[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

urk_forever schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

[...]

Wat wel een minpuntje is, is dat als je je Switch op bijvoorbeeld Nederlands hebt ingesteld dan kan je in je account niet kiezen voor een andere taal voor de games. Ik heb de Switch op nederlands ingesteld voor de kinderen, maar voor mij zijn de games dan ook in het nederlands, terwijl ik liever engels zou hebben.
Even hierop terugkomend... Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar bij mij spelen de kids op Nederlands en ik Engels. Het kan dus weldegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Megalodon86 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:22:
Erg cool, maar echt no way dat ik met die dure bende zou gaan knutselen.
Ik zou het alleen doen om een fatsoenlijke d-pad toe te voegen.

Maar omdat Hori nu een Joycon met d-pad uitgebracht, ga ik daar liever voor. Alleen die Zelda of Mario themed Joycon, die hier in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn jammergenoeg spuuglelijk. Alleen de blauwe, die wel mooi is, is helaas erg moeilijk verkrijgbaar.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Dark Souls is vanochtend binnengekomen! Yaaay! Kan me dit weekend mooi uitleven dan..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Edmin schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Even hierop terugkomend... Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar bij mij spelen de kids op Nederlands en ik Engels. Het kan dus weldegelijk.
Taalinstellingen zijn volgens mij inderdaad per account, niet per Switch.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Vorige hebben week hebben de kinderen (4&7) voor het eerst kennins gemaakt met mario kart 8 op een Wii-u. Ze waren helemaal verkocht.

Sinds de Wii volg ik nintendo eigenlijk niet meer buiten de grote newsitems links en rechts. Nu vraag ik me af welke console aan te schaffen. De Wii-U is beduidend goedkoper dan de Switch en lijkt kindvriendelijker maar dat kan maar schijn zijn? De Wii-U ziet er allesinds robuster uit.

Het leuke aan de Wii-U was de controller, zwaaien, meppen en sturen het kan er allemaal mee. Kan dit bij de switch ook? En zijn er genoeg games voor de jongsten?

Hoe future proof is de Wii-U nog? Ik lees dat de switch wel aan slaat met veel nieuwe games en het Wii-U aanbod eerder beperkt is.

Sorki#2242

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:30
Sorki schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:47:
Vorige hebben week hebben de kinderen (4&7) voor het eerst kennins gemaakt met mario kart 8 op een Wii-u. Ze waren helemaal verkocht.

Sinds de Wii volg ik nintendo eigenlijk niet meer buiten de grote newsitems links en rechts. Nu vraag ik me af welke console aan te schaffen. De Wii-U is beduidend goedkoper dan de Switch en lijkt kindvriendelijker maar dat kan maar schijn zijn? De Wii-U ziet er allesinds robuster uit.

Het leuke aan de Wii-U was de controller, zwaaien, meppen en sturen het kan er allemaal mee. Kan dit bij de switch ook? En zijn er genoeg games voor de jongsten?

Hoe future proof is de Wii-U nog? Ik lees dat de switch wel aan slaat met veel nieuwe games en het Wii-U aanbod eerder beperkt is.
Simpel - de WiiU is dood. Er worden geen nieuwe games meer voor gemaakt, in de meeste winkels zijn ze al grotendeels uit de schappen verdwenen, daar zit gewoon geen toekomst meer in. Als je een leuke deal kunt vinden met wat games kun je er nog best een hoop lol mee hebben, maar what you see is what you get.

De Switch is nieuw en alle nieuwe games buiten de 3DS komen voor dat systeem uit. Kindvriendelijke spellen zijn er al genoeg, want Mario Kart is er ook op de Switch, Mario Party komt eraan en Smash Bros doet het ook altijd goed. Als je graag motion controls gebruikt, dat kan ook. De joycons kunnen eenzelfde functie als de Wii Remote vervullen.

Als je graag knutselt, dan kun je ook Nintendo Labo overwegen. Kun je eerst uit karton allerlei modellen in elkaar zetten, en die daarna in spellen gebruiken.

Wat mij betreft is dit dus geen moeilijke keuze, ik zou nu geen WiiU meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Seal64 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Simpel - de WiiU is dood. Er worden geen nieuwe games meer voor gemaakt, in de meeste winkels zijn ze al grotendeels uit de schappen verdwenen, daar zit gewoon geen toekomst meer in. Als je een leuke deal kunt vinden met wat games kun je er nog best een hoop lol mee hebben, maar what you see is what you get.

De Switch is nieuw en alle nieuwe games buiten de 3DS komen voor dat systeem uit. Kindvriendelijke spellen zijn er al genoeg, want Mario Kart is er ook op de Switch, Mario Party komt eraan en Smash Bros doet het ook altijd goed. Als je graag motion controls gebruikt, dat kan ook. De joycons kunnen eenzelfde functie als de Wii Remote vervullen.

Als je graag knutselt, dan kun je ook Nintendo Labo overwegen. Kun je eerst uit karton allerlei modellen in elkaar zetten, en die daarna in spellen gebruiken.

Wat mij betreft is dit dus geen moeilijke keuze, ik zou nu geen WiiU meer kopen.
Mario Party is er al ;) Smash Bros komt eraan, Pokemon ook. Voordeel met de Switch is dat je in één keer met 2 spelers kunt spelen (uiteraard moet het spel wel 2 spelers ondersteunen.. bij Mario Kart is dat geen probleem).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Sorki schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:47:

Ik heb geen Wii-U, maar wel een Wii en een Switch. De zeven-jarige zit het lieftst continu achter dat ding (as we speak sinds 11u vanmorgen met een vriendje). En de drie-jarige heeft al wat interesse.

Er is een lading geweldige spellen beschikbaar: Mario Odyssee, Kirby, Mario Party, Mario Kart, vinden kinderen echt geweldig. Aangekondigde games zoals Super Mario Bros is ook bijna gegarandeerd een hit.

Een WiiU zou ik niet meer doen. Het is nooit echt een succes geworden en het game aanbod is dus beperkt. De enige uitzondering die ik kan bedenken is als je een preciese lijst met games hebt die je wilt spelen en die toevallig in een koop voor een bodemprijs inclusief hardware kan scoren. Maar dan nog zit je er mee dat een 7 jarige rap ouder wordt en dan interesse gaat krijgen voor nieuwe spellen die vriendjes ook hebben. De investering verliest dan heel snel waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Bedankt voor de reacties allemaal! Het zal de switch worden ;)
Nu nog een leuke deal afwachten.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Hallo allemaal! Mijn broertje was afgelopen zondag jarig en heeft inmiddels een Nintendo Switch. Nou heeft hij Splatoon 2 gekocht, maar kan het niet spelen omdat er een Online abonnement nodig is.

Nou vraag ik me het volgende af. Er zijn namelijk twee actieve gebruikers (met elk een eigen NNID) op deze Switch. Als ik zou willen dat beide gebruikers online kunnen spelen, heb ik dan een familielidmaatschap nodig? Of voldoet een individueel lidmaatschap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
Helaas, je moet voor beide online afsluiten. Familielidmaatschap is dus het voordeligste voor je.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
PDP komt met themed Gamecube controllers voor de Nintendo Switch:

https://www.gamespot.com/...-like-contr/1100-6462650/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Royy90 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:17:
Helaas, je moet voor beide online afsluiten. Familielidmaatschap is dus het voordeligste voor je.
Oh oké. Dan weet ik wat mij te doen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik moet zelf nog even kijken voor de GameCube controller adapter op de switch. Dan kan ik lekker met mn wavebird aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:07:
Gezien we op Tweakers zijn is er misschien wat interesse hiervoor: GameExplain heeft het eerste deel gepubliceerd van een technische analyse van Smash Ultimate. De auteur van de video focust op de gebruikte renderingmethodes en hoe ze een upgrade zijn van Smash voor WiiU.

[YouTube: An Early Tech Analysis of Super Smash Bros. Ultimate's Stages]

Hoge kwaliteitsvideo als je interesse hebt in renderingtechnieken, light phyisics etc. Dit is van dezelfde persoon die vorig jaar de Breath of the Wild engine in detail heeft geanalyseerd.
Deeltje 2:[YouTube: An Early Tech Analysis of Super Smash Bros. Ultimate's Stages - Part 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
Toch goed om je Switch door Nintendo te laten beoordelen ook al heb ik nauwlijks tot geen linker joy-con issues (1x tijdens Overcooked met 4 spelers) gehad sinds de realease dag. Gezien Mario party 23 nov hier binnen komt en dan wordt er meer naar beweging gevraagd.

Nintendo switch

[ Voor 7% gewijzigd door rudyman85 op 20-10-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
rudyman85 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:51:
Toch goed om je Switch door Nintendo te laten beoordelen ook al heb ik nauwlijks tot geen linker joy-con issues (1x tijdens Overcooked met 4 spelers) gehad sinds de realease dag. Gezien Mario party 23 nov hier binnen komt en dan wordt er meer naar beweging gevraagd.

[Afbeelding: Nintendo switch]
Heb je je hele Switch moeten opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
outlandos schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Heb je je hele Switch moeten opsturen?
Ja. Weet niet of dat een must is, denk dat als je je joy-con alleen opgestuurd dat dat voldoende is. Mn switch is lichtelijk krom (nauwlijks te zien..) toch op laten sturen en dat heeft geresulteerd op een goede linker joycon, blijkbaar ( had het wel aangegeven of ze de connectie met de joy-con wilden testen voor de zekerheid).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
Turfschipper schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 05:22:
Voor Zen pinball is het eerste Williams pack gelanceerd. Met 1 pin gratis; Fishtales. Echt een leuke klassieke toptafel.
Thx for the heads-up :)

Al heel wat leuke uurtjes aan besteed :P

Ik moet hier ook even een dieptepunt noemen: Taiko no Tatsujin.
Ik had de demo gedownload, omdat ik het spel wel eens eerder gezien had en het speltype met de bongo variant op de Gamecube leuk was. Maar wat een prutswerk: ellenlange licence en privacy statement, onduidelijke bediening en zo nog een zwik aan overduidelijk afraffelwerk. Een schande, zeker voor een full price game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:35
Rukapul schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:34:
[...]
Ik moet hier ook even een dieptepunt noemen: Taiko no Tatsujin.
Ik had de demo gedownload, omdat ik het spel wel eens eerder gezien had en het speltype met de bongo variant op de Gamecube leuk was. Maar wat een prutswerk: ellenlange licence en privacy statement, onduidelijke bediening en zo nog een zwik aan overduidelijk afraffelwerk. Een schande, zeker voor een full price game.
Ik moet je hier volledig gelijk in geven!
Ik heb de demo gedownload en krijg de (originele) controls niet goed onder de knie. Gewoon een beetje rammen met Don's (rood), zorgt ervoor dat hij ook de Ka's (blauw) doet. Daarnaast is de feedback nihil, dus het gevoel van slaan op een trommel is er voor mij niet.

Jammer, maar helaas, dit wordt hem niet.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47
Xerox schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 07:59:
[...]

Ik moet je hier volledig gelijk in geven!
Ik heb de demo gedownload en krijg de (originele) controls niet goed onder de knie. Gewoon een beetje rammen met Don's (rood), zorgt ervoor dat hij ook de Ka's (blauw) doet. Daarnaast is de feedback nihil, dus het gevoel van slaan op een trommel is er voor mij niet.

Jammer, maar helaas, dit wordt hem niet.
Ik heb de trommels hier staan, meegenomen uit Japan. Dan is het heel erg leuk om te doen, tranen over mijn wangen van het lachen leuk. Zonder de trommels is er inderdaad niet veel aan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

rudyman85 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:23:
[...]

Ja. Weet niet of dat een must is, denk dat als je je joy-con alleen opgestuurd dat dat voldoende is. Mn switch is lichtelijk krom (nauwlijks te zien..) toch op laten sturen en dat heeft geresulteerd op een goede linker joycon, blijkbaar ( had het wel aangegeven of ze de connectie met de joy-con wilden testen voor de zekerheid).
Interessant, ik heb nog steeds bij beide rechter joy-cons (en soms linker joy-cons) dat de communicatie soms wegvalt in 2p of 4p games. Hoe lang was je ze kwijt?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
psychoclown schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Interessant, ik heb nog steeds bij beide rechter joy-cons (en soms linker joy-cons) dat de communicatie soms wegvalt in 2p of 4p games. Hoe lang was je ze kwijt?
11 dagen in totaal, valt nog mee (vind ik..).

[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 21-10-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 19-09 14:01
Is Mario party al iets voor een 5 jarige?
Op zoek naar een leuke game waar die ook wat mee kan doen.

Meestal kijkt hij het liefst mee als wij zelf Zelda spelen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
Mbt d3, als ik zo een beetje het internet er op nasla, is de gemeenschap een beetje verdeeld mbt het aanschaffen van het spel op de switch. Nu begin ikzelf ook te twijfelen om het spel aan te schaffen; is het dan idd zonde van me geld als ik het al op de pc heb (800+ uur gespeeld) ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:35
sderooij schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:18:
Mbt d3, als ik zo een beetje het internet er op nasla, is de gemeenschap een beetje verdeeld mbt het aanschaffen van het spel op de switch. Nu begin ikzelf ook te twijfelen om het spel aan te schaffen; is het dan idd zonde van me geld als ik het al op de pc heb (800+ uur gespeeld) ? :o
Waarom zou het zonde zijn? De graphics op de PC zijn misschien wel beter, maar op de Switch kan je portable spelen. Het spelen met een controller vind ik zelf ontzettend fijn.

De vraag is echter: vind je het voor jezelf gerechtvaardigt/nodig om het spel opnieuw aan te schaffen en te willen spelen?
(Voor mij bv niet, ik heb 'm op de PS4 en neem de Switch nooit mee voor onderweg)

[ Voor 5% gewijzigd door Xerox op 21-10-2018 18:22 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Royy90 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:17:
Hoe zit dat dan? Ik dacht dat Splatoon ook gewoon single player had? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
Gonadan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:28:
[...]

Hoe zit dat dan? Ik dacht dat Splatoon ook gewoon single player had? :?
Heb zelf geen Splatoon2, maar als je online wil dan moet je betalen voor Nintendo Online. Ik vermoed dat je de single player wel kan spelen zonder abbo, maar dat zou een tweaker met splatoon hier waarschijnlijk beter weten.

Als je dus meerdere accounts met nnid hebt gekoppeld moeten ze per persoon een actief online abbo hebben om online te spelen.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Royy90 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Heb zelf geen Splatoon2, maar als je online wil dan moet je betalen voor Nintendo Online. Ik vermoed dat je de single player wel kan spelen zonder abbo, maar dat zou een tweaker met splatoon hier waarschijnlijk beter weten.

Als je dus meerdere accounts met nnid hebt gekoppeld moeten ze per persoon een actief online abbo hebben.
Ja zo zou ik het ook verwachten, maar ik kreeg het gevoel dat het überhaupt niet te spelen is zonder abonnement. Hopelijk heb ik dat gewoon verkeerd begrepen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er zit een SP campaign in Splatoon, maar die is meer fluff dan wat anders. De kern van de game is het online gedeelte en daar heb je een abo voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gonadan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:37:
[...]

Ja zo zou ik het ook verwachten, maar ik kreeg het gevoel dat het überhaupt niet te spelen is zonder abonnement. Hopelijk heb ik dat gewoon verkeerd begrepen. :P
Dat begreep je verkeerd idd.

De single player modi (regulier en octo expansion) zijn gewoon speelbaar zonder abo, evenals de LAN-mode multiplayer.

Wat er bedoeld werd is dat voor beide *acounts* een abo nodig is om online te spelen, en dat bij 2 accounts een familiy plan al onmiddelijk goedkoper is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Edmin schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:50:
Er zit een SP campaign in Splatoon, maar die is meer fluff dan wat anders.
De singleplayer campaign in Splatoon 2 is inderdaad niet zo sterk (vond die in Splatoon 1 op de Wii U beter), maar de Octo Expansion daarentegen is 👌.

spoiler:
De moeilijkheidsgraad van Octo Expansion ligt alleen wel een stukje hoger dan de standaardcampaign. Behendigheid en/of geduld is een vereiste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xQCWGmNA7emesTxQQJtoywBP/full.gif
(Bovenstaande animatie uit YouTube: Splatoon 2: Octo Expansion with a side of salt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
trekker22 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:34:

Hier speelt de 5-jarige The Lego Ninjago videogame, vindt ie erg leuk. Hij heeft wel ervaring met Lego games op de PS4. Mario Party ben ik niet aan begonnen, leek me te lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wat nieuwtjes van de afgelopen dagen:

- Wargroove is helaas uitgesteld tot Q1 2019. In een progress report legt men uit dat ze aan de campaign hebben gewerkt die nu ook voice acting en cutscenes lijkt te hebben. Verder bespreken ze de lijst aan content die in de game aanwezig zal zijn.

- Ook Shakedown: Hawaii komt nu pas uit in Q1 2019. Deze was origineel voor het launchjaar gepland, maar goed, het is een eenmansstudio. Een nieuwe trailer:

- Tenslotte: Digital Foundry's analyse van Dark Souls voor Switch staat nu op YouTube. Al bij al is de Switch versie eerder een beter presterende versie van het originele spel, dan de 'remasterede' versie met nieuwe lightning rendering etc. Posiitieve evaluatie dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

JackAvery schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:09:
Wat nieuwtjes van de afgelopen dagen:

- Ook Shakedown: Hawaii komt nu pas uit in Q1 2019. Deze was origineel voor het launchjaar gepland, maar goed, het is een eenmansstudio. Een nieuwe trailer:
Dat ziet er wel heel tof uit, krijg er een beetje een GTA 2 gevoel bij. Die moet ik even in de gaten houden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat is jullie ervaring qua robuustheid van de controllers? Ik ben zelf die gamecube dingen gewend en daarmee kon je bijna een Nokia 3310 stuk slaan. Later had ik Wii wat wel iets minder was maar nog steeds heel erg stevig, zit Nintendo tegenwoordig ook nog op dat niveau?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Gonadan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:27:
Wat is jullie ervaring qua robuustheid van de controllers? Ik ben zelf die gamecube dingen gewend en daarmee kon je bijna een Nokia 3310 stuk slaan. Later had ik Wii wat wel iets minder was maar nog steeds heel erg stevig, zit Nintendo tegenwoordig ook nog op dat niveau?
De Joycon voelen mij vrij breekbaar aan al kunnen ze wel tegen een (klein) stootje. De Pro controller voelt echter erg robuust aan. Maar dat is allemaal op geen enkel wetenschappelijk feit gebaseerd... :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

..zit Nintendo tegenwoordig ook nog op dat niveau?
Ze gebruiken nog steeds Nintendium ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
Nintendo heeft de grootste zwakte van de GC controller opgelost! De cavia kan bij de Switch Pro Controller de kabel niet doorknagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Alleen jammer dat ze de Nintendium coating op het scherm vergeten zijn. Ben er best voorzichtig mee, maar zitten toch al een paar krassen op. :|

Andere dingetje: Zijn er inmiddels nog een beetje leuke race games uit op de switch? Behalve fast RMX heb ik nog niet echt iets kunnen vinden en mario kart ben ik ondertussen wel een klein beetje klaar mee.

Gear Club trekt me niet echt en V rally krijgt ook vrij matige recensies... Veel meer heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 57% gewijzigd door Charly op 22-10-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 20:44
De Joycons vind ik echt redelijk fragiel, vrij teleurstellend.
De Pro Controller daarentegen is super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
Xerox schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Waarom zou het zonde zijn? De graphics op de PC zijn misschien wel beter, maar op de Switch kan je portable spelen. Het spelen met een controller vind ik zelf ontzettend fijn.

De vraag is echter: vind je het voor jezelf gerechtvaardigt/nodig om het spel opnieuw aan te schaffen en te willen spelen?
(Voor mij bv niet, ik heb 'm op de PS4 en neem de Switch nooit mee voor onderweg)
heb er nog even over nagedacht, en absoluut, ga het spel aanschaffen met name voor de mobiele ervaring (gezien ik ook veel onderweg ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Charly schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:53:
Alleen jammer dat ze de Nintendium coating op het scherm vergeten zijn. Ben er best voorzichtig mee, maar zitten toch al een paar krassen op. :|
Glazen screenprotector is op dat vlak wel fijn :) Plastic breekt niet snel maar krasjes kan je makkelijk krijgen.
Andere dingetje: Zijn er inmiddels nog een beetje leuke race games uit op de switch? Behalve fast RMX heb ik nog niet echt iets kunnen vinden en mario kart ben ik ondertussen wel een klein beetje klaar mee.

Gear Club trekt me niet echt en V rally krijgt ook vrij matige recensies... Veel meer heb ik nog niet kunnen vinden.
In november krijgen we Grip Racing, in december komt Team Sonic Racing uit [uitgesteld tot 21 mei 2019], in februari Trials Rising. Not sure of dat iets is? Qua serieuzere racing games valt het inderdaad een beetje tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 25-10-2018 18:27 . Reden: Team Sonic Racing update, datum uitgesteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ik zit ook met mijn joycons en wegvallende connectie. Daarnaast zit er een scherpe rand op mijn linker shoulderbutton. lijk op een restant van het persen in de fabriek ofzo. Helaas is mijn garantie verlopen en heb ik de switch van iemand gekocht die deze in Italië heeft gekocht op release. Weet iemand of ze geld rekenen voor joycons reparatie ivm wegvallende verbinding buiten garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
SmooK schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:11:
Ik zit ook met mijn joycons en wegvallende connectie. Daarnaast zit er een scherpe rand op mijn linker shoulderbutton. lijk op een restant van het persen in de fabriek ofzo. Helaas is mijn garantie verlopen en heb ik de switch van iemand gekocht die deze in Italië heeft gekocht op release. Weet iemand of ze geld rekenen voor joycons reparatie ivm wegvallende verbinding buiten garantie?
Geen idee, maar je kan het eventueel zelf ook fixen met een stukje schuimrubber achtig materiaal. Even online zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SmooK schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:11:
Je hebt overal in Europa 2 jaar garantie op hardware, dus hoe kan je garantie verlopen zijn? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 08:57
Je hebt gelijk. Echter gaf de Nintendo site bij het aanmelden aan dat ik uit de garantie zou zijn. Ik ga morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Emphast schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:43:
De Joycons vind ik echt redelijk fragiel, vrij teleurstellend.
De Pro Controller daarentegen is super :)
Dat zou redelijk teleurstellend zijn. Juist die joycons ga je voor Mario Party en dergelijke gebruiken. :P

Hebben ze nog steeds out of the box verbindingsproblemen of is dat nu beter?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
SmooK schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:38:
Je hebt gelijk. Echter gaf de Nintendo site bij het aanmelden aan dat ik uit de garantie zou zijn. Ik ga morgen maar eens bellen.
Het is mogelijk dat Nintendo erop staat dat je je garantie via de winkel waar je m gekocht hebt, claimt. Ik denk dat ze slechts één jaar fabrieksgarantie geven, je twee jaar heb je via de winkel. Kan je nog steeds proberen aandringen natuurlijk, maar dat is gewoon hoe de EU garantieregeling werkt. In ieder geval succes!
Gonadan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:42:
[...]

Dat zou redelijk teleurstellend zijn. Juist die joycons ga je voor Mario Party en dergelijke gebruiken. :P

Hebben ze nog steeds out of the box verbindingsproblemen of is dat nu beter?
Dit hangt er wat vanaf welke revisie je hebt. Zelfs met de fixes blijven de joycons redelijk zwakke antennes hebben, dus onder andere de meubels e.d. waar je speelt en de afstand tot de Switch kan meespelen. Maar binnen een afstand van 5 meter zou alles toch wel echt moeten kunnen werken.

Ik zou nu wel niet de joycons 'fragiel' noemen, maar dat ze niet zo sterk zijn als een klassieke controller is gewoon te verwachten gezien hun grootte, gewicht, en de tech die erin moet raken. Overleven ze een val? Waarschijnlijk wel. Moet je er een Nokia 3310 mee gaan kapothameren? Nee best niet :P

[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 22-10-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Het is mogelijk dat Nintendo erop staat dat je je garantie via de winkel waar je m gekocht hebt, claimt. Ik denk dat ze slechts één jaar fabrieksgarantie geven, je twee jaar heb je via de winkel.
Ik weet het haast wel zeker. ;)

Garantie – Nintendo Switch-hardware (PDF, 1465 kB)
12 MAANDEN FABRIEKSGARANTIE – NINTENDO-HARDWARE

In ander nieuws, beelden van Octopath in een vroeg stadium zijn gepubliceerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CafQFWm.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door RayNbow op 23-10-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
NMe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Je hebt overal in Europa 2 jaar garantie op hardware, dus hoe kan je garantie verlopen zijn? :?
Omdat garantie vanuit de verkoper en garantie vanuit coulance van de fabrikant, twee verschillende dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
:+ Blij om te horen dat mijn geheugen nog werkt
Ff door die presentatie gegaan, vrij interessant om te lezen allemaal. De programmeur in het tweede deel legt onder andere uit hoe ze loading time optimalisatie doen in UE4. Thanks for sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:31
Weet een van jullie of er iets bestaat waar je kunt ingeven welke games je vet vind en op basis daarvan nieuwe games aanbeveeld? Bijvoorbeeld door te kijken wat andere gebruikers leuk vinden die een beetje dezelfde games leuk vinden als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Emmavdv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:29:
Weet een van jullie of er iets bestaat waar je kunt ingeven welke games je vet vind en op basis daarvan nieuwe games aanbeveeld? Bijvoorbeeld door te kijken wat andere gebruikers leuk vinden die een beetje dezelfde games leuk vinden als jij.
Ik zou wel reviews lezen, maar zeker op je eigen mening af gaan. YouTube video's kijken en zelf de beslissing nemen :)

Zelf ken ik niet geen platform zoals je die beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Emmavdv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:29:
Ik zou het zo niet weten, het enige wat in de buurt komt is misschien metacritic (?) je kan aan de zijkant het genre selecteren. review scores van sites en gebruikers staan er dan bij.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
@Emmavdv, er zijn wel een aantal zoekbare databases met Switch games, maar ik heb nog geen platform gezien dat suggesties doet op basis van je smaak of eerder gekochte games. Zelf bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
JackAvery schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:56:
@Emmavdv, er zijn wel een aantal zoekbare databases met Switch games, maar ik heb nog geen platform gezien dat suggesties doet op basis van je smaak of eerder gekochte games. Zelf bouwen?
Daar zat ik inderdaad aan te denken op het moment dat het niet blijkt te bestaan. Ik zit alleen een beetje in mijn maag met dat je wel gebruikers nodig hebt die ook daadwerkelijk aangeven wat ze van een bepaalde game vinden voordat je dingen op een betrouwbare manier kunt aanbevelen. Implementatie d.m.v. AI is niet zo heel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
@Emmavdv je zou data kunnen importeren vanuit bijvoorbeeld Grouvee (via de GiantBomb API) of IGDB.com. Uit bijvoorbeeld igdb kan je populariteit of user ratings sourcen. OpenCritic werkt momenteel ook aan een API, die in alpha lijkt te zijn. Het is dus zeker mogelijk om aan lijsten van games te raken en aan user/reviewscores. Maar sommige data ga je inderdaad toch nog zelf moeten sourcen :)

Blijkbaar krijgt Fortnite in november een fysieke release op consoles. De 'deep freeze' bundle bevat een aantal items en 1000 vbucks.

Afbeeldingslocatie: https://image.smythstoys.com/original/desktop/170022.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

JackAvery schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:48:
@Emmavdv je zou data kunnen importeren vanuit bijvoorbeeld Grouvee (via de GiantBomb API) of IGDB.com. Uit bijvoorbeeld igdb kan je populariteit of user ratings sourcen. OpenCritic werkt momenteel ook aan een API, die in alpha lijkt te zijn. Het is dus zeker mogelijk om aan lijsten van games te raken en aan user/reviewscores. Maar sommige data ga je inderdaad toch nog zelf moeten sourcen :)

Blijkbaar krijgt Fortnite in november een fysieke release op consoles. De 'deep freeze' bundle bevat een aantal items en 1000 vbucks.

[Afbeelding]
Alleen een download-code in de doos staat er, niet echt fysiek dus :P

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Skarloc schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Alleen een download-code in de doos staat er, niet echt fysiek dus :P
De doos is fysiek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
Ideaal voor collectors die Fornite fan zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Zo, Pokemon Lets Go Eevee ook besteld! Benieuwd! Red/Blue en Yellow helemaal grijs gespeeld, gezien dit een Yellow remake is komt dit vast goed! Voorbereidingen treffen voor de RPG uit 2019!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
JackAvery schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:48:

[Afbeelding]
Ja! Dat kan goed gebruikt worden om in ieder geval een overzicht van alle games te importeren. De ratings die er op staan kun je natuurlijk gebruiken, want als een game heel laag scoort is het waarschijnlijk voor iedereen een flop. Je kunt vermoedelijk alleen niet de ratings koppelen aan 1 gebruikersprofiel, en dat maakt het voor mijn idee weer lastig, want dat is wel wat je wilt op het moment dat je bijvoorbeeld wilt adviseren d.m.v. bijv. neurale netwerken. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Ark release date is bevestigd voor 30-11-2018!

Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Wil een 2de hands switch voor mijn zoontje kopen. En verkoper biedt account met games mee aan. Net al even gezocht in het topic, maar er zitten geen nadelen aan verder? Zolang ik het maar aan mijn mail overzet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:20
DarkChylde schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:09:
Wil een 2de hands switch voor mijn zoontje kopen. En verkoper beidt account met games mee aan. Net al even gezocht in het topic, maar er zitten geen nadelen aan verder? Zolang ik het maar aan mijn mail overzet toch?
Zolang het fysieke games zijn, geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Jasper schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:38:
[...]

Zolang het fysieke games zijn, geen issue.
Gaat helaas om digitaal. Vandaar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
DarkChylde schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:04:
[...]

Gaat helaas om digitaal. Vandaar de vraag...
Dan helaas niet. óf je moet inderdaad regelen dat je het wachtwoord van zijn nintendo account kan krijgen en daar het mailadres aanpast (als dat kan). Het is volgens mij wel tegen de algemene voorwaarden van nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 17:17
DarkChylde schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:09:
Wil een 2de hands switch voor mijn zoontje kopen. En verkoper biedt account met games mee aan. Net al even gezocht in het topic, maar er zitten geen nadelen aan verder? Zolang ik het maar aan mijn mail overzet toch?
En dan nog is het voor hem een fluitje van een cent om na de verkoop even met Nintendo contact op te nemen en zijn account terug te krijgen...

Tevens oppassen dat het niet illegale games zijn en de Switch gebanned is;)

[ Voor 43% gewijzigd door Qweridee op 24-10-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietse
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 19:13
nog niet lang in het bezit van een Switch en gister tevergeefs even rond gekeken in de Eshop.
Is er een mogelijkheid tot het "wishlisten" van bepaalde games?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emphast
ietse schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:08:
nog niet lang in het bezit van een Switch en gister tevergeefs even rond gekeken in de Eshop.
Is er een mogelijkheid tot het "wishlisten" van bepaalde games?
Je kan wishlisten in de e-shop, maar dat geeft je jammer genoeg geen melding wanneer het spel on sale gaat.
Hiervoor kan je beter gebruik maken van https://nintendeals.herokuapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietse
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 19:13
Emphast schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Je kan wishlisten in de e-shop, maar dat geeft je jammer genoeg geen melding wanneer het spel on sale gaat.
Super! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Emphast schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Nice, die kende ik nog niet. Vraagje, waar staat 'US' voor? MS staat voor Metascore denk ik van Metacritic?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emphast
Nitai schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Nice, die kende ik nog niet. Vraagje, waar staat 'US' voor? MS staat voor Metascore denk ik van Metacritic?
Je kan kiezen voor welke e-shop je verwittigd wil worden.

🇺🇸 = United States
🇨🇦 = Canada
🇲🇽 = Mexico
🇪🇺 = EU
🇬🇧 = Great Britain
🇷🇺 = Russia
🇦🇺 = Australia
🇯🇵 = Japan

Edit: Oops, je bedoelde de kolom. Dat is User Score op metacritic (niet de critics).

[ Voor 7% gewijzigd door Emphast op 25-10-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Nitai schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

User Score. Let erop dat deze website enkel werkt als je effectief een reddit account gebruikt.

Trouwens, blijkbaar is SEGA aan het experimenteren met Dreamcast emulatie op Switch, volgens een interview met Famitsu. Hun emulator staat nog niet op punt, maar SEGA lijkt wel degelijk de intentie te hebben om Dreamcast games op Switch te releasen. Dit zou onder het SEGA Ages label vallen.

Ik heb de specifieke vraag + eigen vertaling hier ff onder gezet:
――ステージでは堀井さんが「ドリームキャストが動きそう」という発言もありました。

堀井
現状、Nintendo Switch上で(ドリームキャストのソフトが動作するエミュレーターが)動きそうな目処は立ちました。
ただ、エミュレーションをするのか、それともソースコードを拾ってリメイク的に作るのかで、移植作業はぜんぜん違ってきます。
そこはタイトルごとにセガさんが選択すると思うのですが、エミュレーションもやっておいたほうが数は増やせますので。

Translation:

―― Mr. Horii, you also mentioned "Dreamcast seems to work" on stage.

Horii: At present we have started with the goal of getting it (an emulator that executes Dreamcast software) to work on Nintendo Switch. However, there is the question if we should emulate or remake the [games] with gathered source code, [and[ this makes the porting work completely different. I think SEGA will decide this on a title by title basis, but if we can also emulate we can increase the number of [potential] titles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25

jOzh

Sweet dude!

trekker22 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:34:

Mijn zoontje van 5 vind Toad Treasue Tracker heel erg leuk. Gaat hem ook verrassend goed af.

Grab shell dude!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NastyNick
  • Laatst online: 05-09 10:18
Kirby is een leuk spel en prima te doen voor een 5 jarige. Mijn zoontje van 4 heeft op enkele eindbazen na het spel zelf uitgespeeld.

[ Voor 39% gewijzigd door NastyNick op 24-10-2018 10:55 ]

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Emmavdv schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Daar zat ik inderdaad aan te denken op het moment dat het niet blijkt te bestaan. Ik zit alleen een beetje in mijn maag met dat je wel gebruikers nodig hebt die ook daadwerkelijk aangeven wat ze van een bepaalde game vinden voordat je dingen op een betrouwbare manier kunt aanbevelen. Implementatie d.m.v. AI is niet zo heel ingewikkeld.
Dat zou vet zijn. Heeft Metacritic geen API hiervoor?

Ik zag wel dit langskomen: https://github.com/csu/pymetacritic een scraper.. zelf zit ik totaal niet in de programmeer-kant om iets zinnigs te zeggen over het nut of de toepassing ervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Is de Switch console eigenlijk regiovrij ? want op eGlobal staat ie 267 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
Katmi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:35:
Is de Switch console eigenlijk regiovrij ? want op eGlobal staat ie 267 euro.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Staat lekkerlijk in de OP. :D :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Een belangrijke bijbehorende vraag is of garantie regiovrij is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Wat random nieuwtjes:

Nintendo is begonnen aan de marketing voor Civilization 6: ze maken een korte YT serie die als een soort van tutorial functioneert. Best charmant:

Voor zij die het gemist hebben, Rogue Legacy en de (ietwat geflopte maar naar het schijnt goede) 'opvolger' Full Metal Furies komen begin november uit op Switch:

En het werk aan Terraria's Switch versie blijft doorgaan, maar het einde lijkt nog niet in zicht volgens deze Terraria developer op Twitter die een screenshot postte.

Als er mensen wijn die van financieel nieuws houden: op 30 oktober publiceert Nintendo de resultaten van de eerste helft van dit fiscale jaar. Verwacht updates van de hardware cijfers, en de eerste verkoopcijfers van onder andere Super Mario Party. Ik denk zelf dat Nintendo min of meer op koers zal liggen voor hun projecties, die vooral gaan afhangen van hoe Pokemon en Smash verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Honesty

kattenneus!

Hoewel OP zeer uitgebreid en mooi is staat er nog niks over accessoires, kerst komt eraan en vanwege de populariteit van Fortnite willen de zoontjes allebei een Headset, nu las ik zelf dat je beperkte keuze hebt vanwege USB-C en geen bluetooth of ben je het beste af met een wired minijack headset?
Ik sta open voor goede tips op amazon.de of ali.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Honesty schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:05:
Hoewel OP zeer uitgebreid en mooi is staat er nog niks over accessoires, kerst komt eraan en vanwege de populariteit van Fortnite willen de zoontjes allebei een Headset, nu las ik zelf dat je beperkte keuze hebt vanwege USB-C en geen bluetooth of ben je het beste af met een wired minijack headset?
Ik sta open voor goede tips op amazon.de of ali.
Ik had zelf ook een beetje onderzoek gedaan hiernaar. Het probleem die ik zelf ondervond was het feit dat Nintendo online voice chats via hun eigen app wilt laten doen. Dus als je zowel naar je vrienden en naar het spel wilt luisteren dan heb je dus een 'speciale' headset nodig die geluid van 2 verschillende apparaten kan weergeven in de headset. Die bestaan gelukkig wel, maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan niet met 100% zekerheid zeggen.

Maar als ze alleen Fortnite spelen, dan zouden deze headsets wel werken volgens de bron, want de voice chat doet Fortnite zelf in de game, dus hoef je de Nintendo Online App niet te gebruiken.

Maar als ze naar een andere spel online met voice chat op de Switch willen spelen dan zijn ze genoodzaakt om een 'speciale' headset te kopen.

Als er iemand is die meer kennis erover heeft schroom dan niet om mij te verbeteren ;) :9 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Aanvulling op @Simyager : CNet heeft een lijst van geteste wireless USB headsets die werken met Fortnite op Switch.

Headsets met een 3.5mm jack kan je dacht ik docked gewoon inpluggen, maar het moet dan wel een jack met drie ringen zijn, anders ondersteunt ie geen microfoon op de 3.5mm plug.

Als je bluetooth headsets wilt gebruiken zijn er ook bluetooth transmitters die je apart in de jack kan steken, maar ik weet niet of de microfoon dan werkt en je riskeert dan ook gemakkelijker audio-lag, denk ik.

Note: dit is allemaal opgezocht, niet zelf getest :)

Edit: volgens Focus Home's financieel rapport van H1 FY2018 komt Vampyr (PS4 Trailer) naar Switch. Releasedatum is onbekend, maar Q3 wordt vermeld, dus dat zou vrij binnenkort zijn.
In Q3, the Group will continue to maximise the potential of the Vampyr licence. After the game's impressive success on PC, Xbox One and PS4, it will be Nintendo Switch's turn to welcome the DontNod title to reach an even wider audience.

[ Voor 36% gewijzigd door JackAvery op 26-10-2018 09:12 . Reden: Aankondiging Vampyr port ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@JackAvery ik heb zelf een g933 headset, maar ze geven niet aan hoe die moet werken. Denk dan de adapter in de usb poort pluggen en de headset zou dan moeten werken. Misschien maar eens een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

RE4, RE1 en Re0 voor Switch.

Ik heb alleen interesse in RE1 als het een port van de remaster is. RE4 heb ik nog voor de Cube.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MA
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 09:18
Ik overweeg een Switch te kopen omdat ik een tijdje op zoek ben naar een volwassen manier van mobiel gamen (dus niet dat gepriegel op mijn iPad zeg maar).

Maar ik twijfel erg omdat ik van oudsher niet de grootste Nintendo fan ben qua games. In mijn beleving draait het bij Nintendo vaak om erg ‘Japanse’ games als Mario, een beetje kinderlijk zeg maar. Ik bedoel dit overigens niet oneerbiedig, maar vind het lastig om het type game te omschrijven dat ik associeer met Nintendo. Ik hou meer van realistischere games met mensen in de hoofdrol. Hitman bijvoorbeeld (realistisch.. ;)) Of strategiespellen.

Maar klopt dit vooroordeel? Of heeft Nintendo ook games die meer in mijn straatje passen? Mijn game hoogtijdagen zijn 20 jaar terug, dus ik dacht: laat ik het de experts vragen.

(Edit: ik zie op andere fora dat mijn vraag nogal gevoelig kan liggen in de gamewereld, vanwege rivaliteit tussen fans van diverse consoles. Mijn vraag is uiteraard niet bedoeld als flame bait, maar oprecht. Ik ben benieuwd hoe Nintendo er tegenwoordig voor staat met zijn spellen.)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_MA op 26-10-2018 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
mr_MA schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:29:
Ik overweeg een Switch te kopen omdat ik een tijdje op zoek ben naar een volwassen manier van mobiel gamen (dus niet dat gepriegel op mijn iPad zeg maar).

Maar ik twijfel erg omdat ik van oudsher niet de grootste Nintendo fan ben qua games. In mijn beleving draait het bij Nintendo vaak om erg ‘Japanse’ games als Mario, een beetje kinderlijk zeg maar. Ik bedoel dit overigens niet oneerbiedig, maar vind het lastig om het type game te omschrijven dat ik associeer met Nintendo. Ik hou meer van realistischere games met mensen in de hoofdrol. Hitman bijvoorbeeld (realistisch.. ;)) Of strategiespellen.

Maar klopt dit vooroordeel? Of heeft Nintendo ook games die meer in mijn straatje passen? Mijn game hoogtijdagen zijn 20 jaar terug, dus ik dacht: laat ik het de experts vragen.

(Edit: ik zie op andere fora dat mijn vraag nogal gevoelig kan liggen in de gamewereld, vanwege rivaliteit tussen fans van diverse consoles. Mijn vraag is uiteraard niet bedoeld als flame bait, maar oprecht. Ik ben benieuwd hoe Nintendo er tegenwoordig voor staat met zijn spellen.)
Nintendospellen zijn voornamelijk gericht op het hele gezin, dus je zou het kinderlijk kunnen vinden. De gameplay van bijvoorbeeld Mario Kart, Mario Party en Splatoon 2 compenseert dat in mijn ogen. Zelda: BotW is een uitzondering hier in: het is echt een volwassen game en erg pittig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
@mr_MA ken je niet iemand in de buurt met een Switch, zodat je op z'n minst een paar games kunt proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022

Als je niet van Mario en de rest van de karakters in het Mario universum houdt, zou ik geen Switch kopen. Realitische spellen zijn er amper, en al helemaal geen exclusives. Zelda en Fire Emblem hebben mensen in de hoofdrol maar beide een fantasy setting.

Maar als je spellen als Wolfenstein en Doom leuk vindt dan heb je al 2 toppers die je mobiel kan spelen, al zijn dat ook geen realistische spellen. Komt ook een Civilazation uit, maar die is er ook voor de iPad. Het lijkt me eerlijk gezegd dat de Switch niet echt een console voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Wat een droogte op de switch. Grappig dat je er weinig over hoort bij de switch. Het gezeur bij de Wii u was enorm maar vond eigenlijk die lineup een stuk overtuigender dan wat de switch weet uit te poepen in het tweede jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online

Wat jij hier beschrijft is een kwestie van persoonlijke smaak en dus ook heel moeilijk te beantwoorden. Nintendo (first-party) games staan vaak in functie van gameplay ipv graphics en dit resulteert er al jaren in dat Nintendo bepaalde stijlen gebruikt die niet-realistisch (en voor sommigen dus kinderachtig) overkomen. Zoals hierboven ook al gezegd wordt, probeer eens wat first-party games bij iemand anders uit, of spendeer wat tijd op YouTube. Zelda is een aanrader voor heel veel mensen, maar niemand behalve jijzelf kan uitmaken of de stijl jouw ding is of niet.

Gezien je mobiel wilt spelen, wil ik toch wijzen op een hoop third-party ports die er zijn. Resident Evil Revelations 1 & 2, Doom, Wolfenstein, LA Noire, Skyrim (niet realistisch maar wel 'volwassen'), Dark Souls, ... zorgt ervoor dat er toch wat keuze is.

Strategy games... de beste strategy games zijn niet noodzakelijk realistisch (ik denk aan C&C en Starcraft ;) ). Total War moet je niet verwachten op Switch, natuurlijk. Het is een beetje een niche genre. Vooral SRPG's vind je wel op Switch, maar deze zijn meestal niet realistisch. Ik denk bvb aan Disgaea, Fire Emblem, Valkyria Chronicles, Mario vs Rabbids, Into the Breach, Cities: Skylines (eerder sim) en Civilization 6. Ook Wargroove komt eraan. Allemaal games die de 'strategy' itch voor mij wel invullen, maar ik niet als realistisch zou beschouwen :)

Als je vast zit aan mobiel en 'realistisch', kan je misschien beter naar PC gaming gaan. Kijk eens naar een GDP Win 2 of een lichte laptop/ultrabook met discrete graphics. Dat laatste is natuurlijk veel duurder, maar er zijn genoeg mensen die zo hun civilzation en X-com fix krijgen.
Dit is helaas waar, niet te veel zorgen over maken. Het is entertainment, gewoon spelen wat je zelf fijn vindt.
giantgiantus schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:27:
Wat een droogte op de switch. Grappig dat je er weinig over hoort bij de switch. Het gezeur bij de Wii u was enorm maar vond eigenlijk die lineup een stuk overtuigender dan wat de switch weet uit te poepen in het tweede jaar.
Welke droogte? Ik heb games teveel en een lijst van dingen die ik wil maar momenteel niet kan kopen Oo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

jabberwock

XBL:Jabberwocks

giantgiantus schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:27:
Ben ik ook met je eens. Ik heb de switch nu bijna een jaar. Het aantal gekochte games in dat jaar is 3. Ze moeten echt wat serieuze AAAtitels uitbrengen anders gaat hij komend jaar de deur uit. Indie games en games van dat kaliber kan ik ook op de tablet spelen en is totaal niet mijn ding. Vind al die indie games ook helemaal niet thuis horen op huidige consoles eerlijk gezegd..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_MA
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 09:18
Dank voor de vele reacties, allen. Heel erg verhelderend, en misschien een verrassende conclusie: ik heb een switch besteld. Met Zelda. Sommige games die ik leuk vind zijn er ook op de iPad. Maar mijn iPad is oud, en ik vind de gameplay vaak frustrerend met alleen een touchscreen. De Switch lijkt hier een oplossing voor.

‘Kinderlijk’ was misschien niet het juiste woord, ‘braaf’ misschien wat beter - al zit daar ook een waarde-oordeel in. Maar ja, opgevoed met Doom hè ;)

Ik begrijp dat de Nintendo spellen zelf misschien niet echt voor mij zijn, op Zelda na (vond ik vroeger al gaaf). Maar het is niet dat ik heel veel game, het gaat om een paar uurtjes in het weekend. Met een handjevol goede ports, zoals hierboven genoemd, ben ik al snel een jaar verder. En blut ;)

Dank voor jullie inzichten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Er valt inderdaad momenteel weinig te gamen...

#heefttotaalgeenbacklogofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
jabberwock schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:52:
[...]

Ben ik ook met je eens. Ik heb de switch nu bijna een jaar. Het aantal gekochte games in dat jaar is 3. Ze moeten echt wat serieuze AAAtitels uitbrengen anders gaat hij komend jaar de deur uit.
'Droogte' is dan een kwestie van smaak :) Maar uit nieuwsgierigheid, welke titels zou je concreet willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
RayNbow schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

Er valt inderdaad momenteel weinig te gamen...
[YouTube: Switch has no games]

#heefttotaalgeenbacklogofzo
Laten we eerlijk zijn hij heeft een punt. De massa komt voor AAA games, niet japanse platformers. En de AAA games die er zijn, zijn vaak van Nintendo zelf, of remakes die ik in ieder geval vaak een aantal jaar terug al had gespeeld.

( En toch trap ik er in om ze weer te kopen, om vervolgens niet te spelen :P )

However. om te stellen dat het minder is dan de Wii U, nee absoluut niet, er zijn aardig wat games waar ik naar uit kijk. Maar als ik op een random moment een store in kijk, dan zie ik vooral platformers of games die er uit zien alsof ik ze ook op mijn mobiele telefoon kan spelen.

Je hoeft niet alles te verdedigen van Nintendo he ;) . Als Netflix voor 90% uit anime zou bestaan, dan zouden mensen ook klagen :P
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.