[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.129 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een impressie met beelden op locatie voor de Miami track. Persoonlijk zit ik er niet om te springen. Vrij fantasieloos voorstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Heren, op ned3 is nu de documentaire film Senna. Vorige keer was hij niet terug te kijken dus opnemen is een aanrader, of gelijk kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

F1 TV gaat live dit weekend. Als je in een land woont waar je de PRO versie kan krijgen, is dit de optie lijst:

Watch F1 races live or on-demand*
Access to all F1 onboard cameras
Access to full 'unedited' team radio
Live leaderboard
Full replays and highlights from every F1 session*
Watch races from F1's historic archive*
Watch documentaries from F1's archive
Access to exclusive live timing data†
Driver tracker map†
Tyre usage history†

Veel beter wat je als Nederlander nu kan krijgen, iemand een idee of we via een VPN dit ook kunnen krijgen? Vooral de onboard camera en unedited team radio is natuurlijk super gaaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Cogency op 10-05-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Cogency schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:17:
Veel beter wat je als Nederlander nu kan krijgen, iemand een idee of we via een VPN dit ook kunnen krijgen?
Je hebt niet alleen een VPN nodig. Ook moet je Creditcard uitgegeven zijn in een land waar F1 TV Pro beschikbaar is :)
En nee, een debetkaart is niet geldig.

Naast dat het dus illegaal is om langs de licentiebeperkingen te gaan, en hier niet besproken mag worden :)

Ik hoop wel dat het (ooit?) een in NL komt, maar voorlopig gewoon met Ziggo doen!

[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 10-05-2018 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Veel beter wat je als Nederlander nu kan krijgen, iemand een idee of we via een VPN dit ook kunnen krijgen? Vooral de onboard camera en unedited team radio is natuurlijk super gaaf.
Nee, en dat gaan we hier ook niet bespreken. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:21
F1 TV gaat live dit weekend. Als je in een land woont waar je de PRO versie kan krijgen, is dit de optie lijst:

Watch F1 races live or on-demand*
Access to all F1 onboard cameras
Access to full 'unedited' team radio
Live leaderboard
Full replays and highlights from every F1 session*
Watch races from F1's historic archive*
Watch documentaries from F1's archive
Access to exclusive live timing data†
Driver tracker map†
Tyre usage history†

Nee, creditcard moet ook uit het juiste land komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Creditcard komt uit het juiste land, ik zit alleen in NL. hehe

Maar ik wend mij wel tot een ander medium om te kijken of het fatsoenlijk werkt met vpn als het hier niet gewaardeerd word. :) Dank iig.

[ Voor 55% gewijzigd door Cogency op 10-05-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:52:
Met een klein half uurtje de documentaire "Het racepretpark van Abu Dhabi" op RTL Z.

[video]
Discovery heeft er ook al eens een documentaire aan geweid kan hem zo niet vinden op Youtube helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Denk niet dat F1 Pro goed het weekend door zal komen. Ik verwacht verbindingsproblemen, sites die niet bereikbaar zijn en meer.

Ben wel benieuwd wat voor extra haat de zenders krijgen die dat van commentaar gaan voorzien voor landen waar ze eerst niet te kijken waren. De vooringenomenheid zal nu sneller aan de lat gelegd worden lijkt me.

Denk dat we morgen bij Ziggo F1 Cafe nog wel iets horen over Nederland

Ik heb niet zoveel vertrouwen in een nieuwe race-serie met Ferrari aan het roer. Ten eerste is die bende altijd al zo corrupt als de neten geweest. Bovendien geloof ik niet dat die enige voorsprong gaan opgeven als ze die bereikt hebben noch anderen een voorsprong laten behouden. En als er geen verschil in techniek gemaakt kan worden, wat is het voor Ferrari dan nog waard?

Een nieuwe serie is van nature interessant voor nieuwe teams, want die moeten zich eerst binden om vervolgens hun aandeel te zien verdampen. Ook uitzenden kan prima want er is verder nog niks geregeld, maar qua promotie staat er ook niks. Kijk naar andere series die recent zijn gestart, ook met aardige merken en grote sponsors. Het faalt allemaal. Dat gaat met een Ferrari-serie ook gewoon gebeuren.

[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 10-05-2018 23:37 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 09:49
DoeEensGek schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:37:
Heren, op ned3 is nu de documentaire film Senna. Vorige keer was hij niet terug te kijken dus opnemen is een aanrader, of gelijk kijken.
Indrukwekkende docu, mede omdat er alleen originele beelden zijn gebruikt. Geen recente interviews die toch vaak een hoog "met de kennis van nu" gehalte hebben, dat maakt deze docu heel puur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:19

mphilipp

Romanes eunt domus

albino71 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:39:
Ferrari heeft vergaande plannen voor alternatieve Formule 1

De dreiging van Ferrari om de Formule 1 te verlaten is serieuzer dan ooit. Er is een mediapartner, er zijn welwillende teams, geïnteresseerde circuits en het belangrijkst van alles: deze nieuwe breakaway-serie is voor de teams financieel veel aantrekkelijker.

Bron: Formule1.nl
Het zou zomaar een bericht kunnen zijn dat al jaren circuleert... ;)

Wat ik me nou afvraag is hoe dit eruit moet gaan zien? En wie gaat hier nou aan meedoen?
Punt is dat Ferrari weg wil omdat de voorgestelde regels hen niet zint. En dan voornamelijk dat die schep geld die zij krijgen voor hun aanwezigheid minder wordt of zelfs verdwijnt. En de almaar strenger wordende regels vinden ze ook niet leuk, met name budgetcaps. Maar wi gaat nou meedoen met die nieuwe serie? Het lukt al niet om nieuwe, levensvatbare teams voor de F1 te krijgen, mede door de enorme kosten. Waarom denkt Ferrari dan dat er bij een nieuwe serie ineens wél team opkomen die het leuk vinden om $300mln te verbranden waarvan het grootste deel naar Meneer Ferrari gaat?
Of gaan zij een goedkopere F1 opzetten met een formule die vooral hen goed uitkomt?

Ik zie het eigenlijk helemaal niet zitten. Ik ben hoogst benieuwd of er daadwerkelijk teams zijn die hier geld in willen gaan steken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:22:
Wat ik mij dan afvraag is waarom Ferrari een interessante concurerende serie zou opzetten. Een win op zondag betekent verkopen op maandag voor hun. Dus Ferrari wil maar een ding, en dat is winnen. Waarom zouden ze dan een eigen serie opzetten waarbij alle concurrenten net zo'n grote kans op de winst hebben.
Bij een eigen serie kun je je eigen regels bepalen en de serie zo inrichten dat jouw sterke punten benut worden. Het zou nog best eens een wespennest kunnen worden qua organisatie, maar als er inderdaad al geïnteresseerde teams zijn, maken zij zich daar blijkbaar geen zorgen om of kijken de kat uit de boom.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

En dat er teams geïnteresseerd zijn wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk zullen volgen. Ik denk dat vrij weinig teams op voorhand "nee" zullen zeggen tegen wilde plannen die gouden bergen beloven. Maar als puntje bij paaltje komt en details worden duidelijk is het nog maar de vraag hoeveel er daadwerkelijk de F1 zullen verlaten voor zo'n rogue serie.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:34
[Soundcloud: https://soundcloud.com/unibetfinland/inside-f1-with-mika-hakkinen-episode1]

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 11-05-2018 08:18 . Reden: /[audio]-tag ipv /[sound]-tag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Het was op zich best een aardige podcast om te luisteren. Hakkinen zegt meer dan je van een Fin verwacht tegenwoordig 8)

Back of the Grid was na Baku overigens niet om aan te horen (en ja, met enorme Max bashing), en ook de laatste keer weer niet interessant. Die kunnen we er wel af gooien denk ik. Weten jullie nog andere F1 podcasts die de moeite waard zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 11-05-2018 08:26 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Wat vinden jullie van dit idee van Di Grassi?

De eerste keer op de baan bij een race weekend is meteen de Q en daarna volgen de vrije trainingen.

https://twitter.com/lucas...s/994611573862928385?s=21

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:36
Jasphur schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:07:

De eerste keer op de baan bij een race weekend is meteen de Q en daarna volgen de vrije trainingen.

Waarom zou je dan nog FPs doen? Dan kun je net zo goed de Q zondagmorgen doen en de race 's middags. Heeft FOM/Liberty meteen de ruimte om meer races te houden omdat de weekenden korter zijn.

Edit:
En als oplossing voor crashes tijdens de Q herintroduceer je de good old T-car.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 11-05-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

naitsoezn schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:13:
En dat er teams geïnteresseerd zijn wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk zullen volgen. Ik denk dat vrij weinig teams op voorhand "nee" zullen zeggen tegen wilde plannen die gouden bergen beloven. Maar als puntje bij paaltje komt en details worden duidelijk is het nog maar de vraag hoeveel er daadwerkelijk de F1 zullen verlaten voor zo'n rogue serie.
Ik denk dat er heel weinig opstappen, als er al iemand opstapt. Ferrari doet dit natuurlijk niet uit idealisme. Het gaat uiteindelijk natuurlijk allemaal om geld.

In de F1 zoals die er nu is, is Ferrari ook de enige die geld verdient zonder ook maar 1 meter gereden te hebben. Dat klopt natuurlijk ook van geen kanten. Ik snap dan ook wel dat Liberty Global van die deal af wil. En ja, dan gaat Ferrari natuurlijk tegengas geven.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jasphur schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:07:

Neeeeee!

Ik wil die Q ronde op de limiet zien. Dat kan alleen na FP's imo.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:20
albino71 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Neeeeee!

Ik wil die Q ronde op de limiet zien. Dat kan alleen na FP's imo.
Ook zonder fps. Want er ligt dan minder rubber op d e baan, dus zit je eerder op de limiet. De limiet is flexibel he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DJTimo schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:31:
Een impressie met beelden op locatie voor de Miami track. Persoonlijk zit ik er niet om te springen. Vrij fantasieloos voorstel.

[video]
dat stuk over die brug kan nog wel eens gevaarlijk worden voor een bepaalde fransman :+ :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:57
himlims_ schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:37:
[...]

dat stuk over die brug kan nog wel eens gevaarlijk worden voor een bepaalde fransman :+ :X
'Somebody pushed me in the water'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Yonix schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:40:
[...]

'Somebody pushed me in the water'. 8)7
Ericsson, uiteraard. 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
DJTimo schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:31:

[video]
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/4a6/image/4a601712186664b9075f40377ff68483.jpg

Wat een prut layout :'(

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Er zal in ieder geval wel genoeg inhaalacties te zien zijn met die 2 lange rechte stukken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

YakuzA schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Er zal in ieder geval wel genoeg inhaalacties te zien zijn met die 2 lange rechte stukken.
Is samen minder dan t 'rechte' stuk op Baku, 2 stukken van iets meer dan n kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:00:
[...]
Ik denk dat er heel weinig opstappen, als er al iemand opstapt. Ferrari doet dit natuurlijk niet uit idealisme. Het gaat uiteindelijk natuurlijk allemaal om geld.
Uiteraard. Maar ik vraag me af onder welke regels men dan van plan is te gaan rijden. In een serie 'zonder' regels of bv weer terug naar de V10 met minder beperkende maatregelen zie ik niet zitten. Dat wordt weer een spending war en dan zit je uiteindelijk met een formule waarin alleen Ferrari en bv Mercedes rijden. Net als DTM zeg maar...wie gaat daar naar kijken? En ondertussen bloedt de F1 ook dood omdat de smaakmakers weg zijn. Leuk, dan heb je een paar jaar zo'n droevige situatie en komen ze uiteindelijk weer bij elkaar en doen ze alsnog wat de FIA nu voorstelt :+
In de F1 zoals die er nu is, is Ferrari ook de enige die geld verdient zonder ook maar 1 meter gereden te hebben.
Nee, niet de enige. Ferrari krijgt $68mln als 'Long Standing Team' bonus, Red Bull krijgt $35mln omdat ze als eerste de agreement getekend hebben, en toen Mercedes ging janken, kregen zij die ook. Williams krijgt $10mln 'Heritage Bonus'. Waarom McLaren dan niets krijgt, is mij een raadsel...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik begrijp het niet. Ik heb voor hetzelfde bedrag in maart mijn jaarlijkse 'live timing' abbo verlengd via de Appstore. Krijg ik daarmee de optie om ook de basis tv dingen te bekijken? Of heb ik pech en moet ik dubbel betalen?
In de app zie ik nog niets anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 11-05-2018 11:25 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:16:
[...]

Nee, niet de enige. Ferrari krijgt $68mln als 'Long Standing Team' bonus, Red Bull krijgt $35mln omdat ze als eerste de agreement getekend hebben, en toen Mercedes ging janken, kregen zij die ook. Williams krijgt $10mln 'Heritage Bonus'. Waarom McLaren dan niets krijgt, is mij een raadsel...
McLaren krijgt als extra'tje alleen 30M Constructor Championship Bonus:
https://www.autosport.com...ayments-for-2017-revealed
Red Bull receives an extra payment for being the first team to sign the current bi-lateral agreement, which runs to 2020, and this totals $35m.

After meeting its agreed target of two world championships, Mercedes earns a special annual payment that matches Red Bull's.
Verder zal voor dit jaar het grootste verschil zijn dat Haas ook de Col1 krijgt omdat ze 2x in de top10 teams zijn geeindigd.

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 11-05-2018 11:31 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:25:
[...]
McLaren krijgt als extra'tje alleen 30M Constructor Championship Bonus:
https://www.autosport.com...ayments-for-2017-revealed
Ja, maar dat is geen 'being there' bonus. Ferrari, Mercedes en Red Bull krijgen die ook. Blijkbaar een bonus voor constructeurs die goede resultaten behalen ofzo. Blijft een vage bedoeling, die distributie van gelden.

Ik heb het eerder gezegd, maar ze zouden het systeem wat transparanter moeten maken. Geen 'being there' bonus mee, maar geld op basis van de prestaties. En dan een potje maken voor steun aan nieuwe teams zodat die zich kunnen ontwikkelen. Bijdrage in de reiskosten bv. Die subsidie wordt dan geleidelijke afgebouwd als de presaties toenemen. Sowieso moet er een bepaalde prestatieverbetering zichtbaar zijn. Gewoon meedoen voor de lol (of de subsidie) moet niet mogelijk zijn. Als je na laten we zeggen 2-3 jaar nog geen verbetering laat zien, zowel sportief als financieel, krijg je geen cent meer. F1 is geen speeltuin.

Probleem is natuurlijk dat Red Bull en Mercedes het ook niet zien zitten om die $74mln kwijt te raken. Net als dat Ferrari geen $103mln kwijt wil. Dat zijn serieuze gaten in de begroting die je niet zomaar vult. En voor Williams is $10mln ook veel geld tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Shiver23 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:24:
Ik begrijp het niet. Ik heb voor hetzelfde bedrag in maart mijn jaarlijkse 'live timing' abbo verlengd via de Appstore. Krijg ik daarmee de optie om ook de basis tv dingen te bekijken? Of heb ik pech en moet ik dubbel betalen?
Ik zou zeggen probeer het eens in je app. Werkt het niet dan weet je genoeg lijkt mij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zie een Red Bull achteruit rijden. :P

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 11-05-2018 11:51 . Reden: Oeps, verkeerde thread. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

sjaool schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Ik zou zeggen probeer het eens in je app. Werkt het niet dan weet je genoeg lijkt mij. ;)
Het werkt niet. Althans, ik zie niets anders dan vorige week bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Shiver23 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Het werkt niet. Althans, ik zie niets anders dan vorige week bijv.
Dan denk ik dat er toch een soort geoblock op zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
Reporter: Ik heb een gerucht gehoord dat jullie de blauwe vlaggen willen afschaffen. Dat is onzin toch?
Charly Whiting: Daar wordt op het moment over gesproken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
RocketKoen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:15:
Reporter: Ik heb een gerucht gehoord dat jullie de blauwe vlaggen willen afschaffen. Dat is onzin toch?
Charly Whiting: Daar wordt op het moment over gesproken.
Tegenwoordig hebben ze daar toch een lampje voor op het stuur? Of bedoelen ze het waarschuwen van achterliggers in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
dannx1986 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Tegenwoordig hebben ze daar toch een lampje voor op het stuur? Of bedoelen ze het waarschuwen van achterliggers in het algemeen.
De hele verplichting voor achterliggers om mensen voor te laten die hun willen lappen afschaffen.
Onder het motto van: Als je iemand op een rondje kan zetten, dan kun je ze ook wel op eigen kracht inhalen.
En met als bijkomend voordeel (waarom Liberty het graag wil) is dat het weer inhaal acties oplevert.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:35:
[...]

De hele verplichting voor achterliggers om mensen voor te laten die hun willen lappen afschaffen.
Onder het motto van: Als je iemand op een rondje kan zetten, dan kun je ze ook wel op eigen kracht inhalen.
En met als bijkomend voordeel (waarom Liberty het graag wil) is dat het weer inhaal acties oplevert.
Ja briljant plan, dan kan tenminste TR de RB makkelijk voorbij laten en de rest blocken als een gek. :+
(en hetzelfde voor Sauber en Fer etc)

En het risico dat de leider uitgeschakeld wordt door de #20 op 2 rondjes achterstand.

/edit. En wat voor een dodemans actie moet je dan doen om MAG op een rondje te zetten? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-05-2018 17:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:24:
Ik heb deze week een mailtje gehad van f1.com, met daarin een instructie en een voucher code.
As an existing F1 Access subscriber, we wanted to let you know about some changes.

We’ve recently launched a new service called F1 TV. As you already subscribe to F1 Access, you can upgrade for no extra cost, meaning that you can look forward to highlights of 2018 Grands Prix and also access to our historical video archive.

But in order to get it, we need you to follow a few simple steps.
What you need to do:
1. Go to https://account.formula1.com and sign into your existing F1 Access account
2. Press ‘Buy Now’ under the ‘Sign up to F1 TV Now’
3. Select the country from where you plan to use F1 TV*
4. Select the annual package (as this is what you have today) and press ‘Subscribe’
5. Add your voucher code <weggehaad, uiteraard> and press ‘Apply’
6. Read and agree to the Terms and Conditions, Privacy Policy and Subscription Terms
7. Press Continue when prompted with a message that you already have an active subscription
8. Press ‘Complete Order’^
*Only available in certain regions (view full F1 TV Content Schedule here)
^The card applied to the account must be registered in the country you are purchasing in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
YakuzA schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Ja briljant plan, dan kan tenminste TR de RB makkelijk voorbij laten en de rest blocken als een gek. :+
(en hetzelfde voor Sauber en Fer etc)

En het risico dat de leider uitgeschakeld wordt door de #20 op 2 rondjes achterstand.
Een aantal teams zijn dan ook tegen (mag je raden welke). Maar voor de kijkcijfers is het natuurlijk wel mooi :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

DeKaerften schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Ik heb deze week een mailtje gehad van f1.com, met daarin een instructie en een voucher code.

[...]
Ah. Ik heb die mail niet gehad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RocketKoen schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Met dat argument ben ik wel wel eens eigenlijk. Jammer dan dat je als nummer 1 wordt terug geduwd naar nummer 2. Maakt het spannender voor ons als kijker en misschien ook wel minder deprimerend voor de gelapte rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:18:
[...]
Jammer dan dat je als nummer 1 wordt terug geduwd naar nummer 2. Maakt het spannender voor ons als kijker en misschien ook wel minder deprimerend voor de gelapte rijders.
Geeft dit niet juist meer Truli trains? Als de achterblijver goed blokt kan de nummer 1 niet langs, maar de nummer 2 kan dan ook de nummer 1 niet langs (is geen ruimte voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@RobertMe Zeker, en dat maakt het dan toch weer spannend voor ons als kijker? Let wel: de baan moet zich er voor lenen. Bij Monaco gaat het geheid problemen leveren. Maar for the sake of een gevecht op de baan denk ik dat het ontbreken van blauwe vlaggen interessante situaties kan laten ontstaan. Ook al is het een tijdelijke parade achter een achterblijver. Er is er altijd wel eentje (lees: VER) die er gewoon voor gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Geen blauwe vlaggen meer betekent imho niet direct dat je dan als achterligger mag verdedigen alsof het een lieve lust is? Ze kunnen de regels omtrent blauwe vlaggen bv ook zo wijzigen dat je niet meer 'te pas en te onpas' aan de kant moet gaan, maar dat je tegelijk ook niet onredelijk gaat hinderen. Toegegeven, levert meer subjectiviteit op, maar daar weet de raceleiding doorgaans wel raad mee: Die zijn immers nooit subjectief :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:42:
@RobertMe Zeker, en dat maakt het dan toch weer spannend voor ons als kijker? Let wel: de baan moet zich er voor lenen. Bij Monaco gaat het geheid problemen leveren. Maar for the sake of een gevecht op de baan denk ik dat het ontbreken van blauwe vlaggen interessante situaties kan laten ontstaan. Ook al is het een tijdelijke parade achter een achterblijver. Er is er altijd wel eentje (lees: VER) die er gewoon voor gaat.
Truli trains waren nooit spannend, dus waarom zou het nu dan wel spannend worden?

Iets als "laat langs als je er zin in hebt" wat @naitsoezn aangeeft vind ik dan een betere optie. Dat je dus niet actief mag blokkeren op rechte stukken en zo'n dingen. Dan moet die wat zijn voorganger op een ronde achterstand met een slipstream + DRS toch wel makkelijk langs kunnen op een recht stuk. En die acties van MAG mogen dan dus gewoon niet omdat je als achterblijver niet zo hard mag blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Maar als je een iemand een ronde lapt, dan kun je er toch gewoon langs op bepaalde stukken?
Je bent immers snel genoeg om iemand op een ronde te zetten. Dus de Truli Express zal, als het goed is, van korte duur zijn. En die acties van MAG zijn sowieso fout, verdedigend of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
naitsoezn schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:51:
Geen blauwe vlaggen meer betekent imho niet direct dat je dan als achterligger mag verdedigen alsof het een lieve lust is? Ze kunnen de regels omtrent blauwe vlaggen bv ook zo wijzigen dat je niet meer 'te pas en te onpas' aan de kant moet gaan, maar dat je tegelijk ook niet onredelijk gaat hinderen. Toegegeven, levert meer subjectiviteit op, maar daar weet de raceleiding doorgaans wel raad mee: Die zijn immers nooit subjectief :P
Lijkt me dat je gewoon mag verdedigen volgens dezelfde regels als wanneer je om een positie vecht. Stel dat bijvoorbeeld Hamilton niet langs Gasly komt en daardoor de race verlies van Vettel, Dan verdient hij het ook niet om te winnen. Racen is meer dan op pole kwalificeren en de snelste auto hebben.

Ze zullen wel iets moeten verzinnen zodat klanten teams geen orders kunnen krijgen van de works teams om de concurrerende teams tegen te houden, maar hun eigen leverancier niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:05

Crazy D

I think we should take a look.

Jasphur schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:03:
Maar als je een iemand een ronde lapt, dan kun je er toch gewoon langs op bepaalde stukken?
Je bent immers snel genoeg om iemand op een ronde te zetten. Dus de Truli Express zal, als het goed is, van korte duur zijn.
Er zit een verschil tussen sneller zijn er ook echt langs kunnen natuurlijk. Gebeurt vaak zat dat een achterblijver daar niet alleen maar rijdt omdat ie traag is maar ook vanwege pech, extra pitstops, etc. Dan hoeft de leider niet per se flink sneller te zijn. En als je dan een Alonso of een Verstappen achtige coureur hebt die daar toevallig ligt, komt de raceleider er amper langs. Maar misschien is het weleens leuk om te proberen. Beetje meer actie op de baan is wel leuk en dit is minder fake dan de DRS...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:19
De Trulli train had volgens mij niet zozeer betrekking op wagens die hem wilden lappen. Trulli had altijd een goede kwalificatie en een goede start, enkel de rijders die hier minder maar in de race sneller waren werden door hem opgehouden.

Mijn mening is dat we niet terug moeten gaan naar de tijd zonder blauwe vlaggen. Dat was in de jaren tachtig echt tenenkrommend.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vanavond met mede forumlid en long time friend Pierre naar de F1 technische sessie van het ATC (vereniging van Automobiel Technici) geweest. Deze werd gegeven door de Vlaamse Robby Camps. Hij werkt bij Ford op de afdeling waar protoypes worden getest en hij is zelf gespecialiseerd in de Canbus. Uiteraard is hij F1 liefhebber en volgt de sport al 30 jaar.

F1 Intro

Na een korte introductie door een ATC bestuurslid begint Robby aan zijn verhaal. En dat was een interessant verhaal. Eerst vertelt ie wat ie wel, en vooral niet gaat behandelen. Hij zou het bv niet hebben over coureurs of circuits. Het is puur de techniek van de F1: aerodynamica, de motor, de ontwikkeling van de techniek door de jaren heen. De focus ligt echter op de laatste 20 jaar. De exoten worden ook niet behandeld. Je zou een sessie an sich kunnen vullen met de Tyrell en Williams 6 wielers, turbine auto's en what not.
Robby laat zien dat ie best een en ander weet van de techniek achter de F1. De uitleg over hoe de aerodynamica werkt op een moderne F1 auto is bijzonder verhelderend. Nou wist ik over een aantal onderdelen wel hoe het zat, maar hij laat het zien aan de hand van simpele tekeningen, maar ook (ter illustratie) CFD diagrammen komen voorbij. Het was duidelijk niet voor mensen die van niets weten zeg maar. Aan de andere kant, als je droomt van Y250 vortexen, is dit weer te simpel denk ik... :+

F1 suspension

Bij het onderdeel over de motoren kwam bijvoorbeeld de nieuwste inspuitingstechnologie aan bod. Tegenwoordig lijkt dat meer op een diesel, met de voorverbrandingskamer waardoor een arm mengsel toch goed kan branden. Het leuke was dat hij meteen aangaf dat het geen nieuwe technologie is. Voor F1 is het nieuw, maar dit soort (en ook andere technieken die ter sprake kwamen) worden ook elders toegepast. Soms al 20-30 jaar geleden.

Ik heb geen idee of deze presentatie nog vaker wordt gegeven, maar het is zeer zeker een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:43

Amphiebietje

In de blubber

Geen vleugeltjes meer op de spiegels voor Ferrari (of wie dan ook):

https://www.motorsport.co...glets-for-monaco-1036475/

...behalve dan bij de GP van Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Red Bull gooit er ook een Miami filmpje achteraan :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:17
Amphiebietje schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:16:
Geen vleugeltjes meer op de spiegels voor Ferrari (of wie dan ook):

https://www.motorsport.co...glets-for-monaco-1036475/

...behalve dan bij de GP van Spanje.
Waarom niet per direct dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Joster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Waarschijnlijk omdat dat onrealistisch is?
Ze hebben echt geen spare halo fairing bij zich zonder die winglets.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:17
YakuzA schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Dat lijkt me wel, voor hetzelfde geld hadden ze hier niet mee mogen rijden, lijkt me niet dat ze dat risico wilden lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Joster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Dat lijkt me wel, voor hetzelfde geld hadden ze hier niet mee mogen rijden, lijkt me niet dat ze dat risico wilden lopen.
Daar bovenop was het niet verboden in de regels, dus dan kan de FIA ook niet halverwege een event de regel even aanpassen. (+ het is Ferrari ;) )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Het is niet zo dat het direct verboden was maar in het grijze gebied zat.
Dat gebied is vanaf maandag verduidelijkt (verboden)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29

AzzKickah

06-CENSORED

Ik herinner me dit soort voorbeschouwingen nog zo goed uit die tijd. Olav mag ook gewoon die auto's aanraken en zo.

Olav maakte gewoon in 1998 al "Ted's Notebook" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

YakuzA schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Als ze n haakse slijper bij zich hebben kunnen ze het er gewoon af halen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

https://www.motorsport.co...e-explained-wurz-1036896/

Nou ja, uithuilen en vooruitkijken naar 2019 voor Williams.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:47
AzzKickah schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:23:
Ik herinner me dit soort voorbeschouwingen nog zo goed uit die tijd. Olav mag ook gewoon die auto's aanraken en zo.

[video]

Olav maakte gewoon in 1998 al "Ted's Notebook" :P
Geweldig.
Mooie voorremmen ook, tegenwoordig is dat één groot zwart blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:21:
[...]
De FIA heeft het in eerste instantie wel goedgekeurd. Dan kun je niet ineens zeggen dat het er weer af moet. Ferrari heeft geen 'oud' bodywork meegenomen.

Aan de andere kant: zaag erin, tape erover en racen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:38:
[...]

De FIA heeft het in eerste instantie wel goedgekeurd.
Is dat zo? De FIA heeft toestemming gegeven om de spiegels aan de halo te bevestigen. Alleen heb ik niet precies meegekregen wat nu niet meer mag. Mogen de spiegels nu niet meer? Of heeft de FIA gezegd dat de spiegels & bevestiging ook daadwerkelijk alleen daarvoor mogen dienen?

Want Ferrari heeft nu gebruik gemaakt van een loophole dat:
1. De halo buiten de 2cm ruimte geen vleugels mag bevatten
2. De spiegels wel aan de halo mogen
Dus hebben ze de extra vleugels op de spiegels / spiegel bevestiging geplaatst, want nergens staat dat dat niet mag, alleen dat het niet op/aan de halo mag. Ferrari doet dus niks wat niet mag volgens de letter van de regels. Maar het is niet in de geest van de regels dat het mag, en de FIA heeft dat nu verduidelijkt (en dus verboden wat ze doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:59:
[...]
Dus hebben ze de extra vleugels op de spiegels / spiegel bevestiging geplaatst, want nergens staat dat dat niet mag, alleen dat het niet op/aan de halo mag. Ferrari doet dus niks wat niet mag volgens de letter van de regels. Maar het is niet in de geest van de regels dat het mag, en de FIA heeft dat nu verduidelijkt (en dus verboden wat ze doen).
Inderdaad, tot dit weekend wat dat niet verboden en wordt voor deze race gedoogd. Na dit weekend is het verboden om vleugels aan de spiegel vast te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

AzzKickah schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:23:
Ja, die goeie ouwe tijd. De auto's, en vooral de aerodynamische delen zijn tegenwoordig veel en veel complexer en zitten vol geheimen en truukjes. Niet heel gek dat ze je er niet me je neus bovenop zetten. Elk flapje en ribbeltje heeft een functie en kan de werking van hun hele aerodynamische pakket verraden.

[offtopic]
Ik weet nog dat ik jaren geleden als geacrediteerd fotograaf op Le Mans aanwezig was en ik achter de pitboxen een paar mannen van (ik meen) Rebellion met een Audi TFSi blok zag slepen. Zij reden toen met zo'n klantmotor. Leuk, dacht ik, een blote motor. Die kan ik lekker fotograferen. Maar er stond een monteur voor mijn neus, dus deed ik een stapje opzij. Hij ook een stapje opzij. Hmmm....wat is hier aan de hand? Mag ik dat niet fotograferen soms? Toen besloot ik een leuk dansje rond die motor te maken, hetgeen resulteerde in een soort pas-des-deux met die monteur. Jammer dat er niet iemand was om dit te filmen. Ik had de grootste lol, en die monteur werd steeds chagerijniger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Is dat zo? De FIA heeft toestemming gegeven om de spiegels aan de halo te bevestigen. Alleen heb ik niet precies meegekregen wat nu niet meer mag. Mogen de spiegels nu niet meer? Of heeft de FIA gezegd dat de spiegels & bevestiging ook daadwerkelijk alleen daarvoor mogen dienen?
Het gaat om de extra winglets die ze hebben gemonteerd bovenop/aan de spiegels die ze nu aan de Halo hebben hangen. En naar mijn beste weten gaan alle auto's voorafgaand aan de race door scrutineering, toch? Als je iets nieuws hebt, moet je dat sowieso aan de FIA laten zien (+ tekeningen en uitleg) die dat dan moeten goedkeuren. Alleen hebben de andere teams 'zorgen' geuit over die winglets. Nou denk ik niet dat Ferrari ineens pole pakt door die winglets, maar het is denk ik om de luchstroom weer een beetje op te schonen/te sturen door die spiegels. Alles wat je namelijk in de lucht steekt, verstoort de luchtstroom. Die wingelts doen dus alleen dienst als verkeersregelaars voor de luchtstroom. De andere teams willen alleen niet dat de Ferrari dat doet. Dus om te pesten, gaan ze protesteren. Scheelt weer 0,000001s per race zeg maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:20
mphilipp schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:22:
Vanavond met mede forumlid en long time friend Pierre naar de F1 technische sessie van het ATC (vereniging van Automobiel Technici) geweest. Deze werd gegeven door de Vlaamse Robby Camps. Hij werkt bij Ford op de afdeling waar protoypes worden getest en hij is zelf gespecialiseerd in de Canbus. Uiteraard is hij F1 liefhebber en volgt de sport al 30 jaar.

[afbeelding]

Na een korte introductie door een ATC bestuurslid begint Robby aan zijn verhaal. En dat was een interessant verhaal. Eerst vertelt ie wat ie wel, en vooral niet gaat behandelen. Hij zou het bv niet hebben over coureurs of circuits. Het is puur de techniek van de F1: aerodynamica, de motor, de ontwikkeling van de techniek door de jaren heen. De focus ligt echter op de laatste 20 jaar. De exoten worden ook niet behandeld. Je zou een sessie an sich kunnen vullen met de Tyrell en Williams 6 wielers, turbine auto's en what not.
Robby laat zien dat ie best een en ander weet van de techniek achter de F1. De uitleg over hoe de aerodynamica werkt op een moderne F1 auto is bijzonder verhelderend. Nou wist ik over een aantal onderdelen wel hoe het zat, maar hij laat het zien aan de hand van simpele tekeningen, maar ook (ter illustratie) CFD diagrammen komen voorbij. Het was duidelijk niet voor mensen die van niets weten zeg maar. Aan de andere kant, als je droomt van Y250 vortexen, is dit weer te simpel denk ik... :+

[afbeelding]

Bij het onderdeel over de motoren kwam bijvoorbeeld de nieuwste inspuitingstechnologie aan bod. Tegenwoordig lijkt dat meer op een diesel, met de voorverbrandingskamer waardoor een arm mengsel toch goed kan branden. Het leuke was dat hij meteen aangaf dat het geen nieuwe technologie is. Voor F1 is het nieuw, maar dit soort (en ook andere technieken die ter sprake kwamen) worden ook elders toegepast. Soms al 20-30 jaar geleden.

Ik heb geen idee of deze presentatie nog vaker wordt gegeven, maar het is zeer zeker een aanrader!
Ziet er niet echt uit als diepgaand....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het wordt wel tijd voor Grexit.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Want Ferrari heeft nu gebruik gemaakt van een loophole dat:
1. De halo buiten de 2cm ruimte geen vleugels mag bevatten
2. De spiegels wel aan de halo mogen
Als je het artikel had gelezen had je antwoord op je vragen.

Aero delen zijn in dat gebied al verboden, echter Ferrari claimde dat het geen aero deel was, maar onderdeel van de bevestiging van de spiegel. Wat het dus volgens Ferrari een legaal onderdeel maakte.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lauda noemt Verstappen 'ontdekking van de eeuw'. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Met alle race geweld heb ik deze nog niet langs zien komen:

Stuk achtergrond info / radio verkeer van Mercedes van in Baku met uiteindelijk het tactische rondom de stops bij de SC. Ook "interessant" in die zin dat ze vanuit de fabriek al de hele race de RBRs aan het "monitoren" waren en van daaruit ook een seintje kwam met "sluit een safety car niet uit want dit kan nog steeds fout gaan".

Daarnaast ook bv dan van de klapband van Bottas, dat Charlie Whiting zelf tegen Mercedes vertelt dat hij z'n auto moet parkeren en niet verder mag rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 13-05-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Olav sprak over de motorupdates van Renault en Honda in Canada. Namelijk 15pk voor Renault en een kleine 30 voor Honda, waarmee het aantal pk’s op gelijke hoogte komt.

Ik heb deze info nog niet ergens voorbij zien komen. Is dit inside-info of hebben Renault en Honda zich publiekelijk hierover uitgelaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Paddock geruchten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paddock geruchten die steeds terug blijven komen. Zeker voor Honda wordt er al een tijdje gesproken over 25 tot 30pk. We zien het wel, maar ik zou niet verbaast zijn als het echt gebeurd en Honda gelijk komt of Renault al passeert. Aangezien Honda al een Q3 mode heeft, kunnen ze op absoluut piekvermogen al hoger zitten dan Renault.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Paddock geruchten zijn al vaker waar geweest :)

Honda moet misschien nog wel aan het brandstofverbruik (efficientie) werken, HAR moest 'm meteen na de vlag parkeren. 2 ronden achterstand, SC en 2x VSC, nog steeds de tank leeg? Of had hij een ander probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
iichel schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:57:
Honda moet misschien nog wel aan het brandstofverbruik (efficientie) werken, HAR moest 'm meteen na de vlag parkeren. 2 ronden achterstand, SC en 2x VSC, nog steeds de tank leeg? Of had hij een ander probleem?
Kan ook zijn omdat STR (zijn team dus) niet volledig goed heeft uitgerekend en dus HAR te weinig benzine mee gegeven.

Lang niet alle teams hebben de tank helemaal vol, dus je weet niet hoeveel benzine hij uiteindelijk mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:29:
Met alle race geweld heb ik deze nog niet langs zien komen:
[video]

Stuk achtergrond info / radio verkeer van Mercedes van in Baku met uiteindelijk het tactische rondom de stops bij de SC. Ook "interessant" in die zin dat ze vanuit de fabriek al de hele race de RBRs aan het "monitoren" waren en van daaruit ook een seintje kwam met "sluit een safety car niet uit want dit kan nog steeds fout gaan".

Daarnaast ook bv dan van de klapband van Bottas, dat Charlie Whiting zelf tegen Mercedes vertelt dat hij z'n auto moet parkeren en niet verder mag rijden.
Dit mogen ze van mij iedere grand prix doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:18:
[...]

Dit mogen ze van mij iedere grand prix doen. :D
Inderdaad. Interessant om eens te horen wat zich aan de pitmuur afspeelt. Blijkbaar zelfs Charlie Whiting die zich zelf op radio meld naar het team (en niet iemand onder hem). Dat een Mercedes de situatie met de RBRs niet vertrouwde en gokte op een crash met (V)SC als als gevolg. IIRC hebben ze BOT ook zo lang buiten gehouden en was de stop onder de SC zijn enige stop. Ze gokten/hoopten dus niet zomaar op een SC, maar het was berekend dat die er kon komen.

Geeft zo echt een leuk inkijkje, en mogen ze inderdaad elke race doen, lekker rouleren met een aantal teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:28:
[...]

Inderdaad. Interessant om eens te horen wat zich aan de pitmuur afspeelt. Blijkbaar zelfs Charlie Whiting die zich zelf op radio meld naar het team (en niet iemand onder hem). Dat een Mercedes de situatie met de RBRs niet vertrouwde en gokte op een crash met (V)SC als als gevolg. IIRC hebben ze BOT ook zo lang buiten gehouden en was de stop onder de SC zijn enige stop. Ze gokten/hoopten dus niet zomaar op een SC, maar het was berekend dat die er kon komen.

Geeft zo echt een leuk inkijkje, en mogen ze inderdaad elke race doen, lekker rouleren met een aantal teams.
Leuk kijkje inderdaad. Maar toch vind ik het nog steeds raar dat Bottas hem naast de kant moest zetten. Dat hoort Charlie toch niet te bepalen? Dan had ie dat ook met Alonso of Kimi moeten doen imo. Ik vond de schade nog wel meevallen. En natuurlijk kon ie geen punten meer halen, maar wat mij betreft moet de FIA niemand dwingen om uit te vallen

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2018 00:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:56:
[...]

Leuk kijkje inderdaad. Maar toch vind ik het nog steeds raar dat Bottas hem naast de kant moest zetten. Dat hoort Charlie toch niet te bepalen? Dan had ie dat ook met Alonso of Kimi moeten doen imo. Ik vond de schade nog wel meevallen. En natuurlijk kon ie geen punten meer halen, maar wat mij betreft moet de FIA niemand dwingen om uit te vallen
Alonso reed tijdens Safety Car situatie naar de pits dus het hele veld ging al langzaam. Daarnaast was de situatie met Alonso aan het begin van de race waarbij die nog een kans had om terug te vechten (wat hij dan ook met beide handen heeft aangegrepen en punten heeft behaald). Met Raikonnen weet ik even niet meer wat daarmee was.

Nu in het geval van Bottas was het zo kort voor het eind dat hij nog voor spek en bonen terug zou rijden naar de pits, daarnaast zou hij dan ook nog 1 of 2 keer gelapped moeten worden door de rest van het veld wat op een kluitje reed. Dus moest hij de hele ronden gevolgd worden door gele vlaggen, en dan nog is het maar de vraag of er niet iemand die wat verder naar achteren reed in het veld ineens achterop hem zou klappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Adlermann schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:13:
[...]
Dan is het goed dat je niet geweest bent. Geen tijd verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:56:
[...]
Dat hoort Charlie toch niet te bepalen?
Dat is precies wat Charlie hoort te bepalen. Het verbaast me dat er niet vaker een zwarte vlag wordt gezwaaid als er weer eens iemand rond blijft rijden met loszittend bodywork oid. Het is gewoon een geldige reden om iemand uit de race te halen. Staat gewoon in de reglementen. Dus Charlie heeft daar alle recht toe, zelfs een plicht als het om veiligheid gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Blijf het toch eeuwig zonde vinden van die klapband voor Bottas in Baku. Hij had nu gewoon 1e gestaan in het kampioenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Elke dag dat hoofd van Lauda op de gevel van het pand van Novomatic hier in waalwijk…

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 14-05-2018 08:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Good news everyone. :*)

Het is een beetje offtopic, maar voor wie de F2 race gisteren niet heeft gezien is het wel noemenswaardig. Het lijkt erop dat de halo daar echt iemand zijn leven heeft gered. De totale afzichtelijkheid van de auto's is dus al snel ergens goed voor geweest. :Y
https://racingnews365.nl/...-crash-fukuzumi-en-makino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:26
Jasphur schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:31:
Elke dag dat hoofd van Lauda op de gevel van het pand van Novomatic hier in waalwijk…
Echt? Blijkt maar weer hoe goed ik gewoon op de weg let. Nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:30:
Good news everyone. :*)

Het is een beetje offtopic, maar voor wie de F2 race gisteren niet heeft gezien is het wel noemenswaardig. Het lijkt erop dat de halo daar echt iemand zijn leven heeft gered. De totale afzichtelijkheid van de auto's is dus al snel ergens goed voor geweest. :Y
https://racingnews365.nl/...-crash-fukuzumi-en-makino
Had het inderdaad op twitter voorbij zien komen.
https://twitter.com/twitter/statuses/995629297183404032

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:26
Ik zie niet hoe de halo hier oplossing heeft gebracht. De wagen komt namelijk vanuit de hoek waar het hoofd beschermd is. Maar FIA weet er mooie reclame van te maken, ik zou graag een rapport zien welke impact de helm en nek zouden hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TheBrut3 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:42:
Ik zie niet hoe de halo hier oplossing heeft gebracht. De wagen komt namelijk vanuit de hoek waar het hoofd beschermd is. Maar FIA weet er mooie reclame van te maken, ik zou graag een rapport zien welke impact de helm en nek zouden hebben ontvangen.
De wagen komt dan wel over de airbox heen, maar je ziet toch echt ook bandensporen op de halo. Lijkt mij dus dat vrij nasty zou zijn geworden als de halo er niet zat. Vermoed dat de band dan ook daadwerkelijk over de helm zou zijn gegleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
TheBrut3 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:42:
Het verschil met of zonder halo is vrij simpel.

Zonder halo was er wel degelijk een kans dat hij door een onderdeel van de auto tegen zijn hoofd zou zijn geraakt. Was dat dodelijke afloop, nee waarschijnlijk niet. Maar hoofdpijn zou die zeker hebbben en mogelijk nog nek, rug en/of schouder klachten. (ik heb eigenlijk geen idee hoe ver de helm 'uitsteekt' in F2 ten opzichte van de zijkant en achterkant van de 'cockpit'. dit heeft natuurlijk invloed)

Met halo is er geen contact mogelijk. thats it.

Zeggen dat de halo niks toevoegde vanwege de hoek waar die uit kwam is neit waar. de wagen gaat over de volle lengte van de halo. Daar zit ook een keer een hoofd een een paar handen.
Is zijn leven gered, nee wss niet. Maar er is wat ongemak bespaart.

[ Voor 7% gewijzigd door demonic op 14-05-2018 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:34
even de foto's naar een tweaker album geupload.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tjEcYZ1Ba2UhljNf1n1LXGJT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OPrt9pJTOOqUiT7MgwyHjVUD/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LMlcCQWLiF3LE2Ex1h9ZQMAK/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B4zETrR7pkqsEABxRnWM3jR9/full.jpg

[YouTube: https://youtu.be/tWlb3dQB5vw]
onboard (achterligger) vanaf 1:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:03

Pierre

Van nature lui!

Adlermann schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Je was ook aanwezig (of zeg je maar iets) tijdens de presentatie, ik vond het zeer interessant om naar te luisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 14-05-2018 13:32 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:45:
[...]

De wagen komt dan wel over de airbox heen, maar je ziet toch echt ook bandensporen op de halo. Lijkt mij dus dat vrij nasty zou zijn geworden als de halo er niet zat. Vermoed dat de band dan ook daadwerkelijk over de helm zou zijn gegleden.
Toch zit er nog wel flink wat afstand tussen waar de halo of airbox zit en waar de coureur met zijn helm zit. Dit soort dingen gebeurt niet vaak, maar die bandensporten zeggen nog vrij weinig. En wie zegt dat ie zonder Halo precies hetzelfde had gedaan. Die auto is dan een stuk beter zichtbaar in je spiegel.

Sure het kan geholpen hebben, maar niets is zeker. We zullen er meer van moeten zijn om echt iets uit te sluiten. Net als dat we nog meer moeten zien van Grojean (die had ook wat materialen tegen zijn halo zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jake Dennis test samen met Verstappen deze week:
https://www.motorsport.co...-f1-test-call-up-1037467/

:o

Vervanger voor Hartley? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
TheBrut3 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Echt? Blijkt maar weer hoe goed ik gewoon op de weg let. Nog nooit opgevallen.
Als je in Waalwijk werkt, zoals ik, en er af (en op) moet bij de Efteling afslag dan sta je vaak stil. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:15:

Verrassend wel dat ze een relatief oude sportscar-coureur in de auto proppen...

En dat met Buemi als officiële testcoureur en Ticktum, Verhagen, Doohan, Hauger, Thompson en Edgar op de juniorbank...

Heel die knakker wordt nergens vermeld bij de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:56

RBH

ArcticWolf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:15:

Ook wel bijzonder dat Giovinazzi bij zowel Ferrari als Sauber test. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RBH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:44:
[...]

Ook wel bijzonder dat Giovinazzi bij zowel Ferrari als Sauber test. :?
Nee hoor, Sauber is in zekere zin het Toro Rosso team van Ferarri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Verrassend wel dat ze een relatief oude sportscar-coureur in de auto proppen...

En dat met Buemi als officiële testcoureur en Ticktum, Verhagen, Doohan, Hauger, Thompson en Edgar op de juniorbank...

Heel die knakker wordt nergens vermeld bij de drivers.
Maar doen die ook simulator werk? Misschien dat ze willen weten hoe goed hij het in het echt doet...
Dennis combines his Blancpain GT racing duties with the role of Red Bull simulator development driver.
En 22 is niet echt oud :P Hartley is 27...

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 14-05-2018 14:47 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1