Ik ga ervan uit dat Red Bull gewoon weer team 3 is dit jaar.. dan kan het alleen maar meevallen allemaal.
We hebben, in navolging van vorig jaar, een apart topic geopend om de wintertests te bespreken:
[F1 2018] Wintertests Barcelona
[F1 2018] Wintertests Barcelona
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Kunt zeggen wat je wilt, maar kwa aantal sponsoren op de wagen lijkt Force India wederom te winnen dit seizoen. Met dit jaar direct daarnaast de meest lelijke livery als ik het zo op foto zie.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Livery van de RB14 onthuld:
https://twitter.com/redbullracing/status/968033445434847233
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Al die reactiesBarres B. schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:06:
Livery van de RB14 onthuld:
Tegenvallend, zelfs ondanks dat ik al wist dat de test livery weg ging en dit ging komen.
Ik blijf het voor een team als Red Bull raar vinden, die onthulling van de livery
0 media aandacht, 0 uitleg, 0 rijders aanwezig. Beetje muf. En waarom ze dan die andere livery maken snap ik niet als ze hem alleen op de media-dag gebruiken.
Sowieso mogen ze vanuit de FIA wel eens iets gaan doen aan het feit dat teams een media-dag gebruiken als shakedown. Doe gewoon een extra shakedown-dag en laat ze die media-dag wat zinvoller gebruiken.
0 media aandacht, 0 uitleg, 0 rijders aanwezig. Beetje muf. En waarom ze dan die andere livery maken snap ik niet als ze hem alleen op de media-dag gebruiken.
Sowieso mogen ze vanuit de FIA wel eens iets gaan doen aan het feit dat teams een media-dag gebruiken als shakedown. Doe gewoon een extra shakedown-dag en laat ze die media-dag wat zinvoller gebruiken.
Ik denk dat ik de enige ben die de nieuwe livery wel mooi vind. Nou ben ik sowieso wel een matte-look-fan maar dit is gewoon dikke prima hoor. Niks nieuws inderdaad. Niks spectaculairs, maar had RBR dat nodig dan?

Tuurlijk, niet heel verassend.. maar blijft er mooi uitzien
[ Voor 23% gewijzigd door SmithNL op 26-02-2018 09:25 ]
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Ergens had ik iets meer invloed van Aston Martin verwacht. Zoals Honda dat bij TR ook gedaan heeft zeg maa.
Als je richting een rotonde rijdt en je kijkt naar voetgangers/fietsers dan beweeg je je hoofd naar voor en links rechts om langs je A-stijl te kijken.. in de F1 zit je vast en klem, dus vraag het mij inderdaad af.Gekkenhuis schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:36:
Kun je met dat ding de lampen eigenlijk wel fatsoenlijk uit zien gaan? Kan mij voorstellen dat het op een bepaalde plek echt klote is. Even iets gaan verzitten is er ook niet gemakkelijk bij lijkt mij.
Aston Martin kan (nog) geen motor leveren, dat zal op zijn vroegst pas in 2021 zijn. Zouden ze nu een motor leveren, dan wordt dat een gerebagde Mercedes-motor en daar zit Mercedes niet op te wachten.Wom schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:25:
Ergens had ik iets meer invloed van Aston Martin verwacht. Zoals Honda dat bij TR ook gedaan heeft zeg maa.
Op de neus staat 33, op de motorkap 3.Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:23:
Dus voor de launch gebruiken ze Ricciardo zijn nummer en nu Max op de officiële?
Begrijpelijk natuurlijk, maar als titelsponsor zou ik toch ook alvast wat invloed op het kleurenschema willen hebben denk ik.DaMarcus schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:39:
[...]
Aston Martin kan (nog) geen motor leveren, dat zal op zijn vroegst pas in 2021 zijn. Zouden ze nu een motor leveren, dan wordt dat een gerebagde Mercedes-motor en daar zit Mercedes niet op te wachten.
Het is ook geen media-dag.Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:12:
Ik blijf het voor een team als Red Bull raar vinden, die onthulling van de livery
Het is een film-dag, waarop het team de auto kan filmen voor promo-meuk voor sponsors etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
(Altijd weer die) Autodrop?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[edit]
Ah, nvm, er is een apart topic voor de tests
[ Voor 85% gewijzigd door Badeend op 26-02-2018 09:48 ]
Je avatar past er wel leuk bijBadeend schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:47:
[edit]
We bedoelen hetzelfde, maar ik zou die andere pers-dag noemenYakuzA schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:41:
[...]
Het is ook geen media-dag.
Het is een film-dag, waarop het team de auto kan filmen voor promo-meuk voor sponsors etc.
Ik dacht dat de gleuven in de vloer van de mclaren extreem waren maar bij STR is de speling wel erg groot.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Wie hier wilde er ook alweer gekleurde Pirelli banden onder zijn wagen?
Want: http://shop.pirelli.com/i...zr20-90y-xl-p-zero-1.html
Het enige wat je nodig hebt naast een grote portomonee is een Supercar.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja dat was dus ook een beetje het probleem: de bandenmaten waarmee het start en de prijzen ervan. Jammer, want zo maken ze veel reclame voor een niche marktJasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:02:
[afbeelding]
Ja. 9PM UK tijd.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waren de beelden van de reveal van Force India en Toro Rosso al voorbij gekomen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uUN57tGiv0U]
Wel weer barebones presentaties. Geen microfoon/stereo. Niemand van het team die het even regisseert qua wat ze moeten doen, welke camera's ze moeten kijken en whatnot. Zoiets kan toch niet moeilijk zijn?
Anyways, teamgear van Toro Rosso ziet er ook leuk uit. Valt goed op zo
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uUN57tGiv0U]
Wel weer barebones presentaties. Geen microfoon/stereo. Niemand van het team die het even regisseert qua wat ze moeten doen, welke camera's ze moeten kijken en whatnot. Zoiets kan toch niet moeilijk zijn?
Anyways, teamgear van Toro Rosso ziet er ook leuk uit. Valt goed op zo
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 26-02-2018 14:02 ]

[ Voor 10% gewijzigd door dannx1986 op 26-02-2018 14:21 ]
Ze maken reclame voor het merk, niet het type band.Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:16:
[...]
Ja dat was dus ook een beetje het probleem: de bandenmaten waarmee het start en de prijzen ervan. Jammer, want zo maken ze veel reclame voor een niche markt
Zeker dat jij ook andere Shell/Mobil/Castrol in je blik of fiets gooit.
En ja, je kunt een Rolex/TagHeuer kopen of een Aperol/Heineken drinken maar niet alles is type-gebaseerd.
P-Zero Color Edition was anders best vaak te zien. Ik kan me Italië/Monza nog wel herinneren waar ze een scherm hadden hangen boven de weg met 3 banden in de kleuren van de Italiaanse vlag. En zo op meer banen waar ze video hadden gebruikt en whatnot. Die gekleurde banden hebben best wat schermtijd gekregenAardappel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:01:
[...]
Ze maken reclame voor het merk, niet het type band.
Zeker dat jij ook andere Shell/Mobil/Castrol in je blik of fiets gooit.
En ja, je kunt een Rolex/TagHeuer kopen of een Aperol/Heineken drinken maar niet alles is type-gebaseerd.
Nou heeft Pirelli van de P-Zero ook nog normale banden zonder gekleurde zijkant, maar dat was niet het enige waar ze reclame mee maakten. Sterker, toen ze vorig jaar een heel palet kregen, zijn ze dat juist voor straatauto's gaan promoten. Al blijf ik het raar vinden dat geen enkele demonstratie op het circuit met dure auto's er geen gekleurde Pirelli's onder lagen, maar goed.
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 26-02-2018 16:07 ]
En vanwege het koude winterweer in Europa heeft Pirelli voor de F1 ook een sneeuwband ontwikkeld!

Hmm, heb nog even nagekeken en er wordt niet echt specifieke reclame gemaakt voor producten die je niet kunt kopen, behalve dan P-Zero.Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:06:
[...]
P-Zero Color Edition was anders best vaak te zien. Ik kan me Italië/Monza nog wel herinneren waar ze een scherm hadden hangen boven de weg met 3 banden in de kleuren van de Italiaanse vlag. En zo op meer banen waar ze video hadden gebruikt en whatnot. Die gekleurde banden hebben best wat schermtijd gekregen
Nou heeft Pirelli van de P-Zero ook nog normale banden zonder gekleurde zijkant, maar dat was niet het enige waar ze reclame mee maakten. Sterker, toen ze vorig jaar een heel palet kregen, zijn ze dat juist voor straatauto's gaan promoten. Al blijf ik het raar vinden dat geen enkele demonstratie op het circuit met dure auto's er geen gekleurde Pirelli's onder lagen, maar goed.
Wel een hoop luxe merken natuurlijk. En merken die bedrijven kunnen kopen (Citrix bv). Of merken die wíj niet kunnen kopen (zoals Petronas).
Gaat hier lekker over de eerste testdag. Lijkt me belangrijker in dit topic dan niet-F1 Pirelli slofjes.
je hebt zeker het speciale test topic gemist ;-)
Prima toch? Iedereen heeft het gezien, dus zat media aandacht en een hoop centjes bespaard door geen ruimte te hoeven afhuren met drankjes en hapjes. Effect is hetzelfde, dus wat is het probleem?Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:12:
En a dat gezeur over hoe mooi/lelijk die livery is... Kijken we naar een modeshow of naar autoracen? Kom op! Get over it en kijk naar wat belangrijk is: performance. Ook al spuiten ze dat ding groen met rode stippen...

Wat ik interessanter vind is deze opmerking van [moeilijke naam] over de RBR. Zou die turbulente lucht in de luchtinlaat echt zoveel impact hebben op de performance als deze meneer zegt? Het is iemand die er verstand van zou moeten hebben, maar ik heb het in de andere analyses nog niet gehoord. Interessant.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Voor een bedrijf wat 90% marketing is, vind ik het opvallend op de achtergrond. Momenteel doen Mercedes en in zekere zin McLaren of Renault het gewoon beter. RBR doet al jaren hetzelfde riedeltje en is aan vernieuwing toe hoe ze zich presenteren imomphilipp schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:15:
[...]
Prima toch? Iedereen heeft het gezien, dus zat media aandacht en een hoop centjes bespaard door geen ruimte te hoeven afhuren met drankjes en hapjes. Effect is hetzelfde, dus wat is het probleem?
We gaan het zien. Het beloofd wel wat, maar de rest zit ook niet stil natuurlijk. Eerst zien wat het totaalplaatje is, vooralsnog zijn Mercedes en Ferrari ook gewoon snel.Wat ik interessanter vind is deze opmerking van [moeilijke naam] over de RBR. Zou die turbulente lucht in de luchtinlaat echt zoveel impact hebben op de performance als deze meneer zegt? Het is iemand die er verstand van zou moeten hebben, maar ik heb het in de andere analyses nog niet gehoord. Interessant.
Mooi overzicht van alle auto's on track..
En hier nog een duidelijk filmpje van achter de halo.. Prima zicht lijkt me zo.. https://instagram.com/p/BfrCZf4hrR7/
En hier nog een duidelijk filmpje van achter de halo.. Prima zicht lijkt me zo.. https://instagram.com/p/BfrCZf4hrR7/
[ Voor 52% gewijzigd door SmithNL op 26-02-2018 21:16 ]
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Was deze al voorbij gekomen?
Bernie Ecclestone urges Formula One to make bold switch to electric cars

Bernie Ecclestone urges Formula One to make bold switch to electric cars
Ik vraag me af of de man al ingeschreven is voor interne bejaardenzorg

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En exact wat winnen ze daarmee? Kom op! Al die snazzy presentaties is toch alleen een feestje voor de pers en de sponsors. Wie heeft er wat aan? Of wou je beweren dat ze nu minder aandacht hebben gekregen dan als wanneer ze een of ander pompeus feest hadden gegeven? Ik denk het niet.Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:46:
[...]
Voor een bedrijf wat 90% marketing is, vind ik het opvallend op de achtergrond. Momenteel doen Mercedes en in zekere zin McLaren of Renault het gewoon beter. RBR doet al jaren hetzelfde riedeltje en is aan vernieuwing toe hoe ze zich presenteren imo
De auto's gaan er niet harder van rijden, ze worden niet mooier en als het alleen is om jou tevreden te stellen kunnen ze het wat mij betreft ook laten
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zie wel 225/35/19 en 255/35/19 maar 235/35/19 (mijn auto) hebben ze weer nietJasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:02:
[afbeelding]
Maar die prijzen
Dat dus, het gaat ze om aandacht van de massa. Die presentaties zijn leuk voor een zeer select groepje fanatieke volgers. Verreweg het grootste deel van het publiek wordt pas wakker als ze eind maart de tv afstemmen op de eerste wedstrijd.mphilipp schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:49:
[...]
En exact wat winnen ze daarmee? Kom op! Al die snazzy presentaties is toch alleen een feestje voor de pers en de sponsors. Wie heeft er wat aan? Of wou je beweren dat ze nu minder aandacht hebben gekregen dan als wanneer ze een of ander pompeus feest hadden gegeven? Ik denk het niet.
De auto's gaan er niet harder van rijden, ze worden niet mooier en als het alleen is om jou tevreden te stellen kunnen ze het wat mij betreft ook latenIk zie ze straks liever lekker snel de baan over gaan dan dat er een flitsende onthulling is. Ik geef niet zo om dat gedoe alleen maar om de bühne.
alles kan off-topic
Ik hoop toch serieus niet dat we dit straks echt gaan zien zo:

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gadverdamme wat Amerikaans. Geen spoortje verfijning en afwerking te bekennen. Geef mij de oude huisstijl maar weer of een stijlvollere.Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:07:
[afbeelding]
Waar haal je dit vandaan dan?Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:07:
[afbeelding]
Ergens vind ik het een mooie veranderen, aan de andere kant weet ik niet of ik dit elke keer wil zien.. ben wel benieuwd wat de beargumentatie erachter is..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dat hoop ik ook niet. Dit heeft wel een heel hoog RTL Boulevard gehalte.Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:07:
[afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Onder andere hier: https://www.underconsider...a_1_by_wieden_kennedy.phpMelantrix schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:38:
[...]
Waar haal je dit vandaan dan?
Ergens vind ik het een mooie veranderen, aan de andere kant weet ik niet of ik dit elke keer wil zien.. ben wel benieuwd wat de beargumentatie erachter is..
Mediumband heeft een lichtblauwe kleur volgens dit plaatje en bochtennummering op de Red bull ring is ook vreemd (2x bochtnummer 2 achter elkaar terwijl dat officieel bochtnummer 3 en 4 zijn) 😂 .Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:07:
[afbeelding]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Het is een early impression van een designbureau (dat blijkbaar weinig opheeft met Formule 1 en accurate data gebruiken in mockupsLasmibalsingh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:00:
[...]
Mediumband heeft een lichtblauwe kleur volgens dit plaatje en bochtennummering op de Red bull ring is ook vreemd (2x bochtnummer 2 achter elkaar terwijl dat officieel bochtnummer 3 en 4 zijn) 😂 .
Dit verklaart ook wel gelijk waarom daar Stroll en Sirotkin rijden en ze het geld van Kubica als testrijder vangen terwijl hij duidelijk niet meer toptijden kan rijden met zijn handicap.
Door de halo's zijn de helmen van de bestuurder moeilijker te zien, en dus moeilijker uit elkaar te houden.
Is dit een oplossing of kan het de prullenbak in?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Voor mij? Prullenbak.Leoon. schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:10:
Door de halo's zijn de helmen van de bestuurder moeilijker te zien, en dus moeilijker uit elkaar te houden.
[afbeelding]
Ik kijk altijd naar de kleur van de cam
Doe ik zelf ook, maar soms als de auto nog te ver weg is zie ik het zelf nog niet helemaal duidelijk (kan aan de ogen liggen). Maar bijvoorbeeld andere mensen uitleggen wie wie is en waar ze moeten kijken om het geel te vinden is soms best een kriem.Aardappel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:11:
[...]
Voor mij? Prullenbak.
Ik kijk altijd naar de kleur van de cam
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De nummers moeten gewoon veel beter opvallen en zichtbaar zijn. Daar zijn die nummers immers voor.
alles kan off-topic
Maar dat is dan een reden om de (lelijke) sharkfins weer terug te halenAnkona schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:17:
De nummers moeten gewoon veel beter opvallen en zichtbaar zijn. Daar zijn die nummers immers voor.

Prullenbak (samen met de halo).Leoon. schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:10:
[afbeelding]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Eens, maar probleem daarmee is dat de ruimte op de auto zo verschrikkelijk duur is dat ze de nummers er ook weer niet te groot op willen zetten. Zo aanwezig als bij Nascar zal het nooit worden; de gehele sidepod gebruiken voor een nummer kost tientallen miljoenen aan sponsorinkomsten per jaar voor een F1 team.Ankona schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:17:
Vind het gebruik van vaste nummers wel een stap in de goede richting voor F1. Alleen jammer dat de wereldkampioen nu geen startnummer 1 meer heeft. Dat nummer had toch altijd wel iets magisch. Ik snap dat het Hamilton z'n eigen keuze is om er niet aan mee te doen en dat het wel mag, maar toch. Ik mis dat nummer wel
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Die komen volgend jaar toch al zeker terug?Leoon. schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:18:
[...]
Maar dat is dan een reden om de (lelijke) sharkfins weer terug te halen
Wat ik vanuit het opgestelde infopgrahic van Scarbs begreep wel in 2019 ja. Niet iets waar ik op zit te wachtenMikeyMan schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Die komen volgend jaar toch al zeker terug?
Ik ben voorLeoon. schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:23:
[...]
Wat ik vanuit het opgestelde infopgrahic van Scarbs begreep wel in 2019 ja. Niet iets waar ik op zit te wachten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat het zo "duur" is zou juist een extra reden kunnen zijn om het juist wel te doen. Immers minder ruimte voor reclame maakt dat de budgetten (een heel klein beetje) genivelleerd worden.XyritZz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Eens, maar probleem daarmee is dat de ruimte op de auto zo verschrikkelijk duur is dat ze de nummers er ook weer niet te groot op willen zetten. Zo aanwezig als bij Nascar zal het nooit worden; de gehele sidepod gebruiken voor een nummer kost tientallen miljoenen aan sponsorinkomsten per jaar voor een F1 team.
Vind het gebruik van vaste nummers wel een stap in de goede richting voor F1. Alleen jammer dat de wereldkampioen nu geen startnummer 1 meer heeft. Dat nummer had toch altijd wel iets magisch. Ik snap dat het Hamilton z'n eigen keuze is om er niet aan mee te doen en dat het wel mag, maar toch. Ik mis dat nummer wel.
Gewoon verplicht op de neus en aan beide zijkanten een rond wit vlak met zwarte cijfers. Regerend kampioen een geel vlak. Afmetingen lekker ruim en voorgeschreven door de organisatie.
alles kan off-topic
https://www.autosport.com...e-for-red-bull-honda-call
RBR moet voor mei beslissen of het gebruik gaat maken van Renault motors in seizoen 2019.
RBR moet voor mei beslissen of het gebruik gaat maken van Renault motors in seizoen 2019.
Dat gaat dan wel een moeilijke beslissing worden ben ik bang! Zoveel tijd hebben ze niet om die motor te testen in de TR. Helemaal niet als ze nu nog vermogen tekort zouden komen.Roybs schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:52:
Hoort eigenlijk in het algemene topic thuis? Los van dat, Red Bull heeft op dit moment een hele sterke troef waarmee Renault meteen de mond kan worden gesnoerd als deze te ver wordt opengetrokken.Roybs schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:52:
Die Abiteboul zevert wel meer. Red Bull Racing zou toch al geen motoren meer krijgen in 2019 van Renault beweerde ie eerder al eens?
[ Voor 197% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2018 14:00 . Reden: is verplaatst vanuit ander topic ]
Testing, one, two ...
Precies, rond Barcelona kwam de eerste officiële motor upgrade zo uit m'n hoofd, dat wil zeggen dat ze slecht kunnen inschatten hoe reliable honda is, hoe hun research development is etc. Beetje lelijke deadlineZahariac schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:54:
[...]
Dat gaat dan wel een moeilijke beslissing worden ben ik bang! Zoveel tijd hebben ze niet om die motor te testen in de TR. Helemaal niet als ze nu nog vermogen tekort zouden komen.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Vind het eerder wat angstig/paniekerig klinken van Renault.Zahariac schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:54:
[...]
Dat gaat dan wel een moeilijke beslissing worden ben ik bang! Zoveel tijd hebben ze niet om die motor te testen in de TR. Helemaal niet als ze nu nog vermogen tekort zouden komen.
Alsof ze RBR tot een beslissing willen forceren nu de Honda motor ook potentieel toont.
Iets met veilig stellen van de investering in de motor voor volgend jaar.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De vraag is hoeveel vermogen Honda nu te kort komt, als ik de geruchten mag geloven heeft Honda een motor met 953pk gebouwd (die volgens mij nog niet klaar is om ingezet te worden) dat zou betekenen dat ze nagenoeg hetzelfde vermogen als Renault hebben... als die dan ook nog eens betrouwbaar blijkt dan is de keus snel gemaakt lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 27-02-2018 14:00 ]
Mwah in mei hebben we al wat races gehad en is er toch al een goed beeld van hoe Honda en het zusterteam samenwerken en hoe de ontwikkeling van de Honda is. En Renault kennen ze intussen al goed.
Ik was in de veronderstelling dat RBR er juist bij Renault uitgeknikkerd werd. Nu lijkt het erop dat Renault ze toch binnenboord wil houden.
alles kan off-topic
Logisch lijkt mij. Een concurrent minder. Renault wilt weer een topteam worden. En als je dan een team hebt met klantenmotoren is die uiteindelijk makkelijker te verslaan dan een works team.Ankona schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:01:
Ik was in de veronderstelling dat RBR er juist bij Renault uitgeknikkerd werd. Nu lijkt het erop dat Renault ze toch binnenboord wil houden.
Dan hebben ze al meer dan Renault. Renault mikt namelijk op 950pk voor dit seizoen. Nu zullen ze net over de 900pk zitten. Honda zat in Abu Dhabi kennelijk net onder de 900p. Verder hielden ze kennelijk al een spec achter die ze in de winter verder hebben ontwikkeld. Die draait op het moment als een zonnetje in de STR12. Na Australië weet RBR wel wat het vermogen is. Tegen mei zullen ze ook wel wat over betrouwbaarheid weten.ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:59:
De vraag is hoeveel vermogen Honda nu te kort komt, als ik de geruchten mag geloven heeft Honda een motor met 953pk gebouwd (die volgens nog niet klaar is?) dat zou betekenen dat ze nagenoeg hetzelfde vermogen als Renault hebben... als die dan ook nog eens betrouwbaar blijkt dan is de keus snel gemaakt lijkt me.
Ik hoop echt dag Renault. Hoe sneller hoe beter.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Renault wilt hiermee RBR onder druk zetten en ik snap RBR ook goed, die willen zo lang mogelijk wachten, want zodra ze bekendmaken dat ze stoppen met Renault, dan stopt Renault veel "extra" service.
Ze hebben vorig jaar gezien hoe het bij Torro Rosso ging en ze willen toch zo hoog mogelijk in het constructeurs kampioenschap eindigen.
Ze hebben vorig jaar gezien hoe het bij Torro Rosso ging en ze willen toch zo hoog mogelijk in het constructeurs kampioenschap eindigen.
Rond mei is al wel bekend of RBR mee kan doen om de topposities of dat ze weer een trage start van het seizoen hebben met een grote achterstand in het kampioenschap.Juncto schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:05:
Renault wilt hiermee RBR onder druk zetten en ik snap RBR ook goed, die willen zo lang mogelijk wachten, want zodra ze bekendmaken dat ze stoppen met Renault, dan stopt Renault veel "extra" service.
Als ze vol in de strijd verwikkeld zijn zal Renault ze niet zomaar laten vallen midden in het seizoen. Is voor Renault natuurlijk ook de ultieme manier om aan te tonen dat het niet aan hun ligt dat de relatie stuk loopt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ze zouden ook de Halo in de kleur van de cam kunnen doen. Dus als voorbeeld de halo van VER in het geel en die van RIC in het zwart. dan valt het verschil pas op.Leoon. schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:10:
[afbeelding]
*sowieso
Maar dat is wel echt tergend lelijk.DonJunior schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:29:
[...]
Ze zouden ook de Halo in de kleur van de cam kunnen doen. Dus als voorbeeld de halo van VER in het geel en die van RIC in het zwart. dan valt het verschil pas op.
Functie gaat voor de vorm. Dat hele ding is al lelijk, zou best een optie zijn als alle teams verplicht de ene rijder met een witte en de andere met een zwarte laten rijden.
alles kan off-topic
IMO kan het niet anders dan dat er een betere keuze geweest moet zijn dan een russische paydriver. Kubica echter blijkt gewoon nog/weer een superlicentie te hebben (zie het gebrek aan groen licht als hij rijdt). Een coureur zelf kan die niet aanvragen, dat moet een team voor hem gedaan hebben. Ik denk dus dat Williams wel serieus van plan is geweest om hem het racezitje te geven, maar dat men nog niet helemaal overtuigd is en 'm daarom nu een testrol aangeboden heeft. Zo kunnen ze 'm in een simulator en in de auto beter evalueren. Sirotkin was een optie die voorbij kwam en hij nam ook nog 's een hoop geld mee.Lasmibalsingh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:37:
[...]
Dit verklaart ook wel gelijk waarom daar Stroll en Sirotkin rijden en ze het geld van Kubica als testrijder vangen terwijl hij duidelijk niet meer toptijden kan rijden met zijn handicap.
In Abu Dhabi heeft Kubica moeten rijden in een auto die afgesteld stond voor Massa, aan de setup van de auto mocht voor de test niks veranderd worden. Dat werkt natuurlijk sowieso niet in je voordeel, zeker niet als je - inderdaad - ook nog een hand hebt die je maar beperkt kunt gebruiken.
Niet dat ik echt dacht dat Kubica het racezitje zou gaan krijgen, eerst maar eens een jaar testen leek me de betere optie. Vanaf daar is het afwachten hoevaak Kubica de kans krijgt om in de auto te rijden en is het aan hem om te laten zien dat hij er weldegelijk klaar voor is om een comeback te maken.
Oh, en dan Renault dat RBR een ultimatum geeft.. Ik denk dat Renault bang is dat RBR knowhow (voor zover RBR wat weet) doorsluist aan Honda en ze daarom optijd willen weten wat RBR van plan is, zodat Renault optijd hun service kunnen stoppen (alsin: niet meer de laatste updates e.d).
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 27-02-2018 16:02 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

in other news...

Ja dat klopt, maar daar maakt de kleur ook geen verschil meer. De F1 slipper auto is toch al niet meer om aan te gluren ..
*sowieso
Damn. Dat is wel een zure appel voor hem.
Alsnog een beknopt artikel maar jeetje wat zuur zeg.
Sowieso bijzonder dat je iemand "sponsort" met een lening..
*sowieso
Dat gaat het baantje bij Ziggo niet 1-2-3 opvullen...Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:17:
Damn. Dat is wel een zure appel voor hem.

Dat gaat "Bobby D" geld kosten.
Oh shit
ff serieus tho: Da's een zure appel, je carrière is al jaren naar de klote.. Of je dan nu nog ff over de brug wil komen
Oh shit
ff serieus tho: Da's een zure appel, je carrière is al jaren naar de klote.. Of je dan nu nog ff over de brug wil komen

Wel zuur, aan de andere kant zal hij wel ergens mee akkoord gegaan zijn waarvan hij de kleine lettertjes niet goed gelezen heeft.
artiekel dat ik heb gelezen geeft weinig inforoda_djavulen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:30:
Wel zuur, aan de andere kant zal hij wel ergens mee akkoord gegaan zijn waarvan hij de kleine lettertjes niet goed gelezen heeft.
maar sponsering in de vorm van een lening vind ik apart
en de eerste rechter vond ook dat het niet om een lening ging pas in hoger beroep vond de rechter dat het een lening was. dus zal niet alleen maar aan de kleine lettertjes gelegen hebben vermoed ik anders had de eerste rechter dit toch ook kunnen lezen
Niemand heeft inzage in het contract, dus het zal gokwerk worden waarom ene rechter het wel vond, de ander niet. Het is wel een karig bericht met weinig informatie om enige conclusie uit te trekken.hjvg schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:40:
[...]
artiekel dat ik heb gelezen geeft weinig info
maar sponsering in de vorm van een lening vind ik apart
en de eerste rechter vond ook dat het niet om een lening ging pas in hoger beroep vond de rechter dat het een lening was. dus zal niet alleen maar aan de kleine lettertjes gelegen hebben vermoed ik anders had de eerste rechter dit toch ook kunnen lezen
Kan net zo goed te maken hebben met de betrokkenheid bij die fraudezaken van Muermans, dat hij maar bij oude 'projecten' is gaan kijken of hij weer wat geld terug kan halen.
http://www.quotenet.nl/Ni...aan-Harry-Muermans-188232
Edit, blijkbaar loopt dit dus al heel lang.
Les van de dag, zet alles op papier dusal was het maar dat domweg onvoldoende zaken op schrift zijn gezet.
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 27-02-2018 16:50 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit gun ik hem echt niet, ik las ergens dat zijn geschatte vermogen rond de 15 miljoen ligt, dan doet dit wel pijn!
Het zal hem pijn doen, ja. Maar als je van 15 naar 5 miljoen gaat ben je wat mij betreft alles behalve zielig
Inderdaad, er zijn er die het slechter hebben.
Als niet ziggo-klant overweeg ik bij m'n huidige provider voor ziggosport pakket te kiezen om de wedstrijden te kunnen bekijken.
Zijn er eventueel alternatieven naast RTL en ziggosport? Streams daarbuiten gelaten natuurlijk.
Zijn er eventueel alternatieven naast RTL en ziggosport? Streams daarbuiten gelaten natuurlijk.
@HyperTrophy Downloaden
Nee volgens mij zijn dat de keuzes die je hebt. Of de officiële stream van FOM moet ook in Nederland komen.
Nee volgens mij zijn dat de keuzes die je hebt. Of de officiële stream van FOM moet ook in Nederland komen.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?HyperTrophy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:03:
Als niet ziggo-klant overweeg ik bij m'n huidige provider voor ziggosport pakket te kiezen om de wedstrijden te kunnen bekijken.
Zelf heb ik Ziggo Go genomen ipv pakket via Caiway, kan je overal gewoon via je browser kijken (behalve nu WinPhone

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vreemde zaak. Je zou denken dat Robert een advocaat heeft die zo'n contract bekijkt en adviseert over hetgeen er in staat. Dus ik zou zeggen dat ie precies weet wat ie getekend heeft. Zo niet, jammer dan...behoorlijk dom. Contracten die over dergelijke hoeveelheden gaan moet je natuurlijk met een vergrootglas lezen en je goed laten informeren. Je vergissen tussen een lening of een schenking vind ik wel vaag.
Maar ja, Muhrman is geloof ik een gehaaide zakenman. Dat wordt extra diensten draaien bij EuroSport en RTL...
Maar ja, Muhrman is geloof ik een gehaaide zakenman. Dat wordt extra diensten draaien bij EuroSport en RTL...
nieuws: Ziggo wil GO-dienst naar Android TV en Apple TV brengenHyperTrophy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:03:
nu is het de vraag als dit ook voor de app van http://go.ziggosporttotaal.nl/ gaat gelden maar dan zou je op die manier een goedkoper abonnement kunnen krijgen (kwaliteit is natuulijk ook nog de vraag)
maar goed dit is wel redelijk oftopic
force india en redbull zijn maar wat foto`s van banden met sneeuwkettingen aan het plaatsen
edit nu meende ik toch echt dat dit in het test topic stond
[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 27-02-2018 17:10 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1