[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:52:
[...]

Tja, dat zou ik ook voorstellen als ik Toto was. :P
Op zich vind ik het ook wel best, onder voorwaarde dat Mercedes en Ferrari niks meer mogen ontwikkelen, terwijl Renault en Honda tot een bepaald punt mogen inlopen. Renault zie ik dat eigenlijk niet meer doen. Die kijken allang naar 2021 omdat ze nooit het budget zullen krijgen om een inhaalrace met Mercedes en Ferrari te houden. Honda zie ik wel ontwikkelen. Geld speelt daar nauwelijks meer een rol, dus die willen wel twee aparte trajecten draaien. Al is het maar omdat ze elk jaar nog miljoenen krijgen van McLaren. Uit mijn hoofd was het $25 per jaar voor 2018-2020. Verder betaalde Honda kennelijk iets van $100 miljoen aan McLaren, dus die hebben echt wel meer dan genoeg budget voor ontwikkelingen, zonder de extra subsidie van McLaren. :+

Dus nee, @mark-k ik ben het niet met je eens dat Honda maar een Renault+ gaat zijn. Honda gaat zich zeker inzetten om richting Ferrari en Mercedes te komen. Ik zie alleen wel dat de achterstand inhalen, zeer lastig gaat worden. Het laatste stukje zal dus van Newey moeten komen. ;)
Gaat ze in 2 jaar echt niet lukken om dat enorme verschil in te halen. Renault zie ik ze nog wel voorbijstreven, maar meer dan dat ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:15:
[...]

Als aanvulling op @YakuzA krijgt Hockenheim het dus ook niet financieel rond.

En Silverstone rook bloed na de overname door Liberty. Ook zij vinden het veel te duur. Ze hadden een langdurig contract met een break clause voor "nu". Door de overname door Liberty roken ze hun kans om te heronderhandelen voor een goedkopere overeenkomst, maar uiteraard kunnen ze geen lopend contract hebben als ze willen heronderhandelen. Daarom dat ze dus hun kans hebben gegrepen met die uiterlijke datum om het contract op te heffen.
Niet om Liberty maar het is pure noodzaak om te heronderhandelen, ze halen nu al amper de kosten eruit. en voor de toekomst, hebben ze met Bernie een oplopende fee afgesproken, dus het wordt elk jaar ietsje duurder om de race te organiseren, en die fee wordt ook nog in een andere valuta dan de pond betaald en die wordt al een paar jaar minder waard, tel daarbij dat er nog maar 1 F1 coureur Brits is en dat F1 (als je alles wilt volgen) achter een duur tv-abonnement zit, je hoort die mensen van Sky niet voor niets het hele weekend zeggen dat er nog kaarten zijn, de F1 verliest heel rap aan Britse volgers.

En sinds Schumacher gestopt is, is f1 ook niet meer zo populair in Duitsland. F1 is (te) duur en er is erg goede concurentie met bijvoorbeeld de DTM die een fractie van de prijs is en erg spannende races heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58
3 verschillende teams winnen de eerste 9 races! :Y

En ondertussen denkt Fernando er zo het zijne van :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vvtv8fv1SX6VvkU8jQsQbUbI/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8kDTiePC4wgirYHklgf3NGFi/full.png

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
Force India zou overigens op de rand van een faillissement staan. De cash-flow in de organisatie is droog/stil gevallen. Er lijkt een verzoek gedaan te zijn naar Liberty voor een vervroegde uitbetaling.

Hier in een Spaanstalig artikel. https://tercerequipo.com/...lvr.it&utm_medium=twitter

Afbeeldingslocatie: https://tercerequipo.com/wp-content/uploads/2018/04/ForceIndia-com-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:19:
Force India zou overigens op de rand van een faillissement staan. De cash-flow in de organisatie is droog/stil gevallen. Er lijkt een verzoek gedaan te zijn naar Liberty voor een vervroegde uitbetaling.

Hier in een Spaanstalig artikel. https://tercerequipo.com/...lvr.it&utm_medium=twitter

[afbeelding]
Vergis ik mij of was dit al (een paar weken geleden) bekend? ze hebben namelijk al jaren een cashflow probleem rond deze tijd van het jaar, startgeld raakt op en prijzengeld wordt pas veel later betaald en daarom kregen ze dan van Bernie (ik dacht zelfs persoonlijk) altijd een kredietje rond deze tijd van het jaar om de rekening te kunnen blijven betalen, dit jaar heeft Williams echter daarover geklaagd dat het oneerlijke concurentie zou zijn en hebben ze het geld niet ontvangen.

Zal ook niet lang duren voordat ze nieuwe eigenaren krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:19:

[afbeelding]
Dat zat er al aan te komen. Kennelijk hebben ze de rekening voor de 2017 PU's ook nog niet betaald, en doet Mercedes hier kennelijk ook niet moeilijk over, al dan niet onder druk van de FIA. Maar een koper is echt hard nodig, en ik weet denk ik wel wie ik zou willen, Mercedes zelf.

Red Bull heeft STR, Ferrari heeft Sauber, dus waarom Mercedes geen B-team? Dat zou Perez zijn zitje kosten want Mercedes zet Russel dan naast Ocon. Dat kan me persoonlijk weinig schelen. Wel interesseert het me dan we nog tenminste tien teams houden. Het zijn er al te weinig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:44:
[...]
Wel interesseert het me dan we nog tenminste tien teams houden. Het zijn er al te weinig.
↑↑↑↑

Wat Daniel zegt dus. Verlies van Manor was eigenlijk al kostbaar. Laat staan een FI (en Williams doet het momenteel ook niet helemaal goed.)

Met onvoldoende stoeltjes komen goede rijders nooit op de f1 grid, en nemen teams altijd veilige risico's in keuze voor hun rijders. (lees: Saai)
Er zijn nu nauwelijks stoeltjes voor paydrivers, of voor jong talent.

De geruchten over F1 team china 2019 die vorig seizoen opdoken zijn inmiddels als dood spoor geeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36

iichel

Gazoooo

Is Liberty/FOM ook niet verplicht om 20 autos op de grid te brengen? Tijdje terug was er nog sprake van 3 autos bij sommige teams? Ook toen Manor en Caterham op omvallen stonden en Haas nog niet in the picture was?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41
nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:02:
[...]
Met onvoldoende stoeltjes komen goede rijders nooit op de f1 grid, en nemen teams altijd veilige risico's in keuze voor hun rijders. (lees: Saai)
Er zijn nu nauwelijks stoeltjes voor paydrivers, of voor jong talent.
Die paydrivers mogen van mij thuisblijven....

Wat de talentjes betreft: Ik zou het liefst zien dat de winnaar van F2 gegarandeerd een stoeltje heeft voor de F1.

Voor mijn part komt er een Liberty Global team op de grid met een onafhankelijke motor (die ook voor de andere teams beschikbaar is) waar altijd de winnaar van de F2 van vorig jaar in mag rijden (of de nummer 2 indien nummer 1 al onder de pannen is).
Degene met de meeste punten mag blijven zitten, de ander moet weg aan het einde van jaar om plaats te maken voor de nieuwe F2 kampioen. Behalve als een van de twee of beiden een plekje vinden bij een van de andere teams.
Teams mogen bieden op de rookies en de opbrengst gaat naar een fonds voor de opleiding van nieuwe jonkies

En die Liberty Global autos rijden dan met een motor die gecompenseerd wordt (fuel limit, KW limit) tot het niveau van de slechts presterende OEM motor

Als alternatief zou je een Liberty Global motor kunnen aanbieden (wederom gecompenseerd tot minimaal laagste OEM niveau) die de teams kunnen afnemen, maar alleen als ze de F2 kampioen een stoeltje geven als die er nog geen heeft. Wil je de motor zonder talentje, dan gewoon betalen voor die motor (gaat weer dat fonds in)
.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

Edd

(en Williams doet het momenteel ook niet helemaal goed.)
Ik bedenk me trouwens net dat Martini na dit jaar geen sponsor meer zal zijn voor Williams, dus die inkomsten verliezen ze en ik moet nog maar zien of ze een nieuwe sponsoren kunnen vinden. Zal niet meevallen met helemaal achteraan rijden.

Misschien dat papa Stroll nog een injectie kan geven, maar naar de verhalen horend, liggen de verhoudingen daar ook niet helemaal lekker.

Ik ben dan ook benieuwd of Williams volgend jaar nog wel op de grid zal staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Edd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:10:
[...]

Ik bedenk me trouwens net dat Martini na dit jaar geen sponsor meer zal zijn voor Williams, dus die inkomsten verliezen ze en ik moet nog maar zien of ze een nieuwe sponsoren kunnen vinden. Zal niet meevallen met helemaal achteraan rijden.

Misschien dat papa Stroll nog een injectie kan geven, maar naar de verhalen horend, liggen de verhoudingen daar ook niet helemaal lekker.

Ik ben dan ook benieuwd of Williams volgend jaar nog wel op de grid zal staan.
Williams zal er nog staan volgend jaar, de vraag is alleen hoe de aandelen verdeeld zijn tussen Stroll en Williams.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dit is best aardig. De stand in het kampioenschap zonder de drie top teams.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o3i6x0it6l711.png
Bijgehouden door deze kennelijk Nederlandse reddit-user, niet zijnde een Tweaker!?

edit
Ach met oud puntensysteem.
I changed the points system to what we had between 2003 and 2009. This means only the top 8 classified drivers drivers get points, and they are distributed as 10-8-6-5-4-3-2-1. As of Austria, this doesn't change the order in the championship, although it does mean Sirotkin is now the new Esteban Gutierrez.
edit 2
Met huidige puntensysteem.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/acub8mew2k711.png
Bron

[ Voor 60% gewijzigd door Tommy The Cat op 03-07-2018 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34
[...]

↑↑↑↑

Wat Daniel zegt dus. Verlies van Manor was eigenlijk al kostbaar. Laat staan een FI (en Williams doet het momenteel ook niet helemaal goed.)
De verschillen tussen de teams zijn simpelweg nog veel te groot.

Zolang niet alle Mercedessen, Ferrari's en Red Bulls uitvallen heeft de rest geen schijn van kans op een overwinning. Sterker, zonder safety-cars zou het hele veld waarschijnlijk elke race door dit trio op een ronde worden gezet.

De topteams bulken van het geld, hun coureurs verdienen tussen de 20 en de 40 miljoen per jaar 8)7, terwijl ik de indruk heb dat de topteams nu veel langer met hun coureurs doen dan vroeger. De doorstroming - wat altijd al een heikel punt was in F1 - wordt daardoor nog verder belemmerd.

Oplossingen zijn lastig te vinden. Een budget-cap gaat denk ik niet werken. Een eerlijker verdeling van de start-en prijsgelden zou al wel helpen om een iets meer level playing field te creëren.

Aan de andere kant; de F1 heeft altijd wel 1 of 2 teams gehad die domineerden. Wat dat betreft is het hebben van 3 competitieve teams zelfs een luxe. Maar de rest rijdt er nu echt voor spek en bonen bij.

Wat dat betreft is die tabel van @Tommy The Cat misschien een leuk startpunt, een aparte competitie voor de 'b-spec' auto's.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

alexbl69 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:04:
Aan de andere kant; de F1 heeft altijd wel 1 of 2 teams gehad die domineerden. Wat dat betreft is het hebben van 3 competitieve teams zelfs een luxe. Maar de rest rijdt er nu echt voor spek en bonen bij.
Alle gesloten systemen evolueren over tijd naar 1 of een kleine groep dominante partijen. Een setje teams die met autos rondjes rijden, zijn daar geen uitzondering op.
En tenzij je iedere 2 jaar het reglement omgooit, zal het ook altijd zo blijven. Dat is simpelweg natuur.

Wat je beter kan doen, is twee verschillende races proberen te volgen. In de kop van het veld juich ik voor Max en Hamilton (al maakte hij het me in Oostenrijk wel moeilijk). In het middenveld hoop ik steevast dat Hulkenberg 'wint', i.e. best of the rest. En in de staart is het voor mij Leclerc (als hij niet in het middenveld te vinden is). Zo heb je altijd wat je volgen!

Op Reddit noemen ze dit F1.5. Iemand heeft onlangs nog een score overzicht gemaakt als RB, Merc en Ferrari niet mee reden.

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/y38JYZEZAV1XoaEZzUJuRV8N5Z49arU3oMweoV6QAYY.png?w=352&s=a97e6a1e7fadc58f843873bb21f1a8d1
  1. Australia - Haas spectacularly throw away a 1-2. "Now we can fight." Says winner, Alonso.
  2. Bahrain - Gasly shocks everybody by taking a flawless victory.
  3. China - Nico Hulkenberg becomes the 3rd winner and 3rd team to take victory!
  4. Azerbaijan - Perez strikes in the streets of Baku. 4 Different winners in 4 different teams! Leclerc on the podium!
  5. Spain - Haas finally come good with K-mag, 5 races, 5/7 teams have a win, incredible.
  6. Monaco - French 1-2 in the streets as Ocon keeps the new winner streak but breaks the team streak.
  7. Canada - Hulkenberg becomes our first double winner as Renault start to take control of the constructor's standings.
  8. France - Sainz loses victory due to late race power loss! Takes lead of the standings as Magnussen wins for the 2nd time.
  9. Austria - Dominant Haas 1-2 as Grosjean finally wins, becoming the 7th unique winner in just 9 races

[ Voor 36% gewijzigd door JackBol op 03-07-2018 07:23 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Paydrivers zijn ook talenten die via hun sponsor (of opleidingsprogramma) een stoeltje kopen/krijgen.

bv WEH, OCO zijn beiden door Mercedes in de Manor gezet. (goedkope motoren)
GIO, LEC hebben ook kansen gekregen door hun Ferrari Junior programma.

ERI is een echte paydriver, maar daardoor durft/kan Sauber wel met LEC verder

Waar had Williams gestaan zonder Stroll (Sr.)? Nog verder achterop?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhJ7JjWW0AA0fdS.jpg

Er is er 1 jarig hoera hoera...

Seb Vettel is vandaag 31 jaar geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:34
nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:28:
...

Heb ik mij ook wel eens afgevraagd inderdaad. Williams is zo schrikbarend slecht dit jaar en dat is nog met de centen van Stroll sr. Ik denk dat ze de tent misschien wel hadden moeten sluiten zonder.. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had deze nog niet gezien:
https://www.formula1.com/...its_trouble_on_lap_1.html

Wat een prut ongeluk... veroorzaakt door Hulkenberg die Stroll naar binnenduwt en daarna Gasly waardoor Vandoorne er tegenaan rijdt :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:42:
Ik had deze nog niet gezien:
https://www.formula1.com/...its_trouble_on_lap_1.html

Wat een prut ongeluk... veroorzaakt door Hulkenberg die Stroll naar binnenduwt en daarna Gasly waardoor Vandoorne er tegenaan rijdt :X
Hulk en Stroll raken elkaar eerst niet, Stroll gaat wel iets te ver opzij al hij Hulk ziet en duwt daardoor Gasly in die positie.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

sanderb schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:00:
[...]
Die paydrivers mogen van mij thuisblijven....
Hou nou eens op over 'paydriver'! Vrijwel alle coureurs waren of zijn nu nog steeds 'paydriver'. Zelfs Michael Schumacher had een firma Shell die het grootste deel van zijn salaris betaalde bij Ferrari. Alonso bracht Santander mee. En op Max en andere STR coureurs na, MOET elke coureur wel geld of een sponsor (meestal gaat dat samen) meenemen.

Er is alleen een verschil tussen getalenteerde paydrivers en gasten die ALLEEN vanwege dat geld een stoeltje krijgen. Kijk naar de situatie met Williams. Kubica is ook een paydriver. Alleen konden zijn backers niet zoveel neerleggen als Sirotkin en/of Stroll (dat is weer een verhaal apart).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:39:
[afbeelding]

Er is er 1 jarig hoera hoera...

Seb Vettel is vandaag 31 jaar geworden.
En dan te bedenken dat ik maar een paar dagen ouder ben... :/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Grimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:41:
[...]

Heb ik mij ook wel eens afgevraagd inderdaad. Williams is zo schrikbarend slecht dit jaar en dat is nog met de centen van Stroll sr. Ik denk dat ze de tent misschien wel hadden moeten sluiten zonder.. :o
Of McLaren dan? Die ontvingen ongeveer 100 miljoen per jaar van Honda, terwijl ze nu Honda hebben moeten betalen om er vanaf te komen en 'gewoon' moeten betalen voor de Renault motoren.

Hoe lang kan een bedrijf blijven bestaan als er dat soort beslissingen worden genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22
alexbl69 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Of McLaren dan? Die ontvingen ongeveer 100 miljoen per jaar van Honda, terwijl ze nu Honda hebben moeten betalen om er vanaf te komen en 'gewoon' moeten betalen voor de Renault motoren.

Hoe lang kan een bedrijf blijven bestaan als er dat soort beslissingen worden genomen?
Ik heb het idee dat ze bij McLaren zo naïef waren dat ze dit jaar gelijkwaardig aan Red Bull zouden zijn en daarmee ook enkele overwinningen zouden pakken. Dat zou veel kosten goed hebben gemaakt. Nu ze alsnog in het middenveld / achteraan rijden schiet het niet echt op en gezien het gebrek aan sponsoren op de auto moet het financieel wel pijn doen. Komt nog eens Alonso zijn salaris bij en dan kom je wel haast tot de conclusie dat dit fout moet gaan.

Hopelijk vallen er geen teams meer af, en ik hoop ook dat de historische teams zoals Williams, McLaren en Sauber in ieder geval (gedeeltelijk) die namen houden. Of Force India, Haas, Renault of Toro Rosso van naam wijzigen zal mij redelijk een zorg zijn. De 3 topteams zullen zich voorlopig wel kunnen bedruipen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Lapchart oostenrijk
Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/public/09-austria-lap-chart_1.png?itok=Oi4vTNvk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

GH45T schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:03:
Ik heb het idee dat ze bij McLaren zo naïef waren dat ze dit jaar gelijkwaardig aan Red Bull zouden zijn en daarmee ook enkele overwinningen zouden pakken.
Wat nog zorgwekkender is, toen ze riepen dat ze "de beste auto van het veld" hadden, deden ze dit om
alleen hun eigen straatje schoon te vegen, of hadden ze niet door dat de auto ook totaal niet goed was?

Voor het maken van "de beste auto van het veld" heb je namelijk best wat slimme mensen nodig, die ook
nog eens een keer heel snel problemen kunnen oplossen. En aangezien ze nu niet echt de indruk wekken,
dat ze weten waar ze mee bezig zijn.....

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
Leesvoer (ook al is het al Dinsdag) :
Motorsport Monday - Issue 272 +55 min

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zsaGoHk61rM4ilppeXImwO4b/full.png

Dagje later dan gebruikelijk omdat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4WrpwyW3eVC9B2NpL5I5ibFc/full.png

:+ :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:19
nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:28:
Paydrivers zijn ook talenten die via hun sponsor (of opleidingsprogramma) een stoeltje kopen/krijgen.

bv WEH, OCO zijn beiden door Mercedes in de Manor gezet. (goedkope motoren)
GIO, LEC hebben ook kansen gekregen door hun Ferrari Junior programma.

ERI is een echte paydriver, maar daardoor durft/kan Sauber wel met LEC verder

Het probleem met Stroll is dat geld ook zo'n beetje het enige is wat hij brengt. Hij heeft werkelijk geen idee wat er gebeurt met zijn auto, dus qua feedback heeft het team volgens mij niets aan hem. Williams heeft een rijder nodig met een goed gevoel, die kan aangeven wat er mankeert aan de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Grimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:41:
[...]

https://nl.motorsport.com...elft-2017-957859/2180501/
https://www.f1today.net/n...ams-maakten-winst-in-2016

Het is heel treurig, maar Williams doet niet meer mee om te winnen. Die doen mee om geld te maken.
Massa heeft zich hier ook al eens over uitgelaten.
http://insideracing.com/i...ams-amid-sirotkin-rumours

Het F1 team van Williams heeft de laatste jaren geen verlies gemaakt, maar blijven wel ver achter hangen met hun budget, vergeleken met de andere top en mid-field teams.

Toch blijft dit hun eigen keuze, om voor paydrivers te gaan...geen succesen te boeken, en vervolgens grote sponsers te verliezen en/of mis te lopen (Martini).

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Maar onder de streep is het een sport en dan draait het toch om resultaten boeken, niet? Anders kun je net zo goed puur een toeleverancier worden voor andere teams en zelf niet meer racen. Dan kun je helemaal je winst maximaliseren. Maar een team als Williams verdiend kwa historie meer dan de rol die het nu heeft imho. Al zul je daar iets voor moeten doen, cadeaus krijgt niemand in de F1. Ok, Ferrari een beetje :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JackBol schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:22:
[...]
Alle gesloten systemen evolueren over tijd naar 1 of een kleine groep dominante partijen. Een setje teams die met autos rondjes rijden, zijn daar geen uitzondering op.
En tenzij je iedere 2 jaar het reglement omgooit, zal het ook altijd zo blijven. Dat is simpelweg natuur.
Het probleem is niet het reglement. Als je steeds het reglement verandert of kunstmatige zaken introduceert om het weer spannend te maken, gaat er niet veel veranderen. Je zult best een keer een uitschieter hebben, zeg maar een Force India die 1 seizoen kampioen wordt. Kan. Zoals Brawn. En ook dat was niet erg duurzaam, want ze waren alleen dominant in de eerste seizoenhelft, daarna werd het een worsteling. Misschien kwam dat door Button (teveel druk), maar ik denk dat de andere teams met de grote budgetten al snel inliepen.
Wat je ook doet, zolang geld de grootste drijver is in een sport, gaat dat altijd winnen. Altijd wil ik dan meteen weer nuanceren, maar statistisch over de jaren komt het daarop neer. De grote teams hebben de mensen en de know-how om zich een weg uit de wijziging te spenderen. Denk je dat Williams blij wordt van steeds weer een nieuwe auto ontwerpen? Lijkt mij niet. Mercedes ook niet, maar ze kunnen het betalen.

Het enige dat écht zou helpen, is het geld wegnemen als drijver. Veel succes! :+
De sponsoring, de commerciele belangen zijn gewoon tè groot. Je kunt daar niet tegenop. Vandaar de dreigementen van Ferrari steeds. Geen idee of ze het écht zouden doen. Ik zeg nee, maar er zijn gekkere dingen gebeurd. Ik kan echt niet in het hoofd van de bazen bij Ferrari kijken. Ik weet wel dat er veel teveel geld mee is gemoeid en daardoor krijg je een bepaalde macht. Liberty heeft ook allerlei belangen. En via achterdeurtjes zullen alle grote, rijke teams een bepaalde mate van druk kunnen uitoefenen op Liberty. Via vriendjes, of zelfs via bevriende staatshoofden. Macht door geld reikt ver. Ferrari en de oliestaatjes zijn dikke mik, dus reken maar uit.

Reglementsveranderingen gaan het speelveld niet wezenlijk veranderen. Blijft over de kunstmatige spanning. Enkele suggesties:

* willekeurige VSC om niets. Lengte is onvoorspelbaar
* regeninstallatie op het circuit en random regenbuien
* Pirelli een paar plofbanden laten maken en die at random uitdelen

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:19:
Enkele suggesties:

* willekeurige VSC om niets. Lengte is onvoorspelbaar
* regeninstallatie op het circuit en random regenbuien
* Pirelli een paar plofbanden laten maken en die at random uitdelen
Hangt veel te veel af van willekeur op die manier. En zo wordt het helemaal Mario kart.

Edit: Random plofbanden lijkt me ook niet wenselijk i.v.m. veiligheid.

[ Voor 8% gewijzigd door warp op 03-07-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wil iemand nog een beetje mee speculeren over de grid van volgend jaar?

Mercedes 1 Hamilton
Mercedes 2 Bottas
Ferrari 1 Leclerc
Ferrari 2 Vettel
Red Bull 1 Verstappen
Red Bull 2 Ricciardo
Haas 1 Grosjean
Haas 2 Magnussen
Renault 1 Hulkenberg
Renault 2 Sainz
McLaren 1 Norris
McLaren 2 Vandoorne
Force India krijg een nieuwe naam 1 Ocon
Force India krijg een nieuwe naam 2 Perez
Toro Rosso 1 Gasly
Toro Rosso 2 een Japanner
Sauber 1 Giovinnaci
Sauber 2 Ericsson
Williams 1 Sirotkin
Williams 2 Stroll

Alonso gaat naar Indycar
Hartley gaat naar WEC oid
Kimi gaat met pensioen en lekker grasmaaiers racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@iichel Blijft in jouw overzicht SAI 'eigendom' van RBR of stapt hij over naar Renault?

Overigens zie ik het nog wel gebeuren dat McLaren met twee nieuwe rijders aan de start staat.
Dus bijvoorbeeld RAI ipv VAN

[ Voor 41% gewijzigd door Jasphur op 03-07-2018 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik ben dan wel benieuwd welke Japanner er volgend jaar genoeg punten heeft om in de F1 te mogen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:47:
@iichel Blijft in jouw overzicht SAI 'eigendom' van RBR of stapt hij over naar Renault?
Oh dat weet ik niet.. Ik denk niet dat hij heel veel toekomst bij Red Bull heeft, aangezien VER en RIC een prima paar zijn. Mocht 1 van de twee vertrekken, dan hebben ze denk ik liever GAS in een Red Bull dan Sainz. Die jongen heeft echt talent en schat ik hoger in dan Sainz.

Maar hoe dat contractueel zit en alles, geen idee.
DaMarcus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:49:
Ik ben dan wel benieuwd welke Japanner er volgend jaar genoeg punten heeft om in de F1 te mogen rijden :)
Ja ik ook. Kaz Nakajima, Kamui Kobayashi zouden theoretisch hypothetisch kunnen. Maar die zijn al behoorlijk op leeftijd en hebben een prima plekje bij Toyota, de grote vijand van Honda.
Ik sluit niet uit dat er een dealtje komt met de FIA dat er wellicht een van de jongens van de Super Formula of de F2 met dispensatie van de stewards toch een superlicentie krijgt. Politiek belang van Honda om na 4 jaar weer een Japanner in de sport te krijgen is denk ik wel groot.

[ Voor 39% gewijzigd door iichel op 03-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
Horner:On Sainz…

“Sainz will stay at Renault… unless Cyril misbehaves in which case we’ll bring him back and send him to McLaren.”

Sainz blijft bij RBR.

EDIT:
Alonso en Hartley zie ik ook wel vertrekken.
Kimi mag voor mij nog wel een jaartje blijven, die doet het niet bizar slecht als 2de rijder.

[ Voor 28% gewijzigd door powah33 op 03-07-2018 10:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:52

Wom

Vandoorne zie ik nog niet als zekerheid eerlijk gezegd.
iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:49:
[...]
Ja ik ook. Kaz Nakajima, Kamui Kobayashi zouden theoretisch hypothetisch kunnen. Maar die zijn al behoorlijk op leeftijd en hebben een prima plekje bij Toyota, de grote vijand van Honda.
Ik sluit niet uit dat er een dealtje komt met de FIA dat er wellicht een van de jongens van de Super Formula of de F2 met dispensatie van de stewards toch een superlicentie krijgt. Politiek belang van Honda om na 4 jaar weer een Japanner in de sport te krijgen is denk ik wel groot.
Paar jaar terug waren Matsushita en Fukuzumi (moeten Googelen :+) de 'golden boys' van Honda. Misschien een van deze twee?

[ Voor 86% gewijzigd door Wom op 03-07-2018 10:53 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

Edd

iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:46:
Wil iemand nog een beetje mee speculeren over de grid van volgend jaar?

Kimi gaat met pensioen en lekker grasmaaiers racen
Kimi vind ik een lastige. Het blijft een hardnekkige die niet echt weg wil, volgens mij. Daarnaast is hij ook nog eens snel genoeg om goed mee te komen.
Als ze hem bij Ferrari luppen, zie ik hem nog wel instappen bij Renault of McLaren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wom schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:51:
Twee rookies bij McLaren is ook niet erg waarschijnlijk (de Vries en Norris), en de andere coureurs zie ik ook niet oversteken naar Woking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Twee rookies bij McLaren is ook niet erg waarschijnlijk (de Vries en Norris), en de andere coureurs zie ik ook niet oversteken naar Woking.
Denk het wel. Als RAI wordt weggestuurd bij Ferarri en McLaren kan (en wil) hem genoeg geld geven, zie ik hem zo overstappen. Ik zie coureurs niet overstappen naar Williams :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Mercedes 1 Bottas
Mercedes 2 Ocon
Ferrari 1 Leclerc
Ferrari 2 Vettel
Red Bull 1 Verstappen
Red Bull 2 Ricciardo
Haas 1 Grosjean
Haas 2 Magnussen
Renault 1 Hulkeberg
Renault 2 Sainz
McLaren 1 Raikonen
McLaren 2 Norris
Force India -> MERC B 1 Wehrlein
Force India -> MERC B 2 Perez
Toro Rosso 1 Gasly
Toro Rosso 2 Hartley
Sauber 1 Giovinnaci
Sauber 2 Ericsson
Williams 1 Sirotkin
Williams 2 Stroll

- Ik zie hamilton wel vertrekken, als hij dit jaar geen WDC wordt.
- ik geef Hartley nog wel een kans, hij heeft ook veel pech gehad waardoor hij ook vaak niet iets kon laten zien. Hij valt tegen ja, maar ik denk dat hij voor het eind van t seizoen nog wel in staat is om wat te laten zien
- Ik vraag me af of RAI wel naar Mclaren gaat, ik zie het nog wel gebeuren. Alonso stopt er iig mee, en Mclaren zal niet twee rookies willen, dus ze zullen iemand moeten strikken.
-Wehrlein staat toch nog onder contract/management van Toto?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Denk het wel. Als RAI wordt weggestuurd bij Ferarri en McLaren kan (en wil) hem genoeg geld geven, zie ik hem zo overstappen. Ik zie coureurs niet overstappen naar Williams :P
Je hebt nog kans dat de zus van Stroll er een zitje krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

mbt Toro Rosso, ik zie GAS wel als een betere rijder dan HAR en ik ben toch bang dat er een van die twee plaats moet maken voor een Honda coureur ipv een Red Bull coureur. HAR heeft inderdaad gewoon pech dit seizoen net als Bottas. Maa als je moet kiezen tussen HAR en GAS...
Wom schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:51:

[...]

Paar jaar terug waren Matsushita en Fukuzumi (moeten Googelen :+) de 'golden boys' van Honda. Misschien een van deze twee?
Is een optie inderdaad, hoewel ik ze in de F2 ook niet erg sterk vind. Maarja degene die Super Formula op dit moment leidt is ook al 30 (Yamamoto)

[ Voor 45% gewijzigd door iichel op 03-07-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Melantrix schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:57:

Dit nooit. HAM moet denk ik eerst twee mindere seizoenen rijden plus er moet aanstormend talent in zijn nek hijgen. En anders sterft HAM denk ik in het harnas. (of kan dat niet meer met de Halo :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@iichel (Grid)
Ik verwacht dat er eigenlijk weinig gaat veranderen:
MercHAMBOT
FerrariVETRAI
RBRVERRIC
Force IndiaOCOPER
HAASGROMAG
RenaultSAIrbrHUL
McLarenALONOR
Toro RossoGASHAR
WilliamsSTRKUB/SIR?
SauberLECERI/GIO/$$$

Verwacht dat ALO bij McL blijft (maar wel WEC/INDY/etc rijdt.) VAN exit --> reserve McL, NOR --> McL
HAR blijft.

SIR - KUB mogelijk wissel.
ERI mogelijk geruild voor GIO of $$
LEC naar Ferrari is te vroeg, RAI doet het goed genoeg, Sauber lijkt goede middenveld wagen te worden.

@iichel (Gasly - Sainz)
Ik heb niet het idee dat GAS echt beter (of meer getalenteerd) is dan SAI. Als dat zo zou zijn was GAS echt al eerder in de Toro Rosso gezet (ipv KVY) Wel denk ik dat GAS makkelijker is voor een team dan SAI. (team SAI doet af en toe nogal lastig. (beetje zoals WEH een prinses kon zijn (diva gedrag)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:06

Maar hij heeft toch tot 2020 bijgetekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Aardappel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Maar hij heeft toch tot 2020 bijgetekend?
Yep, dat zijn de geruchten wel en zal waarschijnlijk deze week naar buiten komen.
Maar Rosberg had ook een contract tot 2017 maar zei na 2016 ook, ik stop er lekker mee. Dat schijnt wel ge kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:03:
@iichel (Grid)

SIR - KUB mogelijk wissel.
SIR brengt veel meer geld mee, die zie ik niet geruild worden voor KUB, alhoewel ik wel denk dat KUB de snelste is bij Williams.

Opmerkingen als deze helpen dan ook niet echt in zijn voordeel :+

qoute"Someone else not finished with the jokes is Robert Kubica. Fresh from saying Williams’ biggest upgrade in France was the team shirts"/qoute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
:+
Uiteraard zou namens Honda ook Marc Marquez in de Toro Rosso kunnen stappen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgzcAOjXUAA9pvf.jpg

Red Bull (Marko) says Marc Marquez would be good enough for F1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mercedes 1 Bottas
Mercedes 2 Ocon
Ferrari 1 Leclerc
Ferrari 2 Vettel
Red Bull 1 Verstappen
Red Bull 2 Ricciardo
Haas 1 Grosjean
Haas 2 Magnussen
Renault 1 Hulkeberg
Renault 2 Sainz
McLaren 1 Raikonen
McLaren 2 Norris
Force India -> MERC B 1 Wehrlein
Force India -> MERC B 2 Perez
Toro Rosso 1 Gasly
Toro Rosso 2 Hartley
Sauber 1 Giovinnaci
Sauber 2 Ericsson
Williams 1 Sirotkin
Williams 2 Stroll

- ik geef Hartley nog wel een kans, hij heeft ook veel pech gehad waardoor hij ook vaak niet iets kon laten zien. Hij valt tegen ja, maar ik denk dat hij voor het eind van t seizoen nog wel in staat is om wat te laten zien
- Ik vraag me af of RAI wel naar Mclaren gaat, ik zie het nog wel gebeuren. Alonso stopt er iig mee, en Mclaren zal niet twee rookies willen, dus ze zullen iemand moeten strikken.
-Wehrlein staat toch nog onder contract/management van Toto?
Wehrlein gaat niet terug komen. (al helemaal niet bij FI)
Als Ocon doorschuift dan komt Russell in de FI te zitten.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

DaMarcus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:49:
Sato _/-\o_ O-)

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Je hebt minimaal 40 punten nodig voor een super licentie.

alleen Kazuki Nakajima kan deelnemen aan f1 als hij zou willen
https://www.racefans.net/...4-points-scoring-drivers/

[ Voor 71% gewijzigd door basvn op 03-07-2018 11:37 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:12:
[afbeelding]

[video]
Red Bull (Marko) says Marc Marquez would be good enough for F1
Zou wel weer goed zijn voor het aantal crashes per seizoen, als ik zie hoe hij mensen van de motor beukt in de MotoGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wie doet er mee *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bOGmHmU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/93DTQff.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:06
11 = Apex
12 = ICE
16 = TAG?
29 = Nut

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 03-07-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

spoiler:
6V = Power
6H = Pits
7 = Sidepod
10 = UK (you okay?)
11 = Apex
12 = ICE
13 = BP
15 = Wet
16H = TAG
16V = Stop
17 = Tread
20H = Speed
20V = Steward
22 = OPT (option tire)
27 = ES
28 = T Wing
29H = Nut
31 = Kerb
34 = Accident
35 = Haas
36 = Drag

dank @LoeWn @TommyGun @Aardappel @RobertMe @RonaldMcDonald

[ Voor 42% gewijzigd door iichel op 03-07-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:12:
Moet ie wel zijn inhaalmanouevres aanpassen. Zoals ie dat in MotoGP doet gaat het in de F1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:29:
[...]
Hangt veel te veel af van willekeur op die manier. En zo wordt het helemaal Mario kart.
Ik zie geen betere manier om spanning terug te brengen in de saaie races. Je moet het niet bij elke race doen natuurlijk. Maar random regen op Monaco is altijd leuk.
Edit: Random plofbanden lijkt me ook niet wenselijk i.v.m. veiligheid.
We hebben toch Halo? :+ En het kunnen ook banden zijn die heeeel snel slijten. Ook leuk.

Maar je nam het toch niet serieus ? :+ Het is volgens mij een leuke manier om voor een aantal races de spanning terug te brengen, want de races die leuk/spannend zijn, zijn voorlopig de races waar iets leuks gebeurt. Of waar iemand (van de koplopers) veel last heeft van bandenslijtage, halverwege de race regen komt, of iets anders onverwachts. Dan komen de sluipmoordenaars ineens om de hoek die altijd op hun kans wachten om toe te slaan.

Maar het gaat zo nooit gebeuren. Ze maken er eerder een eenheidsklasse van. Dat vind ik dan weer een horrorscenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De mercedes update review op motorsport.com:

https://www.motorsport.co...boldest-step-yet-1055382/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:12:
[...]

spoiler:
6V = Power?
11 = Apex
12 = ICE
16H = TAG
29H = Nut
spoiler:
35 = haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

spoiler:
31 = KERB ?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:33
[...]

spoiler:
6V = Power?
11 = Apex
12 = ICE
16H = TAG
29H = Nut
31 = Kerb
35 = Haas

dank @LoeWn @TommyGun @Aardappel
spoiler:
34, accident? matcht ook met de al gevonden kerb

Edit:
spoiler:
36: flag? rode vlag/doek voor een stier etc

Edit2:
spoiler:
17: tyres? bandenmuur en zo

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 03-07-2018 12:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Met al die spoilers geven jullie deze thread wel een beetje teveel downforce hoor... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

#F1GOTUNITED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

Harrie

NederVlaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

spoiler:
6V = Power?
11 = Apex
12 = ICE
15 = DRS
16H = TAG
17 = Tires
29H = Nut
31 = Kerb
34 = Accident
35 = Haas
36 = flag

dank @LoeWn @TommyGun @Aardappel @RobertMe
spoiler:
6H: Pits (sluit aan op power)
7: Sidepot (sluit aan op pits)
13: BP dan maar?

Edit:
@iichel hieronder, gok dat dan eerder mijn eerdere oplossing van 17 fout is (want daar sluit verder (nog) niks op aan).

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 03-07-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:08:
[...]

spoiler:
6H: Pits (sluit aan op power)
7: Sidepot (sluit aan op pits)
13: BP dan maar?
Sidepod past niet met de S van 17

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
@iichel Maak daar eens een apart topic voor :P :+
En plaats dan even ene update met woorden die passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:10:
[...]

Sidepod past niet met de S van 17
Hmm, of klopt sidepot toch niet:
spoiler:
9: headrest?

sloopt hem ook al

Edit:
Hmm, die klopt niet met power :(

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 03-07-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ham confirmed door Lauda?
https://www.f1today.net/n...den-in-2019-voor-mercedes

(weet naast de vermelding van ORF niet wat de originele bron is)

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2018 13:23 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YakuzA schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:22:
Ham confirmed door Lauda?
https://www.f1today.net/n...den-in-2019-voor-mercedes

(weet naast de vermelding van ORF niet wat de originele bron is)
Leuker vind ik de reactie van Marko :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij heeft gelijk en bedoelt zichzelf ook, tenminste, zo begreep ik het uit het interview dat hij gaf.

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

Reinier

\o/

[...]

spoiler:
6V = Power
6H = Pits
10 = UK (you okay?)
11 = Apex
12 = ICE
13 = BP
15 = DRS
16H = TAG
16V = Stop
17 = Tires
22 = OPT (option tire)
28 = T Wing
29H = Nut
31 = Kerb
34 = Accident
35 = Haas
36 = Flag

36 lijkt me Drag, dan Steward en ES erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SinergyX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Leuker vind ik de reactie van Marko :P
Daar moest ik ook om gniffelen idd :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:26:
[...]
Hij heeft gelijk en bedoelt zichzelf ook, tenminste, zo begreep ik het uit het interview dat hij gaf.
Idd. "all the drivers, all of us (zichzelf meenemend door handgebaar)"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhLYXstXkAEUcWH?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhLYJO8X4AEU2J8?format=jpg&name=large

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 03-07-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De topteams bulken van het geld, hun coureurs verdienen tussen de 20 en de 40 miljoen per jaar 8)7, terwijl ik de indruk heb dat de topteams nu veel langer met hun coureurs doen dan vroeger. De doorstroming - wat altijd al een heikel punt was in F1 - wordt daardoor nog verder belemmerd.
Het lijkt er toch op dat dat wel meevalt. Als je gaat kijken naar hoe lang de toppers (wdc's) mee doen in de F1 dan zie je dat 10 tot 15 jaar niet echt uitzonderlijk is. Vroeger deden er wel meer coureurs mee in een seizoen, soms wel 40 verschillende, wat dan wel voor een grotere doorstroming zorgt.

Sommige coureurs hebben blijkbaar de juiste eigenschappen om lang in de F1 nuttig / gewild te zijn.
Ervaring is altijd een dingetje wat nodig blijft als je wil ontwikkelen en staat per definitie doorstroming in de weg.

Maar van de andere kant, iedere sport heeft zijn helden nodig en het is goed als die de fans kunnen binden aan de sport voor langere tijd. Dat is hopelijk ook wat Max gaat doen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Die Shadow livery voor de McLaren eSports is wel tof hoor.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhLDscaXUAAncFH?format=jpg&name=medium
https://www.mclaren.com/f...eering-esports-programme/

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 03-07-2018 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
[...]

spoiler:
6V = Power
6H = Pits
7 = Sidepod
10 = UK (you okay?)
11 = Apex
12 = ICE
13 = BP
15 = Wet
16H = TAG
16V = Stop
17 = Tread
20 = Steward
22 = OPT (option tire)
27 = ES
28 = T Wing
29H = Nut
31 = Kerb
34 = Accident
35 = Haas
36 = Drag

spoiler:
20H = SPEED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

De verschillen tussen de teams zijn simpelweg nog veel te groot.

Zolang niet alle Mercedessen, Ferrari's en Red Bulls uitvallen heeft de rest geen schijn van kans op een overwinning. Sterker, zonder safety-cars zou het hele veld waarschijnlijk elke race door dit trio op een ronde worden gezet.

Oplossingen zijn lastig te vinden. Een budget-cap gaat denk ik niet werken. Een eerlijker verdeling van de start-en prijsgelden zou al wel helpen om een iets meer level playing field te creëren.

Wat dat betreft is die tabel van @Tommy The Cat misschien een leuk startpunt, een aparte competitie voor de 'b-spec' auto's.
De doorstroming van nieuwe mensen wordt ook belemmerd door de test restricties. Het is nu meer een gok om een nieuwe coureur in de auto te zetten.

Waar je vroeger een coureur makkelijk 10.000'en kilometers kon laten maken in een race auto en hem kon evalueren voordat je hem in de auto zet voor een echte race is dat tegenwoordig een stuk moeilijker.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
YakuzA schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:18:
[...]

De doorstroming van nieuwe mensen wordt ook belemmerd door de test restricties. Het is nu meer een gok om een nieuwe coureur in de auto te zetten.

Waar je vroeger een coureur makkelijk 10.000'en kilometers kon laten maken in een race auto en hem kon evalueren voordat je hem in de auto zet voor een echte race is dat tegenwoordig een stuk moeilijker.
En als je dat nu wel doet (STROLL) dan is dat nog geen garantie voor een goede rijder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ocon die Magnussen voorbij ging in Oostenrijk.
Beetje DRS, beetje slechte band LA bij Ocon?

https://streamable.com/soes0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

net de condities zitten doorlezen van die esport compo; rfactor/iracing vs forza (?) .... need4speed ontbreekt nog in deze :s wat een poppenkast vergelijking

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:27:
[...]

net de condities zitten doorlezen van die esport compo; rfactor/iracing vs forza (?) .... need4speed ontbreekt nog in deze :s wat een poppenkast vergelijking
Forza is misschien niet het sim niveau van rfactor of iracing, maar als je Forza afschrijft als een simpele arcade game dan doe je de game wel echt te kort.

Waarom er in vredesnaam een mobile game tussen moet zitten snap ik echter totaal niet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.telegraaf.nl/...-voor-paal-in-max-publiek

"Wie de Duitse presentator is, is niet bekend."

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:27:
[...]

Ze gebruiken Fifa voor 'e-eredivisie', dat is toch ook geen voetbal? Het gaat puur om welke game, welk platform kan je de beste competities op zetten, zeker met de laatste update zit dat bij Forza wel goed.

GT is ook niveau Forza simcade, maar daar hebben ze al jaren 24h lemans racers uit gehaald, GT Academy.

In ander nieuws zou dat impliceren dat dus Forza een nieuwe F1 wagen krijgt :D

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2018 14:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 12:57
Typisch gevalletje van makkelijk en snel een artikeltje scoren.Iedereen die maar een beetje F1 volgt weet dat dit Kai Ebel is. Als je dat niet weet, is circa 5 seconden googlen voldoende om een naam te vinden. Dat de hoofdredacteur dit uberhaupt accepteerd. :X

edit: aah, inmiddels is het "een bekend figuur in de F1" :')

[ Voor 6% gewijzigd door DJTimo op 03-07-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Haha, is inmiddels aangepast. Daarover gesproken, weet iemand wie deze mevrouw met haar grote blauwe microfoon is, in het zwarte jurkje, links naast Perez 8)

YouTube: F1 Paddock Pass: Post-Race At The 2018 Austrian Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SinergyX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Ze gebruiken Fifa voor 'e-eredivisie', dat is toch ook geen voetbal? Het gaat puur om welke game, welk platform kan je de beste competities op zetten, zeker met de laatste update zit dat bij Forza wel goed.

GT is ook niveau Forza simcade, maar daar hebben ze al jaren 24h lemans racers uit gehaald, GT Academy.

In ander nieuws zou dat impliceren dat dus Forza een nieuwe F1 wagen krijgt :D
kun je ook mariokart etc. opnemen; ook daar draait het om rijden van vloeiende lijnen :+

zeg niet dat forza geen goeie game is, maar qua sim-realisme niveau niet te vergelijken met iracing/rfactor. dus hoe mclaren dan een eerlijke vergelijking wil maken waarbij de winnaars van de diverse sims uiteindelijk tegen elkaar gaan ..... beats me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Los daarvan, wat is dat nou voor nieuws :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DJTimo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:58:
[...]
Typisch gevalletje van makkelijk en snel een artikeltje scoren.Iedereen die maar een beetje F1 volgt weet dat dit Kay Ebel is. Als je dat niet weet, is circa 5 seconden googlen voldoende om een naam te vinden. Dat de hoofdredacteur dit uberhaupt accepteerd. :X
Het is de Telegraaf, hebben die ooit moeite gedaan om iets te checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:00:
[...]

kun je ook mariokart etc. opnemen; ook daar draait het om rijden van vloeiende lijnen :+

zeg niet dat forza geen goeie game is, maar qua sim-realisme niveau niet te vergelijken met iracing/rfactor. dus hoe mclaren dan een eerlijke vergelijking wil maken waarbij de winnaars van de diverse sims uiteindelijk tegen elkaar gaan ..... beats me
Wat ik er van begrijp moet je in de latere rondes in alle games rijden, ze gaan dus juist niet de resultaten van de games vergelijken.

Tevens denk ik dat iracing en rfactor net zo relevant zijn voor een echte f1 simulator als mario kart

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Haha, is inmiddels aangepast. Daarover gesproken, weet iemand wie deze mevrouw met haar grote blauwe microfoon is, in het zwarte jurkje, links naast Perez 8)

YouTube: F1 Paddock Pass: Post-Race At The 2018 Austrian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eVJDrR3xq0krnQOZIkUywEp4/full.png
Lijkt microfoon van CmoreF1, (Mtv Finland) maar is toch andere zender. (Cmore heeft grote C op de blauwe dop staan.)

@RonaldMcDonald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLOdohEXvd3L1jqOUGOu31GV/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 03-07-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

my best guess; María de Villota - doet volgens mij wel eens wat voor spaans verslag

[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 03-07-2018 15:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:28:
my best guess; María de Villota - doet volgens mij wel eens wat voor spaans verslag
Dat zou heel opmerkelijk zijn...die is nl in 2013 overleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
nachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:24:
[...]

[afbeelding]
Lijkt microfoon van CmoreF1, (Mtv Finland) maar is toch andere zender. (Cmore heeft grote C op de blauwe dop staan.)

@RonaldMcDonald
[afbeelding]
Haha thanks rechercheur nachtnet. Heb de microfoon al gevonden, die is van http://www.bandnewsfm.com.br. Nou de interviewster nog :9

[ Voor 9% gewijzigd door RonaldMcDonald op 03-07-2018 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Lijkt adhv de officiele F1 broadcasterlijst iemand van (radio) BandNews FM.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uCWBCoG.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:28:
Dan ziet ze er nog goed uit voor een 5 jaar oud lijk :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1