Toon posts:

Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:43
Greybeard schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:25:
[...]

Persoonlijk vind ik de GPU markt helemaal bout op dit moment. Apple TV blijft de meeste waarde per euro houden. Dat gezegd te hebben, met mijn Asus 1660 super gaming X run ik soepel Zwift op 2k en Stream ik tegelijkertijd 1080p. Qua GPU draai ik nog op een leuke oude 4790k, deze zie je soms voor 300 euro compleet met MOBO en RAM voorbij komen.

Edit:
Let wel op.. qua prijs kom je nu dichtbij de Mini MAC m1... Dit is zeker geen gekke pre-build om in deze tijd te halen.
Grafisch tipt de Zwift versie van/voor OS/X nog lange na niet aan de windows versie (zeker met een GPU zoals deze met Nvidea 1660 chipset)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• BartNL
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:21
la_fusion schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:28:
Paar weken geleden is mijn Ati Radeon HD 2300 oid in mijn oude systeem met AMD A6-3500 overleden....
.....
Zelf neig ik naar een nieuw mobo+cpu+graka al vraag ik mij af of dat de extra investering wel waard is..
wanneer je oude systeem voldeed zou ik voor €100-€150 via Tweakers V&A een vergelijkbare of betere videokaart ter vervanging kopen?

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:23
k1978 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 05:35:
Wel 3x zo duur als de normale was.
Ja daar moet je niet met lang over nadenken ;)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:01
BartNL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:12:
[...]

wanneer je oude systeem voldeed zou ik voor €100-€150 via Tweakers V&A een vergelijkbare of betere videokaart ter vervanging kopen?
Ja ben er alleen achter gekomen dat de huidige kast(Lian Li PC-V354 pricewatch: Lian Li PC-V354B) met de huidige hoeveelheid schijven alleen maar korte kaarten kan hebben. Alternatief is haast een oude office PC ergens aan te schaffen en daar een nieuwe kaart in te zetten en dan ben voor 400 euro weer helemaal het mannetje. Alleen die GTX1000 kaarten zijn nog behoorlijk prijzig door het hele mine gebeuren.

• BartNL
la_fusion schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:02:
[...]Alternatief is haast een oude office PC ergens aan te schaffen en daar een nieuwe kaart in te zetten en dan ben voor 400 euro weer helemaal het mannetje. Alleen die GTX1000 kaarten zijn nog behoorlijk prijzig door het hele mine gebeuren.
in dat geval zou ik eerder een up-to-date i5 of Ryzen5 systeem met geïntegreerde video overwegen.

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:04
BartNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:47:
[...]

in dat geval zou ik eerder een up-to-date i5 of Ryzen5 systeem met geïntegreerde video overwegen.
Dan met het idee om er later nog een goede gpu bij te prikken? Want qua cpu heb je echt niet zoveel nodig.

• BartNL
Tranze schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:25:
[...]Dan met het idee om er later nog een goede gpu bij te prikken? Want qua cpu heb je echt niet zoveel nodig.
nee met het idee dat de geïntegreerde GPU op een moderne CPU al beter zal werken dan @la_fusion zijn oude systeem. Dat lijkt mij handiger dan een oude PC te upgraden met een videokaart die nog steeds voor veel geld verkocht worden.

[Voor 4% gewijzigd door BartNL op 09-09-2021 14:01]

• la_fusion
Ik ben nu van plan om een complete(oudere) office PC met degelijke CPU te kopen, eerst met de onboard graphics te kijken wat er gebeurd en dan eventueel een GTX 970/1050 of zelfs 1060 bij te prikken. Dan ben ik in eerste instantie voor +/- 200 euro klaar en kan met een extra investering het nog wat verder verbeterd worden. Reden om voor een complete PC te gaan is de beperkte mogelijkheden van mijn huidige kast. Met een complete PC ben ik volledig klaar en weet ik zeker dat het eea werkt en past zonder dat het veel meer kost.

• Tranze
Hier begint de pain-cave al wat meer te lijken op het ontwerp dat we hebben gemaakt.

Hopelijk in november ergens weer actief op Zwift. Dan eerst maar eens 5kg aan klus kilo's wegwerken na bijna een jaar niet sporten.

• buddow
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:59
Dat is nog eens een mooi plan!

Ik zoek een nieuwe monitor of TV voor mijn set-up. Ik heb een HD ready TV nu die stoort op HDMI ingang.

Zwift draai ik op een vrij nieuwe PC met GTX 1660 Super, dus die kan alles aan. Tegelijkertijd kijk ik Netflix op een tablet. Daarom twijfel ik, er is zoveel keuze:
- twee kleinere monitors, 1x Zwift 1x Netflix.
- grote TV (40 inch/4k) en tablet erbij voor Netflix
- Ultrawide monitor met twee vensters
Budget max 300 euro, tweedehands is prima want wordt toch niet superveel gebruikt.

Ik neig er wel naar om alles vanaf de PC te draaien, omdat dat ook makkelijker bedienen is want ik heb een tafeltje met toetsenbord / muis. Ik zit ongeveer 1 tot 1,5m van het scherm. Hebben jullie nog tips of alternatieve ideeën?

• la_fusion
Tranze schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:37:
Hier begint de pain-cave al wat meer te lijken op het ontwerp dat we hebben gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hopelijk in november ergens weer actief op Zwift. Dan eerst maar eens 5kg aan klus kilo's wegwerken na bijna een jaar niet sporten.
Ben je niet wat luchtstroming vergeten mee te nemen in dit design? Of ga je her en der nog losse ventilators plaatsen?

• Tranze
la_fusion schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:00:
[...]

Ben je niet wat luchtstroming vergeten mee te nemen in dit design? Of ga je her en der nog losse ventilators plaatsen?
Haha, er komen idd wel wat ventilatoren te staan.
Tevens heb ik zowel een inblaas en afzuiging van de WTW ventilatie geplaatst. Er kan ik een raam en een deur open mocht het toch te benauwd worden.

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:57
Tranze schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:12:
[...]

Tevens heb ik zowel een inblaas en afzuiging van de WTW ventilatie geplaatst. En ik ga kan ik een raam en een deur open doen, mocht wanneer het benauwd wor.

18 September, zet het in je agenda! Tweakers Social Ride

• BartNL
Tranze schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:12:
[...]
Tevens heb ik zowel een inblaas en afzuiging van de WTW ventilatie geplaatst. Er kan ik een raam en een deur open mocht het toch te benauwd worden.
wanneer je de beeldschermen werkelijk zo aan de muur wilt monteren zou ik op die hoogte aansluitingen verwachten?

• Tranze
BartNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:29:
[...]

wanneer je de beeldschermen werkelijk zo aan de muur wilt monteren zou ik op die hoogte aansluitingen verwachten?
Heb ik overwogen, maar ik wil nog wat opties open houden mocht de kamer ooit toch nog een andere bestemming krijgen. Dan wil ik daar geen aansluitpunten midden op de muur hebben. Dus misschien dat ik een kabelgootje gebruik. Nog even kijken.

• Balboa
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 23:06
Heeft er toevallig nog iemand een referral voor Trainerroad? Heb een tijdje Sufferfest geprobeerd, maar kan er niet echt aan wennen. Wellicht nog niet genoeg trainingen gedaan, maar had het idee dat de trainingen bij TR beter aansloten.

Handtekening

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:10
Balboa schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:33:
Heeft er toevallig nog iemand een referral voor Trainerroad? Heb een tijdje Sufferfest geprobeerd, maar kan er niet echt aan wennen. Wellicht nog niet genoeg trainingen gedaan, maar had het idee dat de trainingen bij TR beter aansloten.
Check je DM

Adaptive training is inmiddels in open beta en het tot nu toe werkt het best mooi. Het principe is best simpel, alle workouts hebben een level in een bepaalde categorie (endurance, threshold, vo2 etc.) En zo krijg je telkens een workout die 1 stapje zwaarder is. Dit principe hadden ze natuurlijk altijd al in de verschillende plans verwerkt, maar nu worden je workouts getracked en pas als je een workout goed afrond zal de volgende een stapje zwaarder zijn. Ook in de vakantie 2 weken niet gefietst en dan zakken je levels langzaam (afhankelijk van welk level, sprint en vo2 zakken bv sneller dan endurance).
Eigenlijk alle voorgestelde workouts waren goed qua intensiteit :)

[Voor 48% gewijzigd door Prulleman op 09-09-2021 20:44]

Strava

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:42
Tranze schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien moet je ervoor kiezen om de schermen aan een verstelbare beugel te hangen. Mijn laptop (heb geen scherm) staat op een kastje dat slechts iets hoger is dan mijn stuur. Dan ben je gevoelsmatig toch de hele tijd omhoog aan het kijken en ik krijg dan last van mijn nek. Tegenwoordig open ik een lade en zet 'm daar in, dan staat het bovenkant van het scherm ongeveer gelijk met bovenkant stuur en is de kijkhoek veel natuurlijker.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Tranze
In hoogte verstelbare tv beugels zijn zo te zien wel vrij duur helaas :o

• BartNL
Tranze schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:48:
In hoogte verstelbare tv beugels zijn zo te zien wel vrij duur helaas :o
wat in jouw opstelling naar mijn idee best een optie lijkt is om ter plekke van de TV ophangpunten een stevige plaat voor de muur te zetten als een soort valse muur met een cm ruimte erachter. Je kunt dan én de kabels mooi wegwerken én de TV hoogte vrij makkelijk aanpassen mocht dat nodig zijn zonder dat je allerlei gaten in je muur hoeft te boren.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Zijn er hier nog Elite Direto XR owners met recente ervaringen? Twijfel enorm tussen de Kickr Core en de Elite. Elite is EUR 108,- voordeliger op dit moment dan de Core. Ze zijn redelijk gelijkwaardig wat ik zo lees. Kickr Core is wat stiller en EGR is (volgens sommige) ietsje beter. Wat op zich wel belangrijk voor me is.

• brokenp
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:39
Vraagje, ik heb een decathlon fiets met een microshift 8speed en schijfremmen. Nu zie ik microshift nooit genoemd worden als “compatibel”.
Na wat zoeken lijkt het er op dat microshift 1-op-1 compatibel is met Shimano en ik dus ook een 8 speed Shimano setje kan plaatsen. Is dit correct?>of eindig ik staks met een trainer die niet werkt op m’n fiets?

Wat is “worst case?” Wat rommelen met spacers en evt Matig schakelen denk ik?

Ps ik twijfel nog tussen elite directo,suito of kickr core.

• Inspired
  • Nu online
brokenp schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:43:
Vraagje, ik heb een decathlon fiets met een microshift 8speed en schijfremmen. Nu zie ik microshift nooit genoemd worden als “compatibel”.
Na wat zoeken lijkt het er op dat microshift 1-op-1 compatibel is met Shimano en ik dus ook een 8 speed Shimano setje kan plaatsen. Is dit correct?>of eindig ik staks met een trainer die niet werkt op m’n fiets?

Wat is “worst case?” Wat rommelen met spacers en evt Matig schakelen denk ik?

Ps ik twijfel nog tussen elite directo,suito of kickr core.
Meeste zijn standaard voor 9/10/11. Maar met een extra spacer moet het wel lukken lijkt me.

• BartNL
brokenp schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:43:
Vraagje, ik heb een decathlon fiets met een microshift 8speed en schijfremmen. Nu zie ik microshift nooit of eindig ik staks met een trainer die niet werkt op m’n fiets?
kun je toch gewoon bij Decathlon navragen? Die verkopen blijkbaar jouw fiets met microshift en ze verkopen ook fietstrainers....

• Jochem
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:05
Inspired schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:28:
Zijn er hier nog Elite Direto XR owners met recente ervaringen? Twijfel enorm tussen de Kickr Core en de Elite. Elite is EUR 108,- voordeliger op dit moment dan de Core. Ze zijn redelijk gelijkwaardig wat ik zo lees. Kickr Core is wat stiller en EGR is (volgens sommige) ietsje beter. Wat op zich wel belangrijk voor me is.
Bij futureum is er een kortingscode van -10% op iig de wahoo kickr core op dit moment. DM me maar voor de code

• Inspired
  • Nu online
Jochem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:05:
[...]

Bij futureum is er een kortingscode van -10% op iig de wahoo kickr core op dit moment. DM me maar voor de code
Ja, weet ik. Op alle trainers. Daarom is de Direto ook wel interessant. :) Maar ga toch maar voor de kickr denk ik.

• jasperz89
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10:14
Hé allemaal,
Ik ben helemaal nieuw in het binnen trainer en sta op het punt een fietstrainer aan te schaffen. Nu was ik bij 12gobiking en zag dat je de Zwift applicatie op je telefoon kunt draaien, wat is de meerwaarde om dit via een computer te doen?
Kan ik dit vanaf mijn telefoon ook naar een monitortje streamen?

Daarnaast over de trainer zelf: het wordt direct drive, wil een beetje kunnen klimmen en heb verder nog niet heel veel eisen, is dan bijvoorbeeld een tacx flux s smart iets?

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
jasperz89 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:39:
Hé allemaal,
Ik ben helemaal nieuw in het binnen trainer en sta op het punt een fietstrainer aan te schaffen. Nu was ik bij 12gobiking en zag dat je de Zwift applicatie op je telefoon kunt draaien, wat is de meerwaarde om dit via een computer te doen?
Kan ik dit vanaf mijn telefoon ook naar een monitortje streamen?

Daarnaast over de trainer zelf: het wordt direct drive, wil een beetje kunnen klimmen en heb verder nog niet heel veel eisen, is dan bijvoorbeeld een tacx flux s smart iets?
Geen ervaring op de telefoon maar dat lijkt me allemaal vrij klein worden.
Ik gebruik een oude laptop en dat werkt oké. Ja, ik lever in op resolutie en framerate, maar de functionaliteit werkt prima.

Ik gebruik de kickr core en dat bevalt goed! Lekker stil. Zorg voor goede ventilatoren. Heb vanochtend een lidl vloerventilator gekocht. Laat wel even weten of 't bevalt

• jasperz89
StecaGrid schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:31:
[...]

Geen ervaring op de telefoon maar dat lijkt me allemaal vrij klein worden.
Ik gebruik een oude laptop en dat werkt oké. Ja, ik lever in op resolutie en framerate, maar de functionaliteit werkt prima.

Ik gebruik de kickr core en dat bevalt goed! Lekker stil. Zorg voor goede ventilatoren. Heb vanochtend een lidl vloerventilator gekocht. Laat wel even weten of 't bevalt
Telefoon is inderdaad sowieso te klein, ik dacht dit dan te casten naar een beeldscherm/tv maar geen idee of dit mogelijk is.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:46

Phydomir

Dennis

jasperz89 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:57:
[...]

Telefoon is inderdaad sowieso te klein, ik dacht dit dan te casten naar een beeldscherm/tv maar geen idee of dit mogelijk is.
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Jochem
Phydomir schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:10:
[...]

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk.
Je kunt een Apple telefoon naar een Apple TV casten/mirroren, maar je kunt ook zwift zelf draaien op een Apple TV. Je wilt wel iets groter dan een telefoonscherm. Ander kun je niet lezen wie er om je heen rijdt en je data wordt ook heel erg klein.

Oude laptop of (oude) ipad werkt prima.

[Voor 4% gewijzigd door Jochem op 11-09-2021 19:28]

• Jochem
Inspired schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:31:
[...]

Ja, weet ik. Op alle trainers. Daarom is de Direto ook wel interessant. :) Maar ga toch maar voor de kickr denk ik.
Heb uiteindelijk voor de Kickr Core gekozen vanwege het merk. Heb wat meer Wahoo spul (Bolt, ticr hartslag, cadence en speed) en dat bevalt allemaal prima. Verder denk ik dat deze beter verkoopt mocht het toch niet zo bevallen. (Ik weet het zeker als je nu MP checkt. Kijk maar eens wat ze voor een Elite vragen vs een Wahoo; het gaat vaak om bijna nieuwwaarde -15 à -20%)

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:57
Telefoon is alleen BT en geen ant+ ( en kleiner en je hebt altijd een lader nodig) dus of je al je sensoren gekoppelt krijgt..

18 September, zet het in je agenda! Tweakers Social Ride

• Prulleman
Ik heb weleens mijn (samsung) telefoon met zwift naar een LG smart TV gecast, de meeste galaxy S series hebben wel ANT+, dus dat deel was wel gecovered, maar de bediening blijft dramatisch, je moet nog steeds veel te kleine elementen op een veel te klein scherm met zweet handen en buiten adem aan zien te tikken.. geen succes.
Het casten werkte overigens wel redelijk, maar qua performance en framerate niet te vergelijken met een native oplossing. en wat @McMiGHtY zegt, je accu zal het in deze setup ook niet lang volhouden, volgens mij trok ik in 90 minuten mijn accu leeg. Terwijl een TrainerRoad workout van 90 minuten met scherm aan nog geen 20% accu verbruikt :)
Als je niet te kritisch bent is een apple tv het makkelijkste en relatief goedkoop. Daarna komt van alles desktops en laptops en alle prijsklassen die je kan bedenken.

Als je geen zwift gaat doen is er een hoop meer mogelijk voor weinig geld, TrainerRoad bv draait perfect op een telefoon, ik heb een garmin mount op een goedkope case geplakt en zo mijn telefoon op mijn stuur en netflix / youtube op de TV :). Of elke goedkope computer met de windows app

Strava

• jasperz89
Duidelijk verhaal, laptopje moet het worden dus. Ik heb nog een laptopje van een jaar of 5 oud, vraagt Zwift veel van de laptop?

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:44
Wat is nu het voordeel van een laptop ten op zichtte van bv Apple TV 4K?

Zou namelijk niet weten wat er beter kan?

• jasperz89
k1978 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:21:
Wat is nu het voordeel van een laptop ten op zichtte van bv Apple TV 4K?

Zou namelijk niet weten wat er beter kan?
Met Apple TV moet ik nog steeds besturen op de telefoon en ik begrijp dat dit niet echt lekker te doen is tijdens een ritje?

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-09 22:51
jasperz89 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:25:
[...]

Met Apple TV moet ik nog steeds besturen op de telefoon en ik begrijp dat dit niet echt lekker te doen is tijdens een ritje?
Ik Zwift al 2 jaar via Apple TV, via companion app op de iPhone of via remote controller kan ik alles besturen.

• k1978
Je hebt toch afstandsbediening en als je eenmaal iets hebt geselecteerd bv event of training maak je die toch af?

Zal best iets beter kunnen maar werkt zo goed hoor 👍

• Greybeard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-09 23:07
Ik las de Remote discussie hierboven en dacht: verrek, ik wilde nog een tof product met jullie delen die ik op de interwebs tegen kwam.

Gemaakt door cylce hacker / youtuber Keith Wakeham.

Hij heeft een remote "KOMMANDER CYCLING REMOTE" gemaakt om je ANT device (Garmin Wahoo etc) / Zwift menu te besturen zodat je je stuur niet hoeft los te laten tijdens het rijden:). Ook heeft hij andere projecten zoals een opensource 3d geprinte sterzo smart "ik zoek nog een tweaker met een 3d printer:)" of een opensource ventilator controller.

Zie hieronder de pics en check de linkjes voor info:)

Meer Tweaker waardig kan het niet :P

Every battle is won before it is fought

• jasperz89
RigolleM schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:52:
[...]

Ik Zwift al 2 jaar via Apple TV, via companion app op de iPhone of via remote controller kan ik alles besturen.
Is er überhaupt veel te besturen als je eenmaal een rit rijdt? Lijkt me dat het een kwestie van fietsen is toch.. dan lijkt Apple TV mij meer dan voldoende idd

• RigolleM
jasperz89 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:49:
[...]

Is er überhaupt veel te besturen als je eenmaal een rit rijdt? Lijkt me dat het een kwestie van fietsen is toch.. dan lijkt Apple TV mij meer dan voldoende idd
Enkel in het begin de rit opstarten (via remote) en daarna enkel als je van afslag wilt wisselen of wat thumbs wilt uitdelen (via companion app) .

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

jasperz89 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:25:
[...]

Het is niet ideaal zonder iPhone (die fungeert als afstandsbediening), maar het kan wel.
Menu doorlopen gaat irritant.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

RigolleM schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:57:
[...]

Enkel in het begin de rit opstarten (via remote) en daarna enkel als je van afslag wilt wisselen of wat thumbs wilt uitdelen (via companion app) .
Tijdens het rijden op zwift zie ik er nog wel wat meer, die ik met enige regelmaat gebruik.
+ power ups gebruiken
+ chat
+ pauzeren/overslaan stap in workout
+ niveau in workout aanpassen

Het lijkt mij knap irritant als dit niet kan met de telefoon als ik de Apple tv beperkingen goed begrijp.

• RigolleM
Roozzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:22:
[...]

Tijdens het rijden op zwift zie ik er nog wel wat meer, die ik met enige regelmaat gebruik.
+ power ups gebruiken
+ chat
+ pauzeren/overslaan stap in workout
+ niveau in workout aanpassen

Het lijkt mij knap irritant als dit niet kan met de telefoon als ik de Apple tv beperkingen goed begrijp.
Power ups en chat gaan perfect via de companion app. Workout aanpassingen kan je met remote controller of via companion app.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ah, dan begrijp ik de beperkingen niet goed. Never mind deze laptop gebruiker :p

• Prulleman
Roozzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:27:
Ah, dan begrijp ik de beperkingen niet goed. Never mind deze laptop gebruiker :p
Volgens mij gingen de beperkingen over het gebruik van Zwift gewoon native op je mobiel. Dan schaalt gewoon alles naar 4-5" en dat is niet echt te doen qua knopjes formaat. (dus ook als je naar een TV gaat casten, want dan heb je nog steeds geen bediening van je TV en moet je nog steeds de interface op je telefoon gebruiken, of je moet een BT muis aansluiten op je telefoon zodat je het pijltje op de TV kan bedienen, maar of een muis nou handig is op de trainer....)

Strava

• pier87
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-09 15:25
Ik ben weer begonnen met The Sufferfest, nu de dagen korter worden en het savonds vroeg donker is en met 3 kleine koters moet ik toch mn tijd wat slimmer invullen.

Moet zeggen dat ik het een erg leuk programma blijf vinden, ben ook benieuwd hoeveel ik daadwerkelijk beter ga worden, maar in de winter bezig blijven is vaak het belangrijkste. Daarnaast wat krachttrainen en dan rol ik de winter wel weer door...

Wat ik bij The Suff wel wat mis, is de wat verouderde beelden van wedstrijden..

• rolandos582
  • Laatst online: 10:40
Even een dubbel check, nieuw in de indoor setup! :)

Na aanleiding van verschillende reacties hier, aangeschaft : Vacmaster Cardio54

Nu wil ik voor mijn indoor trainer :
- tacx neo 2t smart t2875

Hierbij dan Tacx Trainermat en eventueel zo'n zweetdoek houder?

Ik heb een HP Elitebook, die kan ik gewoon koppelen met mijn Tacx Neo 2T neem ik aan? Verder heb ik ook een smart tv, kan ik die ook nog inzetten op een makkelijke manier voor groot scherm? Eventueel HDMI kabeltje tussen laptop en tv? Beeld op tv en bediening via laptop?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• MaSw85
  • Laatst online: 10:20
rolandos582 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:09:

Ik heb een HP Elitebook, die kan ik gewoon koppelen met mijn Tacx Neo 2T neem ik aan? Verder heb ik ook een smart tv, kan ik die ook nog inzetten op een makkelijke manier voor groot scherm? Eventueel HDMI kabeltje tussen laptop en tv? Beeld op tv en bediening via laptop?
Waarom een Tacx trainermat? Elke willekeurige mat is prima, ik heb bijvoorbeeld deze gehaald voor twee tientjes. Zweetdoekhouder heb ik (nog) niet, ik heb gewoon een (smalle maar lange) handdoek over mijn stuur.

Als je laptop een bluetooth connectie op kan zetten, dan kan je die connecten inderdaad. En met HDMI op je laptop aangesloten kan je inderdaad je TV als tweede scherm gebruiken.

[Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 14-09-2021 09:26]

Komoot

• scraemus
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:53

Laptop kan inderdaad gebruikt worden, ik gebruikte eerst ook een bluetooth connectie voor de setup maar die viel best vaak weg. Een ANT+ dongle gekocht via Ali voor een paar euro en dat is bij mij in ieder geval een stuk stabieler (geen drop-outs meer gehad sinds). Je kunt inderdaad het beeld via de laptop op je TV gooien en dan besturen met de laptop/companion app op je telefoon (of koop een cheap ass toetsenbord die wat zweet kan handelen voor de besturing van de laptop)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• RigolleM
Roozzz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:27:
Enige beperking wat ik ondervind met de Apple TV 4K (2021) is (nog) geen 4K, drukknoppen remote controller werken nog steeds niet en geen custom scripts of tweaks, dat is voor PC only. Dus als ik in oktober terug begin te Zwiften zal mijn Apple TV 4K (2017) terug van de partij zijn.

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 20:47
- verkeerde topic dus -

[Voor 105% gewijzigd door enira op 14-09-2021 16:09]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:50
Iemand ervaring met zo'n ventilator?
https://nl.bauhaus/vloerv...db_search=vloerventilator

Deze heeft 100 watt vermogen en 45cm diameter. Ik gebruik nu een staande ventilator van onze bekende prullariawinkelketen en dat is niet helemaal afdoende.

Bij de Hornbach hebben ze nog een Eurom vloerventilator welke meer lucht verzet nog. Alleen die zit niet in de buurt.
https://www.hornbach.nl/s...oom/10000785/artikel.html

De wijzen komen uit het Oosten!

• Greybeard
NoepZor schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:45:

Deze heeft 100 watt vermogen en 45cm diameter. Ik gebruik nu een staande ventilator van onze bekende prullariawinkelketen en dat is niet helemaal afdoende.

Bij de Hornbach hebben ze nog een Eurom vloerventilator welke meer lucht verzet nog. Alleen die zit niet in de buurt.
Vele Tweakers zijn tevreden met de Vacmaster ventilator, ze hebben nu ook de cardio met afstandbediening

• Greybeard
Greybeard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:53:
[...]

Vele Tweakers zijn tevreden met de Vacmaster ventilator, ze hebben nu ook de cardio met afstandbediening zodat je je fiets niet hoeft af te stappen. Past dit in je budget, zeker een aanrader.

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
enira schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:40:
Ik twijfel even waar ik deze post moet plaatsen, maar denk wel dat het hier past. Na anderhalf jaar corona is het goed om wat (weer) aan de conditie te gaan doen en wat kilo's af te vallen. Hiervoor ben ik samen met mijn vriendin opzoek naar een crosstrainer.
Crosstrainers zijn niet de items waar het in dit topic over gaat; betreft hier echt fietsen met een stuur zadel, pedalen en zo, dus ofwel complete apparaten of apparaten waar je je eigen fiets op moet zetten.
Is er geen cardio topic waar je deze vraag kunt stellen?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• StecaGrid
  • Nu online
NoepZor schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:45:

Ik heb een lidl vloerventilator van 80 watt besteld. voor 3 tientjes even kijken of het bevalt. voor de prijs van een vacmaster kan je er dus 3 halen. Als het morgen slecht weer is, hoop ik mijn ervaring te kunnen delen.

• NoepZor
StecaGrid schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:07:
[...]

Ik heb een lidl vloerventilator van 80 watt besteld. voor 3 tientjes even kijken of het bevalt. voor de prijs van een vacmaster kan je er dus 3 halen. Als het morgen slecht weer is, hoop ik mijn ervaring te kunnen delen.
Ik zag het voorbij komen, maar die kost 49,99 hier. Dan is "ff" langs de bauhaus handiger :)
Greybeard schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:53:
[...]

Vele Tweakers zijn tevreden met de Vacmaster ventilator, ze hebben nu ook de cardio met afstandbediening
Wel een apart ding, lijkt wel iets minder lawaai te maken. Had m gezien in het topic. Maar ik vind hem aan de dure kant (indoor fietsen is niet m'n hobby en liefst zo goedkoop mogelijk binnen enige kwaliteitscriteria) en de luchtstroom schijnt erg lokaal te zijn.

Denk dat ik het er maar gewoon op gok, die 45 cm fan zal vast meer doen dat het prul wat ik nu heb staan. Voor mijn vakantie Alpe du Zwift gedaan, iets van 3-4 grote bidons weggetikt :+ Poahhh wat zweet'n.

• StecaGrid
  • Nu online
NoepZor schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:15:
[...]

Ik zag het voorbij komen, maar die kost 49,99 hier. Dan is "ff" langs de bauhaus handiger :)
hij stond online bij de na-zomer deals met gratis verzending.

• k1978
NoepZor schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:15:
[...]

[...]

Wel een apart ding, lijkt wel iets minder lawaai te maken. Had m gezien in het topic. Maar ik vind hem aan de dure kant (indoor fietsen is niet m'n hobby en liefst zo goedkoop mogelijk binnen enige kwaliteitscriteria) en de luchtstroom schijnt erg lokaal te zijn.

Denk dat ik het er maar gewoon op gok, die 45 cm fan zal vast meer doen dat het prul wat ik nu heb staan. Voor mijn vakantie Alpe du Zwift gedaan, iets van 3-4 grote bidons weggetikt :+ Poahhh wat zweet'n.
Hij is inderdaad aardig duur geworden. Zelf paar maanden geleden 32 euro voor betaald. Maar hij werkt wel echt heel goed. Moet erg warm zijn wil er nog zweet van je hoofd lopen en staat hier altijd in stand 2.

[Voor 5% gewijzigd door k1978 op 14-09-2021 17:15]

• NoepZor
Ai gemist dan :) nou, ff langs de bauhaus was hem ook niet. Die dingen liggen 3 hoog 4 achter ergens in de opslag.

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 11:05

N

Ik gebruikte een hele tijd een zweetdoek die tussen je zadelpen en je stuur gespannen zit. Maar door mijn set-up met ventilatoren etc in die krappe ruimte blokkeerde dat veel koelwind. Uiteindelijk hing er dus niks, en ligt er een pak babydoekjes naast de fiets voor na de training.

• la_fusion
In navolging van mijn eerdere posts heb ik gisteren mijn 'nieuwe' Zwiftpc getest. Uiteindelijk voor 250 euro een i5 met 16GB ram en een GTX970 van Marktplaats getrokken en die presteert zoveel beter dan mijn AMD A6-3500 met 4GB ram en HD3850 kaart. Dat maakt de beleving toch wel echt een stuk mooier/beter dan voorheen. Nu weer opnieuw gaan wennen aan het feit dat het nogal lastig is om rustig te rijden op Zwift :+

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:42
la_fusion schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:15:
In navolging van mijn eerdere posts heb ik gisteren mijn 'nieuwe' Zwiftpc getest. Uiteindelijk voor 250 euro een i5 met 16GB ram en een GTX970 van Marktplaats getrokken en die presteert zoveel beter dan mijn AMD A6-3500 met 4GB ram en HD3850 kaart. Dat maakt de beleving toch wel echt een stuk mooier/beter dan voorheen. Nu weer opnieuw gaan wennen aan het feit dat het nogal lastig is om rustig te rijden op Zwift :+
Rustig rijden kan als je workouts doet. Dan trap je gewoon een vast wattage in blokken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• StecaGrid
  • Nu online
StecaGrid schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:07:
[...]

Hij is zojuist binnengekomen. Serieus luchtvolume. Volgens de specs ruim 67m3/min. Ruim 4 x meer dan de vacmaster.
Nog ff wachten op slecht weer om 'm uit te proberen

Voor de koopjesjager
https://link.marktplaats.nl/m1729901546
Of bij de oosterburen nog voor €25

[Voor 9% gewijzigd door StecaGrid op 15-09-2021 16:54]

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-09 15:07
Ik heb toevallig net een gelijkaardige fan besteld. Die met afstandsbediening waren toch direct een pak duurder, maar nu denk ik dat dat toch wel heel handig had geweest... Ik las dat je ook een afstandsbediening voor een stekkerblok kan kopen. Heeft iemand daar ervaring mee? Liefst een budget optie :) (het wordt al een aardig dure hobby dat fietsen... :D)

• Jochem
Inrage schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:52:
(het wordt al een aardig dure hobby dat fietsen... :D)
👍👍👍

Dat is ook de bedoeling anders is het niet een goede hobby. Moet zich vertalen in W/kg en goede conditie! :)

[Voor 3% gewijzigd door Jochem op 15-09-2021 18:51]

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Inrage schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:52:
Ik heb toevallig net een gelijkaardige fan besteld. Die met afstandsbediening waren toch direct een pak duurder, maar nu denk ik dat dat toch wel heel handig had geweest... Ik las dat je ook een afstandsbediening voor een stekkerblok kan kopen. Heeft iemand daar ervaring mee? Liefst een budget optie :) (het wordt al een aardig dure hobby dat fietsen... :D)
Ja hier heb ik dat ook, klik aan klik uit systeem. Werkt super.

https://www.kabelshop.nl/...nalen-i25463-t290238.html

[Voor 12% gewijzigd door Simbob op 15-09-2021 19:11]

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:53
Wbt de koeling, zo'n vacmaster is leuk, maar zorg vooral dat de ruimte ook geventileerd wordt!

De vacmaster is de cpu koeler, nu nog wat case fans om de kast te koelen :+
Bij mij blaast een ventilator voor een raam lucht naar buiten, via een raam naast me komt er frisse lucht naar binnen.

Als ik lees hoeveel sommige zweten. Met goede koeling veel meer Watts trappen. De cpu hoeft niet te throttlen zeg maar :+
Een extra ventilator die lucht tegen je rug blaast scheelt heel veel (in mijn geval)

• StecaGrid
  • Nu online
Simbob schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:10:
[...]

Ja hier heb ik dat ook, klik aan klik uit systeem. Werkt super.

https://www.kabelshop.nl/...nalen-i25463-t290238.html
Zou nog beter zijn als je 'm harder en zachter kan doen dmv een afstandsbediening ipv alleen aan/uit

• Prulleman
StecaGrid schreef op donderdag 16 september 2021 @ 06:57:
[...]

Zou nog beter zijn als je 'm harder en zachter kan doen dmv een afstandsbediening ipv alleen aan/uit
Dan moet je de speciale vacmaster kopen :P

Strava

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:35
Ik heb ook een klik aan klik uit op twee ventilatoren en dat bevalt prima. Begin meestal met ventilatoren uit, bij een normale rit zet ik dan op een gegeven moment 1 aan en bij intensieve ritten kan ik de Vacmaster ook nog bijschakelen (en weer uitzetten wanneer nodig). Snelheid regelen doe ik dan niet, staan sowieso op maximale kracht.

• la_fusion
oNo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 04:07:
Wbt de koeling, zo'n vacmaster is leuk, maar zorg vooral dat de ruimte ook geventileerd wordt!

De vacmaster is de cpu koeler, nu nog wat case fans om de kast te koelen :+
Bij mij blaast een ventilator voor een raam lucht naar buiten, via een raam naast me komt er frisse lucht naar binnen.

Als ik lees hoeveel sommige zweten. Met goede koeling veel meer Watts trappen. De cpu hoeft niet te throttlen zeg maar :+
Een extra ventilator die lucht tegen je rug blaast scheelt heel veel (in mijn geval)
Been there, done that.. ooit eens in mijn 'kantoor' van 10 vierkante meter met schuindak met de deur dicht gefietst zonder fan en alleen het raam open.. geen succes :+

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:37
https://www.trainerroad.c...commitment-required/63167

Er is tegenwoordig de optie om 7 dagen Trainerroad op proef te nemen zonder dat je creditcard gegevens of iets dergelijks dient in te vullen. Voor de mensen die het eens willen proberen :)

• Kris
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-09 21:48
Vorige week heb ik een Kickr Core aangeschaft om mn nieuwe hobby binnen te vervolgen in de winter. Helaas maakt de Kickr (of de fiets) veel geluid in de kleinste 3 versnellingen (bij de laatste echt heel veel).

De Kickr Core is nieuw (dus nieuwe model). De fiets is een Sensa Lombardia 11 speed, deze is ongeveer 1000 km oud (dus nog niets versleten). Er zit een nieuwe 11 speed casette op de Kickr. Ik heb geen spacer gebruikt. Op de quick release heb ik de 130mm adapter (ik heb de ruimte opgemeten, dit kwam op 132mm).

Op de weg fietst en schakelt de fiets zonder bijgeluiden.

Ik heb er een filmpje van gemaakt (schrik niet van het geluid, dit is vrij hard opgenomen). Het geluid is hoorbaar vanaf 19 sec en wordt daarna harder naarmate ik schakel.

Als de fiets op de Kickr staat schakelt deze soms niet naar het kleinste tandwiel, daar lijkt dus iets niet te kloppen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

[Voor 6% gewijzigd door Kris op 16-09-2021 09:50]

• Smultie
  • Niet online
Je derailleur staat niet goed afgesteld. Je wiel en de Core hebben niet altijd exact dezelfde offset.

[Voor 3% gewijzigd door Smultie op 16-09-2021 09:53]

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Prulleman
(of je cassette zit niet goed vast op je wiel of op de kickr)
maar dit klinkt inderdaad als een drivetrain issue en niet als een kickr issue.

Niet per ongelijk een 11 speed mtb cassette gekocht? kans is klein, want die heb je volgens mij niet kleiner dan 11-42, maar die zijn in ieder geval smaller, waardoor de indexing nooit lekker overeenkomt.
Ook zeker dat alle ringen tussen de kleinere kransjes goed zitten? Bij een indexing issue zie je meestal niet zoveel verschil over de range van de cassette..

je kan even met de indexing spelen (kabelspanning losser), maar wellicht moeten ook je limieten opschuiven en al je wisselt van bv een 12-28 naar een 11-34 zal je ook je B-tension moeten aanpassen.

Als je dit allemaal wilt voorkomen, kan je kijken of je bv een of meerdere 0,1 mm shims achter de cassette kan plaatsen, om de boel zo gelijk te trekken met je wiel

Strava

• rolandos582
Hoe werkt dat eigenlijk met DI2 en bijvoorbeeld een Tacx? Kun je dan het beste gewoon dezelfde cassette als op je wiel hanteren? En eventueel ergens een spacer monteren? Weinig zin om de boel constant te moeten aanpassen.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• MaSw85
  • Laatst online: 10:20
rolandos582 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:09:
Hoe werkt dat eigenlijk met DI2 en bijvoorbeeld een Tacx? Kun je dan het beste gewoon dezelfde cassette als op je wiel hanteren? En eventueel ergens een spacer monteren? Weinig zin om de boel constant te moeten aanpassen.
Als het ook maar een 11-speed cassette is. Afhankelijk van wat je gaat doen (ERG mode of niet) is de cassette belangrijk, maar je kan ook tweaken met de trainer difficulty.

Spacer is wellicht nodig, wellicht niet. Enige wat je doet is je achterwiel vervangen voor de Tacx, de rest is hetzelfde.

Komoot

• Prulleman
In de meeste gevallen zijn aanpassingen niet nodig :)
wellicht als je een exotische achternaaf hebt, (of goedkoop spul, waar de marges wat groter zijn)

Strava

• rolandos582
Naja mijn carbon wiel heeft een erase naaf en mijn alu set een DT350. Daar merk ik al verschil in, 11-25 en 12-25. Kon al niet naar kleinste schakelen. Dus zal wel een spacer worden denk ik zo. Maar dat verschilt vast ook weer per trainer. Afstellen van di2 heb ik helemaal geen zin in :D

• scraemus
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:53
rolandos582 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:33:
Naja mijn carbon wiel heeft een erase naaf en mijn alu set een DT350. Daar merk ik al verschil in, 11-25 en 12-25. Kon al niet naar kleinste schakelen. Dus zal wel een spacer worden denk ik zo. Maar dat verschilt vast ook weer per trainer. Afstellen van di2 heb ik helemaal geen zin in :D
Met de E-tube app is dat een eitje... Voor mij geldt +0 wanneer hij op de weg rijdt en +5 voor wanneer hij op de trainer zit. Dat is een paar tikjes op het scherm en klaar. Dit is juist een groot voordeel voor de Di2 t.o.v. mechanisch schakelen O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• NoepZor
StecaGrid schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:39:
[...]

Hij is zojuist binnengekomen. Serieus luchtvolume. Volgens de specs ruim 67m3/min. Ruim 4 x meer dan de vacmaster.
Nog ff wachten op slecht weer om 'm uit te proberen

Voor de koopjesjager
https://link.marktplaats.nl/m1729901546
Of bij de oosterburen nog voor €25
Ik keek toevallig gister even op marktplaats en ik ga einde middag even een soortgelijke fan ophalen, alleen dan van tristar. Voor €15 kun je er niet verlegen om zitten :)

Afgelopen dinsdag een rondje gedaan op Zwift, maar ik had stiekem nog wat stramme benen van de Pyreneeëncols en te veel gegeten. Kostte veel moeite om 200 watt te trappen.

Vanavond wat minder eten en beter ventileren :9

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-09 17:06
Nieuw indoor seizoen beginnen met een ramp test in Zwift… tijdens de zomer wel wat punten verloren maar nog 290 paardenkrachten over 8)

Let the training begin!

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
Waarom niet? Ik heb altijd begrepen dat di2 zichzelf helemaal kan instellen, dat leek mij altijd juist het voornaamste voordeel…

Strava | PVOutput

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:55:
[...]

Waarom niet? Ik heb altijd begrepen dat di2 zichzelf helemaal kan instellen, dat leek mij altijd juist het voornaamste voordeel…
Hmmm okay ik ga het ervaren! :)

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
Helaas, ik vind net een gcn video waarin ze zeggen dat het zelf stellen een broodje aap is:

YouTube: How To Tune Shimano Di2 Groupsets – Adjust Electronic Shifting

Maar de procedure ziet er alsnog niet al te moeilijk uit.

Edit: en ik zie nu in de reactie van @scraemus dat er dus ook een app voor is.

[Voor 9% gewijzigd door Kluus op 17-09-2021 07:04]

Strava | PVOutput

• Balboa
Zo, net maar een jaarabonnement voor Trainerroad afgesloten. Beetje als stok achter de deur ;) Wilde eerst nog via een refferal proberen, maar dat kan dus niet als je al eerder een abo hebt gehad. :+

Afgelopen jaar begonnen met TR en daarna Sufferfest geprobeerd. Hoewel grafisch mooier en leuke ondersteuning voor yoga en kracht - als je dat interessant vindt - vond ik het minder intuïtief. Geef mij dat Oostblok uiterlijk van TR maar. Groot voordeel van TR vind ik dat het gewoon op m'n Android smartphone gedraaid kan worden. Dat kon met SF niet, enkel op een laptop of iPad.

Handtekening

• pier87
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-09 15:25
Prima keus denk ik @Balboa heb zelf de keuze andersom gemaakt, maar was ook best tevreden met TR.

Nu met dat adaptieve trainen van TR komt het weer wat in de buurt van Suff, maar ben meer overtuigd van 4DP, ben benieuwd wat je van het nieuwe TR vind.

• RigolleM
RigolleM schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:41:
[...]

Enige beperking wat ik ondervind met de Apple TV 4K (2021) is (nog) geen 4K, drukknoppen remote controller werken nog steeds niet en geen custom scripts of tweaks, dat is voor PC only. Dus als ik in oktober terug begin te Zwiften zal mijn Apple TV 4K (2017) terug van de partij zijn.
En vandaag is er een update beschikbaar van Zwift voor de Apple TV waar de drukknoppen wel ondersteund worden. Zonet getest en ja hoor.. Dit gaat echt een wereld van verschil zijn tijdens het indoorfietsen met de nieuwe Apple TV remote contoller, want met het swipen lukte niet altijd even goed ;)

• k1978
RigolleM schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:59:
[...]

En vandaag is er een update beschikbaar van Zwift voor de Apple TV waar de drukknoppen wel ondersteund worden. Zonet getest en ja hoor.. Dit gaat echt een wereld van verschil zijn tijdens het indoorfietsen met de nieuwe Apple TV remote contoller, want met het swipen lukte niet altijd even goed ;)
Hehe nee ben soms wel ff bezig om juiste parcours te kiezen zeg maar 😂

• RigolleM
k1978 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:06:
[...]

Hehe nee ben soms wel ff bezig om juiste parcours te kiezen zeg maar 😂
Dat is verleden tijd.. zie maar in het volgende filmpje van GPLama.

• BartNL
scraemus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:17:
[...]
Met de E-tube app is dat een eitje... Voor mij geldt +0 wanneer hij op de weg rijdt en +5 voor wanneer hij op de trainer zit. Dat is een paar tikjes op het scherm en klaar. Dit is juist een groot voordeel voor de Di2 t.o.v. mechanisch schakelen O-)
op zich heb je gelijk dat het een eitje is maar het is zeker niet makkelijker dan bij mechanische derailleur. Wanneer ik daar eenmaal weet hoeveel ik moet verstellen lukt dat mij sneller dan op mijn DI2 fiets. Voordeel DI2 is wat mij betreft dat het niet verloopt a.g.v. rek in kabel.

• Inspired
  • Nu online
NoepZor schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:59:
Helaas niet op voorraad, maar via de ING rentepunten winkel kun je de Tacx Flux 2 aanschaffen voor €569. Daarbij krijg je ook nog een voucher voor €100 aan accessoires. Volgens mij geen gekke deal, mocht ie weer terug op voorraad komen.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486
Deze is nu weer beschikbaar. Ga zelf toch voor de Kickr maar op zich voor die prijs niet verkeerd. Mits je ook nog wat accessoires kan gebruiken.

• Balboa
pier87 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:37:
Prima keus denk ik @Balboa heb zelf de keuze andersom gemaakt, maar was ook best tevreden met TR.

Nu met dat adaptieve trainen van TR komt het weer wat in de buurt van Suff, maar ben meer overtuigd van 4DP, ben benieuwd wat je van het nieuwe TR vind.
Ja, dat 4DP van SF vond ik ook interessant, maar voor nu onvoldoende tegen de ander 'nadelen' weg te strepen.

kan me ook goed voorstellen dat het sowieso leuk is om af en toe te wisselen van programma.

Wat de adaptieve mode gaat brengen in TR ga ik meemaken. Ben niet zo'n hardcore 'binnenfietstrainert', maar als het een meerwaarde heeft, dan is dat mooi meegenomen. Zie dit ook echt als aanvulling op het buiten fietsen en de sportschool.

Ga half november weg met een paar vrienden om een paar dagen te mtb-en in Luxemburg en het aanmaken van een trainingsschema naar zo'n event vind ik ook wel wat hebben.

Handtekening

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Het zou lijkt mij vreemd zijn als je een spacer nodig zou hebben. Ik neem aan een Shimano 11-speed cassette altijd even breed is en hetzelfde lijkt mij voor een 142 mm naaf ook te gelden? Op mijn Wahoo Kickr zit een 11-30 en op mijn Bora WTO een 11-25 cassette en ik hoef niets af te stellen bij het wisselen.

Wat je natuurlijk wel hebt is dat als je van cassette wisselt en wil registreren in welke versnelling je rijdt en/of synchro shift wil gebruiken je de cassette instelling in E-TUBE moet wijzigen.

• rolandos582
kwiebus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:45:
[...]

Het zou lijkt mij vreemd zijn als je een spacer nodig zou hebben. Ik neem aan een Shimano 11-speed cassette altijd even breed is en hetzelfde lijkt mij voor een 142 mm naaf ook te gelden? Op mijn Wahoo Kickr zit een 11-30 en op mijn Bora WTO een 11-25 cassette en ik hoef niets af te stellen bij het wisselen.

Wat je natuurlijk wel hebt is dat als je van cassette wisselt en wil registreren in welke versnelling je rijdt en/of synchro shift wil gebruiken je de cassette instelling in E-TUBE moet wijzigen.
Ik heb geen ervaring met indoor trainers hoor, weet alleen wel dat dit zo is met 2 verschillende wielsets, ik ga het ervaren. Twijfel dus de Flux 2 & Neo 2T. De verschillen 16% vs 25% hellingshoek, zwaardere vliegwiel, voorwielsteun etc. Is dat het verschil waard... Idk

• Prulleman
Cassette's zijn wel even breed (los van MTB 11 speed, die zijn 1.8 mm smaller). Maar als je toleranties van je naaf net 0,5 mm afwijkt van je trainer, moet je toch je indexing aanpassen (en misschien limieten).

Maar "normaal gesproken" zou dit niet nodig moeten zijn, ik wissel ook zonder problemen mijn kickr met 11-34, achterwiel met 12-28 en de fiets van mijn vrouw met schijfremmen en steekas. Zonder bijstellen

Strava

• luuk66
  • Registratie: januari 2020
  • Nu online
:) :)

[Voor 99% gewijzigd door luuk66 op 18-09-2021 15:21]

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee