[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Linkje3 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:22:
Het is wel nog onduidelijk dat als je een actief lidmaatschap hebt op je Switch, of je anders accounts daar gebruik van kunnen maken, zoals dat gaat op de PS4/XBO?
Zoals het nu beschreven is, is een lidmaatschap alleen geldig voor het betreffende account. Als je meerdere profielen/accounts op je Switch hebt en je wilt met deze online gaan, moet je of per account een lidmaatschap afsluiten, of een familielidmaatschap afnemen en al deze accounts aan een groep toevoegen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 11:57
Ben benieuwd wat er gebeurt met je cloud saves als je lidmaatschap vervalt. Worden deze dan tijdelijk ontoegankelijk tot je een nieuw lidmaatschap hebt, of worden deze op dat moment van de servers verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32
bertware schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:46:
Ben benieuwd wat er gebeurt met je cloud saves als je lidmaatschap vervalt. Worden deze dan tijdelijk ontoegankelijk tot je een nieuw lidmaatschap hebt, of worden deze op dat moment van de servers verwijderd?
Ik gok dat ze die dan voor een bepaalde tijd nog bijhouden (bv. 30 dagen) zodat je voldoende tijd hebt je abonnement te vernieuwen wanneer je vergeten bent te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 12:12
Emphast schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Ik gok dat ze die dan voor een bepaalde tijd nog bijhouden (bv. 30 dagen) zodat je voldoende tijd hebt je abonnement te vernieuwen wanneer je vergeten bent te betalen.
Zo werkt het volgens mij voor Pokémon Bank ook al - ze houden het nog een bepaalde tijd vast en daarna gaat 'ie de vuilbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
http://www.nintendolife.c..._switch_nintendo_confirms

Virtual Console komt voorlopig niet naar de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Belachelijk..

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-09 16:25
:( .
There are currently no plans to bring classic games together under the Virtual Console banner as has been done on other Nintendo systems.
Als optimist houd ik hoop dat het er komt alleen dan onder een ander naampje en in een iets andere vorm :*) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VC = Classic Minis. En dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Veel mensen hier en op Reddit hoopten dat VC op de Switch kwam, daarom plaatste ik het hier. Waarschijnlijk gaat Nintendo inderdaad meer van die mini consoles, ook voor N64 misschien, releasen. Dat lijkt een succes te zijn dus het zou niet gek zijn als ze daarmee verder gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje een sandwich:

1. Ze willen Indies ruimte geven op de Switch.
2. Ze willen classic consoles verkopen.

Hierdoor is VC voor de Switch gewoon niet te doen. Hoe jammer dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:27:
Het is een beetje een sandwich:

1. Ze willen Indies ruimte geven op de Switch.
2. Ze willen classic consoles verkopen.

Hierdoor is VC voor de Switch gewoon niet te doen. Hoe jammer dat ook is.
Ze zouden zelfs nog een virtual classic mini (aka de games van de classic mini op de Switch) kunnen verkopen om zo toch een het gemis van de virtual console op te kunnen lossen. Bijvoorbeeld voor 30-40 euro ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nintendo zei dat de retro Nintendo games niet onder de naam 'Virtual Console' vallen, maar dat er nog wel dergelijke retro-games naar de Switch komen.
“There are currently no plans to bring classic games together under the Virtual Console banner as has been done on other Nintendo systems,” a Nintendo spokesperson told Kotaku in an e-mail late last night.
“Nintendo Entertainment System – Nintendo Switch Online will provide a fun new way to experience classic NES games that will be different from the Virtual Console service, thanks to enhancements such as added online play, voice chat via the Nintendo Switch Online app and the various play modes of Nintendo Switch.”
Bron: Kotaku

[ Voor 79% gewijzigd door Seroczynski op 08-05-2018 13:35 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Seroczynski Jup, en dat zie je al in de vorm van de Arcade Archives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Gelukkig is de Atmosphere CFW niet ver weg. Heerlijk straks alle consoles spelen, met vermoedelijk de generatie Gamecube er ook nog bij. Kan echt niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

sassymousasi schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:27:
[...]

Gelukkig is de Atmosphere CFW niet ver weg. Heerlijk straks alle consoles spelen, met vermoedelijk de generatie Gamecube er ook nog bij. Kan echt niet wachten.
Ja, ik heb een beetje hetzelfde idd.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Jammer dat het eventueel straks hierop gaat neerkomen... Die grap hebben we eerder gehad met de DS en als we nu dat weer gaan krijgen met de Switch vind ik het jammer ;(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Ja op zich wel, maar ik wil ze best graag gewoon op m'n Switch spelen. Die Mini's ga ik niet overal mee naartoe nemen + ik ga niet overal een TV meenemen (of HDMI kabels). De Switch leent zich echt perféct voor VC games vanwege de handzaamheid.

Ik heb beide Classic Mini's wel hoor, daar niet van - en het zijn briljante apparaatjes, maar m.i. had het ook prima naast elkaar kunnen bestaan.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
[...]

Want als "VC" wel naar de Switch zou komen, dan zou je wel alle consoles kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Turfschipper schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 00:05:
Nieuwsflits: na Stern pinball arcade en Pinball fx 3 komt er nu een derde serieuze pinballgame naar de Switch.

En wel Zaccaria pinball. Deze maakt echte kasten na, net zoals pinball arcade. Dit zijn Italiaanse flipperkasten, die toch een eigen feel en look hebben. Zeker de moeite waard te checken, bij andere versies zat een gratis tafel bij.

-

Zelf nog een vraag over pinball arcade. De dlc, ik kan voor 8.5€ premium acdc kopen. Maar kan ook voor 8.5 € een dlc pakket kopen met 2 acdc unlimited versies en de star trek limited edition.

Dit is een fout van farsight. Dat dlc pakket hoort alleen te werken als je die premium acdc tafel eerst aan schaft. Maar het werkt dus ook zonder eerst de premium versie aan te schaffen. Dat heb ik ergens gelezen.

Mijn vraag, kan iemand dit bevestigen of dit klopt en idd beide LEs speelbaar zijn? Want dan ga ik voor het dlc pack met acdc le en star trek le.

Edit

Zelf maar geprobeerd, en het werkt idd. 2 voor de prijs van 1. Lang leve de luie ontwkkelaar! :)
Argh.. Pinball Arcade mag de licentie voor de befaamde Bally/Williams flipperkasten niet meer verlengen. Alle leuke kasten zijn dan niet meer te koop: https://www.facebook.com/...e/posts/1791386990882353/
Was dus de reden dat spel snel na launch uit de store is gehaald.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Dbrand skins/stickers zijn schijnbaar vernieuwd waardoor het plastic niet meer beschadigd wordt.

https://dbrand.com/shop/nintendo-switch-skins

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
RayNbow schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:57:
[...]

Want als "VC" wel naar de Switch zou komen, dan zou je wel alle consoles kunnen spelen?
Ik zeg alleen dat Nintendo blind is voor wat de mensen willen. Deze discussie is er een mooi voorbeeld van, maar wat betreft het online gedeelte kunnen ze er ook wat van.

Consoles maken kunnen ze wel, maar keer op keer wordt je bijna gedwongen om er een custom firmware op te zetten om te kunnen genieten van oude Nintendo spelletjes die ze makkelijk kunnen porten naar andere apparaten. De DS, de Wii, de 3DS, en nu ook de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze geen VC maken maar de games meer remasteren en up-to-date brengen, waarbij zelfs online mogelijkheden zijn toegevoegd?

Ik denk dat ze liever zoiets zouden uitbrengen dan VC games, aangezien ze de remastered versie voor veel meer geld kunnen verkopen ;) . Dan hebben ze direct ook een excuus voor het feit dat ze niet alle games uitbrengen :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Simyager Je maakt er een grapje van, maar dat is vrijwel exact wat Nintendo doet.

1. Ze maken Mini consoles met een (kleine) selectie van games.
2. Ze maken een nieuwe online service met een (in het begin) kleine selectie van games.
3. Ze maken meerdere remakes van oude Wii U, GameCube, DS, GBA, (etc) games en doen die op de Switch of de 3DS.

Maar voornamelijk;

4. Ze maken een eShop waar het een goed platform is voor Indies zonder dat die door de oude Nintendo games ondergesneeuwd worden.

Ik zou ook graag een VC op de Switch willen zien, maar ik zie ook dat zoiets ten koste gaat van de indie games. Want NIEMAND koopt een indie game voor 20 euro als bv Ocarina of Time voor 10 euro in de shop staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 22:44
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:35:
[...]

Argh.. Pinball Arcade mag de licentie voor de befaamde Bally/Williams flipperkasten niet meer verlengen. Alle leuke kasten zijn dan niet meer te koop: https://www.facebook.com/...e/posts/1791386990882353/
Was dus de reden dat spel snel na launch uit de store is gehaald.. :'(
Ouch, pijnlijk! Juist die kasten waren reden om Pinball Arcade te spelen. Zat met smart te wachten dat ze op de Switch zouden komen. Dan maar op de iPad.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:51:
@Simyager Je maakt er een grapje van, maar dat is vrijwel exact wat Nintendo doet.

1. Ze maken Mini consoles met een (kleine) selectie van games.
2. Ze maken een nieuwe online service met een (in het begin) kleine selectie van games.
3. Ze maken meerdere remakes van oude Wii U, GameCube, DS, GBA, (etc) games en doen die op de Switch of de 3DS.

Maar voornamelijk;

4. Ze maken een eShop waar het een goed platform is voor Indies zonder dat die door de oude Nintendo games ondergesneeuwd worden.

Ik zou ook graag een VC op de Switch willen zien, maar ik zie ook dat zoiets ten koste gaat van de indie games. Want NIEMAND koopt een indie game voor 20 euro als bv Ocarina of Time voor 10 euro in de shop staat.
Ik denk ook dat ze inderdaad niet teveel markt van de indies willen afsnoepen en daardoor geen VC meer willlen aanbieden, zeker nu de Switch HET indie platform is. Daarentegen hoeven we ook niet bang te zijn dan Nintendo geen extra omzet wilt gaan maken met al hun retro games. Uiteindelijk is ook Nintendo ook gewoon een bedrijf dat omzet/winst wil maken net zoals alle anderen. Dat de vorm niet meer VC is vind ik persoonlijk ook jammer, maar als ze het uiteindelijk als een soort Netflix dienst aanbieden dan hoor je mij ook niet klagen hoor. Want laten we eerlijk wezen, dat is wat ze tot nu toe aanbieden in combinatie met online play en cloud opslag.

Het is echter nog gissen hoe Nintendo exact hun retro games gaat vermarkten. De NES is nu wel aangekondigd via de online subscriptie maar ze hebben veel meer platformen die kunnen werken op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
@sanderev66 Naja het was niet echt een grap, maar ik denk echt dat ze op die richting gaan. Het is logisch vanuit bussiness kant, want een remastered versie kun je voor veel hogere prijs verkopen en bereik je meer mensen mee. Hoewel de gameplay van de meeste spellen nog goed zijn van de VC games, is het grafisch 9 van de 10 keer niet aan te kijken.

Destijds was dat mooi, aangezien dat het beste was wat men kon krijgen, maar tegenwoordig zijn we (te) verwend en willen we dat het steeds beter moet.

Zelf vind ik dat het beste strategie, want je voldoet aan de wensen van trouwe fans en je trekt nieuwe mogelijke klanten aan en je kunt de prijs verhoging rechtvaardigen dus de prijs van het spel verhogen.

Uiteraard is er wel een bepaald limiet, want mensen zullen wel nieuwe genres/verhaallijnen/spellen willen zien, maar het voorkomt wel 'droge' periodes waarin geen grote games uitkomen. Dan zou Nintendo deze 'leegtes/droogtes opvullen met remasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:43
Weet niet of mijn vraag hier juist is maar goed. Mn vriendin heeft een snijplotter (Cameo Silhouette) nu vraag ik me af of er al iemand is die zelf een skin heeft uit gesneden voor op zijn Nintendo Switch? Ik heb al even gegoogled naar de vector bestanden en formaten maar kan weinig info hier over vinden iemand hier tips of ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:54
Na m'n backlog van de PS4 weggewerkt te hebben, is het weer tijd voor de Switch. Donkey Kong gekocht en met veel plezier aan begonnen, tijdje geleden dat ik een platformer heb gespeeld.
Nu valt het me echter wel weer op, net als bij Super Mario en Zelda, dat de kleuren op het scherm van de Switch nou niet bepaald mooi zijn. Vergeleken met de output op de TV is het echt een dag en nacht verschil, wat natuurlijk best jammer is, aangezien het toch voornamelijk een handheld is en ik de Switch eigenlijk ook zo wil gebruiken. Ik heb al geprobeerd wat ervaringen te zoeken, maar die gaan allemaal over BotW op TV, waar mijn probleem precies omgekeerd is. Op de TV ziet het er geweldig uit, de Switch zelf mist gewoon veel kleur. Is dit gewoon hoe het is, of is er ergens een instelling die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Yukidaruma schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:59:
Na m'n backlog van de PS4 weggewerkt te hebben, is het weer tijd voor de Switch. Donkey Kong gekocht en met veel plezier aan begonnen, tijdje geleden dat ik een platformer heb gespeeld.
Nu valt het me echter wel weer op, net als bij Super Mario en Zelda, dat de kleuren op het scherm van de Switch nou niet bepaald mooi zijn. Vergeleken met de output op de TV is het echt een dag en nacht verschil, wat natuurlijk best jammer is, aangezien het toch voornamelijk een handheld is en ik de Switch eigenlijk ook zo wil gebruiken. Ik heb al geprobeerd wat ervaringen te zoeken, maar die gaan allemaal over BotW op TV, waar mijn probleem precies omgekeerd is. Op de TV ziet het er geweldig uit, de Switch zelf mist gewoon veel kleur. Is dit gewoon hoe het is, of is er ergens een instelling die ik mis?
Nope ik heb precies hetzelfde ervaring. Misschien komt het bij mij door de screenprotector die ik erop heb gezet? Want het beeld ziet er wel iets doffer uit, minder kleurrijk iig. Aan de andere kant is het minder 'krachtig' als handheld en ja dat merk ik wel enorm met Dragonball Xenoverse 2 en bij BOTW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Remmetje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:31:
[...]
Ik denk ook dat ze inderdaad niet teveel markt van de indies willen afsnoepen en daardoor geen VC meer willlen aanbieden, zeker nu de Switch HET indie platform is. Daarentegen hoeven we ook niet bang te zijn dan Nintendo geen extra omzet wilt gaan maken met al hun retro games. Uiteindelijk is ook Nintendo ook gewoon een bedrijf dat omzet/winst wil maken net zoals alle anderen. Dat de vorm niet meer VC is vind ik persoonlijk ook jammer, maar als ze het uiteindelijk als een soort Netflix dienst aanbieden dan hoor je mij ook niet klagen hoor. Want laten we eerlijk wezen, dat is wat ze tot nu toe aanbieden in combinatie met online play en cloud opslag.

Het is echter nog gissen hoe Nintendo exact hun retro games gaat vermarkten. De NES is nu wel aangekondigd via de online subscriptie maar ze hebben veel meer platformen die kunnen werken op de Switch.
Ik ben het op zich niet eens met 'piracy want bedrijf x geeft me niet wat ik wil'.
Maar ik ben het ook niet eens met de beslissing (als dat inderdaad zo is) om geen VC te doen, na de wii en wii u verwachten we (of iig ik) dit. Ik vind de classics leuk, maar vind dat meer verzamel objecten dan apparaten om daadwerkelijk mee te spelen. Dat zou ik veel liever doen op mijn main nintendo device, en helemaal de switch ivm portability.

Verder ben ik ook enorm oneens met de stelling VC snoept omzet van indies af. Maar ik geef toe dat dit een onderbuik gevoel is niet geheel ongerelateerd aan het bovenstaande ;)
Ben ook te lui om omzet cijfers van de wii/wii u te zoeken op dit gebied :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:33
Nintendo's nieuwe "VC" gaat waarschijnlijk de kant op van "PlayStation Now" (maar dan wellicht minder zwaar op het streaming concept vanwege handheld+datalimieten), maar dat begon ook met PS1/2 games, daarna Ps3 en ik geloof dat je nu ook wat PS4 games kan doen. Dit is geloof ik bij Sony een los abo van Plus, dus dikke prima als dit het einddoel is voor €20 met de mogelijkheid om online te spelen daarbij inbegrepen.

Echter als dit is om Mini consoles verkopen te bevorderen en indies (hardstikke leuke games, krijg er genoeg bij PSN Plus) dan ben ik minder blij. Ik zou dan ook eerder voor custom firmware gaan dan die ene indie game kopen die wel in de shop staat. Niks tegen de indie, maar de oude Nintendo game zou ik kopen voor de nostalgie en luiheid om niet de oude console aan te sluiten en bij een nieuwe indie game heb ik geen nostalgie.

Dit is wat mij betreft een markt waarvoor Nintendo wel heel dom zou zijn daar niet op te cashen (ze hadden iig flink bij mij kunnen cashen die bij release wel even zijn NES tot Cube had willen digitaliseren op de Switch). Games van een Mini op een Switch SD kaartje voor €40-60 zou ook lopen als een malle zoals al eerder gesuggereerd.

Als Nintendo's plan ala PlayStation Now is, verdienen ze daar uiteindelijk meer aan (abo is gouden business vs eenmalig aankoop after all), dus daar ga ik dan voorlopig maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Sagat schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Ik ben het op zich niet eens met 'piracy want bedrijf x geeft me niet wat ik wil'.
Maar ik ben het ook niet eens met de beslissing (als dat inderdaad zo is) om geen VC te doen, na de wii en wii u verwachten we (of iig ik) dit. Ik vind de classics leuk, maar vind dat meer verzamel objecten dan apparaten om daadwerkelijk mee te spelen. Dat zou ik veel liever doen op mijn main nintendo device, en helemaal de switch ivm portability.

Verder ben ik ook enorm oneens met de stelling VC snoept omzet van indies af. Maar ik geef toe dat dit een onderbuik gevoel is niet geheel ongerelateerd aan het bovenstaande ;)
Ben ook te lui om omzet cijfers van de wii/wii u te zoeken op dit gebied :P
Ik weet niet welke post jij gelezen hebt maar ik heb het nergens over piraterij :). Enige wat ik aangeef is dat ik de keuze van geen VC betreur maar ik wel begrijp dat ze die in een abo-vorm gaan gieten, wat ze een constante stroom van opbrengsten oplevert. Plus dat de indies het op dit moment zo goed doen op de Switch dat ze die markt niet willen verstoren met hun eigen retro games waardoor ze uitgevers zouden kunnen afstoten.

Het zou mij ook niets verbazen als er later nog een premium abo komt voor andere platformen (SNES/Gameboy/GC). Maar dit is enkel speculatief vanuit mijn zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Interessant inzicht over Nintendo's voicechat-implementatie:
Reason why Nintendo is pushing for smartphone voice chat is because of this:

77% of the Japanese userbase prefers mobile/smartphone chat over console-based chat.

http://www.soumu.go.jp/ii...mediariyou_houkokusho.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 19:40
RayNbow schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:16:
Interessant inzicht over Nintendo's voicechat-implementatie:

[...]
En omdat de Jappanners dat willen wordt alles maar over een kam geschoren? Fijn zeg. Ik had liever gezien dat je de oortjes die je voor je smartphone hebt in de switch kan steken en gebruiken voor voicechat, hetzelfde als wat je bij de PS4 kan met de controller, dit werkt toch veel makkelijker!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Pannekoek_NL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:21:
[...]

En omdat de Jappanners dat willen wordt alles maar over een kam geschoren? Fijn zeg. Ik had liever gezien dat je de oortjes die je voor je smartphone hebt in de switch kan steken en gebruiken voor voicechat, hetzelfde als wat je bij de PS4 kan met de controller, dit werkt toch veel makkelijker!?
Zou je zeggen hè, de functionaliteit die ze nu in de app hebben gestoken zouden ze ook beschikbaar kunnen maken op de Switch zelf zodat de userbase kan kiezen. Ik denk dat het westen juist liever via de console zelf chat (bedraad/bluetooth).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
Remmetje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Ik weet niet welke post jij gelezen hebt maar ik heb het nergens over piraterij :).
Ah sorry, had er bij kunnen/moeten zetten dat ik (de intentie had om te) reageerde op diverse zaken die mensen noemden hier en niet alleen beperkt tot jou bericht. Mijn berichtje was reactie aangaande alle posts hier gedaan mbt het onderwerp.
Enige wat ik aangeef is dat ik de keuze van geen VC betreur maar ik wel begrijp dat ze die in een abo-vorm gaan gieten, wat ze een constante stroom van opbrengsten oplevert.
Kan het zelf niet mooier samenvatten.
Plus dat de indies het op dit moment zo goed doen op de Switch dat ze die markt niet willen verstoren met hun eigen retro games waardoor ze uitgevers zouden kunnen afstoten.
Again ik vraag me dat dus ernstig af......voor mij zijn dat 2 losstaande markten had ik bijna gezegd.......maar een VC klassieker is of om je retro behoefte even te voldoen of als 'klein tussendoortje' als er even niets te spelen is. Indies zjn voor mij vaak games die juist wat anders doen dan Fifa x of AC x om maar is een paar grote namen te noemen, en ook vaak een stuk goedkoper. Enige nadeel is dat de gfx soms minder mooi of simpelweg (al dan niet expres) gedateerd zijn. Maar als retro fan lig ik daar echt niet van wakker.
Het zou mij ook niets verbazen als er later nog een premium abo komt voor andere platformen (SNES/Gameboy/GC). Maar dit is enkel speculatief vanuit mijn zijde.
Haha wij met zijn allen blij dat je al voor een dubbeltje eerste rang online kan zitten vergeleken met de buren, is dat 'de ace up their sleeve'.
Het zou kunnen maar zou me verbazen. Ik geloof zelf nog wel in een VC, maar dan wel de beproefde strategie van zeer beperkt releasen, wat ze op de wii en volgens mij helemaal op de wii u, al deden.
Dat vind ik ook irritant. maar dat accepteer ik nog wel :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sagat schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:28:
Again ik vraag me dat dus ernstig af......voor mij zijn dat 2 losstaande markten had ik bijna gezegd.......maar een VC klassieker is of om je retro behoefte even te voldoen of als 'klein tussendoortje' als er even niets te spelen is. Indies zjn voor mij vaak games die juist wat anders doen dan Fifa x of AC x om maar is een paar grote namen te noemen, en ook vaak een stuk goedkoper. Enige nadeel is dat de gfx soms minder mooi of simpelweg (al dan niet expres) gedateerd zijn. Maar als retro fan lig ik daar echt niet van wakker.
Bekijk het probleem vanuit een puur fiscaal commercieel perspectief. Een persoon heeft maar een beperkte aantal euro's en dat betekent dat de kans op een extra aankoop steeds verder afneemt naar mate men meer koopt. En het top van het bedrijfsleven zijn toch zakenmensen, ook in de game-industrie.
Het is gewoon niet handig om meer games uit te geven dan dat de markt in zijn geheel rendabel kan maken.

Of zoals iemand ooit zei: "Trouwe fans zijn leuk, maar betalende fans zijn leuker"

[ Voor 0% gewijzigd door DevWouter op 09-05-2018 13:46 . Reden: fiscaal gaat over wetgeving, niet over de finaniceele situatie van een persoon ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:21
Tropical Freeze lijkt het goed te doen: in Japan verkocht ie tijdens zijn eerste week 2.5 keer zoveel als tijdens de WiiU launch, en ook in de UK heeft het spel 57.3% meer verkocht dan tijdens de launch in 2014. Daar is het Switch aandeel van de totale verkopen reeds 17%. Een goed teken dus voor de mensen die voor WiiU ports zijn en nog een voorbeeld dat er duidelijk een publiek is voor deze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
DevWouter schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Bekijk het probleem vanuit een puur fiscaal commercieel perspectief. Een persoon heeft maar een beperkte aantal euro's en dat betekent dat de kans op een extra aankoop steeds verder afneemt naar mate men meer koopt. En het top van het bedrijfsleven zijn toch zakenmensen, ook in de game-industrie.
Het is gewoon niet handig om meer games uit te geven dan dat de markt in zijn geheel rendabel kan maken.

Of zoals iemand ooit zei: "Trouwe fans zijn leuk, maar betalende fans zijn leuker"
Ik bekijk het van de andere kant.........iemand met weinig geld zal gemiddeld genomen een jonger persoon zijn. Die ook minder interesse zal hebben in oudere games. Persoon A

Een ouder iemand zal normaliter EN meer binding hebben met retro games EN meer budget. Persoon B

Persoon A zal imho alleen zelda botw kopen, en dan niet een (voor het scenario dan) OoT remake kopen, misschien wel celeste (als voorbeeld van een indie game), al hoewel ik verwacht dat deze persoon simpel weg dan eerder de standaard grote ninty games zal halen (DK,MK,SSB, splatoon, MP.....etc) en die 'indie meuk met crappy gfx'(disclaimer, hypothetisch voorbeeld, ik hou van zowel retro als indie _/-\o_ ), zal negeren.

Persoon B: zal denken.....naast current zelda heb ik goed herinneringen aan OoT ook halen, Indie games zullen gemiddelde oudere gamers mogelijk ook meer voor openstaan, en vanwege het grotere budget ook eerder een gok op nemen........? Dus ook celesten en uiteraard ook de andere grote ninty games.

Oftewel VC beschikbaar betekent MEER inkomsten niet verspreiding van.......

Ik geef wel gelijk toe dat een abbonements model bijna een license to print money is.......kan me haast niet voorstellen dat voor alle voormalige vc 'systemen' een eigen abbo komt......want we hadden:
nes,snes,n64 en we verwachten ook cube, ms,md en dan ook saturn? pc engine, neo geo, arcade....wii ware.....oh zelfs c64 toch ook?

Aan de andere kant, een maandje dit systeem dan een maandje dat systeem.........klinkt ook weer niet heel gek.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Pannekoek_NL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:21:
Ik had liever gezien dat je de oortjes die je voor je smartphone hebt in de switch kan steken en gebruiken voor voicechat
Dat is mogelijk in Splatoon 2's LAN-modus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geen VC betekent niet geen klassiekers. Sowieso komen er klassiekers met Switch Online, en wie weet ook nog games om los te kopen. Die kunnen net zo goed in de store. Die eenvoud lijkt me geheel in lijn met de rest van de Switch; de UI, eShop, etc. Een extra store hoeft niet.

Ik vind het zelf overigens totaal niet erg want ik zat niet op een VC te wachten. Ik zie liever apps als Netflix/Spotify verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RayNbow schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Dat is mogelijk in Splatoon 2's LAN-modus... :+
Maar alleen in de lobby.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:08:
Geen VC betekent niet geen klassiekers. Sowieso komen er klassiekers met Switch Online, en wie weet ook nog games om los te kopen. Die kunnen net zo goed in de store. Die eenvoud lijkt me geheel in lijn met de rest van de Switch; de UI, eShop, etc. Een extra store hoeft niet.

Ik vind het zelf overigens totaal niet erg want ik zat niet op een VC te wachten. Ik zie liever apps als Netflix/Spotify verschijnen.
Netflix en Spotify op de Switch hebben absoluut 100% compleet niks te maken met Nintendo. Dat ligt helemaal aan Netflix en Spotify om een app te maken voor de Switch. Je hebt in de VS bv Hulu op de Switch en in Japan is er ook een video dienst op de Switch.

Spotify zie ik dan ook niet snel gebeuren, gezien het geen voordeel heeft op de Switch. Switch is alleen wifi dus zal je of een hotspot moeten gebruiken of wifi thuis, dan zijn andere oplossingen (je telefoon / computer / stereo) gewoon beter.

Netflix / YT zijn dan weer handiger vanwege het relatief grote scherm van de Switch. En ik zie ze nog wel naar de Switch komen. Maar niet in de directe toekomst.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2018 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 22:33

Turfschipper

Hup NAC

Ben er behoorlijk ziek van dat pinball arcade zonder williams en bally tafels gaat komen. Daar zat ik zo op te wachten.

Schijt licenses altijd.

Ik heb nog een quizvraag, met al die arcade classics. Ik speelde vroeger heel vaak Bagitman, hilarische arcade hall of fame classic.

Weet iemand wie de rechten heeft van die game? Als die nou eens in de e-shop komt, dan ben ik weer 10 jaar jonger denk. Zoveel mee gelachen vroeger. En rete moeilijk.

-

Waar blijft Ghosts and goblins eigenlijk? Die wil ik ook graag. Die look-a-like game is het net niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Turfschipper op 10-05-2018 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo komt zelf met een kleine handige standaard.

https://www.nintendo.com/...adjustable-charging-stand

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 10-05-2018 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Zeror schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 06:19:
Nintendo gaat "AliExpress" docks buiten spel zetten komt zelf met een kleinere dock.

Dat is echter alleen een standaard met twee USB-C connectoren (male, female). Geen HDMI-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ja klopt. Maar toch is het wel een leuk dingetje. Vooral bedoeld voor de tabletop spelers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Blijkbaar een slechte beslissing van Nintendo JP om voor Donkey Kong Country Tropical Freeze de volle mep te vragen...

RayNbow schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:35:
En nog meer ports: Fairune collectie:
[video](vanaf 24:28)
Langere trailer:

[ Voor 46% gewijzigd door RayNbow op 10-05-2018 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

RayNbow schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 06:39:
[...]

Dat is echter alleen een standaard met twee USB-C connectoren (male, female). Geen HDMI-out.
Als ze dan ook nog een usb-c kabel naar HDMI met full-hd op extern scherm modus dan hebben ze gelijk 2 producten erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 06:19:
Nintendo gaat "AliExpress" docks buiten spel zetten komt zelf met een kleinere dock.

Die ziet er gaaf uit :) Ik heb nu een Hori Playstand (waar een USB-C kabel nog gewoon bij de USB-C poort van de Switch kan), maar dit ziet er veel handiger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

SlaadjeBla schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:33:
[...]

Het verkoopt als een malle, dus waarom precies?
Sarcasme gok ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Was al gepost :P

Goed nieuws, Dead Cells komt naar consoles. Deze indie game is een erg succesvolle fusie tussen het metroidvania genre en rogue-lite elementen. Het spel krijgt zowel een digitale als fysieke versie op Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Ik zie het, maar deze link heeft als bonus dat je ook naar de rest van de top 20 kan kijken. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
Wel een hoop van die retrolook/retrogames met crappy graphics...
Beetje vermoeiend.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat is een kwestie van smaak denk ik. Ik heb liever een 2d game die er super polished uit zien in zijn stijl dan een net niet realistische 3d game. Imho alle 3d games vallen daaronder.

Ik kan echt genieten van de art style van bijvoorbeeld een Celeste, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:59:
[...]

Netflix en Spotify op de Switch hebben absoluut 100% compleet niks te maken met Nintendo. Dat ligt helemaal aan Netflix en Spotify om een app te maken voor de Switch. Je hebt in de VS bv Hulu op de Switch en in Japan is er ook een video dienst op de Switch.

Spotify zie ik dan ook niet snel gebeuren, gezien het geen voordeel heeft op de Switch. Switch is alleen wifi dus zal je of een hotspot moeten gebruiken of wifi thuis, dan zijn andere oplossingen (je telefoon / computer / stereo) gewoon beter.

Netflix / YT zijn dan weer handiger vanwege het relatief grote scherm van de Switch. En ik zie ze nog wel naar de Switch komen. Maar niet in de directe toekomst.
Veel mensen gebruiken hun Smart TV of bijv. Apple TV om via hun home-cinema muziek te luisteren, ik zou dat ook best op de Switch willen zien. Ik gebruik nu zelf mijn Xbox voor al m'n multimedia behoeftes, maar als de Switch dit allemaal ook had zou ik m'n Xbox kunnen opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:59:
[...]

Spotify heeft ook een offline optie waarbij je nummers download en op de PS4 speel ik best veel games met Spotify aan. De gamemuziek gaat dan vanzelf uit. Ik heb het dan natuurlijk over games die ik lang speel en waar bij de standaard muziek een beetje saai wordt. Ik zit er dus absoluut wel op te wachten.

Netflix, Youtube en een mediaspeler zijn ook van harte welkom. Meer opties is altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
Tiwazz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:38:
Dat is een kwestie van smaak denk ik. Ik heb liever een 2d game die er super polished uit zien in zijn stijl dan een net niet realistische 3d game. Imho alle 3d games vallen daaronder.

Ik kan echt genieten van de art style van bijvoorbeeld een Celeste, prachtig!
Super Polished?
Celeste?

Vind dat echt zo'n game die je op C64 kon spelen.
Luie draken zijn het :*)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
JackAvery schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:31:
[...]

Goed nieuws, Dead Cells komt naar consoles. Deze indie game is een erg succesvolle fusie tussen het metroidvania genre en rogue-lite elementen. Het spel krijgt zowel een digitale als fysieke versie op Switch.

[video]
Was volgens mij stiekem al wel bekend dit, maar eindelijk officieel :D! Lijkt me zo tof om dit te spelen op de Switch :D

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Wat nieuwsjes rond Switch (games)
  1. Op 9 juni komt er groot nieuws over Splatoon dat 'shock the world', natuurlijk is het niet zeker of Splatoon dit keer met de Switch te maken heeft
  2. Crash Bandicoot komt iets eerder uit, 29 juni!

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
@Peter_Aragorn Klopt, maar de fysieke versie was nieuws :)

@matthijst: kwestie van smaak, maar pixel art zou ik zeker niet lui noemen. Zelf vind ik het belangrijker hoe de game speelt. In ieder geval is er grafisch voor ieder wat wils.

Nog een maand tot E3... wat zijn jullie verwachtingen/wensen?

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 10-05-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
KoensSocialL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:12:
• Op 9 juni komt er groot nieuws over Splatoon dat 'shock the world', natuurlijk is het niet zeker of Splatoon dit keer met de Switch te maken heeft
Zapfish for Smash. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
En nog meer nieuws: de Switch versie van Monster Hunter Generations Ultimate (XX in Japan) komt naar het Westen. Release op 28 augustus.

Leuk, maar dit doet me echt denken dat ze deze gewoon hebben achter gehouden om Monster Hunter World alle aandacht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
KoensSocialL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:12:
Wat nieuwsjes rond Switch (games)
  1. Op 9 juni komt er groot nieuws over Splatoon dat 'shock the world', natuurlijk is het niet zeker of Splatoon dit keer met de Switch te maken heeft
  2. Crash Bandicoot komt iets eerder uit, 29 juni!
Mobiele versie van Splatoon for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:27:
En nog meer nieuws: de Switch versie van Monster Hunter Generations Ultimate (XX in Japan) komt naar het Westen. Release op 28 augustus.

[video]

Leuk, maar dit doet me echt denken dat ze deze gewoon hebben achter gehouden om Monster Hunter World alle aandacht te geven.
Daar lijkt het wel op. Maar ja, Monster Hunter op de Switch, die ga ik wel halen :)
Beakzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:28:
[...]

Mobiele versie van Splatoon for sure.
Splatoon anime :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb zojuist timberman vs gekocht, best leuk voor korte sessies om iemand 'uit te dagen'.

Meer Tweakers die dat spel hebben? Voor die €,179 vond ik het wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Iemand tips in de stijl 7 wonders, Cake mania, Zoo tycoon, Brain Academy en Diner dash? Beetje random, maar dat zijn de spellen die mijn vriendin altijd leuk vond op de 3DS/Iphone

Dus leuke kleurijke puzzel, 3/4 op een rij ,time management of goede quizgames die je alleen kan spelen. Kan tot nu toe weinig vinden. Of wat vind jouw weinig gamende vriendin leuk?

Volgende week op vakantie en dan pakt ze vaak wel ineens een game heel extreem op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:19

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Beakzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:45:
Iemand tips in de stijl 7 wonders, Cake mania, Zoo tycoon, Brain Academy en Diner dash? Beetje random, maar dat zijn de spellen die mijn vriendin altijd leuk vond op de 3DS/Iphone

Dus leuke kleurijke puzzel, 3/4 op een rij ,time management of goede quizgames die je alleen kan spelen. Kan tot nu toe weinig vinden. Of wat vind jouw weinig gamende vriendin leuk?

Volgende week op vakantie en dan pakt ze vaak wel ineens een game heel extreem op :+
Picross misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Nieuws uit Japan blijft maar komen vandaag: Warriors Orochi 4 krijgt ook een Switch release. Meer details op Gematsu.
Beakzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:45:

Niet zeker of dit helemaal aansluit maar: Puyo Puyo Tetris, Picross, Overcooked, Snipperclips... allemaal vrij casual, maar de laatste twee zijn wel multiplayer-focused. Ironcast is ook een match-3 puzzelgame, maar gemixt met een SRPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09 15:46
Fortnite voor de switch? Zal het komen?;

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het vrijwel overal op uit is... waarom niet? Enige nadeel is dat het een pure multiplayer game is, niet handig in handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zou wel erg tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:49:
Gezien het vrijwel overal op uit is... waarom niet? Enige nadeel is dat het een pure multiplayer game is, niet handig in handheld.
Nou ja ik zie mensen pubg spelen op telefoons. Dan kan het prima op een handheld.

Rocket League is ook goed speelbaar dus het kan wel... Prima...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Switch heeft geen 4G, dus dan moet je het (onderweg) van publieke WiFi doen... niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:01:
De Switch heeft geen 4G, dus dan moet je het (onderweg) van publieke WiFi doen... niet ideaal.
Iedereen heeft toch een 10GB databundel en een smartphone :+

Je moet de communicatie toch doen via de app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Nieuw spel van Nicalis aangekondigd: Crystal Crisis

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VwEHybs.jpg
An all-star cast of heroes has gathered to test their mettle in this cute and chaotic new color-matching combat game for Nintendo Switch. Crystal Crisis is presented like a one-on-one fighting game, but instead of pressing buttons to kick and punch, players arrange falling gems into matching colors to clear them from the screen and inflict damage on their opponents. It’s the ultimate puzzle battle throwdown!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
wat dacht je van een hotspotje op je telefoon. doe ik nu ook altijd!

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
gamerboy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:46:
[...]

Werkt dat dan? Ik kan niet online gamen via 4g, heeft iets met de verbindingsvorm te maken geloof ik.

E: Aha. Op de Switch bedoel ik dus haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 10-05-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
@Thomas Ah niet direct maar als je een hotspot via je telefoon doent ziet de switch dat gewoon als een wifi verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
gamerboy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:03:
@Thomas Ah niet direct maar als je een hotspot via je telefoon doent ziet de switch dat gewoon als een wifi verbinding :)
Dat snap ik, maar zelfs dan werkt online gamen bij mij niet. Downloaden overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
@Thomas oh raar bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamerboy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:46:
[...]

Dan heb je bij de meeste providers in Nederland met een dubbele NAT te maken, maw. online gamen gaat niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Dan heb je bij de meeste providers in Nederland met een dubbele NAT te maken, maw. online gamen gaat niet of nauwelijks.
Dit is waar ik naar zocht inderdaad. Bij mij op Vodafone lukt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Thomas schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:12:
[...]

Dit is waar ik naar zocht inderdaad. Bij mij op Vodafone lukt het niet.
ik bij tele2. ergens lukt het bij mij wel in de trein en ik gebruik geen open internet van NS. niet dat dat veel zou opleveren ;)

@RayNbow Nice dan ga ik die maar eens spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
JackAvery schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:58:
Nieuws uit Japan blijft maar komen vandaag: Warriors Orochi 4 krijgt ook een Switch release. Meer details op Gematsu.

[...]

Niet zeker of dit helemaal aansluit maar: Puyo Puyo Tetris, Picross, Overcooked, Snipperclips... allemaal vrij casual, maar de laatste twee zijn wel multiplayer-focused. Ironcast is ook een match-3 puzzelgame, maar gemixt met een SRPG...
Overcooked heb ik met haar gespeeld op de PS4 en die was zeker lachen. Snipperclips en Puyo Puyo heb ik dus daar zal ik nog eens een poging mee doen. Ironcast wil ik zelf ook nog eens proberen, maar Picros zonder touchscreen support lijkt me dan weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Minecraft Bedrock update komt 21 juni (cross-platform multiplayer).
Beakzz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:39:
maar Picros zonder touchscreen support lijkt me dan weer niks.
Het is even wennen, maar daarna is het prima te doen. Het kostte me zo'n 55-60 uur om heel Picross S te completen.

Shovel Knight aangekondigd voor Blade Strangers.

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 11-05-2018 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Nog een paar random nieuwtjes:
  • Nintendo Japan heeft een nieuw format op YouTube gelanceerd: "Indie World." Net zoals de Amerikaanse 'Nindies' geeft Nintendo indie games zo een platform om meer exposure te krijgen naar de Japanse Switch-eigenaars toe. Op zich niet zo interessant voor mensen die geen Japans spreken... maar er zijn o.a ook twee ports daar aangekondigd. De eerste: Minit. Het concept is een 2D actie-adventure game waarin een dag exact één minuut duurt. Je kan de trailer op YouTube checken.
  • Tweede game is Mineko's Night Market, en heeft een Stardew Valley en Animal Crossing-achtige vibe. YouTube.
  • Op de Nintendo Switch subreddit is er een strawpoll gepost om te kijken wie er wel/niet zich gaat abonneren op de online service. De cijfers zijn natuurlijk relatief manipuleerbaar, maar de grote sample size (n=18763) maakt het toch interessant om eens te kijken: 59% van de respondenten zegt dat hij/zij een abonnement gaat nemen, 22% antwoordt nee, en de overige 19% zijn onbeslist.
@Beakzz - als je vriendin Zoo Tycoon leuk vindt, is misschien Stardew Valley iets? Geen pure 'management' natuurlijk. Lumines Remastered komt eind volgende maand ook uit (re. puzzelgames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar de vraag is hoeveel Switch eigenaren daadwerkelijk onderweg spelen. Ik zit bijna dagelijks in het OV en de enige switch die ik heb gespot is de mijne, en dan ook alleen voor treinritten langer dan zeg een uur of als ik moet vliegen. Daarentegen speel ik thuis, ondanks dat ik speel in de kamer waar ook de dock en de tv staan, bijna altijd handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
JackAvery schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:26:

@Beakzz - als je vriendin Zoo Tycoon leuk vindt, is misschien Stardew Valley iets? Geen pure 'management' natuurlijk. Lumines Remastered komt eind volgende maand ook uit (re. puzzelgames).
Oops, bedoelde Zookeeper (match 3 game) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Maar de vraag is hoeveel Switch eigenaren daadwerkelijk onderweg spelen. Ik zit bijna dagelijks in het OV en de enige switch die ik heb gespot is de mijne, en dan ook alleen voor treinritten langer dan zeg een uur of als ik moet vliegen. Daarentegen speel ik thuis, ondanks dat ik speel in de kamer waar ook de dock en de tv staan, bijna altijd handheld.
Ik zie de Switch af en toe in de trein, niet meer / minder dan oude handhelds (PSVita, DS). Maar als je naar een gamebeurs gaat (bv Firstlook) zul je er véél meer zien.

Maar ik denk dat het in andere landen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:08:
[...]

Ik zie de Switch af en toe in de trein, niet meer / minder dan oude handhelds (PSVita, DS). Maar als je naar een gamebeurs gaat (bv Firstlook) zul je er véél meer zien.

Maar ik denk dat het in andere landen anders is.
Dit! Het probleem is dat mensen niet als “nerd” bestempeld willen worden en daarom dan maar geen spelletje in de trein spelen. Liever scrollen op facebook wat in het algemeen wel geaccepteerd is. In andere landen is dit veel meer geaccepteerd en dus doen mensen het daar ook een stuk meer.

Zelf vind ik mijn switch iets te groot, maar gebruik nog steeds mijn 3ds als ik ergens moet wachten of lang moet reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ook een Switch aangeschaft (inclusief Mario) en alhoewel ik 'm even snel heb klaargezet om vanavond echt te kunnen spelen is de eerste indruk goed.

Het is dat ik zelf niet veel in het openbaar vervoer (meer) zit, maar als ik regelmatig met de trein zou gaan, zou ik 'm dan zeker wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik speel niet erg vaak in het OV ondanks dat ik regelmatig wat verder reis (+- 40 minuten in de trein). Aan de ene kant omdat je er toch wel enigszins mee voor schut staat, aan de andere kant omdat veel games gewoon niet fijn zijn om in de trein te spelen. Zo speelde ik laatst Skyrim, een vrij donkere game, op een hele zonnige dag. Je ziet weinig, en op de 1 of andere manier kom ik er gewoon niet in. Iets als Zelda of Mario (kart) lukt me beter. Het voelt altijd wat makkelijker om gewoon de telefoon erbij te pakken en even te netflixen o.i.d.

Qua reizen zou ik de Switch zeker in bijvoorbeeld het vliegtuig of op treinreizen van meerdere uren gebruiken, maar ik heb er nog nooit mee gevlogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Thomas schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:59:
Ik speel niet erg vaak in het OV ondanks dat ik regelmatig wat verder reis (+- 40 minuten in de trein). Aan de ene kant omdat je er toch wel enigszins mee voor schut staat, aan de andere kant omdat veel games gewoon niet fijn zijn om in de trein te spelen. Zo speelde ik laatst Skyrim, een vrij donkere game, op een hele zonnige dag. Je ziet weinig, en op de 1 of andere manier kom ik er gewoon niet in. Iets als Zelda of Mario (kart) lukt me beter. Het voelt altijd wat makkelijker om gewoon de telefoon erbij te pakken en even te netflixen o.i.d.

Qua reizen zou ik de Switch zeker in bijvoorbeeld het vliegtuig of op treinreizen van meerdere uren gebruiken, maar ik heb er nog nooit mee gevlogen.
Mensen maken zich veel te druk om wat andere mensen vinden of wat ze denken dat andere mensen vinden. Ik vind het eerder sneu dat mensen zich geen houding meer kunnen geven zonder telefoon voor hun gezicht en daar worden ook kleurrijke/"kinderachtige" games op gespeeld. En de meeste mensen zullen zich alleen maar afvragen wat je in je handen hebt of jaloers zijn dat ze zelf niks boeiends te doen hebben.

Gelukkig heb ik die tijd ver achter me gelaten. kan mij het schelen wat een ander er van denkt ;) Misschien heb ik dat wel de laatste keer in Japan geleerd waar niemand zich daar druk om maakt. Gelukkig ben ik daar de komende weken weer _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 11-05-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 29-08 10:48
Thomas schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:59:

"Mee voor schut". Jammer. Als er iets algemeen geaccepteerd is tegenwoordig, is het wel gamen :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
En toch zie je niet vaak mensen met een handheld o.i.d. in de trein :p. Ik vind het zelf altijd een beetje maf om te zien in ieder geval, maar goed, ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
* RayNbow pakt gerust z'n Switch erbij in het OV...

...ook als ik 1e klas zit voor m'n werk op de langere trajecten. :p

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.