[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.094 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

YakuzA schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:15:
lolz, Renault is blij dat ze geen excentrieke aanvragen van RB meer hoeven te vervullen:

https://www.motorsport.co...s-eccentric-work-1056069/
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Maak maar lekker je standaard motortje. Veel succes.
Maar wil je winnen zul je toch onderscheidende eigenschappen moeten hebben,
op wat voor vlak dan ook.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:27
Jasphur schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Zou mooi zijn dat hij dat record verbetert. Beter dan dit record van HAM :P

Vroeger vond hij lachen ook al moeilijk :P
[afbeelding]
Schumi heeft zíjn thuisrace ook 5 maal gewonnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
Ome Ernst schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Maak maar lekker je standaard motortje. Veel succes.
Maar wil je winnen zul je toch onderscheidende eigenschappen moeten hebben,
op wat voor vlak dan ook.
Blijkbaar zat het 'm in de requests van RBR met betrekking tot de aero van de auto...
Als je dan nu ziet hoeveel meer RBR eruit haalt met die aero met dezelfde motor, dan denk ik eerder dat Renault die excentrieke requests flink gaat missen. Ze missen dan namelijk ook de aanwijzigingen die ze daarmee kregen.

Ze gaan met McLaren niet de benchmark krijgen die RBR was..Als Renault zelf het beter doet dan het klantenteam kun je denken dat je in de goede richting zit en het prima doet. RBR toont nu aan dat dat (nog) niet zo is :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

lolz, Renault is blij dat ze geen excentrieke aanvragen van RB meer hoeven te vervullen:

[...]

Lastig hoor, die constante verzoeken om extra vermogen zodat ze een kans maken tijdens kwalificaties. O-)
Zeker omdat AMuS eind vorig seizoen de beschikking kreeg over GPS data, waardoor we precies weten hoe het er toen voorstond.
Jetzt zu den Zahlen. Nach diesen Messungen hat der Mercedes M08 V6-Turbo eine Systemleistung von 949 PS. Ferrari kommt auf 934 PS, Renault auf 907 PS und Honda mit der letzten Spezifikation auf 881 PS. Zuvor haben die Japaner gerade so an der 860 PS-Marke gekratzt.
https://www.auto-motor-un...n-der-formel1-geschichte/

Wat er in de winter bij is gekomen weten we niet, maar de winnaars daar lijken Ferrari en Honda te zijn geweest. Vervolgens kwamen de grootste spongen tijdens het seizoen ook van Honda, terwijl de nummer twee Mercedes lijkt te zijn geweest. Zeker omdat Mercedes en Ferrari hun maximum bereiken door de MGU-H constant energie naar de MGU-K te laten sturen die meteen word omgezet in extra vermogen.

Maar we interesseren ons eigenlijk alleen in Honda en Renault. De Renault PU in Canada was goed voor 12pk. Dat heeft zo ongeveer iedereen al bevestigd. Castrol brandstof was nog eens circa 10pk. De MGU-K is gewichtsbesparing omdat deze gelimiteerd zijn in vermogen. Dan hebben we nog de Q3 mode waar ook verwarring over lijkt te zijn of die er nou wel of niet was voor RBR.

Onder de streep zal je dus rond de 930pk zitten met de Renault. Honda heeft er alleen in Canada al 40pk bij gevonden, en in de winter zeker ook wat. Verder zijn ze bij Honda juist druk bezig met efficiëntie van de hybride systemen zodat ze ook de MGU-H langer kunnen gebruiken om de MGU-K aan te drijven. Die Honda zal echt niet ver meer zijn, waarschijnlijk zit die ook rond de 930pk, of zelfs al iets meer, met nog een aantal duidelijke verbeteringen waardoor ze Renault passeren. Het blijft een 2017 concept, terwijl de Mercedes en Renault doorontwikkelingen van 2014 zijn. Ferrari was volgens mij 2015 concept omdat ze de 2014 weg hadden gegooid omdat die rampzalig was. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Racepace (voor RBR) is met de Renault meestal prima, ze verliezen races omdat ze er op zaterdag niet staan door het gemis van een Q3 modus zoals Mercedes en Ferrari.

Jammer dat daar nooit de nadruk op gelegen heeft en tegelijkertijd vreemd, omdat inhalen met de huidige auto's lastig is en daardoor je gridpositie zo belangrijk is.

Moeten die Fransen toch wel snappen zou je zeggen, maar helaas...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
albino71 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:48:
Moeten die Fransen toch wel snappen zou je zeggen, maar helaas...
Dat snappen ze denk ik wel, maar volgens mij heeft Verstappen Sr. ooit verteld dat ze bij Renault gewoon niet weten waar ze de extra performance vandaan moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-ION- schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Dat snappen ze denk ik wel, maar volgens mij heeft Verstappen Sr. ooit verteld dat ze bij Renault gewoon niet weten waar ze de extra performance vandaan moeten halen.
Extra performance Icm de benodigde betrouwbaarheid is natuurlijk het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
albino71 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:48:
Racepace (voor RBR) is met de Renault meestal prima, ze verliezen races omdat ze er op zaterdag niet staan door het gemis van een Q3 modus zoals Mercedes en Ferrari.

...
De racepace is dan wel vooral door de aerodynamica en niet de motor. Als de motor het vermogen zou leveren van Ferrari of Mercedes, dan zou inhalen met DRS een stuk makkelijker voor RBR zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

[...]

Doet me denken aan wat ik op kantoor altijd zeg: "Ik heb onwijs leuk werk, maar die klanten zijn wel lastig zeg!" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhVT7__XkAA0Ut_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhVUEb6X4AA4fIF.jpg

* nachtnet gaat het allemaal net te snel. Nu al banden voor USGP. Is het seizoen dan al bijna voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
nachtnet schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:20:
[afbeelding]
[afbeelding]

* nachtnet gaat het allemaal net te snel. Nu al banden voor USGP. Is het seizoen dan al bijna voorbij?
16 weken van tevoren was het volgens mij dat Pirelli de beschikbare banden bekend maakte? Dus dat is om en nabij 4 maanden. Dus ja dan zit je al ver na de zomerstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DJTimo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:08:
Doet me denken aan wat ik op kantoor altijd zeg: "Ik heb onwijs leuk werk, maar die klanten zijn wel lastig zeg!"
Mijn zwager werkt op bemanningszaken bij een rederij, en hij zegt altijd : Ik wens iedereen heel veel personeel toe...

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:27:
[...]
Mijn zwager werkt op bemanningszaken bij een rederij, en hij zegt altijd : Ik wens iedereen heel veel personeel toe...
Is volgens mij een oud Joods spreekwoord/vloek/verwensing :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 10:21
RobertMe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:22:
[...]

16 weken van tevoren was het volgens mij dat Pirelli de beschikbare banden bekend maakte? Dus dat is om en nabij 4 maanden. Dus ja dan zit je al ver na de zomerstop.
Voor races buiten de EU inderdaad. binnen de eu is 2 weken ofzo

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59
Martin0 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:37:
[...]

Voor races buiten de EU inderdaad. binnen de eu is 2 weken ofzo
Ofzo inderdaad, het is namelijk 8 weken :)
Selections for long-haul events have to be made 14 weeks in advance; for European races the deadline is 8 weeks in advance.
bron

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
alesandro_46 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Ofzo inderdaad, het is namelijk 8 weken :)

[...]

bron
Dat gaat over wanneer de teams hun 'bestelling' moeten doorgeven. Pirelli maakt natuurlijk al eerder bekend waaruit de keuze bestaat. Dat was waar ik op doelde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
https://www.grandprix247....ck-of-the-rot-at-mclaren/

Interessant verhaal over McLaren. Die zijn er nog lang niet zo te lezen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:55:
[...]

Dat gaat over wanneer de teams hun 'bestelling' moeten doorgeven. Pirelli maakt natuurlijk al eerder bekend waaruit de keuze bestaat. Dat was waar ik op doelde.
Pirelli maakt een week voordat de keuze gemaakt moet worden door de teams bekend, waar de keuze uit gemaakt kan worden, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
RobertMe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:55:
[...]

No less than nine weeks before the start of each event in Europe, and 15 weeks before the start of each event held outside Europe, Pirelli (in consultation with the FIA) will inform the team which three compounds can be used at each race.
Via F1

@Señor Sjon Dat is best een heftig lijstje. Er moet echt heel veel gebeuren daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2018 14:05 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Señor Sjon schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:58:

Die mail ook...

Als ik dat zo lees, dan gaat het ze op korte termijn niet lukken om dit om te draaien.

Sterker nog, ik denk dat sponsoren nu wel drie keer achter hun oor krabben voordat ze ook maar zelfs het gesprek aan zullen gaan met Zak Brown e.c.. De gifbeker is nog lang niet leeg.

Daar gaat RIC toch nooit heen en als hij het wel doet, dan is het om te cashen en alleen dat...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
albino71 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Die mail ook...

Als ik dat zo lees, dan gaat het ze op korte termijn niet lukken om dit om te draaien.

Sterker nog, ik denk dat sponsoren nu wel drie keer achter hun oor krabben voordat ze ook maar zelfs het gesprek aan zullen gaan met Zak Brown e.c.. De gifbeker is nog lang niet leeg.

Daar gaat RIC toch nooit heen en als hij het wel doet, dan is het om te cashen en alleen dat...
Idem voor RAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

[...]

Volgens mij heeft hij genoeg op de bank staan om daar nog is over na te gaan denken..

Als hij daar naar toe zou gaan, dan zit hij een jaar te kl*ten..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Die mail ook...

Ricciardo gaat niet vertrekken om het geld. Als hij vertrekt dan doet hij dat omdat hij capituleert en hoopt om op termijn een betere auto te krijgen en daarmee een WDC te pakken. "2017 Max" lijkt namelijk weer helemaal terug te zijn, en dat heeft hij de afgelopen races ruimschoots gedemonstreerd. De afgelopen races waren weer pijnlijk voor Ricciardo, net zoals het besef dat Ferrari en Mercedes hem niet willen, en RBR waarschijnlijk niet eens een vergelijkbaar salaris wil betalen als Max krijgt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Nu naar McLaren gaan om wereldkampioen te worden is het zelfde als in het zwembad duiken om droog te worden.

McLaren is carrière zelfmoord

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De laatste mail over het verliezen van Newey is nog een tandje erger dan de andere ervaringen. Dat zijn zo te lezen meer de productiemensen voor de autotak en niet de F1 wagens.

Maar Zak heeft wel zijn oud-collega's naar binnen gebracht (JMI) en zit in de board van Motorsportmedia (Autosport, motorsport.com, f1racing, motors.tv, etc). Dat helpt ook wel met het binnenhouden van kritiek. Bouillier vond ik al niet zo geschikt bij Lotus het verbaasde me dat hij naar McLaren ging. Overigens hebben ze Capito (succesvol in VW WRC programma) geslachtofferd als kroonprins van Ron Dennis. Die zat waarschijnlijk op de verkeerde plekken te roeren toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Señor Sjon schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:58:

Ik vind het artikel uit september 2017 eigenlijk sterker. :P
https://www.grandprix247....-going-on-inside-mclaren/

Op zo'n anonieme reviewsite voor je werkgever gaan ze allemaal in op lange werkdagen/weken, slecht loon, waardeloze parkeervoorzieningen en absoluut waardeloos management. De recente reviews zijn niet anders, eerder nog erger...

https://www.glassdoor.co....Group-Reviews-E967011.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, die had ik ook gelezen. Dat is voornamelijk van de productiekant.

Er komt ook weer wat van Renault:
"We know that we had that risk, after the failure we experienced on Daniel's car on Shanghai. This was the only problem that we've had since Shanghai.
Lolwut? De MGU-K failures van Sainz en Ricciardo zijn alweer vergeten?!

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 05-07-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Señor Sjon schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:17:

[...]

en die van monaco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

[...]

Had ene Nico ook niet een mooie rookwolk in Oostenrijk? :+
Of was het gewoon mistig?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhBf_w-UcAACWPy.jpg

Staat op zich ook in de link.. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 05-07-2018 15:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

nachtnet schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Had ene Nico ook niet een mooie rookwolk in Oostenrijk? :+
Of was het gewoon mistig?
[afbeelding]

Staat op zich ook in de link.. |:(
"Nee Hulkenberg activeerde hier per ongeluk de Renault party mode en knalde plotseling zo door de geluidsbarrière." - Cyril Abiteboul

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was de MGU-K van Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Señor Sjon schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:28:
[...]

Dat was de MGU-K van Ricciardo.
8)7 (oops)

overigens, in vergelijking doet ze het dit jaar beter als vorig jaar :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Naakte HALO
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhWCfrjXcAAlys2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhWCfrlWsAAFMbd.jpg
Via Fritz-Dieter Rencken
"Intriguing display at MIA Business Growth Conf: ‘raw’ halo by SST Technology. Same basic halo used by @F1, @FIA_F2 and @FIAFormulaE . Weighs 6,8kg in raw form. Slot for driver camera."
Camera kan zowel naar driver als naar de neus gemonteerd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 05-07-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:46
nachtnet schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:20:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ontwikkeling van de blauwe band is wel echt supernuttig gebleken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Why not both? :+ Van de ene kant wil je natuurlijk vooruit kijken, maar met de camera naar coureur zie je de coureur eens echt aan het werk en kun je (vrijwel letterlijk?) de coureur in de ogen kijken onder het rijden. Lijkt mij dus dat beide interessante beelden opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Blik1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Ontwikkeling van de blauwe band is wel echt supernuttig gebleken... |:(
De blauwe band is niet nieuw ontwikkeld. De banden zijn dit jaar allemaal een compound opgeschoven en de hard van vorig jaar is nu dus de extreme(?) hard. Daarnaast is deze band er alleen voor extreme situaties als Pirelli denkt dat alle andere banden te zacht zijn, bv op een nieuw circuit. Als die band gebruikt wordt moet worden is er dus een serieus probleem.

Ik vraag me alleen af of er, bv in het geval van een nieuwe Indianapolis 2005, ook de mogelijkheid is om last minute nog voor alle auto's een aantal sets van deze extreme hard banden in te vliegen. (+ on site op velgen te leggen + ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ferarri heeft nieuw sleufjes in de vloer

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhWH6xMWAAMHXgf?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Nee, bij Renault gaan MGU-K's zo vaak kapot dat ze het niet meer meenemen. :+

En nog meer ellende voor McLaren. Zak Brown heeft toegegeven dat deze auto minder downforce heeft dan die van vorig seizoen. Verder heeft Brown ook toe dat ze vorig seizoen niet het beste chassis hadden. Joh. :P

Maar de echte klapper is dat Brown openlijk speculeert over een periode van jaren voordat McLaren weer competitief is. Tja, hij is tenminste eens eerlijk...
https://www.autosport.com...-downforce-than-last-year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[Vimeo: https://vimeo.com/278524517]
https://vimeo.com/278524517

Channel 4 C4F1 France Opener @Rivanov

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 05-07-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nog een uitgebreide geschiedenis: https://www.grandprix247....all-go-wrong-for-mclaren/

Ze verkopen zelfs iconische auto's om schijnbaar Ron Dennis te kunnen betalen: https://www.grandprix247....heir-most-iconic-f1-cars/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

https://www.gpblog.com/nl...unten-van-elkaar-af-.html
Originele bron: http://www.skysports.com/...red-bull-contract-renewal

Het komt op mij over dat RIC eigenlijk indirect(!) zegt dat hij niet goed genoeg is om VER bij te houden, want als hij elke race voor zijn teamgenoot eindigt danwel op het podium staat, is er toch geen enkel probleem, zou je zeggen?
Imho laat RIC zich in dit interview nogal van zijn zwakke kant zien, waarbij hij tegelijkertijd lijkt te proberen een nr. 1 positie af te dwingen.
Wel, als je continue achter blijft op je teamgenoot, en het verschil in punten nu ook nihil is, lijkt het me niet dat RB hieraan gehoor gaat geven.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mwah ik zie het meer als een feitelijke constatering. Bij Merc en Ferrari werken ze duidelijk met een eerste rijder, bij RB niet. En ja dat heeft dit als nadeel. Ik zie nergens dat hij zegt dat RB dat zou moeten veranderen.
--
Ik word wel echt moe van dat opportunisme in de pers over Max. 4 wedstrijden geleden ow wat slecht hij wordt nooit kampioen, zijn zitje staat ter discussie etc etc. En nu moet je je worstelen door de berichten of hij dit jaar al kampioen kan worden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
KillerBee schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:14:

Het komt op mij over dat RIC eigenlijk indirect(!) zegt dat hij niet goed genoeg is om VER bij te houden, want als hij elke race voor zijn teamgenoot eindigt danwel op het podium staat, is er toch geen enkel probleem, zou je zeggen?
Imho laat RIC zich in dit interview nogal van zijn zwakke kant zien, waarbij hij tegelijkertijd lijkt te proberen een nr. 1 positie af te dwingen.
Wel, als je continue achter blijft op je teamgenoot, en het verschil in punten nu ook nihil is, lijkt het me niet dat RB hieraan gehoor gaat geven.
Dat laatste lijkt me zeker niet.

Er is dit seizoen nog maar 1 race geweest waarbij Red Bull de mogelijkheid zou hebben gehad om door een swap Ricciardo te bevoordelen (Spanje, VER 3/RIC 4). Daarbij had Verstappen z'n auto wel zo'n beetje in de berm moeten parkeren want hij lag bij de finish 12 seconden voor op Ricciardo.

Baku was wat dit verhaal betreft nog het best case scenario voor Ricciardo, maar daar was hij een beetje te gretig. Afgezien van Monaco heeft Verstappen in de race eigenlijk al sinds Baku de neus voor Ricciardo. Over de tussenstand in kwalificatie hoeven we het niet eens te hebben.

Nee, deze hartenkreet zal geen gehoor vinden bij Red Bull.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Reinier

\o/

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:19:
[...]

Ik kan het gewoon zien, zonder Patreon. ;)
Ja, dat begrijp ik wel. Maar Stuart zet zijn videos eerst twee dagen op unlisted en deelt ze met patrons. Persoonlijk vind ik dat je ze dan niet verder hoort te delen. Maar het is niet tegen te houden natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Reinier schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Ja, dat begrijp ik wel. Maar Stuart zet zijn videos eerst twee dagen op unlisted en deelt ze met patrons. Persoonlijk vind ik dat je ze dan niet verder hoort te delen. Maar het is niet tegen te houden natuurlijk :)
Vreemd dan dat die video al eerder dan hij hier gepost werd in mijn 'recommended' lijstje stond op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Reinier

\o/

mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:14:
[...]

Vreemd dan dat die video al eerder dan hij hier gepost werd in mijn 'recommended' lijstje stond op Youtube.
Dan heb ik me vergist, of Chain Bear heeft hem vroeger dan hij zegt op public gezet.
Ach, het is ook niet belangrijk eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Trevor schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:53:
Mwah ik zie het meer als een feitelijke constatering. Bij Merc en Ferrari werken ze duidelijk met een eerste rijder, bij RB niet. En ja dat heeft dit als nadeel. Ik zie nergens dat hij zegt dat RB dat zou moeten veranderen.
Dat idee heb ik bij Merc eigenlijk niet (1e en 2e rijder), het is al vaker gebleken dat als BOT in een weekend of tijdens de race de betere was van de twee, Merc hem ook de vrijheid geeft om de winst binnen te halen.
Ik vermoed eerder dat ze (na ROS' vertrek) hebben gekeken of een coureur goed bij HAM past, qua karakter, en niet zozeer hebben gezocht naar een coureur die 2e viool wil spelen.
Ik denk dat het dus wel meevalt met 1e en 2e rijder politiek bij Merc. Bij Fer is dit veel duidelijker (daarom was het ook zo opvallend dat er afgelopen weekend geen teamorder is gegeven).

[edit] je kunt ook iets 'tussen de regels door' zeggen, zonder het beestje daadwerkelijk bij de naam te noemen, imo heeft RIC dit in dit interview weldegelijk gedaan. Als RIC beter zijn best doet en elke race voor VER eindigt, dan speelt deze hele discussie gewoon niet, en dat weet RIC zelf ook best wel :) .

[ Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 06-07-2018 09:49 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
KillerBee schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:46:
[...]

Dat idee heb ik bij Merc eigenlijk niet (1e en 2e rijder), het is al vaker gebleken dat als BOT in een weekend of tijdens de race de betere was van de twee, Merc hem ook de vrijheid geeft om de winst binnen te halen.
Ik vermoed eerder dat ze (na ROS' vertrek) hebben gekeken of een coureur goed bij HAM past, qua karakter, en niet zozeer hebben gezocht naar een coureur die 2e viool wil spelen.
Ik denk dat het dus wel meevalt met 1e en 2e rijder politiek bij Merc. Bij Fer is dit veel duidelijker (daarom was het ook zo opvallend dat er afgelopen weekend geen teamorder is gegeven).
Ik heb het idee dat Mercedes op een veel strategischere manier met team orders omgaat en proberen beide rijders zo hoog mogelijk in de lijst te krijgen, waarbij Ferarri ervoor kiest 1 persoon enorm te pushen en de ander te gebruiken als verdediging. Waarom Ferarri dat doet blijft voor mij een raadsel en lijkt mij niet zo slim de fabriekspunten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, wat hij zegt is toch waar? Daarom doet Ferrari wat Ferrari doet: één rijder het voordeel geven. Sommige teams gaan dat pas doen als er na de eerste seizoenshelft een duidelijke voorloper is die nog kans maakt ook. Dat is het slim/tactisch om die zo min mogelijk punten af te laten snoepen door de teammaat. Het kampioenschap levert best wat centjes op, dus zou het zonde zijn als ie het op 1-5 punten verliest die door de teammaat zijn afgesnoept.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Stuurtje van Mercedes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhaDksEWsAAEuTo?format=jpg&name=large

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 06-07-2018 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:49:
[...]

Ik heb het idee dat Mercedes op een veel strategischere manier met team orders omgaat en proberen beide rijders zo hoog mogelijk in de lijst te krijgen, waarbij Ferarri ervoor kiest 1 persoon enorm te pushen en de ander te gebruiken als verdediging. Waarom Ferarri dat doet blijft voor mij een raadsel en lijkt mij niet zo slim de fabriekspunten.
Blijkbaar werkt het heel effectief. Stuur Raikkonen met de meest waardeloze tactiek de baan op en hij beland op het podium :')

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb ik ander artikel gelezen dan jij? Volgens mij zegt ie dat ze sterk aan elkaar gewaagt zijn; ene keer max, andere keer daniel meer punten. zie nergens staan dat hij zijn mindere erkend

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

himlims_ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:28:
[...]

heb ik ander artikel gelezen dan jij? Volgens mij zegt ie dat ze sterk aan elkaar gewaagt zijn; ene keer max, andere keer daniel meer punten. zie nergens staan dat hij zijn mindere erkend
Nee hoor, we lezen hetzelfde artikel ;) , wat jij noemt is idd gezegd, maar jij benadrukt een bepaald gedeelte uit het interview, ik benadruk een ander deel uit het interview (een deel wat mij het meest opviel, zeg maar).

In de afgelopen races is RIC in ieder geval duidelijk de mindere van de twee (en in de Q is hij al sinds vorig jaar de mindere van de twee), gedeeltelijk door pech in afgelopen races, echter qua snelheid kan RIC VER vaak niet bijbenen, zie de stand in de Q. Dus ja, momenteel is hij echt de mindere van de twee. Iets waar het mij overigens niet om gaat hoor, maar méér om het feit dat hij zegt dat op deze manier het kampioenschap buiten bereik blijft. Ja, dit is tot bepaalde hoogte idd zo, maar nogmaals, als RIC zijn teamgenoot op eigen kracht(!) voor blijft, hoeft hij deze stelling helemaal niet te maken in dit interview, dan speelt dit gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 06-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:49:
[...]

Omdat ze het WDC belangrijker vinden dan het WCC?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
TommyGun schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Omdat ze het WDC belangrijker vinden dan het WCC?
Zou het? Mja. Ze staan nu ook bovenaan in het WDC volgens mij. :P
Plus ze krijgen toch al die bonus voor het meedoen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Jasphur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Zou het? Mja. Ze staan nu ook bovenaan in het WDC volgens mij. :P
Plus ze krijgen toch al die bonus voor het meedoen haha
Volgens mij zat Ferrari er de voorgaande jaren met één coureur heel dicht bij (het WDC) maar qua WCC op flinke achterstand van de nummer 1. Dat ze nu in beide categorieën op 1 staan is wellicht meer geluk dan wijsheid, maar het moge duidelijk zijn dat ze alles eraan doen om ervoor te zorgen dat één aangewezen coureur kampioen wordt (en meestal is dat niet Kimi :X).

Hoewel ze nu al een tijdje geen swap gedaan hebben, verrassend genoeg. Vettel heeft al wel veel laten liggen, en Kimi rijdt vrij constant; iets wat telkens weer terugkomt wanneer 'ie dreigt 'ontslagen' te worden. Maar over een tijdje is het gewoon weer Vettel die alle prio krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 06-07-2018 11:04 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

..

[ Voor 99% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-07-2018 20:44 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Hoorde ik Olav (in F1 café) nu goed zeggen dat pappa Stroll Force India wil kopen? Maar dat schijnt moeilijk te zijn en omdat bv de trucks van Eddy Jordan zouden zijn en die bv geleased moeten worden. En Vijay Malya zou ook nog een aantal miljoen op een Zwitserse rekening willen hebben.

Lijkt mij de ondergang van het team als dat gebeurd.

Edit:
Mod schopt om eigen post naar algemene topic te verplaatsen...

Oke dan. :>
Wel wil ik gezegd hebben dat je onterecht eerst bent met deze informatie. :+

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2018 23:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens Olav:
-Pappa Stroll zou serieus geïnteresseerd zijn om FI te kopen. Daarbij moeten kennelijk ook miljoenen naar een Zwitserse rekening om Vijay Mallya te redden.
-Alle teams krijgen nu €47,1 miljoen per jaar. Dat zou naar €75 miljoen per jaar gaan.
-Fabrieksteams zouden een budgetcap van rond de €400 miljoen krijgen, de andere teams €250 miljoen, en nieuwkomers €150 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:49:
Hoorde ik Olav (in F1 café) nu goed zeggen dat pappa Stroll Force India wil kopen? Maar dat schijnt moeilijk te zijn en omdat bv de trucks van Eddy Jordan zouden zijn en die bv geleased moeten worden. En Vijay Malya zou ook nog een aantal miljoen op een Zwitserse rekening willen hebben.

Lijkt mij de ondergang van het team als dat gebeurd.

Edit:
Mod schopt om eigen post naar algemene topic te verplaatsen...
Ondergang van FI en van Williams, FI omdat je dan team aardappel krijgt en Williams omdat ze dan geen geld meer hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Door 3 budget plafonds te definiëren, formaliseert FOM dus dat er verschillende klasses binnen de Formule 1 zijn...

Ik weet niet of we daar nu zo heel blij mee zouden moeten zijn, nog afgezien van de al vaak door iedereen gestelde onmogelijkheid tot controle, wegens dochter / zuster / moeder ondernemingen die het werk voor de (rijke) F1 teams gaan doen en voor de spreekwoordelijke $1 aan het team verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DeKaerften schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:56:
Door 3 budget plafonds te definiëren, formaliseert FOM dus dat er verschillende klasses binnen de Formule 1 zijn...

Ik weet niet of we daar nu zo heel blij mee zouden moeten zijn, nog afgezien van de al vaak door iedereen gestelde onmogelijkheid tot controle, wegens dochter / zuster / moeder ondernemingen die het werk voor de (rijke) F1 teams gaan doen en voor de spreekwoordelijke $1 aan het team verkopen.
Ja die 3 plafonds snap ik ook niet, zeker het verschil voor nieuwkomers. Doe dan gewoon iedereen 250 voor de auto en dan 150 voor de motor.

Die 1 euro projecten vallen denk ik wel genoeg op in de boekhouding om gecontroleerd te worden, niemand gelooft dat je nieuwe voorvleugel maar 1 euro gekost heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Derhalve de "spreekwoordelijke $1" ;)

Er zijn genoeg boekhoudkundige trucjes die niet zo opvallen, om de regels te omzeilen. En zoals eerder al beargumenteerd door anderen hier, is het waarschijnlijk niet haalbaar om alle boekhouding van alle teams continu te laten doorlichten door een forensisch accountant. Het is aannemelijk dat de teams met het meeste geld, er de meeste moeite en manuren in kan steken en de meeste nevenactiviteiten hebben, om dit soort trucs toe te passen.

Maar laten we wel wezen, dit is - naar ik aanneem - een paddock rumor. Ditzelfde voorstel is vaker langs gekomen en altijd blijkt het niet haalbaar of te vetoën door bepaalde partijen. Ik verwacht dit keer dezelfde uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DeKaerften schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:04:
Derhalve de "spreekwoordelijke $1" ;)

Er zijn genoeg boekhoudkundige trucjes die niet zo opvallen, om de regels te omzeilen. En zoals eerder al beargumenteerd door anderen hier, is het waarschijnlijk niet haalbaar om alle boekhouding van alle teams continu te laten doorlichten door een forensisch accountant. Het is aannemelijk dat de teams met het meeste geld, er de meeste moeite en manuren in kan steken en de meeste nevenactiviteiten hebben, om dit soort trucs toe te passen.

Maar laten we wel wezen, dit is - naar ik aanneem - een paddock rumor. Ditzelfde voorstel is vaker langs gekomen en altijd blijkt het niet haalbaar of te vetoën door bepaalde partijen. Ik verwacht dit keer dezelfde uitkomst.
Kunt er ook debiele straffen op zetten, dan laten ze het ook wel uit hun hoofd. Bijvoorbeeld alle financiële inkomsten van dat seizoen dubbel terugbetalen, aantal jaar uitgesloten worden van deelname, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:27
mark-k schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:59:
[...]

Ja die 3 plafonds snap ik ook niet, zeker het verschil voor nieuwkomers. Doe dan gewoon iedereen 250 voor de auto en dan 150 voor de motor.

Die 1 euro projecten vallen denk ik wel genoeg op in de boekhouding om gecontroleerd te worden, niemand gelooft dat je nieuwe voorvleugel maar 1 euro gekost heeft. ;)
En wanneer zou een team geen nieuwkomer meer zijn? Het jaar erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

Aardappel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:24:
[...]

En wanneer zou een team geen nieuwkomer meer zijn? Het jaar erop?
Ik denk het, benieuwd hoe dat gaat als een team overgenomen wordt ipv nieuw gesticht wordt (bv zoals Haas).

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

mark-k schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Kunt er ook debiele straffen op zetten, dan laten ze het ook wel uit hun hoofd. Bijvoorbeeld alle financiële inkomsten van dat seizoen dubbel terugbetalen, aantal jaar uitgesloten worden van deelname, etc.
En dan wordt het alleen maar meer: hoe rijker hoe meer truukjes....

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Crazy D schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:57:
[...]

En dan wordt het alleen maar meer: hoe rijker hoe meer truukjes....
Nou ja hoe meer truukjes je probeert hoe meer kans dat je gepakt wordt. Als op 1 discrepancy gepakt worden al betekent dat je 5 jaar niet in de F1 mag rijden en 200 miljoen boete krijgt laat je dat vast wel uit je hoofd. Het risico wordt dan gewoon te groot.

Momenteel is de pakkans in NL voor te hard rijden ook vrij laag, maar als je geexecuteerd wordt als je meer dan 5km te hard rijdt denk ik dat niemand meer dat risico zal gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

'Mogelijkheid dat alle coureurs punten scoren onder nieuwe reglementen'

Bron :https://www.f1today.net/n...-onder-nieuwe-reglementen

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 12:46
monster944 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:13:
'Mogelijkheid dat alle coureurs punten scoren onder nieuwe reglementen'

Bron :https://www.f1today.net/n...-onder-nieuwe-reglementen
Mwah lijkt me geen goed idee want dan worden teams die consistent achteraan rijden alleen maar bevoordeeld en worden non finishers nog meer benadeeld. En dan durven de mindere teams denk ik ook minder snel meer grote risico's te nemen qua strategie als ze toch al punten krijgen. 1 punt voor de snelste raceronde zou wel nog leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

RichardQG schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:20:
[...]

1 punt voor de snelste raceronde zou wel nog leuk zijn.
+infinity. Zolang je in de top 10 zit ofzo. :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

RichardQG schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Mwah lijkt me geen goed idee want dan worden teams die consistent achteraan rijden alleen maar bevoordeeld en worden non finishers nog meer benadeeld. En dan durven de mindere teams denk ik ook minder snel meer grote risico's te nemen qua strategie als ze toch al punten krijgen. 1 punt voor de snelste raceronde zou wel nog leuk zijn.
Denk je niet dat je dan van die kunstmatige pitstops krijg vlak voor het einde van de race?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36770642_2141534185942025_3401327542508978176_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeHtFhLQdivZxqYhj9PY43Vfmc9rhSH-sH5zMA-60d_oCQGQtBWgiHTrPyunu2xClAziZR-uk2BYEpQnn1CViqxSlDU4CUbmRI8uRpud1DUwSg&oh=6f5183c765a717d98dec4dc0df2a6a60&oe=5BD86BC6

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36381337_2131991300229647_8112625509071847424_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeE2Ni4ffUIHL_X-Y-rDaL6M4rs9xtQwtDsfqUW6QgRVanmS08AY34UOvD5yJW9wTW79t2YWw8tOlwh53-HX5-ikF54v1KB64q1-sdkwwZfHlQ&oh=348e02fdd513646ea9497a0e15a229c8&oe=5BE681B0

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36266056_2128460113916099_2444496364688637952_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeHIJJnmlSnZ241iwpsPSmczTaTvFnF8t0gFZ6SEIKGLkuyVTe3rRQJ50zHke1j16E_8oj1UnK6F4wGthA6GfcZkir-mNJM8wrEV9wSUWZlxBQ&oh=141f74a183baf1a0243d602db830fb4d&oe=5BD8320D

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
Wom schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Denk je niet dat je dan van die kunstmatige pitstops krijg vlak voor het einde van de race?
Ja dat wel maar alleen teams die ver achteraan rijden. Zoals Alonso vorig jaar een keer in de laatste paar ronden naar ultrasofts wisselde om de snelste race ronde neer te zetten en vervolgens te roepen dat ze de snelste auto hebben :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:58
Op Montreal zijn ze gestart met de sloop van het pitgebouw: https://m.gpupdate.net/nl...t-met-afbreken-pitgebouw/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen hebben Mercedes, Ferrari en Renault een coup gepleegd. Volgens AMuS zijn ze volledig gedraaid over de MGU-H en weigeren ze om die op te geven. Nu lijken ze de onderhandelingen uit te gaan rekken tot het punt waarop een nieuwe PU ontwikkelen niet meer mogelijk is voor 2021. Op dat punt zijn zijn we eigenlijk al, maar eind van het jaar is het helemaal te laat. Zo kunnen nieuwe fabrikanten ook niet instappen vanwege de complexiteit en het gebrek aan tijd. Zo willen ze Porsche waar ze toch bang voor lijken te zijn, buiten de deur te houden. Nu stevenen we dus af op een kartel van de motorfabrikanten die kunnen dicteren wie een motor van ze krijgt, externe partijen kunnen zo niet instappen.

Horner is in ieder geval woedend te zijn. Hij geeft aan dat Honda vertrekt als ze niet winnen met RBR, en dan zit RBR en STR zonder PU's en zijn ze volledig overgeleverd aan de gunsten van Mercedes, Ferrari en Renault. Hetzelfde geld voor teams zoals Williams of McLaren. Hopen dus dat Honda echt meedoet vanaf volgend seizoen, want de reglementen lijken niet te gaan veranderen. :/

https://www.auto-motor-un...streit-angst-vor-porsche/

Verder begint het erop te lijken dat STR ook correlatieproblemen heeft. Die nieuwe update werkt ook al niet, en de auto afstellen lijkt zeer lastig te zijn voor STR dit seizoen.
https://www.motorsport.co...erstone-1057009/?tp=2&s=1

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2018 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik snap de relevantie op zich wel en zie ook nog wel dat het past bij F1 qua technologie, maar als het de instap van nieuwe fabrikanten frustreert moet je het als sport eigenlijk niet willen.

Wellicht moet er een regel komen dat nieuwe fabrikanten een MGU-H moet kunnen huren van een andere fabrikant. Zegel er op, zodat de techniek niet kan worden gejat.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:40:
Ik snap de relevantie op zich wel en zie ook nog wel dat het past bij F1 qua technologie, maar als het de instap van nieuwe fabrikanten frustreert moet je het als sport eigenlijk niet willen.

Wellicht moet er een regel komen dat nieuwe fabrikanten een MGU-H moet kunnen huren van een andere fabrikant. Zegel er op, zodat de techniek niet kan worden gejat.
Je kan ze echt niet huren of kopiëren. :P
Het is een zeer complex, maar ook integraal onderdeel van het ontwerp. Ze moeten specifiek ontworpen zijn voor de hele PU, en de gehele PU draait om de MGU-H. Dat is ook het hele probleem. Zonder een goede MGU-H ben je kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:13:
[...]

Je kan ze echt niet huren of kopiëren. :P
Het is een zeer complex, maar ook integraal onderdeel van het ontwerp. Ze moeten specifiek ontworpen zijn voor de hele PU, en de gehele PU draait om de MGU-H. Dat is ook het hele probleem. Zonder een goede MGU-H ben je kansloos.
Je laat het klinken als een of andere soort rocket science is.

De mgu-H is gewoon een elektromotor die aan de turbo en compressor hangt. Niks meer, niks minder.
(+ elektrische link naar ES en mgu-k)

Verder wordt het wel complexer door oa de hitte omdat het recht boven de V6 hangt + de software eraan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Je laat het klinken als een of andere soort rocket science is.

De mgu-H is gewoon een elektromotor die aan de turbo en compressor hangt. Niks meer, niks minder.
(+ elektrische link naar ES en mgu-k)

Verder wordt het wel complexer door oa de hitte omdat het recht boven de V6 hangt + de software eraan.
Ik zou niet zo stellig zeggen dat die MGU-H geen "rocket science" is. Misschien niet letterlijk, maar de Formule 1 wordt regelmatig beschreven als minstens zo complex, en die MGU-H is een van de meest complexe elementen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou het de F1 gunnen dat de grote F1 bazen gewoon hun middelvinger opsteken naar die drie merken en komen met regels zij het willen, en dan trekken ze echt wel weer andere merken aan. Het is niet alsof Mercedes, Ferrari en Renault de enige merken zijn met de knowhow om racemotoren te ontwerpen :X De grote fabrikanten hebben wel heel veel macht, imho wat teveel.

Gebeurd vast niet, men is veel te bang voor verlies van kijkcijfers als er geen zilveren en rode autootjes meer meedoen betwijfel of iemand wat geeft om de gelen :+ terwijl ik denk dat het juist een leukere, dus populairdere sport wordt als de auto's wat meer gelijk zijn, en het middenveld ook beter kan meekomen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het gat tussen stoffel en Alonso is wel erg groot.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Fietsbel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:26:
Het gat tussen stoffel en Alonso is wel erg groot.
Psssst..
[F1 2018] Race 10 - GP van Groot Brittannië
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobinHood schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:18:
Ik zou het de F1 gunnen dat de grote F1 bazen gewoon hun middelvinger opsteken naar die drie merken en komen met regels zij het willen, en dan trekken ze echt wel weer andere merken aan. Het is niet alsof Mercedes, Ferrari en Renault de enige merken zijn met de knowhow om racemotoren te ontwerpen :X De grote fabrikanten hebben wel heel veel macht, imho wat teveel.

Gebeurd vast niet, men is veel te bang voor verlies van kijkcijfers als er geen zilveren en rode autootjes meer meedoen betwijfel of iemand wat geeft om de gelen :+ terwijl ik denk dat het juist een leukere, dus populairdere sport wordt als de auto's wat meer gelijk zijn, en het middenveld ook beter kan meekomen.
Het probleem is dat de nieuwe reglementen al over 2,5 jaar ingaan. Dat is te weinig tijd om een nieuwe PU te ontwikkelen. Deze V6 reglementen werden in juli 2011 goedgekeurd door de FIA. Daarna was het ontwikkelen begonnen. Het is een publiek geheim dat Mercedes al in 2010 was begonnen met de ontwikkeling. Toen was Renault bijvoorbeeld nog bezig om in te lopen met de V8's. Dat mochten ze alleen bij uitzondering omdat de V8 reglementen waren bevroren. Mercedes had dus meer tijd dan wie dan ook, en dat zien we nog steeds. Zet dat tegenover Honda die pas in 2013 begonnen met ontwikkelen, voor 2015. Dat ging lekker zeg. :P

Nu een nieuw reglement opstellen en "slikken of stikken" spelen is eigenlijk te laat. We kunnen alleen hopen dat Honda ze de komende jaren allemaal gaat verslaan, en ze in hun eigen zwaard lopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:47:
[...]

Het probleem is dat de nieuwe reglementen al over 2,5 jaar ingaan. Dat is te weinig tijd om een nieuwe PU te ontwikkelen. Deze V6 reglementen werden in juli 2011 goedgekeurd door de FIA. Daarna was het ontwikkelen begonnen. Het is een publiek geheim dat Mercedes al in 2010 was begonnen met de ontwikkeling. Toen was Renault bijvoorbeeld nog bezig om in te lopen met de V8's. Dat mochten ze alleen bij uitzondering omdat de V8 reglementen waren bevroren. Mercedes had dus meer tijd dan wie dan ook, en dat zien we nog steeds. Zet dat tegenover Honda die pas in 2013 begonnen met ontwikkelen, voor 2015. Dat ging lekker zeg. :P

Nu een nieuw reglement opstellen en "slikken of stikken" spelen is eigenlijk te laat. We kunnen alleen hopen dat Honda ze de komende jaren allemaal gaat verslaan, en ze in hun eigen zwaard lopen. :/
Maar dan is er toch sowieso al een probleem? Nu kunnen er geen nieuwe fabrikanten meedoen want de regels zijn nog niet duidelijk, en als je ze hun middelvinger opsteken is er wel duidelijkheid, maar ook geen tijd.

En [kleine] teams dan maar een motor geven die bijvoorbeeld Cosworth of Gibson nog heeft liggen is natuurlijk ook geen optie, die dingen zijn veel minder geavanceerd dan huidige F1 motoren, dan is het alsof je 10 jaar terug in de tijd gaat met een ongeblazen V8 van 4,2l, om eens het LMP2 blok als voorbeeld te nemen :X Zal wel veel gaver klinken though :+

Maarja, uiteindelijk zal er toch een keuze gemaakt moeten worden, en het lijkt mij het beste voor de sport, op lange termijn in ieder geval, als ze Ferrari, Mercedes en Renault de deksel op hun neus laten krijgen, dan verlaten zij maar de sport [voor nu] en geef je de overgebleven teams gewoon de keuze uit een aantal blokken voor 1 of 2 seizoenen totdat de nieuwe merken echt klaar zijn om mee te doen.

Gaat natuurlijk allemaal niet gebeuren, maar een mens mag dromen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:47:
[...]
Het probleem is dat de nieuwe reglementen al over 2,5 jaar ingaan. Dat is te weinig tijd om een nieuwe PU te ontwikkelen.
Ik blijf erbij dat het enige dat Liberty kan doen is een onafhankelijke motor te introduceren die voor alle teams beschikbaar is.
De huidige PU's bieden de mogelijkheid om met fuel limits en KW limits te kunnen varieren en daarmee verschillen recht te kunnen trekken.
(Maar helaas zul je daarvoor ook de regels moeten aanpassen en kunnen de grote jongens daar ook weer voor gaan liggen)

Waarom zou bijvoorbeeld Porsche een enorm duur project voor een hybride gaan ontwikkelen met technieken die totaal niet relevant zijn voor hun toekomstige auto's?
Porsche en VAG, BMW, Volvo, Jaguar en eigenlijk alle autofabrikanten zetten vol in op full electric.

Race on sunday, sell on monday gaat niet meer op als je voor de zondag belachelijk veel geld moet pompen in nodeloos ingewikkelde technologie waar je helemaal niets aan hebt en waarvan je op maandag moet zeggen dat het in geen enkele van je auto's toegepast is..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

sanderb schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Ik blijf erbij dat het enige dat Liberty kan doen is een onafhankelijke motor te introduceren die voor alle teams beschikbaar is.
De huidige PU's bieden de mogelijkheid om met fuel limits en KW limits te kunnen varieren en daarmee verschillen recht te kunnen trekken.
(Maar helaas zul je daarvoor ook de regels moeten aanpassen en kunnen de grote jongens daar ook weer voor gaan liggen)

Waarom zou bijvoorbeeld Porsche een enorm duur project voor een hybride gaan ontwikkelen met technieken die totaal niet relevant zijn voor hun toekomstige auto's?
Porsche en VAG, BMW, Volvo, Jaguar en eigenlijk alle autofabrikanten zetten vol in op full electric.

Race on sunday, sell on monday gaat niet meer op als je voor de zondag belachelijk veel geld moet pompen in nodeloos ingewikkelde technologie waar je helemaal niets aan hebt en waarvan je op maandag moet zeggen dat het in geen enkele van je auto's toegepast is..
Er wordt gezegd dat Toyota, Audi en Porsche wel veel geleerd hebben op het gebied van hybrides door LMP1, maar dat waren wel wat makkelijker inzetbare technieken dan een MGU-H. En hoeveel ze er daadwerkelijk van geleerd hebben is natuurlijk weer een andere vraag.

Maar, de vraag is ook: Wat voor innovaties die we nu in normale auto's zien komen oorspronkelijk uit de F1? Je hebt natuurlijk wel de pneumatische kleppen die door Renault [?] zijn bedacht, in plaats van aandrijving door een nokkenas, maar volgens mij maakt alleen Koenigsegg daar momenteel gebruik van, en om dat nou een normale auto te noemen...

Ik denk niet dat je de F1 in moet gaan als motorleverancier omdat je graag wil innoveren, je gaat er heen omdat het de top van de auto sport is/hoort te zijn. Toyota gaat nu ook niet meedoen aan NASCAR omdat dat zo goed voor het milieu is of omdat ze daarmee hun Prius kunnen verbeteren, het gaat om reclame :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sanderb schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Tja, zie jij Liberty al iets van €500 miljoen neertikken voor een PU die dan alsnog achter de feiten aanloopt? Dan ook nog eens ontwikkeling. Nee, we moeten echt hopen dat Honda gaat presteren en die andere drie verslaat. Puur omdat dit karma is. Voor de rest kunnen we alleen maar hopen dat de andere drie dicht bij elkaar zijn, waardoor het niks uitmaakt welke je hebt. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verstappen geeft trouwens in een artikel op sky aan dat Renault 70 tot 80 ok mist. Dat is een flinke stap.
http://www.skysports.com/...s-set-to-stay-at-red-bull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Adlermann schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:30:
Verstappen geeft trouwens in een artikel op sky aan dat Renault 70 tot 80 ok mist. Dat is een flinke stap.
Dat zal wel in de party mode zijn lijkt me, niet in de race, anders reden ze wel elke week achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
mark-k schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:32:
[...]

Dat zal wel in de party mode zijn lijkt me, niet in de race, anders reden ze wel elke week achteraan.
Klopt, maar nog steeds een erg groot verschil voor in de kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardQG
Adlermann schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:35:
[...]

Klopt, maar nog steeds een erg groot verschil voor in de kwalificatie.
Ja waarom denk je dat Red Bull 7 tienden achter Mercedes en Ferrari staat terwijl hun race pace min of meer gelijk is (minder dan 2 tienden verschil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even naar het algemene topic geschopt. :)
Adlermann schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:30:
Maar jakkes, dan zat ik er alsnog ver naast. Ik dacht dat het gat eerder maximaal 50pk was. :|
Waarschijnlijk klopt mijn schatting van Renault met circa 930pk wel. Honda denk ik ook want er zijn steeds meer aanwijzingen dat de STR-13 ook maar een matig chassis is. Zeker Gasly hoor je steeds klagen over problemen met afstellingen en updates die niet werken, of niet worden begrepen. Zie DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1".

Maar dit zou betekenen dat zowel Mercedes als Ferrari echt door de 1000pk gaat in de kwalificatie. Dat gaat nog een gigantisch probleem worden om in te lopen. Het gat tussen Renault aan de ene kant, en Mercedes en zeker Ferrari aan de andere kant lijkt ook alleen maar groter te zijn geworden, de afgelopen winter. De Canada updateronde lijkt het nog groter te hebben gemaakt. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Weet niet of dit hier al gemeld is maar de nieuwe achtervleugel van Williams was dus de oorzaak van beide spins.

https://www.racefans.net/...ear-wing-causes-spins-f1/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Danster schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:29:
Weet niet of dit hier al gemeld is maar de nieuwe achtervleugel van Williams was dus de oorzaak van beide spins.

Lijkt dus erop dat ze i.p.v. de stalls van de lucht onder de vloer oplossen de problemen alleen maar groter maken.

De auto reed namelijk al als een draak doordat door stalls van de lucht onder de vloer soms mid corner de downforce wegvalt (omdat de diffuser zijn werk dus niet meer doet). Nu hebben ze het probleem dus blijkbaar alleen maar groter gemaakt en levert DRS ook al problemen op. Well done Williams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
RobinHood schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:18:

Valt dit dan niet gewoon onder concurrentie vervalsing? dat is na mijn idee in vele landen bij wet verboden, en aangezien wetgeving boven regeltjes van fia en co staan zou ik als dit natuurlijk mogelijk is rechtzaken gaan starten om toch zo doende regels telaten veranderen.

Of denk ik nu tesimpel…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Danster schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:29:

Waren beide spins in een 1e bocht na drs?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:28:
Even naar het algemene topic geschopt. :)

[...]

Maar jakkes, dan zat ik er alsnog ver naast. Ik dacht dat het gat eerder maximaal 50pk was. :|
Waarschijnlijk klopt mijn schatting van Renault met circa 930pk wel. Honda denk ik ook want er zijn steeds meer aanwijzingen dat de STR-13 ook maar een matig chassis is. Zeker Gasly hoor je steeds klagen over problemen met afstellingen en updates die niet werken, of niet worden begrepen. Zie DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1".

Maar dit zou betekenen dat zowel Mercedes als Ferrari echt door de 1000pk gaat in de kwalificatie. Dat gaat nog een gigantisch probleem worden om in te lopen. Het gat tussen Renault aan de ene kant, en Mercedes en zeker Ferrari aan de andere kant lijkt ook alleen maar groter te zijn geworden, de afgelopen winter. De Canada updateronde lijkt het nog groter te hebben gemaakt. :/
Max Verstappen says it feels like Red Bull is missing 70-80 horsepower in Formula 1 at the moment, which is costing it one second per lap at Silverstone this weekend.
https://www.motorsport.co...enault-ricciardo-1057307/

Hij zegt niet dat ze 70 a 80pk te komen... zo voelt het zegt ie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:53:
Ondertussen hebben Mercedes, Ferrari en Renault een coup gepleegd. Volgens AMuS zijn ze volledig gedraaid over de MGU-H en weigeren ze om die op te geven. Nu lijken ze de onderhandelingen uit te gaan rekken tot het punt waarop een nieuwe PU ontwikkelen niet meer mogelijk is voor 2021. Op dat punt zijn zijn we eigenlijk al, maar eind van het jaar is het helemaal te laat. Zo kunnen nieuwe fabrikanten ook niet instappen vanwege de complexiteit en het gebrek aan tijd. Zo willen ze Porsche waar ze toch bang voor lijken te zijn, buiten de deur te houden. Nu stevenen we dus af op een kartel van de motorfabrikanten die kunnen dicteren wie een motor van ze krijgt, externe partijen kunnen zo niet instappen.

Horner is in ieder geval woedend te zijn. Hij geeft aan dat Honda vertrekt als ze niet winnen met RBR, en dan zit RBR en STR zonder PU's en zijn ze volledig overgeleverd aan de gunsten van Mercedes, Ferrari en Renault. Hetzelfde geld voor teams zoals Williams of McLaren. Hopen dus dat Honda echt meedoet vanaf volgend seizoen, want de reglementen lijken niet te gaan veranderen. :/

https://www.auto-motor-un...streit-angst-vor-porsche/
Ik denk toch dat in dit geval de FIA eens een keer flink met de vuist op tafel moet slaan en zeggen dat zij de regels bepalen en niet de teams. De F1 is wat dat betreft toch wel een vreemde eend in de bijt qua sport waarbij de deelnemers de regels bepalen zoals het nu lijkt.

Als Ferrari, Mercedes en Renault hun zin doorzetten kan dat wel eens het begin van het einde van de F1 worden waarbij er steeds minder teams mee doen. Zit je over een jaar of 10 naar 6 wagens te kijken die hun rondjes draaien. :P

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1