Mensen hier goede ervaringen mee?JJJ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:21:
Voor wie het interesseert: de vacmaster is inmiddels via Ali te bestellen vanuit een Spaans warenhuis waarmee levering naar NL nu mogelijk is. Voor ~€35 euro wellicht een prima ventilator.
Ik heb er zelf eentje besteld met het idee dat dat genoeg is?
Doe er je voordeel mee
Hebbieeenlinkiedan?JJJ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:21:
Voor wie het interesseert: de vacmaster is inmiddels via Ali te bestellen vanuit een Spaans warenhuis waarmee levering naar NL nu mogelijk is. Voor ~€35 euro wellicht een prima ventilator.
Ik heb er zelf eentje besteld met het idee dat dat genoeg is?
Doe er je voordeel mee
€ 31,61 74% Off | Vacmaster Air Blower, 125W, 220V, Vloer Droger, Krachtige, Air Mover Voor Huis Supermarkt
https://a.aliexpress.com/_uiq1gj
Ik heb er 1 via Ali en 1 rechtstreeks besteld. Werken beide hetzelfde.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ging me meer om de werking van de ventilator 😄Michaelg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:00:
[...]
Ik heb er 1 via Ali en 1 rechtstreeks besteld. Werken beide hetzelfde.
Zoek even op Vacmaster in dit topic, staan meerdere ervaringen uitgeschreven.
thanks voor de tip heb er 2 besteldk1978 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:55:
€ 31,61 74% Off | Vacmaster Air Blower, 125W, 220V, Vloer Droger, Krachtige, Air Mover Voor Huis Supermarkt
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ja is inderdaad al heel veel over geschreven. Dacht dat nieuw product was.MaSw85 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Zoek even op Vacmaster in dit topic, staan meerdere ervaringen uitgeschreven.
Zal mijn ervaring ook delen.
Jammer dat de nieuwe vacmaster cardio54 niet via Ali te bestellen is. 99 pond is toch erg veel voor een ventilator...
[ Voor 25% gewijzigd door Michiel193 op 04-07-2021 19:37 ]
Zie weinig verschil met de gele behalve de afstandsbediening.
Heb zelf sinds kort de gele werkt echt heel goed. Stand 2 is meer dan voldoende zweet stuk minder. En dat voor 32 euro. Goede kwaliteit 👍
Heb zelf sinds kort de gele werkt echt heel goed. Stand 2 is meer dan voldoende zweet stuk minder. En dat voor 32 euro. Goede kwaliteit 👍
En juist die afstandsbediening maakt het verschil.
Als ik begin met fietsen op stand 2 of 3 dan kan ik beginnen met lange mouwen..en handschoenen met lange vingers..
Als ik begin met fietsen op stand 2 of 3 dan kan ik beginnen met lange mouwen..en handschoenen met lange vingers..
Verandering van spijs doet..... Omdat m'n trainerroad abo net twee weken te vroeg afliep - fiets in de zomer meer buiten dan binnen - heb ik een trial abo op Sufferfest genomen.
Vandaag de 'Full Frontal 4DP test' gedaan en een blokkentraining. Zelf nog ff 3 minuten yoga......Toch net weer wat anders dat TR. Ziet er grafisch goed uit en dat je mee fiets in een peloton is toch ook net weer wat anders. Ben benieuwd naar de trainingsprogramma's. Denk dat ik dit najaar maar eens een abo op Sufferfest ga nemen.
Vandaag de 'Full Frontal 4DP test' gedaan en een blokkentraining. Zelf nog ff 3 minuten yoga......Toch net weer wat anders dat TR. Ziet er grafisch goed uit en dat je mee fiets in een peloton is toch ook net weer wat anders. Ben benieuwd naar de trainingsprogramma's. Denk dat ik dit najaar maar eens een abo op Sufferfest ga nemen.
Handtekening
Ja ben benieuwd naar je ervaringen. Nu zelf abbo op zwift en proef op FulGaz. Vind zwift alleen niks aan. Sufferfest heeft alleen geen trail en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet gaan proberen.Balboa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:04:
Verandering van spijs doet..... Omdat m'n trainerroad abo net twee weken te vroeg afliep - fiets in de zomer meer buiten dan binnen - heb ik een trial abo op Sufferfest genomen.
Vermaak me trouwens super goed met FulGaz 👍👍👍
Zullen we elkaar is niet uitschelden?k1978 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:16:
Hehe mietje 😉
Sinds vorige week ook in de wereld van Zwift gedoken en gisteren voor het eerst de Radio Tower beklommen. Mooie klim zeker met de klim ervoor. Voelt ook aan zoals klimmen zou moeten zijn.
Kwam van een standaard tacx trainet af zonder koppelmogelijkheden.
Tijd kan uiteraard nog een stuk beter maar het is een begin.
Laatste keer dat ik serieus klimwerk had gedaan was 2005 tijdens een cyclo in de alpen.
Laatste keer dat ik serieus klimwerk had gedaan was 2005 tijdens een cyclo in de alpen.
[ Voor 16% gewijzigd door Henkje.doc op 07-07-2021 07:34 ]
heb je meteen de ellendigste klim in Zwift gehad.. pfff wat een onding, die Radio TowerHenkje.doc schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:33:
Sinds vorige week ook in de wereld van Zwift gedoken en gisteren voor het eerst de Radio Tower beklommen. Mooie klim zeker met de klim ervoor. Voelt ook aan zoals klimmen zou moeten zijn.
Ben ook wel benieuwd hoe hij nu is.. had altijd een Tacx Vortex, en laatst een wahoo kickr core gekocht toen de refurbished trainers in de aanbieding waren. Van het najaar komt de trainer weer van het zolder
Heb je de KICKR Bike inmiddels ontvangen en hoe bevalt hij? Ik ben zelf ook in de markt voor een soortgelijke fiets. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Tacx Neo Bike, maar de Wahoo is ook een kandidaat.k1978 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:06:
Vandaag de wahoo kickr bike uit geprobeerd bij mantel in Utrecht.
Wat een chaos in die winkel zeg. De smart trainers zijn een soort kinder opvang geworden.
Was bang met mij lengte en postuur maar voelde goed. Dus nu besteld bij Wahoo. Wel een refurbished want vind 3500 echt te veel. Nu wachten 😄
Waarom heb jij voor de Wahoo gekozen?
@Balboa Voor mij gold hetzelfde verhaal, afgelopen winter overgestapt van TR naar Sufferfest, ben ook erg enthousiast met name het grafische stukje is leuk, dit mis ik juist bij TR ondanks dat TR gewoon een prima trainingsschema heeft.
Suff heeft ook een prima trainingsplan, het belangrijkste is denk ik dat je het programma uitvoert en geen trainingen skippt.
Suff heeft ook een prima trainingsplan, het belangrijkste is denk ik dat je het programma uitvoert en geen trainingen skippt.
Ik mis juist TR na overstap naar Sufferfest, ik vind de TR trainingen veel beter bij mij passen.
Hello fellow humans
Dit is het belangrijkste aan welk trainingsplan dan ook. Daarom is het ook belangrijk dat je iets vind wat bij je past en daardoor ook volhoud.pier87 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:21:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nu we het toch over TR hebben 
ik zit nu 2 weken in de Adaptive Trainig beta, en tot dusver gaat het best OK, er zijn zeker nog wel wat dingetjes die beter of anders kunnen, maar de basis staat er en dat werkt behoorlijk goed.
Grootste verschil met hoe het hiervoor was is dat nu niet meer alles om FTP draait, maar om progression levels:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lSWqh1jPRig78OkC87JUUOp9.png?f=user_large)
FTP is nog steeds de basis voor de scaling van de workouts (dus blokjes op x% van je FTP). Maar waar het voorheen mis kon gaan in de progressie binnen je plan of trainings blok. (als je wat skipped, dan kreeg je nog steeds een week later een moeilijkere workout voorgeschoteld..)
Nu sluiten de workouts binnen je plan eigenlijk altijd aan bij je levels, en als je denkt dat je levels niet (meer) goed zijn, dan kan je altijd eenvoudig een workout kiezen die een stuk boven of juist onder je level zit. Op basis daarvan worden je volgende workouts dan weer aangepast.
Zo begon mijn sweet spot level vrij laag toen ik begon met AT. (2.9), de geplande workouts zitten dan net erboven (3.2 ofzo). Ik ben toen begonnen met een "stretch" workout (die normaal gesproken te zwaar zou zijn). Maar als je die succesvol afrond, dan gaat je level dus omhoog en worden de workouts van die soort ook opgehoogd in je plan
/f/image/YIbcagCc2E9e2RaIzr4qTQyt.png?f=fotoalbum_large)
de "adaptations" in je plan kan je rustig reviewen en wel of niet accepteren:
/f/image/0eIW090LVCrsbGRoYLqqEbzh.png?f=fotoalbum_large)
dit werkt dus echt gewoon mooi. ik krijg nu vo2, sweet spot, threshold workouts voorgeschoteld die precies aansluiten bij porgressie die ik wel of niet maak.
gisteren een vo2 workout die gewoon spot on was, normaal is dat altijd wel een beetje zoeken naar de juiste intensiteit.
De slogan "The right workout, every time" maken ze wat dat betreft waar.
Alles is ook goed inzichtelijk, van elke workout kan je het level zien + hoe moeilijk deze zou moeten zijn voor je (Recovery, Achievable, Productive, Stretch, Breakthrough). Je plan zal altijd proberen productive workouts voor te schotelen, maar voel je je goed, denk je dat je meer kan verhoog je een keer handmatig naar een Stretch, of heb je een slechte dag, downgrade maar een Achieveble of recovery
Wat er nog beter kan.. mijn outdoor ritjes worden niet meegenomen in dit hele proces, er is nu wel TSS gebaseerd op HR via machine learning, maar zonder power worden deze niet meegenomen.
(voor zover ik weet moeten outdoor ritten onderdeel van je plan zijn en met power om mee te doen in het AT proces).
ik zit nu 2 weken in de Adaptive Trainig beta, en tot dusver gaat het best OK, er zijn zeker nog wel wat dingetjes die beter of anders kunnen, maar de basis staat er en dat werkt behoorlijk goed.
Grootste verschil met hoe het hiervoor was is dat nu niet meer alles om FTP draait, maar om progression levels:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lSWqh1jPRig78OkC87JUUOp9.png?f=user_large)
FTP is nog steeds de basis voor de scaling van de workouts (dus blokjes op x% van je FTP). Maar waar het voorheen mis kon gaan in de progressie binnen je plan of trainings blok. (als je wat skipped, dan kreeg je nog steeds een week later een moeilijkere workout voorgeschoteld..)
Nu sluiten de workouts binnen je plan eigenlijk altijd aan bij je levels, en als je denkt dat je levels niet (meer) goed zijn, dan kan je altijd eenvoudig een workout kiezen die een stuk boven of juist onder je level zit. Op basis daarvan worden je volgende workouts dan weer aangepast.
Zo begon mijn sweet spot level vrij laag toen ik begon met AT. (2.9), de geplande workouts zitten dan net erboven (3.2 ofzo). Ik ben toen begonnen met een "stretch" workout (die normaal gesproken te zwaar zou zijn). Maar als je die succesvol afrond, dan gaat je level dus omhoog en worden de workouts van die soort ook opgehoogd in je plan
/f/image/YIbcagCc2E9e2RaIzr4qTQyt.png?f=fotoalbum_large)
de "adaptations" in je plan kan je rustig reviewen en wel of niet accepteren:
/f/image/0eIW090LVCrsbGRoYLqqEbzh.png?f=fotoalbum_large)
dit werkt dus echt gewoon mooi. ik krijg nu vo2, sweet spot, threshold workouts voorgeschoteld die precies aansluiten bij porgressie die ik wel of niet maak.
gisteren een vo2 workout die gewoon spot on was, normaal is dat altijd wel een beetje zoeken naar de juiste intensiteit.
De slogan "The right workout, every time" maken ze wat dat betreft waar.
Alles is ook goed inzichtelijk, van elke workout kan je het level zien + hoe moeilijk deze zou moeten zijn voor je (Recovery, Achievable, Productive, Stretch, Breakthrough). Je plan zal altijd proberen productive workouts voor te schotelen, maar voel je je goed, denk je dat je meer kan verhoog je een keer handmatig naar een Stretch, of heb je een slechte dag, downgrade maar een Achieveble of recovery
Wat er nog beter kan.. mijn outdoor ritjes worden niet meegenomen in dit hele proces, er is nu wel TSS gebaseerd op HR via machine learning, maar zonder power worden deze niet meegenomen.
(voor zover ik weet moeten outdoor ritten onderdeel van je plan zijn en met power om mee te doen in het AT proces).
Ik zit sinds twee weken ook in de beta maar heb het eigenlijk nog niet direct gebruikt. Ik zat al in mijn Sweet Spot Base 2 plan en die maak ik eerst af. AT werkt alleen als je via plan builder een plan maakt. Ook zijn bijna al mijn recente trainingen buiten geweest en die worden (als je rijdt met een Wahoo headunit) nog niet goed mee genomen in AT. Met Garmin headunits werkt dit al wel goed.
Maar het principe is wel heel erg goed. Je FTP wordt zo een beetje los gemaakt van de trainingen waardoor de verschillende type workouts meer op maat zijn.
Maar het principe is wel heel erg goed. Je FTP wordt zo een beetje los gemaakt van de trainingen waardoor de verschillende type workouts meer op maat zijn.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
@Prulleman Dat is exact waar ik bij TR een paar keer tegen aan ben gelopen. Ik kan niet altijd het voorgeschotelde programma volgen, of fiets meer buiten en volg daar geen programma, maar de route
Gevolg was dat als ik dan weer op de trainer zat me het leplazarus trapte en halverwege de training of op een minder hoog % ging zitten, of er helemaal klaar mee was.
Ben heel benieuwd hoe ze dat verder gaan ontwikkelen. Ben bij SF nog niet zo ver dat i me daar in verdiept heb.
Wat ik wel leuk vind bij SF - althans dat vind ik nu nog leuk - is de yoga en krachtoefeningen. Mooie afwisseling voor het thuiswerken.......
Ben heel benieuwd hoe ze dat verder gaan ontwikkelen. Ben bij SF nog niet zo ver dat i me daar in verdiept heb.
Wat ik wel leuk vind bij SF - althans dat vind ik nu nog leuk - is de yoga en krachtoefeningen. Mooie afwisseling voor het thuiswerken.......
Handtekening
als het bovenstaande verhaal overigens teveel info is.. in het kort:
Voorheen werd in een TR plan een vaste progressieve opbouw in workout intensiteit door je strot geduwd. Hier vanaf wijken maakt het erg lastig, want dan moet je met de hand alles makkeiljker of moeilijker gaan zetten.
Adaptive Training maakt inzichtelijk hoe workouts zich t.o.v elkaar verhouden met een specifiek level voor een zone. De automatische processen erachter zorgen ervoor dat je progressie optimaal verloopt en positief of negatief wordt aangepast als je afwijkt van je plan (door externe oorzaken of omdat het te zwaar of licht is)
Voorheen werd in een TR plan een vaste progressieve opbouw in workout intensiteit door je strot geduwd. Hier vanaf wijken maakt het erg lastig, want dan moet je met de hand alles makkeiljker of moeilijker gaan zetten.
Adaptive Training maakt inzichtelijk hoe workouts zich t.o.v elkaar verhouden met een specifiek level voor een zone. De automatische processen erachter zorgen ervoor dat je progressie optimaal verloopt en positief of negatief wordt aangepast als je afwijkt van je plan (door externe oorzaken of omdat het te zwaar of licht is)
ik kan het gewoon googlen maar aangezien jij en @Michaelg de ambassadeurs van Trainerroad zijn hier op het forum: Wanneer is dit voor iedereen beschikbaar? Ik ga van de winter opnieuw proberen om een mooi trainingschema te gaan volgen om zo sterk mogelijk de winter uit te komen (hoop dat ik het nu volhou doordat ik weet hoeveel profijt het me gebracht heeft om een halve winter netjes mijn trainingen te doen.) maar twijfel of ik voor TR of SF ga...Prulleman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:32:
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Adaptive training is voorlopig nog in beta. Zijn nu geloof ik een man of 6000 die in de beta zitten. Ze hebben nog geen datum gegeven voor een full release.Nutterd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:44:
Wanneer is dit voor iedereen beschikbaar?
Wel zijn er recentelijk nieuwe plannen geïntroduceerd die wat mij betreft al een veel betere progressie geven.
Maar om maar eens even de TR podcast te quote. Het beste trainingsschema wat je kunt volgen is er een die je volhoud.
@Nutterd inderdaad nog niet bekend, nu closed beta, volgende stap zal waarschijnlijk een open beta zijn, dat lijkt niet meer heel ver weg. (ik vermoed wel voor het nieuwe indoor seizoen).
Delen die voor AT nodig zijn, (zoals de levels per workout) zijn overigens al wel voor iedereen inzichtelijk. Ook de trainnow optie gebruiken delen van AT voor normale users, je zal hiermee eigenlijk altijd een "Achievable" workout krijgen, daarmee heb je dus ook een idee op welk level TR je zet (voor die zone) en kan je op basis daarvan vrij eenvoudig zelf workouts met de juiste progressie kiezen.
Delen die voor AT nodig zijn, (zoals de levels per workout) zijn overigens al wel voor iedereen inzichtelijk. Ook de trainnow optie gebruiken delen van AT voor normale users, je zal hiermee eigenlijk altijd een "Achievable" workout krijgen, daarmee heb je dus ook een idee op welk level TR je zet (voor die zone) en kan je op basis daarvan vrij eenvoudig zelf workouts met de juiste progressie kiezen.
Klinkt echt heel goed en haalt me wellicht over de streep om weer TR te gaan gebruiken.Prulleman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:32:
Want dit is precies waar ik bij TR aanliep - het niet adaptieve plan is te rigide. Houdt ons op de hoogte
PS: 2 weekjes (ongestructureerd) fietsen in de Dolomieten heeft mij meer vooruitgang gebracht dan 2 blokken TR
Helaas zit deze ambassadeur nog niet in de closed beta, maar alle berichten die er nu over zijn en alle aankomende features zorgen er voor dat ze echt een uniek platform bieden waarin gepersonaliseerde workouts worden gekozen op het juiste moment. Met het hele progression systeem geven ze veel meer diepte aan de fitness van een persoon. Wat zijn je zwaktes en sterktes en ondanks dat je ruwe FTP niet gestegen is, kun je in de verschillende zones (want daar staan de progressie levels gelijk aan) wel flinke vooruitgang boeken.Nutterd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:44:
[...]
ik kan het gewoon googlen maar aangezien jij en @Michaelg de ambassadeurs van Trainerroad zijn hier op het forum: Wanneer is dit voor iedereen beschikbaar? Ik ga van de winter opnieuw proberen om een mooi trainingschema te gaan volgen om zo sterk mogelijk de winter uit te komen (hoop dat ik het nu volhou doordat ik weet hoeveel profijt het me gebracht heeft om een halve winter netjes mijn trainingen te doen.) maar twijfel of ik voor TR of SF ga...
Als voorbeeld: 2 renners hebben een FTP van 300 maar renner A kan veel langer een hoog percentage hiervan volhouden terwijl renner B veel vaker kan "punchen" ver boven FTP. Beide een FTP van 300, maar het vertelt maar het halve verhaal. Progession levels geeft hier echt meer inzage in.
Ik zelf pas al tijden de workouts aan met het hele progressie idee in gedachte, maar voor de gewone " gebruiker" gaat dit systeem echt veel beter aanvoelen. Die start gewoon de app op en krijgt de goede workout voorgeschoteld.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ja de Kickr Bike staat hier nu ruim anderhalve week. Ik ben er zeer tevreden over. Wat ik vooral fijn vind de instelbaarheid van de bike. Ben nogal lang en heb wat moeite normaal om een fijne positie te vinden. Nu begonnen met de geadviseerde instellingen van de wahoo app en toen ekle rit wat aangepast en zit nu naar mijn standaard perfect op de fiets. Dat instellen gaat heel makkelijk en is eindeloos.-bolio- schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:51:
[...]
Heb je de KICKR Bike inmiddels ontvangen en hoe bevalt hij? Ik ben zelf ook in de markt voor een soortgelijke fiets. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Tacx Neo Bike, maar de Wahoo is ook een kandidaat.
Waarom heb jij voor de Wahoo gekozen?
Mijn keuze ging ook tussen de Wahoo, taxc neo en Treukintex. Ik heb de taxc en wahoo uitgebreid getest en vond ze allebei erg fijn hoor. Vind zelf een hele leuke toevoeging de hill functie en downhill functie. Treukintex helaas niet kunnen testen.
Vond alleen 3500 euro echt veel te veel geld. Dus neigde naar de taxc. Maar toen kwam er een aanbieding voor een refurbished voor 2780,- dus heb toen de wahoo besteld.
Zit bijna elke dag een uur op de trainer.
Exact dat voorbeeld maakt Sufferfest dus gebruik van, ze kijken dan niet alleen naar het nummer FTP maar ook waar je kwaliteiten liggen, een 20 minuten waarde van bijvoorbeeld 300 wat, maar misschien wel een heel erg zwak wattage van 5 minuten en juist weer een ontzettend sterk wattage van 5 seconden of 1 minuut. Zij zorgen ervoor dat je de zwakke onderdelen ook kunt trainen dmv trainingen die je dan kunt picken.Michaelg schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:24:
[...]
Helaas zit deze ambassadeur nog niet in de closed beta, maar alle berichten die er nu over zijn en alle aankomende features zorgen er voor dat ze echt een uniek platform bieden waarin gepersonaliseerde workouts worden gekozen op het juiste moment. Met het hele progression systeem geven ze veel meer diepte aan de fitness van een persoon. Wat zijn je zwaktes en sterktes en ondanks dat je ruwe FTP niet gestegen is, kun je in de verschillende zones (want daar staan de progressie levels gelijk aan) wel flinke vooruitgang boeken.
Als voorbeeld: 2 renners hebben een FTP van 300 maar renner A kan veel langer een hoog percentage hiervan volhouden terwijl renner B veel vaker kan "punchen" ver boven FTP. Beide een FTP van 300, maar het vertelt maar het halve verhaal. Progession levels geeft hier echt meer inzage in.
Ik zelf pas al tijden de workouts aan met het hele progressie idee in gedachte, maar voor de gewone " gebruiker" gaat dit systeem echt veel beter aanvoelen. Die start gewoon de app op en krijgt de goede workout voorgeschoteld.
Maar het nieuwe TR concept spreek mij ook erg aan, ik ga het wel in de gaten houden wanneer ik deze winter weer ga beginnen.
Vandaag mn eerste weekje Tacx en Zwift erop zitten.
2 woorden: erg leuk
Vandaag weer het ritje over de Radio Tower gedaan en meteen mn pr kunnen verbeteren. Blijft een erg hefting ding.
2 woorden: erg leuk
Vandaag weer het ritje over de Radio Tower gedaan en meteen mn pr kunnen verbeteren. Blijft een erg hefting ding.
Ik wil mijn eerste smarttrainer kopen. Ik zal hem waarschijnlijk voornamelijk voor intervaltraining en dergelijke gebruiken, en in het najaar meer, maar ik wil schaarste voor zijn door er nu eentje te kopen. Ik heb mijn ogen laten vallen op de Elite Suito-T (zonder cassette dus), 519 euro bij 12gobiking.
Wat ik van reviews en deze topic heb gelezen is dat het in het begin wat problemen had met de nauwkeurigheid van de powermeter en geluid in het vliegwiel. Zijn deze problemen zo onderhand verholpen, of loop ik nog steeds risico op problemen? Ik weet niet of het relevant is maar ik gebruik een Wahoo Bolt v2 fietscomputer, mochten er software-problemen zijn.
Wat ik van reviews en deze topic heb gelezen is dat het in het begin wat problemen had met de nauwkeurigheid van de powermeter en geluid in het vliegwiel. Zijn deze problemen zo onderhand verholpen, of loop ik nog steeds risico op problemen? Ik weet niet of het relevant is maar ik gebruik een Wahoo Bolt v2 fietscomputer, mochten er software-problemen zijn.
In 2005 de laatste keer Alp d Huez gereden. Net onder het uur, daags na de Marmotte.
Vanochtend Alp d Zwift gereden. Net iets meer dan 80 minuten. Wel weer erg leuk om de inspaning te kunnen doen en genoeg te verbeteren. Genoeg data om te bekijken
Vanochtend Alp d Zwift gereden. Net iets meer dan 80 minuten. Wel weer erg leuk om de inspaning te kunnen doen en genoeg te verbeteren. Genoeg data om te bekijken
WTRL begint (vandaag) met een nieuwe Zwift competities voor single racers (in tegenstelling tot de team-based ZRL). Hierbij wordt een nieuw category systeem gebruikt gebaseerd op TrueSkill voor matchmaking:
https://www.wtrl.racing/zwift-classics/
Ziet er vet uit, aangezien het vandaag toch matig weer is en morgen, wanneer ik normaal een trainingswedstrijd doe er ook niet best uit zit denk ik er wel over om hier vanavond eens aan te sluiten. Sowieso een goede ontwikkeling, hopelijk wordt het een succes en zetten ze dit door naar ons binnen-seizoen!
Ziet er vet uit, aangezien het vandaag toch matig weer is en morgen, wanneer ik normaal een trainingswedstrijd doe er ook niet best uit zit denk ik er wel over om hier vanavond eens aan te sluiten. Sowieso een goede ontwikkeling, hopelijk wordt het een succes en zetten ze dit door naar ons binnen-seizoen!
[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 13-07-2021 12:54 ]
Ik heb me aangemeld bij WTRL en sluit vanavond aan (als dat kan met een trial account).Kluus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:48:
WTRL begint (vandaag) met een nieuwe Zwift competities voor single racers (in tegenstelling tot de team-based ZRL). Hierbij wordt een nieuw category systeem gebruikt gebaseerd op TrueSkill voor matchmaking:
Twijfel nog tussen 19:45 en 20:45...
Steam: McKluit
Ik zit aangemeld om 20:45 nu, ben nu ingedeeld in Cat 3 wat volgens mij nu nog redelijk overeen komt met B aan het overige deelnemersveld te zien (paar anderen van ZwiftNL zijn ook ingeschreven zo te zien), maar in de loop van tijd moet dat dus meer door elkaar gaan lopen.Kluit schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:22:
[...]
Ik heb me aangemeld bij WTRL en sluit vanavond aan (als dat kan met een trial account).
Twijfel nog tussen 19:45 en 20:45...
Wel jammer dat dit nu midden in de zomer is waardoor het maar de vraag is of ik volgende keren ook mee ga doen maar ik neem aan dat dit de basis gaat vormen voor een terugkerende competitie.
Hoever heb je die open gedraaid?Flipmo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:21:
[...]
yes, dat zijn die 2
(je ziet ze op 50 seconden van dit filmpje, bij mij was rechtsonder de boosdoener)
klein stukje, en ook ff iets aan het kapje lopen sjorren om wat meer ruimte te creëren, daarna weer wat aangedraaid dat het kapje wel goed vast zat, maar geen wrijving veroorzaakt
Mocht iemand de Elite Suito-T overwegen; ik heb hem eerder deze week gekocht en hij doet het prima.3kster schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:34:
Ik wil mijn eerste smarttrainer kopen. Ik zal hem waarschijnlijk voornamelijk voor intervaltraining en dergelijke gebruiken, en in het najaar meer, maar ik wil schaarste voor zijn door er nu eentje te kopen. Ik heb mijn ogen laten vallen op de Elite Suito-T (zonder cassette dus), 519 euro bij 12gobiking.
Goedeavond,
Ik heb een Tacx Flux S Smart gekocht om wat te gaan trainen. Nu wil ik hiervoor een fiets gaan aanschaffen die ik alleen voor binnen ga gebruiken. Ik heb het volgende bedacht:
- Aluminium Frame
- Groepset Shimano (minimaal 105)
- Framemaat passend bij mij
- Pedalen SPD (zodat ik zelfde schoenen als buiten kan gebruiken)
- Rem, achterwiel eigenlijk niet nodig maar zullen er waarschijnlijk toch bijgekocht moeten worden :-)
Concrete vragen:
- Maakt het nog uit of je dubbel of triple crankstel aanschaft? En maakt 10/11 speed nog verschil?
- Hebben jullie verder nog tips?
Groet,
Unito
Ik heb een Tacx Flux S Smart gekocht om wat te gaan trainen. Nu wil ik hiervoor een fiets gaan aanschaffen die ik alleen voor binnen ga gebruiken. Ik heb het volgende bedacht:
- Aluminium Frame
- Rem, achterwiel eigenlijk niet nodig maar zullen er waarschijnlijk toch bijgekocht moeten worden :-)
Concrete vragen:
- Maakt het nog uit of je dubbel of triple crankstel aanschaft? En maakt 10/11 speed nog verschil?
Groet,
Unito
Wat voor een fiets je nodig hebt, geen idee. Maar wat betreft dubbel of triple, 10 of 11 ligt het er een beetje aan wat je wil qua binnen trainen.
Als je in ERG mode gaat trainen, dan bepaald de software automatisch hoeveel watt je moet trappen, ongeacht in welke versnelling je zit. Als ik in TrainerRoad een training doe dan zit ik altijd voor op het buitenblad, achter ergens in het midden.
Als je races of fun rondjes in software zoals Zwift doet, waarbij het zoals zoals je buiten zou fietsen dan ben je wel echt aan het schakelen. Dus dan is het wel van belang rekening te houden met je versnellingen. Echter heb je daar ook weer settings voor om er voor te zorgen dat je altijd wel uitkomt.
In het kort maakt dat dus eigenlijk niet zo veel uit.
Als je in ERG mode gaat trainen, dan bepaald de software automatisch hoeveel watt je moet trappen, ongeacht in welke versnelling je zit. Als ik in TrainerRoad een training doe dan zit ik altijd voor op het buitenblad, achter ergens in het midden.
Als je races of fun rondjes in software zoals Zwift doet, waarbij het zoals zoals je buiten zou fietsen dan ben je wel echt aan het schakelen. Dus dan is het wel van belang rekening te houden met je versnellingen. Echter heb je daar ook weer settings voor om er voor te zorgen dat je altijd wel uitkomt.
In het kort maakt dat dus eigenlijk niet zo veel uit.
@Phydomir Dank je wel! Ik ga waarschijnlijk zowel ERG als fun rondjes doen. Thanks voor je tips.
Ik denk zelf dat de drivetrain voor indoor minder uitmaakt. Ik rij zelf indoor op een oude 105, 3x10. Maar doorgaans meestal op het 39 blad, en bij lange klimmen op het 30 blad. 50 blad gebruik ik zelden, heel soms met een sprintje of zo.Unito schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:24:
Goedeavond,
- Aluminium Frame
Concrete vragen:
Groet,
Unito
Nu heb ik zwift ook in difficulty 50% staan, dan schakel je ook veel minder (zwift compenseert dat overigens gewoon qua power, je moet evenveel leveren om boven te komen).
Enige dat me indoor belangrijk lijkt is dat je lichtste verzet licht genoeg is. Met 30x27 kom ik op de alpe wel boven op 100% in elk geval en ik ben geen klimmonster.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik rijd zelf 3x 10 en zoals andere aangeven is 3x10 heerlijk divers, vlak rijden en om te klimmen. Weet je zelf nog niet zo goed welke tand verhoudingen je fijn vindt, dan kom je met een 3x10 niet tekort.Unito schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:24:
Goedeavond,
- Aluminium Frame
Concrete vragen:
Groet,
Unito
Natuurlijk is 105 een prachtige groep, zelf ben ik ook zeer te spreken over Tiagra behalve dat deze natuurlijk niet uitwisselbaar met Ultegra en Dura-Ace groepen is.
Every battle is won before it is fought
binnen is het schakelbereik vanwege de instelmogelijkheden in de software minder belangrijk. Wanneer je bijvoorbeeld in Zwift de "difficulty" op 50% zet heb je in theorie aan de helft van de versnellingen genoeg.Unito schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:24:
Concrete vragen:
Ik zou eerder dubbel nemen maar ook kijken naar wat je buiten fietst en dat als uitgangspunt nemen.
@BartNL @Mistraller @Greybeard Dank voor de tips. Hier kan ik verder mee. Ga eens even marktplaatsen :-)
Een vacmaster cardio54 besteld ter vervanging van mijn toren ventilator. Wat een verschil in luchtverplaatsing en ook het geluid is zeer acceptabel. Gedacht aan bestellen bij Cleva maar inmiddels ook bij Amazon.de verkrijgbaar met EU stekker ipv UK stekker!
Zwift vraagje. Vorig jaar was Zwift druk bezig met een Olympische update voor Zwift. Was het serieus enkel en alleen Makuri Islands wat te relateren is aan Japan en verder niks van het officiële parcours?
@Unito Het verzet is erg persoonlijk. Ik heb een dedicated Zwift setup/bike en bewust gekozen voor een enkel 46t blad voor met een 12-speed 11-32 cassette. Door het instellen van de trainer difficulty kan ik het verzet fine tunen voor wat ik ga doen (race of event)
Mocht je nog vragen hebben, even terugzoeken in dit draadje op mijn naam en je vindt er meer info over.
Mocht je nog vragen hebben, even terugzoeken in dit draadje op mijn naam en je vindt er meer info over.
Nice, Elite heeft nu ook een versie van de Kickr Climb uitgebracht. Ziet er wat stabieler / robuuster uit en deze heeft ook ondersteuning voor sturen! Daarnaast is ie ook (meer of minder) compatible met andere merken trainers. Zeer interessant dus, maar wel een beetje prijzig speeltje (799 euro)...
Review hier:
Review hier:
[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 26-07-2021 21:55 ]
Sinds gisteren plotseling het probleem dat de weerstand niet meer veranderd op mijn Elite Suito. Deze is ineens extreem hoog, zelfs kalibreren is onmogelijk omdat ik dan minimaal 30 km/h moet trappen wat onmogelijk is op deze weerstand. Nu ben ik doorverwezen door de support van Elite naar deze pagina echter als ik het vergelijk met mijn Suito lijkt het wel alsof de magneten bij mij nergens te bekennen zijn
Bij mij :
:strip_exif()/f/image/tZrE77GWvnnoP5DZ73aqddXR.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de elite support pagina :
Bij mij :
:strip_exif()/f/image/tZrE77GWvnnoP5DZ73aqddXR.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/o0gbawp6u4TH29apUtiEIADJ.png?f=user_large)
rammelt er iets in de trainer? Kan je kijken of ze onderin liggen?Ruffzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:11:
Sinds gisteren plotseling het probleem dat de weerstand niet meer veranderd op mijn Elite Suito. Deze is ineens extreem hoog, zelfs kalibreren is onmogelijk omdat ik dan minimaal 30 km/h moet trappen wat onmogelijk is op deze weerstand. Nu ben ik doorverwezen door de support van Elite naar deze pagina echter als ik het vergelijk met mijn Suito lijkt het wel alsof de magneten bij mij nergens te bekennen zijn
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik verwacht eerder dat ze ergens tegen aan geplakt zitten ipv van dat ze los liggen.. bv tegen die schijf (vliegwiel?) die er langs draait
waar heb je de fietstrainer gekocht? Ik zou de boel mooi hierheen terugsturen en laat ze het maar uitzoeken. Spul is duur genoeg, dus mag ook best service voor verleend wordenRuffzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:11:
Sinds gisteren plotseling het probleem dat de weerstand niet meer veranderd op mijn Elite Suito. Deze is ineens extreem hoog, zelfs kalibreren is onmogelijk omdat ik dan minimaal 30 km/h moet trappen wat onmogelijk is op deze weerstand. Nu ben ik doorverwezen door de support van Elite naar deze pagina echter als ik het vergelijk met mijn Suito lijkt het wel alsof de magneten bij mij nergens te bekennen zijn![]()
Bij mij :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had op een Elite Direto XR hetzelfde probleem, ik had hem gloednieuw en heb hem toen ingeruild voor een ander merk trainer. Maar ik vermoed dat het kwam doordat ik hem gepaired heb met een Wahoo Elemnt Bolt. Dat zou gewoon moeten kunnen, maar alles wat ik erover kon vinden was dat beide merken er niet uit kwamen aan wie het lag, maar die koppelstandaard is dus een beetje een aanfluiting.Ruffzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:11:
Sinds gisteren plotseling het probleem dat de weerstand niet meer veranderd op mijn Elite Suito. Deze is ineens extreem hoog, zelfs kalibreren is onmogelijk omdat ik dan minimaal 30 km/h moet trappen wat onmogelijk is op deze weerstand. Nu ben ik doorverwezen door de support van Elite naar deze pagina echter als ik het vergelijk met mijn Suito lijkt het wel alsof de magneten bij mij nergens te bekennen zijn![]()
Bij mij :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat de Wahoo op de een of andere manier een aparte wielomtrek wegschrijft in de trainer en dat de trainer daarna heel raar doet met de weerstand, je zou dit kunnen resetten door een standaard training via de Elite app te starten.
Kan dit voor jou ook kloppen?
Inmiddels contact gehad met Elite die hebben gevraagd of ik een video wou sturen zodra ik hem aanzet.
Conclusie : Board defect. Ze sturen kosteloos een nieuwe op. Is vrij eenvoudig te vervangen :
Good morning,
Actually, the electronic board has a burned driver.
To quickly fix the issue I suggest changing the electronic board (we'll send you all instructions to correctly do the operation).
If you confirm the following data, we will send you a new free of charge board:
- complete name and surname
- complete address
- phone number
Waiting for your reply.
Best regards.
Marta
Elite srl
Conclusie : Board defect. Ze sturen kosteloos een nieuwe op. Is vrij eenvoudig te vervangen :
Good morning,
Actually, the electronic board has a burned driver.
To quickly fix the issue I suggest changing the electronic board (we'll send you all instructions to correctly do the operation).
If you confirm the following data, we will send you a new free of charge board:
- complete name and surname
- complete address
- phone number
Waiting for your reply.
Best regards.
Marta
Elite srl
12go bike. Die vroegen of ik langs wou komen zodat ze het kunnen bekijken. Eh.... dat is 2 uur rijden voor mijpier87 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:44:
[...]
waar heb je de fietstrainer gekocht? Ik zou de boel mooi hierheen terugsturen en laat ze het maar uitzoeken. Spul is duur genoeg, dus mag ook best service voor verleend worden

Dus heb zelf maar contact gezocht met Elite.
[ Voor 5% gewijzigd door Ruffzz op 04-08-2021 17:40 ]
Ik ben op zoek naar een direct drive trainer, op dit moment heb ik een tacx flux 2 te leen.
Hierover ben ik behoorlijk tevreden op een aantal punten na:
- cadence wordt langzaam bijgewerkt
- ERG reageert niet heel snel
Weet iemand of de snelheid hiervan op de tacx neo 2t beter is?
Hierover ben ik behoorlijk tevreden op een aantal punten na:
- cadence wordt langzaam bijgewerkt
- ERG reageert niet heel snel
Weet iemand of de snelheid hiervan op de tacx neo 2t beter is?
Verkeerd topic
[ Voor 96% gewijzigd door fdees op 08-08-2021 21:01 ]
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ik ben in het bezit van een gravelbike met een 1x11 setup (40 / 10-42). Nu zou ik ook willen gaan trainen met een Wahoo of Tacx in combinatie met Zwift. Maar lees verschillende verhalen of dit voldoende goed gaat werken. Cassette zal dan waarschijnlijk zelf als kleinste krans een 11 worden. Zijn er mensen die met een soortgelijke setup ervaring hebben?
@Switek Waarom zou een 1x11 niet werken? Aan de achterkant zijn ze identiek aan 2x11.
Mits er voldoende ruimte is voor je achterderailleur (soms raakt de kooi de body van de trainer) zie ik geen issues.
Mits er voldoende ruimte is voor je achterderailleur (soms raakt de kooi de body van de trainer) zie ik geen issues.
Als je workouts in erg mode gaat doen kan je gewoon een versnelling kiezen met een mooie kettinglijn en de trainer regelt de rest.Switek schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:10:
Ik ben in het bezit van een gravelbike met een 1x11 setup (40 / 10-42). Nu zou ik ook willen gaan trainen met een Wahoo of Tacx in combinatie met Zwift. Maar lees verschillende verhalen of dit voldoende goed gaat werken. Cassette zal dan waarschijnlijk zelf als kleinste krans een 11 worden. Zijn er mensen die met een soortgelijke setup ervaring hebben?
Ga je rondrijden in zwift, heb je wel versnellingen nodig en kan het zijn dat je te kort komt bergop of bergaf... Maar daarvoor heeft zwift de trainer difficulty setting, als je die op een laag percentage zet, heb je minder versnellingen nodig
Technisch zal het inderdaad werken en passen. Ik doel eigenlijk meer op de tandwiel verhouding. met een 2x heb je meer bereik aan de hoge snelheid kant door het grotere blad aan de voorkant.Ypuh schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:16:
@Switek Waarom zou een 1x11 niet werken? Aan de achterkant zijn ze identiek aan 2x11.
Zoals Prulleman al een beetje aangeeft; doe je workouts in ERG mode dan zijn versnellingen geen probleem (zo lang je maar in de powerband van je trainer blijft).
Zwift is een simulatie. Heb je normaal gesproken voldoende versnellingen voor het parcours (bijv. Harrogate of Alp du Zwift), dan heb je dat in Zwift ook. Is je range buiten te beperkt om downhill mee te kunnen trappen, dan zal dat in Zwift ook zo zijn. De standaard 50% trainer difficulty helpt daarbij wel een beetje om het effect te verzachten.
Zwift is een simulatie. Heb je normaal gesproken voldoende versnellingen voor het parcours (bijv. Harrogate of Alp du Zwift), dan heb je dat in Zwift ook. Is je range buiten te beperkt om downhill mee te kunnen trappen, dan zal dat in Zwift ook zo zijn. De standaard 50% trainer difficulty helpt daarbij wel een beetje om het effect te verzachten.
Helaas niet op voorraad, maar via de ING rentepunten winkel kun je de Tacx Flux 2 aanschaffen voor €569. Daarbij krijg je ook nog een voucher voor €100 aan accessoires. Volgens mij geen gekke deal, mocht ie weer terug op voorraad komen.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486
De wijzen komen uit het Oosten!

Ook wel een leuk idee voor al die Vacmasters.
Probeer juist Peppa Big en Bumba thuis te verbieden
ze mogen hier alleen Shaun het schaap en Buurman en buurman kijken
dan kan ik ook nog wat meekijken
Weet iemand waar ik de powerbands bij de verschillende versnellingen van de Tacx Flux 2 kan vinden? Op de website van Tacx/Garmin kan ik het niet vinden.Ypuh schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:39:
Zoals Prulleman al een beetje aangeeft; doe je workouts in ERG mode dan zijn versnellingen geen probleem (zo lang je maar in de powerband van je trainer blijft).
Hier wel op snelheid
https://www.dcrainmaker.c...ainer-edition-review.html
Maar het is bij de 2 een stuk beter dan de 1e
https://www.dcrainmaker.c...ainer-edition-review.html
Maar het is bij de 2 een stuk beter dan de 1e
Ik heb een Tacx Flux S en ik had daar een Shimano 11 speed 11-32 cassette op gemonteerd, namelijk de cassette die bij mijn fiets zat. Ik heb daar altijd probleemloos mee gereden.
Nu heb ik die cassette weer op mijn fiets gemonteerd en heb ik een nieuwe Shimano 11 speed 11-32T cassette gekocht en op de Tacx gemonteerd. Jammer genoeg merk ik dat er een kleine centimeter speling op zit, de cassette zit niet volledig vast dus.
Het vreemde is dat dat in principe exact dezelfde cassette is als mijn vorige en dat ik met die vorige geen problemen had.
Volgens de handleiding van de Tacx is er geen spacer nodig voor een 11 speed, dus daar kan het normaal niet aan liggen. Voor zover ik kan zien is er ook zijn ook alle spacers van de cassette zelf aanwezig...
Beetje radeloos, ik snap het niet goed. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?
Nu heb ik die cassette weer op mijn fiets gemonteerd en heb ik een nieuwe Shimano 11 speed 11-32T cassette gekocht en op de Tacx gemonteerd. Jammer genoeg merk ik dat er een kleine centimeter speling op zit, de cassette zit niet volledig vast dus.
Het vreemde is dat dat in principe exact dezelfde cassette is als mijn vorige en dat ik met die vorige geen problemen had.
Volgens de handleiding van de Tacx is er geen spacer nodig voor een 11 speed, dus daar kan het normaal niet aan liggen. Voor zover ik kan zien is er ook zijn ook alle spacers van de cassette zelf aanwezig...
Beetje radeloos, ik snap het niet goed. Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?
11 speed MTB is 1.8 mm smaller maar nauwelijks (of misschien wel helemaal niet) te krijgen in 11-32.
Aan de cassette kan het dus eigenlijk niet liggen, wel aan de montage
Heb je alle ringen tussen de losse kransjes geplaatst? Heb je de 11T er goed op? Zit de lockring goed?
Heb je alle ringen tussen de losse kransjes geplaatst? Heb je de 11T er goed op? Zit de lockring goed?
Probeer het eens andersom. Dus nieuwe cassette op de fiets, past dat wel?kakature schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:22:
Ik heb een Tacx Flux S en ik had daar een Shimano 11 speed 11-32 cassette op gemonteerd, namelijk de cassette die bij mijn fiets zat. Ik heb daar altijd probleemloos mee gereden.
Heren,
De dagen worden weer korter en in het najaar komen er ook weer meer natte dagen aan..
Ik zit dus nu een beetje rond te kijken naar een indoor trainer..
Laatst heb ik een Neo tacx uitgeprobeerd waar je je fiets in zet, hoewel dit prima fietste vind ik het zelf niet praktisch voor bij mij thuis,
Ik heb alleen ruimte op zolder en wil ook buiten blijven fietsen deze winter (wanneer het weer het toelaat), en wil dus niet voor elke indoor training de fiets door het huis slepen.
Daarnaast kan ik de fiets er ook niet op laten staan ivm beperkte ruimte.
Dus ik zat meer te kijken naar een smart bike van Neo, Kickr of Wattbike..
Deze kan ik makkelijk in de hoek zetten, en ook mijn vrouw kan erop trainen door snel de afstelling te veranderen.
Nu zijn die smart bikes niet heel goedkoop en de reviews vind ik gematigd positief, maar dat zijn vaak wel de die-hards die het uiterste van het materiaal eisen tijdens een review periode..
Ik ben maar een amateur+ die mijn conditie op peil wil houden of enkele elementen wil trainen.
Zijn er hier mensen die een smart indoor trainer hebben?
Ik ben benieuwd naar het volgende:
- Geluidproductie?
- Makkelijk te verplaatsen? (van hoek naar midden kamer)
- Ergernissen waar je tegenaan loopt?
De dagen worden weer korter en in het najaar komen er ook weer meer natte dagen aan..
Laatst heb ik een Neo tacx uitgeprobeerd waar je je fiets in zet, hoewel dit prima fietste vind ik het zelf niet praktisch voor bij mij thuis,
Ik heb alleen ruimte op zolder en wil ook buiten blijven fietsen deze winter (wanneer het weer het toelaat), en wil dus niet voor elke indoor training de fiets door het huis slepen.
Deze kan ik makkelijk in de hoek zetten, en ook mijn vrouw kan erop trainen door snel de afstelling te veranderen.
Nu zijn die smart bikes niet heel goedkoop en de reviews vind ik gematigd positief, maar dat zijn vaak wel de die-hards die het uiterste van het materiaal eisen tijdens een review periode..
Ik ben maar een amateur+ die mijn conditie op peil wil houden of enkele elementen wil trainen.
- Geluidproductie?
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Tsja heb er geen ervaring mee, maar misschien is een winterfiets erbij een idee? Ivm corona zijn er veel fietsen verkocht en mogelijk komen veel straks op marktplaats, vooral het goedkopere segment…
Deze kun je prima op een smarttrainer zetten, heb je een prima set en tevens ook nog een reserve fiets
Deze kun je prima op een smarttrainer zetten, heb je een prima set en tevens ook nog een reserve fiets
Ik zou DCRainmaker's reviews en vergelijkingen eens goed bekijken.verstappen33 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:20:
Heren,
- Geluidproductie?
De samenvatting voor mij is dat die smart trainers al aardig mooi werken, maar dat je wel ziet dat het 1e generatie producten zijn en er nog wat schoonheidsfoutjes zijn.
Over het algemeen zijn ze wel heel stil ivm een trainer waar je je fiets op zet. Makkelijk verplaatsen vraag ik me af, het zijn behoorlijk zware apparaten...
Ja die heb ik bekeken laatste tijd..Requiem19 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
Ik zou DCRainmaker's reviews en vergelijkingen eens goed bekijken.
De samenvatting voor mij is dat die smart trainers al aardig mooi werken, maar dat je wel ziet dat het 1e generatie producten zijn en er nog wat schoonheidsfoutjes zijn.
Over het algemeen zijn ze wel heel stil ivm een trainer waar je je fiets op zet. Makkelijk verplaatsen vraag ik me af, het zijn behoorlijk zware apparaten...
Daarom twijfel ik ook een beetje.. Ik volg de kanalen niet zo, maar zoals ik het nu zie zijn er nog geen nieuwe modellen aangekondingd..
Meeste modellen hebben wel wieltjes eronder om hem makkelijk te verplaatsen, dus met enkele seconden kun je hem even uit de hoek halen of terug erin zetten.
Het grootste voordeel lijkt mij gewoon dat je er binnen een minuut erop kunt zitten..
Daarnaast krijg ik mijn vrouw misschien ook aan het fietsen omdat je deze makkelijk kunt instellen op je gewenste formaat.
Met een tacx waar je je fiets op moet zetten ben ik al heel druk.
- fiets uit de schuur halen
- achterwiel eruit halen
- fiets 2 trappen naar boven sjouwen
- tacx klaar zetten
- fiets erop monteren
En na de training natuurlijk omgekeerd.
Een fiets erop laten staan is niet praktisch, ik heb daar niet voldoende ruimte voor en wil toch in de winter minimaal 1-2x buiten rijden per week.
Je kan de Tacx Neo Bike en de Kickr Bike volgens mij ook wel prima uitproberen in verschillende winkels, kan je ze ook even optillen om de verplaatsen.
Ik heb mijn Kickr Core in m'n berging staan overigens. De fiets in de Kickr Core zetten kost me letterlijk 30 seconden...
Dus als je in de schuur stroom hebt / kunt krijgen is dat ook nog een oplossing.
Ik heb mijn Kickr Core in m'n berging staan overigens. De fiets in de Kickr Core zetten kost me letterlijk 30 seconden...
Dus als je in de schuur stroom hebt / kunt krijgen is dat ook nog een oplossing.
Hier in de buurt is in ieder geval een winkel die de Tacx Neo indoor trainer heeft, en nog een ander merk indoor trainer, ik zal er zeker eens op gaan zitten..
In de schuur is geen optie, daar heb ik echt te weinig ruimte, als ik al wat wil pakken moet ik alle fietsen eruit halen..
Ik zal komende tijd eens kijken hoeveel ruimte ik daadwerkelijk kan creeeren in huis, op dit moment is het maar een plek van 1m60 bij 2m wat ik vrij kan maken als ik mijn thuiswerkplek weer heb afgebroken en weer volledig naar kantoor kan.
Andere optie is verhuizen, maar dat zal nog niet op korte termijn gebeuren.
In de schuur is geen optie, daar heb ik echt te weinig ruimte, als ik al wat wil pakken moet ik alle fietsen eruit halen..
Ik zal komende tijd eens kijken hoeveel ruimte ik daadwerkelijk kan creeeren in huis, op dit moment is het maar een plek van 1m60 bij 2m wat ik vrij kan maken als ik mijn thuiswerkplek weer heb afgebroken en weer volledig naar kantoor kan.
Opzich heb je weinig ruimte nodig. Als je kijkt hoe groot een indoor trainer mat is van bijvoorbeeld tacx of wahoo, zo'n 200x90cm past het prima. Ik heb bijvoorbeeld mijn laptop altijd in de la van een ikea malm ladekast op wat boeken. Wiel past precies onder de uitgeschoven lade. Zo kan je de benodigde ruimte best wel praktisch inrichten. Een fikse ventilator op je gericht en je bent er in principe.verstappen33 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:58:
Hier in de buurt is in ieder geval een winkel die de Tacx Neo indoor trainer heeft, en nog een ander merk indoor trainer, ik zal er zeker eens op gaan zitten..
Aanvulling: als je nu al een opbergplek hebt voor je fiets, gebruik je in feite alleen wat ruimte als je daadwerkelijk fietst. Je fiets op de trainer zetten is een half minuutje werk. Trainer zelf is neit groot en e mat kan je ook weer opvouwen/rollen natuurlijk. Het kost alleen even wat discipline om dus altijd je fiets weer te monteren en eraf te halen.
[ Voor 12% gewijzigd door Stufferdt op 19-08-2021 14:06 ]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Was het niet zo dat de MTB 11 speed wel op de oude Shimano Hub paste maar de 11 speed race niet?Prulleman schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:30:
11 speed MTB is 1.8 mm smaller maar nauwelijks (of misschien wel helemaal niet) te krijgen in 11-32.
KloptGreybeard schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:44:
[...]
Was het niet zo dat de MTB 11 speed wel op de oude Shimano Hub paste maar de 11 speed race niet?
Ben je er al uit? Zoals ik net met Prulleman heb besproken zijn de oude Shimano 10 speed hubs compatibel met de 11 speed MTB cassette maar niet met de Race 11 speed Cassettekakature schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:22:
Voor de geïnteresseerde :
https://www.trainerroad.c...te/54565/2067?u=sasha1103
Trainerroad Adaptive Training is nu over gegaan naar de open beta. Iedereen kan dit dus nu activeren.
En mocht iemand nog een referral willen voor een maand proef periode. Let me know.
Trainerroad Adaptive Training is nu over gegaan naar de open beta. Iedereen kan dit dus nu activeren.
En mocht iemand nog een referral willen voor een maand proef periode. Let me know.
top man! ga dit toch (weer) proberen na de vakantieMichaelg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:15:
Voor de geïnteresseerde :

Bedankt voor jullie antwoorden!Greybeard schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:14:
[...]
Ben je er al uit? Zoals ik net met Prulleman heb besproken zijn de oude Shimano 10 speed hubs compatibel met de 11 speed MTB cassette maar niet met de Race 11 speed Cassette
Wel, ik was een grote reply op jullie posts aan het typen, tot ik plots dit filmpje over het vervangen van een Freehub Body tegenkwam. En toen besefte ik dat die top cap er bij mij gewoon niet goed opzat

Eventjes aangespannen en alles lijkt weer in orde!
Prima timing van TR, ben al wat oriënteren maar zoals het nu lijkt ga ik Sufferfest weer verder proberen, heb een kleine maand Suff geprobeerd en ben wel enthousiast.
Het is zo compleet en goed, pre-workouts, workouts, mental health, alle dingen die vaak worden vergeten worden hier meegenomen. Even sporten zonder rekken en strekken is roofbouw en ze begrijpen dit zeer goed. Het enige waarvan ik baal dat je een creditcard moet hebben, dit is iets wat ik fundamenteel weiger.pier87 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:26:
Prima timing van TR, ben al wat oriënteren maar zoals het nu lijkt ga ik Sufferfest weer verder proberen, heb een kleine maand Suff geprobeerd en ben wel enthousiast.
Ik wil na altijd op een spinbike te hebben gefietst ook de overstap gaan maken naar een fietstrainer. Deze: https://www.betersport.nl/fietstrainer-elite-direto-xr.html vind ik er goed uitzien en komt ook goed uit de reviews. Echter heb ik dus ook nog geen fiets en dat is voor mij eventjes lastig. Ik weet nog niet of ik een setup wil maken voor alleen binnen of dat ik de fiets dan ook buiten wil gaan gebruiken. Dat zou namelijk verklaren of ik een goedkope racefiets van Marktplaats pluk of een duurdere racefiets nieuw koop (of misschien ook wel via MP).
Desalniettemin, waar moet ik precies op letten bij de aanschaf van een fiets om te weten of hij zal passen op de fietstrainer?
Als ik bijvoorbeeld deze fiets bekijk: https://www.decathlon.nl/...301734?mc=8502389&c=BLAUW
Waar let ik dan op om te weten of hij zal passen op de fietstrainer?
Excuus als dit standaardvragen zijn maar zoals gezegd kom ik vanaf spinbikes dus is dit allemaal nieuw voor mij. Ik vind Zwift echter dusdanig vermakelijk en leuk dat ik er wel serieus werk van wil maken en er ook meer over wil leren.
Desalniettemin, waar moet ik precies op letten bij de aanschaf van een fiets om te weten of hij zal passen op de fietstrainer?
Als ik bijvoorbeeld deze fiets bekijk: https://www.decathlon.nl/...301734?mc=8502389&c=BLAUW
Waar let ik dan op om te weten of hij zal passen op de fietstrainer?
Excuus als dit standaardvragen zijn maar zoals gezegd kom ik vanaf spinbikes dus is dit allemaal nieuw voor mij. Ik vind Zwift echter dusdanig vermakelijk en leuk dat ik er wel serieus werk van wil maken en er ook meer over wil leren.
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
@London ik zou dit forum eens doorspitten als ik jou was, deze vraag wordt namelijk bijna maandelijks gesteld, en maandelijks wordt hier ook antwoord op gegeven
Staan veel ervaringen over smarttrainers, direct drives etc.
Staan veel ervaringen over smarttrainers, direct drives etc.
Ik heb vorige week mijn Tacx Neo 2 opgestuurd naar Tacx en deze is onder garantie vervangen. Als ik flink sprintte rook ik echt zo'n typisch elektronisch brandluchtje. Mijn vrouw stuurde net een foto van de doos die werd bezorgd (ik ben zelf aan het werk). Daar staat Tacx Neo 2 type 2 op. Heel erg benieuwd of het een 2 of een 2t is maar vooral blij met de snelle service van Garmin/Tacx.
If it aint fixed, it's broken.
D'r waren er net een paar op voorraad, dus gescoord alvast voor de winterNoepZor schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:59:
Helaas niet op voorraad, maar via de ING rentepunten winkel kun je de Tacx Flux 2 aanschaffen voor €569. Daarbij krijg je ook nog een voucher voor €100 aan accessoires. Volgens mij geen gekke deal, mocht ie weer terug op voorraad komen.

Af en toe op de site kijken loont!
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Spannend, klinkt als een 2tTjebakka schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:54:
Ik heb vorige week mijn Tacx Neo 2 opgestuurd naar Tacx en deze is onder garantie vervangen. Als ik flink sprintte rook ik echt zo'n typisch elektronisch brandluchtje. Mijn vrouw stuurde net een foto van de doos die werd bezorgd (ik ben zelf aan het werk). Daar staat Tacx Neo 2 type 2 op. Heel erg benieuwd of het een 2 of een 2t is maar vooral blij met de snelle service van Garmin/Tacx.
Ik begreep op een ander forum dat het een 2 is met een ander type as.
Jup, nu uitverkocht.. Gaat snel!Dark_Angelus schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:24:
[...]
D'r waren er net een paar op voorraad, dus gescoord alvast voor de winter
Af en toe op de site kijken loont!
De Wahoo Kickr Core is bij mantel in de demarrage deals voor € 719
https://www.mantel.com/wahoo-kickr-core-trainer
https://www.mantel.com/wahoo-kickr-core-trainer
Dit is inderdaad het geval. De Neo 2 Type 2 is bekender als Neo 2 SE. Het is een Neo 2 met de as van een 2T.Tjebakka schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:45:
[...]
Ik begreep op een ander forum dat het een 2 is met een ander type as.
https://www.dcrainmaker.c...te-explainer-tidbits.html
Helaas zijn ze vergeten de body mee te leveren. Die sturen ze dus nog na.
[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 25-08-2021 09:33 ]