Dat is ondertussen wel duidelijk. Ik ben ook z'n brave broederpier87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:42:
Hey @hoi1234 als ik alles wat lees, wat je op het forum vraagt en zegt, zou ik zeggen. Ga eerst lekker fietsen. Het mooie weer breekt aan en het lijkt inderdaad alsof je net begint met fietsen.
Een inspanningstest is natuurlijk hartstikke leuk, maar waarom? Wat is je doel?
Dit weekend komt het uur erbij, de dagen lengen. Ik zou lekker gaan fietsen, grenzen verleggen en plezier krijgen in het fietsen. Toen ik vroeger begon, ging ik gewoon een uurtje fietsen en probeerde ik minimaal met 30 gemiddeld thuis te komen, deze grens ging ik telkens meer verleggen.
Op een gegeven moment loop je tegen grenzen aan, op die momenten kun je wat anders gaan trainen of specifieker.
Om een ander voorbeeld te noemen, bij ons op de club hebben we jongens/ mannen die heel specifiek trainen, als we een duurrit maken en we komen langs een viaduct dan houden ze hun benen stil want oei oei oei stel je eens voor ik kom even in een andere zone.
Als er vervolgens wedstrijdjes worden gereden, zie je deze brave broeders nergens terug en liggen ze er bij de eerste bocht al af of eindigen ergens in de middenmoot.
Kortom, mijn advies gewoon plezier maken
Goede tip om gewoon telkens iets sneller proberen te rijden. Zo ben ik eerlijk gezegd ook begonnen in juli 2019. Toen kwam ik afgelopen herfst achter dat je ook op hartslag kunt trainen en er een hele industrie is voor trainingsplannen. Toen is het fout gegaan, want dat moest ik natuurlijk hebben, terwijl ik eigenlijk gewoon moet fietsen en niet zoveel moet nadenken.
Dus mijn eerste doel: gewoon fietsen
Ik ga trouwens wel lekker m'n omslagpunt berekenen. Even kijken of ik wat riempjes voor die toe-clips kan beunen, zodat ik op de trainer kan rijden, anders moet m'n eigen fiets er tijdelijk op. Na 40 jaar zitten de pedalen een beetje vast denk ik.