Wat nieuws op maandag:
- Er komt een nieuwe Wolfenstein game naar Switch

Het is nog niet duidelijk of dit Youngblood of Wolfenstein III wordt.
- de SEGA Ages port van Phantasy Star
komt de 31ste uit, zeer waarschijnlijk meteen wereldwijd.
Remmetje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:05:
Wat me dit weekend trouwens op viel. Ik heb op verschillende momenten online Mario Tennis potjes proberen te spelen (zowel standaard toernooi als zonder power-ups) maar hij heeft echt moeite om tegenstanders te vinden. Soms gewoon minuten lang zoeken... De game lijkt zo goed als dood online, wat wel erg zonde is. Geen idee of dit samenhangt met het feit dat online nu betaald is maar het viel mij wel op dat het wel heel snel is gegaan.
Anderen die dezelfde ervaring delen?
Ik heb Aces niet, maar ik dacht gelezen te hebben dat ook voor NSO de online community serieus aan het krimpen was. Hoe groot de verdere impact van NSO zelf is weet ik niet... maar ik hoop dat Nintendo iets gelijkaardigs gaat doen als in Japan, en bij sommige Switch bundles en games drie maanden gratis NSO bijvoegt. Dergelijke weggeefacties hebben destijds ook veel gedaan voor Microsoft.
Emmavdv schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:56:
[...] Er is echter wel iets anders wat me een beetje tegen begint te staan. Er worden een hoop spellen op de Switch opnieuw uitgebracht, maar ondanks dat het dan gaat om games van toch al behoorlijk wat jaren oud mag je gewoon weer de hoofdprijs betalen! Op de WII kwam het redelijk vaak voor dat de titels die niet van Nintendo zelf waren na verloop van tijd in prijs daalden, maar dat lijkt nu totaal niet het geval. [...] Dit is voor mij reden om nu toch serieus te overwegen naar een andere console over te stappen, ondanks dat ik erg veel plezier heb gehad van mijn switch.
Eenvoudige oplossing: ports niet op launch kopen

Ik zie wel degelijk veel koopjes, als je wat geduld en moeite erin steekt. De NL/BE markt is hiervoor misschien niet de beste markt, maar in Frankrijk, Duitsland en Engeland kan je best wat korting scoren, zelfs op first-party games.
Een tweede console of PC voor erbij kan nooit kwaad natuurlijk. Digitale kortingen zijn zeker op PC aggressiever
Reminder: op 1 november komt Transistor naar Switch. Als je deze nog niet gespeeld hebt... dit is een indie pareltje. Ook Supergiant's andere klassieker Bastion is ondertussen beschikbaar. En op 2 november krijgen we Diablo 3
[
Voor 5% gewijzigd door
JackAvery op 29-10-2018 15:49
. Reden: Transistor komt uit! ]