[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Heb de shop standaard op Zuid Afrika staan, heb daarom nu € 31,88 betaald voor Splatoon (met nog wat centen voordeel van de muntjes).
Ben benieuwd, voor deze prijs is het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Katmi schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:24:
Lol Zelda 15 maanden oud, best I can do for you is -7.51 euro on the launch price, best triest eigenlijk.
Idem met Mario Kart 8 wat toch ook een jaartje oud is en Odessy wat een half jaar oud is.
Niet dat het veel uitmaakt maar het is €17,51 korting, BotW is namelijk €70 in de eShop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:06
@Katmi of de 3=2 actie van de Media Markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:53
Nog wat kleiner nieuws uit interviews e.d. op E3:

- Double Fine heeft naast een Grim Fandango poort, ook een Broken Age poort aangekondigd.
- Panic Button, de studio die Doom, Rocket League en Wolfenstein 2 naar Switch gepoort heeft, kondigt aan volgende maand waarschijnlijk een grote nieuwe poort aan te kondigen :P
- Tijdens de Square-Enix werd er vermeldt dat een Switch poort van Nier: Automata nog steeds niet onmogelijk is. (Neem dit met een grote korrel zout, dit is geen aankondiging!)
- Gratis DLC voor Mario Tennis Aces in december voegt Birdo, Diddy Kong en Paratrooper toe!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfteLS9XkAATJqH.jpg
- Voor de mensen die van highres art enzo houden: de Nintendo E3 perskit is beschikbaar via
http://nintendo.e3press.com . User - Nintendo ; PW - Smash2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
DigitalExcorcist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:01:
Bij games als Fortnite helpt het echter wel degelijk om voicechat te hebben, puur om snel te kunnen overleggen over strategiëen. Had net een Engelstalige medespeler die ik kon wijzen op tegenstanders die rond de boerderij aan het lopen waren en waar ik ze gezien had. (Niet dat het hielp, na 4 kills ging ik tóch dood :P maar alsnog, het wérkt wel. En kraakhelder, ook).
Ik heb nu elke keer dat als ik kies voor 'fill' ik een team kom wat niks lijkt te zeggen terwijl er wel bij ieder een speaker icoontje voor de naam staat. Heb jij enig idee hoe dat komt?
Ik heb bijv. ook tegen een maatje gespeeld en toen werkte de voicechat prima :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
jdevries189 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Ik heb nu elke keer dat als ik kies voor 'fill' ik een team kom wat niks lijkt te zeggen terwijl er wel bij ieder een speaker icoontje voor de naam staat. Heb jij enig idee hoe dat komt?
Ik heb bijv. ook tegen een maatje gespeeld en toen werkte de voicechat prima :/
Omdat ze geen headset (aangesloten) hebben of Voicechat op disabled hebben gezet. Het icoontje blijft staan.

Ik heb ook niet altijd voicechat aan staan; als mn kinderen rondrennen en vrouwlief zit te bellen terwijl ik speel is het nogal irritant.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Emphast
  • Laatst online: 28-09 22:20
Kasparov schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:11:
Heb de shop standaard op Zuid Afrika staan, heb daarom nu € 31,88 betaald voor Splatoon (met nog wat centen voordeel van de muntjes).
Ben benieuwd, voor deze prijs is het nog wel te doen.
Wees je a.u.b. bewust van de potentiële gevolgen van in buitenlandse e-shops te kopen.
We hebben voor sommige games al gezien dat de prijzen in die landen dan gewoon verhoogd worden, tot grote frustratie van de bewoners van zo'n lower-income landen. Wel vaker gehoord van zo'n spelers hoe lang ze moeten sparen om bepaalde games te kunnen aanschaffen. Love thy fellow gamers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Who cares, dan gaan ze maar naar budgetgaming.za oftewel dan laten ze daar de eshop toch links liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door RaijRaij op 15-06-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nog meer nieuws: super Mario party heeft online minigames met leaderboard. Er is niks gezegd over online spelen met het bordspel :(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Emphast
  • Laatst online: 28-09 22:20
SmooK schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:30:
Who cares, dan gaan ze maar naar budgetgaming.za oftewel dan laten ze daar de eshop toch links liggen.
Mijn vermoedens gaan uit naar ... Zuid-Afrikanen :/

Maar je reactie zegt genoeg over jouw empathisch vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Emphast schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Wees je a.u.b. bewust van de potentiële gevolgen van in buitenlandse e-shops te kopen.
We hebben voor sommige games al gezien dat de prijzen in die landen dan gewoon verhoogd worden, tot grote frustratie van de bewoners van zo'n lower-income landen. Wel vaker gehoord van zo'n spelers hoe lang ze moeten sparen om bepaalde games te kunnen aanschaffen. Love thy fellow gamers :)
Ik denk dat de zuid afrikanen die een switch hebben nou niet bepaald tot de bodemklasse horen, een PS4 is immers veel kosteneffectiever. Daarnaast zijn hier in Nederland ook voldoende mensen die moeten sparen voor een game, hun gun ik een koopje net zoveel :)

Niet dat ik het oneens ben met jouw reactie, maar er zit wel enige nuance.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Emphast schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Dit, een mooi voorbeeld was de Mexicaanse Origin store. Daar waren FUT coins belachelijk goedkoop (logisch, want in Mexico verdienen ze gewoon niet veel). Daar is zoveel misbruik van gemaakt dat EA daar de prijzen verhoogd heeft waardoor de 'normale' Mexicaan ze niet meer kan kopen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 21:44
Emphast schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Op dit vlak wel inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Grumpmeister schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:45:
[...]

Dit, een mooi voorbeeld was de Mexicaanse Origin store. Daar waren FUT coins belachelijk goedkoop (logisch, want in Mexico verdienen ze gewoon niet veel). Daar is zoveel misbruik van gemaakt dat EA daar de prijzen verhoogd heeft waardoor de 'normale' Mexicaan ze niet meer kan kopen.
En recentelijk Paladins:
This is what happens when you buy from foreign digital stores...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:20
Simyager schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:31:
Nog meer nieuws: super Mario party heeft online minigames met leaderboard. Er is niks gezegd over online spelen met het bordspel :(
Babysteps.Hoop dat ze dat wel ooit nog gaan doen eigenlijk,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
De prijs van de Mexico eshop was zo enorm verschillend met de rest van de wereld dat dit niet anders dan een fout kon zijn die gewoon gecorrigeerd is. Daarnaast kost paladins (founders pack-alike) op alle andere platformen voor mexicanen ook gewoon 25-30 euro, geen reden dus om de switch extra goedkoop te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Simyager schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:31:
Dat zou wel geniaal zijn!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Katmi schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:52:
Na een half jaar niet nee, maar na meer dan 12 maanden verwacht ik ze soms toch eens in sale, al is het dan nog voor 39.99, van 59.99 naar bv 53 is gewoon niet interessant.
Jij spreekt trouwens al meteen van een budgetbak, ik vraag gewoon een deftige sale van bv -20% ( wat dan nog weinig is vergeleken met andere consoles )

Andere consoles hun top spellen staan na een jaar ook in tijdelijke sales terwijl die 6m+ copies hebben verkocht en nog steeds uitverkopen in sales dus je trekt gewoon meer vliegen met honing dan met azijn.
Ik weet dat het eigen is aan Nintendo en dat het niet gaat veranderen, ik zei gewoon dat ik dat jammer vind en dat het toch wel deels mijn keuze beinvloed om geen switch te halen naast mijn ps4 en pc.
Nouja je zei dat het triest is, toch iets anders dan gewoon jammer ;).

Uiteindelijk komt er vast weer een players select serie, zijn de spellen wel wat ouder maar ja. Vind het met Nintendo spellen ook niet zo'n probleem. Het zijn vaak unieke spellen waar niet eens altijd een 2e deel van verschijnt op dezelfde console.

Natuurlijk doet sony de top spellen wel in de sale, maar komt ook genoeg soort gelijks uit van andere uitgevers. Maar Gta5 en last of us hebben volgens mij ook een stuk langer een wat hogere prijs gehouden.

Verder koop ik m'n spellen ook het liefst zo goedkoop mogelijk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

Phydomir

Dennis

Ugh, tijd op in de OT demo. Laat het volledige spel maar komen!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:19
Switch nu een week in huis, leuk apparaatje!
Het is mij alleen niet gelukt om geen extra games erbij te kopen. Rocket League gehaald, heb deze al op de ps4 maar voor 15 euro kon ik hem niet laten liggen.
Twijfel nu de sale er is om Splatoon 2 te kopen, iemand een goede reden om het niet te doen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:03
Emphast schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Dat is dan aan Nintendo om dat onmogelijk te maken. Zo lang het kan zal ik het zeker doen. In bijvoorbeeld Zuid Afrika is genoeg geld, maar de verdeling is nog slechter dan hier. Spreek de rijken daar maar aan die ook meeprofiteren van lagere prijzen.

Als Nintendo nog eens leert goede aanbiedingen aan te leveren in de EU dan wil ik er wel over nadenken. Voor mij zijn de meeste Nintendo games namelijk geen must haves in tegenstelling tot voor veel mensen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Beakzz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:00:
[...]

Dat is dan aan Nintendo om dat onmogelijk te maken.
Retroactief region locking invoeren op alle Switch systemen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Marc3l schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:08:
Switch nu een week in huis, leuk apparaatje!
Het is mij alleen niet gelukt om geen extra games erbij te kopen. Rocket League gehaald, heb deze al op de ps4 maar voor 15 euro kon ik hem niet laten liggen.
Twijfel nu de sale er is om Splatoon 2 te kopen, iemand een goede reden om het niet te doen? :p
Geen geldige reden. Maar misschien even wachten totdat je ‘m met de Octo Expansion in 1 bundel kan krijgen voor een relatief lagere prijs.

En verwacht buiten Octo Expansion geen single Player content of offline multiplayer...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
RayNbow schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:24:
[...]

Retroactief region locking invoeren op alle Switch systemen. *O*
Op de xbox is dit al gaande. Niet retro aktief, bestaande aankopen zijn veilig, maar je moet werken met vpn. Fake adressen en tijdelijke en/ of buitenlandse credit cards of buitenlandse paypal. Hier trek ik zelf de grens pun not intended. Op mijn ps4 was het tot voorkort vrijwel onbeperkt maar toevallig mocht ik gisteren vanaf mijn iphone niet meer browsen in de usa store en werd ik op basis van mijn ip doorgezet naar de nl store.

Het gebeurd (iig bij de spellen die mij interesseren) steeds minder vaak, maar ik vond de optie voor (al dan niet digitaal) importeren toch wel fijn voor die spellen die niet naar europa kwamen. Ik snap dat ze het moeilijk moeten maken maar hoop toch dat er wat opties blijven voor deze situaties. Ik heb overigens voor 90% al mijn games geimporteerd uit de us. Daar hoeven we volgens mij qua salaris iets minder medelijden mee te hebben al hoewel ik import technisch wel in een (sales)tax vrije staat woon O-)

En bijna al mijn gekochte games zijn meestal toch al non import. Wil ook geen risico op een dlc mismatch.
Op de switch is alleen mijn sonic mania uit Rusland voor de rest alles nl :)F
(Eigen games eerst ofzo :X )

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 15-06-2018 21:55 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Natsu schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:44:
Is het normaal dat je een code toegestuurd krijgt als je Paladins koopt op de Switch? Vraag me nu af of die code hetzelfde is als wat ik nu aan het downloaden ben, of dat ik het spel ook aan iemand anders kan geven...
Bij andere e-shop games is het niet zo, dus wellicht heb ik geluk :+

[...]
Helaas.. De code was voor de founders pack DLC, maar het is al wel speelbaar zonder. Wel een rare manier van verkopen...

Ik heb nu 4 potjes Paladins gespeeld, en vind het tot nu toe erg leuk. Maar je moet wel geduld hebben in menu's en tussen potjes in. Hoop dat ze nog motion controls toevoegen , en de laadtijden minder en menu's wat sneller maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
Wow ik snap nu dat sommige mensen geen duitse aka 'lelijke USK' hoesjes willen :o

Ik had zelfs overigens die stomme gele muis/eekhoorn van het hoesje getrapt ipv de heilige Yoshi, maar ik kan me zo voorstellen dat bij grote groepen mensen Pikachu wel populaired is..........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:55
Damn wat is Fortnite leuk op de Switch :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bij deze wil ik Legendary Eleven even zwaar afraden. Kan zijn zo rond het WK dat meer mensen zin in een simpel voetbalspelletje hebben. Na een overtreding kan het zo maar zijn dat je geen controlle meer hebt en dat je dus vast zit in de game en dan kan je het spel weer opnieuw opstarten (erg leuk als dat in een championship gebeurt in de finale). Verder is de framerate absoluut niet constant en de game gewoon slecht en saai.

Erg treurig dat ontwikkelaars dit in de eshop mogen zetten en er geen optie is om je geld terug te vragen. Dat soort dingen zorgen er voor dat ik liever spellen koop op een consumenten vriendelijk platform als Steam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 01:11
Beakzz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:50:
Bij deze wil ik Legendary Eleven even zwaar afraden. Kan zijn zo rond het WK dat meer mensen zin in een simpel voetbalspelletje hebben. Na een overtreding kan het zo maar zijn dat je geen controlle meer hebt en dat je dus vast zit in de game en dan kan je het spel weer opnieuw opstarten (erg leuk als dat in een championship gebeurt in de finale). Verder is de framerate absoluut niet constant en de game gewoon slecht en saai.

Erg treurig dat ontwikkelaars dit in de eshop mogen zetten en er geen optie is om je geld terug te vragen. Dat soort dingen zorgen er voor dat ik liever spellen koop op een consumenten vriendelijk platform als Steam.
De switch lokt goede en minder goede game devs, van die ruim 700 games op de Switch zit er genoeg troep tussen maar daar heeft iedere platform min of meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af mensen .. als ik de Switch achter een kastdeurtje plaats in de dock en ik speel met de Pro controller (bluetooth toch?) .. ga ik dan connectiviteit oid missen? Ik heb wel gelezen dat de rechter joy-con over een IR-sensor zou beschikken, maar wordt daar iets mee gedaan? Ik neem aan dat als de sensor wordt gebruikt ik de Switch wel in zicht moet hebben?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:52:
Ik vraag me af mensen .. als ik de Switch achter een kastdeurtje plaats in de dock en ik speel met de Pro controller (bluetooth toch?) .. ga ik dan connectiviteit oid missen?
Nee, is gewoon Bluetooth.

De IR sensor stuurt data vanaf de controller via Bluetooth naar de console. Er zit geen sensor bar o.i.d. in het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:59:
[...]

Nee, is gewoon Bluetooth.

De IR sensor stuurt data vanaf de controller via Bluetooth naar de console. Er zit geen sensor bar o.i.d. in het dock.
Bedankt voor het antwoord.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Ik vraag me af mensen .. als ik de Switch achter een kastdeurtje plaats in de dock en ik speel met de Pro controller (bluetooth toch?) .. ga ik dan connectiviteit oid missen?
Als je het echt wilt weten, moet je iets als Propagation Losses Through Common Building Materials, 2.4 GHz vs 5 GHz, Reflection and Transmission Losses Through Common Building Materials lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De tldr: je gaat je Bluetooth-signaal op een paar meter afstand niet verliezen door een deur. Mijn headsetje aan de telefoon heeft door 3 muren heen bereik op 10m+ afstand voordat ik ruis krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Mizgala28 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:21:
[...]

De switch lokt goede en minder goede game devs, van die ruim 700 games op de Switch zit er genoeg troep tussen maar daar heeft iedere platform min of meer last van.
Ja maar op Steam krijg ik zonder moeite mijn geld terug en bij Playstation ook als ik het onderbouw, Nintendo vindt het allemaal wel best. Dus daar mee geven ze ontwikkelaars ook vrij spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Ik vraag me af mensen .. als ik de Switch achter een kastdeurtje plaats in de dock en ik speel met de Pro controller (bluetooth toch?) .. ga ik dan connectiviteit oid missen? Ik heb wel gelezen dat de rechter joy-con over een IR-sensor zou beschikken, maar wordt daar iets mee gedaan? Ik neem aan dat als de sensor wordt gebruikt ik de Switch wel in zicht moet hebben?
Mijn switch staat achter een kast deurtje, werkt perfect met de pro controller.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:50:

Ik was ook enthousiast over Legendary Eleven, maar voordat ik een spel koop zorg ik dat ik eerst wat reviews lees, en daar viel dat spel al keihard door de mand.

De dev zegt wel de boel te gaan patchen, en heeft geen geschiedenis van slechte/buggy games, dus ik hoop dat ze die belofte waar maken. Echt weer een spel dat er uit moest voordat het klaar was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
matthijst schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:58:
Ja, gisteravond 3 uur lang zitten spelen met een collega van me die op zijn PC zat te spelen en ik op de Switch. Voicechat aan, hilarisch was het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Zoals anderen al zeggen: geen probleem. Ik stream Nintendo games naar Twitch op die manier. De Switch zet ik in de slaapkamer op de HDMI in van de Xbox One, vervolgens op mn werkkamer verderop stream ik de Xbox One naar de PC die daar staat en die streamed het dan naar Twitch. Ik zit achter die PC met de Pro Controller en bestuur dan de game op de Switch die dus in de slaapkamer staat. Hemelsbreed een meter of 4, 5 door 2 muurtjes heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Magic schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:49:
[...]

Ik was ook enthousiast over Legendary Eleven, maar voordat ik een spel koop zorg ik dat ik eerst wat reviews lees, en daar viel dat spel al keihard door de mand.

De dev zegt wel de boel te gaan patchen, en heeft geen geschiedenis van slechte/buggy games, dus ik hoop dat ze die belofte waar maken. Echt weer een spel dat er uit moest voordat het klaar was |:(
Normaal gesproken ik ook hoor (zeker op de Switch), maar ik heb net die 2 Youtubers gezien met een slechte smaak dan wel een gesponsorde mening :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DigitalExcorcist schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Zoals anderen al zeggen: geen probleem. Ik stream Nintendo games naar Twitch op die manier. De Switch zet ik in de slaapkamer op de HDMI in van de Xbox One, vervolgens op mn werkkamer verderop stream ik de Xbox One naar de PC die daar staat en die streamed het dan naar Twitch. Ik zit achter die PC met de Pro Controller en bestuur dan de game op de Switch die dus in de slaapkamer staat. Hemelsbreed een meter of 4, 5 door 2 muurtjes heen.
Holy input lag, batman.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
CyBeR schreef op zondag 17 juni 2018 @ 00:46:
[...]

Holy input lag, batman.
Een beetje maar het valt nog reuze mee. Mario Kart op 200cc is wel een uitdaging maar bijv Splatoon en Rocket League zijn prima te spelen. Zolang de verbinding maar stabiel is, dat is belangrijker.

Het probleem is vooral dat de Xbox de HDMI IN niet rechtstreeks wil streamen (naast alle andere problemen die Xbox van zichzelf al heeft..) dus daarom is de tussenkomt van een Windows 10 pc nodig die de Xbox App kan capturen en streamen.

[ Voor 26% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-06-2018 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

DigitalExcorcist schreef op zondag 17 juni 2018 @ 07:58:
[...]

Een beetje maar het valt nog reuze mee. Mario Kart op 200cc is wel een uitdaging maar bijv Splatoon en Rocket League zijn prima te spelen. Zolang de verbinding maar stabiel is, dat is belangrijker.

Het probleem is vooral dat de Xbox de HDMI IN niet rechtstreeks wil streamen (naast alle andere problemen die Xbox van zichzelf al heeft..) dus daarom is de tussenkomt van een Windows 10 pc nodig die de Xbox App kan capturen en streamen.
Kun je dan niet beter met een capturecard rechtstreeks naar de PC streamen?
matthijst schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:58:
Inderdaad, speelt bizar lekker weg. Doet me wel gelijk verlangen naar toetsenbord en muis :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
psychoclown schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Kun je dan niet beter met een capturecard rechtstreeks naar de PC streamen?

[...]

Inderdaad, speelt bizar lekker weg. Doet me wel gelijk verlangen naar toetsenbord en muis :z
Dat zou kunnen, ware het niet dat een capturecard mij geld kost. En aangezien ik tóch nooit kijkers op Twitch heb (maar wél content wil genereren) en ik al wel een Xbox One heb (die ik overigens gratis gewonnen heb, ben godsblij dat ik nooit 1 cent aan zo'n kreng uitgegeven heb) heb ik het op deze manier in elkaar lopen te tweaken ;)

Bovendien is het een laptop van m'n werk, daar kan én geen capturecard in, en bovendien weiger ik ook te betalen voor iets dat ik eigenlijk alleen voor m'n werk gebruik)

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-06-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

DigitalExcorcist schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Dat zou kunnen, ware het niet dat een capturecard mij geld kost. En aangezien ik tóch nooit kijkers op Twitch heb (maar wél content wil genereren) en ik al wel een Xbox One heb (die ik overigens gratis gewonnen heb, ben godsblij dat ik nooit 1 cent aan zo'n kreng uitgegeven heb) heb ik het op deze manier in elkaar lopen te tweaken ;)

Bovendien is het een laptop van m'n werk, daar kan én geen capturecard in, en bovendien weiger ik ook te betalen voor iets dat ik eigenlijk alleen voor m'n werk gebruik)
Fair enough, in ieder geval wel creatief opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Bovendien is het een laptop van m'n werk, daar kan én geen capturecard in
Die laptop heeft geen USB-aansluitingen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DigitalExcorcist schreef op zondag 17 juni 2018 @ 07:58:
[...]

Splatoon is juist waar ik aan dacht als zijnde onmogelijk om te doen. Ik heb daarvoor nu letterlijk een pc monitor op m'n koffietafel staan omdat m'n tv teveel input lag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

psychoclown schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Nou, dit ^^^

* Twhomp kan voor geen meter mikken met die thumbsticks :-(

Jammer, geen shooters voor mij op de Switch :(

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Ik vind het ergens wel jammer dat Fortnite op de Switch geen gebruik maakt van de gyro in de Joycon/Pro controller. Dat vind ik in Splatoon echt heerlijk om mee te spelen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Twhomp schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Nou, dit ^^^

* Twhomp kan voor geen meter mikken met die thumbsticks :-(

Jammer, geen shooters voor mij op de Switch :(
Zeror schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:48:
Ik vind het ergens wel jammer dat Fortnite op de Switch geen gebruik maakt van de gyro in de Joycon/Pro controller. Dat vind ik in Splatoon echt heerlijk om mee te spelen.
Wie weet komt dat nog, het is pas net gereleased. Doom kreeg gyro toch ook pas na een update?

Gyro in Splatoon op de Wii U vond ik erg lastig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
psychoclown schreef op zondag 17 juni 2018 @ 13:24:
[...]

[...]

Wie weet komt dat nog, het is pas net gereleased. Doom kreeg gyro toch ook pas na een update?

Gyro in Splatoon op de Wii U vond ik erg lastig :P
Zo:
https://www.epicgames.com...h-plz-have-motion-control

Eens kijken of Epic hapt :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 10:24
Heeft iemand hier ervaring met Blossom Tales: The Sleeping King?
Het is een game die zijn inspiratie haalt uit 2d zelda games en momenteel met korting verkrijgbaar in de eshop.

[ Voor 7% gewijzigd door avec_style op 17-06-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je nooit kijkers hebt, waarom dan niet gewoon je highlights opnemen met de Switch, en deze vervolgens ergens opslaan/uploaden? Overigens kun je van Elgato voor een paar tientjes een USB capture-card pakken, die doet bij mij 1080p op max 60FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ja, ik heb Blossom Tales uitgespeeld. Heel erg Link to the Past rip-off/homage, dus als je die leuk vindt, vind je Blossom Tales ook leuk.
Het is wel simpel en kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Als je nooit kijkers hebt, waarom dan niet gewoon je highlights opnemen met de Switch, en deze vervolgens ergens opslaan/uploaden? Overigens kun je van Elgato voor een paar tientjes een USB capture-card pakken, die doet bij mij 1080p op max 60FPS.
Ja dat is een beetje het kip en ei verhaal. Geen kijkers, maar daarom maak ik wel content, om kijkers te krijgen.

Ik ben ook wel eens te gast bij andere streams van iemand die ook Nintendo streamed en dat is eigenlijk wel gezellig altijd. Nou ja, ik speel remote mee eigenlijk.

En highlights zijn leuk maar das maar 30 seconden. Bovendien speel ik niet alleen Switch maar ook PS4. En highlights van Overwatch werkt niet echt denderend..

Overigens host ik nu een week of 2 de complete Doctor Who uitzendingen van Twitch Presents .. dus als je nog wat vette scifi wil zien... 😜

[ Voor 8% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-06-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExcorcist schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:12:
[...]

Ja dat is een beetje het kip en ei verhaal. Geen kijkers, maar daarom maak ik wel content, om kijkers te krijgen.

Ik ben ook wel eens te gast bij andere streams van iemand die ook Nintendo streamed en dat is eigenlijk wel gezellig altijd. Nou ja, ik speel remote mee eigenlijk.

En highlights zijn leuk maar das maar 30 seconden. Bovendien speel ik niet alleen Switch maar ook PS4. En highlights van Overwatch werkt niet echt denderend..

Overigens host ik nu een week of 2 de complete Doctor Who uitzendingen van Twitch Presents .. dus als je nog wat vette scifi wil zien... 😜
Ben niet zo van de Dr. Who, maar toch bedankt :D Misschien als je een Star Trek (TNG/DS9) ooit een keer streamt, ben ik erbij :D

Overigens, kijk eens naar een tweedehandsje: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Deze heb ik ook tweedehands opgepikt, en werkt dikke prima :-) het is feitelijk een apparaatje tussen je console/HDMI-switch en je TV, en kopieert alles wat over de lijn gaat. Met USB kun je het met een laptop/PC oppakken en streamen/opnemen. Werkt ook goed als je PC je stream+game niet trekt, dan kun je je uitvoer naar je laptop knallen, en daar vanaf streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hoihoi,

Binnenkort gaan wij op vakantie en kunnen alleen de switch opladen via USB kabel. Weet iemand of de USB kabel die geleverd wordt met de joy con charger geschikt is voor het opladen van de switch?
Had namelijk begrepen dat niet elke USB c kabel hiervoor geschikt is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Freek0416 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:53:
Hoihoi,

Binnenkort gaan wij op vakantie en kunnen alleen de switch opladen via USB kabel. Weet iemand of de USB kabel die geleverd wordt met de joy con charger geschikt is voor het opladen van de switch?

Alvast bedankt!
De kabel die bij mijn Pro Controller kwam is er iig wel geschikt voor.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:55:
[...]

De kabel die bij mijn Pro Controller kwam is er iig wel geschikt voor.
Ah die heb ik ook eentje liggen!

Thanks👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoihoi,

Alvast bedankt!
Neem gewoon de voeding van de switch mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hoihoi,

Alvast bedankt!
Een beetje goeie USB-C kabel is altijd prima. Nintendo levert voor zover ik weet alleen maar USB-C kabels van goede kwaliteit mee.

Belangrijker is de voeding; gebruik geen cheap-ass Action lader maar een oplader van hoge kwaliteit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Richh schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:03:
[...]

Een beetje goeie USB-C kabel is altijd prima. Nintendo levert voor zover ik weet alleen maar USB-C kabels van goede kwaliteit mee.

Belangrijker is de voeding; gebruik geen cheap-ass Action lader maar een oplader van hoge kwaliteit.
Dan zit ik met de kabel wel goed!

Het is vooral voor in het vliegtuig (14 uur vliegen).
Volgens mij voldoet het opladen via USB in het vliegtuig niet. Ik wou de Xiaomi 16000 hiervoor gebruiken, maar vraag me af of deze wel geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Freek0416 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:13:
[...]

Volgens mij voldoet het opladen via USB in het vliegtuig niet. Ik wou de Xiaomi 16000 hiervoor gebruiken, maar vraag me af of deze wel geschikt is.
Ik heb wel goede ervaringen met opladen op een Xiaomi powerbank. Laden + spelen zal niet zo snel gaan als de originele lader, maar je Switch zal het uren langer volhouden ;)

Maar gewoon testen zou ik zeggen. Xiaomi is een goed merk en zal geen schade aan je Switch doen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
[...]

Informeer even bij de vliegmaatschappij of je uberhaubt een powerbank mee mag in je handbagage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Richh schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:15:
[...]

Ik heb wel goede ervaringen met opladen op een Xiaomi powerbank. Laden + spelen zal niet zo snel gaan als de originele lader, maar je Switch zal het uren langer volhouden ;)

Maar gewoon testen zou ik zeggen. Xiaomi is een goed merk en zal geen schade aan je Switch doen.
Goed om te horen! Elk uur dat die het langer volhoud is weer meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Niet online
Jelmer93 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Informeer even bij de vliegmaatschappij of je uberhaubt een powerbank mee mag in je handbagage
Wij vliegen met KLM, afgelopen september ook nog mee gevlogen. Toen was het geen probleem, maar zal het voor de zekerheid even checken. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

Vaak is het zo dat je juist geen powerbank in je ruimbagage mag hebben.
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:36
[...]

Powerbanks mogen zeker mee in handbagage (heb er altijd eentje bij). Anker Powerbank werkt hier ook perfect om switch op te laden met de Anker USB-C kabels. Accu's moeten net verplicht in handbagage zodat mogelijke brand geblust kan worden (in plaats dat er brand uitbreekt in het ruim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In je vliegtuig armsteun zit ook gewoon een usb poort? Zou lekker usb kabeltje meenemen en daarmee opladen. Weet niet naar welk land je gaat, maar ik heb ooit onder het mom van 'hey, das een bom, en ik wil geld verdienen' een powerbank moeten afstaan in de dominicaanse republiek :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:02:
[...]

In je vliegtuig armsteun zit ook gewoon een usb poort? Zou lekker usb kabeltje meenemen en daarmee opladen. Weet niet naar welk land je gaat, maar ik heb ooit onder het mom van 'hey, das een bom, en ik wil geld verdienen' een powerbank moeten afstaan in de dominicaanse republiek :|
Ja met die logica kan je ook beter je telefoon en dure zonnebril thuislaten. Dat heet gewoon pech dat je net een corrupte douanebeambte treft. Na ongeveer 50 vluchten op elk continent (in het powerbank tijdperk :+ ) heb ik 1 keer een beetje gezeur gehad om de powerbank en dat was toen ik een 20.000 mah had terwijl dat nog niet standaard was.

Die USB in de armsteun heb ik ook meerder keren getest, maar de meeste leveren niet genoeg om te spelen en te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Powerbanks mogen mee , maar mogen tijdens het opstijgen/landen niet gebruikt worden. Toevallig gisteren meegemaakt ( klm )

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Ja met die logica kan je ook beter je telefoon en dure zonnebril thuislaten. Dat heet gewoon pech dat je net een corrupte douanebeambte treft. Na ongeveer 50 vluchten op elk continent (in het powerbank tijdperk :+ ) heb ik 1 keer een beetje gezeur gehad om de powerbank en dat was toen ik een 20.000 mah had terwijl dat nog niet standaard was.

Die USB in de armsteun heb ik ook meerder keren getest, maar de meeste leveren niet genoeg om te spelen en te laden.
Tsja, ik heb het incl ticket iig als gift afgetrokken van de belasting dat jaar, kutontwikkelingsland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Beakzz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:25:
Ik gebruik daar een (samsung) power bank voor met pass-through charging, uiteindelijk is de bank dan natuurlijk wel leeg maar het duurt wel heel lang.

Vind dat de accu van de switch maar erg beperkt is :(

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 18-06-2018 10:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DukeBox schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik daar een (samsung) power bank voor met pass-through charging, uiteindelijk is de bank dan natuurlijk wel leeg maar het duurt wel heel lang.

Vind dat de accu van de switch maar erg beperkt is :(
Je hebt de hele discussie er voor gemist zeker? :*) Het ging juist over powerbanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Beakzz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:50:
Je hebt de hele discussie er voor gemist zeker? :*) Het ging juist over powerbanks ;)
Nee, daarom ook mijn opmerking over pass-through charging.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DukeBox schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Nee, daarom ook mijn opmerking over pass-through charging.
Ah ok, maar ik reageerde op iemand die een usb laadpunt als vervanger suggereerde voor een powerbank. Heb zelf mijn powerbank nog nooit leeg gekregen tijdens een vlucht en ik slaap nooit. Maar ik ben ook niet iemand die 12 uur kan gamen dus af en toe een filmpje of podcast en dan met volledig opgeladen apparaten uit het vliegtuig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vorige week Hollow Knight aangeschaft en wat een heerlijke game en perfect voor op de Switch. Lang niet zulke games gespeeld en de eerste baas heb ik zeker 70 a 80 keer moeten doen voordat ik die versloeg, maar dat geeft wel heel veel voldoening. Heb er inmiddels al een uur of 7 a 8 ingestoken en ik zal er waarschijnlijk nog een veelvoud van moeten insteken om alles te ontdekken (zijn nog genoeg plekken waar ik nog niet geweest ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 25-09 22:19
Walkman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:55:
Vorige week Hollow Knight aangeschaft en wat een heerlijke game en perfect voor op de Switch. Lang niet zulke games gespeeld en de eerste baas heb ik zeker 70 a 80 keer moeten doen voordat ik die versloeg, maar dat geeft wel heel veel voldoening. Heb er inmiddels al een uur of 7 a 8 ingestoken en ik zal er waarschijnlijk nog een veelvoud van moeten insteken om alles te ontdekken (zijn nog genoeg plekken waar ik nog niet geweest ben)
Als je over de eerste baas 70 a 80 keer deed, zul je er niet alleen een veelvoud aan uren in moeten steken om 'alles te ontdekken' ben ik bang .. :+ Die bazen worden namelijk echt steeds pittiger.

Niet lullig bedoeld overigens hoor, ik bak er ook geen reet van, zit in het zelfde schuitje. Vind het een superspel, maar sta op het punt van opgeven door de frustrerende moeilijkheid. Maar... die eerste baas had ik toch wel in een keer of 5 a 6, dus ik ben enigszins verbaasd dat jij het nog steeds leuk vindt en hoopvol gestemd bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hoe moeilijk is Hollow Knight dan?

* Twhomp staat op het punt die ook te kopen.

Zeg maar op de schaal van Nintendo-hard (bv. Ghouls 'n Ghosts) - Celeste B/C-sides - Celeste A sides - SMO :+

Want als het praktisch onmogelijk moeilijk is voor een casual, dan denk ik er nog eens goed over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
@Twhomp
Hmm ik kan het niet raten aan de hand van de Nintendo-hardheid en titels die jij noemt. Maar ik vind Hollow Knight behoorlijk pittig en dat zit 'm ook in het save- en mapsysteem, dat vaak tot frustratie leidt.

Ik merk dat ik op leeftijd aan het geraken ben :) Mijn oog-hand coördinatie is niet meer wat het geweest is. Als ik kijk naar de PS4, waar ik ook op game, dan heb ik wel recentelijk bijvoorbeeld het pittige Bloodborne uitgespeeld. Maar hier heb ik eigenlijk meer moeite mee.
Ik denk wel dat het persoonlijk is. Hoe snel iemand een specifieke baas neer heeft, heeft ook veel met speelstijl te maken. Vandaar dat bij dit soort games sommige mensen moeite hebben met bepaalde bazen, die andere zo down hebben. En vice versa.

Maar, dat gezegd hebbende, is deze game het wel waard om te proberen. Hij is niet duur, zeker als je ziet hoeveel content de game biedt. Het stijltje is vet, de gameplay strak en het mystieke karakter van de game erg gaaf gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:45:
Hoe moeilijk is Hollow Knight dan?

* Twhomp staat op het punt die ook te kopen.

Zeg maar op de schaal van Nintendo-hard (bv. Ghouls 'n Ghosts) - Celeste B/C-sides - Celeste A sides - SMO :+

Want als het praktisch onmogelijk moeilijk is voor een casual, dan denk ik er nog eens goed over na.
Ik heb er nu een paar uur (slik, 6 uur al) inzitten, en streng maar rechtvaardig is de gedachte die ik er bij heb. ik ga flink vaak dood, maar dat is altijd nog mijn eigen schuld geweest. Bazen lijken de eerste keer ook compleet onmogelijk, tot het moment dat je de dans doorhebt en dan kom je er ineens ongeschonden uit. Soms moet je de game ook even neerleggen om later fris verder te gaan.

Wat mij wel enorm stoort is dat je eerst een kaartverkoper moet vinden voordat hij een kaart bijhoud. Niet dat ik ooit verdwaald ben, maar het geeft een bepaald gevoel (wat wellicht juist de bedoeling is) wat ik niet prettig vind.

For the stats, de eerste "miniboss" die je tegenkomt heb ik na een keer of 10 verslagen, de eerste echte baas na 3x en de 2e na een keer of 15. Het leuke is wel dat als je een baas eenmaal verslagen hebt, je het gevoel hebt dat je hem daarna met 1 hand op de rug nog een keer zou doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 18-06-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
@Magic
Helemaal eens met je verhaal, behalve dan wat betreft de kaart(verkoper). Dat is zeker de bedoeling en draagt in mijn beleving juist erg veel bij aan het gevoel van exploration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Spud82 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:32:
@Magic
Helemaal eens met je verhaal, behalve dan wat betreft de kaart(verkoper). Dat is zeker de bedoeling en draagt in mijn beleving juist erg veel bij aan het gevoel van exploration.
Het is inderdaad een hate it or love it verhaal. In mijn geval dus hate it, het geeft me een gevoel van onmacht, nog meer dan dat onbekende tegenstanders dat doen :)

Het échte nadeel is echter dat ik nu af en toe op de ipad een kaart van internet pluk om mijn een idee te krijgen van waar ik zit, en dan zie je toch weet net iets teveel waardoor je toch een beetje gespoilerd wordt O-) . Ik weet het, mijn eigen schuld, maar in een ideale wereld zou deze mechaniek imo optioneel zijn :)

Aan de andere kant, als ik weet te klagen over zo'n minimaal iets, dan weet ik dat ik een goede game in handen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Heb net samus returns gespeeld op de 3ds. Vol enthausiasme dus ook Hollow Knight gekocht. Maar kom er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
Magic schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:42:
[...]

Het is inderdaad een hate it or love it verhaal. In mijn geval dus hate it, het geeft me een gevoel van onmacht, nog meer dan dat onbekende tegenstanders dat doen :)

Het échte nadeel is echter dat ik nu af en toe op de ipad een kaart van internet pluk om mijn een idee te krijgen van waar ik zit, en dan zie je toch weet net iets teveel waardoor je toch een beetje gespoilerd wordt O-) . Ik weet het, mijn eigen schuld, maar in een ideale wereld zou deze mechaniek imo optioneel zijn :)

Aan de andere kant, als ik weet te klagen over zo'n minimaal iets, dan weet ik dat ik een goede game in handen heb :)
Ja ik snap je ook wel hoor. Ik ben er wel aan gewend door de Soulsborne games, waar deze game sowieso wel naar gekeken heeft. Maar ook de oude Zelda's hadden wel iets soortgelijks (alhoewel ook weer niet helemaal..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Spud82 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Als je over de eerste baas 70 a 80 keer deed, zul je er niet alleen een veelvoud aan uren in moeten steken om 'alles te ontdekken' ben ik bang .. :+ Die bazen worden namelijk echt steeds pittiger.

Niet lullig bedoeld overigens hoor, ik bak er ook geen reet van, zit in het zelfde schuitje. Vind het een superspel, maar sta op het punt van opgeven door de frustrerende moeilijkheid. Maar... die eerste baas had ik toch wel in een keer of 5 a 6, dus ik ben enigszins verbaasd dat jij het nog steeds leuk vindt en hoopvol gestemd bent :)
Ik game al sinds de eerste Pong machines, maar speel over het algemeen dit soort games niet zo vaak (sowieso heb ik de afgelopen twee a drie jaar een stuk minder gegamed). Een platformer als Mario heb ik geen issues mee, maar dit is wel een game waar je een stuk tactischer moet spelen en goed moet kijken waar ik soms misschien onvoldoende tijd voor neem. Daarnaast moet ik wel toegeven dat als het niet lukt (in dit geval een baas te verslaan) dat ik altijd het gevoel heb dat het aan mij ligt en ik het graag nog een keer wil proberen. Het is een game die ik voorlopig nog lang zal spelen en die ik toch anderen ook wel aan wil raden (zeker voor die prijs). Het bouwt echt wel op en je groeit dus ook wel mee met de moeilijkheid en dat geeft je drive om ook niet op te geven als je een keer een moeilijke baas tegenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Als Hollow Knight te frustrerend is voor je, kan ik Yoku's Island Express aanraden een super relaxte "pinballvania" (m.a.w. een metroidvania met pinball mechanics). Super cute, super relaxed, en speelt lekker als je ook van pinball houdt. Maar ik ben er nagenoeg net klaar mee, en ga denk ik Hollow Knight maar proberen. Ik hou wel van Metroidvanias.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
@Sméagol
Thanks, daar had ik nog nooit van gehoord. Ziet er best geinig uit, een pinballvania ook echt :). Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Eerst toch nog weer door met Hollow Knight. En inderdaad, zoals hierboven al gezegd werd: de beste tip voor deze game is om na verloop van tijd in een speelsessie, even afstand te nemen en later weer door te gaan...

[ Voor 43% gewijzigd door Spud82 op 18-06-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
bertware schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:25:
[...]

Powerbanks mogen zeker mee in handbagage (heb er altijd eentje bij). Anker Powerbank werkt hier ook perfect om switch op te laden met de Anker USB-C kabels. Accu's moeten net verplicht in handbagage zodat mogelijke brand geblust kan worden (in plaats dat er brand uitbreekt in het ruim).
Welke anker powerbank gebruik jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

@Spud82
@Magic
@Walkman
Bedankt voor de toelichtingen! :)

Ik ga m in ieder geval gewoon proberen. Ben benieuwd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Laatst online: 23:36
Jelmer93 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:43:
[...]

Welke anker powerbank gebruik jij?
Anker PowerCore II 10000mAh. Ik gebruik hem voor al mijn toestellen en had hem al van voor ik mijn Switch heb. Toestellen laden snel op (Quick Charge 3 of 5V/2A), en ook de powerbank kan opgeladen worden met quick charge. Licht en compact, enigste nadeel is dat er geen USB-C op zit. Ik kan ook niet direct zeggen of hij de Switch kan laden tijdens het spelen.

https://www.amazon.de/Ank...nk-Schwarz/dp/B072MH1434/

Er komt trouwens een speciale Switch variant hierop die wel USB-C heeft (en ik vermoed ook USB-PD):
https://www.anker.com/pro...o-switch-edition/A1241J11

[ Voor 5% gewijzigd door bertware op 18-06-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-09 21:45
weer wat nieuwe video's van nintendo voor mario tennis aces:

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Dragon Ball FighterZ heeft in Japan een release datum gekregen: 27 september. Misschien ook een hint voor een Westerse release?

Verder is er nog een filmpje verschenen dat de PS4 en Switch versie vergelijkt. Ziet eruit als een volwaardige poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 21:35
Ziet er goed uit maar heb uhm al op de ps4 en ik ben wel een beetje klaar met dezelfde games op een andere console kopen voor de volle mep. Ze zouden hier toch iets voor moeten verzinnen dat als je de game al hebt je uhm voor 15 euro ofzo ook voor andere console kan krijgen.

Ze zouden hier alsnog goed aan verdienen denk ik want de meeste mensen kopen het geen 2e keer voor full price

[ Voor 17% gewijzigd door Stylze op 19-06-2018 13:50 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 22:28
Stylze schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:49:
Ziet er goed uit maar heb uhm al op de ps4 en ik ben wel een beetje klaar met dezelfde games op een andere console kopen voor de volle mep. Ze zouden hier toch iets voor moeten verzinnen dat als je de game al hebt je uhm voor 15 euro ofzo ook voor andere console kan krijgen.

Ze zouden hier alsnog goed aan verdienen denk ik want de meeste mensen kopen het geen 2e keer voor full price
Gaat niet gebeuren. De meeste mensen kopen überhaupt een spel niet 2 keer. D'r is maar een klein groepje mensen die "dubbel dippen" en die hebben het er dan ook voor over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
Ik vraag me eigenlijk af of er op Switch meer 'double dipping' voorkomt door de handheld-factor. Zou in ieder geval interessant zijn om te weten. Zelf beperk ik dat toch tot een minimum. Een korting zou leuk zijn voor cross-platform titels, maar ik zie dit niet gebeuren. Mensen die een titel dubbel willen laten zich denk ik niet tegenhouden door de prijs.

Ander nieuws: Valkyria Chronicles 4 komt op 25 september uit. Als bonus krijgen vroege kopers een joy-con skin:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgEO3PRU8AEAWO_.jpg:large

En dan nog wat non-nieuws:Square-Enix heeft commentaar gegeven over de Switch versie van DQ XI (when it's done).

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 19-06-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:06
Gisteren de mededeling via kickstarter gekregen dat de Pelda pro toch eindelijk verzonden gaat worden.
Echter, ik denk niet dat ik hem in de buurt van mijn Switch laat komen. Blijkbaar overcharged hij de Switch en stopt dus niet bij 100%.
Daarnaast als je hem laat laden terwijl je de Switch laat laden, dan gaat je Switch gewoon stuk.

Zucht, en uiteraard geen manier om je geld terug te krijgen en ze negeren gewoon doodleuk alle vragen en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Vraagje aan jullie:

Welke accessoires zijn echt een musthave wanneer je een Switch hebt? Ik heb een tijdje terug wat ruimte gereserveerd voor accessoires in de topicstart en het wordt hoog tijd om die eens te gaan vullen.
Dus elke suggestie is welkom. :)

Sowieso:
- Pro controller (thanks Seroczynski)
- screen protector (Tempered Glass)
- MicroSD Card
- Draagtasje
- Powerbank??

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 20-06-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zeror schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:59:
Vraagje aan jullie:

Welke accessoires zijn echt een musthave wanneer je een Switch hebt? Ik heb een tijdje terug wat ruimte gereserveerd voor accessoires in de topicstart en het wordt hoog tijd om die eens te gaan vullen.
Dus elke suggestie is welkom. :)
Pro controller

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.