Die krijg je niet. De eerste 25 kilometers moet je dus vooral bergop rijdentjanssen schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:33:
Weet iemand of je in Zwift voor alle kilometers na de 25 gratis kilometers je nog wel XP points krijgt?
Hier nog iemand een idee over?Pelle schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:43:
Ik heb na jaren wikken en wegen toch maar eens de knoop doorgehakt en een Tacx Flux 2 gekocht.
Moet alles er nog aan ontdekken, maar het eerste wat me opviel was dat mijn Garmin Edge 810 de sensoren niet kon vinden. Heeft dat te maken met het niet ondersteunen van ANT+ FE-C? Of zou hij wel gewoon snelheid/cadans/vermogen moeten kunnen meten en doe ik iets niet goed?
wat is precies je doel? de meeste "apps" (zwift, trainerroad, .. ) zullen via een compatible device (telefoon, ipad, laptop, desktop, appletv, ..) gewoon je activiteit aansturen + opnemen en indien ingesteld ook syncen met Strava, Garmin Connect, ..
Je zou in theorie een (moderne) edge kunnen gebruiken om een work in te laden en je trainer aan te sturen, maar dat gaat al niet in jou geval, dus vandaag mijn vraag, wat wil je met je edge 810 doen?
Probleem met mensen die weinig tijd hebben is vaak ook dat 3 uur per week vaak iets betekent als de ene week 9 uur en dan twee weken niets waardoor er weinig opbouw meer is.Phydomir schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:08:
[...]
Met een gestructureerd plan kan je met 3-4 uurtjes echt al een heel eind komen. Als je daar af en toe een lang, rustig rondje bij in kan plannen dan kun je tot een hele respectabele ftp komen.
Overigens ben ik van mening dat voor de krabbers die minder dan pak hem beet 8-10 uur per week fietsen prima zelf hun schema kunnen maken. Het belangrijkste is uiteindelijk dat je voldoende varieert zodat je alle systemen prikkelt en de verhouding inspanning-rust goed bewaakt. Vooral in dat laatste zit naar mijn idee het voordeel van een persoonlijk opgesteld plan omdat een standaard plan geen rekening kan houden met je leven buiten de fiets en de belasting die daarmee mee komt.
Ik zou graag mijn data van de Tacx op m'n Garmin zien. Weet nog niet of het nuttig of nodig is.Prulleman schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:02:
[...]
wat is precies je doel? de meeste "apps" (zwift, trainerroad, .. ) zullen via een compatible device (telefoon, ipad, laptop, desktop, appletv, ..) gewoon je activiteit aansturen + opnemen en indien ingesteld ook syncen met Strava, Garmin Connect, ..
Je zou in theorie een (moderne) edge kunnen gebruiken om een work in te laden en je trainer aan te sturen, maar dat gaat al niet in jou geval, dus vandaag mijn vraag, wat wil je met je edge 810 doen?
Als het niet kan: prima, da's ook een antwoord.
Maar hoe stuur je de Taxc aan dan? laptop met Zwift? dan heb je de data toch gewoon in beeld bij ZwfitPelle schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:10:
[...]
Ik zou graag mijn data van de Tacx op m'n Garmin zien. Weet nog niet of het nuttig of nodig is.
(en als je die synced met garmin connect, dan heb je de data ook op je garmin profiel (voor eventueel training status etc))
Als je de taxc verder niet aanstuurt met een app, maar gewoon gaat zitten en gaat trappen, dan kan ik erin komen, anders is het simpelweg dubbele info
(volgens mij kan het ook niet)
daar komt een trainer dus erg goed van pas, sinds ik die heb, is het veel makkelijker om structuur aan te brengen en gewoon minstens 2x in de week een echte workout te doen (in de avond bv) + nog 1-2 keer in de week een aansluitende of lekker grijs waar je zin in hebt ritje buiten.Gebanned schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:03:
[...]
Probleem met mensen die weinig tijd hebben is vaak ook dat 3 uur per week vaak iets betekent als de ene week 9 uur en dan twee weken niets waardoor er weinig opbouw meer is.
een automatisch gevulde kalender zoals bij TR, helpt in mijn geval erg qua motivatie om ook echte workouts te doen ipv grijs te brommeren. + Met adaptive training heb je ook eigenlijk altijd wel de juiste intensiteit te pakken.Overigens ben ik van mening dat voor de krabbers die minder dan pak hem beet 8-10 uur per week fietsen prima zelf hun schema kunnen maken. Het belangrijkste is uiteindelijk dat je voldoende varieert zodat je alle systemen prikkelt en de verhouding inspanning-rust goed bewaakt. Vooral in dat laatste zit naar mijn idee het voordeel van een persoonlijk opgesteld plan omdat een standaard plan geen rekening kan houden met je leven buiten de fiets en de belasting die daarmee mee komt.
@Pelle Heb geen ervaring met de 810 maar als ik de handleiding bekijk staat er nergens een melding over een indoortrainer terwijl bij nieuwere modellen die wel genoemd worden, neem aan dat het dus niet gaat werken.
Sowieso zou ik niet adviseren om de trainer tegelijk met de laptop en de edge te verbinden want dat gaat bij mij (ook een Flux) fout. Krijg je wel data te zien maar weerstand stuurt hij dan niet meer (goed) aan.
Sowieso zou ik niet adviseren om de trainer tegelijk met de laptop en de edge te verbinden want dat gaat bij mij (ook een Flux) fout. Krijg je wel data te zien maar weerstand stuurt hij dan niet meer (goed) aan.
Dat met die indoortrainer heb ik ook gemerkt. Vaak is het ook eenvoudiger om pak hem beet even 1-1.5 uur te vinden voor een indoorritje+douche; dan de 2.5 uur die je voor een buitenritje nodig hebt.Prulleman schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:20:
[...]
daar komt een trainer dus erg goed van pas, sinds ik die heb, is het veel makkelijker om structuur aan te brengen en gewoon minstens 2x in de week een echte workout te doen (in de avond bv) + nog 1-2 keer in de week een aansluitende of lekker grijs waar je zin in hebt ritje buiten.
Ik merk zelf dat ik vaak moeite heb om een vast schema te blijven volgen. Vaak komt er dan altijd weer iets tussen als je een intensieve training in de agenda hebt staan: paar nachten weinig slaap door kleine, druk op werk, etc. waardoor het goed uitvoeren van een intensieve training in het gedrang komt. Voor mij is het daarom gewoon trainen als ik trainen kan. Voor mijzelf houd ik bij wat de verhouding in de laatste weken is geweest tussen Z4/Z5/Z6-trainingen en wat het meeste aandacht behoeft en kies daarmee wat het dag-menu wordt.een automatisch gevulde kalender zoals bij TR, helpt in mijn geval erg qua motivatie om ook echte workouts te doen ipv grijs te brommeren. + Met adaptive training heb je ook eigenlijk altijd wel de juiste intensiteit te pakken.
(Voor de overige zones geldt: Z1 is niet zinvol met mijn volume, Z2 kom ik wel aan met de buitenritjes, het in- en uitrijden bij intensieve trainingen of doe ik als ik als ik mentaal te moe ben om mij op te laden voor een paar blokjes intensief werk. Z3 doe ik wel als ik me gewoon een keer wil uitleven en Z7 pak ik doorgaans mee door wat sprintjes te doen tijdens de Z2 ritjes.)
Volgens de Beter Worden podcast (met de dude van Join.cc) heeft het ook met een paar uur per week zeker zin om goed de trainingen te volgen. Je hebt het over 7 zones, dan is je rustige training Z1/Z2 (vetverbranding). En de intensieve blokken zijn echt intensief (boven je omslagpunt/FTP). Z3/Z4 is juist net niets, behalve dat je misschien gewoon lekker fietst natuurlijk. Dat is ook wat waard maar geen zone om echt beter te worden. Volgens de inzichten van de dude van Join.cc dan, andere trainers kunnen er natuurlijk andere principes op nahouden.Gebanned schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:54:
[...]
Dat met die indoortrainer heb ik ook gemerkt. Vaak is het ook eenvoudiger om pak hem beet even 1-1.5 uur te vinden voor een indoorritje+douche; dan de 2.5 uur die je voor een buitenritje nodig hebt.
[...]
Ik merk zelf dat ik vaak moeite heb om een vast schema te blijven volgen. Vaak komt er dan altijd weer iets tussen als je een intensieve training in de agenda hebt staan: paar nachten weinig slaap door kleine, druk op werk, etc. waardoor het goed uitvoeren van een intensieve training in het gedrang komt. Voor mij is het daarom gewoon trainen als ik trainen kan. Voor mijzelf houd ik bij wat de verhouding in de laatste weken is geweest tussen Z4/Z5/Z6-trainingen en wat het meeste aandacht behoeft en kies daarmee wat het dag-menu wordt.
(Voor de overige zones geldt: Z1 is niet zinvol met mijn volume, Z2 kom ik wel aan met de buitenritjes, het in- en uitrijden bij intensieve trainingen of doe ik als ik als ik mentaal te moe ben om mij op te laden voor een paar blokjes intensief werk. Z3 doe ik wel als ik me gewoon een keer wil uitleven en Z7 pak ik doorgaans mee door wat sprintjes te doen tijdens de Z2 ritjes.)
Exact expert nodig?
Als afvallen je doel is, dan is grijs trainen natuurlijk helemaal niet slechtk1978 schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:21:
Vind wel mooi en interessant om te lezen hoe mensen trainen en verschillende trainings aanpak 👍
Ik zelf ben gewoon lekker aan het trappen zonder plan. Wissel zwift met Fulgaz af. Conditie echt heel stuk verbeterd en al 6 kg kwijt. En belangrijkste heb er heel veel lol in. Fiets zo 6 uur per week. Maar binnenkort misschien met een plan trainen.
Maar zelfs dan nog. Als afvallen je doel is, dan kun je wel ieder ritje in grijs gaan trainen, maar je kunt ook gewoon actief bezig zijn met beter worden waardoor je tijdens je trainingen meer kcal verbrand
Hoger FTP = hoger wattage = meer verbranden. En sterker worden en afvallen kunnen echt prima hand in hand gaan.
Hoger FTP = hoger wattage = meer verbranden. En sterker worden en afvallen kunnen echt prima hand in hand gaan.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Grijs trainen is wel dé manier om je gemiddeld wattage zo hoog mogelijk te houden, dús meer vet te verbranden.Michaelg schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:09:
Maar zelfs dan nog. Als afvallen je doel is, dan kun je wel ieder ritje in grijs gaan trainen, maar je kunt ook gewoon actief bezig zijn met beter worden waardoor je tijdens je trainingen meer kcal verbrand![]()
Voor mensen die alleen korte termijn denken wel ja
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Als beginner, zeker met je eens.
Als je al redelijk aan de max van je capaciteit/max haalbare FTP (bij een gegeven hoeveelheid tijd/week) zit... tja.
M.a.w., in mijn optiek is er geen pasklaar antwoord op het vraagstuk.
Als je al redelijk aan de max van je capaciteit/max haalbare FTP (bij een gegeven hoeveelheid tijd/week) zit... tja.
M.a.w., in mijn optiek is er geen pasklaar antwoord op het vraagstuk.
[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 27-09-2021 13:32 ]
Juist met weinig tijd heeft het zin om gestructureerde trainingen te volgen. Als je gericht een 5x5 minuten VO2max, of een 2x20 Threshold doet; heb je met warming-up/cooling down in iets meer dan een uur een behoorlijke workout afgewerkt. Wil je een vergelijkbare prikkel tijdens een ritje met je fietsgroep bereiken dan gaat je dat aanzienlijk meer tijd kosten.Crazy D schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:18:
[...]
Volgens de Beter Worden podcast (met de dude van Join.cc) heeft het ook met een paar uur per week zeker zin om goed de trainingen te volgen.
Dat is dus alleen in een gepolariseerd trainingsschema. Ga je voor een Sweetspot model dan is de verdeling tussen zones al heel anders.Je hebt het over 7 zones, dan is je rustige training Z1/Z2 (vetverbranding). En de intensieve blokken zijn echt intensief (boven je omslagpunt/FTP).
[/quote]Z3/Z4 is juist net niets, behalve dat je misschien gewoon lekker fietst natuurlijk. Dat is ook wat waard maar geen zone om echt beter te worden. Volgens de inzichten van de dude van Join.cc dan, andere trainers kunnen er natuurlijk andere principes op nahouden.
En alle Sweetspot-fetisjisten denken er weer anders over.
Probleem van gepolariseerd trainen in combinatie met weinig tijd is dat je met vier uur in de week een schema krijgt van drie uur Z2-training en een uur per week intensieve blokjes mag doen in Z5/Z6/Z7. Zeker als je weinig tijd hebt ga je dan al snel je lichaam veel minder belasten dan dat eigenlijk je aankan.
Het basis idee van een gepolariseerd schema is dat je door veel werk op lage intensiteit te doen een enorm trainingsvolume aankan. De rationale daarachter is dat een uur Z2 nagenoeg evenveel bijdraagt aan de ontwikkeling van je mitochondriën als een uurtje Z3; maar veel minder stress op je lichaam achterlaat.(Iedere dag 4-5 uur Z2 kan je prima volhouden; iedere dag 4-5 uur Z3 en je bent na een tijdje rijp voor de sloop.)
Naast die basis kan je met relatief weinig tijd in de hoge zones je anaerobe systeem trainen. Dit omdat de effectiviteit waarmee je lichaam op anaerobe prikkels reageert vooral bepaald wordt door de intensiteit van de belasting en minder door de duur.
Ik ben van plan een Kickr Core aan te schaffen.
Momenteel fiets ik op een gravelbike met een 11-speed 11/32 cassette. Maakt het nog uit of ik op de Kickr dezelfde cassette plaats of kan ik daar ook bijv. een 11/28 cassette opleggen (zolang het maar 11-speed is)?
Momenteel fiets ik op een gravelbike met een 11-speed 11/32 cassette. Maakt het nog uit of ik op de Kickr dezelfde cassette plaats of kan ik daar ook bijv. een 11/28 cassette opleggen (zolang het maar 11-speed is)?
@Gebanned inderdaad, duidelijk uitgelegd zo
Kon een stuk meegaan in het join verhaal, maar "polarized, zelfs bij een paar uur per week.." daar haakte ik echt af.
Als je echt het maximale eruit wilt halen, dan geloof ik best dat je met polarized verder komt, maar waar ligt het omslag punt qua tijd investering.. (ik gok bij een uur of 8 voor de gemiddelde fietser, met een bandbreedte, voor de 1 6, voor een ander 10.., ligt eraan hoeveel intensiteit je aankan (of hoe goed je kan herstellen
).
Het grootste voordeel van polarized is dat je lichaam ook echt gewend raakt aan lange ritten en efficienter rijden (wat je wellicht mist bij sweet spot trainingen). Maar dat bereik je dus ook niet met 2 x een uurtje Z1 per week.
Kon een stuk meegaan in het join verhaal, maar "polarized, zelfs bij een paar uur per week.." daar haakte ik echt af.
Als je echt het maximale eruit wilt halen, dan geloof ik best dat je met polarized verder komt, maar waar ligt het omslag punt qua tijd investering.. (ik gok bij een uur of 8 voor de gemiddelde fietser, met een bandbreedte, voor de 1 6, voor een ander 10.., ligt eraan hoeveel intensiteit je aankan (of hoe goed je kan herstellen
Het grootste voordeel van polarized is dat je lichaam ook echt gewend raakt aan lange ritten en efficienter rijden (wat je wellicht mist bij sweet spot trainingen). Maar dat bereik je dus ook niet met 2 x een uurtje Z1 per week.
geen probleem, kan zijn dat het iets minder strak schakelt omdat je eigenlijk de B tension zou moeten bijstellen voor een ander formaat cassette, maar ik wissel zelf tussen een 34 en 28 en merk weinig verschil.Bartmanz schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:18:
Ik ben van plan een Kickr Core aan te schaffen.
In jou geval is de ketting lang genoeg voor de 32, dus een 28 kan gewoon zonder enig probleem
Thanks voor je inzicht.Prulleman schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:57:
[...]
geen probleem, kan zijn dat het iets minder strak schakelt omdat je eigenlijk de B tension zou moeten bijstellen voor een ander formaat cassette, maar ik wissel zelf tussen een 34 en 28 en merk weinig verschil.
In jou geval is de ketting lang genoeg voor de 32, dus een 28 kan gewoon zonder enig probleem
Ben toch voor dezelfde cassette gegaan als er al op m'n fiets zit, dus de 11-32.
Keuze gebaseerd op de wens om volgend jaar een nieuwe racer aan te schaffen (wat waarschijnlijk een 12 speed wordt en die dan op de Kickr komt te liggen), dan kan ik deze cassette ooit op het achterwiel van mn gravelbike leggen als dat nodig is.
dat is inderdaad ook prima, uiteindelijk maakt het op de trainer allemaal niet zoveel uit, veel is nog met software te corrigeren/aan te passen. (Gewoon ERG mode of trainer difficulty in zwift aanpassen)Bartmanz schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:30:
[...]
Thanks voor je inzicht.
Ben toch voor dezelfde cassette gegaan als er al op m'n fiets zit, dus de 11-32.
Keuze gebaseerd op de wens om volgend jaar een nieuwe racer aan te schaffen (wat waarschijnlijk een 12 speed wordt en die dan op de Kickr komt te liggen), dan kan ik deze cassette ooit op het achterwiel van mn gravelbike leggen als dat nodig is.
Niet iedereen werkt naar koersen of hele lange ritten toe hè. Als je gewoon gewicht kwijt wil raken en bezig wil zijn is dat prima. En als je dat goed aanpakt icm goed eten kan dat rap gaan.Michaelg schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:29:
Voor mensen die alleen korte termijn denken wel ja
En heftige intervallen zijn ook pas goed te doen als je een conditionele basis hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 27-09-2021 23:14 ]
Mijn statement is dat als iemand gewicht wilt verliezen en daarvoor het fietsen gebruikt om meer kcal te verbranden. Dat ze dan beter af zijn als ze ook naar hun prestatie aspect kunnen gaan kijken zodat ze over de lange termijn meer gaan verbranden dan dat ze nu doen.
Een Z2 rit van iemand met een ftp van 200 watt verbrand nou eenmaal minder kcal dan iemand met een ftp van 250. Overigens alleen in de context als iemand aan het trainen is he .Niet voor de mensen die gewoon een rondje fietsen en daarmee willen bewegen.
"Heftige intervallen zijn pas te doen als je een conditionele basis hebt?"
Je hoeft echt niet te gaan trainen om te kunnen trainen hoor. Je moet gewoon beginnen.
Een heftige vo2max workout zal voor iedereen zwaar werken zijn. Of het nu je eerste rit is, of je Mathieu van der Poel heet. Het is allemaal relatief.
Een Z2 rit van iemand met een ftp van 200 watt verbrand nou eenmaal minder kcal dan iemand met een ftp van 250. Overigens alleen in de context als iemand aan het trainen is he .Niet voor de mensen die gewoon een rondje fietsen en daarmee willen bewegen.
"Heftige intervallen zijn pas te doen als je een conditionele basis hebt?"
Je hoeft echt niet te gaan trainen om te kunnen trainen hoor. Je moet gewoon beginnen.
Een heftige vo2max workout zal voor iedereen zwaar werken zijn. Of het nu je eerste rit is, of je Mathieu van der Poel heet. Het is allemaal relatief.
Vandaag de nieuwe The Sufferfest app etc. Ben benieuwd, ze zijn het namelijk nogal wat aan het ophemelen...
Tja, na zo'n lange lead-in en zoveel hype zullen ze wel moeten om gebruikers mee te krijgen. Dit is ook weer 1 van de grotere nieuwe dingen na de overname door Wahoo (na de wat kleinere wijzigingen eerder).pier87 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:05:
Vandaag de nieuwe The Sufferfest app etc. Ben benieuwd, ze zijn het namelijk nogal wat aan het ophemelen...
OVerigens wel super slecht dat als je zelf 2 jaar doet over een nieuwe app en de beoogde specs daarvan pas een paar weken geleden officieel aankondigt (en op community iets eerder) dat je dan je oude app (en gebruikers op oudere devices) binnen 6 weken erna laat vallen als een baksteen.
Ik verwacht een tegenvaller, maar het gaat om de content.pier87 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:05:
Hello fellow humans
Over de hele discussie tussen grijs/wit/geel/paars met stipjes trainen:
Het is niet voor niks dat de eerste aflevering van Beter Worden ging over consistentie. Het belangrijkste is om te blijven fietsen. Dus volgens mij zijn de meeste mensen geholpen met een trainingschema wat zo leuk mogelijk is.
Vind je grijs trainen leuker en fiets je daardoor 6u/wk? Dan heeft overstappen naar polarized trainen waardoor je 4u/wk gaat fietsen want 'je moet weer intervallen' geen zin.
Vind je het leuker om op de MTB te stappen ipv een zwift training te gaan doen? Lekker bezig! (hoewel dat in dit topic natuurlijk niet mag...
)
Het is niet voor niks dat de eerste aflevering van Beter Worden ging over consistentie. Het belangrijkste is om te blijven fietsen. Dus volgens mij zijn de meeste mensen geholpen met een trainingschema wat zo leuk mogelijk is.
Vind je grijs trainen leuker en fiets je daardoor 6u/wk? Dan heeft overstappen naar polarized trainen waardoor je 4u/wk gaat fietsen want 'je moet weer intervallen' geen zin.
Vind je het leuker om op de MTB te stappen ipv een zwift training te gaan doen? Lekker bezig! (hoewel dat in dit topic natuurlijk niet mag...
https://thesufferfest.com gaat nu door naar https://eu.wahoofitness.com/systm
Is dat de naam van de vernieuwde sufferfest? De 'quirkiness' maakt plaats voor zwart blauwe serieusheid?
Ja als ik inlog met mijn wahoo login op
https://systm.wahoofitness.com krijg ik een melding:
(url: https://systm.wahoofitness.com/onboarding/welcome)
/f/image/EVFAAQZhKJ8YCTenKKSUeUym.png?f=fotoalbum_large)
Is dat de naam van de vernieuwde sufferfest? De 'quirkiness' maakt plaats voor zwart blauwe serieusheid?
Ja als ik inlog met mijn wahoo login op
https://systm.wahoofitness.com krijg ik een melding:
(url: https://systm.wahoofitness.com/onboarding/welcome)
Dus Systm is de nieuwe naam voor The Sufferfest."Welcome to SYSTM Jochem,
The Sufferfest has a new home in SYSTM. You'll find all of the workouts you know and love, plus tons of exciting new content and features. If you have a goal, SYSTM will help you get there."
/f/image/EVFAAQZhKJ8YCTenKKSUeUym.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/myKeOOMfGXvLGTX0UmtjXIuV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 93% gewijzigd door Jochem op 28-09-2021 13:10 ]
Ja ik zit er nu ook even in te kijken, betekent ook dat je nu eerst 14 dagen mag proberen en daarna je creditcard gegevens weer moet invoeren...?
Verder is er niet veel anders volgens mij, behalve de naam en wat een nieuw uiterlijk. Vraag me af of de Sufferfest fans hier blij mee zijn, ik zie mezelf als een gebruiker. Maar kreeg altijd het idee dat er een hele schare gebruikers zich een soort van aanbidder/ fan voelden van The Suff...
Oke de App komt vanmiddag rond 15 uur pas uit begreep ik, maar lijkt nu vooral ouwe wijn in nieuwe flessen
Verder is er niet veel anders volgens mij, behalve de naam en wat een nieuw uiterlijk. Vraag me af of de Sufferfest fans hier blij mee zijn, ik zie mezelf als een gebruiker. Maar kreeg altijd het idee dat er een hele schare gebruikers zich een soort van aanbidder/ fan voelden van The Suff...
Oke de App komt vanmiddag rond 15 uur pas uit begreep ik, maar lijkt nu vooral ouwe wijn in nieuwe flessen
[ Voor 11% gewijzigd door pier87 op 28-09-2021 13:37 ]
Ja die fans dat zijn de burgers van Sufferlandria, die zullen wel weer los gaan. Komt ook omdat bij de verkoop ooit er nogal nadrukkelijk beloofd is dat het niet ten koste zou gaan van wat The Sufferfest zo uniek maakt; het taaltje, de grapjes, etc. Dat gebeurt nu dus wel.
Wel een shitload aan nieuwe content, holy moly.pier87 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:28:
[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2021 14:18 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik ben al een tijdje uit Sufferlandia, maar wat is er exact nieuw?MrAngry schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:07:
Wel een shitload aan nieuwe content, holy moly.
De website zelf ziet er wel heel strak uit, heb vanaf komende maandag 14 dagen trial maar het komt wel gelikt over.
Ik wil m'n indoorseizoen vanaf maandag gaan starten en twijfel nog tussen TR en nu dus Systm. Ik zou opzich wel graag een plan volgen, maar wil op maandag ook m'n clubwedstrijdjes blijven doen op zwift (lees: 45min mezelf het schompus in fietsen zonder structuur) en dan is TR natuurlijk wel mooi als het m'n plan erop aanpast.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ja? Dat vraag ik me nu ook af, heb ik dan nu die trial van 14 dagen? Of loopt mijn Suff abonnement gewoon door? Is het juist een foutje of en heb ik geen trial?
Ben dit jaar pas begonnen met The Suff en werd niet bepaald warm van de oude vormgeving, denk dat het er nu beter uitziet, ook overzichtelijker.
Die Pro-Rides vind ik wel geweldig leuk om te doen, nu staat Strade Bianchi er ook tussen...
Ben dit jaar pas begonnen met The Suff en werd niet bepaald warm van de oude vormgeving, denk dat het er nu beter uitziet, ook overzichtelijker.
Die Pro-Rides vind ik wel geweldig leuk om te doen, nu staat Strade Bianchi er ook tussen...
[ Voor 13% gewijzigd door pier87 op 28-09-2021 14:50 ]
Abbo loopt gewoon door, dus als dat bij jou afwijkt moet je even een ticket inschieten.pier87 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:49:
Ja? Dat vraag ik me nu ook af, heb ik dan nu die trial van 14 dagen? Of loopt mijn Suff abonnement gewoon door? Is het juist een foutje of en heb ik geen trial?
Ik denk dat ik wel gewoon voor Trainerroad ga, waarom zouden mensen daarvan afwijken?
Info Sufferfest forum:
Well, can you believe it - finally. Today, we’ve launched an app we intend to make the greatest training platform available anywhere for endurance athletes.
I’m thrilled to tell you about SYSTM. Absolutely over-the-lactic-acid-sea about it. And I know you’re going to love it. But I also know that the first thing you, Sufferlandrians, will notice is that this is not called The Sufferfest. Let’s talk about how that came to be and where we’re going.
For a long time, it’s been obvious to my team and I — even before Wahoo acquired us — that we needed to change our name. The Sufferfest was perfect 12 years ago when we first launched and needed something controversial and edgy to get attention. At a time when all of our workouts were about smashing yourself into a wall, it literally was a Sufferfest.
But over the years, our name and what we’re really about have grown further and further apart. Our training approach has evolved to well-rounded sports science, with a balance of hard work and rest. Our personality has grown from talking-you-down to talking-you-up (well, mostly - we still throw a fair amount of taunts your way. Grunter wouldn’t have it any other way). Our offering has grown from just Sufferfest-style workouts to include yoga, strength, NoVids, cycling films, mental work, GCN and more. As a brand, The Sufferfest just didn’t represent everything we offered or how we delivered it.
Perhaps most importantly, while we’ve always been welcoming, supportive and tongue-in-cheek, most people on the outside thought we we’re scary and intimidating and a bit mean. Our name even kept the media from taking a fresh look at us - we would always be the app that made workouts to destroy you, even if that wasn’t true anymore. And that’s held us back significantly, keeping people from even trying us.
After Wahoo acquired us, we were able to dream bigger about what we could do for you. We saw an app which was the most comprehensive in the world — the widest range of content and workout experiences, the best sports science, useful education and powerful tools to guide you successfully toward your goals. We saw the center of the Wahoo ecosystem, connecting equipment and devices in a way that made training simpler, yet far more powerful. This vision was far bigger than The Sufferfest. We needed an identity which could hold all of the other ideas we wanted to bring to life.
SYSTM. This change represents nearly two years of work, not just on the brand itself, but on what we can offer endurance athletes around the world. It’s about science. About completeness. About never wondering what you should be doing today. An ecosystem of hardware and software working together for you. It’s people like you, united in personal growth. It’s also missing a vowel, which helps it fit in at Wahoo, naturally.
Trust me, this was a decision that my team and I took very, very carefully. I bleed red, white and black. It means so much to me and the people who have joined this team over the years. For those of you who are long-time Sufferlandrians, and even recent converts, I know it means a lot to you. But I also know this is the way forward. I’m excited about it. I’m confident that you’ll love SYSTM. Some of you will love it right away, and some of you might take a bit longer, but I know we’ll get you there. Now let me tell you why.
Firstly, The Sufferfest is not going away. Rather, it will remain its own brand within our content library — lining up alongside many other exciting content categories. In this way, The Sufferfest videos can keep their quirky, tough, fun nature without being diluted by trying to be something they’re not. You’ll still find all the hammers, laser goats, Grunter jokes and lava fields you can handle. Maybe more. There will be additional Sufferfest videos in the future (check out Tapers, which we also launch today!), the Knight of Sufferlandria challenge will reign supreme and the Tour of Sufferlandria will celebrate its 10th anniversary next year.
But now there is so much more than The Sufferfest. Now, we have a workout for you no matter your objective or mood. With launch, we’re bringing you more than 50 new sessions - covering everything from recovery rides to tough interval sessions - including…
New: On Location: There are a lot of apps out there that allow you to ride various roads around the world. Wahoo Ambassador Mike Cotty and I felt we could do better – giving you the experience of not just riding a particular road, but of visiting the region for the weekend. With tough, but not Sufferfest-level, structured workouts and stunning scenery and culture, I’m pretty sure these will quickly become some of your favourite rides in SYSTM. You’ll find eight sessions waiting for you and there are more to come, including a series with our first female ride host.
New: ProRides: Right before the last Tour of Sufferlandria, we released Norway. This session took the on-bike camera footage, course profile and power file from a rider in a professional race, converted it to a workout, scaled it to your ability and added ‘motivation’ from your Directeur Sportif for the most immersive, realistic racing experience anywhere. Norway was an early proof-of-concept for this category, and you’ll find another five of these absolute belters for those days you want to simulate a tough group ride or race.
New: A Week With: Wouldn’t you just love to spend a week hanging-out and training with a cycling celebrity? A Week With makes that a reality. Just apply the relevant training plan and you’ll follow a series of workouts over the course of the week that take you into the lives of some iconic figures in our sport. Take your pick from Ian Boswell, former road professional and currently one of the best gravel racers in the world, or Neal Henderson, one of the best Sports Scientists in the business. Coming up in the months ahead - a week with a guy who really likes cookies and another with one of the best female mountain bikers in North America.
New: The Knowledge: Our new Podcast takes one single topic and dives in deep, giving you the insight and ideas to make better decisions about your training. Each episode is around 15 minutes long and features the experts from our world-class Sports Science team. You’re going to love these. They’re available on your favourite podcast platform at the moment and will be available in the app soon.
New: Strength Training: Our Sports Science team has completely re-imagined our strength training, bringing you a far wider range of more focused routines tailored to the unique demands of different disciplines in cycling, running and multi-sport.
New: Swimming and Running: Although you can’t yet complete these in the app, we’ve included a huge array of workouts that can be added to your calendar or training plan. In this way, you can write down the workout and follow it when you need to. We fully plan to start pushing these workouts to your watch or bike computer in the near future so you can put the pen and paper away and just get on with it.
Inspiration: Twenty-two fantastic new movies for those recovery and light tempo days.
NoVids: More than 40 new NoVids.
Functionally, what you find in SYSTM adds to what you’re used to in The Sufferfest. It’s different, so it will take some getting used to, but there are some stand out items to look at:
Android: Finally.
Design: A clean, fresh, beautiful new design that makes it easy to get around the app.
Homepage: At-a-glance look at your training plus links to useful items, including our new podcast.
Calendar: Among other things, you can now reschedule upcoming workouts, manually mark sessions as done and add training plans. And while you can add workouts to your schedule from the library, you’ll soon be able to do that directly from the calendar.
Library: All our workouts, organized by sport with quick links to channels. Search and filters have been improved and you can even add a workout to your calendar.
Plans: A new training plan wizard helps you build the perfect plan for your needs, all tailored to your 4DP, rider type, strength and weakness.
Progress: At the moment, all you’ll find here are badges. In the weeks ahead, you’ll start seeing your workout history as well as some basic analytics as the start of our new tracking & analytics. Much, much, much more to come here (including a far better badge experience).
Settings: Manage your profile, subscription and connections to 3rd party apps like Strava.
This is only the beginning. In the days, weeks and months ahead, you’ll see updates that further refine the design, add new features and improve functionality. In particular, by the end of the year, you’ll see all of your outside activities on your SYSTM calendar. Once those items and a few more key pieces on our roadmap are in for this year…well, we’ve only really just got started. The codebase we’ve created will eventually allow us to deploy new features faster and more confidently.
SYSTM has put us on an entirely new path to become the only training app you need - more content, sports science, insights, connections and ways to train than you thought possible. A platform that can be more welcoming to those who might have been afraid before.
Whether you’ve just joined us or you’ve been with The Sufferfest since the beginning, We hope you like what you see so far. We hope it engages, motivates and excites you. There is an awful lot planned. And I hope you’ll come along with us for this journey.
[ Voor 99% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2021 15:21 ]
But now there is so much more than The Sufferfest. Now, we have a workout for you no matter your objective or mood. With launch, we’re bringing you more than 50 new sessions - covering everything from recovery rides to tough interval sessions - including…Stufferdt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:47:
[...]
Ik ben al een tijdje uit Sufferlandia, maar wat is er exact nieuw?
New: On Location: There are a lot of apps out there that allow you to ride various roads around the world. Wahoo Ambassador Mike Cotty and I felt we could do better – giving you the experience of not just riding a particular road, but of visiting the region for the weekend. With tough, but not Sufferfest-level, structured workouts and stunning scenery and culture, I’m pretty sure these will quickly become some of your favourite rides in SYSTM. You’ll find eight sessions waiting for you and there are more to come, including a series with our first female ride host.
New: ProRides: Right before the last Tour of Sufferlandria, we released Norway. This session took the on-bike camera footage, course profile and power file from a rider in a professional race, converted it to a workout, scaled it to your ability and added ‘motivation’ from your Directeur Sportif for the most immersive, realistic racing experience anywhere. Norway was an early proof-of-concept for this category, and you’ll find another five of these absolute belters for those days you want to simulate a tough group ride or race.
New: A Week With: Wouldn’t you just love to spend a week hanging-out and training with a cycling celebrity? A Week With makes that a reality. Just apply the relevant training plan and you’ll follow a series of workouts over the course of the week that take you into the lives of some iconic figures in our sport. Take your pick from Ian Boswell, former road professional and currently one of the best gravel racers in the world, or Neal Henderson, one of the best Sports Scientists in the business. Coming up in the months ahead - a week with a guy who really likes cookies and another with one of the best female mountain bikers in North America.
New: The Knowledge: Our new Podcast takes one single topic and dives in deep, giving you the insight and ideas to make better decisions about your training. Each episode is around 15 minutes long and features the experts from our world-class Sports Science team. You’re going to love these. They’re available on your favourite podcast platform at the moment and will be available in the app soon.
New: Strength Training: Our Sports Science team has completely re-imagined our strength training, bringing you a far wider range of more focused routines tailored to the unique demands of different disciplines in cycling, running and multi-sport.
New: Swimming and Running: Although you can’t yet complete these in the app, we’ve included a huge array of workouts that can be added to your calendar or training plan. In this way, you can write down the workout and follow it when you need to. We fully plan to start pushing these workouts to your watch or bike computer in the near future so you can put the pen and paper away and just get on with it.
Inspiration: Twenty-two fantastic new movies for those recovery and light tempo days.
NoVids: More than 40 new NoVids.
Leuk topic! Ik ben inmiddels een weekje bezig met Tacx Training App en ga nu Zwift doen. Inmiddels dus het materiaal redelijk op orde. Wat ik me afvroeg is of je ergens ook tweedehandse gestripte fietsen kan kopen die je als dedicated indoor fiets kan gebruiken. Het lijkt me dat hier wel een markt voor is maar ben het nog nergens tegengekomen. Kennen jullie zoiets? Of gebruiken er maar heel weinig mensen een dedicated fiets voor indoor?
Volgens mij zijn er genoeg mensen die een dedicated fiets hebben voor hun Zwift werk; al gebruik ik op de Kickr gewoon de fiets die op dat moment geen dienst heeft; in de winter dus de zomerfiets en vice versa.
Speciaal een fietsbouwen voor de trainer lijkt mij een hoop moeite voor een relatief kleine besparing: Frame, zadel en stuur heb je toch nodig; net zoals de drivetrain. Enige wat je zonder problemen weg kan laten zijn de remmen en je zadeltasje. Eventueel kan je een voorwiel vervangen door een losse steun of een Kickr Climb (al is die een stuk duurder dan een goedkoop wielsetje) maar dan heb je de opties tot weglaten alweer gehad.
Speciaal een fietsbouwen voor de trainer lijkt mij een hoop moeite voor een relatief kleine besparing: Frame, zadel en stuur heb je toch nodig; net zoals de drivetrain. Enige wat je zonder problemen weg kan laten zijn de remmen en je zadeltasje. Eventueel kan je een voorwiel vervangen door een losse steun of een Kickr Climb (al is die een stuk duurder dan een goedkoop wielsetje) maar dan heb je de opties tot weglaten alweer gehad.
Dat heet volgens mij "marktplaats"Unito schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:29:
Leuk topic! Ik ben inmiddels een weekje bezig met Tacx Training App en ga nu Zwift doen. Inmiddels dus het materiaal redelijk op orde. Wat ik me afvroeg is of je ergens ook tweedehandse gestripte fietsen kan kopen die je als dedicated indoor fiets kan gebruiken. Het lijkt me dat hier wel een markt voor is maar ben het nog nergens tegengekomen. Kennen jullie zoiets? Of gebruiken er maar heel weinig mensen een dedicated fiets voor indoor?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb mijn oude CX op de tacx staan, op marktplaats werd er niet genoeg voor geboden naar mijn smaak.
Hello fellow humans
Ik heb mij gewoon een nieuwe fiets gekocht voor buiten en de oude op de smarttrainer gezet. Dit voorkomt dat ik met tegenzin mijn fiets naar de paincave moet sleuren en dus altijd onmiddellijk op de trainer kan springen!
En die is weg. Ik zat er al een tijd over na te denken, maar geen impulsaankoop voor mijJorco schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:54:
Flux 2 voor 569 met ING punten (1 op voorraad):
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486
Zit deze trainer toevallig op een punt in de lifecycle waardoor hij niet aantrekkelijk is? Want ik twijfel een beetje omdat ik ING rentepunten shop associeer met dump - niet courante spullen. Ik zie dat er vorig jaar een revisie is geweest en dat het apparaat zelf vrij oud is.
En is een zelfgebouwde "wiebelplaat" in de praktijk goed genoeg?
Geen idee hoe deze zit in de lifecycle maar aangezien ie nog op veel plaatsen te koop is en ING ook met sommige populaire producten scherpe prijzen neerzet heb ik mij aan deze impulsaankoop gewaagd. Komende dagen eens verdiepen in hoe en wat.ANdrode schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:24:
[...]
En die is weg. Ik zat er al een tijd over na te denken, maar geen impulsaankoop voor mij
Zit deze trainer toevallig op een punt in de lifecycle waardoor hij niet aantrekkelijk is? Want ik twijfel een beetje omdat ik ING rentepunten shop associeer met dump - niet courante spullen. Ik zie dat er vorig jaar een revisie is geweest en dat het apparaat zelf vrij oud is.
PSN ID = Jorco
Is wel een impulsaankoop, enorm scherp geprijsd en met die €100 voucher gewoon een nobrainer. Die flux 2 is nog steeds hun 2e model (mid range model) en ik heb nog geen geruchten gezien over vervangen. Gewoon goede koop!ANdrode schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:24:
[...]
En die is weg. Ik zat er al een tijd over na te denken, maar geen impulsaankoop voor mij
Is gewoon een goeie trainer. Ik heb hem ook net gekocht. De gozer die hem mij verkocht zei dat hij deze en de neo 2t veel heeft gebruikt en in de praktijk het verschil niet merkte.Jorco schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:34:
[...]
Geen idee hoe deze zit in de lifecycle maar aangezien ie nog op veel plaatsen te koop is en ING ook met sommige populaire producten scherpe prijzen neerzet heb ik mij aan deze impulsaankoop gewaagd. Komende dagen eens verdiepen in hoe en wat.
Bestel voor de voucher de mat en de sweat catcher en je hebt een goeie set (zelfde als wat ik heb)
:strip_exif()/f/image/iAJc49WzTQ6mfaixLRGMiXX3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 28-09-2021 20:12 ]
Hier ook een dedicated fiets voor de Neo 2T.
Een frame van Aliexpress, wel een goede framebakker waar ik al meer ervaring mee heb en daar een tweedehands Campa groep op gezet.
In het verleden al een Neo OG gehad en een Neo bike en nu na 2 jaar terug op een Neo 2T.
Een frame van Aliexpress, wel een goede framebakker waar ik al meer ervaring mee heb en daar een tweedehands Campa groep op gezet.
In het verleden al een Neo OG gehad en een Neo bike en nu na 2 jaar terug op een Neo 2T.
Ik wil in de toekomst ook wel een dedicated fiets voor indoor, kan je die gewoon laten staan en hoef je er niet over na te denken. Chinees frame of een marktplaats iets (Nu met oververhitte markt niet te doen)Simbob schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:20:
Heb je de power van je 2T wel eens vergeleken met een andere PM?
Niet met de 2T. In het verleden een Stages gehad en dat kwam bijna overeen met de Neo 1. Scheelde niet veel.rolandos582 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:26:
[...]
Ik wil in de toekomst ook wel een dedicated fiets voor indoor, kan je die gewoon laten staan en hoef je er niet over na te denken. Chinees frame of een marktplaats iets (Nu met oververhitte markt niet te doen)
Heb je de power van je 2T wel eens vergeleken met een andere PM?
Voor mijn gevoel is dat met de Neo 2T niet anders.m
Ik heb een edge1000 en hier een ‘tacx’ profiel op aangemaakt.Pelle schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:10:
[...]
Ik zou graag mijn data van de Tacx op m'n Garmin zien. Weet nog niet of het nuttig of nodig is.
In het scherm de verschillende data die de tacx uitzendt tijdens gebruik, dus power, cadans, enz, enz. Uiteraard hoef je in dit tacx profiel de gps en glonass niet op aan te hebben staan.
Het is natuurlijk wel nodig de verschillende sensoren te koppelen aan je edge, mijn edge had totaal geen moeite deze alleemal te zien en te koppelen.
Als ik een ritje op mijn tacx rijdt, dan neemt de edge die op net als een gewone rit buiten. (Dat doe ik ook omdat ik GoldenCheetah gebruik voor de aansturing van mijn tacx, maar het niet lukt om de rit vanuit GC naar Strava of Garminconnect te krijgen en wel mijn statistieken in orde wil houden).
Verder kun je zelf een training maken op garminconnect, of een importeren van bijv trainingpeaks, en daarmee de edge dan ook de tacx aansturen.
Dat moet je natuurlijk niet doen als je een programma als zwift of sufferfest de tacx laat aansturen. (Dan heb je twee kapiteins op een tacx). In dat geval registreer je een rit in je taxcprofiel op de edge, wederom, net zoals buiten
[ Voor 10% gewijzigd door tante Truus op 28-09-2021 21:06 ]
Helder, thankx voor jullie reacties. Oude fiets of marktplaats fiets kan natuurlijk prima. Een business case waarbij je uit donormaterialen wat samenstelt zal wel niet positief te krijgen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Unito op 28-09-2021 21:05 ]
Ik heb er ook zelf 1 gemaakt, Eerst voor de Vortex, en nu staat de wahoo Kickr erop.ANdrode schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:24:
[...]
Vind het een stuk prettiger dat er wat beweging in de fiets zit. Met normaal trappen gaat je fiets ook licht heen en weer en voorkomt dat uber statisch op de fiets zit.
Heb hem simpel gemaakt van een plaat betonplex, PVC buis van 40mm eronder vastgemaakt en 2 opblaasbare ballen van de decathlon eronder https://www.decathlon.nl/...oWeQwVRZWHXRoCG_YQAvD_BwE
Voor 15 euro klaar, maar voor veel meer plezier ervan
Ben gisteren even op onderzoek uit gegaan, maar denk dat SYSTM een positieve verandering is.
Ik had persoonlijk weinig met dat Sufferlandrian en dat gehype op forums van The Sufferfest. Ik gebruikte The Suff met name voor trainen, de 4DP test en de afleiding wat ik juist bij TrainerRoad mis.
Het zoeken van trainingen in The Sufferfest vond ik altijd omslachtig, dit is momenteel een stuk beter geworden.
Daarnaast hebben ze nog een aantal Pro-Rides toegevoegd waaronder Strade Bianchi, dit is wel echt vet om te doen.
Er zijn enorm veel trainingen momenteel, het enige wat ik mis is misschien de wedstrijdjes die ze bij Zwift wel hebben. Iets soortgelijks zou wel geniaal zijn.
Voor wie nog twijfelt, https://www.youtube.com/watch?v=kuaV7kyCII8
Ik had persoonlijk weinig met dat Sufferlandrian en dat gehype op forums van The Sufferfest. Ik gebruikte The Suff met name voor trainen, de 4DP test en de afleiding wat ik juist bij TrainerRoad mis.
Het zoeken van trainingen in The Sufferfest vond ik altijd omslachtig, dit is momenteel een stuk beter geworden.
Daarnaast hebben ze nog een aantal Pro-Rides toegevoegd waaronder Strade Bianchi, dit is wel echt vet om te doen.
Er zijn enorm veel trainingen momenteel, het enige wat ik mis is misschien de wedstrijdjes die ze bij Zwift wel hebben. Iets soortgelijks zou wel geniaal zijn.
Voor wie nog twijfelt, https://www.youtube.com/watch?v=kuaV7kyCII8
[ Voor 5% gewijzigd door pier87 op 29-09-2021 11:02 ]
Dit was ook de insteek van het verhaal, de Alpe du Zwift unlocken. Ik zit op Trainerroad, maar 1x per maand een "real life" test door de Alpe du Zwift op te knallen lijkt me wel leuk. Dit kan dan ook precies in de gratis 25 km per maand.Gebanned schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:45:
[...]
Die krijg je niet. De eerste 25 kilometers moet je dus vooral bergop rijden
Ik had de credit card in de hand om een maandje Zwift abo te doen, toen ik me bedacht dat ik nog een promo code had. Deze ingevoerd, en gaan met die banaan. Maandagavond 25 rondjes op de Vulcano gedaan, en van level 5 naar level 8 gedaan. Met deze 3 uur durende rit in totaal 6150 XP points vergaard.
Ik dacht echter dat ik voor de Alpe du Zwift minimaal level 12 moest hebben, maar dit blijkt level 6 te zijn. Mission accomplished dus!
Welke routes zijn nog meer aanraders om in een zo korte tijd zoveel mogelijk XP punten te vergaren?
Ben geen kenner; maar het systeem zit redelijk ingewikkeld in elkaar; maar hier wat tips als je wilt optimaliseren: https://zwiftinsider.com/earn-more-xp/
Het is niet zo dat Zwift na die 25 km je rit stopt, je kan die sessie gewoon door blijven fietsen en km's maken, maar nog een keer die maand fietsen wil dan niettjanssen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:38:
[...]
Dit was ook de insteek van het verhaal, de Alpe du Zwift unlocken. Ik zit op Trainerroad, maar 1x per maand een "real life" test door de Alpe du Zwift op te knallen lijkt me wel leuk. Dit kan dan ook precies in de gratis 25 km per maand.
Ik had de credit card in de hand om een maandje Zwift abo te doen, toen ik me bedacht dat ik nog een promo code had. Deze ingevoerd, en gaan met die banaan. Maandagavond 25 rondjes op de Vulcano gedaan, en van level 5 naar level 8 gedaan. Met deze 3 uur durende rit in totaal 6150 XP points vergaard.
Ik dacht echter dat ik voor de Alpe du Zwift minimaal level 12 moest hebben, maar dit blijkt level 6 te zijn. Mission accomplished dus!![]()
Welke routes zijn nog meer aanraders om in een zo korte tijd zoveel mogelijk XP punten te vergaren?
Is aangepast in corona tijd naar lvl6tjanssen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:38:
Ik dacht echter dat ik voor de Alpe du Zwift minimaal level 12 moest hebben, maar dit blijkt level 6 te zijn. Mission accomplished dus!
Vlakke routes. XP is altijd afgeleid van afstand, niet de effort. Ruwweg haal je dubbele XP met route Badges. Als je dat dan ook nog eens doet met events waarbij je ook dubbele XP krijgt (zoals tour of Watopia) dan heb je dus Triple XP.Welke routes zijn nog meer aanraders om in een zo korte tijd zoveel mogelijk XP punten te vergaren?
Met routes kan je dan ook nog kijken naar de routes met een korte lead in.
Echter, vergeet niet dat de opbouw van het aantal XP per level niet lineair is. Hoe hoger je level, hoe meer XP je nodig hebt voor een level-up.
Bij de lagere levels is er dus snel progressie zichtbaar, maar dat wordt veel minder. Tot je zelfs na het rijden van de PRL Full niet eens meer een level-up krijgt
Tot slot, als je toch vlak rijdt, pak een timetrial bike. Geen draft maar elke keer als je een power-up krijgt bij een boogje etc, krijg je er 10XP (of heel soms 250) bij als bonus.
Je kunt inderdaad wel "Not Now" klikken en gewoon door blijven fietsen, maar wel met 2 kanttekeningen: Je krijgt GEEN beloning voor routes (je kunt dus geen route badges halen in trial die langer zijn dan 25km (incl lead-in) en daarnaast: Je krijgt buiten de trial geen drops.scraemus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:06:
[...]
Het is niet zo dat Zwift na die 25 km je rit stopt, je kan die sessie gewoon door blijven fietsen en km's maken, maar nog een keer die maand fietsen wil dan niet
De normale XP/km lopen wél door.Gebanned schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:45:
[...]
Die krijg je niet. De eerste 25 kilometers moet je dus vooral bergop rijden
[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 29-09-2021 11:30 ]
---------------
Hier sinds een week een Neo Bike staan. Gezien ik hem met mijn vrouw deel is dat makkelijker te verstellen dan iedere keer de fiets in de trainer wisselen.Simbob schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:20:
Ben wel benieuwd waarom je van de Neo Bike weer bent terug gegaan naar de Neo 2T?
Ik had een bike van de eerste lichting met problemen met tikken in de crank.-bolio- schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:41:
[...]
Hier sinds een week een Neo Bike staan. Gezien ik hem met mijn vrouw deel is dat makkelijker te verstellen dan iedere keer de fiets in de trainer wisselen.
Ben wel benieuwd waarom je van de Neo Bike weer bent terug gegaan naar de Neo 2T?
En het gedeelte waar de zadelpen in zit was voor mijn bovenbenen te dik. Niet dat ik zelf dik ben, maar mijn bovenbenen schuurden daar tegenaan.
Verder was het een prima bike, maar dat tikken van de crank gaat in je hoofd zitten.
De problemen met de aandrijvingssnaar en de katrollen had ik niet. Daar lees ik nog steeds veel over.
Dank voor je reactie! Ik had inderdaad ook gelezen van problemen met snaar en crank. Ik heb de nieuwste versie met losse gaten in de crank voor de verschillende lengtes ipv inserts. Schijnbaar is daar ook een upgrade aan de band en katrollen gedaan. Hopelijk is het een probleemloze bike, want het is een behoorlijke investering...Simbob schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:54:
[...]
Ik had een bike van de eerste lichting met problemen met tikken in de crank.
En het gedeelte waar de zadelpen in zit was voor mijn bovenbenen te dik. Niet dat ik zelf dik ben, maar mijn bovenbenen schuurden daar tegenaan.
Verder was het een prima bike, maar dat tikken van de crank gaat in je hoofd zitten.
De problemen met de aandrijvingssnaar en de katrollen had ik niet. Daar lees ik nog steeds veel over.
Dit tikken herken ik ook. Hierover contact gehad met de klanten service, en ik mocht de weerstandsunit opsturen. Na ongeveer 2 weken had ik een nieuwe unit thuis. Inderdaad ook de versie met met losse gaten in de crank. Tot op heden gaat het probleemloos.Simbob schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:54:
[...]
Ik had een bike van de eerste lichting met problemen met tikken in de crank.
Ik kan het ook beamen, van dat getik word je helemaal gek. Zeker als je in gedachte neemt wat je voor het ding betaald hebt....
Ik heb sinds kort een Wahoo kickr snap,net mijn fiets erin gezet,fietst veel zwaarder dan buiten,klopt dat of doe ik iets verkeerd?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Hoe stuur je hem aan? Garmin wil met het standaard profiel nog wel eens standaard 1% elevation aanhoudenracoon schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:24:
Ik heb sinds kort een Wahoo kickr snap,net mijn fiets erin gezet,fietst veel zwaarder dan buiten,klopt dat of doe ik iets verkeerd?
Niet sluit hem op stroom aan en verder niet418O2 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:52:
[...]
Hoe stuur je hem aan? Garmin wil met het standaard profiel nog wel eens standaard 1% elevation aanhouden
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
@racoon je moet bij een snap toch het contact punt van de band precies bepalen ( na contact nog 2 turn met de knop). Verder kan je wielmaat in de wahoo app verkeerd staan, dan krijg je volgens mij ook andere weerstand.
Maar slinger de wahoo app eens aan op je mobiel, dan zie je bv ook je power output etc
Maar slinger de wahoo app eens aan op je mobiel, dan zie je bv ook je power output etc
Ik doe meestal mijn trainingen buiten, maar de regen heeft niet geholpen in de afgelopen dagen. Dus ik ben verder gegaan met mijn JOIN trainingsplan via Zwift. Dat gaat wel lekker, helemaal nu je via trainingpeaks makkelijk je workouts kan laden in Zwift.
Alleen er is het grote nadeel dat ik binnen Zwift helemaal doodga met deze trainingen, vooral degene waar je VO2Max blokjes hebt zoals de 6 * 1 min strength en 5 * 1 min all out. Als ik deze buiten doe dan zou bij mij die blokjes op 328 watt en hoger zitten. Zwift maakt er 425 watt van. De endurance blokjes tussen de sprints door zouden 157-183 watt buiten zijn, maar binnen is dat precies in het midden van de zone dus 170 watt.
Een positieve noot is dat ik wat nieuwe records heb gehaald wat betreft maximale hartslag, maar de negatieve kant is dat ik 3 keer gestorven ben en er een grijze training van maak. Tijdens de Beter Worden podcast kwam dit probleem al even kort naar voren. Hoe pakken jullie dit aan?
Ik kan het FTP aanpassen, resulteert dat over de gehele training in de juiste aanpassing voor dit probleem?
Alleen er is het grote nadeel dat ik binnen Zwift helemaal doodga met deze trainingen, vooral degene waar je VO2Max blokjes hebt zoals de 6 * 1 min strength en 5 * 1 min all out. Als ik deze buiten doe dan zou bij mij die blokjes op 328 watt en hoger zitten. Zwift maakt er 425 watt van. De endurance blokjes tussen de sprints door zouden 157-183 watt buiten zijn, maar binnen is dat precies in het midden van de zone dus 170 watt.
Een positieve noot is dat ik wat nieuwe records heb gehaald wat betreft maximale hartslag, maar de negatieve kant is dat ik 3 keer gestorven ben en er een grijze training van maak. Tijdens de Beter Worden podcast kwam dit probleem al even kort naar voren. Hoe pakken jullie dit aan?
Ik kan het FTP aanpassen, resulteert dat over de gehele training in de juiste aanpassing voor dit probleem?
Waar staat je FTP nu op en hoe kom je aan dit getal? Trainingen zijn altijd op percentage van FTP, dus als dit niet goed staat dan ben je een compleet andere training aan het doen dan eigenlijk de bedoeling is.WaSteiL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:24:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Pas geleden rampup test gedaan, daaruit kwam een FTP van 262. Daar zit het probleem niet zo, het is hoe Zwift omgaat met de zones. Als JOIN een VO2Max zone heeft van 328-Max en Zwift in ERG mode maakt daar een strakke 425 Watt van dan zit je wel met een flink verschil. Buiten zou ik boven die 328 watt zitten voor die minuut en dan mijn training netjes voltooien, binnen moet ik een minuut lang 425 watt doen omdat Zwift niets doet in zones, maar in ERG modus over het algemeen het gemiddelde van een zone pakt. Daarom wordt een zone 157-183 in Zwift 170 watt. Een een VO2Max blokje is voor mij 328-524 Watt, alleen is dat nog wel wat anders dan 1 minuut 425 watt (wat het midden van die zone is).Phydomir schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:35:
[...]
Waar staat je FTP nu op en hoe kom je aan dit getal? Trainingen zijn altijd op percentage van FTP, dus als dit niet goed staat dan ben je een compleet andere training aan het doen dan eigenlijk de bedoeling is.
@WaSteiL en daarop als toevoeging, de Ramptest geeft niet voor iedereen een goed FTP om alle zones goed in te trainen.. ik merkte bv dat het een paar procent te hoog was, geen probleem voor Sweet spot blokken, maar threshold en over unders waren killing omdat die eigenlijk boven FTP waren. VO2 (als de blokken niet te lang zijn) ging dan wel weer goed, maar daar zat dan ook het probleem.
de Ramptest doet een poging, maar meet eigenlijk je MAP (max aerobic power) en gaat er voor het gemak van uit dat je FTP op 75% van je MAP zit..
hier wat meer:
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"
uiteindelijk kwam ik met de 20 minuten test erachter dat mijn FTP op 72% MAP zit.
mijn VO2max is dus relatief sterker dan mijn threshold, dat maakt het lastig om met enkel FTP zones te trainen.
Dat was ook vaak de (terechte) kritiek op TrainerRoad, en een + voor sufferfest met 4DP.
Met adaptive training en levels in het nieuwe trainerroad is dit probleem ook weg, Je workouts vallen dan automatisch in een productieve range voor een bepaalde zone
Mijn vo2 workouts zullen zijn relatief gezien zwaarder dan mijn theshold workouts, maar voor mij voelen ze nu allemaal spot on
de Ramptest doet een poging, maar meet eigenlijk je MAP (max aerobic power) en gaat er voor het gemak van uit dat je FTP op 75% van je MAP zit..
hier wat meer:
Prulleman in "Het grote indoor cycling topic"
uiteindelijk kwam ik met de 20 minuten test erachter dat mijn FTP op 72% MAP zit.
mijn VO2max is dus relatief sterker dan mijn threshold, dat maakt het lastig om met enkel FTP zones te trainen.
Dat was ook vaak de (terechte) kritiek op TrainerRoad, en een + voor sufferfest met 4DP.
Met adaptive training en levels in het nieuwe trainerroad is dit probleem ook weg, Je workouts vallen dan automatisch in een productieve range voor een bepaalde zone
Mijn vo2 workouts zullen zijn relatief gezien zwaarder dan mijn theshold workouts, maar voor mij voelen ze nu allemaal spot on
:fill(white):strip_exif()/f/image/lhrbXQxSjAGnpvqIaceWEZ1Z.png?f=user_large)
Als je FTP klopt, dan is er toch iets mis met de koppeling van de target percentages., want 425 watt voor een FTP van 262 is niet OK..WaSteiL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:46:
[...]
Pas geleden rampup test gedaan, daaruit kwam een FTP van 262. Daar zit het probleem niet zo, het is hoe Zwift omgaat met de zones. Als JOIN een VO2Max zone heeft van 328-Max en Zwift in ERG mode maakt daar een strakke 425 Watt van dan zit je wel met een flink verschil. Buiten zou ik boven die 328 watt zitten voor die minuut en dan mijn training netjes voltooien, binnen moet ik een minuut lang 425 watt doen omdat Zwift niets doet in zones, maar in ERG modus over het algemeen het gemiddelde van een zone pakt. Daarom wordt een zone 157-183 in Zwift 170 watt. Een een VO2Max blokje is voor mij 328-524 Watt, alleen is dat nog wel wat anders dan 1 minuut 425 watt (wat het midden van die zone is).
dan kom ik op 1 minuut blokken van 162,5%

die heb ik in TR werkeljk nog nooit gezien
Ja vo2max trainingen is een beetje een grijs gebied ook, want waar je naar toe wilt werken is zo lang mogelijk werken tijdens maximale zuurstofopname. Voor de 1 zal dit punt op 115% ftp liggen en voor de ander op 125. En dan komt er ook nog eens duur bij kijken. Met 5x1 minuut all out heb je het helemaal niet meer over een vo2max training eigenlijk, maar meer op een anaerobe training. Lastig verhaal in ieder geval.WaSteiL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:24:
Kun je indoor in Zwift niet in een soort van resistance mode de training afwerken?
Hahaha.. snap je nu waarom ik zou doodga?Prulleman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:51:
[...]
Als je FTP klopt, dan is er toch iets mis met de koppeling van de target percentages., want 425 watt voor een FTP van 262 is niet OK..
dan kom ik op 1 minuut blokken van 162,5%![]()
die heb ik in TR werkeljk nog nooit gezien
Zwift gaat gewoon in het midden van de zone zitten.
inrijden: 170-197 wordt 183 watt
VO2Max : 328-Max (Max is 528 watt) wordt 425 watt
Recover: 157-183 watt wordt 170 watt
Dan zijn 6 blokjes VO2max van 1 minuut echt dodelijk.
Hoe gaat TR hier mee om? Heb je daar wel een zone en staat ERG uit?
Hier ben ik dus benieuwd naar hoe andere dit doen, want hoe ik het nu doe is letterlijk zelf destructief.Michaelg schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:53:
[...]
Kun je indoor in Zwift niet in een soort van resistance mode de training afwerken?

Ik kan bedenken om zonder ERG te rijden. Maar nog niet geprobeerd.
[ Voor 21% gewijzigd door WaSteiL op 30-09-2021 08:57 ]
Maar goed dit soort verhalen hoor ik dus met regelmaat bij Zwift, mensen die een trainingsplan volgen in Zwift maar eerst het FTP / Wattage van een training lager zetten omdat ze anders de training nooit kunnen voltooien.
Zwift is werkelijk ontzettend leuk als je van de social rides houdt en van de wedstrijdjes, maar verder kun je er weinig mee als je het mij vraagt.
Zwift is werkelijk ontzettend leuk als je van de social rides houdt en van de wedstrijdjes, maar verder kun je er weinig mee als je het mij vraagt.
dan maakt JOIN in dit geval een foutje met 328-max.. dat is leuk om aan te geven dat je echt diep moet gaan, maar dat slaat in de praktijk meer op dat je in bv een set van 5x 1 minuut bij het laatste blokje kapot moet gaan, maar wel proberen de target gelijk te houden voor de 5 minuten.WaSteiL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:55:
[...]
Hahaha.. snap je nu waarom ik zou doodga?![]()
Zwift gaat gewoon in het midden van de zone zitten.
inrijden: 170-197 wordt 183 watt
VO2Max : 328-Max (Max is 528 watt) wordt 425 watt
Recover: 157-183 watt wordt 170 watt
Dan zijn 6 blokjes VO2max van 1 minuut echt dodelijk.
Hoe gaat TR hier mee om? Heb je daar wel een zone en staat ERG uit?
voor 1 minuut blokken (met herhalgingen, anders is het meer sprint training ipv vo2max) is 120-135% een aardige range, daarboven ga je niet veel kunnen herhalen. Zeker niet in de opbouw fase van een trainings plan
Dit werkt niet goed omdat Join zich richt op buiten trainen.
Voor buiten wil je geen strakke zone en is een range makkelijker (door de natuurlijke variatie).
Zwift vertaalt dit dus brak
. Kun je zelf de ingeladen workout in Zwift niet aanpassen als workaround?
Voor buiten wil je geen strakke zone en is een range makkelijker (door de natuurlijke variatie).
Zwift vertaalt dit dus brak
Mwah, ik ben benieuwd hoe andere apps dit dan oplossen. Het is gebruikelijk om dit soort blokken in een resistance mode blok te zetten zoals @Michaelg hierboven al zegt. Dat kan gewoon in Zwift, dus volgens mij ligt het inderdaad meer aan JOIN in dit geval, die hebben de workout file zo gemaakt.
Als je de training niet aan wil passen zoals @Requiem19 zegt (wat wel kan), zou je ook nog een paar seconden voor zo'n blok ERG mode uit kunnen zetten via de app.
De kritiek van @pier87 vind ik dan ook een beetje onterrecht, het klopt dat veel mensen de workout bijstellen en er zijn notoire workouts waarvan Zwift ook zegt dat je hem mogelijk niet af kan ronden in de beschrijving, maar het merendeel van de Zwift eigen workouts (waar het hier dus al niet over gaat) zijn gewoon goed te doen. Ik zie ook TR gebruikers regelmatig een workout iets bijstellen nav de vorm van dat moment.
Als je de training niet aan wil passen zoals @Requiem19 zegt (wat wel kan), zou je ook nog een paar seconden voor zo'n blok ERG mode uit kunnen zetten via de app.
De kritiek van @pier87 vind ik dan ook een beetje onterrecht, het klopt dat veel mensen de workout bijstellen en er zijn notoire workouts waarvan Zwift ook zegt dat je hem mogelijk niet af kan ronden in de beschrijving, maar het merendeel van de Zwift eigen workouts (waar het hier dus al niet over gaat) zijn gewoon goed te doen. Ik zie ook TR gebruikers regelmatig een workout iets bijstellen nav de vorm van dat moment.
[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 30-09-2021 09:24 ]
@Kluus ik denk dat je hetzelfde bedoeld als @pier87 , maar in TR kan je dus met een + en - knopje direct de workout 1 of meer procent zwaarder of lichter maken. In Zwift gaat dat (voor zover ik weet) niet wel en zou je dus je FTP moeten aanpassen als je bv threshold op 290 wilt doen ipv 300 (om maar even een makkelijk rekenvoorbeeld te pakken).
In die zin is zwift minder optimaal voor workouts.(En als dat je enige doel is, dan zou ik ook zeker een ander pakket kiezen, als je de combinatie van group rides, wedstrijden EN workouts, dan is zwift prima (mits goed aangestuurd).
Maar de oorzaak van het probleem van @WaSteiL zit in dit geval bij JOIN, je kan voor een ERG workout geen vo2max target van 120-200 % aansturen buiten is het al gek (dan zou ik nog steeds zeggen 120-140% ofzo), Maar de vertaling naar een indoor workout met vaste targets ipv zones klopt gewoon niet.
Makelijkste oplossing is ERG uitzetten, dan is het net of je buiten rijdt
In die zin is zwift minder optimaal voor workouts.(En als dat je enige doel is, dan zou ik ook zeker een ander pakket kiezen, als je de combinatie van group rides, wedstrijden EN workouts, dan is zwift prima (mits goed aangestuurd).
Maar de oorzaak van het probleem van @WaSteiL zit in dit geval bij JOIN, je kan voor een ERG workout geen vo2max target van 120-200 % aansturen buiten is het al gek (dan zou ik nog steeds zeggen 120-140% ofzo), Maar de vertaling naar een indoor workout met vaste targets ipv zones klopt gewoon niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Prulleman op 30-09-2021 09:49 . Reden: incorrect ]
@Prulleman Je kunt in Zwift wel de intensiteit aanpassen. Dat kan in de desktop app en via de companion app.
Maar ik zit eraan te denken om bij het starten van de training ook de training in te laden op mijn garmin en die gelijk te starten. Ik heb dan beter inzicht in de zones en ga wel eens proberen met no-ERG mode in de blokjes. Dan kan ik op mijn garmin in de gaten houden of ik in de juiste zone zit. Dat is denk ik makkelijker dan intensiteit constant aanpassen.
Maar ik zit eraan te denken om bij het starten van de training ook de training in te laden op mijn garmin en die gelijk te starten. Ik heb dan beter inzicht in de zones en ga wel eens proberen met no-ERG mode in de blokjes. Dan kan ik op mijn garmin in de gaten houden of ik in de juiste zone zit. Dat is denk ik makkelijker dan intensiteit constant aanpassen.
Ik zal het vanavond wel bekijken. Ik weet mijn FTP (260ish) en MAP (305 voor 5m40s volgens Intervals.icu). Was van plan dit jaar eens met trainerroad indoor te trainen en vanavond te beginnen met een ramptest, mijn ervaring is dat die bij mij altijd ruim boven FTP uitkomen.Prulleman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:46:
Dat kan in Zwift tijdens de workout ook gewoon. Zelf ook wel eens gedaan op een mindere dag.Prulleman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:44:
@Kluus ik denk dat je hetzelfde bedoeld als @pier87 , maar in TR kan je dus met een + en - knopje direct de workout 1 of meer procent zwaarder of lichter maken. In Zwift gaat dat (voor zover ik weet) niet en zou je dus je FTP moeten aanpassen als je bv threshold op 290 wilt doen ipv 300 (om maar even een makkelijk rekenvoorbeeld te pakken).
In die zin is zwift minder optimaal voor workouts. (En als dat je enige doel is, dan zou ik ook zeker een ander pakket kiezen, als je de combinatie van group rides, wedstrijden EN workouts, dan is zwift prima (mits goed aangestuurd).
Gewoon geen ramp test doen maar een 20min voluit effort.GWBoes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:47:
[...]
Ik zal het vanavond wel bekijken. Ik weet mijn FTP (260ish) en MAP (305 voor 5m40s volgens Intervals.icu). Was van plan dit jaar eens met trainerroad indoor te trainen en vanavond te beginnen met een ramptest, mijn ervaring is dat die bij mij altijd ruim boven FTP uitkomen.
Doe een warming-up van 10–15 minuten. Fiets daarna 5 minuten volle bak, gevolgd door 10 minuten lo peddelen. Tot slot doe je een zeer intensieve inspanning van 20 minuten, Volgens mij staat die ook zo in garmin. Werkt perfect.
In TrainerRoad is er duidelijk verschil tussen indoor workouts en de outdoor varianten daarvan. Indoor is er altijd een vast percentage. Gebruik je de outdoor variant dan wordt er een range aangegeven.Kluus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:19:
Mwah, ik ben benieuwd hoe andere apps dit dan oplossen. Het is gebruikelijk om dit soort blokken in een resistance mode blok te zetten zoals @Michaelg hierboven al zegt. Dat kan gewoon in Zwift, dus volgens mij ligt het inderdaad meer aan JOIN in dit geval, die hebben de workout file zo gemaakt.
Als ik het zo lees dan heeft JOIN geen specifieke indoor workouts maar gebruikt dus altijd de ranges. Trainingpeaks pakt dit gewoon over en kan daar ook iets mee, maar bij Zwift gaat dan de vertaling mis aangezien die de ranges niet snapt.
Wat je denk ik dan het beste kan doen is de JOIN workout in Trainingpeaks aanpassen naar vaste waardes ipv ranges.
Over ramp vs 20min. Bij mij komt de ramptest in TR eigenlijk altijd goed overeen met wat ik kan. Voor mij werkt dat dus wel goed. Voor andere zal een 20min test beter zijn. En dan heb je ook nog verschil in de ramp testen, want die TR en Zwift zijn voor zover ik weet niet exact hetzelfde qua stappen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Vraagje, is hier iemand die weet hoe je in Sufferfest/ Systm je agenda een weekje kunt uitstellen? Ik heb deze week geen tijd en niet helemaal fit dus wil de trainingen van mn trainingsplan een weekje uitstellen, zodat dus mijn hele schema een weekje doorschuift. Alleen zie ik deze optie niet staan? Of zie ik hem over t hoofd?
Ja ho is even Harold... Zo werkt dit niet.. Gewoon trainen! Niks uitstellenpier87 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:32:
Vraagje, is hier iemand die weet hoe je in Sufferfest/ Systm je agenda een weekje kunt uitstellen? Ik heb deze week geen tijd en niet helemaal fit dus wil de trainingen van mn trainingsplan een weekje uitstellen, zodat dus mijn hele schema een weekje doorschuift. Alleen zie ik deze optie niet staan? Of zie ik hem over t hoofd?

Met wat handwerk kun je alle events één - zucht - voor - zucht - één reschedulen. (ellipsis/submenu van het event > reschedule in de calendar) Dat is de pijn de moet ervaren omdat je niet kunt trainen ...pier87 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:32:
[ Voor 3% gewijzigd door Jochem op 30-09-2021 15:41 ]
Pak @pier87 maar aan hoor, heeft ie een keer een powermeter, staat zijn fiets alweer 2 week stil. Echte mooi weer fietserJochem schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:41:
[...]
Met wat handwerk kun je alle events één - zucht - voor - zucht - één reschedulen. (ellipsis/submenu van het event > reschedule in de calendar) Dat is de pijn de moet ervaren omdat je niet kunt trainen ...

Vanmiddag een Zwift workout gedaan met een route gekozen vooraf. Na de workout doorgefietst een tweetal andere routes gepakt, maar daarvoor kreeg ik geen badge. Is dat alleen per keer dat je een badge krijgt?
Even voor de liefhebbers.. Ik kreeg vandaag een mailing van waypoint aangezien ik daar een keer een GPS device gekocht heb sta ik nog op de mailing lijst.
Zij bieden de Wahoo kick core aan voor 699... op hun site staat ie voor 799 maar als je belt en vraagt naar de aanbieding van de mailing dan krijg je hem voor 699...
Een mooie aanbieding volgens mij, heb ze nog niet voor die prijs voorbij zien komen
Zij bieden de Wahoo kick core aan voor 699... op hun site staat ie voor 799 maar als je belt en vraagt naar de aanbieding van de mailing dan krijg je hem voor 699...
Een mooie aanbieding volgens mij, heb ze nog niet voor die prijs voorbij zien komen
Dat is de standaardprijs bij Bike24
Daar is ie op dit moment € 710 + verzendkosten.MrAngry schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:29:
Dat is de standaardprijs bij Bike24
Ik heb hem eind juli ook voor € 710 gekocht bij Mantel. Dat was een aanbieding plus een 10tje actiecode korting. Loont dus ook om dat even in de gaten te houden.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
niet sinds corona inderdaad, maar daarvoor was de core 640 met black friday 2019 (verschillende shops)Gekke henk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:19:
Even voor de liefhebbers.. Ik kreeg vandaag een mailing van waypoint aangezien ik daar een keer een GPS device gekocht heb sta ik nog op de mailing lijst.
Je krijgt inderdaad alleen punten als de route geselecteerd is, niet tijdens vrij fietsen zover ik weet. Je zult dan dus de rit moeten opslaan en een nieuwe moeten starten voor een andere route badgeSimbob schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:11:
Vanmiddag een Zwift workout gedaan met een route gekozen vooraf. Na de workout doorgefietst een tweetal andere routes gepakt, maar daarvoor kreeg ik geen badge. Is dat alleen per keer dat je een badge krijgt?

Ja ik las het net ergens anders. je kan het wel voor elkaar krijgen, maar dan moet je telkens een meetup aanmaken voor de andere route. Niet mijn ding om dat telkens te doen.scraemus schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:52:
[...]
Je krijgt inderdaad alleen punten als de route geselecteerd is, niet tijdens vrij fietsen zover ik weet. Je zult dan dus de rit moeten opslaan en een nieuwe moeten starten voor een andere route badge
Je moet op het startscherm de route selecteren. Dus afronden en opnieuw beginnen. En tijdens de rit nergens aan de afslag knoppen zitten.Simbob schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:11:
Er zat ooit wel een bug in: Als de reverse route ook een badge opleverde, dan kon je vlak voorbij de eerste finish met badge omkeren, nog een keer over de lijn en had je gratis de badge voor de reverse track.
Bovendien, als je in trial mode rijdt moet je nog wel onder het aantal kilometers zitten. Ga je boven die gratis 25km (met "notnow" klikken) dan kan je nog wel fietsen maar scoor je ook geen badge.
Als je meerdere routes hebt gereden maar deze in strava als 1 workout wilt hebben kan je overigens wel gewoon de fit files even aan elkaar plakken met bv fitfiletools.com. Dat doe ik overigens alleen als de ritten dicht bij elkaar eindigen en beginnen en zeker niet in 2 verschillende werelden, dat ziet er raar uit in Strava.
Overigens zijn er hackjes om zelf de wereld te kiezen ongeacht kalender. (Zie bijv. Zwifthacks.com)
[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 01-10-2021 11:32 ]
---------------
Andere Zwiftriders trouwens ook een promo ontvangen?
Ik kreeg een "Try Zwift for 14 Days on us" mailtje met een redeem code. (Zo te zien persoonlijk)
Helaas hebben de accounts van onze kids (die zwiften gratis tot 15 jaar) geen mailtje.
Ik kreeg een "Try Zwift for 14 Days on us" mailtje met een redeem code. (Zo te zien persoonlijk)
Helaas hebben de accounts van onze kids (die zwiften gratis tot 15 jaar) geen mailtje.
---------------
Ja hier ook de promo code ontvangen, 18 september met een mailtje over Zwift Academy en nu algemene mail met dezelfde code. Qua timing voor mij een mooi moment want wilde net weer de trainer afstoffen na de zomer.