Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jochem
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-10 17:39
Ik heb (als “beginner”) op trainingpeaks een trainingschema gekocht van Dylan Johnson. Wellicht bekend van YT. Samen met mijn PT geef ik daar invulling aan. Met PT doe ik voornamelijk core stabiliteit en kracht en de rest vd week is het 4 à 5 uur op de (binnen)fiets. Nu voornamelijk binnen omdat ik zo ik een wat lagere drempel ervaar tijdens thuiswerken. Voor mij is door de week op de fiets normaliter niet haalbaar en nu wel; althans de realiteit was dat in het weekend bleek dat door de week op de fiets trainen niet gelukt was. ;)

De trainingen zijn beschreven als IF (intensity factor) en duur. In trainerroad of sufferfest zoek ik er eentje die er in de buurt komt en doe meestal dan die. Wel heb ik de (halve) 4DP van sufferfest gedaan voor een eerste ftp indicatie.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:37
Jochem schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:20:
Ik heb (als “beginner”) op trainingpeaks een trainingschema gekocht van Dylan Johnson. Wellicht bekend van YT. Samen met mijn PT geef ik daar invulling aan. Met PT doe ik voornamelijk core stabiliteit en kracht en de rest vd week is het 4 à 5 uur op de (binnen)fiets. Nu voornamelijk binnen omdat ik zo ik een wat lagere drempel ervaar tijdens thuiswerken. Voor mij is door de week op de fiets normaliter niet haalbaar en nu wel; althans de realiteit was dat in het weekend bleek dat door de week op de fiets trainen niet gelukt was. ;)

De trainingen zijn beschreven als IF (intensity factor) en duur. In trainerroad of sufferfest zoek ik er eentje die er in de buurt komt en doe meestal dan die. Wel heb ik de (halve) 4DP van sufferfest gedaan voor een eerste ftp indicatie.
IF zegt niet zoveel.. een vo2max workout kan makkelijk dezelfde IF hebben als een Sweet spot workout. Ligt maar net aan de duur van de blokken en hoe hoog de recovery intervallen zijn.

Strava

• Jochem
Prulleman schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:10:
[...]

IF zegt niet zoveel.. een vo2max workout kan makkelijk dezelfde IF hebben als een Sweet spot workout. Ligt maar net aan de duur van de blokken en hoe hoog de recovery intervallen zijn.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt maar aan het profiel kan ik wel zien wat ik zoek. Het is voor “building aerobic energy system”; daar komt weinig blokkig gedrag in voor. In TR of Sufferfest kan ik dat prima matchen dat er geen high intensity elementen profiel in de training zit. Dus ik kijk ook naar het profiel van de training.

[Voor 0% gewijzigd door Jochem op 19-09-2021 21:37. Reden: typos > damn mobiel keyboard]

• Prulleman
@Jochem Dan is het goed, zolang je maar niet denkt dat je een trainingsplan kan volgen, en dan uit een andere source workouts kan kiezen met enkel dezelfde IF.. dat werkt simpelweg niet..

Deze 2 zijn bv beide 0,77 IF

Maar totaal niet vergelijkbaar

Strava

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14:05
Doe mij die eerste maar :D sprintjes van 30 seconden?

• Jochem
Prulleman schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:25:
@Jochem Dan is het goed, zolang je maar niet denkt dat je een trainingsplan kan volgen, en dan uit een andere source workouts kan kiezen met enkel dezelfde IF.. dat werkt simpelweg niet..

Deze 2 zijn bv beide 0,77 IF
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar totaal niet vergelijkbaar
Nee, inderdaad -- het is niet domweg IF opzoeken en gaan. Ik ga dus voor die 2e dus :). Dat is leuker dat 1 blok van 0.77 IF voor 1:00:00 uur.

• jasperz89
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-10 22:18
Nou, keuze gemaakt. Het is een elite sauto geworden. Nu heb ik daarbij een casette gekocht maar werd ook een nieuwe ketting aangeraden. Moet ik dan elke keer tussen het buiten en binnen fietsen de ketting vervangen? Best een gedoe toch…

• Prulleman
jasperz89 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:56:
Nou, keuze gemaakt. Het is een elite sauto geworden. Nu heb ik daarbij een casette gekocht maar werd ook een nieuwe ketting aangeraden. Moet ik dan elke keer tussen het buiten en binnen fietsen de ketting vervangen? Best een gedoe toch…
hoeveel slijtage zit er op je oude ketting?

Ik ben met een 2ehands fiets met onbekend aantal km ook op de trainer begonnen met een nieuwe ketting, gewoon omdat het geen kwaad kan om de ketting ook op tijd te vervangen. Daarnaast zullen je tandwielen minder hard slijten op een nieuwe ketting dan op een ketting waarbij de ruimte tussen de schakels al groter is geworden.

Dus een nieuwe ketting op een nieuwe en oude cassette kan best en is wellicht beter dan een oude ketting op een nieuwe en oude cassette. Het kan ook zijn dat de nieuwe ketting doorslaat op je oude cassette, dan is je oude cassette al ver versleten, dan moet je die wellicht ook vervangen.. (of oprijden en kettingen wisselen).

Kortom, kwestie van uitproberen, op afstand niks over te zeggen (ook niet met aantal km of 0,5% slijtage metingen etc.)

Strava

• jasperz89
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-10 22:18
Prulleman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:05:
[...]

hoeveel slijtage zit er op je oude ketting?

Ik ben met een 2ehands fiets met onbekend aantal km ook op de trainer begonnen met een nieuwe ketting, gewoon omdat het geen kwaad kan om de ketting ook op tijd te vervangen. Daarnaast zullen je tandwielen minder hard slijten op een nieuwe ketting dan op een ketting waarbij de ruimte tussen de schakels al groter is geworden.

Dus een nieuwe ketting op een nieuwe en oude cassette kan best en is wellicht beter dan een oude ketting op een nieuwe en oude cassette. Het kan ook zijn dat de nieuwe ketting doorslaat op je oude cassette, dan is je oude cassette al ver versleten, dan moet je die wellicht ook vervangen.. (of oprijden en kettingen wisselen).

Kortom, kwestie van uitproberen, op afstand niks over te zeggen (ook niet met aantal km of 0,5% slijtage metingen etc.)
Er zit denk ik 1200km op deze ketting en casette ofzo, dus gewoon vervangen dan. Maar moet ik hem dan voor een sporadisch ritje buiten tussendoor weer vervangen naar m’n oude ketting of heb ik het verkeerd begrepen?

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:45
Ik wil na een Corona besmetting in Mei en sinds die tijd in de ziektewet met long-covid klachten nu weer een beetje conditie op gaan bouwen op de Tacx en Zwift.
Is Zwift hier het geschikte medium voor of zijn er andere programma’s beter in het begeleiden met opbouwen vanaf nul. Ik fiets al jaren maar ben dankzij Corona alle conditie kwijt en sta dus weer op nul.
Voor de beeldvorming, ik fietste gisteren op een proef van Zwift in Richmond 11 km in een half uur en had wel weer een uur nodig om bij te komen.
Een lidmaatschap van 15 euro in de maand vindt ik zonde van het geld als dit een kat in de zak zou zijn en er beter is op de markt, ik zie door de bomen het bos niet meer.

• scraemus
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-10 11:45
jasperz89 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:19:
[...]

Er zit denk ik 1200km op deze ketting en casette ofzo, dus gewoon vervangen dan. Maar moet ik hem dan voor een sporadisch ritje buiten tussendoor weer vervangen naar m’n oude ketting of heb ik het verkeerd begrepen?
Bij twijfel de ketting vervangen en de oude weg doen, hoef je ook niet te wisselen (aan de andere kant is 1200 km op de ketting afhankelijk van de weersomstandigheden nog niet perse heel veel).

https://www.strava.com/athletes/5891551

• scraemus
D.deJong schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:31:
Ik wil na een Corona besmetting in Mei en sinds die tijd in de ziektewet met long-covid klachten nu weer een beetje conditie op gaan bouwen op de Tacx en Zwift.
Is Zwift hier het geschikte medium voor of zijn er andere programma’s beter in het begeleiden met opbouwen vanaf nul. Ik fiets al jaren maar ben dankzij Corona alle conditie kwijt en sta dus weer op nul.
Voor de beeldvorming, ik fietste gisteren op een proef van Zwift in Richmond 11 km in een half uur en had wel weer een uur nodig om bij te komen.
Een lidmaatschap van 15 euro in de maand vindt ik zonde van het geld als dit een kat in de zak zou zijn en er beter is op de markt, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Volgens mij kan dat met Zwift net zo goed als met trainerroad/sufferfest. EEntje die ik zo even ken (want toevallig net in een filmpje voorbij horen komen) is deze: https://whatsonzwift.com/workouts/gcn-zero-to-hero-plan

• pier87
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:20
Herkenbaar ik had eind mei ook corona maar na een week of 10 was ik weer vrijwel fit, tenminste dat gevoel heb ik...

Maar eerlijk gezegd, denk ik... dat wanneer je 11 km fietst in een half uur en daarna een uur moet bijkomen... dan zou ik gewoon lekker wat bezig zijn, geen trainingsplan of moeilijke schema's maar gewoon regelmatig proberen te fietsen.

Wanneer dit je goed afgaat zou ik met een schema gaan werken in bijvoorbeeld Zwift, Trainerroad of Sufferfest.

• pier87
The Sufferfest kondigt enkele grote vernieuwingen aan, tenminste... ik kreeg net een mail met daarin een vooraankondiging per 28 september.

Ik ben benieuwd

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:34
In ieder geval is de release van de lang verwachte Android-app op 28 september. Ben benieuwd wat er verder aan "new content" in zit.
Als je nog zo kapot bent dan zou ik eerst even lekker gaan aanklooien met de gratis versie van de Tacx trainingsapp en gewoon minuten maken. https://www.futurumshop.n...-voor-tacx-smart-trainers

[Voor 67% gewijzigd door MrAngry op 21-09-2021 13:27]

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:37
Zou eerst lekker een beetje proberen te fietsen zonder een schema, als je nog zo uitgeput bent van een halfuurtje op dat tempo zou ik me zeker niet gaan committeren aan een trainingsschema dat geen rekening houdt met je specifieke conditie (in dit geval long covid).

Lekker rustige rondjes fietsen, niet te zwaar, rustig tempo. En dat steeds verder uitbouwen. Ik denk dat Zwift dan een goede is omdat je dan het idee hebt dat je ergens naartoe fietst en wat afleiding kan geven. En daarnaast is lekker wandelen/fietsen buiten om de basis op orde te krijgen ook zeker niet verkeerd.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:57

Phydomir

Dennis

Meeste hier zullen indoor denk ik wel op een bepaald trainingsprogramma zitten. Maar als ik dit zo lees dan is gewoon 30/60min fietsen al meer dan genoeg stress en daar vind ik Zwift wel het meest geschikt voor.
Het is ook altijd per maand op te zeggen dus als het je niet bevalt dan ben je hooguit 15e kwijt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik heb een Garmin, daar kan ik een workout aan maken. Hierin stel ik x minuten opwarmen bij x watt, x minuten fietsen bij x watt, afkoelen x minuten bij x watt in. Je kan maken wat je wilt.

Daarna laat ik mijn Garmin de trainer aansturen, filmpje op van netflix en gaan.

Kost helemaal niks, en Zwift kan leuk zijn en Trainerroad ook. Maar denk dat je überhaupt gewoon even de beentje moet laten malen, en helemaal geen gekke dingen moet doen.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Prulleman
Er is voor beide wat te zeggen, en het hangt van de persoon af wat beter werkt.
Voor de 1 is gewoon 2 keer in de week een uurtje trappen veel te vrijblijvend (zeker "saai indoor") en is het na een paar weken klaar. Een uitgestippeld trainingsplan van TrainerRoad, of desnoods een trainingsblok van Zwift, kan dan wel motiverend werken om x keer per week op de trainer te stappen.
Een ander gaat misschien weer liever de zwift wereld ontdekken en van alles vrijspelen en unlocken etc.

Je moet dus voor jezelf zien uit te zoeken waar je je motivatie vandaan kan halen, we kunnen verschillende opties noemen, maar wat het beste bij je past kan je alleen zelf bepalen.

Neem vooral nog geen jaar abo, maar doe een paar trials en vergelijk de verschillende tools

Strava

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:56
Sufferfest gaat met een nieuwe app komen, benieuwd wat daar gaat veranderen.

Steun ook Klimmen tegen MS

• Jochem
Voor 15 EUR in de maand je gezondheid weer op orde krijgen is hopelijk niet de reden.

Als je je zorgen maakt of je een kat in de zak koopt; ligt eraan of je het sociale aspect van swift meer trekt dan bv het solistische van trainerroad / sufferfest (allemaal 15 EUR in de maand, trainerroad kun je iemand op uitnodigen en dan krijg je maand gratis).

[Voor 40% gewijzigd door Jochem op 21-09-2021 15:25]

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:13
Zojuist ook mijn 1e indoor setup item gekocht, na veel aanbevelingen hier de vacmaster cardio54. Ben benieuwd! Wel de zwarte variant met afstandsbediening etc.

https://www.amazon.de/-/n...?smid=AUAKXO7WRPF4V&psc=1

Met coupon is die nu €87,- . Een van de lagere prijzen die ik heb gezien, Zelfs op Ali is die nu duurder. Je moet er wat voor over hebben.

Neig wel om te gaan naar een Neo 2 of Neo 2T. Volgens de reviews die er zijn is de Neo 2 wel een stuk accurater qua vermogen. Die 2T is in de reviews toch nog wel ver buiten de 1% marge die ze zeggen, er zit zo 10W tussen (240 vs 250W). En de Tacx Neo 2 Smart T2850 is opzicht ook prima te krijgen. Iemand die een Neo 2 of Neo 2T heeft en dit kan beamen?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• D.deJong
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Jullie hebben gelijk, eerst maar eens een beetje de beentjes laten draaien en dan maakt Zwift het minder saai en ik kan de eventuele progressie een beetje bij houden.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Ik heb alle luchtverplaatsende apparaten in huis maar gepakt. Een mobiele airco en tower fan. Airco op gewoon blazen, beide op medium. Werkt prima zo.

Heb trouwens een flux 2 gehaald :) lekker apparaat

[Voor 4% gewijzigd door Catch22 op 21-09-2021 23:04]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• mhr-zip
Catch22 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:01:
[Afbeelding]
Ik heb alle luchtverplaatsende apparaten in huis maar gepakt. Een mobiele airco en tower fan. Airco op gewoon blazen, beide op medium. Werkt prima zo.

Heb trouwens een flux 2 gehaald :) lekker apparaat
Je hebt nooit te veel fans.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• rolandos582
mhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:10:
[...]
Heb ik daarom 16 fans in mijn pc zitten? Ah okay.. Ben heel benieuwd naar die vacmaster. Na zoveel goede verhalen moet dat wel wat moois worden.

Iemand een aanrader qua floor mat? Wellicht iets dikker zodat de onderburen ook blij zijn?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Catch22
  • Nu online
mhr-zip schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:10:
[...]

Als ik deze vol aan zet heb ik genoeg airflow om van de fiets te waaien (bij wijze van :p ). Als ik de airco ook nog op de airco stand zet is het nog koud ook.

Kan dan wel een goede klim op hoogte simuleren

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:13:
[...]

Heb ik daarom 16 fans in mijn pc zitten? Ah okay.. Ben heel benieuwd naar die vacmaster. Na zoveel goede verhalen moet dat wel wat moois worden.

Iemand een aanrader qua floor mat? Wellicht iets dikker zodat de onderburen ook blij zijn?
Ik had al eerder deze gedeeld. Niet duur met €20, vrij dik. Ik heb m'n onderburen vorig jaar niet horen klagen. Maar jou kennende moet je voor een factor 2,5 tot 3 van dat bedrag er wel weer een Tacx logo op willen hebben :+

Komoot

• pier87
rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:48:
Zojuist ook mijn 1e indoor setup item gekocht, na veel aanbevelingen hier de vacmaster cardio54. Ben benieuwd! Wel de zwarte variant met afstandsbediening etc.

https://www.amazon.de/-/n...?smid=AUAKXO7WRPF4V&psc=1

Met coupon is die nu €87,- . Een van de lagere prijzen die ik heb gezien, Zelfs op Ali is die nu duurder. Je moet er wat voor over hebben.

Neig wel om te gaan naar een Neo 2 of Neo 2T. Volgens de reviews die er zijn is de Neo 2 wel een stuk accurater qua vermogen. Die 2T is in de reviews toch nog wel ver buiten de 1% marge die ze zeggen, er zit zo 10W tussen (240 vs 250W). En de Tacx Neo 2 Smart T2850 is opzicht ook prima te krijgen. Iemand die een Neo 2 of Neo 2T heeft en dit kan beamen?
Wat heb je nu dan voor smarttrainer? Je twijfelt tussen een Neo2 of een Neo2t, als je in staat bent om zulke bedragen te betalen voor een smarttrainer dan zou het voor mij voor die laatste 100 euro ook niet meer overgaan ;)

Overigens geloof ik niet zo in die 1 of 2% afwijking, zulke minimale verschillen wordt ik niet warm of koud van. Je moet dat indoor trainen ook niet te serieus nemen he ;) :P

• mhr-zip
rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:13:
[...]

• mhr-zip
MaSw85 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:40:
Maar jou kennende moet je voor een factor 2,5 tot 3 van dat bedrag er wel weer een Tacx logo op willen hebben :+
@MaSw85 kent zijn pappenheimers.

• rolandos582
pier87 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:06:
[...]

Wat heb je nu dan voor smarttrainer? Je twijfelt tussen een Neo2 of een Neo2t, als je in staat bent om zulke bedragen te betalen voor een smarttrainer dan zou het voor mij voor die laatste 100 euro ook niet meer overgaan ;)

Overigens geloof ik niet zo in die 1 of 2% afwijking, zulke minimale verschillen wordt ik niet warm of koud van. Je moet dat indoor trainen ook niet te serieus nemen he ;) :P
Geen trainer, daarom ben ik nu op zoek. De verschillen tussen de neo 2, 2 SE en 2T zijn niet heel groot. Waarbij de SE en 2T thru axle support hebben, als je dan 1100 EU uitgeeft wil ik wel dat alles perfect is. Dan neem ik geen genoegen met 10-20W afwijking. Dat vind ik iets voor goedkopere trainers, de neo2 staat bekend om goede waardes, binnen paar W van P2M/Favero. Dat vind ik goed/acceptabel

• MaSw85
  • Nu online
rolandos582 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:49:
[...]

Geen trainer, daarom ben ik nu op zoek. De verschillen tussen de neo 2, 2 SE en 2T zijn niet heel groot. Waarbij de SE en 2T thru axle support hebben, als je dan 1100 EU uitgeeft wil ik wel dat alles perfect is. Dan neem ik geen genoegen met 10-20W afwijking. Dat vind ik iets voor goedkopere trainers, de neo2 staat bekend om goede waardes, binnen paar W van P2M/Favero. Dat vind ik goed/acceptabel
Zorg gewoon dat je meet met je eigen PM die op je fiets zit, dan is er ook geen verschil met de meting van buiten fietsen?

En dan kan je gewoon prima een Flux halen. Kan je van die extra €400 bespaarde euro's die gekochte Vacmaster, zo'n mooie (Tacx) mat, etc. aanschaffen. En houd je ook nog over.

Komoot

• pier87
Ja dat dat zou ook mijn idee zijn @MaSw85 ben begonnen met een Wahoo Kickr Snap, deze ging kapot en daarna met wat bijleggen en garantie een Wahoo Kickr Core gekregen. DC Rainmaker geeft ook aan dat deze trainers weinig onderdoen voor de duurdere modellen.

Maar @rolandos582 heeft zn zinnen gezet op een duurder model, niks mis mee overigens ;) je raakt er vast niet aan bekocht.

• rolandos582
MaSw85 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:40:
[...]

Ik had al eerder deze gedeeld. Niet duur met €20, vrij dik. Ik heb m'n onderburen vorig jaar niet horen klagen. Maar jou kennende moet je voor een factor 2,5 tot 3 van dat bedrag er wel weer een Tacx logo op willen hebben :+
Mat boeit niet meer ben ik al achter, er zijn vrij veel die wel goed zijn schijnbaar. Zal eens naar deze kijken!

DC Rainmaker + GPlama en al die reviews hebben allemaal reviews uit 2019. Ik kan me niet voorstellen dat het top of the line model nog steeds zo ''slecht'' is, die moeten ze toch inmiddels wel hebben geüpdatet. Bovendien heeft de neo ook wat flex en real feeling etc. Daar ga ik wel goed op. Om dat geld dan te besparen, achja. Kun je jaren mee doen.

• MaSw85
  • Nu online
rolandos582 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:39:
[...]

Mat boeit niet meer ben ik al achter, er zijn vrij veel die wel goed zijn schijnbaar. Zal eens naar deze kijken!

DC Rainmaker + GPlama en al die reviews hebben allemaal reviews uit 2019. Ik kan me niet voorstellen dat het top of the line model nog steeds zo ''slecht'' is, die moeten ze toch inmiddels wel hebben geüpdatet. Bovendien heeft de neo ook wat flex en real feeling etc. Daar ga ik wel goed op. Om dat geld dan te besparen, achja. Kun je jaren mee doen.
Misschien kan je het verschil wel ervaren? Hebben ze die dingen niet staan bij een Velodroom ofzo?

En de afweging voor die 'real feel'... Het ligt ook aan wat je wil gaan doen op die trainer. Als je sessies van maximaal negentig minuten gaat doen, dan kan die real feal mij persoonlijk gestolen worden. Of je koopt van wat over is van die €400 een (DIY) rocker plate, mocht je het wel missen.

Komoot

• D.deJong
Vandaag via de gratis app van Tacx een stukje gefietst en dit is voor nu inderdaad meer dan voldoende, een redelijk vlak stuk en een klimmetje van 200 meter met op zijn steilst 4,5% in 45 min en maximale hartslag van 170.
Een ieder die zegt dat Corona maar een grieppie is mag van mij de eeuwige jeuk aan zijn ballen krijgen.
Iedere dag een stukje fietsen en niet overdrijven en dan bouwen de conditie wel weer op naar pre-Corona peil, de klimclassic zit nog ver weg in de beentjes.
Bedankt nogmaals voor de tips.

[Voor 15% gewijzigd door D.deJong op 22-09-2021 18:57]

• michelk31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-10 20:02
Weet iemand waar men de Vacmaster Cardio54 op dit moment kan kopen?

• rolandos582

• Prulleman
Dat is niet de cardio variant... (De cardio heeft een remote voor de 3 standen).

Strava

• rolandos582
Prulleman schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:47:
[...]

Dat is niet de cardio variant... (De cardio heeft een remote voor de 3 standen).
Ahja die is uitverkocht op amazon, er waren nog 7 toen ik bestelde. Is vgm wel hetzelfde apparaat toch verder? Alleen moet je hem dan manueel bedienen?

• Prulleman
rolandos582 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:51:
[...]

Ahja die is uitverkocht op amazon, er waren nog 7 toen ik bestelde. Is vgm wel hetzelfde apparaat toch verder? Alleen moet je hem dan manueel bedienen?
Ja, de kleur is anders en de remote. Zelf heb ik de normale (de cardio bestond nog niet) met een klik aan klik uit remote, moet alleen van te voren bepalen of standje 3 of 3 nodig is, meestal 2

Strava

• rolandos582
Prulleman schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:53:
[...]

Ja, de kleur is anders en de remote. Zelf heb ik de normale (de cardio bestond nog niet) met een klik aan klik uit remote, moet alleen van te voren bepalen of standje 3 of 3 nodig is, meestal 2
Ah okay, dan ben ik blij dat ik deze heb gehaald voor dat kleine verschil, is toch wel makkelijk!

https://www.amazon.co.uk/...08WJ2XST9?ref_=ast_sto_dp
https://www.cleva-uk.com/products/vacmaster-cardio54-fan
https://human-performance.si/product/vacumaster-cardio54/

Nog wel wat voorraad maar niet ideaal

• michelk31
Hij weten we zeker bij deze links dat er een EU stecker op zit. Ik heb schrik dat als ik bestel vanuit de UK dat er de verkeerde stecker op zit .

• rolandos582
michelk31 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 06:20:
[...]

Hij weten we zeker bij deze links dat er een EU stecker op zit. Ik heb schrik dat als ik bestel vanuit de UK dat er de verkeerde stecker op zit .
Dat is inderdaad wel het risico, volgens mij zit er vaak wel een internationale bij maar dat weten we natuurlijk niet zeker.

• michelk31
Ondertussen heb ik deze link gevonden.
Vreemd dat wanneer men zoekt op Amazon deze ventilator niet altijd vind.

https://www.amazon.de/Vac...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik merkte laatst dat ik letterlijk scheef of de fiets zit. Mijn Tacx leek niet helemaal waterpas te staan, dus die heb ik verplaatst, maar het probleem blijft. Na wat onderzoek lijkt de achtervork, en dan met name de seatstay, aan de non-drive side wat langer te zijn dan aan de rechterkant. Erg vreemd.

Ik kan me herinneren dat @havana ooit heeft gezegd dat mijn achterwiel scheef stond. Dat was toen ik hem toevallig tegen kwam op het Oostromdijkje vlakbij Utrecht. Ik dacht altijd dat hij bedoelde dat het wiel horizontaal scheef stond, maar begrijp nu dat dit verticaal moet zijn geweest. Zeg maar zo: /

Het scheelt echt maar 1 of 2 graden als ik een waterpas op de chainstay houd, maar als je op de fiets zit is de uitslag wat groter.

Als ik op de weg fiets merk ik vrijwel niets. Ik kan ook niet zien dat het achterwiel er nou scheef in zit. De snelspanner van de tacx is recht.

Dus ja, iemand enig idee hoe of wat? Nieuw frame bestellen lijkt me eigenlijk de enige oplossing.

If it aint fixed, it's broken.

• scraemus
Tjebakka schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:01:
Ik merkte laatst dat ik letterlijk scheef of de fiets zit. Mijn Tacx leek niet helemaal waterpas te staan, dus die heb ik verplaatst, maar het probleem blijft. Na wat onderzoek lijkt de achtervork, en dan met name de seatstay, aan de non-drive side wat langer te zijn dan aan de rechterkant. Erg vreemd.

Ik kan me herinneren dat @havana ooit heeft gezegd dat mijn achterwiel scheef stond. Dat was toen ik hem toevallig tegen kwam op het Oostromdijkje vlakbij Utrecht. Ik dacht altijd dat hij bedoelde dat het wiel horizontaal scheef stond, maar begrijp nu dat dit verticaal moet zijn geweest. Zeg maar zo: /

Het scheelt echt maar 1 of 2 graden als ik een waterpas op de chainstay houd, maar als je op de fiets zit is de uitslag wat groter.

Als ik op de weg fiets merk ik vrijwel niets. Ik kan ook niet zien dat het achterwiel er nou scheef in zit. De snelspanner van de tacx is recht.

Dus ja, iemand enig idee hoe of wat? Nieuw frame bestellen lijkt me eigenlijk de enige oplossing.
Er bestaan ook fietsen met een asymmetrische achterbrug voor zover ik weet. Misschien heb je er daar eentje van? Er lijkt mij dan niet iets aan de hand...

• Tjebakka

Tjebakka

scraemus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:50:
[...]

Er bestaan ook fietsen met een asymmetrische achterbrug voor zover ik weet. Misschien heb je er daar eentje van? Er lijkt mij dan niet iets aan de hand...
Ook met een asymmetrische achterbrug heb je normaal gesproken geen hoogteverschil tussen links en rechts.

• Prulleman
Tjebakka schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:01:

Als het een stalen frame is, dan is het in theorie mogelijk om de achterkant te richten, hiermee zorg je ervoor dat de het midden van de dropouts ook op de middellijn van je frame zit, en de hoogte van je dropouts ook gelijk is (dat je as dus loodrecht op de middelijn van je frame zit)

hier staat de procedure goed beschreven:
https://www.parktool.com/blog/repair-help/frame-alignment

DIY methode op youtube (voor de check):
YouTube: Checking Bike Frame Alignment With String

dit gaat dus goed met staal, matig met dik alu, gevaarlijk bij dun alu, niet bij carbon.

(als het frame daadwerkelijk gebouwd is met buizen die niet even lang zijn... dan wordt het een ingewikkeld verhaal, dan zou je kunnen kijken of er wat geoptimaliseerd kan worden met richten, maar gped krijg je het niet, perfect al helemaal niet)

[Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 23-09-2021 15:21]

Strava

• Bacchus
  • Laatst online: 14:27
Prulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:19:
[...]
Als het een stalen frame is, dan is het in theorie mogelijk om de achterkant te richten, [...]
dit gaat dus [...] niet bij carbon.
Wat van de andere kant ook inhoudt dat als een carbon frame hier slecht uitgelijnd is, dit altijd een productiefout is (mits geen scheurtjes) en dus onder garantie valt. Dit lijkt me een zeldzaam geval waarbij je dat positief kunt aantonen op een verder zo slijtagegevoelig product als een fiets. Daarmee kun je dus ook na dat "standaard" eerste jaar nog garantie claimen.

• Prulleman
Bacchus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:31:
[...]

Wat van de andere kant ook inhoudt dat als een carbon frame hier slecht uitgelijnd is, dit altijd een productiefout is (mits geen scheurtjes) en dus onder garantie valt. Dit lijkt me een zeldzaam geval waarbij je dat positief kunt aantonen op een verder zo slijtagegevoelig product als een fiets. Daarmee kun je dus ook na dat "standaard" eerste jaar nog garantie claimen.
ja, als je een scheef carbon frame hebt met 5 jaar garantie, dan zou ik daar zeker mee terug gaan binnen die 5 jaar. (ik zou er dan niet bij vertellen dat je erachter kwam toen die in de trainer zat, voor je het weet krijg je daar weer onterecht gezeik mee)

Strava

• Catch22
  • Nu online
Bacchus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:31:
[...]

Volgens mij is de fiets van @Tjebakka al een stukje ouder

• Bacchus
  • Laatst online: 14:27
Ik bedoel dus juist dat de consument voor een carbon frame kan aantonen dat het een productiefout geweest moet zijn en dat je dus altijd recht hebt op vervanging. Die vijf jaar is dan niet relevant.

• Prulleman
Bacchus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:39:
Ik bedoel dus juist dat de consument voor een carbon frame kan aantonen dat het een productiefout geweest moet zijn en dat je dus altijd recht hebt op vervanging. Die vijf jaar is dan niet relevant.
Hmm ja.. misschien van toepassing bij 2 jaar garantie, maar ze zullen na een bepaalde tijd ook wel kunnen zeggen dat je tijd voorbij is..

Strava

• Tjebakka

Tjebakka

Prulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:19:
[...]

Als het een stalen frame is, dan is het in theorie mogelijk om de achterkant te richten, hiermee zorg je ervoor dat de het midden van de dropouts ook op de middellijn van je frame zit, en de hoogte van je dropouts ook gelijk is (dat je as dus loodrecht op de middelijn van je frame zit)

hier staat de procedure goed beschreven:
https://www.parktool.com/blog/repair-help/frame-alignment

DIY methode op youtube (voor de check):
YouTube: Checking Bike Frame Alignment With String

dit gaat dus goed met staal, matig met dik alu, gevaarlijk bij dun alu, niet bij carbon.

(als het frame daadwerkelijk gebouwd is met buizen die niet even lang zijn... dan wordt het een ingewikkeld verhaal, dan zou je kunnen kijken of er wat geoptimaliseerd kan worden met richten, maar gped krijg je het niet, perfect al helemaal niet)
Leuk maar ik heb een carbon frame :)

• Prulleman
Dan moet je kijken voor garantie :)

Strava

• Balboa
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 13:31
Heb dit ooit gehad bij mijn aluminium Cannondale Synapse frame. Wiel zat er scheef in. Dacht eerst dat het aan m'n wielset lag, maar nadat ik een wielset had laten bouwen en het probleem bleef, ben ik terug gegaan naar de FM. Die vond het moeilijk te geloven, heeft het opgemeten en was toen overtuigd. Heb toen onder garantie een carbon Synapse frame gekregen. Geen achteruitgang :)

Ergo, als je het frame nieuw gekocht hebt, ga terug naar je FM.

Handtekening

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:04
Vandaag de alpe du zwift gedaan en de lidl ventilator bevalt goed. Alleen de maximale stand is goed bruikbaar omdat er een enorm verschil zit tussen stand 2 en 3.
Uiteindelijk viel het me toch tegen. Ik weet dat ik te weinig gedronken heb vandaag maar zag m'n vermogen steeds verder teruglopen. Volgens intervals.icu 1h op een hartslag van 173 gezeten, maar kreeg m'n hartslag ook niet veel hoger dan dat. Later in de klim wat krampjes in m'n kuiten. Uiteindelijk op 1u15 de col gedaan

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
StecaGrid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:51:
Vandaag de alpe du zwift gedaan en de lidl ventilator bevalt goed. Alleen de maximale stand is goed bruikbaar omdat er een enorm verschil zit tussen stand 2 en 3.
Uiteindelijk viel het me toch tegen. Ik weet dat ik te weinig gedronken heb vandaag maar zag m'n vermogen steeds verder teruglopen. Volgens intervals.icu 1h op een hartslag van 173 gezeten, maar kreeg m'n hartslag ook niet veel hoger dan dat. Later in de klim wat krampjes in m'n kuiten. Uiteindelijk op 1u15 de col gedaan
Ik zit op 1:06. Probeer al 2 jaar onder het uur te komen, maar dan ga ik simpelweg stuk. Helpt geen ventilator aan. Misschien zou ik daarvoor serieus moeten trainen ipv gewoon kilometers wegbranden zonder structuur 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• StecaGrid
Ik heb ook geen idee op welke manier ik er voor moet trainen. Ik heb in m'n leven 1x in de heuvels/bergen gefietst. Dat was in 2013. (2x forclaz, 1x semnoz). Is simpelweg je FTP omhoog krijgen voldoende of moet ik specifiek zwift workouts volgen?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

FTP omhoog is de basis voor alles. Maar trainingen die bouwen op "sustained power" zijn nuttig voor lange intensieve stukken zoals AdZ. Uiteindelijk zul je voor onder het uur een vrij serieuze power output vol moeten kunnen houden. Dus trainingen die dit opbouwen van bijvoorbeeld 4x10min op ftp naar 4x15min naar 4x20min etc.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:54
StecaGrid schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:41:
Ik heb ook geen idee op welke manier ik er voor moet trainen. Ik heb in m'n leven 1x in de heuvels/bergen gefietst. Dat was in 2013. (2x forclaz, 1x semnoz). Is simpelweg je FTP omhoog krijgen voldoende of moet ik specifiek zwift workouts volgen?
Ik kan je de "beter worden" podcast serie van harte aanbevelen. Daar leggen ze het haarfijn uit wat je moet doen om... beter te worden.

Oh en afvallen. Dat helpt misschien nog wel het meeste.

• Catch22
  • Nu online
Intervallen knallen (korte, 30s) in 20% van je trainingen en de rest op 60%. Alle trainingen op 90% noemen ze grijs en doen niks voor je power. Hoogstens voor je duurvermogen wat

• StecaGrid
Dat is ook de reden van de aanschaf van een kickr core. Ik ben heel goed in het grijze gebied. Afvallen daarentegen is goed gelukt. 15 kg kwijt sinds begin dit jaar. Wilde eigelijk als eerste de FTP builder training plan starten. Daarna het build me up Programma.

• Catch22
  • Nu online
StecaGrid schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:30:
Dat is ook de reden van de aanschaf van een kickr core. Ik ben heel goed in het grijze gebied. Afvallen daarentegen is goed gelukt. 15 kg kwijt sinds begin dit jaar. Wilde eigelijk als eerste de FTP builder training plan starten. Daarna het build me up Programma.
In de bergen is gewicht ook een problematische factor, dus zowel kracht vergaren als gewicht verliezen is wel goed

• Pelle
  • Laatst online: 13:58

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Ik heb na jaren wikken en wegen toch maar eens de knoop doorgehakt en een Tacx Flux 2 gekocht.
Moet alles er nog aan ontdekken, maar het eerste wat me opviel was dat mijn Garmin Edge 810 de sensoren niet kon vinden. Heeft dat te maken met het niet ondersteunen van ANT+ FE-C? Of zou hij wel gewoon snelheid/cadans/vermogen moeten kunnen meten en doe ik iets niet goed?

Ik wil namelijk ook mijn hartslag bij kunnen houden, en aangezien het een ANT+ band is kan ik die weer niet op m'n laptop of telefoon registreren. Ben ik dan overgeleverd aan een andere (Bluetooth) hartslagband of een ANT+ dongle voor m'n laptop?

Ik moet verder nog even op zoek naar goede (liefst niet al te dure) trainingssoftware. Om te beginnen wil ik een FTP-test doen - zit daar bij de standaard Tacx software al goede test voor? Of ben je dan meteen al overgeleverd aan Trainerroad of Sufferfest abonnementen?

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• Stillekracht
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 12:45
Ik ken de Tacx software niet, maar als daar geen FTP test in zit dan kan je software Golden Cheetah gebruiken. https://www.goldencheetah.org/

Deze kan je trainer ook direct aansturen.

Aan de andere kant kan je het ook simpel houden: gewoon een 20 min test op je trainer rijden en kijken wat je gemiddelde vermogen is. Dat vermenigvuldigen met 0,95. Dat is je FTP.

• Catch22
  • Nu online
En anders zit het ook in zwift, zonder abo ook 25km pm gratis

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Noxa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:54:
[...]

Ik kan je de "beter worden" podcast serie van harte aanbevelen. Daar leggen ze het haarfijn uit wat je moet doen om... beter te worden.
Ik heb al alle afleveringen geluisterd. Leuke interessante podcast, maar om na het luisteren zelf je trainingsschema te maken? Dat lukt me echt niet hoor.

• Gaat niet door158
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Drossie schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:11:
[...]

Ik heb al alle afleveringen geluisterd. Leuke interessante podcast, maar om na het luisteren zelf je trainingsschema te maken? Dat lukt me echt niet hoor.
Ik zou zeggen maak gebruik van 4 weken gratis Join.cc

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Catch22 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:02:
Intervallen knallen (korte, 30s) in 20% van je trainingen en de rest op 60%. Alle trainingen op 90% noemen ze grijs en doen niks voor je power. Hoogstens voor je duurvermogen wat
Dat is opzich prima, mits je daar ook wel de tijd voor hebt. Met 3 dagen fietsen, totaal zo'n 3,5 a 4 uur heeft zo'n plan denk ik niet het gewenste resultaat. Dan zou ik toch meer kijken naar een meer Sweet Spot training methode zoals TrainerRoad aanbied. Als je echt een gepolariseerd trainingsprogramma wil volgen zou ik daar pas aan gaan beginnen als je weet dat je die lange, lage intensiteit ritten kan maken.

• mhr-zip
Phydomir schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:37:
[...]

Dat is opzich prima, mits je daar ook wel de tijd voor hebt. Met 3 dagen fietsen, totaal zo'n 3,5 a 4 uur heeft zo'n plan denk ik niet het gewenste resultaat. Dan zou ik toch meer kijken naar een meer Sweet Spot training methode zoals TrainerRoad aanbied. Als je echt een gepolariseerd trainingsprogramma wil volgen zou ik daar pas aan gaan beginnen als je weet dat je die lange, lage intensiteit ritten kan maken.
Ik weet dat @Prulleman een gemeen hoge FTP heeft, ondanks de relatief weinig uren op de trainer.

Die gebruikt Trainerroad.

Wil je leuk de berg op -> zwift
Wil je wedstrijdjes of met anderen sociaal doen-> Zwift
Wil je "extreem" effectief trainen, en heb je geen problemen met suffe blokjes --> Trainerroad & JOIN

(Vul vooral aan/pas aan waar nodig).

Ik heb ook geen idee waar de volgende apps horen, en of het de besparing van een paar euro p/m waard is ten opzichte van de "originelen":

Rouvy
Fulgaz
Sufferfest
BKool

PS: ik weet dat JOIN een flexibel trainingschema heeft (stel dat je niet gaat/anders doet dan aangegeven, dan past de volgende training zich daar op aan).
Trainerroad heeft ook zoiets of anders binnenkort.

Trainerroad en Join kan je ook gebruiken op je Garmin buiten, Zwift niet zover ik weet.

Je kan op je Garmin je workout even op pauze zetten tot na de stoplichten. En anders dit: https://www.strava.com/segments/1423411

[Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 26-09-2021 09:26]

• Prulleman
mhr-zip schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:50:
[...]

Ik weet dat @Prulleman een gemeen hoge FTP heeft, ondanks de relatief weinig uren op de trainer.

Wil je "extreem" effectief trainen, en heb je geen problemen met suffe blokjes --> Trainerroad & JOIN

Ik heb ook geen idee waar de volgende apps horen, en of het de besparing van een paar euro p/m waard is ten opzichte van de "originelen":

Rouvy
Fulgaz
Sufferfest
BKool
valt mee hoor, 300, 4w/kg genoeg snellere gasten hier, maar inderdaad wel met relatief weinig tijd

Strava

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Hier een grafiek die de correlatie tussen W/kg en de tijd die je over de Alpe du Zwift doet aangeeft.
Onder een uur zit je rond de 3.2 W/kg.
Als je dat (nog) geen uur kunt trappen, zul je dus moeten zorgen dat je óf je FTP omhoog krijgt (meer fietsen, trainingsschema volgen) óf afvalt (zonder je FTP te verlagen).

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:16

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[...]

Rouvy
Fulgaz
Sufferfest
BKool
Ik ga Join gebruiken in combinatie met Zwift (stuur de trainingen dan via Trainingpeaks door) dubbel geld weggooien en totaal onzinnig maar denk/hoop wel dat ik het daardoor beter ga volhouden...

/edit: niet door het dubbele abbo maar de Zwift wereld,routes doen enzovoort gaat de tijd gewoon een stuk sneller.

[Voor 6% gewijzigd door Nutterd op 26-09-2021 09:24]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• mhr-zip
Nutterd schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:23:
[...]

Ik ga Join gebruiken in combinatie met Zwift (stuur de trainingen dan via Trainingpeaks door) dubbel geld weggooien en totaal onzinnig maar denk/hoop wel dat ik het daardoor beter ga volhouden...

/edit: niet door het dubbele abbo maar de Zwift wereld,routes doen enzovoort gaat de tijd gewoon een stuk sneller.
Volgens mij had jij een Wahoo.

Ik kan rechtstreeks met mijn Gamin de trainer aansturen, dus als ik de training van Trainerroad/Join etc in mijn garmin zet kost me dit niks extra's.

Ook kan ik zelf workouts maken in Garminconnect en hiermee de trainer aansturen. Dit is helemaal gratis, helaas heb ik niet echt een idee hoe je een trainingsPLAN maakt

• Tjebakka

Tjebakka

Balboa schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 00:16:
Heb dit ooit gehad bij mijn aluminium Cannondale Synapse frame. Wiel zat er scheef in. Dacht eerst dat het aan m'n wielset lag, maar nadat ik een wielset had laten bouwen en het probleem bleef, ben ik terug gegaan naar de FM. Die vond het moeilijk te geloven, heeft het opgemeten en was toen overtuigd. Heb toen onder garantie een carbon Synapse frame gekregen. Geen achteruitgang :)

Ergo, als je het frame nieuw gekocht hebt, ga terug naar je FM.
We gaan eens ontdekken of de Chinese klantenservice van Xiamen CarbonSpeed welwillend is!

Ik heb het probleem uitgelegd en we gaan het zien.

• MaSw85
  • Nu online
[...]

Rouvy
Fulgaz
Sufferfest
BKool

PS: ik weet dat JOIN een flexibel trainingschema heeft (stel dat je niet gaat/anders doet dan aangegeven, dan past de volgende training zich daar op aan).
Trainerroad heeft ook zoiets of anders binnenkort.

Trainerroad en Join kan je ook gebruiken op je Garmin buiten, Zwift niet zover ik weet.

Je kan op je Garmin je workout even op pauze zetten tot na de stoplichten. En anders dit: https://www.strava.com/segments/1423411
Roovy, Fulgaz en BKool zijn als de Tacx eigen software en vergelijkbaar met Zwift maar dan met echte beelden. Fulgaz werkt (vind ik) van die drie het beste, maar uiteindelijk ben ik toch de programma's in TR gaan doen.

TR heeft inmiddels ook adaptieve training zoals Join als het goed is en je kan met de TR app op je telefoon de indoor trainer direct aansturen via Bluetooth.

Sufferfest is vergelijkbaar aan TR als het goed is, en die combineert het ook nog met andere workouts zoals bijv. yoga, mentale- en krachttraining. Sufferfest komt overmorgen met een compleet nieuwe app. Komende week daar maar even in verdiepen, en anders weer good old TR gebruiken.

Komoot

• Catch22
  • Nu online
Phydomir schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:37:
[...]

Ik gaf de samenvatting van de beter worden podcast ;)

• MaSw85
  • Nu online
Nutterd schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:23:
[...]

Ik doe TR altijd met een podcast op of een aflevering van een serie op bijvoorbeeld Netflix. Nu zijn mijn sessies ook maar 60-90 minuten, dus dat is ideaal. Ik heb zelf verder vrij weinig met de Zwift wereld. Maar goed, dat is erg persoonlijk.

Ik begreep dat je Join trainingen in de Garmin of Wahoo fietscomputer kan inladen, die vervolgens de trainer aanstuurt.

Komoot

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:19
Catch22 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:48:
[...]

Helaas is al deze informatie gebaseerd op renners die 8+ uur per week op de fiets zitten. Ik heb ook nog geen onderzoeken gelezen waarin polarized vs pyramidal werd vergeleken met <4 uur per week trainen.

Maar belangrijkste is dat je zelf een beetje gaat experimenteren wat goed bij je past en vooral : wat vind je leuk en ga je zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:51
StecaGrid schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:30:
Ben heel benieuwd wat je gedaan/laten hebt om 15kg kwijt te raken?

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Gaat niet door158 schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:29:
[...]

Ik zou zeggen maak gebruik van 4 weken gratis Join.cc
Ik vrees dat ik niet echt geschikt ben om schema's te volgen.
Ik rijd op woensdag en zondag in een groep.
Daarnaast rijd ik nog ongeveer 200/week met de fiets woon-werkverkeer.

• Bartmanz
  • Laatst online: 13:53
newtastyland schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:49:
[...]

Kan niet voor @StecaGrid spreken maar ben zelf sinds januari 18 kilo afgevallen, van 86 naar 68 kg.
Wat voor mij werkte is iets meer sporten (probeer nu minimaal 5 uur per week te fietsen).
Qua maaltijden heb ik weinig aangepast, behalve het ontbijt (kwark met zaden/noten/granola/havermout/etc). Mijn grootste winst is dat ik door de weeks geen grote koeken, chips en bier neem. Dat is voor het weekend.
Geen dieet voor mij maar een manier van eten/drinken die ik heel lang kan volhouden.

Dus meer sporten en minder snaaien.

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:54
Drossie schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:11:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje de bedoeling van de podcast. Toch een abbo afsluiten voor een paar weekjes.

Anders kan ik ook nog de YouTube videos van Dylan Johnson aanraden.

• pier87
Michaelg schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:41:
[...]

Helaas is al deze informatie gebaseerd op renners die 8+ uur per week op de fiets zitten. Ik heb ook nog geen onderzoeken gelezen waarin polarized vs pyramidal werd vergeleken met <4 uur per week trainen.

Maar belangrijkste is dat je zelf een beetje gaat experimenteren wat goed bij je past en vooral : wat vind je leuk en ga je zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.
Ja en Nee, het is vaak ook een mindset en tijd vinden denk ik altijd maar. Het lukt me in het algemeen prima om 8 uurtjes te trainen met een fulltime baan en een gezin met 3 kinderen. Meer trainen zou ook wel lukken, maar heb ik gewoon geen zin in...

Als je dus 4 uurtjes per week hebt om te trainen, dan moet je ook je doelen daarop aanpassen. Ik kan me herinneren dat er in de podcast ook gewoon wordt in gegaan op hoe te trainen als je maar beperkt tijd hebt.

• Greybeard
  • Laatst online: 13:25
pier87 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:26:
[...]

Ja en Nee, het is vaak ook een mindset en tijd vinden denk ik altijd maar. Het lukt me in het algemeen prima om 8 uurtjes te trainen met een fulltime baan en een gezin met 3 kinderen. Meer trainen zou ook wel lukken, maar heb ik gewoon geen zin in...

Als je dus 4 uurtjes per week hebt om te trainen, dan moet je ook je doelen daarop aanpassen. Ik kan me herinneren dat er in de podcast ook gewoon wordt in gegaan op hoe te trainen als je maar beperkt tijd hebt.
Weet ook dat meer sporten niet gelijk staat aan een gezonder leven. Vaak is meer rust voor mensen een gezondere optie.

Every battle is won before it is fought

• Prulleman
Greybeard schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:30:
[...]

Weet ook dat meer sporten niet gelijk staat aan een gezonder leven. Vaak is meer rust voor mensen een gezondere optie.
Mwah.. als je structureel veel stress hebt van bv je werk moet je dat oplossen, want stress van training en stress van werk telt wel bij elkaar op. Dus in die zin heb je gelijk, maar met een fatsoenlijk afwisselend schema, dus niet alles volle bak knallen is alles onder de 10 uur gewoon gezond hoor. Daarboven moet je echt wel met andere zaken rekening gaan houden om het gezond te houden.
Catch22 schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:48:
[...]

Ja op zich een goede podcast en in grote lijnen hebben ze zeker gelijk, maar wat @Michaelg ook aangeeft, ik denk dat ze de plank wel misslaan met "polarized in -alle- gevallen beter" daar zit echt wel een minimum aantal uren aan vast, uiteraard voor iedereen anders, maar als beginner met 2 uurtjes in de week bv 23 km per uur ("wit" voor een beginner is echt serieus langzaam!) rijden en dan 1 uurtje knallen, kan echt wel efficiënter.
Drossie schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:58:
[...]

Ik vrees dat ik niet echt geschikt ben om schema's te volgen.
Ik rijd op woensdag en zondag in een groep.
Daarnaast rijd ik nog ongeveer 200/week met de fiets woon-werkverkeer.
Als je wat lange stukken hebt in je woon /werk route, kan je in theorie best een workout inbakken. Of je er bij die ritten zin in hebt is een ander verhaal, maar met een powermeter en een weg met weinig oponthoud kan je makkelijk een TrainerRoad workout buiten doen (of join, of iets externs in Garmin inladen). Ook zonder power kom je een eind, maar power maakt het een stukje makkelijker en preciezer.

Strava

• Catch22
  • Nu online
Michaelg schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:41:
[...]

Met zo weinig kan je niet echt spreken van trainen natuurlijk. Hoogstens wat onderhoud

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:13
Wat is dan beetje een minimum qua tijd om beter te worden?

Bij redelijk goede basis vorm natuurlijk.

[Voor 27% gewijzigd door k1978 op 26-09-2021 14:48]

• Prulleman
k1978 schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:47:

Ik ben van FTP 255 naar 310 gegaan met een low volume TR plan (+wat extra). Gem 4-5 uur per week.

Zit met dit volume wel een beetje aan mijn plafond denk ik

[Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 26-09-2021 15:26]

Strava

• Phydomir

Phydomir

Dennis

k1978 schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:47:

Met een gestructureerd plan kan je met 3-4 uurtjes echt al een heel eind komen. Als je daar af en toe een lang, rustig rondje bij in kan plannen dan kun je tot een hele respectabele ftp komen.

• StecaGrid
newtastyland schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:49:
[...]

Eigenlijk wat @Bartmanz zegt.
Eind december woog ik 92kg bij 178cm.
Vooral corona heeft hieraan bijgedragen. Mijn dieet bestond uit een redelijk normaal dieet overdag en 3 speciaalbier en een halve zak chips per dag, iedere dag.

Dan vanaf begin dit jaar
Fase 1 - 3 maanden lang geen druppel alcohol (en dus ook geen vreterij meer). Geen beweging/sport
Fase 2 - 1,5 maand alleen in het weekend bier. 3x3 per weekend dus. Geen beweging/sport
Fase 3 - vanaf half mei gemiddeld 4-5x per week een uurtje op de racefiets. In het weekend bier en chips. Doordeweeks normaal eten. 2x bak kwark met wat eiwitpoeder voor de smaak en wat lijnzaad/pompoenpitten als tussendoortje. (1x overdag, 1x 's avonds)

Dus geen gedoe met calorieën, suikers, vetten, eiwitten tellen. Maar dus een structureel calorietekort. Ik heb et een week bijgehouden. Gemiddeld 1800 per dag. Ook als ik een uur vol gas heb gefietst.

Nu komt fase 4 - meer eten om op gewicht te blijven. Trainingsprogramma op zwift volgen. Hopen dat m'n spieren opbouwen/FTP opbouwen omdat ik geen calorie tekort meer heb.

Sinds half mei 2500km /87 uur gefietst

• Jochem
StecaGrid schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:08:
[...]

Nu komt fase 4 - meer eten om op gewicht te blijven. Trainingsprogramma op zwift volgen. Hopen dat m'n spieren opbouwen/FTP opbouwen omdat ik geen calorie tekort meer heb.
Je hebt een behoorlijke omslag gemaakt! Sjapoo!! Bloeddruk en cholesterol nu in orde? Just asking.

Ik zou je voor je “fase 4” deze video willen aanraden:
YouTube: What is the Most Effective Way to Lose Weight for Cycling? The Science

Deze kerel heeft mijn enorm geholpen in mijn “leefstijl” verbeteringen. Zit nog niet op 5u/week maar 3 haal ik vaak wel. Eetpatroon ook omgegooid naar eten vanuit verse producten, liefst zo dicht bij de oorspronkelijke vorm. Dwz niets uit pakjes, maar veel op basis van verse groenten en fruit etc.; Niet raw-food, maar vers koken dus.

• Prulleman
Catch22 schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:38:
[...]

Met zo weinig kan je niet echt spreken van trainen natuurlijk. Hoogstens wat onderhoud
Ja en nee.. het is maar wat je onderhoud noemt..

Uiteindelijk kom je met elke volume aan je plafond dat bij dat volume past (voor iedereen anders vanwege aanleg etc). Bij hogere volumes zullen de plafonds ook hoger liggen.

Met een juist plan van een uur of 4 heb ik het dus tot 4+ w/kg weten te trekken, nu is het inderdaad bij dat volume "onderhoud" (hoewel je nog wel aan bepaalde zaken kan werken die niet direct in FTP terug te zien zijn.

Dus is het dan het eerste jaar wel echt trainen (want meetbare progressie) en is diezelfde training nu onderhoud...? Zo mag je het van mij noemen, maar dan kan je dus als recreatief fietser zeker wel echt trainen met 3-4 uur. Als ervaren (ervaren met echte workouts) fietser is het waarschijnlijk inderdaad onderhouden.

(Voor de volledigheid, voordat ik met "echt trainen" begon zat ik op 0-5 uur per week op de MTB, nergens op letten, meestal gewoon hard (grijs)fietsen, soms een weekje overslaan, en niks polarized of structuur. Ik begon toen met een FTP van 255 aan mijn eerste indoor rit).

Oja, nog een opmerking erbij, als de workouts zwaar genoeg zijn, dan is voor iemand die nieuw is met structured workouts 3 uur vaak wel genoeg. Nu met adaptive training zal het bij TR wel wat makkelijker gaan, maar als je geen idee hebt hoe alles moet voelen en hoe zwaar het moet zijn, dan doe je al snel teveel, ook met een paar uur

[Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 26-09-2021 21:19]

Strava

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
Noxa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:54:
[...]

Oh en afvallen. Dat helpt misschien nog wel het meeste.
In mijn geval geen goed plan. 1m80 en ik zit meestal zo net onder de 70kg.
Ik slaap gewoon te weinig, en heb wellicht daardoor ook niet altijd zin in gestructureerd trainen.
Met meer slaap en betere voeding presteer ik beter, maar ja.... de avonden zijn al zo kort met kids.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• rolandos582
Na veel research uiteindelijk aangeschaft: https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8610591?mc=8610591

Mooie grote, 6mm dik en prima prijs. Met name 6mm dikte zocht ik wel ivb demping voor onderburen. Deze kan ik wel aanraden!

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:13
Vind wel mooi en interessant om te lezen hoe mensen trainen en verschillende trainings aanpak 👍

Ik zelf ben gewoon lekker aan het trappen zonder plan. Wissel zwift met Fulgaz af. Conditie echt heel stuk verbeterd en al 6 kg kwijt. En belangrijkste heb er heel veel lol in. Fiets zo 6 uur per week. Maar binnenkort misschien met een plan trainen.

[Voor 56% gewijzigd door k1978 op 27-09-2021 07:24]

• tjanssen
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Weet iemand of je in Zwift voor alle kilometers na de 25 gratis kilometers je nog wel XP points krijgt?
Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee