@DetailingBySmotske
Echter zit hier een 11- speed ultegra cassette op.
Mijn racefiets is een 105, 10speed. Met triple crankstel. (Cube peleton race)
Kan ik hem op deze cassette monteren of moet ik deze aanschaffen?
https://www.futurumshop.n...0-cassette-10-speed.phtml
En dan nog de vraag de 11/25 (vlakke wegen) of de 11/28 ?
Ik zou dezelfde vertanding kiezen die je nu ook hebt op je achterwiel. Heb dat zelf ook en switchen van achterband naar trainer is dan zo gebeurd.DaYwaLkUr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:56:
Ik heb een tacx t2900s op de koop weten te tikken .
Echter zit hier een 11- speed ultegra cassette op.
Mijn racefiets is een 105, 10speed. Met triple crankstel. (Cube peleton race)
Kan ik hem op deze cassette monteren of moet ik deze aanschaffen?
https://www.futurumshop.n...0-cassette-10-speed.phtml
En dan nog de vraag de 11/25 (vlakke wegen) of de 11/28 ?
Kan me voorstellen dat met andere vertanding je steeds je derraileur moet verstellen of dat je ketting lengte niet meer goed is. Maar heb daar verder geen ervaring mee.
Ik heb nu een shimano cs-5700 10-spd besteld. Zou ik exact dezelfde verhouding moeten aanhouden? Ik heb nu voor een 11-25 gekozen, geen idee wat die op de racefiets is...The DenMan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:08:
[...]
Ik zou dezelfde vertanding kiezen die je nu ook hebt op je achterwiel. Heb dat zelf ook en switchen van achterband naar trainer is dan zo gebeurd.
Kan me voorstellen dat met andere vertanding je steeds je derraileur moet verstellen of dat je ketting lengte niet meer goed is. Maar heb daar verder geen ervaring mee.
Ik bedoelde dat als je nu 11-25 achter hebt, dat je dan op de trainer ook 11-25 moet bestellen. Althans dan zit je altijd goed.DaYwaLkUr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Ik heb nu een shimano cs-5700 10-spd besteld. Zou ik exact dezelfde verhouding moeten aanhouden? Ik heb nu voor een 11-25 gekozen, geen idee wat die op de racefiets is...
Anders heb je dus misschien kans dat je telkens je derailleur opnieuw moet stellen, of dat je ketting lengte niet klopt. Al heb ik geen idee of dat daadwerkelijk zo is. Misschien dat anderen dat uit ervaring weten?
Alleen maakt de trainer een piepend geluid, ik verwacht de riem? Draai ik echter alleen aan het vliegwiel (zonder fiets) hoor ik niks.
https://vimeo.com/548600931
Excuses als het in het verkeerde topic staat!
Het geluid komt echt uit de tacx. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik de lockring op de cassette te strak heb gedraaid (Ik had geen moment sleutel voor handen)BartNL schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:25:
het lijkt mij meer iets met je fiets te maken te hebben. Geluid zou synchroon met je trapfrequentie kunnen zijn. Misschien bevestiging fiets, trapas of pedaal?
In dit filmpje draai ik zachtjes met mijn hand aan de trappers
https://vimeo.com/548607775
Bij mijn kickr had ik een spacer nodig om mijn 10 speed cassette goed te plaatsen. Misschien ook bij tacx zo?DaYwaLkUr schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:42:
[...]
Het geluid komt echt uit de tacx. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik de lockring op de cassette te strak heb gedraaid (Ik had geen moment sleutel voor handen)
In dit filmpje draai ik zachtjes met mijn hand aan de trappers
https://vimeo.com/548607775
Klopt die spacer heb ik er ook tussen, morgen nog eens met de oude cassette proberen, denk ik dan..The DenMan schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:03:
[...]
Bij mijn kickr had ik een spacer nodig om mijn 10 speed cassette goed te plaatsen. Misschien ook bij tacx zo?
Als ik aan het vliegwiel draai hoor ik niks, ik heb de fiets ook uitgesloten. Als ik alleen aan de cassette draai hoor ik het geluid ook.
Edit: cassette uitgesloten met de oude cassette exact hetzelfde probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door DaYwaLkUr op 13-05-2021 15:45 ]
Ik wilde eerst vanochtend mee rijden met de Het is Koers rit, maar Zwift liep weer eens te bokken dus die miste ik..
Toen maar aangesloten bij een rit die 15 minuten later vertrok over hetzelfde parcours: Four hours men. Lekker klimmen dus!
Uiteraard was de groep al vrij snel klein, maar boven op de Epic kom en Radio Tower waren we nog met vier. Zowaar weet ik weg te rijden in de afdaling (meestal wordt ik daar juist gelost) en een Belg sluit aan. Uiteindelijk beginnen we met 30 seconden voorsprong aan de Alpe.
Eenmaal op de Alpe rij ik ongeveer 5 seconden weg van die Belg, maar meer wordt het niet. Uiteindelijk sluit hij zelfs weer aan, maar kan geen initiatief nemen. Bij bocht 10 mocht ik de remmen los laten en weet ik hem definitief te losse. Hij breekt en komt uiteindelijk een minuut later over de meer. Nr 3 zit op iets van 5 minuten geloof ik (maar reed op de Alpe niet meer voluit zag ik).
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 16-05-2021 23:19 ]
Ja plotseling vermeerderen kan je wel wat slip verwachten. Bij mijn decathlon band scheelt het enorm veel als de band goed ontvet en schoon is. Om de paar 100 km doe ik altijd ff doekje met wasbenzine erover.418O2 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:17:
Hoi! Ik heb een vortex voor een leuke prijs op marktplaats gevonden. Vandaag eerste trainingsrit gedaan en het lijkt me prima voor rustige trainingen. Bij snel power leveren slipt hij wel, maar dat is een beetje inherent aan wheel-on of niet? Heb 8 bar in de trainingsband en hij is gecalibreerd
Ik heb wel de bushido, de diameter van die rol is iets groter, en kan wat hoger vermogen aan.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Het ligt ook een beetje aan de motor, ik moet dat nog wat uitvinden. Maar ik denk dat het prima geschikt is voor duurtrainingen. Gisteren een 90-95-100rpm 105watt training gedaan als test (de 3 dagen er voor 2 ritten van 100+ km gedaan, dus geen zin in een heftige training) en dat gaat meer dan prima.Mistraller schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Ja plotseling vermeerderen kan je wel wat slip verwachten. Bij mijn decathlon band scheelt het enorm veel als de band goed ontvet en schoon is. Om de paar 100 km doe ik altijd ff doekje met wasbenzine erover.
Ik heb wel de bushido, de diameter van die rol is iets groter, en kan wat hoger vermogen aan.
Ja, ik had even een random training van een random programma gepakt om de trainer te testenMcMiGHtY schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:59:
@418O2 Je weet dat er in Zwift gewoon trainingsplans zitten? En je kunt ook zoeken op https://app.trainerday.com/search voor trainingen.
Donderdag eerst maar eens een FTP test doen
Ja i know, maar zit niet vol in een training ofzo. Net een primed ftp gedaanMcMiGHtY schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:19:
Da's sowieso wel een idee.. je FTP bepalen..
:strip_exif()/f/image/vUu4AKwADvWqkaGfKIlklT7g.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zei dat ik op basis van dit naar 150 watt FTP ging, maar ik zat echt niet aan mijn max. Ik vind het wel prima, voor nu is het ondersteuning van het fietsen op de weg en heb ik geen aspiraties om de komende maanden specifiek FTP te gaan trainen ofzo.
Doe gewoon af en toe een training die past bij wat ik denk dat mijn lichaam op dat moment nodig heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 18-05-2021 22:42 ]
De Zwift (maar ook trainerroad en sufferfest etc) workouts zijn allemaal op basis van percentage van FTP. Dus x minuten op 95%, y minuten op 40% etc.
Als je dat op een FTP van 150 doet of 250, dan is het een -totaal- andere workout. (Bij een incorrect FTP dus..)
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 18-05-2021 22:52 ]
Dus ik moet gewoon eerst een FTP test doen in zwift?Prulleman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:51:
@418O2 zo werkt dat niet... Dan kan je net zo goed een beetje rond peddelen in zwift zonder structuur.
De Zwift (maar ook trainerroad en sufferfest etc) workouts zijn allemaal op basis van percentage van FTP. Dus x minuten op 95%, y minuten op 40% etc.
Als je dat op een FTP van 150 doet of 250, dan is het een -totaal- andere workout. (Bij een incorrect FTP dus..)
Ik weet wat FTP is, maar ik gebruik zwift puur om even een uurtje te beuken zonder te denken. Is geen echt serieus onderdeel van mijn training ofzo. Dus dat ik zo'n soort intervaltraining doe vind ik prima. Dat het toevallig 'primed ftp' heet en gebaseerd is op een incorrect FTP vind ik niet zo erg. Ik heb een uurtje getrapt en goed gezweet zonder kapot te gaan. Prima voor mij op dit moment
[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 18-05-2021 23:06 ]
Mijn punt is dat je nu niet bv een vo2max workout kan kiezen wat ook een vo2max training is.
Die ik bv hierboven post is 3 sets van 5 blokken 60s 130% en 60s 40%.
Voor mijn huidige FTP is dat dus blokken van 403 watt en 124 watt.
Als.ik mijn FTP nu op 230 zou zetten, dat is 130% 299 watt.. dan is de workout dus geen vo2max maar tussen sweet spot en threshold in.. -totaal- wat anders en met blokken van 60s een compleet nutteloze workout.
Vanzelf gaat dat niet hoor ... Je zal echt een x diep moeten gaan418O2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:59:
Nutteloos is het natuurlijk niet. Ik ontdek mijn FTP vanzelf weldenk dat wij iets anders kijken naar fietsen.
Misschien kijken we niet anders naar fietsen maar wel naar trainen
418O2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:59:
Nutteloos is het natuurlijk niet. Ik ontdek mijn FTP vanzelf weldenk dat wij iets anders kijken naar fietsen.

Dus intervallen op de fiets indoor in Zwift is voor jouw gewoon iets harder fietsen en dan weer iets rustiger?
Juist met een platform waarin zoveel te meten is en je dus echt goed kunt intervallen, kun je je tijd zoveel beter besteden dan maar wat random workouts doen met een random FTP.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Nee, maar ik trap wel boven wat zwift zegt.Michaelg schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:19:
[...]
![]()
![]()
![]()
Dus intervallen op de fiets indoor in Zwift is voor jouw gewoon iets harder fietsen en dan weer iets rustiger?
Juist met een platform waarin zoveel te meten is en je dus echt goed kunt intervallen, kun je je tijd zoveel beter besteden dan maar wat random workouts doen met een random FTP.
Ja i know, maar dat doe ik nu op de weg. Zwift is voor mij nu een manier om tussendoor even een uurtje mijn benen te laten werkenPrulleman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:18:
[...]
Vanzelf gaat dat niet hoor ... Je zal echt een x diep moeten gaan
Dat bedoelde ik.Misschien kijken we niet anders naar fietsen maar wel naar trainen
Maar ik zal morgen een FTP test doen
ik zit overigens zelf op een punt dat ik baal dat ik mijn trainerroad trainingen niet af heb gemaakt, ik ben veel sterker dan het einde van vorig seizoen maar voor mijn gevoel had er meer ingezeten als ik niet sjaak afhaak was geweest, dus inmiddels hoop ik dat het goed weer en lang licht blijft tot ergens eind December maar daarna ga ik toch weer een training schema proberen te volgen (trainerroad of sufferfest) dus prepare voor een klaagzang dat het saai is en blablabla...overigens ga ik het nu wel afmaken...denk ik
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
In de winter zal ik wellicht een schema oppakken omdat ik dan misschien de weg helemaal niet op kan.
Dan is gewoon lekker rondtouren in de virtuele wereld een betere optie dan maar random workouts selecteren met een random ftp418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:37:
Het is niet dat ik niet gemotiveerd ben ofzo, maar ik fiets hoofdzakelijk op de weg. Dus als ik virtueel ga fietsen, wil ik gewoon een uurtje mijn benen spinnen en losmaken en calorieen verbranden. Ik wil mijn benen goed houden zodat ik op de weg kracht heb en daar los kan
In de winter zal ik wellicht een schema oppakken omdat ik dan misschien de weg helemaal niet op kan.
Als je gaat beginnen met schema's of uberhaupt gewoon workouts wilt afwerken is het belangrijk dat je dit wel doet met een correct ftp, anders schiet het zijn doel volledig voorbij.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Alsnog doe ik dan een sessie van een uur met een gemiddeld vermogen van 140 watt en een gemiddelde hartslag van 130. Dat lijkt me toch een prima onderhoudende activiteit. Bouw ik ergens naar toe? Niet per se, maar ik trap mijn benen los en verbrand calorieenMichaelg schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:38:
[...]
Dan is gewoon lekker rondtouren in de virtuele wereld een betere optie dan maar random workouts selecteren met een random ftp.
Als je gaat beginnen met schema's of uberhaupt gewoon workouts wilt afwerken is het belangrijk dat je dit wel doet met een correct ftp, anders schiet het zijn doel volledig voorbij.
is je FTP 160, dan is het eerder Sweet Spot. Maar ey
Dat dusMichaelg schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:48:
Alles is relatief aan je ftp , als jou FTP 300 is, dan is een uurtje 140 trappen hooguit actief herstel.
is je FTP 160, dan is het eerder Sweet Spot. Maar eydoe jij lekker random workouts met een random ftp om je benen los te trappen en wat calorietjes te verbranden. Als dat goed voelt, lekker blijven doen.
Ik fiets pas 3 maanden ook
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 19-05-2021 08:57 ]
Als je trapt om te verbranden, dan is het wel handig om je FTP (bij benadering) te weten. Inclusief je rust hartslag en max hartslag (niet die van een sprint, die van de laatste minuut in een ramptest) zodat je op 90-95% van je omslagpunt kan gaan fietsen (je sweetspot). Dan verbrand je lekker je calorieen zoals je wilt en gaat je duurvermogen ook nog iets omhoog.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:37:
Het is niet dat ik niet gemotiveerd ben ofzo, maar ik fiets hoofdzakelijk op de weg. Dus als ik virtueel ga fietsen, wil ik gewoon een uurtje mijn benen spinnen en losmaken en calorieen verbranden. Ik wil mijn benen goed houden zodat ik op de weg kracht heb en daar los kan
Wil je echt gaan intervallen (HIIT) dan is de FTP handig, maar als je zelf aangeeft 200, dan zou je eens een setje op 300 watt 20sec sprint, 40sec rust (130) maal 10 kunnen doen. Haal je die met 2 vingers in je neus ga je hoger zitten, denk je na nummer 5 'ik ga dood' en bij nummer 7 heb je zure smaak; dan lager. Iets minder wetenschap maar wel heel lekker voor je kracht (want dat sprintje willen we uiteindelijk allemaal winnen
Als je 4 uur lang op 180 watt gemiddeld trapt, dan is je FTP echt geen 200. Dat zou betekenen dat je 4 uur lang op 90% van je omslagpunt kunt rijden.
Ook zeg je "Dus met een test die op 150 watt is gebasseerd zit dat er echt niet heel ver vanaf". Ook al zou je FTP 200 zijn, dan zijn workouts die geschaald zijn op 150 watt echt VEEEEEL te laag. Dan zit je constant in totaal verschillende zones te rijden dan dat je wilt/denkt.
Beetje afhankelijk van hoe je je voelt na zo'n rit. Maar als je over 4 uur al 180w vol kan houden dan denk ik dat je FTP zelfs al wat hoger zal liggen dan die 220w. Maar dat ligt er een beetje aan hoe diep je daar voor moet gaan.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:57:
[...]
Dat dusIk kan ook wel stoer doen, maar mijn FTP zal rond de 200-220 liggen denk ik. Ik doe nu 180 watt gemiddeld over een 4 uurs rit (105km) en een max 20min power van 200 op de weg.
Ik fiets pas 3 maanden ook
Ik neem trouwens aan dat je een power meter op je fiets heb zitten? Je ziet niet zo vaak dat iemand die kosten maakt maar er dan zo'n casual instaat qua ftp etc.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb het gevoel van niet, maar misschien is dat onzekerheid.Phydomir schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Beetje afhankelijk van hoe je je voelt na zo'n rit. Maar als je over 4 uur al 180w vol kan houden dan denk ik dat je FTP zelfs al wat hoger zal liggen dan die 220w. Maar dat ligt er een beetje aan hoe diep je daar voor moet gaan.
Ja heb ik. Ik vind FTP nu nog niet zo belangrijk omdat ik niet het gevoel heb dat ik echt sterk ben. Vind het nu interessant om een objectieve meting van mijn prestatie op de weg te hebben.Ik neem trouwens aan dat je een power meter op je fiets heb zitten? Je ziet niet zo vaak dat iemand die kosten maakt maar er dan zo'n casual instaat qua ftp etc.
Ik ga vanavond wel even een FTP test doen, wil het nu weten ook
Of dat een probleem is, mag je zelf bepalen (maar dat heb je al gedaan volgens mij), of het nuttig is kan ik je wel een antwoord op geven. Nee, je kan beter gewoon rond peddelen dan een workout doen met een ftp die 25% of meer afwijkt.. (het meerendeel van de actieve intervallen zit tussen de 80 en 130%, dus met die afwijking is elke workout random.
oja wat betreft dit
je trapt interdaad je benen los en verbrand calorieen. maar als je een training wilt doen kan je op deze manier nog beter naar hartslag kijken dan naar power.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Alsnog doe ik dan een sessie van een uur met een gemiddeld vermogen van 140 watt en een gemiddelde hartslag van 130. Dat lijkt me toch een prima onderhoudende activiteit. Bouw ik ergens naar toe? Niet per se, maar ik trap mijn benen los en verbrand calorieen
over je voorbeeld.. dit komt aardig bij elkaar in de buurt qua avg power en HR, maar zijn toch echt compleet andere workouts, dus die gemiddeldes zeggen echt -helemaa- niks over de workout
/f/image/N5ffemvWor6dKqUVkkgJtytn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WlUHkLiQegZCha7pCFSCp3bG.png?f=fotoalbum_large)
Niks mis mee, maar laat dan niet zwift je trainer aansturen met gekke power targets via random workouts. Straks zit je rust intervallen te doen op 65 watt ofzo.. dat slaat echt nergens op.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:40:
@Prulleman het hele punt is dat ik niet aan het trainen ben op de tacxIk ben onderhoud aan het doen zodat mijn benen los blijven en ik tussen de wegritten door wat kan verbranden. Dat het een FTP test heet wat ik doe wil niet zeggen dat ik actief bezig ben om mijn FTP te bepalen/verhogen. Ik kan nu genoeg buiten fietsen gelukkig, dus ik heb niet de tijd/energie om ook nog een serieus programma te doen op de virtuele trainer.
Ik krijg niet verwerkt hoe je een workout doet met een enorm afwijkend FTP.. fiets dan gewoon een berg op in zwift of ga de virtuele wereld ontdekken, ga dingen unlocken, doe een groupride, weet ik veel wat je allemaal kan in zwift, maar geen workouts met een >25% te laag FTP
Nu ik dit gelezen heb ben ik ook wel benieuwd.
Ik ben ook net begonnen met zwift, aangezien ik zaalvoetbal deed en dat al 1.5 jaar niet meer mag doen.
Ik heb gister mijn tweede race gedaan op zwift. Dit keer ben ik voluit gegaan.
Maar nu vroeg ik mij af of ik veel te diep ben gegaan of dat mijn conditie zo slecht is.
Zoals op de foto is te zien was mijn maximale hartslag 212 en mijn gemiddelde hartslag 187. Dit lijkt mij vrij hoog.
Zwift geeft ook aan dat ik constant in zone 4/5 heb gereden. Met mijn beperkte kennis, dacht ik dat die zones echt bedoeld waren voor 5-10 min intenstief en niet een uur lang.
:strip_exif()/f/image/fA4McWCLBFHqxA1q46qSm2kA.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit gewoon een kwestie van trainen? of moet ik veel rustiger aan doen in een race?
Ik heb het gevoel dat ik een snellere rijder probeerde bij te blijven.
Nu ik een beetje gespeeld hebt met wat vrij rijden en races, wil ik vanaf maandag beginnen met een workout .
[ Voor 7% gewijzigd door hexadecibram op 19-05-2021 10:28 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja ik ben inderdaad 24jaar (Vind ik erg jong)
Ik wist inderdaad dat hartslagen erg kunnen wisselen(heb zelf ook een onregelmatige hartslag), maar het verschil tussen mij en de rijders leken mij zo groot, aangezien de meeste op mij heen rond de 150 zaten.
Getallen liegen (in dit geval) niet. Dit is waar je nu staat. Daar is niets goeds of slechts aan.
Pas als je gaat vergelijken met anderen kan je er een waardeoordeel aan geven. Ben je goed in vergelijking met een prof? Nee. Ben je goed in vergelijking met een leeftijdsgenoot die nooit fiets? Waarschijnlijk even goed.
Kan je verbeteren? Zeker wel. Door vaak (vaker) te fietsen ga je vanzelf opbouwen.
Moet je rustiger aan doen tijdens een race? Als je wil winnen waarschijnlijk niet
@pier87 Hartslag is persoonlijk. Vergelijken heeft geen zin. Je hebt er ook geen invloed op/het is niet trainbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door MrBarBarian op 19-05-2021 10:46 ]
Mijn maximale hartslag ligt bijvoorbeeld op 193 om een indicatie te geven, maar wanneer ik een wedstrijdje rijdt zit ik vaak gemiddeld ergens rond de 170 qua hartslag, en wattages zitten dan rond de 270.
Als ik jou was zou ik eens een FTP test doen...
Ik zie mezelf wel als slecht, na veel voetbal blessures sport ik al jaren niet meer op het niveau/intensiteit als vroeger. Ik hoef zeker niet te winnen, het is vooral dat ik mentaal en fysiek weer oefening nodig heb.
@pier87
Ik ben 24 jaar, maar ik ben ook maar 67kg. Deze race heb ik gemiddeld 2,6w/kg gereden, wat ik zelf al best netjes vond. Mijn 20min/w/kg was 2.8w/kg.
Een FTP test heb ik al gedaan, deze kwam uit op een FTP van 200watt.
Om je FTP vast te stellen kan je ook gewoon een race pakken. En ga dan ook echt diep. Zwift ziet vanzelf als je FTP hoger is. (Oh YEAH!418O2 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Dus ik moet gewoon eerst een FTP test doen in zwift?
Ik weet wat FTP is, maar ik gebruik zwift puur om even een uurtje te beuken zonder te denken. Is geen echt serieus onderdeel van mijn training ofzo. Dus dat ik zo'n soort intervaltraining doe vind ik prima. Dat het toevallig 'primed ftp' heet en gebaseerd is op een incorrect FTP vind ik niet zo erg. Ik heb een uurtje getrapt en goed gezweet zonder kapot te gaan. Prima voor mij op dit moment
Mijn FTP heb ik al lang niet meer gechecked eerlijk gezegd maar de laatste waarde kwam ook uit een race waar ik na het afstappen toch wel ff wankel op de beentjes stond.
Het leuke van een correcte FTP is dat je bij alle ritjes die je maakt in het balkje onderin je scherm ook netjes ziet in welke zone je rijdt, dus ook buiten workouts heeft het meerwaarde.
Zonder goede FTP heeft een workout weinig meerwaarde denk ik, dan zou ik gewoon lekker routes of social rides gaan fietsen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Mijn max is rond de 187 en voor een uur voluit zit ik op ~170 gemiddeld.
Of je conditie goed of slecht is kan je ook niet uit enkel hartslag halen. Wat je wel kan doen is vergelijken hoeveel power je nu trapt met een bepaalde hartslag (of andersom) en hoe dat een tijdje terug was en straks hoe dat in de toekomst is.
Als het goed is gaat je hartslag omlaag (of je power omhoog, maar net hoe je het bekijkt) als je fitter wordt.
Je lichaam past zich aan om efficiënter te werken bij een bepaalde inspanning.
Daarom is een beetje variatie in intensiteit ook nodig, als je maar 1 zone traint, krijg je een beetje een scheef profiel
Ik ga in ieder geval rustig trainen.
Voor mezelf ben ik er achter dat goed adem halen erg belangrijk is.
Begin van mijn rit haalde ik (netjes zoals ik dat geleerd heb) door mijn neus in en mond uit. Ik merkte alleen dat ik heel veel moeite moest doen om genoeg adem te krijgen. Nadat ik grootte teugen lucht door mijn mond nam, merkte ik dat ik weer op adem kwam en mijn hartslag daalde terwijl ik hetzelfde vermogen fietste.
Tof om te zien dat je in een paar keer fietsen al zoveel kleine verbeteringen en doelen kan vinden om mee te oefenen.
Maar de hartslagen die ik hierboven zie zijn wel erg hoog...
Vaak een teken dat je nog in je duur vermogen zit te trappen.
Als de inspanning hoger wordt, dan vraagt je lichaam ook om meer zuurstof, dus zowel de frequentie als het volume van de ademhaling gaat dan omhoog. Totdat je op een punt bent gekomen waarbij je alleen maar kan hijgen. Ben je zoals we dan zeggen flink in het rood aan het rijden. Dus je lichaam kan dan lang niet meer alle zuurstof gebruiken en dit ga je ook niet zo lang volhouden.
Verder wat betreft hartslag enzo is er natuurlijk al eea gezegd. Maar hoop dat mensen echt eens op houden met het vergelijken van hr tussen verschillende mensen. Is echt volledig kansloos en zegt helemaal niets over je prestaties (Als in: mijn hartslag is hoger/lager dan pietje en daarbij beter/slechter).
Het is natuurlijk wel goed om je eigen prestaties mee te vergelijken. Ga je sneller/meer vermogen leveren voor een bepaalde hartslag, dan ben je fitter aan het worden tov voorheen.
Edit: @pier87 je opmerking over hoge hartslag tijdens inspanning slaat dus echt nergens op. En stop eens met het verspreiden van deze onzin.
Edit 2:
Je hart is een spier en naarmate je deze meer traint zal deze fysiek ook groter worden. Hij is dan in staat om per hartslag meer bloed rond te pompen. Dus je slag volume gaat dan omhoog waardoor je met 1 slag meer zuurstof kunt rondpompen. Daarom zie je bij sporters een lagere rust hartslag. Maar dan nog steeds is dit alleen te vergelijken met die persoon zelf. Dus dat mijn rust hartslag lager is dan persoon x zegt niks over het prestatie vermogen.
[ Voor 22% gewijzigd door Michaelg op 19-05-2021 11:33 ]
Prulleman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:09:
@hexadecibram Als je max 212 (waarschijnlijk nog hoger) is dan is een race van een uur met 187 prima, dat is echt niet te hoog ofzo.
Mijn max is rond de 187 en voor een uur voluit zit ik op ~170 gemiddeld.
Of je conditie goed of slecht is kan je ook niet uit enkel hartslag halen. Wat je wel kan doen is vergelijken hoeveel power je nu trapt met een bepaalde hartslag (of andersom) en hoe dat een tijdje terug was en straks hoe dat in de toekomst is.
Als het goed is gaat je hartslag omlaag (of je power omhoog, maar net hoe je het bekijkt) als je fitter wordt.
Je lichaam past zich aan om efficiënter te werken bij een bepaalde inspanning.
Daarom is een beetje variatie in intensiteit ook nodig, als je maar 1 zone traint, krijg je een beetje een scheef profiel

Dat heet tegenwoordig de Efficiency Factor (beestje moet een naam hebben). waarbij ze de normalized power over een uur delen door je gemiddelde hartslag over een uur. Die waarde zal stijgen na mate je fitter gaat worden. Want je teller (watt) gaat groeien en je noemer (hartslag) gaat als het goed is dalen. Is wel work-out/rit afhankelijk en staat je er niet blind op zoals met alle waarden, maar het is een mooie indicatie als je bijvoorbeeld begint met een bepaalde workout en die elke maand doet (zelfs een ramp-test zou dit moeten aangeven)
Dat is precies wat ik ook merkte wat betreft mijn ademhaling.
Ik vergeleek mijn hartslag ook zeker niet met anderen. Mijn conditie is ook niet slecht omdat mijn hartslag hoog is(Dat mijn conditie slecht is merk ik in het dagelijks leven gewoon), dat alles bedoelde ik niet. Ik was alleen benieuw of het normaal was dat mijn gemiddelde hartslag zo hoog was vergeleken met de maximum die ik haalde.
Als ik goed heb opgelet tijdens sport/biologie komt het verschil van hartslag vooral door de grootte. De grootte van het hart is deels genetisch en deels past deze zich aan aan het lichaam. Ik ben klein en iel gebouwd, dus waarschijnlijk een kleiner hart die vaker moet pompen.
Iemand van 24 die een gemiddelde hartslag van 187 heeft tijdens een rit is een behoorlijke inspanning, daarnaast een max hartslag die ver boven de 200 is. Wat is hier onzin aan en het verspreiden hiervan?
Daarmate je meer duurtraining zal doen, zal je hartslag gaan zakken in rust. Dat ik mezelf vergelijk doet niets af aan de prestaties van een ander, ik hecht hier verder ook geen oordeel aan.
wanneer @hexadecibram meer duurtraining gaat doen, zal zijn lichaam ook beter instaat zijn in hogere hartslagzones te presteren en hier meer wattages te leveren.
Ik ben het met je eens dat @hexadecibram aan de hoge kant zit, maar veel meer dan tot die conclusie komen heeft geen zin.
(En dat is op een max gemeten in dezelfde rit. De echte max is misschien nog wel hoger)
Ik doel op deze onzin. Zijn gemiddelde hr in een race "hoog" noemen zonder verdere context is echt onzin en heeft hij echt helemaal niks aan.pier87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:42:
Nou @hexadecibram ik weet niet hoe oud je bent? Maar een gemiddelde hartslag van 187 over een uur is behoorlijk hoog... Je wattage daarentegen zijn niet zo hoog.
Mijn maximale hartslag ligt bijvoorbeeld op 193 om een indicatie te geven, maar wanneer ik een wedstrijdje rijdt zit ik vaak gemiddeld ergens rond de 170 qua hartslag, en wattages zitten dan rond de 270.
Als ik jou was zou ik eens een FTP test doen...
Kijkend naar zijn max hr, dan is het namelijk helemaal niet zo hoog voor een race.
Het eerste wat je doet als je een powermeter koop is toch een FTP-test?418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Ja heb ik. Ik vind FTP nu nog niet zo belangrijk omdat ik niet het gevoel heb dat ik echt sterk ben. Vind het nu interessant om een objectieve meting van mijn prestatie op de weg te hebben.
Ik ga vanavond wel even een FTP test doen, wil het nu weten ook
Je FTP functioneert als een soort ankerpunt, zonder dat je dit weet zeggen de wattages die je trapt ook niet zoveel. Dan is het vooral een waarde waarop je calorieverbruik kan baseren.
Ik kijk gewoon na een rit naar mijn gemiddeldes en verloop en check dat tov eerdere ritten. FTP vind ik persoonlijk een vrij arbitrair getalLouislouislouis schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Het eerste wat je doet als je een powermeter koop is toch een FTP-test?
Je FTP functioneert als een soort ankerpunt, zonder dat je dit weet zeggen de wattages die je trapt ook niet zoveel. Dan is het vooral een waarde waarop je calorieverbruik kan baseren.
uitgaande van een max hartslag 212 tijdens dit zwift wedstrijdje en dan rond de 90% 187 hf rijden een uur lang is zo'n 88%, kortom dit is zoals nu lijkt boven het omslagpunt. (Lijkt @Michaelg ) dan vind ik het een behoorlijke inspanning.
[ Voor 3% gewijzigd door pier87 op 19-05-2021 12:10 ]
misschien is onzin het verkeerde woord, en is nutteloos beter.pier87 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:37:
Welke onzin verspreiden @Michaelg ?
Iemand van 24 die een gemiddelde hartslag van 187 heeft tijdens een rit is een behoorlijke inspanning, daarnaast een max hartslag die ver boven de 200 is. Wat is hier onzin aan en het verspreiden hiervan?
[...]
In vergelijking met het gemiddelde ie het inderdaad hoog, maar dit zegt niks, net zoals 1,90m ook langer is dan gemiddeld, maar daar kan je ook geen goed of slecht aan hangen, net zoals je max hartslag.
Klinkt misschien stom, maar het is wel een treffende vergelijking (beter dan bv gewicht, want daar heb je wel invloed op, lengte niet, net zoals je max HR). Het heeft ook geen zin om tegen iemand te zeggen die 1,90m is, oei dat is wel aan de hoge kant..
Je kan een gemiddelde enkel staven als percentage van je max (in dit geval nog geen 90% en dus niet hoog voor een race van 1 uur, ik zit zet net boven de 90 voor een race van 1,5 uur).
Ik gebruik hem buiten (binnen doet de Tacx het) voor het vinden en blijven in zones. Laatst een rondje ringvaart (Zuid en noord-Hollanders wel bekent denk ik) gedaan op zo veel mogelijk sweetspot. Dan is het ideaal want de wind stond op het eerste deel best strak en zonder ga je makkelijker zwaarder trappen omdat je 'denkt' dat snelheid te laag ligt. Met de wind in de rug is het ook ideaal om zo door te stampen om die waarden te halen.Louislouislouis schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Het eerste wat je doet als je een powermeter koop is toch een FTP-test?
Verder is het leuk om de garmin waarden te verbeteren (gisteren nog de 20 en 30 seconden wattage scherper gezet [en niet m'n tijd verbeterd omdat deze amateur veul te zwaar stond aan het begin van de heuvel..]
ik zie vaak zoeen mooi overzichtje voorbijkomen van je maximaal getrapte vermogen en dan de 1s,3s,10s,1 min waarde enzovoort...waar kan ik dit vinden? ik gebruik een Garmin edge overigens en ben alleen geintresseerd in de waardes buiten aangezien mijn Tacx een aantal keren powerspikes heeft gegeven en ik ben er heel eerlijk in 2000 watt voor 10 seconden haal ik niet
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Simpele 4iiii 105 crank (left only). Op het wensenlijstje staat een 2Inpower van Rotor, maar die kan misschien komen als de huidige Ultegra 'op' is (en dan nog is de kans klein)
Connect app openen --> rechts onder op de drie puntjes Meer drukken --> Prestatiestatistieken -->Nutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:22:
niet het juiste topic dat weet ik maar nu het toch niet over indoor fietsen gaat maar over FTP, trainingen enzovoort...
ik zie vaak zoeen mooi overzichtje voorbijkomen van je maximaal getrapte vermogen en dan de 1s,3s,10s,1 min waarde enzovoort...waar kan ik dit vinden? ik gebruik een Garmin edge overigens en ben alleen geintresseerd in de waardes buiten aangezien mijn Tacx een aantal keren powerspikes heeft gegeven en ik ben er heel eerlijk in 2000 watt voor 10 seconden haal ik niet
Vermogenscurve
Dit is natuurlijk gewoon niet waar.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Ik kijk gewoon na een rit naar mijn gemiddeldes en verloop en check dat tov eerdere ritten. FTP vind ik persoonlijk een vrij arbitrair getal
Iedereen zijn ding en als je het gewoon als gimmick gebruikt is dat helemaal prima maar FTP is zeker niet arbitrair, wellicht bedoel je een ander woord.
FYI:
ar·bi·trair (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
willekeurig, eigenmachtig: arbitrair te werk gaan
thanks! helaas pakt hij hier het indoor vermogen bij helaas...maar daar was ik al bang voorHolk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:25:
[...]
Connect app openen --> rechts onder op de drie puntjes Meer drukken --> Prestatiestatistieken -->
Vermogenscurve
Ik durf binnen niet zo hard te duwen dus ik heb ze buiten mogen noterenNutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:26:
[...]
thanks! helaas pakt hij hier het indoor vermogen bij helaas...maar daar was ik al bang voor
En ook dit zegt niet veel. Ik weeg 93 kilo en kan dus harder duwen. Iemand van 63 kilo zal minder gewicht er in kunnen gooien maar z'n watt/kg is weer beter
[ Voor 21% gewijzigd door Holk op 19-05-2021 12:28 ]
Waarom is dat slecht?Nutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:26:
[...]
thanks! helaas pakt hij hier het indoor vermogen bij helaas...maar daar was ik al bang voor
https://connect.garmin.co...6/cycling/last_four_weeksNutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:22:
niet het juiste topic dat weet ik maar nu het toch niet over indoor fietsen gaat maar over FTP, trainingen enzovoort...
@418O2
FTP is ook een arbitrair getal. Het is een indicator, meer niet.
ik heb een aantal keren een vermogenspiek gehad in mijn Tacx waardoor mijn 1,3 en 10 seconden waarde bijvoorbeeld 2030 watt is...
Misschien via intervals.icu volgens mij kan je dan wel wat filteren
Zijn dagen dat ik dat niet haal...Nutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:30:
[...]
ik heb een aantal keren een vermogenspiek gehad in mijn Tacx waardoor mijn 1,3 en 10 seconden waarde bijvoorbeeld 2030 watt is...
Als je simplificeert is FTP niet meer dan een waarde van je vermogenscurve, namelijk de 40-60 minuten waarde.MrBarBarian schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:28:
[...]
https://connect.garmin.co...6/cycling/last_four_weeks
@418O2
FTP is ook een arbitrair getal. Het is een indicator, meer niet.
Alleen is in de loop van de tijd bedacht om alle performance op te hangen aan FTP en FTP ook als maatstaf voor bijna alles te gebruiken. Werkt behoorlijk goed, maar blijft een simplificatie van de werkelijkheid.
Een tijdrijder die 60 minuten maximaal kan gaan zal een hoger FTP hebben dan een ronderenner die na 5 HC cols nog steeds 95% van z'n omslagpunt trapt?
Zijn die betreffende ritten niet te verwijderen?Nutterd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:30:
[...]
lekker ook op de woensdagavond!Ypuh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:20:
Vanavond ook een mooie Zwift NL race zag ik:
[Afbeelding]
Lijkt me leuk, ik wilde vandaag als het droog blijft eigenlijk eens aanhaken bij een lokaal groepje hardrijders om te vieren dat groepjes officieel weer mogen maar dit lijkt me ook een leuke!Ypuh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:20:
[Afbeelding]
Verder, nieuwe Zwift wereld op komst!
https://zwiftinsider.com/tokyo-teases/
Inmiddels hoef je nog maar 25% te doenYpuh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:20:
[Afbeelding]
Succes vanavond! Ik hoop mijn rondje buiten te kunnen doen zonder nat te worden..
Ik snap dus niet hoe je dit doet. Ik kan nergens mailadres + serienummer invullen. Ik heb de trainer wel al gekoppeld aan de app (maanden terug), maar bijvoorbeeld nooit een code gehad. Dus tot zover ik kan bepalen, heb ik m'n trainer dus nog niet aangemeld.
Met het huidige slechte weer is een programma achter de hand hebben wel fijn, maar ben er nog neit helemaal uit of ik m'n trainer de zomer door ga gebruiken/laat staan, dus ben eigenlijk niet van plan een abbo te laten doorlopen in de zomer.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Fijn toch! Nu kan je mooi je zones inschatten wat ook handig is in free ride (met “G” kan je onder een grafiekje aanzetten waar je ziet wat je doet, op pc/mac dan). Je kan nu ook eenbeetje inschatten wat voor group ride je wil doen, ook als je rustig wil peddelen maar wel in een groepje.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:34:
196 watt bij de ramp up test van zwift. Hebben we dat ook weer gehad
En belangrijkste is dat de workouts nu ook trainen wat ze zeggen
Oja en je fietst nog niet zo lang maar dan is dit toch extra interessant! Ik ben pas begonnen met op vermogen trainen toen ik al redelijk in mijn huidige vorm was, jij kan nu lekker veel progressie zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 19-05-2021 17:00 ]
Het gekke is dat ik bij mijn 105km rit 200 watt over 20 min. gemiddeld haalde maximaal. Dat is dus inclusief verkeer en buiten...Kluus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:56:
[...]
Fijn toch! Nu kan je mooi je zones inschatten wat ook handig is in free ride (met “G” kan je onder een grafiekje aanzetten waar je ziet wat je doet, op pc/mac dan). Je kan nu ook eenbeetje inschatten wat voor group ride je wil doen, ook als je rustig wil peddelen maar wel in een groepje.
En belangrijkste is dat de workouts nu ook trainen wat ze zeggen.
Oja en je fietst nog niet zo lang maar dan is dit toch extra interessant! Ik ben pas begonnen met op vermogen trainen toen ik al redelijk in mijn huidige vorm was, jij kan nu lekker veel progressie zien.
Ik zal binnenkort de test van Tacx ook even doen. Had nu niet echt een warming up gehad, misschien niet genoeg gegeten ofzo. Kan me haast niet voorstellen dat ik niet meer kan
Heb je een ventilator binnen, zo nee, zonder koeling ga je binnen never nooit dezelfde performance leveren als buiten (even los van verkeer en stoplichten). En dan nog kunnen veel buiten meer power leveren dan binnen. Geldt niet voor iedereen, maar voor sommige is het verschil groot.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:12:
[...]
Het gekke is dat ik bij mijn 105km rit 200 watt over 20 min. gemiddeld haalde maximaal. Dat is dus inclusief verkeer en buiten...
Ik zal binnenkort de test van Tacx ook even doen. Had nu niet echt een warming up gehad, misschien niet genoeg gegeten ofzo. Kan me haast niet voorstellen dat ik niet meer kan
Het kan ook zijn dat je eerste ramp test niet optimaal is gelukt. Diep gaan kost ook enige gewenning, en een ramp test doe je niet tot het lastig wordt, maar tot je fysiek echt de pedalen niet meer rond krijgt
Ja zat voor een open deur met een ventilatorPrulleman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:29:
[...]
Heb je een ventilator binnen, zo nee, zonder koeling ga je binnen never nooit dezelfde performance leveren als buiten (even los van verkeer en stoplichten). En dan nog kunnen veel buiten meer power leveren dan binnen. Geldt niet voor iedereen, maar voor sommige is het verschil groot.
Misschien dat dat het is. Ik stopte omdat ik echt niet meer kon. Maar ik zal het nog eens wat vaker doen en ook op de weg maar een paar keer oefenen, heel diep gaan.Het kan ook zijn dat je eerste ramp test niet optimaal is gelukt. Diep gaan kost ook enige gewenning, en een ramp test doe je niet tot het lastig wordt, maar tot je fysiek echt de pedalen niet meer rond krijgt
Zorg ook voor voldoende rust418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:32:
[...]
Ja zat voor een open deur met een ventilator
[...]
Misschien dat dat het is. Ik stopte omdat ik echt niet meer kon. Maar ik zal het nog eens wat vaker doen en ook op de weg maar een paar keer oefenen, heel diep gaan.
Maar 196 of 200 watt maakt geen drol uit hoor. Als je nu binnen wat workouts doet (of je pakt buiten het schema over op je fietscomputer) dan heeft het wat meer het effect wat de trainer die het in elkaar heeft gezegd ermee beoogd. Maar 196, 200 of 204 watt maakt op ons niveau geen moer uit.
Exact expert nodig?
Is het een powermeter, zet voor de gek is je fietscomputer aan als die in je trainer staat en maak een trainingkie waar je een paar minuten 100w moet trappen, kun je even zien of je trainer relatief gezien te weinig aangeeft in vergelijking met je powermeter..
4iii power meter.McMiGHtY schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:56:
Die rit buiten, hoe meette je je vermogen? Met een powermeter of was het een schatting van strava?
Is het een powermeter, zet voor de gek is je fietscomputer aan als die in je trainer staat en maak een trainingkie waar je een paar minuten 100w moet trappen, kun je even zien of je trainer relatief gezien te weinig aangeeft in vergelijking met je powermeter..
Ik zal het eens vergelijken tussen de edge (die geeft de 4iiii weer) en wat de Tacx door geeft.
Kan me echt niet voorstellen dat ik fris niet meer kan trappen dan buiten tijdens een rit van 4 uur waar ik niet in kapot ben gegaan.
Ik heb er ook voor moeten mailen, hoor. Nadat het zeker was dat het niet in m'n spam terecht was gekomen, hebben ze de codes op mail gezet.Stufferdt schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:33:
Zijn er hier mensen die het is gelukt via Wahoo een 2-maanden-free-trial te ontvangen per mail nadat ze hun kickr (core) hebben geregistreerd via de wahoo app? Een linkje naar de pagina.
200 watt over 20 minuten is FTP van 190Watt dus je ramp test zit ook iets hoger en daarnaast is het wel normaal om binnen een iets lagere FTP te trappen.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:12:
[...]Het gekke is dat ik bij mijn 105km rit 200 watt over 20 min. gemiddeld haalde maximaal. Dat is dus inclusief
Maar wel als sectie van een lange rit waar ik niet serieus hard heb aangezet. Het zal welBartNL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:02:
[...]
200 watt over 20 minuten is FTP van 190Watt dus je ramp test zit ook iets hoger en daarnaast is het wel normaal om binnen een iets lagere FTP te trappen.
Ik heb ook gemaild en kreeg ook meteen een code per email (die werkt als 30 dollar korting, dus 2 maanden gratis of dus 99 ipv 129 dollar voor een jaar).Bubble-BE schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:28:
[...]
Ik heb er ook voor moeten mailen, hoor. Nadat het zeker was dat het niet in m'n spam terecht was gekomen, hebben ze de codes op mail gezet.
Gek dat ze dat er niet gewoon bijzetten dan,a ls het dus helemaal niet kan via de website. Goed dat je het hier post, wellicht voor anderen ook handig
Net VO2max blokjes gedaan, omdat ik daar slecht in ben aldus de sportarts én Sufferfest. Leuk is anders
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her