Denk dat het momenteel nog niet rendabel is. Het apparaat is net een jaar oud. Ook moeten ze natuurlijk op de prijs kunnen letten, want ik denk dat veel mensen geen 450+ voor de Switch neer zouden willen leggen.Sub-madara1310 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:09:
nog iemand enig idee of er een verbeterde switch komt..
Ik zou ook niet weten wat er op dit moment aan de switch te verbeteren valt, zonder compleet nieuwe technologie te gaan toevoegen en de huidige userbase van features uit te gaan sluiten.
Het enige waar ik nog een beetje op hoop is een los te kopen linker joycon met een normale D-PAD. Zeker straks met de NES games lijkt dat me ideaal.
Het enige waar ik nog een beetje op hoop is een los te kopen linker joycon met een normale D-PAD. Zeker straks met de NES games lijkt dat me ideaal.
[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 20-07-2018 07:56 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Mwah. Scherm mag wel iets groter. Formaat niet, maar minder bezels zou leuk zijn. Iets forsere accu, en natuurlijk fixes tegen het onbedoeld scheuren van de behuizing. Zelf heb ik daar geen last van, maar dat schijnt een dingetje te zijn.Magic schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:56:
Ik zou ook niet weten wat er op dit moment aan de switch te verbeteren valt, zonder compleet nieuwe technologie te gaan toevoegen en de huidige userbase van features uit te gaan sluiten.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Scherm groter is natuurlijk altijd leuk, maar echt nodig vind ik dat niet, ik vind het de perfecte grootte zo voor handheld gebruik, voor mij optisch net zo groot als mijn 50" TV wanneer ik op de bank zitDigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:06:
[...]
Mwah. Scherm mag wel iets groter. Formaat niet, maar minder bezels zou leuk zijn. Iets forsere accu, en natuurlijk fixes tegen het onbedoeld scheuren van de behuizing. Zelf heb ik daar geen last van, maar dat schijnt een dingetje te zijn.
Misschien dat ze over een jaartje of 2 met een "new" nintendo switch komen met een heleboel tweaks, en waarschijnlijk zal ik die direct kopen. Ze hoeven niet voor elke tweak een nieuwe revisie uit te brengen
en de flaws moeten ze gewoon fixen binnen de huidige versie. Net als de connectiveitsproblemen met joycons.
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 20-07-2018 08:18 ]
Betere accuduur, vierpuntstoets en betere grip in handheld modus. Ik merk dat mijn handen verkrampen.
Dat deed de WiiU gamepad beter...
Ik heb tijdens de Kickstarter deze gripcase van Skull&Co gekocht en wil niet meer zonder spelenFlozem schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:38:
Betere accuduur, vierpuntstoets en betere grip in handheld modus. Ik merk dat mijn handen verkrampen.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
denk dat ik, toen ik nog thuis woonde.....inmiddels al andere joycons zou hebben gekocht, dat is met stip mijn grootste ergernis En ja geen dpad vind ik ook vervelend, de pro controler is eigenlijk voor beide problemen de uitkomst. In handheld mode werken de joycons prima, en in tablestand mode ook. Vanaf de bank naar tv issues, maar ikzelf gebruik daar dus de pro controller en de kids zitten toch al zo dicht mogelijk bij de tv, dus dan functioneren de jc's ook prima 
Gezien het verkoop succes denk ik dat nintendo een nieuwe revisie idd nog wel even laat wachten, hooguit een lite/xl variant en zelfs die dan pas op zijn vroegst q2-2019 imho.
Maar een switch 2 oid lijkt me nog vele jaren weg.
Gezien het verkoop succes denk ik dat nintendo een nieuwe revisie idd nog wel even laat wachten, hooguit een lite/xl variant en zelfs die dan pas op zijn vroegst q2-2019 imho.
Maar een switch 2 oid lijkt me nog vele jaren weg.
10 second ninja DONE
Zoiets?Magic schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:56:
spoiler:
Mist alleen wel allerlei sensoren en antennes.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Maar budget is ook niet heilig. Ik durf te stellen dat een game als Pokémon Sun/Moon maar een fractie kost van wat GTA5 gekost heeft, maar dat wil niet zeggen dat het geen "AAA" titel zou zijn. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor alles wat er op de Switch uitkomt - dat kost bij lange na niet zoveel als de gemiddelde multiplatform blockbuster.JackAvery schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:26:
[...]
Het risico van games met zo een hoog budget developen is dat de ROI zwaar kan tegenvallen mocht er iets fout gaan. Gameplay-gewijs kan je inderdaad de COD's van deze wereld alles behalve een risico noemen, maar dit is deels net omdat het financiële risico hoger is dan het lijkt. Kijk bijvoorbeeld naar de controverse rond EA's Battlefront II. Uiteindelijk is alles daar goedgekomen maar in de eerste maanden waren de sales hiervan serieus lager dan EA's originele projecties. Als een game met budget 100-200 miljoen en nog eens 100 miljoen marketingbudget zichzelf plots maar amper terugverdient, heb je een hoop heel boze aandeelhouders.
In elk geval, OT komt niet eens in de buurt van de kostprijs van een AAA-titel. De enige Nintendo titel die in de buurt kan komen is Breath of the Wild. Nintendo's keuze voor zwakkere hardware speelt hen in de hand, omdat het de vaak developmentkosten serieus omlaag drukt.
Verder lijkt budget me een van de weinige manieren waarop je AAA kan proberen definiëren. Vanaf je over bvb kwaliteit gaat spreken, wordt alles heel snel open voor interpretatie.
Ik ben het met je eens dat heel dat onderscheid eigenlijk niets zegt. Ik heb helemaal niets met GTA, COD of heel de AC franchise sinds de Ezio trilogie. Wat mij betreft is een game als Ori and the Blind Forest, Beyond Good & Evil (oud, ik weet het) of Mirror's Edge Catalyst minstens zo goed, maar omdat het bij lange na zo goed niet verkoopt en geen miljoenenbudget heeft zou het dan geen AAA-titel zijn.
Kwaliteit is maar ten dele meetbaar (het stukje aan bugs en glitches is redelijk objectief) en is dus ook niet echt een maatstaf. Dus dan lijkt het me beter dat mensen gewoon zelf bepalen of ze iets goed vinden of niet.
Grotendeels eens, alleen dat kwaliteit onmeetbaar is. Tuurlijk. Ik hou (nog) niet van j-rpgs, dus een ocopath of xenoblade zijn voor mij theoretisch geen verstandige aankopen (en ik heb derhalve ook ze nog niet gekocht een geen plannen ervoor), maar als ik zowel van professional reviewers 'hoor' en hier teruglees wat iedereen er van vind, dan kan ik toch wel zeggen dat dit goede games zijn.Seal64 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:10:
[...]
Maar budget is ook niet heilig. Ik durf te stellen dat een game als Pokémon Sun/Moon maar een fractie kost van wat GTA5 gekost heeft, maar dat wil niet zeggen dat het geen "AAA" titel zou zijn. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor alles wat er op de Switch uitkomt - dat kost bij lange na niet zoveel als de gemiddelde multiplatform blockbuster.
Ik ben het met je eens dat heel dat onderscheid eigenlijk niets zegt. Ik heb helemaal niets met GTA, COD of heel de AC franchise sinds de Ezio trilogie. Wat mij betreft is een game als Ori and the Blind Forest, Beyond Good & Evil (oud, ik weet het) of Mirror's Edge Catalyst minstens zo goed, maar omdat het bij lange na zo goed niet verkoopt en geen miljoenenbudget heeft zou het dan geen AAA-titel zijn.
Kwaliteit is maar ten dele meetbaar (het stukje aan bugs en glitches is redelijk objectief) en is dus ook niet echt een maatstaf. Dus dan lijkt het me beter dat mensen gewoon zelf bepalen of ze iets goed vinden of niet.
In het verlengde daarvan, ac origens schijnt ook goed te zijn, maar die heb ik zelf dus (nog) niet gespeeld en daarbij hoor je toch vaak als het spel net uit is vooral positieve dingen en dan later zwakt het af....desondanks volgens mij toch wel dat je kan zeggen dat het de beste van de laatste paar jaar is?
En zelfs ondanks bugs scoren bethesda games doorgaans ook erg hoog. Dus zelfs dat hoeft niet gamebreaking te zijn.......
10 second ninja DONE
Precies! Die is helemaal langs me heen gegaanRayNbow schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:07:
[...]
Zoiets?
spoiler:Mist alleen wel allerlei sensoren en antennes.
Eens kijken waar ik die kan bestellen
(voor tv mode heb ik mn pro controller en 8bitdo
Edit: helaas nog nergens te koop
[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 20-07-2018 09:54 ]
Inderdaad, Sun/Moon is waarschijnlijk geen AAA titel als je op budget definiëert. De enige reden dat sommige mensen Pokemon AAA noemen, is omdat de serie als een malle verkoopt. In verhouding zijn ze relatief goedkope games om te maken... maar aan de andere kant zou ik graag weten hoeveel marketing kostSeal64 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:10:
[...]
Maar budget is ook niet heilig. Ik durf te stellen dat een game als Pokémon Sun/Moon maar een fractie kost van wat GTA5 gekost heeft, maar dat wil niet zeggen dat het geen "AAA" titel zou zijn. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor alles wat er op de Switch uitkomt - dat kost bij lange na niet zoveel als de gemiddelde multiplatform blockbuster.
Verder offtopic: het is helaas erg moeilijk om Pokemon dev budgetten te vinden. Ik kom niet verder dan de totale inkomsten en omzet van The Pokemon Company, maar die cijfers bevatten ook merchandiselicenties, films, Pokemon Go...
Het probleem met 'AAA' als definitie is net dat veel mensen het op verschillende manieren interpreteren, en dat de benaming regelmatig nogal misbruikt wordt als excuus. Zo heb je bepaalde groepen gamers die enkel AAA-budget games spelen en alle andere games als 'net niet' beschouwen. Games op productiebudget beoordelen zorgt er net voor dat je echte pareltjes mist.
Anyway, ik vind het dus een vrij waardeloze definitie in de praktijk, maar in de volksmond te ver ingeburgerd om zomaar te verdwijnen.
Samengevat 'one man's garbage is another man's treasure'
&
Opinions are like arseholes, everybody got one, and they all stink?
Ik 'moet' zelf nog even de shop induiken om prijzen te bekijken en een short list te maken voor mijn 25 euro tegoed.
'gelukkig' hoef ik nog maar fijn 3 weken te werken
en heb ik dus nog tijd zat om mijn keuzen te maken en klaar te zijn voor de vakantie.
&
Opinions are like arseholes, everybody got one, and they all stink?
Ik 'moet' zelf nog even de shop induiken om prijzen te bekijken en een short list te maken voor mijn 25 euro tegoed.
'gelukkig' hoef ik nog maar fijn 3 weken te werken
10 second ninja DONE
https://nintendonieuws.com/golden-sun-illustrator-overleden/
Kans op een nieuwe Golden Sun wordt wel kleiner zo....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Toch mooi dat je droevig kan worden om iemand zijn dood, maar niet om de juiste redenZeror schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:57:
https://nintendonieuws.com/golden-sun-illustrator-overleden/
Iemand nog tips voor een goede lader? (alleen voor de handheld is voldoende)
Heb nu deze gevonden.
Maar ik weet niet of een adapter van €7 te vertrouwen is voor een switch...
Heb nu deze gevonden.
Maar ik weet niet of een adapter van €7 te vertrouwen is voor een switch...
Wat is er mis met de meegeleverde adapter?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Die zoek ik niet elke keer uit het dock te halen achter de tv
Aha. Wel, de enige te vertrouwen adapter imo is deze: https://www.nedgame.nl/ni...ch-ac-adapter/4909782133/
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik bedoel een switch met meegegeven 256 gb plaats van 32gb, messchien is er al eentje dat ik niet weet. Ik had laatst een video gezien wat betreft powercore. Nintendo gaat zelf een powercore aankondigen als ik goed heb. Liever wacht ik op die, heb de switch niet eens maar dat is een andere verhaal.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:09:
[...]
Meer GB? Een Micro-SD-kaartje van 256Gb niet voldoende?En betere graphics kun je schudden, het moet wel compatible blijven met de huidige Switch, zeker aangezien de Switch nog wel een jaar of 5 mee zal gaan. En voor die accuduur kun je naar een powerbank kijken (zoals de Anker PowerCore met Power..nogiets... is hierboven in dit forum al gepost).
Je hebt ook donkey kong 1 enz op de wii u maar die vind je niet terug op switch als ik goed heb..DigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:09:
[...]
Mario Galaxy stamt van de Wii, en Wii games kon je gewoon op de WiiU spelen. De Switch is inderdaad niet backward compatible met de WiiU in die zin dat 'ie de schijfjes kan lezen. Ja, best kans dat Mario Galaxy ooit op de Switch een re-release krijgen. Maar da's nog niet aangekondigd. Galaxy was op de Wii een megahit dus ik verwacht geen re-release daarvan; de reden dat de Switch nu WiiU re-releases krijgt is omdat (te) weinig mensen een WiiU gekocht hebben. Maar dat gold voor de Wii niet bepaald.
[ Voor 110% gewijzigd door Sub-madara1310 op 20-07-2018 15:21 ]
Die kun je ook gewoon los kopen, hoor.Tinusvolkel schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:08:
Die zoek ik niet elke keer uit het dock te halen achter de tv
Beetje zoeken, dan heb je ze al (binnen Nederland) voor drie tientjes. Dat vind ik niet duur voor de garantie dat het ding je Switch niet gaan bricken, of sowieso voor een beetje kwaliteit USB-C lader.
Idd goeie punten... dan maar bij de prijs neerleggen en even na het werk langs de mediamarktSeal64 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:12:
[...]
Beetje zoeken, dan heb je ze al (binnen Nederland) voor drie tientjes. Dat vind ik niet duur voor de garantie dat het ding je Switch niet gaan bricken, of sowieso voor een beetje kwaliteit USB-C lader.
Meer GB? Een Micro-SD-kaartje van 256Gb niet voldoende?Sub-madara1310 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:23:
ik ben van plan om switch te halen eind van het jaar nu super smash bros ook uitkomt, alleen denk dat er een geuprade switch komt. Waarschijnlijk niet maar je weet nooit. Zou fijn zijn switch met betere accuduur, meer gb en ietsje betere graphics ingebouwd in dock of handheld voor 400. Zoveel vragen meeste consoles in het begin meestal ietsje meer zelfs maar kan niet wachten. Enige punt nog niet alle spellen heb je van de vorige consoles op switch net als wii u. Die heeft mario 3d enz, mario galaxy eerst effe die spelemesschien krijg je het later nog op switch daarom twijfel ik nog beetje of ik voor wii u die spellen moet halen. Messchien komen ze later nog op switch 😡
Mario Galaxy stamt van de Wii, en Wii games kon je gewoon op de WiiU spelen. De Switch is inderdaad niet backward compatible met de WiiU in die zin dat 'ie de schijfjes kan lezen. Ja, best kans dat Mario Galaxy ooit op de Switch een re-release krijgen. Maar da's nog niet aangekondigd. Galaxy was op de Wii een megahit dus ik verwacht geen re-release daarvan; de reden dat de Switch nu WiiU re-releases krijgt is omdat (te) weinig mensen een WiiU gekocht hebben. Maar dat gold voor de Wii niet bepaald.
[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 20-07-2018 14:10 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
ik verwacht zelf absoluut wel een bundel met mario's, kijk naar all stars, en zelfs de wii had toch ook een mario release (met een disk met daar op diverse mario's)? en verder heb je ook de zelda collections voor de cube. De vraag is alleen wanneer. Gezien hoe lekker alles verkoopt is er niet bepaald noodzaak om deze uit te vrengenDigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:09:
[...]
Meer GB? Een Micro-SD-kaartje van 256Gb niet voldoende?En betere graphics kun je schudden, het moet wel compatible blijven met de huidige Switch, zeker aangezien de Switch nog wel een jaar of 5 mee zal gaan. En voor die accuduur kun je naar een powerbank kijken (zoals de Anker PowerCore met Power..nogiets... is hierboven in dit forum al gepost).
@Sub-madara1310
Dus heb je haast ? koop lekker een wii u en ga daar de games kopen die je nu wil spelen. Met de wii en wii u games heb je tientallen games om je mee te vermaken en met wat creatief zijn kan je ook nog zo ongeveer al het eerdere nintendo spul er ook op emuleren.
MAAR dan heb je geen handheld en geen tot zeer beperkt online? (geen idee of mk wii u nog online kan, maar zelfs in dat geval lijkt het me dat het spelers aanbod veel lager zal zijn dan op de switch)
Verder is de switch natuurlijk de future proof keuze.
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 20-07-2018 14:17 ]
10 second ninja DONE
Voor degene die Sonic Mania al uitgespeeld hebben raad ik Sonic Mania Plus aan. Ik had niet verwacht dat je voor 5 euro zoveel extra content kreeg (DLC upgrade). Het is in mijn ogen een complete nieuwe game geworden. 🤩
@Sub-madara1310 Ik weet vrijwel zeker dat het niet gaat gebeuren. Bijna iedereen is enthousiast over de Switch en Nintendo gaat echt niet zijn fans opsplitsen door een nieuwe versie uit te brengen die op een paar kleine puntjes beter is.
Meestal is een brede bezel ook bedoeld om spanningsproblemen op te vangen (een soort "kreukelzone" zoals bij een auto). Echter op basis van de teardown betwijfel ik dat, volgens mij hebben ze alle ruimte nodig gehad
@Sub-madara1310 Ik weet vrijwel zeker dat het niet gaat gebeuren. Bijna iedereen is enthousiast over de Switch en Nintendo gaat echt niet zijn fans opsplitsen door een nieuwe versie uit te brengen die op een paar kleine puntjes beter is.
Als de bezels smaller worden dan moet of het geheel kleiner worden, of het beeldschermdiagonaal groter worden. Wordt het beeldschermdiagonaal groter dan verlaag je de DPI van het beeldscherm en een kleiner formaat levert weer andere problemen op (bruikbaarheid, warmte, accucapaciteit).DigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:06:
[...]
Mwah. Scherm mag wel iets groter. Formaat niet, maar minder bezels zou leuk zijn. Iets forsere accu, en natuurlijk fixes tegen het onbedoeld scheuren van de behuizing. Zelf heb ik daar geen last van, maar dat schijnt een dingetje te zijn.
Meestal is een brede bezel ook bedoeld om spanningsproblemen op te vangen (een soort "kreukelzone" zoals bij een auto). Echter op basis van de teardown betwijfel ik dat, volgens mij hebben ze alle ruimte nodig gehad
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Heb nog lang niet alle Chaos Emeralds gehaald (moet er nog 4 dacht ik) en volgens mij moest ik nog 2 blue spheres stages uitspelen.DevWouter schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:22:
Voor degene die Sonic Mania al uitgespeeld hebben raad ik Sonic Mania Plus aan.

Ze hebben veel leuke indie games gezet, dead cells komt ook nog als ik goed heb. Wizard of legends. Lijkt me allemaal leuk om te spelen op switch alleen ps plus geeft dit soort games gratis weg. Binding of isaac bijv . Die kreeg je gratis op plus, maar nintendo is handheld van de andere kant. Ik wacht wel effe af, kijken hoe het loop. Messchien komt er een bundel met een game of/met een sd kaart met meer gb voor 350 ufzuwwSagat schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:34:
[...]
edit2:
poeh even snel naar de e-shop gekeken wat ik met mijn 25 euro ga doen. 2 games waar ik interesse in heb cast of the 7 godsends (ghost n ghouls inspired games) en enter the gungeo zijn in de reclame, kan ik hollow knight er nog bij nemen en ga ik ongeveer een euro 'kwartje' over budget. Ik denk dat ik dan kan overzien.
Maar dan loop ik mis
- Celeste (heel interresant, maar takke moeilijk en met 20 euro ook best duur)
- bloodstained, curse of the moon.......voroeg me eerst af waarom deze maar 10 euro was, maar dit is dus de nes variant niet de ' echte' die nog moet uitkomen........erg vet toch wel, maar ook takke moeilijk volgens mij en ik heb nog wat castlevania games in mijn gba/ds backlog
- fast rmx....al interesse in vanaf launch ik hou van wipeout & fzero style games, maar heb mario kart al voor mijn racing fix
verder nog wat neo games, maar die vind ik met 7 per game nog best duur voor (met alle respect) oude meukDus ik ga hier over nadenken........
Fe is afgevallen vanwege 3d.......voor 3d platforming al mario O
[ Voor 87% gewijzigd door Sub-madara1310 op 21-07-2018 16:55 ]
Ik weet niet of iemand het hier al een keer besproken had dus excuses als dit zo is.
Maar ik heb met mijn handen echt problemen om de switch te gebruiken, helse krampen na 15 minuten.
Nu heb ik deze geprint https://www.thingiverse.com/thing:2234489 en is een verademing! ook veel positieve reacties van anderen, dus tip voor iedereen met een 3d printer om het eens te proberen.
Maar ik heb met mijn handen echt problemen om de switch te gebruiken, helse krampen na 15 minuten.
Nu heb ik deze geprint https://www.thingiverse.com/thing:2234489 en is een verademing! ook veel positieve reacties van anderen, dus tip voor iedereen met een 3d printer om het eens te proberen.
Algemene tip: koop een console voor wat er op dat moment al uit is, niet voor wat er 'misschien' nog gaat komen. Dan kan je ook moeilijk teleurgesteld worden.Sub-madara1310 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:31:
[...]
Ik heb al een wii u thuis liggen alleen weet nog niet of ze sommige games op switch gaan uitbrengen. Ze hebben megaman uitgebracht op de switch bijv. Kan ook gebeuren met andere games, niet dat het zo een groot probleem is natuurlijk.
Donkey kong 1 zou wel vet zijn op de switch en super mario enz.
Zelf niet zoveel last van maar coole oplossing! Ik had al wat grips te koop gezien, maar leuk te horen dat er ook goede 3D-print oplossingen beschikbaar zijn.kneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:36:
Ik weet niet of iemand het hier al een keer besproken had dus excuses als dit zo is.
Kramp was bij mij al weg na de thumbstick grips, maar zal ze hoe dan ook even printen van het weekend. Kan alleen maar beter worden.kneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:36:
Die is er inderdaad niet. Je kunt 'm makkelijk zelf uitbreiden met micro-SD kaartjes van elke gewenste grootte en later zelf nog migreren naar nóg grotere kaartjes als je nu geen 512Gb of 256Gb wil. (Weet overigens niet zeker of de 512Gb kaartjes zomaar werken..).Sub-madara1310 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:23:
[...]
Ik bedoel een switch met meegegeven 256 gb plaats van 32gb, messchien is er al eentje dat ik niet weet. Ik had laatst een video gezien wat betreft powercore. Nintendo gaat zelf een powercore aankondigen als ik goed heb. Liever wacht ik op die, heb de switch niet eens maar dat is een andere verhaal.
Geen idee of Nintendo zelf met een powerbank komt. Van mij mogen ze. De Anker is toch wel érg interessant, vooral die 26.000 mAh versie. Ik weet dat Xtorm (Nederlands merk!) een tijdje een powerbank heeft gehad waar je zelfs gewoon een eurostekker in kon steken, alsof het dus letterlijk een stopcontact is maar volgens mij is die niet meer leverbaar. Dat was ook wel een vet ding.
Maar, om ontopic te blijven, weet ik dan weer niet of die ook specifiek geschikt is voor de Switch.
EDIT: Ja die is er inderdaad nog. Kostbaar ding wel. https://www.xtorm.eu/en/p...-power-bank-brick-21-000/
[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 20-07-2018 16:00 ]
Ja en het kost je keer 3 euro ipv 20 euro in de winkelJackAvery schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:46:
[...]
[...]
Zelf niet zoveel last van maar coole oplossing! Ik had al wat grips te koop gezien, maar leuk te horen dat er ook goede 3D-print oplossingen beschikbaar zijn.
Officieel ondersteunt Switch SD-kaartjes tot 2TB. Toekomstgericht dusDigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:58:
[...]
Die is er inderdaad niet. Je kunt 'm makkelijk zelf uitbreiden met micro-SD kaartjes van elke gewenste grootte en later zelf nog migreren naar nóg grotere kaartjes als je nu geen 512Gb of 256Gb wil. (Weet overigens niet zeker of de 512Gb kaartjes zomaar werken..).
De Anker 'Nintendo Switch' powerbanks zijn vermoed ik het dichtste wat Nintendo bij een eigen powerbank zal komen. Helaas voorlopig enkel te pre-orderen in de USA.Geen idee of Nintendo zelf met een powerbank komt. Van mij mogen ze. De Anker is toch wel érg interessant, vooral die 26.000 mAh versie.
Moet je wel nog toegang hebben tot een 3D printer of fablab...kneusteun schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:11:
[...]
Ja en het kost je keer 3 euro ipv 20 euro in de winkeleventueel kleurtje en tekstjes kiezen.
https://www.3dhubs.comJackAvery schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:23:
[...]
Moet je wel nog toegang hebben tot een 3D printer of fablab...
Heb vandaag Enter the Gungeon gekocht omdat die in de aanbieding is en heerlijk spel om tussendoor eventjes goed op te pakken
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vraagje: hoe zit het eigenlijk als je een game via de store koopt en je de console wilt verkopen. Kunnen die games overgedragen worden? Mag dat uberhaupt?
Maar het had ook zo gekunt
Dan moet je je accountgegevens bij de console leveren.kipppertje schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:19:
Vraagje: hoe zit het eigenlijk als je een game via de store koopt en je de console wilt verkopen. Kunnen die games overgedragen worden? Mag dat uberhaupt?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
En dat mag nietSeroczynski schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:24:
[...]
Dan moet je je accountgegevens bij de console leveren.
Verwijderd
Of een nieuwe account aanmaken en de games op de switch laten staan.Seroczynski schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:24:
[...]
Dan moet je je accountgegevens bij de console leveren.
Een nieuw account aanmaken... voor wie? Voor jezelf? De koper? Wat doe je met het oude account?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 07:19:
[...]
Of een nieuwe account aanmaken en de games op de switch laten staan.
Over eShop games, die zijn gekoppeld aan het Nintendo account die de aankoop heeft gedaan en zijn alleen speelbaar als dit account actief is op de Switch.
Oftewel als je een game wil doorverkopen, koop dan het fysieke exemplaar.kipppertje schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:19:
Verwijderd
Gewoon de games laten staan, de account uitloggen en een nieuwe account van de koper aanmaken, die kan gewoon bij de games. Heb zelf ook een gebruikte switch gekocht en daar stonden een stuk of 5 games op (niet dat ik ze gebruik).RayNbow schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 07:33:
[...]
Een nieuw account aanmaken... voor wie? Voor jezelf? De koper? Wat doe je met het oude account?
Over eShop games, die zijn gekoppeld aan het Nintendo account die de aankoop heeft gedaan en zijn alleen speelbaar als dit account actief is op de Switch.
Als ik een Switch of überhaupt een console zou kopen, dan zouden digitale games voor mij iig niets waard zijn. De vorige eigenaar kan ze altijd terug claimen waardoor ze bij jou weg zijn wanneer je console met het internet verbonden is. Just my two cents.
Ik dacht toch echt ergens gelezen/gezien te hebben dat Horizon zero dawn naar de switch zou komen, kan het niet meer vinden. Zitten dromen ofzo, of was het fakenews?
Ok dan zou ik nog geduld bewaren met kopen, mogelijk komt er nog wel een keer een leuke bundel of actie. Ze hebben al aaridg wat wii u games geport, maar daar hoef je niet bang voor te zijn, wii u versies worden niet minder leuk als de switch versie er is, en je kan altijd kijken of je desnoods je wii u versie kan verkopen om cash te genereren voor de switch versie.......Sub-madara1310 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:31:
[...]
Ik heb al een wii u thuis liggen alleen weet nog niet of ze sommige games op switch gaan uitbrengen. Ze hebben megaman uitgebracht op de switch bijv. Kan ook gebeuren met andere games, niet dat het zo een groot probleem is natuurlijk.
Donkey kong 1 zou wel vet zijn op de switch en super mario enz.
Tsja dan moet je zelf dus bedenken hoe graag je de switch nu wil, of eventueel later.
edit:
dk en mario (nou ja nes/snes.....en ik neem aan ook n64 en cube, vwb de wii en wii u versies hou ik nog een slag om de arm) zullen hoe dan ook komen, dk is er al, maar wsl bedoel je dk country (snes), degene die nu al uit is, is dan de arcade versie, ook leuk maar toch anders
edit2:
poeh even snel naar de e-shop gekeken wat ik met mijn 25 euro ga doen. 2 games waar ik interesse in heb cast of the 7 godsends (ghost n ghouls inspired games) en enter the gungeo zijn in de reclame, kan ik hollow knight er nog bij nemen en ga ik ongeveer een euro 'kwartje' over budget. Ik denk dat ik dan kan overzien.
Maar dan loop ik mis
- Celeste (heel interresant, maar takke moeilijk en met 20 euro ook best duur)
- bloodstained, curse of the moon.......voroeg me eerst af waarom deze maar 10 euro was, maar dit is dus de nes variant niet de ' echte' die nog moet uitkomen........erg vet toch wel, maar ook takke moeilijk volgens mij en ik heb nog wat castlevania games in mijn gba/ds backlog
- fast rmx....al interesse in vanaf launch ik hou van wipeout & fzero style games, maar heb mario kart al voor mijn racing fix
verder nog wat neo games, maar die vind ik met 7 per game nog best duur voor (met alle respect) oude meuk
Fe is afgevallen vanwege 3d.......voor 3d platforming al mario O
[ Voor 44% gewijzigd door Sagat op 21-07-2018 14:54 ]
10 second ninja DONE
Een game van Guerrila Games, dat eigendom is van Sony. Wat denk je 😜ebk71 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:56:
Ik dacht toch echt ergens gelezen/gezien te hebben dat Horizon zero dawn naar de switch zou komen, kan het niet meer vinden. Zitten dromen ofzo, of was het fakenews?
Wel een leuke droom, absoluut.
Die sd kaartjes zijn duur, duurder dan een ssd kaart. Ik weet niet of het te vergelijken is maar 80 90 nadatje 300 heb betaald en nog spel enz. Wacht op een bundel liever.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:58:
[...]
Die is er inderdaad niet. Je kunt 'm makkelijk zelf uitbreiden met micro-SD kaartjes van elke gewenste grootte en later zelf nog migreren naar nóg grotere kaartjes als je nu geen 512Gb of 256Gb wil. (Weet overigens niet zeker of de 512Gb kaartjes zomaar werken..).
@Sagat
Als je denkt dat Celeste moeilijk is valt Enter the Gungeon je tegen. Celeste eerlijk gezegd makkelijk uitgespeeld, enter the gungeon ook weinig moeite mee gehad omdat ik de nodige ervaring in bullet hell heb maar die is toch aanzienlijk pittiger.
Als je denkt dat Celeste moeilijk is valt Enter the Gungeon je tegen. Celeste eerlijk gezegd makkelijk uitgespeeld, enter the gungeon ook weinig moeite mee gehad omdat ik de nodige ervaring in bullet hell heb maar die is toch aanzienlijk pittiger.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
64GB is geen enkel probleem.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:58:
(Weet overigens niet zeker of de 512Gb kaartjes zomaar werken..).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zeg nooit nooit .. maar in dit geval: Nooit.ebk71 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:56:
Zou Cuphead ook onder nooit nooit vallen?
Cuphead is gewoon gemaakt door een indie developer. Ze hebben dan wel gezegt dat hij xbo exclusive is, maar het blijft een commercieel bedrijf zonder verplichting naar microsoft (ik vind iig niets over afspraken daarin).Turfschipper schreef op zondag 22 juli 2018 @ 01:38:
Zou Cuphead ook onder nooit nooit vallen?
Meer een waarschijnlijk nooit dus
Met denk bedoelde Ik ' ik schat in dat'.Tiwazz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:44:
@Sagat
Enter the gungeon leek me idd ook niet makkelijk maar wat ik van de gameplay zag wel goed te doen voor mij.
Wel wat ervaring met smash tv en vooral de geometry wars series.
Overigens zijn hollowknight en 7 godsends ook niet bepaald makkelijke games (wederom schat ik in
Maar wel fijn om even dit te lezen van iemand die het daadwerkelijk gespeeld heeft!
Op zich wil ik celeste zeker nog wel proberen, maar wsl dan via een humble bundel of sale bij xb of psn....20 euro vind ik erg veel geld voor een indie met deze gfx.
Maar gezien jij ze allen gespeeld heb, wat vond je dan de leukste van deze games en waarom?
Haha ja, ik heb idd ook een ps met plus en keer daar idd ook de nodige indie games. Vind overigens fijn want op die manier Titan attacks & 10 second ninja ontdenkt wat ik hele toffe games vind.Sub-madara1310 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:31:
[...]
Ze hebben veel leuke indie games gezet, dead cells komt ook nog als ik goed heb. Wizard of legends. Lijkt me allemaal leuk om te spelen op switch alleen ps plus geeft dit soort games gratis weg. Binding of isaac bijv . Die kreeg je gratis op plus, maar nintendo is handheld van de andere kant. Ik wacht wel effe af, kijken hoe het loop. Messchien komt er een bundel met een game of/met een sd kaart met meer gb voor 350 ufzuww
Maar daardoor heb ik er dus wel moeite mee om Celeste te kopen voor 20 euro.
Jouw suggesties ken ik niet, zal ze nog even snel bekijken voor ik def op de buy knop druk.
Voor wat betreft een bundel.......mwah met sd kaart zie ik nog niet zo gauw gebeuren, en zelfs als ze dat doen zouden doen zal het wsl minsten even duur zijn als zelf een kaartje los erbij kopen, en eerder duurder, wat dat betreft is nintendo een beetje zoals apple.
Volgens mij hebben ze dat met de 3ds ook nooit gedaan toch, dat er al een sd kaartje inzat?
Bundel met game, dat is idd realistischer. Zeker laaste kwartaal van het jaar met black friday en sk/kerstmis is er dan nog een goede kans op leuke bundels.Als je nog genoet te doen hebt met de wii u (en playstation dus) dan herhaal ik nogmaals mijn advies, lekker wachten.
Ik hanteer zelf normaliter het 5 games principe.......een systeem moet 5 games hebben die ik echt heel graag wil spelen, en het mag geen sequel zijn van iets wat nog in mijn backlog zit
edit:
je games sgguesties bekeken
dead cells
zeker ook interesant maar komt pas volgende maand uit
Wizard of legends
deze lijk me nog leuker, maar 15 euro, denk dat ik dan toch voor hollow knight ga.
Maar je hebt het er niet makkelijk op gemaakt
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 22-07-2018 11:13 ]
10 second ninja DONE
Van de twee vind ik Enter the Gunnen zijn geld meer waard vanwege de extreem hoge replay waarde. Als dit je ligt kan het een game zijn waar je zomaar honderd of zelfs meer uren in stopt en dan nog steeds nieuwe dingen leert.Sagat schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:34:
[...]
Met denk bedoelde Ik ' ik schat in dat'.
Enter the gungeon leek me idd ook niet makkelijk maar wat ik van de gameplay zag wel goed te doen voor mij.
Wel wat ervaring met smash tv en vooral de geometry wars series.
Overigens zijn hollowknight en 7 godsends ook niet bepaald makkelijke games (wederom schat ik in)
Maar wel fijn om even dit te lezen van iemand die het daadwerkelijk gespeeld heeft!
Op zich wil ik celeste zeker nog wel proberen, maar wsl dan via een humble bundel of sale bij xb of psn....20 euro vind ik erg veel geld voor een indie met deze gfx.
Maar gezien jij ze allen gespeeld heb, wat vond je dan de leukste van deze games en waarom?
Celeste, hoewel ik de aanschaf prijs wat hoog vind, is echt een pareltje. De art style, muziek en het verhaal die toch wat dieper gaat dan je zou verwachten gaat gewoon erg lekker samen. Celeste was voor mij dan ook meer een lekker tussendoortje en met de B en C-sides voldoende uitdaging om even zoet te zijn.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Hij komt al voor ps4.Magic schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:51:
[...]
Cuphead is gewoon gemaakt door een indie developer. Ze hebben dan wel gezegt dat hij xbo exclusive is, maar het blijft een commercieel bedrijf zonder verplichting naar microsoft (ik vind iig niets over afspraken daarin).
Meer een waarschijnlijk nooit dus
Awesome game btw alleen vergis je er niet in hoe lastig die is...
Verwijderd
@ eerdere comment over Celeste, je kunt er vele uren in stoppen, en is wel een van de moeilijke games/platformers op Switch. Wat mij betreft dubbel en dwars 20 euro waard.
Ben nu bijna door de demo van Octopath heen... dat wordt discussiëren met vrouwlief wie ‘m zometeen mag spelen .. zij heeft er al wat uurtjes inzitten inmiddels...
Celeste...met wat creatief shoppen kan ik hem op xb1 voor minder dan 7 euro spelen. Dat vind ik toch beter passen dan 20.
Gungeon en hollowknight lijken me ook echt fijne games. Alleen godsend twijfel ik nog over maar die is nu dus in de reclame....
Gungeon en hollowknight lijken me ook echt fijne games. Alleen godsend twijfel ik nog over maar die is nu dus in de reclame....
Verbaasd me dat hier nog niemand op gereageerd had maar, heb je een bron? Ik heb net even gegoogled en het zou idd geweldig zijn wanneer deze game ook naar ps4 en dan eventueel ook switch zou komen MAAR op google alleen maar berichten als ‘dit komt nooit naar ps4’.kneusteun schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:11:
[...]
Hij komt al voor ps4.
Awesome game btw alleen vergis je er niet in hoe lastig die is...
[ Voor 49% gewijzigd door Sagat op 22-07-2018 19:10 ]
10 second ninja DONE
Ik weet bijna zeker dat er een tweet was van een dev waardoor dit uitgelekt was. Maar kan het inderdaad niet terugvinden.Sagat schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:04:
Celeste...met wat creatief shoppen kan ik hem op xb1 voor minder dan 7 euro spelen. Dat vind ik toch beter passen dan 20.
[...]
Verbaasd me dat hier nog niemand op gereageerd had maar, heb je een bron? Ik heb net even gegoogled en het zou idd geweldig zijn wanneer deze game ook naar ps4 en dan eventueel ook switch zou komen MAAR op google alleen maar berichten als ‘dit komt nooit naar ps4’.
ok, nou ja laten we het hopen. ik snap dat het nodig is om plaftform exclusives te hebben, maar wat mij betreft het liefst alle games op alle systemen.kneusteun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:37:
[...]
Ik weet bijna zeker dat er een tweet was van een dev waardoor dit uitgelekt was. Maar kan het inderdaad niet terugvinden.
Cuphead is een van de games waarvoor ik een xb one wilde maar tot op heden heb ik em nog niet gekocht (cuphead dus, de one is er alvast, en ori &the blind forest ook, helaas ook die nogwel in de back log
ook hier geld dat de normale prijs 20 euro is, terwijl het dus voor iets minder dan 7 euro kan momenteel. Wederom snap ik dat dit nodig is, maar zolang het mogelijk is om het legaal goedkoper te doen zal ik dit ook als optie zien (al hoewel ik liever alles gewoon op 1 account heb, en de voorkeur geef aan een deal in de nl shop, dan is natuurlijk moreel ook de betere keuze, maar nu krijg je in nl geloof ik 3 of 4 euro korting.....

10 second ninja DONE
Verwijderd
Alle games op de switch zijn retarded duur. Ps4 en x1 koop ik alles legit op, switch heb ik de exclusives netjes van gekocht en alle ports geYARRed. Wolfenstein is erg grappig, 60 euro vragen terwijl ‘ie elders al 2 jaar 20 euro is...
Mag ik vragen wat dan je reden is om het spel op de Switch te spelen als je hem al op de PS4 of XBO hebt?Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:33:
Alle games op de switch zijn retarded duur. Ps4 en x1 koop ik alles legit op, switch heb ik de exclusives netjes van gekocht en alle ports geYARRed. Wolfenstein is erg grappig, 60 euro vragen terwijl ‘ie elders al 2 jaar 20 euro is...
Het doet mij overkomen alsof je vind dat het een grondrecht is om het spel te mogen spelen op de switch wanneer je hem gekocht hebt op een andere console.
Dus elke PS4/XBO remaster moet ook maar gewoon een 10tje kosten, want het origineel (of de betere PC versie) is al te krijgen voor 10 euro? Dat is logica die niet werkt. Er tijd/geld ingestopt is en dat moet terug verdiend worden dus wordt gewoon de standaard adviesprijs voor een nieuw spel aangehouden.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:33:
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Geen idee, waarom niet? Heb dark souls 3 ook op ps4, xbox1 en pc... waarom? Daarom. Switch is voor in de achtertuin/ op vakantie, ps4 voor exclusives en performance en de x1 voor online multiplayer met vriendenMagic schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:10:
[...]
Mag ik vragen wat dan je reden is om het spel op de Switch te spelen als je hem al op de PS4 of XBO hebt?
Het doet mij overkomen alsof je vind dat het een grondrecht is om het spel te mogen spelen op de switch wanneer je hem gekocht hebt op een andere console.
Verwijderd
Dat kunnen ze inderdaad doen, maar dan weet je zeker dat niemand hem koopt... koop 4 van die spellen en je had een andere console kunnen kopen... is toch lachwekkendblmp schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:17:
[...]
Dus elke PS4/XBO remaster moet ook maar gewoon een 10tje kosten, want het origineel (of de betere PC versie) is al te krijgen voor 10 euro? Dat is logica die niet werkt. Er tijd/geld ingestopt is en dat moet terug verdiend worden dus wordt gewoon de standaard adviesprijs voor een nieuw spel aangehouden.
Je hebt je mening kenbaar gemaakt, dank je wel. Mijn advies is, koop vooral geen switch en laat je niet “afzetten”, niemand die je dwingt dat te doen.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:26:
[...]
Dat kunnen ze inderdaad doen, maar dan weet je zeker dat niemand hem koopt... koop 4 van die spellen en je had een andere console kunnen kopen... is toch lachwekkend
Een Canta is goedkoop en een Ferrari is duur, toch zijn het beide auto's met wielen en een stuur en zo, dus ik vind dat ik recht heb op een Ferrari want m'n tante heeft al een Canta gekocht.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:33:
Zoiets?
Het is vrij duidelijk dat je totaal geen idee hebt wat er komt kijken bij het uitbrengen van een game voor een platform. Je doet het namelijk voorkomen alsof een ontwikkelaar alleen even op "build" drukt en hoppa, game is klaar voor platform X!Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:26:
[...]
Dat kunnen ze inderdaad doen, maar dan weet je zeker dat niemand hem koopt... koop 4 van die spellen en je had een andere console kunnen kopen... is toch lachwekkend
Verder heel stoer enzo.
Kunnen we het weer over de Switch hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 23-07-2018 13:59 ]
PSN: Sluuz
Het feit dat je niet weet dat Wolfenstein 2 niet eens een volle jaar op de markt is voor XBOX en PS4 zegt genoeg. Laat staan de extra ontwikkeltijd die Panic Button nodig had om de game fatsoenlijk te porten naar de Switch waardoor de game nu niet eens een maand geleden uitgekomen is voor de switch.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:33:
Verwijderd
1 jaar dan, boeiend. Het komt erop neer dat ‘ie ruk loopt op de switch, ze er 60 euro voor durven te vragen en je hem voor 20-30 euro prima spelend op de ps4/x1 hebt: dat is vreemd. Klinkt als een auto in 1 jaar oprijden, een beurtje geven, teller terugdraaien en weer ‘als nieuw’ verkopen.avec_style schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:38:
[...]
Het feit dat je niet weet dat Wolfenstein 2 niet eens een volle jaar op de markt is voor XBOX en PS4 zegt genoeg. Laat staan de extra ontwikkeltijd die Panic Button nodig had om de game fatsoenlijk te porten naar de Switch waardoor de game nu niet eens een maand geleden uitgekomen is voor de switch.
Verwijderd
Als de ferrari kut loopt en de canta een linkerbaan beest is dan klopt je beeldspraak wel redelijkDigitalExcorcist schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:54:
[...]
Een Canta is goedkoop en een Ferrari is duur, toch zijn het beide auto's met wielen en een stuur en zo, dus ik vind dat ik recht heb op een Ferrari want m'n tante heeft al een Canta gekocht.
Zoiets?
Dat is niet vreemd, dat is logisch. Ze steken veel tijd en moeite in de port, daar mag je gewoon voor betalen. Daarnaast, de Switch versie heeft niet alleen maar nadelen. Voordelen zijn er ook, of leur jij je PS4 plus TV plus aggregaat mee in de trein?Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:00:
[...]
1 jaar dan, boeiend. Het komt erop neer dat ‘ie ruk loopt op de switch, ze er 60 euro voor durven te vragen en je hem voor 20-30 euro prima spelend op de ps4/x1 hebt: dat is vreemd. Klinkt als een auto in 1 jaar oprijden, een beurtje geven, teller terugdraaien en weer ‘als nieuw̵ur 7; verkopen.
Verwijderd
Helemaal mee eens, dat is zeker een voordeelSeal64 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Dat is niet vreemd, dat is logisch. Ze steken veel tijd en moeite in de port, daar mag je gewoon voor betalen. Daarnaast, de Switch versie heeft niet alleen maar nadelen. Voordelen zijn er ook, of leur jij je PS4 plus TV plus aggregaat mee in de trein?
Ik denk dat @possimpible gewoon zijn switch moet verkopen, gezien het toch een waardeloos ding is en de andere consoles zowel sneller zijn als goedkoper 
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening, ik vind ook dat sommige gameprijzen nogal overtrokken zijn, maar het is zinloos om het over gameprijzen te hebben wanneer mensen het recht in eigen hand nemen en maar gewoon de piraat gaan uithangen. Dan heb je het namelijk helemaal niet meer over gameprijzen maar over een onterecht gevoel van recht. Je zou ook gewoon een half jaartje kunnen wachten en de game alsnog voor 2-3 tientjes van marktplaats kunnen scoren.
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening, ik vind ook dat sommige gameprijzen nogal overtrokken zijn, maar het is zinloos om het over gameprijzen te hebben wanneer mensen het recht in eigen hand nemen en maar gewoon de piraat gaan uithangen. Dan heb je het namelijk helemaal niet meer over gameprijzen maar over een onterecht gevoel van recht. Je zou ook gewoon een half jaartje kunnen wachten en de game alsnog voor 2-3 tientjes van marktplaats kunnen scoren.
Ik moet wel zeggen, ik vind het wel ontzettend knap wat Panic Button uit de hardware van de switch weet te persen.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:00:
[...]
1 jaar dan, boeiend. Het komt erop neer dat ‘ie ruk loopt op de switch, ze er 60 euro voor durven te vragen en je hem voor 20-30 euro prima spelend op de ps4/x1 hebt: dat is vreemd. Klinkt als een auto in 1 jaar oprijden, een beurtje geven, teller terugdraaien en weer ‘als nieuw’ verkopen.
Het is een Tegra X1 chip, en voor een chip 7watt verbruikt in handheld mode is dit echt impressive.
Goed het is natuurlijk niet net zo gelikt als de PS4/XBO, maar voor een mobile device? Best impressive.
Zeker als je ziet dat de framerates vrij constant zijn (in tegenstelling tot Doom).
Computer says no
Verwijderd
Ik zal het meenemen in de evaluatie...Magic schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:16:
Ik denk dat @possimpible gewoon zijn switch moet verkopen, gezien het toch een waardeloos ding is en de andere consoles zowel sneller zijn als goedkoper
Ondertussen speel ik hier en daar wat indies op de Switch, die doen het er goed op!
Verwijderd
20 euro? Laatst 10 AUD hier in AustraliëVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:00:
[...]
1 jaar dan, boeiend. Het komt erop neer dat ‘ie ruk loopt op de switch, ze er 60 euro voor durven te vragen en je hem voor 20-30 euro prima spelend op de ps4/x1 hebt: dat is vreemd. Klinkt als een auto in 1 jaar oprijden, een beurtje geven, teller terugdraaien en weer ‘als nieuw’ verkopen.
(Maar toch ga ik nog steeds voor de portable versie)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 16:15 ]
Wolfenstein loopt prima op de Switch, beter nog dan Doom wat ook al een prima game is. Vergeet niet dat de Switch eigenlijk een tablet is met max. 7 watt aan vermogen; dat is minder dan een stevige LED-lamp ..
En portable met fatsoenlijke controllers. En bovendien is de support van 3rd parties als Panic Button en Bethesda belangrijk. Niet dat je daar als gamer iets aan hebt verder maar voor Nintendo is het wel een dingetje.
En portable met fatsoenlijke controllers. En bovendien is de support van 3rd parties als Panic Button en Bethesda belangrijk. Niet dat je daar als gamer iets aan hebt verder maar voor Nintendo is het wel een dingetje.
Eerst en vooral meer Octopath sales nieuws. Volgens de trackers van Games Sales Data (via Gamesindustry.biz)was Octopath vorige week de #2 (box sales only) bestseller in Europa, na Fifa 18 (fysiek+digitaal).
We krijgen niet zo vaak Europese cijfers in sales, maar recent is er dus dit nieuw initiatief gestart dat ambieert om EMEA-wijde charts op te stellen. Momenteel trackt GSD fysieke sales in 12 Europese landen (grote uitzonderingen zijn voorlopig nog UK en Duitsland), en digitale sales in 42 'EMEA' landen, met een paar buitenbeentjes (Australië en Nieuw-Zeeland). Helaas geeft Nintendo geen cijfers over digitale sales aan analisten.
In Frankrijk specifiek geven cijfers van het Syndicat des Éditeurs de Logiciels de Loisirs aan dat vorige week Octopath de #1 game was qua omzetcijfers. De hele top 5 werd daar overigens ingenomen door Switch games.
Andere nieuwtjes:
We krijgen niet zo vaak Europese cijfers in sales, maar recent is er dus dit nieuw initiatief gestart dat ambieert om EMEA-wijde charts op te stellen. Momenteel trackt GSD fysieke sales in 12 Europese landen (grote uitzonderingen zijn voorlopig nog UK en Duitsland), en digitale sales in 42 'EMEA' landen, met een paar buitenbeentjes (Australië en Nieuw-Zeeland). Helaas geeft Nintendo geen cijfers over digitale sales aan analisten.
In Frankrijk specifiek geven cijfers van het Syndicat des Éditeurs de Logiciels de Loisirs aan dat vorige week Octopath de #1 game was qua omzetcijfers. De hele top 5 werd daar overigens ingenomen door Switch games.
Andere nieuwtjes:
- de Hori d-pad joycon komt deze maand uit in Japan. Hij kost daar ~2500 yen, en bevat geen bluetooth, gyro en nfc. Vooral interessant dus voor mensen die arcade games en fighters in handheld mode willen spelen.
- DB FighterZ krijgt een exclusieve local network 6 speler mode voor Switch. Deze mode bestond al voor online play, maar op Switch gaat dit ook over lokale netwerken kunnen.
- de Blob 2 krijgt, na het origineel, nu ook een Switch port. Deze zou op 28 augustus uit moeten komen volgens de eShop.
Verbaast me niks van Octopath. Ik ben bijna door m'n 3 uur in de demo heen. Wát een sfeer ademt dat spel zeg.. ongelovelijk.. de voice over heb ik wel teruggezet van Japans naar het Engels, dat past er toch net even meer bij. Wát een detail en muziek.
M'n vrouw heeft nu een paar uur in de 'full' game zitten. Zal dus wel agenda's moeten gaan trekken wie wanneer mag gaan spelen
mja ik heb genoeg te doen in de tussentijd, dat scheelt. Mario Tennis heb ik voorlopig ook nog niet uitgespeeld in elk geval...
M'n vrouw heeft nu een paar uur in de 'full' game zitten. Zal dus wel agenda's moeten gaan trekken wie wanneer mag gaan spelen
Octopath is inderdaad geweldig, enige minpuntje tot nu toe is de balans van de eindbazen. Er is 1 eindbaas van een lvl 22 quest die ik als lvl 25 groepje echt genadeloos door afgeslacht werd. Even wat andere quests gedaan en als lvl 35 terug gekomen, en nog kon ik hem net op mijn tandvlees verslaan.
Daarna een lvl 23 quest gedaan, en die eindbaas werd dan weer door mij genadeloos afgeslacht.
Daarna een lvl 23 quest gedaan, en die eindbaas werd dan weer door mij genadeloos afgeslacht.
offtopic:
En serieus, voor een eindbaas net zoveel xp geven als voor een normale vijand?
Magic schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:00:
Octopath is inderdaad geweldig, enige minpuntje tot nu toe is de balans van de eindbazen. Er is 1 eindbaas van een lvl 22 quest die ik als lvl 25 groepje echt genadeloos door afgeslacht werd. Even wat andere quests gedaan en als lvl 35 terug gekomen, en nog kon ik hem net op mijn tandvlees verslaan.
offtopic:
spoiler:
Was dat Omar toevallig? Die heb ik zelf gedaan met een zwaar onderlevvelde Tressa, maar de rest zat op 26-27. Niet heel veel moeite voor hoeven doen eigenlijk aangezien echt letterlijk al zijn skills physical zijn, Therion is best wel een uitkomst (Attack down debuff ftw) en Tressa heeft Mercs die Physical def buffs geven
Moet zelf zeggen dat de bosses nog lekker interessant zijn. Heb inmiddels wel een leuke party waarbij ik wel wat switch naargelang welke chapter ik doe
Main Party is toch wel H'aanit (Hunter/Thief)/Therion (Thief/Dancer(Moet ik nog vinden)/Alfyn (Apothecary/Warrior)/Cyrus (Scholar/Merchant).
Dat covered redelijk wat bases in ieder geval, wellicht niet allemaal, maar wel veel
H'aanit is gewoon de pure Physical damage dealer met wat spots voor beasts met special attacks
Therion is de man van de buffs/debuffs
Alfyn doet de heals well (alhoewel H'aanit dat ook kan met bepaalde monsters)
Cyrus is de elemental damage dealer in de groep
De rest gebruik ik eigenlijk alleen voor hun chapters voor zover, verder niet echt. Dat zal me misschien later wel duur komen te staan maar we kunnen altijd grinden
Akaendra schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:04:
[...]
spoiler:Was dat Omar toevallig? Die heb ik zelf gedaan met een zwaar onderlevvelde Tressa, maar de rest zat op 26-27. Niet heel veel moeite voor hoeven doen eigenlijk aangezien echt letterlijk al zijn skills physical zijn, Therion is best wel een uitkomst (Attack down debuff ftw) en Tressa heeft Mercs die Physical def buffs geven
Moet zelf zeggen dat de bosses nog lekker interessant zijn. Heb inmiddels wel een leuke party waarbij ik wel wat switch naargelang welke chapter ik doe
Main Party is toch wel H'aanit (Hunter/Thief)/Therion (Thief/Dancer(Moet ik nog vinden)/Alfyn (Apothecary/Warrior)/Cyrus (Scholar/Merchant).
Dat covered redelijk wat bases in ieder geval, wellicht niet allemaal, maar wel veel
H'aanit is gewoon de pure Physical damage dealer met wat spots voor beasts met special attacks
Therion is de man van de buffs/debuffs
Alfyn doet de heals well (alhoewel H'aanit dat ook kan met bepaalde monsters)
Cyrus is de elemental damage dealer in de groep
De rest gebruik ik eigenlijk alleen voor hun chapters voor zover, verder niet echt. Dat zal me misschien later wel duur komen te staan maar we kunnen altijd grinden
spoiler:
het was idd Omar, voor de eerste ronde had ik nog geen secondary jobs, die was ik nog niet tegengekomen
Het vervelende was dat ik hem de eerste 2/3e (lees: een half uur hakken) wel behoorlijk kon hebben, maar toen spawnde hij de laatste ronde minions en deed hij direct de volgende ronde totaal zo'n 3000 damage, daar was geen houden aan 
Net de aftiteling van DK:TF voorbij zien rollen. Volgens mijn Switch heb ik er maar ongeveer 10 uur overgedaan in Classic mode. Erg leuke game maar vind 10 uur voor een full priced game wel erg mager. Heb denk ik 80% van de letters verzameld (KONG) en 50% van de puzzelstukjes.
Zometeen maar even Hollow Knight downloaden hoop daar een betere prijs/uur verhouding uit te kunnen halen.
Zometeen maar even Hollow Knight downloaden hoop daar een betere prijs/uur verhouding uit te kunnen halen.
Ik denk gewoon dat we ouder worden, possimpible heeft het onpossinpeble gemaakt xD himym gagMagic schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:16:
Gelukkig is prijs/uur niet de enige maatstaf voor de waarde van iets. Maar probeer 100% en die time trials eens, en dan spreken we nog eens over de lengte van DKCTFYptisem schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:05:
Net de aftiteling van DK:TF voorbij zien rollen. Volgens mijn Switch heb ik er maar ongeveer 10 uur overgedaan in Classic mode. Erg leuke game maar vind 10 uur voor een full priced game wel erg mager. Heb denk ik 80% van de letters verzameld (KONG) en 50% van de puzzelstukjes.
Helemaal mee eens dat prijs/uur niet de enige maatstaf is, maar wanneer ik zie dat ik over SMO 40 uur heb mogen doen stelt dat mij toch een beetje teleur. Vind persoonlijk die time trails niet echt de moeite omdat ik bijvoorbeeld ook geen voldoening haal uit speedruns, behalve dan bij MK8D omdat ik daar online nog voordeel mee kan halenJackAvery schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:21:
[...]
Gelukkig is prijs/uur niet de enige maatstaf voor de waarde van iets. Maar probeer 100% en die time trials eens, en dan spreken we nog eens over de lengte van DKCTF
Nee hoor, hoe je een spel speelt is volledig subjectief, en je beslist zelf waar je iets aan hebt. Persoonlijk haal ik ook weinig uit time trials trouwens, maar ken een aantal mensen die er helemaal gek van zijn en het verandert de lengte van het spel enorm. Vind DKCTR wel een masterclass level design, en daarvoor alleen al steun ik het spel graag.
Zelf trouwens over SMO ongeveer 20 uur gedaan, maar dat was dan ook enkel 'tot de credits' met ongeveer ~500 moons. Zo zie je maar
Zelf trouwens over SMO ongeveer 20 uur gedaan, maar dat was dan ook enkel 'tot de credits' met ongeveer ~500 moons. Zo zie je maar
Verwijderd
Kan natuurlijk ook gewoon liggen aan hoe je je characters/boosts managed. Sommige bosses hebben een andere aanpak nodig. Ik heb zelf ook wel eens gefaald tot ik mijn stijl had aangepast. Wellicht dat jouw defacto modus op bepaalde bosses wel werkt, op anderen weer niet. Ik manage mijn BP geheel anders bij bosses met veel henchmen/shield, of wanneer ze AoEs hebben, etc. Vooral met characters als Primrose en Tressa is het soms cruciaal om te kiezen tussen een ronde al je BP ineens te verbranden voor een dikke nuke, of om support te verlenen.Magic schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:00:
offtopic:
Normaal houd ik daar ook inderdaad rekening mee, wat overigens niet zegt dat ik altijd de beste aanpak gebruik, sommige mechanieken zijn gewoon niet helemaal duidelijk of ik vergeet ze gewoon te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:11:
[...]
Kan natuurlijk ook gewoon liggen aan hoe je je characters/boosts managed. Sommige bosses hebben een andere aanpak nodig. Ik heb zelf ook wel eens gefaald tot ik mijn stijl had aangepast. Wellicht dat jouw defacto modus op bepaalde bosses wel werkt, op anderen weer niet. Ik manage mijn BP geheel anders bij bosses met veel henchmen/shield, of wanneer ze AoEs hebben, etc. Vooral met characters als Primrose en Tressa is het soms cruciaal om te kiezen tussen een ronde al je BP ineens te verbranden voor een dikke nuke, of om support te verlenen.
Piraterij vind ik zelf ook niet ok. Mits een console nog actueel is..........gamemania etc zijn wat mij betreft ook boeven met hun 2e hands prijzen. Ik heb er zelf weinig moreel bezwaar tegen om dus een oudere console te hacken of wat ik liever doe eigenlijk, de hardware te emuleren.Magic schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:16:
Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat er sprake is van nintendo tax. En tuurlijk het is dan niet eerlijk om Wolfenstein 2 die niet uit is, te vergelijken met de ps4 versie die bijna een jaar uit is oid? ik snap daar het prijsverschil, maar ook met games die gelijk tijdig uitkomen is de switch versie zo maar een 10tje duurder.
Dus ja, dan wacht ik dus op verlangingen of koop ik in andere landen zo lang het kan. OF en afhankelijk van hoe graag ik iets in handheld wil spelen, koop ik voor andere platformen. En als iedereen dit gaat doen, kom je dan toch weer uiteindelijk uit bij de situatie dat iedereen alleen maar de nintendo toppers koopt. Dat wil ik niet. Maar ik wil zker ook geen dief van eigen portemonnee zijn.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Diezelfde moeite hebben ze toch in moeten steken in de releases op andere platforms? Dat zijn allen verschillende builds. En aangezien die van de Switch nog het meest brak loopt, vind ik 60 euro voor WS2 wel heel erg veel doekoes. Ik vind "ze hebben ook een build voor de Switch gemaakt, dus het moet maar duurder" een flauw argument.Seal64 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Dat is niet vreemd, dat is logisch. Ze steken veel tijd en moeite in de port, daar mag je gewoon voor betalen. Daarnaast, de Switch versie heeft niet alleen maar nadelen. Voordelen zijn er ook, of leur jij je PS4 plus TV plus aggregaat mee in de trein?
Dat is het argument toch niet? Het argument is dat de Switch versie een nieuwe versie is die dingen toevoegt die andere versies niet hebben. Specifiek is dit dat het handheld speelbaar is en dat er gyro-controls toegevoegd zijn, bvb. Of dit genoeg is om iemand over de streep te halen om een game die al enkele maanden oud is full price te kopen, is een persoonlijke evaluatie. Dan is de vraag: waarom zou je de Switch versie kopen? Misschien heeft die persoon enkel een Switch en geen andere console? Misschien heeft iemand geen tijd meer om uren achter een TV te zitten door werk/kinderen/... en is een handheld een oplossing? Misschien wilt iemand Wolfenstein op de trein spelen? ....Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Diezelfde moeite hebben ze toch in moeten steken in de releases op andere platforms? Dat zijn allen verschillende builds. En aangezien die van de Switch nog het meest brak loopt, vind ik 60 euro voor WS2 wel heel erg veel doekoes. Ik vind "ze hebben ook een build voor de Switch gemaakt, dus het moet maar duurder" een flauw argument.
Just saying dat er wel degelijk vraag kan zijn naar een Switch versie. Of 60 euro een haalbare vraagprijs is, zal de markt uiteindelijk bepalen, maar het is misschien interessanter voor Bethesda om X exemplaren aan €60 te verkopen dan X+Y aan €40. Gezien Wolfenstein een relatief nieuwe game is, en er best een gewoonte is om late ports aan full price te zetten (niet enkel op Switch trouwens), snap ik best dat ze het proberen.
@Nintendo tax: cartridges zijn duur, en sommige uitgevers gebruiken dit gewoon als excuus om meer geld te vragen... maar de markt accepteert het duidelijk. Europa is een vrije markt, dus gewoon kopen waar het je het beste uitkomt. Er zijn genoeg landen waarbij men redelijk competitieve prijzen hanteert.
Ik weet niet wat de prijzen doen, maar voor zover ik weet is de Switch versie ongeveer vergelijkbaar qua prijs met de andere consoles at launch. Dus een build op de PS4 kost zes tientjes, op de Xbone ook en voor de Switch eveneens. Dus ik ben het niet eens met je "het moet maar duurder" argument. Dat die game inmiddels op de andere platformen in prijs gezakt is wil niet zeggen dat hij dus op de Switch ook maar voor een budgetprijsje de deur uit moet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Diezelfde moeite hebben ze toch in moeten steken in de releases op andere platforms? Dat zijn allen verschillende builds. En aangezien die van de Switch nog het meest brak loopt, vind ik 60 euro voor WS2 wel heel erg veel doekoes. Ik vind "ze hebben ook een build voor de Switch gemaakt, dus het moet maar duurder" een flauw argument.
Dit is natuurlijk wel een topic met vooral fans en volgens mij ook gewoon mensen die wel geld voor gaming over hebben. Maar als ik dan om me heen kijk dan dan ken ik toch al 2 mensen met een gehackte Switch die alle games aan het downloaden zijn terwijl ik ze op andere platformen gewoon games zie kopen bij release.Sagat schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:25:
[...]
Piraterij vind ik zelf ook niet ok. Mits een console nog actueel is..........gamemania etc zijn wat mij betreft ook boeven met hun 2e hands prijzen. Ik heb er zelf weinig moreel bezwaar tegen om dus een oudere console te hacken of wat ik liever doe eigenlijk, de hardware te emuleren.
Dat gezegd hebbende, ik vind wel dat er sprake is van nintendo tax. En tuurlijk het is dan niet eerlijk om Wolfenstein 2 die niet uit is, te vergelijken met de ps4 versie die bijna een jaar uit is oid? ik snap daar het prijsverschil, maar ook met games die gelijk tijdig uitkomen is de switch versie zo maar een 10tje duurder.
Dus ja, dan wacht ik dus op verlangingen of koop ik in andere landen zo lang het kan. OF en afhankelijk van hoe graag ik iets in handheld wil spelen, koop ik voor andere platformen. En als iedereen dit gaat doen, kom je dan toch weer uiteindelijk uit bij de situatie dat iedereen alleen maar de nintendo toppers koopt. Dat wil ik niet. Maar ik wil zker ook geen dief van eigen portemonnee zijn.
Of het nu komt door de makkelijke manier waarop het kan of dat ze de spellen gewoon te duur vinden voor een handheld (ja ik weet het, maar zo zien veel mensen het) weet ik niet, maar het is wel opvallend. Ook ik koop minder snel een fullprice game voor de Switch dan voor de PC of PS4 om eerlijk te zijn en vind dat veel indies overpriced zijn. Zeker de oudere die nu alsnog uitgebracht worden voor de Switch.
Verwijderd
Dat is iets waar de console-bouwer in voorziet, die extra opties. Dan moet ie op de PS4 ook duurder, want misschien zit er wel een extra functie in die pseudo-4K doet voor de PS4 Pro, om maar een exclusieve feature te noemen.JackAvery schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:59:
[...]
Dat is het argument toch niet? Het argument is dat de Switch versie een nieuwe versie is die dingen toevoegt die andere versies niet hebben. Specifiek is dit dat het handheld speelbaar is en dat er gyro-controls toegevoegd zijn, bvb.
Dat is het argument van Seal64 wel, "zij hebben moeite gedaan, dus daar betaal je dan maar naar"Dat is het argument toch niet?
Ik vind het in ieder geval niet normaal, om voor een spel dat inmiddels ook alweer bijna een jaar oud is, niet erg goed presteert (leuk die gyro controls, maar technisch de zaken niet allemaal op orde) en overal 20-30 euro, maar 60 euro neer te tellen.
De console bepaalt misschien de mogelijkheden maar de developer moet er ook nog gebruik van maken. Genoeg PS4 games zonder PS4 pro ondersteuning. En ja, je zou dat best kunnen proberen te verkopen als een nieuwe versie, al lijkt me dat riskant in dat geval. Ik probeer vooral te verduidelijken dat prijszetting op allerlei manieren kan verantwoord worden, en dat zo een exclusieve features wel degelijk verkoopargumenten zijn voor mensen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:29:
[...]
Dat is iets waar de console-bouwer in voorziet, die extra opties. Dan moet ie op de PS4 ook duurder, want misschien zit er wel een extra functie in die pseudo-4K doet voor de PS4 Pro, om maar een exclusieve feature te noemen.
[...]
Nah, dat was toch een iets genuanceerder verhaal dan hoe jij het stelt; Seal64 wees ook op de specifieke voordelen van de Switch functie.Dat is het argument van Seal64 wel, "zij hebben moeite gedaan, dus daar betaal je dan maar naar"
Dat mag je zeker vinden, maar dat is ook jouw persoonlijke waardebepaling. Ik probeer enkel duidelijk te maken dat er meerdere perspectieven mogelijk zijn, en dat er genoeg argumenten zijn voor Bethesda om te proberen een dergelijke port aan full price te verkopen. Meer nog, ze zouden waarschijnlijk stom zijn om het niet te proberen. Er zijn tientallen precedenten van late poorten van games die full price verkocht werden, en dat is absoluut geen Switch- of Nintendo-exclusief fenomeen. Gezien Bethesda tevreden lijkt met hoe hun Switch poorten financieel gepresteerd hebben, lijken ze de juiste keuze gemaakt hebben.Ik vind het in ieder geval niet normaal, om voor een spel dat inmiddels ook alweer bijna een jaar oud is, niet erg goed presteert (leuk die gyro controls, maar technisch de zaken niet allemaal op orde) en overal 20-30 euro, maar 60 euro neer te tellen.
Voor sommigen is dat juist de key selling point, e.g.:Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:29:
leuk die gyro controls
When a shooter comes out on Switch with gyro aiming, it automatically becomes the definitive console version for me. Even more than for the portable aspect.
Dit topic is gesloten.