Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 92 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 13:35
Weinig toe te voegen aan het verhaal van @MrAngry behalve dat de pro-rides echt top zijn. Wedstrijden zoals de Tour of Norway etc zijn leuk om te doen.

Verder ben ik wel content met de nieuwe naam en omgeving, was niet een hardcore sufferfest gebruiker en had weinig met dat sufferlandrian gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Ik vind het nogal een arrogante zet van Wahoo, dat ze dat zo van de hand doen eigenlijk. Ik was zelf ook geen fan van die sufferlandrian setting en vond dat gedoe van een aantal mensen die zichzelf ook "Knight of Sufferlandria" noemden op strava en met al die challenges meededen ook een beetje overdreven, maar dat was wel de trouwe userbase.

Ik geloof best dat de nieuwe meer mainstream versie meer nieuwe gebruikers weg kan trekken bij andere platformen, maar tegelijk steek je een middelvinger op naar de oude trouwe gebruikers die het platform gemaakt hebben tot wat het nu is (of was).

Edit: Maar ik zal wel weer de enige zure naysayer zijn :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 05-10-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Die knighthoods vond ik juist een van de mooie dingen van het platform. Door hoe je het geschreven hebt ga ik er vanuit dat je niet weet dat je die kan verdienen door 10 Sufferfest workouts back to back te doen zonder meer dan een paar minuten rust ertussen en ook nog aan strenge regels gebonden welke 10 je mag kiezen (dus niet de tien kortste zegmaar, ergens tussen de 8 en 12 uur fietsen). Mensen deden hun knighthood vaak voor een goed doel en je naam in de app veranderde dan ook echt naar "Sir [naam]"

Ik denk dat ze die er wel inhouden eigenlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Beetje zure pruim ben je @Kluus 😂

Maar ben het wel wat met je eens, maar denk ook dat Sufferfest op een bepaald niveau zat en dat dit het wel wat was…

Denk dat ze nu met wahoo wel nieuwe stappen kunnen zetten. Tenminste dat verwacht ik wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
MrAngry schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:42:
Die knighthoods vond ik juist een van de mooie dingen van het platform. Door hoe je het geschreven hebt ga ik er vanuit dat je niet weet dat je die kan verdienen door 10 Sufferfest workouts back to back te doen zonder meer dan een paar minuten rust ertussen en ook nog aan strenge regels gebonden welke 10 je mag kiezen (dus niet de tien kortste zegmaar, ergens tussen de 8 en 12 uur fietsen). Mensen deden hun knighthood vaak voor een goed doel en je naam in de app veranderde dan ook echt naar "Sir [naam]

Ik denk dat ze die er wel inhouden eigenlijk.
We hebben het toch nog steeds over een trainings app toch?😅

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Haha, ja ik wist dat wel met die knighthoods @MrAngry maar het is gewoon niet iets voor mij. ;)

Verder ben ik het dus juist met je eens, dat hoorde inderdaad bij TSF, maar goed als ze dat soort dingen er wel inhouden is mijn bovenstaande comment misschien ook niet helemaal terrecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
Kluus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
De optie met de het afstellen op een kransje en verder niet aankomen is ook wat ik overweeg als ik ooit binnen naar 11 speed zou willen upgraden (bijvoorbeeld door een nieuwe buiten fiets). Mijn vriendin doet toch altijd dezelfde 2x15 FTP Zwift workout op ERG mode, met een FTP die volgens mij ook nog te laag staat, dus die hoeft sowieso niet te kunnen schakelen. (En ja, ik heb haar al meermaals geprobeert naar TR te krijgen met een fatsoenlijk plan, maar dit bevalt haar goed en ze wil niet veranderen 8)7).
Je kan dit niet alles vinden, maar als ze morgen een Wilier Filante koopt en ze gaat keihard trainen. Kan je net als @Requiem19 iedere rit de ballen uit je broek fietsen. En je moet ook nog eens je fietsbudget delen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Is die Wahoo Kickr Headwind echt zo goed?
Is die ook te koppelen aan Zwift of aan Tacx? Dus werkt dit als ik wil dat hij harder blaast als ik een hogere hartslag heb?
Ik rijd op een Tacx 2900 en heb een Garmin HRM. Of moet ik dan ook echt weer een Kickr kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
opa_paul schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:18:
Is die Wahoo Kickr Headwind echt zo goed?
Is die ook te koppelen aan Zwift of aan Tacx? Dus werkt dit als ik wil dat hij harder blaast als ik een hogere hartslag heb?
Ik rijd op een Tacx 2900 en heb een Garmin HRM. Of moet ik dan ook echt weer een Kickr kopen?
Leuke gimmick maar totaal niet nodig. Gewoon een https://www.amazon.de/gp/...&psc=1&smid=AUAKXO7WRPF4V voor 86€ is meer dan voldoende. De meesten tweakers hier hebben de vacmaster. Krachtig genoeg met zijn 3 standen, waarvan standje 3 lijkt alsof je in windkracht 4 rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
rolandos582 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Leuke gimmick maar totaal niet nodig. Gewoon een https://www.amazon.de/gp/...&psc=1&smid=AUAKXO7WRPF4V voor 86€ is meer dan voldoende. De meesten tweakers hier hebben de vacmaster. Krachtig genoeg met zijn 3 standen, waarvan standje 3 lijkt alsof je in windkracht 4 rijd
Thanks! Met 25€ korting idd goed/beter te doen.
Ik bekeek zojuist een review/comparison tussen de vacmaster en de headwind. Daar bleek de headwind het veel meer te verdelen over je lichaam. De vacmaster blies het vooral in je gezicht.
Dit leek me wel een ouder type btw.
Ik zie op marktplaats ook nergens wahoo headwind te Koop staan, dus ze zullen wel bevallen. Echter voor 200€ vind ik het wel echt veel geld. Dan mag ik hopen dat er veel voordelen aan zitten ivm vacmaster.
Iemand ervaringen met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Die headwind is tweedehands niet te vinden omdat hij niet zoveel verkocht wordt denk ik.

Vacmaster als enige fan is ook wat karig denk ik. Vaak zie je er nog wel een een fan bij, zoals die Honeywell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 14:32
1 vacmaster is zat. Heb hem zelf nog niet in stand 3 gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Belangrijkste is dat je de airflow een beetje "stuurt" over je lichaam.
Bij mij staat de eerste gericht op me bovenbenen (Vanaf de grond) en door de kracht wordt eigenlijk de lucht omhoog geduwd. Dus ook groot gedeelte van me buik/borst wordt op deze manier gekoeld. De tweede staat gericht op mijn borst en koelt daardoor ook groot gedeelte van me gezicht.
Je wilt deze niet op standje 3 in je gezicht richten. Dan kun je niet meer fatsoenlijk ademen :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tree
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:49
De Tacx Flux 2 is weer op voorraad bij ING, voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Tree schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:56:
Alweer uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 13:15
RR46 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:33:
Nu met het natte weer de Tacx maar weer eens te voorschijn gehaald en afgelopen weekend wat hout gehaald bij de bouwmarkt voor een rocker plate. Plannen waren verleden jaar al gemaakt (tekeningen/lijstje met benodigdheden etc. etc.) maar niet ervan gekomen...

De eerste voorbereidingen (aftekenen, zagen, boren) zijn al gestart :)

Ondanks ik natuurlijk veeeeel liever buiten fiets, kijk ik uit om weer aan de slag te gaan met TR!
zou je tekeningen/ lijstje met benodigdheden willen delen. ik krijg van zwiften altijd behoorlijk last van mijn achterste / onderrug. dus een zelfbouw rocker plate staat bij mij ook hoog op t lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe de overgang van B naar A precies werkt in Zwift? Ik krijg nu in zwiftpower een waarschuwing "Almost A" obv 20 minuten power.
Het lijkt dat de selectie alleen gaat op basis van de laatste 3 ritjes. Is dat ook zo?
In theorie, kun je een race van 4.2 W/kg 'compenseren' met 2 van 3.8?

Hieronder de data van dit seizoen. Het lijkt dat m'n 4.3 W/kg (30 september) al niet meer meegenomen wordt in de berekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y9RyKMBlZUuHH-kbZnTNIMibK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g6utFFDswl5RGxp76MwVwvE0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:15:
Weet iemand hoe de overgang van B naar A precies werkt in Zwift? Ik krijg nu in zwiftpower een waarschuwing "Almost A" obv 20 minuten power.
Het lijkt dat de selectie alleen gaat op basis van de laatste 3 ritjes. Is dat ook zo?
In theorie, kun je een race van 4.2 W/kg 'compenseren' met 2 van 3.8?

Hieronder de data van dit seizoen. Het lijkt dat m'n 4.3 W/kg (30 september) al niet meer meegenomen wordt in de berekening.

[Afbeelding]
Een uitslag blijft 90 dagen meetellen.
De hoogste drie efforts worden meegenomen in de berekening.

Er wordt echter maar 95% van de 20 minuten effort gepakt, om dit om te rekenen naar je FTP. Dus jouw 4,3 wordt die 4,05 in de hoogste effort.

Je bent A als je gemiddelde van de drie boven de 4 w/kg komt, waar je dus al heel dicht bij zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Speed24 op 07-10-2021 08:06 . Reden: B -> A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik hoop dat Zwift/WTRL snel weer start met een "Autocat" serie, van de zomer een of twee keer mee gedaan met een wedstrijdje in de Zwift Classics serie en voor wat ik ervan gezien heb leverde dit leuke matches op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:54:
Ik hoop dat Zwift/WTRL snel weer start met een "Autocat" serie, van de zomer een of twee keer mee gedaan met een wedstrijdje in de Zwift Classics serie en voor wat ik ervan gezien heb leverde dit leuke matches op.
Wat is daar anders aan dan? Met club doen we mee aan EMEA Central Division B2 (Mixed/Men's). Nu mijn trainer ook aanwezig is, kan ik eindelijk meedoen met de competitie. Van wat ik heb gehoord gaat het er lekker aan toe in de WTRL competitie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Wat is daar anders aan dan? Met club doen we mee aan EMEA Central Division B2 (Mixed/Men's). Nu mijn trainer ook aanwezig is, kan ik eindelijk meedoen met de competitie. Van wat ik heb gehoord gaat het er lekker aan toe in de WTRL competitie
Die Zwift classics waren individueel, je moest je inschrijven via de site van wtrl en dan werd je op basis van je vorige race resultaten in een bepaalde categorie geplaatst, dus niet meer gebaseerd op FTP.
Zie: https://www.wtrl.racing/zwift-classics/#autocat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heeft iemand nog een TR referral over?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Tree schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:56:
Hij is er weer!
Dit keer was ik op tijd. Mooie deal. Nu de oude Tacx nog verkopen op marktplaats haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier ook besteld. Goeie deal.

Wel een vraag:
Kun je een fiets met 10spd derailleur gebruiken op een trainer met een 11spd cassette (uiteraard met 1 niet werkend tandwiel)?

Ik vraag het omdat er een nieuwe fiets komt met 11spd en ik dan alvast een 11spd cassette op de trainer wil zetten, maar ondertussen wel de huidige fiets wil kunnen gebruiken. Scheelt weer een casette kopen voor die paar maanden.

Al gevonden: werkt niet optimaal met schakelen, maar ERG-mode moet geen probleem zijn begrijp ik.

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 08-10-2021 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
defusion schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:19:
Al gevonden: werkt niet optimaal met schakelen, maar ERG-mode moet geen probleem zijn begrijp ik.
Enige probleem met 11 speed cassette is naar mijn idee dat de ketting van je 10 spd fiets net te breed is. Volgens mij zou het prima moeten werken zolang je maar een 11 speed ketting gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door BartNL op 08-10-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Uiteindelijk AppleTV Full HD 4th gen gekocht. De versie van 2015 omdat DCrainmaker z'n conclusie was dat het niet de moeite waard was om up te graden naar de 4k 2021 versie.

Maar ingame trekt het op niets, regelmatig stuttering en voornamelijk de remote control die amper reageert op de swipe bewegingen ingame. M'n corporate laptop doet dit zoveel beter.

Iemand dezelfde ervaring met die 4th gen of ben ik de enige? Zou er eventueel een update bezig zijn ingame op de achtergrond?

Zoals het nu is, ga ik die retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 14:32
Stancke schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:52:
Uiteindelijk AppleTV Full HD 4th gen gekocht. De versie van 2015 omdat DCrainmaker z'n conclusie was dat het niet de moeite waard was om up te graden naar de 4k 2021 versie.

Maar ingame trekt het op niets, regelmatig stuttering en voornamelijk de remote control die amper reageert op de swipe bewegingen ingame. M'n corporate laptop doet dit zoveel beter.

Iemand dezelfde ervaring met die 4th gen of ben ik de enige? Zou er eventueel een update bezig zijn ingame op de achtergrond?

Zelfde set up. Maar bij vooral zwift nergens last van hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 09:01

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik herken je klachten totaal niet, alleen de remote is zwaar bagger!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
Die afstandsbediening is echt drama bij mij... Verder oke. In praktijk gebruik ik tablet voor Zwift en af en toe Apple tv voor serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Waarom gebruiken jullie een tv en Apple TV voor Zwift?
Ik bedoel, ik heb er 1 staan die ik amper gebruik in de woonkamer, maar ik zet Zwift gewoon altijd aan op de telefoon en dan kijk ik iets op de iPad…
Is dat niet goed? Zou mijn Apple TV 4K beter moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
opa_paul schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:40:
Waarom gebruiken jullie een tv en Apple TV voor Zwift?
Ik bedoel, ik heb er 1 staan die ik amper gebruik in de woonkamer, maar ik zet Zwift gewoon altijd aan op de telefoon en dan kijk ik iets op de iPad…
Is dat niet goed? Zou mijn Apple TV 4K beter moeten werken?
Ik draai trainerroad ook op mijn telefoon (en Netflix op de tv)... maar het van zwift is natuurlijk heel anders en komt beter tot zijn recht op een groot scherm met hoge kwaliteit graphics.
Maar als het voor jou voldoet... d:)b

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opa_paul
Prulleman schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:09:
[...]

Ik draai trainerroad ook op mijn telefoon (en Netflix op de tv)... maar het van zwift is natuurlijk heel anders en komt beter tot zijn recht op een groot scherm met hoge kwaliteit graphics.
Maar als het voor jou voldoet... d:)b
Hoe communiceert de trainer dan met de Apple TV? Werkt dat ook gewoon op ANT+ en Bluetooth?
Of heb ik dan nog een ander communicatie middel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
opa_paul schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

Hoe communiceert de trainer dan met de Apple TV? Werkt dat ook gewoon op ANT+ en Bluetooth?
Of heb ik dan nog een ander communicatie middel nodig?
Bluetooth

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Nu de herfst voor de deur staat heb ik een Tacx Flux Smart aangeschaft. De casette benodigd voor de Tacx wilde ik herbruiken van mijn "oude" racer, alleen is de lock ringniet meer bruikbaar. De Tacx is geschikt voor Shimano, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Wat voor Shimano lockring heb ik nodig? Heb zelf een 10 speed casette. Zijn alle Shimano lockrings hetzelfde?

update: kleinste krans heeft 12 tandwielen, dus volgens mij heb ik een 12t nodig zoals bv. https://www.derks-wielers...no-cs-6700-y1yx98020.html . Klopt dit?

[ Voor 43% gewijzigd door kavorka op 10-10-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 19:26
Vanmiddag de SST Med workout gedaan op de alpe du zwift. Mooi binnen de workout de top bereikt en een stukje meer. Uiteindelijk een mooie PR van 1:09 (6 min sneller dan de eerste keer).
Ook direct de lightweight wielset ontvangen. Heb ik daar mazzel mee?

Kortom, als je moeite hebt met doseren dan lekker met de SST Med de alpe du zwift beklimmen 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
StecaGrid schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:40:
Vanmiddag de SST Med workout gedaan op de alpe du zwift. Mooi binnen de workout de top bereikt en een stukje meer. Uiteindelijk een mooie PR van 1:09 (6 min sneller dan de eerste keer).
Ook direct de lightweight wielset ontvangen. Heb ik daar mazzel mee?

Kortom, als je moeite hebt met doseren dan lekker met de SST Med de alpe du zwift beklimmen 👌
Wat is de SST med?
Ja je hebt echt geluk met die wielen 🥵😷
Mooie tijd ook. Streven binnen het uur in maart? 👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 19:26
opa_paul schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Wat is de SST med?
Ja je hebt echt geluk met die wielen 🥵😷
Mooie tijd ook. Streven binnen het uur in maart? 👊
Dat is een workout van zwift zie: https://whatsonzwift.com/...0-minutes-to-burn/sst-med
Ik ga inderdaad voor de 60 min. Ik heb net m'n eerste week FTP builder erop zitten dus heb geen idee wat structurele workouts doen met m'n vermogen. Ik had 't gevoel dat ik nog wel wat over had. De laatste 5 min heb ik nl ERG uitgezet en 30+ watt boven m'n FTP gefietst.

Ik doe nu elke workout op de alpe vanwege de Everest challenge. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03
kavorka schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:16:
Nu de herfst voor de deur staat heb ik een Tacx Flux Smart aangeschaft. De casette benodigd voor de Tacx wilde ik herbruiken van mijn "oude" racer, alleen is de lock ringniet meer bruikbaar. De Tacx is geschikt voor Shimano, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Wat voor Shimano lockring heb ik nodig? Heb zelf een 10 speed casette. Zijn alle Shimano lockrings hetzelfde?

update: kleinste krans heeft 12 tandwielen, dus volgens mij heb ik een 12t nodig zoals bv. https://www.derks-wielers...no-cs-6700-y1yx98020.html . Klopt dit?
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht zelf altijd dat de lockring zelf gewoon standaard is, zelfs met schijfremmen lijkt ie precies gelijk.
Ik meen dat je alleen bij een 10t een andere nodig hebt en die heb je volgens mij pas vanaf een 12 speed cassette. Ik verwacht dus dat elke lockring gewoon past op jouw 10spd. En die zullen met bosjes overal liggen te slingeren bij iedereen met al die versleten cassette's :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:11
kavorka schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:16:

Ik draaide mijne een tijdje terug ook tot pap en toen bij de lokale fietsenmaker er 3 gescoord. Zijn gewoon gelijk volgens mij, maar 10 en 11-speed weet ik zeker. Dus idd, even langs een fietsenmaker of eens rondvragen bij vrienden of iemand er nog eentje heeft liggen

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Als ik naar mijn zwift profiel kijk op zwiftpower.com zie ik geen ingevulde 15sec/1/5/20min watt en watt per kg statistieken.

Komt dit doordat ik al een tijdje geen races gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:08
Ik heb sinds kort de Wahoo TICKR. Tijdens opstarten van Zwift zie ik dat deze net als de andere meters gekoppeld zijn. Wanneer ik daadwerkelijk ga rijden wordt pas na een kleine drie minuten mijn hartslag weergegeven. Is hier een reden voor, of is dit eventueel aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:31

Roozzz

Plus ultra

Michiel193 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:08:
Als ik naar mijn zwift profiel kijk op zwiftpower.com zie ik geen ingevulde 15sec/1/5/20min watt en watt per kg statistieken.

Ja, je hebt drie recente (<90 dagen) resultaten nodig geloof ik. Komt vanzelf dus weer :)
YLMOSE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:59:
Ik heb sinds kort de Wahoo TICKR. Tijdens opstarten van Zwift zie ik dat deze net als de andere meters gekoppeld zijn. Wanneer ik daadwerkelijk ga rijden wordt pas na een kleine drie minuten mijn hartslag weergegeven. Is hier een reden voor, of is dit eventueel aan te passen?
Je maakt je hartslagband nat? Klinkt alsof hij pas na een paar minuten een meting weet te doen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

Heb je wel je accounts nog gelinked? Het is wel zo dat ze 90 dagen die data bewaren voor je categorie.

Q: What is a ZwiftPower category and how is it decided?

A: Your ZwiftPower category is calculated based on averaging the w/kg and functional threshold power (FTP) from your best three races within the last 90 days. If you haven't been Zwifting for 90 days yet, your best 3 races, w/kg, and your FTP will be averaged until you reach the 90 days, and then the regular category calculation begin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Kan zijn dat 'ie slecht contact maakt. Doordat je zweet wordt het beter.
Beetje nat maken voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul

Wat is zwiftpower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Laatst online: 16:08
defusion schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:07:
[...]

Kan zijn dat 'ie slecht contact maakt. Doordat je zweet wordt het beter.
Beetje nat maken voor gebruik.
Ok zal ik volgende keer eens proberen. Vorige week buiten toen ik hem koppelde met mijn Garmin Edge gaf hij wel gewoon vanaf begin de hartslag aan terwijl de TICKR niet nat was. Werkt dat anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Nope, zelfde idee. Heeft overigens niet veel nodig, vaak werkt het bij mij ook zonder eerst nat maken. Kan dus geluk/pech zijn geweest.

Als ie gelijktijdig wel op de garmin werkt en niet in zwift is er iets anders aan de hand. Zou alleen niet weten wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 07:33
Geinspireerd door de "Beter Worden" podcast wil ik eens proberen om gepolariseerd te trainen op Zwift. Ik heb uit eerdere posts begrepen dat je dan het beste de Sweet Spot Training series kan vermijden. Ik heb nu gekozen voor "Build me up". Is dit wat? Zo niet wat moet ik dan volgen? Of kan ik me beter richten op bv Trainerroad? Zoja welke schema's.
Verder vroeg ik me af hoe jullie trainingsprogramma's en races combineren? Een race lijkt me af en toe ook wel fijn tussendoor voor de afwisseling :-).
Graag jullie tips :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 01-10 13:21
Ik had hetzelfde op Bluetooth, op ANT+ totaal geen problemen. Maar dan moet je dus wel een ANT+ stick hebben. Er even vanuitgaande dat je wel de sensoren beetje natgemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
WaSteiL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Ik had hetzelfde op Bluetooth, op ANT+ totaal geen problemen. Maar dan moet je dus wel een ANT+ stick hebben. Er even vanuitgaande dat je wel de sensoren beetje natgemaakt hebt.
Moet zeggen dat ik dit ook regelmatig ervaar met mijn Wahoo Tickr, maak hem nat etc en ook nieuwe batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Unito schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:31:
Geinspireerd door de "Beter Worden" podcast wil ik eens proberen om gepolariseerd te trainen op Zwift. Ik heb uit eerdere posts begrepen dat je dan het beste de Sweet Spot Training series kan vermijden. Ik heb nu gekozen voor "Build me up". Is dit wat? Zo niet wat moet ik dan volgen? Of kan ik me beter richten op bv Trainerroad? Zoja welke schema's.
Verder vroeg ik me af hoe jullie trainingsprogramma's en races combineren? Een race lijkt me af en toe ook wel fijn tussendoor voor de afwisseling :-).
je kan (als je zwift wilt blijven gebruiken om je workouts aan te sturen) kijken of er een polarized plan bij zit.. (FTP builder is een populair plan, maar dat is geen polarized.... net zoals build me up) Ik kan zo snel ook niet vinden of er een specifiek polarized plan bij zit. Als alternatief kan je ook vanuit een externe bron workouts in Zwift inladen en zo je eigen plan maken. Het voordeel is dat polarized niet zo ingewikkeld is :) (simpel gezegd bv 4 x 90 min endurance zone, en dan 1 keer een goede intensieve workout per week).

Als je open staat voor andere software zou ik zeker naar TR kijken. Die bieden nu ook polarized plannen aan (maar 15 euro zwift + 20 euro TR per maand vind ik een hoop geld.. en als je zwift races wilt blijven doen, kan je misschien toch beter alles in zwift doen).

Verder moet je even bedenken hoeveel uur je verwacht te gaan fietsen per week. Met een uur of 3 -4 ga je waarschijnlijk met polarized minder progressie boeken dn met een SS plan, In de eerste podcasts zeiden ze dat het eigenlijk het beste is met elke volume, maar daar zijn ze later wel op terug gekomen.

Combineren met buiten fietsen is goed te doen, zeker een polarized endurance ritje is prima op hartslag buiten te doen.
Af en toe een race is ook geen probleem, maar elke week bv is een ander verhaal, dat stoort toch echt wel je trainingingblok, je kan daar dan beter echt rekening mee houden in je plan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik had problemen met connectie drops met bluetooth van mijn telefoon & van mijn computer ingebouwde bluetooth. Nu heb ik een Tacx ANT+ dongle en gisteren werkte het allemaal prima. Denkt dat het ook afhankelijk is van hoeveel storing/ruis er aanwezig is ofzo.

Das nog best pittig zo'n indoor race, zweten en afzien. Dan heb je met warming up en uitfietsen totaal een uurtje gefietst maar zo voelt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Unito schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:31:
Tijdens mijn base fase ga ik dit jaar ook een polarized aanpak volgen. Trainerroad heeft zelf een pol plan, maar qua uren en invulling heb ik er zelf toch een kleine twist aan gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92ESO2UM3fr6vlgJwUb5yBKT_wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q9GAgnPYj99BSYnGBQlkS8g5.png?f=fotoalbum_large
Hier zie een een blok van 4 weken met gemiddeld zo'n 11 tot 11,5 uur.
Iedere week bestaat uit een 2 tal intensievere workouts van iets meer dan een uur. Waarbij de ene workout focus legt op het kortere explosievere werk (vo2max workout. ik heb gekozen voor 30/15's waarbij iedere week de intensiteit iets omhoog gaat). En de andere is een opbouw van langere supratreshold blokken waarbij het wordt opgebouwd van 6x6 minuten op 105% FTP naar 2x16 op 102%.
De rest van het werk (zo'n 9 uur dus) is Z2 werk.

Het blok daarop volgend bouw ik de supratreshold blokken verder uit, en de 30/15's worden dan ingeruild voor langere Vo2Max blokken van 2 minuten per interval.

Ben erg benieuwd naar het resultaat van de komende 12 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is een heftige planning. Je komt helemaal niet meer buiten dus? Ik heb zaterdag een BRM200 gereden in een groep, ga vandaag beginnen met de voorbereiding voor D200 (200km mtb). Denk dat ik dat via TR ga doen. Heb nog een Join abo, maar die legt de load wel vrij laag (3x per week trainen) terwijl ik eigenlijk wel wat meer wil doen. 2-3x per week tacx training en dan 1x in de week buiten spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 12:00

McMiGHtY

- burp -

Ik zou voor een Drenthe 200 eventueel ook nog wat techniek training erbij pakken, en zeker wat lange ritten op je MTB maken...

2,5 Maand te gaan, hoe is het met je regen kleding bedenk ik me nu ik even naar buiten kijk.. (de regen komt hier horizontaal langs het raam)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
418O2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:41:
Dat is een heftige planning. Je komt helemaal niet meer buiten dus? Ik heb zaterdag een BRM200 gereden in een groep, ga vandaag beginnen met de voorbereiding voor D200 (200km mtb). Denk dat ik dat via TR ga doen. Heb nog een Join abo, maar die legt de load wel vrij laag (3x per week trainen) terwijl ik eigenlijk wel wat meer wil doen. 2-3x per week tacx training en dan 1x in de week buiten spelen
Je kunt gewoon je availability in JOIN hoger zetten en dan komen er trainingen bij. Hij zal daar mogelijk wel wat intensiteit in gaan beperken van de individuele trainingen, maar dat is ook niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
WaSteiL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:46:
[...]

Je kunt gewoon je availability in JOIN hoger zetten en dan komen er trainingen bij. Hij zal daar mogelijk wel wat intensiteit in gaan beperken van de individuele trainingen, maar dat is ook niet zo gek.
Mijn ervaring in de afgelopen tijd is dat als je een goeie buitensessie doet, hij de komende dagen leeggooit. Dan kom je dus niet aan de 4x in de week als je dat wil
McMiGHtY schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:44:
Ik zou voor een Drenthe 200 eventueel ook nog wat techniek training erbij pakken, en zeker wat lange ritten op je MTB maken...

2,5 Maand te gaan, hoe is het met je regen kleding bedenk ik me nu ik even naar buiten kijk.. (de regen komt hier horizontaal langs het raam)
Ja moet dat nog aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
De endurance ritjes kan ik mits het weer het toe laat prima buiten doen. De intensiteit daarentegen doe ik binnen. Zoveel makkelijker / veiliger / kwalitatief beter om dat binnen te doen. Ik vind binnen trainen ook niet een straf trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Michaelg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

De endurance ritjes kan ik mits het weer het toe laat prima buiten doen. De intensiteit daarentegen doe ik binnen. Zoveel makkelijker / veiliger / kwalitatief beter om dat binnen te doen. Ik vind binnen trainer ook totaal niet een straf trouwens :)
Ja dat is idd zo. Ik denk er hetzelfde over hoor. Vind het alleen zelf wel fijn om nog wel echt buiten te komen om de feeling met de weg te houden en omdat het binnen zwaarder voelt vind ik het wel fijn om te weten hoe ik er voor sta op de weg (of de trail)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Michaelg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

De endurance ritjes kan ik mits het weer het toe laat prima buiten doen. De intensiteit daarentegen doe ik binnen. Zoveel makkelijker / veiliger / kwalitatief beter om dat binnen te doen. Ik vind binnen trainer ook totaal niet een straf trouwens :)
4 uur binnen Z2? Succes met wakker blijven ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Phydomir schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Als het makkelijk was, deed iedereen het wel he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Phydomir schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Dan heb ik mijn ogen er al uitgekrabd. Niet te doen joh, 60 tot 90 minuten is prima. Daar boven is het niet leuk meer. Gewoon lekker die Z1/Z2 ritjes buiten uitvoeren zolang het weer het toe laat. Je kunt dat bij die activiteit gewoon aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Ja voorkeur heeft echt wel om die langere zondag ritjes buiten te doen. Maar als het echt niet anders kan (als het dus echt flink regent bijvoorbeeld), dan gaan ze toch echt gewoon binnen afgewerkt worden. Uiteindelijk train ik met een doel en dat doel ga ik niet halen met 90 minuten z2 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Michaelg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:10:
Ja voorkeur heeft echt wel om die langere zondag ritjes buiten te doen. Maar als het echt niet anders kan (als het dus echt flink regent bijvoorbeeld), dan gaan ze toch echt gewoon binnen afgewerkt worden. Uiteindelijk train ik met een doel en dat doel ga ik niet halen met 90 minuten z2 :)
Zelfde heb ik ook hoor. Het is even guur, maar als je wat wil moet je er voor werken. Hopelijk komt netflix met wat leuks komende tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:17
rolandos582 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:23:
Ik had problemen met connectie drops met bluetooth van mijn telefoon & van mijn computer ingebouwde bluetooth. Nu heb ik een Tacx ANT+ dongle en gisteren werkte het allemaal prima. Denkt dat het ook afhankelijk is van hoeveel storing/ruis er aanwezig is ofzo.

Das nog best pittig zo'n indoor race, zweten en afzien. Dan heb je met warming up en uitfietsen totaal een uurtje gefietst maar zo voelt het niet.
Welke ANT+ dongle heb je? Ik heb soms ook dat de trainer (Flux S) wegvalt. Dit gebeurt niet elke rit, maar wel eens in de 4-5 ritjes en is gruwelijk irritant. Trainer 5x van de stroom halen en hopen dat ie het na inpluggen weer doet. Kost je zo 10 minuten soms.1

Ik zag een tijd terug ook wel wat voorbij komen qua "China" ANT+ dongles. Werken die net zo goed?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
NoepZor schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Welke ANT+ dongle heb je? Ik heb soms ook dat de trainer (Flux S) wegvalt. Dit gebeurt niet elke rit, maar wel eens in de 4-5 ritjes en is gruwelijk irritant. Trainer 5x van de stroom halen en hopen dat ie het na inpluggen weer doet. Kost je zo 10 minuten soms.1

Ik zag een tijd terug ook wel wat voorbij komen qua "China" ANT+ dongles. Werken die net zo goed?
Ik heb ooit een aliexpress ANT+ dongle gekocht en in de Tacx Desktop App werkte die niet, dus ik had hem eigenlijk in een hoek gegooid, maar in Zwift werkt deze wel goed en zeker met die problemen met de TICKR was ik er nu heel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een volgens mij best oude Tacx ANT+ dongle en daar heb ik 0 issues mee met mijn flux 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 09:01

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik ben ook bezig met Join maar vind de lage " training" load wel fijn zodat ik ook nog wat "plezier" ritjes kan doen...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

https://www.wielerkoopjes...9ha4D1Z_zWI0aAjWTEALw_wcB

Gewoon deze, je wilt niet zo'n kleine USB dongle, want dan word de afstand een stuk minder en die richten niet heel lekker. Deze dongle kun je beter richten + plaatsen. Huidige bevindingen zijn top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Nutterd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

ik ben ook bezig met Join maar vind de lage " training" load wel fijn zodat ik ook nog wat "plezier" ritjes kan doen...
Ja dat snap ik. Ik heb alleen niet de luxe om een lage trainingsload te kunnen pakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Als je veel lage intensiteit trainingen doet (zgn Polarized), moet je dan ook veel uren maken? Ik zag getallen van 10-12 uur per week voorbij komen. Dat gaat mij persoonlijk wel wat te gek. Ik vind 60-90 minuten op de Tacx meer dan goed. Mijn doel is om dit 2-3x per week te doen en dan in het weekend een rondje op de MTB (als het weer het toelaat). Kan ik dan beter "sweet spot" trainingen doen? Dus ergens onder FTP workoutjes draaien op Zwift (bijv FTP builder). Of gewoon free roaming trappen op een comfortabel inspanningsniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Daar is men echt niet over uit. "Polarised" is dus 80/20 (80% laag intensiteit). Maar bij hoeveel uren het uitmaakt weet men niet. Hangt ook van je basis en je doel af. De "Beter worden"-podcast bespreekt het wel.

Persoonlijk denk ik dat het altijd goed is om af te wisselen, dus zowel beuken als rustige ritjes doen. Alleen grijs (dus 90% van je vermogen en gewoon dom trappen) werkt in elk geval voor mij minder goed.

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 12-10-2021 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Ik heb een Cycplus en die doet het goed. Hij moet ook ANT+ signalen uit allerlei hoeken halen (HR band, of heel soms watch, dan de tacx zelf), ik heb er een verlengkabel aan. Heel soms ooit een drop gehad, maar max 1 seconde of zo.

Onlangs een tweede gekocht, omdat we heel soms op 2 tacxen tegelijk rijden. De tweede tacx is niet smart, dus aangewezen op een losse cadans/speed sensor. Maar dat was eerder een ellendig geklooi met BT en de companion app. Dus tweede dongel deze winter proberen. Ook cycplus.

Die dongels met "richtantenne": Dat geloof ik pas als ik ze openschroef. Vaak genoeg behuizingen gezien waar dat zogenaamd ook in zat, en dan zit er ook gewoon zo'n antenne op een pcbtje net als in een mini dongle, alleen een iets ander plekje met een lang aansluitdraadje intern...

Het zit gewoon allemaal in de zelfde overvolle frequentieband rond de 2.4Ghz. Er zijn natuurlijk kwaliteitsverschillen, maar als er twee apparaten op het zelfde moment op precies dezelfde freq. staan te blèren, dan kan zelfs de beste ontvanger daar geen chocola van maken.

Ik had liever gewoon gehad dat je je tacx met een lange usb kabel kon aansluiten. Dingen die stilstaan hoeven niet draadloos wat mij betreft. (Grootste deel van mijn home automation is ook wired.)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:49:
Als je veel lage intensiteit trainingen doet (zgn Polarized), moet je dan ook veel uren maken? Ik zag getallen van 10-12 uur per week voorbij komen. Dat gaat mij persoonlijk wel wat te gek. Ik vind 60-90 minuten op de Tacx meer dan goed. Mijn doel is om dit 2-3x per week te doen en dan in het weekend een rondje op de MTB (als het weer het toelaat). Kan ik dan beter "sweet spot" trainingen doen? Dus ergens onder FTP workoutjes draaien op Zwift (bijv FTP builder). Of gewoon free roaming trappen op een comfortabel inspanningsniveau?
Ja, dat blijft inderdaad een lastig verhaal.
Zoals @418O2 aangeeft, ligt het wel aan een aantal zaken.

Ik denk dat je het zo moet zien. Iedereen is anders, reageert anders, heeft een andere geschiedenis, heeft andere stress factoren (werkt, gezin) hoeveelheid slaap, eetpatroon etc. Daardoor kan je -nooit- zeggen dat bv minimaal 6 uur de grens is voor polarized training. Het kan dus zijn dat het voor de 1 inderdaad 4 uur is, omdat 4 uur (semi) intensief al te veel is naast de rest, maar een ander komt misschien echt niet aan de juiste stimulans met 3 uur rustig peddelen en een uurtje knallen.

omdat het allemaal lastig te kwalificeren gegevens zijn, kan je er ook niet even een formule op los laten, je zal dus zelf moeten experimenteren.

Zonder extra informatie, zou ik het gemiddelde omslag punten tussen de 6 en 10 uur zetten. Als je echt al veel trainings uren hebt gemaakt zou ik eerder naar de 10 uur neigen, als je nieuwe bent met structured training zou ik < 6 uur per week (dus inc een zondagsritje met de club) eerder naar pyramidal kijken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb geen recente ervaring met gestructureerd trainen. Deze zomer afwisselend snelle temporitten gedaan (met tourclub) en wat rustige ritten (langere afstanden met club of rondjes met mindere goden). In zwift krijg ik nu de neiging om steeds relatief volle bak te gaan rijden (wss de genoemde 90% grijze zone). Vooral nu een vriend van me ook aan het zwiften is geslagen. Iets met competitiedrang. Idee is om fit aan het voorjaar te kunnen beginnen, dus goede basis leggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Mijn ervaring is, in de winterperiode de lange rustige duurritjes buiten.... zwaar klote aangezien je behoorlijk rustig fietst en dus amper warm wordt, en vanwege de weerstomstandigheden dus koud wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
pier87 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:36:
Mijn ervaring is, in de winterperiode de lange rustige duurritjes buiten.... zwaar klote aangezien je behoorlijk rustig fietst en dus amper warm wordt, en vanwege de weerstomstandigheden dus koud wordt.
Daar kan je je redelijk goed op kleden natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, voor de eerste uurtjes kun je je prima kleden.
Mijn ervaring is dat na een uur of 2 je tóch koud wordt.

En dan is mijn ervaring nog niet eens met bewuste duurritjes (Z2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Smultie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:50:
Ja, voor de eerste uurtjes kun je je prima kleden.
Mijn ervaring is dat na een uur of 2 je tóch koud wordt.

En dan is mijn ervaring nog niet eens met bewuste duurritjes (Z2)
Over welke temperaturen hebben we het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Over welke temperaturen hebben we het eigenlijk?
Ik had het over rond het vriespunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Smultie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Ik had het over rond het vriespunt
ja oke dat is wel even andere koek. Ik dacht aan 5-7 graden. Ik heb het nog even teruggezocht, maar onder die omstandigheden heb ik nog wel gefietst dit jaar (en windkracht 4-5), dat was nog wel te doen. Maar ik heb een hoog bmi, dat scheelt ook

maar we gaan wel een beetje offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25

Gisteren het wat langer de tijd gegeven, nee, dit wordt het niet. Ondertussen 4k 2021 versie besteld.
Ik word gek van de input lag op de 2015 versie, deze gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Tsja alles onder de 8 graden wordt ik niet meer warm, probeer altijd veel omwentelingen te maken rond de 100 maar is geen pretje, ook al kleed jij je nog zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:03
Stancke schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Gisteren het wat langer de tijd gegeven, nee, dit wordt het niet. Ondertussen 4k 2021 versie besteld.
Ik word gek van de input lag op de 2015 versie, deze gaat retour.
Same here. Had geen stutter of lag ofzo maar die remote was echt een en al frustratie. Toen geruild voor de 4k versie en dat gaat prima sinds ie ondersteund wordt.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fmhaak
  • Laatst online: 24-09 14:29
Hoi, heb een elite Suito-t gekocht en net even in elkaar gezet met fiets erop. Vraagje wat doen jullie niet de schrijfrem? Een borg stekker erin of anders? ( als je remt dan knallen je remblokjes er uit lijkt mij zonder borgstekkertje) Gr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Fmhaak schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:50:
Hoi, heb een elite Suito-t gekocht en net even in elkaar gezet met fiets erop. Vraagje wat doen jullie niet de schrijfrem? Een borg stekker erin of anders? ( als je remt dan knallen je remblokjes er uit lijkt mij zonder borgstekkertje) Gr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6xEbUw2mIfOCBM2ize9qlpQmGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/guRR8tDpl7g5Nvq0Oop5l2vF.png?f=user_large

https://www.bike-componen...M9000-M8100-M7100-p39047/

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 12-10-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fmhaak
  • Laatst online: 24-09 14:29
Dat is snel, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:30
Ik heb hier nog een Ali ant+ dongletje ligge; kostte nagenoeg niets; heb je ook nagenoeg niets. Heb overigens indoor standaard alles via BLE lopen (trainer, hartslag en soms de powermeter).

Ant-dongletje ooit gekocht om met Golden Cheetah te spelen. Heb toen ontdekt dat niet alle Chinezen even goed zijn in het implementeren van het Ant+-protocol; waardoor aansturing met FE-C vanuit GC niet goed ging.

Bereik was overigens nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:52
Zijn er hier mensen die My E training gebruiken van elite?

En zijn er mensen die zowel op een kickr core als elite suito hebben gefietst?

Op dit moment twijfel ik tussen deze twee. Ik maak al een paar jaar gebruik van een Wahoo ELEMNT Bolt en deze + de service van Wahoo bevallen goed, maar de Elite Suito-T is ongeveer €200,- goedkoper.

[ Voor 73% gewijzigd door Owios op 12-10-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Niet remmen. :+

Deed in het begin ook altijd zo'n plastic schijfje erin maar ik heb nog nooit per ongeluk m'n rem aangetrokken indoor. Dus nu gewoon lekker lui.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ze vallen er niet uit, maar de zuigers staan dan te ver naar binnen. Dus dat is inderdaad irritant, want terugduwen is een beetje werk en je moet het wel voorzichtig doen.
Dus dan steek je er beter gewoon zo'n schijfje in. Ik heb er ooit een stuk of 5 tegelijk gekocht, eentje in de zadeltas, auto, in de garage, etc.
Ik heb dus wel een keer per ongeluk de handle ingedrukt, en toen meteen die schijfjes gekocht. Al doende leert men :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 12-10-2021 18:48 ]

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 19:13
Ik vond mijn Elite trainer een beetje saai Stock dus ik heb hem een kleurtje gegeven: BMW San Marino Blue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWkZYJlysyz5TI4yVSTjjiMkemc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrqQnz2LndHLj9igYefkopI0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1BqsE627nuZmQCti0dpOurzEsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alGo4QY2zl16lNQvs8llzfPO.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je het zelf doen, kan je altijd even mijn video van de build checken:)

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 07:33
@Prulleman e.a. Dank voor de tips.
Het klinkt heel nieuw polarized maar onbewust fietste ik best wel eens zo. 2 keer in de week een hele rustige duurrit en 1 rit keihard klimmetjes opraggen :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opa_paul
Greybeard schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:15:
Ik vond mijn Elite trainer een beetje saai Stock dus ik heb hem een kleurtje gegeven: BMW San Marino Blue

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wil je het zelf doen, kan je altijd even mijn video van de build checken:)
Amai!!! Dat ziet er chique uit!!!
Maar uh, jij zit toch niet voor de kachel te fietsen of wel? Dat lijkt me een zware training.

Ik heb btw die flux 2 binnen. Heb de T2900 verkocht en de Flux 2 al geïnstalleerd.
Ben benieuwd. Ook fijn die 100€ accessoires bij Garmin. Heb maar meteen de Tacx mat en voetstuk besteld. Ik heb een kleine TV gescoord en zal daar de Apple TV 4K op aansluiten. Eens kijken of dat dit me gaat bevallen ☺️
Dan kan ik op de iPad tv kijken, op de TV Zwift en ondertussen appen hoe zwaar de training is 🥲
Mijn paincave is geregeld voor de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wat is jullie ervaring met verschil tussen indoor en outdoor qua vermogens? Trappen jullie indoor evenveel als outdoor? Er is natuurlijk zon ding als drive train loss. Heb mijn vermogens nog niet vergeleken van mijn neo en NGeco maar ik zie toch wel significante verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
rolandos582 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:23:
Wat is jullie ervaring met verschil tussen indoor en outdoor qua vermogens? Trappen jullie indoor evenveel als outdoor? Er is natuurlijk zon ding als drive train loss. Heb mijn vermogens nog niet vergeleken van mijn neo en NGeco maar ik zie toch wel significante verschillen.
Je kan toch dezelfde powermeter als input gebruiken als buiten? Dus niet je Tacx selecteren maar je crank PM. Dan zou je hetzelfde moeten krijgen?

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik gebruik zelf de 4iiii in mijn crank, zowel voor binnen als buiten. En de gemiddelde vermogens zijn inderdaad vrijwel gelijk. Op zich logisch, ik ga op de Tacx niet ineens 100W meer presteren ;)
(tuurlijk zal je buiten hogere pieken halen, als je even aanzet voor een klimmetje over een viaduct is >1000W niet uitzonderlijk. Op de Tacx haal je dat niet).

[ Voor 31% gewijzigd door Microkid op 13-10-2021 08:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Je ziet vaker dat het juist andersom is. Dat mensen buiten dus meer vermogen kunnen trappen dan binnen. Probleem is dan heel vaak koeling.

Zelf heb ik dit probleem overigens niet. Binnen en buiten kan ik nagenoeg dezelfde wattages kwijt. Wel gebruik ik sinds kort powermatch binnen trainerroad om mijn pm in de crank de bron te laten zijn voor het afstellen van de wattages. Dit zodat ik altijd met dezelfde bron fiets.
Voorheen was deze feature nogal buggy (vooral erg traag met wisselen van wattages) maar 2.0 werkt echt heel prettig.

Pagina: 1 ... 92 ... 161 Laatste