Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 10 - GP van Groot Brittannië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 72.922 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het Winners and Losers overzicht van Formula1.com is ook weer binnen. Is altijd bijzonder wie er op deze lijst komen. Enkele usual suspects, maar soms ook weer coureurs waarvan ik het niet zou verwachten.

Bij GP Update hebben ze altijd een afgeleide variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:34
quote:
Rainbow_Dash schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:18:
altijd weer heerlijk onduidelijk met die track limits, leg er gewoon stevige broodjes op, over track limit = auto stuk. Stuk duidelijker.
Nee, liever niet. We willen aktie op de baan zien, en dat gaan we een stuk minder zien als elk foutje direct wordt afgestraft met een auto die stuk is. Zie de Monaco optocht. Juist de wetenschap dat als een actie niet lukt, de gevolgen beperkt zullen zijn maakt dat coureurs eerder voor een actie zullen kiezen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:48
quote:
Mugwump schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:30:
[...]

Mazzel in de zin dat een stop op het juiste moment onder de SC gewoon een stuk goedkoper is dan wanneer iedereen vol gas doorstampt. Niet stoppen was wellicht voordeliger geweest, maar volgens Max zelf ging dat nooit lukken.
De vlieger van goedkope stop was opgegaan bij een VSC (waar de afstand tussen voor en achterligger min of meer gelijk blijft). Met een SC wordt het hele veld in elkaar geschoven, dus je kunt wel minder tijd kwijt zijn aan je stop, maar je hebt er niets aan als je daarna toch weer achter elkaar rijdt. Bovendien was het al duidelijk dat de RBRs de pace van de Ferrari's en Mercedessen niet kon volgen, dus het was zeker niet in het voordeel van Max. Hoewel koffiedik kijken, zou ik zeggen dat de SC Max zijn P3 gekost heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:12
quote:
maussert schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:32:
[...]

De vlieger van goedkope stop was opgegaan bij een VSC (waar de afstand tussen voor en achterligger min of meer gelijk blijft). Met een SC wordt het hele veld in elkaar geschoven, dus je kunt wel minder tijd kwijt zijn aan je stop, maar je hebt er niets aan als je daarna toch weer achter elkaar rijdt. Bovendien was het al duidelijk dat de RBRs de pace van de Ferrari's en Mercedessen niet kon volgen, dus het was zeker niet in het voordeel van Max. Hoewel koffiedik kijken, zou ik zeggen dat de SC Max zijn P3 gekost heeft.
Ik denk toch dat de meeste voornamelijk de brake by wire failure / niet kunnen schakelen het ergste vonden, en niet de SC :+

Persoonlijk had ik aan het begin van de race niet veel meer als P5 verwacht (omdat ze dus zoveel langzamer waren). Dat hij een hele tijd op P3 heeft gereden was dus zeker leuk, maar zelfs na de SC was de P5 bij wijze van nog het beste wat hij kon doen (RBR zelf zal voor de race ook niet meer als P5 verwacht hebben tenzij er iets geks gebeurde, wat dus zo was met de HAM + RAI clash). Dat hij dan die twee plekjes terug valt is jammer, maar het uitvallen is natuurlijk wel een "ramp". Overigens had ik hem zonder uitvalbeurt wel nog voor BOT zien eindigen. Gezien zijn actie op RAI (buitenom lowfield) denk ik dat hij zeker ook BOT nog had kunnen pakken nadat die terugviel. Waar RIC een beetje als een mak lammetje achter BOT bleef rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:44

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
[...]

iig de kans op P3 inderdaad. Naar binnen gaan voor Softs en er het beste van hopen was ook het enige wat RBR kon doen in de SC situatie.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
quote:
[...]

Ik denk dat je er dan wel aan voorbij gaat dat RIC een undercut te pakken had en voor Max was gekomen bij een normale stop. Mijn opmerking over 'voordeel' gaat dan ook vooral om de situatie ten opzichte van RIC. BOT en RAI waren sowieso wel voor hem gekomen in mijn ogen, daar deed die SC niets aan af. Voor RAI zou ik eerder zeggen dat het omgekeerd was. Wellicht dat Hamilton nog geprofiteerd heeft van de SC, maar dan had het 'netto' weinig uitgemaakt qua positie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-05 15:51
er heeft eerder in dit topic een onboard van Max gestaan waarin je de minuut tot aan de spin in beeld heb. Daar binnen valt het 'stofwolk' moment.
quote:
pro_6or schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:47:
[...]

we hadden het hier over die stofwolk die alleen heel in de verte zichtbaar was (en verder niet meer is uitgezonden met eenn beter camera standpunt) toen max in gevecht met kimi was. Er werd geopperd dat Max daar zelf schade zou kunnen hebben veroorzaakt (door buiten de baan te gaan) maar zelfs dat weten we niet eens zeker (of hij wel buiten de baan is geweest) was mijn punt, een stofwolk kreeg je gisteren namelijk ook al als je iets buiten de racelijn ging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maussert
quote:
Mugwump schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je er dan wel aan voorbij gaat dat RIC een undercut te pakken had en voor Max was gekomen bij een normale stop. Mijn opmerking over 'voordeel' gaat dan ook vooral om de situatie ten opzichte van RIC. BOT en RAI waren sowieso wel voor hem gekomen in mijn ogen, daar deed die SC niets aan af. Voor RAI zou ik eerder zeggen dat het omgekeerd was. Wellicht dat Hamilton nog geprofiteerd heeft van de SC, maar dan had het 'netto' weinig uitgemaakt qua positie.
Een undercut als Max nog naar binnen was gegaan, maar dat kon RIC niet weten toen hij naar binnen ging. Maar ik geloof niet dat Max nog naar binnen was gegaan in de laatste 10 ronden als de SC niet was gekomen. RAI stond ook op oudere banden, dus ik denk dat ie dat gevecht om het podium nog wel aan had willen gaan.

BOT reed sowieso al voor Max voordat de SC kwam.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Een dag later kan ik dit iets meer waarderen. Dit zie je niet vaak, al helemaal niet aan het einde van een race. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:27

TrekDr0p

Lazy arze

maar man man man wat een snelheids verschil.
HUL in 11 rondjes op bijna 29s gereden... :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
quote:
maussert schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:57:
[...]

Een undercut als Max nog naar binnen was gegaan, maar dat kon RIC niet weten toen hij naar binnen ging. Maar ik geloof niet dat Max nog naar binnen was gegaan in de laatste 10 ronden als de SC niet was gekomen. RAI stond ook op oudere banden, dus ik denk dat ie dat gevecht om het podium nog wel aan had willen gaan.

BOT reed sowieso al voor Max voordat de SC kwam.
Maar Max gaf nu juist zelf in een interview aan dat hij een éénstopper niet had gered. Dat verzin ik niet zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:29
quote:
TrekDr0p schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:03:
Wel een eenstopper, dus dat mag je niet gelemaal vergelijken he.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:17
quote:
Reden bij Renaults niet op de super uber mega hard banden? Dan kan het snelheids verschil met een Medium of Soft wellicht wel groter zijn. Niet dat het iets af doet aan de brakker Renault motor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:15
quote:
sinasappel schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Reden bij Renaults niet op de super uber mega hard banden? Dan kan het snelheidsvershcil met een Medium of Soft wellicht wel groter zijn. Niet dat het iets af doet aan de brakker Renault motor.
Renault startte op medium en reed 'm uit of hard.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:27

TrekDr0p

Lazy arze

quote:
sinasappel schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Reden bij Renaults niet op de super uber mega hard banden? Dan kan het snelheids verschil met een Medium of Soft wellicht wel groter zijn. Niet dat het iets af doet aan de brakker Renault motor.
Klopt ze reden op hard, maar ook als enige Ocon en Alonso erachter niet.
Dus het verschil met een Mercedes motor team is ook gewoon 30 seconde in 11 rondjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Woudloper schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:51:
Het Winners and Losers overzicht van Formula1.com is ook weer binnen. Is altijd bijzonder wie er op deze lijst komen. Enkele usual suspects, maar soms ook weer coureurs waarvan ik het niet zou verwachten.

Wel aparte tekst bij Max
quote:
All weekend at Silverstone, he appeared to be the stronger Red Bull driver.

He benefited from the Hamilton-Raikkonen collision to run third at the start, but said he encountered a brake-by-wire issue on the opening lap, which remedied itself before reoccurring and leading to a spin.
Hij leek niet alleen de sterkere RB rijder, dat was ie gewoon.

Het brake by wire issue is toch ook gewoon door het team bevestigd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
quote:
In hoeverre zou dit nog beïnvloed zijn door het feit dat er geen eer te behalen was voor Renault? Natuurlijk is het een "GP2 engine" en hebben ze niet de beste auto. Maar volgens mij heeft BOT/VET/... ook aangegeven dat ze op het eind kwalificatieronden aan het rijden waren. Aangezien Hulkenberg toch kansloos was om nog iets te doen (zelfs de RBR waren veel sneller) zal hij dus ook niet zo op het scherpst van de snede gaan rijden. En even snel kijkende naar die video wat DaniëlWW2 hierboven poste rijdt Hulkenberg netjes 1,5 seconde voor op Ocon. Ook al zou Hulkenberg nog veel harder kunnen rijden, dan nog had het geen nut. Dan kan hij beter de motor een standje "terug zetten" in de hoop dat er een Renault eens niet ploft (:+) dan ook maar in de roemruchte kwalificatiestand erachteraan te gaan.

Ja, ik heb bovenstaande opmerkingen over banden ook gelezen, maar dat er voor Hulkenberg niks te behalen viel zal ook zeker hebben meegespeeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maussert
quote:
Mugwump schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Maar Max gaf nu juist zelf in een interview aan dat hij een éénstopper niet had gered. Dat verzin ik niet zelf.
Oke, dat interview heb ik niet gezien. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:01
Het snelheidsverschil tussen Ferrari, Mercedes (Red Bull) en de rest van het veld was de hele race al te zien. Deze was voor mijn gevoel groter dan de afgelopen races.

Echter, pas na de laatste safety car toen de Ferrari en Mercedes coureur er écht even voor ging zitten was het verschil met de rest van het veld echt bizar. Maar eerlijk is eerlijk, dat is wel hoe we het willen zien (allen dan graag met 20 auto's die hetzelfde tempo kunnen rijden :))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:26

pro_6or

amateur_60r

quote:
Exocet schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Wel aparte tekst bij Max

[...]

Blijkbaar een Ric fan die dit stukje mocht schrijven. Al hoeft deze bewoording in het engels niet eens per se te betekenen dat je dat in twijfel trekt, alleen dat omdat Max niet finished hij iig in de race (waar de putnen wordne uitgedeeld) niet voor Ric eindigde.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

quote:
Wel aparte tekst bij Max

Dat vond ik ook vrij bijzonder bij de opmerkingen vanuit Formula1.com. Benieuwd wie daar de teksten schrijft en de regie over voert. Verstappen is de laatste 4 races gewoon sterker dan Ricciardo. Dat zie je over het algemeen ook. Hij zal ook wel weer uit die andere lijst verdwijnen waar hij na Oostenrijk op één stond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

quote:
B-Real schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:29:
Het snelheidsverschil tussen Ferrari, Mercedes (Red Bull) en de rest van het veld was de hele race al te zien. Deze was voor mijn gevoel groter dan de afgelopen races.

Echter, pas na de laatste safety car toen de Ferrari en Mercedes coureur er écht even voor ging zitten was het verschil met de rest van het veld echt bizar. Maar eerlijk is eerlijk, dat is wel hoe we het willen zien (allen dan graag met 20 auto's die hetzelfde tempo kunnen rijden :))
dat komt omdat na de 2e SC situatie we in totaal zo'n beetje 10 ronden heel rustig hebben gereden, daarna jaagde de 4 toppers elkaar op en hadden ze dus ook genoeg brandstof om de krachtige Ferr en Merc units op vol vermogen te laten draaien zonder verder nog je om de fuel te hoeven bekommeren (fuel kostte Bottas in Canada al bijna zijn plek tov Max). Dit is dan het resultaat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
quote:
pro_6or schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:31:
[...]

dat komt omdat na de 2e SC situatie we in totaal zo'n beetje 10 ronden heel rustig hebben gereden, daarna jaagde de 4 toppers elkaar op en hadden ze dus ook genoeg brandstof om de krachtige Ferr en Merc units op vol vermogen te laten draaien zonder verder nog je om de fuel te hoeven bekommeren (fuel kostte Bottas in Canada al bijna zijn plek tov Max). Dit is dan het resultaat.
Dat snap ik, maar dat was voor de rest van de teams niet anders natuurlijk. Daar zat iedereen ineens ook dicht bij elkaar na de SC, ook genoeg coureurs met relatieve nieuwe banden en ze kwamen absoluut niet in de buurt van het tempo van Ferrari en Mercedes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
B-Real schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Dat snap ik, maar dat was voor de rest van de teams niet anders natuurlijk. Daar zat iedereen ineens ook dicht bij elkaar na de SC, ook genoeg coureurs met relatieve nieuwe banden en ze kwamen absoluut niet in de buurt van het tempo van Ferrari en Mercedes
Maar wat is het nut om proberen in de buurt te komen? De top 3 teams reden de hele race al buiten bereik. Na de SC restart liepen ze weer uit, waarom moet je als Hulkenberg (die dan de leider was) ineens op de limiet gaan rijden om de top 6 proberen bij te houden, wat je toch niet gaat lukken? Dan is het gewoon extra risico op een foutje en dus plaatsverlies (of een crash), en extra slijtage op de onderdelen (motor & versnellingsbak die nog races mee moeten gaan). Het is dus ook compleet nutteloos om dan wel op de limiet te rijden.

Zo'n zelfde race was er een heeeele tijd terug ook van Verstappen. Ik meen Australië 2017. Daar kwam die toen ook met bijna 1 minuut achterstand op de top binnen, waarna hij ook aangaf een beetje gecruised te hebben omdat de Mercedessen & Ferraris ver buiten bereik reden en het middenveld achter hem.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13-05 10:14
quote:
Woudloper schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Dat vond ik ook vrij bijzonder bij de opmerkingen vanuit Formula1.com. Benieuwd wie daar de teksten schrijft en de regie over voert. Verstappen is de laatste 4 races gewoon sterker dan Ricciardo. Dat zie je over het algemeen ook. Hij zal ook wel weer uit die andere lijst verdwijnen waar hij na Oostenrijk op één stond.
In deze context betekent "appeared" gewoon "bleek" hoor. Dus niks mis of biased met de Engelse tekst.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

quote:
Woudloper schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:51:
Deze versie is inmiddels ook binnen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Stefie2010 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:48:
[...]
In deze context betekent "appeared" gewoon "bleek" hoor. Dus niks mis of biased met de Engelse tekst.
Idd. Anders zou "seemed" gebruikt zijn verwacht ik. Maar boeien, de uitslag wordt er niet anders door en hoewel Verstappen het einde niet haalde reed ie toch een sterke race gezien zijn issues.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
quote:
RobertMe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:37:
[...]

Maar wat is het nut om proberen in de buurt te komen? De top 3 teams reden de hele race al buiten bereik. Na de SC restart liepen ze weer uit, waarom moet je als Hulkenberg (die dan de leider was) ineens op de limiet gaan rijden om de top 6 proberen bij te houden, wat je toch niet gaat lukken? Dan is het gewoon extra risico op een foutje en dus plaatsverlies (of een crash), en extra slijtage op de onderdelen (motor & versnellingsbak die nog races mee moeten gaan). Het is dus ook compleet nutteloos om dan wel op de limiet te rijden.

Zo'n zelfde race was er een heeeele tijd terug ook van Verstappen. Ik meen Australië 2017. Daar kwam die toen ook met bijna 1 minuut achterstand op de top binnen, waarna hij ook aangaf een beetje gecruised te hebben omdat de Mercedessen & Ferraris ver buiten bereik reden en het middenveld achter hem.
Dat is niet helemaal mijn punt. Als we het veld even grofweg opdelen in twee delen. De top 3 en vanaf Hulkenberg naar achteren.

De top 3 gaat er flink voor zitten om elkaar aan te vallen en legt een bijzonder hoog tempo op de klokken. Red Bull haakt al iets sneller af omdat ze idd weten dat ze Ferrari en Mercedes niet bij kunnen houden.

Het tweede deel van het veld probeert ook plaatsen goed te maken wat veelal (hoeft niet per definitie!) ook het tempo omhoog gaat. Dus laten we zeggen dat de top 2 op 100% van hun tempo rijdt, Red Bull op 90% en van Hulkenberg naar achteren op 95% om nog even die laatste plaatsen goed te maken (of juist te verdedigen) en een paar puntjes extra te sprokkelen.

Als je dan weet dat Ferrari en Mercedes op 100% rijdt en de overige teams op (stel) 90 á 95% dan is het toch bizar dat ze het veld in de laatste 12 rondjes nog "even" op een halve minuut achterstand rijden?

Ik vond het in elk geval indrukwekkend om te zien hoe die Ferrari's en Mercedessen er vandoor gingen na de laatste SC periode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

quote:
B-Real schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Dat is niet helemaal mijn punt. Als we het veld even grofweg opdelen in twee delen. De top 3 en vanaf Hulkenberg naar achteren.

De top 3 gaat er flink voor zitten om elkaar aan te vallen en legt een bijzonder hoog tempo op de klokken. Red Bull haakt al iets sneller af omdat ze idd weten dat ze Ferrari en Mercedes niet bij kunnen houden.

Het tweede deel van het veld probeert ook plaatsen goed te maken wat veelal (hoeft niet per definitie!) ook het tempo omhoog gaat. Dus laten we zeggen dat de top 2 op 100% van hun tempo rijdt, Red Bull op 90% en van Hulkenberg naar achteren op 95% om nog even die laatste plaatsen goed te maken (of juist te verdedigen) en een paar puntjes extra te sprokkelen.

Als je dan weet dat Ferrari en Mercedes op 100% rijdt en de overige teams op (stel) 90 á 95% dan is het toch bizar dat ze het veld in de laatste 12 rondjes nog "even" op een halve minuut achterstand rijden?

Ik vond het in elk geval indrukwekkend om te zien hoe die Ferrari's en Mercedessen er vandoor gingen na de laatste SC periode.
De Ferrari's en Red Bulls reden op het laatst nog met vrij jonge softs. Mercedessen met wat oudere mediums.
Hulkenberg nog op hard volgens mij...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Mevrouw Raikonen doet ook nog een duit in het zakje wrijft het er nog eens lekker in.
'If you cry like a girl when you lose, do ballet' :9

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-05 22:24
quote:
Woudloper schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Dat vond ik ook vrij bijzonder bij de opmerkingen vanuit Formula1.com. Benieuwd wie daar de teksten schrijft en de regie over voert.
Je kunt natuurlijk ook gewoon niet een tekst uit elkaar trekken, analyseren op welke 298 manieren een tekst mogelijk uitgelegd zou kunnen worden (inclusief de uitleg gebaseerd op je eigen gebrekkige Engels) en vervolgens gaan zeuren over de uitleg die je niet aanstaat. Of juist door blijven gaan over iets wat je wel wilt lezen in zo'n tekst.

Man man man zeg. De manier waarop sommigen in deze topics zaken kunnen over analyseren is vrij vermoeiend. :F

Arrne wijzigde deze reactie 09-07-2018 16:22 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:50
quote:
Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:58:
Heeft iemand het onboard beeld van de Williams die ineens een Force India voor zich langs ziet glijden?
https://gfycat.com/KaleidoscopicFatAsiaticmouflon

Acties:
  • +7Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:50

Hier de VER-RAI battle onboard vanaf de RBR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

quote:
B-Real schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:14:
[...]

DAT is nu precies het verschil in motorvermogen (gecombineerd met een top chassis) en eens een keer niet de restrictie hebben van brandstofverbuik limieten. De Renault (in top chassis van RBR) kan gewoon niet deze vermogens leveren, zelfs als ze benzine genoeg hebben, de Ferr en Merc wel. Wat je hier zag was gewoon een demonstratie daarvan. Normaal kan dit niet omdat de brandstoflimieten betekenen dat Merc en Ferr dan zonder benzine zouden komen te staan, dus zijn ze gedwongen om vaak op laten we zeggen 95% te rijden. RBR vast ook wel maar als ze beide op 95% rijden is het verschil minder groot (omdat RBR dan minder inlevert (omdat ze al minder PK hebben)).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arrne
quote:
pro_6or schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:36:
[...]

DAT is nu precies het verschil in motorvermogen (gecombineerd met een top chassis) en eens een keer niet de restrictie hebben van brandstofverbuik limieten. De Renault (in top chassis van RBR) kan gewoon niet deze vermogens leveren, zelfs als ze benzine genoeg hebben, de Ferr en Merc wel. Wat je hier zag was gewoon een demonstratie daarvan. Normaal kan dit niet omdat de brandstoflimieten betekenen dat Merc en Ferr dan zonder benzine zouden komen te staan, dus zijn ze gedwongen om vaak op laten we zeggen 95% te rijden. RBR vast ook wel maar als ze beide op 95% rijden is het verschil minder groot (omdat RBR dan minder inlevert (omdat ze al minder PK hebben)).
Heb jij toegang tot de data met betrekking tot brandstofverbruik/efficiëntie van alle F1 motoren die anderen niet hebben? Anders is dit niets meer dan een slag in de ruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

quote:
Arrne schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:51:
[...]

Heb jij toegang tot de data met betrekking tot brandstofverbruik/efficiëntie van alle F1 motoren die anderen niet hebben? Anders is dit niets meer dan een slag in de ruimte.
Stel dat de GPS data die vaak aan het einde van het seizoen in het nieuws komen kloppen en dat het 40/50 PK verschil is in vermogen tussen de Merc en Ferr PUs (in race settings, niet in qualy settings waar dat dan zelfs 70/80pk zou zijn) enerzijds en de Renault anderzijds dan zou het gesignaleerde hier precies mee stroken.

Waarom vraag je trouwens of ik toegang zou hebben tot gegevens waarvan je zelf dondersgoed weet dat helemaal niemand (buiten de teams ze heeft)? We bediscussieren hier wat we denken dat er gebeurt zou kunnen zijn.

pro_6or wijzigde deze reactie 09-07-2018 17:32 (14%)

een treffende spreuk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:03

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Arrne schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:51:
[...]

Het klinkt als een vrij zekere aanname. Door de 2 SC situaties heeft iedereen zoveel brandstof gespaard tov de vooraf berekende benodigde hoeveelheid dat niemand na de SC brandstof hoefde te sparen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +12Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Excuses als deze al voorbij is gekomen...

Maar Alonso heeft hier echt n punt. Wat is die Magnussen toch vaak een ongelofelijke eikel op de baan, niet te geloven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
YakuzA schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Het klinkt als een vrij zekere aanname. Door de 2 SC situaties heeft iedereen zoveel brandstof gespaard tov de vooraf berekende benodigde hoeveelheid dat niemand na de SC brandstof hoefde te sparen.
Klopt.
Maar als je er niks mee gaat winnen door vol gas achter de top aan te gaan, kan je beter motor, versnellingsbak etc sparen door te cruisen. Kan ook nog een rol spelen.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
quote:
kevlar01 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:23:
[video]

Maar Alonso heeft hier echt n punt. Wat is die Magnussen toch vaak een ongelofelijke eikel op de baan, niet te geloven.
Hoolkaberg was right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De bevrijding als je hem dan uiteindelijk inhaalt, is dan wel groter :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
Deze dan ook nog maar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
[...]

Wel aparte tekst bij Max

[...]

Je vertaalt het gewoon fout. "Appeared to be" betekent "Bleek te zijn", oftewel: niemand doet hier negatief richting Verstappen, ze geven gewoon aan dat hij blijkbaar de betere coureur was in FP1-3 en Q. In de race eigenlijk ook, omdat hij RAI wel achter zich kon houden, waar RIC dat niet voor elkaar kreeg aan het begin van de race. Maar uiteindelijk tellen alleen de punten en heeft RIC gewoon minder pech gehad.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
FOM blijft video's uploaden :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:43
quote:
kevlar01 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:23:
[video]

Dat is van het officiële kanaal toch? Op zich ook al een statement.

Nu nog een fatsoenlijke straf. Die kerel is levensgevaarlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
alexbl69 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:23:
[...]

Ja, ik heb Baku nog vers in het geheugen zitten. Volgens mij reed hij Gasly daar bijna de betonmuur in met z'n idiote rijstijl. WTF man! Ik snap niet hoe VER voor kleine incidentjes gestraft is, terwijl dit blijkbaar maar door mag gaan :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:25:
[...]

Ja, ik heb Baku nog vers in het geheugen zitten. Volgens mij reed hij Gasly daar bijna de betonmuur in met z'n idiote rijstijl. WTF man! Ik snap niet hoe VER voor kleine incidentjes gestraft is, terwijl dit blijkbaar maar door mag gaan :X
Gasly dan, ook overbodig.
Laat ze nog enigsinds racen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

quote:
pjottum schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:31:
[...]

Klopt.
Maar als je er niks mee gaat winnen door vol gas achter de top aan te gaan, kan je beter motor, versnellingsbak etc sparen door te cruisen. Kan ook nog een rol spelen.
Ook dat is een optie, maar Ricci zat op geel (softs) en Bottas op een stuk oudere witte banden (mediums) dus ik denk, en dat is ook wat Ric zei, dat hij alles heeft gegeven en toch kon hij geen vuist maken. De midfielders (buiten de top 6 wagens) onderling zitten ook super dicht bij elkaar, ik denk dat die ook gestreden hebben tot de finish, wat ze ook best tijd gekost kan hebben. Ricci zat toch op bijna 10 seconden achter Vettel in 10 ronden (zat wel vast achter Bottas op zijn versleten banden natuurlijk) dat dan weer wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
quote:
alexbl69 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:23:
[...]

Dit is spektakel en waarom mensen kijken, daarom dat de FOM het gebruikt. Hetzelfde als dat F1 veiliger moet, en kijk vervolgens de video die ze onder die nieuwe F1 theme muziek hebben gezet, vele crashes, de pitbrand van Jos Verstappen, etc.

Vervolgens gaat de FIA over de regels, straffen etc. Waarom die niet optreden tegen Magnussen (zeker het Gasly incident in Baku) is mij volkomen onduidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
En vervolgens krijgt Gasly dezelfde straf voor een halve duw tegen Perez als Vettel kreeg voor Bottas eraf beuken in Frankrijk :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
Is er eigenlijk nog wat naar buiten gekomen m.b.t. het Sainz vs Grosjean incident? Heb daar volgens mij niks over voorbij zien komen in dit topic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:29

Martinspire

Awesomeness

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:25:
[...]

Baku nog wel, maar China niet? Daar waar Alonso ook iemand gewoon naast de baan drukte en daar geen straf voor kreeg?

Ik denk dat dat ook het grootste probleem is: als er eenmaal een slechte keuze is geweest, moet men telkens die erbij halen. Maar vind zelf dat beide zaken gewoon hard bestraft moeten worden

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
https://www.youtube.com/watch?v=IFWLOMoBQoA
Indrukwekkend hoor, in een Mercedes. O-) :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-07-2018 20:22 (7%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
quote:
Het ene moment kan die Mercedes niet inhalen en in dirty air rijden, het volgende moment is het bijna een schande dat hij niet P1 alsnog haalt? :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wom
quote:
Enkel SIR en BOT die hem iets in de weg leggen zo lijkt het. En hoezo komt SIR nog even terug langszij trouwens? :D

* Wom is wel blij met de mediastrategie van de FIA. Lekker veel content.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://nl.motorsport.com...straf-oostenrijk/3138617/

Nu we het toch over straffen hebben, onze Sjaak Nieuwdorp doet ook n duit in t zakje.

Mss kreeg Max geen straf omdat Kimis race in Oostenrijk niet meteen potentieel was afgelopen itt Hamiltons race in Silverstone?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
quote:
Wom schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Enkel SIR en BOT die hem iets in de weg leggen zo lijkt het. En hoezo komt SIR nog even terug langszij trouwens? :D

* Wom is wel blij met de mediastrategie van de FIA. Lekker veel content.
Dit hebben we aan FOM/Liberty Media te danken, de FIA gaat alleen over de spelregeltjes en de organisatie. Liberty Media doet het mediacircus en marketing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:17
quote:
iichel schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:25:
[...]

Het ene moment kan die Mercedes niet inhalen en in dirty air rijden, het volgende moment is het bijna een schande dat hij niet P1 alsnog haalt? :P
Ze laten hem gewoon door. Totdat je aan de RBR en FER komt weet iedereen dat ze toch niet veel kunnen beginnen op dit circuit tegen een Mercedes. Dan gaan ze ook geen tijd verliezen en banden extra laten slijten gewoon om te proberen hem 1 of 2 ronden op te houden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
quote:
iichel schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:25:
[...]

Die SC hielp natuurlijk ook wel.

Had wat mij betreft geen SC hoeven te zijn, VSC was ook wel voldoende. Zeker bij Ericsson. Dat was wel een redelijke klap, maar het was direct duidelijk dat hij niks had en er lag geen zooi op de baan. Binnen 2 minuten was alles weg, dus een VSC had hier ook volstaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
Yep, hoewel ik denk dat de Race Director wellicht andere criteria heeft. Snelle bocht + marshalls op de baan = SC ipv VSC.

Desondanks opmerkelijk dat Mercedes (weer) niet pitte en de rest het wel deed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-05 22:13
quote:
Blokker_1999 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:34:
[...]

Ze laten hem gewoon door. Totdat je aan de RBR en FER komt weet iedereen dat ze toch niet veel kunnen beginnen op dit circuit tegen een Mercedes. Dan gaan ze ook geen tijd verliezen en banden extra laten slijten gewoon om te proberen hem 1 of 2 ronden op te houden.
Ja jammer, dan was er misschien wel meer entertainment :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Laatst online: 12:03

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
kevlar01 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:33:

Nu we het toch over straffen hebben, onze Sjaak Nieuwdorp doet ook n duit in t zakje.

Mss kreeg Max geen straf omdat Kimis race in Oostenrijk niet meteen potentieel was afgelopen itt Hamiltons race in Silverstone?
Er is überhaupt geen investigation naar geweest, dus over een straf luchtfietser heeft geen zin...
quote:
iichel schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:45:
Yep, hoewel ik denk dat de Race Director wellicht andere criteria heeft. Snelle bocht + marshalls op de baan = SC ipv VSC.

Desondanks opmerkelijk dat Mercedes (weer) niet pitte en de rest het wel deed.
Mijn alu hoedje zegt dat de SC ipv VSC alleen was om Ham te helpen :+

YakuzA wijzigde deze reactie 09-07-2018 21:01 (26%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

quote:

Prima als we het over het beleid rondom de straffen gaan hebben in de Formule 1. Zelf ben ik van mening dat we minder moeten gaan straffen. Kan mij daarom ook wel vinden in de reactie van Gasly en andere coureurs “Laat ons gewoon racen”. Dit is namelijk voor de kijkers ook veel interessanter. Verstappen is inmiddels ook al 2 keer een podium door z’n neus geboord vanwege deze strafcultuur.

Daarbij zit er rondom de straffen altijd een discussie. Het is gewoon niet duidelijk wanneer wel en wanneer niet. Mijn voorstel zal zijn: Geen straf, tenzij....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
Geen straf tenzij je je niet aan de regels houdt en een voordeel haalt of een ander benadeelt. Of een safety issue veroorzaakt (unsafe release, te hard tijdens SC/VSC/geel) Hey, dat doen we nu ook al... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
quote:
YakuzA schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Dat klopt, maar stonden genoeg andere beweringen in de door mij gequote post die zonder data over brandstofverbruik op geen enkele manier hard te maken zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Nu online
quote:

Misschien moeten ze hem eens steward maken.. Ben dan benieuwd op hoeveel rondes achterstand VER zal eindigen :+

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Haha die Sirotkin. Toch nog even terug pakken _O-

Jammer dat de laps er niet bij staan, maar vooral jammer dat de rest echt geen reet tegen hem doet. Dwing hem toch op zijn minst het vuil op. Wie weet heeft ie een extra pitstop nodig en jij niet. Echt een stelletje makke schapen. Zelfs Alonso zette de deur open. Van Force India verwachtte ik het wel, maar van Red Bull, McLaren, Renault en Sauber had ik toch wel wat meer weerstand verwacht. Erg jammer zo

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:

"kon zijn wagen nog nèt uit een spin houden"?

Naar welke race heeft ie zitten kijken?

A smile a day....

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:41

Liveshort

Certified Crazy Person

quote:

Verschil lijkt me toch dat Verstappen zich tijdens die race niet verremde en Kimi hem iets meer ruimte had kunnen laten, zeker met het oog op hoe hij zelf iets daarvoor van buiten de baan terugkeerde en Max half het gras in reed. Vond Kimi's actie van afgelopen zondag meer weg hebben van het Vettel-Bottas incidentje van twee weken terug.

Desktop - i7 6700 - GTX 960 4GB ||| Sony S15 - Full HD IPS - Crucial BX200 480 GB ||| Surface RT - Type cover

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gaan we nu weer serieus in op opmerkingen van die schizofrene Canadees? Die man wil dat er over hem gepraat wordt, hoe maakt hem niet uit. En wij geven hem precies wat hij wil :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:59
quote:

Fijn dat ie ook even vermeld dat Kimi even daarvoor ook niet zo heel chique de baan terug op kwam en dat dát misschien wel mee woog..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De mening van Villeneuve is tegenwoordig toch gewoon evenveel waard als de eerste de beste reactie op reddit? Tom Corronel is een uitstekende annalist naast hem.

I got a bad feeling about this.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 06:17:
Gaan we nu weer serieus in op opmerkingen van die schizofrene Canadees? Die man wil dat er over hem gepraat wordt, hoe maakt hem niet uit. En wij geven hem precies wat hij wil :P
Volgens mij zegt ie, als ik zonder oranje bril lees, dat de straffen consequent moeten zijn. Dus als Vet 5 seconden krijgt, dan Rai ook, en Ves dus ook. Allemaal soortgelijke incidenten.

Maar minder straffen. Nog beter.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19:09
Hij zeg dat er eigenlijk helemaal geen straffen uitgedeeld hadden hoeven worden. Lekker misleidende kop weer.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• iichel
https://gfycat.com/gifs/d...doscopicFatAsiaticmouflon

do you like my slide? DO YOU LIKE IT?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 06:17:
Ik las zijn bericht als: consequent en meer straffen.

Mijn voorkeur zal zijn minder straffen, maar wel consequent zijn. Denk echter dat hiervoor nog de regels moeten worden gewijzigd of verwijderd. Immers is er voor elke uitzondering (of grens die werd opgezocht) een regel ontstaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 19:02
quote:
Buiten Sirotkin om doet niemand echt moeite. Volgens mij ziet er ook niet eens een uitrem actie bij. Ik doe het hem niet na hoor, maar dit is allemaal alsof je op Le Mans een lagere categorie inhaalt, iedereen laat de deur wagenwijd open.

In de actie van VET op BOT of VER op RAI zit meet racing dan in alles in dit videootje bij elkaar opgeteld. Vroegah was het gat naar voren ook groot, maar kon je niet zo maar van de laatste plek naar P6 in een paar ronden.

Franco10 wijzigde deze reactie 10-07-2018 09:15 (8%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

Zat net de best of radio f1 te kijken van Silverstone. Maar wat vinden we er eigenlijk van dat Seb alles in het Italiaans doet? Dit keer was het echt wel een flinke tekst. Klinkt leuk en alles maar je verstaat er geen kokosnoot van >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:59

garriej

Ik las ondertieten.

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:27:
Zat net de best of radio f1 te kijken van Silverstone. Maar wat vinden we er eigenlijk van dat Seb alles in het Italiaans doet? Dit keer was het echt wel een flinke tekst. Klinkt leuk en alles maar je verstaat er geen kokosnoot van >:)
:+

Maar is toch leuk voor het Italiaanse team.

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 23:14
quote:
Sja ik kan me best voorstellen dat het vreemd over komt op mensen die niets met Ferrari hebben maar in Italie hecht men er echt veel waarde aan. Het wordt gezien als een teken dat Vettel goed geïntegreerd is in het team en zijn hart scharlaken rood is ;)

Oh en ik versta het prima trouwens.. O-)

Grimmie187 wijzigde deze reactie 10-07-2018 09:44 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:05
quote:
Echt heerlijk absurd eigenlijk. Dit wordt er een voor de highlights van F1, als ze weer een nieuwe promo montage hebben voor seizoen 18/19 zit deze er vast in.

• Franco10
quote:
Voor 800 euro van de bijstand wordt ook verwacht dat je Nederlands spreekt. Voor 60 mil per jaar kan er wel iets meer uit dan grande makina 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Franco10 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:55:
Voor 800 euro van de bijstand wordt ook verwacht dat je Nederlands spreekt. Voor 60 mil per jaar kan er wel iets meer uit dan grande makina 8)7
Iets wat door de gemeenschap betaald wordt is niet echt vergelijkbaar met een commercieel bedrijf...

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:08
quote:
Beetje hetzelfde als wanneer Max Duits begint te praten. Daar versta ik verder ook geen bal van :+
Of dat Brundle er niks verstaat Als Max Nederlands praat etc etc.

Ik vind het prima als coureurs de taal van hun thuisland en/of van hun team spreken. Het blijft toch een wereld sport? Er is altijd wel iemand die het kan vertalen voor je. :)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:36

AzzKickah

06-CENSORED

Tenenkrommend als Vettel weer Italiaanse woordjes begint te spuwen over de boordradio.
Komt echt superfake op mij over. Heel irritant.
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Beetje hetzelfde als wanneer Max Duits begint te praten. Daar versta ik verder ook geen bal van :+
Of dat Brundle er niks verstaat Als Max Nederlands praat etc etc.
Ja dat heb je he, met verschillende talen :+ :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• iichel
Tsja dat Italiaans doet ie gewoon voor de Ferrari crew en de fans. Boeiend dat jullie dat niet leuk vinden :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:05
Is volgens mij gewoon een simpel gevolg van het feit dat de meeste Italianen beroerd Engels spreken. Zelfs internationaal vaak, net als Fransen en Spanjaarden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wom
Vind het wel getuigen van respect eigenlijk, blijft toch een Italiaans team uiteindelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:08
quote:
Wom schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:12:
Vind het wel getuigen van respect eigenlijk, blijft toch een Italiaans team uiteindelijk.
En zijn grote held, Michael Schumacher, deed het ook altijd.

• SinergyX
  • Laatst online: 14:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
AzzKickah schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:10:
Tenenkrommend als Vettel weer Italiaanse woordjes begint te spuwen over de boordradio.
Bij deze race kwam er toch een stuk meer uit, spoedcursus italiaans gedaan? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:57

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
ThomasG schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:14:
[...]
En zijn grote held, Michael Schumacher, deed het ook altijd.
Ik wacht nog steeds op de volwaardige 'dirigent-act' van Vettel, zoals held MSC dat altijd deed _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
quote:
warp schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Iets wat door de gemeenschap betaald wordt is niet echt vergelijkbaar met een commercieel bedrijf...
Ik was ook echt bloedserieus. Ik was vol overtuiging een bijstandsuitkering aan het vergelijken met het salaris van iemand in de koningsklasse van de autosport. Dank voor de verheldering :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
floriz87 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:12:
Is volgens mij gewoon een simpel gevolg van het feit dat de meeste Italianen beroerd Engels spreken. Zelfs internationaal vaak, net als Fransen en Spanjaarden.
Mja dit. Denk dat Vettel vooral Italiaans is gaan spreken om beter met het team te kunnen praten. Denk dat veel meetings, behalve als Kimi erbij is, gewoon in het Italiaans gaan.

En als je toch al veelal Italiaans praat met ze, waarom dan ook niet als je wint. Engels is dan vooral voor de fans, maar mij maakt het weinig uit. Het is gewoon vooral iemand die dan blij is, maakt het echt uit in welke taal ie dat uit? Maar goed. Haten op Vettel is niet echt nieuw. Nu is het Italiaans, daarvoor was het het vingertje.

Martinspire wijzigde deze reactie 10-07-2018 11:34 (6%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Ben absoluut geen fan van Vettel, maar snap echt niet hoe het spreken van de moedertaal van je werkgever negatief opgevat kan worden.

Laatst antwoordde hij ook in het Italiaans tijdens een persconferentie, zal ongetwijfeld Jip en Janneke Italiaans geweest zijn, maar het spreekt (hehe) toch van een stuk toewijding richting je team.

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:30
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:44:
Ben absoluut geen fan van Vettel, maar snap echt niet hoe het spreken van de moedertaal van je werkgever negatief opgevat kan worden.

Laatst antwoordde hij ook in het Italiaans tijdens een persconferentie, zal ongetwijfeld Jip en Janneke Italiaans geweest zijn, maar het spreekt (hehe) toch van een stuk toewijding richting je team.
En italianen spreken soms wat slecht engels, mijn vriendin spreekt na 4 jaar in ~NL wonen redelijk engels, nauwelijks nederlands en uiteraard wel Italiaans :)

Ze krijgen dat dus helemaal niet op de middelbare school (verplicht).

dus ik spreek met haar een mengelmoes italiaans/engels/nederlands.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• alexbl69
quote:
AzzKickah schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:10:

[...]

Ja dat heb je he, met verschillende talen :+ :P
Het zijn niet alleen die woorden, hij spreekt 'gewoon' Italiaans. Tijdens de persco waren er vragen van een Italiaanse journalist, en die beantwoorde hij in het Italiaans.

iRacing Profiel

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Ik wacht nog steeds op de volwaardige 'dirigent-act' van Vettel, zoals held MSC dat altijd deed _/-\o_
:') Vettel heeft toch al ‘het vingertje’

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:57

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:17:
[...]

:') Vettel heeft toch al ‘het vingertje’
En deze :D

https://vimeo.com/215298261

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. Volgende week gaan we weer naar Duitsland waar waarschijnlijk meer Verstappen fans dan Mercedes of Vettel fans zullen zijn. :P

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True