koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik vind Klefki juist creatiever dan bijvoorbeeld Voltorb / Electrode.. Maar dat kan ook gewoon aan mij liggenASNNetworks schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:24:
[...]
Een sleutelbos als Pokemon vind ik niet echt bepaald creatief. [afbeelding].
Klefki
Of een zwaard of lamp...
Misschien, ik denk als ik aan voltorb denk juist aan die boze expolderende pokebal, waar ik dus een 'personaliteit' aan heb gekoppeld in mijn jeugd. Nu denk ik ook bij klefki van really? maar als deze vroeger in de serie had gezeten in de tijd dat ik het dagelijks keek, was het voor mij een normale pokemon geweest en kende ik z'n moraal en verhaal ook.
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Verwijderd
Daarbij vind ik de designs van Honedge, Doublade en Aegislash juist erg gaaf. Ben ook heel blij met de DLC voor Pokkén
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 10:05 ]
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Zal het dan eindelijk gebeuren.... Ik kan echt niet wachten om dit met 4 vrienden en een pot bier te spelen!Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:17:
Ik heb ook een gerucht voor je.
Er komt een Nintndo Direct (groot) op 13 maart., ik weet ook al welke games er aangekondigd gaan worden.
2. Super Smash Bros met de release van Nintendo Switch Online (reden waarom de online dienst is uitgesteld, de game is nog niet af)
Verwijderd
Of het gaat gebeuren is wel duidelijk, alleen de vraag is wanneer.lowskilled-ftw schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:34:
[...]
Zal het dan eindelijk gebeuren.... Ik kan echt niet wachten om dit met 4 vrienden en een pot bier te spelen!
Of anders een Platinum/Pearl/Diamond remake, zou ook wel tijd worden IMO.
[ Voor 14% gewijzigd door Militia Pilot op 22-02-2018 11:29 ]
Meer details op hun websiteThe Norwegian Consumer Council (NCC) has found that out of the seven leading digital video game platforms, only Origin and Steam had adequate systems in place for refunding purchased video games. Out of the seven platforms, Nintendo in particular violates consumer rights by not offering any way to cancel a pre-ordered game.
If a consumer, for whatever reason, wants to return a game that they have purchased through Battle.net, Uplay, Playstation Store, Xbox Store and Nintendo eShop, options range from contacting customer support, to no options at all.
Pre-ordering is an increasingly common practice in the video game market, where consumers are enticed to purchase games months ahead of the official release date without having seen the finished product at the time of purchase.
In a letter to Nintendo, the Norwegian Consumer Council asks the company to comply with European law on their platform; Nintendo eShop.
Goed dat de Noren Nintendo en anderen hier op de vingers tikken. Het refundbeleid bij de consoleplatformen staat mijlen achter op wat Steam toelaat.
----
Edit: repliek van Nintendo (via Eurogamer):
Nintendo has issued the following statement in response: "The operation of Nintendo eShop in Europe is fully compliant with European laws relating to the statutory rights of consumers."
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 22-02-2018 15:43 ]
Ik ken trouwens iemand die onlangs via Battle.net de nieuwe WoW expansie heeft prepurchased en kreeg ook geen refund, zelfs de lvl 110 boost niet gebruikt of niks, volgens Blizzard CS omdat het een pre-purchase was en geen pre-order.
Likewise heb ik zelf al wel refunds gehad op dingen bij Blizzard, het hangt er gewoon een beetje van af op wat je een refund vraagt en welke medewerker je krijgt, maar het is weldegelijk mogelijk om je geld terug te krijgen soms bij Blizzard.
Steam is bijna de Coolblue of Bol.com van games, gewoon terug geven die zooi wanneer of voor welke reden je wilt.
[ Voor 21% gewijzigd door Katmi op 22-02-2018 14:44 ]
Steam is vrij vast in hun policy waarbij je max 2 uur mag gespeeld hebben.Ik had persoonlijk de slechte ervaring met No Man's Sky waar ik meer dan 2 uur gespeeld had (dacht 6 uur ofzo) alvorens het pijnlijk duidelijk werd dat de game gewoon copy paste was en veel van de features er niet in zaten. (6u sessie voor nieuwe game is niet echt uniek imo). Elke refund request die ik deed werd afgewezen simpel door de uren op de teller. Dat de game niet was wat voorgesteld werd kon hun duidelijk niet boeien.Katmi schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:42:
Steam hun refund policy is dan ook zo los als een berg zand, of zo relaxed als een stoner.
Steam is bijna de Coolblue of Bol.com van games, gewoon terug geven die zooi wanneer of voor welke reden je wilt.
Dus zo relaxed zijn ze nu ook weer niet. Onder de 2 uur is het idd no questions asked maarja doe maar is een open world game waar je na 2 uur al weet of het compleet is of niet he
Tot nu toe is dit de rode draad:
- PS3 en Xbox 360 versies kregen geen updates meer omdat het 'technisch gezien niet haalbaar was'
- Hij erkend dat ze in het verleden niet eerlijk en transparant zijn omgegaan met hun update en content beleid
- Is meerdere keren gevraagd welke versie ze op de Switch willen gaan uitbrengen, hij heeft hier wel op gereageerd maar de vraag ontweken in zijn antwoord. Volgens Almir (de dev in kwestie) moesten ze een keuze maken: De release op Switch uitstellen, of uitbrengen in zijn huidige vorm. Waarom uitstellen geen optie was, is niet duidelijk.
- Op mijn vraag of het ons geld gaat kosten in de vorm van betaalde DLC om de Switch-versie de huidige content en updates te bezorgen, geeft Almir aan dat ze dit nog niet kunnen zeggen.
Lang verhaal kort:Dennis de Vries schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:43:
Een van de de developers van Payday 2 is momenteel vragen aan het beantwoorden over de Switch release, misschien interessant om te volgen, ook al is hij vrij vaag met zijn antwoorden: link
Tot nu toe is dit de rode draad:
- PS3 en Xbox 360 versies kregen geen updates meer omdat het 'technisch gezien niet haalbaar was'
- Hij erkend dat ze in het verleden niet eerlijk en transparant zijn omgegaan met hun update en content beleid
- Is meerdere keren gevraagd welke versie ze op de Switch willen gaan uitbrengen, hij heeft de vragen wel beantwoord maar ontweken in zijn antwoord. Volgens Almir (de dev in kwestie) moesten ze een keuze maken: De release op Switch uitstellen, of uitbrengen in zijn huidige vorm. Waarom uitstellen geen optie was, is niet duidelijk.
- Op mijn vraag of het ons geld gaat kosten in de vorm van betaalde DLC om de Switch-versie de huidige content en updates te bezorgen, geeft Almir aan dat ze dit nog niet kunnen zeggen.
- Ja, we logen wel eens en we deden vaag.
Maar deze keer doen jullie het beter toch
- Koop ons product aub
Maar doen jullie het dan beter?
- Vaagheid.
Redelijk clear cut lijkt me. Skippen en kijken naar andere dingen.
PSN & XBL: Denkoyugo
Niet compleet vind ik een beetje een non argument. Dan kun je ook 80 uur lang zelda gaan spelen en zeggen dat je meer verwacht had van de eindbaas.sleepwalkerbe schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:23:
[...]
Steam is vrij vast in hun policy waarbij je max 2 uur mag gespeeld hebben.Ik had persoonlijk de slechte ervaring met No Man's Sky waar ik meer dan 2 uur gespeeld had (dacht 6 uur ofzo) alvorens het pijnlijk duidelijk werd dat de game gewoon copy paste was en veel van de features er niet in zaten. (6u sessie voor nieuwe game is niet echt uniek imo). Elke refund request die ik deed werd afgewezen simpel door de uren op de teller. Dat de game niet was wat voorgesteld werd kon hun duidelijk niet boeien.
Dus zo relaxed zijn ze nu ook weer niet. Onder de 2 uur is het idd no questions asked maarja doe maar is een open world game waar je na 2 uur al weet of het compleet is of niet he
Er is altijd wel een excuus te verzinnen dus ze moeten ergens een grens trekken.
Het idee is vooral dat je kan testen of de game technisch wel werkt, en dat niet iedereen games zit te refunden na 10-15 uur omdat ze besluiten dat het toch maar niet leuk genoeg is of omdat ze ff een korte game hebben uitgespeeld.sleepwalkerbe schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:23:
[...]
Wat ik goed vind aan de manier van Steam is dat er gewoon duidelijke regels zijn die vrij consequent gevolgd worden om refunds toe te wijzen. Dit zorgt voor 'zekerheid' bij de consument, die zo mogelijk ook vaker wel een gokje durft te wagen met een game te kopen. Twee uur is meestal genoeg om een idee te hebben van de game die je speelt.
Bij de consoleplatformen zien we dat je een klantendienst moet bereiken, en dat je aan de grillen van met wie je spreekt overgelaten bent. Nintendo USA hoor ik van dat ze een 'één refund per account' beleid hebben.
Maar pre-orders.... nja ik zie geen enkele reden waarom je een pre-order niet zou moeten kunnen cancellen. Erg klantonvriendelijk dus, vind ik.
edit; mijn huidige progress is niet verloren gegaan overigens.
edit2: inmiddels een bandage gepakt, ook geen save.
edit 3: replays opslaan werkt prima. net als de hele game overigens, enkel timer loopt niet en geen saves
edit 4: nieuwe gebruiker aangemaakt op de Switch, zelfde probleem.
fixed: nadat ik weer geswitcht heb naar m'n main gebruiker werkt het weer... wat een gedoe, hinderlijke bug.
[ Voor 35% gewijzigd door Royy90 op 23-02-2018 00:22 ]
Ben heeeel benieuwd!
We hebben altijd een WII en een WiiU gehad. en die beviel goed alleen vond ik dat de disks van de WiiU wel heel snel stuk gaan of dat ie zegt dat ie het niet kan laden vanwege vuil/krassen terwijl er geen kras op zit.
Heb het idee dat de laser van de WiiU niet helemaal lekker is ofzo.
de cartridges van de Switch zijn toch veel robuuster? Zoals die van de ds etc?
ben heel benieuwd naar hoe de games zijn. Mario Kart er ook bij. Benieuwd ook of er verschillen zijn met de WiiU versie.
Ik wil Zelda er ook nog bij hebben. Die zal ik iets later gaan halen.
Dat was helaas enkel vorige week.JanW schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:42:
Heeft de Mediamarkt nog de 3 halen 2 betalen actie of is die inmiddels ten einde?
Gemiddeld een 66 op metacritic
GameXplain
IGN
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X6Tq5f_lcuM]
Payday 2 Switch Handheld Performance - Tabletop Mode
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Je hoeft ze natuurlijk niet te bekijken. Maar volgens mij zijn er ook mensen die het handig vinden.Aschtra schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:33:
@ThaBEN
Post je ook nog eens wat anders dan alleen filmpjes? Best irritant tbh.
Laat even weten door deze post een duimpje te geven indien je filmpjes handig vind, of geef Aschtra's post een duimpje indien het irritant is
Dan weet ik of ik mijn postgedrag in de toekomst moet veranderen.
Als ik voor mijzelf spreek, vind ik het wel handig. Als ik de filmpjes wil zien, open ik ze en anders scroll ik door...
De filmpjes interesseren me 9,9/10 keer niet en hij post er niet 1 maar meerdere en ook regelmatig. Dan wordt het voor mij alleen maar een scroll festijn. Als die het af en toe maakt het me niet uit. Maar dit vind ik teveelRabNL schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:32:
Mag ik vragen wat je er irritant aan vind @Aschtra ?
Als ik voor mijzelf spreek, vind ik het wel handig. Als ik de filmpjes wil zien, open ik ze en anders scroll ik door...
En zo te zien vinden andere dit ook
[ Voor 10% gewijzigd door Aschtra op 23-02-2018 17:36 ]
1
2
3
| div[data-owner-id="<user id hier>"] div.video-wrapper { display: none; } |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
https://twitter.com/pokemon/status/702464218386325505
Edit:
Oeps... het is laat voor mij. Kwam ineens op mijn Twitter voorbij en lette niet op
[ Voor 37% gewijzigd door Pukson op 23-02-2018 22:26 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Verwijderd
GrrrPukson schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:24:
Zin in! Ben echt benieuwd.
https://twitter.com/pokemon/status/702464218386325505
Edit:
Oeps... het is laat voor mij. Kwam ineens op mijn Twitter voorbij en lette niet op
K.W.
Verwijderd
@Beakzz Goede suggestie. Indien ik meerdere video's in 1 post wil plaatsen zal ik de meest interessante video embeden en de rest als hyperlink toevoegen.Beakzz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:18:
Zou zelf 1 video groot neer zetten en de rest als simpele links of naar een algemenere site als Metacritic
Dan hoeven de mensen die het niet interessant vinden minder te scrollen.
En degene die het wel interessant vinden kunnen in 1 klik alsnog direct de video's bekijken zonder ze handmatig te hoeven opzoeken op het web.
Lijkt me een goede middenweg om iedereen zoveel mogelijk tevreden te houden.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Na een avond en middag ermee gespeeld te hebben, is m'n eerste ervaring met de switch een hele positieve ervaring!
Bedenk dat dit een topic is waar men hun algemene ervaring deelt en reageert op de persoonlijke ervaring van anderen (zie titel
Om het een simpel te houden: Ik ben meer geïnteresseerd in wat jouw mening of ervaring is dan de filmpjes die jij plaatst.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Wat een leuk apparaat is dat zeg! en het werkt ook supergoed als handheld.
Geweldig voor mn kinderen ook om te gebruiken en het draait allemaal lekker soepel!
ben er echt wel blij mee!
Ik zal er nu nog Mario Odyssey en Zelda zeker bij gaan halen!
Iemand verder nog tips?
Mijn kinderen houden van de meeste soorten games wel.
Misschien een paar vette indies: Stardew Valley, Golf Story, Shovel Knight, Celeste en hopelijk binnenkort (het is al wel aangekondigd...) Hollow knight!beebie121 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:29:
Ik heb van het weekend ook een switch gehaald. ook gelijk wat games erbij: Sonic Manea, Minecraft, Mario Kart, Bomber Man, Rayman, Snipper clips en Rocket league.
Geweldig voor mn kinderen ook om te gebruiken en het draait allemaal lekker soepel!
Iemand verder nog tips?
Naast de prachtige nintendo games als Mario en Zelda is dit voor mij toch wel de verassing geworden. Was op de pc met steam nooit een grote fan van indies. Heb er wel eens een gespeeld, maar nu kan ik niet wachten tot er een nieuwe vette is aangekondigd op de switch. De portability samen met leuke gameplay maakt me helemaal hyper enthousiast!
[ Voor 18% gewijzigd door Odysseus87 op 26-02-2018 09:40 ]
Volgens mij heb je met zelda en mario erbij echt HEEEL veel te spelen. Maar mocht je je vervelen: Golf story, Steamworld dig 2, Stardew valley. Alle 3 ook harstikke leuke spellenbeebie121 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:29:
Ik heb van het weekend ook een switch gehaald. ook gelijk wat games erbij: Sonic Manea, Minecraft, Mario Kart, Bomber Man, Rayman, Snipper clips en Rocket league.
Iemand verder nog tips?
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik zal eens naar die games kijken. Het klinken wel leuke games ook voor kids.
ik zal eens gaan googlen of er ook specifieke games zijn meer op meisjes gericht. Mijn dochter vind dat altijd super leuk. En op de DS zijn die er wel behoorlijk wat.
Mijn zoon wil het liefst Zelda of Rocketleague spelen
Edit: die steamworld Dig ziet er geweldig uit zeg! Het is net Commander keen van vroeger hahaha
[ Voor 10% gewijzigd door beebie121 op 26-02-2018 10:03 ]
Playstation 5
Yup en dan hebben ze nog een game mode ingezet soort van bordspel. Wel interessant en grappig haha. Moet zeggen dat ik al een tijdje niet heb gespeeld(wegens tijdgebrek), maar het is zeker wel spelen waard.Stylze schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:36:
Dragonball xenoverse 2 speelt echt heerlijk op de switch en ziet er echt prachtig uit in handheld mode ook:) had de game nog nooit gespeeld maar is ongelofelijk uitgebreid en speel de afgelopen 2 weken bijna niks anders ,had ik nooit verw8. Dragonball fighterZ loopt stof te happen op de ps4.

Bron: Insidegamer - Kirby: Star Allies-demo genoemd in Google-advertentie
Dit lijkt in lijn te vallen met de eerdere geruchten dat zaterdag 3 maart een nieuwe Nintendo direct zal plaatsvinden waarbij deze demo aangekondigd zal worden.
Notitie: 3 maart is de Switch precies 1 jaar oud.
Maar 3 maart is wel op een zaterdagThaBEN schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:30:
Het lijkt het erop alsof zondag 4 maart een demo van de nieuwe Kirby beschikbaar komt.
[afbeelding]
Bron: Insidegamer - Kirby: Star Allies-demo genoemd in Google-advertentie
Dit lijkt in lijn te vallen met de eerdere geruchten dat zaterdag 3 maart een nieuwe Nintendo direct zal plaatsvinden waarbij deze demo aangekondigd zal worden.
Een mooi moment om dat te vieren met een grote Nintendo direct inderdaad !ThaBEN schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:30:
[ Voor 13% gewijzigd door rudyman85 op 26-02-2018 14:18 ]
Verwijderd
Gaat om een tweedehandse zo te zien.MetalD schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:47:
Switch intussen op Amazon.fr maar 277 € meer.
En wel Zaccaria pinball. Deze maakt echte kasten na, net zoals pinball arcade. Dit zijn Italiaanse flipperkasten, die toch een eigen feel en look hebben. Zeker de moeite waard te checken, bij andere versies zat een gratis tafel bij.
-
Zelf nog een vraag over pinball arcade. De dlc, ik kan voor 8.5€ premium acdc kopen. Maar kan ook voor 8.5 € een dlc pakket kopen met 2 acdc unlimited versies en de star trek limited edition.
Dit is een fout van farsight. Dat dlc pakket hoort alleen te werken als je die premium acdc tafel eerst aan schaft. Maar het werkt dus ook zonder eerst de premium versie aan te schaffen. Dat heb ik ergens gelezen.
Mijn vraag, kan iemand dit bevestigen of dit klopt en idd beide LEs speelbaar zijn? Want dan ga ik voor het dlc pack met acdc le en star trek le.
Edit
Zelf maar geprobeerd, en het werkt idd. 2 voor de prijs van 1. Lang leve de luie ontwkkelaar!
[ Voor 12% gewijzigd door Turfschipper op 27-02-2018 22:29 ]
Zijn daar al iets van geruchten van? Of verwachten jullie dit niet voor de Switch?
Dit had ik namelijk met de DS, de 3DS en de PS4. Ik heb namelijk niet zo heel veel zin om over een paar weken een Switch te kopen en dat Nintendo ineens een Switch 2.0 aankondigt met een iets betere CPU of grotere batterij.
Verwijderd
Een XL misschien maar een Switch 2.0 gaat héél lang op zich laten wachten. Het heeft ruim 3.5 jaar geduurd voordat de "new" 3DS uitkwam na de 3DS. (Wat de eerste enige echte wijziging was)Dubrillion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:33:
Nintendo komt vaak al na een tijdje met een XL of een andere rework.
Zijn daar al iets van geruchten van? Of verwachten jullie dit niet voor de Switch?
Dit had ik namelijk met de DS, de 3DS en de PS4. Ik heb namelijk niet zo heel veel zin om over een paar weken een Switch te kopen en dat Nintendo ineens een Switch 2.0 aankondigt met een iets betere CPU of grotere batterij.
Ook denk ik dat een XL niet snel gaat komen, gezien bestaande controllers, docks en bv. Labo dan niet zullen werken icm. de Swicth XL.
Het enige wat ik Nintendo mogelijk zie doen is een "losse" Switch uitbrengen, met enkel 2 JoyCon en een oplader en geen Dock / Grip. Die Switch zou verder gewoon exact hetzelfde zijn en ook gewoon in bestaande docks werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 09:27 ]
Nintendo heeft zelden een hardware refresh en de 3DS was in dat opzicht ook uniek (sterker nog het is de enige XL).Dubrillion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:33:
Bij de gameboy hebben ze wel gespeeld met formaten (zoals de GBA SP) maar vaak was het dezelfde hardware. En de release van de 3DS was niet soepel (er was zelfs een Nintendo 3DS Ambassador Program). De enige uitzondering die ik op home consoles kan bedenken was de MemoryPack voor de N64 en zelfs dat was meer een add-on dan wat anders.
Ik sluit me dan ook volledig aan bij @sanderev66.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Verwijderd
En natuurlijk de 2DS, 3DSXL, new 3DS, new 3DS XL, new 2DS XL. Waarbij de hardware gelijk is bij de 2DS, 3DS en 3DS en bij de "new"-serie al heeft die betere hardware tov. de originele.
Nee zo zelden is het niet..
Bijna alle Nintendo handhelds hebben redesigns gehad (muv. de GameBoy Color, maar dat was al een redesign van de originele GameBoy) De Switch, een handheld, gaat zeer zeker ook een redesign krijgen. Ik vermoed één met een Terga X2 en 4K docked. (in 2020, op zijn vroegst)
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 10:34 ]
Gewoon dan een nieuwe kopen en de oude verkopenVerwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:27:
DSi, DSiXL (meer als de "new" 3DS), DS Lite, GBA SP, GB Micro, GB Pocket (kleine originele GB), GB Light (kleine originele GB met backlight, Japan only), Wii Mini, SNES redesign (US).
En natuurlijk de 2DS, 3DSXL, new 3DS, new 3DS XL, new 2DS XL. Waarbij de hardware gelijk is bij de 2DS, 3DS en 3DS en bij de "new"-serie al heeft die betere hardware tov. de originele.
Nee zo zelden is het niet..
Bijna alle Nintendo handhelds hebben redesigns gehad (muv. de GameBoy Color, maar dat was al een redesign van de originele GameBoy) De Switch, een handheld, gaat zeer zeker ook een redesign krijgen. Ik vermoed één met een Terga X2 en 4K docked. (in 2020, op zijn vroegst)
Dat is de beste methode
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Je verkoopt geen Nintendo consolesTouchdomex schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:36:
[...]
Gewoon dan een nieuwe kopen en de oude verkopen![]()
Dat is de beste methode
En ja, ik denk dat Nintendo nu echt gewoon een mid-gen upgrade gaat maken over een jaar of 2. Dan komen ook de PS5 en XBOX TWO uit, dus is het ook dan weer tijd voor Nintendo om in de schijnwerpers te komen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 10:38 ]
Ik verkoop ze bij een hardware revisieVerwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:37:
[...]
Je verkoopt geen Nintendo consolesDie koester je en bewaar je in je Nintendo-museum.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:27:
De Switch, een handheld homeconsole, gaat zeer zeker ook een redesign krijgen. Ik vermoed één met een Terga X2 en 4K docked. (in 2020, op zijn vroegst)
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 10:45 ]
Ik denk ook dat we ten vroegste in 2020 een hardware refresh gaan krijgen, maar een Tegra X2 kan nooit de huidige games op 4K draaienVerwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:27:
De Switch, een handheld, gaat zeer zeker ook een redesign krijgen. Ik vermoed één met een Terga X2 en 4K docked. (in 2020, op zijn vroegst)
Als we rond 2020 een 1.5~2 TFLOPS refresh krijgen, mogen we al erg blij zijn denk ik. Dat komt neer op een mobiele PS4. Ik weet niet of iets krachtiger mogelijk zal zijn, maar ik denk dat Nintendo zal eerder inzetten op prijs en batterijduur. Goed mogelijk dat Nintendo voor een refresh gewoon kiest voor een Tegra X2 dus.
Playstation 5
Verwijderd
Opzich kan je de mobiele markt hiervoor danken. Tegenwoordig komt er elk jaar een nieuwe telefoon uit met nieuwere specs. Alles moet sneller en beter. Dus als een console / handheld te lang stil staat gaan mensen mogelijk sneller naar mobiel uitwijken.Stylze schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:56:
Ik vindt het zelf er beetje onzin die kleine upgrades van die consoles waardoor je iets beter beeld krijgt, dat minimale verschil in graphics is me echt geen hele nieuwe console waard ik w8 altijd gewoon echt op de volgende gen.
Ik vond dat bij de 3DS best netjes geregeld. Als je interesse had in een groter scherm of een handigere formfactor dan maakte nintendo kleine tweaks en kon je het kopen. Daardoor blijft de vraag langer hoog denk ik. En dat zorgt er weer voor dat er spellen voor gemaakt blijven worden, waardoor je ook als early adopter voordeel van hebt.Stylze schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:56:
Ik vindt het zelf er beetje onzin die kleine upgrades van die consoles waardoor je iets beter beeld krijgt, dat minimale verschil in graphics is me echt geen hele nieuwe console waard ik w8 altijd gewoon echt op de volgende gen.
Kuchkuchprocontrollerkuchkuch.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:18:
Ik zou een nieuwe versie wel toejuichen, met wat grotere controllers die duidelijk bedoeld is voor alleen thuisgebruik.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Onder andere
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-02-2018 11:23 ]
Uit nieuwsgierigheid : Wat zou er logger/groter moeten zijn dan? Als je de Switch in een dock zet en je hangt er een beamer of 65" TV aan in combinatie met een Pro controller, dan heb je toch een behoorlijk grote/logge game opstelling, die je in een "switch" om kan zetten naar een mobiel apparaat. Dat is juist de kracht van dit concept, toch?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:23:
[...]
Onder anderemaar bedoel ook dat als je een versie maakt voor alleen thuis deze ook wat logger kan zijn, wat groter. Het lijkt me dat je wat vrijer bent in je design en hardware keus als je geen rekening hoeft te houden met mobiliteit.
Ik bedoel niet dat die groter moet om het groter zijn. Als je bij een console geen rekening hoeft te houden met mobiliteit en wat meer ruimte hebt voor je hardware, kan er wellicht een grotere videokaart/cooler/accu (voor controller dan) enzovoorts in.DaLass schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:29:
[...]
Uit nieuwsgierigheid : Wat zou er logger/groter moeten zijn dan?
Ja maar dat wordt dan weer een andere consolePiet_Piraat7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:31:
[...]
Ik bedoel niet dat die groter moet om het groter zijn. Als je bij een console geen rekening hoeft te houden met mobiliteit en wat meer ruimte hebt voor je hardware, kan er wellicht een grotere videokaart/cooler/accu (voor controller dan) enzovoorts in.
Mja dat gaat 'm niet worden. De optie tot mobiliteit is juist het hele punt achter het platform en de unique selling point. Bovendien denk ik niet dat Nintendo zit te wachten op twee varianten van hetzelfde die toch verschillende mogelijkheden hebben.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:31:
[...]
Ik bedoel niet dat die groter moet om het groter zijn. Als je bij een console geen rekening hoeft te houden met mobiliteit en wat meer ruimte hebt voor je hardware, kan er wellicht een grotere videokaart/cooler/accu (voor controller dan) enzovoorts in.
Sorry, wat? Nintendo doet dit al sinds ver voordat mobiele telefoons een ding waren. De Game Boy kreeg later een pocket-variant. De GBA kreeg een SP-variant. De DS kreeg een DS Lite en een DSi. De 3DS kreeg, zelfs als je de 2DS niet meetelt, een XL-variant en een New 3DS. Als je de mobiele markt wil bedanken voor herziene versies terwijl de Game Boy Pocket uitkwam 2 jaar voordat alle hippe kids rondliepen met een Pocketline Swing dan klopt er iets niet met je denkwijze.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:59:
[...]
Opzich kan je de mobiele markt hiervoor danken.
Overigens kun je aan deze historie ook wel zien dat Nintendo waarschijnlijk helemaal niks grafisch gaat verbeteren aan de huidige generatie. Ze hebben altijd de form factor verbeterd en in sommige gevallen wat QOL improvements gedaan, nooit een hardware upgrade afgezien van de extra thumbstick op de New 3DS.
[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 27-02-2018 11:39 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik denk niet dat iemand erop zit te wachten dat Nintendo daar nog eens een derde wannabee-PC bij gaat maken.
Ja, want Sony kwam niet in 2000 met de PS One en in 2004 met de PS2 Slim.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:39:
@NMe Ik heb het over de PS4 Pro en XBOX ONE X
Nintendo heeft ook hardware-revisies gehad, maar daar werd niet heel veel aandacht aan gegeven. De eerste serie GameCubes bijvoorbeeld, had een digitale AV-out, die op later modellen ineens verdwenen was. De Xbox 360 heeft meerdere revisies gehad waarbij soms aansluitingen bij kwamen of weg vielen, maar die primair als doel hadden om het RROD probleem op te lossen.NMe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:49:
[...]
Ja, want Sony kwam niet in 2000 met de PS One en in 2004 met de PS2 Slim.Microsoft is een ander verhaal, die hebben voor zover ik weet nooit eerder een Xbox herzien, maar dat ze dat nu voor de One doen zal eerder met de tegenvallende verkopen te maken hebben dan met de mobiele markt.
En Nintendo had natuurlijk de N64 met een geheugenexpansie, die voor sommige games gewoon verplicht was.
En dan de Wii. Origineel kon die met GameCube spellen, memory cards en controllers overweg, de latere versie kon dat niet meer, en daarna kwam pas de Wii Mini.
Wat je hier omschrijft zijn echter geen op de markt gezette en apart in de marketing benoemde producten maar revisies binnen hetzelfde model. Dat zie je letterlijk bij elk product. Sterker nog, launch day Switches hebben al twee verschillende LCD-schermen.Seal64 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:55:
[...]
Nintendo heeft ook hardware-revisies gehad, maar daar werd niet heel veel aandacht aan gegeven. De eerste serie GameCubes bijvoorbeeld, had een digitale AV-out, die op later modellen ineens verdwenen was. De Xbox 360 heeft meerdere revisies gehad waarbij soms aansluitingen bij kwamen of weg vielen, maar die primair als doel hadden om het RROD probleem op te lossen.
Hoe groot wil je wel niet dat de Switch gaat zijn dan?Dubrillion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:33:

De Switch is qua formaat al best groot. Een XL variant zie ik Nintendo niet doen. Eerder een verbeterde versie inderdaad.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
En launch PS3's hadden twee verschillende koelfans. Ik heb de mijne destijds nog geruild voor een variant met 19 blades i.p.v. 15. Deze was stiller en efficiënter, al is ook deze PS3 ergens in 2013 slachtoffer geworden van een YLOD.NMe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:02:
[...]
Wat je hier omschrijft zijn echter geen op de markt gezette en apart in de marketing benoemde producten maar revisies binnen hetzelfde model. Dat zie je letterlijk bij elk product. Sterker nog, launch day Switches hebben al twee verschillende LCD-schermen.
Rly? Ik vond zelf die dbz games altjd maar wat wazig........dbz fighter is meer mijn ding, mits ik over de anime barriere uitkom (ben zelf echt capcom/snk spelerStylze schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:36:
Dragonball xenoverse 2 speelt echt heerlijk op de switch en ziet er echt prachtig uit in handheld mode ook:) had de game nog nooit gespeeld maar is ongelofelijk uitgebreid en speel de afgelopen 2 weken bijna niks anders ,had ik nooit verw8. Dragonball fighterZ loopt stof te happen op de ps4.
Maar qua story mode lijken ze me inderdaad wel een heel stuk beter.
10 second ninja DONE
Verwijderd
https://www.nintendo.nl/G...or-1343538.html#Overzicht
Dat klopt toch niet?NMe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Overigens kun je aan deze historie ook wel zien dat Nintendo waarschijnlijk helemaal niks grafisch gaat verbeteren aan de huidige generatie. Ze hebben altijd de form factor verbeterd en in sommige gevallen wat QOL improvements gedaan, nooit een hardware upgrade afgezien van de extra thumbstick op de New 3DS.
De New 3DS heeft een (iets) krachtigere processor dan de reguliere 3DS.
Correct, meer processorcores plus meer RAM voor de New. De DSi was overigens ook al krachtiger dan de DS daarvoor. Ook de Game Boy Color had een krachtiger CPU dan de Game Boy daarvoor dus ook dat is niet nieuw.Dennis de Vries schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:02:
[...]
Dat klopt toch niet?
Maar (buiten de kleurtjes op de GBC natuurlijk) gaan de graphics er meestal niet zo heel erg veel op vooruit. Eigenlijk is alleen de New 3DS daar de vreemde eend in de bijt, want sommige games zien er op de New wél aanzienlijk beter uit (MH4U bijvoorbeeld).
Eigenlijk mag de Switch wat kleiner, voor onderweg heb ik liever iets zo groot als mijn New 3DS XL of de PS Vita, de Switch kan net aan maar ik zou een kleiner model wel waarderen.Zeror schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Hoe groot wil je wel niet dat de Switch gaat zijn dan?![]()
[afbeelding]
De Switch is qua formaat al best groot. Een XL variant zie ik Nintendo niet doen. Eerder een verbeterde versie inderdaad.
Fors snellere CPU zelfs want de oude 3DS is een 268mhz dual core met 128mb RAM, New 3DS is een 804mhz quad-core met 256mb RAM.Dennis de Vries schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:02:
[...]
Dat klopt toch niet?
Qua GPU is er vrijwel niets veranderd alleen heeft de "New" er 4mb extra video geheugen.
Ter vergelijking, PS Vita draait op een 333mhz quad-core met 512mb RAM (444mhz in offline mode, sommige games gebruiken die) echter heeft de Vita een veel betere GPU.
Het ziet er hetzelfde uit maar omdat dat spel unclocked framerate heeft is deze hoger op de "New" vanwege de fors hogere kloksnelheid, echter als de GPU ook wat sneller was gemaakt zou 60fps zeker mogelijk zijn.Seal64 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:25:
[...]
Correct, meer processorcores plus meer RAM voor de New. De DSi was overigens ook al krachtiger dan de DS daarvoor. Ook de Game Boy Color had een krachtiger CPU dan de Game Boy daarvoor dus ook dat is niet nieuw.
Maar (buiten de kleurtjes op de GBC natuurlijk) gaan de graphics er meestal niet zo heel erg veel op vooruit. Eigenlijk is alleen de New 3DS daar de vreemde eend in de bijt, want sommige games zien er op de New wél aanzienlijk beter uit (MH4U bijvoorbeeld).
Maar je merkt ook dat meeste games op de "New" vooral beter draaien, Hyrule Warriors draait op 20fps op de oude 3ds en met sw "New" solid 30fps, en dan zijn er ook nog games die op de "New" door extra RAM niet ervoor zorgen dat de 3DS in een modus moet dat je niet eens de browser op de achtergrond kunt openen.
In a nutshell, snellere laadtijden en sommige games staan hogere FPS toe is het echte verschil.
Maakt 't wel beter te zien in table-top mode moet ik zeggen…Zeror schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:34:
[...]
[afbeelding]
Dan heb je echt nog amper wat van de game gedaan joh:) als je vast komt te zitten in de story ben je waarschijnlijk gewoon te laag lvl en moet je wat paralell quests doen of wat trainingen of andere quests bijv bij gurus house etc je kan zoveel dingen doen, je kan later ook super saiyan worden en er is nu net weer een patch gekomen dat je zelfs super saiyan God kan worden. Ze zijn de game dus ook nog steeds gewoon updates aan het geven goede support vrij laat na de release.NMe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:24:
Ik ben nog niet echt aan Xenoverse 2 toegekomen, de enorme leercurve aan het begin houdt me een beetje tegen. Je moet eigenlijk meteen al combo's leren en da's stiekem best nog lastig omdat een aantal combo's echt perfecte timing vereisen. Heb er nu een uurtje of drie in zitten en vooral wat trainingen gedaan en verder links en rechts een paar missies totdat ik vastliep op het gevecht tegen Oozaru Vegeta en Nappa. Ik heb nog zo veel andere games te spelen dat ik na mijn initiële frustratie maar opgegeven heb voor nu.
Ik ben wel echt groot fan van de serie hoor dus dat helpt natuurlijk ook wel maar het is wel echt een hele uitgebreide game. En ik speel het puur single player dus niet eens online wat je ook nog hebt.
Playstation 5

Loop nu, ondanks dat de switch ook handheld erg tof is, toch tegen een luxe probleem aan... Vrouwlief wil graag tv kijken beneden, waar ook de dock van de switch is aangesloten. Hele tijd afkoppelen en weer aansluiten iedere keer als ik boven wil spelen is geen pretje.
De prijs van een nieuwe dock is ook geen pretje... Iemand tips? Die Nyko lijkt me eng..
Verwijderd
Ik adviseer niets anders dan de originele Switch dock, je wil niet dat je 300+ euro Switch stuk gaat.
Nintendo uploaded a 38 second live stream
MH4U doet wel meer dan alleen maar de framerate omhoog gooien hoor. Er zijn ook mooie vergelijkingen die de kwaliteit van de textures en de schaduwen laten zien, en die zijn ook duidelijk beter op de New.Mizgala28 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:01:
[...]
Het ziet er hetzelfde uit maar omdat dat spel unclocked framerate heeft is deze hoger op de "New" vanwege de fors hogere kloksnelheid, echter als de GPU ook wat sneller was gemaakt zou 60fps zeker mogelijk zijn.
Maar je merkt ook dat meeste games op de "New" vooral beter draaien, Hyrule Warriors draait op 20fps op de oude 3ds en met sw "New" solid 30fps, en dan zijn er ook nog games die op de "New" door extra RAM niet ervoor zorgen dat de 3DS in een modus moet dat je niet eens de browser op de achtergrond kunt openen.
In a nutshell, snellere laadtijden en sommige games staan hogere FPS toe is het echte verschil.
Verwijderd
Gaan we weer?RayNbow schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:16:
All aboard the hype train...Nintendo uploaded a 38 second live stream
Ligt het aan mij of werkt het niet en is dat het idee?RayNbow schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:16:
All aboard the hype train...Nintendo uploaded a 38 second live stream
Yup.
Video is offline gehaald, deed het vanochtend wel.Simyager schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:19:
[...]
Ligt het aan mij of werkt het niet en is dat het idee?
Het was echter een zwart beeld van 38 seconden lang.
Ooh haha Nintendo heeft wel humor danRayNbow schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:28:
[...]
Yup.
[...]
Video is offline gehaald, deed het vanochtend wel.
spoiler:
Het was echter een zwart beeld van 38 seconden lang.
Zoiets?Zeror schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:34:
[...]
[afbeelding]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Meestal zijn Directs op de tweede week van de maand. Dus dat zou eerder 13/14 maart zijn als het al waar is.Simyager schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:30:
[...]
Ooh haha Nintendo heeft wel humor dan. Mensen zijn nu al op de hype train zag ik al. Nu verwachten ze een Direct op 8 maart
.
Het 8 maart gedoe komt omdat het filmpje 38 seconden lang was en volgens de Amerikaanse notatie is 3-8 8 maart. Bij ons zou dat 3 augustus zijn
Dit topic is gesloten.