Cubic X schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:25:
[...]
Tja dat was helaas te verwachten. Gelukkig was het vermogen van de Renault PU in de laatste 3 races wel goed, maar ik ben zo bang dat Mercedes en Ferrari gewoon flink meer vermogen hebben weten te vinden voor dit seizoen

.
De laatste drie races waren ook geweldig hoor.
-In Mexico gingen drie PU's kapot. Dat die van Max niet kapot ging was een wonder...
-In Brazilië hadden alle Renault PU auto's minder vermogen omdat de reserveonderdelen op waren. RBR was kansloos.
-In Abu Dhabi was het voor die paar mensen die niet in slaap vielen was ook waardeloos. Max maar op 46 seconden van Bottas gefinished.

powah33 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:40:
[...]
FLASHBACK all the way.
Dit zelfde verhaal werd ook in 2017 verteld .... daar gingen ze ook eerst voor betrouwbaarheid.
Heel leuk allemaal, maar al die betrouwbaarheid die je heb gecreerd voor je PU verdwijnt meteen bij de eerste grote PU upgrade naar versie 2 ...... en hoe dat afliep hebben we ook gezien in 2017.
Je vergeet 2016, 2015 en 2014.
Ze komen al jaren met prachtige verhalen laat in het seizoen hoe ze gaan verbeteren voor het volgende jaar. Vorig jaar geloofde ik het nog, en dat was een grote fout. Dit jaar geloofde ik er niks van, en voor de eerste test is het eigenlijk al bevestigd.
We moeten maar hopen op de magie van RBR qua aerodynamica. Wat ze tot dusver hebben laten zien lijkt in ieder geval voortreffelijk te zijn. Pakken ze misschien nog wat overwinningen.
Ik begrijp dus niet echt hun visie.
Je weet dus dat je al te kort komt met je krachtbron, dus gooi je het allemaal op betrouwbaarheid?? je had je beter kunnen richten op kracht en snelheid en 1 of 2 of 3 races opgeven voor een nieuwe PU, maar wel races winnen omdat je kracht en snelheid hebt.... nu heb je geen kracht en snelheid dus win je geen races maar ze gaan wel lang mee...hiep-hoi.
Precies om deze reden ga je als klanten team nooit kampioen worden... je bolide en team kunnen helemaal getrained klaar staan ... als je pu niet klaar is voor de titel ga je het niet halen.
Enigste positieve wat ik uit het stukje text kan halen, is dat ze nu wel een Qualificatie modus hebben.
Ze hebben geen visie bij Renault. Al jaren beloven ze de wereld en leveren ze niet. Vorig jaar werkte de MGU-H voor een meter, en de MGU-K was een 2016 onderdeel want die bedoeld voor 2017 was bagger. Dus nu hopen ze met hopelijk 2018 spec onderdelen het vermogen van de kreupele PU 2017 te halen. Wat een stelletje prutsers. Ik hoop echt dat RBR kan forceren dat ze minstens vijf PU's per auto krijgen van Renault. Pak die penalty's maar. Ricciardo en Max halen met gemak het hele middenveld in en eindigen dan op zijn slechts P5 en P6. Andere races gassen. Op Renault hoef je niet te rekenen...
Verder zou het me niks verbazen als Renault nu eindelijk een Q3 mode heeft omdat je geen motorolie meer kan verbranden waardoor het verschil in vermogen grotendeels wegvalt.
Echt buck Renault. Tijd voor RBR-Honda. Red Bull geeft je vleugels en Honda vervult je dromen.
Ik weet alleen niet wat ik nu het ergst vind aan Renault hun volgende f*ck up. De opties zijn:
-Alonso zit weer een een auto waar hij weinig mee kan en ziet Honda wel vorderingen maken. Alonso stopt dan.
-Hulkenberg gaat weer geen podium halen.
-Dadelijk krijgt Ricciardo een aanbod van Ferrari of Mercedes en dan is hij ook weg omdat hij het zat is en geen risico meer wil lopen. Is hij leuk tweede coureur en zijn carrière ook weg. Krijgen we vervolgens Sainz naast Max en dan krijg je weer ruzie in het team.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.