[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.187 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:25:
[...]

Ik speel als volwassene graag spellen in het Nederlands ondanks dat ik het Engels prima beheers. Ik hecht veel waarde aan de Nederlandse cultuur en dus ook taal. Meer spellen met een goede Nederlandse vertaling zijn mijn inziens gewenst. Tegenwoordig is het technisch prima mogelijk om een spel met meerdere talen te ondersteunen zodat een ieder zelf kan kiezen in welke taal hij/zij wil aanhoren/lezen.
I Respect that....uhm :P
Maar zonder dollen, ik probeer zelf altijd van content te genieten 'zoals de maker het bedoeld heeft'. Dus voor games betekent dat meestal engels of japans. Ik spreek helaas geen woord japans, maar (en dit dan eigenlijk meer bij anime dan games) de voice acting is voor mij echt een verschil van dag en nacht.........nou ja meestal dan. Soms is de engelse versie ook echt heel goed maar meestal is de japanse beter in het overdragen van emotie.

Ook heb ik een allergie voor onnodige vertalingen naar het nederlands......soms moet je dan gewoon niet willen (zal nooit een windows error vergeten 'uw golftabel apparaat heeft een probleem'...... :? ooooooooh Wave table device!)

Het is iig fijn dat we meer en meer de keuze krijgen, dan kunnen we allemaal lekker kiezen wat we willen.
Wat ik dan wel weer super irritant vind als makers het voor ons beslissen (oh je woont in NL? hier alles in nederlands)
Om nog maar te zwijgen van wat ik lees over de ervaringen van onze zuiderburen, wat een ergernis als je nl spreekt en frans krijgt of vica versa...of het toppunt een mengelmoes door elkaar heen.
Arunia schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:26:
Vraag me af of je die DLC ook unlocked met de Amiibo van Piranha Plant.
Ga het spel voorlopig toch niet kopen omdat ik het te weinig speel.
Geldt ook voor mij, is het zo dat je de plant later ook nog kan kopen? of is hij voor altijd verloren indien je de actie mist?

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 02-11-2018 09:08 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
@Sagat Ik ga iig de preorder van de Amiibo doen. Vind hem gaaf. Komen er nog wel een paar bij, ook om neer te zetten.

Überhaupt een vraag. Heb eergisteren Paw Patrol on a Roll binnen gekregen voor mijn dochtertje van 4,5. Die is er lekker mee aan de slag en vind het wel grappig om te zien dat ze nog niet loopt en springt tegelijk. Gaat beter, maar ze heeft zo haar truukjes er voor.
Waar mijn vrouw overigens vrij snel zegt dat ze geholpen moet worden ga ik gewoon aan het koken en laat ze haar gang gaan. Als ze hulp nodig heeft, dan komt ze vanzelf wel.
De eigenlijke vraag is, kun je per account een taal instellen? Want op dit moment moet ik mijn Switch naar het Nederlands zetten om het spel in het Nederlands te krijgen. Er is geen mogelijkheid om het om te zetten naar Nederlands in het spel zelf en sorry, maar ik ga toch echt niet voor mijn dochtertje mijn Switch standaard op Nederlands zetten.
Dat vind ik nog wel een dingetje. Gewoon lekker de taal vanuit het spel of in de opties van het spel zelf voordat je hem opstart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@Arunia kan niet, tenzij het spel een ingame taal setting heeft. Nintendo dacht makkelijk te doen door de in-game taal aan de systeemtaal te koppelen, maar eigenlijk is het gewoon niet flexibel genoeg.

Hoop voor de laatkomers dat er een manier komt om Piranha Plant achteraf aan te schaffen, zou nogal raar zijn als dat niet kan. Inderdaad een erg leuke amiibo!

Edit: (@Sagat ,@Arunia ), dit staat op de site van Nintendo in kleine letters:
Opmerking: Piranha Plant zal rond februari 2019 verkrijgbaar zijn als betaalde downloadbare content. Piranha Plant maakt geen onderdeel uit van het Fighters Pass-pakket.

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 02-11-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JackAvery Thanks. Erg vervelend en hoop dat het ooit anders kan, maar verwacht dat dit het wel zal zijn. Mijn vrouw gaf al aan dat haar Switch straks waarschijnlijk wel op NL komt te staan. Dan is problem ook wel solved. Nu alleen nog even uitzoeken of je mail adres van een NNID later aan kan passen (voor ons dochtertje dat die aan onze gezamenlijke email gekoppeld wordt) en wellicht later haar console naam aangepast wordt naar iets wat ze zelf wil. Nu haar gewone naam. Geen idee.
Dan kan ik dat binnenkort voor de online backup regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47
Sagat schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:49:
[...]

Geldt ook voor mij, is het zo dat je de plant later ook nog kan kopen? of is hij voor altijd verloren indien je de actie mist?
Waarschijnlijk hetzelfde als met Mewtwo voor Smash 4. Die was gratis als je zowel de 3DS als de Wii U versie registreerde, maar was ook verkrijgbaar als betaalde DLC.
JackAvery schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:45:
[...]

:+ Een beetje de grenzen van taal opgezocht daar (dus eigenlijk niet correct), but I'll allow it ;p
Het "verkeerd lezen" van Kanji is niet heel ver gezocht. Het helpt al niet dat 灯火 in 灯火の星 al correct gelezen kan worden als TO U KA en als TO MO SHI BI (met beide uitspraken dezelfde betekenis).

灯 kan o.a. gelezen worden als HI.
火 kan o.a. gelezen worden als KA.
の blijft の (no particle).
星 blijft HO SHI (ster, planeet, etc.).

Als je dit letterlijk omdraait krijg je HO SHI NO KA HI. Voeg dan toe dat de H-klank in HI verandert in een B-klank omdat de kanji midden in een woord staat en je krijgt HO SHI NO KA BI. Het enige vergezochte is dan dat in Kirby de lettergrepen lang zijn (KA BI I).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
RayNbow schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:04:
[...]

Het "verkeerd lezen" van Kanji is niet heel ver gezocht. Het helpt al niet dat 灯火 in 灯火の星 al correct gelezen kan worden als TO U KA en als TO MO SHI BI (met beide uitspraken dezelfde betekenis).

灯 kan o.a. gelezen worden als HI.
火 kan o.a. gelezen worden als KA.
の blijft の (no particle).
星 blijft HO SHI (ster, planeet, etc.).

Als je dit letterlijk omdraait krijg je HO SHI NO KA HI. Voeg dan toe dat de H-klank in HI verandert in een B-klank omdat de kanji midden in een woord staat en je krijgt HO SHI NO KA BI. Het enige vergezochte is dan dat in Kirby de lettergrepen lang zijn (KA BI I).
Sorry voor de off-topic: kijk dat klopt in theorie allemaal, maar 灯 komt in de praktijk nooit voor met die lezing als tweede karakter in een compound word. Een kun-yomi wordt namelijk enkel gebruikt als het karakter op zichzelf staat. Bij compouns zal 灯 bijna altijd als tou (en soms als don) gelezen worden. Daarom zeg ik dat het met de grenzen van de taal flirt :)

Desalniettemin waarschijnlijk geen toeval :) dergelijke puns zijn vrij gewoonlijk in het Japans

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 02-11-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Welke games raden jullie aan voor een ventje van 6 jaar? Super Mario vind die geweldig dus die ga ik sowieso nemen maar misschien dat jullie nog meer leuke games weten.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Rohit Houdt hij van Paw Patrol? Zo ja, heb hem net al gepost Paw Patrol on a Roll. Is een platformer. Mijn dochtertje van 4,5 is er heel blij mee en begint er aardig bedreven in te raken.
Mario Kart doet mijn dochtertje ook en inderdaad Super Mario.
Denk dat Splatoon 2 toch nog te hoog gegrepen is met richten e.d., maar who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arunia schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:27:
@Rohit Houdt hij van Paw Patrol? Zo ja, heb hem net al gepost Paw Patrol on a Roll. Is een platformer. Mijn dochtertje van 4,5 is er heel blij mee en begint er aardig bedreven in te raken.
Mario Kart doet mijn dochtertje ook en inderdaad Super Mario.
Denk dat Splatoon 2 toch nog te hoog gegrepen is met richten e.d., maar who knows.
Hij is over 10 dagen jarig haha krijg hem dus pas over 2 weken en weet van niks, enige wat ik weet is dat hij van Super Mario houdt haha! Maar zal Paw Patrol eens even bekijken en Mario kart is idd ook een goeie die blijft leuk ook voor ouderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:20:
Welke games raden jullie aan voor een ventje van 6 jaar? Super Mario vind die geweldig dus die ga ik sowieso nemen maar misschien dat jullie nog meer leuke games weten.
Kirby
Mario Party
Mario Odyssee
Mario Kart

Een build game zoals Lego (wordt hier beperkt gespeeld) of Minecraft kan ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Klopt het trouwens dat de Switch geen saved games ondersteund? Ik las dat dus net bij bol.com bij de beschrijving? Waarschijnlijk erg slecht vertaald stukje? :S

"Let op: De Nintendo Switch kan voortgang in games niet back-uppen. Veel consoles laten gebruikers de voortgang kopieren naar een geheugenkaart om verder te kunnen spelen als de console bijvoorbeeld defect raakt, maar de Nintendo Switch ondersteunt die functie niet. Ben je ooit met een game gestopt omdat je niet genoeg tijd had om te spelen? Met Nintendo Switch speel je jouw favoriete games altijd, overal en met iedereen. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Natuurlijk zijn er save games op het apparaat zelf. Voor backups van save games ben je echter aangewezen op een online abonnement (voor de meeste games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Rukapul schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:36:
Natuurlijk zijn er save games op het apparaat zelf. Voor backups van save games ben je echter aangewezen op een online abonnement (voor de meeste games).
ah zo haha dacht al! Saved games doet hij dus niet op het SD kaartje? Dat is dan toch je backup in principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
@Rohit inderdaad. Switch slaat save games enkel op in het interne geheugen. Wat bol bedoelt is dat men geen back-up van deze saves kan maken op een externe SD-kaart. Voor een back-up ben je spijtig genoeg aangewezen op de betaalde cloud dienst in het online abonnement.

Trouwens, onderschat zes-jarigen niet. Best wat games die geschikt kunnen zijn afhankelijk van hun ervaring met gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:40:
[...]

ah zo haha dacht al! Saved games doet hij dus niet op het SD kaartje?
Inderdaad. Save games staan op het apparaat, niet op de SD kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
De LEGO games zijn ook erg leuk voor kinderen. ;)
Captain Toad is ook leuk voor kinderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 02-11-2018 10:47 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JackAvery schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:44:
@Rohit inderdaad. Switch slaat save games enkel op in het interne geheugen. Wat bol bedoelt is dat men geen back-up van deze saves kan maken op een externe SD-kaart. Voor een back-up ben je spijtig genoeg aangewezen op de betaalde cloud dienst in het online abonnement.

Trouwens, onderschat zes-jarigen niet. Best wat games die geschikt kunnen zijn afhankelijk van hun ervaring met gamen :)
Hmm dat is wel een rare keuze om niet op SD kaart de saved games te zetten.. Haha klopt ja is er een mogelijkheid om demo's te downloaden zonder het online abbonement of zijn er geen demo's van games beschikbaar?

En wat raden jullie aan, de switch-Games nu kopen of wachten op black Friday? Zijn feestje is 17 november dus net een week te vroeg.. Ik kan hem bijvoorbeeld bij Coolblue kopen en retour sturen binnen 30 dagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:05:
[...]

Hmm dat is wel een rare keuze om niet op SD kaart de saved games te zetten.. Haha klopt ja is er een mogelijkheid om demo's te downloaden zonder het online abbonement of zijn er geen demo's van games beschikbaar?

En wat raden jullie aan, de switch-Games nu kopen of wachten op black Friday? Zijn feestje is 17 november dus net een week te vroeg.. Ik kan hem bijvoorbeeld bij Coolblue kopen en retour sturen binnen 30 dagen...
Demo's kun je gewoon downloaden, een switch online abonnement is niet nodig, maar je heb wel een gratis nintendo account nodig.
Wat betreft black friday, dat is inderdaad wat jammer, maar het product kopen en terugsturen bij een prijsdaling is niet de bedoeling.

Mediamarkt heeft echter volgens mij wel een laagste prijsgarantie die je geld teruggeeft binnen 2 weken oid. misschien kun je daar eens naar kijken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:05:
[...]

Hmm dat is wel een rare keuze om niet op SD kaart de saved games te zetten..
De reden om saves niet op de SD kaart te hebben is een extra drempel tegen ongewenste wijzigingen. Als de saves wel op de SD kaart stonden, kon je gemakkelijk het kaartje in je PC proppen en de saves bewerken. Nu staan de saves op het interne geheugen en daar kan je standaard niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ph4ge schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:26:
[...]

Niet zo hard als ik moest lachen toen de vertalingen 'by popular demand' waren. Games in het Nederlands is het sufste wat er is, een hele generatie spreekt Engels dankzij games.
Ik heb Dungeon Keeper way back when eens op Nederlands gezet. Nadat ik zag dat ze "imp" vertaald hadden naar "dondersteentje" heb ik toch maar op z'n Engels gespeeld. :') Ik had bij "DORPSBEWONER!" een vergelijkbaar gevoel. :+ De vertaalde Pokémon-roepen vind ik dan wel weer gaaf.
RayNbow schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:16:
En wat vinden we van de nieuwe Kirby game?

spoiler:
World of Light Japanese name, 灯火の星, can be read backwards as "Hoshi no Kabi". That's Hoshi no Kirby. Sakurai literally named the story mode of Smash Ultimate after Kirby's Dream Land original title. HE NAMED IT AFTER KIRBY

(van YouTube)
Haha, nice! :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
NMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:22:
[...]

Ik heb Dungeon Keeper way back when eens op Nederlands gezet. Nadat ik zag dat ze "imp" vertaald hadden naar "dondersteentje" heb ik toch maar op z'n Engels gespeeld. :') Ik had bij "DORPSBEWONER!" een vergelijkbaar gevoel. :+ De vertaalde Pokémon-roepen vind ik dan wel weer gaaf.

[...]

Haha, nice! :D
offtopic:
Even in Ot want (voor mij dan) pc game maar..........wat een ergernis! Die moest inderdaad heel snel naar engels bij mij. Kon dat trouwens? ik had ook een game die pas met een patch of internet download veranderd kon worden......mogelijk was dat black and white......

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14
RayNbow schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:20:
[...]

De reden om saves niet op de SD kaart te hebben is een extra drempel tegen ongewenste wijzigingen. Als de saves wel op de SD kaart stonden, kon je gemakkelijk het kaartje in je PC proppen en de saves bewerken. Nu staan de saves op het interne geheugen en daar kan je standaard niet bij.
Wat Nintendo dan weer het probleem van de klant maakt aangezien het veel beter is om een savefile aan de serverside te vergelijken. Maar ja Nintendo werkt met peer to peer mp dus we zitten hoe dan ook terug in de tijd. Als je bv nar GTA kijkt was het op de PS3 supersimpel om de savefile te hacken en op de PS4 totaal niet. Toch kan je op de PS4 ook een local backup maken. Nintendo zit gewoon in het stenen tijdperk als het om online gaat.

En als je echt wilt kan je nog steeds je saves aanpassen aangezien de Switch heel makkelijk te hacken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:50:
[...]
En als je echt wilt kan je nog steeds je saves aanpassen aangezien de Switch heel makkelijk te hacken is.
Maar dan moet je switch al reeds gehacked zijn, de eerste softhack van de Wii was juist een savefile editen van Twilight Princess. Die ingang bestaat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het is nog steeds heel makkelijk om te hacken schijnbaar.

Enige mindere aan het online abonnement is dat je niet alle spellen een backup kunt hebben. Beetje vreemd, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
[...]

Wat Nintendo dan weer het probleem van de klant maakt aangezien het veel beter is om een savefile aan de serverside te vergelijken.
Als je verwijst naar Splatoon 2, daar wordt al in bepaalde mate een integritycheck gedaan.
Maar ja Nintendo werkt met peer to peer mp dus we zitten hoe dan ook terug in de tijd.
Inderdaad, want alle games op de andere platformen gebruiken zeker dedicated servers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Maar ja Nintendo werkt met peer to peer mp
Daar is in principe niks mis mee. Mensen roepen steeds "dedicated servers" maar dat is geen magische oplossing die alle problemen oplost. Met betere netcode kun je ook een P2P-game prima online laten werken. Ik heb liever dat Nintendo investeert in het verbeteren van hun online libraries voor betere netcode dan dat ze dat geld tegen servers aan gooien.
Sagat schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:44:
[...]

offtopic:
Even in Ot want (voor mij dan) pc game maar..........wat een ergernis! Die moest inderdaad heel snel naar engels bij mij. Kon dat trouwens? ik had ook een game die pas met een patch of internet download veranderd kon worden......mogelijk was dat black and white......
offtopic:
Ik heb geen idee, ik was in die tijd niet altijd even legaal bezig dus wie weet ben ik toen overgestapt naar een andere hack. :+ Dungeon Keeper heb ik jaren later wel alsnog gekocht (ondanks dat ik 't daarna niet meer gespeeld heb) om te compenseren voor mijn jonge jaren. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Dark Souls. Wordt 'ie hard van.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Diablo is binnen! Yaaaay goodbye social life.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Diablo inmiddels ook in huis en al een uurtje gespeeld. Speelt best wel erg fijn handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 15:07
Ik heb diablo 3 net binnen voor switch. Ik wil graag online met random mensen spelen kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Thijs911 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:19:
Ik heb diablo 3 net binnen voor switch. Ik wil graag online met random mensen spelen kan dat ?
Omdat het vrijdag is ;)
zie hier

En dat is wel er vanuit gaande dat het spel mp heeft (99% zeker voor mij) en jij natuurlijk de nintendo online service afneemt. Anders wordt het alsnog lastig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Sagat schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:22:
[...]

Omdat het vrijdag is ;)
zie hier

En dat is wel er vanuit gaande dat het spel mp heeft (99% zeker voor mij) en jij natuurlijk de nintendo online service afneemt. Anders wordt het alsnog lastig.
Yep. MP is er :) en NSO heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Hebben jullie ook last van high pitch (coil whine) geluid die de switch adapter maakt?

Ik heb er vrij recent last van terwijl de adapter van onze andere switch dat geluid niet veroorzaakt, heb zelfs de adapters van plek laten ruilen omdat ik naast m'n pc van de mijne gek werd (ben overgevoelig voor dat soort geluiden)

Ik vroeg mij dat af, want ik weet dat het over het algemeen geen kwaad kan maar ik kon er ook niet echt iets over vinden op google of er meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
RayNbow schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:11:
[...]

Als je verwijst naar Splatoon 2, daar wordt al in bepaalde mate een integritycheck gedaan.

[...]

Inderdaad, want alle games op de andere platformen gebruiken zeker dedicated servers?
Niet alle, maar wel veel meer games dan bij Nintendo. Feit blijft dat Microsoft en Playstation het wel voor elkaar krijgen om een cheater/hackvrije muliplayer ervaring te bieden inclusief local backup en MS zelfs gratis cloudsaving.
NMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:34:
[...]

Daar is in principe niks mis mee. Mensen roepen steeds "dedicated servers" maar dat is geen magische oplossing die alle problemen oplost. Met betere netcode kun je ook een P2P-game prima online laten werken. Ik heb liever dat Nintendo investeert in het verbeteren van hun online libraries voor betere netcode dan dat ze dat geld tegen servers aan gooien.
Een dedicated server is veel beter te reguleren. Met peer to peer kan je simpelweg je verbinding knijpen om de game te beïnvloeden. Dedicated servers is inderdaad geen hosanna, maar wel beter dan peer to peer.

[ Voor 38% gewijzigd door Beakzz op 02-11-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:51:
[...]

Niet alle, maar wel veel meer games dan bij Nintendo. Feit blijft dat Microsoft en Playstation het wel voor elkaar krijgen om een cheater/hackvrije muliplayer ervaring te bieden inclusief local backup en MS zelfs gratis cloudsaving.
Ik hoor toch hele andere verhalen over Diablo III op de PS4.
Dat Microsoft zijn zaakjes goed voor elkaar heeft zal niemand ontkennen en is passend voor een bedrijf als Microsoft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:55:
[...]

Ik hoor toch hele andere verhalen over Diablo III op de PS4.
Dat Microsoft zijn zaakjes goed voor elkaar heeft zal niemand ontkennen en is passend voor een bedrijf als Microsoft.
Daar moet ik je gelijk in geven. Games waarbij je items aan teamgenoten kan geven of ergens kan stashen zijn wel gevoelig daar voor. Nu moet ik zeggen dat dit ook werkt met een cloudsave bij No mans Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
[...]

Een dedicated server is veel beter te reguleren. Met peer to peer kan je simpelweg je verbinding knijpen om de game te beïnvloeden. Dedicated servers is inderdaad geen hosanna, maar wel beter dan peer to peer.
En je verbinding knijpen helpt... hoe? En hoe verschilt dat met als je je verbinding knijpt in een dedicated server omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:34:
[...]

Die libraries zijn prima, het probleem is dat hun hardware de goedkoopst mogelijke wifi chips heeft die gewoon beduidend meer moeite hebben om een verbinding vast te houden dan betere chips. Bij de meeste mensen die problemen hebben met online verdwijnen die als sneeuw voor de zon als ze een ethernet adapter gebruiken (die, even tussendoor, gewoon in de fucking dock ingebouwd had moeten zitten maar dat terzijde.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
RayNbow schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:05:
[...]

En je verbinding knijpen helpt... hoe? En hoe verschilt dat met als je je verbinding knijpt in een dedicated server omgeving?
Als ik rechtstreeks met jou een verbinding maak en jij bent de host dan kan jij de verbinding knijpen zo dat ik lag ervaar (tot onspeelbaar aan toe).

Maken wij beide vebinding met een server dan kan jij knijpen, maar ik heb nog steeds een goede verbinding met de server.

En hoe? Dit kan gewoon in je router settings of zelfs op de console (PS4). Dan heb je wel constante lag. De ergste versie is een lag Switch (no pun), want dan kan je op elk moment een game beïnvloeden.

Maar nu heb ik het enkel over opzettelijk, maar het kan ook zijn dat de host gewoon internetproblemen heeft of standaard slecht internet en hij is dan de enige die lagvrij speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

De andere consoles zijn zeker ook niet hackvrij. ;)
Hangt heel erg van de game af. Een game als ARMS of een meer klassieke fighter reageert veel beter als er gewoon P2P gecommuniceerd wordt.
Beakzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:42:
[...]

Als ik rechtstreeks met jou een verbinding maak en jij bent de host dan kan jij de verbinding knijpen zo dat ik lag ervaar (tot onspeelbaar aan toe).
Dat detecteert Pia en daarna kickt hij de trage speler. Ik weet niet of Splatoon aan host migration doet (lijkt me wel) maar dat is wat er dan hoort te gebeuren als de trage speler de host is.

Meer info: https://oatmealdome.me/bl...-netcode-an-in-depth-look

[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 02-11-2018 19:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Youtube app mogelijk volgende week naar de eShop:

https://nintendoeverythin...ming-to-switch-next-week/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omfg dat ga ik zoveel gebruiken :X

Vooral omdat de switch zo'n hendig voetje heeft en mijn iPad niet :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:00:
[...]
Ik weet niet of Splatoon aan host migration doet (lijkt me wel)
Zeker. Dat is heel merkbaar soms, als de host aan 't disconnecten is dan gaan sommige dingen even heel traag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Beakzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:42:
En hoe? Dit kan gewoon in je router settings of zelfs op de console (PS4). Dan heb je wel constante lag. De ergste versie is een lag Switch (no pun), want dan kan je op elk moment een game beïnvloeden.
"Hoe" sloeg niet op hoe je een verbinding kan knijpen, maar hoe dat je kan helpen.

Maken wij beide vebinding met een server dan kan jij knijpen, maar ik heb nog steeds een goede verbinding met de server.
Maar goed, laten we dan aannemen dat door het creëren van kunstmatige lag je een voordeel kunt krijgen als je de host bent (i.p.v. dat iedereen evenveel nadeel ondervindt) en dat je op een bepaalde manier kunt achterhalen dat je door het gehanteerde p2p protocol aangewezen bent als host, dan bestaat er hier een oplossing voor. Introduceer een vorm van reputatie (en dit kan volledig p2p). Elke client houdt bij hoeveel latency er is met elke andere peer waarmee hij verbonden is. Deze meetgegevens worden gedeeld in het gehele p2p-netwerk, zodat iemand die nog nooit met een ander verbonden is geweest, toch nog een schatting kan maken hoe goed de latency met die ander zal zijn. Uitgaande dat er sprake is van een host is in een spelsessie, dan kan deze bepaald worden door elke peer in de sessie een stem uit te brengen. Een peer hangt een bepaald gewicht aan elke andere peer afhankelijk van hoe goed de latency naar die peer is (op basis van die peers reputatie). Een peer met een goede reputatie zal dus met een grotere kans een stem krijgen. Het idee is dus dat met een grote kans een peer met een goede verbinding en goed gedrag als host zal worden geselecteerd. Een peer die telkens anderen naait door de verbinding te knijpen wanneer hij de host is zal in het p2p-netwerk een slechte reputatie opbouwen en dus daarmee steeds minder vaak als host zal worden gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Extra details over Smash (niet in de Direct):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
Ik sta op het punt om een snelle 128GB microSD kaart te kopen voor de Switch van Samsung of Sandisk waarschijnlijk. Nog iets waar ik specifiek rekening mee moet houden of juist niet moet kopen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Tiwazz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:14:
Ik sta op het punt om een snelle 128GB microSD kaart te kopen voor de Switch van Samsung of Sandisk waarschijnlijk. Nog iets waar ik specifiek rekening mee moet houden of juist niet moet kopen?
Switch ondersteunt tot en met UHS-I, class 3. Iets sneller kopen heeft geen nut. Met de Samsung Evo Plus of SanDisk ultra zit je dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
JackAvery schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:26:
[...]

Switch ondersteunt tot en met UHS-I, class 3. Iets sneller kopen heeft geen nut. Met de Samsung Evo Plus of SanDisk ultra zit je dus goed.
Dat is snel! Thanks!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Goeiemorgen, ik heb een dochter van 4,5 en we zijn aan het orienteren of een nintendo switch iets is voor haar met de goedheiligman die bijna op de milieu vriendelijke kolengestookte boot deze kant op komt is. Ik kan mij herrinerendat ik vroeger op de nintendo 360 heel veel gespeeld heb maar ook op de gameboys. Zijn er tweakers hier die kinderen hebben van de zelfse leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldbullet schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:48:
Goeiemorgen, ik heb een dochter van 4,5 en we zijn aan het orienteren of een nintendo switch iets is voor haar met de goedheiligman die bijna op de milieu vriendelijke kolengestookte boot deze kant op komt is. Ik kan mij herrinerendat ik vroeger op de nintendo 360 heel veel gespeeld heb maar ook op de gameboys. Zijn er tweakers hier die kinderen hebben van de zelfse leeftijd?
Goedemorgen. Nintendo heeft nooit een 360 gehad. Dat was Xbox. Ik heb geen kinderen van die leeftijd. Wel heb ik les gegeven aan kinderen van die leeftijd en vraag me af of dit is wat je wilt in je opvoeding van zulke jonge kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Sorrie bedoelde ook de N64, wat met opvoeding wel en niet correct is kan je een hele Lange discussie aan vast maken maar dat is niet mijn bedoeling. Mijn vraag gaat meer over of ze de spellen zoals donkeykong, mario kart enz al snapt
Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:52:
[...]

Goedemorgen. Nintendo heeft nooit een 360 gehad. Dat was Xbox. Ik heb geen kinderen van die leeftijd. Wel heb ik les gegeven aan kinderen van die leeftijd en vraag me af of dit is wat je wilt in je opvoeding van zulke jonge kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Goedemorgen allemaal!

Wat vinden jullie van Yoshi's crafted world? Om heel eerlijk te zijn had ik me er heel erg op verheugd, maar het is wel heel duidelijk voor welke doelgroep deze game is ;(

YouTube: Yoshi’s Crafted World - Gameplay - Nintendo Treehouse: Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Coldbullet schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:10:
Sorrie bedoelde ook de N64, wat met opvoeding wel en niet correct is kan je een hele Lange discussie aan vast maken maar dat is niet mijn bedoeling. Mijn vraag gaat meer over of ze de spellen zoals donkeykong, mario kart enz al snapt

[...]
Donkey Kong is nog knap pittig. Denk dat Mario Odyssey of -Kart prima is om te beginnen. Of je een Switch in handen wil geven: ik zou t niet doen. Maar samen spelen op TV met controller, prima toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:52:
[...]

want?

Mijn dochters van 10 gamen al vanaf hun 5e op de DS en 2DS. Kwestie van timen wanneer en hoelang ze mogen spelen en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:25:
[...]

want?

Mijn dochters van 10 gamen al vanaf hun 5e op de DS en 2DS. Kwestie van timen wanneer en hoelang ze mogen spelen en wat.
Voor een kind van 6-8 jaar geeft men in onderzoek aan dat 1 uur schermtijd (TV, tablet, computer enz) verdeeld over periodes van maximaal 30 minuten de max is buiten schooltijden. Over jongere kinderen heeft men het niet, maar dat zal nog minder zijn. Timeboxen bij games werkt al vrij lastig als je zulke beperkte blokken hebt en al helemaal met kinderen die net leuk in een spelletje verzonken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 19-09 14:01
Onderzoek. Lange termijn is nooit vast te stellen. Hoeveelheid tijd is anders dan in de jaren 90, en beetje grenzen stellen lijkt me redelijk.
Maar om af te doen met schadelijk (en hoe wat en welke mate schadelijk) lijkt me geen zinnig woord op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Coldbullet mijn dochter speelt heeeeeeeeel af en toe een spelletje. Nu wat meer daar we paw patrol on a roll hebben gekocht. Echter zou ik er met haar 4,5 jaar echt nog geen switch voor haarzelf geven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Even lachen met "dorpsbewoner" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:32:
[...]

Voor een kind van 6-8 jaar geeft men in onderzoek aan dat 1 uur schermtijd (TV, tablet, computer enz) verdeeld over periodes van maximaal 30 minuten de max is buiten schooltijden. Over jongere kinderen heeft men het niet, maar dat zal nog minder zijn. Timeboxen bij games werkt al vrij lastig als je zulke beperkte blokken hebt en al helemaal met kinderen die net leuk in een spelletje verzonken zijn.
Onderzoek geeft ook aan dat je niet door rood mag rijden met je auto, toch zie ik het bijna dagelijks gebeuren. En de méésten komen er goed vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:32:
[...]

Nee gekheid. Tuurlijk moet je grenzen stellen, niet alleen met games maar met een hóóp dingen op die leeftijd. Neemt niet weg dat er genoeg positieve kanten aan gamen zitten en dat 'even vierkant zijn' (=schermtijd) ter ontspanning helemaal niet erg is. We hameren al véél te veel met CITO's voor kleuters, Engels vanaf groep 3, alles moet getoetst en gemeten kunnen worden, kinderen hebben het al véél te druk met van alles en nogwat en even 'domme' ontspanning mag bést wel ingepland worden op dagelijkse basis.

En dan hebben we 't nog niet over de goede kanten van gamen: oog-hand-coördinatie, probleemoplossend denken, samenspel (er van uitgaande dat je minstens 2 kinderen hebt óf zelf meedoet natuurlijk), tegen je verlies leren kunnen, inschattingen maken, noem maar op die je tijdens het gamen aanwendt. En Engels natuurlijk, als je ze wat Engelse games te spelen geeft zoals wij vroeger hadden :) of Nederlands lezen, leren ze er ook prima door tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Arunia schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:14:
@Coldbullet mijn dochter speelt heeeeeeeeel af en toe een spelletje. Nu wat meer daar we paw patrol on a roll hebben gekocht. Echter zou ik er met haar 4,5 jaar echt nog geen switch voor haarzelf geven.
Dankje, zoiets al paw patrol inderdaad of mario kart. ( en natuurlijk vind papa het ook gewoon erg leuk om er op te spelen..) en ja samen lijkt me ook erg leuk. Hier in huis worden die spullen allemaal gedeeld dus specifiek voor haar alleen is het echt niet.
Ze heeft nu ook een eigen ipad (mijn oude mini) daar weet ze ook dat ze er alleen in het weekend smorgens op mag als ze al vroeg wakker is en papa en mama nog even willen blijven liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:16
Hier ook een dochter van 4.5 en zoon van 3. maar na een kwartiertje Mario kart vinden ze het wel mooi geweest.

Het mooie aan Mario kart is dat je automatisch gasgeven en sturen kan aanzetten per user.
Dus dan is het voor mij ook nog leuk om tegen hun te racen :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
@Coldbullet wij hebben een halfjaar geleden een Switch in huis gehaald en daarvoor ervaring met een Wii U. De Switch is een wat ingewikkelder console voor kleintjes dan de WiiU. Met de Joycons die je los moet schuiven bijvoorbeeld. Mijn zoontjes van 6 en 8 grijpen eigenlijk vaker naar de Wii U of de tablet. Spellen als Mario Maker, Wii U super Mario Bros , Mario 3d Land / World (kattenMario) worden vaker gespeeld nog dan Odyssee.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Bedankt voor de reactie, anders mischien een nintendo ds als optie?
Word die eigenlijk nog wel
Gemaakt?
Cobb schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:44:
@Coldbullet wij hebben een halfjaar geleden een Switch in huis gehaald en daarvoor ervaring met een Wii U. De Switch is een wat ingewikkelder console voor kleintjes dan de WiiU. Met de Joycons die je los moet schuiven bijvoorbeeld. Mijn zoontjes van 6 en 8 grijpen eigenlijk vaker naar de Wii U of de tablet. Spellen als Mario Maker, Wii U super Mario Bros , Mario 3d Land / World (kattenMario) worden vaker gespeeld nog dan Odyssee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
DS XL heb ik hier ook liggen, wordt alleen op reis meegespeeld. Nu ze de keuze hebben tussen een Switch of WiiU blijft de DS in de la.

Voor retrogames op een Smartphone gebruik ik overigens deze: https://m.gearbest.com/goods/pp_009255187576.html
Misschien dat nog een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Cobb op 05-11-2018 08:00 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Coldbullet Volgens mij de 3DS niet meer, maar de New 2DS en N 2DS XL nog wel.

Het ligt ook erg aan het soort kind. Die van ons speelt ook wel op haar iPad 2 (oude van mijn vrouw).

@Cobb Mijn dochter speelt eigenlijk alleen op tv met de pro controller en niet met de Switch los of Joy-cons los. Ze speelt dan ook alleen als wij er bij zijn. Maar loop gerust weg als ze aan het spelen is.

Daarnaast heeft ze ook nog een Storio 2 sinds kort (voor weinig via zo'n Facebook groep gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:48

Megalodon86

Enzyme X

Mijn dochter van 6 speelde vorig jaar veel Mario Kart op de Wii U, en dan het liefst met de bewegingsbesturing van de gamepad. Mijn zoontje speelde ook veel Mario Kart op die leeftijd, maar is nu bijna 8 en wil alleen nog maar FIFA doen op de PS4.

Ach, allemaal prima, ze spelen maximaal een uur per keer, vaak korter. Ik heb zelf vooral veel zin om samen Super Mario Party te spelen, ik heb die joy-con bundel besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon86 op 05-11-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij mij (4 en 7) is het afhankelijk van hun gedrag en omstandigheden. Bij mooi weer gaan ze maar lekker naar buiten maar als het slecht weer is en ze zich al enige tijd vermaakt hebben met ander speelgoed dan mogen ze van mij meestal wel langer spelen. Over het algemeen spelen ze wel langer tot zo'n 2 uur per dag, voornamelijk minecraft, mario kart, mario odyssey. Als ze goed samen spelen en lekker aan het puzzelen zijn met bijv. death squared of snipperclips dan ben ik ook wel wat coulanter ;)

Ik probeer het turen op een klein schermpje wel zoveel mogelijk te vermijden dus voornamelijk op de TV maar als ik merk dat ze helemaal door het door het dolle heen zijn en niet meer reageren wanneer ik ze wat vraag dan gaat ie gewoon uit voor de rest van de dag of langer. Dat is overigens ook wel gerelateerd aan andere dingen met schermpjes, dus 2 uur gamen is niet daarnaast ook nog youtube o.i.d., omgekeerd het zelfde.

Overigens gebruik ik het niet als beloning (extra speeltijd) maar ook niet als straf (niet mogen spelen), vooralsnog gaat dat prima en komt het regelmatig voor dat ze het ding dagen niet aanraken.
Zover ik mij kan herinneren gingen mijn ouders op een soortgelijke manier met mij om.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 18-09 16:13
Zoontje (7) zit er (volgens de parental control app) gemiddeld 50 minuten per dag op. Dochter (5) zit er gemiddeld 25 minuten per dag op, wisselt meer af met netflix.

[ Voor 9% gewijzigd door Furfoot op 05-11-2018 13:42 ]

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Kunnen de mods niet even ingrijpen hier zeg? :+

Zit te twijfelen om diablo toch maar te gaan halen, heb de game op de PC tijdje gespeeld maar had geen ruimte meer voor me pc dus overgegaan op laptop die totaal geen games aankan. heb de expension dus nooit gespeeld en lijkt me heerlijk om lekker handheld te spelen als de tv bezet is door mijn vriendin bijvoorbeeld:)
Hoe zijn de ervaringen met diablo in handheld modus?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Stylze schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:18:

Zit te twijfelen om diablo toch maar te gaan halen, heb de game op de PC tijdje gespeeld maar had geen ruimte meer voor me pc dus overgegaan op laptop die totaal geen games aankan. heb de expension dus nooit gespeeld en lijkt me heerlijk om lekker handheld te spelen als de tv bezet is door mijn vriendin bijvoorbeeld:)
Want? Het is hun Algemene ervaring met de Switch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Ik ben zelf nog een laag level (dus relatief weinig actie op het scherm), maar tot noch toe valt het me zeker niet tegen (graphics en controls). Ik kan het spel je van harte aanraden!

Voor de context; ik speel normaalgesproken op de pc (voorheen ook D3), en heb nog amper ervaring met console-controllers.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Zijn er trouwens verschillende hardware revisies van de Switch? Stel ik koop er online ergens 1 moet ik dan ergens opletten zodat ik niet de 1e generatie krijg bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Rohit schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:51:
Zijn er trouwens verschillende hardware revisies van de Switch? Stel ik koop er online ergens 1 moet ik dan ergens opletten zodat ik niet de 1e generatie krijg bijvoorbeeld?
Er is 1 revisie waarbij de bootrom exploit is gepatched, voor de gebruiker echter zit daar geen enkel verschil in, dus daar zou ik mij niet druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:31
@Rohit

Misschien even checken of er joy-con sync issues (geweest) zijn, dat was in het begin een (makkelijk te verhelpen) euvel.
Geen idee hoe moeilijk Nintendo doet als je met een tweedehandsje (zonder bon?) komt aanzetten.

Oh; en controleer even of je dock recht is.

Ik heb nog even gezocht; maar verder dan dit lijstje kwam ik niet
https://www.digitaltrends...lems-and-how-to-fix-them/
en de meeste problemen die erop staan heb ik niet eerder gehoord.

Die variant (met bootrom exploit) is juist geld waard (in de juiste kringen). :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32

Bijna max level nu door te riften, soms hele scherm vol met mobs en veel actie, nul (0!) framedrops. Speelt 100% soepel handheld en docked.
Ook couch coop gedaan met mijn broertje docked en dat was gewoon heerlijk. Ik ben helemaal fan. Zelf ruim 1500-2000 uur op de PC gespeeld, maar voorlopig alleen nog maar switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 08:11

C0nscious

Mysteryman.

Sagat schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Alleen de switch versie of ook anderen? Ik heb destijds wel wat reviews bekeken en dit komt niet bekend voor maar dat ging dan met name over de ps4 versie.

Ik heb de x360 megadrive collectie en vind die best leuk en voor zover ik weet ook geen emulatie issues, grootste reden voor mij om het niet nogmaals te kopen is omdat je tov van die versie maar wat 6-8 extra games krijgt ofzo?
De ps3/xbox360 versie loopt gek genoeg een stuk beter dan die op ps4 tov inputlag en emulatie issues. Hij komt op 7dec uit voor Switch, dus ik vrees het ergste. Maar wie weet, ik laat me graag verrassen door de reviews.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
RudolfR schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:49:
@Rohit

Misschien even checken of er joy-con sync issues (geweest) zijn, dat was in het begin een (makkelijk te verhelpen) euvel.
Geen idee hoe moeilijk Nintendo doet als je met een tweedehandsje (zonder bon?) komt aanzetten.

Oh; en controleer even of je dock recht is.

Ik heb nog even gezocht; maar verder dan dit lijstje kwam ik niet
https://www.digitaltrends...lems-and-how-to-fix-them/
en de meeste problemen die erop staan heb ik niet eerder gehoord.

Die variant (met bootrom exploit) is juist geld waard (in de juiste kringen). :+
Ben van plan hem gewoon in de winkel te kopen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Een paar release dates:
  • Travis Strikes Again mogen we op 18 januari verwachten.
  • Nidhogg 2 is voor deze maand, 22 november komt ie uit. 1 was een vrij coole local multiplayer game!
  • Morgen krijgt Splatoon 2 voor het eerst in lange tijd een nieuwe Salmon Run map!
  • De Switch port van Moonlighter is eindelijk uit! Launch Trailer:
mr.JamesBond schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:36:
Goedemorgen allemaal!

Wat vinden jullie van Yoshi's crafted world? Om heel eerlijk te zijn had ik me er heel erg op verheugd, maar het is wel heel duidelijk voor welke doelgroep deze game is ;(

YouTube: Yoshi’s Crafted World - Gameplay - Nintendo Treehouse: Live
Ik vind dat ie er superleuk uit ziet, er is duidelijk veel verbeterd t.o.v. de gameplay in juni... maar de meeste Yoshi games zijn inderdaad wat eenvoudiger zodat ze voor alle leeftijden speelbaar zijn. We zullen wel horen of er ook wat uitdaging in voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JackAvery alleen de mensen die hem (moonlighter) bij de kickstarter hebben gekocht hebben codes voor 3 spellen gekregen omdat er iets niet goed is gegaan met de codes voor de spellen. Als soort goedmakertje. Hoop dat ik hem wel snel kan gaan spelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Arunia schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:34:
@JackAvery alleen de mensen die hem (moonlighter) bij de kickstarter hebben gekocht hebben codes voor 3 spellen gekregen omdat er iets niet goed is gegaan met de codes voor de spellen. Als soort goedmakertje. Hoop dat ik hem wel snel kan gaan spelen. :p
Zodra ik het woord goedmakertje hoor in de context van Nintendo moet ik denken aan het volgende: ( :r )

Ik had de 3DS als een van de eersten gekocht voor 250 euro. Niet zo gek veel later werd de prijs verlaagd naar 150 euro en als goedmakertje kreeg je 20 kleine kutspelletjes die niemand interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@mr.JamesBond Dit komt alleen niet van Nintendo vandaan. :P Maar snap je punt.

Wij hadden hetzelfde met de 3DS en early adopters. Mijn vrouw kreeg dat ook en ik zat net in de Ambassador program, maar had wel de korting op de 3DS. :D
Maar moet zeggen dat ik de spellen zelf wel aardig heb gespeeld, dus was er zelf wel blij mee. Even relativerend dat niemand het interesseert niet helemaal klopt. Sterker nog, die spellen zijn nog mee gegaan naar de huidige New 3DS XL en speel ze daar ook nog wel. Een deel heb ik voor de GBA zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Arunia schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:35:
@mr.JamesBond Dit komt alleen niet van Nintendo vandaan. :P Maar snap je punt.

Wij hadden hetzelfde met de 3DS en early adopters. Mijn vrouw kreeg dat ook en ik zat net in de Ambassador program, maar had wel de korting op de 3DS. :D
Maar moet zeggen dat ik de spellen zelf wel aardig heb gespeeld, dus was er zelf wel blij mee. Even relativerend dat niemand het interesseert niet helemaal klopt. Sterker nog, die spellen zijn nog mee gegaan naar de huidige New 3DS XL en speel ze daar ook nog wel. Een deel heb ik voor de GBA zelf.
Correctie: het interesseerde mij niet. Ik had de 3DS zo vroeg gekocht en moest heel lang wachten tot er pokémon spellen kwamen voor de 3DS. Vond ik wel heel jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:54
World of Final Fantasy _/-\o_ ideale game voor op de Switch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Baelrog schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:57:
[...]

Bijna max level nu door te riften, soms hele scherm vol met mobs en veel actie, nul (0!) framedrops. Speelt 100% soepel handheld en docked.
Ook couch coop gedaan met mijn broertje docked en dat was gewoon heerlijk. Ik ben helemaal fan. Zelf ruim 1500-2000 uur op de PC gespeeld, maar voorlopig alleen nog maar switch.
Klopt 0 framedrops, maar soms worden sommige spells niet getoond. Ik speel als witchdoctor inmiddels level 70 op torment 8 in rifts en merk gewoon dat Acid Cloud soms niet getoond wordt maar hoor dan wel het geluid van die skill. Volgens mij om die 60 fps omhoog te houden.

Maargoed het is een mobiele versie van Diablo 3. Het meest gespeelde spel door mij ooit vrees ik dus ach ik klaag verder niet. EN het lijkt zover op een prima port dus ik ben heel content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Kaasje123 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:15:
[...]

Klopt 0 framedrops, maar soms worden sommige spells niet getoond. Ik speel als witchdoctor inmiddels level 70 op torment 8 in rifts en merk gewoon dat Acid Cloud soms niet getoond wordt maar hoor dan wel het geluid van die skill. Volgens mij om die 60 fps omhoog te houden.
Hmm heb bij mijn necromancer zoiets nog niet meegemaakt, ondanks dat het scherm vol is met effecten, explosies etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00
JackAvery schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:13:
Een paar release dates:
  • Travis Strikes Again mogen we op 18 januari verwachten.
  • Nidhogg 2 is voor deze maand, 22 november komt ie uit. 1 was een vrij coole local multiplayer game!
  • Morgen krijgt Splatoon 2 voor het eerst in lange tijd een nieuwe Salmon Run map!
  • De Switch port van Moonlighter is eindelijk uit! Launch Trailer:
[YouTube: Moonlighter on Nintendo Switch is out!]
[...]

Ik vind dat ie er superleuk uit ziet, er is duidelijk veel verbeterd t.o.v. de gameplay in juni... maar de meeste Yoshi games zijn inderdaad wat eenvoudiger zodat ze voor alle leeftijden speelbaar zijn. We zullen wel horen of er ook wat uitdaging in voorkomt.
Ben benieuwd naar Moonlighter en de nieuwe Salmon Run map!

[ Voor 5% gewijzigd door Lecros op 06-11-2018 15:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
[...]

Om dit te bevestigen: hier is de analyse van Digital Foundry. Niet voortdurend 60 FPS, in de echt zware gevallen wat betreft density/effects dropt ie tot 40-45FPS, maar wel erg goede performance in het algemeen. Technisch dik in orde dus.

@Arunia - fingers crossed dat je snel kan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

JackAvery schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:15:
[...]

Om dit te bevestigen: hier is de analyse van Digital Foundry. Niet voortdurend 60 FPS, in de echt zware gevallen wat betreft density/effects dropt ie tot 40-45FPS, maar wel erg goede performance in het algemeen. Technisch dik in orde dus.

[YouTube: Diablo 3 on Switch Complete Tech Analysis - The Definitive Portable Release!]

@Arunia - fingers crossed dat je snel kan spelen ;)
Ik had die game nooit op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag moeten zetten.. Zeker nu ik eindelijk wat tijd heb, had ik er al mooi wat uurtjes in kunnen steken! O-)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Zat ter voorbereiding van mijn vakantie even in de eshop te bladeren en mijn oog viel op Pianista. Nu is klassiek niet echt mijn favo genre, maar het kan wel lekker rustgevend werken wat wel kan helpen bij mijn onkunde in rhythm games ;)

Helaas geen demo dus ik ben nog even verder gaan zoeken en toen kwam ik Musynx tegen die vreemd genoeg in maar 3 eshops te vinden is. Heb een Us account dus dat moet geen probleem zijn en de game biedt wat meer variatie in muziek en ziet er goed uit.

Ben nu de demo’s van Deemo en Voez aan het downloaden, maar kan iemand me hier een echte aanrader geven? Het liefst niet teveel Japanse “rommel” ,want ook al hou ik van dat land, ik kan de muziek niet een paar uur achter elkaar horen zonder een Japanse danseres er bij :+

De laastst rhythm game die ik gespeeld heb is denk ik Elite Beat agents dus het moet wel een game zijn met een vrij makkelijk begin of in ieder geval nummers waar voor ik geen ninja hoef te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
DLC plannen voor Smash liggen nu vast, aldus Sakurai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Gezien de recente 'Tips voor Switch-ouders met kinderen' discussie, dacht ik even deze link te delen van de Nintendo Switch subreddit die vol staat met tips: Hi guys. Dad here. My kid wants a switch for Christmas and I have some questions

Ace Attorney trilogy heeft een Japanse release date gekregen trouwens, 21 februari. Nieuws over de PC en Westerse release volgt binnenkort.

En tenslotte: er is een nieuwe Dragon Quest Monsters game aangekondigd. Platformen en release datum onbekend, maar de serie heeft een verleden op Nintendo dus goede kans dat deze ook naar Switch komt.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 07-11-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:49:
Ace Attorney trilogy heeft een Japanse release date gekregen trouwens, 21 februari. Nieuws over de PC en Westerse release volgt binnenkort.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6tSateE.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgimpro
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 09:05
@Baelrog Ik heb zelf met necromancer gezien dat mijn Corpse lance niet altijd word weergegeven in erg drukke momenten. Ik vind dit een prima oplossing om de frames hoog te houden op de switch. Ik ben nu bezig met het levelen van een 2e character en vind het net zo fijn spelen als op de PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Laatst online: 15-09 11:45
[...]

Vraagje moet je voor couch coop elke twee joycons hebben of is elk 1 joycon ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Sjenker schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:18:
[...]

Vraagje moet je voor couch coop elke twee joycons hebben of is elk 1 joycon ook goed?
Als je coop doet is het speelbaar met elk 1 joycon. Zelf heb ik een pro controller en kreeg mijn broertje de twee joycons toen wij coop deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06-2023
Hallo allemaal,

Ik wil graag een Nintendo Switch aanschaffen, maar omdat er bij het bundle geen fysieke versie van Smash zit, vroeg ik mij af of het een download code is, of voorgeinstalleerd zoals bijv bij de 3DS wel eens het geval was?
Ik dacht dan om de digitale code te verkopen, en zelf een Smash te kopen in de winkel.
Of ben ik beter af met een Switch apart, vind de rode en blauwe joycons ook wel tof!

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Heb diablo gehaald maar wat is precies het verschil als ik normale game start of seasonal game met een nieuwe char?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 11:57
Stylze schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:54:
Heb diablo gehaald maar wat is precies het verschil als ik normale game start of seasonal game met een nieuwe char?
Season is alles weer opnieuw beginnen met wat extra's die je in non season niet krijgt met na het season wordt je char non-season. Dus ik zou voor nu lekker season beginnen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Laatst online: 15-09 11:45
Baelrog schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:46:
[...]

Als je coop doet is het speelbaar met elk 1 joycon. Zelf heb ik een pro controller en kreeg mijn broertje de twee joycons toen wij coop deden.
Nice, hoe werkt dat trouwens met co-op en characters? Moet je medespeler een eigen character aanmaken met eigen progressie etc. Lijkt mij namelijk wel zuur als je al tijdje aan het spelen bent en iemand wil aanhaken, dat diegene underleveled is of dat je samen eerst weer opnieuw moet beginnen.
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.