[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
The_Cure schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:58:
Argh, zondag gekocht op Amazon voor € 284.

Twijfel, twijfel, geannuleerd. 32, net vader weinig tijd bla bla. Maar al lezende in dit topic toch wel ideaal apparaat voor de korte speelsessies. Lekker makkelijk in handheld modus.

Echt heel stomme actie waar ik nu toch wel van baal :)

Definitief besloten, weer in de sale dan wel kopen :)

Zijn er overigens nog nadelen om games in buitenlandse e-shops te kopen m.b.t. online gamen (Zuid-Afrika shop). Zeker met het online abonnement welke eind van het jaar wordt geïntroduceerd. Legt misschien extra restricties op of is dat onzin.
Voor de rest is het duidelijk, gewoon kijken waar de game het goedkoopste is en daar kopen.
Exact wat hierboven ook gereageerd is.
Als vader van een zoontje van 1,5 is dit het makkelijkste manier voor mij om te gamen tussendoor als de kleine man wakker is.

Je kunt snel even pauzeren en je bent zeer mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mirr0r schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Exact wat hierboven ook gereageerd is.
Als vader van een zoontje van 1,5 is dit het makkelijkste manier voor mij om te gamen tussendoor als de kleine man wakker is.

Je kunt snel even pauzeren en je bent zeer mobiel!
Ik game juist als de kleine slaapt? Jij als de kleine man wakker is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28

Zijn er overigens nog nadelen om games in buitenlandse e-shops te kopen m.b.t. online gamen (Zuid-Afrika shop). Zeker met het online abonnement welke eind van het jaar wordt geïntroduceerd. Legt misschien extra restricties op of is dat onzin.
Alleen als het een daadwerkelijk "ander spel" is kan het invloed hebben op het online gebeuren. Zo zijn er 3 versies van Splatoon 2 (EU, US, JP). Elke versie is gebonden aan andere Splatfests.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Heb gister ook Zelda gekocht, na MK8 en SMO. Geen tijd gehad maar ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 23:34
RayNbow schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Alleen als het een daadwerkelijk "ander spel" is kan het invloed hebben op het online gebeuren. Zo zijn er 3 versies van Splatoon 2 (EU, US, JP). Elke versie is gebonden aan andere Splatfests.
Ok thanks, aangezien ZA bij EU valt en vaak het goedkoopste is dus geen gedoe. Goed om te weten.

Op de PS4 ook digital only vanaf het begin en dat bevalt wel eigelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Splatoon 2 is daarin wel redelijk uniek, trouwens. Meeste games zijn wereldwijd gelijk. Splatoon 2 is zo iig de enige First Party game die verschillend is per regio. Alle andere spellen zijn wel overal gelijk.

Je kan het trouwens vrij makkelijk controleren. Kijk op de Nintendo website en als de Nederlandse site aangeeft dat Japans ook ondersteund is dan is het een "wereldwijde" versie.

Maar verder kan je volgens mij wel gewoon met een account uit een andere regio deelnemen aan de Splatoon 2 multiplayer. Bv een US account werkt ook gewoon in de EU game. (Momenteel iig)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
EddoH schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:26:
[...]

Ik game juist als de kleine slaapt? Jij als de kleine man wakker is? :P
Als de kleine slaapt gaan we over naar PC gaming :D
Nou moet ik wel zeggen dat ik dat niet altijd heb hoor maar als de kleine lekker bezig is met zijn eigen speelgoed dan pak ik pas de switch erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 19:55
aDutchCow schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:44:
[...]

Dan moet je nogal snel zijn omdat daar meer mensen op zitten te loeren :)
Mij was het in een dag gelukt

OT: REEEEEEE &*^&^%@#&^ NINTENDO. Dankzij de 4.0 update met hun gore HDCP kan ik mijn computer scherm niet gebruiken, enkel de 480p modus werkt nog.

Tijd om een HDCP stripper te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
DigitalExcorcist schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:31:
[...]

Welke game is dat? Heb ik iets gemist?
...en nu een filmpje van de character editor:

(Na het terugkijken van de footage was ik dus 20 minuten bezig. :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 17:05
Ik lees verschillende verhalen op reddit dat sinds de 5.0 update verschillende switches in een bootloop raken als deze aangesloten worden op een portable hdmi adaptertje.

Ik heb een halfjaar terug deze gekocht (gezien in dit forum).
http://s.aliexpress.com/VJZBZzuM?fromSns
Er staat kacosata op het apparaatje. Heeft iemand deze of een soortgelijke al gebruikt met de nieuwe update? Ik ben hier nog huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

DigitalExcorcist schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:15:
Ik doelde vooral op de kerkers, de puzzels, de eindbazen die niet héél ingewikkeld zijn. Maar misschien komt dat ook wel omdat je in de loop der jaren nou eenmaal die patronen gaat zien/herkennen waardoor het wat simpeler lijkt te zijn allemaal.
Wellicht inderdaad. Ik moet zeggen dat ik de kerkers/shrines inderdaad niet ingewikkeld vind. Maar wat je zegt: na 20 jaar alle Zelda's te spelen, herken je de meeste puzzels en patronen wel.

(dat had ik bij Prof. Layton ook: ah, weer zo'n soort puzzel!)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
Ark Survival Evolved komt naar de Nintendo Switch dit jaar. Hier onder wat footage:
https://clips.twitch.tv/DistinctTemperedMageMau5

Ik vind het er best goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:06

StrongArmLance

Endless flow

Twhomp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Wellicht inderdaad. Ik moet zeggen dat ik de kerkers/shrines inderdaad niet ingewikkeld vind. Maar wat je zegt: na 20 jaar alle Zelda's te spelen, herken je de meeste puzzels en patronen wel.

(dat had ik bij Prof. Layton ook: ah, weer zo'n soort puzzel!)
Misschien niet ingewikkeld, maar bij sommige werd ik wel gek. Stasis en slaan en motion controls, nou, schiet me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plantenbakkie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:49:
Ark Survival Evolved komt naar de Nintendo Switch dit jaar. Hier onder wat footage:

Ik heb het nog nooit gespeeld, maar ik vind dit zeer interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
mabo11 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:26:
Ik lees verschillende verhalen op reddit dat sinds de 5.0 update verschillende switches in een bootloop raken als deze aangesloten worden op een portable hdmi adaptertje.

Er staat kacosata op het apparaatje. Heeft iemand deze of een soortgelijke al gebruikt met de nieuwe update? Ik ben hier nog huiverig voor.
Zolang er geen methode is om backups te maken van je save games, zou ik het bij officiële Nintendo hardware houden. Een nieuwe Switch kost nog altijd meer dan een extra officiële Nintendo dock.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 21-03-2018 23:21 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, het is geen officiële of licensed hardware. De kans is groot dat het niet werkt. En ook is er een mogelijkheid dat het je USB-C poort sloopt. (door slechte USB-C kabels die er in zitten)

Als je dergelijke hardware gebruikt kan je je garantie wel vaarwel zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:49
Argh, zondag gekocht op Amazon voor € 284.

Twijfel, twijfel, geannuleerd. 32, net vader weinig tijd bla bla. Maar al lezende in dit topic toch wel ideaal apparaat voor de korte speelsessies. Lekker makkelijk in handheld modus.

Echt heel stomme actie waar ik nu toch wel van baal :)

Definitief besloten, weer in de sale dan wel kopen :)

Voor de rest is het duidelijk, gewoon kijken waar de game het goedkoopste is en daar kopen.
In de categorie "niet geschoten is altijd mis" en het pas 3 dagen geleden is: Stuur Amazon een mailtje, dat je hem eigenlijk toch niet wilde cancellen en of je hem nog voor de actie prijs mag kopen. Dusver heb ik hem 1x eerder voor 284 euro op Amazon gezien, maar wel vrij regelmatig voor 287 euro, dus voor 3 euro meer zal je niet lang hoeven wachten (vooral Duitse Mediamarkt/Saturn in de gaten houden, die heeft vaak die actie voor 288=>Amazon pricematch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:06

StrongArmLance

Endless flow

Je moet wel rekening houden dat de games en accessoires erg aan de prijs zullen zijn. De Pro Controller is bizar duur. Al kan je daar voor in de plaats onofficiële kunnen nemen, maar dan doe je concessies voor een prijs van alsnog rond de 40 euro. De spellen zullen ook rond die prijs zijn. Dat is een flinke investering voor weinig tijd. Verder: ik heb nu Mario Kart en BOTW en ik vind het wel een erg leuk ding, al zit ik te zoeken naar een andere controller, aangezien ik de Joy Con Grip niet super vind en de Gamecube controllers niet voor alle games genoeg knoppen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrongArmLance schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 01:00:
Je moet wel rekening houden dat de games en accessoires erg aan de prijs zullen zijn. De Pro Controller is bizar duur.
Bizar duur? Nee. Hij is maar 5 euro duurder dan een PS4 Dual Shock V2 controller, en zelfs goedkoper dan een standaard XBOX ONE S controller + play and charge kit.

Switch Pro Controller: https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000073684267 (69 euro)

PS4 DS4 v2: https://www.bol.com/nl/p/...1f2ddf5f.1.9.ProductTitle (64,99 euro)

XBOX ONE Controller https://www.bol.com/nl/p/...49ae0e8b.1.2.ProductTitle (49 euro) + Play and charge Kit https://www.bol.com/nl/p/...34d5dfc3.1.2.ProductTitle (32 euro)

49+32 = 81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:35:
[...]

Bizar duur? Nee. Hij is maar 5 euro duurder dan een PS4 Dual Shock V2 controller, en zelfs goedkoper dan een standaard XBOX ONE S controller + play and charge kit.

Switch Pro Controller: https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000073684267 (69 euro)

PS4 DS4 v2: https://www.bol.com/nl/p/...1f2ddf5f.1.9.ProductTitle (64,99 euro)

XBOX ONE Controller https://www.bol.com/nl/p/...49ae0e8b.1.2.ProductTitle (49 euro) + Play and charge Kit https://www.bol.com/nl/p/...34d5dfc3.1.2.ProductTitle (32 euro)

49+32 = 81
De PS4 controller heb je in meerdere kleuren. Jij kiest een speciale kleur, de gewone is €55,-

Gefeliciteerd *O*

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
Xerox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:38:
[...]

De PS4 controller heb je in meerdere kleuren. Jij kiest een speciale kleur, de gewone is €55,-

Gefeliciteerd *O*
Ik weet het niet zeker... Maar daar heb je volgens mij geen oplader bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 18:00
Vandaag een dagaanbieding bij Bol.com, Switch voor 299,-

https://www.bol.com/nl/s/...text/media_all/index.html

[ Voor 38% gewijzigd door DaLass op 22-03-2018 07:16 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Laatst online: 09:10
plantenbakkie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:06:
[...]

Durf het niet te zeggen, daarentegen heb je MicroUSB kabels vanaf 1 euro, dus laten we er 57 van maken. ;)
(Ik heb sowieso nog genoeg van die kabels liggen... Niet dat dat een excuus is)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
Xerox schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:19:
[...]

Durf het niet te zeggen, daarentegen heb je MicroUSB kabels vanaf 1 euro, dus laten we er 57 van maken. ;)
(Ik heb sowieso nog genoeg van die kabels liggen... Niet dat dat een excuus is)
Er zit inderdaad geen kabel bij de DS4, bij de Switch Pro controller wel.

Niet dat een menig persoon die moet kopen, meeste mensen hebben wel een stapeltje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plantenbakkie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:06:
[...]

Idd, maar MicroUSB kabels zijn vrij goedkoop. Daarmee vergeleken komt de Switch Pro Controller wel met een USB-C kabel (die nog steeds redelijk aan de prijs zijn als je een goede kabel koopt)

Maar ja, mijn mening is dat het verschil niet echt super groot is. Controllers zijn sowieso deze generatie duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

HOLY SH*T. Het draait zelfs beter en mooier dan op mijn laptop :o ! En het is undocked ook nog! 8)7 |:( Als dit echt zo goed draait dan koop ik hem day one! Ik zou zelfs zo ver gaan als hem te preorderen :D . Dan wordt dat het eerste spel dat ik zou pre-orderen.

Maar dan vraag ik me echt af hoe ze dat online gebeuren willen doen... Ik bedoel wij gebruikten wel Discord/TS ervoor, maar kun je je eigen server wel opzetten of is er cross-play? Dat laatste zou pas echt vet gaaf zijn :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Deel 2 van Toy-Con Garage videoserie:
RayNbow schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:17:
[...]

...en nu een filmpje van de character editor:

[video]

(Na het terugkijken van de footage was ik dus 20 minuten bezig. :X)
Naast een groot gedeelte besteed te hebben aan een avatar te maken, heb ik ook nog wat rondgevlogen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 00:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Simyager schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:39:
[...]

HOLY SH*T. Het draait zelfs beter en mooier dan op mijn laptop :o ! En het is undocked ook nog! 8)7 |:( Als dit echt zo goed draait dan koop ik hem day one! Ik zou zelfs zo ver gaan als hem te preorderen :D . Dan wordt dat het eerste spel dat ik zou pre-orderen.

Maar dan vraag ik me echt af hoe ze dat online gebeuren willen doen... Ik bedoel wij gebruikten wel Discord/TS ervoor, maar kun je je eigen server wel opzetten of is er cross-play? Dat laatste zou pas echt vet gaaf zijn :9~ .
Toch voelt het filmpje niet helemaal 'waarheidsgetrouw' aan. Het lijkt net alsof de gameplay in het scherm is geplakt: het draait (lijkt me) niet op die getoonde Switch.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17

Ik heb mijn switch geupdate naar 5.0 en heb ook al een portable hdmi adaptertje gebruikt. Misschien heb ik wel dezelfde die jij hebt, dat zal ik dan moeten controleren.
Wat ik altijd doe is de switch helemaal uitzetten, dan aanzetten en dan de portable hdmi aansluiten. Heb een paar keer de portable hdmi aangesloten terwijl de switch al langer tijd had aangestaan/standy en daardoor liep de switch vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Toch voelt het filmpje niet helemaal 'waarheidsgetrouw' aan. Het lijkt net alsof de gameplay in het scherm is geplakt: het draait (lijkt me) niet op die getoonde Switch.
Je hebt ook gelijk, de input-lag is ook een beetje verdacht. Het lijkt alsof ze streamen of ze zitten gewoon een video af te spelen en doen alsof het werkt.

Er zijn ook mensen die zeggen dat het zelfs beter uitziet dan de console versies, dus ik geloof het ook niet helemaal... Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar it's too good to be true :+ .

Edit: Hier is een interview met het bedrijf die verantwoordelijk is voor het porten van ARK: Survival Evolved. Hij geeft ook aan dat het verschil in kracht van de xbox one/PS4 vergeleken met de Switch niet zoveel groter zijn dan wat men denkt.

En als ik hem goed heb begrepen zou de Switch versie ergens in zomer 2018 klaar zijn, oftewel herfst van 2018 denk ik dan :9~ .

[ Voor 27% gewijzigd door Simyager op 22-03-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Mijn eerste gedachte bij de ARK aankondinging was "oei dat gaat slecht draaien." De video ziet er veelbelovend uit, maar ik blijf wat skeptisch tot het uiteindelijke product getest is.

Nintendo heeft net een Splatoon 2 World Championship aangekondigd voor E3, samen met een Super Smash Bros Invitational. Verwacht dus veel SSB Switch coverage dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 21:49
Simyager schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:59:
[...]

Je hebt ook gelijk, de input-lag is ook een beetje verdacht. Het lijkt alsof ze streamen of ze zitten gewoon een video af te spelen en doen alsof het werkt.

Er zijn ook mensen die zeggen dat het zelfs beter uitziet dan de console versies, dus ik geloof het ook niet helemaal... Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar it's too good to be true :+ .

Edit: Hier is een interview met het bedrijf die verantwoordelijk is voor het porten van ARK: Survival Evolved. Hij geeft ook aan dat het verschil in kracht van de xbox one/PS4 vergeleken met de Switch niet zoveel groter zijn dan wat men denkt.

En als ik hem goed heb begrepen zou de Switch versie ergens in zomer 2018 klaar zijn, oftewel herfst van 2018 denk ik dan :9~ .
Leuk interview om te lezen, mooi Nederlands bedrijf!

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De beelden kloppen inderdaad niet met de handen, en zoveel anti-aliasing op de Switch? Bullshit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:23

Dennis de Vries

Redacteur

Persoonlijk zou ik graag geloven dat ARK zo goed oogt en gaat lopen als in dat filmpje - ik heb hem altijd ale en keer willen proberen - maar het lijkt me nep.

1) De huidige ports en pc-versie strugglen al genoeg met het spel.
2) Deze graphics op de Switch lijken me simpelweg niet haalbaar
3) Er lijkt enorm veel input lag aanwezig te zijn in de demonstratie, wellicht doet meneer alsof hij speelt
4) De hoek waarop het wordt afgebeeld lijkt me net niet te kloppen.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik geloof er geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Nu er korting is op de eShop, zijn er spellen die jullie willen kopen? Zelf zit ik te kijken naar games die alleen op de eshop te koop zijn, omdat ik voor de fysieke spellen liever van 3 voor 2 games gebruik maak :P .

Edit:
Persoonlijk zou ik graag geloven dat ARK zo goed oogt en gaat lopen als in dat filmpje - ik heb hem altijd ale en keer willen proberen - maar het lijkt me nep.

1) De huidige ports en pc-versie strugglen al genoeg met het spel.
2) Deze graphics op de Switch lijken me simpelweg niet haalbaar
3) Er lijkt enorm veel input lag aanwezig te zijn in de demonstratie, wellicht doet meneer alsof hij speelt
4) De hoek waarop het wordt afgebeeld lijkt me net niet te kloppen.

Kan aan mij liggen hoor, maar ik geloof er geen zak van.
We zullen in de zomer of ergens in de herfst wel zien. Ik geloof ook niet echt dat het mogelijk is, want het ziet er net te mooi om waar te zijn. Bovendien is er ook Pixark? Dus het is ook eigenlijk een concurrent daarmee. Alhoewel dat spel meer minecraft meets magic and ARK is.

Voordat ARK was aangekondigd voor was ik van plan om Pixark te kopen, maar nu laat ik Pixark helemaal achterwege :+ . Tenzij de reviews dusdanig goed zijn dat ik weer opnieuw evalueer.

[ Voor 70% gewijzigd door Simyager op 22-03-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
Simyager schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:36:
Nu er korting is op de eShop, zijn er spellen die jullie willen kopen?
Er is altijd korting in de Eshop maar ik neem aan dat de springsale begonnen is?

Portal Knights staat iig nog op mijn verlanglijstje. Verder zie ik het wel aangezien ik niet weet wat er in de sale is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Toch knap hoe mensen menen de grafische kwaliteit te kunnen beoordelen aan de hand van een filmpje van iemand die een Switch vast heeft...
Iets als resolutie, aliasing, schaduwen, texture kwaliteit; het is allemaal niet te zien op zo'n filmpje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Skyrim heeft een aardige korting, is 40euro in de Eshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Homeland schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:15:
Skyrim heeft een aardige korting, is 40euro in de Eshop.
Niet alleen Skryim...

Leuk overzichtje: http://www.nintendo.nl/Ni...-Actie-lente-1355263.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:31

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Simyager schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:59:

Ah... Abstraction Games... Ik heb daar wel een paar positieve verhaaltjes over, maar kort samengevat: Qua game ontwikkeling zijn het toppers.

Als ik hun naam bij een game zie staan dan weet ik bijna zeker dat het goed zit. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door DevWouter op 22-03-2018 19:19 . Reden: Toegevoegd dat de verhalen positief zijn voordat mensen het verkeerd begrijpen ;) ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Blossom tales maar gehaald ook al zijn de aanbiedingen op de games die ik zou willen niet gigantisch.

Twijfel nog wel over Owlboy :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 22:20
Ik zit te twijfelen om een switch te halen, maar ben ergens bang dat er binnenkort een switch pro of S versie uit komt. Iemand anders hetzelfde idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

joppe99999 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:26:
Ik zit te twijfelen om een switch te halen, maar ben ergens bang dat er binnenkort een switch pro of S versie uit komt. Iemand anders hetzelfde idee?
Na een jaar? Dan al een Pro of een S?

Tis geen Xbox :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
Mocht je 'm al willen hij is alleen vandaag in de aanbieding bij bol.com.

Het eerstvolgende moment dat je een echt pro versie kan verwachten is 2019!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Touchdomex schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:27:
[...]

Na een jaar? Dan al een Pro of een S?

Tis geen Xbox :+
Je bedoelt het vast als grapje maar de PS4 Pro en Xbone X kwamen 3 jaar na release van de originele console.

En laten we niet vergeten dat Nintendo al sinds de GBA SP patent heeft op een revisie uitbrengen 2-3 jaar na het origineel en die lijn heeft volgehouden voor elke handheld sindsdien, Sony en MS hebben dat alleen gejat voor consoles.

Nu is dus de vraag of Nintendo de Switch meer ziet als een handheld (nieuwe versie binnen de komende 2 jaar) of een console (geen revisie in principe). Maar nu Sony en MS het ook doen voor consoles kan Nintendo dat natuurlijk ook gaan doen en is de vraag geen zak waard.

Voor de duidelijkheid: ik word niet blij van het concept van een Pro of een X, maar geheid dat Sony en MS het de volgende generatie weer zullen doen. Dus de vraag van @joppe99999 vind ik meer dan terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Laatst online: 28-09 21:12
Ja hoor, er zijn sinds de 5.0 update ook al aanwijzingen voor een revisie met 8GB RAM. Zie ook dit filmpje van Spawn Wave: YouTube: A Switch Revision With 8GB Of Ram? Data Miners Find Evidence | News ...

Echter er zijn nog nog nog wel enkele opmerkingen:
  1. De ontwikkellaarsversie heeft ook 8GB RAM voor debugging, dus die aanwijzingen in 5.0 kunnen ook nietszeggend zijn.
  2. Er komt sowieso een revisie aan i.v.m. een fout in NVIDIA SoC waardoor deze gemakkelijk te hacken is. Er zijn aanwijzingen dat de nieuwe SoC Mariko heet, een fork is van Tegra X1, gecombineerd wordt met een ander PCB en dus mogelijk 8 GB RAM.
  3. Als je een solderless hardwarehack wilt, dan moet je juist de huidige variant kopen. Er is nog geen hardwarehack, maar deze is onderweg als het goed.
  4. Als er een Pro versie komt met een echt snellere SoC, dan zal dit uiterlijk 2019 worden. Anders schieten zichzelf in de voet.
Zelf maakt het mij niet uit. Ik heb de Switch een klein jaar, maar bij een goede revisie (hogere framerates/resoluties) dan haal ik de revisie sowieso en verkoop ik mijn oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B

Ik vroeg mij hetzelfde af en ben een poll gestart op GBA: https://gbatemp.net/threa...-third-party-dock.499149/ van de 8 mensen met een alternatieve dock heeft niemand problemen gehad. Wel heeft de Nyko dock veel problemen, ook al voor de 5.0 update.

Sinds Spawn Wave in zijn filmpje oppert dat het door de 5.0 update komt: YouTube: My Switch Finally Died...Nintendo...We NEED This Feature! denken meer mensen dat het hierdoor komt. Echter, meer mensen klagen hierover bij lang gebruik. De Switch zou gewoon USB-LD moeten ondersteunen voor USB-C naar HDMI.

Voor meer informatie zie ook: https://www.reddit.com/r/...yko_dock_just_bricked_my/
https://gbatemp.net/threa...ch-on-5-0-0.498928/page-7

Tevens zou ik niet zo kijken naar Nintendo Licensed in zijn algemeenheid voor de Switch, maar een USB-C adapter waardoor ook 15volt voeding en HDMI gaat, moet wel goed in orde zijn. Goedkope Chinese electronica hebben nog wel eens slecht ontworpen PCB's, zoals YouTube: bigclivedotcom ook vaak genoeg aangetoond heeft. Dus het risico is er wel. Echter, sommige goedkope zijn ook gewoon goed ontworpen.

Ik heb in ieder geval een USB-C HDMI dongle voor €10,- onlangs besteld en ik ben wel van plan hem te gebruiken bij aankomst. Of er moeten meer verontrustende berichten verschijnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:53

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AppieNL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Je bedoelt het vast als grapje maar de PS4 Pro en Xbone X kwamen 3 jaar na release van de originele console.

En laten we niet vergeten dat Nintendo al sinds de GBA SP patent heeft op een revisie uitbrengen 2-3 jaar na het origineel en die lijn heeft volgehouden voor elke handheld sindsdien, Sony en MS hebben dat alleen gejat voor consoles.

Nu is dus de vraag of Nintendo de Switch meer ziet als een handheld (nieuwe versie binnen de komende 2 jaar) of een console (geen revisie in principe). Maar nu Sony en MS het ook doen voor consoles kan Nintendo dat natuurlijk ook gaan doen en is de vraag geen zak waard.

Voor de duidelijkheid: ik word niet blij van het concept van een Pro of een X, maar geheid dat Sony en MS het de volgende generatie weer zullen doen. Dus de vraag van @joppe99999 vind ik meer dan terecht.
Als je er zo in gaat zitten kun je alleen een console halen direct wanneer die uitkomt en niet een moment later want alleen op die manier heb je er maximaal profijt van.

Als ik uit ga van 3 jaar en het apparaat is nu precies 1 jaar oud heb je nog zeker 2 jaar dat je direct het meest high-end hebt en daarna gaat hij niet spontaan stuk of is het ding zo outdated dat je er niet meer mee over straat kan. Games zullen blijven werken er zullen alleen andere kleine voordeeltjes zijn. Daarnaast kun je altijd nog je oude console verkopen en van dat geld een nieuwe halen maar dit zal toch pas relevant zijn na 2 jaar gerekend vanaf nu.

Vind het persoonlijk zo'n onzin om die reden te gaan gaan klagen over upgrades. Niemand verplicht je om up te graden omdat alles wat je nu hebt ook nog blijft werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Zonder rumble, zonder bluetooth, zonder accelerometers/gyro? Dus redelijk beperkt (alleen in handheld te gebruiken). :p
AppieNL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:
De vraag is aan de andere kant gelijk aan vragen als: "zal ik nu een Nvidia GTX 1080 Ti voor mijn PC kopen of kan ik beter een jaar wachten voor iets snellers/beters?" Het enige antwoord dat je kunt geven is dat het afhangt van hoe lang je wilt/kunt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:50:
[...]

Zonder rumble, zonder bluetooth, zonder accelerometers/gyro? Dus redelijk beperkt (alleen in handheld te gebruiken). :p
Hopelijk ook goedkoop dan :P
Is een mooie oplossing voor de mensen die hun behuizing van de officiele controllers intact willen houden, maar wel het genot van een d-pad willen ervaren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
[...]

En toch, de weerspiegelingen op het scherm kloppen exact, de camerafocus die af en toe wat moeite heeft klopt exact - lijkt me erg veel moeite als het niet 'waar' is.

En wat de graphics betreft.. het zou 't niveau van Skyrim kunnen zijn. Dat zie je niet zo heel goed. Het loopt mooi, maar dat doet Skyrim ook wel (met dien verstande dat light bloom hier wat extra aangedikt is, minder vegetatie lijkt het). Zal wel een nieuwere of geoptimaliseerde engine zijn.

Overigens is het niveau Skyrim prima hoor, begrijp me niet verkeerd - ik vind Skyrim er fantástisch uit zien. Tuurlijk is het wat achterhaald allemaal, maar dat is vooral omdat alle wachters er praktisch hetzelfde uitzien, de tekst die ze uitspreken wat herhalend, en bugjes staat Skyrim bekend om - maar dat maakt de game op zich niet minder mooi of sfeervol.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36
Zeror schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:46:
[...]

Is een mooie oplossing voor de mensen die hun behuizing van de officiele controllers intact willen houden, maar wel het genot van een d-pad willen ervaren.
wow ik had echt het idee dat dit het antwoord op mijn behoeften was, maar als het alleen een dpad is en niets anders dan denk ik dat ik inderdaad ook een joycon behuizing moet aanpassen (waar blijven die ervarningen? :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
Sagat schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:19:
[...]

wow ik had echt het idee dat dit het antwoord op mijn behoeften was, maar als het alleen een dpad is en niets anders dan denk ik dat ik inderdaad ook een joycon behuizing moet aanpassen (waar blijven die ervarningen? :P )
Heb eerder hier mijn ervaring al gedeeld over mijn eigen joy con met d-pad, bevalt me zeer goed.

De hori joy con met d-pad is een leuk alternatief voor sommige, zelf ben ik niet zo weg van het ontwerp en vind het een gemis dat hij elke te gebruiken is als deze aan de switch en dus niet in de grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:11
Zeror schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:46:
[...]

¥2,480, blijkbaar is dat zo'n €19. BTW, transport, etc... Zal wel richting de €25 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
WarShadow schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Afgelopen weekend uitgebreid getest of de D-pad goed werkt en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Hij doet me een beetje denken aan die van de Xbox One controller, alleen met iets meer ''klik" omdat het toch nog steeds knopjes zijn die er onder zitten.

Het enige wat ik jammer vind is dat de binnenkant van de joy con iets bol staat, dit komt waarschijnlijk door de grote van de d-pad (het is gelukkig minimaal waardoor ikzelf er geen last van heb)

Al met al voelen de controllers weer als nieuw aan en de pasvorm van alles is prima
Had deze gemist! Ik heb nog maar weinig gebruik gemaakt van de dpad op de xbone, even lastig te zeggen of dat iets is wat ik positief of negatief vind. Licht bolstaan wordt ik ook niet heel vrolijk van. Denk dat ik net als een van de commenters op het twitter bericht van die hori wacht op een echte 6 button fight pad, of simpelweg mijn fighters op andere platformen doe (en ik heb al pokken op de switch, die ik an sich ok vind spelen met de default controllers.....maar aan de andere kant ook weer niet heel erg veel speel, dus kan ook niet met zekerheid zeggen of ik hiervoor echt een andere controller nodig hebt......vermoeddleijk is de pro cotnroller prima hiervoor)

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 23-03-2018 10:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Bad North staat met een demo op de GDC. Heeft mij alvast overtuigd als strategy liefhebber: duidelijk tactische keuzes, gevoel voor detail in hoe units werken, leveldesign heeft iets weg van puzzels, en permadeath.

Nu moet Into The Breath nog naar Switch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
Sagat schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Had deze gemist! Ik heb nog maar weinig gebruik gemaakt van de dpad op de xbone, even lastig te zeggen of dat iets is wat ik positief of negatief vind. Licht bolstaan wordt ik ook niet heel vrolijk van. Denk dat ik net als een van de commenters op het twitter bericht van die hori wacht op een echte 6 button fight pad, of simpelweg mijn fighters op andere platformen doe (en ik heb al pokken op de switch, die ik an sich ok vind spelen met de default controllers.....maar aan de andere kant ook weer niet heel erg veel speel, dus kan ook niet met zekerheid zeggen of ik hiervoor echt een andere controller nodig hebt......vermoeddleijk is de pro cotnroller prima hiervoor)
Wil graag nog even aan toevoegen over het bol staan van de joy cons voor het oog niet te zien is, je kan alleen merken dat de d-pad iets meer ruimte nodig heeft (1mm ongeveer) hierdoor voel je de overgang van de joy con naar de switch in handheld, maar zoals gezegd het stoort mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
WarShadow schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Wil graag nog even aan toevoegen over het bol staan van de joy cons voor het oog niet te zien is, je kan alleen merken dat de d-pad iets meer ruimte nodig heeft (1mm ongeveer) hierdoor voel je de overgang van de joy con naar de switch in handheld, maar zoals gezegd het stoort mij niet.
Thanks. Ik ben zelf niet super handig dus heb wel de angst dat 'een beetje' bol staan, bij mij wat erger zal worden.
Maar grootste probleem is gebrek aan fighters die ik moet spelen op de switch......usf2 en sf anniversary collection zijn leuk, en er zijn enkele zeer goede snk fighters beschikbaar, maar dat is allemaal spul wat ik al gespeeld heb en/of geen intresse in heb. Smash is ook nooit mijn game geweest.

Voor het standaard indie/2d spul voldoet de pro controller. Dus ook beetje kip en ei verhaal. Ik weet wel dat als die hori JC gewoon de standaard zou zijn met een dpad, ik deze direct gekocht zou hebben en dan ook sneller 2d/indie games zou kopen......Misschien dat straks DK ook nog een reden zal zijn.......al hoewel niet meehelpt dat ik zelf primair docked speel en de JC's voornamelijk voor handheld gebruik worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:13
JackAvery schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:13:
Bad North staat met een demo op de GDC. Heeft mij alvast overtuigd als strategy liefhebber: duidelijk tactische keuzes, gevoel voor detail in hoe units werken, leveldesign heeft iets weg van puzzels, en permadeath.

[video]

Nu moet Into The Breath nog naar Switch :p
Dit ziet er erg leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 21:51

Dunnus

PSN: Dunnus

Sinds gisteren ook trotse bezitter van een Nintendo Switch (actie Bol.com) i.c.m. Zelda BotW. Leuk apparaatje! Past prima naast mijn PS4 en nadat de WiiU mij niet wist te bekoren, ben ik blij om weer een Nintendo console in huis te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dunnus schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:02:
Sinds gisteren ook trotse bezitter van een Nintendo Switch (actie Bol.com) i.c.m. Zelda BotW. Leuk apparaatje! Past prima naast mijn PS4 en nadat de WiiU mij niet wist te bekoren, ben ik blij om weer een Nintendo console in huis te hebben!
Welke bol.com deal is dat? En is ie er nog?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 21:51

Dunnus

PSN: Dunnus

DennusB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Gister was de Switch dagdeal bij Bol.com voor €299. Zelda heb ik er zelf los bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Bij BCC staat de grijze variant nog online voor 299 euro (door de prijsgarantie op de deal van gister)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:13
Dunnus schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Gister was de Switch dagdeal bij Bol.com voor €299. Zelda heb ik er zelf los bij gekocht.
Ah dat is ook een mooie deal. Zelf heb ik mijn Switch bij MediaMarkt gekocht met de actie dat je voor 1 euro nog een product bij kreeg. Die heb ik weer kunnen verkopen voor 40 euro. Dus een mooie indirecte korting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33

kaanmijo

Picobello B.V.

Kwam afgelopen week Chicken Wiggle Workshop voor de Switch op Kickstarter tegen. Het is een port van de 3ds versie met nieuwe graphics en artstyle. Heb hem zelf nog nooit gespeeld, maar ziet er erg leuk uit. Hoop dat de target gehaald wordt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Touchdomex schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:02:
[...]

Als je er zo in gaat zitten kun je alleen een console halen direct wanneer die uitkomt en niet een moment later want alleen op die manier heb je er maximaal profijt van.

Als ik uit ga van 3 jaar en het apparaat is nu precies 1 jaar oud heb je nog zeker 2 jaar dat je direct het meest high-end hebt en daarna gaat hij niet spontaan stuk of is het ding zo outdated dat je er niet meer mee over straat kan. Games zullen blijven werken er zullen alleen andere kleine voordeeltjes zijn. Daarnaast kun je altijd nog je oude console verkopen en van dat geld een nieuwe halen maar dit zal toch pas relevant zijn na 2 jaar gerekend vanaf nu.

Vind het persoonlijk zo'n onzin om die reden te gaan gaan klagen over upgrades. Niemand verplicht je om up te graden omdat alles wat je nu hebt ook nog blijft werken.
Ik heb mijn PS4 ook niet ge-upgrade, maar daarom vind ik wel nog steeds de Pro een artikel dat er niet moet zijn. Mijn PS4 heb ik gekocht zo'n 1,5 jaar na release. Ik had prima nog eens 18 maanden kunnen wachten voor de Pro ipv toen al een PS4 aan te schaffen, maar was toen nog in de veronderstelling dat een console nagenoeg hetzelfde bleef voor 5-6 jaar, hoogstens een "Slim" versie. Dat vond ik gewoon zuur. Heb ik hierom minder lol met mijn PS4? Nee, kan nog steeds alles spelen zoals je zei en kies gewoon met mijn geld om niet de upgrade te kopen, want daar luistert uiteindelijk elk bedrijf naar als genoeg mensen dat doen.

Aangezien dit nu de trend is, snap ik @joppe99999's vraag dus ook compleet, niet alleen gezien Sony en MS geschiedenis op dit vlak deze generatie, maar die van Nintendo de afgelopen generaties met een GBA>GBA SP, DS>DSi, 3DS>New 3DS. Als de kans bestaat dat het uitkomt, wordt de vraag idd hoelang wil/kan je je aankoop uitstellen?
RayNbow schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:50:

[...]

De vraag is aan de andere kant gelijk aan vragen als: "zal ik nu een Nvidia GTX 1080 Ti voor mijn PC kopen of kan ik beter een jaar wachten voor iets snellers/beters?" Het enige antwoord dat je kunt geven is dat het afhangt van hoe lang je wilt/kunt wachten.
Er is wel 1 klein verschil met PC hardware, daarvan weten we 100% dat er elk jaar iets beters uitkomt. Dus dan is inderdaad de vraag kan ik wachten? Consoles betreden dit terrein pas sinds deze generatie met een update na 3 jaar, het is nog niet jaarlijks, maar het is geen trend die ik wil zien bij consoles. Ik vind die vraag al irritant bij mijn PC hardware, nu moet ik hem dus ook gaan stellen bij mijn consoles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Zijn er mensen waarvan de Switch stuk is gegaan bij het gebruiken van een third party dock?:

http://www.scholarlygamer...-using-third-party-docks/

Ik lees her en der berichten maar vroeg me af of er ook mensen hier op het forum zijn met ervaring. Ik doe mijn (third party) dock voorlopig in ieder geval in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Dat gebeurde al voor firmware 5.0 maar 't zou kunnen dat 't erger geworden is. Ik vertrouw 't iig niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
UncleSam schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:57:
Zijn er mensen waarvan de Switch stuk is gegaan bij het gebruiken van een third party dock?:

Ik lees her en der berichten maar vroeg me af of er ook mensen hier op het forum zijn met ervaring. Ik doe mijn (third party) dock voorlopig in ieder geval in de kast.
Ik gebruik mijn third party dock. 2.1a bij 5v oplader. Werkt gewoon en mijn oplader is goed genoeg dat deze niet zal ontploffen en stroom is veel te zwak om mijn switch op te blazen en hoewel ik het debiel vind dat dit kan gebeuren, denk ik dat ook een beetjeuit proportie getrokken is. Ik lees overal de niko dock en een andere heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fe maar gekocht. Met m'n punten (helaas al m'n doorverkochte spellen niet geredeemed) 3 euro korting dus ik betaal 12,99 (sale) - 3 = 9,99. Prima prijsje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
Ook de sale maar even goed bekeken en 3 games gekocht. Allemaal in de US store aangezien ze nog wat goedkoper waren en ik er nog een zooi punten had staan.

Steamworld Dig (1) - Al uitgespeeld op de 3DS en Vita :+
Steamworld Heist - Al gekocht op de Vita, maar die ligt stof te happen sinds de Switch
Blossom Tales - Stijltje kon ik niet weerstaan.

Zit nu alleen nog te twijfelen om Wonderboy te halen in de ZA shop. Met coins kost het me €6. Iemand wat te zeggen over deze game? Ben niet echt dol op platformers, maar wederom spreekt de style me erg aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
UncleSam schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:57:

Ik heb gisteravond hier een flink wat over geschreven: Bliksem B in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3"

Van de 11 mensen tot nu toe op GBA-temp hebben 3 personen hun Switch gebricked met een goedkope dongle uit China.

Ik denk dat ik toch maar mijn huidige dock ga ombouwen tot iets kleinere variant. Ik heb geen zin om mijn switch terug te sturen en zonder saves terug te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bliksem B op 24-03-2018 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 19:20

Honesty

kattenneus!

De switches zijn uitgepakt door de kinderen, omdat de oudste vandaag jarig is en de jongste volgende week hebben we besloten om ze nu al te geven. Ze hebben er allebei een, Mario Odyssee en Mario Kart 8 hebben we er meteen bijgekocht, met andere spelen wachten we even op een 2 voor de prijs van 3 deal.
De grafische kant is natuurlijk een stuk minder dan de snellere consoles maar het gebruiksgemak is echt bijzonder vergeleken met de xbox. Ik hoefde bijna niet te helpen met uitpakken en aanzetten, een hele kleine update zodat ze meteen konden spelen.

Enige waar mijn zoon tegen aanliep was dat hij odyssee speelde als stand alone en omdat de batterij opraakte hij niet kon opladen en de switch rechtop laten staan, maar waarschijnlijk is daar een trucje voor of een houdertje.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Laatst online: 21-09 19:55
Honesty schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:53:
De switches zijn uitgepakt door de kinderen, omdat de oudste vandaag jarig is en de jongste volgende week hebben we besloten om ze nu al te geven. Ze hebben er allebei een, Mario Odyssee en Mario Kart 8 hebben we er meteen bijgekocht, met andere spelen wachten we even op een 2 voor de prijs van 3 deal.
De grafische kant is natuurlijk een stuk minder dan de snellere consoles maar het gebruiksgemak is echt bijzonder vergeleken met de xbox. Ik hoefde bijna niet te helpen met uitpakken en aanzetten, een hele kleine update zodat ze meteen konden spelen.

Enige waar mijn zoon tegen aanliep was dat hij odyssee speelde als stand alone en omdat de batterij opraakte hij niet kon opladen en de switch rechtop laten staan, maar waarschijnlijk is daar een trucje voor of een houdertje.
Ik heb zelf een adjustable stand geprint op mijn werk, als je toegang hebt tot een 3d printer zou dat goed kunnen. Bij de action hebben ze overigens ook generieke stands met een uitsparing voor lader, hier hoef je dan enkel gaten achterin te maken voor de koeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Bedankt het lag dus niet aan mijn technisch inzicht dat dit standaard kon. Hij speelt lekker nu op te tv dus is geen echte ramp.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Nu dat Hyrule Warriors DX in Japan gereleased is, is ook de eerste vergelijkingsvideo opgedoken. Het spel heeft een verbeterde resolutie, framerate (lijkt 50-60 FPS te zijn?), en aangepaste belichting. Voor de geïnteresseerden:

Ander nieuws: de developers van Hollow Knight hebben hun update gepost. Helaas nog geen release date, maar wel een uitgebreide uitleg over de vooruitgang van de Switch versie.
Switch Update
Status report! Everyone here at Team Cherry HQ, including our buds from Shark Jump, has been working furiously on the Switch port. It’s all looking and playing great, but we’ve still got some stuff to iron out.

Performance: Our aim has always been minimal load times and a steady 60fps for Switch. Over the last month we’ve smoothed out the last couple of problem spots and we’re all locked in on this stuff now! Hollow Knight is looking great on that Switch screen!

Languages: As of Lifeblood, HK’s is now in 10 Languages! And for Switch release these have to be in great shape. Getting the localisations cleaned up, with all their unique alphabets and spacings, has been a big undertaking, though one that goes largely unseen by players. We’re close on this, and we’re using the Lifeblood beta to iron out any last issues.

Bugs: The game is more solid than ever, however there are still a few niggling crash bugs and other odd behaviours that need some special attention. This is the pointy end, and that short-list is constantly shrinking, but to be launch ready, we need to get it completely clear!

Release: Given the current status of the build, we’re not yet ready to give an update on release window. We know that can be frustrating to hear, but like we’ve said before, we don’t want to set a concrete target until we’re sure we can hit it, and the game is rock-solid. We’re close, but there are a lot of small bits to tie up and plenty of testing to do. We’ll keep working at it and we’ll keep everyone updated as we approach the big day!

That’s all for now! We’ve got plenty of work still to do so we’ll get back to it. We hope you enjoy revisiting Hallownest in the Lifeblood Update. If you’re waiting for the Switch release, then we hope you enjoy playing Celeste, Night in the Woods and all the other great indie games on the system until we get Hollow Knight out to you!
Veel plezier met jullie Switch. Als je zelf geen zin hebt om te gaan 3D printen of boren kan je natuurlijk ook gewoon de play stand van Hori kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B

Tot 5-3-18 is er een 33% korting actie voor wat grote titels, zoals Arms, Doom, Lego City, Fifa (50%) en nog wat kleine titels als Fe en Rocket League wel allemaal digitaal. https://www.nintendo.nl/N...-Lente-actie-1355263.html

[ Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 24-03-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

FIFA(hebben we al op de xbox en hoeft dus niet) zie ik wel vaker voor de switch langskomen voor 30 euro(cardridge), ik wil trouwens alleen cartridges omdat die makkelijker te delen zijn tussen de kinderen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:55:
FIFA(hebben we al op de xbox en hoeft dus niet) zie ik wel vaker voor de switch langskomen voor 30 euro(cardridge), ik wil trouwens alleen cartridges omdat die makkelijker te delen zijn tussen de kinderen.
Hier op Tweakers in Vraag & Aanbod komt af en toe ook wel het een en ander langs. Verder is Amazon (DE) wel fijn, daar hebben ze af en toe ook goede deals. Nog even wat betreft een stand, Hori heeft volgens mij een vrij goedkope uitklapbare stand met uitsparing voor de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 19:57
Bliksem B schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 01:11:
[...]

Ik heb gisteravond hier een flink wat over geschreven: Bliksem B in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3"

Van de 11 mensen tot nu toe op GBA-temp hebben 3 personen hun Switch gebricked met een goedkope dongle uit China.

Ik denk dat ik toch maar mijn huidige dock ga ombouwen tot iets kleinere variant. Ik heb geen zin om mijn switch terug te sturen en zonder saves terug te krijgen.
Even terug komend hierop, ik heb een CooV SH350 inderdaad uit China en tot op heden nog geen problemen sinds ik 12 maart de Switch heb geüpdatet naar 5.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 02:30
Honesty schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:55:
Heb je 2x een switch dan? want ook digitaal is prima te delen op 1 switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

bvbal79 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Heb je 2x een switch dan? want ook digitaal is prima te delen op 1 switch
Ja we hebben 2x een switch

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 01:24

Turfschipper

Hup NAC

Er is een Arms playtest demo in de e-shop. Kan je een paar dagen kijken of het wat voor je is. Wil het zelf ook wel eens zien en spelen. Geloof 31 maart tot 3 april of zo.

Hoop dat splatoon dat ook nog een keer krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Turfschipper op 26-03-2018 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik heb die demo gedownload, maar krijg een foutmelding dat hij online niet meer beschikbaar is. Er waren kennelijk tijdslots waarin je die demo kunt spelen en die zijn al voorbij. Op zich wel raar dat ze hem dan nog steeds als demo aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 03-10 14:15
De demo was vorig jaar een aantal dagen te spelen.
Ze hebben in de laatste direct aangekodigd dat we volgend weekend weer een aantal dagen de demo kunnen spelen.

Ik heb vorig jaar de demo gespeeld en daarna weer verwijderd. Ik kan de demo helaas niet meer opnieuw downloaden via de e-shop. Kunnen jullie deze nog wel downloaden? (Het is vaak wel lekker om het alvast te preloaden)

@Turfschipper volgens mij was in de laatste direct ook een Splatoon demo aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

kadoendra schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:08:
Ik heb die demo gedownload, maar krijg een foutmelding dat hij online niet meer beschikbaar is. Er waren kennelijk tijdslots waarin je die demo kunt spelen en die zijn al voorbij. Op zich wel raar dat ze hem dan nog steeds als demo aanbieden.
Het komende tijdslot is van (uit mijn hoofd) 31 maart tot 4 april.

Kijk er zelf ook naar uit omdat ik het concept me erg aanspreekt maar ik niemand in mijn directe omgeving ken die het spel bezit. Een demo van dit spel is een echte meerwaarde of het daadwerkelijk iets voor mij is.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
avec_style schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:15:
De demo was vorig jaar een aantal dagen te spelen.
Ze hebben in de laatste direct aangekodigd dat we volgend weekend weer een aantal dagen de demo kunnen spelen.

Ik heb vorig jaar de demo gespeeld en daarna weer verwijderd. Ik kan de demo helaas niet meer opnieuw downloaden via de e-shop. Kunnen jullie deze nog wel downloaden? (Het is vaak wel lekker om het alvast te preloaden)

@Turfschipper volgens mij was in de laatste direct ook een Splatoon demo aangekondigd.
Als het goed is kun je hem gewoon opnieuw downloaden, ga in de e-shop naar je account info en dan onder re-download (of iets in die buurt, heb mijn switch niet bij de hand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo heeft een aantal trademarks aangevraagd/ververst.

http://www.japanesenintendo.com/post/172263852264

Meest interessante titel hier is Wario Land. Zouden we een nieuwe Wario Land op de Switch gaan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Zeror schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:27:
Meest interessante titel hier is Wario Land. Zouden we een nieuwe Wario Land op de Switch gaan zien?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NdK2eok.png

...voor de 3DS. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik zou dat fantastish vinden, ben wel een fan van de hele wario land serie! Wario Land 4 springt er wat mij betreft uit, de Wii variant was ook goed maar vrij onbekend gebleven heb ik het idee.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Warioland teken ik wel voor :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Zag trouwens vanochtend toen ik m'n Switch aanzette dat er weer een firmware update was (5.0.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Laatst online: 02-10 11:57
Bulk aanbieding bij bol.com. Ook verschillende games in de aanbieding voor de liefhebber.

Had gehoopt dat Zelda in de aanbieding was, maar ik denk dat Bol.com ook doorheeft dat het een goede game is. Die game is echt nooit afgeprijsd :(

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Daar vrees ik ook voor, ja. Maar een Wario Land in 2.5D zoals met de nieuwe Kirby en Donkey Kong Tropical Freeze enzo zou ik best wel graag willen zien op op de Switch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

aDutchCow schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:27:
Bulk aanbieding bij bol.com. Ook verschillende games in de aanbieding voor de liefhebber.

Had gehoopt dat Zelda in de aanbieding was, maar ik denk dat Bol.com ook doorheeft dat het een goede game is. Die game is echt nooit afgeprijsd :(
Volgens mij leveren ze Zelda niet eens direct. Bol.com is erg vervelend daarin omdat ze het niet altijd direct aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38

Dat heeft weinig met Bol te maken. First-party Nintendo titels doen bijna nooit mee met aanbiedingen, tenzij het op de eShop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05

Hou MediaMarkt in de gaten. Ik heb vorig maand met de 3 voor 2 actie Zelda BotW, Super Mario Odessey en Mariokart 8 gekocht voor 115€. Vervolgens Mariokart verkocht voor 45€. Dus uiteindelijk 70€ betaald voor Zelda en Odessey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Tiwazz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:59:
Ik zou dat fantastish vinden, ben wel een fan van de hele wario land serie! Wario Land 4 springt er wat mij betreft uit, de Wii variant was ook goed maar vrij onbekend gebleven heb ik het idee.
Zeker weten, ik heb een aantal goed werkende Virtual Boys en dit spel is echt heeeel goed, wat kort, maar één van de beste Mario/Wario platformers. Zo zonde dat dit spel door zo weinig mensen is te spelen nu. Jammer dat het dan niet voor de Switch zal zijn, maar dit spel gebruikt 3D ook echt en hoort daarom dan thuis op de 3DS als je het mij vraagt.

Als dit natuurlijk is wat het is, kan altijd nog een nieuwe Wario Land zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Zelda zit ook in een pakket op amazon.de
5 spelen voor 150/160 euro

https://www.amazon.de/dp/...ef_=Oct_DLandingS_PC_NA_6

[ Voor 7% gewijzigd door Honesty op 27-03-2018 13:39 ]

Festina lente

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.