[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.202 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43
lowskilled-ftw schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:18:
Zijn er al mensen een beetje hyped voor Mario Party?
Jazeker, heb al een afspraak met 3 vrienden staan om zaterdagavond flink te feesten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23
geprobeerd, werkt niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 17:23
Poulske schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Jazeker, heb al een afspraak met 3 vrienden staan om zaterdagavond flink te feesten. :+
Ik ga het binnenkort ook maar doen. Allemaal met 1 joycon moet prima te doen zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

4play

-Nintendo- fan

Ik heb een 8bitdo dongel aan mijn switch gehangen zodat mijn WiiU Pro controller (en eventueel Xb1, PS4) er op werkt. En dat werkt bijzonder lekker kan ik zeggen.

http://www.8bitdo.com/wireless-usb-adapter/

Nu ben ik helemaal klaar voor Diablo 3 en Everspace

[ Voor 11% gewijzigd door 4play op 02-10-2018 11:24 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio Ridder
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-09 16:26
rudyman85 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:09:
[...]

geprobeerd, werkt niet helaas..
Hmm, jammer! Zoiets dacht ik al, kon niks vinden over het verzenden naar Nederland. België en Luxemburg daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
4play schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:23:
Ik heb een 8bitdo dongel aan mijn switch gehangen zodat mijn WiiU Pro controller (en eventueel Xb1, PS4) er op werkt. En dat werkt bijzonder lekker kan ik zeggen.

http://www.8bitdo.com/wireless-usb-adapter/

Nu ben ik helemaal klaar voor Diablo 3 en Everspace
Waar heb je die USN adapter gekocht? In NL volgens mij overal uitverkocht.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:08
8bitdo heeft op AliExpress een shop waar ze op voorraad zijn.
https://s.click.aliexpress.com/e/bFwFSxJT
Is dan wel niet in Nederland maar bezorgen gewoon snel uit eigen ervaring

[ Voor 50% gewijzigd door Binkie88 op 02-10-2018 12:23 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Laatst online: 22:29

4play

-Nintendo- fan

Binkie88 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:21:
8bitdo heeft op AliExpress een shop waar ze op voorraad zijn.
https://s.click.aliexpress.com/e/bFwFSxJT
Is dan wel niet in Nederland maar bezorgen gewoon snel uit eigen ervaring
Ik heb de mijne van eBay gehaald maar op AliExpress zijn ze nog goedkoper zag ik later.
En een WiiU propad had ik nog liggen. Dus dat scheelt weer een pro controller kopen voor mij.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Bintzak schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Ja een paar minuten, begin is behoorlijk saai weet niet ok ik het nog ga spelen, kan je beter Sky Force Reloaded halen.
Toch weer €20 euro bespaard! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
Casio Ridder schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Hmm, jammer! Zoiets dacht ik al, kon niks vinden over het verzenden naar Nederland. België en Luxemburg daarentegen wel.
Bij mij is het wel gelukt, dus onmogelijk is het toch niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Waarom zou je die 8Bitdo ontvanger uit china halen als de buren hem gewoon verkopen voor een nette prijs en verzending van circa 48u i.p.v. 1 tot 3 weken?
https://www.amazon.de/Mcb...o-Raspberry/dp/B0786JC6VW
https://www.amazon.fr/Ada...ry-Nintendo/dp/B0786JC6VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
urk_forever schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:31:
Gisteren wilden de kinderen Kirby spelen, maar de Switch gaf steeds aan dat de gamecard niet herkend werd. Ook na een paar keer eruit en erin wilde hij de gamecard niet afspelen. Andere games werkten wel :?

's Avonds dat ik thuis was nog een paar keer geprobeerd de gamecard erin/eruit halen maar nog steeds de melding niet herkend. Daarna heb ik de Switch opnieuw opgestart (met de Kirby gamecard erin) en toen werd het spel wel herkend en kon ik meteen spelen :?

Iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Ja dat heb ik met Splatoon. Na een aantal keer proberen, pakt ie hem meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Als het waar is van die Harry Potter game, wie zou die gaan halen als die op Switch uitkomt?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Laatst online: 22:56
Zou wel heel vet zijn als die ook voor de Switch komt. Zou hem dan zeker halen.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 10:48

Megalodon86

Enzyme X

Het zou een gemiste kans zijn als hij niet op de Switch komt... als er een game is die geschikt is voor (deels) motions controls, dan is het wel een game met een toverstaf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
urk_forever schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:31:
Gisteren wilden de kinderen Kirby spelen, maar de Switch gaf steeds aan dat de gamecard niet herkend werd. Ook na een paar keer eruit en erin wilde hij de gamecard niet afspelen. Andere games werkten wel :?

's Avonds dat ik thuis was nog een paar keer geprobeerd de gamecard erin/eruit halen maar nog steeds de melding niet herkend. Daarna heb ik de Switch opnieuw opgestart (met de Kirby gamecard erin) en toen werd het spel wel herkend en kon ik meteen spelen :?

Iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Jep, met mn Rayman Legends ziet hij hem vaak de eerste keer niet. :o Doet me denken aan de NES, ff blazen en dan doet ie het wel. :+

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-Cn- schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:23:
Waarom zou je die 8Bitdo ontvanger uit china halen als de buren hem gewoon verkopen voor een nette prijs en verzending van circa 48u i.p.v. 1 tot 3 weken?
de laatste 8bitdo controller die ik op Amazon bestelde kwam ook via China :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:04
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:57:
[...]

Ja dat heb ik met Splatoon. Na een aantal keer proberen, pakt ie hem meestal wel.
Magic schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:51:
[...]

Jep, met mn Rayman Legends ziet hij hem vaak de eerste keer niet. :o Doet me denken aan de NES, ff blazen en dan doet ie het wel. :+
Ik heb inderdaad ook wel eens dat hij de eerste keer niet herkend wordt, maar de tweede keer wel, maar nu werd het spel helemaal niet herkend. Pas na rebooten van de Switch werkte het weer.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 20:24
Hoe verhoud de accu zich als je de switch continu in zijn dock laat zitten?
Ergens loop ik nog altijd rond dat je accu's niet 24/7 aan de stroom moet laten omdat dit de levensduur verkort.

Ik heb sinds dit weekend ook de Switch en ik heb dan eens even op de tv als handheld gespeeld.
Heb ik handheld gespeeld zet ik hem op de oplader maar voor ik de oogjes ga sluiten haal ik hem uit het dock.
Ook een stukje veiligheid en ook wel onzekerheid dat de accu stuk gaat.
Of uiteindelijk minder en minder wordt.

Of hoe zijn de ervaringen daar mee en kan die gewoon 24/7 zonder problemen op het dock staan?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Clavat schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:10:
Hoe verhoud de accu zich als je de switch continu in zijn dock laat zitten?
Ergens loop ik nog altijd rond dat je accu's niet 24/7 aan de stroom moet laten omdat dit de levensduur verkort.
Dat verhaal is enkel van toepassing op nikkel-cadmium batterijen, en moderne electronica werkt allemaal met lithium-ion accus, die je zolang in de lader mag laten zitten als je wil: De interne electronica van die accus regelt zelf de optimale stroomtoevoer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
-Cn- schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:23:
Bedankt, ik heb een Amazon Prime account. Vrijdag uiterlijk binnen via Amazon :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
De volgende drie games in het Switch Online abonnement komen online op 10 oktober. Voor degenen die het niet meer weten, dit zijn NES Open Tournament Golf, Solomon’s Key, en Super Dodge Ball.

Wat ander random nieuws:

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 03-10-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Cn-
  • Laatst online: 10-08 19:34
Edmin schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:53:
[...]
de laatste 8bitdo controller die ik op Amazon bestelde kwam ook via China :)
Als je kijkt naar "alle verkopers" onder verschillende 8Bitdo artikelen kan je inderdaad bij "verzending vanuit" een mix terugvinden van Hong Kong, China, Frankrijk en Duitsland. Bij de prijzen waar het Prime logo staat weet je in ieder geval dat deze nagenoeg binnen 1 max 3 dagen op je mat ligt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 14:37
Aanbieding alert:

Overcooked: Special Edition 50% korting, van €19,99 nu voor €9,99

Erg leuk voor de momenten dat je wat anders wil spelen met vrienden dan Mario Kart. Hoe meer mensen, hoe chaotischer en hoe leuker het wordt. Voor wie het niet kent, het idee van het spel is dat je als koks de taak hebt gerechten voor te bereiden in een hectische keuken. Door ingrediënten te snijden, koken en te combineren maak je gerechten klaar die je op tijd moet uitserveren. Maar loop niet in elkaars weg, want dat zorgt voor ellende! En let ook op dat je de afwas doet, want anders heb je geen borden meer.

De aanbieding verloopt op 13 oktober, dus je hebt nog even de tijd, maar wat mij betreft echt een aanrader voor deze prijs. Disclaimer; ik ben niet verantwoordelijk voor ruzie met vrienden, partners of familieleden die ontstaan door dit spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59
watdachtjijnou schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:00:
Aanbieding alert:

Overcooked: Special Edition 50% korting, van €19,99 nu voor €9,99

Erg leuk voor de momenten dat je wat anders wil spelen met vrienden dan Mario Kart. Hoe meer mensen, hoe chaotischer en hoe leuker het wordt. Voor wie het niet kent, het idee van het spel is dat je als koks de taak hebt gerechten voor te bereiden in een hectische keuken. Door ingrediënten te snijden, koken en te combineren maak je gerechten klaar die je op tijd moet uitserveren. Maar loop niet in elkaars weg, want dat zorgt voor ellende! En let ook op dat je de afwas doet, want anders heb je geen borden meer.

De aanbieding verloopt op 13 oktober, dus je hebt nog even de tijd, maar wat mij betreft echt een aanrader voor deze prijs. Disclaimer; ik ben niet verantwoordelijk voor ruzie met vrienden, partners of familieleden die ontstaan door dit spel :+
Kun je dit spel ook met een losse joycon besturen? En hoe verhoudt deel 2 zich met deel 1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
outlandos schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Kun je dit spel ook met een losse joycon besturen? En hoe verhoudt deel 2 zich met deel 1?
Ja, je kunt met losse joy-cons spelen. Ik heb beide delen in mijn bezit, en ik moet zeggen dat ik deel twee meer van hetzelfde vind van deel een. Wel allebei erg leuk! Maar je kunt beter een tientje besteden aan het eerste deel dan 25 aan het tweede deel. Het voornaamste voordeel van de tweede is dat je online kunt spelen, en er is een arcade modus, maar persoonlijk vind ik beide niet veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04 18:17
nevermind...

[ Voor 94% gewijzigd door PleXtor op 03-10-2018 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 14:37
outlandos schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Het spelen met losse JoyCon kan, ik speel met vrienden vaak met 4x losse joycons (heb 2 sets aan joycons).

En volgens mij is het verhaal van 2 een direct vervolg op deel 1, dus dan is het leuk om eerst dit deel gespeeld te hebben. Verder heeft deel 2 wat extra's om het leuk te houden na deel 1, zoals wat andere gerechten en mechanics. Als je deel 2 nog niet hebt gespeeld, is dit een leuke instapprijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:17
Gianna straks is even proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Doe Gianna de groeten van mij 😂. Geweldige autocorrect weer :D

/Ontopic
Ik wacht trouwens op de bundel van Super Mario party met de joy-cons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Gerucht - Wall Street Journal kopt: Nintendo Plans New Version of Switch Next Year.

Leesbare versie van het volledige artikel. Ff snel samengevat:
  • Dit gerucht baseert WSJ op gesprekken met onderdelenleveranciers
  • Het model zou gepland zijn in de tweede helft van 2019
  • Het is nog onbekend wat er in het nieuwe model zou zitten, maar het wordt een onderdeel van de Switch lijn. Verwacht dus ofwel een 'pro' versie (upgrade) of een goedkopere Switch die bijvoorbeeld de plek van de 3DS moet innemen in de markt.
  • WSJ vermeldt dat er geen OLED zoals in de iPhones komt, wat suggereert dat ze met die leverancier gesproken hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 04-10-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Er zijn toch wel prima review cijfers over Super Mario party op Nederlandse websites;

IGN 9,5:
https://www.xgn.nl/review...-het-feestje-van-het-jaar

Inside gamer 7.8:
http://www.insidegamer.nl/artikel/super-mario-party-review/

PU.nl , score: 88
https://www.pu.nl/artikelen/review/super-mario-party-review/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
@rudyman85 - ik ben niet zo voor metacritic scores, maar als je die zou volgen, heeft Super Mario Party de op één na hoogste score van de serie. Verbaast me een klein beetje gezien het spel momenteel maar vier speelborden heeft, dus het reflecteert misschien vooral hoe mensen na de vorige twee mindere edities toch nog uitkijken naar een goede Mario Party game :)

Het lijkt erop dat Monolith Soft aan het recruteren is voor de volgende game in de Xenoblade reeks. Dit zou betekenen dat ze aan twee games tegelijk aan het werken zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 16:18
Een 9,5 is waarschijnlijk wel heel optimistisch voor een Mario Party game, maar het lijkt in ieder geval een uitstekende editie te worden. Ik ben benieuwd of er misschien nog content wordt toegevoegd middels DLC. Dat is de kritiek die je overal leest, de kwaliteit is uitstekend maar er zijn net te weinig bords en minigames om het lang leuk te houden. Je zou zeggen dat het niet zoveel moeite hoeft te kosten om bijv. oude minigames te porten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:52:
[...]

Een 9,5 is waarschijnlijk wel heel optimistisch voor een Mario Party game, maar het lijkt in ieder geval een uitstekende editie te worden. Ik ben benieuwd of er misschien nog content wordt toegevoegd middels DLC. Dat is de kritiek die je overal leest, de kwaliteit is uitstekend maar er zijn net te weinig bords en minigames om het lang leuk te houden. Je zou zeggen dat het niet zoveel moeite hoeft te kosten om bijv. oude minigames te porten.
Dat is altijd bij dit soort games lastig. Vergelijk je hem met het huidige switch aanbod aan party-games, of vergeleken met de voorgaande mario party delen, dan is een 9,5 wellicht niet gek ver van de werkelijkheid (en makkelijk verdiend). Vergelijk je hem met het globale game-aanbod, dan is een 7,8 nog steeds een prima score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38
Incoming Smash Hype... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:04:
  • Het is nog onbekend wat er in het nieuwe model zou zitten, maar het wordt een onderdeel van de Switch lijn. Verwacht dus ofwel een 'pro' versie (upgrade) of een goedkopere Switch die bijvoorbeeld de plek van de 3DS moet innemen in de markt.
Zou het niet kunnen dat het gewoon een simpele hardware-revisie is? Zowel een Pro- als een Light- variant zou suggereren dat er games zijn die niet of slechter werken op de lichtere variant, en dat soort onderscheid trekt niet echt developers aan. Er is bijvoorbeeld ook maar een handvol spellen waarvoor je een New 3DS nodig hebt. Developers gaan uiteindelijk toch ontwikkelen voor het meest verkochte model in zo'n geval.

Als ze echt met een nieuw model komen dan verwacht ik eerder dat het min of meer een vervanging wordt. Allemaal dezelfde functies, maar net iets beter. 1080p handheld, grotere capaciteit batterij, bluetooth audio-support en een betere kickstand zijn dingen waar ik dan aan denk.
JackAvery schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:25:
Verbaast me een klein beetje gezien het spel momenteel maar vier speelborden heeft
Met de manier waarop games als Splatoon na de launch zijn behandeld verwacht ik half dat er later nog wat speelborden worden toegevoegd.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22
Twijfel nog of ik hem zal halen, misschien leuk voor de december maand..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Nou mijn key via instant-gaming is binnen voor SMP. Ben benieuwd morgen, alvast geredeemed via de site zodat ie kan downloaden thuis.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mensen hier ervaring met Runbow Man? Leuke (party)game? Ik zit te twijfelen tussen die en Towerfall.

[ Voor 29% gewijzigd door outlandos op 04-10-2018 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
NMe schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Zou het niet kunnen dat het gewoon een simpele hardware-revisie is? Zowel een Pro- als een Light- variant zou suggereren dat er games zijn die niet of slechter werken op de lichtere variant, en dat soort onderscheid trekt niet echt developers aan. Er is bijvoorbeeld ook maar een handvol spellen waarvoor je een New 3DS nodig hebt. Developers gaan uiteindelijk toch ontwikkelen voor het meest verkochte model in zo'n geval.

Als ze echt met een nieuw model komen dan verwacht ik eerder dat het min of meer een vervanging wordt. Allemaal dezelfde functies, maar net iets beter. 1080p handheld, grotere capaciteit batterij, bluetooth audio-support en een betere kickstand zijn dingen waar ik dan aan denk.
Kan zeker :) Ik zou geen 1080p scherm verwachten bvb, maar het is heel goed mogelijk dat Nintendo inzet op kleine QOL verbeteringen, en dan het huidge model goedkoper (of niet meer?) verkoopt. Dit is eigenlijk bijna hetzelfde idee als een 'slim' variant (cfr PS4 Slim, X1S). Slim/Light/hoe we het ook noemen profiteren gewoonlijk van lagere productiekosten om de prijs van het originele product te verlagen zonder veel aan marge in te boeten. Soms krijgen deze modellen ook marginale upgrades. Ik denk dus niet dat een theoretische Switch 'Slim' bijvoorbeeld fysiek veel kleiner zou zijn, eerder gewoon goedkoper om te produceren.

Een slim variant zou bvb intern een dieshrink kunnen zijn van Tegra X1, NIntendo kan dan kiezen of ze de clocksnelheden hetzelfde houden (meer battery life, lagere temps) of licht upgraden. Door de dieshrink gaat je kostprijs ook omlaag. Als ze toch kiezen voor een kleine snelheidboost, kan dat leiden tot iets vlottere FPS in sommige games zonder dat je een versplintering van de installed base krijgt (zoals in het geval van N3DS games).

Zelf verwacht ik geen 'pro' versie, maar ik zou mijn Switch wel upgraden mocht dat toch gebeuren. Ik kan gerust een paar scenarios verzinnen voor een pro systeem, maar eigenlijk denk ik dat Nintendo eerder de instapprijs eerst wilt verlagen (met als doel de installed base vergroten) voordat ze een Switch Pro / "2" introduceren.
Met de manier waarop games als Splatoon na de launch zijn behandeld verwacht ik half dat er later nog wat speelborden worden toegevoegd.
Verwacht ik ook, maar er is niks aangekondigd. We zien wel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Ik zou geen 1080p scherm verwachten bvb
Ik verwacht het ook niet, maar het is wel een enigszins plausibele verbetering waarmee ze met een extra modus (die gewoon op de "oude" Switch niet bestaat) 1080p kunnen renderen op handheld. Als ze de hardware verbeteren zodat de batterij langer meegaat zou het wel een optie kunnen zijn, want de batterij is volgens mij de hoofdreden dat ze 720p hebben gekozen voor handheld.
Ik denk dus niet dat een theoretische Switch 'Slim' bijvoorbeeld fysiek veel kleiner zou zijn
Dat kan ook niet echt. Ik neem aan dat Nintendo graag wil dat de huidige joy-cons en docks ook gewoon blijven passen op een eventueel nieuw model (anders is het te verwarrend voor de consument), dus de grootte zal wel zo blijven als hij nu is.
Zelf verwacht ik geen 'pro' versie, maar ik zou mijn Switch wel upgraden mocht dat toch gebeuren.
Als de batterij langer meegaat of het scherm inderdaad een hogere resolutie krijgt (en misschien zelfs van glas wordt?) dan upgrade ik wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
NMe schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Ik verwacht het ook niet, maar het is wel een enigszins plausibele verbetering waarmee ze met een extra modus (die gewoon op de "oude" Switch niet bestaat) 1080p kunnen renderen op handheld. Als ze de hardware verbeteren zodat de batterij langer meegaat zou het wel een optie kunnen zijn, want de batterij is volgens mij de hoofdreden dat ze 720p hebben gekozen voor handheld.
Batterij is één reden, een andere is de temperaturen. Docked wordt de Switch duidelijk heter dan in handheld. Voor 720p heb je simpelweg minder kracht nodig, dus de Tegra kan langzamer (en dus minder heet) lopen :)

Bij een dieshrink zou het misschien kunnen dat de temperaturen laag genoeg liggen, maar de vraag is dan wat de impact van een full HD scherm zou zijn op de batterij.

Anyway, tonnen speculatie, we zien wel. Beter om niet te veel te verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Batterij is één reden, een andere is de temperaturen. Docked wordt de Switch duidelijk heter dan in handheld. Voor 720p heb je simpelweg minder kracht nodig, dus de Tegra kan langzamer (en dus minder heet) lopen :)

Bij een dieshrink zou het misschien kunnen dat de temperaturen laag genoeg liggen, maar de vraag is dan wat de impact van een full HD scherm zou zijn op de batterij.
Ruim twee jaar na release denk ik wel dat het mogelijk zou moeten zijn om bij hogere resoluties vergelijkbare performance (zowel grafisch als wat betreft batterij) te bereiken, maar dat is inderdaad speculatie. Ik zie zelf vooral niet wat ze anders zouden kunnen veranderen zonder de markt te scheiden, wat gewoon geen goed plan is zo vroeg in het leven van de console.
Anyway, tonnen speculatie, we zien wel. Beter om niet te veel te verwachten ;)
Dingen verwachten bij Nintendo is sowieso niet heel handig. Ze verzinnen toch altijd weer dat dingetje dat je niet verwacht. :+
Phusebox schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:23:
Nou mijn key via instant-gaming is binnen voor SMP. Ben benieuwd morgen, alvast geredeemed via de site zodat ie kan downloaden thuis.
Is die site een beetje betrouwbaar? Ik vertrouw key-sites niet heel snel maar die prijzen zijn als er echt geleverd wordt wel heel aantrekkelijk. :o En hoe zit het met de gouden punten die je normaal voor eShop-games krijgt? Krijg je die ook, of krijg je hetzelfde aantal dat je voor een fysieke game zou krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 04-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Ik gok op een handheld-only versie, zonder losse joycons, maar gewoon 1 geheel en zonder docking station. Geen idee of ze dan ook een goedkoper chip erin kunnen zetten of niet voor alleen 720p ofzo? Dus ik denk eerder dat we een "slim" version zien dan een "pro" versie. De opvolger van de 3DS/2DS eigenlijk.

Als ze pokemon gaan releasen op de Switch, dan moet er toch echt een goedkopere versie komen om deze voor de kids te kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

WahWah schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:50:
Ik gok op een handheld-only versie, zonder losse joycons, maar gewoon 1 geheel en zonder docking station. Geen idee of ze dan ook een goedkoper chip erin kunnen zetten of niet voor alleen 720p ofzo? Dus ik denk eerder dat we een "slim" version zien dan een "pro" versie. De opvolger van de 3DS/2DS eigenlijk.
Hmm, klinkt ook niets eens zo gek inderdaad. Alleen is de naam dan wat ongelukkig, aangezien het dan in plaats van een Switch meer een Static is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Tenzij Nintendo richting een "Pro" versie overstapt naar de Tegra X2, of zelfs Xavier verwacht ik dat het een kleine upgrade gaat zijn. 64 of 128GB intern geheugen. Iets efficienter koelsysteem en wat tweaks op de accuduur. Betere wifi-antenne en/of module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
WahWah schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:50:

Als ze pokemon gaan releasen op de Switch, dan moet er toch echt een goedkopere versie komen om deze voor de kids te kopen...
Ik geloof niet dat Nintendo hun joycons zomaar gaan opgeven, maar zeg nooit nooit. Wat een goedkopere chip betreft: ze kunnen niet even Tegra eruit slopen en vervangen door iets radicaal anders. Zoals ik in eerdere posts al zei, zou een dieshrink wel tot besparingen kunnen leiden. Als de temperatuur laag genoeg is dat je dan geen actieve koeling meer nodig hebt in handheld, zou een handheld-only systeem best goedkoper kunnen zijn omdat de Tegra niet meer moet overclocken....

maar dan verlies je het USP van de hybride Switch. Beetje contraproductief, denk ik.

@NMe - een voorwaarde voor een 'Switch Pro' systeem lijkt me dan sowieso dat alle games ook op het originele platform moeten werken. Pro-eigenaars profiteren dan voornamelijk van betere framerates of hogere grafische settings. De markt splitsen is inderdaad een slechte beslissing.

Zoals ook @Magic zegt, tenzij er een nieuwe chipset in komt (bestaande SoC of een custom upgrade van de huidige X1), lijkt een 'slim' versie (weinig upgrades, lagere prijs) de meest realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
JackAvery schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

@NMe - een voorwaarde voor een 'Switch Pro' systeem lijkt me dan sowieso dat alle games ook op het originele platform moeten werken. Pro-eigenaars profiteren dan voornamelijk van betere framerates of hogere grafische settings. De markt splitsen is inderdaad een slechte beslissing.
Dat is toch op zich geen probleem? Zie Xbox one X en Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@Kaasje123 X1X/PS4Pro is inderdaad geen probleem, maar wat @NMe en ik zeggen is een reactie op wat bvb de New Nintendo 3DS deed met een paar games die exclusief voor het apparaat waren. Dat splitst de installed base, en dat is slecht zo vroeg tijdens de levenscyclus van het platform.

Assasin's Creed Odyssey komt in Japan uit voor Switch als cloud-gestreamde game, zoals sommige al weten. Er staat nu een trailer online. Voor de nieuwsgierigen:

[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 04-10-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Is die site een beetje betrouwbaar? Ik vertrouw key-sites niet heel snel maar die prijzen zijn als er echt geleverd wordt wel heel aantrekkelijk. :o En hoe zit het met de gouden punten die je normaal voor eShop-games krijgt? Krijg je die ook, of krijg je hetzelfde aantal dat je voor een fysieke game zou krijgen?
Ik heb daar net Mario Party besteld via iDeal. Kreeg de key meteen in beeld en deze werkte. Ontving 300 gouden punten na invoeren van de code op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:30:
[...]

Ik heb daar net Mario Party besteld via iDeal. Kreeg de key meteen in beeld en deze werkte. Ontving 300 gouden punten na invoeren van de code op de Switch.
Nice, klinkt erg goed dan voor die prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

[...]

[...]

Ja heb hem gewoon kunnen redeemen, EU versie inclusief 300 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:00
outlandos schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:54:
Mensen hier ervaring met Runbow Man? Leuke (party)game? Ik zit te twijfelen tussen die en Towerfall.
Ik ken runbow man niet, maar towerfall is erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Phusebox schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:23:
Is die site een beetje betrouwbaar? Ik vertrouw key-sites niet heel snel maar die prijzen zijn als er echt geleverd wordt wel heel aantrekkelijk. :o
Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:30:
Pas alsnog goed op. Dat je een code ontvangt wil nog niet zeggen dat alles zuiver is. Stel dat de verkopende site bijv. gestolen creditcardgegevens gebruikt om keys te kopen en die vervolgens doorverkoopt. Het is dan mogelijk dat Nintendo de game uit je account verwijderd, of erger, je hele account sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm en dan kom je erachter dat je 4 JoyCons moet hebben om Mario Party met 4 man te spelen... Geen andere controllers toegestaan... Laaaaaaaame Nintendo...heel lame. Weet meteen weer waarom ik had gezegd niks meer van Nintendo te kopen.
RayNbow schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:07:
[...]

[...]

[...]

Pas alsnog goed op. Dat je een code ontvangt wil nog niet zeggen dat alles zuiver is. Stel dat de verkopende site bijv. gestolen creditcardgegevens gebruikt om keys te kopen en die vervolgens doorverkoopt. Het is dan mogelijk dat Nintendo de game uit je account verwijderd, of erger, je hele account sluit.
Die site bestaat al heel wat jaren en ik zag vrijwel alleen positieve reviews overal. Het is nu niet zo goedkoop dat ik als consument moet denken hey dit is geen zuivere koffie.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2018 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is splatoon 2 de moeite waard als je on hoofdzaak alleen online en offline speelt? Of te moeilijk om af en toe op te pakken voor online potje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 05:29:
Hmm en dan kom je erachter dat je 4 JoyCons moet hebben om Mario Party met 4 man te spelen... Geen andere controllers toegestaan... Laaaaaaaame Nintendo...heel lame. Weet meteen weer waarom ik had gezegd niks meer van Nintendo te kopen.
Dit is al maanden bekend en bovendien een logisch gevolg van het feit dat de meeste minigames nou eenmaal de joycon gebruiken. Het ligt meer aan jou als je dat nu ineens als tegenvaller ziet.

Er komt een Mario Party + Joycon bundel aan en dan heb je voor een paar tientjes extra 2 controllers erbij, zo'n slechte deal is dat niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ph4ge schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:58:
[...]

Dit is al maanden bekend en bovendien een logisch gevolg van het feit dat de meeste minigames nou eenmaal de joycon gebruiken. Het ligt meer aan jou als je dat nu ineens als tegenvaller ziet.

Er komt een Mario Party + Joycon bundel aan en dan heb je voor een paar tientjes extra 2 controllers erbij, zo'n slechte deal is dat niet.
En die releasen ze dan 2 maanden later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Op zich is het wel raar dat ze de pro controller niet ondersteunen, want die heeft alle functionaliteit van de joy-con... maargoed, ik heb de bovengenoemde bundel besteld en hoop die snel te krijgen (nog een maand wachten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 07:45
Megalodon86 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:20:
Op zich is het wel raar dat ze de pro controller niet ondersteunen, want die heeft alle functionaliteit van de joy-con... maargoed, ik heb de bovengenoemde bundel besteld en hoop die snel te krijgen (nog een maand wachten).
Maar ik denk dat voor sommige minigames het gebruik van een pro-controller juist een voordeel zou geven wat niet eerlijk zou zijn voor je medespelers. Ik veronderstel ook dat er wel minigames gaan zijn waar je je joycon op een rare manier moet vasthouden, terwijl de pro-controller maar op één manier kan vastgehouden worden. Hierdoor zouden ze beperkt zijn in de minigames die ze ontwikkelen.

Dus het is geen onlogische keuze van Nintendo. Ik denk nu niet dat ze dit doen om jullie te pesten of om meer joycons aan te smeren. Daarnaast zijn 2 joycons = 4 controllers, dus koop ééntje bij en je kan direct Mario-Party feestje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ZlM01 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:24:
Maar ik denk dat voor sommige minigames het gebruik van een pro-controller juist een voordeel zou geven wat niet eerlijk zou zijn voor je medespelers. Ik veronderstel ook dat er wel minigames gaan zijn waar je je joycon op een rare manier moet vasthouden, terwijl de pro-controller maar op één manier kan vastgehouden worden. Hierdoor zouden ze beperkt zijn in de minigames die ze ontwikkelen.

Dus het is geen onlogische keuze van Nintendo. Ik denk nu niet dat ze dit doen om jullie te pesten of om meer joycons aan te smeren. Daarnaast zijn 2 joycons = 4 controllers, dus koop ééntje bij en je kan direct Mario-Party feestje houden.
Met het oog op games als Kart en Smash en verschillende kleinere games is het ook wel een must om 4 controllers te hebben. Je kan ook zeggen dat het al vrijgevig is van Nintendo dat je er al 2 krijgt bij het systeem en nog een keer 2 voor de prijs van 1. :+ /fanboymodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

100 euro voor 2 joycons en de game is op zich niet slecht, maar dat is vooral omdat ze de game als 60 euro en de joycons als 70 euro in de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Megalodon86 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:35:
100 euro voor 2 joycons en de game is op zich niet slecht, maar dat is vooral omdat ze de game als 60 euro en de joycons als 70 euro in de markt zetten.
Jammer dat ie overal voor dat bedrag is uitverkocht, nu is ie enkel voor 120 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:14:
[...]

En die releasen ze dan 2 maanden later...
Zit hier ook geduldig op te wachten maar kan prima wachten tot 23 november. Dan heb ik nog even de tijd om mijn 'kromgetrokken' Switch naar Nintendo te sturen om het te laten beoordelen. Heb de Switch sinds de releasedag en de Switch is na de 3,5mm plug lichtelijk kromgetrokken. Ik ben geen heel fanatieke gamer en speel 80 % docked. heb geen aangepaste dock of oplader o.i.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vfOjOfb15BkRlw19uz3Wk1S2/full.jpg

Wil het toch voor de zekerheid door Nintendo laten controleren, dus die gaat de bus op. Hoe is jullie ervaring hiermee? voor de mensen die hem sinds de release dag hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door rudyman85 op 05-10-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
rudyman85 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:43:
[...]

Zit hier ook geduldig op te wachten maar kan prima wachten tot 23 november. Dan heb ik nog even de tijd om mijn 'kromgetrokken' Switch naar Nintendo te sturen om het te laten beoordelen. Heb de Switch sinds de releasedag en de Switch is na de 3,5mm plug lichtelijk kromgetrokken. Ik ben geen heel fanatieke gamer en speel 80 % docked. heb geen aangepaste dock of oplader o.i.d.

(..)

Wil het toch voor de zekerheid door Nintendo laten controleren, dus die gaat de bus op. Hoe is jullie ervaring hiermee? voor de mensen die hem sinds de release dag hebben?
Geen enkel issue. Geen noemenswaardige krassen (wel een screenprotector maar zelfs die is nog prima), geen kromgetrokken Switch, heb 'm ook sinds releasedag (dankzij ***'ing PostNL één dag later eigenlijk..), geen barsten rond de ventilatieroosters, geen gedoe met Joycons die disconnecten - perfect apparaatje. M'n vrouw heeft er ook een, die is ook uitstekend. Heb 1 Pro Controller gehad waar de schouderknoppen niks meer deden op een gegeven moment. Die had ik op m'n vakantie (in NL) vorig jaar gekocht bij een grote speelgoedwarenhuis-keten en later zonder problemen bij een andere vestiging van die keten kunnen ruilen. En hoe zij dat met Nintendo oplossen is, in alle eerlijkheid, niet mijn pakkie-an. Ik kreeg direct een nieuwe mee in elk geval.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Kom er niet uit, maar weet iemand of je met Mario party switch voor 2 switches ook twee spellen nodig hebt? Staat niet op de site van N of bij reviews.
Nvm eurogamer gaf het wel aan. Je moet beide met het spel hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 05-10-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
RayNbow schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:07:
[...]

[...]

[...]

Ik heb deze ook daar gekocht. Mocht dit gebeuren dan is dit een goede reden om te modden maar het zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Geen enkel issue. Geen noemenswaardige krassen (wel een screenprotector maar zelfs die is nog prima), geen kromgetrokken Switch, heb 'm ook sinds releasedag (dankzij ***'ing PostNL één dag later eigenlijk..), geen barsten rond de ventilatieroosters, geen gedoe met Joycons die disconnecten - perfect apparaatje.
Hopelijk blijft dat bij jou idd zo ! ik riep dit tot sinds kort geleden ook dat er niks aan de hand was met mijn Switch :) hij werkt wel gewoon 100 punten, maar gaat wel even naar Nintendo toe.

[ Voor 5% gewijzigd door rudyman85 op 05-10-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 05:29:
[...]

Die site bestaat al heel wat jaren en ik zag vrijwel alleen positieve reviews overal. Het is nu niet zo goedkoop dat ik als consument moet denken hey dit is geen zuivere koffie.
Zelf heb ik niet genoeg informatie om te kunnen oordelen of de site wel of niet veilig is. Ik geef alleen aan dat je op basis van het meteen ontvangen van een key een voldoende voorwaarde is om een site als veilig te bestempelen.
Megalodon86 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:20:
Op zich is het wel raar dat ze de pro controller niet ondersteunen, want die heeft alle functionaliteit van de joy-con...
...minus een camera als je 'm vergelijkt met een Joy-Con (R). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Meh, de nieuwe Mario Party haalt het voor mij bij lange na niet bij de hoogtij dagen op de GameCube... de leuke minigames zijn makkelijk op 1 hand te tellen. Jammer, money down the Nintendrain...

Het is nog meer een kiddy game geworden jammer genoeg. Snap nu ook wel dat ze de joy-cons pushen bij deze game. Waar zijn de buttonbash spelletjes gebleven of behendigheid. De willekeurigheidsfactor is nog groter geworden, ja het kan echt.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Oh jee, dat is negatief... nouja, tegenwoordig is er nog best een grote kans dat die oude games nog in een DLC pack zitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:03:
Meh, de nieuwe Mario Party haalt het voor mij bij lange na niet bij de hoogtij dagen op de GameCube... de leuke minigames zijn makkelijk op 1 hand te tellen. Jammer, money down the Nintendrain...

Het is nog meer een kiddy game geworden jammer genoeg. Snap nu ook wel dat ze de joy-cons pushen bij deze game. Waar zijn de buttonbash spelletjes gebleven of behendigheid. De willekeurigheidsfactor is nog groter geworden, ja het kan echt.
Dank, ik laat hem dan maar links liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Dit is gebaseerd op paar uur spelen maar ik miste die hectische spelletjes waar je als een gek probeert een ballon op te blazen of samen een boot te besturen etc. Het is het nu allemaal net niet. Op spelletjes als "kijk en onthoud" zit ik niet echt te wachten.

Er zit nauwelijks tempo in en alles voelt stroperig. Als je op een Ally vakje land krijg je een mega voordeel dat je gedurende het hele spel mag houden. Super overpowered want je krijgt niet alleen een extra speciale dobbelsteen maar ook nog eens de ally die elke keer een beetje extra oplevert met dobbelen.

Verder is de hoeveelheid borden karig, en zijn de borden zelf ook niet heel groot.

Nee de reviewers die dit een terugkeer naar gouden Mario Party tijden noemde hebben de goude tijden waarschijnlijk niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Seroczynski schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:23:
Oef, €60 voor een spel van 6 jaar oud. Leuk voor de mensen die er op zitten te wachten, maar Diablo voor de Switch laat ik voorbij gaan. Heb honderden uren in de PC versie zitten zodat ik met overtuiging kan zeggen dat ik het een slecht vervolg van Diablo II vind :P

[...]

Dan kan je nog wel even wachten, niemand weet wanneer die komt 8)7
https://www.theverge.com/...ch-rumor-release-date-wsj

En nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je graag mijn advies wil: wachten op een officiële releasedate en vervolgens bij jezelf nagaan welke games je interessant vindt. Vervolgens kijken of je het waard vind de Nintendo Switch aan te schaffen, en of je eventueel voordeel ziet in het halen van een goedkoper tweedehands (oud) model of toch een nieuwe.

Ik weet nog dat de PS Vita met een nieuwe versie kwam, maar dat zat geen OLED meer in. Nou speelt dat bij de Switch geen rol, maar het is niet verkeerd om alle details eerst even te bekijken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Seroczynski schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:13:
[...]
Als je graag mijn advies wil: wachten op een officiële releasedate en vervolgens bij jezelf nagaan welke games je interessant vindt. Vervolgens kijken of je het waard vind de Nintendo Switch aan te schaffen, en of je eventueel voordeel ziet in het halen van een goedkoper tweedehands (oud) model of toch een nieuwe.

Ik weet nog dat de PS Vita met een nieuwe versie kwam, maar dat zat geen OLED meer in. Nou speelt dat bij de Switch geen rol, maar het is niet verkeerd om alle details eerst even te bekijken.
Ik weet allang welke games ik wil gaan spelen, maar ik vind het apparaat en de service daarbij gewoon niet goed genoeg. Ik ben nu gewoon ontzettend kritisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:03:
Het is natuurlijk zo dat als consument zijnde je natuurlijk geen enkele manier had om te achterhalen of SMP een leuk spel voor je was. Zo was er geen enkele review beschikbaar en was er niets aan videomateriaal van de minigames te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:18:
Dit is gebaseerd op paar uur spelen maar ik miste die hectische spelletjes waar je als een gek probeert een ballon op te blazen of samen een boot te besturen etc. Het is het nu allemaal net niet. Op spelletjes als "kijk en onthoud" zit ik niet echt te wachten.

Er zit nauwelijks tempo in en alles voelt stroperig. Als je op een Ally vakje land krijg je een mega voordeel dat je gedurende het hele spel mag houden. Super overpowered want je krijgt niet alleen een extra speciale dobbelsteen maar ook nog eens de ally die elke keer een beetje extra oplevert met dobbelen.

Verder is de hoeveelheid borden karig, en zijn de borden zelf ook niet heel groot.

Nee de reviewers die dit een terugkeer naar gouden Mario Party tijden noemde hebben de goude tijden waarschijnlijk niet meegemaakt.
Ik kan me hier helemaal niet in vinden. Ik heb gister met een aantal vrienden gespeeld, en dat was ontzettend leuk. Ik was in dit spel ook bang voor te veel willekeurigheid, zeker na de 3ds variant, maar die heb ik nog niet gevonden. Nieuwe minigames maakten een goede indruk, er wordt op een leuke manier gebruik gemaakt van de joy cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RayNbow schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 02:30:
[...]

Het is natuurlijk zo dat als consument zijnde je natuurlijk geen enkele manier had om te achterhalen of SMP een leuk spel voor je was. Zo was er geen enkele review beschikbaar en was er niets aan videomateriaal van de minigames te vinden.
Ik haal juist de reviews aan om te zeggen dat ik het daar dus niet mee eens ben.

En @Emmavdv gelukkig is het jullie wel goed bevallen. Smaken verschillen nu eenmaal... Ik heb werkelijk nog niet 1 minigame gedaan waarvan ik denk "oh yes ik hoop dat we die krijgen". Op de GameCube waren de games voor ons in ieder geval veel leuker.

De nieuwe minigames zijn of heel traag waardoor je weinig skills nodig hebt en het op geluk aankomt of ze zijn gewoon pure geluksgames.

Maar erger vindt ik de ally spaces. Die geven iemand veel te veel en lang voordeel. Kom je daar in het begin op en de rest niet dan is de kans groot dat je wint. Laat staan dat je meerdere allies hebt verzameld.

Voorheen was MP altijd al een kwestie van geluk hebben op bepaalde momenten maar dan was er ook vaak een equalizer. Die mis ik nu. Zo kun je de meeste games winnen, de meeste muntjes hebben maar paar keer verkeerd dobbelen en je bent laatste aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Berlinetta schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:17:
[...]

Ik weet allang welke games ik wil gaan spelen, maar ik vind het apparaat en de service daarbij gewoon niet goed genoeg. Ik ben nu gewoon ontzettend kritisch.
Als je wilt kunnen we natuurlijk met je discussiëren of je informeren over specifieke punten, maar dat moet je zelf beslissen :) (overigens wel nieuwsgierig)

Drie vragen die je jezelf kan stellen:
- Welke/hoeveel spellen wil je spelen?
- Wil je die spellen nu al een jaar lang kunnen spelen of wil je nog (minstens) een jaar wachten?
- Welke problemen zijn er voor je en hoe belangrijk zijn die voor je?

Als de antwoorden op die vragen niet overtuigend genoeg zijn, wil je waarschijnlijk gewoon de Switch nog niet kopen ;)

Wat mij betreft belangrijk: het nieuws van de Switch revisie is een gerucht. Wall Street Journal is natuurlijk een betrouwbaardere bron dan een willekeurige YouTuber, maar uiteindelijk rapporteren zij ook maar wat ze nu horen, waarbij zelfs de bronnen niet volledig bekend zijn - het enige wat we kunnen afleiden is dat ze zeer waarschijnlijk met Japan Display Inc gepraat hebben. We weten verder niks over de eventuele aard van een revisie, dus je weet ook niet of je huidige pijnpunten door die revisie opgelost zullen worden. Ik zou er dus slechts beperkt rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Phusebox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:18:

Er is zoveel geluk en overpowered in MP dat ik me om de Allies geen zorgen maak. Misschien dat het in lange spellen een game breaker is, maar in de 2 korte potjes die ik speelde gebeurde zoveel geluk en pech voor iedereen dat ik er niks uit kan lichten als balans verstorend. Het gelukselement hoort er gewoon bij, dat zorgde ervoor dat er bij ons ook een niet gamer mee kon doen en zelfs een keer won. Nu wil ze later bijv. Kart of Smash ook een kans geven.

Ik heb me gisteravond erg vermaakt. Vooral de coop modus viel in de smaak, al ben ik bang dat er te weinig minigames zijn om het leuk te houden voor meer dan 3 potjes. Hopelijk komt er dlc.

De Mario Party modus was als vanouds. Al lag vroeger het tempo voor mijn gevoel wel wat hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ph4ge schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Er is zoveel geluk en overpowered in MP dat ik me om de Allies geen zorgen maak. Misschien dat het in lange spellen een game breaker is, maar in de 2 korte potjes die ik speelde gebeurde zoveel geluk en pech voor iedereen dat ik er niks uit kan lichten als balans verstorend. Het gelukselement hoort er gewoon bij, dat zorgde ervoor dat er bij ons ook een niet gamer mee kon doen en zelfs een keer won. Nu wil ze later bijv. Kart of Smash ook een kans geven.

Ik heb me gisteravond erg vermaakt. Vooral de coop modus viel in de smaak, al ben ik bang dat er te weinig minigames zijn om het leuk te houden voor meer dan 3 potjes. Hopelijk komt er dlc.

De Mario Party modus was als vanouds. Al lag vroeger het tempo voor mijn gevoel wel wat hoger.
Ja het tempo is echt op het irritante af traag. Je kunt niet snel door de teksten skippen en alles voelt minder intuïtief. Het oefenen van tevoren kan hopelijk uitgezet want je hebt van die mensen die snappen steeds niet dat je op SL+SR moet drukken en die oefenen dan vijf keer het spelletje. Haalt sowieso de lol er af dat van tevoren oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Mario Party klinkt echt wel super leuk. Die 4 Joycons is geen probleem, heb toch al 2 Switches (alleen dat steeds opnieuw pairen zal wel irritant worden). Misschien moet ie er toch maar gaan komen.

Heb alleen nog andere prioriteiten qua games maar wellicht krijg ik mn vrouw zo gek om m te halen 😜

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb nog wat meer reviews gelezen en skip Mario Party nu definitief. Mogelijk later in de sale en met wat goede DLC erbij dat ik over te halen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
DigitalExcorcist schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:26:
(alleen dat steeds opnieuw pairen zal wel irritant worden)
Gewoon de Joy-Cons even aan de Switch klikken en weer loshalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
RayNbow schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Gewoon de Joy-Cons even aan de Switch klikken en weer loshalen?
Geen idee, pairen ze direct als je ze alleen maar aanklikt? Dat zou een hoop schelen idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
DigitalExcorcist schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Geen idee, pairen ze direct als je ze alleen maar aanklikt? Dat zou een hoop schelen idd
Yup:
Joint Pairing.
Simply attach the Joy-Con controllers to the console.
Idem met de Pro controller. In plaats moeilijk te lopen doen met wireless syncing, kun je gewoon de controller kortstondig aansluiten via USB en dan is hij ook gepaird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43
outlandos schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:51:
Ik heb nog wat meer reviews gelezen en skip Mario Party nu definitief. Mogelijk later in de sale en met wat goede DLC erbij dat ik over te halen ben.
Ik lees juist alleen maar goeie dingen. Vooral op de reddit pagina van de Switch. Zelf heb ik de game al gehaald maar nog niet gespeeld. Vanavond komen een paar vrienden langs om te spelen.

Ik zal morgen wel een conclusie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Vind het best aardig, Mario Party. Weet nog wel dat ik veel plezier aan dit spel heb beleefd op de Wii. Maar.....hoe kom ik weer terug op het hoofdscherm van de Switch als ik wil stoppen met spelen? Echt ik weet niet hoe ik daar moet komen. Zet nu telkens de switch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
chippie777 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:14:
Vind het best aardig, Mario Party. Weet nog wel dat ik veel plezier aan dit spel heb beleefd op de Wii. Maar.....hoe kom ik weer terug op het hoofdscherm van de Switch als ik wil stoppen met spelen? Echt ik weet niet hoe ik daar moet komen. Zet nu telkens de switch uit.
Home-knop ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/08_content_images/support_6/nintendo_switch_11/CI_NintendoSwitch_PlayGame_07_enGB_image950w.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 06-10-2018 17:17 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
@Zeror Nope: Dan maak ik een screenprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@chippie777 Dat is die andere knop. Dus de andere joycon. Als losse joycon blijft de functie van de knop met het huisje de home knop en de vierkante voor een screenshot. Dat is niet anders in te stellen, dus moet dat haast wel zo blijven. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:28
Ook een leuke party game, vandaag Worms W.M.D binnen gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ps9FqDF.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
Nice, die is super zeldzaam! :+

[ Voor 78% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-10-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Weet iemand of je saves van de NES games gemaakt door switch nes emulator ook kunt verwijderen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:28
Kan dat niet gewoon via System Settings -> Data Management -> Save Data? Ik heb zelf geen Nintendo Switch Online en geen ervaring met de NES emulator, maar van elke game/app staat daar de save data. Lijkt me alleen niet mogelijk dat je specifieke saves kan verwijderen op die manier, enkel save data van de gehele NES emulator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 18:00
Nu 2 potjes mario party gedaan maar vind het wel vervelend dat je met 2 bots speelt als je maar met 2 man speelt? Er is dus echt geen mogelijkheid om gewoon 1vs 1 te spelen?

je ziet dan ook al die animaties van die bots en keuzes alsof het 'echte mensen' zijn, van mij mocht dat toch wel allemaal instant geskipt zijn zodat je weer direct aan de beurt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Vraagje:

Iemand al wrist-straps gespot en groen/paars die passen bij de joycons die oa in een set met mario party zitten?

Ik kan alleen geel, blauw, rood en grijs vinden...
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.