Sméagol schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:34:
Ja je hebt een Switch profile. Dit is voor jouw persoonlijke savefiles. Van belang als je meerdere personen hebt die gebruik maken van je Switch. Je hebt ook een Nintendo account. Van belang als je o.a. je gold coins wilt ontvangen en van bepaalde service gebruikt wilt maken, zoals de Online service. Deze wordt gekoppeld aan je profile.
Dus dat speelt met name als je een spel hebt met een single player waarvan je voor jezelf de status wilt bijhouden? Bijvoorbeeld Zelda of Odyssee? Voor Kart is het wel weer handig dat je alles maar één keer hoeft te unlocken.

Dan binnen Mario Kart: je kiest je Switch profile. Dit dus puur om jouw savefile te kiezen. Als je de enige bent die je Switch gebruikt, lijkt dit zinloos, en.. nu ik er over nadenk, volgens mij kan je dit uitzetten ergens in opties.
Dan inderdaad als ik me goed herinner, vraagt Mario Kart je om een Mii als een soort avatar te kiezen. Dit lijkt ook zinloos als je nog niet online gespeeld hebt.. Doe je dit wel, dan wordt die avatar voor de lobby gebruikt.
Ah vandaar, stom dat je niet gewoon de avatar van je Switch gebruiker mag kiezen.
Daarnaast kan je dus de Mii als racer gebruiken. Als je dit dus doet, dan gebruikt de game dus je Mii naam, en niet je Switch profile naam. Kies je een andere racer, dan wordt de Mii in de lobby gebruikt, maar dan met je Switch profile naam. Dat was nogal verwarrend.
Online ben ik niet geweest inderdaad, heb je een abonnement voor nodig toch? Eerst maar eens met m'n echte vrienden racen.

Als racer kan je de Mii dus links laten liggen, maar als profile avatar zit je er aan vast.
Welk profile doel je nu precies op? Want de gebruiker op de Switch heeft een andere avatar, alleen de Mii in Kart is de Mii. Als ik online inlog in mijn Nintendo account begint hij daar ook nog te miepen dat ik een Mii moet maken. Pleur op met die zooi, ik hoef net per se een eigen alter ego in elkaar te klikken.
Nu zie ik overigens dat er naast een Nintendo account ook nog een Nintendo ID bestaat, ik ga me maar eens inlezen in dit spinnenweb.

Waarmee je feitelijk richting verduistering/diefstal gaat, ik zou het niet aanraden.
[
Voor 4% gewijzigd door
Gonadan op 27-11-2018 07:50
]