![]() Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 10
|
[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 03-07-2018 10:01 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 10
|
[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 03-07-2018 10:01 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2018 08:07 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
De blistering trad vooral op bij de Soft, wat de hardste band aldaar was. Dat beloofd dus weinig goeds voor de Medium en Hard.Spotmatic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:07:
Die bandenkeuze... Het is heerlijk heet in Silverstone aankomende week en van het weekend. Zijn deze banden dan beter dan de banden van Oostenrijk? Aangezien Hard en Medium in Oostenrijk niet beschikbaar waren.
Als het veel warmer is dan verwacht, wat het dus is aankomend weekend dan ga je met de Hard Compound meer grip hebben dan verwacht. Hoe kouder het is hoe beter een zachtere band presteert. Maar aan de andere kant als de asfalt temperaturen ook weer boven de 45 graden zijn dan kan het nog best eens zijn dat ook die harde banden extreem slijten en dan heb je er dus als nog weinig aan.Spotmatic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:07:
Die bandenkeuze... Het is heerlijk heet in Silverstone aankomende week en van het weekend. Zijn deze banden dan beter dan de banden van Oostenrijk? Aangezien Hard en Medium in Oostenrijk niet beschikbaar waren.
HD4Life @ Full-HD
Heerlijk toch? FP3, Q en R op één setje.Jackson6 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:12:
Snap nog steeds niet waarom je op Silverstone niet gewoon US SS S kan pakken? Leuk hoor Pirelli maar op die Ice Blue kan je dan waarschijnlijk 2 GP's rijden.
Hoe bedoel je? Dat hij geen straffen krijgt voor bepaalde dingen omdat hij was uitgevallen?MAX3400 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:16:
For my info; er was toch in Oostenrijk al een "discussie" over het wel/niet vervangen van spullen in de RB's? Dat zou betekenen dat op Silverstone, indien vervanging, het voor Ricciardo beter uitpakt want uitgevallen de vorige race dus "bonus grid plaatsen"?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mee eens! Ik hoop een mooi gevecht tussen Hamilton en Vettel te zien.Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:22:
Ben erbij! Hopelijk een knaller van een afsluiter van dit drieluik!!
-
[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 03-07-2018 08:29 ]
Dat is toch niet erg? Is zijn thuisrace, zou vreemd zijn als er niks extra's om hem heen hangt. Max heeft er meer wat dat betreft, 2 thuisraces en dan tel ik Monaco niet eens mee.Edd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:25:
[...]
Ik ben alleen bang dat het een Hamilton-feestje zal worden. Die heeft altijd wel iets extra's tijdens de Britse GP's
Als het in 2011 al kon moet het nu dus zeker kunnen. Dit doordat de grip nu veel hoger is door de bredere banden, bredere auto, bredere vleugels, ....Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:27:
Oh en trouwens. Gisteren in het algemene F1 topic een DRS zone die doorgetrokken is tot en met Abbey en Farm. Mark Webber heeft in 2011 al eens een pole lap gezet met de DRS open in die bochten. Ballen van staal.
[video]
Maar Max heeft geen echte thuisrace (in Nederland) en de Monaco GP is thuisrace voor het halve coureurs veld..DJTimo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:29:
[...]
Dat is toch niet erg? Is zijn thuisrace, zou vreemd zijn als er niks extra's om hem heen hangt. Max heeft er meer wat dat betreft, 2 thuisraces en dan tel ik Monaco niet eens mee.
Niet mijn schuld. Topic is aangemaakt op 18 juni. Fia heeft pas op 1 juli de 3e drs zone bekend gemaakt.MAX3400 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:07:
Dat wordt een verlaat English breakfast zondag rond een uurtje of 3...
Plaatje klopt niet @DaniëlWW2 ? DRS ook in bocht 1 & 2 toch?
https://www.autosport.com...ne-adds-corners-challenge
Eens met Monaco...Oostenrijk is inmiddels ook zijn thuisraceGrimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:46:
[...]
Maar Max heeft geen echte thuisrace (in Nederland) en de Monaco GP is thuisrace voor het halve coureurs veld..
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Waar ligt het detectiepunt eigenlijk voor DRS-zone 3? Vlak voor bocht 16?
[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 03-07-2018 09:13 ]
"When you grow up your heart dies"
Dacht ergens te lezen dat het detectiepunt voor de derde DRS zone detectiepunt 2 is. Maar dat lijkt mij echt niet handig of eerlijk.sjaool schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:12:
[...]
Waar ligt het detectiepunt eigenlijk voor DRS-zone 3? Vlak voor bocht 16?
Hartley.MikeyMan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:16:
Ben zeer benieuwd wie hem het eerste in de hekken hangt met drs in bocht 1... Ik ga voor stroll or Grosjean...
Live your life to the Max 1.
Het is toch de 24H van zolder? Of zit ik ergens mee in de war? Die van Zolder is trouwens 11 augustus. Daar kon ik heen (uitgenodigd door een leverancier) inclusief toegang tot een boel festiviteiten, maar mijn broertje trouwt precies die dagMAX3400 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:20:
@Woudloper over 3 weken ook de 70e editie van de 24H van Spa trouwens. Vraag me af of daar ook nog extra feestjes zijn![]()
Hopen op hitte.monster944 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:23:
Ferrari: "We kunnen het lastig krijgen op Silverstone"
https://www.f1today.net/n...ig-krijgen-op-silverstone
Joster schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:29:
[...]
Het is toch de 24H van zolder? Of zit ik ergens mee in de war? Die van Zolder is trouwens 11 augustus. Daar kon ik heen (uitgenodigd door een leverancier) inclusief toegang tot een boel festiviteiten, maar mijn broertje trouwt precies die dag
Live your life to the Max 1.
Ahja, het zijn 2 totaal verschillende evenementenTommyGun schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:37:
[...]
![]()
https://www.blancpain-gt-...102/total-24-hours-of-spa
Als je écht motorgeluid wilt horen moet je naar de Blancpain series (of WEC), dus zeker een aanrader.
Sowieso qua sfeer en toegankelijkheid (en kosten...) erg interessant. Vaak interessanter dan F1
Belcar series ken ik niet zo goed TBH, maar zal vast leuk zijnJoster schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:38:
[...]
Ahja, het zijn 2 totaal verschillende evenementen
http://www.circuit-zolder.be/nl/events/24-hours-of-zolder
Hier word ik wel een beetje gelukkig vanmonster944 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:23:
Ferrari: "We kunnen het lastig krijgen op Silverstone"
https://www.f1today.net/n...ig-krijgen-op-silverstone
In de strijd om het kampioenschap leidt Sebastian Vettel inmiddels met één puntje voor Lewis Hamilton. Toch zijn teamorders voorlopig nog niet aan de orde, zo bleek in Oostenrijk. "We besloten Kimi te laten racen, want hij is een wereldkampioen. Ze hebben de hele race gestreden."
Ik zat ook te wachten op de swap, maar goed...Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:40:
[...]
Hier word ik wel een beetje gelukkig van
[...]
Ik hoop dat hij dit jaar meer vuurwerk en vlammen meebrengt danEdd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:25:
[...]
Mee eens! Ik hoop een mooi gevecht tussen Hamilton en Vettel te zien.
Ik ben alleen bang dat het een Hamilton-feestje zal worden. Die heeft altijd wel iets extra's tijdens de Britse GP's
Always look on the bright side of life.
Ik verwacht, Mercedes kennende, dat ze vanaf het moment dat bij BOT, en later HAM, uitviel er dag en nacht is gewerkt aan een oplossing. Dus die komen sterker terugClifdon schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:46:
[...]
Ik hoop dat hij dit jaar meer vuurwerk en vlammen meebrengt dan.
https://www.formula1.com/...cruel-austria--wolff.htmlAsked what Mercedes now have to do to recover, Wolff said: “Jump on the plane and go to England and be in the factory at 8am and get everybody together and analyse what went wrong. We need to try not to do it again and [work out] how to best avoid it and then get our mind back to Silverstone and race as good as we can then.”
[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 03-07-2018 09:52 ]
Want Vettel is geen wereldkampioenJasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:40:
[...]
Hier word ik wel een beetje gelukkig van
[...]
Jawel, die hebben ze toch ook laten racen.
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Al zijn er ook twee dingen waar Mercedes normaal gesproken niet zo lekker mee overweg kan: hoge bandendruk en -als de weersverwachting uitkomt- hoge temperaturen.Grimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:10:
Harde compound band, laatste GP met aangepaste bandendikte en ongekend hoge bandendruk gekozen door Pirelli:
https://www.reddit.com/r/..._british_gp_debut_of_the/
Wordt dus een flinke uitdaging om het Mercedes hier lastig te maken, ik zeg kom maar op! Zou een beste mentale tik voor Hamilton zijn als hij hier niet wint zondag..
Zeker wel. Maar het is fijn dat ze RAI nu eens niet als hulpmiddel voor een overwinning van VET gebruiken.
We kunnen nog een trede hoger. Nu pakt Max zijn eerste pole position en de win.FastFred schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:57:
Eerst 3e, toen 2e, en eergister gewonnen, wordt nu weer een DNF dus
Ok, ik ga al
Bandendruk juist niet, hoe hoger hoe beter voor Mercedes meestal. Temperatuur is onze enige hoop..P.K. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:56:
[...]
Al zijn er ook twee dingen waar Mercedes normaal gesproken niet zo lekker mee overweg kan: hoge bandendruk en -als de weersverwachting uitkomt- hoge temperaturen.
Maar op voorhand is Mercedes wel de favoriet hier idd.
Dan nog moet je één keer tijdens de race stoppen. Omruilen voor een ander gebruikt setje blauw?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Een racewin is leuk maar ik ben al tevreden als hij na dit weekend P4 in het WDC wordt en dus het stokje van Daniel overneemt. Als alles meezit dan is P3 zelf ook nog wel mogelijk.Tommy The Cat schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:01:
[...]
We kunnen nog een trede hoger. Nu pakt Max zijn eerste pole position en de win.
En de race daarna pakt Max plek 1, 2, én 3?Tommy The Cat schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:01:
[...]
We kunnen nog een trede hoger. Nu pakt Max zijn eerste pole position en de win.
Was lichtjes sarcastisch. Er moet inderdaad wel aan het bandenregelement worden voldaan door tijdens een race op minimaal 2 verschillende compounds te rijden.Stoney3K schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Dan nog moet je één keer tijdens de race stoppen. Omruilen voor een ander gebruikt setje blauw?
Als RAI en RIC buiten de punten vallen en Max P3 of hoger pakt en BOT P4 of lager. Dan staat VER op P3 in het WDCSpotmatic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:04:
[...]
Een racewin is leuk maar ik ben al tevreden als hij na dit weekend P4 in het WDC wordt en dus het stokje van Daniel overneemt. Als alles meezit dan is P3 zelf ook nog wel mogelijk.
Als de Mercedessen weer zo onbetrouwbaar zijn dan heb je daar nog eens kans op ook.Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Als RAI en RIC buiten de punten vallen en Max P3 of hoger pakt en BOT P4 of lager. Dan staat VER op P3 in het WDC
Verstappen moet gewoon winnen en Raikonnen mag dan niet 2e worden, dan staat hij derdeJasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Als RAI en RIC buiten de punten vallen en Max P3 of hoger pakt en BOT P4 of lager. Dan staat VER op P3 in het WDC
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat geeft maar aan hoe snel het dubbeltje de andere kant op kan vallen. Nog maar drie races geleden gaf niemand Max nog veel kans. Maar als hij het nu slim aanpakt (en uit de -mechanische en racetechnische- problemen weet te blijven) dan kan hij een finke stap maken in het WDC.Jasphur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:06:
[...]
hij was al 3e, 4e en 5e in Mexico 2016
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
|
3 GPs geleden was Monaco, dàt was een RB circuit. Silverstone is redelijk hoog qua DF net als de Red Bull ring, maar ook motorvermogen speelt er een rol. Ik verwacht Mercedes, Ferrari, Red Bull en dan de rest, in die volgorde.StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:11:
Denk wel dat Silverstone een beter passend circuit is voor RB dan de laatste 3. Toch?
Dan moet een podium in ieder geval wel mogelijk zijn.
Laatste 3: Oostenrijk, Frankrijk, Canadaiichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:13:
[...]
3 GPs geleden was Monaco, dàt was een RB circuit. Silverstone is redelijk hoog qua DF net als de Red Bull ring, maar ook motorvermogen speelt er een rol. Ik verwacht Mercedes, Ferrari, Red Bull en dan de rest, in die volgorde.
Ja in principe kun je dat doen. Kost je alleen heel veel tijd per ronde. Op een droge baan zijn nat-weer-banden niet vooruit te branden. Bovendien zijn ze dan in een paar rondes oververhit.Stoney3K schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:13:
Dus ook tijdens droge omstandigheden mag je er gewoon voor kiezen om te gaan racen op full wets? Alleen tijdens de vrije trainingen mag het niet?
Even afgezien van de mechanische problemen vorige race, Mercedes zat er ook met strategie naast.Spotmatic schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:14:
RBR was in 2017 4e en 5e, met een achterstand van 52 seconden op winnaar Hamilton. Ik hoop dat het verschil dit keer minder is... Leuk voor HAM als hij wint, maar we moeten toegeven dat hij allesbehalve in een positieve flow zit. Mercedes doet het tot nu toe bij lange na niet zo goed als in het vorige seizoen...
Ik beweer ook niet dat het strategisch een handige keuze is. Ben er alleen verbaasd over dat dat wel magnachtnet schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:18:
[...]
Ja in principe kun je dat doen. Kost je alleen heel veel tijd per ronde. Op een droge baan zijn nat-weer-banden niet vooruit te branden. Bovendien zijn ze dan in een paar rondes oververhit.
* iichel gaat koffie halen.StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:17:
[...]
Laatste 3: Oostenrijk, Frankrijk, Canada.
Ik vind de Ferrari's en RBR's sowieso altijd al aan elkaar gematched.iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:19:
[...]
* iichel gaat koffie halen.
De Ferraris en de Red Bulls zaten iig dicht bij elkaar.
Je zit dan alleen wel met de FIA die jouw actie dan mogelijk als hinderlijk/gevaarlijk ziet en een zwarte vlag gaat uithangen.Stoney3K schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:19:
[...]
Ik beweer ook niet dat het strategisch een handige keuze is. Ben er alleen verbaasd over dat dat wel mag
VER gaat wheel to wheel met iedereen die bij 'm in de buurt komtStoney3K schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:20:
[...]
Ik vind de Ferrari's en RBR's sowieso altijd al aan elkaar gematched.
VER en RAI is ook langzaam een beetje een persoonlijke vete aan het worden volgens mij
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2018 10:22 ]
RAI doet dat ook, al misschien wat minder dan hij in zijn prime deed. Daarom is het tussen VER en RAI altijd een beetje spannend, omadt ze er beide voor gaan en elkaar geen ruimte geven.iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:21:
[...]
VER gaat wheel to wheel met iedereen die bij 'm in de buurt komt
We gaan het zien. Who wants to play bumper cars?ThomasG schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:23:
[...]
RAI doet dat ook, al misschien wat minder dan hij in zijn prime deed. Daarom is het tussen VER en RAI altijd een beetje spannend, omadt ze er beide voor gaan en elkaar geen ruimte geven.
Als we daarna een potje pingpong doen.iichel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:25:
[...]
We gaan het zien. Who wants to play bumper cars?
Ter aanvulling dan maar een volledig lijstjeRobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:08:
[...]
Verstappen moet gewoon winnen en Raikonnen mag dan niet 2e worden, dan staat hij derde
Waiting on the world to change
nachtbetpinda powerrr schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:33:
GP van Engeland, dus maar gelijk gaan gokken? Wat hoop gespeculeer hier![]()
"This topic is sponsored by Unibet"
When the FUN stops, STOP!pinda powerrr schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:33:
GP van Engeland, dus maar gelijk gaan gokken? Wat hoop gespeculeer hier![]()
"This topic is sponsored by Unibet"
Nu Hoop ik dat Renault voor de grap bij een VT een hengel met chocola aan z'n auto vastmaaktGrimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:32:
De Hulk is in ieder geval fit voor de laatste race van de triple header...![]()
https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/828431152461574144
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Daarom plan ik geen verjaardagen/feestjes op zondag, met als excuus dat de kinderen de dag erna weer naar school moetenkoli-man schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:53:
Boh, hopelijk kan ik de race nu wel weer eens kijken, maar iedereen meent zo even voor de zomervakantie nog even alles te moeten regelen en gezellige evenementen te houden. Kan wat mij betreft ook na de zomervakantie.
Kunnen ze bij McL nog een voorbeeld aan nemenGrimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:32:
Ach heel moe is ie in Oostenrijk niet geworden dus wat extra beweging kan vast geen kwaadGrimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:32:
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
FTFYSnowhite0901 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:45:
Bem benieuwd of rb een voordeel heeft met de drs in de bocht omdat ze toch altijd al met weinig veel df rijden.
[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 03-07-2018 10:46 ]
Mark Webbah zette 'm al op pole in 2011 oid met DRS open in de 1e bocht (Abbey)Snowhite0901 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:45:
Bem benieuwd of rb een voordeel heeft met de drs in de bocht omdat ze toch altijd al met weinig df rijden.
Ok ik bedoelde: ze rijden juist met weinig vleugel om de Renault te compenseren.demo31051987 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:46:
[...]
FTFY
Ben inderdaad wel benieuwd of RBR sneller door de combinatie heen kan dan bijvoorbeeld Ferrari of Mercedes.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat kan een stuk efficienter qua looptechniekGrimmie187 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:32:
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Lijkt me ook logisch natuurlijk, je wilt de teams zelf laten bepalen wanneer ze overstappen op regenbanden, je wilt niet vanuit de wedstrijleiding bepalen wanneer dat moet/mag gebeuren. Het zal ten slotte niet de eerste keer zijn dat een race gewonnen wordt doordat iemand als eerste of juist niet overstapt op regenbanden.Stoney3K schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:13:
Dus ook tijdens droge omstandigheden mag je er gewoon voor kiezen om te gaan racen op full wets? Alleen tijdens de vrije trainingen mag het niet?
[removed]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq