Ik zie graag Mario Maker komen..Seroczynski schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:42:
Damn, New Super Mario Bros. U is een van de eerste titels waar ik totaal niet op zit te wachten. Die game heeft bij mij helemaal geen indruk achter gelaten, en ik zou van Nintendo verwachten dat ze relatief eenvoudig een nieuwe NSMB kunnen ontwikkelen.
Verwijderd
De video komt uit 2018, en het laatste interview over de game ook. Neem aan dat ze er dan toch mee bezig zijn :-) zou mij niks uitmaken als het uiteindelijk niet op Switch komt.wes- schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:16:
[...]
Ik zou mijn adem hier niet voor inhouden. Deze game is kennelijk al sinds 2015 in productie en sinds de aankondiging is er weinig tot niks bekend gemaakt. Ook is er überhaupt nog geen console versie in de maak.
Ik hoop dat ze binnenkort met nieuws komen en hopelijk ook een switch aankondiging want het ziet er idd uit als een pareltje.
KoensSocialL schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:43:
Heel veel bedrijven maken vanalles bekend deze middag om 14 uur!
Dan toch een Nintendo Direct (Mini)?
http://www.nintendolife.c...direct_airing_later_today
Indie highlights dus
- Night Call (early 2019)
- Monster Boy and the Cursed Kingdom (Nov 6 2018)
- The Gardens Between (Sep 20 2018)
- Streets of Rogue (winter 2018)
- Bad North (nu beschikbaar!) - Launch Trailer
- Moonlighter (Autumn 2018)
- This War of Mine (November 2019)
- Children of Morta (Early 2019)
- Everspace: Stellar Edition (December 2018)
- Baba Is You (Autumn 2018)
- Slay the Spire (Early 2019)
- Windjammers (Okt 23 2018)
- Windjammers 2 (2019)
- Terraria (2019)
- Prison Architect: Nintendo Switch Edition (GOTY edition, nu beschikbaar, escape mode deze zomer) - Trailer
- Morphies Law (beschikbaar vanavond 19h)
Niet getoond maar vermeld (speelbaar op GamesCom):
- WarGroove
- Stick Fight: The Game
- Unruly Heroes
- Planet Alpha
[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 20-08-2018 20:22 . Reden: Moonlighter komt wel degelijk uit in 2018 ;) ]
Terraria is wel lachen, ligt wel aan de prijs, en misschien Prison Architect. iemand ervaring daarmee?JackAvery schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
[video]
Indie highlights dusOverzichtje van de titels
- Night Call (early 2019)
- Monster Boy and the Cursed Kingdom (Nov 6 2018)
- The Gardens Between (Sep 20 2018)
- Streets of Rogue (winter 2018)
- Bad North (nu beschikbaar!)
- Moonlighter (Autumn 2019)
- This War of Mine (November 2019)
- Children of Morta ( Early 2019)
- Everspace: Stellar Edition (December 2018)
- Baba Is You (Autumn 2018)
- Slay the Spire (Early 2019)
- Windjammers (Okt 23 2018)
- Windjammers 2 (2019)
- Terraria (2019)
- Prison Architect: Nintendo Switch Edition (soort GOTY edition, nu beschikbaar, escape mode deze zomer)
- Morphies Law (beschikbaar vanavond 19h)
Niet getoond maar vermeld (speelbaar op GamesCom):
- WarGroove
- Stick Fight: The Game
- Unruly Heroes
- Planet Alpha
Prison Architect is echt heeeeeeeeel leuk. Heb het grijs gespeeld op de PC.NeP2013 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:39:
[...]
Terraria is wel lachen, ligt wel aan de prijs, en misschien Prison Architect. iemand ervaring daarmee?
Maar de console versies krijgen meer expansions, dus deze gaat bij mij wel komen op de switch.
Vraag mij alleen af of het makkelijk is om overzicht te houden op zo'n klein scherm
Computer says no
is de prijs van 29,99 te rechtvaardigen? of beter wachten op een aanbieding.. mij lijkt bv the escapists ook wel grappig, maar dat is meer ontsnappen dan bouwen :-)Meekoh schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:41:
[...]
Prison Architect is echt heeeeeeeeel leuk. Heb het grijs gespeeld op de PC.
Maar de console versies krijgen meer expansions, dus deze gaat bij mij wel komen op de switch.
Vraag mij alleen af of het makkelijk is om overzicht te houden op zo'n klein scherm
Ik heb destijds Prison Architect erg goedkoop op PC gekocht, maar de tijd die daarin is gekropen zou zeker 30 euro rechtvaardigen. Terraria overigens ook ettelijke honderden uren gespeeld.
Bad North komt er hier waarschijnlijk wel, lijkt echt goed. Ff reviews afwachten.
Bad North komt er hier waarschijnlijk wel, lijkt echt goed. Ff reviews afwachten.
Escapist is vergelijkbaar met de escape mode van prison architect, maar dan iets uitgebreider.NeP2013 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
is de prijs van 29,99 te rechtvaardigen? of beter wachten op een aanbieding.. mij lijkt bv the escapists ook wel grappig, maar dat is meer ontsnappen dan bouwen :-)
Heb het spel op de PC voor een tientje gekocht toen het nog early access was. Maar voor 29,99 is het wel de prijs waard hoor. Heb op de PC al 692 uur in eht spel zitten
Sterker nog het is het spel met de meeste "speeluren" in mijn steam library (by far, op nr 2 staat Civ 5 met 467 uur)
[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 20-08-2018 14:52 ]
Computer says no
Ik zit al eventjes te wachten tot Moonlighter uitkomt. Daarnaast lijkt mij Children of Morta, Baba is you and Windjammers mij ook wel leuk. Terraria is ook tof dat ie naar de Switch komt.
Wel een mooi indie lijstje zo!
Wel een mooi indie lijstje zo!
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik moet nog kijken, maar serieus, Moonlighter pas autumn 2019?! Dat is toch nog flink ff wachten, helaas..
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik hoop echt dat er snel wat meer triple A games komen. Had zeker nog wel een lijstje met aankondigingen verwacht.
Windjammers!!!!!111
Dat is echt een hele toffe aankondiging voor de Switch, speel dit veel op m'n arcade cabinet leuk om on-the-go mensen uit te dagen
.
Dat is echt een hele toffe aankondiging voor de Switch, speel dit veel op m'n arcade cabinet leuk om on-the-go mensen uit te dagen
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Dat is eigenlijk gewoon belachelijk. Voor de PC, Xbox en PS4 is deze al uit, erg teleurstellend. Zit er ook al een tijd op te wachten, nog ruim een jaar dus..Thrace Grumble schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:17:
Ik moet nog kijken, maar serieus, Moonlighter pas autumn 2019?! Dat is toch nog flink ff wachten, helaas..

Het was een typo, herfst 2018 dus en al te spelen op Gamescom, dus dan zal het niet meer lang opzich laten wachten, wat goed nieuws is, kijk er naar uit!
Verder gaven ze aan dat er binnenkort nog meer nieuws te verwachten is, is het niet zo als er een Indi Direct is geweest dat er dan vaak ook vrij vlug een Nintendo Direct volgt?
[ Voor 30% gewijzigd door Gynnad op 20-08-2018 18:13 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De aankondiging van Diablo 3 was oorspronkelijk gepland voor komende donderdag, dus misschien dat er dan nog wel wat tevoorschijn gaat komenJelmer93 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:29:
Ik hoop echt dat er snel wat meer triple A games komen. Had zeker nog wel een lijstje met aankondigingen verwacht.
Sorry dat is een typo van mijn kant, het is 2018Thrace Grumble schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:17:
Zijn er nog mensen die van plan zijn Morphies Law aan te schaffen of te spelen? Toentertijd leek een toffe game, aangezien bij de eerste bekendmaking weinig shooters waren. Ondertussen hebben we tal van shooters.
Concept lijkt mij in ieder geval erg tof, maar ik wacht eerst nog een review af. Ook zou ik motion controls kunnen waarderen
.
Concept lijkt mij in ieder geval erg tof, maar ik wacht eerst nog een review af. Ook zou ik motion controls kunnen waarderen
Nou de Switch viel in geode aarde hoor!
Enkel nog Odyssey en Kart erbij gekoct (met stuurtjes uiteraard).
Hij mocht nog 2 games uitkiezen maar heb 'm kunnen overtuigen even te wachten.
Wel één dingetje...Die joy cont straps gebruiken we om Odyssey samen te spelen. + bij + en - bij -.
Maar die gaan echt heel moeilijk los weer? Hoor dat? ALs je ze in de switch of in die losse controller schuift dan gaat dat erg soepel vast en lost. maar de straps los maken van de joy con gaat erg stroef. Lukt hem dan ook niet alleen. Doen we dat iets verkeerd? of is dit gebruikelijk?
Enkel nog Odyssey en Kart erbij gekoct (met stuurtjes uiteraard).
Hij mocht nog 2 games uitkiezen maar heb 'm kunnen overtuigen even te wachten.
Wel één dingetje...Die joy cont straps gebruiken we om Odyssey samen te spelen. + bij + en - bij -.
Maar die gaan echt heel moeilijk los weer? Hoor dat? ALs je ze in de switch of in die losse controller schuift dan gaat dat erg soepel vast en lost. maar de straps los maken van de joy con gaat erg stroef. Lukt hem dan ook niet alleen. Doen we dat iets verkeerd? of is dit gebruikelijk?
Eerst 't witte clipje loshalen en dan de knop achterop indrukken en dan loshalen.
Gaat inderdaad wel stroef (zeker in het begin), maar het is ook wel een beetje een handigheidje.
Gaat inderdaad wel stroef (zeker in het begin), maar het is ook wel een beetje een handigheidje.
Ik heb dit probleem ook, dus ik gebruik de straps niet meer, zodat ik in ieder geval zo niet de joy-con rail kapot maak.readytoflow schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:06:
Als het goed is moet kan je ze zonder veel kracht los krijgen, echter dit vereist behoorlijk wat oefening. De truc is om geen kracht te gebruiken en ervoor te zorgen dat de lock op vrij staat.readytoflow schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:06:
In het begin had ik ook het idee dat het ding klem vast zat tot dat ik merkte dat elke keer als ik kracht zet de lock op "locked" ging staan. Na een halfuur rustig en kalm oefenen kreeg ik hem plots los.
De hoeveelheid kracht die je nodig hebt om het er op te schuiven is de hoeveelheid kracht die je nodig hebt om het los te krijgen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Het wordt pas echt moeilijk als je een keer de plus bij de min doet... Nooit doen!
Bad north ziet er ook wel geinig uit! Iemand al gespeeld?
This War Of Mine is echt heel indrukwekkend. Heb ‘m op de PS4 maar het leent zich veel meer voor portable play.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Voor de geïnteresseerden, er is nu net een AMA bezig met de developers van Bad North.
Diablo 3 off-screen handheld gameplay:
Haha, je bent me net voor hier. Had net Thrace Grumble in "[Multi] Diablo 3 - Deel 35" gepost. Ook hier dan maar: de enemy density lijkt lager...JackAvery schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:18:
Voor de geïnteresseerden, er is nu net een AMA bezig met de developers van Bad North.
[video]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Lijkt inderdaad zo. Maakt het Rift level daarvoor iets uit? Heb al een hele tijd geen D3 gespeeld, maar ik zie geen indicator van het level, zou het kunnen dat deze gewoon enorm laag is? Dit is tenslotte een GamesCom-specifieke demo...Thrace Grumble schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:59:
[...]
Haha, je bent me net voor hier. Had net Thrace Grumble in "[Multi] Diablo 3 - Deel 35" gepost. Ook hier dan maar: de enemy density lijkt lager...
Verder loopt het wel vlot.
Ik ga Mario + Rabbids: Kingdom Battle toch maar eens proberen. Zeker voor onderstaande aanbieding. Er is nog 1 exemplaar aanwezig op de website. Volgens mij voor de Gold Edition een leuke prijs (35,99).
https://www.shop4nl.com/n...tion-nintendo-switch-game
Dat is zeker geen verkeerde deal, vooral omdat die pass anders 20 euro kost? Helaas is ie inmiddels al uitverkocht.GovertNL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:27:
Ik ga Mario + Rabbids: Kingdom Battle toch maar eens proberen. Zeker voor onderstaande aanbieding. Er is nog 1 exemplaar aanwezig op de website. Volgens mij voor de Gold Edition een leuke prijs (35,99).
Inderdaad, maakt mij niet zoveel uit dat de mob density wat verlaagd is als het maar soepel speeltJackAvery schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:06:
[...]
Lijkt inderdaad zo. Maakt het Rift level daarvoor iets uit? Heb al een hele tijd geen D3 gespeeld, maar ik zie geen indicator van het level, zou het kunnen dat deze gewoon enorm laag is? Dit is tenslotte een GamesCom-specifieke demo...
Verder loopt het wel vlot.
Ik begin er wel weer heel veel zin in te krijgen, moet mezelf inhouden om niet vast RoS en het Necropack op de PC aan te schaffen en daar weer te spelen want dan komt het niet op de Switch
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Hollow Knight gaat fysiek worden uitgebracht door Skybound Games lente 2019. Ook voor PS4 en Xbox One.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Idem hier... ergens verwelkom ik het idee van een verse start wel, geen inventory clutter meerpsychoclown schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:42:
[...]
Inderdaad, maakt mij niet zoveel uit dat de mob density wat verlaagd is als het maar soepel speelt
Ik begin er wel weer heel veel zin in te krijgen, moet mezelf inhouden om niet vast RoS en het Necropack op de PC aan te schaffen en daar weer te spelen want dan komt het niet op de Switch
Uit deze hands-on van Eurogamer maak ik zelfs op dat het verschil vooral in grafische effecten zou moeten liggen. Er wordt nergens iets vermeldt over mob density (maar dat kan ook gewoon zijn omdat ze het niet gevraagd hebben
Van wat ik me herinner waren er ook gewoon rifts waarbij de density niet zo hoog lag... maar opnieuw, heb ook al 2-3 jaar niet gespeeld.
Het was al bekend dat SEGA een aantal klassiekers op Switch gaat publiceren onder het label van SEGA Ages. Deze maand komen Sonic the Hedgehog en Thunder Force IV uit, en nu is de volgende titel van het label aangekondigd: Phantasy Star. Voorlopig zijn deze titels enkel voor de Japanse eShop aangekondigd. Phantasy Star krijgt een aantal nieuwe features, zoals een auto-mapping functie, een muziekspeler, en een bestiary.
Als er iemand nieuwsgierig was over de Switch-versie van Towerfall Ascension: Matt Thorson laat weten dat het spel af is, meer info "soon".
[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 21-08-2018 09:30 . Reden: Phantasy Star info toegevoegd ]
InkyPen (comic book reading app) Coming To Switch In November
InkyPen is a brand new subscription service for Nintendo Switch, and the first world wide media application on this console. It allows comic book and graphic novel fans to read what they want, when they want. Simply download from the Nintendo eShop, subscribe and start reading.
A large catalogue of graphic novels and comics will be available from all over the world, including U.S. comic books, manga and European comics. You can read your favorite titles on Nintendo Switch in handheld mode or in TV mode, but also discover new ones through exploring the catalogue and content suggestions based on your interests.
Watch our announcement video before anyone else! (video will go live on the 21st at 10 am CET).
The subscription-based service gives users access to the full catalogue for 7.99€ / 7.99$ a month. Titles included will come from famous publishers like IDW, Valiant, Dynamite, les Humanoïdes Associés, Titan or Andrews McMeel; more publishers will be announced soon. Some of the comic series that will be available from the beginning are: Transformers, Judge Dredd, Dungeons and Dragons, The Metabarons, Warhammer; and others based on well-known video game franchises like Dark Souls, Dishonored or Assassin's Creed. Inkypen will also be "webcomic friendly": its catalogue will include popular webcomic titles like Girl Genius or The Wormworld Saga.
The InkyPen team will be at Gamescom, available for interviews from Tuesday 21st to Thursday 23rd, at the Nintendo Gamescom Area booth. Please don't hesitate to ask if you want to book an appointment!
InkyPen started out as a conversation between Ronan Huggard, with a background from the TV Broadcast industry, and Peter Meldahl, CEO of the indie game company Rain Games; both of whom share a passion for comics and believed that the industry needed a better way of getting content into everyone’s hands.
“InkyPen is the best way to read what you want, where you want from the rich world of graphic novels and comic books”, says Ronan Huggard, CEO of InkyPen. “We have no intention of selling content piecemeal, there are other places for that. We’re bringing an all-you-can-read model to the international community”.
InkyPen has its roots in the indie games industry and was born out of genuine frustration with the lack of such a service. Everyone at InkyPen loves comics and wants to find the best way of getting what readers want into their hands. “We want to make comic books available for everyone, everywhere, forever”, says Peter Meldahl, Co-founder and CTO of InkyPen.
InkyPen will launch in November 2018. Stay tuned for news!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Holy shit, Baba is you is toch wel de verrassing voor mij.
Omdat het stukje niet heel veel weg gaf, Baba is you is een puzzelgame met een (vond ik) super toffe gimmick. Ik heb het gezien tijdens een Mystery Game tournament (een soort van demo / concept versie die op itch.io stond) en moest toch wel juichen dat hier een volle game van gemaakt moest worden. Het idee erachter is dat je het spel een soort van aan het programmeren bent om door levels te komen. Het zijn simpele constraints (bijv. Baba (het karakter) IS YOU (de speler)). Duw je het woordje 'YOU' weg, dan heb je geen controle meer over iets binnen het spel en moet je het level resetten, maar vervang je bijv. BABA met het woordje ROCK, dan krijg je controle over alle stenen in het level.
Je moet dus logisch en vaak out of the box denken over hoe je een level uit wilt / moet spelen. Voor programmeurs en puzzel fans onder ons, hou 'm in de gaten. Ik vond het concept echt geniaal in ieder geval. Of bekijk het conceptje hier: https://hempuli.itch.io/baba-is-you
Omdat het stukje niet heel veel weg gaf, Baba is you is een puzzelgame met een (vond ik) super toffe gimmick. Ik heb het gezien tijdens een Mystery Game tournament (een soort van demo / concept versie die op itch.io stond) en moest toch wel juichen dat hier een volle game van gemaakt moest worden. Het idee erachter is dat je het spel een soort van aan het programmeren bent om door levels te komen. Het zijn simpele constraints (bijv. Baba (het karakter) IS YOU (de speler)). Duw je het woordje 'YOU' weg, dan heb je geen controle meer over iets binnen het spel en moet je het level resetten, maar vervang je bijv. BABA met het woordje ROCK, dan krijg je controle over alle stenen in het level.
Je moet dus logisch en vaak out of the box denken over hoe je een level uit wilt / moet spelen. Voor programmeurs en puzzel fans onder ons, hou 'm in de gaten. Ik vond het concept echt geniaal in ieder geval. Of bekijk het conceptje hier: https://hempuli.itch.io/baba-is-you
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Verwijderd
Iemand Monster Hunter Generations Ultimate al binnen? Ik heb de vorige(n) in de serie nooit gespeeld, maar de setting en het type gameplay trok mij aan. Is een soort remastery/portdeluxe van een spel van 2-3 jaar oud. Begin is enorm makkelijk, maar wordt steeds lastiger. Niet echt een verhaal maar je hebt wel het gevoel dat je het ergens voor doet. Multiplayer nog niet kunnen testen, omdat er (bijna) niemand online is maar ook SP al supervet! Is een demo van beschikbaar (+- 2gb, hele spel is een 11,3gb download) dus worth checking out!
Ja deze editie van Mario + Rabbids Kingdom Battle bevat alle digitale content van de Season Pass (via downloadcode) en de Donkey Kong DLC. Stonden ook niet heel veel exemplaren te koop. Maybe even in de gaten houden of deze weer wordt aangevuld. Ik ben wel benieuwd.Gynnad schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:23:
[...]
Dat is zeker geen verkeerde deal, vooral omdat die pass anders 20 euro kost? Helaas is ie inmiddels al uitverkocht.
Nieuwe Daemon X Machina trailer:
Staat er deze Gamescom nog een Direct op het programma van Nintendo?
Nice, ik wilde al 2 JoyCons erbij kopen in andere kleuren, dus ik wacht wel even op de bundel.KoensSocialL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:09:
Er komt een Super Mario Party bundel aan!
Deze komt wel pas op 23 november uit
Bron
[afbeelding]
Mehh.. jammer dat deze bundel niet gewoon gelijk uitkomt in oktober.KoensSocialL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:09:
Er komt een Super Mario Party bundel aan!
Deze komt wel pas op 23 november uit
Hoewel ik het er heel gaaf uit vind zien vraag ik me af of dit een game is voor mij
De bovenstaande trailer is (net als de E3 trailer) vooral gericht op alle actie in het spel. Om een beter beeld te krijgen van de gameplay zelf zou ik de E3 Treehouse coverage aanbevelen:psychoclown schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:40:
[...]
Hoewel ik het er heel gaaf uit vind zien vraag ik me af of dit een game is voor mij
Wat een verrassing gisteren met die indie titles. Ik had mezelf in het weekend nog beloofd even niets meer uit te geven aan games en dan krijg je dit op je bord.
Voor nu alleen even Prison Architect aangeschaft. Grijs gespeeld op de pc en leek me ook wel goed te doen op de Switch.
Ik startte de game op en moest toch even slikken ( help waar is de muis). Nu na een uur oefenen toch wel een basisgevangenis op kunnen bouwen en het lijkt allemaal wel aardig te werken het kost alleen net wat meer tijd. Op de PC al hele tijd niet gedaan dus zie wel overal veranderingen waardoor ik toch het gevoel heb niet dezelfde game te hebben gekocht ( ja ik praat hier mijn aankoop goed
)
Voor nu alleen even Prison Architect aangeschaft. Grijs gespeeld op de pc en leek me ook wel goed te doen op de Switch.
Ik startte de game op en moest toch even slikken ( help waar is de muis). Nu na een uur oefenen toch wel een basisgevangenis op kunnen bouwen en het lijkt allemaal wel aardig te werken het kost alleen net wat meer tijd. Op de PC al hele tijd niet gedaan dus zie wel overal veranderingen waardoor ik toch het gevoel heb niet dezelfde game te hebben gekocht ( ja ik praat hier mijn aankoop goed
Ik moet zeggen Prison Architect is nog best goed te doen op de switch.(ook gisteren gekochttuinïnen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:45:
Wat een verrassing gisteren met die indie titles. Ik had mezelf in het weekend nog beloofd even niets meer uit te geven aan games en dan krijg je dit op je bord.
Ik startte de game op en moest toch even slikken ( help waar is de muis). Nu na een uur oefenen toch wel een basisgevangenis op kunnen bouwen en het lijkt allemaal wel aardig te werken het kost alleen net wat meer tijd. Op de PC al hele tijd niet gedaan dus zie wel overal veranderingen waardoor ik toch het gevoel heb niet dezelfde game te hebben gekocht ( ja ik praat hier mijn aankoop goed)
Het is even wennen aan de controls, maar heb het na een avondje wel onder de knie.
Vooral de DLC vind ik wel nice, hoop dingen die de PC nooit heeft gehad.
Computer says no
Niet binnen, wel gepreordered uiteraard. Groot MH fan hier, alhoewel ik pas 'ben ingestapt' bij 4U en later Generations en WorldVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:50:
Iemand Monster Hunter Generations Ultimate al binnen? Ik heb de vorige(n) in de serie nooit gespeeld, maar de setting en het type gameplay trok mij aan. Is een soort remastery/portdeluxe van een spel van 2-3 jaar oud. Begin is enorm makkelijk, maar wordt steeds lastiger. Niet echt een verhaal maar je hebt wel het gevoel dat je het ergens voor doet. Multiplayer nog niet kunnen testen, omdat er (bijna) niemand online is maar ook SP al supervet! Is een demo van beschikbaar (+- 2gb, hele spel is een 11,3gb download) dus worth checking out!
In ander nieuws: september is de release maand van Arena of Valor voor Switch! :
[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 21-08-2018 12:08 ]
Saints Row: the Third is aangekondigt op Gamescom.. Wel een leuk spel maar iets te vaak al gespeeld op de PC.
Bron : http://www.ign.com/articl...unced-for-nintendo-switch
[ Voor 33% gewijzigd door Jelmer93 op 21-08-2018 13:15 ]
whut, geen pro controller in mario party?Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:19:
[...]
Typische Nintendo actie weer.
De bundel met waarschijnlijk goedkopere Joy-Cons anderhalve maand later uitbrengen. De fans die op release met meer dan twee spelers willen spelen mogen de volle mep betalen voor een extra setje Joy-Cons à €70.
En dan ook nog de ballen hebben de Pro Controller niet te ondersteunen binnen Mario Party. Anders had ik een tweede pro controller gehaald.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
[ Voor 5% gewijzigd door Sokkeh op 21-08-2018 13:23 ]
Mooie vondst.Jelmer93 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:14:
Saints Row: the Third is aangekondigt op Gamescom.. Wel een leuk spel maar iets te vaak al gespeeld op de PC.
Maar ik begin me wel een beetje te ergeren aan al die partijen die hun oude glorie van meer dan 5 jaar geleden op de Switch willen hebben.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Vond prison architect ook heel leuk op de PC maar twijfel over de controls. Gebruik mijn Switch voornamelijk als handheld modus, werkt dit ook lekker op het relatief kleine scherm of speel je enkel docked?Meekoh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:52:
[...]
Ik moet zeggen Prison Architect is nog best goed te doen op de switch.(ook gisteren gekocht)
Het is even wennen aan de controls, maar heb het na een avondje wel onder de knie.
Vooral de DLC vind ik wel nice, hoop dingen die de PC nooit heeft gehad.
Deze week ook Overcooked2 gekocht en moet zeggen echt een heel vermakelijk spel om samen met iemand te spelen. Heb eerst met mijn vriendin gespeeld maar zij heeft niet zo de behoefte om levels opnieuw te spelen voor de maximale scoren en ben daarom gisteren maar naar mijn broertje gegaan om gezellig samen wat moeilijkere levels maximaal te halen.
Sinds gisteren zijn wij ook eigenaar van de Switch, vooral onze zoon is er erg blij mee 
Echter kom ik er nu achter dat de games die wij erbij hebben gekocht (lego undercover en lego world) je niet samen kan spelen met enkel 1 joycon. Kortom, er moet of een setje nieuwe Joycon's komen of de pro controller.
Zien jullie, buiten de eurotjes, voordelen voor de een of de ander? Kortom wat is de juiste keuze?
Echter kom ik er nu achter dat de games die wij erbij hebben gekocht (lego undercover en lego world) je niet samen kan spelen met enkel 1 joycon. Kortom, er moet of een setje nieuwe Joycon's komen of de pro controller.
Zien jullie, buiten de eurotjes, voordelen voor de een of de ander? Kortom wat is de juiste keuze?
Verkies de pro controller toch wel een pakje.ourplayground schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:04:
Sinds gisteren zijn wij ook eigenaar van de Switch, vooral onze zoon is er erg blij mee
Ik vind de bouwkwaliteit van de JoyCons toch wel ondermaats en de grip op de Pro Controller prettiger.
Nadeel is uiteraard dat als er bezoek is, je de controller niet kan splitsen.
De pro controller vind ik persoonlijk een heel stuk fijner spelen dan de joycons. Maar als je een setje Joy-Con's haalt heb je wel twee controllers aangezien je ieder kant als een controller kan gebruiken.ourplayground schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:04:
const { signature } = await fetchProfile()
Emphast schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:12:
[...]
Nadeel is uiteraard dat als er bezoek is, je de controller niet kan splitsen.
Thanks voor de snelle respons! Hier snap ik jullie niet.. we hebben nu de standaard joycons al, dus die kan ik al splitsen toch? Wat heeft dan de meerwaarde van een extra set joycons?moijamie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:13:
[...]
Maar als je een setje Joy-Con's haalt heb je wel twee controllers aangezien je ieder kant als een controller kan gebruiken.
Met 4 mensen spelen.ourplayground schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:16:
[...]
[...]
Thanks voor de snelle respons! Hier snap ik jullie niet.. we hebben nu de standaard joycons al, dus die kan ik al splitsen toch? Wat heeft dan de meerwaarde van een extra set joycons?
ah ok... ja dat is een puntje ja
ourplayground schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:16:
[...]
[...]
Thanks voor de snelle respons! Hier snap ik jullie niet.. we hebben nu de standaard joycons al, dus die kan ik al splitsen toch? Wat heeft dan de meerwaarde van een extra set joycons?
Er zijn tal van spellen die 4 player met 4 losse Joycons ondersteunen. Mariokart, Arms, Snipper clips, Dead Squared en nog veel meer! Dus zou je dat willen dan is een 2e set joycons handig. Dan heb je twee volwaardige gamecontrollers of 4 mini controllers.ourplayground schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:16:
[...]
[...]
Echter, wil je ook een beetje comfort dan zou je een thirdparty controller kunnen overwegen. Deze zijn vaak voor €30,- al te vinden in diverse soorten en maten. In Nederland is het aanbod momenteel beperkt en is alleen de pricewatch: Hori Wired Controller Pad Zwart vermeld in pricewatch van tweakers. Mogelijk dat je in gamewinkels, www.amazon.de of www.ebay.nl Dus dan zou je alsnog 4 controllers kunnen hebben, maar dan een goedkoper en comfortabeler. Let wel de meeste hebben geen motion controls of NFC-support.
[ Voor 10% gewijzigd door Bliksem B op 21-08-2018 14:24 ]
Ik zit even te kijken, maar denk dat ik toch voor de pro controller ga. die Joy Cons zijn toch wel erg duur, zeker omdat je ook nog een "tussen stuk" nodig hebt. Daarnaast zullen we 99% van de tijd alleen of met zijn 2-en spelen.. ik dacht te lezen dat het hier niet mocht maar ik zag de pro controller voor €58,- op amazon..Bliksem B schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:21:
[...]
[...]
Er zijn tal van spellen die 4 player met 4 losse Joycons ondersteunen. Mariokart, Arms, Snipper clips, Dead Squared en nog veel meer! Dus zou je dat willen dan is een 2e set joycons handig. Dan heb je twee volwaardige gamecontrollers of 4 mini controllers.
Echter, wil je ook een beetje comfort dan zou je een thirdparty controller kunnen overwegen. Deze zijn vaak voor €30,- al te vinden in diverse soorten en maten (zie de Pricewatch). Dus dan zou je alsnog 4 controllers kunnen hebben, maar dan een goedkoper en comfortabeler. Let wel de meeste hebben geen motion controls of NFC-support.
Anyway, bedankt voor het inzicht
Ik speel bijna alleen maar in handheld modus, en toch werkt het best goed. Ik had zelf ook mijn twijfels bij het kleine scherm, maar ze passen wat slimme trucs toe waardoor het toch goed werkt. Bijv. Interfaces die transparant worden wanneer je eronder iets wilt bouwen en de controls om te bewegen en zoomen werken best intuitief. Veel beter dan met bijv. een Steam controller via steam link.Yptisem schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Vond prison architect ook heel leuk op de PC maar twijfel over de controls. Gebruik mijn Switch voornamelijk als handheld modus, werkt dit ook lekker op het relatief kleine scherm of speel je enkel docked?
Deze week ook Overcooked2 gekocht en moet zeggen echt een heel vermakelijk spel om samen met iemand te spelen. Heb eerst met mijn vriendin gespeeld maar zij heeft niet zo de behoefte om levels opnieuw te spelen voor de maximale scoren en ben daarom gisteren maar naar mijn broertje gegaan om gezellig samen wat moeilijkere levels maximaal te halen.
Computer says no
Volgens mij nog niet voorbijgekomen hier: Diddy Kong komt naar Mario Tennis Aces in september
YouTube: Mario Tennis Aces - Diddy Kong - Nintendo Switch
Overigens ook nog een tweede nieuwe gameplay video van Snake vs. King K. Rool:
YouTube: Super Smash Bros. Ultimate – King K. Rool gameplay (Nintendo S...
YouTube: Mario Tennis Aces - Diddy Kong - Nintendo Switch
Overigens ook nog een tweede nieuwe gameplay video van Snake vs. King K. Rool:
YouTube: Super Smash Bros. Ultimate – King K. Rool gameplay (Nintendo S...
[ Voor 42% gewijzigd door psychoclown op 21-08-2018 17:05 ]
Ik heb deze in de bestelling, komen morgen binnen (als PostNL niet weer de status van bezorging opschuift, gisteren was het ook al 'morgen'): https://www.aliexpress.co...Joystick/32878280690.htmlBliksem B schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:21:
[...]
[...]
Er zijn tal van spellen die 4 player met 4 losse Joycons ondersteunen. Mariokart, Arms, Snipper clips, Dead Squared en nog veel meer! Dus zou je dat willen dan is een 2e set joycons handig. Dan heb je twee volwaardige gamecontrollers of 4 mini controllers.
Echter, wil je ook een beetje comfort dan zou je een thirdparty controller kunnen overwegen. Deze zijn vaak voor €30,- al te vinden in diverse soorten en maten. In Nederland is het aanbod momenteel beperkt en is alleen de pricewatch: Hori Wired Controller Pad Zwart vermeld in pricewatch van tweakers. Mogelijk dat je in gamewinkels, www.amazon.de of www.ebay.nl Dus dan zou je alsnog 4 controllers kunnen hebben, maar dan een goedkoper en comfortabeler. Let wel de meeste hebben geen motion controls of NFC-support.
Zou motion controls moeten hebben, geen NFC (maar dat is toch alleen voor Amiibo dus niet echt belangrijk).
Benieuwd naar je ervaringen, heb je ook een Nintendo Pro Controller want ben vooral benieuwd in vergelijking met die hoe deze dan bevalt.mark-k schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:43:
[...]
Ik heb deze in de bestelling, komen morgen binnen (als PostNL niet weer de status van bezorging opschuift, gisteren was het ook al 'morgen'): https://www.aliexpress.co...Joystick/32878280690.html
Zou motion controls moeten hebben, geen NFC (maar dat is toch alleen voor Amiibo dus niet echt belangrijk).
Overzicht van wat nieuw is in VC4:
Zal hier wel een kleine review plaatsen, de dingen op youtube die ik ervan gezien heb waren wel prima iig.Gynnad schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:47:
[...]
Benieuwd naar je ervaringen, heb je ook een Nintendo Pro Controller want ben vooral benieuwd in vergelijking met die hoe deze dan bevalt.
Wat vinden we hiervan? InkyPen komt met een Switch app. Dus lekker Comics lezen op je Switch.
nieuws: Abonnementsdienst InkyPen voor stripboeken komt naar Nintendo Switch
nieuws: Abonnementsdienst InkyPen voor stripboeken komt naar Nintendo Switch
[ Voor 46% gewijzigd door Zeror op 21-08-2018 20:13 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Op de vorige pagina gaf 't geen reactiesZeror schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:05:
Wat vinden we hiervan? InkyPen komt met een Switch app. Dus lekker Comics lezen op je Switch.
[video]
Oh lol.... Daar heb ik voorbij gescrolled denk.
Maar ik vind het wel tof dat er meer niet-game apps naar de Switch komen. De Switch is toffe game console, maar het kan nog zoveel meer zijn.
De ontwikkeling van non-game apps is prima. Comics lezen op de switch... Vind het scherm daar echt te klein voor.
request.getCookies();
Als elk vakje apart op het scherm komt is het meer dan groot genoeg toch? Of je scherm groot genoeg is of niet hangt puur van de implementatie af.BoGu5 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:18:
De ontwikkeling van non-game apps is prima. Comics lezen op de switch... Vind het scherm daar echt te klein voor.
Nog een paar uurtjes en dan met vrouw en kinderen naar de Gamescom! Zoveel zin in... was echt geweldig vorig jaar en hoop dat ‘t dit jaar zeker zo leuk wordt.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Mja maar amerikaanse comics gebruiken ook vaak full page plaatjes.mark-k schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:22:
[...]
Als elk vakje apart op het scherm komt is het meer dan groot genoeg toch? Of je scherm groot genoeg is of niet hangt puur van de implementatie af.
request.getCookies();
Volgens mij had de Switch nog niet genoeg spellen onder het kopje RPG, toch? Remakes van een SRPG aangekondigd:RayNbow schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:36:
Nog wat oude RPG ports in aantocht:
Grandia I en II
Phantasy Star
Langrisser 1&2 Remake announced for PS4/Switch
Hier precies het zelfde, zeer teleurstellend als je een Wii-U hebt gehad met de games die ze nu gaan heruitgeven voor de Switch. Heb daarom Mario kart 8 dubbel gekochtDevWouter schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:22:
[...]
Mooie vondst.
Maar ik begin me wel een beetje te ergeren aan al die partijen die hun oude glorie van meer dan 5 jaar geleden op de Switch willen hebben.

Dit wordt heel lang wachten op nieuwe A titels van Nintendo ben ik bang (oke ja, super smash bros komt eind dit jaar waar ik naar uit kijk)...
[ Voor 9% gewijzigd door rudyman85 op 22-08-2018 07:59 ]
Ja ik verkoop mijn oude games en koop ze opnieuw op de Switch als ik het de moeite waard vind. Zo heb ik Mariokart en Breath of the wild opnieuw gekocht. De rest laat ik nog eventjes.rudyman85 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:51:
[...]
Hier precies het zelfde, zeer teleurstellend als je een Wii-U hebt gehad met de games die ze nu gaan heruitgeven voor de Switch. Heb daarom Mario kart 8 dubbel gekocht. Ik hoop dus echt niet dat New super mario bros voor de Switch uit komt en als die wel uit komt voorspel ik een game wat nieuwe items..
Dit wordt heel lang wachten op nieuwe A titels van Nintendo ben ik bang (oke ja, super smash bros komt eind dit jaar waar ik naar uit kijk)...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mega vet nieuws! North and South komt begin 2019. Een speciale Switchversie met online ed. Die game is zo hilarisch. Gouden herinneringen aan, helemaal kapot gespeeld op de amiga 500.
Wat is hier mis mee? Als je de game al hebt, hoef je hem niet per se opnieuw te kopen. Of vind je dat als mensen een Wii U spel willen spelen maar dan gewoon een Wii U moeten kopen? Met diezelfde redenering zouden dingen als de Virtual Console en de NES/SNES Mini's ook niet mogen bestaan. Men moet maar het originele apparaat en de bijbehorende games op de kop tikken.rudyman85 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 07:51:
[...]
Hier precies het zelfde, zeer teleurstellend als je een Wii-U hebt gehad met de games die ze nu gaan heruitgeven voor de Switch.
Elke aankomende maand een nieuwe release?Dit wordt heel lang wachten op nieuwe A titels van Nintendo ben ik bang (oke ja, super smash bros komt eind dit jaar waar ik naar uit kijk)...
September: Xenoblade 2: Torna
Oktober: Super Mario Party
November: Pokémon Let's Go
December: Smash Bros Ultimate
September = een DLC.. geen nieuwe A titelRayNbow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:39:
[...]
Wat is hier mis mee? Als je de game al hebt, hoef je hem niet per se opnieuw te kopen. Of vind je dat als mensen een Wii U spel willen spelen maar dan gewoon een Wii U moeten kopen? Met diezelfde redenering zouden dingen als de Virtual Console en de NES/SNES Mini's ook niet mogen bestaan. Men moet maar het originele apparaat en de bijbehorende games op de kop tikken.
[...]
Elke aankomende maand een nieuwe release?
Ik ben het met jullie beiden eens, maar ik blijf het aanbod toch een beetje karig vinden met de potentie die de switch heeft.. Je word momenteel ook gewoon dood gegooid met indies.
Ik denk dat we deze Gamescom nog wel een aantal aankondigingen krijgen.
Heruitgaves prima, maar als ik een nieuwe console koop wil ik het gevoel hebben dat er ook nieuwe Nintendo titels komen; denk maar eens aan de tijd dat je een Wii-U kocht; "Hé een nieuwe Mario kart; dat ziet er goed uit! heb ik zin in..", Captain Toad; hé een verrassende nieuwe titel ! oh ja, en ik zie uit naar de nieuwe Donkey kong uit, komt die al bijna uit?RayNbow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:39:
[...]
Wat is hier mis mee? Als je de game al hebt, hoef je hem niet per se opnieuw te kopen. Of vind je dat als mensen een Wii U spel willen spelen maar dan gewoon een Wii U moeten kopen? Met diezelfde redenering zouden dingen als de Virtual Console en de NES/SNES Mini's ook niet mogen bestaan. Men moet maar het originele apparaat en de bijbehorende games op de kop tikken.
[...]
Bij de boven genoemde titels die nu opnieuw uitkomen denk ik van 'ja, al uitgespeeld'. Maaar... als Mario Kart 9 wordt aangekondigd, wat in mijn ogen al had moeten gebeuren bij de release van de Switch, dan zie je mij weer enthousiast zijn, en dat ben ik gewoon nu niet. dat is mijn punt.
Goed punt, Oktober en December worden voor mij iig leuker.. bovenstaande is wel op basis van Nintendo titels die ik graag mag zien uitkomen voor de Switch, die bij iedere nieuwe Nintendo consoles eigenlijk uit horen te komen. Voorbeeld: Mario Kart 7 voor de 3ds, Mario kart 8 voor de Wii-U, Mario kart 9 dan voor de Switch..;) enzovoorts.. eigenlijk wil je net als wat Zelda deed, iets verfrissends voor de Mario bros serie.RayNbow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:39:
[ Voor 10% gewijzigd door rudyman85 op 22-08-2018 09:18 ]
Torna kan ook als standalone gespeeld worden, zonder dat je XB2 hebt. Er komt een retail versie.Jelmer93 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
September = een DLC.. geen nieuwe A titel
Ik ben het met jullie beiden eens, maar ik blijf het aanbod toch een beetje karig vinden met de potentie die de switch heeft.. Je word momenteel ook gewoon dood gegooid met indies.
Ik denk dat we deze Gamescom nog wel een aantal aankondigingen krijgen.
Ik ben het met je eens MAARRayNbow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:39:
[...]
[...]
Ik snap wel dat als je een wii u had het minder leuk is om uit het relatief beperkte aanbod games waaruit je mag kiezen je dan ook nog games kan wegstrepen omdat je ze al hebt (uit)gespeeld.
Op de ps4 & xb1 natuurlijk ook genoeg remakes&masters maar daar heb je ook genoeg nieuwe content.
Ik ben nog steeds van mening dat als je veel gamed en/of niet van indies houdt dat een switch wellicht niet genoeg is. Voor de normale/casual gamer is er wel genoeg te doen.
Maar zelfs dan nog is een switch natuurlijk te rectvaardigen voor de nintendo games en de portable functionaliteit. Ik vond het op vakantie echt geweldig om de games van thuis zo goed als identiek te kunnen spelen.
10 second ninja DONE
Om Thrace Grumble in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3" te ondersteunen:Jelmer93 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
September = een DLC.. geen nieuwe A titel

Volgens GameInformer wordt Diablo 3 de eerste (aangekondigde?) third-party game die ondersteunt zal worden via Nintendo Online. Dit wil zeggen dat D3 cloud saves zal ondersteunen en dat voice chat en parties via de app zullen mogelijk zijn...
Nieuwe Starlink trailer van GamesCom. Was al ff vergeten dat deze in oktober uitkomt:
Er wordt deze week trouwens ook nieuwe gameplay van Torna verwacht, maar die ga ik toch overslagen wegens spoilers
Xenoblade 2 moet nog steeds uitgespeeld worden hier (nog een tweetal chapters te gaan).
Nieuwe Starlink trailer van GamesCom. Was al ff vergeten dat deze in oktober uitkomt:
Er wordt deze week trouwens ook nieuwe gameplay van Torna verwacht, maar die ga ik toch overslagen wegens spoilers
Deze game ga ik denk ook maar kopen + uitbreidingspas voor X2. Ik heb al meer als 200 uur in dat spel zitten!JackAvery schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:14:
Volgens GameInformer wordt Diablo 3 de eerste (aangekondigde?) third-party game die ondersteunt zal worden via Nintendo Online. Dit wil zeggen dat D3 cloud saves zal ondersteunen en dat voice chat en parties via de app zullen mogelijk zijn...
[video]
Er wordt deze week trouwens ook nieuwe gameplay van Torna verwacht, maar die ga ik toch overslagen wegens spoilersXenoblade 2 moet nog steeds uitgespeeld worden hier (nog een tweetal chapters te gaan).
Probleem met de Wii U was, dat deze simpelweg geflopt is en al na twee jaar opgegeven is (niet publiekelijk, maar nadat er zelfs van Nintendo geen franchise producten meer werden aangekondigd, was dit wel duidelijk). Nintendo heeft dus geen tijd gehad om gloednieuwe gepolijste versies van Mario Kart, NSMB, Donkey Kong e.d. te ontwikkelen en uit te geven. Hardware ontwikkelen hebben ze snel gedaan, maar ik denk dat NVIDIA daar een grote rol in heeft gespeeld om Nintendo hierbij te ondersteunen om dit zo snel mogelijk te maken.rudyman85 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:51:
[...]
Heruitgaves prima, maar als ik een nieuwe console koop wil ik het gevoel hebben dat er ook nieuwe Nintendo titels komen; denk maar eens aan de tijd dat je een Wii-U kocht; "Hé een nieuwe Mario kart; dat ziet er goed uit! heb ik zin in..", Captain Toad; hé een verrassende nieuwe titel ! oh ja, en ik zie uit naar de nieuwe Donkey kong uit, komt die al bijna uit?
Bij de boven genoemde titels die nu opnieuw uitkomen denk ik van 'ja, al uitgespeeld'. Maaar... als Mario Kart 9 wordt aangekondigd, wat in mijn ogen al had moeten gebeuren bij de release van de Switch, dan zie je mij weer enthousiast zijn, en dat ben ik gewoon nu niet. dat is mijn punt.
Ik verwacht dat volgend jaar (ongeveer zes jaar na het uitbrengen van de Wii U) dat er wel nieuwe titels hiervan zullen verschijnen. De Switch opvolger zal nooit zoveel ports zo snel krijgen als de Switch van de Wii U nu krijgt. De Switch zal veel langer meegaan en het ontwikkelen van deze spellen zal dan wel volgens de planning verlopen.
Neemt niet weg dat het voor de Wii U eigenaren zo kan zijn dat de Switch minder interessant is. Ik heb ook een Wii U en snap dat gevoel wel een beetje, maar heb toch de Switch gekocht. Ik wist dat dit zou gebeuren, Nintendo heeft ook over BOTW duidelijk gemaakt dat het voor de Wii U en Switch uit zou komen.
Die keuze had je naar mijn idee op voorhand kunnen maken en lijkt alsof de mensen die nu teleurgesteld zijn over de ports van de Wii U spellen, een beetje naïef zijn geweest.
Als ik Nintendo iets moet verwijten (waar ik nog steeds ook zelf bij ben geweest met de keuze de Wii U te kopen destijds) is dat de Wii U geen goed doordacht product is geweest. Achteraf had ik dat ook gewoon niet moeten doen. Het idee was leuk, maar de technische uitvoering was belabberd. Je kan niet eens normaal een verdieping hoger spelen. De Switch is wat de Wii U had moeten zijn.
Nogmaals, daarbij was ik wat naïef om hem toch te kopen. Heb er zeker wel lol aan gehad, maar niet genoeg om een console aanschaf te rechtvaardigen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Er moet wel worden vermeld dat dit sterk afhing van je omgeving.Koldur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:40:
Je kan niet eens normaal een verdieping hoger spelen.
Wat ikzelf hoop met een vernieuwde switch is is dat ze het Nintendo DS concept toepassen. Alle games die je hebt gekocht voor de Classic DS werken ook met de 3DS en dat al 15 jaar lang. Ik hoop dat dat ook gaat lukken met de switch. Dat zou voor ons gamers en verzamelaars ideaal zijn.Koldur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:40:
[...]
Ik verwacht dat volgend jaar (ongeveer zes jaar na het uitbrengen van de Wii U) dat er wel nieuwe titels hiervan zullen verschijnen. De Switch opvolger zal nooit zoveel ports zo snel krijgen als de Switch van de Wii U nu krijgt. De Switch zal veel langer meegaan en het ontwikkelen van deze spellen zal dan wel volgens de planning verlopen.
Mijn omgeving is prima, ding werkt op 5Ghz en dat gaat zeer slecht door muren en plafonds. Werkt gewoon niet consistent genoeg, meeste mensen kunnen er vrij weinig mee. 2,4Ghz was beter geweest, maar dan had je weer problemen met andere apparatuur. Was gewoon niet goed genoeg gemaakt dus. Ik ken niemand waarbij het goed genoeg werkte om een verdieping hoger het te gebruiken. Je ziet ook in zijn filmpje dat hij niet eens op zijn toilet goed bereik had en dat was echt niet ver. Ook moet je de Wii U nog eens helemaal vrij opstellen om dit te doen.RayNbow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Er moet wel worden vermeld dat dit sterk afhing van je omgeving.
[video]
Met de Switch heb je dit probleem totaal niet en zo had het ook gemoeten met de Wii U.
Resolutie was ook nog eens aardig belabberd. Enige wat ik de pad wel interessant voor vind, is spellen als Nintendoland, ZombiU en om als map te gebruiken in bijvoorbeeld Zelda. Voor off TV spelen was het gewoon niet goed genoeg.
[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 22-08-2018 14:07 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
nieuws: Telltale brengt volledige The Walking Dead-serie naar Nintendo Switch
En nog wat nieuwe gameplay van Mario Party:
YouTube: Super Mario Party from the RedCube @ gamescom 2018 (Nintendo Switch)
En nog wat nieuwe gameplay van Mario Party:
YouTube: Super Mario Party from the RedCube @ gamescom 2018 (Nintendo Switch)
[ Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 22-08-2018 16:23 ]
Was al bekend in juni, not sure waarom dit nu nieuws is
Straks die Mario Party gameplay eens bekijken, de N64 edities waren erg leuk, dus hopen dat er een terugkeer is naar een kwalitatieve Mario Party game.
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 22-08-2018 17:04 ]
Toffe filmpjes vandaag al online op Gamescom door Nintendo:
Super Mario Party
Diablo
Super Mario Party
Diablo
Die van MP 2018 had ik net 2 posts boven je al gepostGynnad schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:29:
Toffe filmpjes vandaag al online op Gamescom door Nintendo:
Super Mario Party
[video]
Diablo
[video]
Filmpje van Diablo 3 ga ik nog checken, thanks!
Zijn er mensen die zijn geweest vandaag?
Hoelang was het wachten bij Super Mario Party/Smash Bros?
Ik ga zelf de vrijdag
Ik ga zelf de vrijdag
K.W.
Volgens mij is het nog niet gepost, maar Towerfall voor de Switch is klaar
.
Kan niet wachten tot die in de store staat!
https://twitter.com/MattT.../1025148654795993093?s=08
Edit:
Iemand die een goede ethernet adapter kan aanraden voor de Switch? Ik heb die van Hori gezien natuurlijk maar hoop eigenlijk dat er een goedkopere oplossing is ..
Kan niet wachten tot die in de store staat!
https://twitter.com/MattT.../1025148654795993093?s=08
Edit:
Iemand die een goede ethernet adapter kan aanraden voor de Switch? Ik heb die van Hori gezien natuurlijk maar hoop eigenlijk dat er een goedkopere oplossing is ..
[ Voor 31% gewijzigd door ndonkersloot op 22-08-2018 19:46 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
IGN Duitsland meldt (Twitter post) vanaf GamesCom dat de volgende Football Manager ook naar Switch komt. Het gaat net zoals dit jaar om de Touch editie. Edit: meer op Eurogamer.
En meer via Twitter: in Japan was vandaag de Computer Entertainment Developers Conference. Wall Street Journal journalist Takashi Mochizuki heeft een sessie bijgewoond over de UI van Switch OS, en een live verslag van een deel van de presentatie neergepend. De developers vermeldden onder andere dat het home menu slechts 200kb inneemt.
Iemand op ResetERA was zo lief Mochizuki's tweets na elkaar te copypasten, dit zit ik heironder in quote. Wie foto's wilt zien gaat best naar deze collectie op Twitter:
En meer via Twitter: in Japan was vandaag de Computer Entertainment Developers Conference. Wall Street Journal journalist Takashi Mochizuki heeft een sessie bijgewoond over de UI van Switch OS, en een live verslag van een deel van de presentatie neergepend. De developers vermeldden onder andere dat het home menu slechts 200kb inneemt.
Iemand op ResetERA was zo lief Mochizuki's tweets na elkaar te copypasten, dit zit ik heironder in quote. Wie foto's wilt zien gaat best naar deze collectie op Twitter:
Er was ook een keynote speech door Miyamoto, met slechts weinig nieuwe informatie. De volledige presentaties zijn beschikbaar (in het Japans) voor degenen die een pass kopen op de website van CEDEC. De prijs daarvan is wel rond de 100 euro, helaas- Switch OS UI Session: we decided to make Switch OS simple--feature game contents as much as possible. Easy to use & light to use.
- Switch OS UI Session: OS has many features, we wanted people to feel it "looks" easy to use.
- Switch OS UI Session: 1. separated games vs non-games 2. adjusted sizes, colors and density 3. top-to-bottom approach 4. tried to make screen less crowded as much as possible. =keeping things tidy and in order
- Switch OS UI Session: When designing button layouts, tried a way that many people would agree in expecting how it would move next (like cursor). put buttons in just one row; use grids etc.
- Switch OS UI Session: sound effects are also carefully coupled with texts and what's on the screen so that it's easy to understand what's happening (hope this makes sense)
- Switch OS UI Session: In making Switch OS light, one ideal form was NES, which, you would only need to turn power on to play games. was so fast to launch!
- Switch OS UI Session: using OS is like driving. first players understand what's on screen, take action, then wait for result.
- Switch OS UI Session: in cutting player's wait time as much as possible, Switch's home menu design resources have less than 200KB. amazing.
- Switch OS UI Session: Also, made length of animation as short as possible, while keeping certain actions to help user navigate menu.
- Switch OS UI Session: Cut the number of actions player need to take to reach outcome. Default cursor on YES, instead of NO, when confirming exiting games. Trusted players in telling OS what they wayt; no need to ask "are you sure" too much.
- Switch OS UI Session: also text is sometimes better than icons. Didn't want to use icons that players have no idea what's that about, which, they would check text anyway and as a result eyes move busy.
- Switch OS UI Session: before you put in "comfortable," make sure you cut "uncomfortable" which would jeopardize any to-comfort efforts. Also, just "not-uncomfortable" isn't enough if you are talking about amusement devices.
- Switch OS UI Session: and they talked about sound effects on home menu. it's like animation of sound effects. examples include different effect for each line; adjusted rhythm and tempo; call-n'-response. Notice Switch has no OS BGM as it focuses on quick access to game contents.
- Switch OS UI Session: Switch's OS concept..easy to use & light to use...are both not so new. In fact, many people would try approach. But make them sharp enough; you would have one big feature point.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 22-08-2018 19:59 ]
Nice, ik dacht dat die niet zou komen. Heb me goed vermaakt met 2018, meer dan 170 uur nu.JackAvery schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:53:
IGN Duitsland meldt (Twitter post) vanaf GamesCom dat de volgende Football Manager ook naar Switch komt. Het gaat net zoals dit jaar om de Touch editie. Edit: meer op Eurogamer.
Ajax met Tadic spelen wordt leuk. Hopelijk komen er ook nog wat verbeteringen.
(en YES! 1-0 nu ook precies)
Hij is weer verkrijgbaar mocht je nog interesse hebben.Gynnad schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:23:
[...]
Dat is zeker geen verkeerde deal, vooral omdat die pass anders 20 euro kost? Helaas is ie inmiddels al uitverkocht.
https://www.shop4nl.com/s...tion-nintendo-switch-game
Thanks, heb hem meteen besteld!GovertNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:25:
[...]
Hij is weer verkrijgbaar mocht je nog interesse hebben.
https://www.shop4nl.com/s...tion-nintendo-switch-game
Belachelijk lang (2 á 3 uur voor Smash). Daar niet op gewacht verder. Heb wel in alle rust Diablo kunnen spelen op de stand van Nintendo zelf (handheld) en later nog bij Blizzard (op tv met 2 random Duitsers naast me op de bank, 3-Player offline multiplayer is echt briljant). Speelt heerlijk weg, alleen in de demo begin je gelijk met een lvl 70 karakter dus even wennen aan de controls is er niet bij.KoensSocialL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:41:
Zijn er mensen die zijn geweest vandaag?
Ik ga zelf de vrijdag
Dark Souls ook gespeeld op de Switch en die ziet en speelt ook heerlijk trouwens. Beiden zijn wel must-haves.
Oh en het Video Games Live concert bij Blizzard (met Blizzard muziek dus) was ook geweldig.
Dit topic is gesloten.