[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.096 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

SnowDude schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:08:
[...]

Wat ik er van begrijp moet je in de latere rondes in alle games rijden, ze gaan dus juist niet de resultaten van de games vergelijken.

Tevens denk ik dat iracing en rfactor net zo relevant zijn voor een echte f1 simulator als mario kart
Is de simulator van redbull niet gebaseerd op rfactor? Ik geloof dat wel is ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
garriej schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:53:
[...]

Is de simulator van redbull niet gebaseerd op rfactor? Ik geloof dat wel is ergens gelezen te hebben.
Gebasseerd op, maar dan wel met alle input en feedbak van de terrabytes aan data die Redbull heeft liggen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
garriej schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:53:
[...]

Ja, maar rFactor Pro, dat is andere koek dan het spul wat jij en ik op onze computer hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:49
SnowDude schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Forza is misschien niet het sim niveau van rfactor of iracing, maar als je Forza afschrijft als een simpele arcade game dan doe je de game wel echt te kort.

Waarom er in vredesnaam een mobile game tussen moet zitten snap ik echter totaal niet.
Staat toch in het artikel? Ze hebben ondervonden dat reactievermogen van gamer/racer veel overeenkomsten hebben. Zo deed de winnaar vd mobiele game het ook goed op de baan, zonder ooit een echt simulator of racer gereden te hebben.

Ik vind de combo wel gaaf en dit vergroot de kans op racetalent in hoogste klassen vd autosport. Dit kan zo minder rijke papa/mama afhankelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Speelde Max niet laats met een set up Automobilista?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:22:
Ocon die Magnussen voorbij ging in Oostenrijk.
Beetje DRS, beetje slechte band LA bij Ocon?

https://streamable.com/soes0
Magnussen was niet gestopt tijdens de VSC en had daardoor in de slotfase van de race versere Softs, Haas was sowieso best of the rest. De banden van Ocon leken er idd wel behoorlijk aan te zijn trouwens.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:06:
Speelde Max niet laats met een set up Automobilista?
Yep, voor de race van Frankrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Hier trouwens de officiële ASRBR behangetjes van de GP van Oostenrijk

https://redbullracing.redbull.com/gallery/spielberg-style

Afbeeldingslocatie: https://image2.redbull.com/rbx02014/0010/1/750/422/528/gallery/images/1_gall_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En ik maar denken dat het balletje bij Renault lag wat betreft het contract van SAI

https://www.grandprixradi...tract-sainz-raakt-op/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:27:
[...]

net de condities zitten doorlezen van die esport compo; rfactor/iracing vs forza (?) .... need4speed ontbreekt nog in deze :s wat een poppenkast vergelijking
Maar het doel is dan natuurlijk ook niet om een competitie in een simulator op te zetten, maar het opzetten van een esports programma.

Vergelijk het met voetbalclubs die een esports team in FIFA opzetten, dat heeft ook weinig te maken met echt voetbal. esports zijn gewoon een opkomend iets, en sportteams willen daar dus hun naam aan verbinden.

En ze zullen ook echt niet zomaar de gereden tijden tussen 2 games gaan vergelijken natuurlijk, of denk je werkelijk dat ze daar zo dom zijn dat ze niet beseffen dat je dan appels met peren vergelijkt? Dat laatste is trouwens net zo goed het geval als je de resultaten van 2 hyperrealistische simulators gaat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:54:
En ik maar denken dat het balletje bij Renault lag wat betreft het contract van SAI

RB en Renault zijn duidelijk geen vriendjes meer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:54:

Sainz naar Red Bull zie ik echt niet zo gauw meer gebeuren. Die jongen moeten ze lekker bij Renault laten zitten. Volgens mij heeft Sainz het daar ook best naar de zin.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Sainz naar Red Bull zie ik echt niet zo gauw meer gebeuren. Die jongen moeten ze lekker bij Renault laten zitten. Volgens mij heeft Sainz het daar ook best naar de zin.
Lekker laten gaan die Sainz...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Spotmatic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:00:
[...]

Lekker laten gaan die Sainz...
Dat zal Red Bull denk ik niet snel doen. Sainz heeft in hun junior programma ook aardig wat gekost en dat moet terugverdient worden. Grote kans dat er dus of een flink overnamebedrag bij komt kijken of dat ze hem blijven verhuren. Vergeet ook niet dat Ricciardo ook nu pas de eerste keer helemaal vrij komt en hij reed al een aantal seizoenen eerder voor Red Bull.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het waarschijnlijk beter is als Sainz niet meer terugkomt bij RBR/naast Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Allemaal even stemmen want een Magnussen die bovenaan staat?

VOTE: Who's the best driver of 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

sjaool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:52:

Heb ik toch per ongeluk op Leclerc gestemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Terecht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:11:
[...]

Dat zal Red Bull denk ik niet snel doen. Sainz heeft in hun junior programma ook aardig wat gekost en dat moet terugverdient worden. Grote kans dat er dus of een flink overnamebedrag bij komt kijken of dat ze hem blijven verhuren. Vergeet ook niet dat Ricciardo ook nu pas de eerste keer helemaal vrij komt en hij reed al een aantal seizoenen eerder voor Red Bull.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het waarschijnlijk beter is als Sainz niet meer terugkomt bij RBR/naast Verstappen.
Vorig jaar viel het bedrag van €6 miljoen nog wel eens wat Sainz heeft gekost. Voor Red Bull is dat niks.
Nee, als Red Bull geen gebruik wil maken van de diensten van Sainz, dan hebben ze niks te zeggen. Contract loopt gewoon aan het einde van dit seizoen af

Nou, Max staat nu weer bovenaan hoor. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:05:
[...]

Vorig jaar viel het bedrag van €6 miljoen nog wel eens wat Sainz heeft gekost. Voor Red Bull is dat niks.
Nee, als Red Bull geen gebruik wil maken van de diensten van Sainz, dan hebben ze niks te zeggen. Contract loopt gewoon aan het einde van dit seizoen af
Volgens mij loopt zijn contract niet af aan het einde van het seizoen. Hij heeft inderdaad een 'vast' contract tot eind 2018, maar Red Bull heeft een optie voor 2019. Als Red Bull hem wilt houden voor 2019, heeft Sainz daar niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:07:
[...]
Volgens mij loopt zijn contract niet af aan het einde van het seizoen. Hij heeft inderdaad een 'vast' contract tot eind 2018, maar Red Bull heeft een optie voor 2019. Als Red Bull hem wilt houden voor 2019, heeft Sainz daar niets over te zeggen.
Een optie ja, maar betekent dat terug naar STR? Ik denk dat toch niet. Terug naar STR zal Sainz leuk vinden en hem enorm motiveren. Zeker omdat Renault dan gaat proberen voor een courreur zoals Ocon, en voor jaren vastlegt. Sainz gaat ook nooit bij RBR plaats nemen. Niet alleen omdat Max veel beter was en is, maar ook vanwege alle drama dat kamp Sainz bij STR stookte. Dat en Max die na een jaar al te goed was voor STR, zorgde voor de beruchte wissel met Kvyat tijdens het seizoen. Sainz die teruggaat, kan hem zijn carrière in de F1 kosten omdat hij op een gegeven moment uit STR word gezet, zonder alternatieven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:16:
[...]

Een optie ja, maar betekent dat terug naar STR? Ik denk dat toch niet. Terug naar STR zal Sainz leuk vinden en hem enorm motiveren. Zeker omdat Renault dan gaat proberen voor een courreur zoals Ocon, en voor jaren vastlegt. Sainz gaat ook nooit bij RBR plaats nemen. Niet alleen omdat Max veel beter was en is, maar ook vanwege alle drama dat kamp Sainz bij STR stookte. Dat en Max die na een jaar al te goed was voor STR, zorgde voor de beruchte wissel met Kvyat tijdens het seizoen. Sainz die teruggaat, kan hem zijn carrière in de F1 kosten omdat hij op een gegeven moment uit STR word gezet, zonder alternatieven.
Die optie kan Red Bull natuurlijk wel gebruiken als leverage tegen Renault. Of je 'koopt' Sainz voor X, of wij houden hem en je mag hem nog een seizoen 'huren' maar dan willen wij daar wel Y voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50

Op Vettel gestemd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:05:

[...]

Nou, Max staat nu weer bovenaan hoor. :+
Mission accomplished... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:16:
[...]

Of Helmut is wraakzuchtig en piepelt Sainz bewust voor zn grote mond van vorig jaar. Gaat niet gebeuren denk ik, maar dat zou awesome power play zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:19:
[...]
Die optie kan Red Bull natuurlijk wel gebruiken als leverage tegen Renault. Of je 'koopt' Sainz voor X, of wij houden hem en je mag hem nog een seizoen 'huren' maar dan willen wij daar wel Y voor hebben.
Oke, dat zie ik Marko wel doen ja. :P
Adlermann schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Of Helmut is wraakzuchtig en piepelt Sainz bewust voor zn grote mond van vorig jaar. Gaat niet gebeuren denk ik, maar dat zou awesome power play zijn.
Dat zie ik Marko nou net weer niet doen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Adlermann schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:22:
[...]
Vraag maar aan Robin Frijns hoe wraakzuchtig Marko is... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:07:
[...]

Dan zou het dus zo maar eens kunnen zijn dan een twee stopper de snelste strategie is.
Nee, gewoon nee. :P
Pirelli ontwerpt banden die botweg niet in staat zijn om werkelijk kapot te gaan, tenzij de coureur iets doms doet. Slijtage bestaat gewoon niet. Ja, de eerste paar rondjes, daarna blijven ze eindeloos goed totdat ze een keertje ontploffen met bijna geen waarschuwing, vlak voor het einde van de race. Daar weet Ferrari alles van. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:09:
[...]

Nee, gewoon nee. :P
Pirelli ontwerpt banden die botweg niet in staat zijn om werkelijk kapot te gaan, tenzij de coureur iets doms doet. Slijtage bestaat gewoon niet. Ja, de eerste paar rondjes, daarna blijven ze eindeloos goed totdat ze een keertje ontploffen met bijna geen waarschuwing, vlak voor het einde van de race. Daar weet Ferrari alles van. :+
Dus dan zou het S > M worden. Saaaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Dus dan zou het S > M worden. Saaaai
Waarschijnlijk hebben we dit gekregen vanwege Ferrari hun dubbele f*ck up van vorig seizoen. Nu moet Pirelli natuurlijk een nog belachelijkere veiligheidsmarge houden. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mercedes heeft intussen de debrief van Oostenrijk online gezet:

Blijkbaar hoopte ze (ook) op twee ronden aan VSC waardoor ze nog een tweede kans zouden krijgen voor een pitstop en ze zo konden reageren op wat de rest deed.
Daarbaast zouden beide uitvalbeurten ongerelateerd zijn geweest, en verwachte ze geen penalties in Silverstone, alhoewel ze wel nog aan het controlen zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mercedes is te voorzichtig geworden lijkt het... ze zijn te conservatief als het op strategie aan komt. Waarschijnlijk omdat ze veelal vooraan reden? Ferrari lijkt het spelletje ook opgepakt te hebben, niet twijfelen... gelijk er voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:19
RobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:35:
Mercedes heeft intussen de debrief van Oostenrijk online gezet:
[video]

Blijkbaar hoopte ze (ook) op twee ronden aan VSC waardoor ze nog een tweede kans zouden krijgen voor een pitstop en ze zo konden reageren op wat de rest deed.
Daarbaast zouden beide uitvalbeurten ongerelateerd zijn geweest, en verwachte ze geen penalties in Silverstone, alhoewel ze wel nog aan het controlen zouden zijn.
Praat James Allison hier nu in de 3e persoon over zichzelf (It was James who gave personal message...)?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
i-dj schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:56:
[...]

Praat James Allison hier nu in de 3e persoon over zichzelf (It was James who gave personal message...)?
de strategie gast is James Vowles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nog een uitgebreider stukje over strategie van James Allen

https://www.jamesallenonf...making-in-austrian-f1-gp/

Ja das weer een andere James >:)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2018 22:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:50
Herinnerd iedereen die man met die tattoos van de races waar max de winnaar van was?

https://www.rtvdrenthe.nl...-Verstappen-tattoo-zetten

Hij heeft er nu een handtekening en nog een data bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

CrazyFool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:34:
Herinnerd iedereen die man met die tattoos van de races waar max de winnaar van was?

Aan je nickname te zien ben je het stiekem zeker zelf ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:50
AzzKickah schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Aan je nickname te zien ben je het stiekem zeker zelf ;) :+
Ach nee moet er niet aan denken, ik vindt het al erg genoeg dat hij in de zelfde provincie woont ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Ze moeten voor volgend seizoen gewoon de banden en het banden regelement aanpassen. Een band die 1/3e mee gaat, een band die 1/2e mee gaat, en een band die 2/3e mee gaat. Waarbij je een (groot) verschil in snelheid en slijtage hebt, en ze kunnen kiezen: 3x 1/3e, 2x 1/2e, of 1/3 + 2/3, of voor de hele moedige 1/3 + 1/2, e.d.

Edit: of misschien gewoon 1/4, 2/4 en 3/4.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 03-07-2018 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ThomasG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:48:
Ze moeten voor volgend seizoen gewoon de banden en het banden regelement aanpassen. Een band die 1/3e mee gaat, een band die 1/2e mee gaat, en een band die 2/3e mee gaat. Waarbij je een (groot) verschil in snelheid en slijtage hebt, en ze kunnen kiezen: 3x 1/3e, 2x 1/2e, of 1/3 + 2/3, of voor de hele moedige 1/3 + 1/2, e.d.

Dat hebben ze in principe nu ook alleen werkt dat tot nu toe nog niet zo goed bij Pirelli. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer Chain Bear. :*)

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max staat in de stemming inmiddels op 22% en neemt daarmee enige afstand van de rest. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Waarom ie niet hetzelfde lettertype of kleur gebruikt snap ik dan weer totaal niet. Maar goed, moet hij weten. Als ie er blij van wordt...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:00:
[...]

Dat hebben ze in principe nu ook alleen werkt dat tot nu toe nog niet zo goed bij Pirelli. ;)
De banden slaan nu gewoon nergens op. Ze gaan: en veel te lang mee, én het snelheidsverschil is zo klein dat het bijna verwaarloosbaar is. Ze hebben zonder de regenbanden geloof ik 8 verschillende types, waarvan 75% volledig nutteloos is. Gewoon 3 banden waarbij het verschil tussen de soft en de medium laten we zeggen 7 tiende per ronde is. Want wat is het verschil nu tussen de super soft en de soft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Wist niet dat Magnussen zoveel fans heeft. Maar VER natuurlijk _/-\o_

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Die is alleen voor Patreon patrons ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martinspire schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:07:
[...]

Waarom ie niet hetzelfde lettertype of kleur gebruikt snap ik dan weer totaal niet. Maar goed, moet hij weten. Als ie er blij van wordt...
Andere kleur is omdat hij zelf bij de gp aanwezig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ThomasG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:08:
[...]
De banden slaan nu gewoon nergens op. Ze gaan: en veel te lang mee, én het snelheidsverschil is zo klein dat het bijna verwaarloosbaar is. Ze hebben zonder de regenbanden geloof ik 8 verschillende types, waarvan 75% volledig nutteloos is. Gewoon 3 banden waarbij het verschil tussen de soft en de medium laten we zeggen 7 tiende per ronde is. Want wat is het verschil nu tussen de super soft en de soft?
Dat weet volgens mij alleen Pirelli.

Volgend jaar heb je hier geen last meer van. Dan heb je alleen nog maar Soft, Medium, Hard, Intermediate en Full Wets. Wat dan de samenstelling van de banden is, is dan helemaal een raadsel. Tenminste dit was volgens mij het plan. Of dat er nu al helemaal door is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Reinier schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:10:
[...]

Die is alleen voor Patreon patrons ;)
Ik kan het gewoon zien, zonder Patreon. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
ThomasG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:48:

Tja, al jij bandenontwerper zou zijn zou je er waarschijnlijk achter komen dat het dus wel wat complexer ligt. Er zijn namelijk behoorlijk wat variabelen die van invloed zijn op hoe de banden presteren. Zie Oostenrijk: opeens hogere temperaturen, ineens andere verschijnselen. Verder hebben ze van doen met behoorlijk verschillende circuits en is in het ontwerpproces moeilijk te voorspellen hoe een band echt precies gaat werken. Verder, als een band een bepaalde tijd meegaat, kan je die tijd natuurlijk verlengen door anders te rijden en daar krijgt Pirelli dan ineens de schuld van, terwijl racestrategie daar veel meer op van invloed is.
Bandenontwerp lijkt mij een stukje moeilijk dan het lijkt, helemaal als de opdracht niét is: ontwerp de snelste band met een voldoende lange levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
Martinspire schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:07:
Lettertype lijkt wel hetzelfde maar dan groter. Wellicht dezelfde r3eden als achter de rode kleur, namelijk belangrijk voor hem omdat hij er zelf bij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArnevdS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:23:
[...]

Tja, al jij bandenontwerper zou zijn zou je er waarschijnlijk achter komen dat het dus wel wat complexer ligt. Er zijn namelijk behoorlijk wat variabelen die van invloed zijn op hoe de banden presteren. Zie Oostenrijk: opeens hogere temperaturen, ineens andere verschijnselen. Verder hebben ze van doen met behoorlijk verschillende circuits en is in het ontwerpproces moeilijk te voorspellen hoe een band echt precies gaat werken. Verder, als een band een bepaalde tijd meegaat, kan je die tijd natuurlijk verlengen door anders te rijden en daar krijgt Pirelli dan ineens de schuld van, terwijl racestrategie daar veel meer op van invloed is.
Bandenontwerp lijkt mij een stukje moeilijk dan het lijkt, helemaal als de opdracht niét is: ontwerp de snelste band met een voldoende lange levensduur.
+ de banden mogen niet te snel uit elkaar knallen, ookal is het de schuld van het raceteam omdat ze niet naar je luisteren.
Want dat is slecht voor je image als bandenmaker :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 12:32

Qu3st

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2zzIDeN.jpg

Sorry als het een duppelpost is. Netjes wat Hamilton hier heeft gezegd. Hij was erg geïrriteerd over de pitsstrategie maar hier is hij erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:52

Wom

[YouTube: https://youtu.be/QqFiMhwYVWU]

Heb hem nog maar eens gekeken. Die race vliegt voorbij!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Nog niet voorbij zien komen hier:

Degene die hier nu nog iets negatiefs over kan zeggen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

(Reactie hier omdat het niet in het Groot Brittanië topic hoort wat mij betreft)
[...]
Dat klinkt leuk, maar zo eenvoudig is dat niet. De slijtage en werking van de banden heeft te maken met o.a. de layout van het circuit, het oppervlak van het asfalt, de temperatuur van het asfalt, de bandenspanning, de karakteristieken van de auto (camber, downforce, ophanging...), de rijstijl van de coureur... Ontwerp dan maar eens banden die op alle circuits voor alle auto's & coureurs in alle weersomstandigheden doen wat je nu vraagt.

Enkele jaren geleden hadden ze inderdaad banden die een heel stevige 'cliff' hadden: na een bepaalde tijd waren ze echt op en gingen de prestaties in grote stappen achteruit. Ik vond dat wel leuk, maar de teams en de coureurs niet: die vonden het gevaarlijk. Er kwam veel kritiek op, en dat is slecht voor Pirelli als merk. Je wil niet dat je als bandenmerk door de F1 de naam krijgt slechte banden te maken tenslotte.

Ik zie zelf zoiets wel zitten: banden met een gekleurde laag er in (rood of zo). Zodra die laag zichtbaar wordt moet je verplicht de pits in voor een bandenwissel. Die laag kan je dan gebruiken om te forceren dat banden minder lang meegaan zonder dat het onveilig wordt door ontploffende banden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Dat wordt dus weer een polulariteitspoll...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34

Sorry, maar wat een mafklapper ben je dan 8)7.

Hij heeft trouwens niet veel vertrouwen in de toekomst van Max. Mocht die - zoals deze man ongetwijfeld wel hoopt - net zo succesvol worden als zeg een Hamilton of Vettel, dan heeft hij over een tijdje een paar familieleden nodig om de overwinningen op te tatoeëren :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
Er is een nieuwe officiële F1 Podcast genaamd 'Beyond the Grid'. Gepresenteerd door Tom Clarkson.

Eerste aflevering is met Lewis Hamilton! :)
Presented by Bose, Beyond The Grid is hosted by F1 insider Tom Clarkson: each week he will share with fans revealing and in-depth conversations with the biggest names in F1, from current superstar drivers and leading team bosses to legendary figures from the sport’s rich history.

The opening episode of the show, which will be released on Wednesday July 4 and distributed across all major podcast platforms (including Apple Podcasts, Spotify, Deezer, TuneIn and Stitcher) as well as Formula1.com and the F1 YouTube channel, will feature an engaging conversation with four-time world champion Lewis Hamilton, who talks candidly about ambition, faith, travel, life after F1 – and his dog’s modelling career…
Abonneren op de Podcast: https://itunes.apple.com/...id/id1405972616?l=en&mt=2

[ Voor 60% gewijzigd door Rivanov op 04-07-2018 08:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:22:
[...]

Gaat al goed ;) Max met 21% op 1, Lewis nu met 17% op 2 ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:17:
(Reactie hier omdat het niet in het Groot Brittanië topic hoort wat mij betreft)

[...]

Ik zie zelf zoiets wel zitten: banden met een gekleurde laag er in (rood of zo). Zodra die laag zichtbaar wordt moet je verplicht de pits in voor een bandenwissel. Die laag kan je dan gebruiken om te forceren dat banden minder lang meegaan zonder dat het onveilig wordt door ontploffende banden.
Dan ga je weer discussies krijgen of de laag al dan niet zichtbaar was.Vanaf wanneer is die laag "zichtbaar"? Je gaat dan teams krijgen die beginnen te kijken naar super high definition, biljoen pixel afbeeldingen om dan klacht in te dienen omdat er volgens hen al een beetje rood te zien was en dat het andere team dan moest pitten.
Vond het idee van "the cliff" wel goed maar de overgang was iets te heftig. Het was alles of niets met die banden.
Vind het idee van een gekleurde laag niet slecht maar zonder de verplichting om te pitten. Is vooral voor de kijkers die dan kunnen zien in welke staat de banden zijn, om te zien hoe een rijder dichter en dichter bji "the cliff" komt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:22:
[...]

Yep, lijkt het helaas wel op.
Hoe goed Max de laatste GP's ook gepresteerd heeft, we kunnen er niet omheen dat hij fouten heeft gemaakt in het begin van het seizoen, dure fouten.
Om die reden heb ik Bottas gestemd, presteert dit jaar een stuk beter dan vorig jaar, maar heeft (net als Max vorig jaar) ontzettend veel pech tot nu toe. Dit neemt niet weg dat hij tot nu toe een redelijk foutloos seizoen heeft.

Ik ben echt een liefhebber van Max, maar ik vind het toch jammer dat zo'n poll weer wordt overspoeld door fanboys :/

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
[...]
Ze hebben in China toch een compound overgeslagen. Zoiets: S - SS - HS, dus de US overgeslagen. Dat zouden ze gewoon meer moeten doen. Pirelli heeft volgens mij nu al genoeg info om te zien dat er te weinig verschil zit tussen de opeenvolgende compounds. Hopelijk doen ze hier iets mee de 2e helft van het seizoen.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
sjaool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:
Volgend jaar heb je hier geen last meer van. Dan heb je alleen nog maar Soft, Medium, Hard, Intermediate en Full Wets. Wat dan de samenstelling van de banden is, is dan helemaal een raadsel. Tenminste dit was volgens mij het plan. Of dat er nu al helemaal door is weet ik niet.
Een raadsel niet, zover ik weet gaan ze elke race gewoon bekend maken welke compounds het eigenlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
KillerBee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:23:
[...]

Yep, lijkt het helaas wel op.
Hoe goed Max de laatste GP's ook gepresteerd heeft, we kunnen er niet omheen dat hij fouten heeft gemaakt in het begin van het seizoen, dure fouten.
Om die reden heb ik Bottas gestemd, presteert dit jaar een stuk beter dan vorig jaar, maar heeft (net als Max vorig jaar) ontzettend veel pech tot nu toe. Dit neemt niet weg dat hij tot nu toe een redelijk foutloos seizoen heeft.

Ik ben echt een liefhebber van Max, maar ik vind het toch jammer dat zo'n poll weer wordt overspoeld door fanboys :/
Ik heb op leclerc gestemd, ondanks dat hij 2 races nodig gehad heeft om te wennen laat hij mooie prestaties zien, hier en daar nog een foutje maar goed het is zijn rookie season.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

alexbl69 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:56:
[...]

Hij heeft trouwens niet veel vertrouwen in de toekomst van Max. Mocht die - zoals deze man ongetwijfeld wel hoopt - net zo succesvol worden als zeg een Hamilton of Vettel, dan heeft hij over een tijdje een paar familieleden nodig om de overwinningen op te tatoeëren :).
Alternatieve optie: hij verwacht niet lang genoeg te leven om meer overwinningen kwijt te moeten kunnen...

(Blijft maf wat mij betreft om dit op je rug te zetten, maar wie ben ik om daar over te oordelen?

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 04-07-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
ATS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:17:

[...]

Dat klinkt leuk, maar zo eenvoudig is dat niet. De slijtage en werking van de banden heeft te maken met o.a. de layout van het circuit, het oppervlak van het asfalt, de temperatuur van het asfalt, de bandenspanning, de karakteristieken van de auto (camber, downforce, ophanging...), de rijstijl van de coureur... Ontwerp dan maar eens banden die op alle circuits voor alle auto's & coureurs in alle weersomstandigheden doen wat je nu vraagt.
Wat wel makkelijk is, is om simpelweg een meer gewaagde keuze te maken. Pirelli had zelf gezegd dat het doel van dit jaar was om weer twee stoppers te krijgen ipv bijna elke race een 1-stopper als winnende strategie.

Dat mislukt toch aardig omdat ze mijns inziens alsnog zeer conservatief zijn in de bandenkeuze. Pirelli kan hierin zoveel sturen; ipv bijv. hard, medium, soft kunnen ze ook kiezen voor hard, soft, ultrasoft waarbij ze een dubbele nominatie op ultrasoft zetten.

De teams zijn dan verplicht om tijdens de race een stint op ultra's te doen die er waarschijnlijk zeer snel aan gaan. Dan kunnen ze één stop proberen en met hard de race uit rijden, maar het verschil in performance tussen hard en soft is wellicht genoeg dat twee stints op soft sneller is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Dat weet volgens mij alleen Pirelli.

Dat is volgens mij met name gedaan voor de kijker. Het is als kijker niet meer te volgen welke soorten banden er nu zijn. De verschillende compounds blijven volgend jaar, alleen zal het voor de kijker gepresenteerd worden als Soft/Medium/Hard waarbij de soft de ene keer de hypersoft en de andere keer bijv. een ultra soft kan zijn.

Meer dan logisch ook, de teams hebben drie soorten banden per weekend en voor ons als kijker is dat dus soft/medium/hard (en ja ook intermediates en wets uiteraard).

Afgezien daarvan zou Pirelli gewoon standaard twee compounds over moeten slaan zodat er ook daadwerkelijk verschil te zien is. Maarja, is lastig voor Pirelli want als een bepaalde compound door het ijs zakt wat resulteert in lekke banden of erger (crashes) dan heeft Pirelli het weer gedaan en dat is natuurlijk geen goede reclame....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://www.f1maximaal.nl...waar-ik-volgend-jaar-rijd

Het is een beste knul, maar dit spelletje wat hij speelt (imo!) wordt nu toch wel erg vervelend en doet zelfs al 'belegen' aan. Als ik in Marko's schoenen stond, zou ik hem nu de keuze geven: of je blijft (onder onze voorwaarden, met een mooi en net salaris), of je vertrek en laat dit ons binnen twee weken weten, en dan zetten we Gasly naast Verstappen.
Hij heeft gewoon geen keuze, dus waarom zó moeilijk doen?! (of gaat het hem dan tóch om de centjes?).
Beetje jammer dit...

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 04-07-2018 10:06 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

KillerBee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:04:

Het is een beste knul, maar dit spelletje wat hij speelt (imo!) wordt nu toch wel erg vervelend en doet zelfs al 'belegen' aan. Als ik in Marko's schoenen stond, zou ik hem nu de keuze geven: of je blijft (onder onze voorwaarden, met een mooi en net salaris), of je vertrek en laat dit ons binnen twee weken weten, en dan zetten we Gasly naast Verstappen.
Hij heeft gewoon geen keuze, dus waarom zó moeilijk doen?! (of gaat het hem dan tóch om de centjes?).
Beetje jammer dit...
Leest meer als een artikeltje om de website te vullen met info van 2 weken terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hjs schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Leest meer als een artikeltje om de website te vullen met info van 2 weken terug >:)
Inderdaad, Marko was toch redelijk duidelijk dit weekend over hoe en wat, dat het nu enkel nog gevalletje 'geld' lijkt te zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik hoop het, maar pessimist als ik ben ( :P ) lees en hoor ik alleen een soort van hoop, uit de uitspraken van Horner en Marko, het is feitelijk gewoon nog niet rond.
Mogelijk dat RIC ook nog steeds wacht en hoopt op het vertrek van HAM, maar zélfs als dit zou gebeuren (wat ik niet verwacht voor 2021), wie zegt dan dat Merc hem uberhaupt wil hebben?

Kortom: eerst zien (bevestiging), dan geloof ik pas :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

De man verwacht niet veel van Max zo te zien...veel te groot lettertype. Als Max straks op rij overwinningen haalt, moet ie wel kleiner gaan schrijven. En dat grote Red Bull logo is wel leuk, maar stel dat Max over 2 jaar ineens door Mercedes wordt weggekocht en hij heeft inmiddels 15 overwinningen behaalt, is zijn rug vol en start misschien de meest succesvolle periode uit zijn carrière.

Bad planning... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Stroll moeten ze echt van de baan af halen, hij was de reden dat Gasly weer gebeukt werd. Stroll stuurt veel te scherp in, raakt Gasly daar al, en daarna komt Vandoorne zn zijkant in omdat die ook opeens minder plek heeft. YouTube: Best Onboards | 2018 Austrian Grand Prix rond 1.46

En Sainz reed ook weer als een dildo...

[ Voor 7% gewijzigd door mark-k op 04-07-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Geinig: Denk je dat Max een feestje gebouwd heeft na afloop van Oostenrijk?

Nee, hij moest die avond oppassen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

mark-k schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:27:
Stroll moeten ze echt van de baan af halen, hij was de reden dat Gasly weer gebeukt werd. Stroll stuurt veel te scherp in, raakt Gasly daar al, en daarna komt Vandoorne zn zijkant in omdat die ook opeens minder plek heeft. YouTube: Best Onboards | 2018 Austrian Grand Prix rond 1.46

En Sainz reed ook weer als een dildo...
Ik zal een combi van Sainz en Stroll doen, Stroll die voor een gaatje gaat die er eigenlijk niet is aangezien Sainz daar ook nog moet insturen, en Sainz omdat hij veelste laat IMHO instuurd.

Maar echt Sainz.... |:( |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

alexbl69 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:56:
[...]

Je neemt nu aan dat de beste man vooruit denkt. Big mistake :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Beetje jammer dit...
er staat ook in dat artikel:
"...houden de media al een flinke tijd bezig.."
je moet ook maar zo denken, Ricciardo en Red Bull hebben onderling vast zo hun deadlines hiervoor vastgesteld, het is alleen dat de media van vandaag graag alles NU willen weten. En ze bellen je twee minuten later nog wel een keer voor bevestiging... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Bansheeben schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Je neemt nu aan dat de beste man vooruit denkt. Big mistake :P
Je neemt aan dat hij überhaupt denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Beetje jammer dit...
:D

Dus wellicht gaat Ricciardo Alonso opvolgen? Als het om de centjes gaat is McLaren een prima keuze. :P
Geruchten over een aanbieding van McLaren om Fernando Alonso op te volgen als nummer 1-coureur bij de Britse renstal worden door Ricciardo niet naar het rijk der fabelen verwezen. 'Ik houd alle opties open', zegt de Australiër. 'Ik zeg niet dat ik niet geïnteresseerd ben. Ik ben bereid om naar iedereen te luisteren die me een een voorstel wil doen.'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1014424313200508928

Gerhard Berger schuift aan in het F1 Cafe op 13 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

warp schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:41:
[...]

:D

Dus wellicht gaat Ricciardo Alonso opvolgen? Als het om de centjes gaat is McLaren een prima keuze. :P

[...]
Klinkt toch ook alsof Ricciardo niet kan wachten om weg te gaan bij RBR, wat best bijzonder is. Voor zover ik weet doet Red Bull niet echt aan team orders. Kan natuurlijk zijn dat de media weer eens wat meer drama proberen te genereren dan er daadwerkelijk te vinden is...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Klopt helaas niet helemaal, hij praat bij zn grafiekje over torque, maar hij tekent een power curve. Je wilt je motor zo veel mogelijk rond je max power houden bij gearshifts, niet bij max torque.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Bansheeben schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Klinkt toch ook alsof Ricciardo niet kan wachten om weg te gaan bij RBR, wat best bijzonder is. Voor zover ik weet doet Red Bull niet echt aan team orders. Kan natuurlijk zijn dat de media weer eens wat meer drama proberen te genereren dan er daadwerkelijk te vinden is...
Om eerlijk te zijn is zal hij als Lewis niet weg gaat bij alle 3 de top teams de tweede rijder zijn. In mijn (oranje) ogen is hij minder dan Lewis, Max en Vettel. Alleen bij McLaren zou hij eerste rijder kunnen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhP4C3UWsAAjXK7?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

SnowDude schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Om eerlijk te zijn is zal hij als Lewis niet weg gaat bij alle 3 de top teams de tweede rijder zijn. In mijn (oranje) ogen is hij minder dan Lewis, Max en Vettel. Alleen bij McLaren zou hij eerste rijder kunnen worden.
Precies, maar waarom zou hij dat moeten willen? Straks wordt ie in de McLaren verslagen door Stoffel en dan is z'n carrière gewoon over. Ik bedoel het geld is altijd leuk, dat wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 04-07-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bansheeben schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Precies, maar waarom zou hij dat moeten willen? Straks wordt ie in de McLaren verslagen door Stoffel en dan is z'n carrière gewoon over. Ik bedoel het geld is altijd leuk, dat wel.
Ja maar als hij dit jaar geen kampioen wordt met RB dan is zijn enige overige kans om het stoeltje van Lewis over te nemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Alle,

Gister bij de show geweest van Olav en Jack, het eerste geluid wat je hoort(voor ze op het podium staan) is erg matig.. o wacht een opname uit begin jaren negentig, vandaar. Je hoort Olav z'n commentaar op een aantal legendarische races opbouwend naar uiteraard.. Spanje 2016.

Eenmaal de mannen op het podium gaat het meteen lekker lomp, beide kunnen elkaar goed in de zeik nemen en zo ook op het podium. Recente onderwerpen worden aangesneden zoals de Halo. Ondersteunend met beeld materiaal geven zij weer waarom de Halo er moet zijn. Ook veiligheid binnen de Formule 1 word besproken. Een leuk ander onderwerp is het verschil tussen de coureurs in de tijd van Lauda en Hunt en nu.

Waar ik persoonlijk een beetje bang voor was gebeurde..niet. Niet een uur over Max praten, uiteraard werd er aandacht aan besteed, een kleine 10 minuten. Erg fijn dat het niet een sofinistisch spreekkoor was over Max.

Tussendoor vertellen ze veel over wat ze zelf hebben mee gemaakt, over de jongens die met hun mee gaan naar het circuit en hoeveel tijd er in zit. Zitten erg leuke verhalen tussen, sommige kende ik al, andere zeker nog niet.

Conclusie: Een meer dan prima dinsdagavond besteding, helemaal lekker tussen de back to back to back raceweken. Ga hier niet heen om iets te leren/horen over inhoudelijke informatie over de auto's bijvoorbeeld. Maar ga achterover zitten en laat je door deze twee mannen vermaken(klinkt raar). Wij waren blij dat wij er heen zijn geweest. Wat ik helaas wel heel goed merkte is dat Jack echt een soort sidekick functie vult. Olav heeft overduidelijk de overhand en daar kunnen ze samen heel goed mee overweg, althans zo lijkt het.

En dan als afsluiter een filmpje van pak een beet 4 minuten, deze vertonen ze nergens anders, alleen in de theaters. Zij introduceerde het filmpje met: waarom wij van F1 houden.

TLDR; De show is erg leuk en zeer vermakelijk. Geen zware stof gewoon een leuke avond.

Zou ik het aanraden? Ja, maar ik moet er bij zeggen dat ik het ook niet erg vind als Olav of Jack een fout maakt, er zijn genoeg aanzeikerds die hier steen en been over klagen. En misschien is het voor die mensen juist een aanrader om naar deze show te gaan, misschien heb je hier dan iets meer begrip voor.

Ook al weet ik dat ze dit nooit zullen lezen, Olav en Jack, bedankt voor een leuke avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

SnowDude schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Ja maar als hij dit jaar geen kampioen wordt met RB dan is zijn enige overige kans om het stoeltje van Lewis over te nemen.
True. En Lewis gaat nergens heen denk ik (nog niet dit jaar iig). En in dat geval zou ik die paar kansen op een overwinning bij RB toch verkiezen boven vechten voor een top 10 plek bij McLaren. Maar goed, ik ben verder geen F1 coureur natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:38
meanwhile:

De ondergang van Williams in beeld gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhPzNMnXcAIBWIL.jpg:large
Sloop van het oude pitgebouw Canada

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• nachtnet
Breaking
Boullier heeft ontslag genomen bij McLaren.

https://www.mclaren.com/f...ges-leadership-structure/

[ Voor 43% gewijzigd door nachtnet op 04-07-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:12:
[...]

Ik heb op leclerc gestemd, ondanks dat hij 2 races nodig gehad heeft om te wennen laat hij mooie prestaties zien, hier en daar nog een foutje maar goed het is zijn rookie season.
Toch vind ik het bij Sauber momenteel erg vertekend beeld geven. Ja Leclerc presteert goed, maar die auto is dit jaar ook gewoon heel goed. Ik begin me af te vragen hoeveel ze eigenlijk van Ferrari krijgen momenteel. Maar dat maakt dat je niet echt weet wat er nou eigenlijk in zit. Ericsson is daarvoor geen goede benchmark en bovendien krijgen beide rijders dit keer gelijk materiaal (wat met Wehrlein dus niet zo was). Daarvoor krijgt ie van mij toch een puntje aftrek en geef ik het liever aan iemand anders.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
TrekDr0p schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:07:
[...]

HAM/VER usual suspects, LEC misschien om zijn verhaal te horen m.b.t. Ferrari omdat RAI niet zoveel losliet?

3 slechtste teambazen en de beste van de rest van vorige week :)
Waarschijnlijk veel Politiek gelul en ontwijkende antwoorden.
TBH ben ik wel benieuwd naar wat en of Claire iets te vertellen heeft, naast de gebruikelijke zinnen "We know we have to do and we are working on it" of " This has not been our season so far, but we are not giving up".

Soort van BREAKING
Zak Brown gaat ook veel vragen krijgen!!

McLAREN RACING ANNOUNCES CHANGES TO LEADERSHIP STRUCTURE

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 04-07-2018 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhP_2nOWkAEhWCQ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
McLAREN RACING ANNOUNCES CHANGES TO LEADERSHIP STRUCTURE

Ah, wat @nachtnet zegt
“The performance of the MCL33 in 2018 has not met the expectations of anyone at McLaren, especially our loyal fans. This is not the fault of the hundreds of committed and hard-working men and women at McLaren.

“The causes are systemic and structural, which require major change from within. With today’s announcement, we start to address those issues head on and take the first step on our road to recovery.

“I would like to take this opportunity on behalf of the entire team to thank Eric for his service and contribution to McLaren and wish him well in his future endeavours.

[ Voor 70% gewijzigd door Jasphur op 04-07-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, er moesten koppen rollen natuurlijk... Vraag me wel af wie het dan gaat doen...

Overigens; ik hoorde laatst in een interview dat Jack Plooij Kimi weleens uit een caravan had getrommeld?

Hoe werkt dat dan? Dacht dat hij tandarts was? Maar altijd toch bij racen betrokken geweest ofzo?

@Verwijderd misschien langs geweest in de show?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 04-07-2018 11:14 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1