Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 83 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik zit al een tijd op het Zwift platform en vermaak me prima met aantal training en af en toe de Alp du Zwift op te gaan.
Nu wil ik ook wat meer meedoen met de races van Zwfit maar ik zie nu echt een beetje door de bomen het bos niet meer.

Aantal dingen die ik me afvroeg:
- Ook al zijn het series, kan ik daar gewoon eenmalig aan meedoen? Wordt dat neit als annoying bevonden?
- Zijn er een aantal favoriete type races welke jullie graag doen?

Ik ben bekend met Zwiftpower en heb een account en link met Zwift opgezet.
Dus ben ook zeker daar aan het rond snuffelen om te zien hoe het precies in elkaar steekt.

Hoor graag of jullie bepaalde races graag doen en wat de ervaringen zijn.
Voor mij maakt het terrein niet zoveel uit, zowel vlak als bergachtig kan mij bekoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58

Kluus

Gang is alles

@Holk inderdaad ik vergelijk het ook niet. Ik zoek met name een leuke manier om me binnen een beetje bezig te houden en dan vooral voor de hogere intensiteit trainingen. Duur doe ik nog altijd het liefste buiten, al doe ik dat de laatste tijd ook wel regelmatig op Zwift met de pace partners...

Aan Zwift vind ik vooral de races leuk, het houd je lekker bezig op een hoge intensiteit. Maar doordat dit nu steeds serieuzer genomen wordt en er bij voorbaat getwijfeld wordt of iemand wel zijn juiste gewicht heeft opgegeven (met name in de A categorie), of anders of diegene wel op de juiste categorie zit verliest het zijn laagdrempeligheid. Er worden ook stappen in de (in mijn ogen) goede richting gezet zoals het sluiten van Zwiftransparency, maar ik kijk volgens seizoen wel weer hoe leuk het nog is voor de casual racer die Zwift races gewoon als een manier ziet om een intensieve workout af te werken.

Daarnaast vind ik dat Zwift iets te groot is geworden het afgelopen jaar wat ook zijn weerslag heeft op de community, vaak positief maar ook soms negatief vind ik.

Ik begrijp dat de anderen heel wat anders zijn, waarbij ik Trainerroad ook te taaie kost vind. Ik heb dat in het verleden al geprobeert, ook in combinatie met Netflix, maar dat werkt gewoon niet voor mij helaas.

Ik weet niet hoe de TSF plannen in elkaar zitten, zoals gezegd ik heb vroeger alleen de filmpjes gedaan in combinatie met de bijbehorende ERG workouts via Trainerroad, toen TSF nog geen eigen app had. Dat was altijd leuk en lekker intensief. Maar ik denk eigenlijk niet dat die yoga zaken iets voor mij zijn, dus dat moet ik ook nog maar eens bekijken.

Ik maak nu het indoor sowieso nog even met Zwift af en ergens in oktober kijken we wel weer hoe alles zich ontwikkeld heeft en wat dan leuk is om te doen :).

Edit: Oja, die "ladies only" ritten staan me ook al zo tegen in Zwift! Ik doe graag groepsritten op lage intensiteit voor duur/herstel trainingen en al een paar keer gehad dat er in een uur slechts 1 groepsrit was op de juiste Wkg maar dat ik daar niet aan mee mocht doen omdat die "Ladies Only" was. Waarom!?

Anyway genoeg geklaagd. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 07-04-2021 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

PaulBloem schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:56:
Ik zit al een tijd op het Zwift platform en vermaak me prima met aantal training en af en toe de Alp du Zwift op te gaan.
Nu wil ik ook wat meer meedoen met de races van Zwfit maar ik zie nu echt een beetje door de bomen het bos niet meer.

Aantal dingen die ik me afvroeg:
- Ook al zijn het series, kan ik daar gewoon eenmalig aan meedoen? Wordt dat neit als annoying bevonden?
- Zijn er een aantal favoriete type races welke jullie graag doen?

Ik ben bekend met Zwiftpower en heb een account en link met Zwift opgezet.
Dus ben ook zeker daar aan het rond snuffelen om te zien hoe het precies in elkaar steekt.

Hoor graag of jullie bepaalde races graag doen en wat de ervaringen zijn.
Voor mij maakt het terrein niet zoveel uit, zowel vlak als bergachtig kan mij bekoren.
Je kan die series gewoon los mee doen, dat maakt niets uit. Ik doe zelf graag races rond een uur en een beetje afwisseling inderdaad.

Gezien mijn bovenstaande comment kijk ik altijd wel in de omschrijving of ze geen gare "eisen" hebben voor deelname zoals dual recording, want dat staat mij uit principe dus tegen :+. Ik vind de 3R en KISS races van oudsher wel leuk en verder de Zwift NL voor de bekende mensen, al vind ik het tijdstip van die races niet zo fijn, vandaar dat ik daar alweer even niet meer mee heb gedaan.

Verder zijn de Zwift "Group Rides" zoals nu de Tour of Watopia ook prima als race te rijden en dat vind ik ook altijd wel leuk. Zorg ivm de vele deelnemers dan wel dat je een half uur van te voren even inlogged om een plekje voorin het "startvak" te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 07-04-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Kluus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:34:
[...]

Je kan die series gewoon los mee doen, dat maakt niets uit. Ik doe zelf graag races rond een uur en een beetje afwisseling inderdaad.

Gezien mijn bovenstaande comment kijk ik altijd wel in de omschrijving of ze geen gare "eisen" hebben voor deelname zoals dual recording, want dat staat mij uit principe dus tegen :+. Ik vind de 3R en KISS races van oudsher wel leuk en verder de Zwift NL voor de bekende mensen, al vind ik het tijdstip van die races niet zo fijn, vandaar dat ik daar alweer even niet meer mee heb gedaan.

Verder zijn de Zwift "Group Rides" zoals nu de Tour of Watopia ook prima als race te rijden en dat vind ik ook altijd wel leuk. Zorg ivm de vele deelnemers dan wel dat je een half uur van te voren even inlogged om een plekje voorin het "startvak" te hebben.
Thanks, dat stuurt me richting een paar opties om er gewoon maar eens mee te beginnen. Dank daarvoor!

Dus vol goede moed net voor een KISS race ingeschreven en gestart, kon meekomen met in de eerste 4km met de kopgroep in C.... en toen viel mijn iPad uit... weer een goede les geleerd hier 8)7

Zodadelijk dan maar een Crit City Race gaan uitproberen. Die is iets korter dus gok dat deze wel wat intensiever zal zijn.... let's see!

Vond de vibe en gevoel rondom een race wel erg tof eigenlijk, dus dit is denk ik zeker wel leuk om erbij te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Crazy D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Meer drinken. En in de zomer fiets je buiten :P
Heb geprobeerd meer te drinken, maar 2 grote bidons en 2 grote glazen water is nog niet genoeg, limonade ook geprobeerd, maar blijf de volgende dag een kater gevoel houden.
Het is niet eens dat ik enorm diep ga, ik verbrand 890Cal (1.5u).

Las ergens de tip van Isotone, ik ga dat eens proberen.

Oh en buiten fietsen gaat niet altijd qua tijd en ik vind juist de interval trainingen van TR ook leuk en die zijn buiten lastig te doen :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PaulBloem
PaulBloem schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:26:
[...]

Thanks, dat stuurt me richting een paar opties om er gewoon maar eens mee te beginnen. Dank daarvoor!

Dus vol goede moed net voor een KISS race ingeschreven en gestart, kon meekomen met in de eerste 4km met de kopgroep in C.... en toen viel mijn iPad uit... weer een goede les geleerd hier 8)7

Zodadelijk dan maar een Crit City Race gaan uitproberen. Die is iets korter dus gok dat deze wel wat intensiever zal zijn.... let's see!

Vond de vibe en gevoel rondom een race wel erg tof eigenlijk, dus dit is denk ik zeker wel leuk om erbij te doen.
Ok, vanmiddag Crit City Race gedaan, dat was erg tof! Meegedaan in C en uiteindelijk 3de geëindigd, op Zwiftpower als 2de uiteindelijk.
Hard uit de startblokken en de laatste 6 van de 8 rondjes met een kopgroep van 6 man naar de finish. Geen idee wat handig was dus als eerste de sprint vol aangegaan en toen gingen er nog 2 langszij. Ik vond het tof en lag er wel even af met een tophoge hartslag. Dit vraagt naar meer 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36
Sport_Life schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:08:
[...]
Heb geprobeerd meer te drinken, maar 2 grote bidons en 2 grote glazen water is nog niet genoeg, limonade ook geprobeerd, maar blijf de volgende dag een kater gevoel houden.
Het is niet eens dat ik enorm diep ga, ik verbrand 890Cal (1.5u).

Las ergens de tip van Isotone, ik ga dat eens proberen.
Ga eens voor en na het fietsen op de weegschaal staan om te bepalen hoeveel vocht je verliest.
Isotoon (of iig minder hypotoon) kun je ook zelf maken door "iets" op te lossen in je bidon. Een schep druivensuiker is genoeg (evt een snufje zout en wat druppels citroensap) maar een scheut appelsap of klein beetje ranja werkt ook prima. Uiteraard is een pot Isostar wel makkelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
Bacchus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:41:
[...]

Ga eens voor en na het fietsen op de weegschaal staan om te bepalen hoeveel vocht je verliest.
Isotoon (of iig minder hypotoon) kun je ook zelf maken door "iets" op te lossen in je bidon. Een schep druivensuiker is genoeg (evt een snufje zout en wat druppels citroensap) maar een scheut appelsap of klein beetje ranja werkt ook prima. Uiteraard is een pot Isostar wel makkelijker.
uuhm @Sport_Life Je kunt misschien ook beginnen met overdag voldoende te drinken, wanneer je een uur voor een wedstrijd mooie heldere urine hebt, weet je dat je voldoende vocht hebt binnen gekregen. Wanneer het donkere urine is, zoals bijvoorbeeld sochtends na het slapen dan weet je.. meer drinken ;)

2 grote bidons en 2 glazen water niet genoeg? grapje zeker? Volgens de geleerden heb je ongeveer 1 bidon per uur nodig (kleine bidon) om je waterhuishouding wat op peil te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Zelf krijg ik ook best snel inspanningshoofdpijn/katergevoel na flink sporten. Na 1 dag is het weer weg.

Daarom drink ik nu altijd isotone sportdrank en eet ik goed vooraf en tijdens het sporten. Dat helpt gelukkig :)
Als ik langer en intensiever sport dan normaal (rit van 4 uur bijv.), Dan heb ik nog steeds wel een dagje last. Na een tijdje went de langere afstand wel weer.

Steam: McKluit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
pier87 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:42:
Daarnaast motiveert het me ook wel, die wedstrijdbeelden van Sufferfest dit mis ik juist bij TrainerRoad ;)
Zo zie je maar dat iedereen andere wensen heeft.

Ik vind trainnerroad icm met een serie erg prettig te fietsen. Saaie layout, maar de inspanning is zeer pittig en omdat ik niet opgeef achteraf toch zeer voldoening gevend. En als je een serie kijkt prima te combineren. Heb ik zelf veel progressie mee geboekt. Nadeel is dat bijv trapfrequentie slecht wordt aangegeven.
Sufferfest heb ik ook een tijd gedaan, maar vind ik minder prettig om te doen en lijkt voor mij ook minder effectief te zijn. De interface en aanwijzingen zijn tov trainerroad veel beter. Ook de prijs is prettiger.
Zwift vind ik geen moer aan.

Tegenwoordig gebruik ik vooral Goldencheetah. Vooral omdat ik meestal buiten fiets en de 15 of 18 euro per maand te duur vindt. De trainingen (zijn het dus niet, wel excercities) die ik doe zijn gebaseerd op die van trainerroad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

@Bacchus @pier87 @Kluit
Dank voor jullie reacties, ik heb vandaag veel water op en minder koffie, vanavond maar eens kijken of het effect heeft :).

Vanavond staat Junction-1 op het (TR) programma. Voor de niet kenners : die is pittig :P

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 08-04-2021 18:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:15
Kluit schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:51:
Zelf krijg ik ook best snel inspanningshoofdpijn/katergevoel na flink sporten. Na 1 dag is het weer weg.

Daarom drink ik nu altijd isotone sportdrank en eet ik goed vooraf en tijdens het sporten. Dat helpt gelukkig :)
Als ik langer en intensiever sport dan normaal (rit van 4 uur bijv.), Dan heb ik nog steeds wel een dagje last. Na een tijdje went de langere afstand wel weer.
Wat ga dan nadat je gefietst hebt allemaal drinken? :'(
(De duur van de derde helft na het hockeyen was altijd afhankelijk van tijdstip waarop de eerste helft begon)

[ Voor 8% gewijzigd door tante Truus op 08-04-2021 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluit
tante Truus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:21:
[...]

Wat ga dan nadat je gefietst hebt allemaal drinken? :'(
(De duur van de derde helft na het hockeyen was altijd afhankelijk van tijdstip waarop de eerste helft begon)
Nee, het is helaas niet van de alcohol 😌
Dan zou de oplossing voor de hand liggen: minder drinken 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:01
Net een mooie TdW gereden, was met een lekkere groep en ging allemaal best makkelijk. Ook mijn FTP verbeterd lijkt het. Blijkbaar 300w voor 20 minuten zag ik op het laatste scherm na het eindigen van de sessie. Moet eigenlijk weer eens fris een echte FTP test doen, zat blijkbaar nog wel meer in.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:09
KW25 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:32:
Net een mooie TdW gereden, was met een lekkere groep en ging allemaal best makkelijk. Ook mijn FTP verbeterd lijkt het. Blijkbaar 300w voor 20 minuten zag ik op het laatste scherm na het eindigen van de sessie. Moet eigenlijk weer eens fris een echte FTP test doen, zat blijkbaar nog wel meer in.
Netjes hoor. Dan wordt het wel tijd voor een FTP-test ja.

Ik reed om 19.00 uur mee met de 'lange rit' en na een halve minuut paniek op m'n scherm (er verschenen overal poppetjes in een soort golf van renners) reed ik ineens plek 1200/1900. UIteindelijk wat gepeddeld en wat doorgetrapt op de (korte) klimmetjes. Uiteindelijk de sprint om plek 1000 gewonnen :) Sprint was niet om aan te gluren, ik doe echt te weinig hoge hr inspanningen, maar even kracht op de benen is wel lekker.

Afgaand op strava was het overigens aanvaardbaar weer om buiten te fietsen. Ik had niet zo'n zin om te gaan in verband met de wind, maar gezien het weer van aankomend weekend was het wellicht niet verkeerd geweest ;(

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:16
Dag allen, ik ben nieuw in dit topic. Leuk topic 👍🏻
Vandaag is mijn bestelde Wahoo Kickr Snap geleverd.

Vraag: moet ik bijgeleverde snelspanner gebruiken of kan ik ook gewoon de originele in de fiets laten zitten?

Edit: ja dus

[ Voor 5% gewijzigd door edwardmila op 09-04-2021 19:08 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:40
Er is bij Ikea een nieuw laptop tafeltje in het assortiment die erg goed werk als tafeltje voor je laptop boven het voorwiel. Zojuist opgehaald en bevalt er goed. Ik gebruik m wel in combinatie met een laptopondersteuning.

BJÖRKÅSEN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYcJiDS4F1-baBSjEB5cGUZxfVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keQ2mcB3fhNYIdlloxnPRge6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
J-M-T schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:07:
Er is bij Ikea een nieuw laptop tafeltje in het assortiment die erg goed werk als tafeltje voor je laptop boven het voorwiel. Zojuist opgehaald en bevalt er goed. Ik gebruik m wel in combinatie met een laptopondersteuning.

BJÖRKÅSEN
[Afbeelding]
Heb je misschien een fotootje. Hoe ver boven je voorwiel/stuur zit het scherm dan? Ik gebruik nu de Tacx iPad houder aan m'n stuur en zou wel een wat groter scherm willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
Ohhh cool tafeltje (wel lelijke kleur maar dat is persoonlijk) met bidonhouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:48

fdees

Trust me I'm an Engineer

Spijtig dat deze net te laag is voor een mountainbike 29" wiel. Waarom heeft ikea hem niet gewoon 10 cm hoger gemaakt

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Heb je misschien een fotootje. Hoe ver boven je voorwiel/stuur zit het scherm dan? Ik gebruik nu de Tacx iPad houder aan m'n stuur en zou wel een wat groter scherm willen.
Tafeltje is 60 of 70 cm hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Beker houder lijkt me niet bruikbaar maar ik gebruik altijd de bidonhouder op de fiets. Misschien om afstandsbediening op te kunnen bergen. Vind het wel prettig om makkelijk bij de bediening van de mac te komen zo en scherm is erg fijn gepositioneerd. Ik zal morgen wel een fotootje maken in gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J-M-T
Plaatje bij het verhaal. :) kan ook wel zonder die riser denk ik maar heb het nog niet goed getest.
Idealiter was het tafeltje een paar cm hoger, ik denk dat dit wel lukt met een hackje. Vooralsnog erg tevreden voor die twee tientjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGr-doArzYhirtlH-2PAujfD2VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDudk5VMyjJ6BHypaQ5DQUJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J-M-T schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:40:
Plaatje bij het verhaal. :) kan ook wel zonder die riser denk ik maar heb het nog niet goed getest.
Idealiter was het tafeltje een paar cm hoger, ik denk dat dit wel lukt met een hackje. Vooralsnog erg tevreden voor die twee tientjes.

[Afbeelding]
Oef, die zou ik helemaal onderzweten als ik op de pedalen ga staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:21
J-M-T schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:40:

[Afbeelding]
In deze opstelling zou mijn laptop het niet droog houden, is de kijkhoek ook niet een beetje arelaxt?

Kan me voorstellen dat het een heel praktisch tafeltje is voor een toetsenbord en muis maar ik vind het lekkerder als mijn scherm wat meer in de 'natuurlijke' kijkrichting staat (voor je op hoofdhoogte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Je kunt m natuurlijk een stuk naar voren zetten als je dat prettiger vindt, dan heb je dat probleem ook niet. Ik vind het laag wel prettig juist, heb voor het geheel een kast met een TV erop die ik gebruik voor sport op TV tijdens het Zwiften als het wat langere sessie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Hier staat tegenwoordig m'n laptop in de bovenste lade van een ikea Mal ladenkast. Laptop met serie staat dan bovenop de kast, zo heb ik 2 schermen met zo min mogelijk sleepwerk. Fiets draaien en verslepen richting werkplek vind ik minder relaxed.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/malm-ladekast-3-lades-wit__0859120_pe624279_s5.jpg?f=m

het bovengenoemde Ikea tafeltje lijkt handig, maar is inderdaad toch te laag. zoek nog wel een soort sidetable op de juiste hoogte voor (extra) bidons, wat te eten, telefoon en de muis. Maar huidige setup werkt verrassend goed.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Stufferdt schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:19:
Hier staat tegenwoordig m'n laptop in de bovenste lade van een ikea Mal ladenkast. Laptop met serie staat dan bovenop de kast, zo heb ik 2 schermen met zo min mogelijk sleepwerk. Fiets draaien en verslepen richting
Ik heb zo'n Wahoo Trainer Desk, kost wat maar is wel een ideaal ding. Aangezien ik indoor in mijn woonkamer fiets is het handig dat het ding verrijdbaar en in hoogte verstelbaar is. Als ik ga fietsen dan rijd ik de desk op zijn plek voor de TV en anders doet deze dienst als bijzettafel voor mijn notebook naast mijn computermeubel waar slechts 1 scherm op past en je toch minimaal 2 schermen nodig hebt om fatsoenlijk thuis te kunnen werken.
KW25 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:32:
Ik vind groepsritten en dan bij voorkeur bergop ideaal als FTP test. Voor mijn gevoel kan ik dan een hoger vermogen trappen dan wanneer ik een "echte" FTP test doe.

Vandaag een 90min Road to Sky groepsrit gedaan en daarbij mijn power waardes verbeterd. 20min 339W, 30min 330W en 1uur 313W. De 90min heb ik uitgereden op 288W gemiddeld. Ook mijn pr op Alpe du Zwift wat scherper gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 02:28
Ik ga deze zomer nog een uitklapbare plank aan de muur maken. Ik wil wat troep kwijt kunnen en de muis moet binnen handbereik. Maar dat zal denk pas weer in het najaar van pas komen; zojuist de cancel knop ingedrukt. Nog een klein maandje en dan zal alles weer buiten moeten gebeuren!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:46

racoon

mooowwww

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SdUVLd-pitcLaKUdHtre8m7RNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxnYkpoNb0yuwF0h6g28OKr1.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gister binnen gekregen, 2e hands voor een scherpe prijs kunnen kopen ,nu wachten tot de steekas binnen is en dan uitproberen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ben ik ook mee begonnen @racoon prima smart-trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:13
kwiebus schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:30:
[...]

Ik vind groepsritten en dan bij voorkeur bergop ideaal als FTP test. Voor mijn gevoel kan ik dan een hoger vermogen trappen dan wanneer ik een "echte" FTP test doe.

Vandaag een 90min Road to Sky groepsrit gedaan en daarbij mijn power waardes verbeterd. 20min 339W, 30min 330W en 1uur 313W. De 90min heb ik uitgereden op 288W gemiddeld. Ook mijn pr op Alpe du Zwift wat scherper gezet.
Eeeuh, ik weet het niet zeker dus met een kleine dislaimer, maar als je in een groep zit te trappen gaat het per definitie makkelijker dan alleen (zowel binnen in Zwift als buiten in het wiel van je maat). Is je FTP dan wel betrouwbaar? Draft effect in Zwift is best aanwezig, zeker in een groep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 12:51
Holk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:04:
[...]

Eeeuh, ik weet het niet zeker dus met een kleine dislaimer, maar als je in een groep zit te trappen gaat het per definitie makkelijker dan alleen (zowel binnen in Zwift als buiten in het wiel van je maat). Is je FTP dan wel betrouwbaar? Draft effect in Zwift is best aanwezig, zeker in een groep.
Een groep heeft toch geen invloed op het wattage dat jij zelf je fiets in pompt? Je gaat alleen sneller op dezelfde wattages :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
[...]

Dat lijkt me heerlijk, dat mn wattage hoger wordt door de draft :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:13
Guys, ik bedoel lager he. Als je in een groep rijdt dan ga je met dezelfde effort sneller, maar je neemt de snelheid van de groep aan dus trap je minder wattage voor dezelfde snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Maar dat veranderd dan toch niks aan je FTP? FTP is steeds 95% van je 20 min effort. Dit staat los van de gereden snelheid.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Holk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:10:
Guys, ik bedoel lager he. Als je in een groep rijdt dan ga je met dezelfde effort sneller, maar je neemt de snelheid van de groep aan dus trap je minder wattage voor dezelfde snelheid.
Tenzij die groep eigenlijk sneller rijdt dan jij aan zou kunnen in je eentje, waardoor je harder moet trappen (meer wattage). En in zo'n groepje kunnen sommige mensen ws net wat meer de grens opzoeken voor zichzelf omdat ze gemotiveerd zijn om bij te blijven. Dus hogere 20min power score, dus hoger FTP.

Betekent eigenlijk vooral dat je in je eentje ws niet diep genoeg gaat :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Je gaat niet altijd diep genoeg als je lazy in een groepje zit, maar dat geldt ook bergaf. De beste manier om "in real life" een realistische FTP neer te zetten is in een goeie race :)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
racoon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]

Deze gister binnen gekregen, 2e hands voor een scherpe prijs kunnen kopen ,nu wachten tot de steekas binnen is en dan uitproberen.
Gelijk ook even kijken met de Wahoo app of er recente firmware voorhanden is.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

NielsTn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:46:
[...]

Gelijk ook even kijken met de Wahoo app of er recente firmware voorhanden is.
Firmware is up to date, nu nog opzoek naar een geschikte achterwiel

[ Voor 13% gewijzigd door racoon op 14-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Oke.... Zinloze dingen die je doet tijdens Zwift (of varianten):

- kijken of er NL'ers zijn die je kan inhalen
- berekenen of de tijd van de intervallen die je nog moet doen gelijk is aan de tijd die je nog moet fietsen (klopt altijd!)
- voornamen bedenken van de zwifters om je heen...
- Nationaliteit bij de vlag bedenken

Vul maar aan!

[ Voor 5% gewijzigd door MrBarBarian op 17-04-2021 11:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
geen van hierboven, mar wel,
- TV kijken PIP
- muziek luisteren
- discord tijdens groepsritten
- berichten typen tijdens groepsritten
en vooral heel veel moeite doen op een fiets die geen meter vooruit komt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Inmiddels weeral een hele periode met Wahoo én Zwift (los van elkaar) aan het mailen waarom ERG in Zwift niet werkt op mijn kickr core.

Ik moest een tijdje terug na wat handelingen (factory spindown, reset, setting verwijderen etc.) een nieuwe poging wagen. ERG deed het nog steeds niet naar behoren, dus de volgende omschrijving gegeven:
I followed the steps and tried another workout which requires ERG-mode.

The warming-up went relatively well, the first block (5min at 210w and 75RPM) went also 'acceptable', but the next block (165w at 90rpm) was not doable, the resistance deliverd by my trainer did not drop which made it impossible for me to speed up my cadence (without hitting 300+ watts).
Nu heb ik vanmorgen het volgende ontvangen:
- ...."the next block (165w at 90rpm) was not doable, the resistance delivered by my trainer did not drop which made it impossible for me to speed up my cadence (without hitting 300+ watts)."

From what I gather, your issues with ERG mode seem to occur on those workout blocks where you're provided with both a cadence and wattage target. It seems you're expecting to be able to maintain the desired wattage (in the example you mentioned it was 165w) at the specified cadence (e.g. 90 rpm), but in my experience this is not always possible.

If you get a chance to try another ERG mode workout in Zwift, I would advise the following:
1. Ignore the cadence target and instead treat it like a suggestion as opposed to a requirement.
2. Focus on the power/wattage target instead.
3. For each of those types of workout blocks, make sure you're consistently reaching those power targets with less regard for the cadence.
Een workout is toch bedacht om een specifiek wattage te halen met bijbehorende cadans? 90 RPM of 70 RPM is nogal een verschil qua trainingswaarde en effect op je lichaam.Ik snap dus ook niet zo goed waarom het niet altijd haalbar is om het gewenste wattage te halen bij een specifieke cadans, daar is de trainer toch voor? Ik hoef enkel te trappen en reageren op wisselingen door de trainer voorgeschoteld.

Wahoo is gelukkig wel zo ver dat ze overwegen de trainer te vervangen mocht Zwift niet met een oplossing komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Phydomir

Dennis

Niet iedere trainer kan ieder wattage leveren bij iedere cadans. Soms zul je moeten schalen om een bepaalde wattage te matchen met de cadans. Echter heeft de Kickr Core wel een hele brede power band en ik heb met TR nog nooit hoeven wisselen van versnelling. (ftp rond de 250, dus hoogste wat ik ga in trainingen is pak hem beet 500w)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05
Phydomir schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:30:
Niet iedere trainer kan ieder wattage leveren bij iedere cadans. Soms zul je moeten schalen om een bepaalde wattage te matchen met de cadans. Echter heeft de Kickr Core wel een hele brede power band en ik heb met TR nog nooit hoeven wisselen van versnelling. (ftp rond de 250, dus hoogste wat ik ga in trainingen is pak hem beet 500w)
klopt, maar een kickr core heeft een vrij brede power band.
Ik ben nog nooit tegen de limieten aangelopen (even los van harken met <50rpm, geen idee of het dan nog goed is.. maar met 70-120 rpm doen alle power targets het prima).
Met name de eerste generatie flux heeft hier last van

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluit
Na een paar maanden Zwiften, ben ik sinds een week overgestapt op The Sufferfest. Bij mijn Wahoo Kickr Core had ik 2 maanden proef gekregen, dus daar gaan we nu maar gebruik van maken :)

Zojuist heb ik de Full Frontal 4DP test gedaan. Ik zag er best tegenop, maar het viel me uiteindelijk best mee. Ten opzichte van een normale ftp test krijg ik beter inzicht. Blijkbaar is mijn VO2 een zwakte. Goed om te weten want ik had eerst het plan om steady state efforts te gaan training, om m'n ftp te verbeteren. Omdat ik mountainbike, was mijn aanname dat daar vooral in te verbeteren was.

Nu weet ik ook dat ik een rouleur / all-rounder ben, nergens echt goed in of overal een beetje :P

De fitness en yoga activiteiten spreken me ook wel aan. Fitness and stretchen doe ik normaal ook al, maar misschien leer ik zo nog wat nieuwe oefeningen.

Iemand nog goede tips voor een trainings programma binnen SUF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Kluit schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:11:
Na een paar maanden Zwiften, ben ik sinds een week overgestapt op The Sufferfest. Bij mijn Wahoo Kickr Core had ik 2 maanden proef gekregen, dus daar gaan we nu maar gebruik van maken :)

Zojuist heb ik de Full Frontal 4DP test gedaan. Ik zag er best tegenop, maar het viel me uiteindelijk best mee. Ten opzichte van een normale ftp test krijg ik beter inzicht. Blijkbaar is mijn VO2 een zwakte. Goed om te weten want ik had eerst het plan om steady state efforts te gaan training, om m'n ftp te verbeteren. Omdat ik mountainbike, was mijn aanname dat daar vooral in te verbeteren was.

Nu weet ik ook dat ik een rouleur / all-rounder ben, nergens echt goed in of overal een beetje :P

De fitness en yoga activiteiten spreken me ook wel aan. Fitness and stretchen doe ik normaal ook al, maar misschien leer ik zo nog wat nieuwe oefeningen.

Iemand nog goede tips voor een trainings programma binnen SUF?
Doe nu All Purpose Road. Zit nu in de laatste week. Zondag ook Full Frontal, Maar heb je die in level modus gedaan zoals wordt aangeraden? Want je hoort daar toch wel van kapot te zijn.
Of ging je mega omhoog in je waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
Eoghlear schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:26:
[...]

Doe nu All Purpose Road. Zit nu in de laatste week. Zondag ook Full Frontal, Maar heb je die in level modus gedaan zoals wordt aangeraden? Want je hoort daar toch wel van kapot te zijn.
Of ging je mega omhoog in je waardes?
Ja, heb de test in level mode gedaan. Werkt overigens veel fijner dan in Zwift, omdat je in SUF verschillende weerstandsniveas kan kiezen. Wel zo fijn met m'n mtb versnellingen.

M'n ftp is niet zo veel gestegen. In februari kwam ik op 250 op basis van Zwift ramp-test. Vorige week 254 met ftp test in Zwift. Nu 259 in full frontal.

5s en 1min waren echt maximaal. 5min en 20min hadden misschien een paar watt hoger gekunt, maar echt niet meer. Die langere tests zijn moeilijk te pacen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
Leuk @Kluit ben ook sinds enkele weken begonnen met SUF. Ben er zeer tevreden over. Met name die 4DP test geeft een mooi inzicht, ben zelf en sprinter... aldus de uitslag. Maar goed zo'n test is ook best pittig.

Heb momenteel wat random trainingen gepakt, want de 4DP test geeft met name aan wat je zwakke punt is, daarna zet hij ook een aantal van die trainingen klaar. Deze heb ik gedaan... Was van plan om vanaf deze week die 4wk training Speed Demon plan te gaan doen, maar ben afgelopen maandag weer vader geworden... dus hoop komende week weer wat te kunnen trainen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik vind met name die 5 minuten moeilijk te pacen in Full Frontal, dat is ook mijn weakness volgens de test trouwens. Die trainingsplannen gebruik ik zelf vooral als grove richtlijn en inspiratie voor wat ik kan doen in die week aan type trainingen. Ik ga bijvoorbeeld liever even een uurtje wandelen 's avonds dan 20 minuten hersteltraining en in het weekend zo veel mogelijk buiten, daarnaast ben ik woensdag vrij en dat kan je zo'n plan ook niet wijsmaken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Een vraagje aan Sufferfest gebruikers...

Vanavond... de kinderen in bed dus ik dacht... nu even een trainingje pakken op Sufferfest.

Maar mijn wattage bleef steken op 130 watt, en ik kon de ERG MODUS nergens vinden. Normaal staat deze onder je smarttrainer (wahoo kickr core) maar hier stond ie ook niet.

Kortom wie kan mij hiermee helpen? Of wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
pier87 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:02:
Een vraagje aan Sufferfest gebruikers...

Vanavond... de kinderen in bed dus ik dacht... nu even een trainingje pakken op Sufferfest.

Maar mijn wattage bleef steken op 130 watt, en ik kon de ERG MODUS nergens vinden. Normaal staat deze onder je smarttrainer (wahoo kickr core) maar hier stond ie ook niet.

Kortom wie kan mij hiermee helpen? Of wat doe ik verkeerd?
Heb je deze settings niet?
https://support.thesuffer...061359-Erg-or-Level-mode-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
Bij mij start iedere workout in ERG mode. Via het menu kun je dit verzetten naar een bepaald "level".
Af en toe kan ik de setting niet wijzigen, dan springt de selectie automatisch terug naar ERG modus. Ik vermoed dat een ander apparaat de Kickr dan beinvloed. :/

Deze week ga ik een paar voorgestelde workouts doen op basis van mijn zwakte (VO2). Er zitten wat leuke tussen zoals The Shovel en Blender. Volgende week kan ik me buiten uitleven op de mtb routes rondom Hoogeveen. De week erop ga ik een programma starten. :)

De verwachtingen voor een 10 weeks programma zijn hoog, na het kijken van YouTube: How Fit Did Dan Get In 10 Weeks? | Zero To ...?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@Kluit @J-M-T

Die setting had ik eerst wel, maar die was gisteren dus verdwenen. Voor die 4DP test heb ik de ERG modus ook uitgezet. Daarna enkele trainingen gedaan in ERG modus.

Gisteravond wilde mn wattage dus niet boven de 130 komen en kon ik de ergmodus ook niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
Goed nieuws voor de Zwift Hub users:

https://zwiftinsider.com/zwifthub-acquired/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mistraller
Haha, zwifthub.... had ik mij voorgenomen om de routebadges af te werken voordat ie weg zou zijn...

Todo:
PRL full => completed :)
Ventop

Vroeg begonnen, en bij de eerste ronde een kraak in zadel. Dat ga ik geen 6 uur uithouden dacht ik dus bij de eerste afdaling van boxhill gelijk zadel eruit, montagevet erin, en gelukkig; kraak weg.

Enfin. 11 rondjes later kon ik Box Hill (met dat irritante 10% opkontje aan het einde) niet meer zien, en die metro met de 15% trap was ik ook wel beu.
Nadat ik de laatste London Loop banner gepasseerd was dacht ik wel af te draaien naar the Mall (rode asfalt) maar ik kreeg het toch ff benauwd toen de route doodleuk wéér de thames overging, weer naar Box Hill. Het zal toch niet, pakt ie mijn route niet goed??? Godzijdank kon ik me beheersen en bleef ik trappen, want voorbij het metrostation maakte de route een rondje op de rotonde om direct weer de metro terug in te gaan, en zo kwam ik gelukkig op the Mall terecht, alwaar de banner op mij wachtte.

London Loop kostte me ca 35/36 minuten, Box Hill stond op ca 13 minuten. Totaal bijna 7u. Tussentijds een aantal keren afgestapt, meestal bij de afdaling, maar ook nog ff gelunched.
Leuk voor een (één!!) keer.. :P

Nu VenTop nog, dan heb ik de badges compleet. Tron bike zit er niet in dit seizoen, ik moet nog 6000 meter denk ik. (Ik had eerst de California en Italy challenges gereden)
Heb ik dit najaar nog iets om naar uit te kijken...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pier87 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:15:
@Kluit @J-M-T

Die setting had ik eerst wel, maar die was gisteren dus verdwenen. Voor die 4DP test heb ik de ERG modus ook uitgezet. Daarna enkele trainingen gedaan in ERG modus.

Gisteravond wilde mn wattage dus niet boven de 130 komen en kon ik de ergmodus ook niet meer vinden.
Volgens mij heeft dan een ander apparaat de 'controle' over je trainer. Je kunt wel met meerdere apparaten de data ontvangen, niet met meerdere de trainer aansturen (logischerwijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sander schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:18:
[...]

Volgens mij heeft dan een ander apparaat de 'controle' over je trainer. Je kunt wel met meerdere apparaten de data ontvangen, niet met meerdere de trainer aansturen (logischerwijs).
* Ander apparaat of een andere applicatie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Bedankt allen,

ben gisteravond weer een tijdje bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar. Dat een ander apparaat mogelijk voor storing zorgt is erg aannemelijk...

Ben dus gisteravond maar via de Ipad gaan trainen, werkt eigenlijk veel beter alleen.... geen hartslag gegevens aangezien mijn Wahoo hartslagband niet connect met de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Weet ook iemand hoe ik mijn Wahoo Tickr hartslagband verbind met mijn ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pier87 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:29:
Bedankt allen,

ben gisteravond weer een tijdje bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar. Dat een ander apparaat mogelijk voor storing zorgt is erg aannemelijk...

Ben dus gisteravond maar via de Ipad gaan trainen, werkt eigenlijk veel beter alleen.... geen hartslag gegevens aangezien mijn Wahoo hartslagband niet connect met de ipad
Via Bluetooth. Volgens mij binnen sufferfest onder verbinidng met je trainer even de HR aanklikken en dan gaat ie scannen en zoeken. Overigens is SUF enige waarvoor ik nog aan iPad gebonden ben hier in huis, ik train ook altijd via iPad en dat draait prima, ook icm nog BT koptelefoon voor de muziek etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Sander op 28-04-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ja klopt, maar ik heb de Wahoo Tickr waarop geen bluetooth zit. Ik kan hem alleen verbinden via ANT+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pier87 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:39:
Ja klopt, maar ik heb de Wahoo Tickr waarop geen bluetooth zit. Ik kan hem alleen verbinden via ANT+
Ah dan houdt het op, ik was even vergeten dat er oude modellen zonder BT waren. Dat wordt lastig op je iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Kluit schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:44:

De verwachtingen voor een 10 weeks programma zijn hoog, na het kijken van YouTube: How Fit Did Dan Get In 10 Weeks? | Zero To ...?.
Ik heb dit trainingsplan begin van het jaar gedaan en werd helaas de laatste week goed ziek toen ik eigenlijk de 4DP had moeten doen. Maar goed, tot dat moment wel alles doorlopen en ook bij de Half Monty test halverwege echt goede vooruitgang geboekt (+15% FTP en +18% MAP), deels vanwege net weer wat scherper op hoe je zo'n test aanvliegt maar ook omdat na een klein half jaar totale inactiviteit er blijkbaar toch nog wel wat 'geheractiveerd' kon worden in de benen :X. Ik vond het laatste blok trainen na de test tussendoor een stuk minder leuk, veel level mode micro-intervals etc en dat dan meerdere keren in een week. Verbeteringen merkbaar, maar totaal geen lol in tov de andere rides en te weinig afwisseling.

Dat gezegd hebbende, dit was wel het eerste plan dat ik ooit heb afgemaakt van SUF, eerder regelmatig begonnen maar nooit echt doorgezet tot het eind, vaak omdat de trainingsarbeid van 5 a 6 dagen per week was tov de 4 in dit plan. 4 is voor mij prima haalbaar zeker met veel thuiswerk waarbij ik regelmatig m'n werkdag af sluit met een workout etc, maar 5 a 6 gaat mijn commitment en motivatie te boven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:05

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb nu vandaag mijn Zwift abbo stop gezet, alleen nu zoek ik een vervanger.
Ik zit te twijfelen tussen Trainnerroad en Sufferfest.

Wat ik wil bereiken is dat mijn buiten ritjes ook meegenomen worden in het trainingsplan.
Op zaterdag fiets ik altijd graag 100km+ in z2 tempo (solo). Op zondag fiets ik nog 60 a 80 km met wat vrienden en de snelheid verschilt heel erg. Ligt er maar net aan wie er mee gaan.

Mijn gedachte is dat ik dan de strava files kan uploaden en het "programma" mij dan "verteld" wat ik het beste di woe en do kan uitvoeren.

Nu had ik ook nog gehoord over de Join app in de podcast van live slow ride fast, dit doet volgens mij wat ik wil, alleen hoe ga ik dan de indoor trainingen afwerken? Ik zal dan toch iets van zwift/trainnerroad/sufferfest nodig blijven hebben?

Ps. wat eten jullie tijdens een rustige duurrit van 100km? Theoretisch heb je dan toch niet zoveel eten nodig, omdat je in de vet verbranding zit?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
The DenMan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:30:

Wat ik wil bereiken is dat mijn buiten ritjes ook meegenomen worden in het trainingsplan.
Op zaterdag fiets ik altijd graag 100km+ in z2 tempo (solo). Op zondag fiets ik nog 60 a 80 km met wat vrienden en de snelheid verschilt heel erg. Ligt er maar net aan wie er mee gaan.

Mijn gedachte is dat ik dan de strava files kan uploaden en het "programma" mij dan "verteld" wat ik het beste di woe en do kan uitvoeren.

Nu had ik ook nog gehoord over de Join app in de podcast van live slow ride fast, dit doet volgens mij wat ik wil, alleen hoe ga ik dan de indoor trainingen afwerken? Ik zal dan toch iets van zwift/trainnerroad/sufferfest nodig blijven hebben?

Ps. wat eten jullie tijdens een rustige duurrit van 100km? Theoretisch heb je dan toch niet zoveel eten nodig, omdat je in de vet verbranding zit?
Als je nog even geduld heb doet TR precies wat je wilt met "Adaptive Training". Nu nog in beta en nog niet optimaal, maar in theorie een erg goed concept, die je data analyseert (inc eigen feedback via een form, of een slechte workout bv door slaap of voeding kwam, of dat het echt te zwaar was). Voor de analyses van workouts + outdoor workouts (en nog verder in de toekomst random outdoor ritten, die zijn simpelweg lastiger te classificeren) wordt machine learning gebruikt.

Aan de hand van je progressie van verschillende energie systemen (dus ook niet meer enkel FTP) worden de opkomende workouts telkens aangepast
Je blijft gewoon een gevulde kalender houden als je een plan maakt, maar deze is wel heel dynamisch en kan na elke rit aangepast worden

Wat betreft voeding.. een duurrit is echt niet enkel vetverbranding hoor.. als je wilt afvallen dan is het misschien nog wat waard om meer vetverbranding te stimuleren, maar als je gewoon een gezond gewicht hebt, zal je toch je verbrande calorieën rond die rit moeten aanvullen, niet perse alles tijdens, maar wat extra ervoor en erna is zeker aan te raden. (als je dat niet doet loop je extra risico om ongezond te gaan snacken...)
en hoeveel je verbrand hangt ook af van je fitness, als je duur power 100 of 200 watt is, scheelt nogal (letterlijk het dubbele in calorie verbruik). met 100 km is het lastig rekenen, maar laten we uitgaan van 4 uur..
4 uur met 200 watt kost je 4x700 = 2800 calorieën, ben je minder fit en trap je 4 uur 100 watt is dat de helft, maar als je verder op de dag er ook weinig rekening mee houd en tijdens de rit ook niet, dan ga je echt snel te kort komen om de dag normaal door te komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@The DenMan Als ik jou was zou ik geen op youtube gaan kijken en wat recensies lezen over TrainerRoad en Sufferfest.

Heb afgelopen winter TrainerRoad gebruikt, ik was hier dik tevreden over. Veel trainingen en prima plannen, wat me erg tegenstond was het weinig interactie, je kunt eigenlijk alleen naar een simpel scherm, maar goed dat was voor mij geen probleem omdat ik vaak een serie aanzet tijdens het trainen.

Sufferfest gebruik ik momenteel, de 4DP test vond ik erg leuk, het geeft een mooi inzicht in je zwakke en sterke punten. Daarnaast heb je tijdens het trainen leuke koersbeelden van bijvoorbeeld Parijs Roubaix of de RVV. Dit motiveert mij enorm, merk ik, icm met een muziekje op bijvoorbeeld.

De adaptieve trainingen van TR spreken mij ook erg aan, maar goed dat staat nog in de kinderschoenen. Als ik mn voorkeur nu uit mag spreken gaat die naar Sufferfest, overigens heb ik ZWIFT ook een jaar lang gebruikt maar behalve de wedstrijdjes rijden vond ik niet veel aan Zwift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
pier87 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:39:
Wat voor iets heb jij dan? Want ik heb 3 generaties Wahoo Tickr liggen hier en die hebben allemaal Bluetooth.
(ok, de oudste versie heet eigenlijk BlueHr en heeft geen Ant+ zelfs)

Dan kom je al snel op Trainerroad uit, Sufferfest werkt niet met externe trainingen (je hebt geen totaal kalender om maar zo te zeggen). Ik gebruik nu Sufferfest maar ga waarschijnlijk weer terug naar Trainerroad. Daar kan ik in de kalender ook mijn kracht trainingen laten zien, het (hard) lopen en makkelijk de buitenritjes zichtbaar krijgen. Plus je kunt je schema's makkelijk indelen/schuiven.

Voordeel van Sufferfest vind ik wel de 4DP methode, heb wel de indruk na een paar plannen dat die meer voor me deed dan Traininerroad puur op FTP

En ik zie dat ik nog 3 referrals heb voor Trainerroad dus dan kun je het een maand proberen als je wilt.

[ Voor 60% gewijzigd door Eoghlear op 28-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Prulleman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:49:
[...]

Als je nog even geduld heb doet TR precies wat je wilt met "Adaptive Training". Nu nog in beta en nog niet optimaal, maar in theorie een erg goed concept, die je data analyseert (inc eigen feedback via een form, of een slechte workout bv door slaap of voeding kwam, of dat het echt te zwaar was). Voor de analyses van workouts + outdoor workouts (en nog verder in de toekomst random outdoor ritten, die zijn simpelweg lastiger te classificeren) wordt machine learning gebruikt.
Heb jij een idee hoelang dit nog in beta zit? Of is het een open beta? Dit is namelijk wel wat ik zoek.
Het zal misschien nog lang niet perfect zijn, maar lijkt me wel beter dan alleen maar "grijs" fietsen.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
https://www.futurumshop.nl/wahoo-tickr-hartslagmeter.phtml

Deze heb ik @Eoghlear , maar deze pakt hij niet op mijn Ipad...

[ Voor 5% gewijzigd door pier87 op 28-04-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
Die heb ik ook een, gebruik ik altijd op de indoortrainer, die middels bluetooth aan de iphone of macbook gekoppeld zijn.
Op de achterzijde in de linkerhoek staat als het goed is het Ant+ en het Bluetooth logo.

Maar als die niet te koppelen is misschien even het volgende doen (anders kon ie wel eens semi defect zijn):

Ensure pairing made only through app - if you've previously attempted to pair within your phone's Bluetooth® settings (instead of through the Wahoo app or another app), unpair the TICKR through your phone's settings completely and retry pairing through the app.

Reset the TICKR -

Remove the battery
Flip the battery upside down and reinstall
Leave battery installed upside down for 3 seconds
Remove the battery and reinstall correctly
Replace the battery cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Eoghlear schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:15:
[...]

En ik zie dat ik nog 3 referrals heb voor Trainerroad dus dan kun je het een maand proberen als je wilt.
Als je er 1 zou willen sturen, zou dat zeer gewaardeerd worden _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door The DenMan op 28-04-2021 11:27 . Reden: typo ]

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Hey bedankt @Eoghlear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
The DenMan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:17:
[...]

Heb jij een idee hoelang dit nog in beta zit? Of is het een open beta? Dit is namelijk wel wat ik zoek.
Het zal misschien nog lang niet perfect zijn, maar lijkt me wel beter dan alleen maar "grijs" fietsen.
het is een gesloten beta, waar ze regelmatig random extra gebruikers aan toe voegen (die zich hebben aangemeld voor de beta). Het gaat een stuk langzamer dan ze zelf hadden verwacht volgens mij, ze zitten nu op 700 gebruikers geloof ik. Ze zijn verder wel heel open over de bugs en voortgang.

hier is veel info te vinden
https://www.trainerroad.c...g-adaptive-training/54025

Wat op dit moment wel beschikbaar is voor iedereen is de trainnow functie, hiermee worden ook delen van de machine learning ingezet om een nuttige workout voor je te selecteren, of hier ook random buiten ritten in meegewogen worden weet ik niet, maar ik vermoed van niet. Voor zover ik weet is dit puur op voorafgaande workouts. De opties die je dan krijgt zijn in de categorie achievable en productive.
Als je in de beta zit kan je bij elke workout zien hoe die in jou progressie valt (4 categorien: achievable, productive, stretch, breakthrough)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
Hij doet het dus?
The DenMan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:27:
[...]

Als je er 1 zou willen sturen, zou dat zeer gewaardeerd worden _/-\o_
Je hebt een PM. Veel plezier er mee.

Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Hier ook nog 3 keys voor TR trial te vergeven. Mocht iemand interesse hebben.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
  • Laatst online: 28-09 21:15

Ik doe nu een week of 12 fietsen met Join. Ik vind de combi binnen/buiten echt een van de grootste +punten.
Ze willen het liefst zoveel mogelijk van je weten, dus bij voorkeur hartslag en vermogensmeter.

Prettige trainingen. Ook die ik zelf niet zo snel zou bedenken/doen, maar toch wel leuk. 2x 4 staande starts in een ritje van 2uur. Best geinig. Om veel van die ritjes in zwift te doen lijkt mij vrij saai, maar als je de essentie van de training begrijpt kan je m zelf makkelijk maken in zwift.

Je kan sws de 2weken free-trail eens proberen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Smotske schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:10:
[...]

Ik doe nu een week of 12 fietsen met Join. Ik vind de combi binnen/buiten echt een van de grootste +punten.
Ze willen het liefst zoveel mogelijk van je weten, dus bij voorkeur hartslag en vermogensmeter.

Prettige trainingen. Ook die ik zelf niet zo snel zou bedenken/doen, maar toch wel leuk. 2x 4 staande starts in een ritje van 2uur. Best geinig. Om veel van die ritjes in zwift te doen lijkt mij vrij saai, maar als je de essentie van de training begrijpt kan je m zelf makkelijk maken in zwift.

En het belangrijkste: Merk je ook dat je beter/sterker bent geworden?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Hier ook een tevreden Trainerroad gebruiker. Na via dit forum een referal te hebben gekregen, maar een abo genomen. Heb er nu zelf ook nog twee, dus wie interesse heeft, laat maar weten.

Afgelopen week weer voor het eerst sinds januari op de MTB gezeten. Had een schouderblessure waardoor ik niet kon fietsen en door medicatiegebruik mocht ik geen alcohol gedurende het gebruik van die medicatie.....

Ben absoluut geen superheld met Trainerroad, maar heb er toch gemiddeld 2 keer per week trainingen op gedaan. Als het mee zat drie, maar eigenlijk altijd wel twee per week behalve in de weken dat ik geopereerd werd. Vorige week weer voor het eerst op de MTB gezeten. Verbaasd was ik dan ook toen ik bij aankomst zag dat ik vrijwel overal op m'n routes PR's had gereden. Voor m'n gevoel ging het best lekker, maar deed vooral voorzichtig aan. Althans, voor m'n gevoel. Absoluut niet op zoek geweest naar de grens, maar blijkbaar toch aardig wat gewonnen qua conditie, ondanks twee operaties de afgelopen vier maanden. Of het dus de alcohol is, of Trainerroad, dat laat ik in het midden. Feit is dat Trainerroad er iig voor heeft gezorgd dat ik wat digitale meters ben blijven maken.

Merk dat ik best Netflix kan kijken tijdens het fietsen, maar als ik echt wil knallen helpt muziek toch beter. Netflix is ook wel weer een soort afleiding, waar muziek mij meer kan inspireren.

Ok ik de komende maanden - nu ik weer meer naar buiten kan om te fietsen - m'n abo Trainerroad aanhoud, weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat ik komende winter dit zeker weer ga proberen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
The DenMan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:54:
[...]

En het belangrijkste: Merk je ook dat je beter/sterker bent geworden?
Je kan aangeven met wat voor doel wil je trainen. Sprinten, mountainbike specifiek, of bv FTP-verbeteren. Dat laatste was mijn keuze, met het idee om makkelijker 2/3u te gaan fietsen. En dat bevalt tot nu toe goed. _/-\o_

Voorlopig is de verhouding resterende dagen/voortgang nogal wat geneigd naar vooruitgang. Ik heb regelmatig "je doet iets teveel". 8)7 Dat kan ook te maken hebben dat ik z'n de 6,5u per week fiets(/train) en dat de bovengrens is van niveau "amateur". (ondergrens 4u) Daarboven heb zit niveau "gemiddeld"" wat voor 6 tot 9 fiets/train uren is per week.

Dus vul je "atletisch profiel" juist in. ( :o )

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:54:
Nog een maandje de tijd om je Zwift Route badges te voltooien en een screenshot te maken van een "vol" rondje op ZwiftHub. Maker stopt ermee vanwege overweldigend succes...

www.zwifthub.com

Goeie reden voor mij om de laatste twee af te tikken deze maand; PRL Full en Ven Top.
Ook al is zwifthub overgenomen; toch maar de daad bij het woord. Ven-Top ook afgetikt. Alle routes gedaan :*)
Nu nog de tron bike in het najaar, dan heb ik Zwift wel zo'n beetje uitgespeeld lol. Maar wie weet hebben ze in het najaar wel weer nieuwe worteltjes voor ons klaarstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqv-RyfQk9XcEZes-z1xes2pdIU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E3yBe2z8fe9ZyE4wJzCoRixu.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Mistraller op 30-04-2021 21:06 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:05:
[...]

Ook al is zwifthub overgenomen; toch maar de daad bij het woord. Ven-Top ook afgetikt. Alle routes gedaan :*)
Nu nog de tron bike in het najaar, dan heb ik Zwift wel zo'n beetje uitgespeeld lol. Maar wie weet hebben ze in het najaar wel weer nieuwe worteltjes voor ons klaarstaan.

[Afbeelding]
Je bent toch nog geen level 50? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Je bent toch nog geen level 50? ;)
Kak.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraagje.
Ik ga waarschijnlijk een full-suspension MTB halen (als voorraden weer op niveau zijn....ooit?!) en wil m'n hardtail dan gaan gebruiken als fiets voor op de trainer.
Momenteel gebruik ik m'n racer (thru-axle, R7000 105 11-speed derailleur) icm een R7000 11-30 cassette op de trainer.

Kan ik zonder noemenswaardige problemen m'n hardtail (XT 11-speed M8000, QR en gewend aan een 11-46 cassette) op de trainer zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Smultie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:46:
Kan ik zonder noemenswaardige problemen m'n hardtail (XT 11-speed M8000, QR en gewend aan een 11-46 cassette) op de trainer zetten?
ja dat kan tenzij "de trainer" dat niet ondersteund >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Smultie een oude flux kan bv geen lange kooi aan... Dus er zijn gevallen die niet passen, maar meestal is het geen probleem

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Smotske schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:10:
[...]

Hoe doe je indoor aansturen? Doe je dan je training naar je fietscomputer sturen die dan de trainer aanstuurt?
Of hoe werkt dat. Wil wat meer 8020 training gaan doen, 3x per rustig in de avond binnen en op zaterdag/zondag 3 uur buiten gravelen.
Net bij Join aangemeld maar als ik een training naar de Wahoo wil sturen dan heeft ie geen zin er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

Eoghlear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Hoe doe je indoor aansturen? Doe je dan je training naar je fietscomputer sturen die dan de trainer aanstuurt?
Of hoe werkt dat. Wil wat meer 8020 training gaan doen, 3x per rustig in de avond binnen en op zaterdag/zondag 3 uur buiten gravelen.
Net bij Join aangemeld maar als ik een training naar de Wahoo wil sturen dan heeft ie geen zin er in.
Ik doe het door de training van join te mailen als zwift bestand. Deze te converteren naar mrc bestand via https://whatsonzwift.com/convert/workouts

Deze importeer ik weer in trainerroad workout editor en doe de training met trainerroad. Is omslachtig, dus als iemand weet hoe dat beter kan dan hoor ik het graag.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Lees net dat ik ook het Wahoo bestand moet mailen, dan downloaden op de mac, en middels android transfer op de bolt moet zetten.
Eens kijken of mijn Fenix het wel rechtstreeks kan.

Omslachtig is een goede omschrijving. Het staat nog in de kinderschoen maar men is bij de gevestigde namen wel soepele integratie gewend.

Ben net met base building blocks in sufferfest gestart, ga eens kijken wat Join er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Eoghlear schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Ik heb nu nog een zwift abbo. Die loopt bijna af. Dus nu nog stuur ik het .zwo bestand op.

Voor straks via een andere app/indoor-programma. Maar ga toch meer buiten fietsen.

Reacties hier onder lijken wel goed.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Smotske schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:49:
[...]
Reacties hier onder lijken wel goed.
Hoe bedoel je dit?

Edit: is er ook ergens een FAQ beschikbaar? Of weet jij zo met men bedoeld als je feedback geeft op een training met de toggle: voorgestelde training

[ Voor 30% gewijzigd door Eoghlear op 06-05-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vraagje, mijn lokale bikeshop vertelde mij dat je achterband op een indoortrainer net zo snel slijt al buiten, klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DenMan

The DenMan

racoon schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:42:
Vraagje, mijn lokale bikeshop vertelde mij dat je achterband op een indoortrainer net zo snel slijt al buiten, klopt dit?
Een normale band slijt misschien zelfs nog wel sneller indoor. Je hebt speciaal voor het indoor fietsen trainingsbanden. Deze gaan een stuk langer mee.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

The DenMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Een normale band slijt misschien zelfs nog wel sneller indoor. Je hebt speciaal voor het indoor fietsen trainingsbanden. Deze gaan een stuk langer mee.
Klopt en deze wil ik eigenlijk op een appart wiel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Phydomir

Dennis

Ik heb dan wel een direct trainer maar ik hoor niets anders dan hoe snel banden wel niet slijten op wheel-on.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Rubber ligt inderdaad rondom je trainer als je met een normale band op een indoortrainer fietst. Ik gebruikte altijd bandjes waarmee ik buiten niet meer wilde rondrijden, die bijna op waren. Prima alternatief volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
racoon schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:42:
Ligt geheel aan het type band. Ik heb een decathlon trainingsband zelf, op een oud opgeremd wiel (prima voor zwift dus) maar mijn vrouw reed altijd op haar buitenbanden op de tacx. Dat waren budget vredestein bandjes van 15 euro en die gaven geen krimp. Geen rubber resten oid. Je moet alleen wel even dubbelchecken op steentjes, want de rol drukt ze er wel makkelijker doorheen en dan rij je lek.

Het verschil in rubber was ook merkbaar bij klimmetjes; mijn conti buitenbanden gingen sneller slippen dan die vredesteins van haar. Bij de trainingsband gaat het na verloop van tijd ook slippen, dan ontstaat er een heel dunne gladde film op de band. Even met een doekje wasbenzine erover en de slip is verdwenen. (Doe ik eens in de 500km of zo)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Eoghlear schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Edit: is er ook ergens een FAQ beschikbaar? Of weet jij zo met men bedoeld als je feedback geeft op een training met de toggle: voorgestelde training
Om de training van Join met tooltjes om te zetten voor in je computertje.

Die toggle: Als je een rit hebt gedaan, kan Join niet aflezen of het volgens de voorgestelde training is, of niet.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Na enkele weken/maanden mailen met Zwift, heb ik eindelijk de volgende statement ontvangen:
This is the Zwift support team checking in with you!

I've checked with our team and they're working on a fix for a known issue where with the latest firmware of Wahoo KICKR (various models -likely including the KICKR Core) and after calibration, the power and resistance doesn't adjust properly. It seems evident that you've been impacted by this issue.

While there isn't a work-around for this issue as of yet, the fix will come from our end and all you should have to do is keep your Zwift app up to date. There's no time frame as to when a fix can be expected but again, our development team is working towards a solution. I've asked that they escalate the issue and get it resolved as quickly as possible.

We appreciate your patience and understanding as we continue improving Zwift. Please let us know if there’s anything else that you need assistance with; we’re glad to help!
Steven D.
Member Experience Agent
Zwif
Helder en eerlijk mailtje. Ze scheppen geen verwachtingen, maar het wordt opgelost.

Dit doorgezet naar Wahoo zelf. Expliciet gezegd dat het in mijn optiek tijd wordt om te vervangen omdat het simpelweg niet functioneert. Zij geven als antwoord:
AS stated by Zwift, This appears to be a bug in their software as they stated "a known issue where the resistance doesn't work correctly". That being said, I do not believe there to be a hardware issue with the trainer that would resolve a software issue on their end. I would continue to keep you Zwift software up to date and keep in contact with them for a resolution to this issue.

Thank you for your patience and please let us know if you have any other questions moving forward.
Samenvatting: Niet ons probleem, succes ermee :> In eerste instantie werd er gehint op vervanging, maar nu dus niet meer omdat het aan Zwift ligt.

Afgelopen donderdag Sufferfest geprobeerd dmv een 14 dagen trial. De 4DP-test vond ik wel leuk, tijd ging snel ookal was de test wel behoorlijk zwaar. Blijk net als iedereen hier goed te zijn in sprinten en slecht in 5m max. Oftewel: veel Vo2max gaan doen (bahbah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Smotske schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:23:
[...]
Om de training van Join met tooltjes om te zetten voor in je computertje.

Die toggle: Als je een rit hebt gedaan, kan Join niet aflezen of het volgens de voorgestelde training is, of niet.
Dat van die toggle is me nu duidelijk. Omzetten van de trainingen naar de Wahoo is zo gedaan. Dat is wat extra werk maar werkt prima.

Maar nu heb ik gisteren ivm het mooie weer voor het terras gekozen ipv fietsen, hij blijft echter om feedback vragen. Weet je ook of die trainingen kunt weg swipen?
Pagina: 1 ... 83 ... 161 Laatste