Ik heb die game veel op de PC gespeeld en het is echt een geweldige game! Constant nieuwe updates en gratis DLC en tijdelijke events gelinkt aan bijvoorbeeld feestdagen zoals Halloween of films. Zelf de youtubers H3H3 hebben ze uiteindelijk in de game als karakters verwerkt
Echter weet ik dat de PS4 en XBOX versies nauwelijks aandacht hebben gekregen van de developer en veel content en events niet beschikbaar zijn bij de console versies zoals dat wel op de PC het geval is.
Hierdoor ben ik huiverig of de Switch versie beter gaat zijn dan een simpele port van de XBOX/PS4 versie. Ik wacht even op de reviews. Ook zou ik het jammer vinden als je de DLC alsnog apart moet kopen gezien ik niks hoor over een Definitive Edition of soortgelijke subtitel voor de game.
Aangezien de game al sinds 2013 op de PC beschikbaar is zou ik het erg jammer vinden als wij de volle prijs zouden moeten betalen voor de game, en dan nog eens extra voor alle DLC.
-edit-
Let op! Houd er ook rekening mee dat deze game niet is te spelen in singleplayer mode. Er zit wel een singleplayer mode in, maar je AI teamgenoten zijn niet effectief in het helpen met uitvoeren van taken. Zo heb je standaard mensen nodig die verdedigen, terwijl een ander met een boor de kluis probeert te kraken en een ander op het dak bijvoorbeeld de camerabeelden saboteert of een alarm/mobieletelefoons onderdrukt zodat het langer duurt voordat de politie eraan komt wanneer alles uit de hand dreigt te lopen. De AI loopt slechts dom achter je aan en schiet willekeurig op vijanden waardoor het onmogelijk is om een level te halen in singleplayer mode.
Ook is deze game zeer lastig te spelen online zonder voicechat gezien je zeer tactisch te werk moet gaan om bijvoorbeeld de eerdergenoemde taken te coördineren. En voordat de missie begint moet iedereen duidelijk overleggen en afspreken wie welke gear meeneemt. Dat is bepalend of je een missie kunt halen of niet. Je kunt de gameplay vergelijken met Rainbow Six Siege. Dat is onspeelbaar indien niemand de mogelijkheid heeft tot voice chat.
Ook maakt Nintendo het tot nu toe onnodig moeilijk in hun games om online met vrienden in dezelfde lobby uit te komen om samen te kunnen spelen.
Ik ben benieuwd hoe dit aangepakt gaat worden op de Switch
-edit 2-
The publisher also confirmed that the Switch version of the game will allow players to join their friends for local multiplayer sessions via Crime Net. In a press release, Nintendo said that “CRIME.NET Local Play will make you able to set up a local game and invite friends that share the same local network.”
Bron:
Polygon
Lijkt erop dat je enkel wanneer je lokaal met meerdere Switches op hetzelfde netwerk zit en iedere Switch over een kopie van de game beschikt je bij elkaar in de lobby kunt joinen voor co-op. Online waarschijnlijk dus enkel met random mensen potjes spelen (zonder voicechat)
Zie
Reddit voor meer informatie/klachten rondom de Switch release versie.
[
Voor 54% gewijzigd door
ThaBEN op 30-01-2018 16:34
]