DevWouter schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Bekijk het probleem vanuit een puur
fiscaal commercieel perspectief. Een persoon heeft maar een beperkte aantal euro's en dat betekent dat de kans op een extra aankoop steeds verder afneemt naar mate men meer koopt. En het top van het bedrijfsleven zijn toch zakenmensen, ook in de game-industrie.
Het is gewoon niet handig om meer games uit te geven dan dat de markt in zijn geheel rendabel kan maken.
Of zoals iemand ooit zei: "Trouwe fans zijn leuk, maar betalende fans zijn leuker"
Ik bekijk het van de andere kant.........iemand met weinig geld zal gemiddeld genomen een jonger persoon zijn. Die ook minder interesse zal hebben in oudere games. Persoon A
Een ouder iemand zal normaliter EN meer binding hebben met retro games EN meer budget. Persoon B
Persoon A zal imho alleen zelda botw kopen, en dan niet een (voor het scenario dan) OoT remake kopen, misschien wel celeste (als voorbeeld van een indie game), al hoewel ik verwacht dat deze persoon simpel weg dan eerder de standaard grote ninty games zal halen (DK,MK,SSB, splatoon, MP.....etc) en die 'indie meuk met crappy gfx'
(disclaimer, hypothetisch voorbeeld, ik hou van zowel retro als indie
), zal negeren.
Persoon B: zal denken.....naast current zelda heb ik goed herinneringen aan OoT ook halen, Indie games zullen gemiddelde oudere gamers mogelijk ook meer voor openstaan, en vanwege het grotere budget ook eerder een gok op nemen........? Dus ook celesten en uiteraard ook de andere grote ninty games.
Oftewel VC beschikbaar betekent MEER inkomsten niet verspreiding van.......
Ik geef wel gelijk toe dat een abbonements model bijna een license to print money is.......kan me haast niet voorstellen dat voor alle voormalige vc 'systemen' een eigen abbo komt......want we hadden:
nes,snes,n64 en we verwachten ook cube, ms,md en dan ook saturn? pc engine, neo geo, arcade....wii ware.....oh zelfs c64 toch ook?
Aan de andere kant, een maandje dit systeem dan een maandje dat systeem.........klinkt ook weer niet heel gek.