Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 85 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Jammer dat mijn Zwift setup in een container bij een verhuisbedrijf staat... want er is een nieuwe map:

https://www.dcrainmaker.c...-islands-map-details.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:12

Kluus

Gang is alles

Tranze schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:01:
Jammer dat mijn Zwift setup in een container bij een verhuisbedrijf staat... want er is een nieuwe map:

https://www.dcrainmaker.c...-islands-map-details.html
Ik was al even ingelogged om het te bekijken maar het trekt mij vooralsnog niet heel erg. Heb niet zo veel met Japan persoonlijk, en allemaal super korte routes... Het schijnt richting de Olympische Spelen nig wel verder uitgebreid te worden, gerucht is dat er een beklimming vsn Fuji bijkomt, dat zou wel leuk zijn.

Hoopte ook vanmiddag te kunnen kijken maar het is nu te druk thuis helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 20-05-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 22:13
Vond het maar meh. Zoals gezegd korte routes en klimmetjes. 7, 9% maar dat is het wel. Hopelijk die bergen er bij want het is nu nog niet echt een toffe aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Net nog even gekeken, ik vond dat tempelmuur klimmetje wel best ok.

Uitbreiding is wel welkom, maar dat komt wel denk ik richting OS. Wth is die halve drakenklauw uit de grond? Ominous.... ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Kluus op 20-05-2021 22:20 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Holk
Trainen werkt! In februari begonnen met een FTP volgens Zwift van 274. Na 6 weken HIIT, 8 weken sweetspot (pyramidal) en 1 week rust tussendoor nu een FTP van 310! En 3 kilo kwijt (eigenlijk dik 5 maar spieren zijn zwaar) 3.4 w/kg. Erg tevreden met deze uitslag. Discipline en doorzetting loont 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
@Holk nice! Vooral consistent zijn helpt goed en een indoor trainer maakt het dan makkelijker. Toch in de avond nog een uurtje of als het weer echt te triest is :)

(Zeker met kinderen lukt het zo een stuk beter om aan wat uurtjes te komen)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Vooral dat. HIIT is prima in een uur te stoppen, sweetspot heb je meer 1.5 uur nodig maar past ook wel. Bankhangen met de vrouw valt dan soms wat weg maar no pain no gain (gemiep = ook pain :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:23
Klasse Holk, welk programma gebruik je ook alweer? Zwift of Trainerroad? In iedergeval mooie progressie!

Overigens, ik zal hopelijk zsm weer een ftp test doen.... afgelopen week positief getest op corona, gelukkig heb ik al mn waardes bij de hand, kan ik zien hoeveel ik straks terug ben gevallen na corona en hoe ik er zsm weer bovenop kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Ik heb 3 HIIT trainingen van Dylan Johnson in Zwift gezet en later wat sweetspot van @Prulleman gejat naast andere sweetspot plannen van andere sites. Dit zijn niet de meest ingenieuze plannen, 10 of 20 minuten harken op 90% van je FTP. Wist m’n omslagpunt ook dus daar moest ik op of net onder blijven.

Persoonlijk vind ik Zwift een mooie omgeving om in te fietsen dus had geen noodzaak om over te stappen. Daarbij is online met wat zoek werk en logica veel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Klopt Holk, is ook zo je moet hier wel tijd voor nemen. Heb zelf niet veel zin om dit in zwift te zetten bijvoorbeeld. Daarom ben ik ook van Zwift afgestapt, maar mooi dat alle inzet beloond wordt. Ruimt 30 watt meer is nogal wat! Klasse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
pier87 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:18:
Heb zelf niet veel zin om dit in zwift te zetten bijvoorbeeld.
Dat is echt nauwelijks werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is echt nauwelijks werk...
Dit is inderdaad weinig werk. De tool is niet heel super handig (kopieerfunctie!!!!) maar je kunt wel snel aanpassingen maken en is vrij intuïtief

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je kunt ook een .zwo file in een foldertje op je harde schijf mieteren. Ben je er ook.

https://www.zwift.com/eu/...ng/import-custom-workouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:38

McMiGHtY

- burp -

Werkt perfect !

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Maar key was wel; blijven uitvoeren. 2 tot 3 keer door de week een uur HIIT en in het weekend rustig vogeltjes kijken (lage zones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:12
Bij een abonnement op Fondo krijg je een zipfile in de mail met alle trainingen in .zwo-formaat zodat je ze kan doen op Zwift. Dat is dus ook weer een manier om aan een heleboel trainingen te komen. Het zijn geen regenboogjes zoals in Zwift met 40 verschillende blokjes in 1 uur, maar wel verschillende categorieën gesorteerd op duur.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
Moeten Join en Fondo een plekje in de TS krijgen? Het zijn beide apps die (het mogelijk maken om) ecosystemen van anderen gebruiken om een dienst aan te bieden, een interessante nieuwe categorie wat mij betreft. Het is alleen niet noodzakelijk indoor.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Smultie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:30:
Je kunt ook een .zwo file in een foldertje op je harde schijf mieteren. Ben je er ook.

https://www.zwift.com/eu/...ng/import-custom-workouts
Top dit is nieuw voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
Goedemorgen,

Ik wil een direct drive trainer kopen en heb mijn oog laten vallen op de Tacx Flux S Smart. Ik las dat deze gelandeerd is in november 2018. Er is natuurlijk al de Flux 2 smart maar verwachten jullie nog een nieuwe model dit jaar die interessant zou kunnen zijn? Ik heb wat gegoogled maar kon niet iets concreets vinden.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Unito schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:02:
Goedemorgen,

Ik wil een direct drive trainer kopen en heb mijn oog laten vallen op de Tacx Flux S Smart. Ik las dat deze gelandeerd is in november 2018. Er is natuurlijk al de Flux 2 smart maar verwachten jullie nog een nieuwe model dit jaar die interessant zou kunnen zijn? Ik heb wat gegoogled maar kon niet iets concreets vinden.

Groet
Niks mis met een bestaand model. Trainers zijn berucht om kinderziektes :)
Maar wat is de reden voor je keuze? Puur budget?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik weet dat hier veel liefhebbers zijn van trainerroads nu zou ik het ook graag een kans willen geven. Vandaar hier mijn schaamteloze vraag voor een gratis referral code voor mij heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:55
blauwester schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:
Ik weet dat hier veel liefhebbers zijn van trainerroads nu zou ik het ook graag een kans willen geven. Vandaar hier mijn schaamteloze vraag voor een gratis referral code voor mij heeft.
Je hebt zo een PM.
Oh wacht, geen actieve subscription. Dus moet even van iemand anders komen...

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 25-05-2021 14:00 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
blauwester schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:
Je hebt een DM.

Overigens: nog twee referrals om weg te geven, mocht iemand willen. DM maar even :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:35
Michaelg schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Je hebt een DM.

Overigens: nog twee referrals om weg te geven, mocht iemand willen. DM maar even :)
Bedankt @Michaelg dat afzien zal wel lukken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Stufferdt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:41:
Bij een abonnement op Fondo krijg je een zipfile in de mail met alle trainingen in .zwo-formaat zodat je ze kan doen op Zwift. Dat is dus ook weer een manier om aan een heleboel trainingen te komen. Het zijn geen regenboogjes zoals in Zwift met 40 verschillende blokjes in 1 uur, maar wel verschillende categorieën gesorteerd op duur.
Misschien moet ik ook eens naar Fondo gaan kijken dan als daar goede workouts inzitten.

Overigens valt het met de regenboogjes in Zwift ook wel weer mee vind ik, ja bij een aantal van de plannen zitten er wel een paar tussen (met name de oudere), maar als je gewoon zelf de trainingen selecteert in Zwift is het grote merendeel van de standaard workouts ook gewoon opgezet met een specifiek trainingsdoel voor een bepaalde duur en zijn het prima workouts.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 25-05-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09 21:15
Kluus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Misschien moet ik ook eens naar Fondo gaan kijken dan als daar goede workouts inzitten.
Ik heb de .zip nog wel geloof ik. Kan het zo door geven. Leuke basic trainingen, maar was er vrij snel klaar mee. Join bevalt mij stukken beter. Maar Fondo proeven is niet verkeerd!

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:46
Holk schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:48:
Vond het maar meh. Zoals gezegd korte routes en klimmetjes. 7, 9% maar dat is het wel. Hopelijk die bergen er bij want het is nu nog niet echt een toffe aanvulling
Klimmetje vond ik best aardig, snap alleen die Zwift-fascinatie met gravel niet zo, voegt online echt helemaal niks toe wat mij betreft. De hele tempel-klim is op gravel. Verder inderdaad wel heel erg klein met een langste rondje van 16 km, dus leuk om af en toe eens te rijden en de badges te halen maar niet perse een blijvertje in de huidige opzet. Hoop dat er voor de Olympische Spelen er nog flink uitgebreid gaat worden en dan kan het wel wat worden.

Verder is die wereld nu nog heel erg druk, gisteren 4.500 zwifters in die wereld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smotske schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Ik heb de .zip nog wel geloof ik. Kan het zo door geven. Leuke basic trainingen, maar was er vrij snel klaar mee. Join bevalt mij stukken beter. Maar Fondo proeven is niet verkeerd!
Yes, ik heb de zip file zelf inmiddels bij mijn gratis proef abbo op Fondo Pro, dus ik heb er nu een lading workouts bij :D. Eens kijken wanneer ik er genoeg van heb, ik ben niet zo van het volgen van het plan, maar vind het wel lekker om gewoon af en toe een workout in een zone die ik naar eigen inzicht wil trainen af te werken dus zo te zien kan ik hiermee wel even vooruit ;).
Blik1984 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Klimmetje vond ik best aardig, snap alleen die Zwift-fascinatie met gravel niet zo, voegt online echt helemaal niks toe wat mij betreft. De hele tempel-klim is op gravel. Verder inderdaad wel heel erg klein met een langste rondje van 16 km, dus leuk om af en toe eens te rijden en de badges te halen maar niet perse een blijvertje in de huidige opzet. Hoop dat er voor de Olympische Spelen er nog flink uitgebreid gaat worden en dan kan het wel wat worden.

Verder is die wereld nu nog heel erg druk, gisteren 4.500 zwifters in die wereld
Ik vind het klimmetje ook wel OK, maar ik snap de facinatie ook niet zo. De jungle hadden ze al gesloopt met verschillende CRR waar je je fiets keuze voor bepaalde routes op moet bepalen. Kiezen tussen aero of klimmen vind ik nog wel OK, ook omdat die verschillen kleiner zijn, maar ook nog eens voor stukjes "offroad"... Meh.

En Gravel bikes waren sowieso al prima in Zwift zoals ze waren, net als in het echt: useless! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:14

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:27:
[...]

En Gravel bikes waren sowieso al prima in Zwift zoals ze waren, net als in het echt: useless! :+
:( :( ik O+ mijn gravelbike! in Zwift zijn ze bagger :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 25-05-2021 16:37 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
Prulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Niks mis met een bestaand model. Trainers zijn berucht om kinderziektes :)
Maar wat is de reden voor je keuze? Puur budget?
Als er een nieuw model uit zou komen zou ik die overwegen. Al begrijp ik dat dat misschien niet zo handig is. En verder zou het natuurlijk kunnen dat de bestaande modellen dan wat in de sale gaan wat geld zou besparen.

De reden voor dit model is dat het direct drive is, redelijk betaalbaar is en er goede recencies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Gebruiken jullie soft/hardware om rust en piek momenten te berekenen? Zag laatst een armband en software van Whoop langskomen. Combi leek me interessant, maar maandelijkse kosten van 30 euro vind ik wel erg hoog.

Merk dat ik nu wat vaker train met Trainerroad dat ik soms een training makkelijk wegfiets en andere dagen nauwelijks vooruit kom.

Ook merk ik dat de trainingen direct na een FTP verhoging voor mij nauwelijks te doen zijn. Sowieso lukt het me niet echt om 1.5 uur zo'n training te doen, uurtje is prima. Ben dan ook absoluut geen duursporter, maar wel een dure sporter ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Poh, net een JOIN training gedaan met de gedachte ik ga straks nog krachttraining doen dus ipv de geplande 5x sprint-VO2max-sprint deze aangepast naar 3x sprint-VO2max-sprint. Volgens mij de eerste keer in al mijn tijd indoortrainen dat ik de intensiteit op de eerste, tweede en derde interval omlaag heb geschroefd omdat het niet meer ging.

De beiden 10 sec sprints zet ie 210% van FTP, de 2 min vo2max op 182%. Ik kreeg de pedalen niet meer rond.

Heeft iemand een website om .fit of .zwo bestanden te ontleden? Ik wil eens kijken of die wel goed staan.
Normaal laad ik de .zwo bestanden in ergdb in en zet deze dan om naar .mrc bestanden om ze vervolgens op de wahoo te laden. Die had er vandaag geen zin in en daarom het .fit bestand van Join meteen op de wahoo gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Unito schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:02:
Goedemorgen,

Groet
Volgens mij zijn ze redelijk 'leesbaar' als je ze in een text editor gooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Eoghlear schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:23:
Heeft iemand een website om .fit of .zwo bestanden te ontleden?
http://zwofactory.com/myworkouts/ kun je ze ook aanpassen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Poh, net een JOIN training gedaan met de gedachte ik ga straks nog krachttraining doen dus ipv de geplande 5x sprint-VO2max-sprint deze aangepast naar 3x sprint-VO2max-sprint. Volgens mij de eerste keer in al mijn tijd indoortrainen dat ik de intensiteit op de eerste, tweede en derde interval omlaag heb geschroefd omdat het niet meer ging.

De beiden 10 sec sprints zet ie 210% van FTP, de 2 min vo2max op 182%. Ik kreeg de pedalen niet meer rond.

Heeft iemand een website om .fit of .zwo bestanden te ontleden? Ik wil eens kijken of die wel goed staan.
Normaal laad ik de .zwo bestanden in ergdb in en zet deze dan om naar .mrc bestanden om ze vervolgens op de wahoo te laden. Die had er vandaag geen zin in en daarom het .fit bestand van Join meteen op de wahoo gezet.
2 minuten op 182% 8)7

Dan zou mijn vertrouwen in het plan wel een zakken denk ik... Ik kom in mijn power profile ongeveer op 40 seconden uit voor die percentages.. misschien dat ik fris een keer de 50 of 60s aan kan tikken.. maar 2 minuten echt niet.

Hoe komt join erbij dat er mensen zijn die dat kunnen..?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
Prulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:28:
[...]
2 minuten op 182% 8)7

Dan zou mijn vertrouwen in het plan wel een zakken denk ik... Ik kom in mijn power profile ongeveer op 40 seconden uit voor die percentages.. misschien dat ik fris een keer de 50 of 60s aan kan tikken.. maar 2 minuten echt niet.

Hoe komt join erbij dat er mensen zijn die dat kunnen..?
Ben aan het kijken hoe ik JOIN kan contacten, het lijkt er op de export van het .fit en .ZWO bestand niet goed is. De 10 sec sprints zouden boven de 175% moeten zijn, de 2 minuten zou ergens boven de 115% moeten zijn. Dat maakt het prima uitvoerbaar. Maar ik als ze probeer te openen in ergdb.com of de website van @BartNL dan komen er foutmeldingen of vreemde / geen waardes.
Tot zondag heeft deze manier van werken altijd gewerkt, nu gaat er iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat verklaart wel wat dan, ik vraag me namelijk af of het fysiek mogelijk is om 2 min op 182% te doen :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Balboa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:05:
Gebruiken jullie soft/hardware om rust en piek momenten te berekenen? Zag laatst een armband en software van Whoop langskomen. Combi leek me interessant, maar maandelijkse kosten van 30 euro vind ik wel erg hoog.

Merk dat ik nu wat vaker train met Trainerroad dat ik soms een training makkelijk wegfiets en andere dagen nauwelijks vooruit kom.

Ook merk ik dat de trainingen direct na een FTP verhoging voor mij nauwelijks te doen zijn. Sowieso lukt het me niet echt om 1.5 uur zo'n training te doen, uurtje is prima. Ben dan ook absoluut geen duursporter, maar wel een dure sporter ;)
De fitness grafiek op intervals.icu doet deels wat je wilt, daar komt alleen nog wel wat interpretatie bij kijken, van jezelf leren hoe lang of hoe diep je in het rode deel kan belanden voor dat het niet meer gaat. Dat is ongeveer hetzelfde als van jezelf leren dat de eerste training na een FTP verhoging te zwaar is. Dat heb ik overigens ook altijd. Doe je wat procenten er af, no shame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
@Balboa De whoop gebruikt veel meer data dan alleen je workouts om te bepalen of je "fris" bent.
Wat je zelf al goed kan helpen, is om bij het wakker worden je rust hartslag te meten.
Is deze hoog, dan weet je dat je wat vermoeider bent dan normaal. Blijft deze iedere dag hoog, dan is het wellicht tijd om wat rust te nemen. Zakt ie na een rustdag weer terug naar " normaal" dan werkt je lichaam zoals het hoort. Overigens geldt dit ook andersom in een workout. Komt je hartslag maar moeilijk op gang, of topt hij al erg vroeg, dan is dat vaak wel een teken dat je wat vermoeid bent.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Prulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Dat verklaart wel wat dan, ik vraag me namelijk af of het fysiek mogelijk is om 2 min op 182% te doen :D
Nee, tenzij je je FTP invoer halveert… Net zoals je al zei, dat hou ik volgens m’n curve 45 seconden vol, ligt 70 watt boven m’n beste minuut. 2 minuten = sterven.

Die 10 seconden sprints daarentegen zijn eitjes 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eoghlear
Prulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
Kwam tot grofweg 40 seconden voordat er wat paniek ontstond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:33

JJJ

Zijn hier nog mensen met tips voor een vacmaster ali linkje?
Op ali zie ik twee aanbieders staan die niet vanuit Rusland naar Nederland willen leveren. Is hier een alternatief bekend?

Het linkje uit dit topic heeft hetzelfde issue...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eoghlear
Update vanuit Join. Jim de oprichter/trainer geloof ik, heeft gereageerd. Ze hebben tot vanmorgen een storing gehad in de export van hun trainingen. Deze zou nu weer verholpen zijn.

2 minuten van 182% vond hij ook enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 11:25
In t kader van durf te vragen: iemand toevallig de driveside nut uit de thru axle kit voor de kickr core over? Bij recente verhuizing ben ik vergeten die uit de trainer te halen en is waarschijnlijk onderweg eruit gevallen..

https://eu.wahoofitness.c...ies/kickr-hub-adapter-kit en dan de eerste van rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Huh? 182% is toch ook geen vo2max? Dat is nog steeds dik neuromusculair...

Afbeeldingslocatie: https://www.saris.com/Uploads/Powertap/2018/6/nogo-2.png

Volgens mij klopt er inderdaad iets niet aan die workout dan.

Edit: ah het was al gefixed zie ik :)

Wel knap dat je nog tot 40 seconden kwam, zou ik al niet redden denk ik... :p

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 26-05-2021 21:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:57
JJJ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:53:
Zijn hier nog mensen met tips voor een vacmaster ali linkje?
Op ali zie ik twee aanbieders staan die niet vanuit Rusland naar Nederland willen leveren. Is hier een alternatief bekend?

Het linkje uit dit topic heeft hetzelfde issue...
Op Amazon staat ze nog te koop voor 80euro. Maar eigenlijk zoek je de Vacmaster Cardio54 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nice, die kende ik nog niet
ik heb de orginele met een klik aan klik uit stopcontact ertussen, maar dan kan je de standen niet op afstand kiezen. Dit is echt wel een mooie oplossing. (de fan lijkt verder wel gelijk aan de normale vacmaster)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Francis Cade had hem 2 weken terug in 1 van z'n filmpies..
Toen al jaloers op die afstand bediening voor de standen.

Ik heb hem hier ook met een klikaan/klikout maar om hem harder te zetten moet ik afstappen en ergens ietwat onder zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
Prulleman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:42:
nice, die kende ik nog niet
ik heb de orginele met een klik aan klik uit stopcontact ertussen, maar dan kan je de standen niet op afstand kiezen. Dit is echt wel een mooie oplossing. (de fan lijkt verder wel gelijk aan de normale vacmaster)
Volgens de site van Cleva is het technisch hetzelfde apparaat; alleen nu met afstandsbediening en een kleur die beter bij het gemiddelde pain-cave interieur past.

Ik kwam hem een paar weken terug tegen toen ik hetzelfde probleem als @JJJ had met de Aliexpress link. Helaas (nog) geen verkoop naar Nederland.

[ Voor 12% gewijzigd door Gebanned op 27-05-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nice, echt een mooi ding
voor korting check deze post: https://www.trainerroad.c...hugo1/9554/452?u=nvalphen
code trainerroad10 (10%) zou nog gewoon moeten werken, de extra limited korting zal al wel verbruikt zijn :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-09 12:38
De vacmasters werken goed. Heb er 2 in gebruik (voor en achter) maar als het echt warm wordt gebruik ik ook de Showtec SF-125. En alles op kilk-aan-uit van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Prulleman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:54:
nice, echt een mooi ding
voor korting check deze post: https://www.trainerroad.c...hugo1/9554/452?u=nvalphen
code trainerroad10 (10%) zou nog gewoon moeten werken, de extra limited korting zal al wel verbruikt zijn :D
Die korting is leuk; maar zo lang ze niet naar de EU verschepen heb je er niets aan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ow.. dat had ik nog niet gezien, ik las wel dat ze ook met amazon bezig zijn. wie weet binnenkort daar te bestellen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:58
Sinds kort aan het fietsen op een Tacx flux. Echter na 40min ofzo echt zadelpijn. Ik denk het statischer zitten ofzo? Bij spinning had ik er nooit last van. Is dit iets van gewenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
https://www.amazon.co.uk/...08WJ2XST9?ref_=ast_sto_dp

Denk dat 'ie in het najaar wel besteld word! Alleen een Honeywell HT900E is wat krapjes.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:51
DaYwaLkUr schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:44:
Sinds kort aan het fietsen op een Tacx flux. Echter na 40min ofzo echt zadelpijn. Ik denk het statischer zitten ofzo? Bij spinning had ik er nooit last van. Is dit iets van gewenning?
Bekend fenomeen.. wen er maar aan ;)

Tip is om wat vaker uit het zadel komen om af te wisselen.

Alternatief is te kijken naar een rocker plate, maakt het geheel wat meer dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
@DaYwaLkUr Op een tacx trap je vaak 100% van de tijd en zit je 100% van de tijd in je zadel. Op de weg is dat anders, bij een bocht hou je de benen stil, je verschuift eens wat, gaat eens staan. Alles om wat druk te verminderen. Dat mis je dan. Maar als je na 40 minuten last hebt (en ik ga er vanuit dat je wat zitvlees hebt) dan kan het ook zijn dat je er nu achter komt dat je een verkeerd zadel hebt of een verkeerde positie op de fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op een echte fiets beweeg je, op een Tacx niet. Kijk anders eens naar een Rockerplate. Ik heb er sinds eind 2020 eentje in gebruik, echt een genot. Je zit bewegelijker op de fiets, dus minder last van je kont en je traint ook nog eens je romp-spieren.

Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/product-media/105655773/Lifeline_Turbo-Trainer-Exercise-Rocker-plate-LLRP20_01.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

Phydomir

Dennis

Zoals andere ook al zeiden, hoort een beetje bij fietsen op een trainer. Wordt wel beter maar ik heb nog steeds dat ongeveer 1,5u op de trainer wel het max voor mij is. Terwijl ik op de weg makkelijk 3+ uur doe.
Let wel goed op dat het bij zit ongemak blijft. Echt pijn of ongevoeligheid hoort niet, dan zal je moeten kijken naar je zitpositie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Mogelijk; ik heb er eigenlijk niet echt last van. Meeste tips zijn al genoemd:
- af en toe houding wisselen
- even uit het zadel komen
- zorg voor voldoende koeling (ventilator)

Binnen zweet je meer, zorg dus ook voor een goeie fietsbroek!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Voor de Wahoo Kickr 18 en 20 zijn firmware updates voorhanden om de Bluetooth FTMS PROTOCOL toe te voegen. Intussen geinstalleerd.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@NielsTn Thanks voor de tip! De kickr core doet ook mee!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:33
Iemand een gratis fiets nodig in Zwift? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:13

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Heren, aparte vraag,
Weet iemand het verschil hier tussen Elite Direto XR en de XR-T?

Kan het "for the love of god" niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 18:22
De -T versie is geintroduceerd vanwege de schaarste aan cassette's. Hier is er dus geen bijgeleverd, verder is het hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Zojuist een mail van Wahoo ontvangen, vele trainers met kortingen van 10-20% voorhanden op beschikbare (refurbished) modellen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
NielsTn schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:07:
Zojuist een mail van Wahoo ontvangen, vele trainers met kortingen van 10-20% voorhanden op beschikbare (refurbished) modellen.
Je bent me net voor!
KickrCore wordt dan 595 en een kickr wordt 799. Je hebt dus in feite de higher-end Kickr voor de prijs van een nieuwe Core :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Flipmo

OMG !!

tnx voor de tip!
ik ga de refurbished versie bestellen. Ik zat er al op te azen, had bijna 1 van clubgenoot gekocht van 1 jaar oud met cassette voor 700.

Deze scheelt nog weer 100 euro, en dan incl. 2 jaar garantie.
(cassette heb ik nog liggen van mijn klimsetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
De kickr bike is ook refurbished en met korting te bestellen maar dan gaan ze van basis prijs van 3099,99 uit. Hier gaat dus nog korting af.

Terwijl als je een nieuwe besteld is die 3499,99 weet iemand waar verschil zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
k1978 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:05:
De kickr bike is ook refurbished en met korting te bestellen maar dan gaan ze van basis prijs van 3099,99 uit. Hier gaat dus nog korting af.

Terwijl als je een nieuwe besteld is die 3499,99 weet iemand waar verschil zit?
Ik snap je verhaal niet helemaal denk ik.

Nieuwprijs = 3500.
Refurbished zonder korting = 3100.
Refurbished nu met 20% korting zou dan 2480 moeten zijn

Ik zie 'm nu op de site staan voor 2790, dus is 10% korting tov de refurbished prijs. Klopt met het bericht van @NielsTn dat je 10 tot 20% korting krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Stufferdt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Ik snap je verhaal niet helemaal denk ik.

Nieuwprijs = 3500.
Refurbished zonder korting = 3100.
Refurbished nu met 20% korting zou dan 2480 moeten zijn

Ik zie 'm nu op de site staan voor 2790, dus is 10% korting tov de refurbished prijs. Klopt met het bericht van @NielsTn dat je 10 tot 20% korting krijgt :)
Ooh ja je hebt gelijk. 3100 is de normale refurbished prijs en dan 10% extra. 🥵 komt door warmte denk ik 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 19:56

Cis

borft schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Mogelijk; ik heb er eigenlijk niet echt last van. Meeste tips zijn al genoemd:
- af en toe houding wisselen
- even uit het zadel komen
- zorg voor voldoende koeling (ventilator)

Binnen zweet je meer, zorg dus ook voor een goeie fietsbroek!
Ik fiets in een onderbroek met zeem, en een loszittend shirtje (geen last van windweerstand :) ).
Ik heb geen selfiecam meedraaien, of een raam met inkijk ;)

Zijn er betere opties qua kleding?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Weet iemand een winkel waar de Wahoo kickr bike staat om uit te proberen ? Heb meedere winkels in oosten gebeld en ook Mantel.

Misschien dat iemand wat weet. Zal natuurlijk lastig zijn ivm voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:56
k1978 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:30:
Weet iemand een winkel waar de Wahoo kickr bike staat om uit te proberen ? Heb meedere winkels in oosten gebeld en ook Mantel.

Misschien dat iemand wat weet. Zal natuurlijk lastig zijn ivm voorraad.
Weet niet hoever dit uit de buurt is maar als het goed is heeft Velodroom in Roden (drenthe) er eentje staan waarop gefietst kan (kon?) worden.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mantel superstore in Arnhem heeft een hele batterij van die units naast elkaar staan, ik weet niet zeker of daar ook een Kickr bij zit, maar dat kan je natuurlijk even vragen van te voren. Andere superstores ben ik nog niet geweest, maar het lijkt me dat ze dat overal zo hebben gedaan. Best een mooie set-up, zit een groot scherm voor met wat software.

edit: ik kan niet lezen, het gaat specifiek om de bike. Geen idee dan...

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 17-06-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Had klanten service gebeld en die zeiden dat ze er niet staan ivm voorraad. Gaat dan om Mantel. Had ook al mail gestuurd en daarin antwoorden ze dat ze in elke superstore staan. Bel morgen wel ff winkel en dan ff testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren de refurbished wahoo kickr core al binnen gekregen.
Alles zag er nog super netjes uit, de steunen eronder gezet en cassette erop.
daarna paar minuten getest. Bij het stilhouden van de benen een schurend geluid.. *&(@#^*@ ging het al in de tuin.. filmpje gemaakt om hier vandaag info te vragen..

Met googlen niet echt wat kunnen vinden, tot ik een YT filmpje zag waarbij iemand ook dit geluid had.
Blijkt dat de riem iets tegen een kapje aanloopt, en dan hoor je dus steeds **tssjjk tssjkk* per omwenteling.
Oplossing, 2 imbusjes aan de zijkant iets losdraaien, en zo het kapje wat meer speling gegeven.
(ook ff iets aan lopen trekken.. just to be sure :P )
boutjes weer vast, en.... stil!
Misschien dat dit de reden was dat hij teruggestuurd is, maar dan zou je aannemen dat hij is nagekeken?!

In ieder geval hij doet het zoals hij het moet doen, en fietst echt heel anders als met de Vortex.
Heb het idee dat ik meer kracht moet zetten voor hetzelfde vermogen.
(ga dit in het najaar nog wel testen met de 4iiii powermeter)
Al was het gisteren ook wel bloedheet in de tuin en zweette ik als een rund haha.

Van het najaar dus mooi trappen met minder herrie als de Vortex.. daar kwam aardig wat geluid af ;)

dit geluid was het dus, niet mijn filmpje btw.. en de oplossing stond in de comments :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flipmo op 17-06-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Flipmo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:31:
daarna paar minuten getest. Bij het stilhouden van de benen een schurend geluid.. *&(@#^*@ ging het al in de tuin.. filmpje gemaakt om hier vandaag info te vragen..

Met googlen niet echt wat kunnen vinden, tot ik een YT filmpje zag waarbij iemand ook dit geluid had.
Blijkt dat de riem iets tegen een kapje aanloopt, en dan hoor je dus steeds **tssjjk tssjkk* per omwenteling.
Oplossing, 2 imbusjes aan de zijkant iets losdraaien, en zo het kapje wat meer speling gegeven.
Misschien dat dit de reden was dat hij teruggestuurd is, maar dan zou je aannemen dat hij is nagekeken?!

In ieder geval hij doet het zoals hij het moet doen, en fietst echt heel anders als met de Vortex.
Al was het gisteren ook wel bloedheet in de tuin en zweette ik als een rund haha.

Van het najaar dus mooi trappen met minder herrie als de Vortex.. daar kwam aardig wat geluid af ;)

dit geluid was het dus, niet mijn filmpje btw.. en de oplossing stond in de comments :)
[YouTube: Wahoo Kickr Core clicking/knocking sound issue]
waar ik last van had, is dat de mooie pijlen, op het vliegwiel, loslaten, het zijn namelijk stickers. Als het vliegwiel stilstaat zie je er niets van, maar als je hard gaat, dan gaan ze flapperen ;)

* borft heeft ze er dus allemaal afgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978

Dit is dus wel beetje mijn angst om een refurbished wahoo kickr bike te bestellen.

Ze zeggen dat die compleet weer naar fabrieks specs wordt gebracht maar lees ook hele andere klachten.

Kan dus ook zijn dat je een 2 jaar oud apparaat krijgt en dat er keer doekje overheen is gehaald.

Denk dat je geluk moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zijn dat de 2 imbusjes onder de cassete ongeveer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 20:57
Ik las vandaag op DC rainmaiker dat je voortaan een trainingload op je Garmin apparaten krijgt vanuit diverse indoor trainingsapps, onder andere Zwift. Dat is een verademing om niet meer apart op te hoeven nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

McMiGHtY schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Zijn dat de 2 imbusjes onder de cassete ongeveer?
yes, dat zijn die 2
(je ziet ze op 50 seconden van dit filmpje, bij mij was rechtsonder de boosdoener)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

k1978 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Dit is dus wel beetje mijn angst om een refurbished wahoo kickr bike te bestellen.

Ze zeggen dat die compleet weer naar fabrieks specs wordt gebracht maar lees ook hele andere klachten.

Kan dus ook zijn dat je een 2 jaar oud apparaat krijgt en dat er keer doekje overheen is gehaald.

Denk dat je geluk moet hebben.
Idd, dat is het ook.
Maar je hebt gewoon 2 jaar garantie via wahoo. Mocht er toch wat mis mee zijn dan heb je de normale garantie. Voor 595 tov 799 van een nieuwe kon ik hem niet laten staan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Deze besteld.

Ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 18-06-2021 08:45 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
vroeger... voor al die corona ellende, bizar hoge vraag, bizar weinig voorraad.. kon je een kickr core gewoon nieuw voor 640 kopen (nov 2019, black friday)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:30:
vroeger... voor al die corona ellende, bizar hoge vraag, bizar weinig voorraad.. kon je een kickr core gewoon nieuw voor 640 kopen (nov 2019, black friday)
Ja, vroeger was alles beter. "Helaas" komt het meeste niet meer terug.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Vroeger kon je gewoon Corona bestellen en zo'n flesje atten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:48
Zetten jullie carbon frames ook gewoon op die dingen. Heb net een nieuwe fiets en voelt toch wel spannend om hem erop te zetten. Zijn toch wel andere krachten dan normaal fietsen lijkt me.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:33
Ik heb m’n carbon racefiets er gewoon op als ik deze niet buiten gebruik. Van een aantal fietsmerken mag het, lees er geen praktische problemen over verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
KW25 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:49:
Zetten jullie carbon frames ook gewoon op die dingen. Heb net een nieuwe fiets en voelt toch wel spannend om hem erop te zetten. Zijn toch wel andere krachten dan normaal fietsen lijkt me.
Hier een BMC carbon op de Kickr, gewoon goed zorgen dat ie juist en stevig geklemd wordt. GP Lama en DC rainmaker hebben eea al vaker bekeken dacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
M'n Giant flexed genoeg mee. Al gaat hard sprinten gewoon niet zo makkelijk in z'n stijve houding. Een rockerplate zal zeker minder belasting op je fiets geven.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
KW25 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:49:
Ik heb een oude crosser (alu) erop staan, gebruik ik buiten toch niet meer.

Ik zou ook oppassen met zweet, bij je stuur / balhoofd, dat kan gaan werken en roesten. Dat stuur je na de winter opeens een stuk lastiger.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
joint_me schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Ik heb een oude crosser (alu) erop staan, gebruik ik buiten toch niet meer.

Ik zou ook oppassen met zweet, bij je stuur / balhoofd, dat kan gaan werken en roesten. Dat stuur je na de winter opeens een stuk lastiger.
Ja heb sowieso een handdoek over mij stuur hangen idd.

Moet helaas mijn (niet mijn dus) fiets die op de tacx staat teruggeven. Heb nu alleen nog een gloednieuwe, en prijzen voor tweedehands oude fietsen slaan nergens op dus misschien toch maar misschien toch maar mijn nieuwe erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:53
Biker_007 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:06:
De vacmasters werken goed. Heb er 2 in gebruik (voor en achter) maar als het echt warm wordt gebruik ik ook de Showtec SF-125. En alles op kilk-aan-uit van de action.
Ik denk aan de vacmaster cardio54 (ivm remote) echter lijken de vacmaster vooral breed horizontaal te blazen in plaats van smal en verticaal.

Hoe ervaar jij dit? Heb jij m op zijn zij geprobeerd?

YouTube: Wahoo Kickr Headwind TESTED and Zwift RACED with

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Vandaag de wahoo kickr bike uit geprobeerd bij mantel in Utrecht.

Wat een chaos in die winkel zeg. De smart trainers zijn een soort kinder opvang geworden.

Was bang met mij lengte en postuur maar voelde goed. Dus nu besteld bij Wahoo. Wel een refurbished want vind 3500 echt te veel. Nu wachten 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Aangezien er regen op komst was een keertje een race in de Zwift B-categorie gedaan en weer eens ondervonden dat dit voor mij echt niet te doen is. Wat betreft w/kg kom ik heel veel te kort met gemiddeld 312W op 94kg, zeker als er bijvoorbeeld ook personen meerijden met 188W op 43kg, dan wordt je uiteindelijk op een ronde achterstand gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
kwiebus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:58:
Aangezien er regen op komst was een keertje een race in de Zwift B-categorie gedaan en weer eens ondervonden dat dit voor mij echt niet te doen is. Wat betreft w/kg kom ik heel veel te kort met gemiddeld 312W op 94kg, zeker als er bijvoorbeeld ook personen meerijden met 188W op 43kg, dan wordt je uiteindelijk op een ronde achterstand gezet.
Die van 43kg is dan ook wel goed aan het cheated haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

KW25 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:53:
[...]

Die van 43kg is dan ook wel goed aan het cheated haha.
188watt bij 43 is een watt/kg van 4,3, dat is best goed, maar toch ook zeker niet wereldschokkend? De misses trapt die verhouding ook als ftp... Ik niet :P

@kwiebus Het hangt een beetje van het parcours af of dit "voordeel" oplevert voor een hoge watt/kg of voor een hoog absoluut vermogen. Zodra er klimmen aan te pas komen. ben jij het haasje. Maar bij rondjes over tempus fugit doe jij het, met je hogere absolute vermogen, weer heel goed.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Roozzz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:09:
[...]

188watt bij 43 is een watt/kg van 4,3, dat is best goed, maar toch ook zeker niet wereldschokkend? De misses trapt die verhouding ook als ftp... Ik niet :P

@kwiebus Het hangt een beetje van het parcours af of dit "voordeel" oplevert voor een hoge watt/kg of voor een hoog absoluut vermogen. Zodra er klimmen aan te pas komen. ben jij het haasje. Maar bij rondjes over tempus fugit doe jij het, met je hogere absolute vermogen, weer heel goed.
Het was 10 rondjes Bell Lap dus niet super vlak, de eerste 2 rondjes kon ik nog meekomen maar daarna moest ik afhaken en op eigen tempo gaan rijden en redelijk vlak uitgereden:

1 340W 2:366 304W 3:01
2 360W 2:377 302W 3:02
3 315W 2:458 292W 3:03
4 304W 2:599 302W 3:04
5 311W 3:0010 290W 3:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:33

JJJ

Voor wie het interesseert: de vacmaster is inmiddels via Ali te bestellen vanuit een Spaans warenhuis waarmee levering naar NL nu mogelijk is. Voor ~€35 euro wellicht een prima ventilator.

Ik heb er zelf eentje besteld met het idee dat dat genoeg is?

Doe er je voordeel mee :)
Pagina: 1 ... 85 ... 161 Laatste