[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dunkey review:

Aanrader.

[ Voor 67% gewijzigd door CyBeR op 30-01-2018 22:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook gehaald, en moet zeggen dat hij echt best wel pittig is. Ik moet er nog een paar keer goed voor gaan zitten voordat ik het onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
ThaBEN schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:36:
[...]

[...]

Let op! Dit is niet altijd het geval! Ik heb bijvoorbeeld Snipperclips Plus op cartridge gekocht. Daar staat op de achterkant van het doosje in kleine letters vermeld dat de save game van de cartridge versie niet compatible is met de save game van de digitale eShop versie! Nu is dit volgens mij het geval omdat de cartridge versie inclusief de DLC is welke je in de eShop versie los moet kopen, maar ik zou het toch dubbel controleren voordat je opnieuw moet beginnen.
Shit, snipperclips ook op Cardridge te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snipperclips Plus, ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
mfneed schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:54:
[...]

Shit, snipperclips ook op Cardridge te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://picscdn.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-76401848/fee_786_587_png

€29,99 voor de game inclusief de Plus DLC op cartridge.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:25:
Ik heb 'm ook gehaald, en moet zeggen dat hij echt best wel pittig is. Ik moet er nog een paar keer goed voor gaan zitten voordat ik het onder de knie heb.
Hier Celeste gister ook gehaald. Heel even kunnen proberen. Ziet er lekker fris uit moet ik zeggen en controls lijken ook erg fijn!

Maar moet me er nog wel verder in verdiepen.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55
Ik heb het gevoel alsof ik de enige ben hier die niks heeft met al die 2D/8-bit (indie) games. Er zijn er enorm veel van, ze zien er allemaal zo vergelijkbaar uit, weinig onderscheidends.

Het valt me op dat eigenlijk alles wat mij leuk lijkt geen indie is, maar gewoon fysiek verkrijgbaar is. Meer mensen met mij...? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door P1nGu1n op 31-01-2018 09:18 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
P1nGu1n schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:17:
Ik heb het gevoel alsof ik de enige ben hier die niks heeft met al die 2D/8-bit (indie) games. Er zijn er enorm veel van, ze zien er allemaal zo vergelijkbaar uit, weinig onderscheidends.

Het valt me op dat eigenlijk alles wat mij leuk lijkt geen indie is, maar gewoon fysiek verkrijgbaar is. Meer mensen met mij...? :'(
Gedeeltelijk eens. Alles lijkt in het eerste gezicht inderdaad op elkaar. Echter probeer ik alsnog de krenten uit de pap te halen door slechts selectief maar enkele indies te kopen die daadwerkelijk de moeite waard zijn. Pas zodra je begint met spelen zul je merken dat deze indies meer diepgang en leuke gameplay bevatten dan ze in eerste instantie doen vermoeden.

Celeste, Axiom Verge, Shovel Knight en Stardew Valley zijn hier enkele voorbeelden van.

Beetje vergelijkbaar net zoals dat niet elke tekenfilm slechts voor kinderen is. Denk aan South Park of Rick & Morty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27

Same here, ik hoop dat er gauw weer wat goeie titels uitkomen.. je word helemaal doodgegooid met indies.

Betekent trouwens niet dat er geen leuke indies zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Leef met je mee hoor, mij boeien die (2D/8-bit) spellen ook niet zo heel veel, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Er zitten wel goede spellen tussen en als er een demo van is zou ik het toch eens uitproberen, je weet maar nooit. Heb je gewoon niks met (n)indies of specifiek de 2D 8-bit style?

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Nintendo heeft vandaag zijn kwartaalcijfers en tussentijdse cijfers voor het fiscale jaar gepubliceerd. Een snel overzichtje:

- Sinds launch zijn er (tot 31 december) 14.86 miljoen Switches verkocht. Mooi de voorspellingen van 14 miljoen voorbij dus.
- Super Mario Oddysey heeft meer dan 9 miljoen exemplaren verkocht. MK8DX 7.33 miljoen, Zelda zit over 6.7 miljoen, en zelfs Xenoblade is de 1 miljoen gepasseerd. Meer hier.
Aan de andere kant begrijp ik de mensen niet die al de indies over één kam scheren. Zelfs onder de 2D indies die grafisch een pixelstijl gebruiken zit er enorm veel variatie in gameplay. Celeste en Shovel Knight zijn platformers, Axiom Verge een metroidvania, War Groove een turn-based strategy game, Golf Story een RPG... Ik lees hier regelmatig dat persoon X of Y indies niet leuk vindt. Dat je een grafische stijl niet aanstaat, sure, maar "indies"? Gek. Ieder zijn ding natuurlijk, maar je mist een hoop heel goede spellen door ze op die basis af te schrijven :)

Wil daarmee trouwens niet zeggen dat @P1nGu1n zelf alles over een kam scheert!

Last but not least, er is Hollow Knight Switch gameplay op YT geplaatst! Nog geen release datum maar dit gaat dus de goede weg op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56

Helemaal eens. Doe mij maar gewoon de grote games. Ik heb wat demo's en enkele indie/2d platformers gekocht maar kan er het geduld niet voor vinden, zeker als ik bewust wordt dat ik die zelfde tijd ook een spel met leukere graphics/gameplay/verhaal kan spelen :P

Ook helemaal eens dat ik eigenlijk al die indie games op elkaar vind lijken. Een beetje graven/verzamelen en weinig verhaal. Misschien is het de nostalgie vooral.

Ik heb jaren gezegd dat Baldurs Gate 1 en 2 mijn lieveling games waren. Gespeeld tussen 2000 en 2005. Maar toen ik recentelijk weer eens installeerde kon ik er gewoon niet meer inkomen, grafisch onaantrekkelijk en traag. Als ik dat dan vergeleek met The Witcher 3, snel groot, mooi, filmisch meeslepend verhaal, etc. Waarom dan nog die oude games spelen? Het verpest voor mij juist die nostalgie dus. Want het valt tegen.

Afijn, zo denk ik ook over die indie games :p

En on-orgineel zijn maakt het het ook lastig. Ik vind het lastig om überhaupt iets te kopen als alles op elkaar lijkt. Zie bijvoorbeeld de Hollow Knight gameplay hierboven. Het stijltje is grafisch mooi, maar ik heb denk ik al wel 200 games gezien op steam die hetzelfde eruit zien en waar je hetzelfde doet. Waarom die dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Inverted_World op 31-01-2018 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Op 10 maanden heeft de Switch dus meer verkocht dan de Wii U, echt knap dit! Wel gedacht dat ze het na meer dan een jaar zouden halen, maar zo snel nu ook weer niet.

Dit stond ook nog op de website, Pokemon blijft staan bij 2018 of later.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VKi3jQt.png

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 14:44
Peter_Aragorn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Hier Celeste gister ook gehaald. Heel even kunnen proberen. Ziet er lekker fris uit moet ik zeggen en controls lijken ook erg fijn!

Maar moet me er nog wel verder in verdiepen.
Jup hier nog eentje. Kan het niet te lang spelen ivm algehele zenuwen en puur mentaal uithoudingsvermogen. Prachtig spel met een super leuke verhaallijn.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Inverted_World schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:35:
[...]

En on-orgineel zijn maakt het het ook lastig. Ik vind het lastig om überhaupt iets te kopen als alles op elkaar lijkt. Zie bijvoorbeeld de Hollow Knight gameplay hierboven. Het stijltje is grafisch mooi, maar ik heb denk ik al wel 200 games gezien op steam die hetzelfde eruit zien en waar je hetzelfde doet. Waarom die dan?
Hollow Knight wordt onder metroidvania spelers geloofd als een van de beste spellen in het genre sinds Super Metroid en Castlevania Symphony of the Night. Het neigt naar een 2D Dark Souls door een hogere focus op intense boss battles. Grafisch ook sfeervolle game.

Wat bedoel je eigenlijk met "on-origineel"? The Witcher kan ik ook gewoon de zoveelste open-world RPG noemen als ik even heel reductief advocaat van de duivel speel. (TW3 vind ik een topspel voor de sfeer en het verhaal trouwens, maar qua combat en RPG systemen doet het weinig nieuws). In elke Mario game spring en ren je van het ene platform naar het andere, is dit "altijd hetzelfde doen"? :+

Mijn punt is dat games qua uiterlijk of qua idee sterk op elkaar kunnen lijken maar in uitvoering eigenlijk enorm kunnen verschillen. Don't judge a book by its cover enzo. De ene 2D game is de andere niet, net zoals niet alle 3D games gelijk zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoensSocialL schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:47:
Op 10 maanden heeft de Switch dus meer verkocht dan de Wii U, echt knap dit! Wel gedacht dat ze het na meer dan een jaar zouden halen, maar zo snel nu ook weer niet.

Dit stond ook nog op de website, Pokemon blijft staan bij 2018 of later.
[afbeelding]
Die releaselijst is toch wel erg karig, zeker als voormalig WiiU bezitter dreigt de Switch eigenlijk gewoon de "WiiU2" te worden: Een apparaat wat voornamelijk stof ligt te verzamelen tot er eindelijk weer iets goeds voor uitkomt.
Voor mensen die de WiiU titels niet gespeeld hebben is het natuurlijk een stuk beter, maar ik heb echt spijt van mijn Switch aankoop. Heb nu eigenlijk alleen Mario Oddyssey en Skyrim , en kan wachten op.... Bayonetta 3? Wellicht ooit een Metroid ? De rest is voornamelijk oude koek. (Net als Skyrim BTW)

Ik ga er van uit dat Nintendo de andere AAA WiiU titels achter de hand houd om de gaten tussen de zeer sporadisch verschijnende nieuwe titels op te vullen. 3rd party support zal waarschijnlijk (behalve indies) snel verwdwijnen omdat de Switch simpelweg niet krachtig genoeg is om even snel een Xbox/PS4 titel om te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de niet originele docks het (nog) doen van de Tweakers die deze hebben gekocht.

Twijfel nog of ik daar ook voor ga en voor welke.

Kan iemand zijn langere termijn ervaring delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

kesj schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:32:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de niet originele docks het (nog) doen van de Tweakers die deze hebben gekocht.

Ja, ik gebruik mijn 3d party dock even veel als het origineel eigenlijk (ik heb die travelplug, coov sh350) Werkt prima eigenlijk. Enige wat ik soms heb is dat hij niet gelijk het beeld pakt, maar dat is op te lossen door uit en weer in te pluggen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Die releaselijst is toch wel erg karig, zeker als voormalig WiiU bezitter dreigt de Switch eigenlijk gewoon de "WiiU2" te worden: Een apparaat wat voornamelijk stof ligt te verzamelen tot er eindelijk weer iets goeds voor uitkomt.
Voor mensen die de WiiU titels niet gespeeld hebben is het natuurlijk een stuk beter, maar ik heb echt spijt van mijn Switch aankoop. Heb nu eigenlijk alleen Mario Oddyssey en Skyrim , en kan wachten op.... Bayonetta 3? Wellicht ooit een Metroid ? De rest is voornamelijk oude koek. (Net als Skyrim BTW)

Ik ga er van uit dat Nintendo de andere AAA WiiU titels achter de hand houd om de gaten tussen de zeer sporadisch verschijnende nieuwe titels op te vullen. 3rd party support zal waarschijnlijk (behalve indies) snel verwdwijnen omdat de Switch simpelweg niet krachtig genoeg is om even snel een Xbox/PS4 titel om te zetten.
Ten eerste, het is pas januari en er zullen nog genoeg games aangekondigd worden op de switch die er nu nog niet tussen staan, vergeet de directs en de E3 niet.

Ten tweede, de argument dat de Switch minder 3rd party support krijgt omdat deze zwakker is dan de PS4/Xbox One klopt niet, meestal ligt het probleem vooral bij de luie developers zelf.

Kijk eens naar de Wii tijdperk, vrijwel alle grote namen staan er tussen terwijl de Wii gewoon een wat krachtigere GameCube was met motion controls, als de devs het echt willen kunnen ze het wel maar tegenwoordig zijn ze zo verwend door al dat makkelijke "copy/paste" porten dat ze te vaak naar mijn mening te lui zijn om een game te optimizen voor een andere platform.

En aangezien de Switch prima Unity en Unreal Engine 4 support heeft hebben ze naar mijn mening een smoes minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 31-01-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Denko schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Ja, ik gebruik mijn 3d party dock even veel als het origineel eigenlijk (ik heb die travelplug, coov sh350) Werkt prima eigenlijk. Enige wat ik soms heb is dat hij niet gelijk het beeld pakt, maar dat is op te lossen door uit en weer in te pluggen.
Dat is geen dock, maar een connector toch? Hoe voorzie je de switch van voeding, werkt dat alleen met de originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29

Hier ook! Is ook wel zo dat de spellen die iedereen roemt in 2D niet mijn genre is en voor free roaming en sportspellen wat ik graag speel ik het een betere ervaring vind in 3D.

Moet wel zeggen dat ik het leuk vind dat er veel spellen uit komen als is het indie/8bit/2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
kesj schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Dat is geen dock, maar een connector toch? Hoe voorzie je de switch van voeding, werkt dat alleen met de originele lader?
Volgens mij iedere USB-C lader met PD en 18W.

https://www.reddit.com/r/...ded_switch_usbc_chargers/

Ik had een Xiaomi lader met een brakke EU-adapter. Functioneerde prima, maar heb nu een originele lader erbij gekocht.
Custom "dock" werkt prima. Gebruik het incidenteel, maar heb geen klachten.
Fijn accessoire, komt de draagbaarheid ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RudolfR @kesj De Dock werkt alleen met de originele adapter van Nintendo. De Switch zelf werkt ook met andere laders. En PD is dan wel aangeraden want anders loopt de Switch sneller leeg dan dat hij oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Veel reacties (dank!), leuk om de blikken van anderen hierop te zien. En blijkbaar ben ik niet de enige, ieder zijn ding blijkt maar weer! :P
ThaBEN schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Gedeeltelijk eens. Alles lijkt in het eerste gezicht inderdaad op elkaar. Echter probeer ik alsnog de krenten uit de pap te halen door slechts selectief maar enkele indies te kopen die daadwerkelijk de moeite waard zijn. Pas zodra je begint met spelen zul je merken dat deze indies meer diepgang en leuke gameplay bevatten dan ze in eerste instantie doen vermoeden.

Celeste, Axiom Verge, Shovel Knight en Stardew Valley zijn hier enkele voorbeelden van.

Beetje vergelijkbaar net zoals dat niet elke tekenfilm slechts voor kinderen is. Denk aan South Park of Rick & Morty.
Maar ik vind het toch een te grote gok om 2-3 tientjes neer te leggen voor zo'n game, waarvan je later pas merkt dat die mogelijk wel diepgang heeft (in een trailer zie ik dat niet, en geld terugvragen is niet mogelijk/eenvoudig). Er is een enorm aanbod aan indies, veel die (IMO) op elkaar lijken. Daar kan ik dat ene pareltje helaas niet tussen vinden.
AstralizeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Leef met je mee hoor, mij boeien die (2D/8-bit) spellen ook niet zo heel veel, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Er zitten wel goede spellen tussen en als er een demo van is zou ik het toch eens uitproberen, je weet maar nooit. Heb je gewoon niks met (n)indies of specifiek de 2D 8-bit style?
Met 2D 8-bit stijl heb ik niks. Een indie vind per definitie niet slecht, maar de meeste indies zijn wel in die stijl.
JackAvery schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:35:

Aan de andere kant begrijp ik de mensen niet die al de indies over één kam scheren. Zelfs onder de 2D indies die grafisch een pixelstijl gebruiken zit er enorm veel variatie in gameplay. Celeste en Shovel Knight zijn platformers, Axiom Verge een metroidvania, War Groove een turn-based strategy game, Golf Story een RPG... Ik lees hier regelmatig dat persoon X of Y indies niet leuk vindt. Dat je een grafische stijl niet aanstaat, sure, maar "indies"? Gek. Ieder zijn ding natuurlijk, maar je mist een hoop heel goede spellen door ze op die basis af te schrijven :)

Wil daarmee trouwens niet zeggen dat @P1nGu1n zelf alles over een kam scheert!
Dat doe ik wel :P maar niet met indies maar met 2D/8-bit stijl games wel (zoals hierboven uitgelegd, daar heb ik niks mee). Ik schiet niks per definitie af: ik bekijk altijd de trailers van games (waaronder indies) die hier geplaatst worden, omdat veel mensen hier zo lyrisch zijn over die games en ik me bijna raar begon te voelen dat het me echt niks deed (vandaar ook mijn comment hier, ik blijk iig niet de enige te zijn). Toch heb ik er nog geen kunnen ontdekken die eruit springt en waarbij ik denk 'die is nou echt anders dan de rest' of 'die moet ik hebben'.
Inverted_World schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Helemaal eens. Doe mij maar gewoon de grote games. Ik heb wat demo's en enkele indie/2d platformers gekocht maar kan er het geduld niet voor vinden, zeker als ik bewust wordt dat ik die zelfde tijd ook een spel met leukere graphics/gameplay/verhaal kan spelen :P

Ook helemaal eens dat ik eigenlijk al die indie games op elkaar vind lijken. Een beetje graven/verzamelen en weinig verhaal. Misschien is het de nostalgie vooral.

Ik heb jaren gezegd dat Baldurs Gate 1 en 2 mijn lieveling games waren. Gespeeld tussen 2000 en 2005. Maar toen ik recentelijk weer eens installeerde kon ik er gewoon niet meer inkomen, grafisch onaantrekkelijk en traag. Als ik dat dan vergeleek met The Witcher 3, snel groot, mooi, filmisch meeslepend verhaal, etc. Waarom dan nog die oude games spelen? Het verpest voor mij juist die nostalgie dus. Want het valt tegen.

Afijn, zo denk ik ook over die indie games :p

Dit. Het komt op mij over als simpele games, simpele graphics en niks onderscheidends. Bij iedere trailer vraag ik me af, 'waarom zou ik jou kiezen over die 2 dozijn anderen?'.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34
P1nGu1n schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Maar ik vind het toch een te grote gok om 2-3 tientjes neer te leggen voor zo'n game, waarvan je later pas merkt dat die mogelijk wel diepgang heeft (in een trailer zie ik dat niet, en geld terugvragen is niet mogelijk/eenvoudig).
Kwestie van reviews lezen. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Ten eerste, het is pas januari en er zullen nog genoeg games aangekondigd worden op de switch die er nu nog niet tussen staan, vergeet de directs en de E3 niet.

Ten tweede, de argument dat de Switch minder 3rd party support krijgt omdat deze zwakker is dan de PS4/Xbox One klopt niet, meestal ligt het probleem vooral bij de luie developers zelf.

Kijk eens naar de Wii tijdperk, vrijwel alle grote namen staan er tussen terwijl de Wii gewoon een wat krachtigere GameCube was met motion controls, als de devs het echt willen kunnen ze het wel maar tegenwoordig zijn ze zo verwend door al dat makkelijke "copy/paste" porten dat ze te vaak naar mijn mening te lui zijn om een game te optimizen voor een andere platform.

En aangezien de Switch prima Unity en Unreal Engine 4 support heeft hebben ze naar mijn mening een smoes minder.
Tja, date eerste heb ik jarenlang vaak tegen me gezegd tijdens het Wii-U tijdperk: Binnenkort, zullen ze wel iets nieuws presenteren, en dan kreeg je Starfox Zero of de zoveelste 2D platformer.
Ik vrees dat veel van de "nieuwe aankondigingen gerecyclede Wii-U titels zullen zijn en dat de echte goede, nieuwe Nintendo Switch exclusives erg dun gespreid zullen zijn. (Net als op de Wii U, waar nintendo het "uitsmeren" van een minimaal aantal games tot een kunst verheven had)

Tweede punt: Als de Switch wat krachtiger was geweest hadden de luie devs met weinig moeite multiplatform titels kunnen porten, nu zit dat er gewoon niet in, kijk naar het "Steep" debacle bijvoorbeeld, waar zelfs met hulp van Nintendo zelf de problemen lastig op te lossen blijken te zijn.
Dus luie devs of niet genoeg power is in dit geval hetzelfde verhaal. (In ieder geval voor mij als eindgebruiker)

En Unity en Unreal en IDtech ondersteuning is natuurlijk prachtig, maar als het eindresultaat 240P sub30FPS zoals Doom is dan zie ik het meer als een veredelde tech demo dan als een echt speelbaar spel en voegt het weinig toe aan de game-library van de Switch.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RayNbow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Kwestie van reviews lezen. ;)
Celeste review, eerste paragraaf
If you’re even remotely interested in this game, this review is a huge waste of your time. It’s good. It’s very fucking good. You should just go ahead and buy it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
CyBeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Celeste review, eerste paragraaf

[...]
Net een gameplay/review video van bekeken, en dat ziet er nog niet eens zo slecht uit eigenlijk. Dat terwijl ik van die trailer echt niet warm liep. Dit heeft wel iets unieks, de eerste indie die ik mezelf misschien nog wel zie spelen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Tja, date eerste heb ik jarenlang vaak tegen me gezegd tijdens het Wii-U tijdperk: Binnenkort, zullen ze wel iets nieuws presenteren, en dan kreeg je Starfox Zero of de zoveelste 2D platformer.
Ik vrees dat veel van de "nieuwe aankondigingen gerecyclede Wii-U titels zullen zijn en dat de echte goede, nieuwe Nintendo Switch exclusives erg dun gespreid zullen zijn. (Net als op de Wii U, waar nintendo het "uitsmeren" van een minimaal aantal games tot een kunst verheven had)

Tweede punt: Als de Switch wat krachtiger was geweest hadden de luie devs met weinig moeite multiplatform titels kunnen porten, nu zit dat er gewoon niet in, kijk naar het "Steep" debacle bijvoorbeeld, waar zelfs met hulp van Nintendo zelf de problemen lastig op te lossen blijken te zijn.
Dus luie devs of niet genoeg power is in dit geval hetzelfde verhaal. (In ieder geval voor mij als eindgebruiker)

En Unity en Unreal en IDtech ondersteuning is natuurlijk prachtig, maar als het eindresultaat 240P sub30FPS zoals Doom is dan zie ik het meer als een veredelde tech demo dan als een echt speelbaar spel en voegt het weinig toe aan de game-library van de Switch.
Om te starten, Doom op de switch is alles behalve 240p...

Nee het is niet dat de Switch perce krachtiger moet zijn, developers moeten gewoon niet zeiken dat copy/paste niet werkt want vroeger konden ze ook een game porten naar een zwakker systeem, het kost moeite en tijd en daar zit het probleem nu nou in dat de meesten te lui zijn om tijd erin te steken en te optimizen maar gewoon "kopieer en plak" willen en snel hun centen willen incasseren.

En Switch is niet de enige platform waar dat op gebeurt, de "o zo krachtige" PS4 en Xbox One krijgen ook steeds games die slechter draaien dan op de PS4 Pro of de One X en dat heeft weinig met gebrek aan rekenkracht te maken.

Optimizen lijkt wel een vies woord voor sommige studios de laatste jaren, ik herinner mij games als GTA 4 of Batman Arkham Night die prima op de consoles draaien maar vreselijke performance hadden op game PC's.

Dat een game op de Switch niet zo mooi wordt als op een PS4 is absoluut logisch.

(volgende stukje tekst is een mening)

Ik ben van mening dat op de Switch de games die op een PS4 uitkomen, met wat lagere graphics prima op de Switch in 720p kunnen draaien, men vergeet dat de Switch niet zoveel zwakker is dan de PS4 en Switch is hoe dan ook een handheld.

Zelfs als de switch 50% zwakker is dan de PS4, huidige games kunnen daarop prima draaien op 720p/30fps of zelfs 60fps en dan vind ik het raar dat ze daarmee moeite hebben tegenwoordig.

Voor mij is te weinig power of een te luie dev niet hetzelfde, de Switch is geen NES of dergelijke qua power dat developen/porten ineens onmogelijk maakt.

Nogmaals dat graphics en resolutie minder zullen zijn op de Switch is logisch, maar als een developer zegt "de switch is te zwak om deze spel te kunnen draaien" lees ik tussen de letters "het kost ons te veel tijd om een acceptabele framerate te krijgen in een veel te korte tijd zodat wij snel onze centen binnen krijgen omdat de markt zo in elkaar steekt".

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 31-01-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Oh man, praat me niet over het poorten van consoles naar pc. Zo slecht. Er zijn maar weinig developers die er echt goed moeite in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Arunia schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:26:
Oh man, praat me niet over het poorten van consoles naar pc. Zo slecht. Er zijn maar weinig developers die er echt goed moeite in steken.
Meestal ook copy/paste in dat geval, moest tijdje terug lachen toen ik een PS4 port zag die minimaal een GTX1060 vereiste en zelfs daarop niet fatsoenlijk op kon draaien (was een Sword Art Online game... en dat spel kreeg zelfs een Vita port |:( )

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 31-01-2018 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

P1nGu1n schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Net een gameplay/review video van bekeken, en dat ziet er nog niet eens zo slecht uit eigenlijk. Dat terwijl ik van die trailer echt niet warm liep. Dit heeft wel iets unieks, de eerste indie die ik mezelf misschien nog wel zie spelen... :o
Die dunkview video begint ook letterlijk met de woorden "Celeste is the single greatest video game ever created" :P Nou is dat licht overdreven natuurlijk maar 't is wel echt een goed spel en de €20 die 't kost wmb ook waard. Ik ga dit weekend op vakantie dus ik bewaar 't meeste maar wat ik gespeeld heb al is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Om te starten, Doom op de switch is alles behalve 240p...

Nee het is niet dat de Switch perce krachtiger moet zijn, developers moeten gewoon niet zeiken dat copy/paste niet werkt want vroeger konden ze ook een game porten naar een zwakker systeem, het kost moeite en tijd en daar zit het probleem nu nou in dat de meesten te lui zijn om tijd erin te steken en te optimizen maar gewoon "kopieer en plak" willen en snel hun centen willen incasseren.

En Switch is niet de enige platform waar dat op gebeurt, de "o zo krachtige" PS4 en Xbox One krijgen ook steeds games die slechter draaien dan op de PS4 Pro of de One X en dat heeft weinig met gebrek aan rekenkracht te maken.

Optimizen lijkt wel een vies woord voor sommige studios de laatste jaren, ik herinner mij games als GTA 4 of Batman Arkham Night die prima op de consoles draaien maar vreselijke performance hadden op game PC's.

Dat een game op de Switch niet zo mooi wordt als op een PS4 is absoluut logisch.

(volgende stukje tekst is een mening)

Ik ben van mening dat op de Switch de games die op een PS4 prima kunnen draaien met wat lagere graphics prima op de Switch in 720p kunnen draaien, men vergeet dat de Switch niet zoveel zwakker is dan de PS4 en Switch is hoe dan ook een handheld.

Zelfs als de switch 50% zwakker is dan de PS4, huidige games kunnen daarop prima draaien op 720p/30fps of zelfs 60fps en dan vind ik het raar dat ze daarmee moeite hebben tegenwoordig.
De precise resolutie van Doom weet ik niet, maar ik denk dat drops naar 240P (dynamic resolution) absoluut niet ver gezocht zijn: Op momenten is het in handheld-mode volstrekt onduidelijk waar je nou naar zit te kijken.

En ik ben het verder helemaal met je eens, ik denk dat veel spellen best zouden kunnen werken op de Switch. Ik denk ook dat bedrijven als EA en Ubisoft niet snel veel moeite zullen doen om te optimaliseren.
Waar we van mening verschillen is dat ik denk dat Nintendo dit vantevoren op zijn klompen had kunnen aanvoelen en hier rekening mee had kunnen houden. Nintendo wilde de console echter vanaf het begin met winst verkopen en door te kiezen voor de verouderde Tegra1 IPV een nieuwere , krachtigere , zuinigere (Custom Tegra 2?) variant om de prijs te drukken zijn ze mijns inziens niet veel beter dan de "luie devs".
Jij wist dat devs lui zij, ik wist het, iedereen wist het, maar Nintendo is ervanuit gegaan dat de Dagobert duck's van de game-industrie wel eventje wat extra moeite zouden doen zodat Nintendo zelf vooral zo veel mogelijk winst op de console kon maken.

De hele bouwkwaliteit van de Switch is overigens een pijnpunt: Ik ben aan mijn 3e en die durf ik niet Docked te gebruiken nadat de eerste 2 finaal zijn kromgetrokken na een paar uurtjes docked gamen.
(Inclusief loslatend scherm...)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Tegra 2 was geen optie, Nvidia bood die niet aan buiten voor eigen doeleinden (en volgens mij is dat nog steeds zo).

Tegra 1 is zwakker dan 2 maar het is nog steeds een vrij krachtige mobiele chipset, daarnaast is de Switch bedoelt voor 1080p max dus dat valt ook mee (smartphones zijn vaak 1440p bijvoorbeeld).

Voor de rest, er is een video van Digital Foundry op YouTube met volledige analyse van Doom op de Switch, de port is geen wereldwonder maar beter dan wat men had verwacht aangezien Doom nooit met een apparaat als de Switch in gedachte is gemaakt.

Dat je Switch krom is getrokken is dan gewoon een productiefout van jouw model, heb uit elkaar spattende iPhones gezien (door opgezwollen accu) en daarnaast heb ik altijd ruzie met de Xbox 360 controller (gaat snel stuk terwijl die van de Playstation of Nintendo systemen niet kapot te krijgen zijn door mij)

Voor de rest kan deze discussie stoppen, ik wacht rustig af tot de E3 en zie het dan wel.

gezien de productie kosten heeft Nintendo zelfs een korte periode verlies gemaakt op de Switch, de marge is echt laag erop en de eventuele winst zit vooral in de verkochte games.

[ Voor 27% gewijzigd door Mizgala28 op 31-01-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:43:
Tegra 2 was geen optie, Nvidia bood die niet aan buiten voor eigen doeleinden (en volgens mij is dat nog steeds zo).

Tegra 1 is zwakker dan 2 maar het is nog steeds een vrij krachtige mobiele chipset, daarnaast is de Switch bedoelt voor 1080p max dus dat valt ook mee (smartphones zijn vaak 1440p bijvoorbeeld).

Voor de rest, er is een video van Digital Foundry op YouTube met volledige analyse van Doom op de Switch, de port is geen wereldwonder maar beter dan wat men had verwacht aangezien Doom nooit met een apparaat als de Switch in gedachte is gemaakt.

Dat je Switch krom is getrokken is dan gewoon een productiefout van jouw model, heb uit elkaar spattende iPhones gezien (door opgezwollen accu) en daarnaast heb ik altijd ruzie met de Xbox 360 controller (gaat snel stuk terwijl die van de Playstation of Nintendo systemen niet kapot te krijgen zijn door mij)

Voor de rest kan deze discussie stoppen, ik wacht rustig af tot de E3 en zie het dan wel.

gezien de productie kosten heeft Nintendo zelfs een korte periode verlies gemaakt op de Switch, de marge is echt laag erop en de eventuele winst zit vooral in de verkochte games.
Ik had een typefout gemaakt, ik heb niet 1 , maar 2 Switch's gehad die zijn kromgetrokken. (Wel uit dezelfde productieserie overigens) Het is (was?) een veel voorkomend probleem, en wordt veroorzaakt doordat Nintendo zoveel verschillende materialen over/door elkaar gebruikt die allen verschillend reageren op temperatuurverschillen. Je kun dit rechtvaardigen door andere voorbeelden van productie/ontwerpfouten aan te halen, maar voor mij als consument is het gewoon een (HELE) slechte ervaring, wat mij betrfet te vergelijken met het RROD verhaal van de 360. Als mijn IPhone zou ontploffen zou ik het ook niet goedpraten door te melden dat ik ook kromme Switch-en heb gezien toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Spellen als Doom,Skyrim, Wolvenstein en AC Origins mogen ze van mij steken waar de zon nooit schijnt (op de Switch dan). Het lijkt me nogal logisch dat je inlevert met dat soort type games op een apparaat die het ook moet kunnen spelen in handheld mode.

Zelf hoop ik dat de Switch zo goed verkoopt dat je genoeg 3rd party games krijgt zoals AC voor de Vita en de GTA's van de PSP. Steep bijvoorbeeld zou leuk zijn als ze het compacter maken met meer te doen in dat zelfde gebied. Dat ze problemen hebben om dat spel 1 op 1 over te zetten vind ik niet zo verwonderlijk.

Games als Zelda en Mario zijn natuurlijk ook groots, maar de cartoony look vraagt echt zoveel minder rekenpower. Belichting en reflecties vragen veel minder power en Zelda had het toch ook nog op bepaalde plekken behoorlijk lastig.

Als ze alleen nog maar indie games, sport games en AAA titels uitgeven die enkel voor de Switch zijn gemaakt hoor je mij niet klagen. Ben dan ook erg tevreden met wat er tot nu toe is uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:58:
Spellen als Doom en Skyrim mogen ze van mij steken waar de zon nooit schijnt (op de Switch dan). Het lijkt me nogal logisch dat je inlevert met dat soort type games op een apparaat die het ook moet kunnen spelen in handheld mode.

Zelf hoop ik dat de Switch zo goed verkoopt dat je genoeg 3rd party games krijgt zoals AC voor de Vita en de GTA's van de PSP. Steep bijvoorbeeld zou leuk zijn als ze het compacter maken met meer te doen in dat zelfde gebied. Dat ze problemen hebben om dat spel 1 op 1 over te zetten vind ik niet zo verwonderlijk.

Games als Zelda en Mrio zijn natuurlijk ook groots, maar de cartoony look vraagt echt zoveel minder rekenpower. belichting en reflecties vragen veel minder power en Zelda had het toch ook op bepaalde plekken behoorlijk lastig.

Als ze alleen nog maar indie games, sport games en AAA titels uitgeven die enkel voor de Switch zijn gemaakt hoor je mij niet klagen. Ben dan ook erg tevreden met wat er tot nu toe is uitgekomen :)
Skyrim vond ik uitstekend te spelen en erg vermakelijk, en ik zou een voorstander zijn van ports van Fallout 3, GTA ? en andere last gen titels. Dat lijkt me realistischer dan te verwachten dat current gen titels omgezet worden. Ik vrees echter dat Rockstar met LA noire het verkeerde proefballonnetje heeft opgelaten, dat de verkopen hiervan wel eens flink tegen kunnen vallen en dat ze wellicht daarom niet meer aan GTA durven te beginnen. (Ik denk dat Rockstar na het Succes van GTA online niet meer uit zijn bed komt voor een handje kleingeld)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Skyrim vond ik best te spelen en erg vermakelijk, en ik zou een voorstander zijn van ports van Fallout 3, GTA ? en andere last gen titels. Dat lijkt me realistischer dan te verwachten dat current gen titels omgezet worden. Ik vrees echter dat Rockstar met LA noire het verkeerde proefballonnetje heeft opgelaten, dat de verkopen hiervan wel eens flink tegen kunnen vallen en dat ze wellicht daarom niet meer aan GTA durven te beginnen.
Ja had Skyrim al weggestreept. Juist die generatie is wel goed te doen en Fallout New Vegas wil ik ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Ja had Skyrim al weggestreept. Juist die generatie is wel goed te doen en Fallout New Vegas wil ik ook wel ;)
inderdaad, New Vegas heb ik nooit gespeeld zelfs, kocht destijds de PS3 versie en die liep steeds vast als je door een deur ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:38:
[...]

De precise resolutie van Doom weet ik niet, maar ik denk dat drops naar 240P (dynamic resolution) absoluut niet ver gezocht zijn: Op momenten is het in handheld-mode volstrekt onduidelijk waar je nou naar zit te kijken.
Waarom 'denken' als er bronnen hierover zijn (Digital Foundry) die een dynamische resolutie op handheld tussen 720p en 576p vaststellen.
De hele bouwkwaliteit van de Switch is overigens een pijnpunt: Ik ben aan mijn 3e en die durf ik niet Docked te gebruiken nadat de eerste 2 finaal zijn kromgetrokken na een paar uurtjes docked gamen.
(Inclusief loslatend scherm...)
Spijtig dat je zo een slechte ervaring met krommere switches gehad hebt. Ik ken in mijn buurt niemand die het probleem heeft voorgehad (N=6, niet representatief dus), maar met de drukte in de productiefabrieken verbaast het me niks dat gebrekkige maar werkende toestellen af en toe bij QA door de mand vallen. Overigens zouden ze dan al krom uit de fabriek moeten komen: de temperaturen die de Switch bereikt zijn lang niet voldoende om plastic of metaal te verbuigen, dus ik zou m gewoon docked gebruiken als je huidige Switch in orde is :)

Het verhaal van third-party games naar de Switch te poorten is niet zo eenvoudig als het soms wordt voorgesteld. Ports kosten ook tijd en geld om te ontwikkelen, het economische plaatje moet kloppen voor de uitgever, en de prijs van fysieke games op Switch valt sowieso wat hoger uit door het gebruik van cartridges. Games zoals Skyrim, Rocket League en DBZ Xenoverse 2 tonen echter dat er een markt is voor mensen die bestaande games op handheldformaat willen spelen. Het blijft wat aftasten voor third parties maar ik verwacht dat we dit en volgend jaar zeker meer titels zullen zien nu dat het bewezen lijkt te zijn dat de Switch een diversere doelgroep aanspreekt dan WiiU en Wii, met een vrij hoge attachrate en verkoopsuccessen op de eShop. Verwacht gewoon niet al te veel AAA current-gen ports :P Switch zal bij deze vaak gelimiteerd zijn door de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:23:
[...]
...de meesten te lui zijn om tijd erin te steken ...
Het heeft volgens mij niets met luiheid te maken. Het is pure winst maximalisatie. Zolang slecht geporte games veel geld opbrengen, is er geen reden meer kosten te maken. De enige manier om er af te komen is dit soort games niet meer te kopen, en ze vooral wel te kopen als er meer aandacht aan besteed is. Uiteindelijk bepaalt de consument wat er aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:50:
[...]

Waarom 'denken' als er bronnen hierover zijn (Digital Foundry) die een dynamische resolutie op handheld tussen 720p en 576p vaststellen.

[...]

Spijtig dat je zo een slechte ervaring met krommere switches gehad hebt. Ik ken in mijn buurt niemand die het probleem heeft voorgehad (N=6, niet representatief dus), maar met de drukte in de productiefabrieken verbaast het me niks dat gebrekkige maar werkende toestellen af en toe bij QA door de mand vallen. Overigens zouden ze dan al krom uit de fabriek moeten komen: de temperaturen die de Switch bereikt zijn lang niet voldoende om plastic of metaal te verbuigen, dus ik zou m gewoon docked gebruiken als je huidige Switch in orde is :)

Het verhaal van third-party games naar de Switch te poorten is niet zo eenvoudig als het soms wordt voorgesteld. Ports kosten ook tijd en geld om te ontwikkelen, het economische plaatje moet kloppen voor de uitgever, en de prijs van fysieke games op Switch valt sowieso wat hoger uit door het gebruik van cartridges. Games zoals Skyrim, Rocket League en DBZ Xenoverse 2 tonen echter dat er een markt is voor mensen die bestaande games op handheldformaat willen spelen. Het blijft wat aftasten voor third parties maar ik verwacht dat we dit en volgend jaar zeker meer titels zullen zien nu dat het bewezen lijkt te zijn dat de Switch een diversere doelgroep aanspreekt dan WiiU en Wii, met een vrij hoge attachrate en verkoopsuccessen op de eShop. Verwacht gewoon niet al te veel AAA current-gen ports :P Switch zal bij deze vaak gelimiteerd zijn door de CPU.
Ik weet 100% zeker dat ik veel lagere resoluties dan 576P gezien heb, ik heb momenten gehad met zwaar gepixeleerd beeld waarbij je gewoon niet kon zien waar je nu naar keek. Ik kijk nog vrijwel dagelijks naar DVD's met een resolutie van 576p, maar in Doom is met momenten de resolutie echt VEEL lager.

De switch trekt niet krom omdat hij zo idioot heet wordt, De switch trekt krom omdat hij uit verschillende lagen bestaat die allemaal anders op temperatuur reageren (Denk aan bi-metaal) doordat de materialen niet symmetrisch van vorm zijn trekken ze krom, maar niet meer recht als ze afkoelen. Hier zijn geen extreme temperaturen voor nodig en hoeft niets te smelten OID, gewoon slecht ontwerp.
Bij mijn eerste Switch kan ik niet garanderen dat hij niet krom was toen ik hem kocht, bij mijn 2e heb ik het uiteraard in de gaten gehouden en daar is het absoluut ontstaan na (Een paar uur) docked gebruik:
Na aankoop direct controllers eraf en op een platte tafel gelegd, geen mm wiebelen, een paar uur Mario Kart tot de ventilator flink loeit en hij flink heet is als je hem uit de dock haalt en er zit bijna 0.5 cm ruimte onder de ene kant als je de andere kant tegen de tafel drukt. (Dit bleef ook na afkoelen)
Het loslatende scherm werd overigens wel veroorzaakt door overmatige warmteontwikkeling tijdens docked gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
http://www.insidegamer.nl...ndo-switch-uit-te-brengen

Dit zou toch wel onwijs mooi zijn. Fortnite naar de Switch! Wie weet...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Heb trouwens al honderden uren met de Switch docked en undocked gespeeld, nooit iets van hitte gemerkt... ja het wordt wat warmer in docked modus, maar héét? Nee, zeker niet. MK8, Skyrim, Odyssey, Zelda - geen probleem en dan game ik nogal wat uurtjes achter elkaar.... exemplarische productiefout misschien maar de bouwkwaliteit is -in mijn geval- uitstekend.

Alleen wel een defecte Pro controller gehad, dat was ff minder...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Nog iets dat ik zojuist tegenkwam:

Rond maart/april komt er een update voor Rocket League op de Switch met onderstaande features:

Switch Performance & Visual Quality Updates

Performance Mode - 900p (Docked) / 720p (Handheld) @ 60 FPS with infrequent dynamic resolution scaling

Quality Mode - Native 1080p (Docked) / 720p (Handheld) @ 30 FPS with added visual effects

Je kan dan dus kiezen tussen 60 of 30fps met bijbehorende tierelantijnen... lijkt me wel tof moet ik zeggen!

Bron:
https://www.rocketleague....ague-roadmap-spring-2018/

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 31-01-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23
Mag ook wel, vindt rocket league er echt lelijk uit zien op de switch (handheld mode in ieder geval)

Vindt die lijst me games voor 2018 ook heel karig, ze zullen echt wel in februari met een direct moeten komen met nog wat aankondigingen anders gaat die alsmaar stijgende lijn met verkopen echt wel een keertje ophouden. Al die topgames afgelopen jaar hebben ze hun kruid wel in 1 keer verschoten lijkt het.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
kesj schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:32:

Ik gebruik wekelijks de onderstaande met een originele oplader die ik extra heb gekocht.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.Qzhibx

Ik sluit hem aan op een HDMI switch bij een vriend thuis.
Ervaringen: de combi van HDMI switch en de adapter heeft altijd iets moeite om te werken (ben ik dan een minuutje mee bezig), maar aan welke kant dat precies ligt weet ik niet.
Zodra het werkt, dan blijft het ook werken, al valt soms het geluid weg voor een seconde (maar wederom weet ik niet of dat aan de HDMI switch ligt of aan de adapter).
Het beeld heeft in ieder geval nog nooit problemen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Stylze schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:10:
Mag ook wel, vindt rocket league er echt lelijk uit zien op de switch (handheld mode in ieder geval)

Vindt die lijst me games voor 2018 ook heel karig, ze zullen echt wel in februari met een direct moeten komen met nog wat aankondigingen anders gaat die alsmaar stijgende lijn met verkopen echt wel een keertje ophouden. Al die topgames afgelopen jaar hebben ze hun kruid wel in 1 keer verschoten lijkt het.
Die lijsten zijn nooit volledig of representatief :) Maar een jaar met Zelda en Mario valt moeilijk te toppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
Kasparov schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:11:
[...]

Ik gebruik wekelijks de onderstaande met een originele oplader die ik extra heb gekocht.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.Qzhibx

Ik sluit hem aan op een HDMI switch bij een vriend thuis.
Ervaringen: de combi van HDMI switch en de adapter heeft altijd iets moeite om te werken (ben ik dan een minuutje mee bezig), maar aan welke kant dat precies ligt weet ik niet.
Zodra het werkt, dan blijft het ook werken, al valt soms het geluid weg voor een seconde (maar wederom weet ik niet of dat aan de HDMI switch ligt of aan de adapter).
Het beeld heeft in ieder geval nog nooit problemen gegeven.
Ziet er perfect uit voor wat ik zoek, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
DigitalExcorcist schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:43:
Nog iets dat ik zojuist tegenkwam:

Rond maart/april komt er een update voor Rocket League op de Switch met onderstaande features:

Switch Performance & Visual Quality Updates

Performance Mode - 900p (Docked) / 720p (Handheld) @ 60 FPS with infrequent dynamic resolution scaling

Quality Mode - Native 1080p (Docked) / 720p (Handheld) @ 30 FPS with added visual effects

Je kan dan dus kiezen tussen 60 of 30fps met bijbehorende tierelantijnen... lijkt me wel tof moet ik zeggen!

Bron:
https://www.rocketleague....ague-roadmap-spring-2018/
Fijn zo'n update ja! Al moet ik zeggen dat Rocket League nu wel écht heel lelijk is op handheld. Hele lage reso bij vlagen en geen schaduwen, gemiste kans. Hoop dat ze daar alsnog iets aan doen in 'performance mode', 60fps is IMO een must.
Beakzz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:58:
Spellen als Doom,Skyrim, Wolvenstein en AC Origins mogen ze van mij steken waar de zon nooit schijnt (op de Switch dan). Het lijkt me nogal logisch dat je inlevert met dat soort type games op een apparaat die het ook moet kunnen spelen in handheld mode.
Eens. Ik heb DOOM gespeeld, toffe game en zeker speelbaar, maar de 30fps (soms lager) zaten me echt gigantisch in de weg. Zal niet anders zijn met Wolfenstein. IMO moet een game gewoon goed genoeg draaien om op de Switch te kunnen komen en DOOM was het gewoon niet. Andere games komen prima weg met 30fps en wat reso drops lig ik niet wakker van, maar wanneer het de speelbaarheid aantast kunnen devs het beter laten wat mij betreft.

Rocket League mag er bijvoorbeeld niet heel goed uitzien in docked mode maar draait wel prima, dat zie ik veel liever. Was ook blij verrast met L.A. Noire, draait erg goed en ziet er super uit, zeker in docked mode stond ik af en toe versteld. Afijn, ik ben zeker geen graphicshoer maar framerate moet gewoon solide zijn voor het type game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws:

Nintendo Switch Online komt in september 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Weinig echts 'nieuws' natuurlijk, maar goed dat er een datum aanhangt. Jammer dat de 'Classic Game Selection*' pas vanaf september is, was leuk geweest om er nu al gebruik van te kunnen maken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Vermoedelijk gaat de komende Nintendo direct over Nintendo Switch online? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23
Huh online gebeuren zou toch eerste maanden van 2018 uitkomen, nu wordt het dus weer uitgesteld?.. Dit duurt nu wel echt te lang voor iets wat gewoon bij de launch had moeten zitten.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:12
Ik ben benieuwd of je bij een maandelijks abonnement gebruik kunt maken van de Nintendo eShop deals. Dan zou je voor €4 een abonnementje kunnen afsluiten om vervolgens voor meer dan €4 korting te krijgen :+
(ik ben geen online gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stylze schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:42:
Huh online gebeuren zou toch eerste maanden van 2018 uitkomen, nu wordt het dus weer uitgesteld?..
Eerst zeiden ze najaar 2017, maar dit is toen naar "2018" uitgesteld. Ze hebben nooit gezegd dat het in de eerste maanden van 2018 zou komen. Dit werd wel door veel mensen als gerucht aangemerkt. Nu heben ze dus een maand bij het jaar geplakt. Dus september 2018.
Dit duurt nu wel echt te lang voor iets wat gewoon bij de launch had moeten zitten.
Onzin natuurlijk. Bij de launch heeft Nintendo zich gericht op de launch/jaar games zoals Zelda en Super Mario Odyssey. Verder werken ze hard aan de online dienst om die zo goed mogelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Online service availability, including online multiplayer gaming, will be limited based on location. Currently, the online service is planned for the following countries:

US
Canada
Mexico
Argentina
Brazil
Chile
Colombia
Peru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Lagune schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:33:
Online service availability, including online multiplayer gaming, will be limited based on location. Currently, the online service is planned for the following countries:

US
Canada
Mexico
Argentina
Brazil
Chile
Colombia
Peru
Wow haha dus ze beginnen eerst met het continent Amerika. Zelfs Japan staat er niet bij :+ . Dus houdt dat in dat de rest van de wereld in trial mode online blijft?

Ach ja aan de andere kant vind ik het niet erg dat we later aan de beurt komen. Hopelijk fixen ze allerlei problemen al op voordat wij het krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:21:

Onzin natuurlijk. Bij de launch heeft Nintendo zich gericht op de launch/jaar games zoals Zelda en Super Mario Odyssey. Verder werken ze hard aan de online dienst om die zo goed mogelijk te maken.
Dat eerste ben ik zeker met je eens, het eerste jaar is wel bijzonder goed verlopen.
Maar je gaat toch niet zeggen met droge ogen beweren dat ze "hard werken" om de online beter te maken? Ze lopen jaren achter zelfs op 2003 Xbox live kwa features en gebruiksvriendelijkheid. Als ze "hard werken" en dit afleveren wordt het tijd voor een ontslagronde ben ik bang.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

US
Canada
Mexico
Argentina
Brazil
Chile
Colombia
Peru
Simyager schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:38:
Wow haha dus ze beginnen eerst met het continent Amerika. Zelfs Japan staat er niet bij :+ . Dus houdt dat in dat de rest van de wereld in trial mode online blijft?
Vergeet niet dat de informatie van NoA komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
@Switch power, tsja je weet dat de switch geen powerhouse is, dus als je gevoelig bent voor lage(re) resoluties en lage(re) framerates dan moet je goed overwegen welke spellen je koopt.

@indies Ik snap heel goed dat het niet voor iedereen is. Ben zelf blij dat je erdoor meer keuze hebt. Echter ik snap ook heel goed dat als je een wii u had EN je houdt niet van indies dat je keuzes op de switch wat gelimiteerd zijn. Maar ook dat is iets wat als jaren speelt bij nintendo (vanaf de n64 al?) Enige positieve verschil is dat de switch natuurlijk een succes is, en dat hij gameboy en vaste console tegelijk is, hierdoor zullen er vanuit 3rd party ook meer games blijven komen.....lijkt me.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Huh online gebeuren zou toch eerste maanden van 2018 uitkomen, nu wordt het dus weer uitgesteld?.. Dit duurt nu wel echt te lang voor iets wat gewoon bij de launch had moeten zitten.
Wat ik me vooral afvraag is hoeveel mensen nog bereid gaan zijn om te betalen voor online nadat ze 1-1.5 jaar gratis gespeeld hebben. Benieuwd of Nintendo nog veel gaat afwijken van wat ze tot nu toe gezegd hebben over de online service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:04:
[...]

Wat ik me vooral afvraag is hoeveel mensen nog bereid gaan zijn om te betalen voor online nadat ze 1-1.5 jaar gratis gespeeld hebben. Benieuwd of Nintendo nog veel gaat afwijken van wat ze tot nu toe gezegd hebben over de online service.
Het is op dit moment echt enkel online spelen, met uitzondering van Splatoon2 die ook gelimiteerd is... Je kunt vrienden uitnodigen om mee te spelen en that's it...

Geen spraak of zelfs tekst mogelijkheden! Aan de ene kant natuurlijk wel fijn dat je geen kleuters hoort schelden, maar aan de andere kant is het ook onmogelijk om voor een bepaald strategie te gaan met je medespelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Op de Belgische en Nederlandse site staat gewoon dat Nintendo Switch online in september 2018 komt. Europrijzen zijn nog altijd dezelfde.

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

US
Canada
Mexico
Argentina
Brazil
Chile
Colombia
Peru
Amerikaanse website, heeft alleen info over Amerikaanse landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
JackAvery schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:04:
[...]

Splatoon, mk, straks smash, misschien martio tennis en soccer.........andere nintendo games, andere 3rd party games.......ja ik denk dat veel mensen het wel willen. En het is natuurlijk afwachten wat het echt word, maar voor de verwachte prijs van 2 tientjes per jaar ga ik ook niet moeilijk doen. Als het net als bij ms & sony 60 wordt ga ik het voorbij laten gaan. Als ze het uiteindelijk wel allemaal goed voor elkaar hebben, dus een veel games online speelbaar, goede matchmaking, friend systeem spraak.....en een bonus systeem wat 'we' met zijn alleen waarderen, dan zal die prijs toch wel gaan stijgen. Maar juist met een lagere prijs geven ze aan dat ze weten dat ze nog werk aan de winkel hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Sagat schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Splatoon, mk, straks smash, misschien martio tennis en soccer.........andere nintendo games, andere 3rd party games.......ja ik denk dat veel mensen het wel willen. En het is natuurlijk afwachten wat het echt word, maar voor de verwachte prijs van 2 tientjes per jaar ga ik ook niet moeilijk doen. Als het net als bij ms & sony 60 wordt ga ik het voorbij laten gaan. Als ze het uiteindelijk wel allemaal goed voor elkaar hebben, dus een veel games online speelbaar, goede matchmaking, friend systeem spraak.....en een bonus systeem wat 'we' met zijn alleen waarderen, dan zal die prijs toch wel gaan stijgen. Maar juist met een lagere prijs geven ze aan dat ze weten dat ze nog werk aan de winkel hebben.
Voor Rocket League alléén al betaal ik gewoon 2 tientjes. Moet wel iets meer bij komen eigenlijk maar de classics wil ik ook wel graag spelen (hoewel ik die ook op de NES Mini vast al wel heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Huh? Online doet 't gewoon hoor... niks mis mee zelfs, en een trial van anderhalf jaar is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Zijn jullie ook van mening at Nintendo niet zomaar online gaat implementeren met het huidige game aanbod? Zou de ingangsdatum van september wellicht gelijktijdig gepland zijn met de release van een grote onaangekondigde Nintendo titel met online mogelijkheden?

Nieuwe Smash Bros. / Pokémon in september _/-\o_ ?

Ze moeten het natuurlijk wel aantrekkelijk maken vanaf dag 1 om zoveel mogelijk mensen over te halen om voor de online dienst te gaan betalen.

Ik vind €20 overigens niet veel, maar met het huidige aanbod zou ik dan puur betalen om Splatoon 2 online te kunnen spelen. Mogelijk Mario Kart 8 tegen die tijd. Die heb ik al op de Wii-U en zal de Switch versie van MK8 pas kopen als die in de aanbieding is. Heb nog geen andere titels op de Switch gezien die ik online zou willen spelen.

-edit-
Mario Tennis Aces zou ik ook wel online willen spelen als die al online kan.

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 01-02-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
ThaBEN schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:54:
Zijn jullie ook van mening at Nintendo niet zomaar online gaat implementeren met het huidige game aanbod? Zou de ingangsdatum van september wellicht gelijktijdig gepland zijn met de release van een grote onaangekondigde Nintendo titel met online mogelijkheden?

Ze moeten het natuurlijk wel aantrekkelijk maken vanaf dag 1 om zoveel mogelijk mensen over te halen om voor de online dienst te gaan betalen.

Ik vind €20 overigens niet veel, maar met het huidige aanbod zou ik dan puur betalen om Splatoon 2 online te kunnen spelen. Mogelijk Mario Kart 8 tegen die tijd. Die heb ik al op de Wii-U en zal de Switch versie van MK8 pas kopen als die in de aanbieding is. Heb nog geen andere titels op de Switch gezien die ik online zou willen spelen.

-edit-
Alleen al voor Steep als die uitkomt vind ik het die €20 waard.
Maar ook voor MK8D, NBA, FIFA, Infinity Minigolf en ik hoop stiekem nog op een goede race'sim'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alright, ongeveer vier uur en 1209 keer dood gaan later heb ik de eerste B-side van Celeste uit. Pittige shit.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:35
ThaBEN schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:54:

-edit-
De main Pokemon games komen altijd in november uit afaik

Edit: nevermind valt wel mee zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Nieuwe battlefield bad company in september, :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aschtra schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:50:
[...]

De main Pokemon games komen altijd in november uit afaik

Edit: nevermind valt wel mee zo te zien
Denk eerder vaak vlak voor kerst :P

Veel dingen komen in die periode uit :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 06:53:
[...]

Denk eerder vaak vlak voor kerst :P

Veel dingen komen in die periode uit :P
Nee november, want Black Friday ;) Vlak voor de kerst koopt bijna niemand games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Nee november, want Black Friday ;) Vlak voor de kerst koopt bijna niemand games.
Ohw fuck natuurlijk :D Dat werkt daar net iets eerder dan hier met dit soort dingen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Ohw fuck natuurlijk :D Dat werkt daar net iets eerder dan hier met dit soort dingen.
Black Friday begint ook hier steeds meer voeten in de aarde te krijgen. Enkel in Japan is het, vermoedelijk, minder. Vandaar dat Super Mario Odyssey vorig jaar in oktober uitkwam en Xenoblade Chronicles 2 in december. Die tweede is vooral meer op de Japanse markt gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:35:
Vandaar dat Super Mario Odyssey vorig jaar in oktober uitkwam en Xenoblade Chronicles 2 in december. Die tweede is vooral meer op de Japanse markt gericht.
Op basis van wat? Sales? Van SMO komen 19.4% van de verkopen uit Japan. Voor Xenoblade 2 geldt dat 24.5% van de verkochte units naar Japan zijn gegaan. Dit lijkt me niet een noemenswaardig verschil.

(Als dat wel zo is, dan is ARMS ook een spel gericht op de Japanse markt en Splatoon 2 helemaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Akkoord met @RayNbow. December is inderdaad vaak de beste maand voor Nintendo in Japan, maar Xenoblade's release datum (1 december) heeft net zo goed met de kerstperiode in het westen te maken als met kerstkados en het nieuwjaarsgeld dat uitgedeeld wordt in Japan. Black Friday, dat laat in november valt, wordt inderdaad ook een grotere factor in Europa, maar kan eigenlijk gezien worden als het begin van de kerstshopping periode :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Nintendo Labo Toy-Con Garage lets you make your own custom playthings
Doing so allows players to make an entire array of projects, and they only need their own pieces of cardboard for them to work. A trailer showed us a working bank, a vending machine, a two-player table tennis game and even a functional guitar, with frets and all.
O_O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Bayonetta 1 & 2 zien er trouwens top uit op de Switch!

[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 02-02-2018 12:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik heb een speciaal hoofdstuk over Nintendo Switch Online opgenomen in de startpost. Dit was voorheen nog niet echt nodig omdat de dienst voorlopig nog gratis is, maar nu er wat meer info losgekomen is de informatie alvast geplaatst. Bij meer informatie wordt het stuk natuurlijk verder uitgebreid.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeror op 02-02-2018 12:12 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Niet zozeer die gitaar maar dat je zelf kunt ‘knutselen/programeren’ zie ik wel zitten. Hier hoopte ik al op tijdens de aankondiging d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Dagg schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Niet zozeer die gitaar maar dat je zelf kunt ‘knutselen/programeren’ zie ik wel zitten. Hier hoopte ik al op tijdens de aankondiging d:)b
Denk dat dit wel een mooie scheiding wordt tussen de creative mensen en de 'min of meer' traditionele gamers (one doesn't need to exclude the other natuurlijk). Maar ik ben erg nieuwsgierig in hoeverre dit aan gaat slaan. Ik heb er zelf iig 0 interesse in. Maar zal nog wel is kijken wat mijn kids ervan vinden. Verder zal ik gelijk toegeven dat er gigantisch veel mogelijkheden zijn. Dus mogelijk komt er zelfs voor mij nog iets waarvoor ik overstag zal gaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Dagg schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Een kleine hint over programmeerbaarheid zat al in de oorspronkelijke trailer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k6vVwWx.jpg

Ben vooral benieuwd hoe uitgebreid het zal zijn. Daarnaast geinteresseerd hoe die gitaar in elkaar steekt (bijv. hoe de frets werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:00:
Bayonetta 1 & 2 zien er trouwens top uit op de Switch!

[video]

[video]
Ik heb Bayonetta eigenlijk nooit echt interessant gevonden (en daarom nooit echt naar gameplay of trailers gekeken) maar ik begin er toch aardig voor warm te lopen. Het scheelt dat er niet zo enorm veel uitkomt dat ik wil hebben tot aan E3. Mijn shortlist is nu Bayonetta 1 (en 2 als die game bevalt), Fe, Kirby en Tropical Freeze. Heel misschien ook Hyrule Warriors. Verder heb ik vorig jaar Pokkén geskipt en wil ik Celeste nog hebben, dus die twee wil ik ook nog eens een keer kopen. Toch maar eerst even wat tijd in mijn backlog stoppen, though. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
NMe schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:35:
[...]

Ik heb Bayonetta eigenlijk nooit echt interessant gevonden (en daarom nooit echt naar gameplay of trailers gekeken) maar ik begin er toch aardig voor warm te lopen.
Van Bayonetta 2 op de Wii U was een demo beschikbaar. Er is dus een kans dat er een demo komt voor de Switch, zodat je 'm kunt uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb bayo1 op 360, maar kweenie. De gameplay klikte niet met me. Het is wel een game die ik nog een kans wil geven. Dan mogelijk ook deel 2 (en 3) op switch. Het sfeertje vond ik wel leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 23:07
Gister ook over gegaan op een switch. Wat een leuk apparaat. Heb hem alleen nog in handheld mode gebruikt, maar dat speelt echt goed en een goede 3ds vervanger voor mij. Heb als eerste game Mario odyssey genomen en speelt lekker weg. Mis wel zoals vele dat ik mijn Zelda save van de Wiiu niet mee kan nemen. Hopelijk kunnen ze dat nog eens toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Ikzelf heb voor een paar dagen zelda geleend van een collega, en ik kon er niet echt inkomen (spel wilde hij weer terug :P).

Kan het zo zijn dat je met zelda botw, het echt een kans moet geven en meerdere dagen moet spelen om er verslaafd aan te geraken? Of is het zo dat het je ding is of helemaal niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
sderooij schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:12:
Ikzelf heb voor een paar dagen zelda geleend van een collega, en ik kon er niet echt inkomen (spel wilde hij weer terug :P).

Kan het zo zijn dat je met zelda botw, het echt een kans moet geven en meerdere dagen moet spelen om er verslaafd aan te geraken? Of is het zo dat het je ding is of helemaal niet... :)
Imo ja, het begin vond ik ook erg meh, ging dood, progress was langzaam.. maar zodra je verder en verder komt, wordt het alleen maar beter, en is het echt te gek, geen moment spijt van die aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Compworm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:28:
[...]

Imo ja, het begin vond ik ook erg meh, ging dood, progress was langzaam.. maar zodra je verder en verder komt, wordt het alleen maar beter, en is het echt te gek, geen moment spijt van die aankoop :)
Kool! ok dan, ik wacht nog even een kortingsronde af bij amazon.de, en dan sla ik mijn slag :D
Wellicht tegen die tijd met Kirby erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

Hoeveel uur heb je gespeeld?

Hier klikte BotW meteen, maar had dan in aanloop naar de release redelijk veel media coverage (E3 o.a.) gevolgd en was al redelijk op de hoogte hoe open het spel kan zijn, alles rustende op de physics/chemistry engine.

Zo kun je (zoals in 1 van de eerdere trailers werd getoond) wel een boom omhakken, maar je moet het wel goed doen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vtnO5Wg.gif

En vijanden maken ook gebruik van de physics/chemistry engine:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s3HuOas.gif

In mijn ogen is BotW iets wat het dichts bij Miyamoto's oorspronkelijke inspiratie voor Zelda kwam:
For these, Miyamoto drew heavily on his childhood memories of the Kyoto countryside. He wanted to reproduce in videogame form the same sense of awe and excitement he felt when he explored the forests and caves as a youth– to introduce the pleasure of discovering things, or the anxiety of becoming lost in a maze.
Als je echt van BotW wilt genieten, dan moet je nieuwsgierigheid voelen wanneer je door de wereld loopt, wanneer je een bergtop of iets anders curieus ziet en de drang voelen om dat verder te onderzoeken. Als je dit totaal niet voelde tijdens het spelen van BotW, dan weet ik niet of het een spel is dat bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Laatst online: 05-09 10:18
Tjah ik zat ook op de hype train van botw. Echt geweldige game en uitbreidingen ook al uitgespeeld. Ik moet enkel de koko seeds nog maar dat gaat wel even dure.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

BoGu5

hmmmz

Ik had het zelf ook eerst drie keer aan de kant gelegd. Maar toen ik mijn eerste paar stukken gear en wat rupees (waar zijn die in vredesnaam in het begin) had, werd ik erin gezogen. Inmiddels 75 uur verder :)

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zit er over na te denken een Nintendo Switch te kopen. Voor mezelf (man 35) en vriendin (25). Ik ben opgegroeid met de Atari 2600, Commendore 64, NES, SNES, Gameboy, SEGA, PC en vervolgens ben ik naar de Xbox gegaan. M’n vriendin heeft alleen de Sims gespeeld.
Ik mis spellen zoals Mario Kart, en Mario.
Is het dan de moeite om een Switch te halen, of kan ik beter af en toe streams kijken van bijv Mario kart

Kan iemand mij over de finish lijn duwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
Ramon27 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:37:
Ik zit er over na te denken een Nintendo Switch te kopen. Voor mezelf (man 35) en vriendin (25). Ik ben opgegroeid met de Atari 2600, Commendore 64, NES, SNES, Gameboy, SEGA, PC en vervolgens ben ik naar de Xbox gegaan. M’n vriendin heeft alleen de Sims gespeeld.
Is het dan de moeite om een Switch te halen, of kan ik beter af en toe streams kijken van bijv Mario kart

Ikzelf denk dat je nu van mij wilt horen dat je diep van binnen al weet dat je de switch gewoon moet gaan halen, met Mario Kart! :)

Mario kart voor mij was de reden om de switch aan te schaffen, nu al flink wat uurtjes gespeeld.

Go for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online

Gewoon streams kijken. Zelf plezier hebben met gamen is zo 2017 O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:29

Major_ton

Shoot!

Mario Kart samen spelen is erg leuk om te doen. Ook als je 35 bent! Mijn vriendin en ik beleven er ook nog genoeg plezier aan (32 en 33 jaar). Je kan vandaag nog een Switch bestellen bij Amazon.de voor € 289,- en Mario Kart kost € 49,99. Lijkt mij een mooie deal!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.