[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:25
Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Hebben jullie research gedaan voordat je de switch kocht? En nagedacht over wat nintendo in het verleden gedaan heeft?

- problemen en gebreken in de online service
Wederom......de geschiedenis herhaalt zich......nintendo is bezorgd om de kids en/of eigenwijs en doet haar eigen ding qua online gaming......again het zuigt, je ziet bij de concurrentie dat het beter kan.....maar dit weet je vooraf......mogelijk komt het uiteindelijk goed, maar het zou mij persoonlijk verbazen.
Ik ben wel benieuwd wat de argumentatie is dat dit gedaan wordt omdat Nintendo bezorgt zou zijn om de kinderen (en dan vooral tov de systemen van PSN en Xbox Live). Ik denk dus dat het vooral komt door je tweede optie: Nintendo die stronteigenwijs is. Of optie 3: het systeem zo simpel mogelijk houdt voor Nintendo zelf om de kosten laag te houden. De waarheid ligt waarschijnlijk tussen optie 2 en 3, maar toch iets meer bij optie 3 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:50:
[...]

En soms gaan ze daar weer te ver in, door bij bvb. Splatoon 2 de local coop onspeelbaar te maken, tenzij je met 4 man speelt. Want iedereen heeft altijd precies 3 man op bezoek. 8)7
Huh? Local salmon run kan met 2, 3 of 4 man? Net als elke andere mode trouwens. Online private salmon run kun je ook nog randoms bij zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 19-03-2018 16:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:57
AppieNL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:55:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de argumentatie is dat dit gedaan wordt omdat Nintendo bezorgt zou zijn om de kinderen (en dan vooral tov de systemen van PSN en Xbox Live). Ik denk dus dat het vooral komt door je tweede optie: Nintendo die stronteigenwijs is. Of optie 3: het systeem zo simpel mogelijk houdt voor Nintendo zelf om de kosten laag te houden. De waarheid ligt waarschijnlijk tussen optie 2 en 3, maar toch iets meer bij optie 3 denk ik.
Ze zijn stronteigenwijs, dat kunnen we gerust een feit noemen. Ze zijn ook gek op geld, maar marketingtechnisch is het helemaal niet altijd zo dat de kosten laag houden op termijn rendabel zal blijven en voor een hogere winst zal zorgen in dit specifieke geval. Reken maar dat Nintendo echt wel weet hoe groot online gaming is en hoe veel waarde gamers hechten aan het gemak van een goede online dienstverlening. En dat gamers daar ook graag voor betalen (zie PSN/Live).

Wij betalen liever 60 euro per jaar voor een perfecte dienst, dan 30 euro per jaar voor een online dienst die naar onze maatstaven karig is en niet van alle gemakken voorzien. En dat weet Nintendo echt wel. Eigenwijs, dat zijn ze. En ze komen er altijd weer mee weg. Ik moest ook niets van de Switch weten. Dom achterhaald apparaat vond ik het. En nu zit ik er zowat dagelijks op en staat mijn PS Pro gewoon stof te happen.

Ze kunnen niet mee met Sony en MS en ze willen het ook niet. Een krachtpatser van jewelste neerzetten voor een prijs van > 500,00 gaat gewoon niet werken. Dan zijn er 3 grote spelers die in hetzelfde deel van de markt zitten te graaien. Daarbij is het voor Nintendo's eigen games niet eens nodig, een console met de power van een One X of een Pro of zelfs nog krachtiger.

Nintendo houdt de markt bijzonder en creatief. Niet iedereen vond de 3DS geweldig, of de Wii/WiiU of de Switch. Maar ze blijven innoveren, soms met wat meer succes (Wii) en soms met wat minder succes (WiiU). Ik ben blij dat ze er zijn en blij dat ze eigenwijs zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik vervloek ze zelf vaak zat om domme keuzes. De Switch is verre van perfect en ik vind het jammer dat het apparaat achterloopt qua specs en online dienstverlening. En we moeten kritisch zijn op ze en blijven, alleen dan kunnen ze blijven innoveren, beter worden en vooral blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36
AppieNL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:55:
[...]

Er zijn wat uitzonderingen te verzinnen, maar een groot deel van het game aabod is gericht op kinderen. In het verlengde ervan zijn de online/friend opties ook wat omslachtiger dan bij sony en ms. Ik heb geen bronnen, maar denk dat als je een beetje zoekt dit ook wel in de communcities en pr te vinden is.
Verder speelt eigenwijs absoluut mee, het doet me af een toe een beetje aan apple denken. Maar helemaal eens, at the end of the day willen ze gewoon geld verdienen. En ok voor de wii u is het niet (zo goed) gelukt. Maar de ds en wii vanilla en switch doen het niet ondaardig ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Huh? Local salmon run kan met 2, 3 of 4 man? Net als elke andere mode trouwens. Online private salmon run kun je ook nog randoms bij zoeken.
Jullie bedoelen dan local coop met meerdere Switches? Of echt 'couch co-op' waarbij alleen 1 Switch voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Local Salmon Run kan met 2-3 man, maar dat haal je niet, want spawn rates zijn niet aangepast. Ik heb het met een collega een paar keer geprobeerd, maar dat lukt echt niet. Op een gegeven moment sta je met z'n tweeen 6-7 bosses te ontduiken. Ik heb 700+ Salmon Runs gespeeld, en de runs die vanaf het begin al 2/3 spelers hebben, die lukken meestal niet. Het is soms al moeilijk met 4 man. Vooral als je de wat hogere levels bereikt. Hoe speel je met vrienden en online randos mixed? Die optie heb ik dan gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@Cyrax0508
Mijn vraag was waarom het systeem van Friend codes ipv (veel makkelijker te onthouden) online namen die gekoppeld zijn aan zo'n code (=database opbouwen die dit koppelt=kost geld voor Nintendo) beter/veiliger zou zijn voor kinderen dan de account namen op Xbox Live en PSN?
Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Er zijn wat uitzonderingen te verzinnen, maar een groot deel van het game aabod is gericht op kinderen. In het verlengde ervan zijn de online/friend opties ook wat omslachtiger dan bij sony en ms. Ik heb geen bronnen, maar denk dat als je een beetje zoekt dit ook wel in de communcities en pr te vinden is.
Verder speelt eigenwijs absoluut mee, het doet me af een toe een beetje aan apple denken. Maar helemaal eens, at the end of the day willen ze gewoon geld verdienen. En ok voor de wii u is het niet (zo goed) gelukt. Maar de ds en wii vanilla en switch doen het niet ondaardig ;)
Dat Nintendo's game aanbod voor kinderen is, is geen nieuws. Het ging mij vooral om argumentatie waarom dit online systeem veiliger zou zijn voor kinderen. Vooral als ik kijk naar m'n PSN account die praktisch op slot staat voor iedereen buiten m'n vriendenkring. Nu valt er natuurlijk te zeggen: ja daar gaat een deel van dat abo geld van PSN naar toe, maar dan kom ik dus weer terug op de centjes ipv voor de kindertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Local Salmon Run kan met 2-3 man, maar dat haal je niet, want spawn rates zijn niet aangepast.
Met local salmon run kun je de difficulty aanpassen. Als je met minder dan 4 bent moet je die misschien niet op standje MAX zetten.
Ik heb 700+ Salmon Runs gespeeld, en de runs die vanaf het begin al 2/3 spelers hebben, die lukken meestal niet.
Mij wel, maar ok. Ben wel een keer alleen 't riet ingestuurd en dat was toch net te veel.
Het is soms al moeilijk met 4 man. Vooral als je de wat hogere levels bereikt. Hoe speel je met vrienden en online randos mixed? Die optie heb ik dan gemist.
Online is 't zelfs verplicht. Een lobby beginnen, vrienden erbij en dan starten en er komen rando's bij totdat je 4 man hebt. (Dwz, 1 of 2). Als je lang wacht met het starten echter is er soms niet genoeg tijd om de rando's te vinden en ga je met wat er al was verder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:40:
Ze kunnen niet mee met Sony en MS en ze willen het ook niet. Een krachtpatser van jewelste neerzetten voor een prijs van > 500,00 gaat gewoon niet werken.
Nintendo vs Sony en MS gaat simpelweg niet.

1. Nintendo bedient enkel de gamemarkt. MS en Sony bedienen ook vele andere markten.
2. Nintendo is qua medewerkers en omzet véél kleiner dan MS of Sony.
3. Een Nintendo console even krachtig als bv de XBOX ONE of PS4 zou makkelijk 600 euro kosten (gezien Nintendo consoles niet met verlies verkopen) en zou dan alsnog verslagen worden door de XBOX ONE X en PS4 Pro.
4. Een Nintendo console even krachtig als de XBOX ONE X of PS4 Pro zou makkelijk 700+ euro gaan kosten.
5. Punten 3 en 4 zou de Nintendo console te duur maken voor 99% van de Nintendo doelgroep. Wat mooi is voor de overgebleven 1% natuurlijk, want zij zijn ook de 1% die PS4 / XBOX ONE graphics op de Switch wil 8)7

Als Nintendo de Switch marginaal krachtiger had gemaakt met de revisie van de Terga CPU, was hij een stuk duurder geworden en qua accuduur max 2 uur hebben gehaald.

De Switch is NIET underpowered. De Switch is de meest KRACHTIGE GAME HANDHELD OOIT.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Cyrax0508 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:40:
[...]
En we moeten kritisch zijn op ze en blijven, alleen dan kunnen ze blijven innoveren, beter worden en vooral blijven bestaan.
Ik snap wat je zegt, maar ik hoop dat je niet alleen doelt op de discussie in dit topic, want we kunnen kritisch zijn wat we willen hier, het zal Nintendo aan hun derrière oxideren.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:53:
[...]

3. Een Nintendo console even krachtig als bv de XBOX ONE of PS4 zou makkelijk 600 euro kosten (gezien Nintendo consoles niet met verlies verkopen) en zou dan alsnog verslagen worden door de XBOX ONE X en PS4 Pro.
4. Een Nintendo console even krachtig als de XBOX ONE X of PS4 Pro zou makkelijk 700+ euro gaan kosten.
Uhm, geen idee waar de marge ligt bij de PS4 Pro, maar de marge van de PS4 is al sinds zijn release: koop een spel erbij en hij is winstegevend voor Sony. Dus "makkelijk" 600 euro voor een soortgelijke console van Nintendo? Nee. Als een PS4 sinds 3-4 jaar al winstegevend is voor 460 euro (release adviesprijs+game) met chipjes die in die 3-4 jaar alleen maar goedkoper zijn geworden in de productie en/of door revisies van de console als geheel om de productie kosten te verlagen, kan Nintendo echt niet meer aankomen met een argument "hij moet 600 kosten, want kosten".

Zowel Sony als MS branden zich niet meer sinds de 360 en PS3 aan "cutting edge console hardware" onder kostprijs verkopen en het dan hopen terug te verdienen op de games. Daarom zijn die consoles deze generatie ook niet beter dan een gemiddelde leuke game PC van 6 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AppieNL Maar dan reken je alleen wanneer Nintendo exact een PS4 / XBOX ONE kloon zou maken. In mijn optiek zou dat alleen maar extra reden zijn om geen Nintendo console te kopen. Nee, ik ging uit van een Switch-achtige formfactor. En dan zit je aan de prijzen (en specs) van een hedendaagse iPhone.

Ik speel amper op mijn XBOX ONE of PS4 en vrijwel altijd op mijn Switch (handheld) of op mijn PC. Zelfs mijn Wii U speelde ik voornamelijk op het tabletscherm. Dus een 3e PS4 / XBOX ONE achtige-console? Nee.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ik reken exact een PS4/XBONE kloon, omdat jij dit zegt in je post:
3. Een Nintendo console even krachtig als bv de XBOX ONE of PS4 zou makkelijk 600 euro kosten (gezien Nintendo consoles niet met verlies verkopen)
Als je een Nintendo Switch (dus geen console schrijven in je vorige post) wil met PS4 specs,dan kunnen we nog wel jaartjes wachten voordat uberhaupt technisch kan (en niet je batterij compleet leeg zuigt in 1 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AppieNL Als je een iPhone X neemt, hier een lichtgewicht OS op plaatst, fysieke buttons toevoegd en zo'n 8GB RAM heb je echt wel een grafisch beest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
(jarig!)
@sanderev66 Volgens mij zit je zelf te klagen op mensen die kritiek hebben op de switch, en mensen die over andere consoles beginnen, maar je zit nu al 8 pagina's dit topic vol te plaatsen met onzin discussie, waarbij je elk woord van kritiek op jouw posts voor het gemak maar even totaal negeerde.

Kunnen we niet eens stoppen met console-vergelijkingen en gewoon weer on topic over de switch/games/etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
En hoe lang kan ik dan gamen op 1080p/30fps (of zelfs 60fps)? Uurtje, misschien 2?

Dus voor die tijd zal het stroom verbruik van zo'n leuk 1080p chipje toch nog wel wat naar beneden moeten of je moet er een hele dikke batterij of powerbank bij gaan leveren. Die laatste 2 lijkt me niet echt bedoeling bij een handheld/console.

Was er vroeger niet de Lynx ten tijden van de Gameboy? 16bit (of toch 8 bit?) gameboy wonder met kleur, hield het 2 uur uit of zo?

Edit: of misschien moet ik @Inverted_World's advies maar opvolgen, want een antwoord op mijn online platform vraag lijk ik ook niet te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 19-03-2018 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:17
Als ik het hier zo een beetje lees, waarom hebben sommige mensen überhaupt een switch gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Eerlijk gezegd, ik heb er nog geen 1 :+ (waarschijnlijk richting de kerst)

Maar zodra ik hem koop is dat toch niet om online te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AppieNL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:25:
En hoe lang kan ik dan gamen op 1080p/30fps (of zelfs 60fps)? Uurtje, misschien 2?
Hoe bedoel je dat? Je bedoeld met de Switch in handheld modus? Zo ja, dan kan je niet op 1080p spelen; de Switch schakelt dan naar 720p. 1080p kan alleen wanneer de console in docked mode zit. :)
Dus voor die tijd zal het stroom verbruik van zo'n leuk 1080p chipje toch nog wel wat naar beneden moeten of je moet er een hele dikke batterij of powerbank bij gaan leveren. Die laatste 2 lijkt me niet echt bedoeling bij een handheld/console.
Ik vraag me af of het veel meerwaarde heeft, 1080p op zo'n klein scherm, dat zul je nauwelijks gaan merken, denk ik zo.
AppieNL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:08:
Ik reken exact een PS4/XBONE kloon, omdat jij dit zegt in je post:

Als je een Nintendo Switch (dus geen console schrijven in je vorige post) wil met PS4 specs,dan kunnen we nog wel jaartjes wachten voordat uberhaupt technisch kan (en niet je batterij compleet leeg zuigt in 1 uur)
De Switch is een hybrid tussen handheld en console, ik begrijp je punt niet zo verder. Wat dat betreft vind ik het ook wat kort door de bocht om te zeggen dat de Switch de krachtigste handheld ooit is, aangezien de Switch eigenlijk een nieuwe 'categorie' heeft geïntroduceerd.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2018 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
@CH4OS
Even context voordat je dingen gaat quoten, alles waar je op reageert was een reactie op @sanderev66

Die praat over een Nintendo console met PS4 specs, vervolgens een Switch met PS4 specs, daar reageer ik op.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 19-03-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AppieNL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:16:
@CH4OS
Even context voordat je dingen gaat quoten, alles waar je op reageert was een reactie op @sanderev66

Die praat over een Nintendo console met PS4 specs, vervolgens een Switch met PS4 specs, daar reageer ik op.
Ah, ik dacht dat je een serieuze vraag had. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:14
sderooij schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:28:
Als ik het hier zo een beetje lees, waarom hebben sommige mensen überhaupt een switch gekocht?
Om zowel onderweg als thuis te kunnen gamen. En dat Nintendo steeds met iets unieks kom.

En voor de exclusieve games dat uitkomt voor deze leuke console.

Uiteraard zijn er nog dingen dat ik mis, maar denk dat op langer termijn zal ingevuld komen.

Wat ik zoal zou willen?
  • Betere manier van vrienden toevoegen. Ik opteer voor gebruikersnaam i.p.v. cijfers
  • Virtual Console denk hierbij aan uiteraard ook aan GameCube en Wii
  • Achievement systeem
  • Chat functie zonder gebruik te maken van smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:43
Omdat het een leuke console is, maar dat hoeft toch niet betekenen dat we niet mogen discussiëren over verbeteringen en minpunten van een product.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 00:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Holy crap, heb al een poosje niet meer in dit topic gekeken, maar nu weet ik ook weer waarom. Kan het ook misschien gewoon over games gaan, op een gezellige manier? d:)b

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Foutje geweest. dacht echt dat het een top ding was.. maar door de waardeloze lage resolutie, poor battery, slechte bouwkwaliteit, waardeloze joycons, kromme dock en switch loslatende schermen en noem het allemaal maar op had ik mijn geld beter in de plee kunnen gooien en door kunnen spoelen.

Spellen op 360p draaien in een dynamische resolutie, gewoon omdat het ding een waardeloze chip van enkele jaren terug erin heeft zitten...

Om nog maar niet te spreken van het friendsystem wat echt om te huilen is. Je kunt verdomme niet eens chatten met elkaar.
voice chat jeuj laten we een app op de smartphone maken zodat je lekker kunt gaan lopen kutten met een smartphone en een kabel naar je switch om het geluid van beide tegelijk te kunnen horen

[ Voor 31% gewijzigd door sygys op 19-03-2018 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Nintendo vs Sony en MS gaat simpelweg niet.

1. Nintendo bedient enkel de gamemarkt. MS en Sony bedienen ook vele andere markten.
2. Nintendo is qua medewerkers en omzet véél kleiner dan MS of Sony.
5. Punten 3 en 4 zou de Nintendo console te duur maken voor 99% van de Nintendo doelgroep. Wat mooi is voor de overgebleven 1% natuurlijk, want zij zijn ook de 1% die PS4 / XBOX ONE graphics op de Switch wil 8)7

Als Nintendo de Switch marginaal krachtiger had gemaakt met de revisie van de Terga CPU, was hij een stuk duurder geworden en qua accuduur max 2 uur hebben gehaald.

De Switch is NIET underpowered. De Switch is de meest KRACHTIGE GAME HANDHELD OOIT.
Je quote mij, maar ik zeg praktisch hetzelfde. Hoewel 700 euro wat overdreven is imo. Nintendo wil niet in dezelfde vijver vissen en dat is maar goed ook.

Ik zou wel 1 console willen, want er bestaat geen console die mij in al mijn behoeften voorziet. Ik wil ook een RDR2 in 4k spelen, maar ook Zelda en Mario. Helaas kan dat niet in 1 apparaat.

De innovatie en juist het volgen van hun eigen weg is waar ik van houd. Ja, ze hebben schijt aan de consument. Gelukkig maar, want daarom zijn ze innovatief. Ze hadden niet meer bestaan zonder de kracht van hun ip's en hun eigenwijs gedrag.

Een console zo zwak als de Switch (en hij is zwak naar de maatstaven van nu) op de markt durven te zetten is puur lef en schijt hebben. Zeker na de WiiU en het fiasco daarvan. Als ze falen, dan doen ze dat iig met hun eigen koers. Het zijn geen volgers en daarom gun ik ze het succes.

Ga maar na... Handheld gaming zou dood zijn, tablets en smartphones zijn het nieuwe gamen. En dan met een Switch komen en nog scoren ook.

Is de Switch flawless? Hell no. Gebruiksvriendelijk zou hij 10 jaar terug al niet meer zijn. Online gewoon brak, geen apps en ga maar door. Vind ik oprecht jammer. Maar als gaming apparaat is het een geweldig ding. Want ik kan ook gamen als mijn vriendin tv kijkt. Zonder veel concessies kan ik dezelfde game op de Switch spelen. Love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Cyrax0508 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:45:
[...]

Je quote mij, maar ik zeg praktisch hetzelfde. Hoewel 700 euro wat overdreven is imo. Nintendo wil niet in dezelfde vijver vissen en dat is maar goed ook.

Ik zou wel 1 console willen, want er bestaat geen console die mij in al mijn behoeften voorziet. Ik wil ook een RDR2 in 4k spelen, maar ook Zelda en Mario.

De innovatie en juist het volgen van hun eigen weg is waar ik van houd. Ja, ze hebben schijt aan de consument. Gelukkig maar, want daarom zijn ze innovatief. Ze hadden niet meer bestaan zonder de kracht van hun ip's en hun eigenwijs gedrag.

Een console zo zwak als de Switch (en hij is zwak naar de maatstaven van nu) op de markt durven te zetten is puur lef en schijt hebben. Zeker na de WiiU en het fiasco daarvan. Als ze falen, dan doen ze dat iig met hun eigen koers. Het zijn geen volgers en daarom gun ik ze het succes.

Ga maar na... Handheld gaming zou dood zijn, tablets en smartphones zijn het nieuwe gamen. En dan met een Switch komen en nog scoren ook.

Is de Switch flawless? Hell no. Gebruiksvriendelijk zou hij 10 jaar terug al niet meer zijn. Online gewoon brak, geen apps en ga maar door. Vind ik oprecht jammer. Maar als gaming apparaat is het een geweldig ding. Want ik kan ook gamen als mijn vriendin tv kijkt. Zonder veel concessies kan ik dezelfde game op de Switch spelen. Love it.
Wat is er precies innovatief aan de switch? het draait oude hardware en nieuw is het concept zeker niet. De vita deed het jaren eerder al... Ze hebben geluk dat ze een grote oude fanbase hebben anders was het al lang gedaan.

We hebben een tweakers Nintendo discord app met allemaal switch gebruikers. ik denk dat er geen 1 van hun onder de 35 jaar is. Allemaal fans vana de nes. Jong publiek koopt de switch niet. Het kan gewoon niet mee in 2018. Het is echt de gun factor die ze momenteel op de been houdt

[ Voor 7% gewijzigd door sygys op 19-03-2018 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sygys schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:47:
[...]

Wat is er precies innovatief aan de switch? het draait oude hardware en nieuw is het concept zeker niet. De vita deed het jaren eerder al... Ze hebben geluk dat ze een grote oude fanbase hebben anders was het al lang gedaan.
Vita heeft genoeg flaws. Mede door het momentum en de prijs. Relatief een dure console als je het vergelijkt en moet eerlijk zeggen dat de games echt heel erg hit or miss zijn. Daarnaast functies die niet goed zijn uitgewerkt of raar werken zoals het gyroscoop gedeelte of het 2e touchscreen.

Belangrijkste is toch de toegankelijkheid en de games die je erop kan spelen. Kracht is echt niet alles en zeker bij iets van Nintendo. Het is het totaalpakket wat Nintendo echt veel beter voor elkaar heeft als je het vergelijkt met een Vita.

daarnaast is de PSVita gewoon echt niet een fijne console om lang mee te spelen
We hebben een tweakers Nintendo discord app met allemaal switch gebruikers. ik denk dat er geen 1 van hun onder de 35 jaar is. Allemaal fans vana de nes. Jong publiek koopt de switch niet. Het kan gewoon niet mee in 2018. Het is echt de gun factor die ze momenteel op de been houdt
Nee, ik gebruik geen Discord maar ben onder de 30. Heb een Vita, Switch, PSP, (3)DS :> Om maar iets aan te geven.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
[...]

Wat is er precies innovatief aan de switch? het draait oude hardware en nieuw is het concept zeker niet. De vita deed het jaren eerder al... Ze hebben geluk dat ze een grote oude fanbase hebben anders was het al lang gedaan
De Vita was geen hybride console. Daarbij werkte het niet soepel en was het een gimmick zonder lang leven. Het idee was er idd al, en Nintendo was zo innovatief om het te perfectioneren en maakte de eerste echte hybride console.

Daarbij is zowat alles in de industrie al eens gedaan of verzonnen. Maar niet vaak perfect uigevoerd.

Vwb het tweede deel van je post: kan ik niet serieus nemen, sorry. De gunfactor? Alleen oude gamers? Nostalgie? Voor een console met de naam kiddie te zijn is dat een...tja, aparte stelling zal ik maar stellen. Kijk eens naar de games van de Switch. In een jaar tijd staan er twee games in de top 5 of all times. Dat is echt niet vanwege nostalgie, maar kwaliteit. Er is een markt voor Nintendo en haar games. Zeggen dat dat met de gunfactor te maksn heeft is een vreemde stelling.

[ Voor 53% gewijzigd door Cyrax0508 op 19-03-2018 21:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:57
De mensen die zitten te klagen over de specs van de Switch, mogen me toch even uitleggen welke SoC er krachtiger is die werkt met een verbruik van max 7.5W mobiel zonder te throttlen, en een kostprijs heeft zodat die - inclusief controllers die ~60 euro kosten om te maken, actieve koeling, en een USB-C gebaseerd docking station - met winst verkocht kan worden rond de €300. Niet zo eenvoudig als het lijkt. Smartphones met een Snapdragon 820 of beter vind je ook niet veel goedkoper, en die hebben al die randapparatuur niet.

Serieus: Tegra X1 is misschien tech van 2015, maar kan dus nog goed mee met de mobiele markt in die prijsrange. Nintendo heeft met een hybride toestel concessies moeten doen, en ze hebben duidelijk de markt goed ingeschat want het verkoopt. Dat men heeft gekozen voor een device dat volledig focust op games en niet probeert te concurreren met de smartphones en tablets van deze wereld, heeft duidelijk zowel voor- als nadelen.

Ik ben zelf heel blij met het ding, want het doet precies waar Nintendo goed in is: de focus op hun eigen games leggen. Ondertussen lijkt het er ook op dat een deel van de third parties heel goed kan boeren op het platform. Dit maakt het een goede basis waar Nintendo alleen maar op kan verbeteren.

Dat de online UI 4 jaar achter staat op de concurrentie, weerhoudt mensen er blijkbaar toch niet van om Splatoon en Mario Kart online te spelen. Nintendo verdient zeker kritiek op hun veel te voorzichtige en langzame inhaalbeweging op dat vlak, en op hun onbegrijpelijke beslissing om back-ups praktisch onmogelijk te maken, maar laten we de hyperbolische uitspraken laten voor wat ze zijn en ondertussen plezier hebben met wat we wel hebben. Ik zie het punt er niet van in om in dit topic in cirkelredeneringen te blijven klagen over aspecten die niet op één dag tijd zullen veranderen, of Nintendo's keuzes blind te verdedigen, als daar (toch door sommigen) geen constructief gesprek rond gehouden kan worden.

Morgen krijgen we een nieuwe Indie showcase, wat zijn de verwachtingen ervoor? Ik hoop op wat release dates (Hollow Knight! Wargroove!) en wat nieuwe aankondigingen. Gisteren nog las ik bijvoorbeeld dat de developers van Everspace, een space-dogfighter met roguelike elementen, een Switch poort aan het overwegen zijn. Ook nu dat GameMaker 2.0 Switch ondersteunt, kunnen we meer games die daarop gebouwd zijn verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Mijn grootste dromen voor de Switch qua Indies/semi-indies zijn toch wel Planet Coaster (never gonna happen, desnoods grafisch enorm teruggeschaald), Cities Skylines, Euro Truck Simulator 2 (inclusief alle expansions) en Tower Unite. Golf With Your Friends zou ook een enorme hit kunnen worden als je het split screen met 2 player losse JoyCons kunt spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:27:

Morgen krijgen we een nieuwe Indie showcase, wat zijn de verwachtingen ervoor? Ik hoop op wat release dates (Hollow Knight! Wargroove!) en wat nieuwe aankondigingen. Gisteren nog las ik bijvoorbeeld dat de developers van Everspace, een space-dogfighter met roguelike elementen, een Switch poort aan het overwegen zijn. Ook nu dat GameMaker 2.0 Switch ondersteunt, kunnen we meer games die daarop gebouwd zijn verwachten.
Wargroove zou heel erg welkom zijn, ik kan niet wachten voor die "Advance Wars"-esque game. Verder idd wat nieuwe aankondigen al heb ik voorlopig nog wel even genoeg te spelen op de Switch :)

@msnguy Planet Coaster zou idd leuk zijn en vooral in handheld modus. Maar of je dat lekker kan draaien op de Switch? Ik heb er twijfels in.

Zelf zou ik wel eens de release datum van Bloodstained: Rituals of the Night willen zien. Gezien ik die al gebacked heb op kickstarter.

In ander nieuws, als er nog mensen zijn die Lost Sphear willen kopen. Hij is nu met 30% korting in de eShop tot donderdag. €34,99 ipv €49,99. I am Setsuna is tevens met 50% korting verkrijgbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Hoe laat wordt de nindies direct online gezet morgen? Ben benieuwd, misschien zit er wel iets verrassends bij.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Om 17:00 begint de Showcase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:55:
[...]

Zelf zou ik wel eens de release datum van Bloodstained: Rituals of the Night willen zien. Gezien ik die al gebacked heb op kickstarter.
Net las ik dit artikel op Nintendolife:
http://www.nintendolife.c...e_date_announcement_plans

twitter:
@SwordOrWhip . 17 maart . Hello everyone! Two quick corrections from the panel from today: We will be localizing voice acting into two languages: English and Japanese. Also, we will be announcing the release date for the Alpha Backer Demo in the March Kickstarter update, not April's.

We'll also be talking about the actual game's release date in the March Kickstarter update.
Deze kickstarter updates komen meestal aan het einde van de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:07
Het zou fantastisch zijn als Ni No Kuni 1 en dan binnenkort 2 naar de Switch geport worden. Het zijn niet de allergrootste en graphics allerbeste games. Maar dat zou wel top zijn. En hopelijk ook Dragon Quest. Dat zijn toch ook de games die ik wil spelen op een Switch. Op de bank, onderweg, geen internet en online. Gewoon goede RPGs om uren in te duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 03-10 00:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Oe, sign me up voor Ni No Kuni 1! Geweldige game met een supersfeertje en (grafische) stijl.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Dubrillion schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:32:En hopelijk ook Dragon Quest. Dat zijn toch ook de games die ik wil spelen op een Switch. Op de bank, onderweg, geen internet en online. Gewoon goede RPGs om uren in te duiken
DQ XI is aangekondigd voor Switch, maar lijkt in een of ander developer hell te zitten. Een Westerse release is ook aangekondigd maar heeft nog steeds geen release datum. Het vermoeden is dat ze wachten met een Westerse release tot deze af is, maar met Square-Enix weet je nooit. Ondertussen kijk ik uit naar Octopath Traveler een een aankondiging voor de nieuwe Tales game. Ook komt Pillars of Eternity 2 blijkbaar naar Switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
[...]

Ja, en ver daarvoor had Nintendo de Super Gameboy al, kon je Gameboy games gewoon op je Super NES spelen op TV. De Vita doet echt *niks* (zelfs geen games spelen, want die *zijn* er niet).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:32:
Het zou fantastisch zijn als Ni No Kuni 1 en dan binnenkort 2 naar de Switch geport worden.
Ni No Kuni 1 was een DS spel, dus dat moet makkelijk kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 03-10 12:07
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:51:
[...]

Ni No Kuni 1 was een DS spel, dus dat moet makkelijk kunnen :+
De ''echte'' Ni No Kuni was een PS3 spel. Toevallig 2 weken geleden weer eens opgestart om in de sfeer voor deel 2 te komen. Gelukkig is het bijna Vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Oh, de developers van Hollow Knight hebben een update gepost op Twitter. Ze worden vanavond niet gefeatured maar zullen later deze week een release datum bekend maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:11:
[...]

De ''echte'' Ni No Kuni was een PS3 spel. Toevallig 2 weken geleden weer eens opgestart om in de sfeer voor deel 2 te komen. Gelukkig is het bijna Vrijdag
Origineel was op de DS, maar zelfs een PS3 spel moet te doen zijn voor de Switch IMHO ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 08:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gemakkelijk wisselen tussen console/handheld-modus, en het concept van de detachable controllers. Het is een prettige gebruikerservaring, gebundeld met Nintendo IPs. Dit was met de Wii U totaal niet het geval. De tablet kon maar een paar meter van het apparaat af gebruikt worden, en streamde in slechte kwaliteit 480p gameplay over iets als Bluetooth, of een eigen variant van Nintendo.
Nou ja, dat is natuurlijk confirmation bias. Je gaat naar Tweakers, waar sowieso weinig kinderen zitten, verdunt het publiek aanzienlijk door alleen de Discord-gebruikers te noemen, en trekt een conclusie. Er zitten sowieso twintigers in dit topic (incl. mijzelf) dus daar gaat je theorie al :p ook heb ik al kinderen in de trein gezien met het apparaat, en ook tieners op YouTube die Let's Plays doen en unboxings vorig jaar. Volgens mij zijn hier ook mensen die benoemd hebben het met hun kinderen te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:02:
en streamde in slechte kwaliteit 480p gameplay over iets als Bluetooth, of een eigen variant van Nintendo.
Aangepaste Miracast met een lagere latency dan de meeste TVs.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, interessant om te lezen! Ging mij ook niet over latency, maar meer dat de kwaliteit heel veel "jpeg" artifacts had en flets was, vooral bij rode kleuren erg merkbaar in de lava-levels van bvb Hyrule Warriors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:48

StrongArmLance

Endless flow

He, ik wil graag mijn GC controllers gaan gebruiken met de switch. Is een officiele Wii U adapter dan aanbevolen of is een ander even prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:02:
Nou ja, dat is natuurlijk confirmation bias. Je gaat naar Tweakers, waar sowieso weinig kinderen zitten, verdunt het publiek aanzienlijk door alleen de Discord-gebruikers te noemen, en trekt een conclusie. Er zitten sowieso twintigers in dit topic (incl. mijzelf) dus daar gaat je theorie al :p ook heb ik al kinderen in de trein gezien met het apparaat, en ook tieners op YouTube die Let's Plays doen en unboxings vorig jaar. Volgens mij zijn hier ook mensen die benoemd hebben het met hun kinderen te spelen.
Ik speel idd af en toe met de kids op de switch. Maar voornamelijk spelen ze zelf, en dan vooral zelda. Mijn dochter vond kirby (de demo) ook erg leuk, en als het aan hun ligt mag ik liever gister dan vandaag zorgen dat we ook arms, snipperclips en mario O krijgen, en vast nog wel wat andere games ook.

Dat gezegd hebbende spelen ze (echter vooral mijn zoon) ook graag op de ps4 en ook Roblox en minecraft op pc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrongArmLance schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:49:
He, ik wil graag mijn GC controllers gaan gebruiken met de switch. Is een officiele Wii U adapter dan aanbevolen of is een ander even prima?
Mayflash Adapter en de officiele werken allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:23

Dennis de Vries

Redacteur
Nindies Showcase begint over een uur jongens!

YouTube: Nindies Showcase Spring 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Nintendo has announced a massive spring sale for Europe that’s set to go live later this week. Over 140 games will be discounted across Switch, 3DS, and Wii U.
Zie https://www.resetera.com/...h-switch-wii-u-3ds.30773/ voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 11:42
Oeh :*) ik was eigenlijk niet zo geïnteresseerd in Xenoblade omdat de recensies erg verdeelt zijn maar voor €27 is het denk ik een poging waard.

EDIT: nvm.... dit is Xenoblade Chronicles.. niet deel 2 voor de switch. |:( Misschien, met een beetje geluk komt Xenoblade 2 alsnog in de aanbieding.

[ Voor 16% gewijzigd door kanvua op 20-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Laatst online: 02-10 11:57
Stiekem hoop ik dat BOTW in de aanbieding komt. 60 euro vind ik net iets teveel :P

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 16:19

PBP

Lumines Remastered komt naar de Switch! Toffe game voor PSP destijds.

[ Voor 16% gewijzigd door PBP op 20-03-2018 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Banner Saga 1, 2 en 3 komen ook!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
Leuk om vooral nieuwe aankondigingen te zien, het snelle formaat maakt het wel lastiger om een eerste indruk te vormen. Erg blij met Mark Of The Ninja, topspel!

Lijstje:

- The Banner Saga 1 + 2 (Soon)
- Lumines Remastered (Spring 2018) - Trailer
- Garage (10/05/2018) - Full reveal trailer
- Reigns Kings and Queens (Spring 2018)
- Light Fall (Spring 2018) - Teaser Trailer
- West of Loathing (Spring 2018)
- Poda The Messenger (Summer 2018)
- Bad North (Summer 2018) - Teaser Trailer
- Bomb Chicken (Summer 2018)
- Just Shapes & Beats (Summer 2018)
- The Banner Saga 3 (Summer 2018)
- Fantasy Strike (Summer 2018)
- Mark of the Ninja Remastered (Fall 2018)
- Pool Panic (Later 2018)

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 20-03-2018 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:23

Dennis de Vries

Redacteur
Ik had echt iets over Terraria, Dead Cells, Wargroove, Moonlighter, of Hollow Knight verwacht. Ik weet dat je maar beter niks kan verwachten van dit soort Nintendo video's, maar ik vond hem echt ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Dennis de Vries schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:20:
Ik had echt iets over Terraria, Dead Cells, Wargroove, Moonlighter, of Hollow Knight verwacht. Ik weet dat je maar beter niks mag verwachten van dit soort Nintendo video's, maar ik vond hem echt ruk.
Heel raar inderdaad!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 15:32

Desperado112

Mokum

Misschien ligt het aan mij maar in vindt al die Nindies vage games.
wellicht is het de leeftijd (37) dat dit soort games mij niet kunnen boeien.

meer mensen die er zo over denken?

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Desperado112 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:24:

gr
Martijn
Nee.

Onafhankelijke ontwikkelaars zijn nog noot zo belangrijk geweest voor de gameindustrie als nu. Juist oudere gamers snappen over het algemeen dat games meer zouden moeten zijn dan Call of Duty, Halo, Overwatch.

Daarom zijn er games als Thimbleweed Park, Journey, Flower, en nog talloze andere toppers. Om de sfeer van het gamen van vroeger terug te brengen (Thimbleweed bijv) of gewoon om te laten zien dat games ook een kunstvorm zijn (Journey).

En ja ik geniet ook van Overwatch. Maar onderschat nooit het belang van kleine ontwikkelaars die games maken omdat het *leuk* is en niet alleen omdat het veel geld moet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 15:32

Desperado112

Mokum

DigitalExcorcist schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:38:
[...]

Nee.

Onafhankelijke ontwikkelaars zijn nog noot zo belangrijk geweest voor de gameindustrie als nu. Juist oudere gamers snappen over het algemeen dat games meer zouden moeten zijn dan Call of Duty, Halo, Overwatch.

Daarom zijn er games als Thimbleweed Park, Journey, Flower, en nog talloze andere toppers. Om de sfeer van het gamen van vroeger terug te brengen (Thimbleweed bijv) of gewoon om te laten zien dat games ook een kunstvorm zijn (Journey).

En ja ik geniet ook van Overwatch. Maar onderschat nooit het belang van kleine ontwikkelaars die games maken omdat het *leuk* is en niet alleen omdat het veel geld moet opbrengen.
Ben het helemaal met je eens betreffende de opmerking over onofhankelijke gameontwikkelaars.
Het is alleen zo dat de games mij niet zo aanspreken op een of andere manier, het zal dus aan mij liggen.
Ik juich het alleen maar toe dat die kleinere ontwikkelaars leuke games ontwikkelen, maar helaas hebben ze mij nog niet kunnen bekoren. wellicht dat dit in de toekomst nog een keer gaat gebeuren.

bedankt voor je reactie

gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik had echt iets over Terraria, Dead Cells, Wargroove, Moonlighter, of Hollow Knight verwacht. Ik weet dat je maar beter niks mag verwachten van dit soort Nintendo video's, maar ik vond hem echt ruk.
Terraria is druk bezig met het van de grond opbouwen van de fundering van de consoleversie die daarna nog naar Switch geport moet worden. Ik verwacht daar het komende halfjaar geen nieuws meer van. Bron.

Hollow Knight zat niet in deze Nindies Showcase maar er is deze week blijkbaar wel nieuws. Bron.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
kanvua schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Oeh :*) ik was eigenlijk niet zo geïnteresseerd in Xenoblade omdat de recensies erg verdeelt zijn maar voor €27 is het denk ik een poging waard.

EDIT: nvm.... dit is Xenoblade Chronicles.. niet deel 2 voor de switch. |:( Misschien, met een beetje geluk komt Xenoblade 2 alsnog in de aanbieding.
Nice, ik zat al te wachten op een aanbieding van Doom!

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery

Moeilijk om op te antwoorden zonder te weten wat jouw persoonlijke game smaak is, maar elke game is "vaag" tot je er meer info over vindt of het zelf speelt. Indie games is geen genre, maar een overkoepelende term voor games van onafhankelijke developers, die enorm divers zijn in kwaliteit, genre, budget, ...

Dus neen? Ik vind misschien sommige indie games 'vaag' omdat niet elk genre mijn ding is, maar er zitten ook een hoop pareltjes tussen. Een kans dus om wat nieuwe dingen te leren kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze presentaties zijn altijd redelijk kort, voorheen waren ze zelfs nog korter en zaten ze in Directs verwerkt. Hij zijn meer "highlights", dus voornamelijk nieuwe aankondigingen. Maar ja, echt geweldig was het niet. Maar er komt vrij snel meer info, iig over Hollow Knight en Bloodstained (zoals ik al aangaf)

Meestal zie je bij Nindies video's dat er losse aankondigen van verschillende games komen, dit lijkt nu dus ook weer het geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Te veel tijd hieraan besteed... _o-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zjCeFpWsonMJtmcU7Gtn2oJd/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
(jarig!)
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:38:
[...]

Nee.

Hij zegt toch ook niet dat het niet belangrijk is? Hij zegt dat hij het vage games vind. Ik vind zelf de meeste indie-nintendo games ook maar gare spellen die het geld niet waard zijn. Een enkele uitzondering. Zo ook op de PC / Steam, ik heb relatief wat indie games, maar er zijn maar een paar pareltjes tussen een hele hoop easy-money bagger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

gr
Martijn
Ik heb ook niets met die games. Ik snap dat die markt interessant kan zijn voor kleine developers, maar ik persoonlijk zit daar niet op te wachten. Ik hoop echt op een sh*tload aan grote titels van gevestigde ontwikkelaars. Liever 10 "grote" games van 60 euro dan 100en "smartphone spelletjes" van een paar euro.

Maar misschien ligt het ook aan mijn 37+ leeftijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
jabberwock schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Ik heb ook niets met die games. Ik snap dat die markt interessant kan zijn voor kleine developers, maar ik persoonlijk zit daar niet op te wachten. Ik hoop echt op een sh*tload aan grote titels van gevestigde ontwikkelaars. Liever 10 "grote" games van 60 euro dan 100en "smartphone spelletjes" van een paar euro.

Maar misschien ligt het ook aan mijn 37+ leeftijd ;-)
Je mist wel erg veel goede games trouwens voor bijvoorbeeld de Switch:
Rocket League, Poly Bridge, Yooka-Laylee, Stardew Valley, Golf Story, Snipper clips Plus en overcooked. En nog veel meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Laatst online: 21-09 19:55
aDutchCow schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:47:
Stiekem hoop ik dat BOTW in de aanbieding komt. 60 euro vind ik net iets teveel :P
Of je koopt hem voor 40 euro van de v&a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 23:38
Godsamme. Kom ik terug van een tergend slecht concert en dan krijg je deze Nindieshit.

Ben echt een liefhebber van indiegames, maar behalve Banner Saga 3 zat er helemaal niks bij wat me ook maar enigszins boeit.

Mark of the Ninja is goed, maar die heb ik echt jaren geleden bij Plus gehad en wat moet je daar nou aan remasteren?

Reigns of King werkt perfect op de telefoon en kost ook bijna niks. Zal op de Switch alleen maar meer kosten.

Jammer dat we niks van de games horen die we op de vorige Nindies hebben gezien. Waar blijft Wargroove bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik vond er nog best leuke games bij zitten, voor mij de volgende:

Lumines (!!!)
Bomb Chicken
The messenger
Bad North
Just shape and beats

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Had de Switch gekocht voor Mario Kart om met mijn zoontje te spelen.
Ik vind het een geweldig apparaat. Speel meestal op de TV of in handheld wanneer mijn vrouw Netflix kijkt. Gaat ze naar bed, even Switchen naar de TV. Echt top.
Daarnaast ook Mario en Zelda. Mario ook echt weer heel leuk. Net als op de N64 toen deze uit kwam. Ben 40 :)
Zelda kom ik niet echt in, vond ik vroeger wel echt heel leuk. Komt denk ik door Xenoblades, dat is echt mijn spel. Helemaal geweldig.
Mijn PS4 met VR staat stof te happen of Netflix te draaien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jabberwock schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Liever 10 "grote" games van 60 euro dan 100en "smartphone spelletjes" van een paar euro.
Je realiseert je dat er nog meer gradaties zijn dan BotW aan de ene kant en Candy Crush Saga aan de andere? Indies zijn vrijwel nooit zo enorm spannend dat ze zich met een AAA-titel kunnen meten (en toch zijn die er ook) maar ze allemaal denigrerend onderbrengen onder dezelfde categorie als Candy Crush gaat wel wat ver.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

Baal van capcom. Wil ultra sf iv op de Switch. Dat heb ik liever dan die collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Behalve de showcase games zijn gisteren ook Hyper Light Drifter (Summer 2018), Nidhogg 2 (2018) en Crashlands aangekondigd. De drie zijn allemaal gebaseerd op de GameMaker engine die tot voor kort niet compatibel was met de Switch.

Hyper Light Drifter en Nidhogg komen er hier waarschijnlijk wel in, de eerste heb ik helaas nooit gekocht op PC, de tweede is een erg vermakelijke local multiplayer fighter.
Beakzz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:45:Mark of the Ninja is goed, maar die heb ik echt jaren geleden bij Plus gehad en wat moet je daar nou aan remasteren?
Als de DLC en wat extra levels erin zitten wordt het misschien wel verleidelijk om te double dippen, maar ik volg je wel in het remaster verhaal. Veel mensen hebben die game echter niet gespeeld denk ik.
Jammer dat we niks van de games horen die we op de vorige Nindies hebben gezien. Waar blijft Wargroove bv?
Wargroove staat momenteel gepland voor de tweede helft van het jaar. Gezien het spel speelbaar is op EGX Rezzed in april, hoop ik dat het eerder zomer gaat zijn dan laat 2018, maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:30

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Als ik nog een aanrader mag geven: Sky Force Reloaded.
Mijn broertje kwam pas op visite en gaf die als tip.
Het is een vertical shooter die je co-op kan spelen.

De levels zijn ijzer sterk waardoor het grindy-aspect te vergeven is. (je moet namelijk eerdere levels op een hogere niveau zodat je later levels kan unlocken).

Ik kan dit spel volledig aanraden ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Inderdaad een fijne game. Ik heb hem alleen al 2x gekocht. Het is wel ff mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Welke game is dat? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:52:
Had de Switch gekocht voor Mario Kart om met mijn zoontje te spelen.
Ik vind het een geweldig apparaat. Speel meestal op de TV of in handheld wanneer mijn vrouw Netflix kijkt. Gaat ze naar bed, even Switchen naar de TV. Echt top.
Daarnaast ook Mario en Zelda. Mario ook echt weer heel leuk. Net als op de N64 toen deze uit kwam. Ben 40 :)
Zelda kom ik niet echt in, vond ik vroeger wel echt heel leuk. Komt denk ik door Xenoblades, dat is echt mijn spel. Helemaal geweldig.
Mijn PS4 met VR staat stof te happen of Netflix te draaien :)
Dat laatste herken ik ook wel. Hoewel m'n vrouw nu vooral veel bezig is met Xenoblade en ik dus tijdelijk "verbannen" ben naar de PS4 (desnoods met PS VR, dan hoeft ze niet mee te kijken met Bloodborne en zo). Nu heb ik alle consoles hier wel staan, dus keuze zat - maar een 2e Switch zou op z'n tijd ook geen overbodige luxe zijn merk ik nu. Zelf ben ik nog met Xenoblade bezig, maar ook met Overwatch, Bloodborne, Skyrim op de Switch - teveel keus, te weinig tijd. En dan heb ik nog een backlog op de PS4 waar je U tegen zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Laatst online: 02-10 11:57
Kraanmachinist schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:57:
[...]

Of je koopt hem voor 40 euro van de v&a
Dan moet je nogal snel zijn omdat daar meer mensen op zitten te loeren :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

NMe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 01:17:
[...]

Je realiseert je dat er nog meer gradaties zijn dan BotW aan de ene kant en Candy Crush Saga aan de andere? Indies zijn vrijwel nooit zo enorm spannend dat ze zich met een AAA-titel kunnen meten (en toch zijn die er ook) maar ze allemaal denigrerend onderbrengen onder dezelfde categorie als Candy Crush gaat wel wat ver.
Dat realiseer ik me zeker. Dat is precies ook mijn grootste "ding" tegen de opkomende indie markt voor games. En natuurlijk snap ik dat ze niet in dezelfde categorie gezet kunnen worden, maar dat is wel mijn gevoel erbij.

Echt, ik kijk dagelijks in de store en regelmatig bekijk ik gameplay filmpjes van diverse indiegames. Maar tot nu toe is er werkelijk niet 1 waar ik van dacht dat ik die moest aanschaffen. Hetzelfde op de Xbox... maandelijks een gratis game, vaak ook een indie, en de meeste laat ik links liggen...

Ik vind al die spelletjes zwaar minderwaardig voor de huidige krachtige consoles.

Maar goed...ieder zo zijn ding natuurlijk. Er komt genoeg op de markt in beide segmenten dus voor ieder wat wils..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
jabberwock schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:56:
[...]

Ik vind al die spelletjes zwaar minderwaardig voor de huidige krachtige consoles.

Maar goed...ieder zo zijn ding natuurlijk. Er komt genoeg op de markt in beide segmenten dus voor ieder wat wils..
Dat kan zijn. Indies als Super Meat Boy, VVVVVVVV, Celeste, dat soort games zijn grafisch gezien niet de top (hoewel het grafische aspect natuurlijk wel een reden heeft - de nostalgie van de jaren 80/90, waarin games nog écht moeilijk waren). De moeilijkheidsgraad bij die games is ook een hommage aan die tijd. Games die écht enorm pittig zijn en waar je écht skills voor nodig hebt. Als je het ziet als 'hommage' of in een aantal gevallen als abstract (denk aan Limbo of Journey), is het echt wel een andere ervaring dan wanneer je denkt dat het er zo uit moet zien omdat het makkelijk cashen is.

In dat opzicht speel ik liever een moeilijke game die er uit ziet als de goeie games van weleer, dan een Zelda:BotW waar je letterlijk zo doorheen wandelt zonder énige moeite ergens voor te hoeven doen. Ja de puzzels waren slim bedacht maar als zelfs ik die kan doorlopen zonder walkthroughs nodig te hebben (hoi Water Tempel uit Ocarina of Time, ja ik kijk naar jou!) dan is Zelda écht veel te makkelijk en te laagdrempelig. Zelfde geldt voor Mario Odyssey. Top game hoor, maar 3 leventjes en niet eindeloos respawnen zou óók leuk geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Oef die ziet er wel gaaf uit ja! Even in de gaten houden.. heb Xenoblade ook bijna uit inmiddels. Maar ja. Nog genoeg backlog om éérst te spelen... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 22:44
DevWouter schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:12:
Als ik nog een aanrader mag geven: Sky Force Reloaded.
Mijn broertje kwam pas op visite en gaf die als tip.
Het is een vertical shooter die je co-op kan spelen.

De levels zijn ijzer sterk waardoor het grindy-aspect te vergeven is. (je moet namelijk eerdere levels op een hogere niveau zodat je later levels kan unlocken).

Ik kan dit spel volledig aanraden ;)
Dit doet mij heel erg aan Raptor: Call of Shadows denken maar dan mooier. Voor die €10 ga ik die wel proberen :)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de eshop. Ik weet dat je sommige games via de eshop website kunt kopen, maar er staan enkel 31 spellen op. Mijn vraag is dan of er een mogelijkheid is om 'meer' spellen te kunnen zien en te kopen?

Probleem is ik had al sinds ik de Switch had gekocht een bug, waarbij die de batterij altijd 48% liet zien. Maar ik haalde wel rond 3 uur met het spelen van Zelda op accu. Ik heb gewacht tot een update ennu is die 5.0.0 (ik had hem al sinds 3.0.0), maar helaas was er nog steeds geen oplossing. Ik had ook een beetje last van de linker joycon, als in dat het slechter reageerde dan de rechter joycon tijdens dance revolution.

Ik had gelezen over de aankomende korting die begint op 22 maart en eindigt op 5 april. Ik ben hem voor 2 weken kwijt, dus ik dacht dat kan nog net en anders koop ik wel de spellen via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

DigitalExcorcist schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:24:
[...]

... liever een moeilijke game ..., dan een Zelda:BotW waar je letterlijk zo doorheen wandelt zonder énige moeite ergens voor te hoeven doen.
* Twhomp voelt zich oud nu.

Ik heb gewoon moeite met Zelda :D Komt vooral omdat ik niet zo goed ben met combo's/moves/timing (SMO lukken de moeilijke spring-combo's me ook niet).
Gisteren pas mijn eerste Lynel verslagen :*)

Is Celeste zoveel moeilijker?
(want dan krab ik nog eens achter mijn oren voordat ik Celeste koop)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lynels versla ik puur met Ancient Arrows. En Celest is écht moeilijk ben al ong. 1000x doodgegaan en zit pas op level 3 :+ Maar wel erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Simyager schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:39:
Ik heb een vraagje over de eshop. Ik weet dat je sommige games via de eshop website kunt kopen, maar er staan enkel 31 spellen op. Mijn vraag is dan of er een mogelijkheid is om 'meer' spellen te kunnen zien en te kopen?
500+ titels? https://www.nintendo.nl/Z...-85-6948-15-1-1-1-1-1-1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:30

DevWouter

Creator of Todo2d.com

duke99 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Dit doet mij heel erg aan Raptor: Call of Shadows denken maar dan mooier. Voor die €10 ga ik die wel proberen :)
Grappig genoeg vergeleek mijn broertje het daar ook mee. Ik mis alleen de variatie in de wapens.
Ik heb het inmiddels al iets van 6~7 uur gespeeld en van mij had het spel best 20 euro mogen kosten.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Simyager schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:39:
Probleem is ik had al sinds ik de Switch had gekocht een bug, waarbij die de batterij altijd 48% liet zien. Maar ik haalde wel rond 3 uur met het spelen van Zelda op accu. Ik heb gewacht tot een update ennu is die 5.0.0 (ik had hem al sinds 3.0.0), maar helaas was er nog steeds geen oplossing.
Klinkt als een batterij die geherkalibreerd moet worden. Ik weet niet of je je Switch ondertussen hebt in reparatie gestuurd of niet, maar misschien helpt dit (al heb je dit waarschijnlijk al geprobeerd).
Ik had ook een beetje last van de linker joycon, als in dat het slechter reageerde dan de rechter joycon tijdens dance revolution.
Dit is een bekend probleem en repareert Nintendo voor je, contact met hen opnemen. Mijn tweede set joycons hebben duidelijk een betere ontvangst dan de linker joycon die bij mijn Switch (launchperiode) zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:14:
[...]
Klinkt als een batterij die geherkalibreerd moet worden. Ik weet niet of je je Switch ondertussen hebt in reparatie gestuurd of niet, maar misschien helpt dit (al heb je dit waarschijnlijk al geprobeerd).
Yep heb het meerdere malen geprobeerd, helaas werkte dat niet voor mij :'( .
Dit is een bekend probleem en repareert Nintendo voor je, contact met hen opnemen. Mijn tweede set joycons hebben duidelijk een betere ontvangst dan de linker joycon die bij mijn Switch (launchperiode) zat.
Aah vandaar dat iedereen zat te klagen over de linker joycon. Ik heb het echt alleen gemerkt met just dance, voor de rest van de games kon ik het niet echt 'vinden'.

Maargoed ik heb alles opgestuurd naar Nintendo voor de zekerheid :D . Zelfs het spel Just Dance zit erin, mogen ze zelf desnoods testen :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Twhomp schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:40:
[...]

* Twhomp voelt zich oud nu.

Ik heb gewoon moeite met Zelda :D Komt vooral omdat ik niet zo goed ben met combo's/moves/timing (SMO lukken de moeilijke spring-combo's me ook niet).
Gisteren pas mijn eerste Lynel verslagen :*)

Is Celeste zoveel moeilijker?
(want dan krab ik nog eens achter mijn oren voordat ik Celeste koop)
Nou, ik ben zelf achterin de 30 hoor, valt vast wel mee met 'oud' ;) die Lynels zijn wel irritant maar als je wat investeert in armor en de juiste wapens kom je een héél eind. En recepten waar je 20+ hartjes van krijgt. En dat soort dingen.. dat maakt het m.i. net even té makkelijk soms. Tuurlijk, je kunt je eigen uitdaging voor een deel wel bepalen (alleen houten wapens, geen armor dragen, geen potions of fairies meenemen, etc). Ik doelde vooral op de kerkers, de puzzels, de eindbazen die niet héél ingewikkeld zijn. Maar misschien komt dat ook wel omdat je in de loop der jaren nou eenmaal die patronen gaat zien/herkennen waardoor het wat simpeler lijkt te zijn allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Twhomp Ik heb dat ook hoor. Heb Zelda nog niet uitgespeeld, maar blijf het zeker wel moeilijk vinden. Voor mij is het al die keuzes die je hebt en dat is eigenlijk bij alle spellen tegenwoordig.
Kan me met Mario Kart er ook niet toe zetten om uit te zoeken welke combo er beter en sneller zou moeten zijn. Dus wordt het standaard karakter en kart met standaard instellingen. Daar speel ik mee en gaat gewoon prima.

Elk ander spel waar een easy optie of story optie op zit en waarmee je alles kunt halen, die stand speel ik. Gaat me om het verhaal, hoef niet zo nodig die uitdaging te hebben zoals vroeger. :P Heeft ook met weinig tijd te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 23:34
Argh, zondag gekocht op Amazon voor € 284.

Twijfel, twijfel, geannuleerd. 32, net vader weinig tijd bla bla. Maar al lezende in dit topic toch wel ideaal apparaat voor de korte speelsessies. Lekker makkelijk in handheld modus.

Echt heel stomme actie waar ik nu toch wel van baal :)

Definitief besloten, weer in de sale dan wel kopen :)

Zijn er overigens nog nadelen om games in buitenlandse e-shops te kopen m.b.t. online gamen (Zuid-Afrika shop). Zeker met het online abonnement welke eind van het jaar wordt geïntroduceerd. Legt misschien extra restricties op of is dat onzin.
Voor de rest is het duidelijk, gewoon kijken waar de game het goedkoopste is en daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

The_Cure schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:58:
Argh, zondag gekocht op Amazon voor € 284.

Twijfel, twijfel, geannuleerd. 32, net vader weinig tijd bla bla. Maar al lezende in dit topic toch wel ideaal apparaat voor de korte speelsessies. Lekker makkelijk in handheld modus.

Echt heel stomme actie waar ik nu toch wel van baal :)

Definitief besloten, weer in de sale dan wel kopen :)

Zijn er overigens nog nadelen om games in buitenlandse e-shops te kopen m.b.t. online gamen (Zuid-Afrika shop). Zeker met het online abonnement welke eind van het jaar wordt geïntroduceerd. Legt misschien extra restricties op of is dat onzin.
Voor de rest is het duidelijk, gewoon kijken waar de game het goedkoopste is en daar kopen.
Als vader van 2 kleintjes kan ik beamen dat het een ideaal apparaat is voor even tussendoor; standby modus is vrijwel instant en zowel handheld als op de bank bij de tv.
Hoe leuk een PS4 ook is, vaak kies ik voor even met de switch gamen.
Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.