Touchdomex schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:02:
[...]
Als je er zo in gaat zitten kun je alleen een console halen direct wanneer die uitkomt en niet een moment later want alleen op die manier heb je er maximaal profijt van.
Als ik uit ga van 3 jaar en het apparaat is nu precies 1 jaar oud heb je nog zeker 2 jaar dat je direct het meest high-end hebt en daarna gaat hij niet spontaan stuk of is het ding zo outdated dat je er niet meer mee over straat kan. Games zullen blijven werken er zullen alleen andere kleine voordeeltjes zijn. Daarnaast kun je altijd nog je oude console verkopen en van dat geld een nieuwe halen maar dit zal toch pas relevant zijn na 2 jaar gerekend vanaf nu.
Vind het persoonlijk zo'n onzin om die reden te gaan gaan klagen over upgrades. Niemand verplicht je om up te graden omdat alles wat je nu hebt ook nog blijft werken.
Ik heb mijn PS4 ook niet ge-upgrade, maar daarom vind ik wel nog steeds de Pro een artikel dat er niet moet zijn. Mijn PS4 heb ik gekocht zo'n 1,5 jaar na release. Ik had prima nog eens 18 maanden kunnen wachten voor de Pro ipv toen al een PS4 aan te schaffen, maar was toen nog in de veronderstelling dat een console nagenoeg hetzelfde bleef voor 5-6 jaar, hoogstens een "Slim" versie. Dat vond ik gewoon zuur. Heb ik hierom minder lol met mijn PS4? Nee, kan nog steeds alles spelen zoals je zei en kies gewoon met mijn geld om niet de upgrade te kopen, want daar luistert uiteindelijk elk bedrijf naar als genoeg mensen dat doen.
Aangezien dit nu de trend is, snap ik @
joppe99999's vraag dus ook compleet, niet alleen gezien Sony en MS geschiedenis op dit vlak deze generatie, maar die van Nintendo de afgelopen generaties met een GBA>GBA SP, DS>DSi, 3DS>New 3DS. Als de kans bestaat dat het uitkomt, wordt de vraag idd hoelang wil/kan je je aankoop uitstellen?
RayNbow schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:50:
[...]
De vraag is aan de andere kant gelijk aan vragen als: "zal ik nu een Nvidia GTX 1080 Ti voor mijn PC kopen of kan ik beter een jaar wachten voor iets snellers/beters?" Het enige antwoord dat je kunt geven is dat het afhangt van hoe lang je wilt/kunt wachten.
Er is wel 1 klein verschil met PC hardware, daarvan weten we 100% dat er elk jaar iets beters uitkomt. Dus dan is inderdaad de vraag kan ik wachten? Consoles betreden dit terrein pas sinds deze generatie met een update na 3 jaar, het is nog niet jaarlijks, maar het is geen trend die ik wil zien bij consoles. Ik vind die vraag al irritant bij mijn PC hardware, nu moet ik hem dus ook gaan stellen bij mijn consoles...