Nintendo voor ogen heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 19-01-2018 08:21 ]
Dat klinkt geniaal! Je hebt alleen iemand anders nodig die het doolhof voor je bouwt anders weet je direct waar je naartoe moet. Misschien dat (onderdelen voor ) het doolhof ook erbij geleverd worden.
Bon: Telegraph.co.uk
En hieronder ook nog een hands-on verslag van The Verge:
Nintendo is making a bunch of weird DIY cardboard toys for the Switch and they’re awesome
Zoals The Eye Of Judgement op de PS3Inverted_World schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:30:
[...]
Zo linkt een AR versie van Magic the Gathering me wel vetkaartjes neer leggen, die tot leven komen.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Iemand kan heus wel voor zichzelf bepalen of dit wel of niet wat voor hem is zonder het te proberen. Daarmee zeg je niet of het wel of niet leuk is of niet uitermate geschikt voor kids, maar dat je niet op rondslingerend karton/rommel zit te wachten. Beetje sneu dat je dan zo beledigt moet doen alsof hij je kindje aanvalt.bvbal79 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:19:
[...]
fijn voor je, nuttige bijdrage aan het geheel. Blijkbaar heb je het allemaal al geprobeerd
Waarschijnlijk (misschien gelukkig) ben jij ook niet de doelgroep die Nintendo voor ogen heeft.
Ik had wel meer verwacht
Ziet er super vet uit. FIre emblem warrios overgeslagen zimpelweg omdat de characters me niks zeggen, maar deze zelda port ga ik zeker kopen!
Nja zijn negatieve houding is net zo terecht als die van iedereen die positief is. Heb jij het allemaal al geprobeerd?bvbal79 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:19:
[...]
fijn voor je, nuttige bijdrage aan het geheel. Blijkbaar heb je het allemaal al geprobeerd
Dat ligt echt aan de games, op onderstaande pagina staat een overzicht. Soms scheelt het ~15€ soms niets.Simyager schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:33:
Ik heb even de Russische en Zuid Afrikaanse eshops vergeleken en het verschil is wel minimaal. In het extreemste geval gaat het om een euro of 2...
Ik had wel meer verwacht. Het viel me wel op dat sommige third-party spellen zelfs nog duurder waren dan in Nederland... Dat was echt vreemd. Disgaea 5 bijvoorbeeld of FIFA 18...
https://eshop-prices.com/games
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Geweldige website, hoef ik geen moeite meer te doenTiwazz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:10:
[...]
Dat ligt echt aan de games, op onderstaande pagina staat een overzicht. Soms scheelt het ~15€ soms niets.
https://eshop-prices.com/games
[ Voor 98% gewijzigd door lennertvdkort op 19-01-2018 12:37 ]
Ik gebruik zelf https://savecoins.me/. Daar staat dan direct de dollar prijs omgerekend. Ook zie je dan een overzicht onder de game van alle stores met hun lokale valuta en de dollar prijs omgerekend erachter. Maakt vergelijken een stuk makkelijker zo.Simyager schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Geweldige website, hoef ik geen moeite meer te doen
Ik haal standaard via de US eShop omdat die omgerekend áltijd goedkoper is dan de NL eShop. Dus voor mij is het om die reden handig direct de dollar prijs te zien bij andere eShops. Ik vergelijk dus altijd met de US eShop omdat ik bijvoorbaat al niks via de NL haal.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Telltale Games zijn volgens mij alleen de verhalen met wat basic input voor dialoog idd, verder niets.Dagg schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:15:
[...]
EDIT1: of wachten op de hardcopy...:X
EDIT2: Monsterhunter voor de switch alleen in het japans te spelen?
EDIT3: iemand al gekeken naar Moon Hunters?
[ Voor 52% gewijzigd door mfneed op 19-01-2018 16:04 ]
Ik weet niet of jij een voorkeur hebt voor cartridges, maar op 26 januari komt de fysieke versie van Axiom verge uit op de Switch.mfneed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:46:
Denk vanavond maar eens Axiom Verge aanschaffen... Lijkt me toch wel mooi werk!
EDIT1: of wachten op de hardcopy...:X
EDIT2: Monsterhunter voor de switch alleen in het japans te spelen?
EDIT3: iemand al gekeken naar Moon Hunters?
Ook is er dan een Speciale Multiverse Edition beschikbaar

Werkt helemaal top met m'n PS4 controller.
Het enige wat me laatst op viel is dat af en toe het lampje van de magic-ns aan springt en begint te knipperen alsof hij op zoek is naar een controller, terwijl de switch uit staat

Iemand enig idee hoe dit kan?
Staat er altijd spanning op de USB poorten van het dockingstation van de switch?
Maar dan nog zou je verwachten dat die magic-ns alleen aan gaat op het moment dat de switch aan staat?
Heb je de Switch daadwerkelijk uitgezet door de powerknop een seconde of 5 in te houden en daar kiezen voor uitschakelen?Supershiva schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:19:
Ik heb sinds kort een Mayflash MAGIC-NS in gebruik.
Werkt helemaal top met m'n PS4 controller.
Het enige wat me laatst op viel is dat af en toe het lampje van de magic-ns aan springt en begint te knipperen alsof hij op zoek is naar een controller, terwijl de switch uit staat![]()
Iemand enig idee hoe dit kan?
Staat er altijd spanning op de USB poorten van het dockingstation van de switch?
Maar dan nog zou je verwachten dat die magic-ns alleen aan gaat op het moment dat de switch aan staat?
Of zet je hem in slaapmodus?
Zelf gebruik ik http://eshop-checker.xyz/beta/#/. Dit omdat de website in mijn ogen gewoon iets overzichtelijker is.ASNNetworks schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:37:
[...]
Ik gebruik zelf https://savecoins.me/. Daar staat dan direct de dollar prijs omgerekend. Ook zie je dan een overzicht onder de game van alle stores met hun lokale valuta en de dollar prijs omgerekend erachter. Maakt vergelijken een stuk makkelijker zo.
Ik haal standaard via de US eShop omdat die omgerekend áltijd goedkoper is dan de NL eShop. Dus voor mij is het om die reden handig direct de dollar prijs te zien bij andere eShops. Ik vergelijk dus altijd met de US eShop omdat ik bijvoorbaat al niks via de NL haal.
Die is idd fijner, de Store regio staat er gelijk bij in het overzicht. Thanks, denk dat ik deze voortaan gebruik :)!miikit schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Zelf gebruik ik http://eshop-checker.xyz/beta/#/. Dit omdat de website in mijn ogen gewoon iets overzichtelijker is.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Beide, de ene keer zet ik hem in slaapmodus als ik weet dat ik de volgende dag weer verder ga.ThaBEN schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:21:
[...]
Heb je de Switch daadwerkelijk uitgezet door de powerknop een seconde of 5 in te houden en daar kiezen voor uitschakelen?
Of zet je hem in slaapmodus?
De andere keer volledig uit.
Maakt niet uit welke keuze ik maak, bij beide gaat op een gegeven de magic-ns eventjes aan
[ Voor 108% gewijzigd door Turfschipper op 19-01-2018 23:20 ]
Even algemene waarschuwing voor mensen die een Nyko Switch dock hebben of mogelijk er een willen aanschaffen. Kans dat deze je switch sloopt....
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zTa4unoWy64]
[ Voor 69% gewijzigd door ThaBEN op 21-01-2018 10:21 ]
https://mobile.twitter.co...wsrc%5Eios%7Ctwgr%5Eother
Verwijderd
Heb laatst Resident Evil bij Play-Asia besteld, was binnen 2 weken bij mij thuis. En ze hebben een speciale dienst waarbij je vooraf al de invoerkosten betaald.Timvankeulen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:42:
Heeft iemand ervaring met playasia, en komt er dan nog invoer kosten bovenop? En de tijd van de levering?
Play-Asia is zeker een aanrader, ik heb hun pakketen meestal binnen 2 weken in huis.Timvankeulen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:42:
Heeft iemand ervaring met playasia, en komt er dan nog invoer kosten bovenop? En de tijd van de levering?
Ze hebben inderdaad een dienst waar je airmail kunt kiezen met vooruitbetaling van invoerkosten, zou ik sowieso doen omdat je dan alleen de werkelijke invoerkosten betaald en niet de €13 a €18 euro administratiekosten bovenop die de douane hanteert.
Onder €22 euro zou ik normale verzending kiezen, er zijn namelijk geen invoerkosten van toepassing op bedragen onder €22 totaal.
https://www.intertoys.nl/...tch-siliconenhoes/1485015
Waar ik bijv. benieuwd naar ben is of ik de switch met deze hoes eromheen gewoon in de dock kan plaatsen. Ik heb 2 jonge kids die niet erg voorzichtig om zullen gaan met de switch (ze mogen er nu nog niet mee spelen) dus zou het fijn vinden als er wat extra bescherming omheen zit. Als er iemand andere goede ideeën heeft hoor ik het ook graag.
PSN: LinQ-NL
Blijft op dit moment akelig stil daar, maar verwacht dat die wel komt. Echter niet in januari iig zoals in eerste instantie aangegeven door ze.
Met die beschermhoes past je Switch niet meer in je Dock. Je wilt natuurlijk ten eerste dat je scherm krasvrij blijft en dus zou ik iig een screenprotector aanbrengen. Als de JoyCons wilt beschermen, kun je ook kiezen voor losse joycon hoesjes. Eventueel zou je nog een Dock sock kunnen gebruiken als extra bescherming voor het scherm met het erin en eruit halen. Let er wel op dat het niet te krap wordt, want als het gaat knellen is dat ook weer niet goed.Odieus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:04:
Heeft iemand hier ervaringen met beschermhoezen, bijv:
https://www.intertoys.nl/...tch-siliconenhoes/1485015
Waar ik bijv. benieuwd naar ben is of ik de switch met deze hoes eromheen gewoon in de dock kan plaatsen. Ik heb 2 jonge kids die niet erg voorzichtig om zullen gaan met de switch (ze mogen er nu nog niet mee spelen) dus zou het fijn vinden als er wat extra bescherming omheen zit. Als er iemand andere goede ideeën heeft hoor ik het ook graag.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zowel mijn vrouw als mijn dochtertje spelen niet in handheld modus (is mijn switch namelijk), alhoewel mijn vrouw dat wel zou mogen, maar niet buitenshuis meenemen.
Dan heb je alleen een controller waar je op moet letten.
Oke, goed om te weten dat dat niet past, was ik al bang voor. Screenprotector heb ik er inderdaad al op zitten, eerste wat ik heb gedaan. Het gaat mij ook niet echt om het in en uit de dock zetten/halen. Meer bescherming bij ruw behandelen van de switch in handheld modus.Zeror schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Met die beschermhoes past je Switch niet meer in je Dock. Je wilt natuurlijk ten eerste dat je scherm krasvrij blijft en dus zou ik iig een screenprotector aanbrengen. Als de JoyCons wilt beschermen, kun je ook kiezen voor losse joycon hoesjes. Eventueel zou je nog een Dock sock kunnen gebruiken als extra bescherming voor het scherm met het erin en eruit halen. Let er wel op dat het niet te krap wordt, want als het gaat knellen is dat ook weer niet goed.
Dat is ook hoe ik het nu doe en waarschijnlijk ook de beste oplossing (alleen in dock modus laten spelen). Ik heb mijn dock zelfs verstopt zodat de kids er niet bij kunnen, mijn vrouw heeft geen interesse in gamen dus daar hoef ik mij helemaal geen zorgen over te makenArunia schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:27:
@Odieus Of ze alleen in dock modus laten spelen op de tv. Dan is je switch iig veilig en hoef je alleen controllers te beschermen. Wellicht een idee?
Zowel mijn vrouw als mijn dochtertje spelen niet in handheld modus (is mijn switch namelijk), alhoewel mijn vrouw dat wel zou mogen, maar niet buitenshuis meenemen.
Dan heb je alleen een controller waar je op moet letten.
Bedankt voor de reacties!
PSN: LinQ-NL
Soms wel, soms niet. Wil ook graag even mijn eigen tijd hebben om te gamen, maar het is wel fantastisch om te zien hoe ze het onder de knie krijgt allemaal.
Leuk hè? Mijn jongste dochter is ook al sinds haar 4e aan de Nintendo's. Inmiddels 9 en helemaal zelf BotW al uitgespeeldArunia schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:41:
@Odieus Zelf heb ik dan nog het geluk dat de Switch op het tv-meubel staat in plain sight, maar de kleine meid interesseert het pas wanneer je gaat spelen. Dan zit ze gelijk naast je met de vraag of ze ook mag (4 jaar oud).
Soms wel, soms niet. Wil ook graag even mijn eigen tijd hebben om te gamen, maar het is wel fantastisch om te zien hoe ze het onder de knie krijgt allemaal.
***offtopic, gefeliciteerd trouwens

Vooral ook de interesse en hoe ze zelf rond loopt. Ze luistert beter naar aanwijzingen (door middel van wijzen) dan mijn vrouw...
Offtopic, bedankt! 37 alweer.
Dit ziet er inderdaad wel goed uit. Benieuwd of het iets van online play heeft?
Zo te zien niet, spel komt over 1 uur uit op steam:
http://store.steampowered.com/app/666140/My_Time_At_Portia/
[ Voor 17% gewijzigd door Ryatzu op 23-01-2018 15:31 ]

Best leuk tot nu toe
[ Voor 86% gewijzigd door rejer op 23-01-2018 16:55 ]
Dat is echt iets voor mijn vriendin. Wanneer is de precieze release hiervan op de switch?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ergens in 2018. Meer staat er jammer genoeg niet.Christiano007 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:30:
[...]
Dat is echt iets voor mijn vriendin. Wanneer is de precieze release hiervan op de switch?
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Dit topic is gesloten.