Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:56:
[...]
Dat denk ik ook. Maar als het de Smash 4 engine gebruikt is het zeer zeker een "port". Ik denk niet dat het een spel is die vanaf 0 opnieuw opgebouwd is. (Wat Smash 4 wel was)
Maar verder, zeg ik het is een "nieuw" spel, zoals ook Splatoon 2 en Mario Tennis Aces "nieuwe" spellen zijn (lees: ze gebruiken de engine van de vorige games, al is die wel verder ontwikkeld).
Volgens die redenatie was The Legend of Zelda - Majora's Mask een port, want dat spel gebruikte dezelfde engine en dezelfde assets als Ocarina of Time. En dan zou bijvoorbeeld (old-skool, I know), Heretic of Hexen een port zijn van Doom, want dezelfde engine. Die vlieger gaat natuurlijk niet op.
Wat mij betreft is een game alleen een port als je dezelfde game op een nieuw platform uitgeeft, en daarbij de engine zover verbouwt als nodig is om de game native op dat nieuwe platform te kunnen draaien.
Als je game niet native draait, is het emulatie (Ocarina of Time via de VC), als je de game tegelijkertijd helemaal oppoetst, is het een remaster (Twilight Princess HD), als je de game helemaal opnieuw opbouwt maar met bepaalde elementen uit de oude game, dan is het een remake (Metroid: Zero Mission).