wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik snap je punt, maar als de eerste krik er niet onder kan komen, is het volgens mij ook niet mogelijk om de banden onder de wagen vandaan te halen. De zwarte krik tilt de auto duidelijk op, waarna de wielen worden verwijderd en de auto van de krik afglijdt en omlaag valt.Anoniem: 891931 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:27:
[...]
correct me when wrong
de krik op de foto is de back up krik, deze kan lager als de eerste, de eerste kan er niet onder komen (zie einde filmpje)
De eerste krik kan er inderdaad niet meer onder komen, zodra de auto niet meer op de wielen staat.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Hoe kwam je er nou achter wat het werkelijk was dan?scorpie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:28:
Ja hoor, ik heb even een vrijdagmiddag wtf-momentje te pakken... en ik laat jullie allemaal even meegenieten van mijn stupiditeit![]()
Ik heb nu pas door wat in het topic bedoeld wordt met racesim. Ik snapte al niet hoe men aan die data kwam, maar wat bedoeld werd was dus een simulatie van een race (stint). Ik dacht dus een racing simulator om te zien hoe goed de real life data overeen kwam met gegevens uit die sim.
![]()
![]()
Het gaat inderdaad om het simuleren van een race. Volgens Marc Priestley gaat het zelfs over het simuleren van een heel raceweekend. Dat is dus alle vrije trainingen rijden, ondertussen nog wat set-up veranderen/uitproberen, onderdelen vervangen e.d., alles in de opbouw naar de kwalificatie, het naar de grid rijden, opwarmronden en dan de race stints met pitstops. Daarbij niet alle de auto testen maar ook alle communicatie rijder/pitmuur, pitmuur/pitcrew en alles wat daarbij komt. Volgens mij is dat ook wat Ferrari nu ineens buiten hun garage de auto aanslingeren en zo'n 'bar' erbij hebben staan. Die staat normaal gesproken ook op het grid voor de opwarmronde.scorpie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:28:
Ja hoor, ik heb even een vrijdagmiddag wtf-momentje te pakken... en ik laat jullie allemaal even meegenieten van mijn stupiditeit![]()
Ik heb nu pas door wat in het topic bedoeld wordt met racesim. Ik snapte al niet hoe men aan die data kwam, maar wat bedoeld werd was dus een simulatie van een race (stint). Ik dacht dus een racing simulator om te zien hoe goed de real life data overeen kwam met gegevens uit die sim.
![]()
![]()
Hij was er in ieder geval weer snel afroda_djavulen schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:38:
Denk wel dat het een nieuw type krik is wat men aan het testen was, gezien het uiterlijk er van. Als de auto sneller op en af krikt zal ook weer wat tijd schelen in de pitstops.
Testing, one, two ...
Gelukkig kwam het heldere moment uit eigen kracht tevoorschijnAzzKickah schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:34:
[...]
Hoe kwam je er nou achter wat het werkelijk was dan?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik weet ook pas sinds kort waarom coureurs na de race marbles oppikken. Ik had geen flauw idee wat dat was, nu wel (dankzij dit forum).scorpie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:47:
[...]
Gelukkig kwam het heldere moment uit eigen kracht tevoorschijn
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Achja, STR (Toro Rosso) was vorig jaar tijdens de wintertest ook niet feilloos...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ah, dus het hele Renault/STR debacle wordt gewoon exact gekopieerd door McL?kevlar01 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:50:
Achja, STR (Toro Rosso) was vorig jaar tijdens de wintertest ook niet feilloos...
Denk dat ze de krik bij de motor hebben gekregen!Humma Kavula schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:57:
[...]
Ah, dus het hele Renault/STR debacle wordt gewoon exact gekopieerd door McL?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik niet. Ik denk dat langzaam aan duidelijk wordt dat ze zelf iets fout doen. Vorig jaar konden ze als enige afnemer van Honda de schuld nog op Honda afschuiven. Nu zie je RB 180+ rondjes met de Renault rijden, terwijl ze zelf na een paar ronden stil vallen. Er waren al andere geruchten dat de problemen met de Honda te wijten zouden zijn door wat McLaren er mee deed, en die zullen hiermee alleen maar sterker worden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:56:
* DaniëlWW2 begint langzaam medelijden te krijgen met McLaren.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat ik trouwens niet meer begrijp, GPUpdate crew ging toch naar motosport.com? Of hoe werkt dat nu eigenlijk?
Ik heb dus een beetje dezelfde mening hierover. De Renault motor is misschien niet de meest betrouwbare van alle motoren, maar zowel Red Bull als Renault laten zien dat er veel mee te rijden is, McLaren lukt dit maar niet.ATS schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:05:
[...]
Ik niet. Ik denk dat langzaam aan duidelijk wordt dat ze zelf iets fout doen. Vorig jaar konden ze als enige afnemer van Honda de schuld nog op Honda afschuiven. Nu zie je RB 180+ rondjes met de Renault rijden, terwijl ze zelf na een paar ronden stil vallen. Er waren al andere geruchten dat de problemen met de Honda te wijten zouden zijn door wat McLaren er mee deed, en die zullen hiermee alleen maar sterker worden.
Waar ik nog bij wil zeggen dat Toro Rosso ook gewoon de rondes aan elkaar rijgt over de afgelopen test weken. Vandaag zitten ze ook al op 119 rondes, McLaren zit nu net op 22 rondes.
En Renault zit vandaag op 4 rondes.walteij schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:13:
[...]
Ik heb dus een beetje dezelfde mening hierover. De Renault motor is misschien niet de meest betrouwbare van alle motoren, maar zowel Red Bull als Renault laten zien dat er veel mee te rijden is, McLaren lukt dit maar niet.
Waar ik nog bij wil zeggen dat Toro Rosso ook gewoon de rondes aan elkaar rijgt over de afgelopen test weken. Vandaag zitten ze ook al op 119 rondes, McLaren zit nu net op 22 rondes.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En dit is de eerste dag dat Renault met zoveel pech zit. En in dit geval is het de versnellingsbak.
Hoop het niet maar je gaat je bijna afvragen wanneer de ellende voor RBR begint dan.

Zowel McL als REN hebben al best wat problemen gehad.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik denk dat vooral McLaren gewoon weer geprobeerd heeft 'Size Zero' aan te houden en alles veel te dicht op elkaar hebben gepropt. De boel wordt gewoon veel te heet daar achterin.
Wellicht hebben die inieminie sidepod intakes die er dit jaar opzitten er ook nog wel wat mee te maken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=acLajCegH4g]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Honda heeft zelf al toegegeven dat ze grote problemen hadden vorig jaar, dus de link die jij legt klopt niet.ATS schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:05:
[...]
Ik niet. Ik denk dat langzaam aan duidelijk wordt dat ze zelf iets fout doen. Vorig jaar konden ze als enige afnemer van Honda de schuld nog op Honda afschuiven. Nu zie je RB 180+ rondjes met de Renault rijden, terwijl ze zelf na een paar ronden stil vallen. Er waren al andere geruchten dat de problemen met de Honda te wijten zouden zijn door wat McLaren er mee deed, en die zullen hiermee alleen maar sterker worden.
Helaas wordt die link de laatste dagen veel gelegd.
Ja, ze hebben problemen. Ja, dat ligt aan hunzelf. Nee, dat wil niet zeggen dat alle ellende vorig jaar niet door Honda kwam. Ze zijn wel erg veel aan het experimenteren, nieuwe pitstop gear, een zeer experimentele suspension achter, waar andere teams al met een schuin oog naar kijken.
Het zou kunnen dat ze te hoog hebben ingezet op de fit van hun chassis/pu en op bovenstaande , maar tot nu toe heb ik geen problemen gezien die Mclaren niet zou kunnen oplossen (in tegenstelling tot te testweken vorig jaar). Het blijft natuurlijk wel pijnlijk dat ze niet fatsoenlijk hun rondes en racesims kunnen maken.
@DaniëlWW2 Zorgen maak ik me ook wel een beetje, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de problemen die ze tot nu toe zijn tegengekomen kunnen herstellen. Misschien dat ze in Melbourne nog niet gaan staan waar ze hadden gepland, maar dat zal vast snel komen.
oh en:
Ik moets even hardop lachen hier, sorryyorkick schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:34:
[...]
Honda heeft zelf al toegegeven dat ze grote problemen hadden vorig jaar, dus de link die jij legt klopt niet.
Ja, ze hebben problemen. Ja, dat ligt aan hunzelf. Nee, dat wil niet zeggen dat alle ellende vorig jaar niet door Honda kwam. Ze zijn wel erg veel aan het experimenteren, nieuwe pitstop gear, een zeer experimentele suspensie achter, waar andere teams al met een schuin oog naar kijken.
Het zou kunnen dat ze te hoog hebben ingezet op de fit van hun chassis/pu en op bovenstaande , maar tot nu toe heb ik geen problemen gezien die Mclaren niet zou kunnen oplossen (in tegenstelling tot te testweken vorig jaar). Het blijft natuurlijk wel pijnlijk dat ze niet fatsoenlijk hun rondes en racesims kunnen maken.
@DaniëlWW2 Zorgen maak ik me ook wel een beetje, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de problemen die ze tot nu toe zijn tegengekomen kunnen herstellen. Misschien dat ze in Melbourne nog niet gaan staan waar ze hadden gepland, maar dat zal vast snel komen.
In de fysische chemie wordt met een suspensie een mengsel van twee stoffen bedoeld waarvan de ene stof in zeer kleine deeltjes is gemengd met de andere stof en het mengsel zich niet snel laat scheiden. Over het algemeen betreft het een vaste stof die is gesuspendeerd in een vloeistof.
[ Voor 87% gewijzigd door Damian op 09-03-2018 15:39 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Damian schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:37:
Conclusie van de huidige tijden -> alles onder de 1:20 is Q2 Q3 testen, en alles rond de 1:22 is racesim test?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Suspensie is een synoniem voor ophanging.Damian schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:37:
Conclusie van de huidige tijden -> alles onder de 1:20 is Q2 Q3 testen, en alles rond de 1:22 is racesim test?
oh en:
[...]
Ik moets even hardop lachen hier, sorry
[...]
Nee dat is het niet, dat is gewoon een slechte niet kloppende vertaling direct uit het engels.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat!YakuzA schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:48:
[...]
Nee dat is het niet, dat is gewoon een slechte niet kloppende vertaling direct uit het engels.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Toro Rosso
Psst! Head to @F1's YouTube channel at 4.30pm(CET)
Apparently there's some live video on track happening with that @wbuxtonofficial fellow and a certain French driver... #F1Testing
Fijn dat je even hebt kunnen lachen in ieder geval, maar bedankt, hebt het aangepast. Normaal gebruik ik altijd Engels voor alle F1 vaktermen (nu zien we ook meteen waarom).
Niet zo gek toch dat die link wordt gelegd? Ik denk dat de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden ligt.yorkick schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:34:
[...]
Honda heeft zelf al toegegeven dat ze grote problemen hadden vorig jaar, dus de link die jij legt klopt niet.
[...]
Honda had problemen met de betrouwbaarheid en snelheid van de motor. Maar een deel van die problemen werden mede veroorzaakt door de eisen die McLaren stelde aan de motor / package.
We gaan het zien.. Maar wat mij betreft is het dit jaar wel "put your money where your mouth is" voor McLaren. Schreeuwen dat je chassis het beste is en een topcoureur die geen enkele mogelijkheid onbenut laat om je partner door het slijk te halen (kritiek was misschien terecht, de wijze waarop niet).
Dit jaar kunnen ze net zo hard schreeuwen, maar als die RBR er gewoon voor staat, ligt het niet aan de motor.
Ron Dennis wilde met Honda in zee omdat hij inzag dat je als klantenteam geen kampioen kan worden. Het minste wat je kan/moet doen is echter het andere klantenteam verslaan.
(En stiekem hoop ik dat STR met de Honda er af en toe gewoon voor staat zelfs)
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Niets meer ergerniswekkends dan Mclaren die weer riep dat ze ogv GPS data het allerbeste chassis hadden en dat alle miserie aan de Honda motor lag.sanderb schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:06:
[...]
Niet zo gek toch dat die link wordt gelegd? Ik denk dat de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden ligt.
Honda had problemen met de betrouwbaarheid en snelheid van de motor. Maar een deel van die problemen werden mede veroorzaakt door de eisen die McLaren stelde aan de motor / package.
We gaan het zien.. Maar wat mij betreft is het dit jaar wel "put your money where your mouth is" voor McLaren. Schreeuwen dat je chassis het beste is en een topcoureur die geen enkele mogelijkheid onbenut laat om je partner door het slijk te halen (kritiek was misschien terecht, de wijze waarop niet).
Dit jaar kunnen ze net zo hard schreeuwen, maar als die RBR er gewoon voor staat, ligt het niet aan de motor.
Ron Dennis wilde met Honda in zee omdat hij inzag dat je als klantenteam geen kampioen kan worden. Het minste wat je kan/moet doen is echter het andere klantenteam verslaan.
(En stiekem hoop ik dat STR met de Honda er af en toe gewoon voor staat zelfs)
Als ze dit jaar niet eens Renault works team kunnen bijhouden, wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk dat de Honda motor de afgelopen 3 jaar niet Mclaren's enige probleem was.
vooral ook niet vergeten dat een nieuwe motor in een chassis inpassen ook invloed heeft he. Ze kunnen niet hetzelfde goede chassis gebruiken als ze hadden.Requiem19 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:26:
[...]
Niets meer ergerniswekkends dan Mclaren die weer riep dat ze ogv GPS data het allerbeste chassis hadden en dat alle miserie aan de Honda motor lag.
Als ze dit jaar niet eens Renault works team kunnen bijhouden, wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk dat de Honda motor de afgelopen 3 jaar niet Mclaren's enige probleem was.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat geldt net zo goed voor STR natuurlijk, en die gaan best prima lijkt het.Snowhite0901 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:28:
[...]
vooral ook niet vergeten dat een nieuwe motor in een chassis inpassen ook invloed heeft he. Ze kunnen niet hetzelfde goede chassis gebruiken als ze hadden.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
In 2015 heeft Mclaren allerlei Honda motoren afgekeurd omdat ze perse een 'size zero' motor wilden hebben voor Aero benefit.Snowhite0901 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:28:
[...]
vooral ook niet vergeten dat een nieuwe motor in een chassis inpassen ook invloed heeft he. Ze kunnen niet hetzelfde goede chassis gebruiken als ze hadden.
Dat werkte inderdaad ... best...goed

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Is dat geluid in mono of zijn mijn oordoppen stuk?
Mono dus, wat irritant..
En einde stream. Wauw dat was snel
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 09-03-2018 16:49 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
YouTube: F1 Testing: Live trackside with Pierre Gasly
8:20 als de link niet werkt.
[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2018 16:59 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wie het kleine niet eert....Holkers schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:51:
[...]
2 pk tijdens de tests en nog eens 2 pk in Australië...
Edit: maar als ik dit artikel lees dan lijkt het erop dat Renault nog steeds zijn lesje niet heeft geleerd.
...
„Ein Fehler“, gab Renault-Sportchef Cyril Abiteboul zu. „Wir hätten einen neuen Turbolader verwenden sollen.“
...
Verkeerde zuinigheid weer van Renault. Ik vraag me toch werkelijk af of de betrouwbaarheid echt wel op orde zal zijn dit seizoen.
[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 09-03-2018 17:15 ]
Testing, one, two ...
Even uitgaande van de 1.18.7 van o.a. Bottas op de medium band moet een rondje 1.16 laag op hypersoft er dus makkelijk inzitten..VERSCHIL TUSSEN MEDIUM EN HYPERZACHT
Pirelli heeft hier in Barcelona tekst en uitleg gegeven over de tijdsverschillen tussen de verschillende compounds. Tussen medium en zacht zit acht tienden, tussen zacht en superzacht zit vier tienden, tussen superzacht en ultrazacht zit zes tienden en tussen ultrazacht en hyperzacht zit zeven tot acht tienden. Het verschil in rondetijd tussen de medium en de hyperzacht is dus ongeveer 2,5 seconden.
Update geplaatst op 16:49:05
edit: boven aan misschien niet helemaal maar toch wel in de top 5
[ Voor 21% gewijzigd door hjvg op 09-03-2018 17:24 ]
Met die rekenfactor zou Red Bull op ongeveer dezelfde tijd uit moeten komen als Vettel gisteren heeft neergezet, (rond de 1.17.0), uitgaande van de 1.18.3 op supersofts.Grimmie187 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:00:
Even uitgaande van de 1.18.7 van o.a. Bottas op de medium band moet een rondje 1.16 laag op hypersoft er dus makkelijk inzitten..
Fernando Alonso heeft de tweede tijd laten klokken, een 1:17.981 1:17.784 op de hyperzachte band.
[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 09-03-2018 17:44 ]
WatdefakkingfakSmarron schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:54:
Haha, Alonso gewoon de 1:16 in!
Hmm, inclusief afsnijden.
Ben benieuwd of dit een "echt" rondje is, en hij niet een chicane heeft afgesneden ofzo

Edit: Wel dus
[ Voor 3% gewijzigd door p0st op 09-03-2018 17:56 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Bewijst inderdaad maar eens dat de tijden nietszeggend zijnSmarron schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:54:
Haha, Alonso gewoon de 1:16 in!
Hmm, inclusief afsnijden.
Maar nog steeds 1:17:784. Prima tijd. Dus RB gaat straks nog veel harder .... en de rest ook.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Edit: en afgelopen
[ Voor 34% gewijzigd door alex3305 op 09-03-2018 18:07 ]
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:55:
Zit ook te kijken, en daar komt opeens een kreupele McLaren op een slakkengangetje voorbij.![]()
YouTube: F1 Testing: Live trackside with Pierre Gasly
8:20 als de link niet werkt.

Mediums to softs: 0.8s
Softs to supersofts: 0.4s
Supersofts to ultrasofts: 0.6s
Ultrasofts to Hypersofts: 0.7/0.8s
En dan zou ik ook graag willen weten wat de levensduur dan van de banden is als je die delta ook echt gaat rijden...MuVo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:44:
Pirelli's tyre gap estimation
Mediums to softs: 0.8s
Softs to supersofts: 0.4s
Supersofts to ultrasofts: 0.6s
Ultrasofts to Hypersofts: 0.7/0.8s
Medium 40 rondjes
Soft 30 ...?
Supersoft 20 ....?
Ultra soft 10....?
Hyper 5...?
En als ik dan op de hyper niet 0.8 sneller ga voor 5 rondjes maar 0.1 sneller ga, kunnen er dan 20 rondjes mee gereden worden. .... dit word een puinhoop dit jaar.
www.scinus.com

Ben benieuwd wat er gebeurt als hij wat langer achter een andere auto rijdt... (Verstappen Baku 2017...)
Vergeet je niet in te smeren met factor 50.
Nu niet meer (?)MuVo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:59:
Jammer dat gpupdate.net nu echt weg is. Gpupdate.net linkt nu door naar autosport.com.

(Of komt het boven de 650'c?)
Boulier:
When asked if McLaren should have been more conservative, he replied: "Again, if you want to be competitive you have to be a bit aggressive and ambitious.
"Is it too much? I don't think so. We just have to make sure we, in this strategy, leave us enough time to do everything. That's the only point, I would say."
Nah.Edd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:34:
[...]
Zouden ze een probleem hebben met de motoren bij McLaren??
En dan lijken ze alsnog ruim een seconde achter de topteams te liggen.Humma Kavula schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:25:
When asked if McLaren should have been more conservative, he replied: "Again, if you want to be competitive you have to be a bit aggressive and ambitious.
"Is it too much? I don't think so. We just have to make sure we, in this strategy, leave us enough time to do everything. That's the only point, I would say."
[...]
Wordt nu allemaal een beetje opgeblazen natuurlijk. Als ze de oude livery nog gehad hadden was dit gedeelte van de wagen zwart en had niemand die brandplekken opgemerkt.
PSN: DutchTrickle PVoutput
En je wil nu beweren dat brandplekken in combinatie met slechte betrouwbaarheid van de PU niet problematisch zijn?Maverick schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:53:
[...]
Wordt nu allemaal een beetje opgeblazen natuurlijk. Als ze de oude livery nog gehad hadden was dit gedeelte van de wagen zwart en had niemand die brandplekken opgemerkt.
-edit-
En hij weet ook te vermelden dat de STR de eerste week inderdaad volgens plan 3 motoren heeft gebruikt maar de laatste week volledig op 1 en dezelfde motor.
[ Voor 29% gewijzigd door Humma Kavula op 09-03-2018 20:18 ]
Neuh, maar zal toch ook niet onoverkomelijk zijn, wel?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:55:
[...]
En je wil nu beweren dat brandplekken in combinatie met slechte betrouwbaarheid van de PU niet problematisch zijn?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zooitje gaten moeten boren en nog brandplekken krijgen lijkt mij niet een simpel op te lossen probleem. Als je de enginecover moet veranderen dan moet je een hoop veranderen aan de achterkant van die auto.Maverick schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:00:
[...]
Neuh, maar zal toch ook niet onoverkomelijk zijn, wel?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat betwijfel ik. Onder de motorkap bij de brandplekken zitten de turbo en MGU-H. Die lijken oververhit te raken, in het nog relatief koele Barcelona. Ze hebben al openingen voor koeling gemaakt en dat helpt niet. Het probleem zal alleen maar groter zijn Australië. Het lijkt erop dat ze de vorm van de motorkap ingrijpend aan zullen moeten passen en hopen dat het dan wel gaat. Dat gaat pijnlijk worden voor hun aerodynamische ontwikkeling die toch al achter ligt. Het ziet er niet goed uit en ik ben bang dat Renault ze voorbij gaat streven. Daarmee is McLaren eigenlijk geen topteam meer, maar een middenmotor en gaan ze richting Williams status.Maverick schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:00:
[...]
Neuh, maar zal toch ook niet onoverkomelijk zijn, wel?

Je bent de /s tag vergetenSinergyX schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:04:
Ze hebben gewoon de verkeerde verf op die kap zitten, of die kap zit te dicht op de uitlaat, zullen ze makkelijk in komende 2 weken nog wel kunnen fixen.
Maarja.. Ze hebben er zelf voor gezorgd dat die verboden is...
Iets met Karma enzo
[ Voor 5% gewijzigd door Edd op 09-03-2018 20:14 ]
-
Bottas scheen wel een slipstream meegepakt te hebben en van de rest is dat onduidelijk.
Nu niet meer inderdaad
Bedankt voor de tip!ArcticWolf schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:21:
De Engelse versie is idd weg, de Nederlandse versie is er nog (en blijft nog?)
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.motorsportmag...r-look-preseason-f1-tests
[ Voor 138% gewijzigd door Humma Kavula op 10-03-2018 00:12 ]
Dus hier voor de mensen die hem nog niet kennen...
http://www.dumpert.nl/mediabase/7384223/13efa70b
Dan heb je het topic echt niet gevolgd omdat deze echt al een paar keer voorbij is gekomenTrekDr0p schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:44:
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen.
Haha ja kn(l)ullig he, mag je eindelijk als fan zijne een band wissel doen gaat het finaal fout op de camera.TrekDr0p schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:44:
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik heb niet al die filmpjes gekeken, maar ook met deze muziek eronder?bk1985 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 06:56:
[...]
Dan heb je het topic echt niet gevolgd omdat deze echt al een paar keer voorbij is gekomen
In dit of in het algemene topic is het erover gegaan, maar de draairichting voor het vast- en losdraaien is links en recht dus verschillend.Malfunctions schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:06:
Misschien een hele domme vraag, maar zit er echt verschil tussen de linker en rechter banden? Dat voor en achter verschillen weet ik, maar links en rechts? Bij slicks?
Ja, in het algemene F1 topic is het daar nog een tijd over gegaan, en de draairichting van de moer is anders. Dit zodat de moer zich tijdens het rijden zelf vast draait. Hetzelfde dus als met de trappers op een fiets, ook die hebben de schroefdraad andersom lopen zodat je ze met trappen vast draait.Malfunctions schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:06:
Misschien een hele domme vraag, maar zit er echt verschil tussen de linker en rechter banden? Dat voor en achter verschillen weet ik, maar links en rechts? Bij slicks?
https://www.motorsport.co...gn-amid-problems-1013119/
Incoming: Rude Awakening."There was a decision made [to join Honda] before I arrived in McLaren. The last three years was a difficult context and now we are trying to get McLaren back where it should be. Like anything you don't do it in one day and there are maybe a few glitches.
Ze zijn daar echt van het padje afAmphiebietje schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:21:
Opmerkelijk hoe McLaren nog steeds probeert Honda de schuld te geven van alle problemen van de laatste drie jaar:
https://www.motorsport.co...gn-amid-problems-1013119/
[...]
Incoming: Rude Awakening.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daarnaast gun ik Alonso natuurlijk ook nog een top seizoen. Ik vind hem nog steeds misschien wel de beste coureur op de grid, maar dat is persoonlijke voorkeur
Het verbaasd me trouwens niet dat McLaren wat problemen heeft met de nieuwe Renault motor. Het blijft een uitdaging om je chassis aan te passen aan een nieuwe PU in een winter. Als ze de koeling en verpakking van de Renault motor goed voor elkaar krijgen denk ik dat het McLaren chassis een stuk beter is dan de meeste teams in de middenmoot..
PS4 PSN: Dazzler2120
En schandalig dat ik in 2018 geen andere manier heb om dit met jullie te delen op Tweakers...
Will Buxton
@wbuxtonofficial
26 min26 minuten geleden
Meer
Mercedes: Fast and bulletproof. Costa told me she isn’t a diva this year but might be a princess. Lewis said he doesn’t know her well enough to say. Bolted on track, reliable and we’ve not even seen it on hypers yet. Could be brutally quick and hard to beat.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 7 retweets 40 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 7 Leuk 40 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
23 min23 minuten geleden
Meer
Red Bull: Probably the best launch car for them in at least the last three years. Looks amazing through fast change of direction and is really good on its nose. PU only potential hold back but that will affect most in quali. Racing from 2nd row it may have the legs to match Merc
Vertalen uit het Engels
1 antwoord 7 retweets 36 vind-ik-leuks
Beantwoorden 1 Retweeten 7 Leuk 36 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
21 min21 minuten geleden
Meer
Ferrari: Headline times are all well and good but neither Seb nor Kimi seemed overly effusive in their hope for the year. Longer wheelbase mixed with high take may cause aero headaches. Still question marks over race pace. Few think it on the same level as the Merc or Red Bull.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 7 retweets 26 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 7 Leuk 26 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
19 min19 minuten geleden
Meer
Renault: Looked really stable trackside and for the most part ran reliably throughout testing. Some big upgrades already in the mix (front wing trialled on final days). Big push from team this year. Have to make leaps forward in aero as PU still comparatively weak.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 5 retweets 20 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 5 Leuk 20 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
17 min17 minuten geleden
Meer
Haas: The surprise of testing. Rival drivers say it looks very, very good out on track and tyre corrected lap times put it less than half a second off the Ferrari mothership. If that plays out to be true, Haas could be in the hunt for P4 in championship and podiums.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 11 retweets 39 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 11 Leuk 39 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
14 min14 minuten geleden
Meer
Toro Rosso: Highest mileage in the disrupted first week. Just 4 PU used in testing and 3 of those in week 1. Honda is coming good as many predicted with STR a de facto factory team. Mix that to a James Key car, and they could be right in the mix at the top of the midfield fight.
Vertalen uit het Engels
1 antwoord 3 retweets 24 vind-ik-leuks
Beantwoorden 1 Retweeten 3 Leuk 24 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
11 min11 minuten geleden
Meer
Force India (or whatever they’re going to be called): Car looked solid on track but unimpressive. Drivers didn’t seem overjoyed either. It’s basically a 2017 upgrade with both drivers saying they hoped a proper new car is online for Australia. Pips McLaren on reliability alone.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 2 retweets 12 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 2 Leuk 12 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
8 min8 minuten geleden
Meer
McLaren: Wretched testing. Whether small issues creating big delays of big issues hidden as small you can’t get back lost time. And when car was running, pitstops a shambles. Headline quick laps on hypers fooling nobody. Boullier was short and clipped in interviews. He’s worried.
Vertalen uit het Engels
5 antwoorden 3 retweets 17 vind-ik-leuks
Beantwoorden 5 Retweeten 3 Leuk 17 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
7 min7 minuten geleden
Meer
Williams: The car is reportedly an absolute dog to drive. It looks horrible on track, heavy, lazy and unresponsive. Can’t turn the tyres on. Drivers look brow beaten. It’s going to be a very hard season. Kubica, however, a breath of fresh air. Insight and experience could be key.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 3 retweets 20 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 3 Leuk 20 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
5 min5 minuten geleden
Meer
Sauber: New engine made Marcus very happy. Wider power band and more play on the throttle. Brand new aero and suspension concepts taking time to understand however. As such, important to stay on track and Leclerc too many offs. Potential is there but big work to understand car.
Vertalen uit het Engels
2 antwoorden 1 retweet 14 vind-ik-leuks
Beantwoorden 2 Retweeten 1 Leuk 14 Privébericht
Will Buxton
@wbuxtonofficial
21 sec21 seconden geleden
Meer
Anyway, that’s my take on it. Ultimately we won’t know for sure until we get to Australia and even then the frequency of upgrades means that the competitive order is likely to fluctuate from weekend to weekend. Overall I’m really excited about the season. You should be too.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
http://soymotor.com/soymo...946713?platform=hootsuite
[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 10-03-2018 14:13 ]
Al benoemd in algemeen F1 topicGrimmie187 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:10:
Via reddit: Newey stopt per direct bij RBR??
http://soymotor.com/soymo...946713?platform=hootsuite
Dit topic is gesloten.
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest