All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
http://crashstappen.comDaniëlWW2 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:26:
[...]
En dan noemen ze Max nu "Maxdonado" of "Crashstappen".
Maldonado: “Verstappen met mij vergelijken ongepast”

In het kort. Pastor zegt dat Max foutjes mag maken, hij is nog jong.
Pastor trekt zich niks aan van kritiek op zijn carriere. Kritiek zal er altijd zijn en hij rijdt nu zonder sponsorgeld in het WEC.
[ Voor 10% gewijzigd door neocon op 07-05-2018 16:43 ]
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Moet dit nu echt?

Laat het alsjeblieft regenen in Barcelona en laat Max alsjeblieft eens gigantisch uithalen en iedereen behalve misschien Hamilton declasseren. Zijn we hopelijk van het gezeik af...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je moet het natuurlijk wel met een korreltje zout nemenDaniëlWW2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:00:
[...]
Moet dit nu echt?
Laat het alsjeblieft regenen in Barcelona en laat Max alsjeblieft eens gigantisch uithalen en iedereen behalve misschien Hamilton declasseren. Zijn we hopelijk van het gezeik af...
^ Dat inderdaad. Maar om de pijn te verzachten; http://hasmclarenwonyet.com/Jackson6 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:02:
[...]
Je moet het natuurlijk wel met een korreltje zout nemen
Oh Alonso, goed voor de dagelijkse glimlachDaniëlWW2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:55:
Ondertussen heeft Alonso er ook weer typerend veel vertrouwen in.
https://nl.motorsport.com...e-teams-slechter-1033386/
"So, maybe the gap remains as it is, or we just recover a little bit, or we lose more ground.
"Who knows?
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2018 17:39 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zou niet verbaast zijn als hij gaat stoppen en Norris het stoeltje krijgt. Het is ook wel een beetje klaar. Van zo'n gigantisch goede coureur die alleen maar is afgezakt door waardeloze beslissingen van hem qua teamkeuzes en dan ook nog eens jaren de misère van McLaren-Honda.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze krijgen dan wel twee weken extra de tijd, maar het enige wat ze daarmee opschieten is meer tijd om te onderhandelen.Racierox schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:30:
RBR krijgt toch twee weken langer om na te denken over Renault deal: http://www.f1i.com/news/3...ne-decision-deadline.html
Ze kunnen de GP van Monaco meenemen in de beslissing...that's all. Nu niet bepaald een circuit waar je een motor op kunt beoordelen.
En dan nemen zowel Renault als Honda die enorme update waarmee ze sterker dan de ander zijn/blijven dus pas in Canada mee....
Oftewel...lood om oud ijzer. RBR kan nog steeds niet het gewilde moment afwachten waarop beide fabrikanten laten zien wat ze nu echt kunnen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dan nog komt Canada te vroeg. Tenzij eind mei achter de schermen al duidelijk is wat de updates gaan brengen.Racierox schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:30:
RBR krijgt toch twee weken langer om na te denken over Renault deal: http://www.f1i.com/news/3...ne-decision-deadline.html
edit
Ach zie ook mijn bovenbuurman
[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 07-05-2018 18:11 ]
Als Honda die motor op tijd af wilt hebben voor Canada dan zijn ze hem nu al aan het bouwen / testen denk ik zoTommy The Cat schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:09:
[...]
Dan nog komt Canada te vroeg. Tenzij eind mei achter de schermen al duidelijk is wat de updates gaan brengen.
edit
Ach zie ook mijn bovenbuurman.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Maximaal een per team.
hue hue hue
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
STOMME regels.
Ze willen de F1 toch zo graag veranderen bij Liberty ?
* Ome Ernst gaat in de hoek mokken.
[ Voor 11% gewijzigd door Ome Ernst op 07-05-2018 19:07 ]
Alsof regels ze tegenhoudt om wat olie op het vuur te gooien.
Daarom ook wel jammer dat ze niet weer 5 of 6 rijders hebben, dan is er ook meer mogelijk op dat vlak
Op een of andere manier vrees ik dat regen op dit moment niet ideaal is voor Max. Hij heeft naar mijn idee op dit moment niet de autocontrole die hij met de rb12 en 13 had. Laat hem liever maar eerst gewoon een paar races goed finishen zonder al te spectaculaire acties, dan gaat die kritiek vanzelf wel liggen.DaniëlWW2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:00:
Heb je zondag de MotoGP gezien, daar smolt het asfalt. Volgens mij geen regen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb je Baku gemist ofzo? Dat was een serieus staaltje autocontrole hoor.Twynn schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:14:
[...]
Op een of andere manier vrees ik dat regen op dit moment niet ideaal is voor Max. Hij heeft naar mijn idee op dit moment niet de autocontrole die hij met de rb12 en 13 had. Laat hem liever maar eerst gewoon een paar races goed finishen zonder al te spectaculaire acties, dan gaat die kritiek vanzelf wel liggen.
Jammer dat Button niet meer mee doet..
Zo erg is het toch ook weer niet, vorig jaar met bijv. Stroll (misschien bestaat die site zelfs nog wel) was zo'n zelfde soort site ook "lachen, gieren, brullen" hier onder een redelijk aantal users in dit topic. Nu heeft Max even een wat mindere periode, en dan kun je er natuurlijk op wachten dat ook daar grapjes over komen.DaniëlWW2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:00:
[...]
Moet dit nu echt?
Max zijn tijd die komt nog wel
Hij zweeft niet. Er zit iets onder dat lijkt op de broek van Bottas, maar het niet is.LopendeVogel schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:48:
[...]
Ach dan kan je beter op het object letten waar Alonso op leunt, dat is anders ook vreemd.. Dat de coureurs zo staan, tsja dat kan.. Maar verklaar dan maar het zwevende object
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Yep, BOT RAI PER, BOT GAS PER en BOT GRO PER is toch nét niks.
Precies. Hij deed een Ricciardo en een Hamilton op Ricciardo, dan heb je het toch aardig in de handDaniëlWW2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:50:
[...]
Heb je Baku gemist ofzo? Dat was een serieus staaltje autocontrole hoor.
Testing, one, two ...
Sirotkin vs. Perez
Magnussen vs. Gasly
Race incident Perez vs raikkonen
Ook review Alonso lap 1
Volgens Chris Medland zal er morgen een initial hearing zijn. Gevolgd door een 2e hoorzitting als daar aanleiding voor blijkt.
MAX krijgt er weer een paar punten bij op zijn licentie
Connelly zal nog eens goed naar de beelden kijken en concluderen dat MAX de schuldige van alle crashes en botsingen
[ Voor 0% gewijzigd door TrekDr0p op 08-05-2018 00:33 . Reden: Dubbel n en dubbel l, rare man die Connelly. ]
Wel apart dat ze het meest gelijke voorbeeld niet noemen.nachtnet schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:09:
Williams zou de stewards FIA verzocht hebben de Baku penalties te herzien.
Sirotkin vs. Perez
Magnussen vs. Gasly
Ook review Alonso lap 1
Volgens Chris Medland zal er morgen een initial hearing zijn. Gevolgd door een 2e hoorzitting als daar aanleiding voor blijkt.
Sirotkin kreeg de straf voor het achterop rijden bij Perez (zonder echte gevolgen voor Perez uiteindelijk). En laat Daniel Ricciardo nu hetzelfde doen (extremer zelfs) bij Verstappen. Terwijl Sirotkin 3 plaatsen grid-penalty krijgt, komt Ricciardo weg met een reprimande...
Als de inzet is dat SIR zijn spaanse gridstraf kwijtgescholden krijgt snap ik dat ze(lees: Williams) die actie niet meenemen in hun bezwaar.Hoogie2004 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:45:
[...]
Wel apart dat ze het meest gelijke voorbeeld niet noemen.
Sirotkin kreeg de straf voor het achterop rijden bij Perez (zonder echte gevolgen voor Perez uiteindelijk). En laat Daniel Ricciardo nu hetzelfde doen (extremer zelfs) bij Verstappen. Terwijl Sirotkin 3 plaatsen grid-penalty krijgt, komt Ricciardo weg met een reprimande...
Wilt Williams een race ban voor Magnussen?nachtnet schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:09:
Williams zou de stewards FIA verzocht hebben de Baku penalties te herzien.
Sirotkin vs. Perez
Magnussen vs. Gasly
Ook review Alonso lap 1

Het zou me niet verbazen als in het originele document van de FIA nummer 17 stond.MikeyMan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:57:
Wat een gepruts bij Williams zeg... Dat ze het nummer van Alonso niet goed neerpennen in een officieel protest
Die stonden bij Baku vol met verkeerde startnummers.
PSN

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
het post-race concert is bekend gemaakt:

Via https://ticketsyasmarinac...ocial&utm_campaign=f12018 krijg je ook nog eens 30% vroege vogel korting.
No thanks, lol ik pasnachtnet schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:07:
Mocht iemand nog naar Abu Dhabi willen..
het post-race concert is bekend gemaakt:
[afbeelding]Guns 'n' Roses
Via https://ticketsyasmarinac...ocial&utm_campaign=f12018 krijg je ook nog eens 30% vroege vogel korting.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://nl.motorsport.com...-vorm-toro-rosso-1034822/
En opeens is de deadline voor RBR met twee weken verlengd. Alsnog waardeloos omdat in Canada pas de upgrade komt, niet in Monaco.
https://nl.motorsport.com...ll-deadline-motor-1034873
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-05-2018 14:38 ]
Als de brandstof update dé update was die eerder al was aangekondigd, dan is deze niet geworden wat het eigenlijk leek? https://www.crash.net/f1/...engine-upgrades-barcelonaDaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:36:
[knip]
En opeens is de deadline voor RBR met twee weken verlengd. Alsnog waardeloos omdat in Canada pas de upgrade komt, niet in Monaco.
https://www.motorsport.co...c-grid-penalties-1009578/
Testing, one, two ...
Al sla je me dood.hardware-lover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:26:
[...]
Als de brandstof update dé update was die eerder al was aangekondigd, dan is deze niet geworden wat het eigenlijk leek? https://www.crash.net/f1/...engine-upgrades-barcelona
Ik heb de afgelopen twee jaar geleerd om absoluut niks van Renault, op het gebied van de PU serieus te nemen, totdat het er is, en is bewezen.
* nachtnet dacht dat die reputatie van Renault inmiddels wel duidelijk was..
Ik denk dat de reden dat STR nog geen geweldige resultaten neergezet heeft na die 4e plek ook is omdat Hartley niet echt een geweldige coureur is, en Gasly ondertussen ook al wel wat pech gehad heeft. Had MAG niet geprobeerd om hem te vermoorden was hij in Baku waarschijnlijk best redelijk geeindigd.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:36:
Ondertussen bevestigd Gasly mijn vermoedens al een beetje. Die STR-13 is eigenlijk niet zo'n goede auto. Ze missen naast dat laatste beetje vermogen, kennelijk ook veel qua chassis.
https://nl.motorsport.com...-vorm-toro-rosso-1034822/
En ja, ik hoop dat die herziening van de straffen MAG richting een raceban brengt, dat was gewoon echt levensgevaarlijk. Daarnaast ook meteen een flinke boete voor Haas dat ze een auto uit papier maché gemaakt hebben, die spiegels trillen als een gek en elke race verliezen ze 10% van de onderdelen. Het lijkt wel alsof ze die auto's door Harley Davidson laten bouwen.
RBR rijd met zijn eigen brandstof dus die hebben 0,0 aan een update aan de brandstof die renault en mclaren hebben. Echter is het wel zo dat in Canada een grote motor update komt waar RBR ook van profiteert.hardware-lover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:26:
[...]
Als de brandstof update dé update was die eerder al was aangekondigd, dan is deze niet geworden wat het eigenlijk leek? https://www.crash.net/f1/...engine-upgrades-barcelona
RBR zal dus voornamlijke aero updates meenemen.
Verschil is dat men vond dat het incident tussen RIC en VER de schuld van beiden was. VER deed iets, en RIC deed iets en dáárdoor ging het fout. Het was niet de actie van één van de heren inidividueel.Hoogie2004 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:45:
[...]
Wel apart dat ze het meest gelijke voorbeeld niet noemen.
En ik neig ook naar die lezing. Door de aanwezigheid van de zogenaamde Verstappen hater onder de stewards denk ik ook dat het zo is. Anders had Max alle schuld gekregen namelijk
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Waarbij de kans bestaat dat red bull al meer uit de benzine haalt dan Renault op dit moment...Martin0 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:59:
[...]
RBR rijd met zijn eigen brandstof dus die hebben 0,0 aan een update aan de brandstof die renault en mclaren hebben. Echter is het wel zo dat in Canada een grote motor update komt waar RBR ook van profiteert.
RBR zal dus voornamlijke aero updates meenemen.
Ja, of juist niet. Toen McLaren nog Mercedes motoren had in 2014 hadden zij ook flink minder vermogen omdat McLaren met Mobil 1 benzine reed, terwijl Mercedes met benzine van Petronas (of bras?) reed.MikeyMan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:34:
[...]
Waarbij de kans bestaat dat red bull al meer uit de benzine haalt dan Renault op dit moment...
Lijkt me dat de OEM fuel supplier dichterbij staat dan een externe partij.
Dit was me wel duidelijk. Ik haalde aan dat het er in eerste instantie anders uit zou gaan zien voor Spanje.Martin0 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:59:
[...]
RBR rijd met zijn eigen brandstof dus die hebben 0,0 aan een update aan de brandstof die renault en mclaren hebben. Echter is het wel zo dat in Canada een grote motor update komt waar RBR ook van profiteert.
RBR zal dus voornamelijke aero updates meenemen.
Testing, one, two ...
Red Bull heeft iets meer knaken over en bovendien een virtual test track in huis.Knul schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:37:
[...]
Ja, of juist niet. Toen McLaren nog Mercedes motoren had in 2014 hadden zij ook flink minder vermogen omdat McLaren met Mobil 1 benzine reed, terwijl Mercedes met benzine van Petronas (of bras?) reed.
Dat kan, maar Renault (en dus BP) zitten er bovenop bij de ontwikkeling, Red Bull en Mobil 1 moeten het doen met hetgeen ze van Renault geleverd krijgen.MikeyMan schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:39:
[...]
Red Bull heeft iets meer knaken over en bovendien een virtual test track in huis.
Het zou mij verbazen als Red Bull meer vermogen uit de Renault motor krijgt gepeuterd dan Renault zelf.
Of McLaren had gewoon een knaken-auto gebouwd in 2014, net zoals nu.Knul schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:37:
[...]
Ja, of juist niet. Toen McLaren nog Mercedes motoren had in 2014 hadden zij ook flink minder vermogen omdat McLaren met Mobil 1 benzine reed, terwijl Mercedes met benzine van Petronas (of bras?) reed.
PSN
Zoals Fangio al zei: To finish first, you first have to finishJackson6 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:17:
Kon het toch niet laten, heb er zelf even 1 gemaaktBij elke race krijg je hem meestal wel vol.
[afbeelding]
"Erbij is een, ervoorbij is heel wat anders"
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hebben mensen hier ervaring vanuit dit standpunt? De fotos zagen er wel ok uit.
Normaal zaten we op Nord - B (oranje of rood).
nu al zin an.
sorry voor het offtopic
[ Voor 51% gewijzigd door Adlermann op 08-05-2018 21:48 ]
Leuk! Hier kun je terecht voor al je vragenAdlermann schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:47:
Bam, kaartjes voor hockenheim gehaald. Mercedes grand stand blauw
Hebben mensen hier ervaring vanuit dit standpunt? De fotos zagen er wel ok uit.
Normaal zaten we op Nord - B (oranje of rood).
nu al zin an.
sorry voor het offtopic
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Ik moest lachen.Jackson6 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:17:
Kon het toch niet laten, heb er zelf even 1 gemaaktBij elke race krijg je hem meestal wel vol.
[afbeelding]
Ik vond het zelf ook wel erg grappig om te maken, die uitspraken schudde ik zo uit m'n mouw, kun je nagaan hoeveel ik er nog gemist heb
Voor een Olav bingo mis ik toch echt de stokbrood opmerking richting GROJackson6 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:17:
[afbeelding]
Ik zal de kaart volgende week eens uitbreidenmark-k schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:53:
[...]
Voor een Olav bingo mis ik toch echt de stokbrood opmerking richting GRO
Wat die man produceerde was echt geweldig: Murrayisms
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Krijg een beetje Mart Smeets vibe hierbij hahaJackson6 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:17:
[afbeelding]
Geweldig!!Jackson6 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:17:
[afbeelding]
Mis er wel nog een paar:
"To finish first, you first have to finish"
"de Mercedes power achter in de ..."
"bye bye, zwaai zwaai"
".... is echt geen pannenkoek"
"hoe dom ben je als ...."
".. zit dit weekend lekker in zijn salsa"
Nou ja eerst maar eens zien dat Max finisht
Exact expert nodig?
Vier bedoel je denk ikCrazy D schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:08:
Ik mis nog: een lekker stokbroodje met brie, daar is nummer drie ...
Nou ja eerst maar eens zien dat Max finisht

Wij gaan aan het bier, want daar is nummer vier!
Hij rijdt niet als een wijf, en daar is nummer vijf!
Met de hele familie op het bordes, daar is nummer zes!
Exact expert nodig?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Hmm, ik weet niet of deze wijziging echt gaat werken. Ik betwijfel of dit echt tot minder gridstraffen gaat leiden.
Liberty wil meer data op het scherm hebben voor ons als kijkers.alesandro_46 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:36:
Zijn er nog nieuwtjes op F1 gebied (die niet gerelateerd zijn aan aankomend weekend)?
https://m.gpupdate.net/nl...ergeven-op-halo-graphics/
Op zich een mooi streven, maar hoop wel dat ze het allemaal wat strakker maken. Dit zag er echt niet uit.Jasphur schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Liberty wil meer data op het scherm hebben voor ons als kijkers.
https://m.gpupdate.net/nl...ergeven-op-halo-graphics/
Valt mij nog mee dat Max nog geen vervangende onderdelen nodig heeft gehad na al zijn "ongelukjes".mphilipp schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:
Ricciardo heeft al bijna al zijn componenten verbruikt. Voor hem komt het afschaffen van de gridstraffen te laat...
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
"Enzovoort, und soweiter"kevlar01 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:47:
[...]
Geweldig!!
Mis er wel nog een paar:
"bye bye, zwaai zwaai"

Tja, zo kun je van elke commentator met lange loopbaan wel zulke dingen maken. Idem bij Sky Sports.kevlar01 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:47:
[...]
Geweldig!!
Mis er wel nog een paar:
"bye bye, zwaai zwaai"
Zoals "DENNIS BERGKAMP" x 35
Feit blijft dat ik hem wel wat vind toevoegen aan de spanning van de race. Als er actie gebeurt, weet ie het ook echt te brengen als iets. Kijk je de beelden later terug zonder commentaar, dan voelt het toch wat gewoontjes aan imo. Het einde van de Spaanse GP van 2016 is ook nog een mooi voorbeeld. Hij zit er gewoon niet als objectieve verslaggever, maar als iemand met passie voor de sport die makkelijk 4 uur vol kan lullen in zijn eentje (Canada 2011 bv). Dat sommigen zich daaraan storen is jammer, maar ze maken het altijd wel erg kinderachtig duidelijk en dat is wat mij betreft erger.
Ben benieuwd waarom Ricciardo nu ineens onderdelen moet vervangen. Die had Max toch alleen aan de voorkant geraakt? Hoe kun je dan een nieuwe MGU-K oid moeten steken? Had juist verwacht dat Max wel weer iets nodig zou hebben. Al mag ie natuurlijk gewoon gratis een versnellingsbak wisselen.mphilipp schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:
Ricciardo heeft al bijna al zijn componenten verbruikt. Voor hem komt het afschaffen van de gridstraffen te laat...
Is gewoon sensationeel verwoord.Van sommige onderdelen mag men er maar 2 gebruiken (MGU-K, Energy Store and Control Electronics) dus daarbij zit hij aan de limiet. Ik zie er bij hem verder nergens een derde opzitten dus het lijkt me niet dat er veel veranderd is tov vorige raceMartinspire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:16:
Ben benieuwd waarom Ricciardo nu ineens onderdelen moet vervangen. Die had Max toch alleen aan de voorkant geraakt? Hoe kun je dan een nieuwe MGU-K oid moeten steken? Had juist verwacht dat Max wel weer iets nodig zou hebben. Al mag ie natuurlijk gewoon gratis een versnellingsbak wisselen.
Mis ik iets? Die 2 komt toch door de engine failure in China. Daar is hij toen tijdens FP3 uitgevallen door een dikke plof en toen hebben ze alles vervangen? Voor Spanje heb ik in ieder geval nog niet langs zien komen dat er weer iets gewisseld zou zijn.Martinspire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:16:
[...]
Ben benieuwd waarom Ricciardo nu ineens onderdelen moet vervangen. Die had Max toch alleen aan de voorkant geraakt? Hoe kun je dan een nieuwe MGU-K oid moeten steken? Had juist verwacht dat Max wel weer iets nodig zou hebben. Al mag ie natuurlijk gewoon gratis een versnellingsbak wisselen.
Daarnaast zal de elektronica etc wel vervangen zijn uit voorzorg, maar daar kan die waarschijnlijk nog gewoon mee rijden. Hetzelfde als dat bekend is dat Mercedes wat dingetjes bij Bottas vervangen heeft na zijn crash in Australië. Daarvan geeft Mercedes ook aan dat ze die onderdelen een aantal keren proefdraaien op vrijdag en daarna ook weer gebruikt zal worden tijdens de race.
Klopt, alles is vervangen en staat daarom op 2. Maar volgens mij zit het grootste deel van de 1e motor ook nog gewoon werkend in de poule onderdelen.RobertMe schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:29:
Mis ik iets? Die 2 komt toch door de engine failure in China. Daar is hij toen tijdens FP3 uitgevallen door een dikke plof en toen hebben ze alles vervangen?
Zonder een hele Olav discussie aan te zwengelen: ik kan hem ook wel waarderen. Is voor zover ik kan heugen de vaste F1 commentator, een herkenbare vertrouwde stem. Soms hilarisch, soms maakt hij wel wat fouten. Dat mensen hem soms irritant vinden kan ik me niet in vinden, van mij mag hij nog 20 jaar door.Martinspire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:16:
[...]
Tja, zo kun je van elke commentator met lange loopbaan wel zulke dingen maken. Idem bij Sky Sports.
Zoals "DENNIS BERGKAMP" x 35
Feit blijft dat ik hem wel wat vind toevoegen aan de spanning van de race. Als er actie gebeurt, weet ie het ook echt te brengen als iets. Kijk je de beelden later terug zonder commentaar, dan voelt het toch wat gewoontjes aan imo. Het einde van de Spaanse GP van 2016 is ook nog een mooi voorbeeld. Hij zit er gewoon niet als objectieve verslaggever, maar als iemand met passie voor de sport die makkelijk 4 uur vol kan lullen in zijn eentje (Canada 2011 bv). Dat sommigen zich daaraan storen is jammer, maar ze maken het altijd wel erg kinderachtig duidelijk en dat is wat mij betreft erger.
Nope, dat was zijn plof in china en zijn ES failure in bahrein.TheBrut3 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:38:
[...]
Klopt, alles is vervangen en staat daarom op 2. Maar volgens mij zit het grootste deel van de 1e motor ook nog gewoon werkend in de poule onderdelen.
PSN
Veel gebruikte onderdelen zijn nog te hergebruiken door ricciardo. Dus het ziet er op papier erger uit dan het is.mphilipp schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:
Maar niet alles.
Het nadeel is wel, dat dit onderdelen zijn van begin van het seizoen. Deze kunnen in de loop van het seizoen verouderd zijn.. dus zal hij toch de Gridstraffen moeten pakken..Adlermann schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:48:
[...]
Veel gebruikte onderdelen zijn nog te hergebruiken door ricciardo. Dus het ziet er op papier erger uit dan het is.
Maar niet alles.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Evengoed is het geen comfortabele positie na een handvol races, herbruikbaar of niet. Je kunt ze ook niet reviseren volgens mij. Dus als ze echt stuk zijn, is het jammer. Feit is dat ze voldoende slijtage hebben om omgewisseld te worden.Adlermann schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:48:
[...]
Veel gebruikte onderdelen zijn nog te hergebruiken door ricciardo. Dus het ziet er op papier erger uit dan het is.
Maar niet alles.
Sommige gingen ze dus wel iets reviseren (repareren) dat mag weer wel voor sommige onderdelen. Ik weet niet welke.mphilipp schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:54:
[...]
Evengoed is het geen comfortabele positie na een handvol races, herbruikbaar of niet. Je kunt ze ook niet reviseren volgens mij. Dus als ze echt stuk zijn, is het jammer. Feit is dat ze voldoende slijtage hebben om omgewisseld te worden.
Dus ja het klopt, maar het is nog niet zo erg als jij zegt. Maar ik ben het metje eens dat je liever overal 1 1 1 1 1 1 hebt staan
Tja, vakmanschap is meesterschap. Daar kan Ricciardo nog wat van leren met zijn dive bombs.Gekkenhuis schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:04:
[...]
Valt mij nog mee dat Max nog geen vervangende onderdelen nodig heeft gehad na al zijn "ongelukjes".
"When you grow up your heart dies"
https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00224
Renault lijkt te gaan onderhandelen met Sainz om hem te houden.
https://www.autosport.com...arts-sainz-contract-talks
Mogelijk is er sprake van witwassen en belastingontduiking rond de Italiaanse GP, en mogelijk ook andere Europese races...
http://www.f1i.com/news/3...ney-laundering-probe.html
Geinspireerd door alle snelle auto's in onze app, gingen onze regels code ook met elkaar racen. En dat wilde nog wel eens botsen. We hebben geleerd van Max dat dát niet de bedoeling is, dus hebben we de code hierop aangepast. Minder crashes dus.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
*Plop*
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ferrari heeft vergaande plannen voor alternatieve Formule 1
De dreiging van Ferrari om de Formule 1 te verlaten is serieuzer dan ooit. Er is een mediapartner, er zijn welwillende teams, geïnteresseerde circuits en het belangrijkst van alles: deze nieuwe breakaway-serie is voor de teams financieel veel aantrekkelijker.
Bron: Formule1.nl
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Olav is zeer zeker niet de slechtste. En fouten en/of versprekingen ? Bij een sport die zo snel gaat is dat misschien niet zo heel erg vreemd. Dat kunnen juist de kersen op de taart worden. Bij grootste F1 commentator allertijden hebben ze zelfs een naam gekregen, Walkerisms.kevlar01 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:45:
[...]
Ik kan hem ook wel waarderen. Is voor zover ik kan heugen de vaste F1 commentator, een herkenbare vertrouwde stem. Soms hilarisch, soms maakt hij wel wat fouten. Dat mensen hem soms irritant vinden kan ik me niet in vinden, van mij mag hij nog 20 jaar door.
Begon deze discussie niet met:Ome Ernst schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:20:
[...]
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Olav is zeer zeker niet de slechtste. En fouten en/of versprekingen ? Bij een sport die zo snel gaat is dat misschien niet zo heel erg vreemd. Dat kunnen juist de kersen op de taart worden. Bij grootste F1 commentator allertijden hebben ze zelfs een naam gekregen, Walkerisms.
mphilipp schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:11:
Als ik dat geneuzel van Mol zo aanhoor, besef ik steeds weer hoe erg ik Murray Walker mis...
Wat die man produceerde was echt geweldig: Murrayisms
Ik had alleen dat laatste bericht gelezen.
Ik zou zeggen: Ferrari, kap eens met dat kinderachtige gedoe ("Als ik mijn zin niet krijg ga ik WEG!") en rot opalbino71 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:39:
Was dit al langs gekomen?
Ferrari heeft vergaande plannen voor alternatieve Formule 1
De dreiging van Ferrari om de Formule 1 te verlaten is serieuzer dan ooit. Er is een mediapartner, er zijn welwillende teams, geïnteresseerde circuits en het belangrijkst van alles: deze nieuwe breakaway-serie is voor de teams financieel veel aantrekkelijker.
Bron: Formule1.nl

Netter geformuleerd: Als jij hier niet wil zijn, wil ik jou hier niet eens hebben.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ze roepen het elk jaar maar elk jaar blijven zeDestruction schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:24:
[...]
Ik zou zeggen: Ferrari, kap eens met dat kinderachtige gedoe ("Als ik mijn zin niet krijg ga ik WEG!") en rot op![]()
Netter geformuleerd: Als jij hier niet wil zijn, wil ik jou hier niet eens hebben.

Jaren geleden ook al eerder. Het komt met regelmaat terug in het nieuws als het Ferrari te lastig wordt gemaakt (of zo ervaren).albino71 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:39:
Was dit al langs gekomen?
[i]Ferrari heeft vergaande plannen voor alternatieve Formule 1
[knip]
Testing, one, two ...
Wat mij betreft is er dit keer wel een ding anders: Amazon wordt genoemd..hardware-lover schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:57:
[...]
Jaren geleden ook al eerder. Het komt met regelmaat terug in het nieuws als het Ferrari te lastig wordt gemaakt (of zo ervaren).
Er is Amazon heel veel aan gelegen om mee voet aan de grond te krijgen op streaming vlak. Niet voor niets hebben ze Top Gear voor enorm veel geld als The Grand Tour naar hun kanaal gehaald.
2020 loopt de huidige concorde agreement af.. Tot die tijd zullen we dus nog wel vaker geluiden uit de alternatieve hoek horen.
Het is aan Liberty om dit en volgend jaar te laten zien hoe ze de sport vooruit kunnen brengen. Voor zowel de grote 3 als voor de kleinere teams.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Edit: Maar goed, ik vind dat F1 met het voornemen tot minder complexe vleugels ook de goede kant op begint te gaan. Ik snap niet dat er teams zijn die voor het behoud van deze lastig te volgen auto's hebben gekozen.
[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2018 19:13 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
A Letter To My Younger Self.
https://www.formula1.com/...LF_-_Fernando_Alonso.html
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 10-05-2018 19:41 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
"When you grow up your heart dies"
Vergeet "Holy Mikmak!" niet tijdens Monza 1992 toen er aan het eind een auto een salto maakte en met drie wielen over de finish kwamJackson6 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:56:
[...]
Ik zal de kaart volgende week eens uitbreiden
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1