[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.095 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

https://nl.motorsportz.ne...-gaat-bergafwaarts-14742/

Ik vond het ook al zo stil vanuit die hoek... :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vermoeiend die man... Waait met alle winden mee... Maand geleden was Max nog een prutser die niet in de F1 thuis hoort, en nu is Ricciardo in paniek door zijn prestaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Bansheeben schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:59:
[...]
True. En Lewis gaat nergens heen denk ik (nog niet dit jaar iig). En in dat geval zou ik die paar kansen op een overwinning bij RB toch verkiezen boven vechten voor een top 10 plek bij McLaren. Maar goed, ik ben verder geen F1 coureur natuurlijk.
Heb zo wel eens mijn twijfels bij Lewis. Hij heeft andere interesses (niks mis mee, goed zelfs), en lijkt (met de nadruk op lijkt) de F1 er bijna bij te doen. Nu is hij uiteraard gezegend met zo'n beetje de beste kwaliteiten van het hele veld én heeft hij een auto die beter is dan de rest van het veld, dus winnen doet hij nog wel.

Maar z'n humeur slaat heel snel om als er om wat voor reden dan ook iets tegen zit. En ik betwijfel of hij de motivatie nog heeft om de kar te trekken mocht Mercedes onverhoopt in een wat lastige periode terecht komen.

Veel records kan hij ook niet meer te behalen. Het aantal overwinningen van Schumacher (91) zal hij met z'n huidige 65 waarschijnlijk niet meer kunnen evenaren. Als hij nog 2 jaar doorgaat misschien wel het meeste aantal podia (nu HAM 123 vs MSC 155), maar dat is niet echt een aansprekend record.

Mocht hij dit jaar WDC worden, dan zal hij het alsnog 2 keer moeten doen om Schumacher te evenaren, daar zal hij met de steeds sterker wordende concurrentie een hele kluif aan krijgen.

Denk daarom dat als het hem dit jaar niet lukt (want dan wordt het achterhalen van Schumacher al helemaal onmogelijk), hij de handschoenen aan het eind van het seizoen wel eens aan de wilgen zou kunnen hangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:13:
Mjah, er moesten koppen rollen natuurlijk... Vraag me wel af wie het dan gaat doen...

Overigens; ik hoorde laatst in een interview dat Jack Plooij Kimi weleens uit een caravan had getrommeld?

Hoe werkt dat dan? Dacht dat hij tandarts was? Maar altijd toch bij racen betrokken geweest ofzo?

@Verwijderd misschien langs geweest in de show?
Volgens mij was dat nog in de tijd dat Jack betrokken was bij race team van Frans Verschuur.

Olav maakte nog wel een paar keer een opmerking over tandarts Jack maar verder niet langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
Jasphur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:09:
[...]
Soort van BREAKING
Zak Brown gaat ook veel vragen krijgen!!

McLAREN RACING ANNOUNCES CHANGES TO LEADERSHIP STRUCTURE

https://www.mclaren.com/f...ges-leadership-structure/
offtopic:
Of eigenlijk meer voor dat andere topic, maar dit is een prima moment(weekeinde) om de contract verlenging van ALO aan te kondigen. (Is gelijk iedereen afgeleid van de problemen van McL.

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 04-07-2018 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
Eric Boullier stapt op als teambaas McLaren
https://nl.motorsport.com...oullier-teambaas/3134819/

edit:
Ugh spuit 11 :D

Onhoudbare positie denk ik ook, maar hoop wel dat ze het niet alleen Boullier aanrekenen, want de problemen zijn veel groter en breder.

[ Voor 39% gewijzigd door Suicyder op 04-07-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Kan ik echt niet rouwig om zijn...
Heb me al die tijd sowieso al afgevraagd hoe het kan dat iemand die geen Engels spreekt bij een team als McLaren kan werken. Gedoemd te mislukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Wat ik overigens zo snel uit de diverse tweets begrijp. Is het "nieuwe" team toch voornamelijk uit de ALO hoek afkomstig. Ik gok dan ook op een 1 jarige verlenging.

Gil de Ferran was adviseur ALo tijdens de Indy500-2017.

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 04-07-2018 11:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 16:52

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
MikeyMan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Vermoeiend die man... Waait met alle winden mee... Maand geleden was Max nog een prutser die niet in de F1 thuis hoort, en nu is Ricciardo in paniek door zijn prestaties...
Vind dat dit soort verhalen wel een beetje selectief gequoot worden.

Die man wordt om z'n mening gevraagd door dat blad, en geeft deze vervolgens. Motorsportz pakt een paar zinnen uit een veel langer verhaal en plakt deze achter elkaar. Als je het origineel leest lees je wel iets meer nuance. Het is een verhaal waar ik me wel in kan vinden.

Op het eind spreekt hij ook alle lof uit voor Max, dat wordt dan weer niet overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:23:
[...]

offtopic:
Of eigenlijk meer voor dat andere topic, maar dit is een prima moment(weekeinde) om de contract verlenging van ALO aan te kondigen. (Is gelijk iedereen afgeleid van de problemen van McL.
Noem mij koppig of eigenwijs. Maar ik geloof er echt niks van dat ALO het nog een seizoen met McLaren gaat doen. Zelfs als het gehele management veranderd, denk ik dat ALO echt klaar is met dit team in de F1. Hij heeft mijn inziens al veelte vaak laten vallen dat andere klassen hem veel meer interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Noem mij koppig of eigenwijs. Maar ik geloof er echt niks van dat ALO het nog een seizoen met McLaren gaat doen. Zelfs als het gehele management veranderd, denk ik dat ALO echt klaar is met dit team in de F1. Hij heeft mijn inziens al veelte vaak laten vallen dat andere klassen hem veel meer interesseren.
realistisch gezien; wat gaat Alonso nog winnen? helemaal niets meer, tenzij [..] (switch, wat niet niet mogelijk is) volgend seizoen daar plekje vrij. :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Jasphur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:25:
[...]
Kan het me ook amper voorstellen. En als hij het wel doet moet hij in ieder geval stoppen met dat geklaag op de radio.

"GP2 engine" was wel grappig en spot on, maar dat is inmiddels 3 jaar geleden. Als je nu nog zo loopt te klagen moet je inzien dat je zelf een foute keuze hebt gemaakt om te blijven in plaats van blijven zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Gaaf filmpje, alhoewel ik eerder zoiets als dit had verwacht. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:25:
Op het eind spreekt hij ook alle lof uit voor Max, dat wordt dan weer niet overgenomen.
Van het originele artikel hebben ze blijkbaar twee items gemaakt.
Enkelvoudig wereldkampioen Jacques Villeneuve had verrassend positieve woorden over voor de anders zo scherp bekritiseerde Verstappen na zijn eerste overwinning van het seizoen op de Red Bull Ring.
'Max heeft gereageerd'

Max Verstappen rijdt sinds de Grand Prix van Canada foutloos gereden heeft daarmee zijn criticasters de mond gesnoerd. Dat erkent Jacques Villeneuve ook. "Max heeft gereageerd", aldus de Canadees tegen Motorsport-Magazin.

Ondanks de snoeiharde kritieken van de doorgaans botte Villeneuve, weet de Canadees nu ook op een positieve manier te reageren op de prestaties van de Nederlander.

"Hij reed de race [in Oostenrijk] zoals hij deed in Barcelona [2016] bij zijn eerste overwinning, hij reed vooraan, bleef geconcentreerd en deed niets doms," complimenteert Villeneuve de 20-jarige Red Bull-coureur. "Als hij zo rijdt, is hij super goed."

"Het probleem is dat het bij hem [Max Verstappen] soms op en neer gaat. In tijden dat het minder gaat lijkt hij gestoord, maar nu gaat het goed en dan perfectioneert hij alles, zorgde voor zijn banden en reed een geweldige race."
https://nl.motorsportz.ne...-is-hij-super-goed-14744/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:16:
[...]
Heb zo wel eens mijn twijfels bij Lewis.
[knip]
Maar z'n humeur slaat heel snel om als er om wat voor reden dan ook iets tegen zit.
[knip]
Veel records kan hij ook niet meer te behalen. Het aantal overwinningen van Schumacher (91) zal hij met z'n huidige 65 waarschijnlijk niet meer kunnen evenaren.
Ik denk niet dat Lewis afgeleid wordt door zijn nevenactiviteiten. Het is sowieso voor de buitenwacht totaal niet duidelijk hoeveel tijd hij daaraan besteedt. Ik ben ervan overtuigd dat hij het goed plant en er gewoon een heel jaarschema op na houdt. Als topsporter weet je gewoon wat je moet doen om fit te blijven, dus dat is geen probleem. En die nevenactiviteiten kun je ook zien als gezonde afleiding. Bedenk dat deze mannen onder heel erg veel druk staan, dus moet je ook iets hebben om je er even vanaf te halen.
Ik zie nergens tekenen dat het door zijn verminderde inspanning niet goed gaat. Hij staat voorlopig bovenaan in het kampioenschap en als zijn team niet had geblunderd en de auto niet kapot was gegaan, had ie gewoon gewonnen. Zo simel is dat. Dus ik deel je mening niet.

Dat is ontstemd is als het niet goed gaat is volledig toe te schrijven aan de wil om te winnen. Hij doet niet mee om het veld vol te maken of alleen om geld op te strijken. Hij kan het ook niet alleen en hij moet wel het gevoel hebben dat het team de juiste dingen doet. En soms - en dat is afgelopen zondag duidelijk geworden - gaat dat niet goed. Alleen maar goed dat ie daar pissig over is, want dat geeft aan dat ie graag wil winnen. Had ie dan moeten zeggen 'Jammer, maar helaas. Volgende week beter, jongens!' Dat zou een hele slechte zaak zijn.

Altijd zo jammer dat wij vanuit onze leunstoel kunnen voorschrijven hoe iemand moet reageren/zich moet gedragen. Die mannen trainen zich een ongeluk en moeten het allemaal in 2 uur tijd laten zien op een zondag. En hoewel ze het ontkennen en heel cool doen, ze staan behoorlijk onder druk. En in die andrenalinerush reageren ze vaak veel feller dan een paar uur na de race. Hoewel de misser van afgelopen zondag wel dubieus genoemd kan worden. Ook al twijfelden ze of de andere teams een split strategie zouden doen.

Punt is ook dat - en dat riep in even terug ook al - de marges kleiner zijn. Ferrari en RBR zijn dichterbij gekomen en op raceday zitten ze op hun hielen. De bandbreedte voor setup wordt zichtbaar kleiner en men heeft af en toe moeite de sweetspot te vinden. Juist in dat soort omstandigheden moet het team beter functioneren en heeft de rijder meer support nodig. Er zitten nota bene honderden mannetjes mee te kijken, en Lewis zit in zijn eentje in die auto. Beetje unfair om hem dan te verwijten dat ie geen focus heeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:27
Eric Boullier is per direct weg bij McLaren

Edit
https://www.gpupdate.net/...-op-als-teambaas-mclaren/
Edit/

[ Voor 54% gewijzigd door Juncto op 04-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

alexbl69 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Vind dat dit soort verhalen wel een beetje selectief gequoot worden.

Die man wordt om z'n mening gevraagd door dat blad, en geeft deze vervolgens. Motorsportz pakt een paar zinnen uit een veel langer verhaal en plakt deze achter elkaar. Als je het origineel leest lees je wel iets meer nuance. Het is een verhaal waar ik me wel in kan vinden.

Ah, bedankt voor de link naar het hele verhaal d:)b

Dat hij eens positief is over Max, had idd ook wel in dat stukje gemogen ja.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:09:
[...]

TBH ben ik wel benieuwd naar wat en of Claire iets te vertellen heeft, naast de gebruikelijke zinnen "We know we have to do and we are working on it" of " This has not been our season so far, but we are not giving up".

Soort van BREAKING
Zak Brown gaat ook veel vragen krijgen!!

McLAREN RACING ANNOUNCES CHANGES TO LEADERSHIP STRUCTURE

Claire blijft Claire en zal nooit een Frank worden. Dus ik zal er maar niet vanuit gaan.

En ja waarschijnlijk na de gewoonlijke vragen van de FOM/FIA zal daarna alle aandacht gaan naar Zak :+
Was wel te verwachten dat Boullier de volgende ging worden, zal me bijna niks verbazen als Mclaren er na dit jaar mee ophoudt. Geen grote sponsors geen goede auto en waarschijnlijk volgend jaar ook geen AlO meer. Maar we zullen het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:42

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Wat een slecht stuk zeg...... |:(

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Ik geloof het wel, ook Olav Mol bevestigd het op twitter en persoonlijk was zijn positie niet al te sterk, als er al meermalen in 1 conferentie de diverse journalisten direct vragen of je nog lang bij een team blijven, mede omdat de prestaties uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TrekDr0p schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Claire blijft Claire en zal nooit een Frank worden. Dus ik zal er maar niet vanuit gaan.

;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
Juncto schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:43:
Ik geloof het wel, ook Olav Mol bevestigd het op twitter en persoonlijk was zijn positie niet al te sterk, als er al meermalen in 1 conferentie de diverse journalisten direct vragen of je nog lang bij een team blijven, mede omdat de prestaties uitblijven.

[...]
lol nee meer omdat het al 3/4 keer gemeld was hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
mphilipp schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:35:
Hij staat voorlopig bovenaan in het kampioenschap en als zijn team niet had geblunderd en de auto niet kapot was gegaan, had ie gewoon gewonnen. Zo simel is dat. Dus ik deel je mening niet.
Psst, Vettel staat boven hem met 1 puntje meer

En of hij had gewonnen in Oostenrijk valt ook nog maar te bezien. Naast de kapotte auto was er natuurlijk ook nog de foute strategische call die hem al naar achteren plaatste. En zelfs al had hij wel gepit onder de VSC weet je de uitslag van tevoren niet. Het was in ieder geval duidelijk dat de soft banden HAM/de Mercedes niet lagen, daarom ook dat hij de extra stop naar de super softs moest maken. Vraag is alleen of hij de soft banden ook zo had opgerookt als hij door te pitten onder de VSC leider was gebleven. Dan had hij toch wat meer op de cruise control kunnen rijden waardoor de banden (in het begin) meer gespaard bleven en wel langer mee moesten kunnen gaan. Waar die nu door de foute stop wel meteen aan de bak moest en de banden dat niet konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

TrekDr0p schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:38:
[...]

En ja waarschijnlijk na de gewoonlijke vragen van de FOM/FIA zal daarna alle aandacht gaan naar Zak :+
Was wel te verwachten dat Boullier de volgende ging worden, zal me bijna niks verbazen als Mclaren er na dit jaar mee ophoudt. Geen grote sponsors geen goede auto en waarschijnlijk volgend jaar ook geen AlO meer. Maar we zullen het zien :)
Als het niet verbeterd tijdens dit seizoen zie ik het erg zwaar worden voor Williams en macLaren, alhoewel zij beide grote inkomsten uit de technologie, maar toch.... my 2 cents.

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mphilipp schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Ik denk niet dat Lewis afgeleid wordt door zijn nevenactiviteiten. Het is sowieso voor de buitenwacht totaal niet duidelijk hoeveel tijd hij daaraan besteedt. Ik ben ervan overtuigd dat hij het goed plant en er gewoon een heel jaarschema op na houdt. Als topsporter weet je gewoon wat je moet doen om fit te blijven, dus dat is geen probleem. En die nevenactiviteiten kun je ook zien als gezonde afleiding. Bedenk dat deze mannen onder heel erg veel druk staan, dus moet je ook iets hebben om je er even vanaf te halen.
Ik zie nergens tekenen dat het door zijn verminderde inspanning niet goed gaat. Hij staat voorlopig bovenaan in het kampioenschap en als zijn team niet had geblunderd en de auto niet kapot was gegaan, had ie gewoon gewonnen. Zo simel is dat. Dus ik deel je mening niet.

Dat is ontstemd is als het niet goed gaat is volledig toe te schrijven aan de wil om te winnen. Hij doet niet mee om het veld vol te maken of alleen om geld op te strijken. Hij kan het ook niet alleen en hij moet wel het gevoel hebben dat het team de juiste dingen doet. En soms - en dat is afgelopen zondag duidelijk geworden - gaat dat niet goed. Alleen maar goed dat ie daar pissig over is, want dat geeft aan dat ie graag wil winnen. Had ie dan moeten zeggen 'Jammer, maar helaas. Volgende week beter, jongens!' Dat zou een hele slechte zaak zijn.

Altijd zo jammer dat wij vanuit onze leunstoel kunnen voorschrijven hoe iemand moet reageren/zich moet gedragen. Die mannen trainen zich een ongeluk en moeten het allemaal in 2 uur tijd laten zien op een zondag. En hoewel ze het ontkennen en heel cool doen, ze staan behoorlijk onder druk. En in die andrenalinerush reageren ze vaak veel feller dan een paar uur na de race. Hoewel de misser van afgelopen zondag wel dubieus genoemd kan worden. Ook al twijfelden ze of de andere teams een split strategie zouden doen.

Punt is ook dat - en dat riep in even terug ook al - de marges kleiner zijn. Ferrari en RBR zijn dichterbij gekomen en op raceday zitten ze op hun hielen. De bandbreedte voor setup wordt zichtbaar kleiner en men heeft af en toe moeite de sweetspot te vinden. Juist in dat soort omstandigheden moet het team beter functioneren en heeft de rijder meer support nodig. Er zitten nota bene honderden mannetjes mee te kijken, en Lewis zit in zijn eentje in die auto. Beetje unfair om hem dan te verwijten dat ie geen focus heeft.
Het komt over als gezeur, omdat hij de afgelopen paar jaar een ontzettend superieure auto heeft gehad. Nu hij dan eindelijk ook eens wat terugzakt, door een foutje, zie je ineens wat barsten ontstaan in de waan van perfectie. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het zelf ook fijn vond om te zien dat Mercedes nu eindelijk eens met een probleem zit. Sure ze hebben hun sporen compleet zelf verdiend, maar als ze zelf een auto bouwen die nauwelijks kan inhalen in een veld wat steeds competitiever wordt, dan krijg je dit soort races. Niet dat Lewis daar verder iets aan kan doen, maar het geeft wel aan dat ook Lewis niet goed genoeg is om de gebreken van z'n auto te omzeilen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Eric Boullier weg bij McLaren, Gil de Ferran wordt sportief directeur

Bron :https://www.f1today.net/n...-wordt-sportief-directeur

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
Ah, dat had ik nog niet gezien, mea culpa.
Wognummer schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:46:
[...]

lol nee meer omdat het al 3/4 keer gemeld was hier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Real schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:00:
[...]
Dat is volgens mij met name gedaan voor de kijker. Het is als kijker niet meer te volgen welke soorten banden er nu zijn. De verschillende compounds blijven volgend jaar, alleen zal het voor de kijker gepresenteerd worden als Soft/Medium/Hard waarbij de soft de ene keer de hypersoft en de andere keer bijv. een ultra soft kan zijn.
Voor de fanatieke kijker is het nog wel te volgen, maar voor de wat meer casual kijker is het echt niet duidelijk dat Ultrasoft harder is dan Hypersoft.
De verandering naar H-M-S is prima, de fanatieke kijker leest dan ergens anders dat de S deze keer de US is en vermaakt zicht daar ook wel mee.
Meer dan logisch ook, de teams hebben drie soorten banden per weekend en voor ons als kijker is dat dus soft/medium/hard (en ja ook intermediates en wets uiteraard).

Afgezien daarvan zou Pirelli gewoon standaard twee compounds over moeten slaan zodat er ook daadwerkelijk verschil te zien is. Maarja, is lastig voor Pirelli want als een bepaalde compound door het ijs zakt wat resulteert in lekke banden of erger (crashes) dan heeft Pirelli het weer gedaan en dat is natuurlijk geen goede reclame....
Standaard zouden ze idd compounds over moeten slaan, als ze eerder hadden geweten dat dat zo'n goede keus was. Voor GP's meer naar het eind van het jaar zijn ze dat nu veel aan het doen.
Ze kunnen niet als teams al 14 weken voor een gp moeten kiezen ineens na die termijn de bandenkeus veranderen.
/edit2: (voor de komende races in: Duitsland, Hongarije, Singapore en Rusland slaan ze een compound over:
http://f1pressarea.pirell...ntent/files/pdf/40818.pdf )

/edit: weer erin getrapt, dit hoort natuurlijk weer in het algemene topic O-)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 04-07-2018 12:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
nachtnet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:24:
Wat ik overigens zo snel uit de diverse tweets begrijp. Is het "nieuwe" team toch voornamelijk uit de ALO hoek afkomstig. Ik gok dan ook op een 1 jarige verlenging.

Gil de Ferran was adviseur ALo tijdens de Indy500-2017.
Gil is een Indy 500 winner: YouTube: Vitória de Gil De Ferran nas 500 Milhas De Indianapolis do ano de 2003
Verder was hij tussen 2005 en 2007 betrokken bij BAR-Honda in de F1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen ze Jenson Button aantrekken als teambaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Gil de Ferran zou het IndyCar project doen, dat kan ook de ijskast in. Het is niet onvoorstelbaar dat Alonso een coup d'etat heeft uitgevoerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En vrijwel iedereen negeert dit ook gewoon. Nee, we moeten aandacht besteden aan een van de meest dieptreurige winnaars van een Formule 1 kampioenschap. :P

Het werd wel tijd zeg. Boullier was totaal onhoudbaar aan het worden. :/
Maar als ik kijk naar het persbericht, dan lijkt de stupide matrixstructuur eindelijk uit het raam gegooid te gaan worden. Het lijkt erop dat Simon Roberts nu de baas gaat zijn over het gehele ontwerp van de auto. Het zou eens tijd worden dat een persoon daar de baas over was...

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-07-2018 12:33 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:47:
[...]
Psst, Vettel staat boven hem met 1 puntje meer
I know. Maar tweede is ook bovenaan... Ik zat er eigenlijk op te wachten tot iemand zou happen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
McLaren is door en door rot, het bedrijf heeft geen visie en al helemaal geen focus meer op 1 project. Het is een hobby projectje geworden van wat Arabieren die niets met racen hebben maar alleen maar willen pochen met het bedrijf.

Bouillier is na Honda gewoon de volgende die geslacht offert wordt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:35

Spotmatic

Ken sent me

Was dit al geplaatst? Best of Team Radio, Austria.

YouTube: Best Of Team Radio | 2018 Austrian Grand Prix

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee dagen nog niet gedeeld? Wat denk jezelf +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zag ook in het andere filmpje van de beste onboards eindelijk het slippertje va leclerc terug.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:11:
Na twee dagen nog niet gedeeld? Wat denk jezelf +)
Ik kijk regelmatig in beide topics en durf te zeggen dat ik vrijwel alles lees, maar ik was het niet tegengekomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Horner wrijft nog even lekker extra zout in de open wond van Mercedes: https://www.motorsport.co...trategist-unfair-1055693/

Ik ben het helemaal met Horner eens dat het niet nodig zou moeten zijn om je strategist onder de spreekwoordelijke bus te moeten gooien omdat je top coureur niet met tegenslag om kan gaan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Omg. Het blijft maar doorgaan haha.
Discussie over de Q een uur naar voren.

https://twitter.com/simon.../1014271416101896192?s=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:33:
Omg. Het blijft maar doorgaan haha.
Discussie over de Q een uur naar voren.

https://twitter.com/simon.../1014271416101896192?s=21
Wat een gezeik zeg haha :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

SnowDude schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:04:
McLaren is door en door rot, het bedrijf heeft geen visie en al helemaal geen focus meer op 1 project. Het is een hobby projectje geworden van wat Arabieren die niets met racen hebben maar alleen maar willen pochen met het bedrijf.

Bouillier is na Honda gewoon de volgende die geslacht offert wordt.
Je vergeet Ron eerst nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
RAI op Instagram. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhQh1ywWAAEytbK.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Heeft instagram een glimlach filter? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:48:
Heeft instagram een glimlach filter? :+
Afbeeldingslocatie: https://78.media.tumblr.com/125d2b627e52cda69240b9e1a36b52bc/tumblr_inline_o6tvmb0sF71swe788_500.gif
Het moet niet gekker worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bosmonster schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Je vergeet Ron eerst nog...
Ron Dennis was toch echt de baas en aandeelhouder van McLaren, toen die bezopen structuur werd ingevoerd. Hij is echt niet zonder blaam. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:13:
[...]

Ron Dennis was toch echt de baas en aandeelhouder van McLaren, toen die bezopen structuur werd ingevoerd. Hij is echt niet zonder blaam. ;)
Het is alleen maar erger geworden sinds zijn vertrek, dus dat is nog maar de vraag. Daarnaast heeft Ron Dennis ook enorm veel succes gehad met "zijn formule".

Het blijft koffiedik kijken, maar na Ron, Honda is nu Eric Boullier de lul. Ben benieuwd waar het eindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

Dag Eric. Nu jij Zak

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Gewoon de hele toko verkopen is het beste denk ik inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Adlermann schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Gewoon de hele toko verkopen is het beste denk ik inmiddels ;)
Aan wie?

Ik denk dat dat verkopen van de hele toko eerder oorzaak dan oplossing van het probleem is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Aan wie?

Ik denk dat dat verkopen van de hele toko eerder oorzaak dan oplossing van het probleem is.
Aan iedereen, behalve de huidige eigenaren + management.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bosmonster schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Het is alleen maar erger geworden sinds zijn vertrek, dus dat is nog maar de vraag. Daarnaast heeft Ron Dennis ook enorm veel succes gehad met "zijn formule".

Het blijft koffiedik kijken, maar na Ron, Honda is nu Eric Boullier de lul. Ben benieuwd waar het eindigt.
Natuurlijk heeft hij enorm veel succes gehad met McLaren en Honda. Neemt niet weg dat hij ook degene was die Newey liet vertrekken omdat Newey een deel van de aandelen van McLaren wou. Dennis zei nee. Ook was Dennis zeer diep betrokken bij Spygate, waardoor hij voor het eerst vertrok en zichzelf feitelijk omhoog promoveerde. Toen kwam Whitmarsh, ongetwijfeld goedgekeurd door Ron Dennis. Die voerde de matrixstructuur in. Verder werd het 2012 seizoen weggegooid door slechte betrouwbaarheid en problemen met strategie. Toen ging McLaren voor 2013 over op een nieuw concept voor het chassis. Dat was in 2013 al slechter, en sindsdien heeft het absoluut niks opgeleverd. Ik vermoed dat Hamilton ook al doorhad dat het niet zou werken, waardoor hij in combinatie met het slechte 2012 seizoen naar Mercedes vertrok. Verder zal Hamilton zich ook hebben beseft dat de Mclaren-Mercedes alliantie ten einde zou lopen en Mercedes de betere keuze was.

Toen Whitmarsh eruit werd geschopt na 2013, kwam Ron Dennis terug. Dat liep uit op twee jaar van machtsstrijd die hij verloor. Dennis lijkt alleen Honda voor elkaar te hebben gekregen. Toen dat ook misging, was Dennis klaar. Daarna hebben types zoals Zak Brown en Eric Boullier, Honda eruit gewerkt. Aangezien dat op een totale ramp uit gaat lopen, in combinatie met het falen van McLaren om zelfs maar een bovengemiddelde auto te bouwen, heeft Boullier nu de kop gekost. De volgende op de lijst lijkt me heel duidelijk. Faalt McLaren volgend seizoen weer, dan is Zak Brown de volgende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SnowDude schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:15:
Horner wrijft nog even lekker extra zout in de open wond van Mercedes: https://www.motorsport.co...trategist-unfair-1055693/

Ik ben het helemaal met Horner eens dat het niet nodig zou moeten zijn om je strategist onder de spreekwoordelijke bus te moeten gooien omdat je top coureur niet met tegenslag om kan gaan.
Ik dacht eerst dat het de mental coach van Hamilton was op de radio. Hoe vaak worden er geen strategische foutjes gemaakt? Moet de chief strategist dan iedere keer op z'n knietjes? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Robertdj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:46:
[...]
Ik dacht eerst dat het de mental coach van Hamilton was op de radio. Hoe vaak worden er geen strategische foutjes gemaakt? Moet de chief strategist dan iedere keer op z'n knietjes? 8)7
Je vergeet dat Hamilton een god is. Die zijn meestal niet zulke goede teamplayers. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is vandaag precies 14 jaar geleden dat Schumacher en Ferrari met een 4-stopper de GP van Frankrijk wisten te winnen.
Het was dat seizoen zijn 9e overwinning in 10 races. Alonso werd 2e, Barrichello 3e.
On 4th July 2004, the French Grand Prix was held at Magny-Cours. Fernando Alonso in the Renault set the fastest lap, 273 thousandths quicker than Michael Schumacher in the Ferrari F2004. Rubens Barrichello was clearly not finding life so easy, as he was down in tenth in the other Ferrari.

In the race, Schumacher stuck to Alonso in the first stint, but found it impossible to overtake because of the track characteristics and the fact the Renault was very quick. It would require an alternative to the most commonly used three stop strategy.

Going for a two stop was pretty much impossible because the tyres wouldn’t go the distance. Therefore the Ferrari strategists decided to try for a four stopper, which would rely on Michael’s amazing ability to race lap after lap at qualifying pace as the fuel level dropped.

The innovative plan worked to perfection and on home turf, the many Renault employees in their own grandstands, had to witness Schumacher triumph, as he crossed the line 8.329 ahead of Alonso. Barrichello also had a great race, making his way up to third.
[YouTube: https://youtu.be/dMzJwW_NTKg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
AzzKickah schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:24:
[...]

Heb me al die tijd sowieso al afgevraagd hoe het kan dat iemand die geen Engels spreekt bij een team als McLaren kan werken.
Huh? Dit klinkt toch echt als Engels: YouTube: Eric Boullier Interview McLaren Legacy, Alonso & Indy 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
AzzKickah schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:24:
Heb me al die tijd sowieso al afgevraagd hoe het kan dat iemand die geen Engels spreekt bij een team als McLaren kan werken. Gedoemd te mislukken.
Die kerel van Haas en van Renault zijn hetzelfde, en zorgt het accent gewoon dat het soms moeilijk is te verstaan.
(net zo als iedere nederlander XD)

[ Voor 13% gewijzigd door demonic op 04-07-2018 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
demonic schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:57:
Die kerel van Haas en van Renault zijn hetzelfde. (net zo als iedere fucking nederlander XD)
is het accent gewoon de reden dat het soms moeilijk is te verstaan.
Guenther Steiner van Haas is Italiaans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Robertdj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:46:
[...]
Iedereen kan fouten maken, maar in zo'n team moet/mag je geen fouten accepteren. Dat wil niet zeggen dat je iemand moet slachten, maar je moet je er ook niet bij neerleggen.
Mercedes zegt wel dat het een lastige beslissing was, en dat is ten dele ook waar, maar men wist wél al dat Lewis moeite had met de banden. In dat geval wordt het een nobrainer, want hij gaat het niet redden zonder verse banden. Dus ja...men kan het best iemand kwalijk nemen. Om er vervolgens in de debrief een leermoment van te maken en kijken hoe ze dergelijke beslissingen beter kunnen managen.

Het doet me denken aan Silverstone (?) jaaaaren geleden. Het begon te regenen en Coulthard zat al een tijdje te vragen of ie naar binnen kon komen voor regenbanden. Krijgt ie steeds te horen 'we're looking into it' Ondertussen rijdt bijna iedereen al op regenbanden en hij glibbert over de baan. Hij zei toen op de radio dat ze beter naar buiten konden kijken, want hij rijdt op de baan en daar regent het. Of woorden van gelijke strekking. Ook zoiets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:34

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
mphilipp schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Iedereen kan fouten maken, maar in zo'n team moet/mag je geen fouten accepteren. Dat wil niet zeggen dat je iemand moet slachten, maar je moet je er ook niet bij neerleggen.
Mercedes zegt wel dat het een lastige beslissing was, en dat is ten dele ook waar, maar men wist wél al dat Lewis moeite had met de banden. In dat geval wordt het een nobrainer, want hij gaat het niet redden zonder verse banden. Dus ja...men kan het best iemand kwalijk nemen. Om er vervolgens in de debrief een leermoment van te maken en kijken hoe ze dergelijke beslissingen beter kunnen managen.

Het doet me denken aan Silverstone (?) jaaaaren geleden. Het begon te regenen en Coulthard zat al een tijdje te vragen of ie naar binnen kon komen voor regenbanden. Krijgt ie steeds te horen 'we're looking into it' Ondertussen rijdt bijna iedereen al op regenbanden en hij glibbert over de baan. Hij zei toen op de radio dat ze beter naar buiten konden kijken, want hij rijdt op de baan en daar regent het. Of woorden van gelijke strekking. Ook zoiets...
Correct, dat haalde Marc Priestley ook nog aan. Dat teams nu meteorologen in dienst hebben etc terwijl je soms zo'n call kunt maken door domweg even je hand onder de pitwall uit te steken.

En m.b.t. James Vowles. Ik blijf het raar vinden, het is niet de fout van een persoon maar van het hele team. Waarom hij zich dan tijdens de race er persoonlijk voor moet verontschuldigen blijft mij een raadsel. Bonno kan toch ook zeggen van "we fucked up/in hindsight/..." en klaar. De rest komt daarna in de debrief wel. Nu komt het nogal over alsof het hele team om HAM draait en iedereen verantwoording bij HAM moet afleggen op het moment dat het gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Nog even, en Jacq gaat Max vergelijken met z'n eigen vader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Fouten maken mag, maar commentaar op het team moeten achter gesloten deuren uit gesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:34:
Geinig: Denk je dat Max een feestje gebouwd heeft na afloop van Oostenrijk?

Nee, hij moest die avond oppassen _O-
Hij moet over 5 dagen weer in die auto zitten, het lijkt me dat coureurs dan sowieso niet een avond gaan doorzakken.
demonic schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:57:
(net zo als iedere nederlander XD)
Wat een gelul.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
even in Boulevard/Bild/the Sun-modus
De dochter van Gil de Ferran (nieuwe sporting director McL) is de vriendin van Stoffel Vandoorne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Natuurlijk kan je het iemand kwalijk nemen, het was dan ook een flinke blunder. Maar dat Hamilton niet zoals een 'normaal' persoon z'n helm kan vol schelden en z'n weg vervolgen is imho vrij triest voor een topsporter.

Engineer: "Sorry Lewis, onze fout"
Hamilton: "Dat zuigt!" [radio uit] "#$^@%%@%"
En door!

Zou wat zijn als die verdediger van Engeland gister diep door het stof moest om z'n teamgenoten te motiveren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:30:
De dochter van Gil de Ferran (nieuwe sporting director McL) is de vriendin van Stoffel Vandoorne.
Afbeeldingslocatie: https://78.media.tumblr.com/fc9e249f826695c53634bb25a7b7fac3/tumblr_njerriLMuy1u2xgu8o1_500.jpg
Deze dame dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Het is gelul dat er geklaagt wordt over het accent van Eric. Zijn engels was prima, niet goed, maar prima. Net zoals bij de meeste nederlanders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:30:
Dan blijft Stoffel dus, tenzij hij die relatie verpest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Dan blijft Stoffel dus, tenzij hij die relatie verpest. :+
Of andersom, relatie ook meteen op de klippen als hij z'n stoeltje kwijtraakt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is gewoon het tweede deel uit het originele persbericht dat nl.motorsportz.net heeft vertaald. Lekker opsplitsen en uitmelken voor de clicks. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Muse schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:50:
Het is vandaag precies 14 jaar geleden dat Schumacher en Ferrari met een 4-stopper de GP van Frankrijk wisten te winnen.
Het was dat seizoen zijn 9e overwinning in 10 races. Alonso werd 2e, Barrichello 3e.

[...]

[video]
Wat was dat een heerlijke race om te kijken als Schumacher fan. Niemand zag lange tijd de strategie aan komen en men kon na de eerste twee stops het tempo van Schumacher ook niet plaatsen, want deze lag idd non-stop op kwalificatie pace.
Dus was het vermoeden dat er nog een derde stop kwam...... alleen, het tempo bleef hetzelfde na deze stop en redelijk onverwacht kwam er een vierde stop.

Dat was overigens wel een unieke eigenschap van Schumacher. Als die de instructies kreeg om vlak voor een stop kwalificatie rondjes of om dit een hele race vol te houden dan deed hij dat met akelige gelijke rondetijden. Daarbij valt Hamiltons "hammertime" in het niet wat mij betreft.

Vanavond dat filmpje maar even terugkijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Schumacher kon inderdaad (net zoals een Alonso dat ook kan) perfect de gevraagde tijden rijden. Die man moet een concentratieniveau hebben gehad dat niet meer gezond was. Wetende dat hij ondertussen ook zelf actief meedacht aan de strategie mocht dat nodig zijn in een race.

* Wom was/is groot fan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Arrne schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Hij moet over 5 dagen weer in die auto zitten, het lijkt me dat coureurs dan sowieso niet een avond gaan doorzakken.
Mwah... Dat weet ik niet. Maar dan nog is er een verschil tussen vieren met een biertje (of desnoods cola) en een afspraak hebben staan om in een GP weekend te gaan oppassen op de kids van je manager.
Wom schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:04:
Schumacher kon inderdaad (net zoals een Alonso dat ook kan) perfect de gevraagde tijden rijden. Die man moet een concentratieniveau hebben gehad dat niet meer gezond was. Wetende dat hij ondertussen ook zelf actief meedacht aan de strategie mocht dat nodig zijn in een race.

* Wom was/is groot fan.
Ik was nooit een fan van hem, maar ik had en heb wel groot respect voor zijn prestaties.

[ Voor 37% gewijzigd door ATS op 04-07-2018 16:39 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Mwah... Dat weet ik niet. Maar dan nog is er een verschil tussen vieren met een biertje (of desnoods cola) en een afspraak hebben staan om in een GP weekend te gaan oppassen op de kids van je manager.
Olav had het erover dat die zoon van Vermeulen 23 was.
Was dat dan een grap? :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Ik was nooit een fan van hem, maar ik had en heb wel groot respect voor zijn prestaties.
Het was naar de buitenwereld ook geen 'likeable' persoon denk ik. Arrogante houding werd hem vaak verweten, iets wat door mensen die hem persoonlijk kenden wel werd tegengesproken overigens.

Maar je merkt wel dat de houding tov Schumacher veranderd. Zelfs de grootste vijanden (heb heel wat discussies op het GPUpdate forum gehad toentertijd... :+ ) erkennen inmiddels wel de prestaties. Dat is wat tijd doet zo blijkt. Wat niet wegneemt dat de enorme dominantie de sport in die jaren niet altijd goed heeft gedaan natuurlijk.

En ergens is het vreemd in in verleden tijd over Schumacher te praten :|

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Wom schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:44:
[...]

Het was naar de buitenwereld ook geen 'likeable' persoon denk ik. Arrogante houding werd hem vaak verweten, iets wat door mensen die hem persoonlijk kenden wel werd tegengesproken overigens.

Maar je merkt wel dat de houding tov Schumacher veranderd. Zelfs de grootste vijanden (heb heel wat discussies op het GPUpdate forum gehad toentertijd... :+ ) erkennen inmiddels wel de prestaties. Dat is wat tijd doet zo blijkt. Wat niet wegneemt dat de enorme dominantie de sport in die jaren niet altijd goed heeft gedaan natuurlijk.

En ergens is het vreemd in in verleden tijd over Schumacher te praten :|
Wat ik altijd raar vond? Dat als Schumacher niks zei was het arrogant en als Kimmi niks zegt is het cool.
Buiten de baan was zo te lezen/horen Schumacher best relaxed. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat verrassend dit. Boullier is net de deur uit geschopt, en Zak Brown zet de aanval al in. Uiteraard doet hij dit om zichzelf te presenteren als de persoon die de puinzooi van McLaren zag en gaat oplossen. Dit zodat hij niet de volgende is die eruit geschopt gaat worden. ;)
https://www.motorsport.co...ceptable-f1-form-1055837/

Verder kwam die Andrea Stella over van Ferrari samen met Alonso. Bij Ferrari was die nog de engineer van Alonso, en nu is die de baas van de de operatie op de baan. Ja, dit lijkt op een Alonso coup. Die gaat op deze manier ook nog lang niet stoppen. McLaren F1 is op deze manier van Alonso en van niemand anders...

Dus well played Alonso, well played.
Iedere andere coureur die naast je komt zal gedegradeerd worden tot nummer twee. Verder lijkt er geen sprake te zijn dat de matrixstructuur nu echt aangepakt gaat worden. Nog steeds lijkt er nodeloze overlap te zijn tussen verschillende functies. De perfecte formule om politieke spelletjes te spelen, en mensen tegen elkaar op te zetten. Zo ziet Fernando het graag. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-07-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:08:
Wat verrassend dit. Boullier is net de deur uit geschopt, en Zak Brown zet de aanval al in. Uiteraard doet hij dit om zichzelf te presenteren als de persoon die de puinzooi van McLaren zag en gaat oplossen. Dit zodat hij niet de volgende is die eruit geschopt gaat worden. ;)
https://www.motorsport.co...ceptable-f1-form-1055837/

Verder kwam die Andrea Stella over van Ferrari samen met Alonso. Bij Ferrari was die nog de engineer van Alonso, en nu is die de baas van de de operatie op de baan. Ja, dit lijkt op een Alonso coup. Die gaat op deze manier ook nog lang niet stoppen. McLaren F1 is op deze manier van Alonso en van niemand anders. ..
Klopt dadelijk is het van niemand meer want failliet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
ALO is dan ook zeer goed in het halen van exposure voor het team. Ik zie ALO-McL nog wel gaan voor ALO McIndy, ALO MCWEC, & ALO MCWRC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arjantje72 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Klopt dadelijk is het van niemand meer want failliet.
De Arabische eigenaren hebben nog wel wat reserve miljarden aan olie dollars liggen.

@nachtnet lolz at Alonso McKwek

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 04-07-2018 17:31 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
YakuzA schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:30:
[...]

De Arabische eigenaren hebben nog wel wat reserve miljarden aan olie dollars liggen.

@nachtnet lolz at Alonso McKwek
En ik maar denken dat het echt Engels was... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:34
sjaool schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Dat is gewoon het tweede deel uit het originele persbericht dat nl.motorsportz.net heeft vertaald. Lekker opsplitsen en uitmelken voor de clicks. ;)
Maar maar maar ... Sjaak is NOOIT positief over MV33!
What happend? Nog in de war van zijn ritje in papa’s Ferrari? ;)

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

i-dj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:44:
[...]

maybe he changed his driving whining style

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Wat was dat een heerlijke race om te kijken als Schumacher fan. Niemand zag lange tijd de strategie aan komen en men kon na de eerste twee stops het tempo van Schumacher ook niet plaatsen, want deze lag idd non-stop op kwalificatie pace.
Dus was het vermoeden dat er nog een derde stop kwam...... alleen, het tempo bleef hetzelfde na deze stop en redelijk onverwacht kwam er een vierde stop.

Dat was overigens wel een unieke eigenschap van Schumacher. Als die de instructies kreeg om vlak voor een stop kwalificatie rondjes of om dit een hele race vol te houden dan deed hij dat met akelige gelijke rondetijden. Daarbij valt Hamiltons "hammertime" in het niet wat mij betreft.

Vanavond dat filmpje maar even terugkijken :)
Ik weet nog dat ik deze race niet live heb gezien en dat ik daar enorm van baalde! Ik ben altijd een groot bewonderaar geweest van Schumacher, ondanks de verschrikkelijke dominantie. Het zal denk ik nog heel lang duren voordat iemand hem kan evenaren in WK's en overwinningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nachtnet schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:17:
ALO is dan ook zeer goed in het halen van exposure voor het team. Ik zie ALO-McL nog wel gaan voor ALO McIndy, ALO MCWEC, & ALO MCWRC.
Negatieve exposure dan.. Het is een fantastische rijder, maar zijn ego vind ik wel erg irritant. Als hij punten haalt dan is het zijn beste race ooit en alleen maar dankzij hem. Ik heb medelijden met Stoffel, het echte verhaal kennen wij denk ik niet waarom hij slecht presteert. Ik ben geen fan van hem, maar hij kan volgens toch echt wel beter dus daar speelt meer.
Dat ego heeft vast te maken hebben met de Spaanse cultuur want Sainz heeft ook zijn trekjes. Ik zag op twitter van SkyF1 dat mogelijk Sainz naar McLaren zou gaan, dat gaat lachen worden met Papa Sainz en Alonso :)
Sainz stapt vast en zeker wel over voor een zak met geld.

Mocht RB-Honda volgend jaar races gaat winnen gaat dat pijn doen bij ALO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:31

Heerlijke podcast. Vanochtend in de auto geluisterd. Mooi, oprecht verhaal van Lewis.
Volgende aflevering is met Robert Kubica.

[ Voor 62% gewijzigd door Rivanov op 04-07-2018 20:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

Rivanov schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:22:
[video]

[video]
Heerlijke podcast. Vanochtend in de auto geluisterd. Mooi, oprecht verhaal van Lewis.
Yup, ik vond het ook wel een mooi gesprek. Geeft ook wat meer inzicht in de drijfveren van Lewis, en waarom hij doet wat hij doet buiten de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
i-dj schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:44:
Ik ben geen fan van Sjaak, maar dit klopt niet helemaal. ;)
Hij heeft zich wel degelijk wel eens positief over Verstappen uitgelaten. Zie b.v.
Jacques Villeneuve: 'Max Verstappen is volwassen genoeg om wereldkampioen te worden'
Jacques Villeneuve, zeurkous van beroep, is het afgelopen jaar bijgedraaid in zijn mening over Max Verstappen. Vorig seizoen was de jonge Nederlander nog een gevaar in de Formule 1, dit jaar is Verstappen een 'volwassen man' volgens de Canadees.

In een gesprek met Auto Bild, laat Villeneuve weten dat de ontwikkeling van Verstappen sneller is gegaan, dan hij voor ogen had. De voormalig wereldkampioen is van mening dat Max volwassen is geworden in 2017.

"Ik had niet verwacht dat Max Verstappen zich zo snel zou ontwikkelen", zo begint Villeneuve. "Het lijkt erop dat hij nu al de volwassenheid heeft om een wereldtitel te winnen."
Bron
Villeneuve: Max kan de komende drie jaar de titel pakken
Ook de man die Damon Hill in 1997 onttroonde als wereldkampioen noemt de stap van Verstappen verstandig. Jacques Villeneuve zegt dat het besluit niet los gezien kan worden van de recente opmars van Red Bull Racing. "Ze hebben na een beroerde seizoensstart extreem veel progressie geboekt. Als ze die lijn in de winter doortrekken kan Max volgend jaar in Australië meteen beginnen aan een zegereeks."

Villeneuve gold in Verstappens debuutjaar als Max' grootste criticaster, maar de Canadees is bijgedraaid. "Hij is pijlsnel en is gegroeid. Max hoeft eigenlijk alleen nog maar te leren dat hij af en toe tevreden moet zijn met een handvol WK-punten. Accepteren dat je niet altijd kúnt winnen en niet altijd hoeft te winnen. Een wereldtitel win je vooral door eindeloos punten te scoren. Hij is zeker in staat de komende drie jaar de titel grijpen."
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Rivanov schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:22:
Ik heb een of andere afwijking geloof ik, kan me nooit concentreren op podcasts. Als er geen beeld bij is dan verlies ik de aandacht haha. Heb het wel geprobeerd maar na 5 minuten afgezet.

Is er nog iets interessants qua informatie voorbijgekomen, iets wat nog niet bekend was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Via @TheBishF1 Renault RE30 - 1981 - Alain Prost - Dijon
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhU1VFeW0AAbPO4.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 17-09 13:12
Goed nieuws voor de Brons-Spa bezoekers, tijdens mijn racedag (lees:aanmodder met veel lol dag) waren ze veel duinen aan het aanpakken met nieuw grind en zand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Lauda heeft inmiddels "verklapt" dat Mercedes afgelopen zomer met Verstappen gesproken heeft over hun stoeltje.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhU6sYbWAAANw6S.jpg

Zou gek zijn geweest als dat niet was gebeurd
https://soymotor.com/noti...n-el-verano-pasado-951407

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En Max heeft weer een opmerkelijk record te pakken. Tenminste bijna dan. :D

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 05-07-2018 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Zou mooi zijn dat hij dat record verbetert. Beter dan dit record van HAM :P

Vroeger vond hij lachen ook al moeilijk :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhVCZ5VWAAEkabA?format=jpg&name=large

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 05-07-2018 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

lolz, Renault is blij dat ze geen excentrieke aanvragen van RB meer hoeven te vervullen:
Renault believes its Formula 1 engine project will have more focus and less "confusion" once it stops having to fulfil the "eccentric" requests sometimes made by Red Bull.
https://www.motorsport.co...s-eccentric-work-1056069/

PSN

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1