PS4 heeft in feite precies hetzelfde probleem? Dus ik zie eerlijk gezegd geen punt of angst bij de Switch. Bovendien heeft de PS4 een x86 processor dus het maken van games voor de PS4 en de PC is makkelijker, waardoor de PS4 volgens jouw beredenering zou moeten floppen?CT schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:56:
Weet iemand wat precies de 'business' is achter het idee van Nintendo om voor de Online service geld te vragen maar F2P games buiten te sluiten?
Bij Splatoon kan ik het nog een beetje begrijpen, tis een exclusive.
Diablo 3 ok, je moet ook betalen op de PS4 (zou een argument kunnen zijn).
Maar Rocket League ..
Het lijkt erop dat als een Game initieel geld kost je ook voor online moet betalen.
Is een game geheel gratis (F2P) dan is online ineens ook gratis..
Is dan tegen het geweld van bijv. Fortnite een nieuw ontwikkelde game wel opgewassen?
Gaat een publisher dan niet sneller F2P mobile games overgooien (zoals Paladins etc.) omdat je zo veel meer gebruikers (en geld met die microtransacties) krijgt?
Had nintendo dit niet gewoon moeten voorkomen door alle online functies in het online-pakket te gooien of willen ze dit graag stimuleren en weten ze iets dat wij niet weten?
Veel vragen, maar kan niet echt duidelijke diepgaande artikelen vinden over deze beslissing (voornamelijk 'flame baits' en nutteloze internet discussies), misschien kan iemand mij helpen
Dus ik snap je 'probleem' niet helemaal. Paladins vind ik zelf best een mooi en goed spel, voor iets wat F2P is? Je hoeft niet bang te worden dat ontwikkelaars allemaal F2P bagger spel zullen leveren, want zelfs als ze dat doen dan zullen er altijd wel betaalde spellen zijn die meer te bieden hebben qua kwaliteit. Zeker Nintendo's eigen first/second party games zijn altijd van hoge kwaliteit.
Dus nee ik ben niet bang en ook niet voor de PS4, kijk maar naar het succes van Spiderman ondanks het feit dat het een singleplayer spel is, is die zeer vermakelijk.