Chaos-Zero schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:54:
[...]
Nice! Ziet er goed uit! Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Ik zit te kijken naar een clear Black, ook met een dpad, maar met dpad nog niet kunnen vinden. Waar heb jij jouwe besteld?
En hoe voelt het verder aan? Speelt het fijn en voelt het niet goedkoop?
Zit er trouwens ook zo'n Y bitje bij?
Er zitten géén tools bij, raad ik ook af om te gebruiken als die er wel bij zitten. Vaak zijn het goedkope tools, waardoor de schroeven vaak al slijten na 1x te openen (schroefjes van de Switch zijn vrij “zacht”.) Ik ben met de linker Joycon wat langer bezig geweest, ik had aanvankelijk wat dingen niet goed aangesloten waardoor ik het een en ander weer moest testen. Het uit elkaar halen is een ding maar het weer terug in elkaar zetten komt er ook bij, dan kan je het een en ander niet in een keer goed doen. (En als je daar dan achteraf achter komt mag je opnieuw beginnen.) De rechter Joycon (hoewel die eigenlijk lastiger is) ging erg snel (omdat ik de feeling al had door de linker). Denk dat ik met die zo’n 20-30min bezig was van begin tot eind. De Switch zelf denk ik zo’n 5min van begin tot eind.
Ik heb deze gehaald, zijn van de officiële winkel van Myriann:
https://www.aliexpress.com/item/32835036174/32835036174.html. Je kan beter de Joycon shells en de Switch shell los van elkaar bestellen om doanekosten te voorkomen. De verpakking heeft QR-codes naar video’s voor de Joycons en de Switch. Heb enkel die gebruikt en daarmee alles prima gedaan. Heb de Joycon de 4e keer zonder de video te bekijken uit elkaar en in elkaar gezet, het is redelijk simpel hoewel het er misschien verwarrend kan uitzien in eerste instantie.
Protip: ik heb deze toolkit gehaald:
https://www.bol.com/nl/p/-/9200000056187449. Komt erg goed van pas bij electronica in huis, zit alles in wat je nodig hebt inclusief pincet (een must bij Joycons). Ik heb er een besteld via AliExpress voor ~€10. Ik had echter haast en toen zag ik dat bol.com er ook gewoon een had via externe verkopers voor €3-4 meer, dus die maar gehaald van het weeken.
Ik raad je aan om je schroefjes te coderen zodat je ze niet door elkaar haalt, sommige zijn net iets groter/kleiner. En de printplaat niet stevig te vast te maken, anders werken je knoppen niet goed. Voor vragen mag je me gerust een PM sturen!
[
Voor 7% gewijzigd door
ASNNetworks op 06-02-2018 22:43
]