[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Sub-madara1310 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:46:
ik merk wel dat er boos word gereageerd op kritiek hier dus ik neem mijn weg maar😂
Mijn inziens wordt er helemaal niet boos gereageerd, en een kritische blik is helemaal niet erg.
Weliswaar moet die kritische noot dan wel onderbouwd zijn/worden :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ik merk wel dat er boos word gereageerd op kritiek hier dus ik neem mijn weg maar😂
Je mag best kritisch zijn hoor, als het maar is onderbouwd ;) . Bovendien is Nederlands niet je eerste taal en soms is het daardoor extra moeilijk te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kritiek op de switch mits onderbouwt is hier gewoon welkom.

Als ik jouw ervaring terug ben naar de essentie dan vind je 3 uur op batterijen spelen te kort.

Jouw onderbouwing verwees echter ook naar Samsung en daar viel @schumi1986 waarschijnlijk over.
En nu probeert hij jou (op een vrij onhandige manier) er op te wijzen dat er oplossingen zijn mocht je de speeltijd willen verlengen.

Gevalletje van twee personen die de beste intentie hebben maar niet handig communiceren. Kusje, handje schudden en we zijn weer vrienden ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 14:33
DevWouter schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:08:
[...]

Kritiek op de switch mits onderbouwt is hier gewoon welkom.

Als ik jouw ervaring terug ben naar de essentie dan vind je 3 uur op batterijen spelen te kort.

Jouw onderbouwing verwees echter ook naar Samsung en daar viel @schumi1986 waarschijnlijk over.
En nu probeert hij jou (op een vrij onhandige manier) er op te wijzen dat er oplossingen zijn mocht je de speeltijd willen verlengen.

Gevalletje van twee personen die de beste intentie hebben maar niet handig communiceren. Kusje, handje schudden en we zijn weer vrienden ;)
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Thanks! Mooi setje wel :)

Heb een tijd terug wat los gereedschap gekocht toen ik een pc in elkaar ging zetten maar zo'n setje is toch wel makkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door omnom op 16-03-2018 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 10:49

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vandaag mijn pro controller voor de 2e keer teruggekregen van nintendo voor de brakke D-pad. De eerste keer zeiden ze nog dat ze wat hadden gedaan, maar deze keer zat er letterlijk een briefje bij "niks gevonden".

Sluit de controller weer aan. 4e druk op de dpad geeft alweer een vals positief. Ik ben er redelijk klaar mee. Heb perse 10 maanden oid extra gewacht in de hoop dat ze het wel door hebben. Dus weer aan de lijn gehangen met de servicedesk. Gozer snapte het wel " ja, zet deze keer maar erbij dat je echt problemen hebt met de D-pad"..... Ik heb nu een 2e pro controller besteld (splatoon versie) zodra die binnen is gaat de 1e controller terug naar nintendo voor een laatste poging. Kunnen ze het dan nog niet gaat het hele zwikkie markplaats op. Switch en al.

Heb nog een losse tablet met firmware 3.X die ik wel bewaar, maar de rest hoef ik dan niet meer. Iets te veel gezeik met dit systeem voor mij.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
20 maart komt Nintendo met een nindies showcase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GVsW7eApJ9lh24CTXtNHQG4A/full.png

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Denko schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:52:
Vandaag mijn pro controller voor de 2e keer teruggekregen van nintendo voor de brakke D-pad. De eerste keer zeiden ze nog dat ze wat hadden gedaan, maar deze keer zat er letterlijk een briefje bij "niks gevonden".

Sluit de controller weer aan. 4e druk op de dpad geeft alweer een vals positief. Ik ben er redelijk klaar mee. Heb perse 10 maanden oid extra gewacht in de hoop dat ze het wel door hebben. Dus weer aan de lijn gehangen met de servicedesk. Gozer snapte het wel " ja, zet deze keer maar erbij dat je echt problemen hebt met de D-pad"..... Ik heb nu een 2e pro controller besteld (splatoon versie) zodra die binnen is gaat de 1e controller terug naar nintendo voor een laatste poging. Kunnen ze het dan nog niet gaat het hele zwikkie markplaats op. Switch en al.

Heb nog een losse tablet met firmware 3.X die ik wel bewaar, maar de rest hoef ik dan niet meer. Iets te veel gezeik met dit systeem voor mij.
Dit het proberen waard?

http://www.ateijelo.com/b...ro-controller-dpad-issues

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik weet dat dit bestaat. Maar simpel gezegd:op het moment dat ik mijn controller zelf open maak ben ik mijn garantie kwijt. En dat lijkt me een hoge prijs om een defect product te repareren. Ik zal de link toevoegen volgende week als die weer naar Nintendo gaat.

Mogen zij het toepassen als ze willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Denko schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Ik weet dat dit bestaat. Maar simpel gezegd:op het moment dat ik mijn controller zelf open maak ben ik mijn garantie kwijt. En dat lijkt me een hoge prijs om een defect product te repareren. Ik zal de link toevoegen volgende week als die weer naar Nintendo gaat.

Mogen zij het toepassen als ze willen
Eensch!

Ben benieuwd naar de uitkomst, heb zelf ook een pro controller met uiteraard ook een d-pad die idioot is. Heb weinig games waar ik de d-pad voor gebruik en als ik die structureel gebruik voor zoals puyo puyo Tetris gebruik ik nu de joycons. Mocht Nintendo het voor jou weten te fixen ga ik ook maar eens contact zoeken.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:31
De Pro Controller is prima te gebruiken in Puyo Puyo Tetris... :+

spoiler:

...als je S2PID heet. :p

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 17-03-2018 08:03 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt een nieuwe revisie van de pro controller te zijn die het "probleem" niet heeft (al heb ik met mijn day one pro controller en Splatoon 2 Pro controller nergens last van).

Het is het standaard model met een hoger model nummer (google maar) of anders de Xenoblade Chronicles 2 Pro Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Denko schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Maar simpel gezegd:op het moment dat ik mijn controller zelf open maak ben ik mijn garantie kwijt.
Nee hoor.

Tenzij je 't ding stuk maakt terwijl je dat doet natuurlijk. Maar "zelf stuk gemaakt" valt nooit onder garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 17-03-2018 12:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 15:23

Dennis de Vries

Redacteur
CyBeR schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Nee hoor.

Tenzij je 't ding stuk maakt terwijl je dat doet natuurlijk. Maar "zelf stuk gemaakt" valt nooit onder garantie.
Volgens mij wel, is bij nagenoeg alle elektronische apparaten zo voor zover ik weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Dennis de Vries schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Volgens mij wel, is bij nagenoeg alle elektronische apparaten zo voor zover ik weet
Ja dat hebben de fabrikanten graag zo maar zo werkt dat in werkelijkheid niet.

En zelfs al was dat wel zo, ze kunnen niet zien dat je 't open gemaakt hebt bij de pro controller want er zijn geen tamper-evident stickers e.d. aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07

Ik zoek nog een pro controller....ik hoor het wel tzt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
Ik lees trouwens weinig Kirby verhalen, iemand hem gekocht en zo ja hoe bevalt de game?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:04
Gynnad schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:56:
Ik lees trouwens weinig Kirby verhalen, iemand hem gekocht en zo ja hoe bevalt de game?
Demo gespeeld die raad ik aan om eerst even te spelen. Dacht namelijk eerst das best een gaaf spel maar na de demo veel te kinder gericht. Het is erg makkelijk en met get vrienden systeem nog makkelijker dan gedacht. Er zitten wel wat leuke game modes bij de volledige game die het wel wat moeilijker maken maar voor mij niet interessant.

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nog niet aangeschaft. Puur omdat er binnenkort echt heel veel games uitkomen. Ik zal het waarschijnlijk in een rustigere periode kopen. Of wanneer er een andere reden voor is (bv een korting)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:26

Opzich eens dat zulke apparaten goed moeten functioneren. Echter je doet wel erg dramaqueen. Je leven wordt een stuk leuker als je wat relaxter bent, zeker als het maar om 60€ gaat.

Wij spelen weer lekker verder met alle topgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:29:
[...]

Ik heb hem nog niet aangeschaft. Puur omdat er binnenkort echt heel veel games uitkomen. Ik zal het waarschijnlijk in een rustigere periode kopen. Of wanneer er een andere reden voor is (bv een korting)
Bij nog zo'n MM ronde 3=2, ga ik Kirby zeer zeker scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36
WarShadow schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:08:
[afbeelding]

Vandaag shell van mijn switch vervangen, wou ik graag even met jullie delen en horen wat jullie er van vinden.
De komende dagen zal ik laten weten of de D-pad goed werkt.
Ziet er goed uit, maar ben vooral benieuwd naar je ervarningen met de dpad want....
Thomas schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:16:
[...]

Ziet er heel netjes uit! De D-pad hoeft van mij niet zo, vind 4 knopjes ook prima, maar alsnog erg goed gelukt zo te zien.
Iedereen * die fan van fighters en/of 2d arcade style gameplay houdt HAAT de knopjes, een joycon met een dpad zou voor mij een instabuy zijn, maar zelf modden (mits het goed werkt) is een zeer goed 2e optie.

* = iets genuanceerder, net zoals voor jou zullen er ook mensen zijn die er geen last van hebben, of die het niet boeit.......maar damn.....ik vind het nog steeds een onbegrijpbare keuze. Tuurlijk voor het switch concept is het wel weer logish maar geef mensen op zijn minst een keuze. Er zouden toch simpelere opties moeten zijn dan zelf modden imho
giantgiantus schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Opzich eens dat zulke apparaten goed moeten functioneren. Echter je doet wel erg dramaqueen. Je leven wordt een stuk leuker als je wat relaxter bent, zeker als het maar om 60€ gaat.

Ja en nee. Ik zou zelf in die situatie ook niet de switch verkopen. Echter ik heb min of meer hetzelfde met mijn joycons, werken slecht, stuur ze terug naar nintendo, krijg ze terug met fix maar werken nog steeds slecht.......iedere keer als ik dan met die joycons speel en er gaat ook maar iets mis met het spelen dan wordt je helemaal uit je uhm immersie gehaald. iig ik wel. Ik denk er serieus over om ze te koop te zetten met als opmerking dat dit probleem is er is (slecht verbinding als je docked speelt, als je voornamelijk handheld of table top speelt dan zijn ze prima) en dan een ander setje aan te schaffen. Maar ben gewoon bang dat ik dan weer van voren af aan begin. Door dit gevoel speel ik minder met mijn switch dan anders denk ik.......(al hoewel ik simpelweg ook weinig tijd en veel alternatieven heb....)

[ Voor 31% gewijzigd door Sagat op 18-03-2018 09:20 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Hier een tevreden Switch-eigenaar, maar ja... ik speel dan ook (naast handheld) op een monitor en niet op een tv. :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6LbXJIKZ2o3oxnotC5ga9Ech/full.jpg

(Al zou op een tv hier geen probleem moeten zijn. M'n grijze launch Joy-Cons zijn nog prima te gebruiken op 4m afstand achter een muur. Alleen m'n geimporteerde blauwe Joy-Cons heb ik opgestuurd ter reparatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond het na de demo weinig toevoegen op de Kirby's die ik eerder had gespeeld en daarom de bijna 60 euro eigenlijk gewoon niet waard. Ook erg jammer dat het niet 60fps draait.. ik ben normaal niet zo'n snob maar de vele speciale effecten zien er nu gewoon shit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosthulscher84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-10-2021
Ik zag net dat FIFA '18 voor e29.95 te koop is bij Bol.com(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Zojuist sinds lange tijd de Switch eens uit zn dock gehaald om wat mobiel verder te spelen.
Tot mijn verbazing zie ik ineens de rechter onderhoek van het scherm boven de behuizing uit steken!

De Switch eens kritisch bekeken, en hij is vervormd lijkt het wel, kromgetrokken zelfs. :(

Hopelijk kan Nintendo hier wat mee, maandag gelijk bellen.

Weet iemand hier hoe het werkt met reparaties aangaande de spelvoortgang die op de Switch zijn opgeslagen? Maakt Nintendo hier een backup van?
Zou het jammer vinden om mijn honderd+ uur aan quest tijd in Zelda te moeten opgeven.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

giantgiantus schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Mwa, ik denk dat dramaqueen niks ermee te maken heeft. Ik bekijk het gewoon zonder roze bril, en dan is zo'n gedrag van nintendo in mijn geval een kantelpunt. Dit zou ik ook nooit pikken van een Dell, of een Sony. Sinds ik dit ding heb:
- Wifi is het slechts van al mijn draadloze apparaten in huis.
- Linker joycon issue moesten de joycons voor terug.
- Pro controller is een lotto of je een goede krijgt, en als je hem terugstuurt erkennen ze dat er een probleem is, maar ze weten niet zeker of het voor je gefixt wordt.
- Er zit een barst in mijn behuizing bij de on/off knop, daar ga ik hem alleen niet voor opsturen want Nintendo kon niet garanderen dat mijn saves er nog op stonden als hij terug werd gestuurd. Dus nu moet ik wachten tot cloud saves.

Dat is een onredelijk grote hoeveelheid problemen voor een apparaat van nu net 1 jaar oud. Waarbij Nintendo de meeste makkelijk had kunnen oplossen maar gewoon niet doet. En dan heb ik het alleen nog maar over wat volgens mij hardwarematige issues waarmee ik direct te maken en die gewoon te fixen zijn, dus niet:

- 720P homescreen, ik snap dat je games niet allemaal native 1080 krijgt, maar het homescreen?
- Kromme docks
- Kromme switches
- Geen chat, op ook maar enkele manier native in het systeem
- Geen party system. (nee, dat regelen de games maar zelf allemaal individueel)
- geen voice
- Geen support voor een BT headset op een portable systeem is ook zeer jammer.
- etc etc etc

Kijk, ik wil hier niet de switch onderschijten hoor, maar het is wel een systeem wat voor mij dus in ieder geval aan het glijden is van "Dit is wel erg veel gezeik om een handje vol exclusives te kunnen spelen" naar "Dit is onacceptabel, het geheel gaat MP op" Maar het is wel jammer dat ik naar mijn tv kast kijk en dan denk bij mijzelf "Hm, alle andere apparaten die ik hieronder heb staan zijn op alle vlakken beter geschikt om splatoon mee te spelen, maar ik zit vast met dit brakkemikke ding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Denko schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:20:
[...]

Mwa, ik denk dat dramaqueen niks ermee te maken heeft. Ik bekijk het gewoon zonder roze bril, en dan is zo'n gedrag van nintendo in mijn geval een kantelpunt. Dit zou ik ook nooit pikken van een Dell, of een Sony. Sinds ik dit ding heb:
- Wifi is het slechts van al mijn draadloze apparaten in huis.
- Linker joycon issue moesten de joycons voor terug.
- Pro controller is een lotto of je een goede krijgt, en als je hem terugstuurt erkennen ze dat er een probleem is, maar ze weten niet zeker of het voor je gefixt wordt.
- Er zit een barst in mijn behuizing bij de on/off knop, daar ga ik hem alleen niet voor opsturen want Nintendo kon niet garanderen dat mijn saves er nog op stonden als hij terug werd gestuurd. Dus nu moet ik wachten tot cloud saves.

Dat is een onredelijk grote hoeveelheid problemen voor een apparaat van nu net 1 jaar oud. Waarbij Nintendo de meeste makkelijk had kunnen oplossen maar gewoon niet doet. En dan heb ik het alleen nog maar over wat volgens mij hardwarematige issues waarmee ik direct te maken en die gewoon te fixen zijn, dus niet:

- 720P homescreen, ik snap dat je games niet allemaal native 1080 krijgt, maar het homescreen?
- Kromme docks
- Kromme switches
- geen voice
- etc etc etc

Kijk, ik wil hier niet de switch onderschijten hoor, maar het is wel een systeem wat voor mij dus in ieder geval aan het glijden is van "Dit is wel erg veel gezeik om een handje vol exclusives te kunnen spelen" naar "Dit is onacceptabel, het geheel gaat MP op" Maar het is wel jammer dat ik naar mijn tv kast kijk en dan denk bij mijzelf "Hm, alle andere apparaten die ik hieronder heb staan zijn op alle vlakken beter geschikt om splatoon mee te spelen, maar ik zit vast met dit brakkemikke ding"
wat een depressieve post zeg...

je mixed nu een aantal losse flodders die je op het internet hebt gelezen (ie. kromme docks/switches) met hetgeen wat jezelf nu hebt meegemaakt.
Denk dat er voor elk apparaat, hetzij een telefoon of een console of een pc, een dergelijk lijstje gemaakt kan worden.

Je hebt een punt mbt je joy cons en je pro controllert, maar dat zal gewoon garantie werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

sderooij schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:40:
[...]

wat een depressieve post zeg...

je mixed nu een aantal losse flodders die je op het internet hebt gelezen (ie. kromme docks/switches) met hetgeen wat jezelf nu hebt meegemaakt.
Denk dat er voor elk apparaat, hetzij een telefoon of een console of een pc, een dergelijk lijstje gemaakt kan worden.

Je hebt een punt mbt je joy cons en je pro controllert, maar dat zal gewoon garantie werk zijn.
Gezien het eerste: Je hebt helemaal gelijk, het is niet zo alsof letterlijk iemand in de laatste 5 posts er ook niet last van heeft gehad ofzo.

Gezien het tweede: Je hebt duidelijk niet mijn post gelezen als je denkt dat dat garantiewerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
[...]
alle vlakken beter geschikt om splatoon mee te spelen, maar ik zit vast met dit brakkemikke ding"
Splatoon spelen zonder de gyro controls? Hmm moet er niet aan denken..

Verder zit ik nu te denken waarom jij een switch hebt.. Als er voor jouw veel fouten in zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
...voor wat? Voicechat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

RayNbow schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:50:
[...]

...voor wat? Voicechat? :p
Geluid?
plantenbakkie schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:47:
[...]

Splatoon spelen zonder de gyro controls? Hmm moet er niet aan denken..

Verder zit ik nu te denken waarom jij een switch hebt.. Als er voor jouw veel fouten in zitten..
Ik moet er juist niet aan denken om met te spelen. En je denkt trouwens dat de nintendo controllers de enige zijn met gyro overigens?

Helaas waren al deze problemen nog niet bekend bij release, en ik zit er inderdaad sterk aan te denken het geheel weg te doen idd. Maar dat kon je dus 3 berichten terug al lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Heb jij een low-latency BT headset dan? ;)
[...]

Ik moet er juist niet aan denken om met te spelen.
Ik moet er niet aan denken om ooit nog te moeten richten met alleen een analoge stick. Sinds OoT 3D ben ik fan van gyro-aiming. :p
En je denkt trouwens dat de nintendo controllers de enige zijn met gyro overigens?
Het ontbreekt alleen bij de XBO controllers. En zelfs als de andere platformen het ondersteunen, wordt het niet al te vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:15
Heb je eerlijk gezegd meer nodig? Ik heb dit zelfs nog nooit gemerkt? Het eerste voorbeeld dat me te binnen schiet is Kodi: ook hier wordt het homescreen op een lagere resolutie gedraaid (en zelfs lagere framerate indien gewenst).
- Kromme docks
- Kromme switches
Ik heb verhalen gelezen op internet hierover, en daarom maar een screenprotector geinstalleerd. Noch op mijn dock, noch op mijn switch zijn sporen te vinden van kromtrekken o.i.d., na regelmatig in en uit het dock te halen is niks te zien op de screenprotector (en 'er zit toch een screenprotector op', dus hij gaat er niet altijd supervoorzichtig in ;) )
Deze mis ik zelf eerlijkgezegd ook, maar dan voor een gewone Bluetooth koptelefoon in de trein. Echter is dit iets wat we ook bij XBox zien: tot 1 controller via bluetooth aan de computer, daarna is een speciale dongle nodig omdat de bandbreedte van bluetooth onvoldoende is. Ik kan me voorstellen dat een beetje kwaliteitsvolle audio te veel bandbreedte zou afsnoepen om meerdere joycons nog goed te laten werken.
"Dit is onacceptabel, het geheel gaat MP op" Maar het is wel jammer dat ik naar mijn tv kast kijk en dan denk bij mijzelf "Hm, alle andere apparaten die ik hieronder heb staan zijn op alle vlakken beter geschikt om splatoon mee te spelen, maar ik zit vast met dit brakkemikke ding"
Ja, mijn Super Mario Galaxy zou er beter uitzien op een XBox X dan op de Wii. Maar hij is nu eenmaal op de Wii in 576p, en eerlijkgezegd, het heeft me nooit gestoord. Het spel is zo adembenemend goed dat die pixels me niets kunnen schelen. Mario Odysey is gewoonweg prachtig. Ja, er zullen zeker wel games zijn met betere graphics, maar da's helemaal niet het doel van Nintendo. 't moet volgens mij vooral leuk zijn om te spelen, 't zijn geen games waarin realisme centraal staat.

Net zoals je van de Switch zo'n lijstje maakt, kan ik er van mijn laptop een maken. Geen LAN poort, webcam is niet denderend, geen volledige SD kaart lezer, beetje flex in de behuizing, beetje kleine details op de afwerking, ...
Maar voor zowel mijn Switch en mijn laptop ben ik toch enorm tevreden, en heb ik nog nooit getwijfeld aan de aankoop van beide. Zelfs van de Xbox X zal je zo'n lijstje kunnen maken, die heeft bijvoorbeeld hoog stroomverbruik vergeleken met andere consoles die ik heb, is niet draagbaar, heeft geen Mario en Zelda.

't is en blijft een game console, en de games staan i.m.o. nog steeds centraal. En bij switch (zelf puur voor de games gekocht) zit dat helemaal goed, voor geen enkele andere console heb ik zo'n grote wishlist en kijk ik zo hard uit naar wat er nog allemaal komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom zou het homescreen 1080p moeten zijn? Kost alleen maar extra rekenkracht voor iets waar je het echt niet nodig hebt. Homescreen in 720p zorgt er gewoon voor dat het geheel lekker snel is.
- Kromme docks
- Kromme switches
Geen last van.
Gelukkig, gezien het een systeem is wat ook door kinderen gespeeld wordt wil je niet dat er rare dingen gebeuren. Als ouder heb je dan gewoon niet altijd het overzicht.
Wat is hier zo vreemd aan? Als de games die dit nodig hebben het goed regelen zie ik hier geen probleem in. Het hoeft iig niet in het hoofdmenu te zitten, wat zo lekker snel en soepel is. itt. bv het menu van de XBOX ONE en PS4.
- geen voice
Zie 2 puntjes omhoog. En verder hebben ze er een app voor.
De PS Vita heeft BT headset ondersteuning. En het werkt idd op de Vita maar je hebt gewoon 50-100ms vertraging tijdens het gamen op de audio. Plus zijn de Switch controllers allemaal over BT verbonden, dus ga je nog meer latency krijgen in gameaudio waardoor 99% van alle games onspeelbaar worden.

Je kan beter een USB Wireless headset gebruiken, bv deze: pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart werkt via de USB poorten op de dock of met een USB-C naar A adapter op de Switch zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:03

kaanmijo

Picobello B.V.

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Waarom zou het homescreen 1080p moeten zijn? Kost alleen maar extra rekenkracht voor iets waar je het echt niet nodig hebt. Homescreen in 720p zorgt er gewoon voor dat het geheel lekker snel is.
Omdat 720p op een televisie niet mooi oogt. In handheld mode kan ik nog leven met 720p, maar op de televisie is het echt een no-go. Het is 2018, het jaar waarin de eerste 8k televisies op de markt gaan komen, 720p is niet meer acceptabel.
Dat je er geen last van hebt betekend niet dat de problemen er niet zijn. Dit soort dingen zijn gewoon onacceptabel op een console van 350 euro.
[...]

Gelukkig, gezien het een systeem is wat ook door kinderen gespeeld wordt wil je niet dat er rare dingen gebeuren. Als ouder heb je dan gewoon niet altijd het overzicht.
Waarom zou dit niet ingebouwd kunnen worden als het afsluitbaar is via de parental controls app? Een chatsysteem is net als het party systeem een groot gemis imho.
[...]

Wat is hier zo vreemd aan? Als de games die dit nodig hebben het goed regelen zie ik hier geen probleem in. Het hoeft iig niet in het hoofdmenu te zitten, wat zo lekker snel en soepel is. itt. bv het menu van de XBOX ONE en PS4.
Omdat een algemeen party systeem, ongeacht de game die je speelt, veel beter werkt. Als ik met m'n vrienden Splatoon speel en we willen overschakelen op Mario Kart wil ik niet steeds van party hoeven te switchen (pun intended).
[...]

Zie 2 puntjes omhoog. Het feit dat het via een app werkt is gewoon ontzettend karig.
[...]

De PS Vita heeft BT headset ondersteuning. En het werkt idd op de Vita maar je hebt gewoon 50-100ms vertraging tijdens het gamen op de audio. Plus zijn de Switch controllers allemaal over BT verbonden, dus ga je nog meer latency krijgen in gameaudio waardoor 99% van alle games onspeelbaar worden.

Je kan beter een USB Wireless headset gebruiken, bv deze: pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart werkt via de USB poorten op de dock of met een USB-C naar A adapter op de Switch zelf.
Eens, maar het is wel fijn om de optie te hebben om een headset te verbinden. Het is dan aan de gebruiker of hij/zij de headset gebruikt.

Ik ben zelf enorm fan van m'n Switch en gebruik hem ontzettend vaak, maar het lijkt onderhand wel of je er niet negatief over mag praten. Het systeem mist gewoon een paar ontzettende basic dingen waarbij je geen excuus kunt verzinnen over het feit waarom ze er niet in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
kaanmijo schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Omdat 720p op een televisie niet mooi oogt. In handheld mode kan ik nog leven met 720p, maar op de televisie is het echt een no-go.
Sorry maar ik kan niet zeggen dat ik dat ooit gemerkt heb. Dat 't menu wel of niet 1080p is kan me ook echt geen ene donder schelen; ik zit daar 15 seconden per dag in. Misschien moet je wat meer spellen spelen ipv alleen in 't menu te kutten.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 18-03-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

[...]

Omdat 720p op een televisie niet mooi oogt. In handheld mode kan ik nog leven met 720p, maar op de televisie is het echt een no-go. Het is 2018, het jaar waarin de eerste 8k televisies op de markt gaan komen, 720p is niet meer acceptabel.
Lees dit soort dingen vaker, maar op mijn FullHD tv ziet alles er gewoon prima uit.
Ja er zijn 4K televisie's te koop, en 8K zal er ongetwijfeld ook aan komen maar wie koopt er elke 2 jaar een nieuwe tv omdat 4K of omdat 8K?
Op een enkele enthousiasteling na zijn er dat niet veel, de meesten gaan gewoon >10 jaar mee.

Dat 4K op de markt is wil niet zeggen dat deze ook overal binnen staat, ik denk dat fullHD net gemeengoed is geworden.
Waarom zou je dan als console maker nu al in zetten op 4K?
[...]

Dat je er geen last van hebt betekend niet dat de problemen er niet zijn. Dit soort dingen zijn gewoon onacceptabel op een console van 350 euro.
Ben er helaas vandaag achter gekomen dat dat kromtrekken een issue kan zijn, ben erg benieuwd hoe Nintendo dit gaat oplossen. Morgen eens bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Franko P. op 18-03-2018 14:35 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 19-09 13:46
Wat trekt er dan precies krom? komt het dan door de hitte? Ik heb 2 switches en 2 docks maar niet de problemen van kromtrekken.

Het menu hoort in mijn ogen ook gewoon 1080p te zijn in dock. Er is geen enkele reden te bedenken waarom dit niet mogelijk is. De switch kan dit prima full hd draaien dus gewoon bs dat het een lagere res draait.

Chat systeem hoort er ook gewoon op te zitten. Je zou nog kunnen zeggen dat het standaard uit staat om kinderen te beschermen maar dat je het in de settings kunt inschakelen.

Voice chat had wat mij betreft ook aanwezig moeten zijn. de switch had een ingebouwde mic moeten hebben imo. en er zou op zijn minst de mogelijkheid moeten zijn om met een bluetooth oortje voice te kunnen gebruiken. dat het game geluid dan niet via het oortje komt kan ik me nog voorstellen door de vertraging. Maar nu discord moeten gebruiken op je mobiel omdat er geen andere optie is, is echt debiel.

En die Nintendo app slaat echt helemaal nergens op. Die kunnen ze er net zo goed afpleuren. Eerst een game starten om vervolgens mensen te kunnen uitnodigen die ook ingame moeten zijn.... ja lekker handig. Ik wil voordat ik een game start met vrienden kunnen communiceren om af te spreken wat we gaan spelen. Dit is echt zo fuckin dom gemaakt.... Ben echt benieuwd welke idioot binnen Nintendo dit bedacht heeft. Waarschijnlijk heeft hij zelf nog nooit gespeeld op de switch

[ Voor 4% gewijzigd door sygys op 18-03-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

sygys schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:49:
Wat trekt er dan precies krom? komt het dan door de hitte? Ik heb 2 switches en 2 docks maar niet de problemen van kromtrekken.
De Switch zelf trekt lichtelijk krom. Niet denken aan een centimeter, eerder een paar millimeter.
Wat er bij mij gebeurt is dat het glas van het scherm rechtsonder dus omhoog is gekomen, waar het scherm normaal gelijk ligt met de behuizing is in die hoek het scherm hoger dan de behuizing.
Kan het terug duwen maar komt gelijk weer omhoog.

Ik vermoed dat dit door de warmte is gekomen, ik gebruik de Switch vrijwel altijd docked, alleen in de zomermaanden komt hij er af en toe uit als ik buiten zit en wat wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Het glas rechts omhoog heeft iedereen. beide van mijn switches hebben het en iedereen die ik ken heeft het. er zit een soort kabel onder het scherm op die plek. daardoor komt het scherm daar iets omhoog. Dit is een design fout. geen kromtrekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

sygys schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:05:
Het glas rechts omhoog heeft iedereen. beide van mijn switches hebben het en iedereen die ik ken heeft het. er zit een soort kabel onder het scherm op die plek. daardoor komt het scherm daar iets omhoog. Dit is een design fout. geen kromtrekking
Voorheen was dit niet aan de orde en zat het glas overal vast.
Het is sowieso niet normaal dat dat glas daar los zit, design fout of niet.
En als ik een liniaal op de switch leg kan ik gewoon zien dat deze krom is getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Mee eens dat het niet hoort. Allebei mijn switches hadden het iig out of the box.
Een van de 2 is op de plek van de accu wat uitgezet. Dit komt hoogst waarschijnlijk door de foam die de accu vasthoud maar ook de backplate naar buiten drukt.

Ik ben het met je eens dat de bouwkwaliteit beter hoort te zijn. Maar echt kromtrekkken... heb je een foto hoe dat eruit ziet? ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met kromtrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Heb zo geen foto bij de hand, maar als je er op googled zie je voorbeelden genoeg.
Zie bijvoorbeeld: https://www.technobuffalo...-console-warping-bending/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, net uit interesse ook even gekeken bij mijn Switch: die is inderdaad krom. Niet te zien, maar de lineaal liegt niet. Gelukkig merk je er helemaal niks van.

Maar toch vreemd.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
dat is wel extreem inderdaad. Ik snap niet eens hoe dast zou moeten gebeuren. alles is van kunststof... tenzij ze moedwillig met iets extreem heet gemaakt zijn kan dat toch eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Twhomp schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:16:
Hmm, net uit interesse ook even gekeken bij mijn Switch: die is inderdaad krom. Niet te zien, maar de lineaal liegt niet. Gelukkig merk je er helemaal niks van.

Maar toch vreemd.
Zit bij jou het scherm wel overal vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Is bij jullie ook opgevallen in direct zonlicht met het scherm uit dat er overal stof onder het scherm zit af fabriek?

Nintendo zegt dat dit normaal is

[ Voor 13% gewijzigd door sygys op 18-03-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 23:34

Twhomp

Stayin' Alive

Franko P. schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:17:
[...]
Zit bij jou het scherm wel overal vast?
Ja, dat wel. Ik heb er vrij snel een tempered glass screen protector op gedaan (omdat na 2x in de dock zetten er al krassen op mijn scherm zaten :( ). Wellicht scheelt dat.

Eerlijk is eerlijk: ik zou me nooit zijn opgevallen dat ie krom was (misschien is dat de reden dat ie zo snel kraste). En als de Switch het voor altijd blijft doen, heb ik er ook wel vrede mee. Het is alleen wel vaag.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

[...]

Geen last van.

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik neem aan dat je ondertussen aan het trollen bent, maar ik wil best antwoord geven hoor.

720P was al redelijk de standaard in 2006 toen de ps3 uitkwam. En dat apparaat kon de UI al renderen op alles tussen 480P en 1080P. Waarom moet ik naar een wazige UI kijken 12 jaar later?

Jij hebt er geen last van, dat is mooi zeg. Dan hebben de 1000en anderen er vast ook opeens geen last meer van. Het punt was niet waar heeft Sander last van, het punt was dat dat een veel voorkomend probleem is met de swtich.

Ze hadden het ook als optie erin kunnen zetten, en zoals je zelf zegt, nu implementeren games het zelf, daar heeft nintendo HELEMAAL geen controle over. Maar dat is opeens wel goed? Want kinderen kunnen zeker geen discord installeren (wat je sowieso moet doen met deze console wil je contact hebben met ook maar iemand)

Als we klaar zijn met Splatoon willen we soms als groep wel eens naar MK8D bijvoorbeeld, hoe doe je dat met de chat/voice intact met de prachtige nintendo werkwijze?

Nintendo heeft een app voor voice chat?!? Maar de kinderen dan?!? Ik neem aan dat dat geen serieus antwoord was aangezien de nintendo chat app maar met 1 game werkt en je uberhaupt met een groep randoms niet kan aangeven ingame dat je over wilt op de chat.

Ook hier, alleen een extra usb dongle en een extra converter om die dongle aan te sluiten zodat je iets kan doet wat met een PSvita gewoon werkte. Die 50 ms heb je daar tenminste als optie, hier is bepaald dat het niet kan.

Maar ik ben wel een beetje klaar met deze discussie. Alles wat je zegt wordt toch wel gespind als een feature of een "nee, ik heb dat niet, dus het is geen issue" Ik laat nog wel weten wat Nintendo doet met mijn defecte joystick en voor de rest hou ik het wel bij andere fora waar wat volwassener gesproken kan worden. Een discussie of gesprek is hier niet gewenst heb ik het idee. "Kom hier meedoen aan de circlejerk of ga weg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ben het met je eens hoor Denko. Ik heb veel plezier van de Switch, maar basisfunctionaliteit op online gebied is dramatisch.

Daar zijn gewoon geen excuses voor. Bij de Wii U was het ook al niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:26
@Denko
Ik snap dat je die controller gewoon gemaakt wil hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je gelukkiger wordt door gewoon een nieuwe pro controller te kopen. Zestig euro is nu ook niet de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Hmm, net een foto gemaakt van m'n Switch om te kijken of hij recht is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BR7bq5xXdaFXd1SAs6nheMgK/full.jpg

...maar nu ga ik twijfelen. Is m'n Switch krom of is het m'n Dell-beeldscherm dat krom is? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt me eerder bolling door je (groothoek) lens.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 18-03-2018 17:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De Switch schaalt het netjes op naar 1080p en zelfs mijn 4K TV geeft het netjes weer. En verder is het scherm van de Switch 720p, dus zo is het gewoon de native resolutie.

En verwacht je serieus dat de Switch 8K gaat ondersteunen?! De PS4 Pro en XBOX ONE X doen amper 4K. Daarbij heb je voor 8K minimaal een 65” scherm nodig om enige verbetering tov 4K te merken.
[...]

300 euro* en het is een massaproductie apparaat, dat <1% problemen heeft is logisch. Daar voor hebben we garantie.
[...]

Waarom zou dit niet ingebouwd kunnen worden als het afsluitbaar is via de parental controls app? Een chatsysteem is net als het party systeem een groot gemis imho.
Maar dan moeten ouders dit instellen en moet het door kinderen niet te hacken zijn.
[...]

Omdat een algemeen party systeem, ongeacht de game die je speelt, veel beter werkt. Als ik met m'n vrienden Splatoon speel en we willen overschakelen op Mario Kart wil ik niet steeds van party hoeven te switchen (pun intended).
Oké dat is leuk, maar voor die ene keer dat dit voorkomt...
[...]

Zie 2 puntjes omhoog. Het feit dat het via een app werkt is gewoon ontzettend karig.
Hoezo is dit een feit? De app werkt goed en ik denk dat de final versie heel fijn zal werken.
[...]

Eens, maar het is wel fijn om de optie te hebben om een headset te verbinden. Het is dan aan de gebruiker of hij/zij de headset gebruikt.
Het zal zo heel druk worden bij de support van Nintendo omdat de koptelefoons niet goed werken...

Ik vermoed dat Nintendo dit bij de ontwikkeling van de Switch uitgebreid getest heeft (er waren bv. screenshots van een vroege versie van het OS met BT audio) maar dat ze niet tevreden waren met de kwaliteit ervan. En ik heb het zelfs zelf getest met een USB Audio naar BT dongle (van Sennheiser) en een poging gedaan om Puyo Puyo Tetris te spelen. Je hoort overduidelijk een vetraging in de audio over BT die je over 3.5mm (met dezelfde koptelefoon getest) of USB Audio niet hebt.
Ik ben zelf enorm fan van m'n Switch en gebruik hem ontzettend vaak, maar het lijkt onderhand wel of je er niet negatief over mag praten. Het systeem mist gewoon een paar ontzettende basic dingen waarbij je geen excuus kunt verzinnen over het feit waarom ze er niet in zitten.
Dingen roepen zonder enige onderbouwen is niet echt opbouwende kritiek. Je roept dingen die hooguit een nice-to-have status hebben in mijn boekje. Als Nintendo het online gedeelte goed uitwerkt in de app, en dan kunnen daar wat mij betreft ook party / party chat gebeuren in komen. (Wat ook de bedoeling zal zijn) vind ik dat een nette oplossing. De Switch word er niet langzamer van (want hoeft dit niet eerst allemaal te gaan laden en inlezen bij het ontgrendelen) en je hebt de functionaliteit die je wenst.

Als je te veel functies aan de Switch firmware gaat toevoegen wordt het log en traag (zie PS4 en XBOX ONE als voorbeeld)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
DukeBox schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:26:
Lijkt me eerder bolling door je (groothoek) lens.
spoiler:

Shhh... ;)

spoiler:
En ja, het is gefotografeerd met een klein brandpuntafstand (met een Canon S100). Ik heb de raw gepakt i.p.v. de JPG, aangezien in de JPG output er gecorrigeerd wordt voor lensvertekeningen. :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:34:
Dingen roepen zonder enige onderbouwen is niet echt opbouwende kritiek...

Als je te veel functies aan de Switch firmware gaat toevoegen wordt het log en traag (zie PS4 en XBOX ONE als voorbeeld)
Kom op man. Ik heb een XBO staan (oude model nota bene) en dat ding is alles behalve log en traag. Alles start snel op.

Verder; het onlinegebeuren van Nintendo is gewoon rampzalig. Je hebt met de Switch as is zo ongeveer minder mogelijkheden dan de Nintendo DS. Dat jij blijkbaar geen heil zit in een partysysteem betekent niet dat iedereen die dat wel ziet ongelijk heeft en dat suggereer je wel. Ik heb inmiddels al een stuk of 5 vrienden met een Switch, maar omdat je zo belachelijk moeilijk moet doen spelen we bijna nooit samen online, en dat is echt een groot gemis t.o.v. de PS4 en XBO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
Ik speelde regelmatig met vrienden Pokémon en Monster Hunter op de 3ds, op de Vita speel ik meerdere games met vrienden.

En ik begin over andere systemen niet, zelfs de Wii U heeft het momenteel beter voor elkaar dan de Switch qua online met vrienden om maar een voorbeeld te noemen.

Er zijn nu nog geen games die ik met vrienden wil spelen op de Switch, maar na het proberen van de app in Splatoon 2 heb ik geconcludeerd "nooit meer", dan gebruik ik nog liever op diezelfde telefoon skype of dergelijke.

Even betreffende de Vita en bluetooth, uit ervaring je merkt de vertraging in geluid eigenlijk alleen in rhytm games, hetzelfde met de PS4 (alsnog heb ik liever een bedraade koptelefoon maar dat is mijn voorkeur).

Iedere systeem heeft nadelen, 720p UI ziet er prima uit op onze 1080p tv maar toen ik het zag op een 4k tv was het gewoon blurry, en ja je zit misschien paar seconden in dat menu maar een performance hit zal het niet hebben want daar is het te simpel voor.

Maar ik laat dat soort nadelen even terzijde, ik vind het veel krommer dat online functionaliteit op de Switch erger/magerder is dan op de Wii U en de 3ds, en smoesjes dat het beter voor kinderen is (want gescheld en dergelijke) mogen prullenbak in want die parental app voor de switch bestaat er met een reden.

Ik kan leven met bepaalde nadelen van de switch zoals de 720p ui in dock, maar het veranderd niet dat er nadelen zijn en mensen die weigeren in te zien dat een bepaald apparaat nadelen heeft zijn gewoon blind.

...ik durf dat zelfs fan-boy gedrag te noemen.

Alle consoles hebben zo hun nadelen, dat iemand er wel of niet last van heeft is prima, (ieder zo z'n voorkeur) maar het niet willen inzien dat iets nadelen heeft slaat nergens op en het maakt de persoon in kwestie alleen meer ongeloofwaardig.

Just my 2 cents.

het online gebeuren op de Switch is gewoon een design keuze van Nintendo zelf, de apparaat kan het perfect aan sowieso als er apparaten zijn die veel zwakker zijn dan de Switch en het ook kunnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mizgala28 op 18-03-2018 21:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Is er ook een 'Algemeen Switch games' topic toevallig? Ik ben deze discussies compleet zat en wil gewoon een algemeen topic voor de domme eindgebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:10
Dat dus. Lekker gamen, geen gezeik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik had vanavond in de trein na het verwisselen van een cardridge het probleem dat mijn Switch mijn rechter joycon niet herkende. Wat ik ook probeerde: zelfs een hard reboot en het opnieuw syncen werkte niet.

Nu thuis herkende hij hem docked wel gewoon. Ik heb meteen gezocht voor controllerupdates en ineens waren er updates voor de Joycons? Waarom worden deze updates niet gepushed? Nu zat ik 2 uur zonder Switch... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
msnguy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:07:
Nu zat ik 2 uur zonder Switch... :(
Kut zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Kom op man. Ik heb een XBO staan (oude model nota bene) en dat ding is alles behalve log en traag. Alles start snel op.
Nee traag niet, maar wel vergeleken met de Switch. Maar zal ik een vergelijkingsvideo maken? Switch koude boot naar Zelda vanaf cartridge en XBOX ONE S koude boot naar Diablo 3 vanaf disc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
(jarig!)
Waarom hier uberhaupt vergelijking met andere consoles continu?

Als ik snelheid en graphics wil hebben ga ik wel achter m'n pc zitten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Heb je Mark al gebeld?
[...]

[...]

Geen last van.

[...]

[...]

[...]

[...]

Een negatief bericht over de Nintendo Switch en sanderev66 van de Nintendo-politie is er direct bij. Functies ontbreken, ach dat komt ook omdat er kinderen op de console spelen. Homescreen wordt in 720p weergegeven, ach dat werkt ook nog sneller en verbruikt minder stroom. Op de kinderlijke manier waarop jij redeneert kun je alles wel weerleggen.

Kun jij nou echt helemaal niets van kritiek verdragen met betrekking tot Nintendo? Ik snap best dat iemand fan is van een bepaald merk, maar jij praat alles recht wat krom is.

[ Voor 88% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2018 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:55
NotSoSteady schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:23:
[...]

Heb je Mark al gebeld?

[...]

Een negatief bericht over de Nintendo Switch en sanderev66 van de Nintendo-politie is er direct bij. Functies ontbreken, ach dat komt ook omdat er kinderen op de console spelen. Homescreen wordt in 720p weergegeven, ach dat werkt ook nog sneller en verbruikt minder stroom. Op de kinderlijke manier waarop jij redeneert kun je alles wel weerleggen.

Kun jij nou echt helemaal niets van kritiek verdragen met betrekking tot Nintendo? Ik snap best dat iemand fan is van een bepaald merk, maar jij praat alles recht wat krom is.
Wat jij moet doen is zondag naar de kerk gaan en zeggen dat de duivel ook wel wat goede punten heeft. Denk dat je daar meer kans maakt op een goede discussie.

In elk topic op Tweakers kan je een product waarderen en de negatieve punten uitlichten, maar in dit topic is er geen beginnen aan. En de tegenargumenten hoeven niet eens te kloppen om de volgelingen in te laten stemmen. Lekker laten voor wat het is zou ik je willen aanraden. Ze hebben nu eenmaal een moeilijke tijd achter de rug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Mizgala28 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:05:
Maar ik laat dat soort nadelen even terzijde, ik vind het veel krommer dat online functionaliteit op de Switch erger/magerder is dan op de Wii U en de 3ds
* RayNbow kijkt naar z'n 3DS en Wii U...

Welke onlinefunctionaliteit mis je dan? Een browser? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Ben blij dat Nintendo geen voicechat heeft. Het enige dat je mist zijn blèrende Franse koters van een jaar of 6, dat zijn ook de enige die op de PS4 online zijn... die kunnen sowieso al gemist worden als kiespijn.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DigitalExcorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:07:
Ben blij dat Nintendo geen voicechat heeft. Het enige dat je mist zijn blèrende Franse koters van een jaar of 6, dat zijn ook de enige die op de PS4 online zijn... die kunnen sowieso al gemist worden als kiespijn.
Zucht. Er is ook nog iets als vrienden, maar ok joh. Wees er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RayNbow schreef op maandag 19 maart 2018 @ 05:50:
[...]

Voice chat als je met je vrienden speelt en/of zonder een app bijvoorbeeld een online game met elkaar spelen (met vreemden kan splatoon 2 dat bijvoorbeeld zonder de app, maar als je met vrienden wilt spelen heb je pech).

Beide 3ds en Wii U kunnen dat dus wel (zoals in monster hunter) en ik zou al uberhaupt blij zijn als ik vrienden voor online sessie kon uitnodigen zonder een app (zoals dat in Splatoon 2 moet) want de voice chat valt makkelijk op te lossen buiten de Switch om (scheelt onzinnige blèrende kids).
DigitalExcorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:07:
Bekend probleem maar dan zet je toch net als ik geluid van hun uit? Doe ik zo'n beetje met alle games ik zet geluid van dat gebleer uit en zet het alleen aan als ik met vrienden speel.

Niet dat dit in iedere game kan, soms speel je met je vrienden en vreemden en hoor je dus ook die anderen erdoorheen, maar dan gaat het geluid van de voice chat helemaal uit en los ik het anders op.

Dus ja de genoemde probleem bestaat, de oplossing echter ook al is gebrek aan voice chat op de Switch niet per se een probleem voor mij, je vrienden niet kunnen uitnodigen voor een potje Splatoon 2 zonder de Switch app is wel een probleem vind ik.

en dat sommige mensen gebrek aan voice chat (en dergelijke) prima vinden betekend niet dat dit ineens een onbestaand probleem is, geen voice chat is gebrek voor de mensen die dat wel willen terwijl als er voice chat functie wel aanwezig is dit makkelijk genegeerd kan worden door mensen die het niet gebruiken (zoals ik dat soms nog weleens doe met sommige games).

Dit geldt niet alleen voor de voice chat, dit geldt voor meerdere functies

[ Voor 25% gewijzigd door Mizgala28 op 19-03-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:05:
[...]
Zucht. Er is ook nog iets als vrienden, maar ok joh. Wees er blij mee.
Dat concept is ernstig overgewaardeerd ... 'vrienden' zijn vreemden die alleen maar in je buurt willen zijn om er zelf beter van te worden, maar dat terzijde.

Een betere oplossing is gewoon Discord, Teamspeak, Skype, Facetime, Allo of weet ik veel wat - kost geen bandbreedte, geen latency op je console, en je bent zo flexibel als 't maar zijn kan (zeker als je meerdere applicaties hebt en kan gebruiken). Denk bijv. aan Rocket League op de Switch, je kunt niet verwachten dat er cross-platform voice chat in gaat zitten. En waarom zou je ook. 75% van de spelers gebruikt tóch geen voicechat en dan is het alleen maar irritant. Ik mag al blij zijn als je ooit één normale speler bij Overwatch op de PS4 tegenkomt die al een microfoon heeft, laat staan een team..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Mizgala28 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:38:
[...]

Voice chat als je met je vrienden speelt
...ik kan me niet zo snel een 3DS of Wii U game herinneren met voice chat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
RayNbow schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:50:
[...]

Animal Crossing op de 3DS volgens mij wel. (Of was dat op de gewone DS.... één ervan had dat wel). Op de WiiU heeft Call of Duty: Black Ops II het in elk geval wél.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
DigitalExcorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Dat concept is ernstig overgewaardeerd ... 'vrienden' zijn vreemden die alleen maar in je buurt willen zijn om er zelf beter van te worden, maar dat terzijde.

Een betere oplossing is gewoon Discord, Teamspeak, Skype, Facetime, Allo of weet ik veel wat - kost geen bandbreedte, geen latency op je console, en je bent zo flexibel als 't maar zijn kan (zeker als je meerdere applicaties hebt en kan gebruiken). Denk bijv. aan Rocket League op de Switch, je kunt niet verwachten dat er cross-platform voice chat in gaat zitten. En waarom zou je ook. 75% van de spelers gebruikt tóch geen voicechat en dan is het alleen maar irritant. Ik mag al blij zijn als je ooit één normale speler bij Overwatch op de PS4 tegenkomt die al een microfoon heeft, laat staan een team..
Lol je uitleg over vrienden verklaart iig waarom je niet op voicechat zit te wachten. Maar laten we zeggen kennissen waar je mee gamed. Mensen die dezelfde games leuk vinden en waar je lol mee kan hebben. Ik hoop dat je daar betere ervaringen mee hebt. Als Discord naar Switch komt vind ik het ook best, maar het moet gewoon op de console zelf zijn. Geen zin om aparte dopjes voor 2 soorten geluid in te hebben en ook geen headset die met allemaal draden dat probeert te bereiken.

Voor mij is voicechat en een partyoptie juist de helft van de lol. Of Nintendo het toevoegt moeten ze helemaal zelf weten, maar zolang ze het niet doen speel ik meer op andere platformen. Hier laat ik het weer bij, want door jouw opmerking ben ik toch weer aan het discusieren in dit topic en daar was ik al klaar mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Ik doelde op vrienden uitnodigen voor een online game zonder een app.

En qua voicechat (daar doelde ik niet op maar ik noem het even) hebben Pokemon X/Y/ORAS en Heroes of Ruin dat op de 3ds en in het geval van de Wii U hebben onder andere Assassin's Creed III, Call of Duty Black Ops II en Mass Effect 3 als je een headset met een microfoon aansluit.

Echter zoals ik al zei, ik doelde vooral op vrienden uitnodigen voor online gaming dat konden die 2 zonder welke app dan ook (ik laat andere systemen terzijde, ik doel nu puur op nintendo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Lol je uitleg over vrienden verklaart iig waarom je niet op voicechat zit te wachten. Maar laten we zeggen kennissen waar je mee gamed. Mensen die dezelfde games leuk vinden en waar je lol mee kan hebben. Ik hoop dat je daar betere ervaringen mee hebt. Als Discord naar Switch komt vind ik het ook best, maar het moet gewoon op de console zelf zijn. Geen zin om aparte dopjes voor 2 soorten geluid in te hebben en ook geen headset die met allemaal draden dat probeert te bereiken.

Voor mij is voicechat en een partyoptie juist de helft van de lol. Of Nintendo het toevoegt moeten ze helemaal zelf weten, maar zolang ze het niet doen speel ik meer op andere platformen. Hier laat ik het weer bij, want door jouw opmerking ben ik toch weer aan het discusieren in dit topic en daar was ik al klaar mee :+
De hele filosofie van Nintendo is juist dat je bij elkáár zit om te gamen, niet via internet. Daarom heeft voicechat 0 prioriteit bij ze. De Switch, DS, 3DS en dat soort portable consoles zijn juist bedoeld om samen mee te kunnen spelen in elkaars nabijheid.

Probleem daarmee is wel dat dat voor bijv. Japan prima werkt, waar iedereen en z'n moeder een console heeft, en het echt onderdeel van de cultuur is om die altijd en overal maar bij je te hebben. In Amerika en Europa is dat veel minder het geval, wij gamen meer via internet - en 'dus' missen we automatisch dat soort dingen. En nogmaals, het is een filosofie die Nintendo heeft - Sony doet het bijv. wel heel anders, maar die zijn ook meer op het Westen gericht dan op Japan zelf. Nintendo is simpelweg wat traditioneler in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
DigitalExcorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:58:
[...]

De hele filosofie van Nintendo is juist dat je bij elkáár zit om te gamen, niet via internet. Daarom heeft voicechat 0 prioriteit bij ze. De Switch, DS, 3DS en dat soort portable consoles zijn juist bedoeld om samen mee te kunnen spelen in elkaars nabijheid.

Probleem daarmee is wel dat dat voor bijv. Japan prima werkt, waar iedereen en z'n moeder een console heeft, en het echt onderdeel van de cultuur is om die altijd en overal maar bij je te hebben. In Amerika en Europa is dat veel minder het geval, wij gamen meer via internet - en 'dus' missen we automatisch dat soort dingen. En nogmaals, het is een filosofie die Nintendo heeft - Sony doet het bijv. wel heel anders, maar die zijn ook meer op het Westen gericht dan op Japan zelf. Nintendo is simpelweg wat traditioneler in dat opzicht.
Ik betwijfel dat, ik ken paar mensen uit japan en ook daar is tegenwoordig online gaming populairder dan bij elkaar op "de bank".

Sterker nog, portable gaming begint daar ook steeds minder te worden door de smartphones dus dat verklaart meteen waarom Nintendo met de Switch een hybride heeft gemaakt.

Ik vind samen spelen op de bank ook leuk, maar het is een slechte smoes om functionaliteit achterwege te houden omdat je als bedrijf vind dat men bij elkaar moet... en als je toch als bedrijf daar je focus op legt dan hadden ze beter download play ook niet moeten weghalen, het was misschien niet perfect maar het deed z'n werk wel als een spel dat ondersteunde en je vrienden niet allemaal dat ene spel hadden.

ik weet dat bepaalde games co-op ondertseunen op de Switch, maar splitscreen op 6" scherm vind ik dus verre van ideaal laat staan acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:58:
[...]

Ik doelde op vrienden uitnodigen voor een online game zonder een app.

En qua voicechat (daar doelde ik niet op maar ik noem het even) hebben Pokemon X/Y/ORAS en Heroes of Ruin dat op de 3ds en in het geval van de Wii U hebben onder andere Assassin's Creed III, Call of Duty Black Ops II en Mass Effect 3 als je een headset met een microfoon aansluit.

Echter zoals ik al zei, ik doelde vooral op vrienden uitnodigen voor online gaming dat konden die 2 zonder welke app dan ook (ik laat andere systemen terzijde, ik doel nu puur op nintendo).
En op de Switch zit het in Splatoon 2 (in lokale multiplayer). Het is en blijft een designkeuze, Nintendo heeft ervoor gekozen online functionaliteit (parties, chat, etc) via een app te reguleren. Je kan het er mee eens zijn of niet, het maakt het niet goed of slecht. Daarbij kunnen dingen nog veranderen voor de officiële launch as. september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:54:
Geen zin om aparte dopjes voor 2 soorten geluid in te hebben en ook geen headset die met allemaal draden dat probeert te bereiken.
Gewoon een mengpaneel gebruiken... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:20:
[...]

En op de Switch zit het in Splatoon 2 (in lokale multiplayer). Het is en blijft een designkeuze, Nintendo heeft ervoor gekozen online functionaliteit (parties, chat, etc) via een app te reguleren. Je kan het er mee eens zijn of niet, het maakt het niet goed of slecht. Daarbij kunnen dingen nog veranderen voor de officiële launch as. september.
En daar hoop ik stiekem op, de app zelf werkt prima maar dit kan zoveel beter.

Ik ben er vrij zeker van dat Nintendo het kan implementeren in de Switch zelf en toch qua opties/functionaliteit beide ouders maar ook volwassenen tevreden kan houden.

Of als het niet anders kan, breng die app uit voor de Switch zelf.

het is allemaal inderdaad hun design keuze, goed of slecht, stom of slim ze hadden vast een vage reden om dit zo te doen, ik hoop stiekem dat ze hun fout inzien en het tweaken of eventueel indien nodig volledig aanpassen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 01:58:
[...]

Wat jij moet doen is zondag naar de kerk gaan en zeggen dat de duivel ook wel wat goede punten heeft. Denk dat je daar meer kans maakt op een goede discussie.

In elk topic op Tweakers kan je een product waarderen en de negatieve punten uitlichten, maar in dit topic is er geen beginnen aan. En de tegenargumenten hoeven niet eens te kloppen om de volgelingen in te laten stemmen. Lekker laten voor wat het is zou ik je willen aanraden. Ze hebben nu eenmaal een moeilijke tijd achter de rug :+
Ja wellicht maar iemand die daadwerkelijk klaagt over het 720p homemenu is ook wel extreem zeiken. Hoeveel last kan je daar in hemelsnaam van hebben? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 19 maart 2018 @ 05:50:
[...]

Samen spelen of chatten met je vrienden... bijvoorbeeld. Dit kon op de Wii U wel. Nu voegt iemand me toe vanuit Splatoon 2, zodat we naar elkaar kunnen staren in de buddy list. Topfunctionaliteit. Laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof online op de Switch enkel een browser mist 8)7 Zelfs een Join/Challenge Friend Match ontbreekt, iets wat in een simpel kaartspelletje als Hearthstone op m'n iPad uit het stenen tijdperk zelfs ingebakken zit |:(
[...]

Smash 4 for Wii U had sowieso ingebakken voice chat, mic/speaker in de tablet controller. Werkte op zich prima als ik met vrienden ging spelen. Volgens mij kon je ook met randoms chatten, maar ik had de mic daar uitstaan. Veel andere multis had ik niet, maar daar heb je er sowieso eentje die samen met Mario Kart en Splatoon toch zo'n beetje alle online activiteit van de Wii U besloeg. Pokemon heeft vanaf de DS al voice chat in online battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 11:42
Kaasje123 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Ja wellicht maar iemand die daadwerkelijk klaagt over het 720p homemenu is ook wel extreem zeiken. Hoeveel last kan je daar in hemelsnaam van hebben? :/
Het wat uiteindelijk ook maar 1 van de 11 problemen die hij gaf in zijn opsomming, in perspectief is het dus niet extreem zeiken maar enkel een van de puntjes die hij als nadeel ziet. Zeggen dat iemand anders aan het zeiken is, is ook niet echt bevorderlijk voor de discussie en dit zou wel een forum moeten zijn waar ruimte voor dergelijke discussie zou moeten zijn.

Ook haalde ik uit zijn verhaal dat hij niet bereid is zijn switch voor al die nadelen weg te doen.

Ik denk niet dat je 1 punt uit zo'n stapel kan halen en hem daarvoor kan bashen (zou je sowieso niet moeten doen imo maargoed). Als je alle punten bekijkt en het allemaal bij elkaar op telt kom je ook tot de conclusie dat de bouwkwaliteit niet zo denderend is. Dat is jammer maar dat maakt de speelervaring er niet minder om.

Bij mij komt dan wel de vraag naar boven wat de levensduur van dit apparaatje zal zijn? Van mijn 2DS weet ik zeker dat die het nog doet over 10 jaar maar van mijn switch weet ik het nog zo net niet. Dit is wel gek want nintendo stond juist altijd bekend om haar bouwkwaliteit en uitstekende levensduur maar kromtrekkende switches wekt geen vertrouwen op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Mizgala28 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:26:
[...]

En daar hoop ik stiekem op, de app zelf werkt prima maar dit kan zoveel beter.

Ik ben er vrij zeker van dat Nintendo het kan implementeren in de Switch zelf en toch qua opties/functionaliteit beide ouders maar ook volwassenen tevreden kan houden.

Of als het niet anders kan, breng die app uit voor de Switch zelf.

het is allemaal inderdaad hun design keuze, goed of slecht, stom of slim ze hadden vast een vage reden om dit zo te doen, ik hoop stiekem dat ze hun fout inzien en het tweaken of eventueel indien nodig volledig aanpassen
Wilde een lange lap tekst gaan typen maar je sub tekst is volgens mij iets wat behoorlijk de lading dekt. Het enige wat ik wil toevoegen aan de 'klagers' is dit.

Hebben jullie research gedaan voordat je de switch kocht? En nagedacht over wat nintendo in het verleden gedaan heeft?
Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat 'jullie' geen kritiek mogen hebben en zoals in mijn vorige post aangegeven door mijn eigen joycon issues is voor mij ook wat speelplezier weg......maar.

- technische kracht dan wel het gebrek hieraan........sinds de cube*.....en al helemaal sinds die wii, heeft nintendo de tech race bewust opgegeven, ze focussen zich inderdaad letterlijk op gameplay over graphics. Tuurlijk, ook ik heb liever een xb1x of nog beter moderne game pc power in de formfactor van de switch, maar dat is voor dit geld simpel weg niet mogelijk. Als je dit wil, moet je simpelweg kijken wat er is qua laptops of hopen dat sony terugkeert op de mobiele markt.
- problemen en gebreken in de online service
Wederom......de geschiedenis herhaalt zich......nintendo is bezorgd om de kids en/of eigenwijs en doet haar eigen ding qua online gaming......again het zuigt, je ziet bij de concurrentie dat het beter kan.....maar dit weet je vooraf......mogelijk komt het uiteindelijk goed, maar het zou mij persoonlijk verbazen.
- hardware issues:
Dit is het enige wat me wel verbaasd heeft, nintendo stond voor mij gelijk aan kwaliteit in zowel games als hardware. Ik kan dit niet met feiten bewijzen maar het voelt voor mij als of het design/produktie proces toch relatief gerushed is, mogelijk omdat de wii u natuurlijk niet performde zoals beoogd. Echter nog steeds is de service van nintendo wel goed......ik ben iig geïnspireerd en ga nu mijn joycons proberen te updaten en nog maar is kijken hoe ze reageren als ik docked wil spelen. Mocht ik toch nog issues ondervinden dan ga ik ze denk ik nogmaals terug sturen en misschien wel een 'Sandertje' ;) doen door een extra setje joycons te kopen. Mochten die wel perfect werken dan zet ik het andere setje te koop.
Als ze overigens na 2e rep ook perfect functioneren moet ik even nadenken of ik behoefte heb aan 2 paar joycons.......die kids zijn best vaak met zijn vierten dus op zich is dat nog wel een leuk idee.

Ik kan me echter wel voorstellen dat bijvoordbeeld Denko er genoeg van heeft. Er zal sooner or later ongetwijfeld een revisie of opvolger komen die alle problemen oplost of iig beter aanpakt en dan kan hij natuurlijk gewoon terugkomen naar het awesome nintendo universum (geen sarcasme, ik ben een oude fanboy en ben van mening dat in hun genre de nintendo games altijd in hogere regionen van kwaliteit zijn en soms zelfs het beste wat je kan krijgen.......en gamen is simpelweg waarom het gaat toch? ).

*=met de cube waren ze op papier wel sterker dan de ps2 (ook logisch want later uitgekomen), maar door de keuze voor gdroms of iig kleine schijfjes hadden ze bewust al voor een beperking gekozen, en de org xbox was volgens mij ook krachtiger dan de cube

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Hoezo kan een design keuze niet slecht zijn? Omdat Nintendo hem maakt? Kom op zeg.

Ik vind de Switch een geweldig apparaat, maar het feit dat ik achter mijn PC zit om met mijn vrienden via Skype te communiceren wanneer we Splatoon 2 willen spelen zegt voldoende. Zo'n onnozele app, daar begin ik niet eens aan. Het had een stuk beter gekund wat betreft communicatie.

Ik heb gewoon een prachtige bluetooth koptelefoon met microfoons ( Sennheiser PXC 550 ), dat ding werkt met elk apparaat. Maar met de Switch niet.

Het valt mij op dat jij de algemene rol in dit topic op je neemt om letterlijk alles wat Nintendo doet te verdedigen? Wanneer er geen kritiek is, komt er ook geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
WarShadow schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:08:
[afbeelding]

Vandaag shell van mijn switch vervangen, wou ik graag even met jullie delen en horen wat jullie er van vinden.
De komende dagen zal ik laten weten of de D-pad goed werkt.
Afgelopen weekend uitgebreid getest of de D-pad goed werkt en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Hij doet me een beetje denken aan die van de Xbox One controller, alleen met iets meer ''klik" omdat het toch nog steeds knopjes zijn die er onder zitten.

Het enige wat ik jammer vind is dat de binnenkant van de joy con iets bol staat, dit komt waarschijnlijk door de grote van de d-pad (het is gelukkig minimaal waardoor ikzelf er geen last van heb)

Al met al voelen de controllers weer als nieuw aan en de pasvorm van alles is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Samen spelen of chatten met je vrienden... bijvoorbeeld. Dit kon op de Wii U wel. Nu voegt iemand me toe vanuit Splatoon 2, zodat we naar elkaar kunnen staren in de buddy list. Topfunctionaliteit. Laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof online op de Switch enkel een browser mist 8)7 Zelfs een Join/Challenge Friend Match ontbreekt, iets wat in een simpel kaartspelletje als Hearthstone op m'n iPad uit het stenen tijdperk zelfs ingebakken zit |:(
Hmm, ik kan me herinneren dat ik vanuit Splatoon 2 de match van een ander kon joinen, zonder de app te gebruiken...

* RayNbow heeft namelijk een Windows-telefoon waarop geen Switch app beschikbaar is. ;)
[...]

Smash 4 for Wii U had sowieso ingebakken voice chat
Alleen in de lobby, toch? Niet gedurende de matches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
RayNbow schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:18:
[...]

Hmm, ik kan me herinneren dat ik vanuit Splatoon 2 de match van een ander kon joinen, zonder de app te gebruiken...
Klopt ook. Je kunt alleen geen invites sturen zonder de app. Dwz, je hebt iets buiten de game nodig (zij het de app, zij het iets anders) om mensen uit te nodigen om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nou resultaat van mijn test net nadat zowel mijn switch zelfs als mijn controllers een update hebben gekregen.
issue 1, mijn switch wilde niet docked werken........dit is mogelijk een pebac issue, want ik heb de switch aangesloten op een hdmi switch. Echter mijn x360, one en ps3 werken allen probleemloos via deze optie.......toch zeg ik mogelijk pebac issue omdat ik destijds heb getweaked aan mijn switch settings omdat de switch anders altijd het beeld overnam, ook als ie standby was/moest zijn.......anyways, de (nintendo) switch op hdmi 3 aangesloten en mijn ps4pro overgezet op de hdmi switch......als ik ooit nog ga upgraden naar een 4k tv is kijken hoe ik dit kan oplossen, en mogelijk tussentijds al. Ik heb nog ee mechanische hdmi switch alwaar ik mijn switch dan wel op hang, dan mag ie gewoon zijn standaard hdmi instelling hebben, en zal ie vast wel direct werken. Anyways het ging om de joycon controllers.

Even getest met Mariokart. Race 1 en 2 geen enkel issue, ik werd voorzichtig al blij. In race drie echter een issue met sturen en gas, en in race 4 letterlijk 3 meter voor de finish werd mijn gas niet geregistreerd en stond ik stil 8)7
Naar achterrijden ging wel, paar tellen later mijn gas ook weer, en ging ik de finish over, plek 1 werd plek 3. Nu speelde ik offline, en was ik aan het testen dus niet serieus aan het gamen en dan boeit het niet.......maar dit is dus exact wat ik bedoelde......alleen door de angst voor dit issue zal ik niet gauw ' echt' spelen met mijn switch middels joycons in grip mode. En dat vind ik echt erg.

Maar goed, is kijken of ik nog een leuke deal zie voor een 2e setje joycons. En dan kijken of dat issue ook daar optreedt. Zo ja.....dan is het simpelweg accepteren dat in mijn huidige setup ik de joycons simpelweg niet in grip mode kan gebruiken. En dan bij een revisie/of switch 2 idd de bende maar te koop zetten . Er van uitgaande dat ik dan wel alles kan migreren naar de andere switch of accepteren dat ik mijn digitale games verlies (momenteel alleen maar sonic mania en mariokart).

Indien die 2e set wel gewoon werkt (en dat zou moeten, ik zit gewoon een meter of 3 vanaf mijn tv, geen enkele reden dat dit niet zou moeten werken 8)7 :? ) dan gaat dit setje nogmaals op vakantie naar nintendo. Waarbij ik dan nog even een testje doe met bij joycons los, want de rechter joycons was 2x fout de linker 1 keer........)

Ga zo nog even kijken of de pro controller wel probleemloos werkt. Met de dpad van mijn pro controller heb ik igg nog geen issues ontdekt.

Aan de postitieve kant........zoals ook in mijn vorige post genoemd, ik ben een oude fanboy en snes mariokart was voor mij perfectie. Dat gezegd hebbende de graphics van deze mk vind ik _/-\o_ :9~
Wat een mooi spel. Leuke banen ook en fijne gameplay. Ik zou geen enkel kart spel kunnen verzinnen wat in de buurt komt, heel misscchien de sonic kart games, maar die heb ik niet zo veel gespeeld. Dus ja dat is imho toch waarvoor je of iig ik nintendo koop en ik zou het ondanks al mijn gezeur hierboven niet willen missen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:24:
Er van uitgaande dat ik dan wel alles kan migreren naar de andere switch of accepteren dat ik mijn digitale games verlies (momenteel alleen maar sonic mania en mariokart).
How to Transfer User and Save Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het lijkt mij geweldig om binnenkort Labo te gaan doen met mijn dochter. En/of het Robo pakket natuurlijk. Nu vraag ik me wel af hoe lang die kartonnen bouwwerken het gaat volhouden. Zeker omdat mijn dochter ook nog een jonger broertje heeft.

Nintendo is, voor zover ik zie, nogal vaag in het beschikbaar maken van (betaalde) vervangende onderdelen, danwel digitale templates.
Note that the kits will not be mandatory - although the cartridge is needed - since Nintendo plans to offer the cardboard design pattern for free for aspiring builders
Nintendolife.com
Ze zijn van plan de templates beschikbaar te stellen. Niet erg geruststellend...

Ik zie op Internet al mensen die de objecten willen 3D printen. Zo ver wil ik niet gaan. Het lijkt me wel aardig, als Nintendo bij release (28 april) nog geen duidelijkheid heeft gegeven, om zelf een noodvoorziening te maken. Ik zat te denken aan het scannen/fotograferen van de bouwplaten, en deze op het juiste formaat in een pdf te plaatsen. Dan kan je de gewenste platen nog uitprinten, op een stuk karton plakken, en weer lekker verder knutselen.

Er viel me echter 1 ding op. Volgens mij zouden die platen wel eens een fractie groter dan A3 kunnen zijn. De doos van de mixed variant is 45,0 x 34,8 (x 6,5) cm. Een A3 papier is 42,0 x 29,7 cm. En volgens mij zitten de platen redelijk strak tegen de zijkant van de doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PVXo2vM1V06fpB5ZsXrTdRNn/thumb.jpg
Dat maakt het wel lastiger om dit plannetje uit te voeren.

Ik kan natuurlijk ook proberen te zorgen dat de originele mallen, waar de figuren uitgedrukt worden, bewaard blijven. Dan kan je de figuren nog overtrekken door de gaten.

Hebben jullie nog ideeën hierover? Of heb ik berichtgeving van Nintendo gemist/interpreteer ik de berichtgeving verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:18:
[...]

* RayNbow heeft namelijk een Windows-telefoon waarop geen Switch app beschikbaar is. ;)

[...]

Alleen in de lobby, toch? Niet gedurende de matches.
De lobby is ook de enige plek waar ik een tegenstander wil horen tijdens een online fighter :p feit is dat het daar wel mogelijk was, maar er wellicht voor is gekozen om getroll te voorkomen, aangezien Smash4 meer VS dan coop is.

Splatoon 2 "samen" spelen betekent dat je willekeurig tegen en met elkaar wordt gezet tussen games door, wat complete nonsens is, zo had ik dat ook met de vrouw van @Arunia . De ene keer was ze gezellig mijn kant van de map aan het bekladden, de volgende game krijg ik een verfroller in m'n bakkes van d'r :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36

BoGu5

hmmmz

Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:24:
Nou resultaat van mijn test net nadat zowel mijn switch zelfs als mijn controllers een update hebben gekregen.
issue 1, mijn switch wilde niet docked werken........dit is mogelijk een pebac issue, want ik heb de switch aangesloten op een hdmi switch. Echter mijn x360, one en ps3 werken allen probleemloos via deze optie.......toch zeg ik mogelijk pebac issue omdat ik destijds heb getweaked aan mijn switch settings omdat de switch anders altijd het beeld overnam, ook als ie standby was/moest zijn.......anyways, de (nintendo) switch op hdmi 3 aangesloten en mijn ps4pro overgezet op de hdmi switch......als ik ooit nog ga upgraden naar een 4k tv is kijken hoe ik dit kan oplossen, en mogelijk tussentijds al. Ik heb nog ee mechanische hdmi switch alwaar ik mijn switch dan wel op hang, dan mag ie gewoon zijn standaard hdmi instelling hebben, en zal ie vast wel direct werken.
[...]
Even reagerend op je geen beeld probleem. Probeer het volgende eens:
  1. Alles loskoppelen
  2. Adapter koppelen en inpluggen
  3. Vervolgens HDMI
  4. Vervolgens randapparatuur.

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
thanks, als er een switch lite ofzo komt zal dat werken, mocht er idd een switch 2 komen mogelijk is dit dan niet compatible, al hoewel ook hier natuurlijk nintendo wel een redelijk trackrecord heeft, gameboys, ds-en en ook de wii en wii u waren backward compatible. Maar volgens mij kon je niet (of iig niet gelijk) je wii vc games overzetten naar wii u.
BoGu5 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:02:
[...]

Even reagerend op je geen beeld probleem. Probeer het volgende eens:
  1. Alles loskoppelen
  2. Adapter koppelen en inpluggen
  3. Vervolgens HDMI
  4. Vervolgens randapparatuur.
Thanks.....door te 'switchen' van hdmi input werkt het ook, gezien de ps4pro momenteel mijn krachtigste console is wilde ik die liever op zijn eigen hdmi poort, zonder mijn 12 euro chinese hdmi switchje er tussen, then again op de ps3 en x360 merk ik ook geen enkel kwaliteits verlies dus dat zal bij de ps4 ook wel goedkomen, zo niet dan dus idd nog een oude mechanishe hdmi switch op de plank.....en ik heb nog een medi8tor en steam link om aan te sluiten dus de extra poorten zijn toch al welkom.

@testen!
Nou het zal jullie niet verbazen maar de pro controller is glansrijk door mijn test heen gekomen.....0 issues gemerkt. Mocht ik idd die extra joycons halen zal ik absoluut laten weten of die het beter doen (mijn huidige zijn day one joycons, die 1x door nintendo gemaakt zijn).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:25:
[...]

thanks, als er een switch lite ofzo komt zal dat werken, mocht er idd een switch 2 komen mogelijk is dit dan niet compatible, al hoewel ook hier natuurlijk nintendo wel een redelijk trackrecord heeft, gameboys, ds-en en ook de wii en wii u waren backward compatible. Maar volgens mij kon je niet (of iig niet gelijk) je wii vc games overzetten naar wii u.
Jawel, alleen zijn die games dan via het Wii Menu op de Wii U speelbaar. Om ze te "upgraden" naar Wii U VC games moest je in de eShop een klein bedrag betalen.

Daarbij zal er geen "Switch 2" komen, de volgende console is gewoon weer een hele nieuwe of een revisie van de Switch. Als het een revisie is dan zullen alle games gewoon werken en kan je zo je savegames overzetten. Dit heeft Nintendo ALTIJD zo bij revisies gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Wat je met je HDMI-probleem kunt proberen is in de Switch settings HDMI-CEC uitzetten/aanzetten (liggend aan hoe deze nu staat) Niet alle HDMI-switches ondersteunen die setting even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Jawel, alleen zijn die games dan via het Wii Menu op de Wii U speelbaar. Om ze te "upgraden" naar Wii U VC games moest je in de eShop een klein bedrag betalen.

Daarbij zal er geen "Switch 2" komen, de volgende console is gewoon weer een hele nieuwe of een revisie van de Switch. Als het een revisie is dan zullen alle games gewoon werken en kan je zo je savegames overzetten. Dit heeft Nintendo ALTIJD zo bij revisies gedaan.
Ik vind het sowieso erg naar dat je voor al gekochte games nogmaals moet betalen MAAR het ging me er vooral om dat toen de wii u uit was, dit nog niet mogelijk was. Deze functie is volgens mij pas paar maanden tot zelfs een jaar of meer na release wii u beschikbaar gekomen.
Het zou nog steeds kunnen dat je gelijk hebt. Maar ik vind het wel iets om rekening mee te houden. Ik wil mijn digitale games niet kwijt.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:49:
@Sagat Wat je met je HDMI-probleem kunt proberen is in de Switch settings HDMI-CEC uitzetten/aanzetten (liggend aan hoe deze nu staat) Niet alle HDMI-switches ondersteunen die setting even goed.
Ja met de default settings versprong mijn tv niet(of beter gezegd, de hdmi switch), ook niet als ik op mijn ps3 of x360 wilde spelen. Maar ik heb er vrede mee. Nogmaals zou mijn mijn ps4 nu slechter beeld geven dan ga ik nog eerder die andere hdmi switch gebruiken:

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Ik vind het sowieso erg naar dat je voor al gekochte games nogmaals moet betalen MAAR het ging me er vooral om dat toen de wii u uit was, dit nog niet mogelijk was. Deze functie is volgens mij pas paar maanden tot zelfs een jaar of meer na release wii u beschikbaar gekomen.
Het zou nog steeds kunnen dat je gelijk hebt. Maar ik vind het wel iets om rekening mee te houden. Ik wil mijn digitale games niet kwijt.
De VC was er bij de Wii U er direct beschikbaar, alleen niet alle games. Verder hoefde je niet te betalen om de spellen in de Wii modus te spelen. (En dat kon al met de Day One patch van de Wii U) De Wii U versies boden dingen als virtuele boekjes, savestates als extra's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExcorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:58:
[...]

De hele filosofie van Nintendo is juist dat je bij elkáár zit om te gamen, niet via internet.
En soms gaan ze daar weer te ver in, door bij bvb. Splatoon 2 de local coop onspeelbaar te maken, tenzij je met 4 man speelt. Want iedereen heeft altijd precies 3 man op bezoek. 8)7

Iedereen (hier en op reddit) grijpt altijd zo heerlijk naar wat zij denken dat Nintendo's "filosofie" en "werkwijze" is, ipv eens kritisch te kijken, want dan gaat de kooi vol hondsdolle fanboys los.

Moet ik op m'n werk eens proberen. "Ja nee ik geloof niet zo in x, dus ik heb x dus maar half af. Dat is nou eenmaal mijn filosofie."
Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.