Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 91 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En is weer op voorraad.
offtopic:
Die van mij is net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Ha Tweakers,

Ik heb een vraag over een Tacx Flux T2900.
Ik krijg dat ding maar niet goed afgesteld. Tweedehands gekocht twee jaar geleden. Eerste jaar veel binnen getraind op Zwift. Kalibratie lukt wel, maar dan op buitenblad en midden cassette. Daarmee getraind, maar het bleek al snel dat ik op binnenblad uit kwam en vaak op de 26-24 op de cassette met ERG aan en dus gewoon mijn training afwerken.

Inmiddels fiets ik buiten ook met een wattagemeter. Hele zomer zo getraind, maar nu ik vandaag weer op de Tacx stapte viel me toch iets op.
Een gekozen training waarbij de Tacx/Zwift het wattage kiest op ERG zorgt ervoor dat ik netjes mijn wattage fiets en dat komt overeen met het gevoel buiten. (Wel op binnenblad, anders fiets ik te hoog in wattages)
Een vrije training, oftewel een route zorgt ervoor dat ik me wezenloos trap op het buitenblad om aan wattages boven de 200 te komen.
Het lijkt erop dat de trainer alleen een goed wattage weer geeft als hij die bepaalt en niet als ik vrijuit trap.

Hoe kan ik dit oplossen?
Firmware is ge-update via Tacx trainer.
Meerdere kalibraties gedaan zowel op binnenblad als buitenblad.
Overigens heb ik vandaag getest om ondertussen even over te schakelen naar de 4iiii powermeter op de fiets. Waar ik 200 watt dacht te fietsen op de tacx, fietste ik 250 watt op de 4iiii. Vandaar mijn uitputting haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:07
Tja lastig te zeggen, vooral als de vermogens in ERG wel goed aanvoelen / lijken te kloppen. Overigens is er wel een verschil tussen buiten en binnen qua gevoel; buiten haal ik meestal ook iets makkelijker hogere vermogens. Waarschijnlijk omdat je makkelijker koelt, niet zo statisch zit, et cetera.

Wat ik wel heb gedaan is 4iiii koppelen aan m'n Wahoo fietscomputer en de trainer aan Zwift op de laptop. Dan kan je al rijdende beide vermogens tegelijk zien (wel op 2 schermen) en vergelijken. Meestal is er wel een verschil van 5 Watt ofzo, maar niks schokkends. Misschien dat doen tijdens zo'n vrije rit?

Verder zou de versnelling waarin je rijdt niet echt uit moeten maken rond dat soort vermogens. Binnen- of buitenblad zou gewoon goed moeten werken, zolang je cadans een beetje normaal is (zeg tussen de 60 en 110).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Morrar schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:22:
Tja lastig te zeggen, vooral als de vermogens in ERG wel goed aanvoelen / lijken te kloppen. Overigens is er wel een verschil tussen buiten en binnen qua gevoel; buiten haal ik meestal ook iets makkelijker hogere vermogens. Waarschijnlijk omdat je makkelijker koelt, niet zo statisch zit, et cetera.

Wat ik wel heb gedaan is 4iiii koppelen aan m'n Wahoo fietscomputer en de trainer aan Zwift op de laptop. Dan kan je al rijdende beide vermogens tegelijk zien (wel op 2 schermen) en vergelijken. Meestal is er wel een verschil van 5 Watt ofzo, maar niks schokkends. Misschien dat doen tijdens zo'n vrije rit?

Verder zou de versnelling waarin je rijdt niet echt uit moeten maken rond dat soort vermogens. Binnen- of buitenblad zou gewoon goed moeten werken, zolang je cadans een beetje normaal is (zeg tussen de 60 en 110).
Ja dat heb ik dus eigenlijk al gedaan.
Alleen niet live naast elkaar gezet, maar gewoon gewisseld van wattagemeter.
Ik zal morgen beide meters tegelijk aanzetten om te vergelijken. Thanks.

Alleen stel dat het dus 20% scheelt tijdens vrije rit… hoe los ik het dan op?!
Kan je in Zwift of in Tacx iets verkeerd ingesteld hebben? Dat het gewoon 50 watt te zwaar staat op vrij fietsen?
De versnelling waarmee je fietst tijdens een kalibratie bedoel je? Want ik kan me voorstellen dat de versnelling niet veel uitmaakt in ERG, maar wel in vrije training toch? Je kan toch op 36-26 niet hetzelfde fietsen als 52-12? Dan is het logisch dat je op 52-12 al gauw 400 watt trapt toch?
Mijn probleem is dat ik op 52-18 (ofzo) wel 210 watt trap, maar het voelt (en is) 260 watt.
Dus mijn training lijkt minder zwaar dan hij was.

Iemand tips om de trainer te resetten of iets mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:30
Is je 4iii ook gekalibreerd?

Ik heb eens de wahoo kick core gekalibreerd, en pas halverwege de workout de 4iii. Fiets stond in de ongeisoleerde garage, en toen naar boven gesjouwd. Zat 12Watt verschil in. Nadat ik de 4iii gekalibreerd
had, maar 2Watt.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Smotske schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:11:
Is je 4iii ook gekalibreerd?

Ik heb eens de wahoo kick core gekalibreerd, en pas halverwege de workout de 4iii. Fiets stond in de ongeisoleerde garage, en toen naar boven gesjouwd. Zat 12Watt verschil in. Nadat ik de 4iii gekalibreerd
had, maar 2Watt.
Zeker! Altijd gekalibreerd bij aanvang rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 12:15
opa_paul schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:09:
Ha Tweakers,

Ik heb een vraag over een Tacx Flux T2900.
Ik krijg dat ding maar niet goed afgesteld. Tweedehands gekocht twee jaar geleden. Eerste jaar veel binnen getraind op Zwift. Kalibratie lukt wel, maar dan op buitenblad en midden cassette. Daarmee getraind, maar het bleek al snel dat ik op binnenblad uit kwam en vaak op de 26-24 op de cassette met ERG aan en dus gewoon mijn training afwerken.

Inmiddels fiets ik buiten ook met een wattagemeter. Hele zomer zo getraind, maar nu ik vandaag weer op de Tacx stapte viel me toch iets op.
Een gekozen training waarbij de Tacx/Zwift het wattage kiest op ERG zorgt ervoor dat ik netjes mijn wattage fiets en dat komt overeen met het gevoel buiten. (Wel op binnenblad, anders fiets ik te hoog in wattages)
Een vrije training, oftewel een route zorgt ervoor dat ik me wezenloos trap op het buitenblad om aan wattages boven de 200 te komen.
Het lijkt erop dat de trainer alleen een goed wattage weer geeft als hij die bepaalt en niet als ik vrijuit trap.

Hoe kan ik dit oplossen?
Firmware is ge-update via Tacx trainer.
Meerdere kalibraties gedaan zowel op binnenblad als buitenblad.
Overigens heb ik vandaag getest om ondertussen even over te schakelen naar de 4iiii powermeter op de fiets. Waar ik 200 watt dacht te fietsen op de tacx, fietste ik 250 watt op de 4iiii. Vandaar mijn uitputting haha.
Wel gekoppeld met de goede optie (bij mijn Direto heb ik namelijk meerdere keuzes en niet allemaal leveren de juiste instellingen in Zwfit op) en heb je de difficulty setting in Zwift goed staan? Ook dat kan veel verschil maken (zeker als deze zo goed als 0% is)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
scraemus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Wel gekoppeld met de goede optie (bij mijn Direto heb ik namelijk meerdere keuzes en niet allemaal leveren de juiste instellingen in Zwfit op) en heb je de difficulty setting in Zwift goed staan? Ook dat kan veel verschil maken (zeker als deze zo goed als 0% is)
Hoe moet de difficulty staan dan? Workout pain effect aan of uit? Maakt bij mij geen verschil.

Zojuist geprobeerd. Twee metingen tegelijk.
Zwift en Tacx route rijden zonder ERG weerstand.
150 watt

Garmin en wattage meter 4iiii. 180 watt

Garmin en Tacx trainer 180 watt.

Dus het ligt aan Zwift?! Hoe dan? En waarom niet als ik een training doe met ERG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Dat ie het in erg prima doet suggereert dat er niets echt mis is, anders dan een setting.

Waar staat je difficulty op? Het klinkt alsof deze op 0% of daar heel dichtbij staat. Zet hem eens op 100.

Workout pain is puur een grafisch effect geloof ik, hiervoor dus niet relevant.

[ Voor 22% gewijzigd door Roozzz op 03-10-2021 11:42 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Roozzz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:41:
Dat ie het in erg prima doet suggereert dat er niets echt mis is, anders dan een setting.

Waar staat je difficulty op? Het klinkt alsof deze op 0% of daar heel dichtbij staat. Zet hem eens op 100.

Workout pain is puur een grafisch effect geloof ik, hiervoor dus niet relevant.
Okay thanks!
Ga ik doen. Hij stond geloof ik op 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56

Phydomir

Dennis

Difficulty in Zwift zou geen effect mogen hebben op wattages, alleen op het gevoel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:19
Difficulty in Zwift heeft enkel en alleen invloed op je versnellingen range. Als hij laag staat, hoef je minder vaak te schakelen, maar je moet nog steeds even hard trappen en je levert net zoveel watt en je bent net zo stoer als de zwifters die erbij zweren dat je alleen een echte wielrenner bent als hij op 100 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

nomar109 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:04:
Difficulty in Zwift heeft enkel en alleen invloed op je versnellingen range. Als hij laag staat, hoef je minder vaak te schakelen, maar je moet nog steeds even hard trappen en je levert net zoveel watt en je bent net zo stoer als de zwifters die erbij zweren dat je alleen een echte wielrenner bent als hij op 100 staat.
Helemaal eens. Maar eerlijk gezegd kan ik me geen andere situatie verzinnen wat een gevoel van een soort "spinning-out" kan creëren. Helemaal omdat het wel correct lijkt te werken in ERG-modus. Dan klopt de weerstand in principe dus wel. Vandaar de suggestie om eens te proberen.

Hier staat ie trouwens standaard op 50% (en 0% als ik een serietje wil kijken) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 14:20
Ik zit me nu even te verdiepen in indoor training schema's en apps

Ik zie
- Trainerroad
- Trainingpeaks
- Join (minder voor indoor?)
- Wahoo Systm

Overigens neem ik sowieso Zwift vanwege de races etc. Zij bieden ook indoor workouts en een soort schema. Iemand hier ervaring mee?

Zijn er eigenlijk noemenswaardige verschillen of grote verschillen?

Uiteindelijk wil ik gewoon actief blijven fietsen, 1 of 2x pw een race, blokjes met intervallen etc. Maar wel wat variatie!

[ Voor 36% gewijzigd door rolandos582 op 03-10-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:20
Hier alleen Zwift. Vaste trainingsprogramma's volg ik toch niet en losse trainingen kan je ook met Zwift of gewoon je Garmin aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:05
Ik gebruik JOIN en samen met Zwift en ERG uit werkt het wel prima. Ik had deze week die vraag gesteld hier en uiteindelijk nu met ERG uit en mijn Garmin ernaast met dezelfde training aan zodat je precies weet in welke zone je moet zitten. Ik heb alleen het vermoeden dat je 1 of 2 keer per week te veel gaat horen dat je meer moet doen in JOIN. Die willen je graag naar 3-4 keer in de week sturen.

Maar je kunt ook gewoon wat trainingsplanned in Zwift pakken. Scheelt je ook weer geld. JOIN is uit mijn hoofd iets van 6 euro per maand, TP 9 euro.. Het enige verschil is dat Zwift misschien niet adaptief is op basis van wat je planning is. Boeien als je dit 1 of 2 keer per week doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Crazy D

I think we should take a look.

rolandos582 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:18:
Ik zit me nu even te verdiepen in indoor training schema's en apps

Ik zie
- Trainerroad
- Trainingpeaks
- Join (minder voor indoor?)
- Wahoo Systm

Overigens neem ik sowieso Zwift vanwege de races etc. Zij bieden ook indoor workouts en een soort schema. Iemand hier ervaring mee?

Zijn er eigenlijk noemenswaardige verschillen of grote verschillen?

Uiteindelijk wil ik gewoon actief blijven fietsen, 1 of 2x pw een race, blokjes met intervallen etc. Maar wel wat variatie!
Als je 2 x per week een race doet zou ik sowieso niet teveel extra blokjes trainingen inlassen. Een beetje race is al best aardig een blokkentraining. Dan zou ik sowieso 1 x een rustige training erbij doen, en de 2e training ook niet al te intensief maken.

Nadeel van de Zwift workouts vind ik dat het niet echt overkomt alsof er over nagedacht is, iets dat je met trainerroad en join wel hebt. Dat is niet erg als je zelf een beetje oplet welke warkout je pakt uiteraard, maar vereist wat meer alertheid zeg maar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 12:15
Ik sluit me aan bij @Crazy D

De workouts van Zwift zit weinig opbouw in als je het vergelijkt met TrainerRoad of Wahoo Systm. De wedstrijdjes dat is ook wat mij nog altijd trekt in Zwift. Maar denk wel dat je meer uit je prestaties kunt halen Roland wanneer je gericht gaat trainen in de winter dmv een goed schema.

Kun je volgend jaar een gooi doen naar promotie uit die 3e klasse van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:03:
Ik sluit me aan bij @Crazy D

De workouts van Zwift zit weinig opbouw in als je het vergelijkt met TrainerRoad of Wahoo Systm. De wedstrijdjes dat is ook wat mij nog altijd trekt in Zwift. Maar denk wel dat je meer uit je prestaties kunt halen Roland wanneer je gericht gaat trainen in de winter dmv een goed schema.

Kun je volgend jaar een gooi doen naar promotie uit die 3e klasse van je ;)
Zeker, daarom wil ik gewoon een gericht schema volgen in de winter. Maar er is zoveel keuze, ik ga wel goed op een voorgeschoteld schema. Zeker in de winter indoor kun je je daar prima aan houden. Ik train toch 10-12u per week, dus prima ruimte. Die promotie komt wel goed, kan ik mooi jouw wiel eruit rijden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Daar houdt ik je dan aan, uit het wiel rijden ;)

Daarnaast zeiden ze in de Join app dat je niet te ver vooruit moet plannen, dat dit een veel gemaakte fout is. Dus misschien is het verstandig om kortere periodes een bepaald schema te volgen ipv direct een 12 weken plan.

Zelf vond ik Trainerroad wel oke, behalve dat het dodelijk saai was. Hierdoor ging ik vaak een serie kijken op Netflix. Sufferfest is wat een mix van beide, met een muziekje op vind ik het echt wel oke om naar koersbeelden te kijken met het gevoel of je er echt tussen zit.

Ik zou zeggen, probeer ze beide eens uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21
Crazy D schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Als je 2 x per week een race doet zou ik sowieso niet teveel extra blokjes trainingen inlassen. Een beetje race is al best aardig een blokkentraining. Dan zou ik sowieso 1 x een rustige training erbij doen, en de 2e training ook niet al te intensief maken.

Nadeel van de Zwift workouts vind ik dat het niet echt overkomt alsof er over nagedacht is, iets dat je met trainerroad en join wel hebt. Dat is niet erg als je zelf een beetje oplet welke warkout je pakt uiteraard, maar vereist wat meer alertheid zeg maar.
niet alleen alertheid, maar ook kennis. Bij trainerroad ging het daar in het verleden ook mis, zelf meegemaakt, maar ook hier genoeg gelezen. je vervangt een paar workouts voor een lekker ritje buiten, en ineens loop je achter de feiten aan en zijn alle threshold en vo2 max workouts niet meer te doen. Het lijkt misschien simpel, maar de kleine nuances* in de opbouw van bv vo2max blokken zijn toch wat complexer om als leek/beginner te spotten.

Daarom is het erg lastig om "een leuke" workout te kiezen en te doen,

*de opbouw in bv vo2max blokken kan in de volgende zaken zitten:
- lengte intervallen (obvious)
- lengte rust
- percentage van FTP voor de intervallen
- percentage FTP voor de rust
- aantal herhalingen in een set
- aantal sets
Daarnaast kan je niet zomaar een gekke combinatie van bovenstaande verzinnen, maar als het ene schuifje omhoog gaat, moet er een ander schuifje omlaag zeg maar.

de lijkt op het eerste gezicht misschien makkelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GoRx0EkDnLHiQgRyKca_pW78gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CeueKoPf3JLdSNE8MKepCABw.png?f=fotoalbum_large
Maar geloof me, als je niet naar 3 minuten intervallen met 2 minuten recovery toe hebt gewerkt, dan ga je deze simpelweg -niet- halen.
(Voor TR is dit ook een level 10 workout, ik weet dus dat ik met level 5.9 op mijn FTP van 300, dit gewoon niet kan, een level 7 workout is een beetje de max).

deze ziet er misschien veel heftiger uit, maar in de prakijk valt deze reuze mee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6Nq4N5gcRc-9-f2iIoka5BmS9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rnpob1Mqux03q6BMDtKC5qhs.png?f=fotoalbum_large

de rust blokken zijn behoorlijk laag, (het is geen over/under 30/30) en 30 sec op 120% valt ook wel mee.
Deze krijgt een level 2.9 mee, en is dus een redegelijk beginners vriendelijke vo2 workout.

Binnen welk pakket dan ook random workouts kiezen is voor onervaren (maar ook voor ervaren) fietsers erg lastig. TrainerRoad maakt het nu aardig inzichterlijk met "Levels", welke ook een grote rol spelen in adaptive training, waarbij je calender automatisch gevuld wordt met de juiste workouts met het juiste level.

TR heeft daarnaast een beetje de insteek om met weinig tijd grote stappen te maken (hoewel ze nu ook polarized plannen aanbieden)

sufferfest lost dit op door alles niet aan 1 FTP waarde te hangen, maar je fitness aan meerdere zaken te hangen (eigenlijk heeft TR het level systeem een beetje gejat van sufferfest, maar ik denk dat de levels beter zijn dan 4DP van suf).

In zwift kan je losse workouts kiezen (wat dus niet heel goed werkt) of een klein plan kiezen met bv 3 x per week een workout voor bv 8 weken lang. Hier zal ook wel opbouw inzitten, maar er wordt weinig (geen) rekening gehouden met andere ritten, of geskipte workouts,

Join is niet zo voor indoor (nog niet althans) en is met wat omwegen wel bruikbaar. (Join zit ook echt in de polarized hoek.. zelf denk ik dat je niet zomaar met een paar uur fietsen per week hier voordeel uit haalt, maar goed, daar zijn de meningen over verdeelt)

@rolandos582 je kan dus best met zwift beginnen, eens kijken hoe een FTP builder plan bevalt, hoe het combineert met je andere ritten etc.
Ik vind het zelf allemaal al duur genoeg, en 2 abo's per maand gaat me echt te ver.
Hoewel je prima kan trainen met Zwift, denk ik dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de alternatieven beter/efficienter zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik denk dat Trainerroad wel wat voor mij is, daar kun je ook aangeven of je je ritjes binnen/buiten doet. Nu in de herfst vind ik het nog heerlijk om op mooie dagen lekker buiten te rijden. Het nadeel is dat je dan inderdaad een zwift + trainerroad abo nodig hebt. Maar goed, dat geld bespaar ik weer met niet koersen :)

Kun je ook gewoon trainingen aanpassen/skippen etc? Of hoe werkt zo'n schema in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:20
rolandos582 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:41:
Ik denk dat Trainerroad wel wat voor mij is, daar kun je ook aangeven of je je ritjes binnen/buiten doet. Nu in de herfst vind ik het nog heerlijk om op mooie dagen lekker buiten te rijden. Het nadeel is dat je dan inderdaad een zwift + trainerroad abo nodig hebt. Maar goed, dat geld bespaar ik weer met niet koersen :)

Kun je ook gewoon trainingen aanpassen/skippen etc? Of hoe werkt zo'n schema in de praktijk?
Ja, je kan trainingen eruit halen omdat je buiten gaat fietsen of gewoon je workout(s) handmatig verplaatsen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
beter, nog, je kan je workouts ook buiten doen. Zelf vind ik dit lastig om zonder power te doen, maar soms doe ik een poging op hartslag. (zonder power willen ze eigenlijk dat je een RPE schaal van 1-10 gebruikt voor je intervallen buiten, maar ik heb inmiddels al zoveel workouts er binnen op zitten met power en hartslag, dat ik wel een idee heb wat ik buiten trap zonder power).

alleen alle levels, progressie, etc werkt allemaal gewoon een stuk beter en preciezer als je wel power hebt buiten. Dan is het met TR heel simpel, je zet in je kalender (mobiel of web) de workout gewoon op "outside" en hij wordt gesynced naar je garmin of wahoo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gsl76vTviM_tq99nhK5xq9aWzz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7oQwOgv57B6gyGwaqF24KGLs.png?f=user_large
je kan dan gewoon je rit gaan rijden en je workout activeren, je garmin geeft dan je targets en als je klaar bent synced alles weer naar TR zodat ze daar weten wat je progressie is.

Uiteraard kan je ook gewoon zonder workouts een rondje buiten gaan rijden, ze zijn volgens mij nog bezig om aan een "unstructured" rit met power toch nog level progressie toe te kennen, dan is TR echt ver af..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:49

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tjebakka schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:58:
[...]

[...]

We gaan eens ontdekken of de Chinese klantenservice van Xiamen CarbonSpeed welwillend is!

Ik heb het probleem uitgelegd en we gaan het zien.
Geen reactie gekregen natuurlijk. Dus ik ben zelf in mijn dropout gaan vijlen. De fiets staat er een stuk beter op! Toch heb ik wel besloten een nieuwe fiets op te bouwen en de Di2 groep van deze fiets over te zetten met een upgrade naar schijfremmen. De huidige fiets krijgt dan een tweedehands 105 groep of iets dergelijks, en wordt dan de dedicated Tacx fiets.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
https://trainerday.com/

Hier kan je ook workouts downloaden en in Zwift plaatsen. Misschien iets doordachter. Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:20
Prulleman schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:00:
beter, nog, je kan je workouts ook buiten doen. Zelf vind ik dit lastig om zonder power te doen, maar soms doe ik een poging op hartslag. (zonder power willen ze eigenlijk dat je een RPE schaal van 1-10 gebruikt voor je intervallen buiten, maar ik heb inmiddels al zoveel workouts er binnen op zitten met power en hartslag, dat ik wel een idee heb wat ik buiten trap zonder power).

alleen alle levels, progressie, etc werkt allemaal gewoon een stuk beter en preciezer als je wel power hebt buiten. Dan is het met TR heel simpel, je zet in je kalender (mobiel of web) de workout gewoon op "outside" en hij wordt gesynced naar je garmin of wahoo
[Afbeelding]
je kan dan gewoon je rit gaan rijden en je workout activeren, je garmin geeft dan je targets en als je klaar bent synced alles weer naar TR zodat ze daar weten wat je progressie is.

Uiteraard kan je ook gewoon zonder workouts een rondje buiten gaan rijden, ze zijn volgens mij nog bezig om aan een "unstructured" rit met power toch nog level progressie toe te kennen, dan is TR echt ver af..
Uitstekende aanvulling. Uit betrouwbare bron weet ik dat @rolandos582 een PM heeft.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Michaelg doet ook veel van zijn TR workouts buiten!
Het is dat mijn verlanglijstje zo groot is, anders had ik al lang een PM op de racefiets en MTB :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Crazy D schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Een race is echt niet te vergelijken met een training. Bij een training volg je van te voren een schema en houdt je je daaraan. Over dit schema is nagedacht en het doel van iedere training is het stimuleren van hele specifieke systemen.
Een race op Zwift is in principe altijd 100% totdat je niet meer kan :). Of je moet gaan sandbaggen in een veel te lage klasse natuurlijk, maar dan nog steeds lijkt het niet op een trainingsblok.

Prima natuurlijk om je races lekker mee te pakken. Maar als je een gestructureerd blok volgt, dan heeft het zeker consequenties.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Klinkt goed! Ik ga dat TR maar eens een poging geven! Morgen komt als goed is mijn Tacx Neo 2T binnen, dus dan kan ik ook even met indoor spelen.

Thanks voor het uitgebreide advies @Prulleman , daar heb ik wat aan :) En bedankt @pier87 @MaSw85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

rolandos582 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:13:
Klinkt goed! Ik ga dat TR maar eens een poging geven! Morgen komt als goed is mijn Tacx Neo 2T binnen, dus dan kan ik ook even met indoor spelen.

Thanks voor het uitgebreide advies @Prulleman , daar heb ik wat aan :) En bedankt @pier87 @MaSw85
Als je wil heb ik nog wel een referral code. Kan je het een maandje proberen.

Geldt ook voor andere. Heb er nu in totaal 3.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Phydomir schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Stuur maar door, altijd goed :) Kan ik daar deze week even mee spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19
[...]

Die wil ik ook wel proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Crazy D

I think we should take a look.

Prulleman schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:29:
niet alleen alertheid, maar ook kennis. Bij trainerroad ging het daar in het verleden ook mis, zelf meegemaakt, maar ook hier genoeg gelezen. je vervangt een paar workouts voor een lekker ritje buiten, en ineens loop je achter de feiten aan en zijn alle threshold en vo2 max workouts niet meer te doen. Het lijkt misschien simpel, maar de kleine nuances* in de opbouw van bv vo2max blokken zijn toch wat complexer om als leek/beginner te spotten.
Uiteraard maar met 2 races in een week zullen de meeste sterveling hier niet ook nog eens 3 rustige trainingen en een vo2 max training doen.
Michaelg schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Een race is echt niet te vergelijken met een training. Bij een training volg je van te voren een schema en houdt je je daaraan. Over dit schema is nagedacht en het doel van iedere training is het stimuleren van hele specifieke systemen.
Een race op Zwift is in principe altijd 100% totdat je niet meer kan :). Of je moet gaan sandbaggen in een veel te lage klasse natuurlijk, maar dan nog steeds lijkt het niet op een trainingsblok.

Prima natuurlijk om je races lekker mee te pakken. Maar als je een gestructureerd blok volgt, dan heeft het zeker consequenties.
Ik vergelijk een race niet inhoudelijk met een intensieve blokken training maar als je 1 of 2 races meepakt in een week heeft daarnaast nog een intensieve blokkentraining geen zin. Dan overtrain je jezelf. Dat is wat ik bedoelde.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
@Crazy Dah dan begreep ik je verkeerd. En ja dat is zeker weten waar! Dat is zeker een recept om jezelf te overtrainen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

418O2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Die wil ik ook wel proberen :)
Verstuurd.

Heb en nu nog één over mocht er nog iemand anders interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Ik heb in de chat gevraagd naar een "indoor programma" bij Join. Daar zijn ze mee bezig, geen idee in welke fase.

Ik denk dat ik Join eind oktober even stop. Van buiten fietsen komt toch veel minder van, en dan wat meer intensievere ritjes op de Core. Of dat met schema, app/platform, of eigen inzicht word nog geen idee. Misschien dan ook eens Sufferfest of TR proberen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:28
Phydomir schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Verstuurd.

Heb en nu nog één over mocht er nog iemand anders interesse hebben.
Daar heb ik wel interesse in. Ik ben nog aan het uitzoeken waar deze winter mee aan de slag wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Regul schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Daar heb ik wel interesse in. Ik ben nog aan het uitzoeken waar deze winter mee aan de slag wil.
Verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Zou ook graag willen proberen. Ben nog zoekende.
Nu vooral Zwift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

k1978 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Nu vooral Zwift.
Ik ben er nu door heen maar zitten hier nog wel meer langdurige TR gebruikers. Misschien dat iemand anders nog referrals over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Phydomir schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Ik ben er nu door heen maar zitten hier nog wel meer langdurige TR gebruikers. Misschien dat iemand anders nog referrals over heeft.
uiteraard heb ik ook nog wat :)
k1978 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Nu vooral Zwift.
check je DM

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik krijg deze week mijn Wahoo Kickr Core binnen, dus mocht iemand nog een code hebben dan zou dat fijn zijn :)

[ Voor 172% gewijzigd door Fleshi op 04-10-2021 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Fleshi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:31:
Ik krijg deze week mijn Wahoo Kickr Core binnen, dus mocht iemand nog een code hebben dan zou dat fijn zijn :)
d:)b done

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:39
Fleshi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:31:
Bij aankoop krijg je ook 2 maanden gratis Wahoo Sysm!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 15:17
Zo, ook overstag gegaan en mijn een ELITE Suito T gekocht. Even getwijfeld met de Tacx Flux S maar gekozen op onderstaande:

- Kan opgeborgen worden
- Prijs (507€ zonder cassette)
- Zou iets steviger op z'n poten staan dan de Flux S
- Geluid (al zal dat niet veel stiller zijn dan de Flux)

De trainer zou bij ons in de woonkamer gebruikt worden, dus bedoeling is om snel alles te kunnen uithalen en opbergen. Iemand die in dezelfde situatie zit en misschien bepaalde tricks hebben om vrouwlief tevreden te houden? :X

Ik twijfel nog tussen het gebruiken van een iPad houder (terug extra materiaal in de woonkamer) of aanschaf van een AppleTV om op TV te Zwiften.

==> Kan ik gebruik maken van de ingebouwde AppleTV in mijn LG TV of is dat iets compleet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:25
==> Kan ik gebruik maken van de ingebouwde AppleTV in mijn LG TV of is dat iets compleet anders
Totaal iets anders. Apple TV is een doosje met eigen cpu die apps kan installeren waaronder swift en fulgaz en anderen. Dat is niet de ‘apple tv’ app in de LG store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Stancke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:39:
Zo, ook overstag gegaan en mijn een ELITE Suito T gekocht. Even getwijfeld met de Tacx Flux S maar gekozen op onderstaande:

- Kan opgeborgen worden
- Prijs (507€ zonder cassette)
- Zou iets steviger op z'n poten staan dan de Flux S
- Geluid (al zal dat niet veel stiller zijn dan de Flux)

De trainer zou bij ons in de woonkamer gebruikt worden, dus bedoeling is om snel alles te kunnen uithalen en opbergen. Iemand die in dezelfde situatie zit en misschien bepaalde tricks hebben om vrouwlief tevreden te houden? :X

Ik twijfel nog tussen het gebruiken van een iPad houder (terug extra materiaal in de woonkamer) of aanschaf van een AppleTV om op TV te Zwiften.

==> Kan ik gebruik maken van de ingebouwde AppleTV in mijn LG TV of is dat iets compleet anders?
Dat is toch veel te warm? In de huiskamer?
Lijkt me vreselijk. Ik Zwift in de garage waar het soms 5 graden is en dan nog gaat de ventilator aan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
opa_paul schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

Lijkt me vreselijk. Ik Zwift in de garage waar het soms 5 graden is en dan nog gaat de ventilator aan!
Tja Opa Paul, ouwe boomer, niet iedereen heeft voor de huizengekte een riante woning met garage kunnen kopen :9 . (It's a joke).

Ik doe het ook in de woonkamer, en temperatuur is inderdaad een uitdaging. Bij mij gaan de deuren open met de ventilatoren aan. Of, bij droog weer, zet ik de setup buiten neer. Graad of 5-10 is dan ideaal. Lekker dampen in de tuin

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
[...]

Is iets dat ik aan de lijve zal moeten ondervinden... Hebben wel airco in de ruimte staan maar of mijn wederhelft tevreden zal zijn dat de airco aan staat, dat is een ander verhaal. Ik maar zweten en zij kou lijden :)

In het ergste geval kan ik de setup nog verhuizen naar ons "tuinhuis" (lees = letterlijk een container in de tuin) maar dat is niet mijn eerste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Stancke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:43:
[...]

Is iets dat ik aan de lijve zal moeten ondervinden... Hebben wel airco in de ruimte staan maar of mijn wederhelft tevreden zal zijn dat de airco aan staat, dat is een ander verhaal. Ik maar zweten en zij kou lijden :)

In het ergste geval kan ik de setup nog verhuizen naar ons "tuinhuis" (lees = letterlijk een container in de tuin) maar dat is niet mijn eerste keus.
Dat is wel lastig ja. Vooral indoor is koeling heel erg belangrijk. Ik heb hier nu een van de slaapkamer waar mijn indoor set staat. Met een VacMaster (waarvan ik er nog een tweede bij wil) en een normale fan die aanstaat wil je daar niet als 2e persoon verblijven. Plus, in zo'n kleine kamer merk je ook heel goed het effect van lichaamswarmte. Daar hoeft de verwarming niet aan na een training.
Zonder (goede) fans zal iedere training indoor gelijk een veelvoud zwaarder aanvoelen dan dat je buiten gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
Heeft het volgen van workouts in Zwift nog zin ten opzichte van free roaming fietsen? Bijv de 10 weeks FTP builder? Ik fiets nu voornamelijk gewoon de routes in Zwift, zonder specifieke workout. Alleen dat gaat soms wel vrij hard :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:45:
Heeft het volgen van workouts in Zwift nog zin ten opzichte van free roaming fietsen? Bijv de 10 weeks FTP builder? Ik fiets nu voornamelijk gewoon de routes in Zwift, zonder specifieke workout. Alleen dat gaat soms wel vrij hard :+
Ja.. "zelfs" een zwift plan zal efficiënter zijn dan random trappen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NoepZor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:45:
Zeker. Wel eerst even een FTP test doen (als die er al niet in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:07

McMiGHtY

- burp -

[...]

Nee, het is goed om lekker in de warmte te trainen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Prulleman schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Ja.. "zelfs" een zwift plan zal efficiënter zijn dan random trappen.
418O2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Zeker. Wel eerst even een FTP test doen (als die er al niet in zit)
Ah oké, maar eens overleggen met mn fietsmaat of ie dat ook ziet zitten. We rijden nu idd random rondjes. Ik heb niet per se een trainingsdoel los van wat afvallen en wat sneller worden nog. Iets met sporten om te leven vs leven om te sporten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
NoepZor schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:04:
[...]

[...]

Ah oké, maar eens overleggen met mn fietsmaat of ie dat ook ziet zitten. We rijden nu idd random rondjes. Ik heb niet per se een trainingsdoel los van wat afvallen en wat sneller worden nog. Iets met sporten om te leven vs leven om te sporten :+
You just opened a can of worms...

;)

Gericht trainen = meer vermogen = meer verbranden = meer bitterballen en bier.

Samen trainen, weet niet of dat mogelijk is tbh. Daar ben ik te nieuw voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59

Flipmo

OMG !!

ik moet er niet aan denken om in de woonkamer te sporten.
Je zweet echt een ongeluk, kan me niet voorstellen dat mijn vrouw dan lekker gaat zitten toekijken voor een uurtje. Die zweetlucht is echt niet te harden :D

Na een uurtje zwiften in de garage is van alles vochtig
Dus mocht je toch in de woonkamer sporten, EN je hebt een airco.. zet hem maar aan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik weet niet of de droge lucht van een airco per se fijn is om in te sporten. Maar hij zal er wel achter komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:05:
[...]

You just opened a can of worms...

;)

Gericht trainen = meer vermogen = meer verbranden = meer bitterballen en bier.

Samen trainen, weet niet of dat mogelijk is tbh. Daar ben ik te nieuw voor.
Klopt wat je zegt hoor :) Maar vaak gaat een groot gehalte aan fanatisme in sport gepaard met het laten van zaken voor nog meer resultaat.

Je kunt met Zwift group workouts plannen. Ze hebben een programma dat 10-12 week FTP builder heet. Wellicht werkt het. Wat mij aanspreekt aan Zwift is dat het redelijk interactief is. Je kunt naar mensen toe fietsen etc. Al limiteert een workout dat laatste, omdat je in ERG mode gaat en dus altijd een target vermogen gaat trappen. Maar dan nog vind ik Zwift beter te trekken dan wat grafiekjes voor de neus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:37
never mind

[ Voor 95% gewijzigd door GerbenBK op 05-10-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NoepZor schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Klopt wat je zegt hoor :) Maar vaak gaat een groot gehalte aan fanatisme in sport gepaard met het laten van zaken voor nog meer resultaat.

Je kunt met Zwift group workouts plannen. Ze hebben een programma dat 10-12 week FTP builder heet. Wellicht werkt het. Wat mij aanspreekt aan Zwift is dat het redelijk interactief is. Je kunt naar mensen toe fietsen etc. Al limiteert een workout dat laatste, omdat je in ERG mode gaat en dus altijd een target vermogen gaat trappen. Maar dan nog vind ik Zwift beter te trekken dan wat grafiekjes voor de neus denk ik.
Dan blijf je wel bij elkaar "in de buurt" in de app? Kan me voorstellen dat als je FTP afwijkt dat je dan bij elkaar weg fietst namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Als ik het zo hoor, weinig redenen om binnen te trainen, haha :)

Ik zal het zelf allemaal even moeten uitproberen. Mijn vrouw heeft haar hobbykamer dus ik mag een andere locatie zoeken thuis, dus de woonkamer :)

Over het AppleTV verhaal... Ik kan via de TV gebruik maken van AirPlay. Kan ik dan Zwift streamen vanaf de iPad naar de TV via AirPlay of moet er effectief een AppleTV worden aangekocht? Kwestie van eerst even de kosten wat te drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Flipmo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:15:
ik moet er niet aan denken om in de woonkamer te sporten.
Je zweet echt een ongeluk, kan me niet voorstellen dat mijn vrouw dan lekker gaat zitten toekijken voor een uurtje. Die zweetlucht is echt niet te harden :D

Na een uurtje zwiften in de garage is van alles vochtig
Dus mocht je toch in de woonkamer sporten, EN je hebt een airco.. zet hem maar aan.. :)
Verschilt toch ook totaal per persoon hoeveel je zweet? Zoveel zweet ik normaliter niet, ook niet tijdens koers/heftige inspanning (weliswaar buiten) dus ik ga het wel ervaren. Heb zelf ook eigenlijk maar 1 ruimte waar de setup kan staan en dat is woonkamer. Gedeelde berging zou kunnen maar vgm moet je daar niet aan willen beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34
Stancke schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:03:
Over het AppleTV verhaal... Ik kan via de TV gebruik maken van AirPlay. Kan ik dan Zwift streamen vanaf de iPad naar de TV via AirPlay of moet er effectief een AppleTV worden aangekocht? Kwestie van eerst even de kosten wat te drukken :+
Nope via Airplay werkt niet... ofwel rechtstreeks op iPad of via een Apple TV.

Ik heb een temperatuurmeter naast mij tijdens het Zwiften. Zondag gestart aan 18,6°C en anderhalf uur later stond hij op 21,7°C en dit met 3 ventilators waarvan 1 zo'n Vacmaster. Na het Zwiften even kwartiertje raampjes open om te verluchten en was terug 19°C in de paincave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59

Flipmo

OMG !!

rolandos582 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Verschilt toch ook totaal per persoon hoeveel je zweet? Zoveel zweet ik normaliter niet, ook niet tijdens koers/heftige inspanning (weliswaar buiten) dus ik ga het wel ervaren. Heb zelf ook eigenlijk maar 1 ruimte waar de setup kan staan en dat is woonkamer. Gedeelde berging zou kunnen maar vgm moet je daar niet aan willen beginnen.
zeker verschilt het per persoon, maar het gebrek aan rijwind zorg er echt wel voor dat je straks je kleding kan uitwringen ;)
Ben benieuwd naar je eerste indoor ervaring straks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik zweet ook niet per se veel op de fiets, maar indoor stroomt het soms van mijn kop, zelfs zonder al te veel inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Fasterinside schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Tja Opa Paul, ouwe boomer, niet iedereen heeft voor de huizengekte een riante woning met garage kunnen kopen :9 . (It's a joke).

Ik doe het ook in de woonkamer, en temperatuur is inderdaad een uitdaging. Bij mij gaan de deuren open met de ventilatoren aan. Of, bij droog weer, zet ik de setup buiten neer. Graad of 5-10 is dan ideaal. Lekker dampen in de tuin
Hahaha. Tja, ik heb wel geluk gehad om 10 jaar geleden een tweekapper met garage te kopen ja. Dat heeft me inmiddels veel opgeleverd.

Waar ik dan echter geen geld meer voor heb is voor een dure Wahoo Kickr headwind fan. 250€ voor een fan lees ik? Ik moet me eens inlezen in die Vacmaster want ik mis wel de ‘headwind’ op de torso en benen.

Voor het trainen in de huiskamer. Ik heb dit twee keer gedaan en ik zou altijd adviseren om de fiets dan met trainer op een zolderkamer te zetten. Daar kan je makkelijker ramen tegen elkaar open zetten.
Om in een huiskamer alle deuren en ramen open te zetten om dan met boze vrouw en kids te zitten lijkt me economisch en emotioneel onverantwoord.
Toch heb je wel koeling nodig. 10-15 graden lijkt me prettig. Buiten heb ik nog niet eerder gedaan, maar dan kan je net zo goed echt buiten gaan fietsen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Buiten zweet je waarschijnlijk net zo veel, alleen door de rij wind verdampt dit direct ook weer waardoor het niet op valt.

En wat betreft trainen in de warmte is dat natuurlijk top als je wedstrijd of evenement ook in de warmte is. Dan went je lichaam daar aan en wordt je beter in de warmte. Maar dit effect verdwijnt ook weer enorm snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
opa_paul schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Hahaha. Tja, ik heb wel geluk gehad om 10 jaar geleden een tweekapper met garage te kopen ja. Dat heeft me inmiddels veel opgeleverd.

Waar ik dan echter geen geld meer voor heb is voor een dure Wahoo Kickr headwind fan. 250€ voor een fan lees ik? Ik moet me eens inlezen in die Vacmaster want ik mis wel de ‘headwind’ op de torso en benen.

Voor het trainen in de huiskamer. Ik heb dit twee keer gedaan en ik zou altijd adviseren om de fiets dan met trainer op een zolderkamer te zetten. Daar kan je makkelijker ramen tegen elkaar open zetten.
Om in een huiskamer alle deuren en ramen open te zetten om dan met boze vrouw en kids te zitten lijkt me economisch en emotioneel onverantwoord.
Toch heb je wel koeling nodig. 10-15 graden lijkt me prettig. Buiten heb ik nog niet eerder gedaan, maar dan kan je net zo goed echt buiten gaan fietsen toch?
Ach, wat is nou 250eu op je complete fiets-vermogen? Als je het 3x per week gebruikt heb je er vaak/veel plezier van. Ja, het is veel geld voor een ventilator, maar als het goed zijn werk doet is het wellicht de investering waard. Dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik woon in de stad, zonder berging/zolder/garage. Wel alleen, dus geen last van kids of vrouw. Mijn vriendin vind het alleen maar mooi om mij stuk te zien gaan >:) . Ik zet (in de winter) de fiets regelmatig buiten met Zwift voor een interval sessie voor het werk of s'avonds in het donker. Voor mij is het niet alleen een 'slecht-weer alternatief' maar een extra flexibele mogelijkheid om te kunnen fietsen.

Creating my own hero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Dan blijf je wel bij elkaar "in de buurt" in de app? Kan me voorstellen dat als je FTP afwijkt dat je dan bij elkaar weg fietst namelijk.
Bij een meetup kun je de optie "keep together" aanvinken. Nadeel is dan wel dat je elkaar niet weg kunt fietsen.

Verder vind ik het wel een uitvinding zo, normaliter deed ik wat spaarzame rondjes buiten in het donker, of ging spinnen bij de sportschool. Vorig jaar overstag gegaan en een Flux S aangeschaft en tot nu toe nog geen spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
qua koeling.. omgevingstemperatuur is natuurlijk een factor, maar luchtverplaatsing is echt belangrijker!
Als je zweet niet verdampt, kan je lichaam zijn warmte niet kwijt, zeker als je wat meer gaat zweten, dan creeer je een soort zweet bubbel die juist meer isolerend werkt dan verkoelend als je geen luchtstroom hebt. De temperatuur maakt dan niet zoveel uit, of het nu 12 of 22 graden is..

(uiteraard krijg je bij 30 graden je warmte ook niet zomaar kwijt, ook al heb je 5 fan staan, en raak je bij 5 graden ook niet zomaar oververhit, maar mijn punt is luchtverplaatsing belangrijker is dan omgevingstemperatuur).

je lichaam koelt doordat je zweet verdampt, bij verdamping wordt warmte ontrokken:
Evaporative cooling is the conversion of liquid water into vapor using the thermal energy in the air, resulting in a lower air temperature. ... A simple example of natural evaporative cooling is perspiration, or sweat, secreted by the body, evaporation of which cools the body.
Dit proces werkt niet bij een hoge luchtvochtigheid, bijvoorbeeld in de tropen, je zweet je de pleurus, maar je koelt niet af. Om dit proces te laten -blijven- werken moet er dus droge lucht aangevoerd blijven worden, anders is de lucht rondom je lichaam verzadigd en verdampt er niks meer en koel je niet meer af.

(een airco met droge lucht aanvoer is juist goed, droge lucht zorgt voor goed werkende "Evaporative cooling", vochtige lucht niet)

In een kleine ruimte is het dus ook belangrijk dat de vochtigheid niet te hoog oploopt en dat je genoeg droge lucht hebt, (deuren en ramen open).

Zonder fans (luchtverplaatsing) is het niet te doen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:45:
(een airco met droge lucht aanvoer is juist goed, droge lucht zorgt voor goed werkende "Evaporative cooling", vochtige lucht niet)
maar airco lucht is wel zo droog dat het niet prettig is op de longen als je sport toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ik train indoor in de kelder, maar hier staat ook een luchtontvochtiger aan. Je ziet na de training dat de luchtvochtigheid enorm is gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

maar airco lucht is wel zo droog dat het niet prettig is op de longen als je sport toch?
ik heb zelf geen airco, maar ik verwacht niet dat dit een probleem is. Misschien is de een er gevoeliger voor dan de ander, maar als ik een airco zou hebben, zou ik het -zeker- uitproberen (en waarschijnlijk blijven gebruiken)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Stancke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:39:

Een koptelefoon en een geurkaars?
Ook wij trainen in de garage. Na afloop staat er meestal condens op het dakraam. Vaak zet ik daarom de garagedeur en het dakraam op een kier. De lucht is wel eventjes wat zweterig achteraf...

Mijn vrouw gebruikt Zwift ook, en dat is de beste manier om het gemopper voor te zijn. Je krijgt alleen wel discussies over wie wanneer op de trainer mag. (want we hebben maar 1 smart trainer, we hebben er nog wel eentje maar die is niet smart, en dan is samen fietsen niet leuk)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Daarvoor heeft Zwift de zgn "rubber-banding" bedacht. Alsof er een elastiekje om de groep is gelegd. De groep verplaatst zich als het ware met de gemiddelde snelheid van de groepsleden.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Gewoon zo vacmaster in stand 3 van voren laten blazen. En zweten is er bijna niet bij hoor. Door de hoge luchtstroom verdampt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik heb de indoor setup onder een split-range airco unit staan. Die gaat aan op 19*C met lage ventilator stand. Airco staat op 2,2m hoogte iets naar onderen te blazen, min of meer over m'n rug heen. Vooronder, bij het voorwiel een Honeywell HT900-E die op mijn torso/hoofd gericht staat. Ramen open voor stroming/tocht. Maar dan alsnog, koude rug, plas zweet op de mat en verzadigde handdoek en zweetvanger/frame protector.

Maar goed, als ik de airco niet gebruik, dan is het helemaal vochtig binnen. Van de droge airco lucht merk ik weinig van op longen, of ogen.

Misschien toch maar eens verhuizen naar de garage, en een vacmaster proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Smotske op 05-10-2021 10:15 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 15:42
Mistraller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:58:
[...]
Mijn vrouw gebruikt Zwift ook, en dat is de beste manier om het gemopper voor te zijn. Je krijgt alleen wel discussies over wie wanneer op de trainer mag. (want we hebben maar 1 smart trainer, we hebben er nog wel eentje maar die is niet smart, en dan is samen fietsen niet leuk)
Jullie wisselen elke keer alleen de fiets, de cassette op de trainer is compatible voor beiden fietsen?
Mijn vriendin is in het voorjaar begonnen met fietsen, alleen nu begint het slechter weer te worden en kwam al de vraag of haar fiets ook op de indoortrainer past.
Haar fiets heeft een 8 speeds, mijn fiets een 11 speed en dat gaat natuurlijk niet zomaar passen. Ik zie het alleen niet zo zitten om ook elke keer de cassette te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Darkzell schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:51:
[...]
Jullie wisselen elke keer alleen de fiets, de cassette op de trainer is compatible voor beiden fietsen?
Mijn vriendin is in het voorjaar begonnen met fietsen, alleen nu begint het slechter weer te worden en kwam al de vraag of haar fiets ook op de indoortrainer past.
Haar fiets heeft een 8 speeds, mijn fiets een 11 speed en dat gaat natuurlijk niet zomaar passen. Ik zie het alleen niet zo zitten om ook elke keer de cassette te wisselen.
Hulde aan de wheel-on ;) We hebben zelfs drie fietsen, want mijn zoontje wil ook nog wel eens zwiften. Zij hebben 9spd, ik een 10, is allemaal geen enkel probleem. Ik ben de enige met een trainingsband, de andere twee fietsen rijden gewoon op de normale band. Mijn "buitenracer" met 11spd heeft steekassen, die kan er nu niet op want ik heb alleen tacx snelspanners, maar met een tacx steekas zou ik ook die fiets er nog op kunnen zetten. Zolang de band maar ongeveer dezelfde maat heeft (Alles staat op 25c hier) hoef je verder helemaal niks af te stellen.

8 en 11 combineert inderdaad niet. Misschien in ERG en dan niet schakelen?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

Darkzell schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:51:
[...]
Wat gaat je vriendin doen indoor? Als het alleen ERG mode workouts zijn waarbij je niet hoeft te schakelen zou je kunnen checken of er een 11 speed ketting op het de voorbladen past en de derailleur afstellen zodat hij lekker draait op een van de (middelste) kransjes.

Als ze moet kunnen schakelen wordt het lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:31:
Buiten zweet je waarschijnlijk net zo veel, alleen door de rij wind verdampt dit direct ook weer waardoor het niet op valt.

En wat betreft trainen in de warmte is dat natuurlijk top als je wedstrijd of evenement ook in de warmte is. Dan went je lichaam daar aan en wordt je beter in de warmte. Maar dit effect verdwijnt ook weer enorm snel.
Buiten hoef je echter niet je eigen muffe lucht te recyclen. ;)

Overigens, als je buiten evenement in de nattigheid is heb je er denk ik meer aan dat je trainingen in de regen hebt gedaan zodat je het sturen niet verleerd, wat ik bij mijn cyclo in de nattigheid vorige week allemaal heb gezien, man man, zelf nog bijna in een afdaling onderuit geschoffelt door een malloot die de binnenbocht nam en vol ging hangen (ik kon er gelukkig net omheen, maar hij nam wel 20 anderen mee).

Jij en ik mountainbiken er nog bij, maar voor de meesten zou een beetje trainen in slecht weer geen overbodige luxe zijn. Ik vind het ideaal als het niet anders uit komt kwa tijd, maar probeer vooral ook lekker de regen ritjes mee te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kluus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:31:
Jij en ik mountainbiken er nog bij, maar voor de meesten zou een beetje trainen in slecht weer geen overbodige luxe zijn.
Maar dan moet ik m'n fiets schoonmaken...

Maar zonder gein, zelf wel echt een mooi weer rijder. Als ik onderweg ben en het gaat regen dan is het niet zo dat ik omkeer (je bent dan toch al nat). Maar bij dreiging van regen of te veel wind ga ik liever binnen fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
@Phydomir Maar jij gaat dan ook niet in de regen proberen de held uit te hangen op een afdaling :D
Met andere woorden; ken je skills en weet vooral wat je niet kunt. Met name daarbij gaat het nog wel eens fout bij sommige.

Dit is overigens ook de reden dat ik regelmatig ook Vo2Max workouts doe op de MTB in het bos. Het is toch heel ander afdalen als je hart je lichaam uit knalt. Tijdens een PR rondje is dit echter wel super belangrijk natuurlijk om ook te kunnen. Als je dan constant alleen maar binnen diep gaat, dan kom je wel voor verrassingen te staan op de track. Natuurlijk wel erg afhankelijk van je doelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 15:42
Kluus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:15:
[...]

Wat gaat je vriendin doen indoor? Als het alleen ERG mode workouts zijn waarbij je niet hoeft te schakelen zou je kunnen checken of er een 11 speed ketting op het de voorbladen past en de derailleur afstellen zodat hij lekker draait op een van de (middelste) kransjes.

Als ze moet kunnen schakelen wordt het lastiger.
Dat zou inderdaad nog het proberen waard zijn. Andere optie was om voor mezelf een 8speed fiets van Marktplaats af te halen die het hele jaar op de trainer kan blijven staan.

Vorig jaar heb ik in de winter wat willekeurige workouts en rondjes in Zwift gedaan. Ik wil deze winter een poging doen om een trainingsschema te gaan volgen, die ook nog goed te combineren is met in de weekenden gewoon buiten fietsen (mtb). Ik heb het idee dat dit goed te doen is met Adaptive Training van Trainerroad,. Heeft iemand hier toevallig nog een uitnodiging over om het een maandje te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:58:
@Phydomir Maar jij gaat dan ook niet in de regen proberen de held uit te hangen op een afdaling :D
Met andere woorden; ken je skills en weet vooral wat je niet kunt. Met name daarbij gaat het nog wel eens fout bij sommige.

Dit is overigens ook de reden dat ik regelmatig ook Vo2Max workouts doe op de MTB in het bos. Het is toch heel ander afdalen als je hart je lichaam uit knalt. Tijdens een PR rondje is dit echter wel super belangrijk natuurlijk om ook te kunnen. Als je dan constant alleen maar binnen diep gaat, dan kom je wel voor verrassingen te staan op de track. Natuurlijk wel erg afhankelijk van je doelen :)
Ja precies, maar niet alleen de adrenaline, ook gewoon het inschatten van de ondergrond en daarbij continu de beste positie op je fiets bepalen en hoe je de bocht aan snijd. Als ik een rondje op snelheid in het bos aan het rijden ben ben ik daar gewoon de hele tijd mee bezig en ik merk dat je dat echt wel mee neemt naar de weg.

Op de weg is dit bij goed weer minder van belang (dwz je komt er meestal wel mee weg) maar bij gladheid ineens wel. Als je dan niet af en toe off-road rijd dan kan je m.i. soms beter de trainer even links laten liggen en toch naar buiten in het gladde weer om het gevoel te houden (mits je doelen hebt waarbij dit van belang kan zijn uiteraard, dus als dat niet zo is is er ook niets mis met goed weer rijder zijn hoor ;)).

Overigens wil ik ook niemand hier voor het hoofd stoten, ik doelde ook meer op een paar gasten die ik ken (die volgens mij ook niet op dit forum zitten) die in NL nooit buiten trainen, die zitten het hele jaar, iedere dag op Zwift en voor 2 evenementen per jaar zitten ze ineens buiten op de fiets.

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 05-10-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Darkzell schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:39:
[...]
Dat zou inderdaad nog het proberen waard zijn. Andere optie was om voor mezelf een 8speed fiets van Marktplaats af te halen die het hele jaar op de trainer kan blijven staan.
Of je geeft je vriendin ook een trainer, dan kan je samen rijden O+ . Al zag ik wel dat ook de wheel-ons nog stevig geprijsd zijn op marktplaats.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Darkzell schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:39:
[...]
Zo heb ik het eigenlijk ook, de fiets van mijn vriendin is 9 speed tiagra en ik had nog een hele oude fiets met 9 speed Ultegra die verder nog prima was en die heb ik nu als dedicated indoor fiets, dat gaat natuurlijk prima.

Sowieso is het wel fijn om een dedicated fiets te hebben vind ik, die is ook altijd goed afgesteld en je hoeft je buitenfiets niet brandschoon te hebben en telkens naar binnen (mijn train hok is op de eerste verdieping) te sjouwen. Maar goed, het is wel weer een extra investering als je niet toevallig al een fiets hebt met het juiste verzet.

De optie met de het afstellen op een kransje en verder niet aankomen is ook wat ik overweeg als ik ooit binnen naar 11 speed zou willen upgraden (bijvoorbeeld door een nieuwe buiten fiets). Mijn vriendin doet toch altijd dezelfde 2x15 FTP Zwift workout op ERG mode, met een FTP die volgens mij ook nog te laag staat, dus die hoeft sowieso niet te kunnen schakelen. (En ja, ik heb haar al meermaals geprobeert naar TR te krijgen met een fatsoenlijk plan, maar dit bevalt haar goed en ze wil niet veranderen 8)7).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 05-10-2021 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Zo heb ik het eigenlijk ook, de fiets van mijn vriendin is 9 speed tiagra en ik had nog een hele oude fiets met 9 speed Ultegra die verder nog prima was en die heb ik nu als dedicated indoor fiets, dat gaat natuurlijk prima.

Sowieso is het wel fijn om een dedicated fiets te hebben vind ik, die is ook altijd goed afgesteld en je hoeft je buitenfiets niet brandschoon te hebben en telkens naar binnen (mijn train hok is op de eerste verdieping) te sjouwen. Maar goed, het is wel weer een extra investering als je niet toevallig al een fiets hebt met het juiste verzet.

De optie met de het afstellen op een kransje en verder niet aankomen is ook wat ik overweeg als ik ooit binnen naar 11 speed zou willen upgraden (bijvoorbeeld door een nieuwe buiten fiets). Mijn vriendin doet toch altijd dezelfde 2x15 FTP Zwift workout op ERG mode, met een FTP die volgens mij ook nog te laag staat, dus die hoeft sowieso niet te kunnen schakelen. (En ja, ik heb haar al meermaals geprobeert naar TR te krijgen met een fatsoenlijk plan, maar dit bevalt haar goed en ze wil niet veranderen 8)7).
@Michaelg @Prulleman dumpen die chick he! :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
haha, de mijne heeft toevallig gisteren haar eerste indoor ritje gedaan :) geen TR, geen Zwift, maar gewoon met de wahoo app ruim een uurtje in SIM mode getrapt met netflix aan.

(kleine stapjes ;))

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:54
Nu met het natte weer de Tacx maar weer eens te voorschijn gehaald en afgelopen weekend wat hout gehaald bij de bouwmarkt voor een rocker plate. Plannen waren verleden jaar al gemaakt (tekeningen/lijstje met benodigdheden etc. etc.) maar niet ervan gekomen...

De eerste voorbereidingen (aftekenen, zagen, boren) zijn al gestart :)

Ondanks ik natuurlijk veeeeel liever buiten fiets, kijk ik uit om weer aan de slag te gaan met TR!

[ Voor 13% gewijzigd door RR46 op 05-10-2021 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Eigenlijk wel, maar dat vind ik zo zielig voor de kinderen :+.

Naja, ze heeft geen doel ofzo, ze wil gewoon een uurtje trappen en ze vind het fijne aan een workout in ERG mode dat de intensiteit varieert maar dat ze er niet over na hoeft te denken. Ik heb haar al wel eens een ramp test laten doen (wat al spannend was) en daarna nog eens die workout die ze altijd doet maar dan op haar juiste FTP, maar dat vond ze echt he-le-maal niks, dus nu laat ik haar maar. Zolang ze nog twee keer per week vrijwillig op dat ding gaat zitten zal het wel goed zijn :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 05-10-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:37
RR46 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:33:
Nu met het natte weer de Tacx maar weer eens te voorschijn gehaald en afgelopen weekend wat hout gehaald bij de bouwmarkt voor een rocker plate. Plannen waren verleden jaar al gemaakt (tekeningen/lijstje met benodigdheden etc. etc.) maar niet ervan gekomen...

De eerste voorbereidingen (aftekenen, zagen, boren) zijn al gestart :)

Ondanks ik natuurlijk veeeeel liever buiten fiets, kijk ik uit om weer aan de slag te gaan met TR!
Ik zie graag een uitgebreide walk-through tegemoet als je klaar bent en alles werkt naar verwachting... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Zijn er inmiddels al ervaringen met Systm?

Mijn vriendin is fanatiek zwifter, maar zelf overweeg ik eens iets verder te kijken deze winter. Dus ben benieuwd naar ervaringen van deze nieuwste telg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Roozzz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:27:
Zijn er inmiddels al ervaringen met Systm?

Mijn vriendin is fanatiek zwifter, maar zelf overweeg ik eens iets verder te kijken deze winter. Dus ben benieuwd naar ervaringen van deze nieuwste telg :)
in principe toch gewoon sufferfest met een nieuwe naam..?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

in principe toch gewoon sufferfest met een nieuwe naam..?
YouTube: Top 10 Things You Need To Know About Wahoo SYSTM!

Er zit volgens mij wat meer omheen dan alleen sufferfest.

Wel een beetje wij-van-wc-eend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
https://www.dcrainmaker.c...tm-training-platform.html

dat is altijd een mooie eerlijke bron voor dit soort zaken

en ik had dus maar voor 50% gelijk hierboven...:
At first glance, one might just assume that Wahoo’s new SYSTM platform is simply The Sufferfest rebranded (Wahoo acquired The Sufferfest a few years back). And you’d be about 50% correct.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Prulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:31:
https://www.dcrainmaker.c...tm-training-platform.html

dat is altijd een mooie eerlijke bron voor dit soort zaken

en ik had dus maar voor 50% gelijk hierboven...:

[...]
Uhm, hoe ik die bij Ray gemist heb is mij een raadsel. My first stop voor dit soort zaken :$

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
Na een weekje valt het volgende op:
- Sufferfest en zijn terminologie staat niet meer centraal. Het is nu meer onderdeel van een groter geheel waarvan de styling niet meer gebaseerd is op een denkbeeldige natie, maar op een inclusieve wahoo themed omgeving. Dingen die voorheen onderdeel waren van Sufferfest zijn eruit getrokken, specifiek Mental, Yoga en Strength training zijn opnieuw gestyled als Wahoo.
- Strength is opnieuw opgebouwd, uitgebreid en anders gestructureerd. Netto een dikke verbetering wat mij betreft. Mental & Yoga heb ik nog niet naar gekeken, maar zien op het eerste gezicht hetzelfde uit.
- Naast Sufferfest zijn er nieuwe videoseries toegevoegd. On Location, A week with en Pro Rides. Van wat ik heb gezien en gedaan zijn dit allemaal hele vette categoriën die voor zover ze al bestonden binnen SUF nu beter tot hun recht komen.
- Functioneel zitten er nauwelijks verbeteringen in de app. De kalender is iets functioneler dan voorheen en het zoeken naar workout werkt iets beter, maar verder lijkt er weinig veranderd.
- Android app eindelijk beschikbaar.

edit: Sommige notoir lastige The Sufferfest workouts zijn makkelijker gemaakt. Zo wist ik bijna zeker dat ik Nine Hammers en A very Dark place niet kon afmaken op 100%, maar dat kan nu wel (info forum, niet zelf getest). Wat mij betreft ook een verbetering, ik ben niet zo'n type wat een week kan toeleven naar helemaal kapotstuk gaan als ik zo'n workout in het schema zie opduiken, ik sla hem dan gewoon over en ga bier drinken.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAngry op 05-10-2021 16:54 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Pagina: 1 ... 91 ... 158 Laatste