Alle adapters die met de Wii, WiiU en Switch compatibel zijn, gebruiken de volgende netwerkchipset:
AX88179. Elke adapter met deze chip zou moeten werken. Gezien de prijs van de recentere USB 3.0 compatibele adapters niet veel hoger zijn dan de oudere USB2.0 adapters, kan je net zo goed een nieuwere kopen, en niet die oude voor de Wii

Mocht Nintendo de USB 3.0 poort op de Switch unlocken kan je meteen profiteren van de hogere bandbreedte, en anders weet je zeker dat je de reden van je gelimiteerde snelheid niet je adapter is.
Recente adapters die deze chip bevatten zijn bvb:
- Horii Switch Lan Adapter - officiëel dus overpriced (
Bol,
Amazon)
- Ugreen 3.0 Gigabit Ethernet Adapter (
Amazon;
AliExpress)
Je kan ook een USB-C -> Ethernet adapter gebruiken voor in handheld mode toch bedraad online te gaan, voor zover ik weet, maar ik weet niet of er veel mensen zijn die dat zouden willen

xaliton schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:03:
Ik zit al een tijdje te denken aan een Switch te kopen.
Nu dat de Smash bundel er is, denk ik aan die gelimiteerde editie te kopen. Het is echter net zo duur als een PS4 Pro... ik vind dat toch wat prijzig.
Hoe waarschijnlijk klinkt het voor jullie dat er een revisie van de Switch uitkomt?
Want ik heb verder ook gehoord dat de batterij belabberd is.. 3 uur ofzo?
Batterijduur is enorm afhankelijk van het spel, maar een intensieve game zoals Zelda zal inderdaad ~3 uur zijn. Dit hangt ook af van je schermhelderheid en of je netwerkverbinding aan/uit staat.
Wat de prijsstelling van de Switch betreft... of je een nieuwe Switch te duur vind of niet, is natuurlijk subjectief. Als je handheld wilt gamen of Nintendo games wilt spelen, heb je echter weinig keuze
[
Voor 16% gewijzigd door
JackAvery op 23-11-2018 14:45
]