[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.154 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Martinspire schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:16:
[...]
Als ze daadwerkelijk aan rijden zijn toegekomen gister, zijn ze al verder dan vorig jaar bij het testen volgens mij haha. Hebben ze ook daadwerkelijk wat ronden gereden?
Jazeker! video 1 en video 2 en video 3

Ze mogen maximaal 100km rijden op een show/filmdag, wat zich vertaalt in ~ 25 ronden op het circuit van Navarra (is bijna 4km lang).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

Remy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:23:
[...]
Jazeker! video 1 en video 2 en video 3

Ze mogen maximaal 100km rijden op een show/filmdag, wat zich vertaalt in ~ 25 ronden op het circuit van Navarra (is bijna 4km lang).
Ja daarom. Ziet eruit alsof ze meer hebben gereden dan op de eerste testdag vorig jaar. Moet voor Vandoorne en Alonso ook enorm fijn zijn nu. Het enige wat erger is dan een langzame auto, is een langzame auto met waardeloze betrouwbaarheid.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]
Goed, wat zijn voor komende week goede bronnen om in de gaten te houden? Ben vooral benieuwd naar hoeveel ronden men rijdt en wie wat voor problemen heeft. Tijden zelf zijn meestal wat minder belangrijker, maar wil ik ook weer niet compleet negeren.
Misschien de Sky pagina waarnaar ik eerder heb gelinkt deze week?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:11
[...]

Goed, wat zijn voor komende week goede bronnen om in de gaten te houden? Ben vooral benieuwd naar hoeveel ronden men rijdt en wie wat voor problemen heeft. Tijden zelf zijn meestal wat minder belangrijker, maar wil ik ook weer niet compleet negeren.
Vgm hebben motorsport en f1today.net liveblog met rondentijden en ronden enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
autosport.com hield vorig jaar een live blog bij, deze op een prettige manier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 10:16

Damian

Insane Obtrusion

Ligt het nu aan mij of valt het allemaal wel mee hoeveel compacter de Ferrari is dit jaar?

https://www.racefans.net/...-with-last-years-chassis/

In het vooraanzicht is het alsof de sidepods bijna gehalveerd zijn, maar in het bovenaanzicht, die mij betrouwbaarder lijkt, is hij exact even breed...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Damian schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:17:
Ligt het nu aan mij of valt het allemaal wel mee hoeveel compacter de Ferrari is dit jaar?

https://www.racefans.net/...-with-last-years-chassis/

In het vooraanzicht is het alsof de sidepods bijna gehalveerd zijn, maar in het bovenaanzicht, die mij betrouwbaarder lijkt, is hij exact even breed...
Dat ligt niet aan jou. ;)
De auto lijkt iets smaller te zijn, maar het is niet enorm veel. Zeker niet zoals wat RB met de RB14 heeft gedaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:27
Lekker geluidje wel. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:50:
Maar we hebben nu de waarschijnlijke top 5 gezien dus even samenvatten wat je kan observeren zonder een aerodynamisch genie te zijn.

-Renault lijkt ons flink belazerd te hebben en komt waarschijnlijk met een behoorlijk andere auto. Negeren dus.
-Mercedes is verder gegaan waar ze vorig jaar waren gebleven. We zien wel.
-Ferrari is erg interesant maar er zijn daar ook wat dingen die ik (nog) niet begrijp. Daar wil ik eigenlijk nog eens naar kijken.

Eerst zou ik even willen wijzen op hoe aerodynamica ongeveer werkt. Veel beter dan dit begrijp ik het ook niet, maar het is voldoende voor ons gewone stervelingen. Het zijn maar korte filmpjes en het is duidelijk. ;)

YouTube: F1 airflow explained - part 1
YouTube: F1 airflow explained - part 2

Bij McLaren krijg ik toch het gevoel dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Of ze laten bewust helemaal niks zien/sandbagging, of ze liggen qua aerodynamica behoorlijk achter. Ik begrijp die auto ook niet...

[afbeelding]

Als je zo kijkt dan zie je een relatief lage ophanging, hoge bargeboards die ver naar voren zijn geschoven en kleine sidepods. De bedoeling lijkt hier te zijn om de lucht door en over de ophanging heen te laten gaan doormidden van de voorvleugel en onder de neus door waarna de lucht tegen de bargeboards wordt geblazen. Daar zit het eerste probleem. De vleugel zorgt voor de eerste en belangrijke luchtwerveling, de Y250. Dat is de opening tussen de neus en de vleugels die werkelijk elke auto gebruikt om een flinke luchtwerveling te creëren die ze langs de auto willen begeleiden voor downforce. Bij deze auto lijkt zo vol tegen die bargeboards aan te lopen, af te buigen en is dan weg van de auto te worden geblazen. Ik snap er niks van. :N

Zie ook het zijaanzicht.
[afbeelding]

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de luchtwervelingen voor de openingen in die bargeboards willen krijgen. Verder zouden die vinnen voor meer luchtwervelingen zorgen. Ik snap alleen niet waarom het op zo'n lompe manier gedaan zou worden. Je gooit heel wat luchtwerveling zo weg. Ik snap het niet. :(

Het totaal tegenovergestelde is de RB14. Vorig jaar vond ik lange tijd stiekem de SF70H de mooiste auto terwijl iedereen het over de STR12 had. In de eerste seizoenshelft was de SF70H waarschijnlijk ook de beste. Nu, RB14 en met gemak. Oh wat is die mooi. <3

Die auto is ook zo functioneel. Ik dacht eerst dat het vooral om luchtweerstand ging dat die auto zo smal was, maar dat is het niet. Deze auto zou in theorie in staat moeten zijn om een aanzienlijk deel van de luchtwervelingen vast te houden en zo de achtervleugel in te blazen voor absoluut extreme downforce.

Wederom crappy paint plaatje. :P
[afbeelding]

Die Y250 werveling wordt gewoon prachtig langs de auto geholpen. Eerst subtiel langs alle bargeboards die het effect alleen maar zullen versterken. Vervolgens als die werveling uit wil breken, weg van de auto, dan stoppen die uiteinden deze en drukken ze werveling terug naar de auto. De werveling kan de ronde lijnen van de auto dan zo volgen naar de achtervleugel. De enorme open ruimte van de vloer met extra slotjes zal de wervelvorming alleen maar versterken. Dan lijkt de achterophanging ook nog eens te kunnen dienen als een T-wing en dan is het de achtervleugel.

Dan vraag ik me af wat de halo gaat doen. Dat lelijke onding gaat de aerodynamica van al die auto's enorm verpesten. Boven de halo zit de intake voor de motor en daar wil je juist schone lucht zonder wervelingen hebben. Je wil alles naar binnen zuigen voor maximale prestaties. Ik vraag me af of Newey daar ook een oplossing voor heeft gevonden. :/

Voor de intakes voor de radiatoren lijken de bargeboards wederom de lucht boven te kunnen stabiliseren terwijl ze onder de werveling versterken en doorzetten richting de achtervleugel. Zie die uitstekende vin op de bargeboards.

[afbeelding]

Pin me er niet op, want ik ben een Alfawetenschapper, maar als ik gelijk krijg dan gaat de RB14 een beest van een auto zijn. :Y
Uiteraard als die Fransen het niet verpesten met hun motor...
Volgens mij werken er bij Mclaren toch zeker wel mensen met verstand van aerodynamica, maargoed wie weet heb je gelijk ;)

Ik denk dat de Mclaren van vorig jaar een prima auto was, alleen zat er een heel brakke motor in. Hopelijk kunnen ze nu wel meestrijden in de top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:41:
[...]

Volgens mij werken er bij Mclaren toch zeker wel mensen met verstand van aerodynamica, maargoed wie weet heb je gelijk ;)

Ik denk dat de Mclaren van vorig jaar een prima auto, alleen zat er een heel brakke motor in. Hopelijk kunnen ze nu wel meestrijden in de top 5.
Daarom snap ik het ook niet. Het concept lijkt gewoon nergens op te slaan. Of het is nepcontructie die maandag weg is, of ik mis iets, of ze zijn knettergek geworden bij McLaren. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Moest even doorkrijgen dat ik zelf de camera kon draaien :o

Wel fijn, dat navigatierondje dat elke keer verspringt in fullscreen mode |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Tarabass schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Moest even doorkrijgen dat ik zelf de camera kon draaien :o

Wel fijn, dat navigatierondje dat elke keer verspringt in fullscreen mode |:(
Dit soort filmpjes zijn het leukst om te kijken op je telefoon met de YT app. Dan kun je een beetje zelf op de apex insturen. :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWvhn6DXcAIQWEv?format=jpg&name=large

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 24-02-2018 08:06 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Dit was me nog niet eerder opgevallen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8d0MCbf.jpg

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:28:
[...]

Zoals in je gequote artikel staat, komt de Turbo van Honeywell.

[...]
Van de MGU-H zie ik geen referentie?
(MGU-H is ook alleen een electromotor die de Turbo afremt of opspint)
Het gaat er vooral om in welk deel het valt wbt reserve onderdelen.

Ik dacht dat "MGU-H" de turbo's + generator was. Het kan ook zo zijn dat de turbo's onder de regelgeving oner de motor vallen, maar doordat Ferrari in 2017 zoveel MGU-H's wisselde aan het begin dacht ik dat de turbo daarin zat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Mike snapt er niet zo veel van :+ _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BeSf7TRaD5B5kJH58sKdyUWk/full.jpg

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

Wij vinden Mike niet raar...

Beetje vervelend van Renault. Doe niet zo moeilijk de hele tijd. Show dat hok gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ANdrode schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Het gaat er vooral om in welk deel het valt wbt reserve onderdelen.

Ik dacht dat "MGU-H" de turbo's + generator was. Het kan ook zo zijn dat de turbo's onder de regelgeving oner de motor vallen, maar doordat Ferrari in 2017 zoveel MGU-H's wisselde aan het begin dacht ik dat de turbo daarin zat
Turbo is een apart onderdeel.

De 6 apart gedefinieerde onderdelen, met individuele maxima zijn:
  • Motor
  • Turbo
  • Mgu-h
  • Mgu-k
  • Energy Store
  • Control Electronics
Hier een duidelijk filmpje met de uitleg voor 2018

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 24-02-2018 12:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

AzzKickah schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:34:
Wij vinden Mike niet raar...

Beetje vervelend van Renault. Doe niet zo moeilijk de hele tijd. Show dat hok gewoon.
Done! Zie https://twitter.com/RenaultSportF1/status/967370733516095488 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

Nice! Mooie neus. Interessante side-pods. Zo te zien ook een stuk slanker dan de RS17. Nice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou ik ben eruit wat er met de MCL33 is. Kennelijk willen ze bij McLaren eerst scherp hebben wat de aanpassingen met de motor gaan doen voor het chassis. Het ontwerp is redelijk gelijk gebleven. In Australië wil McLaren al met een eerste grote update komen.

Ze liggen dus toch achter vanwege de wissel naar Renault. Prestaties tijdens de Barcelona tests gaan dus niet representatief zijn. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:21:
..

Ze liggen dus toch achter vanwege de wissel naar Renault. Prestaties tijdens de Barcelona tests gaan dus niet representatief zijn. :)
Of juist wel, en kun je de Honda 17 vergelijken met de renault18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nachtnet schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:01:
[...]

Of juist wel, en kun je de Honda 17 vergelijken met de renault18
Hoe wil je die vergelijken dan?

Honda:
Turbine zit achterop, MGU-H zit ergens in de V, compressor zit voorop.

Renault:
Turbine, MGU-H en compressor zitten allemaal achterop.

De Honda motor is ook nog eens compacter (met dank aan McLaren) dan de Renault motor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gkJ5w28izvXHpn07KFlXhC5t/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Wat observaties door een absolute leek:
  • Stompe neus lijkt vrij breed te zijn?
  • Lange sleuven/randen in de vloer, zoals McLaren de gaten heeft lijkt de R.S.18 nog een flapje erop te hebben
  • Lijkt redelijk wat rake te hebben
  • Geen aparte crash structure, lijkt dat deze nog gewoon in de sidepots zitten
  • Met 360 camera
  • Lijkt opstaande randjes (/vleugeltjes) op het vlakke stuk van de neus te hebben (meteen voor de cockpit dus)
  • Airbox lijkt vrij breed (en plat) te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
Ook de Renault ziet er on track beter uit. Geel lijkt net wat donkerder. Ik vond het op de eerdere foto's vrij fel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Scarbs is lekker aan het tekenen voor toekomstige looks van F1 wagens. Ik vind het wel wat hebben.

https://twitter.com/scarbstech/status/967330427882139649

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DWyl4yPXUAEGRVU?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jasphur schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:06:
Scarbs is lekker aan het tekenen voor toekomstige looks van F1 wagens. Ik vind het wel wat hebben.

https://twitter.com/scarbstech/status/967330427882139649

[afbeelding]
Soort van hybrid tussen Indycar en LMP1 wagens dus :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2018 21:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
SinergyX schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:18:
[...]

Soort van hybrid tussen Indycar en LMP1 wagens dus :P
Zou zeggen, haast de richting die Formule E neemt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Inderdaad, dat gaat die kant al op.

Ondertussen zijn de twee nieuwe wagens van de topteams van afgelopen jaar met elkaar vergeleken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XYsIq3VFH7QvnzTH5CMJIRYC/full.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Remy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:22:
Inderdaad, dat gaat die kant al op.

Ondertussen zijn de twee nieuwe wagens van de topteams van afgelopen jaar met elkaar vergeleken:

[afbeelding]
Gaaf dat die wielophangingen totaal anders zijn.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:33
Interessant leesvoer, interview met Sirotkin:
https://www.motorsport.co...terview-williams-1006011/

Is het al maandag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Ik keek even achterom naar de sidepods en merkte op dat die brede vleugel die erop zit enorm aan het flexen is op hoge snelheid, soms wappert het echt. Hopelijk wordt er niet al te snel geklaagd dat dit een beweegbaar aërodynamisch onderdeel is.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Lasmibalsingh schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Ik keek even achterom naar de sidepods en merkte op dat die brede vleugel die erop zit enorm aan het flexen is op hoge snelheid, soms wappert het echt. Hopelijk wordt er niet al te snel geklaagd dat dit een beweegbaar aërodynamisch onderdeel is.
Ze bewegen op en neer.. HEt probeel met flexibele onderdelen is dat ze bijvoorbeeld omhoog of omlaag gaan staat een daardoor een groter voordeel geven dan de standaard positie die op andere snelheid het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
caspervc schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:17:
[...]

Gaaf dat die wielophangingen totaal anders zijn.
Bij beiden een doorontwikkeling van vorig jaar. Wat de truc bij Mercedes is weet ik niet precies. Omdat zij de bovenste armen voor de sidepots hebben zitten. Bij Ferrari is echter de truc dat ze min of meer de standaard lage armen hebben, in combinatie met de vrij hoge sidepots. Die combinatie zorgt vervolgens ervoor dat er een vrije luchtstroom de sidepots in is.

De techniek die Ferrari vorig jaar dus al toepaste (loskoppelen crash structure en daardoor de sidepots omhoog kunnen plaatsen) is wat je dit jaar ook meerdere teams ziet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En de hoop op meer vermogen van de Renault is ook weg. Alsof die er echt was. :')
Mede door de stupide drie PU regel ligt de focus op betrouwbaarheid met hetzelfde vermogen als vorig seizoen.
https://www.motorsport.co...tive-early-races-1008639/

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2018 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:03:
En de hoop op meer vermogen van de Renault is ook weg. Alsof die er echt was. :')
Mede door de stupide drie PU regel ligt de focus op betrouwbaarheid met hetzelfde vermogen als vorig seizoen.
Tja dat was helaas te verwachten. Gelukkig was het vermogen van de Renault PU in de laatste 3 races wel goed, maar ik ben zo bang dat Mercedes en Ferrari gewoon flink meer vermogen hebben weten te vinden voor dit seizoen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maar ik vraag mij af of Mercedes en Ferrari wel gelijk full power (kunnen) gaan. Het blijven immers maar 3 motoren die ze het hele seizoen moeten gebruiken dus persoonlijk denk ik dat ook zij het rustig aan doen.

Sterker nog, het zal mij niks verbazen als dit seizoen alleen maar draait om het volle vermogen op het juiste moment in te zetten, dat was er al natuurlijk door de brandstoflimiet maar het zal alleen maar versterkt worden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Cubic X schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Tja dat was helaas te verwachten. Gelukkig was het vermogen van de Renault PU in de laatste 3 races wel goed, maar ik ben zo bang dat Mercedes en Ferrari gewoon flink meer vermogen hebben weten te vinden voor dit seizoen :/ .
FLASHBACK all the way.
Dit zelfde verhaal werd ook in 2017 verteld .... daar gingen ze ook eerst voor betrouwbaarheid.
Heel leuk allemaal, maar al die betrouwbaarheid die je heb gecreerd voor je PU verdwijnt meteen bij de eerste grote PU upgrade naar versie 2 ...... en hoe dat afliep hebben we ook gezien in 2017.

Ik begrijp dus niet echt hun visie.
Je weet dus dat je al te kort komt met je krachtbron, dus gooi je het allemaal op betrouwbaarheid?? je had je beter kunnen richten op kracht en snelheid en 1 of 2 of 3 races opgeven voor een nieuwe PU, maar wel races winnen omdat je kracht en snelheid hebt.... nu heb je geen kracht en snelheid dus win je geen races maar ze gaan wel lang mee...hiep-hoi.

Precies om deze reden ga je als klanten team nooit kampioen worden... je bolide en team kunnen helemaal getrained klaar staan ... als je pu niet klaar is voor de titel ga je het niet halen.

Enigste positieve wat ik uit het stukje text kan halen, is dat ze nu wel een Qualificatie modus hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:56
powah33 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:40:

Precies om deze reden ga je als klanten team nooit geen kampioen worden...
Ik weet niet of je moet klagen als je als klantenteam altijd kampioen gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dennism schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik weet niet of je moet klagen als je als klantenteam altijd kampioen gaat worden ;)
:9 thx heb het aangepast

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• powah33
Renault qualificatie modus, moeten we dan aan zoiets denken?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0763/4541/files/Pedal_Exerciser_by_Eva_Medical-min_bb88d985-7a0e-4ff8-9903-b57e86e9e01e_large.jpg?v=1504363341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verder snap ik het voor een team als Renault wel, die zijn vorig jaar toch een pak punten misgelopen door de betrouwbaarheid en zullen zichzelf denk ik nog niet direct als kandidaat race winnaar zien. Terwijl wanneer ze bijvoorbeeld voor een 4de plek of iets in die richting willen gaan de betrouwbaarheid toch erg belangrijk kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cubic X schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:25:
[...]

De laatste drie races waren ook geweldig hoor. :+
-In Mexico gingen drie PU's kapot. Dat die van Max niet kapot ging was een wonder...
-In Brazilië hadden alle Renault PU auto's minder vermogen omdat de reserveonderdelen op waren. RBR was kansloos.
-In Abu Dhabi was het voor die paar mensen die niet in slaap vielen was ook waardeloos. Max maar op 46 seconden van Bottas gefinished. :')
powah33 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:40:
[...]

FLASHBACK all the way.
Dit zelfde verhaal werd ook in 2017 verteld .... daar gingen ze ook eerst voor betrouwbaarheid.
Heel leuk allemaal, maar al die betrouwbaarheid die je heb gecreerd voor je PU verdwijnt meteen bij de eerste grote PU upgrade naar versie 2 ...... en hoe dat afliep hebben we ook gezien in 2017.
Je vergeet 2016, 2015 en 2014. :')
Ze komen al jaren met prachtige verhalen laat in het seizoen hoe ze gaan verbeteren voor het volgende jaar. Vorig jaar geloofde ik het nog, en dat was een grote fout. Dit jaar geloofde ik er niks van, en voor de eerste test is het eigenlijk al bevestigd. :F

We moeten maar hopen op de magie van RBR qua aerodynamica. Wat ze tot dusver hebben laten zien lijkt in ieder geval voortreffelijk te zijn. Pakken ze misschien nog wat overwinningen.
Ik begrijp dus niet echt hun visie.
Je weet dus dat je al te kort komt met je krachtbron, dus gooi je het allemaal op betrouwbaarheid?? je had je beter kunnen richten op kracht en snelheid en 1 of 2 of 3 races opgeven voor een nieuwe PU, maar wel races winnen omdat je kracht en snelheid hebt.... nu heb je geen kracht en snelheid dus win je geen races maar ze gaan wel lang mee...hiep-hoi.

Precies om deze reden ga je als klanten team nooit kampioen worden... je bolide en team kunnen helemaal getrained klaar staan ... als je pu niet klaar is voor de titel ga je het niet halen.

Enigste positieve wat ik uit het stukje text kan halen, is dat ze nu wel een Qualificatie modus hebben.
Ze hebben geen visie bij Renault. Al jaren beloven ze de wereld en leveren ze niet. Vorig jaar werkte de MGU-H voor een meter, en de MGU-K was een 2016 onderdeel want die bedoeld voor 2017 was bagger. Dus nu hopen ze met hopelijk 2018 spec onderdelen het vermogen van de kreupele PU 2017 te halen. Wat een stelletje prutsers. Ik hoop echt dat RBR kan forceren dat ze minstens vijf PU's per auto krijgen van Renault. Pak die penalty's maar. Ricciardo en Max halen met gemak het hele middenveld in en eindigen dan op zijn slechts P5 en P6. Andere races gassen. Op Renault hoef je niet te rekenen...

Verder zou het me niks verbazen als Renault nu eindelijk een Q3 mode heeft omdat je geen motorolie meer kan verbranden waardoor het verschil in vermogen grotendeels wegvalt. :')

Echt buck Renault. Tijd voor RBR-Honda. Red Bull geeft je vleugels en Honda vervult je dromen. :+

Ik weet alleen niet wat ik nu het ergst vind aan Renault hun volgende f*ck up. De opties zijn:
-Alonso zit weer een een auto waar hij weinig mee kan en ziet Honda wel vorderingen maken. Alonso stopt dan.
-Hulkenberg gaat weer geen podium halen.
-Dadelijk krijgt Ricciardo een aanbod van Ferrari of Mercedes en dan is hij ook weg omdat hij het zat is en geen risico meer wil lopen. Is hij leuk tweede coureur en zijn carrière ook weg. Krijgen we vervolgens Sainz naast Max en dan krijg je weer ruzie in het team. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Dennism schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:56:
Verder snap ik het voor een team als Renault wel, die zijn vorig jaar toch een pak punten misgelopen door de betrouwbaarheid en zullen zichzelf denk ik nog niet direct als kandidaat race winnaar zien. Terwijl wanneer ze bijvoorbeeld voor een 4de plek of iets in die richting willen gaan de betrouwbaarheid toch erg belangrijk kan zijn.
*kuchPalmerkuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Palmer uiteraard ook, maar volgens mij reed Hulkenberg bij de meeste zo niet alle motor gerelateerde uitval beurten / issues in de punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 17:17
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:05:

Ze hebben geen visie bij Renault. Al jaren beloven ze de wereld en leveren ze niet. Vorig jaar werkte de MGU-H voor een meter, en de MGU-K was een 2016 onderdeel want die bedoeld voor 2017 was bagger. Dus nu hopen ze met hopelijk 2018 spec onderdelen het vermogen van de kreupele PU 2017 te halen. Wat een stelletje prutsers. Ik hoop echt dat RBR kan forceren dat ze minstens vijf PU's per auto krijgen van Renault. Pak die penalty's maar. Ricciardo en Max halen met gemak het hele middenveld in en eindigen dan op zijn slechts P5 en P6. Andere races gassen. Op Renault hoef je niet te rekenen...

Verder zou het me niks verbazen als Renault nu eindelijk een Q3 mode heeft omdat je geen motorolie meer kan verbranden waardoor het verschil in vermogen grotendeels wegvalt. :')
Dit. Als je veel overwinningne pakt door meer dan de toegestande 3 motoren te gebruiken inclusief de penalties. Op de wedstrijden waar je je penalty pakt kunnen ze, zoals Daniël zegt makkelijk wat punten halen waardoor de tegenstanders niet teveel inlopen. Als je 6 motoren gebruikt moet je 3 a 4 races per motor doen. Bij 3 races van de 21 races krijg je dan een penalty (kun je meteen andere onderdelen vervangen zonder veel schade), maar bij de andere races kun je volle bak omdat je motor toch geen 7 races mee hoeft.

Met natuurlijk wel het voorbehoud dat ze - als ze volle bak rijden met die Renault - ze wedstrijden kunnen winnen...

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:19

Amphiebietje

In de blubber

Dus hoeveel Honda's zijn er al geploft in Barcelona? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 25-02-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Amphiebietje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:37:
Dus hoeveel Honda's zijn er al geplofd in Barcelona?
Moet nog beginnen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:03:
Deze "aanpak" is eind vorig jaar al eerder naar buiten gebracht door Renault, eerst betrouwbaarheid en veel km's maken tijdens de eerste testen. Maar misschien is dat "nieuws" destijds een beetje tussen wal en schip terecht gekomen (of is eenvoudigweg vergeten), maar eigenlijk is er dus niets nieuws onder de zon.

"Renault (het team), targets top three in 2018 testing mileage"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Amphiebietje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:37:
Dus hoeveel Honda's zijn er al geploft in Barcelona? :+
Maakt niet uit hoeveel Honda's gaan ploffen.
Enigste taak voor Honda is, dat ze sneller en meer pk's hebben tegen het einde van de zomer.
Dan moet RBR aangeven welke PU het word voor 2019.

Ik zeg nu al dat het Honda word.
Red Bull Racing powered by Honda.
2019 gaan ze "echt" voor de titel.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/ajw5SgHPrlmWeWcIbyv65qUkoIPoY5gRS5VL5RVIj28.png?w=1024&s=99fe52661da961f578e720df4e7738fb

[ Voor 12% gewijzigd door powah33 op 25-02-2018 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RBR gebruikt str als proefkonijn voor de compacte honda motor (performance focus dus een boel DNFs incoming) en zet zelf al in op een narrow aero package zodat ze volgend jaar kunnen doorevolueren op de aero van '18.
renault zet in op durability ten koste van RBR, zodat zr in '19 zonder het risico van een beter chassis van RBR kunnen focussen op performance.
mercedes zet de komende jaren in op de diva strategie, en ferrari poogt met een tussenoplossing (rake en een iets mindere motor?) de komende jaren nog bij te blijven tot se nieuwe formule.

zie ik iets over t hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
dyrc schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:09:
RBR gebruikt str als proefkonijn voor de compacte honda motor (performance focus dus een boel DNFs incoming) en zet zelf al in op een narrow aero package zodat ze volgend jaar kunnen doorevolueren op de aero van '18.
renault zet in op durability ten koste van RBR, zodat zr in '19 zonder het risico van een beter chassis van RBR kunnen focussen op performance.
mercedes zet de komende jaren in op de diva strategie, en ferrari poogt met een tussenoplossing (rake en een iets mindere motor?) de komende jaren nog bij te blijven tot se nieuwe formule.

zie ik iets over t hoofd?
Nope ik zie het hetzelfde.
Alleen denk ik dat Ferrari wel zeer sterk is dit seizoen..... die PU zou ook 1000+ PK hebben gepiekt op de testbank.
Word spannend tussen Merc en Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Deze "aanpak" is eind vorig jaar al eerder naar buiten gebracht door Renault, eerst betrouwbaarheid en veel km's maken tijdens de eerste testen. Maar misschien is dat "nieuws" destijds een beetje tussen wal en schip terecht gekomen (of is eenvoudigweg vergeten), maar eigenlijk is er dus niets nieuws onder de zon.

"Renault (het team), targets top three in 2018 testing mileage"
Met of zonder aankondiging was het ook te voorspellen. Overigens geeft dat artikel alleen aan dat Renault betrouwbaar wil zijn in Barcelona, niet dat ze geen verbeteringen in vermogen meebrengen.

Blijft staan dat Renault vorig seizoen weer beloften heeft gemaakt over hoe geweldig de PU zou zijn. Dat deden ze een paar dagen geleden nog met de 950pk belofte. Nu blijkt het dus weer opgeblazen lucht te zijn. Williams, FI, Haas en Sauber draaien echt niet voor niks met Mercedes of Ferrari motoren. Zij krijgen tenminste waar ze voor betalen.

McLaren-Honda was een ramp, maar ik denk zeker niet alleen vanwege Honda. Ik denk dat de schuld minstens evenredig zo zwaar ligt op McLaren hun "size zero" eis. Die eis lieten ze in 2016 vallen en toen moest Honda uit het niks een nieuwe motor ontwerpen en bouwen. Natuurlijk gaat dat mis, maar ze hebben het behoorlijk hersteld. RBR en STR zaten ondertussen met Renault opgescheept. RBR wil er nu eigenlijk al minstens twee jaar uit, en de redenen waarom moge duidelijk zijn. Dit is het vijfde jaar van deze motorformule en nog steeds levert Renault niet waar RBR voor betaald, namelijk een betrouwbare motor die competitief is.

Onderhand moet je je ook afvragen waar de prioriteiten van Renault liggen. Die lijken in ieder geval niet meer te liggen bij prestaties voor McLaren en RBR. Beiden eisen vermogen en betrouwbaarheid terwijl Renault rustig doorontwikkeld om een topteam te worden. Ze lijken motorontwikkelingen net zo snel te doen als ze in kunnen lopen qua chassis. Voor McLaren zal Renault nog wel een verbetering zijn ten opzichte van vorig seizoen, maar daar blijft het ook bij. Eerst moet McLaren die MCL33 maar op orde krijgen. Dan kunnen ze voor P4 gaan strijden met waarschijnlijk FI en Renault. RBR zie ik al die teams nog wel de baas blijven vanwege hun altijd uitzonderlijk goede chassis.

Dan is er nog RBR-Honda. Het gaat behoorlijk afhangen van hoe STR gaat werken, maar ik denk dat die deal er hoe dan ook gaat komen, en eigenlijk al grotendeels is uitgewerkt. Renault kan RBR ook laten vallen en volgens FIA reglementen moet Honda als leverancier met de minste motoren dan RBR gaan leveren. Met alle terechte kritiek van RBR op Renault, zie ik RBR ook vertrekken.

STR mag dus die motor op to spec krijgen met Honda. Honda ontwikkelde zich enorm snel vorig seizoen. Weliswaar van waardeloze grap naar slecht, maar het was enorm wat ze deden. Middelen heeft Honda ook zeker. Een vergelijkbaar tempo en dan zie ik ze Renault dit seizoen passeren. Natuurlijk mogen STR en RBR minder informatie delen dan ze eigenlijk willen. Het liefst zou Red Bull gewoon een chassis ontwerpen voor beide teams maar dat mag niet van de FIA. Betekent niet dat ze geen juridische openingen zullen hebben om alle informatie over STR-Honda te volgen en de relatie bij te sturen. Red Bull, RBR, STR en Honda weten allemaal wat er gaat gebeuren in 2019 en wat het doel is. Nu hopen dat ze goed uit gaan voeren, en dat begint morgen al. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk om te lezen dat iedereen zoveel vertouwen heeft in Honda. De afgelopen jaren hebben ze niets gepresteerd en nu ineens zouden ze met een snelle en betrouwbare motor op de proppen komen? Ik denk dat Mercedes nog steeds de snelste en betrouwbaarste motor zal hebben, gevolgd door Ferrari en Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dj-sannieboy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:49:
Leuk om te lezen dat iedereen zoveel vertouwen heeft in Honda. De afgelopen jaren hebben ze niets gepresteerd en nu ineens zouden ze met een snelle en betrouwbare motor op de proppen komen? Ik denk dat Mercedes nog steeds de snelste en betrouwbaarste motor zal hebben, gevolgd door Ferrari en Renault.
Dit jaar? Nee, dan zal Honda( aan het begin van het jaar) ruim achter de feiten aanlopen. De verwachting is echter wel dat Honda met veel nieuwe motoren gaat komen en elke race gebruikt als test voor de motor. Zo kunnen ze door het jaar heen dus snel ontwikkelen en hopelijk in 2019 wel een snelle motor hebben.

Hetzelfde als dat Honda afgelopen jaar meer motoren heeft gebruikt en ze aan het eind van het seizoen een snellere en betrouwbaardere motor hadden dan aan het begin van het seizoen (let wel, 'beter', niet 'goed'). Als Honda datzelfde trucje nog eens toepast kunnen ze begin 2019 mogelijk dus best weer meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgens mij vergeet hier iedereen de 2016 motor.

2015 was echt slecht, maar de 2016 motor was niet slecht. De 2017 motor was slecht vanwege het hele nieuwe concept en enkele integratie fouten (MGU-H)
Honda heeft maar 1 ICE failure gehad afgelopen jaar (Canada), 1 van de redenen dat ze zoveel motor wissels hebben gehad is dat het nogal moeilijk was om de MGU-H uit te wisselen (die zat helemaal in het blok geïntegreerd).

Ik heb wel hoop in de 2018 motor gebaseerd op;
-De 2016 motor die veel beter was dan de 2015 motor.
-De MGU-H hebben ze naar buiten gebracht en die hadden ze eind 2017 ook onder controle.
-Ze hebben een nieuwe ontstekingsmethode + cilinderkop, die ook nog eens zuiniger is (wat een groot nadeel was van de 2017 motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
powah33 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Maakt niet uit hoeveel Honda's gaan ploffen.
Enigste taak voor Honda is, dat ze sneller en meer pk's hebben tegen het einde van de zomer.
Dan moet RBR aangeven welke PU het word voor 2019.

Ik zeg nu al dat het Honda word.
Red Bull Racing powered by Honda.
2019 gaan ze "echt" voor de titel.
[afbeelding]
De mooiste kleurstelling die ik heb gezien, van mij mag dit het 1 op 1 worden straks! Super vet _/-\o_

p.s. de invloed van de Halo op de auto is wel groot...

[ Voor 4% gewijzigd door Novadecasa op 25-02-2018 17:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Natuurlijk heb je daarin gelijk maar breek de jaren eens op. :)

-2014 ontwikkelde ze nog voor 2015.
-2015 was rampzalig. Onbetrouwbaarheid en weinig vermogen.
-2016 was de motor betrouwbaar maar nog steeds weinig vermogen.

Hier speelde mee dat McLaren van Honda een "size zero" PU verwachte. Alles moest klein zijn en omdat die PU zo klein was, kreeg Honda er geen vermogen uit.

-2017 was wederom rampzalig net zoals 2015.

Hier spelen andere factoren. Honda heeft min of meer het ontwerp van Mercedes gekopieerd nadat ze van McLaren eindelijk de vrijheid kregen om een goede motor te bouwen waar je vermogen uit kan halen. De aanlooptijd was alleen minder dan een jaar tussen concept, ontwerp, prototype, testen etc. In 2017 waren ze in feite prototypen in de MCL32 aan het zetten en testen. Dat noemen ze tegenwoordig "concurrency". Nu ben ik een zeer rare geschiedenis nerd met een zekere passie voor (militaire) technologische ontwikkelingen. Ik ben hierbij een aantal gevallen van "concurrency" tegengekomen. Het werkt dus nooit en daar zijn goede redenen voor.

Elk technisch ontwerp zal wat fouten hebben. Het hoort er gewoon bij. Die fouten wil je op kunnen lossen in een gecontroleerde omgeving en met een zekere mate van rust. Dat is zeker nodig in autotechniek omdat onderdelen niet los van elkaar staan. Ook gaan ontwikkelingen beter als je partner McLaren je niet elke race afzeikt op vermogen of betrouwbaarheid en je vrijwel elk raceweekend voor lul staat omdat er weer eens eentje ploft. Helemaal problematisch is dat de motor zonder vermogen, de beruchte GP2 motor, een idee van McLaren was. Daar heeft Honda mooi twee seizoenen en tijd voor het 2015 seizoen aan verpest.

Vervolgens was de ramp op het circuit in 2017 ook zeker niet de fout van alleen Honda. Hoe ze dat hebben aangepakt is wel indrukwekkend. Ja, ze gingen door belachelijk veel onderdelen heen, maar ze deden het ook constructief. Ongeveer elke twee races vervingen ze gewoon alles en elke keer kwamen ze met beter materiaal aanzetten. Nieuwe specs, experimenteel materieel voor ontwikkelingen, hogere betrouwbaarheid en vermogen. Ik ben er eens doorheen gegaan en vanaf Singapore klapte er tijdens de races in totaal maar een Honda PU. Dat is een heel stuk beter dan wat Renault liet zien...

Gaat Honda nu opeens in 2019 met motor komen die Mercedes afmaakt? Ik durf het te betwijfelen. Kunnen ze Renault verslaan en tenminste in de buurt komen van Ferrari? Zeker mogelijk. Honda is geen klein bedrijfje die in een schuurtje even een motor in elkaar zet. Nee, ze hebben een zeer geavanceerde fabriek gebouwd speciaal voor de Formule 1 motoren. Er zitten enorme investeringen in kapitaal bij Honda hun F1 contributie. Ze doen echt niet onder voor Mercedes in dat aspect, en zullen Ferrari en zeker Renault ruimschoots passeren in totale investering.

Moeten ze Mercedes afmaken? Dat betwijfel ik ook als ze de juiste partner hebben qua chassis. Bedenk maar eens een beter team dan RBR in dat aspect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:43:
[...]
Met of zonder aankondiging was het ook te voorspellen. Overigens geeft dat artikel alleen aan dat Renault betrouwbaar wil zijn in Barcelona, niet dat ze geen verbeteringen in vermogen meebrengen.

[knip]
Niet specifiek in dat artikel nee, heb er maar snel één uitgekozen met wat raakvlak. Er zijn er rond dat moment meerdere verschenen waarin het soms nog wat uitvoeriger werd beschreven. Al met al is het iig geen verrassing wat er nu naar buiten is gebracht. Wat ik vooral nog enigzins spannend vind is wat Mercedes in elkaar heeft geflanst, want die hebben naar horen zeggen wel voor een nieuw 2018 ontwerp gekozen. Misschien doen ze wel een Renaultje 2015, wordt het toch nog leuk(er). 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hier een pilots view filmpje van Kubica in de Williams. Ook in dit filmpje vind ik de Halo weinig storent

https://twitter.com/skysportsf1/status/967799462881120256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:26:
Hier een pilots view filmpje van Kubica in de Williams. Ook in dit filmpje vind ik de Halo weinig storent

https://twitter.com/skysportsf1/status/967799462881120256
Totdat je de Halo er weer afhaalt, wat een verademing moet dat zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Kun je met dat ding de lampen eigenlijk wel fatsoenlijk uit zien gaan? Kan mij voorstellen dat het op een bepaalde plek echt klote is. Even iets gaan verzitten is er ook niet gemakkelijk bij lijkt mij.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
hardware-lover schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:22:
[...]

Niet specifiek in dat artikel nee, heb er maar snel één uitgekozen met wat raakvlak. Er zijn er rond dat moment meerdere verschenen waarin het soms nog wat uitvoeriger werd beschreven. Al met al is het iig geen verrassing wat er nu naar buiten is gebracht. Wat ik vooral nog enigzins spannend vind is wat Mercedes in elkaar heeft geflanst, want die hebben naar horen zeggen wel voor een nieuw 2018 ontwerp gekozen. Misschien doen ze wel een Renaultje 2015, wordt het toch nog leuk(er). 😉
Als het nieuwe concept niet werkt lijkt mij dat het oude concept nog competitief genoeg is en er zo ingeschroefd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cranzai schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:48:
[...]

Als het nieuwe concept niet werkt lijkt mij dat het oude concept nog competitief genoeg is en er zo ingeschroefd kan worden.
Dan moet die wel passen en dat is een puntje in F1 auto's. Niet dat ik denk dat Mercedes die fout zal maken, of zelfs maar dat hun nieuwe motor niet naar behoren zal presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Ah eindelijk morgen weer los, lekker discussieren of de tijden wel of niet wat zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gekkenhuis schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:36:
Kun je met dat ding de lampen eigenlijk wel fatsoenlijk uit zien gaan? Kan mij voorstellen dat het op een bepaalde plek echt klote is. Even iets gaan verzitten is er ook niet gemakkelijk bij lijkt mij.
Ik kan mij niet voorstellen dat FIA daar niet bij stil heeft gestaan en dat ze het per circuit goed bekijken zodat ze voor iedere coureur goed zichtbaar zullen zijn. Ik kan mij wel voorstellen dat de Halo onder sommige omstandigheden toch voor wat problemen gaat zorgen (water, kunstlicht, rondvliegende onderdelen die klem komen zitten, enz..), maar we gaan het race bij race bekijken. Er zal de komende jaren echt nog wel aan gesleuteld gaan worden aan de Halo/alternatief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Voor de start lampen kun je toch ook leds in de halo stoppen? Probleem opgelost, kan iedere coureur het duidelijke zien.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

hardware-lover schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:20:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat FIA daar niet bij stil heeft gestaan en dat ze het per circuit goed bekijken zodat ze voor iedere coureur goed zichtbaar zullen zijn. Ik kan mij wel voorstellen dat de Halo onder sommige omstandigheden toch voor wat problemen gaat zorgen (water, kunstlicht, rondvliegende onderdelen die klem komen zitten, enz..), maar we gaan het race bij race bekijken. Er zal de komende jaren echt nog wel aan gesleuteld gaan worden aan de Halo/alternatief.
Nou, als je het filmpje bekijkt wat @Jasphur net postte. Dan kan ik mij bijna niet voorstellen dat het niemand in de weg zit. Je bent "boven" toch best een aardig deel van je zicht kwijt.

Bij de laatste secondes komt hij over start/finishen en zie je duidelijk dat hij op een bepaald punt(en) de lichten niet kan zien: https://twitter.com/skysportsf1/status/967799462881120256

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 25-02-2018 20:51 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-09 21:50

Mef

Gekkenhuis schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:36:
Waren ze niet aan het kijken om de lampen ook op het stuur weer te geven? Meen mij zo iets te herinneren.
Williams is zo te zien al volop aan het testen met een extra vleugeltje op de halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gekkenhuis schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:48:
[...]

Nou, als je het filmpje bekijkt wat @Jasphur net postte. Dan kan ik mij bijna niet voorstellen dat het niemand in de weg zit. Je bent "boven" toch best een aardig deel van je zicht kwijt.

Bij de laatste secondes komt hij over start/finishen en zie je duidelijk dat hij op een bepaald punt(en) de lichten niet kan zien: https://twitter.com/skysportsf1/status/967799462881120256
Dat filmpje lijkt mij sowieso niet representatief gezien de opname met een aardige groothoeklens is gemaakt. Maar niets direct voor of boven je zicht is natuurlijk altijd het meest prettig verwacht ik. De positie van de startlichten en de zichtbaarheid daarvan zal beslist nog worden aangekaart door (bijv.) Sky of Ziggo of menig ander. Het zal beslist nog het onderwerp van menig gesprek worden dit seizoen, zonder twijfel, zeer waarschijnlijk vanaf morgen al.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Remy

Remy

Te veel gewauwel, te weinig pics!

De Alfa Romeo Sauber C37 achterkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EsgPaCo9YQG0pelay9Qf1sWJ/full.jpg
O+ O+

Ferrari SF71-H on track!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s9u6eSVhAVv3ZiVIta5D5ipD/full.jpg

Johnny Herbert & Robert Kubica:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ufUAWFU9k8cDpoh1N9SKHr3a/full.jpg
Via https://twitter.com/johnn...status/967749243850166272
O+ Kubica

McLaren MCL33 rear:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3kHndFDlSk7wUWOIuXaXkAej/full.png

Renault R.S. 18:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/heWTP98zSJYIts72CMTuWYaC/full.jpg

Waarbij HUL de helm van SAI op heeft :o

De echte! R.S. 18 on track (via Renaul F1's Instagram):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SBdFNupXRotfp6ysoAvcooKY/full.jpg

edit: Scuderia Toro Rosso doet morgenochtend 8:05 CET hun launch! https://twitter.com/ToroRosso/status/967846813033213952

edit2: en Force India 5 minuten eerder: https://twitter.com/ForceIndiaF1/status/967851088555794432

edit3: testschema tot zo ver bekend voor komende twee weken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R1ex44vthPHwOtcBRgEjqKAl/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 25-02-2018 21:43 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Remy over foto’s gesproken. Had je gezien dat Tommy Hilfiger de catwalk een klein beetje heeft aangepast?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW57EmAWAAYwLbl?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Remy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:33:
Te veel gewauwel, te weinig pics!

De Alfa Romeo Sauber C37 achterkant:

[afbeelding]
O+ O+

Ferrari SF71-H on track!

[afbeelding]

Johnny Herbert & Robert Kubica:
[afbeelding]
Via https://twitter.com/johnn...status/967749243850166272
O+ Kubica

McLaren MCL33 rear:

[afbeelding]

Renault R.S. 18:

[afbeelding]

Waarbij HUL de helm van SAI op heeft :o

De echte! R.S. 18 on track (via Renaul F1's Instagram):

[afbeelding]

edit: Scuderia Toro Rosso doet morgenochtend 8:05 CET hun launch! https://twitter.com/ToroRosso/status/967846813033213952

edit2: en Force India 5 minuten eerder: https://twitter.com/ForceIndiaF1/status/967851088555794432

edit3: testschema tot zo ver bekend voor komende twee weken:

[afbeelding]
Vraag me af hoeveel anders de STR13 eruit ziet in vergelijking met die "officiële" foto van afgelopen week :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DaniëlWW2 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:53:
[...]

Natuurlijk heb je daarin gelijk maar breek de jaren eens op. :)

-2014 ontwikkelde ze nog voor 2015.
-2015 was rampzalig. Onbetrouwbaarheid en weinig vermogen.
-2016 was de motor betrouwbaar maar nog steeds weinig vermogen.

Hier speelde mee dat McLaren van Honda een "size zero" PU verwachte. Alles moest klein zijn en omdat die PU zo klein was, kreeg Honda er geen vermogen uit.

-2017 was wederom rampzalig net zoals 2015.

Hier spelen andere factoren. Honda heeft min of meer het ontwerp van Mercedes gekopieerd nadat ze van McLaren eindelijk de vrijheid kregen om een goede motor te bouwen waar je vermogen uit kan halen. De aanlooptijd was alleen minder dan een jaar tussen concept, ontwerp, prototype, testen etc. In 2017 waren ze in feite prototypen in de MCL32 aan het zetten en testen. Dat noemen ze tegenwoordig "concurrency". Nu ben ik een zeer rare geschiedenis nerd met een zekere passie voor (militaire) technologische ontwikkelingen. Ik ben hierbij een aantal gevallen van "concurrency" tegengekomen. Het werkt dus nooit en daar zijn goede redenen voor.

Elk technisch ontwerp zal wat fouten hebben. Het hoort er gewoon bij. Die fouten wil je op kunnen lossen in een gecontroleerde omgeving en met een zekere mate van rust. Dat is zeker nodig in autotechniek omdat onderdelen niet los van elkaar staan. Ook gaan ontwikkelingen beter als je partner McLaren je niet elke race afzeikt op vermogen of betrouwbaarheid en je vrijwel elk raceweekend voor lul staat omdat er weer eens eentje ploft. Helemaal problematisch is dat de motor zonder vermogen, de beruchte GP2 motor, een idee van McLaren was. Daar heeft Honda mooi twee seizoenen en tijd voor het 2015 seizoen aan verpest.

Vervolgens was de ramp op het circuit in 2017 ook zeker niet de fout van alleen Honda. Hoe ze dat hebben aangepakt is wel indrukwekkend. Ja, ze gingen door belachelijk veel onderdelen heen, maar ze deden het ook constructief. Ongeveer elke twee races vervingen ze gewoon alles en elke keer kwamen ze met beter materiaal aanzetten. Nieuwe specs, experimenteel materieel voor ontwikkelingen, hogere betrouwbaarheid en vermogen. Ik ben er eens doorheen gegaan en vanaf Singapore klapte er tijdens de races in totaal maar een Honda PU. Dat is een heel stuk beter dan wat Renault liet zien...

Gaat Honda nu opeens in 2019 met motor komen die Mercedes afmaakt? Ik durf het te betwijfelen. Kunnen ze Renault verslaan en tenminste in de buurt komen van Ferrari? Zeker mogelijk. Honda is geen klein bedrijfje die in een schuurtje even een motor in elkaar zet. Nee, ze hebben een zeer geavanceerde fabriek gebouwd speciaal voor de Formule 1 motoren. Er zitten enorme investeringen in kapitaal bij Honda hun F1 contributie. Ze doen echt niet onder voor Mercedes in dat aspect, en zullen Ferrari en zeker Renault ruimschoots passeren in totale investering.

Moeten ze Mercedes afmaken? Dat betwijfel ik ook als ze de juiste partner hebben qua chassis. Bedenk maar eens een beter team dan RBR in dat aspect. ;)
Ik moet het nog maar zien, Honda leverde slechts aan 1 team (Mclaren) de motor en dan nog kregen ze het niet voor elkaar om een betrouwbare en snelle motor te bouwen. Dat ding trilde gewoon kapot.

Renault daarintegen leverde voor zowel het eigen team als voor Red Bull. Er gingen een hoop motoren kapot, maar ze waren in ieder geval sneller dan de Honda.

Ik snap de frustratie over Renault, maar volgens mij heeft dat vooral te maken omdat we allemaal willen dat Max wint. Helaas gaat dat met de huidige Renault motor niet lukken, de Mercedes motor is gewoon té goed.

Feit blijft dat Renault ook geen kleine speler is die op een zolderkamer een aantal motoren in elkaar schroeft. Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in Renault dan Honda.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-02-2018 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
ArcticWolf schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:40:
[...]

Vraag me af hoeveel anders de STR13 eruit ziet in vergelijking met die "officiële" foto van afgelopen week :o
waarschijnlijk zo
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180225/901ec88d4ba6f84c21d3435b04ee0356.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Dit aanzicht geeft misschien een wat vertekend beeld van de sidepods maar die zien er wel behoorlijk apart uit. Het lijkt op bet eerste gezicht alsof ze een hybride tussen de McLaren, Ferrari en Sauber hebben qua sidepods. Wordt even wachten tot de presentatie om er iets zinnigers over te melden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@DaniëlWW2 Vergeet ook niet dat vorig jaar Alonso ook zijn steentje bijdroeg aan uitval beurten omdat hij niet luisterde en gewoon bleef door racen. Geef hem geen ongelijk maar dat heeft hem ook zeker uitval beurten veroorzaakt.
Waar Vandoorne wel luisterde hij is natuurlijk ook nog jong en Alonso heeft zijn strepen al verdiend.

We gaan het zien hoe Honda en torro Rosso dit jaar uit komen.
Al met al een interessant jaar.

@Gekkenhuis Als ik de filmpjes zo zie hebben ze ruim voldoende zicht. Je bent aan het racen en hoeft ook niet te zien dat er nog een vliegtuig overgaat op 10km hoogte. Ik kan me indenken dat het op Spa even wennen is maar ze rijden gewoon lijnen dus kunnen ze die bochten ook gewoon zo aansnijden.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfGYVE3vZEJHl3FROKOZijD1/full.png

De VJM11 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Echt gruwelijk lelijk dat roze en wit zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Vreemde neus vanuit deze hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16
livestream sky sports mbt onthullingen auto's

http://www.skysports.com/...live-f1-2018-car-launches

staan nu bij de Toro Rosso

[ Voor 10% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 26-02-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 12:06
https://i.imgur.com/FU1obp8.png

https://i.imgur.com/vdnoHeQ.png

Poah ziet er verschrikkelijk sexy uit imo

(weet even niet hoe ik de imgur links gelijk toonbaar kan krijgen 8)7 )

[ Voor 25% gewijzigd door Roybs op 26-02-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ziet eruit alsof er weinig is veranderd aan die Force India. Halo erop plakken, nieuw likje verf en klaar.

Die lelijke knik in de neus leek mij in ieder geval een noodoplossing, maar die hebben ze nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVZKBuc.png

De Toro Rosso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

En de STR13 als laatste revealed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uzarBdX7UVpNlD2LQW6Z5DER/full.png

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Hoe zit het met de naamsverandering van Force India? Ik was in de veronderstelling dat ze dat vandaag bekend zouden maken?

@Remy, waar haal je die slechte kwaliteit foto's toch vandaan, ik dacht dat er niemand meer met een aardappel fotografeerde? :D

[ Voor 33% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2018 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tleilaxu schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:16:
Hoe zit het met de naamsverandering van Force India? Ik was in de veronderstelling dat ze dat vandaag bekend zouden maken?

@Remy, waar haal je die slechte kwaliteit foto's toch vandaan, ik dacht dat er niemand meer met een aardappel fotografeerde? :D
Screenshot van de livestream denk ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:36
Vanavond om 22:00 een Notebook op Sky met de test nieuws van vandaag.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Roybs schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:12:
https://i.imgur.com/FU1obp8.png

https://i.imgur.com/vdnoHeQ.png

Poah ziet er verschrikkelijk sexy uit imo

(weet even niet hoe ik de imgur links gelijk toonbaar kan krijgen 8)7 )
Het blijft een suikerspin kleur dat roze, vind het maar een watjes kleur :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Rivanov schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:20:
Vanavond om 22:00 een Notebook op Sky met de test nieuws van vandaag.
Is dat NL tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
@Pierre Roze is voor meisjes zeker? 8)7

Beide auto’s zien er niet verkeerd uit. Ben heel benieuwd waar al de teams staan tegenover vorig jaar.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Die FI is net een snoepje haha

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW8Y2qYXkAAmn83?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW8fJFxW0AAtIXe?format=jpg&name=medium

[ Voor 86% gewijzigd door Jasphur op 26-02-2018 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ik moet zeggen dat ik de FI er van boven af veel beter uit vind zien.

Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/6e6/image/6e667b45a34dac8022799a5bf089928f.jpg

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1