Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 87 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:25
Voor de winter heb ik mijn paincave hardware compleet:
- Wahoo Kickr Core
- Shimano 11 speed 105 casette (11-32)
- Elite Sterzo Smart voorwielsteun (voor sturen in Zwift)
- Trainermat (XAND)

Wahoo Kickr Core nu in de aanbieding bij de shops die op elkaar letten voor EUR 719. (Mantel, Futurumshop, etc)

Zou je zeggen, mis je misschien een fan; maar ik heb een Dyson "Cool" tower fan en die brengt heel veel lucht in beweging, dus ben benieuwd. Ik ga Zwiften op mijn iPad of iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-06 21:21
London schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:29:
Hoop dat ik hier ook een spinbike gerelateerde vraag mag stellen. Heb sinds vandaag de Schwinn IC8. Niet perse gekocht voor Zwift maar toch even getest. Werkt opzich prima maar de data is natuurlijk mooier dan de werkelijkheid door het gebrek aan connectivity van de fiets. Vooralsnog zal ik dus geen races doen ;)

Nu vroeg ik mij af welke apps er wat geschikter zijn voor deze bike dan Zwift. Ik hoef niet perse tegen anderen te racen. Vind het ook leuk om bijvoorbeeld door middel van echt opgenomen beelden een etappe te rijden. Of met een instructeur en muziek even te pompen.

Ik neem aan dat apps als Sufferfest en Fulgaz tegen hetzelfde euvel aanlopen als Zwift? Wat ik nog wel heb gevonden is Cyclemasters. Dat is met instructeur/muziek en dan een route fietsen waarbij je fiets niet hoeft te connecten.

Vooralsnog lijkt het erop dat zolang ik bijvoorbeeld geen power pedals installeer ik het moet doen met scheve data? Of dus een app gebruiken waarbij je geen verbinding met de fiets hoeft te maken.
Ik ben zelf ook van plan deze te kopen, ben je er tevreden van?
Ik zou hem kopen voor Zwift en de Peloton app, gebruik je die toevallig?
Alvast bedankt

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:36
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Magene T100?

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34
Gaat je voorwiel dan niet te veel omhoog komen hiermee?
Zou je zeggen, mis je misschien een fan; maar ik heb een Dyson "Cool" tower fan en die brengt heel veel lucht in beweging, dus ben benieuwd.
Je zal het wel zelf merken maar dit gaat niet voldoende zijn... Ondertussen staan er 3 ventilators te draaien tijdens het zwiften, waaronder de befaamde Vacmaster.
Ik ga Zwiften op mijn iPad of iMac.
Ik ben ook zo begonnen, ondertussen een Apple TV 4K en 2 smart TV's. Smart TV 1 + Apple TV 4K = Zwift, Smart TV 2 = Youtube, Netflix of gewone televisie...

• Jochem
RigolleM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Gaat je voorwiel dan niet te veel omhoog komen hiermee?
Naar verluid wel iets, maar de hoogte is niet meer dan een voorwielblok zoals van de tacx of elite. Ik heb het ook gezien in de winkel in andere opstellingen en het niet persee hoger. Ook DC Rainmaker praat er nauwelijks over. FWW. Nog niet op gezeten.
Je zal het wel zelf merken maar dit gaat niet voldoende zijn... Ondertussen staan er 3 ventilators te draaien tijdens het zwiften, waaronder de befaamde Vacmaster.
Maar heb je zelf ervaring met de Dyson Cool? Dat is wel een andere categorie blower dan zo'n roterende fan! Anders zullen we het zien. Dan wordt het een soort "macrame" Zwiften. 8) 🥵

[ Voor 9% gewijzigd door Jochem op 26-08-2021 16:42 ]

• RigolleM
Jochem schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:29:
[...]
Naar verluid wel iets, maar de hoogte is niet meer dan een voorwielblok zoals van de tacx of elite. Ik heb het ook gezien in de winkel in andere opstellingen en het niet persee hoger. Ook DC Rainmaker praat er nauwelijks over. FWW. Nog niet op gezeten.
Mijn snelsluiter zit op dezelfde hoogte voor- als achteraan, als mijn fiets op de Kickr Core is gemonteerd, zonder voorwielsteun. Heb ook nog zo'n Tacx voorwielsteun, maar dan helt mijn fiets naar achteren. Ik ben heel gevoelig aan een slechte zitpositie, dus heb ik die Tacx voorwielsteun terug verwijdert. Nu staat hij terug waterpas en voelt het terug normaal! De Kickr (niet Core) kan je in hoogte verstellen, en daar zou je dus de hoogte van de achterkant kunnen aanpassen voor een voorwielsteun.
Maar heb je zelf ervaring met de Dyson Cool? Dat is wel een andere categorie blower dan zo'n roterende fan! Anders zullen we het zien. Dan wordt het een soort "macrame" Zwiften. 8) 🥵
Neen, enkel Daikin Airco units in de kamers behalve in deze waar ik Zwift 8)7

Als ik dit filmpje mag geloven blaast de Dyson Pure Cool aan een maximale windsnelheid van 4,9 mph, terwijl de Vacmaster aan 33 mph blaast :*)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 07:12
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een kickr core. Vanmiddag even een nieuwe cassette gehaald en gemonteerd, fiets er op en gaan.

Nu merk ik dat mijn ketting niet 100% soepel loopt. De ketting is ongeveer 1200km oud. Is het een goed gebruik om een ketting en cassette voor je direct drive te hebben en een set voor buiten rijden? Gaat dat mijn probleem (waarschijnlijk) oplossen?

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 22:24
@arvidbeheerder Mijn ervaring is dat een ketting en cassette binnen eigenlijk niet/nauwelijks sluiten, mits je ze gewoon schoon gebruikt. Mocht je je fiets dus zowel binnen als buiten gebruiken, dan neem je het vuil mee.

Dat gezegd hebbende, een 1.200km oude ketting zou niet mogen slippen op een nieuwe cassette. Meten = weten (chain checker) en anders ligt het aan de afstelling van je achterderailleur. Soms zit er een kleine afwijking tussen je trainer en achterwiel, dan ontkom je niet aan het bijstellen.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 07:12
Ypuh schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:25:
@arvidbeheerder Mijn ervaring is dat een ketting en cassette binnen eigenlijk niet/nauwelijks sluiten, mits je ze gewoon schoon gebruikt. Mocht je je fiets dus zowel binnen als buiten gebruiken, dan neem je het vuil mee.

Dat gezegd hebbende, een 1.200km oude ketting zou niet mogen slippen op een nieuwe cassette. Meten = weten (chain checker) en anders ligt het aan de afstelling van je achterderailleur. Soms zit er een kleine afwijking tussen je trainer en achterwiel, dan ontkom je niet aan het bijstellen.
Thanks! Ik heb gisteren nog buiten gereden, dus de ketting was niet perfect schoon. Ik ga nog wel even spelen met de afstelling van de achterderailleur. Is het meestal kabelspanning of is stelschroeven werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Even m'n gezicht hier laten zien :) ik ben eigenlijk een hardloper, maar sinds een vrij ingrijpende operatie aan mijn beide hielen in januari kan ik al bijna een jaar niet hardlopen. Er zit schot in de zaak, maar tijdens mijn revalidatie ben ik wat meer gaan fietsen dan voorheen. Twee maanden geleden heb ik een Wahoo Kickr Bike aangeschaft om ook tijdens slecht weer goed te kunnen trainen + eens een wedstrijdje te rijden + wat klimwerk te doen. Bevalt prima!

Wat me wel opvalt is dat het er soms een beetje vreemd aan toe gaat als het gaat om de correlatie tussen wattage en snelheid. Het beste voorbeeld daarvan heb ik vanavond gezien. In de tijdrit, waarbij iedereen tegelijkertijd startte, reden we allemaal op dezelfde virtuele fiets. Het lijkt me dat er dan geen verschillen mogen zijn op grond van de gebruikte ingame gear.

Maar wat is dan de verklaring dat ik 4,5W per kilo trap voor een half uur, maar een ander 20 seconden voor mij eindigt terwijl hij significant minder watt per kilo heeft geproduceerd? Idem voor iemand die 4,3W/kg deed en ook net aan voor me zat. Ik snap het niet zo goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHZF2saBJ-MVGsqqvPEM8Bk44wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkAao9jkgaW0As9MCf4aajOD.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:10
arvidbeheerder schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Thanks! Ik heb gisteren nog buiten gereden, dus de ketting was niet perfect schoon. Ik ga nog wel even spelen met de afstelling van de achterderailleur. Is het meestal kabelspanning of is stelschroeven werk?
Lastig inschatten zonder geluiden gehoord te hebben. Ik zou zeggen dat kabelspanning aannemelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:56

Phydomir

Dennis

Krylinck schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:54:
Maar wat is dan de verklaring dat ik 4,5W per kilo trap voor een half uur, maar een ander 20 seconden voor mij eindigt terwijl hij significant minder watt per kilo heeft geproduceerd? Idem voor iemand die 4,3W/kg deed en ook net aan voor me zat. Ik snap het niet zo goed.

[Afbeelding]
Als dit voornamelijk vlak was dan heb je veel meer aan absolute watts dan w/KG. Als je eenmaal. Op gang bent ga je gewoon harder als je 360w trapt dan als je 280w trapt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Watt/kg hangt ook af of je je gewicht goed hebt ingegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
arvidbeheerder schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Schroeven hoef je in principe nooit aan te zitten, die zijn er enkel om de limieten te beheren (kleinste en grootste verzet). Met kabelspanning, een kwart-of halve slag per keer bijdraan. Wanneer je er recht achter staat zou je wel moeten kunnen zien of de bovenste pulley recht onder het kransje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
Phydomir schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 06:12:
[...]
Als dit voornamelijk vlak was dan heb je veel meer aan absolute watts dan w/KG. Als je eenmaal. Op gang bent ga je gewoon harder als je 360w trapt dan als je 280w trapt.
Helemaal mee eens maar dan valt in de top-drie toch wel weer op dat met name de #3 trapt zo veel meer absoluut vermogen trapt dan de #2. Dan moet je wel veel zwaarder zijn of een forse klim hebben om dan alsnog erachter te vallen.

(Edit: Overigens even de gewichten van de rijders berekend: #1 73 kg / #2 67 kg / #3 89 kg / #4 58 kg / #5 70 kg)

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 27-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:13
Me gisteren ingeschreven voor een 20+ weken indoor cycling training. Eens die winter goed dooromen en misschien nog wat winst halen. Wel heel erg benieuwd naar mijn huidige FTP, want die 310 van maart 2021 ga ik niet meer halen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:28
Gisteren mijn tacx smart bike in elkaar gezet. Wat een vette fiets zeg, heel blij mee.

Ik had alleen een probleem met 1 van de stel pootjes voor, die krijg ik niet los gedraaid. Iemand een tip? Ga ook maar even een support ticket inschieten bij tacx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 15:15
Bacchus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Helemaal mee eens maar dan valt in de top-drie toch wel weer op dat met name de #3 trapt zo veel meer absoluut vermogen trapt dan de #2. Dan moet je wel veel zwaarder zijn of een forse klim hebben om dan alsnog erachter te vallen.

(Edit: Overigens even de gewichten van de rijders berekend: #1 73 kg / #2 67 kg / #3 89 kg / #4 58 kg / #5 70 kg)
maakt ook nog uit of je alleen rijdt of in de slipstream. Maar op het vlakke hebben de grote mannen zeker een voordeel. Ik merk dat ik oko regelmatig een stuk hoger zit qua W/Kg dan de rijders net boven me, maar in absolute watts weer iets lager. En ik vermoed dat ik niet erg efficient ben, ik vind het ook wel mooi om stukken op kop te rijden om gaten dicht te rijden. Dan verricht je natuurlijk relatief veel arbeid, zonder een gat te slaan, want de rest zit dan lekker in je wiel te chillen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
Welke ga je doen @Holk ? Welk plan en welk platform?

Ben maandag begonnen met een 10 wk plan van The Suff,

YouTube: How Fit Did Dan Get In 10 Weeks? | Zero To ...?

Ben benieuwd of ik net zoveel progressie maak 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:13
pier87 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:25:

Geen idee nog :D
Is bij In Balance in Roelofarendsveen. Eerst half uur core training en dan lekker blokken trainen denk ik. Ligt ook aan wat ik wil denk ik. Ik zou graag m’n piekvermogen willen opkrikken (als het kan 20w/kg maar 19 is ook al lekker en de 20 seconden sprint. 100 kilometer afleggen lukt me prima en geen ambitie om dat met 33 per uur te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Ik heb zonet de schwinn IC8 gekocht,
nu wil ik de peloton app ervoor downloaden maar zegt IOS dat deze niet beschikbaar is in mijn land, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
pier87 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:25:

Heb je al je eerste test gedaan, of is de eerste week een opmars tot die test. 4D test heet dat geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
predmat schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:06:
Ik heb zonet de schwinn IC8 gekocht,
nu wil ik de peloton app ervoor downloaden maar zegt IOS dat deze niet beschikbaar is in mijn land, iemand een oplossing?
https://support.onepeloto...ide-of-the-United-States-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• predmat
Voor peloton app moet je als belgische gebruiker wel wat doen om deze te kunnen gebruiken, na wat opzoekwerk is het me wel allemaal gelukt,
Peloton is zowat de netflix van online lesgebeuren, grote amerikaanse lesgevers en celebs zitten erop en het staat oneindig vol met workouts voor ieder wat wils. 100% zeker dat dit binnen de 5jaar overal ter wereld beschikbaar is, zoek het maar op voor de mensen die het niet kennen ;-)

Indien je ook interesse hebt in de schwinn IC8 zou ik deze zowiezo niet kopen via de google ads die er komen, maar koop hem dan op
https://www.indoorcycling.org/ is een duitse winkel net nabij Aken, je kan het gaan afhalen maar ook verzenden naar belgië doen ze, voor 30 euro meer, de fiets is er 200 euro goedkoper als in België dus zeker de moeite!

Nuja hieronder zal ik even zeggen hoe ik het heb werkende gekregen voor de mensen die er ook interesse in hebben, het kost 12.99dollar per maand voor heel je gezin.

- Nieuw apple id aanmaken en daar land USA selecteren
-Peloton app downloaden op je gsm met dat apple id
-Voor membership vraagt hij dan amerikaanse credit card of een amerikaans gelinkt paypal account, dit kan je omzeilen als je itunes download en koppelt op je nieuw apple id. Via google vind je meer dan genoeg sites waar je dan amerikaanse itunes kaarten kunt kopen en uploaden op dat itunes account (op de pc heb ik dit uitgevoerd, ik heb geen idee of dit hetzelfde werkt met de itunes app )
-membership opnieuw proberen en als je er geld hebt opstaan zal hij automatisch verder gaan en niet meer vragen naar een amerikaanse credit card
-zet je apple id terug naar je originele apple id en dan zal je zien dat de peloton app gewoon blijft staan en werken ( zolang je itunes account een waarde erop heeft staan natuurlijk )

Dit opzoeken heeft veel meer tijd gekost dan dat het eigenlijk zou moeten kosten, ik denk dat je dit op 10minuten max allemaal in orde kunt krijgen met bovenstaande stappen :-)

Veel plezier met je workouts ;) en ohja als je mij wilt toevoegen erop, ik ben daar predmat ;-) ( niet dat ik veel reacties verwacht maar je weet nooit :p )

[ Voor 36% gewijzigd door predmat op 28-08-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Klopt @Jochem die test heb ik eind maart al eens gedaan, daarna corona gehad en nu alweer een tijdje aardig bezig.

4DP mooie test, aanrader. Pittig maar je krijgt wel direct een beeld van waar je werkpunten liggen en dus niet alleen een FTP score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
Even een vraag m.b.t. de cassette. Op m'n huidige fiets zit nog een oude shimano cs-hg70-9.
Nu wil ik op de Tacx Flux 2 een nieuwe cassette zetten maar vanwege de tekorten (en dus niet zoveel keus) en mijn gebrekkige kennis wilde ik even checken of het mogelijk is een Shimano Ultegra CS-6500 (9-speed) 12-27 erop te zetten. En dat ik dan verder niets hoef aan te passen aan m'n ketting / fiets.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/659shSCWOtrw3aotD7HDWbF4gLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cjeDilrAZ6ltqTi7tVHrNuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien het fantastische zomerweer de indoor setup ook maar eens in gereedheid gebracht.
Moet alleen nog op zoek naar een iets meer Up To date computer (wil wel graag een pc ipv Apple TV) zonder daar direct heel veel voor uit te willen geven. Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
Matrix schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:02:
[Afbeelding]

Gezien het fantastische zomerweer de indoor setup ook maar eens in gereedheid gebracht.
Moet alleen nog op zoek naar een iets meer Up To date computer (wil wel graag een pc ipv Apple TV) zonder daar direct heel veel voor uit te willen geven. Iemand nog tips?
Wat is je budget?

Hier een zelfbouw systeem op basis van intel i7, 16Gb ram, 128Gb NVME, een nvidea kaart (1660 ipv 1650 serie ivm betere performance rond ongeveer gelijke investering), alles op een 42 inch 4K scherm. Het systeem zelf (ex beeldscherm) was ca 1100€ Zo uit t hoofd.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:35
NielsTn schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Wat is je budget?

Hier een zelfbouw systeem op basis van intel i7, 16Gb ram, 128Gb NVME, een nvidea kaart (1660 ipv 1650 serie ivm betere performance rond ongeveer gelijke investering), alles op een 42 inch 4K scherm. Het systeem zelf (ex beeldscherm) was ca 1100€ Zo uit t hoofd.
Tja dat lijkt mij wel wat overkill voor een pc die niet heel veel meer doet dan een paar uurtjes per week zwift + spotify draaien.
300-400€ voor iets wat ook prima 2e hands mag zijn wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
Matrix schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Tja dat lijkt mij wel wat overkill voor een pc die niet heel veel meer doet dan een paar uurtjes per week zwift + spotify draaien.
300-400€ voor iets wat ook prima 2e hands mag zijn wat mij betreft.
Zoiets? V&A aangeboden: HP EliteDesk 705 G5 SFF (8RM62ET)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 17:57
Ik gebruik een laptop van 9 jaar oud icm zwift en dat draait prima. Waarom wil je de tv niet gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
[Afbeelding]

Ik ben zelf heel bij met de Apple TV maar als iets anders zou doen zou het denk ik een (2e hands) NUC zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
[Afbeelding]

Inderdaad een NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:57
Laatst naar een indoor set-up voor thuis gekeken, maar voorlopig is het weer van de baan, ik heb er simpelweg geen ruimt voor.

Misschien volgende winter wel..

Maar om de komende winter toch goed door te komen zit ik te kijken naar een alternatief..
Ik ben al jaren niet meer in de sportschool geweest, en weet niet wat hier nu de actuele stand van zaken is omtrent fietsen en spinning..

Wat is jullie ervaring om bij een sportschool je fietsconditie op peil te houden/te verbeteren?

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:35
verstappen33 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:51:
Laatst naar een indoor set-up voor thuis gekeken, maar voorlopig is het weer van de baan, ik heb er simpelweg geen ruimt voor.

Maar om de komende winter toch goed door te komen zit ik te kijken naar een alternatief..
Ik ben al jaren niet meer in de sportschool geweest, en weet niet wat hier nu de actuele stand van zaken is omtrent fietsen en spinning..

Wat is jullie ervaring om bij een sportschool je fietsconditie op peil te houden/te verbeteren?
Afhankelijk van waar je woont en wat het budget is, ik heb een paar lesjes wattcycling gedaan en daarna een kickr core gekocht. Ik vond het vrij duur en maakte het sommetje naar een eigen trainer kopen, maar als dat geen optie is/was dan is in mijn ogen iets als wattcycling of wattworks zeker een potie. Ik heb zelf geen ervaring met spinnen bij een sportschool.

Ik heb nu geen abbo meer lopen voor indoor software, wat doen jullie als je in de zomer gewoon even een uurtje op de kickr willen rijden? Zwift is tot 25km een optie toch? Of is het weer een kwestie van een proefmaand afsluiten elke keer onder een ander mailadres? O-)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 13:34
Stufferdt schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Afhankelijk van waar je woont en wat het budget is, ik heb een paar lesjes wattcycling gedaan en daarna een kickr core gekocht. Ik vond het vrij duur en maakte het sommetje naar een eigen trainer kopen, maar als dat geen optie is/was dan is in mijn ogen iets als wattcycling of wattworks zeker een potie. Ik heb zelf geen ervaring met spinnen bij een sportschool.

Ik heb nu geen abbo meer lopen voor indoor software, wat doen jullie als je in de zomer gewoon even een uurtje op de kickr willen rijden? Zwift is tot 25km een optie toch? Of is het weer een kwestie van een proefmaand afsluiten elke keer onder een ander mailadres? O-)
Je zou eens naar RGT cycling kunnen kijken of kijken, ziet er best aardig uit en heeft bepaalde parcoursen waar je gratis onbeperkt op mag fietsen. Ik geloof dat je met grouprides ook overal kunt meerijden. Het nadeel is dat er weinig mensen op RGT zitten, dat is denk ik ook de reden dat ze zo royaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
[...]

Die 2 zijn geen optie voor mij, ik woon in het oosten aan de duitse grens..
Je hebt hier verder alleen reguliere sportscholen die wel indoortrainers hebben (geen idee hoe geavanceerd), en spinning uurtjes geven..

Ik denk dat ik binnenkort eens wat proeflesjes inplan en gewoon eens ga kijken wat er mogelijk is..
Ik wil toch wel 2-3x in de week blijven fietsen deze winter, en als het niet buiten kan, dan maar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

Ik weet niet hoever je sportschool is, en zal niet beweren dat het een pretje is om je setup telkens te moeten opbouwen en afbreken, maar uiteindelijk kost je dit ook maar een minuut of 5 max. Waarschijnlijk minder dan een ritje naar de sportschool.

De vrijheid die je hebt om zelf te kiezen hoe je traint heeft voor mij veel waarde (in mijn geval TrainerRoad, maar uiteraard kan je ook zwift of sufferfest etc kiezen). Dit allemaal heb je niet op dat niveau in een sportschool.

Ik denk dat je bij een sportschool niet verder komt dan een spin klasje. De beste alternatieven zitten inderdaad in de hoek van watt cycling.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Prulleman Het hangt ervan af hoe het straks verder gaat met wel of niet thuiswerken..
Als ik de foto van Matrix hierboven zie heb ik zeker een vrije plek nodig van 2m00 x 1m50 om een beetje vrij te kunnen fietsen.

Op dit moment heb ik dat niet omdat deze ruimte door mijn thuiswerkplek in gebruik genomen is..
Als ik de werkplek niet meer nodig heb dan heb ik deze ruimte wel en zou ik een Kickr of iets dergelijks kunnen overwegen.

Maarja zover is het nog niet, en zit dus te kijken naar andere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 16-06 15:15
[...]

ik zet mijn zwift uit in de zomer. Als ik toch binnen wil trainen, is 25 km prima, moet je gewoon een berg als bv de ven-top opfietsen, dan ben je met de 25km zo anderhalf uur zoet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
borft schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

ik zet mijn zwift uit in de zomer. Als ik toch binnen wil trainen, is 25 km prima, moet je gewoon een berg als bv de ven-top opfietsen, dan ben je met de 25km zo anderhalf uur zoet ;)
Je mag ook de rit afmaken die je gestart bent, ook als je door de 25km heen gaat.
Dus een raceje (40km vaak) is ook nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Misschien een domme vraag over trainen op bijvoorbeeld de Wahoo Kickr..

Als ik normaal buiten fiets kan ik gelang de omstandigheden op of afschakelen als ik tegen de wind in of een bult op moet etc..

Maar op een indoor trainer werkt dat volgens mij anders?
Rij je hierin op een vaste vertanding of hoe werkt dit als je verschillende vermogens voor de kiezen krijgt in een zwift sessie? (bijvoorbeeld door verschillende heuvels/berg etappes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios

Goed alternatief om de winter door te komen is gewoon setje winterkleding kopen, eventueel verlichting en gewoon buiten blijven fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Owios schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:51:
[...]

Goed alternatief om de winter door te komen is gewoon setje winterkleding kopen, eventueel verlichting en gewoon buiten blijven fietsen.
Ik heb afgelopen winter mijn winterkleding etc. op orde gebracht, maar het is wel een aanslag op je materiaal om met nat weer en pekel etc buiten te fietsen..
Ik bleef maar poetsen en smeren.
Daarom besloten om komende winter niet meer met nat weer te fietsen, ook vanwege de veiligheid, afgelopen winter 2x onderuit gegaan door gladheid vanwege ijs en ook modder wat ik niet goed zag in het donker.

Maar met droog weer ben ik zeker van plan om buiten te blijven fietsen..

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 30-08-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:41:
Misschien een domme vraag over trainen op bijvoorbeeld de Wahoo Kickr..

Als ik normaal buiten fiets kan ik gelang de omstandigheden op of afschakelen als ik tegen de wind in of een bult op moet etc..

Maar op een indoor trainer werkt dat volgens mij anders?
Rij je hierin op een vaste vertanding of hoe werkt dit als je verschillende vermogens voor de kiezen krijgt in een zwift sessie? (bijvoorbeeld door verschillende heuvels/berg etappes).
Ligt eraan...
Bij vrij rijden in zwift of bv een groepsrit of wedstrijd zul je gewoon moeten schakelen als je bergop of in/uit de draft gaat.
Je kan echter wel met settings instellen hoe groot het effect van de heuvels is (trainer difficulty, bij 100 % is het realistisch, bij 50% hoe je minder te schakelen) dit kan nodig zijn als je trainer bv geen 15% helling aankan of je een cassette hebt met weinig range.

Doe je een workout in zwift of TrainerRoad, dan gebruik je meestal ERG mode en kan je in elke versnelling en cadans het gewenste wattage trappen (los van beperkingen van de trainer en verschil in gevoel bij zware of lichte versnellingen.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

Ligt eraan...
Bij vrij rijden in zwift of bv een groepsrit of wedstrijd zul je gewoon moeten schakelen als je bergop of in/uit de draft gaat.
Je kan echter wel met settings instellen hoe groot het effect van de heuvels is (trainer difficulty, bij 100 % is het realistisch, bij 50% hoe je minder te schakelen) dit kan nodig zijn als je trainer bv geen 15% helling aankan of je een cassette hebt met weinig range.

Doe je een workout in zwift of TrainerRoad, dan gebruik je meestal ERG mode en kan je in elke versnelling en cadans het gewenste wattage trappen (los van beperkingen van de trainer en verschil in gevoel bij zware of lichte versnellingen.
Ok volgens mij snap ik hem..
Bij vrij rijden is het net als buiten, zodra je een heuvel op gaat zal de weerstand oplopen, en kun je door af/opschakelen het makkelijker of moeilijker maken en zo dus ook meer/minder watts trappen..

En bij een workout met ERG zal je dus gewoon het "vereiste" wattage moeten trappen in elke gewenste versnelling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:30
[...]

De Tacx/garmin software heeft een aantal "gratis" klimmetjes. Zeer beperkt aanbod, maar opzich wel oke. Weet niet of je er een training in kan laden, a la Zwift/TR/Join oid

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Stufferdt als toevoeging op hierboven, je kan ook een workout maken/importeren in Garmin connect en vanaf een edge fietscomputer een workout doen. Met een tv of tablet erbij voor entertainment is het verschil niet zo groot met een losse TrainerRoad workout. Je trapt gewoon blokjes met bepaalde targets in ERG.
(Het verschil met TrainerRoad is vooral de structuur en opbouw van de opeenvolgende workouts).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:20
verstappen33 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Ok volgens mij snap ik hem..
Bij vrij rijden is het net als buiten, zodra je een heuvel op gaat zal de weerstand oplopen, en kun je door af/opschakelen het makkelijker of moeilijker maken en zo dus ook meer/minder watts trappen..

En bij een workout met ERG zal je dus gewoon het "vereiste" wattage moeten trappen in elke gewenste versnelling..
Klopt!

Met betrekking tot de ruimte die je nodig hebt.. Ik gebruik ongeveer 1.80m bij 1.00m, 1.50m breedte is wellicht overkill, met een meter kom je al een eind. Dat we vervolgens het stuur moeten draaien om handdoeken uit de ladekast te kunnen pakken is dan maar even een paar maanden vervelend voor de vrouw :+

Edit: Ik heb deze mat, meer ruimte heb ik niet nodig. Soms gebruik ik de ladekast om nog een scherm op te zetten om een serie of documentaire ofzo te streamen, maar meestal zet ik een podcast op. Ik gebruik overigens TrainerRoad op mijn telefoon, die ook op die ladekast staat. De setup ligt nog in de berging dus kan er geen foto van maken.

[ Voor 24% gewijzigd door MaSw85 op 30-08-2021 17:27 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Prulleman schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:59:
@Stufferdt als toevoeging op hierboven, je kan ook een workout maken/importeren in Garmin connect en vanaf een edge fietscomputer een workout doen. Met een tv of tablet erbij voor entertainment is het verschil niet zo groot met een losse TrainerRoad workout. Je trapt gewoon blokjes met bepaalde targets in ERG.
(Het verschil met TrainerRoad is vooral de structuur en opbouw van de opeenvolgende workouts).
Je kunt bij Garmin Connect ook fietsplannen maken. Heb er verder nog geen ervaring mee, maar het klinkt best oke.
Belangrijkste functies
Workouts bouwen snelheid, kracht en uithoudingsvermogen op ter voorbereiding op een rit van 100 mijl.
Varieert in duur tussen 6 en 30 weken.
8-12 uur per week op basis van uw beschikbaarheid.
Vereist vermogensmeter of hartslagmeter. Indoortrainer optioneel.
Over dit plan
Of u zich nu voorbereidt op uw eerste eeuw of de prestaties wilt verbeteren, dit plan van de Garmin fietsexperts is voor u. Workouts zijn gericht op een geleidelijke toename van snelheid, vermogen en uithoudingsvermogen tijdens de duur van het plan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:19
[...]

Je kan de Kickr aansturen vanuit Golden Cheetah (GC). Dit is vrij te gebruiken software.

Vanuit GC zijn honderden trainingen (2500) te downloaden vanuit ErgDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Stillekracht schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Je kan de Kickr aansturen vanuit Golden Cheetah (GC). Dit is vrij te gebruiken software.

Vanuit GC zijn honderden trainingen (2500) te downloaden vanuit ErgDB.
erg goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
Up To date computer (wil wel graag een pc ipv Apple TV) zonder daar direct heel veel voor uit te willen geven. Iemand nog tips?
Zwift belast grotendeels je videokaart en het maakt daardoor uit in welke beeldresolutie je Zwift wilt draaien. FullHD 1080p zal op een minder duur systeem nog prima draaien. Kijk op https://zwiftalizer.com/benchmarks en een systeem dat een minimale framerate van 30fps (liefst hoger) scoort zal prima voldoen. Scores zijn per beeldresolutie ingedeeld dus kijk bij de door jou gewenste resolutie. Voordeel is dat de benchmarks 2 jaar oud zijn dus dat vergelijkbare systemen nu minder duur zijn (of zouden moeten zijn ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Tsja @verstappen33 het is maar net wat je wil?

Naar de sportschool en op gezette tijden spinnen/sporten? Daar heen rijden, douchen en weer terug rijden. Dit kost best wel wat tijd.

Of je ruimt je werkkamer op, je zet thuis je fiets in de trainert en je kunt los...

Gok dat het verschil in tijd al snel een uur is...

Heb zelf wel positieve ervaring met spinning, je kunt echt wel beter worden net als de gezelligheid tijdens en na de training is iets wat je met een indoortrainer niet snel kun evenaren.

Maar ik heb destijds ook de overstap gemaakt naar een indoortrainer, puur vanwege de thuissituatie. Wanneer de kinderen in bed liggen, verkleed ik me en stap ik op. Dit betekent dat ik vaak tussen 19 en 19.30 uur al op de trainer zit en rond 21 uur weer gedoucht en wel op de bank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
@pier87 je hebt gelijk, er naar toe en terug kost ook tijd..

Echter is de ruimte echt beperkt, ik zit nu met mijn werkplek in een kamer van 2x 2.80 inclusief enkele kasten.
Als mijn werkplek helemaal weg is heb ik een ruimte van 1.60x2m om een indoor trainer neer te zetten (en evt te laten staan), maar dan moet de thuiswerkplek wel weg..

Als ik de werkplek laat staan ivm blijven thuiswerken dan heb ik een plek van 2m bij 1.20, dit zou net passen, echter moet ik de hele setup telkens opbouwen/afbreken.

Dit betekend ook dat ik mijn fiets telkens uit de schuur moet halen en een trap (met een draai) omhoog moet sjouwen, Qua gewicht geen probleem, maar qua formaat/ruimte wel, je raakt makkelijk een muur. En vieze zwarte strepen op de muur van bijvoorbeeld mijn wiel ziet mijn vrouw echt niet zitten..

En een laatste obstakel, mijn zoontje, die ligt meestal rond half 8 in bed en heeft absolute rust nodig om in slaap te komen. Hij is namelijk heel gevoelig voor prikkels van buitenaf, dus ook van geluiden uit andere kamers.
Dus geluidsproductie is ook nog een dingetje, en wat ik zoal op YouTube tegen kom qua geluids productie weet ik niet of het echt stil is op zijn kamer als ik in de kamer ernaast aan het trainen ben..
Maar dat is een relatief klein obstakel, ik kan de trainingen natuurlijk ook tussen 18:00 en 19:30 plannen,, De duurtrainingen doe ik toch het liefst buiten.

Ik ga de komende weken nog eens goed de voor en nadelen tegen elkaar afwegen.. Het buitenseizoen is nog niet afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:07

McMiGHtY

- burp -

Mijn indoorfietsplek is in m'n werkkamer. Normaal gesproken staat de fiets omhoog (vast in de Kickr Core) en neemt die weinig ruimte in.

Als ik ga fietsen, gaat mn bureau omhoog, raam open, ventilator goed neergezet, fiets naar beneden, even een klein stukje opgeschoven zodat ik er op kan zitten en gaan met die banaan.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Same, ik had in de winter m'n fiets achter m'n bureau gezet (1 meter breed ruimte, 2 meter en beetje lengte).

Als ik dan ging fietsen schoof ik m'n bureau beetje opzij en zette ik de fiets+kickr iets meer in het midden zodat ik niet met mn elleboog tegen de muur aanzat.

Het is beetje creatief zijn met zulk dingen.

(Nu hebben we 1 garage box van 3,8 x 1,80 omgebouwd tot paincave, inclusief stroom :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Veel ruimte om te schuiven heb ik niet, de hele kamer is maar 2x2,50 :)
Hierin staat een grote IKEA PAX kast + een bureau van 160x80.
De stoel kan ik wel even in de overloop zetten, maar de rest helaas niet.

Dus er blijft een paadje over van 1m20 x 2m50 (met de deur dicht)

Ik zou de fiets met een muurbeugel wel boven mijn bureau kunnen hangen.
De mat en de kickr kunnen wel in de hoek opgeborgen worden.

Dus qua ruimte is het bijna "opgelost", echter zit ik wel met vloerbedekking op deze kamer, vloerbedekking + een beschermingsmat zal denk ik te zacht worden en minder stabiel worden.

Hebben jullie ervaring met de kickr (of vergelijkbaar iets) op vloerbedekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
verstappen33 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:18:
Veel ruimte om te schuiven heb ik niet, de hele kamer is maar 2x2,50 :)
Hierin staat een grote IKEA PAX kast + een bureau van 160x80.
De stoel kan ik wel even in de overloop zetten, maar de rest helaas niet.

Dus er blijft een paadje over van 1m20 x 2m50 (met de deur dicht)

Ik zou de fiets met een muurbeugel wel boven mijn bureau kunnen hangen.
De mat en de kickr kunnen wel in de hoek opgeborgen worden.

Dus qua ruimte is het bijna "opgelost", echter zit ik wel met vloerbedekking op deze kamer, vloerbedekking + een beschermingsmat zal denk ik te zacht worden en minder stabiel worden.

Hebben jullie ervaring met de kickr (of vergelijkbaar iets) op vloerbedekking?
Vloerbedekking + mat is geen probleem. Totaal is zwaar genoeg om stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:49:
@pier87 je hebt gelijk, er naar toe en terug kost ook tijd..

Echter is de ruimte echt beperkt, ik zit nu met mijn werkplek in een kamer van 2x 2.80 inclusief enkele kasten.
Als mijn werkplek helemaal weg is heb ik een ruimte van 1.60x2m om een indoor trainer neer te zetten (en evt te laten staan), maar dan moet de thuiswerkplek wel weg..

Als ik de werkplek laat staan ivm blijven thuiswerken dan heb ik een plek van 2m bij 1.20, dit zou net passen, echter moet ik de hele setup telkens opbouwen/afbreken.

Dit betekend ook dat ik mijn fiets telkens uit de schuur moet halen en een trap (met een draai) omhoog moet sjouwen, Qua gewicht geen probleem, maar qua formaat/ruimte wel, je raakt makkelijk een muur. En vieze zwarte strepen op de muur van bijvoorbeeld mijn wiel ziet mijn vrouw echt niet zitten..

En een laatste obstakel, mijn zoontje, die ligt meestal rond half 8 in bed en heeft absolute rust nodig om in slaap te komen. Hij is namelijk heel gevoelig voor prikkels van buitenaf, dus ook van geluiden uit andere kamers.
Dus geluidsproductie is ook nog een dingetje, en wat ik zoal op YouTube tegen kom qua geluids productie weet ik niet of het echt stil is op zijn kamer als ik in de kamer ernaast aan het trainen ben..
Maar dat is een relatief klein obstakel, ik kan de trainingen natuurlijk ook tussen 18:00 en 19:30 plannen,, De duurtrainingen doe ik toch het liefst buiten.

Ik ga de komende weken nog eens goed de voor en nadelen tegen elkaar afwegen.. Het buitenseizoen is nog niet afgelopen..
ik ken je woonsituatie uiteraard niet, maar als je toch gaat opbouwen en afbreken.. kan je dat niet beter in de woonkamer doen?

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
@verstappen33 ik denk dat het wat vragen wordt naar de bekende weg, je geeft volgens mij zelf al een antwoord op je vragen.

Je moet niet alleen denken in problemen maar ook in oplossingen, waar een wil is, is een weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
pier87 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:22:
@verstappen33 ik denk dat het wat vragen wordt naar de bekende weg, je geeft volgens mij zelf al een antwoord op je vragen.

Je moet niet alleen denken in problemen maar ook in oplossingen, waar een wil is, is een weg!
Soms heb ik even een spiegel nodig om het zelf in te zien..

Bedankt voor de input heren.. Ik zal het komende tijd eens met de directrice overleggen wat zij ervan vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 13-06 09:32

The DenMan

PSN ID: Thedenman

verstappen33 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Ik zal het komende tijd eens met de directrice overleggen wat zij ervan vind.
Zoiets is toch gewoon een mededeling 😉 >:)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Ik heb voordat ik een Kickr Core kocht, een keer eentje gehuurd of het wat was. Toen had ik het snel door, in winkelmandje...

Die spinninglessen in de sportschool was eigenlijk maar een uur stampen, weinig "training". En met ploegendienst kan ik sindsdien ook 's ochtends, of tussen de nachtdiensten. Je maakt je eigen rooster.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 13:19
Het Zwift-seizoen is amper begonnen, maar Zwift ligt er vanavond al weer uit. Server issues. Het lijkt er op dat mijn training van vanavond niet geregistreerd is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
nomar109 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:44:
Het Zwift-seizoen is amper begonnen, maar Zwift ligt er vanavond al weer uit. Server issues. Het lijkt er op dat mijn training van vanavond niet geregistreerd is. :-(
Er staat altijd wel een .fit file ergens in je Zwift Activities directory. Die kun je dan wel manueel uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
nomar109 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:44:
je kunt tegenwoordig op https://status.zwift.com/ de storingen volgen. Weet nu hoe realtime de meldingen tegenwoordig zijn. In het verleden vond ik het vooral vervelend wanneer ik een probleem met Zwift had en ik dan geen idee had of het een lokaal probleem is (wat ik zou kunnen oplossen) of dat er bij Zwift iets mis is.
Verbazingwekkend voor mij is dat "TrainingPeaks Maintenance" op de Zwift status pagina staat. Zijn TP en Zwift aan elkaar gelieerd?

[ Voor 9% gewijzigd door BartNL op 31-08-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Smotske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:18:
Ik heb voordat ik een Kickr Core kocht, een keer eentje gehuurd of het wat was. Toen had ik het snel door, in winkelmandje...

Die spinninglessen in de sportschool was eigenlijk maar een uur stampen, weinig "training". En met ploegendienst kan ik sindsdien ook 's ochtends, of tussen de nachtdiensten. Je maakt je eigen rooster.
Dan heb je de verkeerde sportschool gehad. Bij SnowWorld in Zoetermeer werd er toch echt wel geprobeerd er echte trainingen van te maken waarbij je niet elke les continue tot het gaatje gaat. Maar goed aan de andere kant, met een les van gemiddeld amper een uur kun je ook niet zo superveel. En kun je met HIT-trainingen in de winter best je conditie een beetje op peil houden. Maar goed ik ben ook voor indoortrainer gegaan simpelweg vanwege de vrijheid en flexibiliteit.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:38

Roozzz

Plus ultra

BartNL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

je kunt tegenwoordig op https://status.zwift.com/ de storingen volgen. Weet nu hoe realtime de meldingen tegenwoordig zijn. In het verleden vond ik het vooral vervelend wanneer ik een probleem met Zwift had en ik dan geen idee had of het een lokaal probleem is (wat ik zou kunnen oplossen) of dat er bij Zwift iets mis is.
Verbazingwekkend voor mij is dat "TrainingPeaks Maintenance" op de Zwift status pagina staat. Zijn TP en Zwift aan elkaar gelieerd?
Nee. Maar Zwift kan wel voltooide trainen pushen naar het trainingpeaks platform, zodat deze netjes meegenomen worden. Ze benoemen het allicht ivm mogelijke vertragingen of iets dergelijks.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:35
Late reactie maar veel antwoorden gehad :) Bedankt allen, ga eens naar de opties kijken _/-\o_

Voor nu hopelijk nog even zoveel mogelijk buiten fietsen, aangezien het indoorseizoen al lang genoeg is :|

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 13:19
BartNL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Klopt, er werden gisteravond ook problemen gemeld op https://status.zwift.com/. Nu staat alles weer op groen. Ik zie de training vandaag wel in de tijdlijn in my zwift verschijnen, maar als ik hem wil openen zegt hij dat de activity niet bestaat. Ik heb de fit file wel gevonden en naar Strava kunnen oploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Ik zou overstappen naar een platform als TrainerRoad of Sufferfest waar je wel beter van wordt, geen storingen zijn maar waarbij alleen het groepsgebeuren niet aanwezig is ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Crazy D schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:10:
[...]

Dan heb je de verkeerde sportschool gehad. Bij SnowWorld in Zoetermeer werd er toch echt wel geprobeerd er echte trainingen van te maken waarbij je niet elke les continue tot het gaatje gaat. Maar goed aan de andere kant, met een les van gemiddeld amper een uur kun je ook niet zo superveel. En kun je met HIT-trainingen in de winter best je conditie een beetje op peil houden. Maar goed ik ben ook voor indoortrainer gegaan simpelweg vanwege de vrijheid en flexibiliteit.
Tsja, beetje oude machines. Aan een knop draaien, en alles op gevoel. Is leuk, maar zo manipuleer je jezelf toch wel onbewust. "tandje erbij!", dan een hele slag, "tandje er bij!" nou deze keer maar een halve slag, wie weet wat er nog komt... 8)7

@DetailingBySmotske

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-06 22:39
Wil graag mijn indoor setup een upgrade geven. Ik heb voor buiten een nieuwe racefiets en binnen gebruik ik nu mijn oude Giant TCR met 105/9 speed. Deze staat op een Tacx Vortex Smart. Ik was eigenlijk voornemens om een Kickr Core te kopen maar begin toch ook wel wat te voelen voor een Neo Bike. Mijn oude TCR met 9 speed begint (qua groep) wat oud te worden en spare parts zijn (heel) lastig te krijgen. Ook is een Neo Bike nog weer wat stiller wat ook belangrijk voor me is. Komt bij dat een Neo Bike net iets opgeruimder staat. Iemand nog zaken waar ik aan moet denken?

Ps. Ik fiets op zolder dus mijn nieuwe fiets gebruiken is eigenlijk geen optie. Ook omdat ik ook in de "zomer" nog wel eens binnen fiets.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 02-09-2021 14:24 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Inspired schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:14:
Wil graag mijn indoor setup een upgrade geven. Ik heb voor buiten een nieuwe racefiets en binnen gebruik ik nu mijn oude Giant TCR met 105/9 speed. Deze staat op een Tacx Vortex Smart. Ik was eigenlijk voornemens om een Kickr Core te kopen maar begin toch ook wel wat te voelen voor een Neo Bike. Mijn oude TCR met 9 speed begint (qua groep) wat oud te worden en spare parts zijn (heel) lastig te krijgen. Ook is een Neo Bike nog weer wat stiller wat ook belangrijk voor me is. Komt bij dat een Neo Bike net iets opgeruimder staat. Iemand nog zaken waar ik aan moet denken?

Ps. Ik fiets op zolder dus mijn nieuwe fiets gebruiken is eigenlijk geen optie. Ook omdat ik ook in de "zomer" nog wel eens binnen fiets.
als je een reden zoekt om een neo bike te kopen hoef je dat niet hier te doen hoor ;)
redenen om het wel te doen:
- 1 keer wegzetten en staat altijd klaar
- stil
- betrouwbaar (denk ik)

redenen om het niet te doen:
- veel te duur
- zoveel moeite is het niet om een fiets op een kickr core te plaatsen, of de trap op en af te sjouwen, dat doen ik zelf ook, al rij ik buiten meer op de MTB, dus het aantal x dat de racefiets van de kickr gaat is enigzins beperkt.
- maar je kan natuurlijk gewoon je oude fiets op de kickr knallen, alle spares zijn schaars, nog meer voor 11 speed dan voor 9 denk ik, er blijven genoeg 9 speed onderdelen beschikbaar, zeker een cassette en een ketting moet wel te vinden zijn. Verder slijt het allemaal een stuk minder snel als je het enkel schoon binnen gebruikt en meer dan de ketting, cassette en BB zal er niet slijten.

Als de fit van je oude fiets goed is, zou ik -zeker- geen 3k uitgeven voor een neo bike, maar gewoon 700 voor een kickr core, je oude fietsje erop zetten en er lekker op laten staan. Voor het geld wat je overhoud kan je een mooie wielset voor je nieuwe fiets scoren :) en kan je nog een paar leuke buitenland tripjes plannen ofzo.

Strava

• Inspired
@Prulleman mijn vrouw is je dankbaar. :) Al is de 9 speed meuk wel echt ancient. Maar zal nog eens goed mijn best gaan doen om wat te zoeken.

• Prulleman
Inspired schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:56:
@Prulleman mijn vrouw is je dankbaar. :) Al is de 9 speed meuk wel echt ancient. Maar zal nog eens goed mijn best gaan doen om wat te zoeken.
ja maar hoeveel maakt dat uit als je op de trainer zit :X
verder moet je natuurlijk ook gewoon workouts doen in ERG mode, dan kan je zelfs een single speed erop zetten, rij je altijd met een perfecte ketting lijn en heb je nog minder lawaai en slijtage (de kickr maakt minder geluid dan mijn drivetrain :)) Doelloos rondrijden in Zwift is niet zo mijn ding

Strava

• Inspired
Prulleman schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:00:
[...]

verder moet je natuurlijk ook gewoon workouts doen in ERG mode, dan kan je zelfs een single speed erop zetten, rij je altijd met een perfecte ketting lijn en heb je nog minder lawaai en slijtage (de kickr maakt minder geluid dan mijn drivetrain :)) Doelloos rondrijden in Zwift is niet zo mijn ding
Ja, fiets nu ook wel in EGR. Kan op zich nog wel maar crankstel/cassette & ketting beginnen wel aan het eind te komen. :) Zal eens kijken wat handig is qua vervanging.

• Owios
Prulleman schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:00:
[...]

Hoe zet je een singlespeed op de body? Dat kan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Owios schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:50:
[...]

Hoe zet je een singlespeed op de body? Dat kan toch niet?
tuurlijk wel, gewoon wat spacers + een tandwiel die compatible is met HG splines
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWcXaYvLbwuh0JCWiQZDqMgYY3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SQvTtqAyvpdyKPG8NKYcZzcq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqIRRqJfit8yRpiij5fAlzCatTU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rEVZMEhbEvAu5b39p0EFNDIk.png?f=user_large

dan nog een single ring met lange tanden voor, alle derailleurs eraf, zorgen dat je ketting lijn perfect is en je een flinke ketting hebt, dan kan je waarschijnlijk 30k km rijden met een set

(waarschijnlijk moet je wel een kettingspanner als je dit zou doen op de trainer, want je hebt op een normale racefiets geen sliding dropouts, je moet de ketting dus op een andere manier op spanning houden)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 02-09-2021 16:57 ]

Strava

• Owios
ah weer wat geleerd. Je maakt dus van een racefiets een single speed. Maar ik denk dat een baanwielrenfiets/fixie niet mogelijk is, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Inspired schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:04:
Kan op zich nog wel maar crankstel/cassette & ketting beginnen wel aan het eind te komen. :)
volgens mij is 9 speed prima voor op de trainer. Eventueel gebrek aan versnellingen kun je met 'difficulty' (in Zwift) in de meeste software compenseren. In theorie heb je met die setting op 50% nog maar de helft van je versnellingen nodig of andersom heeft jouw 9 speed binnen het bereik van een theoretische 18 speed krans buiten ;)

• Prulleman
Owios schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:04:
ah weer wat geleerd. Je maakt dus van een racefiets een single speed. Maar ik denk dat een baanwielrenfiets/fixie niet mogelijk is, of wel?
ligt vooral aan je as denk ik, een trainer komt meestal met dopjes voor 130/135 mm QR en 142/148 steekassen.

Een echt fixed gear frame heeft qr, maar ook echt andere "dropouts" om je ketting op de juiste spanning te zetten, dat wordt denk ik lastig op een trainer.
Maar als je een oud normaal race frame als single speed op een trainer in erg mode zou willen zetten, dan kom je er wel met een een QR en een minimalistische ketting spanner

Strava

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Als ik bedenk hoe slap de kettingen van sommige stadsfietsen hangen, dan denk ik dat een spanner niet eens nodig zou hoeven zijn. Is maar net hoe het uitkomt denk ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Inspired
BartNL schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:19:
[...]

volgens mij is 9 speed prima voor op de trainer. Eventueel gebrek aan versnellingen kun je met 'difficulty' (in Zwift) in de meeste software compenseren. In theorie heb je met die setting op 50% nog maar de helft van je versnellingen nodig of andersom heeft jouw 9 speed binnen het bereik van een theoretische 18 speed krans buiten ;)
De 9 speed is prima qua groep. Is ook een triple. Issue is meer de staat van de onderdelen. :) Nogal wat slijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
Inspired schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:24:
[...]
De 9 speed is prima qua groep. Is ook een triple. Issue is meer de staat van de onderdelen. :) Nogal wat slijtage.
voor binnen kun je Tiagra Sora (ben alleen thuis in Shimano prijzen ;) ) cassette en ketting gebruiken en dan ben je ex crank voor minder dan €50 klaar. Kettingbladen lijken €10-€25 per stuk te kosten. Qua kosten lijkt dat mij te overzien, zelfs wanneer je alle drie kettingbladen, de cassette en ketting vervangt.

[ Voor 4% gewijzigd door BartNL op 02-09-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Inspired schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:14:

Ik gebruik ook een oude fiets met 3x9 op mijn Tacx Neo gaat prima hoor. Mijn 3x9 is ook nog Ultegra dus misschien zelfs nog meer “ancient” dan jouw 105. Bijkomend voordeel is dat ik makkelijk kan wisselen met de fiets van mijn vrouw die 3x9 Tiagra heeft.

Het binnenste blad gebruik ik nooit op Zwift omdat dat te onbetrouwbaar schakelt tijdens races (en ik haat triples gewoon ;)) maar dat is inderdaad met de Trainer Difficulty instelling prima op te lossen waardoor ik altijd wel uit kom met het midden- en buitenblad.

Ik zou persoonlijk dus ook gewoon voor een direct drive gaan en lekker je oude fiets gebruiken. Al is zo’n bike wel een hele vette gadget… :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Paar weken geleden is mijn Ati Radeon HD 2300 oid in mijn oude systeem met AMD A6-3500 overleden waardoor ik voor Zwift weer ben aangewezen op de on chip videokaart voor Zwift. Nu zijn er natuurlijk allerlei builds te vinden op Tweakers en ook Apple TV maar ben benieuwd naar waar jullie voorkeur naar uit gaat. Een nieuw systeem opbouwen of ergens een goedkope videokaart vinden(waar trek je dan de grens..) of een minder oud systeem van Marktplaats halen met het risico dat die ook weer over een tijdje sterft..

Zelf neig ik naar een nieuw mobo+cpu+graka al vraag ik mij af of dat de extra investering wel waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Mijn laptopje is van 2011 alweer, daar draait zwift nog steeds goed op. (Geforce GT540M) Welja, de graphics zullen wat minder zijn wellicht of een wat lagere framerate, maar ik fiets om het fietsen; tv kijken doe ik op de bank ;) Persoonlijk zou ik er dus niet veel geld in steken, zeker niet als je geen groot scherm hebt. Ik gebruik soms wel eens een beamer, maar die is ook al oud. (600x800)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dat doe ik ook maar de on chip videokaart is gewoon niet goed genoeg voor Zwift. Die Ati Radeon was daar al voldoende voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 17:57
Wat versta je onder 'niet goed genoeg'?
Ik draai Zwift op een oudje ( pricewatch: Asus R500A-SX061V ) en dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Op het laagste niveau hakkelt het al qua performance terwijl dat met de Radeon kaart niet het geval was. Zeker met een event is dat net te veel om de ervaring compleet om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 02:35
la_fusion schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:28:
Paar weken geleden is mijn Ati Radeon HD 2300 oid in mijn oude systeem met AMD A6-3500 overleden waardoor ik voor Zwift weer ben aangewezen op de on chip videokaart voor Zwift. Nu zijn er natuurlijk allerlei builds te vinden op Tweakers en ook Apple TV maar ben benieuwd naar waar jullie voorkeur naar uit gaat. Een nieuw systeem opbouwen of ergens een goedkope videokaart vinden(waar trek je dan de grens..) of een minder oud systeem van Marktplaats halen met het risico dat die ook weer over een tijdje sterft..

Zelf neig ik naar een nieuw mobo+cpu+graka al vraag ik mij af of dat de extra investering wel waard is..
Persoonlijk vind ik de GPU markt helemaal bout op dit moment. Apple TV blijft de meeste waarde per euro houden. Dat gezegd te hebben, met mijn Asus 1660 super gaming X run ik soepel Zwift op 2k en Stream ik tegelijkertijd 1080p. Qua GPU draai ik nog op een leuke oude 4790k, deze zie je soms voor 300 euro compleet met MOBO en RAM voorbij komen.

Edit:
Let wel op.. qua prijs kom je nu dichtbij de Mini MAC m1... Dit is zeker geen gekke pre-build om in deze tijd te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Greybeard op 07-09-2021 11:32 ]

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Greybeard schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:25:
[...]

Persoonlijk vind ik de GPU markt helemaal bout op dit moment. Apple TV blijft de meeste waarde per euro houden. Dat gezegd te hebben, met mijn Asus 1660 super gaming X run ik soepel Zwift op 2k en Stream ik tegelijkertijd 1080p. Qua GPU draai ik nog op een leuke oude 4790k, deze zie je soms voor 300 euro compleet met MOBO en RAM voorbij komen.

Edit:
Let wel op.. qua prijs kom je nu dichtbij de Mini MAC m1... Dit is zeker geen gekke pre-build om in deze tijd te halen.
Ja maar dan ga ik weer ineens enorm veel(relatief) geld aan iets wat niet nodig is. Zeker omdat ik nog een goede kast+voeding heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:07

McMiGHtY

- burp -

Ik draai h et op een Intel HD Graphics 530 onboard kaartje..en kijk dan nog regelmatig netflix of youtube bij tijdens het Zwiften.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:05
k1978 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:55:
€ 31,61 74% Off | Vacmaster Air Blower, 125W, 220V, Vloer Droger, Krachtige, Air Mover Voor Huis Supermarkt
https://a.aliexpress.com/_uiq1gj
Jammer, helemaal uitverkocht! Nog iemand tips voor een soortgelijke ventilator zonder hoge invoertarieven? Niet veel keuze op de Europese markt zo lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ja klopt. Had er eigenlijk ook nog wel 1 gewild je kan ze namelijk mooi koppelen.

€ 65,68 55% Off | Vacmaster Blower Voor Tapijt, Air Blower, Vloer Droger, Draagbare, 125W, 2 In 1, air Mover Voor Huis Hotel Supermarkt
https://a.aliexpress.com/_uvv28w

65 euro nog wel te krijgen hoor. Heb nog 1 besteld.

Ooh wordt niet verzonden naar Nederland 😕

[ Voor 65% gewijzigd door k1978 op 07-09-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:05
Maar komt uit Rusland, dus vermoedelijk moet je nog een zakcentje richting de Douna schuiven ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:10
Ik gebruik de versie met afstandsbediening, erg tevreden over!
https://www.amazon.nl/dp/...82V2?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wel 3x zo duur als de normale was.
Pagina: 1 ... 87 ... 158 Laatste