aimless schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:21:
[...]
ik snap u wel hoor maar als ge naar de specs kijkt van de switch had ge dan echt gedacht dat ge daar battlefield 5 op ging kunnen spelen(of wel andere high end game dan ook)? Sorry maar tis duidelijk niet de srategie van nintendo en dat is ze sinds de wii al niet meer. De gamecube kon qua rekenkracht wel wat aan maar toch moest hij het afleggen tegen de ps2 en xbox dus heeft nintendo beslist daar zetten we niet meer op in want dan halen we het niet. En de wii was een schot in de roos, maar als ge op zoek waart naar COD of AC of elke blockbuster game dan ook kwam ge bescheten uit met de wii, met de switch zal het niet veel anders zijn (al proberen ze nu meer dan anders wat al mooi is om te zien)
Ondanks dat de Wii een verkapte GameCube was qua rekenkracht, het kreeg meerdere Call of Duty games, Spiderman games, Resident Evil games, FIFA games, Madden games (ja EA...), Need for Speed games, Final Fantasy, paar Rockstar games, Prince of Persia games en zelfs een verdwaalde FarCry.
Waren de games net zo mooi als op de PS3 en Xbox 360? Natuurlijk niet maar de support van grote namen was enorm, ook op de DS.
En ik begin bewust over de DS, de 3DS is gezien het tijdperk een succes en ondanks dat er veel goede titels op uit zijn, de grote westerse bedrijven hebben deze vrij snel in de steek gelaten.
Zelfs de Wii U kreeg grote titels overigens, een zeer nette Need for Speed port, Watch_Dogs, 2 Call of Duty games, 2 Assassin's Creed titles en ga zo door, en dat terwijl de Wii U in het eerste jaar al flopte (er kwam zelfs EEN MADDEN PORT voor uit, dus EA gebruikt smoesjes betreffende de Switch).
Het probleem ligt in mijn ogen niet zozeer aan de kracht van de Switch maar aan de devs zelf, wij hebben met de Vita en de Wii U gezien dat puur 3rd party support (Vita) of puur 1st party support (Wii U) niet voldoende is, goede games is wat men nodig heeft en hoewel ik weet dat grote Japanse publishers, indies en Nintendo wel goede games gaan leveren, de westerse AAA studios doen niet voldoende mee (eigenlijk verwacht ik alleen dat Ubisoft door gaat).
Al verkoopt de Switch 50 miljoen stuks ben ik nog steeds zeker van dat de westerse devs net zo dom doen als nu, games developen voor de PS4 en Xbox One is een stuk gemakkelijker juist omdat met deze generatie de hardware op veel punten op elkaar lijkt, en qua PC is het al helemaal een ander verhaal.
Het speelt deels mee dat de Switch zwakker is, maar het is niet anders want het is een portable en in die zin is het een heel krachtig apparaat, maar de grote studio's zijn gewoon te veel verwend met de andere 2 waarbij games ertussen porten bijna "copy paste" is, terwijl je voor de Switch de boel beter moet aanpakken/optimizen en tijd in moet steken, doen ze dat niet gebeurt hetzelfde wat met de Vita gebeurde.
Vita kreeg in begin eigen games en PS3 ports, vanwege de kleinere verschil in kracht tussen die 2 waren PS3 ports op de Vita meestal goed, ze hadden nette framerate en goede graphics.
Toen de PS3 steeds vaker genegeerd werd vanwege ouderdom kreeg de Vita vaker PS4 ports, PS4 is natuurlijk fors krachtiger dan de Vita en omdat ook daar alles te vaak een "copy paste" is hebben PS4 ports op de Vita slechte framerate en graphics die de PS1 uitlacht.
Copy paste zal niet werken op de Switch, en al helemaal niet als over 2 a 3 jaar de PS5 uit komt.
Tijden veranderen en zo ook de westerse devs, verschil in rekenkracht tussen de PS3 en Xbox 360 vs de Wii was enorm, terwijl dat tussen de Switch vs PS4 en Xbox One veel kleiner is dan destijds.