Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 82 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
pier87 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:42:
Hey @hoi1234 als ik alles wat lees, wat je op het forum vraagt en zegt, zou ik zeggen. Ga eerst lekker fietsen. Het mooie weer breekt aan en het lijkt inderdaad alsof je net begint met fietsen.

Een inspanningstest is natuurlijk hartstikke leuk, maar waarom? Wat is je doel?

Dit weekend komt het uur erbij, de dagen lengen. Ik zou lekker gaan fietsen, grenzen verleggen en plezier krijgen in het fietsen. Toen ik vroeger begon, ging ik gewoon een uurtje fietsen en probeerde ik minimaal met 30 gemiddeld thuis te komen, deze grens ging ik telkens meer verleggen.

Op een gegeven moment loop je tegen grenzen aan, op die momenten kun je wat anders gaan trainen of specifieker.

Om een ander voorbeeld te noemen, bij ons op de club hebben we jongens/ mannen die heel specifiek trainen, als we een duurrit maken en we komen langs een viaduct dan houden ze hun benen stil want oei oei oei stel je eens voor ik kom even in een andere zone.
Als er vervolgens wedstrijdjes worden gereden, zie je deze brave broeders nergens terug en liggen ze er bij de eerste bocht al af of eindigen ergens in de middenmoot.

Kortom, mijn advies gewoon plezier maken ;)
Dat is ondertussen wel duidelijk. Ik ben ook z'n brave broeder :)

Goede tip om gewoon telkens iets sneller proberen te rijden. Zo ben ik eerlijk gezegd ook begonnen in juli 2019. Toen kwam ik afgelopen herfst achter dat je ook op hartslag kunt trainen en er een hele industrie is voor trainingsplannen. Toen is het fout gegaan, want dat moest ik natuurlijk hebben, terwijl ik eigenlijk gewoon moet fietsen en niet zoveel moet nadenken.

Dus mijn eerste doel: gewoon fietsen :) Als ik me afvraag of ik wel de juiste inspanning lever, is het fout. Als ik gewoon lekker m'n grenzen probeer te verleggen is het goed.

Ik ga trouwens wel lekker m'n omslagpunt berekenen. Even kijken of ik wat riempjes voor die toe-clips kan beunen, zodat ik op de trainer kan rijden, anders moet m'n eigen fiets er tijdelijk op. Na 40 jaar zitten de pedalen een beetje vast denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
@Holk als je met power fietst, dan kan je ook goed zien hoeveel calorieën je verbruikt, een langere sessie met bv meer dan 60 minuten SS (zonder pauzes dus) kan best energie kosten dan een HIT sessie van 60 minuten (totaal), waar je misschien maar 20-30 minuten hard werkt (de pieken dus).

ik zit even bij mezelf te kijken naar mijn TR sessies, maar de meeste komen rond de 800 per uur uit
vo2max:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xT2NOG-p4kNKvcX1EO2mn2Y2Pw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yAiHAqEhh7P6Rb0EuX2skRTL.png?f=user_large

threshold:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQKwIEOOrWTJCg1uPMpoYasCyuw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yZ05tut5fAg6JiWyb3O4UCbX.png?f=user_large

endurance/recovery iets minder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERzbRl0fZ_QGCQUOqqiOzvz5oD4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JV8BFvCRe6CwuW0oYPQ6h6Ln.png?f=user_large

(voor het gemak even wat workouts van 60 minuten gepakt, maar het grootste verschil zal zitten in de totale duur van de sessie, waarbij een ss makkelijker langer duurt bij 2 uur dus 2 x zoveel energie verbrand)

[ Voor 69% gewijzigd door Prulleman op 26-03-2021 14:29 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:41
Je kan je eigen fiets er toch gewoon op doen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Wat een interessante posts hier zeg!

Het bij-eten na een blok training komt me bekend voor. Het wordt helemaal "erg" zodra ik een blok boven de sweetspot ga fietsen.

Wat voor training hou jij erop na als je in de zomer buiten gaat fietsen Ypuh? Binnen zitten wij nu wel aardig gelijk (2 a 3 x p/week op de kickr HIIT en za en zo buiten relatief rustig). Buiten fiets ik toch al snel langer dan een uur, maar 5x in de week 2 a 3 uur weet ook niet of dat goed is.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
Holk schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:13:
Maar waar ik na een HIIT een glas of 2 water weg dronk (en tijdens de rit ook 2 bidons), kom ik met die sweet spots niet meer weg. Ik heb een bak honger na de rit, bijna niet leuk meer. En de eerste keer was ik gammel de volgende ochtend daardoor, omdat ik niet bij had gegeten.. Is dat een bekent fenomeen dat je na sweet spot (aerobe) training veel moet bijeten?
Als je langere tijd boven LT1 gaan rijden (punt waarom je niet meer alleen op je vet reserves rijdt, maar dus ook suiker gaat verbranden), dan vind ik persoonlijk erg fijn om tijdens de rit voldoende koolhydraten te nemen maar ook direct daarna. Zo heb ik later geen last van vreetbuien en ook veel minder honger de rest van de dag. Bij Sweet Spot training zal je voornamelijk suikers verbranden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:48
Holk schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:13:
Maar waar ik na een HIIT een glas of 2 water weg dronk (en tijdens de rit ook 2 bidons), kom ik met die sweet spots niet meer weg. Ik heb een bak honger na de rit, bijna niet leuk meer. En de eerste keer was ik gammel de volgende ochtend daardoor, omdat ik niet bij had gegeten.. Is dat een bekent fenomeen dat je na sweet spot (aerobe) training veel moet bijeten?
Bij hogere intensiteit verband je al snel nog eens 50% meer kcal dan een normale rustige rit. Je verkijkt je er op wat je dan nodig hebt. Bijv. een ritje van gister waar ik redelijk doorreed, zijn er al zo'n 2.225 kcal verbrand in 2 uurtjes. Dat is dan nog geen eens volle bak (dan ligt de gemiddelde HR nog ~20 slagen hoger).

Eenmaal thuis onder de douche redelijk wankel (ik moest nog avondeten en had onderweg alleen een banaantje mee). De training was dus eigenlijk net iets te zwaar en alleen water niet voldoende, met als gevolg dat ik om 2u nachts half slaapwandelend naar de kast loopt en een halve doos koekjes leeg eet.
The DenMan schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:37:
Wat voor training hou jij erop na als je in de zomer buiten gaat fietsen Ypuh? Binnen zitten wij nu wel aardig gelijk (2 a 3 x p/week op de kickr HIIT en za en zo buiten relatief rustig).
Ik train niet heel gericht, maar denk wel in de termen van 'blokken' of fartlek training.

Mijn default is gewoon lekker op 60% van FTP, onderin D1, 28-29km/u en een beetje praten onderweg. Ik heb daarnaast een aantal segmenten (bruggen, viaducten, lange stukken langs de dijk) waarvan ik weet dat het goede 1-2-5-20 minuten inspanningen zijn. Soms is zoiets simpels als ingehaald worden door een brommertje een goede reden om 20 minuten voluit te gaan en vind het heerlijk op lange kale stukken tegen de wind 20-30 minuten rond FTP te rijden en zo een klim te simuleren.

Uiteindelijk ben je met een gerichte training efficiënter (meer opeenvolgende blokken, minder tijd in D1), maar ik vind het fijn om zonder specifiek doel te vertrekken. Ben ook iemand die liever 100km rustig rijd dan 50km snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 08:34
Compleet andere vraag dan, zijn er hier mensen met ervaring met herstellen na Covid? Ik verwacht dat het een flinke aanslag op mijn duurvermogen heeft gehad, de vraag is, wat is de beste weg, terug naar "topvorm" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
hoi1234 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:31:
Het is allemaal hartstikke duidelijk. Als ik het leuk vind, gewoon even m'n omslagpunt bepalen. Eventueel een leuke training zoeken (trainerroad of zo). Gewoon fietsen op gevoel is ook prima. Zolang ik maar ga fietsen is het goed :)

Ik ben gewoon iemand die houvast heel prettig vindt. Dan grijp je gewoon snel naar allerlei methodes die eigenlijk helemaal niet nodig zijn. Ik twijfel ook gewoon heel erg wat goed is en wat absoluut niet werkt. En hoe lang duurt een herstel dan? (Is overigens een retorische vraag).
Trainerroad werkt erg goed. Gebruik het zelf indoor met een Kickr. Zal het echter niet snel voor buiten zonder powermeter gebruiken.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
Prulleman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:20:
@Holk als je met power fietst, dan kan je ook goed zien hoeveel calorieën je verbruikt, een langere sessie met bv meer dan 60 minuten SS (zonder pauzes dus) kan best energie kosten dan een HIT sessie van 60 minuten (totaal), waar je misschien maar 20-30 minuten hard werkt (de pieken dus).

ik zit even bij mezelf te kijken naar mijn TR sessies, maar de meeste komen rond de 800 per uur uit
vo2max:
[Afbeelding]

threshold:
[Afbeelding]

endurance/recovery iets minder:
[Afbeelding]

(voor het gemak even wat workouts van 60 minuten gepakt, maar het grootste verschil zal zitten in de totale duur van de sessie, waarbij een ss makkelijker langer duurt bij 2 uur dus 2 x zoveel energie verbrand)
859 en 900 met twee sessies, beide ietsjes langer dan een uur. Toch maar meer eten na de tijd, maar als ik 2 uur ga doen, zal ik toch wat suikers in een bidon moeten doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ja, honger kom zoals hierboven ook aangehaald wordt, wellicht meer een trigger van je lichaam om bepaalde zaken weer aan te vullen, misschien gaat die energie voorraad er harder doorheen bij sweetspot blokken dan bij een HIIT workout.

Maar een workoutje hier of daar met 800 calorieën is nog wel te doen, maar tel eens een week aan fietsen bij elkaar op, dan weet je dat je gewoon goed moet eten :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Misschien hielpen die 4700 kcal over 2 ritjes in het weekend ervoor ook niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
hoi1234 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:15:

Als iemand nog tips heeft om te bepalen hoe hard ik moet fietsen, dan graag. Dat vind ik namelijk lastig...
Leer je lijf kennen en ga fietsen. HR bijhouden, zelfs op de pols desnoods dan heb je al een beetje een indicatie. Doe een rit van een uur, volle bak, en rij een rit van 100km en dat dan meerdere keren. Na een poos weet je waar je omslagpunten liggen, en wat jij lekker vind fietsen. Daar heb je geen powermeter of FTP voor nodig.
Ook hersteltijd voel je best aan. Als je de dag erna als een slappe dweil wakker wordt dan weet je dat je nog niet hersteld bent. En als je denkt dat het wel zo is, ga je weer fietsen en kijk je hoe dat voelt. Als amateur hoef je er niet moeilijker over te doen dan het is.
En slaap. Ik slaap vaak te kort, dat vind je lijf niet leuk.
Tot slot, fiets op een manier waarop je lol hebt. Als je gaat fietsen "omdat het moet"...Ik haak dan af. Maar goed, ik heb dan ook geen ander doel dan gewoon lekker bezig zijn.

Toeclips...brrr
Maar psst: https://www.decathlon.nl/...9p8miTjCOBCcaAn4FEALw_wcB

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Leer je lijf kennen en ga fietsen. HR bijhouden, zelfs op de pols desnoods dan heb je al een beetje een indicatie. Doe een rit van een uur, volle bak, en rij een rit van 100km en dat dan meerdere keren. Na een poos weet je waar je omslagpunten liggen, en wat jij lekker vind fietsen. Daar heb je geen powermeter of FTP voor nodig.
Ook hersteltijd voel je best aan. Als je de dag erna als een slappe dweil wakker wordt dan weet je dat je nog niet hersteld bent. En als je denkt dat het wel zo is, ga je weer fietsen en kijk je hoe dat voelt. Als amateur hoef je er niet moeilijker over te doen dan het is.
En slaap. Ik slaap vaak te kort, dat vind je lijf niet leuk.
Tot slot, fiets op een manier waarop je lol hebt. Als je gaat fietsen "omdat het moet"...Ik haak dan af. Maar goed, ik heb dan ook geen ander doel dan gewoon lekker bezig zijn.

Toeclips...brrr
Maar psst: https://www.decathlon.nl/...9p8miTjCOBCcaAn4FEALw_wcB
Ja mijn voorkeur hebben die toe-clips nou ook niet. Maar ja, dat was in de '80s gewoon hip. Nu krijg je de pedalen waarschijnlijk met geen mogelijkheid meer los, dus vervangen voor iets anders wordt moeilijk. Het is toch voor een fiets die op de trainer staat, dus vallen kan niet.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 26-03-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Ja mijn voorkeur hebben die toe-clips nou ook niet. Maar ja, dat was in de '80s gewoon hip. Nu krijg je de pedalen waarschijnlijk met geen mogelijkheid meer los, dus vervangen voor iets anders wordt moeilijk. Het is toch voor een fiets die op de trainer staat, dus vallen kan niet.
True; had niet eens met hip te maken, iets anders was er simpelweg niet. Mijn pa heeft er de "Parijs-Dorst" nog mee gereden, (ingehuldigd door Joop Zoetemelk :) ) ; maar een jaar later ook een verbrijzelde enkel aan over gehouden omdat ie niet los kwam bij een val.

Collega rijdt er binnen ook mee. Met buiscommandeurs, maar so what :) Als je binnen van je fiets valt doe je best gek.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 26-03-2021 22:36 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:27
borft schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:00:
Compleet andere vraag dan, zijn er hier mensen met ervaring met herstellen na Covid? Ik verwacht dat het een flinke aanslag op mijn duurvermogen heeft gehad, de vraag is, wat is de beste weg, terug naar "topvorm" ;)
Heb Covid in oktober opgelopen direct na een voor mij lange tocht (200km). Conditie was na het ziek zijn helemaal niks meer. Rustig op een stadsfiets 5km lukte al niet. Wat ik iedereen aanraadt omdat het mij enorm heeft geholpen is gewoon zoveel mogelijk sporten met een schema dat overwegend duurtraining had. Zie dat dat voor mensen om mij heen ook helpt. Duurtraining was in het begin zeker niet langer dan een half uur maar altijd in hartslagzone 1 of 2.

En het is wel leuk om om de zoveel tijd een FTP test te doen aangezien die natuurlijk op 0 begint en de stappen enorm zijn in het begin.

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:20
@webdavid in jou geval kan ik een FTP test goed begrijpen, je valt door ziekte enorm terug en je wil natuurlijk meten hoe snel je progressie boekt, aangezien je eerst 200 km kon fietsen en nu 5 km al een opgave is.

Hopelijk knap je snel op, sterkte man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

Crazy D

I think we should take a look.

Ik zou in 1e instantie juist geen test doen. Je weet dat je conditie flink achteruit gegaan is (die van mij trouwens ook, ook al heb ik volgens de test geen covid gehad). Zou daar weer aan gaan denken als je gewoon lekker rustig 2 uurtjes kunt trappen zonder dat je kapot bent. En tot die tijd gewoon rustig rijden zover het lukt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

hoi1234 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:15:
Als iemand nog tips heeft om te bepalen hoe hard ik moet fietsen, dan graag. Dat vind ik namelijk lastig... Ik heb geen vermogensmeter, dus zou ik dan bijvoorbeeld met 170bpm moeten beginnen en bijvoorbeeld iedere 4 minuten 5 slagen erbij, tot ik het niet meer volhoud? Zoiets doen ze to h ook bij z'n test, maar dan met vermogen? Om de x tijd x watt erbij, tot je niet verder komt?
https://www.wielersportinfo.nl/hartslagmeter.htm Staat volgens mij ook iets over hoe je dit buiten op een rustige weg zou kunnen doen.

Je zou ook in 1e instantie 220- leeftijd kunnen pakken, dan heb je een beginnetje (wat grappig genoeg bij mij ook klopte volgens mij 1e test bij een SMA).

Grof gezegd is is rustige duur dat je gewoon normale volzinnen kunt praten. Intensieve duur worden hele zinnen lastig, en bij tempo training praat je vooral in samenvatting (enkele woorden dus :P). Nog intensiever (dus echt rond en boven je omslagpunt) wil je alleen maar met de tong uit je bakkes zuurstof opnemen :+

Totaal niet wetenschappelijk maar wel een aardig begin. Als je net begint maakt het echt allemaal niet zo heel veel uit hoor. Als je de ene dag rustig 2 uur rijdt met 120 hartslag, de dag erna lekker doorrijdt met zeg gemiddeld 160 bpm (wel het gevoel dat je dat lang kunt volhouden), je pakt een keer een rit waarbij je veel afwisselt: kwartiertje 120bpm, 10 minuten 160, weer even hartslag rustig laten worden en daarna weer knallen. Dan maak je echt wel progressie en als je dat na 2 maanden nog steeds leuk vind om te doen ("schema fietsen" is anders dan "gewoon lekker trappen") kun je altijd een test doen (bij SMA's krijg je vermogenszones maar ook hartslagzones) en dan kun je altijd afwegen of je meer geld uit wilt geven aan vermogen. Hartslag kun je ook echt prima goed op trainen hoor.

Just my 2 cents. Heb jarenlang persoonlijk schema gevolgd volledig op hartslag en echt wel serieuze stappen gemaakt (binnen mijn kunnen dan) puur op hartslag. De progressie en het pieken op het moment dat ik dat wilde, lag niet aan training op hartslag of vermogen maar aan de juiste trainingsopbouw.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb jullie advies meteen maar opgevolgd :)

Vanochtend even 14km gefietst naar de fietsenmaker, omdat de handschoenen die ik daar gekocht heb kapot zijn. Op de heenweg stevige tegenwind, maar toch nog 24.5 gemiddeld gehaald. Op de terugweg even flink geknald. Dankzij wind in de rug 32.6 gemiddeld. Zat eerst zelfs op 34, maar dat was zonder wind in de rug echt niet vol te houden. Was nog best aanpoten om het tempo uiteindelijk nog enigsinds vast te houden.

Vanmiddag 78km gefietst met 25,1 gemiddeld en een gemiddelde hartslag van 135 en gemiddelde cadans van 84. Was nog best lastig om gewoon te fietsen en niet teveel naar de hartslag te kijken. Na een uur kreeg ik trouwens wel honger??? Ik had van die reepjes van de AH mee, maar echt hielp het niet. Overigens voelde ik op een gegeven moment wel m'n benen een beetje.

Helaas is m'n ringvingerteen ook weer ontstoken :( Dat heb ik zo eens in de zoveel tijd sinds ik 13 ben... Echt prettig fietst het niet. Gelukkig dinsdag naar de bikefitter, want kreeg best wel last van zadelpijn en de schoenen zitten echt niet lekker.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 27-03-2021 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Fisico

by Fabian

Vandaag met de zomertijd Zwift maar op stopgezet. Ik kan nog even fietsen voor als het weer ineens echt tegen zit, maar ik ga toch een beetje uit van een combinatie van hardlopen en wielrennen buiten voor de komende maanden en dan straks met echt lekker weer ook weer avondritjes. Laten jullie de hele indooropstelling staan of gaan jullie naar buiten langzaam aan?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Fisico schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:54:
Vandaag met de zomertijd Zwift maar op stopgezet. Ik kan nog even fietsen voor als het weer ineens echt tegen zit, maar ik ga toch een beetje uit van een combinatie van hardlopen en wielrennen buiten voor de komende maanden en dan straks met echt lekker weer ook weer avondritjes. Laten jullie de hele indooropstelling staan of gaan jullie naar buiten langzaam aan?
Heb al wat buiten gefietst, niet heel veel, maar de switch komt er wel aan de komende week/weken ja. Dan gaat de inndoor setup naar de berging.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Laten jullie de hele indooropstelling staan of gaan jullie naar buiten langzaam aan?
het is voor mij niet óf maar én dus blijft hele jaar door binnen fietsen en fiets buiten wanneer ik daar zin in heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:23:
Ik heb jullie advies meteen maar opgevolgd :)

Vanochtend even 14km gefietst naar de fietsenmaker, omdat de handschoenen die ik daar gekocht heb kapot zijn. Op de heenweg stevige tegenwind, maar toch nog 24.5 gemiddeld gehaald. Op de terugweg even flink geknald. Dankzij wind in de rug 32.6 gemiddeld. Zat eerst zelfs op 34, maar dat was zonder wind in de rug echt niet vol te houden. Was nog best aanpoten om het tempo uiteindelijk nog enigsinds vast te houden.

Vanmiddag 78km gefietst met 25,1 gemiddeld en een gemiddelde hartslag van 135 en gemiddelde cadans van 84. Was nog best lastig om gewoon te fietsen en niet teveel naar de hartslag te kijken. Na een uur kreeg ik trouwens wel honger??? Ik had van die reepjes van de AH mee, maar echt hielp het niet. Overigens voelde ik op een gegeven moment wel m'n benen een beetje.

Helaas is m'n ringvingerteen ook weer ontstoken :( Dat heb ik zo eens in de zoveel tijd sinds ik 13 ben... Echt prettig fietst het niet. Gelukkig dinsdag naar de bikefitter, want kreeg best wel last van zadelpijn en de schoenen zitten echt niet lekker.
Zadelpijn is natuurlijk ook een stukje gewenning. Maar die avg HR is prima toch? En eten; je moet je vooral afvragen wat je vooraf gegeten hebt. Als ik een lange tocht ga fietsen pak ik meestal een (of twee) extra dik belegde boterham meer, dat scheelt. Als je een hongergevoel krijgt ben je eigenlijk te laat.
En tja, dat je je benen voelt... tja, is dat niet logisch bij fietsen :+

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb geen "opstelling", ik wissel constant van wiel, en de tacx schuif ik gewoon aan de kant :) Maar ik ben ook gewoon door blijven fietsen buiten. En tot mei laat ik Zwift denk wel aan staan. Maart roert z'n staart, maar April doet wat ie wil ;)

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Eindelijk "Better than Jensie" :)
Dik 2,5 uur nodig gehad, 100km gereden. Half met C. Cadence op TickTock, half solo. Ik viel meerdere keren uit de groep, 1x viel de tacxdata ff weg, en een andere keer trapte ik gewoon ff niet hard genoeg of zo...Blijft lastig vind ik om netjes in de groep te blijven. Maar goed, het parcours was best druk, dus ook buiten het peloton nog best wat duimpjes bij elkaar gescharreld.
Denk niet dat ik nu nog vaak met de pacepartners ga rijden.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:17

Kluus

Gang is alles

Ik ben ook meer en meer buiten nu maar ik hou Zwift nog wel een tijdje aan, komen nog wel wat mindere dagen vrees ik en drukke weekenden met get gezin, terwijl ik toch een minimaal aantal uur per week op de fiets wil zitten.

Als het straks echt zomer wordt gaat het wel even uit voor mij, na de zomer moet ik kijken hoeveel ik post-corona weer naar het werk mag fietsen om te bepalen of najaar 2021 weer zo’n indoor seizoen komt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Nu online

Fisico

by Fabian

Bij mij staat de Wahoo in de eetkamer, dus wel een beetje in de weg. Ik heb maar eens fiets en niet zo zin om elke keer de fiets helemaal schoon te maken, dus ik heb nu de keuze voor buiten gemaakt. Qua weer moet het wel heel gek zijn als ik niet kan hardlopen, ik verwacht geen week met sneeuw en ijs meer. Maar ik kan me voorstellen dat als wielrennen de enige sport is die je nu kan doen, dat je Zwift of een andere app nog even houdt. Want met Pasen lijkt het al minder weer en ik heb van Lubach geleerd dat het nog even duurt voor het tot laat licht is. Al kunnen nu al wel ritjes tussen werk en eten.

Ik merk ook dat ik het mentaal niet meer kan opbrengen om nog een uur naar een scherm te kijken na een werkdag, ik wil dan toch liever naar buiten. Maar het indoorseizoen heeft wel lekker mijn ftp omhoog gebracht dus ik kijk echt uit naar die ritjes met de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:51:
Bij mij staat de Wahoo in de eetkamer, dus wel een beetje in de weg. Ik heb maar eens fiets en niet zo zin om elke keer de fiets helemaal schoon te maken, dus ik heb nu de keuze voor buiten gemaakt. Qua weer moet het wel heel gek zijn als ik niet kan hardlopen, ik verwacht geen week met sneeuw en ijs meer. Maar ik kan me voorstellen dat als wielrennen de enige sport is die je nu kan doen, dat je Zwift of een andere app nog even houdt. Want met Pasen lijkt het al minder weer en ik heb van Lubach geleerd dat het nog even duurt voor het tot laat licht is. Al kunnen nu al wel ritjes tussen werk en eten.

Ik merk ook dat ik het mentaal niet meer kan opbrengen om nog een uur naar een scherm te kijken na een werkdag, ik wil dan toch liever naar buiten. Maar het indoorseizoen heeft wel lekker mijn ftp omhoog gebracht dus ik kijk echt uit naar die ritjes met de club.
Haha ja dan is de situatie wel anders ja, ik heb een oude fiets in een hoek van mijn thuiskantoor permanent op de tacx staan dus dat kan gewoon blijven staan, geen omkijken naar. Mijn buitenritjes doe ik op andere fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Het is echt afhankelijk van tijd en weer of ik binnen of buiten fiets. Zit toch gauw 5x per week op de fiets en ik heb een hekel aan kou en regen, dus zodra het 1 van die 2 is, dan zit ik lekker binnen op de Kickr :).
Gelukkig deze week weer lekker weertje dus ga ik mooi naar buiten.
Kan gelukkig eenvoudig mijn Trainerroad workouts mee naar buiten nemen. Dus aankomende dagen staan er 3 ritten op het programma; Vo2Max, Endurance en Tempo. Alle drie lekker buiten doen.
12x2 minuten vo2 max intervallen zijn prima te doen hier op een lokaal klimmetje.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
@Michaelg hoe blijf jij compliant met TR icm buitenfietsen?

Als in, dat is toch verdraaid lastig om buiten due blokken goed te doen?

En haalt de charme van t buiten fietsen ook wel beetje weg?

[ Voor 53% gewijzigd door Requiem19 op 29-03-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Eigenlijk is alles op Vo2Max na echt prima te doen buiten. En het komt natuurlijk ook allemaal niet zo nauw. Bijvoorbeeld als ik over/unders buiten doe, dan probeer ik gewoon de gedachte van de workout uit te voeren. Zo ziet dat er dan in praktijk uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6rSus4NNIbaG_2IE1I_7RvPd1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AgrRR5QzT3C0A7CmmMoQkVDd.png?f=fotoalbum_large

Sweet spot blokken :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5Ts5rACLj7wLV35_AoOws-Ui3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kyjQxlXBPjdtLCrPUqHLPBVw.png?f=fotoalbum_large

En tja wat is de charme van het buiten fietsen ? Ik ben gewoon graag in de buitenlucht, maar ik ben ook heel graag prestatie gericht. Voor mij dus perfect om die twee te combineren. Vogeltjes kijken, nieuwe wegen ontdekken doe ik tijdens de endurance ritjes, de rest voornamelijk op de dijken hier in de buurt. Dus geen stoplichten of wat dan ook :).

Vo2Max buiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuRI41IsCYhiXWt1L_tPMJwy0F8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkLGpNj7f4jZw2UR0ldllehk.png?f=fotoalbum_large

Vo2Max workouts buiten is alleen wat eentonig. 12x dezelfde heuvel over zien sommige misschien niet zitten, maar ik krijg er een erg voldaan gevoel van als ik 12x mooi me targets kan halen en ik toch nog lekker in de buitenlucht ben :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Michaelg en hoe noem je dit dan ;) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prN-T9LVJ-7Ob1h35c2g2yEC0gY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mcMY35VMjenGMMipoz0JW0yi.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Haha @Prulleman PR pogingen MTBen ^^. Dat is dus het resultaat van gestructureerd trainen haha :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Laten jullie de hele indooropstelling staan of gaan jullie naar buiten langzaam aan?
Toevallig gister voor het eerst betaald voor Zwift. Het afgelopen jaar reed ik rond op gratis codes :)

Zwift zal wel een blijvend onderdeel blijven van het programma. Zoals de meesten doe ik het liefst zoveel mogelijk buiten, maar soms is dat gewoon niet handig.

Gister bijv met de vlagerige wind en dan over-unders doen is lastig. De wind is geen constante en dan op een bepaald vermogen blijven voor 1 minuut is wat lastig. Daarom maar op Zwift gedaan. De kwaliteit van de training is dan gewoon hoger.

Er zullen ook nog wel wat klim trainingen komen die alleen maar op zwift kunnen.

Maar zoveel mogelijk buiten. Gezonden er vooral leuker!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Dit is wel afhankelijk van waar je kunt fietsen. Voordat ik op een goed stuk ben, heb ik mijn warming-up gehad en kan ik maximaal 10 minuten in een zone rijden (ligt er aan welke, een hoge zone = minder tijd) want dan kom ik weer een dorp tegen of een stoplicht.. Mijn weg voor trainingen hebben ze opgebroken dus moet nu een stuk verder rijden, maar echt 20 of 30 minuten SS doen buiten is erg lastig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
afgelopen jaar ook het hele jaar rond gemaakt op TR, dit jaar ook van plan, uiteraard verschuift het wat meer naar buiten, maar in de avond uren of met slecht weer vind ik het geen straf om een workout binnen af te werken en lekker netflix te kijken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5zyceTJv1zwf1lUytRf0a186Ek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LmIHUfkDJsbP5qqMjJYOytXO.png?f=user_large
(legenda staat er boven, maar donker groen is dus TR workouts, in mijn geval enkel binnen, lichtgroen is gewoon buiten fietsen, de ene keer bewust wat rustiger aan in een recovery weekje, maar meestal doe ik maar wat. De Y as is overigens TSS)

Wat je ook een beetje met gestructureerd trainen bereikt is dat het buitenfietsen er (wat mij betreft) leuker op wordt. Op de MTB gaat het harder (wat leuk is), maar het gaat ook gewoon op een aardig tempo zonder al teveel moeite, dat maakt lange ritten een stuk leuker. Ook allemaal te trainen met alleen buiten fietsen, maar dan kost het meer tijd en de kids willen ook weleens aandacht in het weekend ;)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Holk schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:11:
Dit is wel afhankelijk van waar je kunt fietsen. Voordat ik op een goed stuk ben, heb ik mijn warming-up gehad en kan ik maximaal 10 minuten in een zone rijden (ligt er aan welke, een hoge zone = minder tijd) want dan kom ik weer een dorp tegen of een stoplicht.. Mijn weg voor trainingen hebben ze opgebroken dus moet nu een stuk verder rijden, maar echt 20 of 30 minuten SS doen buiten is erg lastig
Ik wilde net typen dat ik 20 tot 30 minuten SS juist de ideale trainingen vind voor buiten, maar het ligt er inderdaad aan waar je kan fietsen, ik kan hier hele stukken dijk pakken (op een punt moet ik alleen geen pech hebben bij een spoorovergang) waarbij ik op een paar plekken ook nog efficient kan "omdraaien" met een lusje. Het lukt me zelfs vrij goed om buiten 20 minuten FTP testen te doen.

Een vuistregel die ik ook wel buiten gebruik is "minuten rust = 0,5x aantal minuten interval", volgens mij heb ik dat uit het boek "Training and Racing with a Powermeter" van Hunter Allen, dus niet zelf bedacht ofzo ;). Als het zo uitkomt dat ik 12 minuten op SS/FTP heb kunnen rijden voor de volgende onderbreking neem ik gewoon 6 minuten rust tot het volgende interval, zo kun je je buiten trainingen toch met een vooropgestel plan redelijk flexibel "on-the-fly" indelen. (zie: https://www.strava.com/activities/4852579741/analysis bijvoorbeeld).

Ik vind het in ieder geval ook goed te doen om gestructureerd trainen naar buiten te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 29-03-2021 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Ja wat dat betreft hebben wij het wel redelijk getroffen met de dijken langs de verschillende rivieren hier. Ook de verschillende fiets snelwegen zijn hier echt ideaal voor (paar keer een oversteek, maar niks waar ik echt volledig moet stoppen). Alle langere blokken workouts zijn via TR ook zo gemaakt dat ze dmv de lap button gestart moeten worden (dus niet standaard direct doorlopen) waardoor de timing een stuk eenvoudiger wordt.
Daarnaast heb ik dan ook nog het voordeel in de buurt te wonen van wat heuvels waardoor ik eigenlijk alles van 1 min tot 6 minuten vo2max ook prima kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ik heb de Leids Trekvaart en de Ringvaart. Door de duinen is op zich wel ideaal qua fietspad en gebrek aan overstekend wild, maar door het glooiende karakter is het vasthouden van een wattage erg lastig. Trekvaart is meest ideale in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 08:34
webdavid schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:24:
[...]

Heb Covid in oktober opgelopen direct na een voor mij lange tocht (200km). Conditie was na het ziek zijn helemaal niks meer. Rustig op een stadsfiets 5km lukte al niet. Wat ik iedereen aanraadt omdat het mij enorm heeft geholpen is gewoon zoveel mogelijk sporten met een schema dat overwegend duurtraining had. Zie dat dat voor mensen om mij heen ook helpt. Duurtraining was in het begin zeker niet langer dan een half uur maar altijd in hartslagzone 1 of 2.

En het is wel leuk om om de zoveel tijd een FTP test te doen aangezien die natuurlijk op 0 begint en de stappen enorm zijn in het begin.
Thanks, hoe gaat het nu met de conditie? Ik ben nu ongeveer 2 weken beter na 2 weken ziekte en koorts. Gisteren voor het eerst weer es een rondje buiten gemaakt, dat was best zwaar met die wind en regen. Uiteindelijk nog wel net gelukt om gemiddelde rond de 30 te houden ;) Merk dat ik wat power mis, en vooral na de rit veel langer moet herstellen.

Volgende week maar es een ramp testje doen, om te zien wat er van de FTP over is. Ook een mooie manier om de progressie / herstel bij te houden! (Ik heb gelukkig een aparte "opstelling" op zolder, dus ik hoef niets te verbouwen om te switchen van binnen naar buiten)

[ Voor 4% gewijzigd door borft op 29-03-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Requiem19 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:15:
@Michaelg hoe blijf jij compliant met TR icm buitenfietsen?

Als in, dat is toch verdraaid lastig om buiten due blokken goed te doen?

En haalt de charme van t buiten fietsen ook wel beetje weg?
Je hebt toch wel ergens een stuk weg in de buurt wat lekker doorloopt. Of een beetje groot park met een fietspad er om heen of zo. En voor de simpele wielertoerist maakt het echt voor je training niet uit of nu in een intensief blok even moet stoppen met trappen om een bocht te maken. Dat verschil merkt waarschijnlijk een pro al niet eens, laat staan de gewone stervelingen :D

In Zoetermeer reed ik vaak rondjes bij de vliet (vogelplas), kon je redelijk goed doortrappen. Of in het park bij Benthuizen, mooie ronde van een km of 8 geloof ik. 4 bochten maar ja, boeien. Enige wat daar nog weleens kut was, dat het dan toevallig zo uitkwam dat het intensieve blok net met meewind was, en het rustblok juist volle bak tegenwind :P In Duiven heb ik buiten geen blokken meer gereden maar met dijkjes of juist een klimmetje moet je toch ook wel een eind kunnen komen.

5 x in de week netjes een blokkentraining afwerken vond ik wel ruk, maar juist als je maar uurtje of anderhalf uur de tijd hebt vond ik die structuur wel lekker. Voelde het ook niet zo teleurstellend dat je maar anderhalf uur hebt :) Betekende voor mij meestal 2 x in de week zo goed mogelijk m'n training volgen, en dan doordeweeks nog een ritje van 2 uur rustig, of licht intensief, en in het weekend nog een langere duurrit.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Nu online

Fisico

by Fabian

@MrBarBarian dat de kwaliteit hoger is, dat herken ik wel. De ritjes buiten waren tot op heden leuk, maar ook een beetje freewheelen en doen waar ik zin in had. Uit een uur tot anderhalf uur op de Kickr haal ik meer qua training dan aan ruim twee uur buiten.

Nu eerst nog een paar keer voor de lol in de zon trappen en dan beginnen met wat meer trainingen in de ritjes te stoppen. Gelukkig zijn er in Utrecht en omgeving wel plekken waar het redelijk makkelijk is om een tempo te rijden of een heuvel / viaduct op te rijden. Met name de omgeving van Amersfoort - Soest bij de militaire basissen leent zich er goed voor en daar heb je ook weinig last van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:09
Crazy D schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Je hebt toch wel ergens een stuk weg in de buurt wat lekker doorloopt. Of een beetje groot park met een fietspad er om heen of zo. En voor de simpele wielertoerist maakt het echt voor je training niet uit of nu in een intensief blok even moet stoppen met trappen om een bocht te maken. Dat verschil merkt waarschijnlijk een pro al niet eens, laat staan de gewone stervelingen :D

In Zoetermeer reed ik vaak rondjes bij de vliet (vogelplas), kon je redelijk goed doortrappen. Of in het park bij Benthuizen, mooie ronde van een km of 8 geloof ik. 4 bochten maar ja, boeien. Enige wat daar nog weleens kut was, dat het dan toevallig zo uitkwam dat het intensieve blok net met meewind was, en het rustblok juist volle bak tegenwind :P In Duiven heb ik buiten geen blokken meer gereden maar met dijkjes of juist een klimmetje moet je toch ook wel een eind kunnen komen.

5 x in de week netjes een blokkentraining afwerken vond ik wel ruk, maar juist als je maar uurtje of anderhalf uur de tijd hebt vond ik die structuur wel lekker. Voelde het ook niet zo teleurstellend dat je maar anderhalf uur hebt :) Betekende voor mij meestal 2 x in de week zo goed mogelijk m'n training volgen, en dan doordeweeks nog een ritje van 2 uur rustig, of licht intensief, en in het weekend nog een langere duurrit.
Als ik @Michaelg's eerdere feedback op mijn TR geschiedenis goed begrijp, was het punt dat je moet proberen om 100% compliant te zijn om vooruitgang te kunnen verwachten.

Dat betekent dan dus ook dat je bij een buitenritje waarbij TR aangeeft 1,5 uur, je ook echt 1,5 uur moet fietsen. Als je langer gaat na je het afwerken van je blokken, heb je immers een hogere TSS (wat dus niet compliant is met het model).

Daarnaast precies zoals jij zegt: het is best moeilijk om blokken van 10-20 minuten goed te timen in Nederland qua infrastructuur. Mij gaat het niet lukken om precies op het goede moment een dijkje te vinden waar ik 5x 15 minuten een blok kan doen. Dat kan veel beter bergop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ik heb besloten om TR op te zeggen, hij verloopt aanstaande vrijdag. Met een kleine op komst (nummer 3) wordt het allemaal even passen en meten de komende maanden ;)

Het trainen zal er wel even bij in schieten, wat absoluut niet erg is. Ik ga Sufferfest een tijdje proberen, en daarnaast zoveel mogelijk buiten trainen, indien dit lukt met de korte nachtjes ;)

Volgend jaar september kan ik dan alle 3 programma's (Sufferfest, TrainerRoad en Zwift) naast elkaar leggen en bekijken met welk programma ik dan weer ga starten.

Tot op heden was ik overigens erg tevreden over Trainerroad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fisico schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:23:
@MrBarBarian dat de kwaliteit hoger is, dat herken ik wel. De ritjes buiten waren tot op heden leuk, maar ook een beetje freewheelen en doen waar ik zin in had. Uit een uur tot anderhalf uur op de Kickr haal ik meer qua training dan aan ruim twee uur buiten.

Nu eerst nog een paar keer voor de lol in de zon trappen en dan beginnen met wat meer trainingen in de ritjes te stoppen. Gelukkig zijn er in Utrecht en omgeving wel plekken waar het redelijk makkelijk is om een tempo te rijden of een heuvel / viaduct op te rijden. Met name de omgeving van Amersfoort - Soest bij de militaire basissen leent zich er goed voor en daar heb je ook weinig last van de wind.
De meeste gestructureerde dingen doe ik in de polder bij Werkhoven, Cothen, etc. Vooral de dijk tussen Wijk en Nieuwegein is prima (tussen Amerongen en Wijk is vaak te druk) waar je heerlijk dan doorjassen.

Afgelopen vrijdag 7 minuten Threshold tegen wind op de dijk ging prima ;)

Sweetspots e.d. kan overal. Als je dan even 2 minuutjes voor een stoplicht staat het maar zo..

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Als ik @Michaelg's eerdere feedback op mijn TR geschiedenis goed begrijp, was het punt dat je moet proberen om 100% compliant te zijn om vooruitgang te kunnen verwachten.

Dat betekent dan dus ook dat je bij een buitenritje waarbij TR aangeeft 1,5 uur, je ook echt 1,5 uur moet fietsen. Als je langer gaat na je het afwerken van je blokken, heb je immers een hogere TSS (wat dus niet compliant is met het model).

Daarnaast precies zoals jij zegt: het is best moeilijk om blokken van 10-20 minuten goed te timen in Nederland qua infrastructuur. Mij gaat het niet lukken om precies op het goede moment een dijkje te vinden waar ik 5x 15 minuten een blok kan doen. Dat kan veel beter bergop....
je kan best afwijken van je plan, maar dan moet je daar wel "bewust" mee omgaan, dat kan soms ook bewust een rondje knallen om KOM hunting zijn, waar je zin in hebt, maar als je daardoor een 3x15 SS workout laat schieten, dan is het wellicht niet verstandig om de week erop een 3x20 SS workout te doen. (er zijn namelijk een bewuste progressie in de plannen).
Ook is een langer ritje normaal gesproken geen probleem, als je het qua load/TSS aankan, kan je zoveel Z1/Z2 toevoegen als je wil.
Ik kies bewust voor een low volume plan, dan is het makkelijker om extra ritjes in de week toe te voegen (kijk maar naar mijn chart een paar posts hierboven), of om een langere workout varian te kiezen als de tijd het toelaat. Andersom is een stukje complexer (van een Mid Volume plan een deel volgens plan doen + een deel "aanpassen".

Die 100% compliance is dus geen verplichting, maar om het voor jezelf makkelijk te maken.
Als je de 3 workouts van LV 100% (of mee als je de 75 minuten versies pakt, of wat Z1 erachter aantrapt) afwerkt en op zaterdag of zondag nog een mooie rit buiten doet. Dan ben je al een stuk beter bezig dan jou gemodifeerde MV versie. Als je vervolgens nog wat meer gaat tweaken in je LV plan door bv een doordeweekse SS workout te vervangen door een buiten rit, dan is daar ook niks mis mee, sommige ritten zijn best zonder power ongeveer te doen.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Requiem19 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:35:
Onzin. Ja natuurlijk, hoe dichterbij je bij het trainingsplan blijft, des te optimaler kun je vooruitgang boeken. Maar het is echt niet zo dat als je een keer 95 minuten fietst je opeens compleet je training verkloot. Of als je een keer een dag niet de blokkentraining doet maar gewoon lekker 2 uurtjes relaxed gaat fietsen, heel die week weggegooid is.

Als je een trainingsschema volgt wil je natuurlijk daar wel zo dichtbij mogelijk blijven, want anders kun je net zo goed zelf maar wat doen. Je volgt een schema omdat je gelooft dat als je je daar aan houdt, je het voor jou maximaal mogelijke eruit haalt. Dat is volledig waar. En vooral als je een training zwaarder maakt door niet 90 minuten te intervallen, maar bv 3 uur of op een andere manier de training veel intensiever maakt dan de planning was, is waarschijnlijk de dag erna niet zo effectief vanwege de zwaardere inspanning (dan moet je wellicht die dag rust pakken, of die dag erna het schema ook aanpassen en er een rustige rit van maken).

Maar ook dan, als dat een keertje gebeurt, echt niet druk om maken. Als dat te vaak gebeurt moet je je afvragen: past dit schema nu bij mij, waarom wijk ik blijkbaar zo erg af van dit schema. (voor mij was het antwoord: ben er klaar mee, wil gewoon fietsen als ik zin heb en hoe ik er zin in heb, en is op dit moment voor mij geen schema maar gewoon, tochtjes maken).

Maar op ons niveau (tenzij je stiekem een semi prof bent...) ga je echt nevernooit enig verschil maken als je een keer een training aanpast, blokje minder doet, etc.

Het helpt (veel...) als je op je fietscomputer de blokken handmatig moet starten ipv dat ze vast op tijd voorbij komen. Dan kun je het wel makkelijker sturen. En als die 5 minuten rust tussen 2 blokken door dan een keer 5:30 wordt is dat ook echt geen probleem, en als dat een keer 4:30 is ook niet (wel als dat continue het geval is en je na die 4:30 nog niet voldoende herstelt bent, dus bv je hartslag nog te hoog is). Mijn trainer zei ook altijd, langer rust tussendoor is nooit een probleem. Je training van 90 minuten oprekken naar 3 uur ook niet, als dat maar vooraf en achteraf is, en rustig is. Niet je schema van 10 blokken verdubbelen naar 20, maar ipv een kwartier een uurtje inrijden is geen probleem. En je fietst buiten, het is voor ons hobby, dus dat intensieve blok niet 10 minuten maar 9:30 omdat de verkeerssituatie toevallig zo uitkomt: boeien. Dat gaat het verschil niet maken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Exact dit @Crazy D . Mijn 100% opmerking is hier dan ook erg uit verband getrokken.
Die is er vooral op gericht dat als je nog geen 60% van het voorgeschreven werk doet, dat je dan niet verbaasd moet zijn als het resultaat er niet naar is.

Zo heb ik afgelopen week mijn workouts vervangen voor een aantal pr pogingen op een mtb track. Was het genieten en heb ik er veel plezier aan behaald? Ja absoluut. Maar ik heb dan niet de illusie dat deze ritten een positieve invloed hebben gehad op mijn progressie. Dus heb ik de aankomende weken daar op aangepast. Als ik nu zou proberen verder te gaan in mijn schema is dat gedoemd te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
En laten we eerlijk zijn; met de hoeveelheid uren die wij in zo'n plan stoppen is het meer gevoel dan dat je scherp staat om de openingsrit van de Giro mee te doen. Als ik naar mezelf kijk en ik kan 6 uur in de week op de fiets doorbrengen, waarvan 3 uur binnen en hopelijk 3 uur buiten, dan kan ik moeilijk die buiten ritjes echt Z1 vasthouden. Ook omdat dit social rides zijn. Afgelopen week 3 sweetspot ritjes gedaan en had gisteren een endurance Z1/Z2 ritje moeten doen. Met de wind op de neus en m'n fietsmaat in de nek kwam het daar niet van :+ dus ga ik morgen (dagje rust) 1.5 tot 2 uur Z1/Z2 binnen ritje doen. Beetje schipperen en schuiven waar nodig en daarnaast wel de trainingen volgens waar kan is in mijn ogen ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:32

Phydomir

Dennis

Voor mezelf sprekend heb ik nog nooit echt wat gemerkt van extra vermoeidheid door een langere Z2 buiten rit (2 tot 3 uur) in mijn low volume TR schema. Die zijn op di, do en za en dan zo een Z2 rit is echt geen probleem voor de training van di. Dan ben je normaal gesproken wel weer voldoende hersteld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Nog een maandje de tijd om je Zwift Route badges te voltooien en een screenshot te maken van een "vol" rondje op ZwiftHub. Maker stopt ermee vanwege overweldigend succes...

www.zwifthub.com

Goeie reden voor mij om de laatste twee af te tikken deze maand; PRL Full en Ven Top.

[ Voor 18% gewijzigd door Mistraller op 29-03-2021 22:56 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:05
Hmm, jammer dat ZwiftHub stopt. Die gebruikte ik toch wel regelmatig om te kijken welke routes ik nog moest voltooien en om specifieke route info te zien (afstand en hoogteprofiel). Het wordt tijd dat Zwift dat zelf in hun eigen game stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
https://www.zwiftsegments.com/ als mogelijk (en gedeeltelijk) alternatief?

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 30-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Gisteren mn eerste test op Sufferfest gedaan.

moet zeggen dat het allemaal wel even wennen is, nieuwe omgeving etc. Maar ik moet zeggen dat die test erg leuk was, naja leuk... pittig.

Daarna krijg je een uitslag met wat voor type je bent en wat je sterke punten zijn en wat je zwakke punten zijn, waarin je dus verbetering in kunt aanbrengen door hier specifiek op te trainen.

Ik moet zeggen dat dit concept mij wel aanstaat. Mijn sprint schijnt volgens het schema erg goed te zijn, maar mijn 5 minuten waarde is verbetering in aan te brengen.

Ben benieuwd de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:39:
Hmm, jammer dat ZwiftHub stopt. Die gebruikte ik toch wel regelmatig om te kijken welke routes ik nog moest voltooien en om specifieke route info te zien (afstand en hoogteprofiel). Het wordt tijd dat Zwift dat zelf in hun eigen game stopt.
Je kan die van Zwifthacks gebruiken.
Minder mooi, maar nog altijd beter dan een excel sheet.
https://zwifthacks.com/app/routes/

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Wie heeft er ervaring met pauzeren van Zwift abonnement of stopzettten? Ik wil voor een langere periode dan 8 weken de betaling stoppen. De limiet voor pauzeren is 8 weken. Ben ik mijn profiel kwijt als ik mijn abonnement stop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:18
buddow schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:25:
Wie heeft er ervaring met pauzeren van Zwift abonnement of stopzettten? Ik wil voor een langere periode dan 8 weken de betaling stoppen. De limiet voor pauzeren is 8 weken. Ben ik mijn profiel kwijt als ik mijn abonnement stop?
Ik heb het gisteren toevallig uitgezocht. Dacht dat ik al had stopgezet, maar er werd toch afgeschreven dus toen bleek van niet.

Hier leggen ze het netjes uit.

Stopzetten/cancellen is voor onbepaalde tijd, maar wel met behoud van levels en profiel. Dus die moet je hebben :)

Hier overigens een dispuut met Aliexpress over 2 sensors van Magene. Ik heb wel betaald (gelukkig via Paypal), maar geen enkel spoor van de hele transactie terug te vinden in Ali, enkel een betaling bekend bij Paypal. Zelf contact opnemen met Ali heeft geen effect tot nu toe, dus heb Paypal er maar opgezet.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nee, maar dit hebben ze wel (express blegh) erg onduidelijk omschreven.
Gewoon cancellen dus, en aan het einde van de herfst (of wanneer je maar wilt) opnieuw aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Nu online

Fisico

by Fabian

Twee keer voor de optie cancel kiezen, want je krijgt nog een tweede scherm nadat je al voor cancel ipv pauze hebt gekozen. Alle gegevens blijven dan beschikbaar, om echt alles weg te gooien moet je nog iets meer je best doen. Ik vond het voor Zwift wel een toegankelijke interface ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:05
Per wanneer stopt de afschrijving en gebruik van Zwift na het stopzetten? Als je bijvoorbeeld nu opzegt loopt het dan nog door t/m april of stopt het per direct?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:46:
Per wanneer stopt de afschrijving en gebruik van Zwift na het stopzetten? Als je bijvoorbeeld nu opzegt loopt het dan nog door t/m april of stopt het per direct?
Dat ligt eraan tot wanneer je huidige abonnementsmaand loopt.
Tot dat moment in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-05 20:13
Zoals zovelen hier ben ik afgelopen winter behoorlijk aan het zweten geweest op de racefiets icm Zwift. Dit heeft zijn tol geëist op het stuurlint deze is nog in goede staat maar begint wat te stinken. Een eerste schoonmaakbeurt met wat allesreiniger heeft niet geholpen. Iemand tips voor het reinigen tegengaan van geurtjes?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Michiel193 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:01:
Zoals zovelen hier ben ik afgelopen winter behoorlijk aan het zweten geweest op de racefiets icm Zwift. Dit heeft zijn tol geëist op het stuurlint deze is nog in goede staat maar begint wat te stinken. Een eerste schoonmaakbeurt met wat allesreiniger heeft niet geholpen. Iemand tips voor het reinigen tegengaan van geurtjes?
Nieuw stuurlint!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:46:
Je betaalt altijd een maand vooruit. Dus check je betaaldatum.
Deze vind je op https://www.zwift.com/eu/billing/membership
Dat is de dag dat het membership afloopt.

Je raakt niks kwijt, sterker nog, je kunt gewoon nog steeds elke maand 25km gratis zwiften in Trial, en die stats worden gewoon bij je overzichten meegenomen. Ga je over die 25km heen BINNEN 1 rit, dan stoppen de drops, kan je geen Route Badges scoren (en ik vermoed ook de andere badges niet), maar zolang je in de rit blijft, kan je blijven fietsen al rij je 100km. En XP per kilometer krijg je dus wel.

Disclaimer; dit was in elk geval afgelopen jaren altijd zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 01-04-2021 00:46 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Voelt als zo zonde aangezien het stuurlint naar nog wel in goede staat is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19
@Michiel193 Zonde van tien euro en tien minuten werk? Je trekt toch ook een schone broek aan als je oude stinkt? (Of hopelijk daarvoor al.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Michiel193 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:33:
[...]

Voelt als zo zonde aangezien het stuurlint naar nog wel in goede staat is.
ik noem een stinkend stuurlint geen goede staat ;) dus het is maar net hoe je het bekijkt...

Ik heb zeker niet alles geprobeerd, dus wellicht zijn er trucjes om de geur weg te krijgen, maar uiteindelijk komt het door bacteriën en schimmels.. de vraag is dan hoe lang je de geur weg kan houden... die groeien over het algemeen weer rap terug, tenzij je echt gaat desinfecteren met stoom ofzo, maar of je stuurlint daar beter van wordt..

-Ik- zou gewoon een nieuw stuurlint plaatsen, ik heb er laatst 2 besteld, heb ik er nog 1 op voorraad voor als deze begint te stinken. mijn vorige was na 1 jaar indoor ook muf geworden, maar die was een redelijk bijzonder materiaal, beetje stof, ik heb nu wat meer kunststof gekozen in de hoop dat er minder snel bacteriën in gaan groeien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
Voor veel dingen (teveel om op te noemen maar ook voor luchtjes) werkt het wondermiddel schoonmaakazijn, misschien hier ook wel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Bacchus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:10:
@Michiel193 Zonde van tien euro en tien minuten werk? Je trekt toch ook een schone broek aan als je oude stinkt? (Of hopelijk daarvoor al.)
exact dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Humor. Als je nu Zwift dan zit je op een Trike kinderifetsje :)

YouTube: April’s fools day 2021 Zwift tour

[ Voor 45% gewijzigd door Holk op 01-04-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Bacchus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:10:
@pier87 Jazeker trek ik een schone broek aan, de stinkende/vieze gaat in de wasmachine en is daarna weer klaar voor gebruik.

Als het mogelijk zou zijn om het stuurlint weer fris te krijgen vind ik het zonde om maar te vervangen. Los van de moeite of kosten maar uit principe. Ik zal een nieuwe bestellen en de huidige met schoonmaakazijn proberen fris te krijgen dan blijft de nieuwe nog op voorraad als dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Als ik jou was, @Michiel193 zou ik het lint vervangen, kijk maar even naar een aantal pagina's terug. Mijn stuurlint ging eraf en kwam erachter dat het zout mijn alu stuur compleet had vernaggeld. De barsten zaten er in....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
Whoeps dat is gevaarlijk! En ook goede reden om toch te vervangen! Ik ga op zoek naar een fijn lintje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
pier87 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:50:
Als ik jou was, @Michiel193 zou ik het lint vervangen, kijk maar even naar een aantal pagina's terug. Mijn stuurlint ging eraf en kwam erachter dat het zout mijn alu stuur compleet had vernaggeld. De barsten zaten er in....
Heb m'n stuurlintje van de week ook vervangen en was al bang na het zien van jouw foto's. Nu zweet ik relatief weinig tijdens het Zwiften, maar ik kan inmiddels bevestigen dat carbon stuurtjes gelukkig niet oxideren :+. De klemmetjes van de shifters vertoonden wel roestplekken en gaven wat af, dus ik zou na een half jaar Zwiften gewoon uit voorzorg maar eens het stuurlint vervangen en de boel goed schoonmaken.

Sowieso is het fijn om een nieuwe seizoen met een fris stuurlintje te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 19:07
Ik loop eigenlijk tegen hetzelfde issue aan.. stuurlint is op, ik heb al vervanging.. maar het vervangen zelf lijkt me pure horror :) vooral rond die shifters... Kan me good voorstellen dat er meer zijn die dit klusje liever uitstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:02
GCN heeft goede tutorials om je stuurlint zelf te vervangen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19
DutX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:51:
Ik loop eigenlijk tegen hetzelfde issue aan.. stuurlint is op, ik heb al vervanging.. maar het vervangen zelf lijkt me pure horror :) vooral rond die shifters... Kan me good voorstellen dat er meer zijn die dit klusje liever uitstellen
Het is niet heel ingewikkeld ;) en rond de shifters heb ik nooit als een probleem ervaren. Het opletten is vooral om de juiste spanning, goede richting en met voldoende oversteek beginnen. De eerste keer wil je misschien niet het duurste stuurlint kopen, de kans dat je het scheurt hoort reëel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Vind stuurlint vervangen toch altijd wel één van de lastigste klusjes om goed te doen bij het eigen onderhoud. Heb het inmiddels al een keer of 20 gedaan en de laatste was nog steeds ingescheurd en ook nog eens aan beide kanten (krijg je als je voor lichtgewicht kiest :/). Een FM ziet je ook al aankomen als dat het enige is. Het lijkt zo simpel, maar kan me niet voorstellen dat ze er om staan te springen. Idealiter doe je het samen met het vervangen van je kabels.

De video van Calvin Jones van ParkTool is wel een goede instructie en je moet er toch een keer aan geloven. Zou de eerste keren geen stuurlint van €30 pakken, maar gewoon die van €7,50 (zo groot is het verschil niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:20

oNo

Koop een paar van die prutstuurlintjes via ali voor een paar euro en ga lekker oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 07-05 16:27
Ik heb het geleerd van Roel Peerenboom. Het is echt niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdyntje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-04-2021
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ben een amateur in het wielersport en ik wou (uit het niets) een koersfiets en smart trainer om zwift of een andere app te gebruiken..
Nu heb ik dus de wahoo kickr snap gekocht en heel tevreden van maar kan het zijn dat het compleet nutteloos is om van vitesse te veranderen als het stijler wordt??? Ik heb de indruk dat de snap zich ook aanpast als ik verander van vitesse en dat de weerstand automatisch harder wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Kdyntje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:28:
Nu heb ik dus de wahoo kickr snap gekocht en heel tevreden van maar kan het zijn dat het compleet nutteloos is om van vitesse te veranderen als het stijler wordt??? Ik heb de indruk dat de snap zich ook aanpast als ik verander van vitesse en dat de weerstand automatisch harder wordt..
waarschijnlijk staat er dan iets niet goed ingesteld. Op zich zou de weerstand van de rol zich moeten aanpassen wanneer de helling in Zwift verandert. Het zou op buiten fietsen moeten lijken.
Stel dat Zwift je trainer weerstand niet kan aanpassen (omdat er wat fout staat) dan krijg je mogelijk het effect wat jij ervaart. D.w.z. dan ziet Zwift alleen maar welk vermogen je trapt en past de virtuele snelheid in beeld aan op basis van dat vermogen. Dat voelt dan veel minder realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 05-05 11:57

racoon

mooowwww

Iemand ervaring met de Wahoo kickr snap, ik kan er een overnemen die 10x gebruikt is voor €250,-

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 07-05 16:27
Kdyntje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:28:
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ben een amateur in het wielersport en ik wou (uit het niets) een koersfiets en smart trainer om zwift of een andere app te gebruiken..
Check even je paired devices; de 'power source' en 'controllable' moeten dezelfde device (jouw Kickr Snap) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Zwift laat bij mij geen Training Peaks workouts meer zien. Nog iemand die dat heeft (en dan heeft weten op te lossen?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik wil voor mijn indoortrainer een aparte achterwiel met band kopen om mijn huidige band te sparen, wie kan mij helpen wat voor wiel/band ik nodig heb, komt op deze fiets https://www.sensabikes.co...d/1014/giulia-g3-disc-105 en word alleen voor de indoortrainer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:54
Waar kom je precies niet uit?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Wat ik precies nodig heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
Even een korte update.

Ooit ben ik begonnen met Zwift, prima platform. Met name de wedstrijdjes vond ik erg leuk. Maar qua training en trainingsopbouw vond ik Zwift erg minimaal. Mijn doel is niet gewoon wat dom virtueel fietsen, maar wel ook graag beter worden/ fit blijven.

Afgelopen winter overgestapt naar Trainerroad. Erg leuk, met name de complete database aan trainingen en een compleet trainingsplan wat er voor je wordt klaargezet. Daarnaast zijn er regelmatig podcasts en zijn er leuke informatieve filmpjes op Youtube. Maar wat me tegenvalt, de looks. Je kijkt tegen een simpel programmatje aan en hier betaal je best fors voor.

Afgelopen weken ben ik begonnen met sufferfest, eerst de 4DP test en daarna zet het programma jou sterke en zwakke punten op een rij. Daarna kun je hier specifiek op trainen.
Eerlijk gezegd voel ik hier wel wat voor, wanneer ik in TrainerRoad bijvoorbeeld een trainingsplan volgde, deed ik die sweetspot trainingen lachend, net als die korte sprintjes, maar de langere VO2Max blokken vond ik pittig.
Uit Sufferfest kwam dit ook naar voren, mijn sprintjes zijn dik in orde, maar VO2 Max kan ik veel winst boeken.
Daarnaast is het gewoon mooier, je ziet racebeelden van Parijs Roubaix of de RVV etc. Best leuk om naar te kijken.

Kortom, momenteel heeft sufferfest de voorkeur boven Trainerroad. Maar goed, ik begin uiteraard pas net ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
racoon schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:08:
[...]

Wat ik precies nodig heb.
- Achterwiel geschikt voor een steekas in de maat 700b;
- Cassette;
- Buitenband (evt. geschikt voor indoor training) en binnenband.

Meer niet lijkt me.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

MaSw85 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:06:
[...]

- Achterwiel geschikt voor een steekas in de maat 700b;
- Cassette;
- Buitenband (evt. geschikt voor indoor training) en binnenband.

Meer niet lijkt me.
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik denk er sterk over om volgend indoor seizoen ook over te stappen op The Sufferfest. Ik vind de Zwift wedstrijdjes leuk maar het wordt mij allemaal veel te serieus genomen met team races en anti-cheating maatregelen zoals weigh-ins en dual recording.

Nu ze zo de e-sports kant op willen gaan met de Zwift Racing League begin ik af te haken merk ik. Het blijft voor mij een trainingstool. De wedstrijdjes hielden me daarbij lekker bezig en een beetje ouwehoeren achteraf vind ik ook nog wel leuk maar verder hecht ik er niet zo veel waarde aan. Uiteraard werk ik zelf regelmatig netjes mijn gegevens bij maar het boeit me niets of een ander dat ook doet of dat ‘ie in het echt 10kg zwaarder is...

Als er nou iets zou zijn wat de wedstrijdjes ook echt leuker en compititiever maakt, zoals match making...

Misschien ben ik ook gewoon een beetje indoor-moe en denk ik er straks in oktober weer anders over, we zullen zien :).

Van The Sufferfest heb ik vroeger de videos gereden in combinatie met trainerroad toen je op TR de workouts in erg mode onder de filmpjes kon doen en dat was altijd wel leuk. Bovendien kunnen de intensievere workouts van The Sufferfest hopelijk mooi gecombineerd worden met de wat meer duur gerichte woon-werk ritten als dit straks weer kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 06-04-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@Kluus Zo sta/stond ik er ook in.

Kan moeilijk naar Zwift kijken als ik gewoon wat aan het rondfietsen ben, wat ik dan deed was wat netflixen.De wedstrijdjes vond ik nog het leukst, maar goed...

Trainerroad zit veel diepgang in maar het programma is eerlijk gezegd wat achterhaald, heb nu een aantal trainingen gedaan op Sufferfest en merk dat ik prima zonder netflix de pittige trainingen kan doen, de wedstrijdbeelden gaan ongetwijfeld op den duur ook vervelen.

Maar ik merkte bij Trainerroad en Zwift, dat wanneer het echt pittig wordt ik echt niet meer een serie kan kijken, dan is een muziekje prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Grappig, jullie vergelijken Zwift races met Trainerroad trainingsplannen.. Dat zijn natuurlijk twee compleet verschillende items. Sufferfest zet daar een soort van 'persoonlijk' trainingsplan tegenover maar ik meende dat TR daar ook mee ging experimenteren (correct me if I'm wrong). Desalniettemin zijn races of grouprides in de ene app niet te vergelijken met gestructureerde blokken in de andere app. En ja, Zwift heeft trainingen en die zijn echt ruk, maar je kunt ook zelf een training bedenken / kopiëren van TR, SF of online. Dan heb je het 'beste' van beide werelden; de mogelijkheid om in Zwift een keer een race te doen of een trainingsplan te volgen. Met een beetje huisvlijt is dat zo gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Nee @Holk ik vergelijk het niet.

Het zijn allemaal online platformen, wat me trekt aan Zwift is de online races. Maar verder heeft Zwift voor mij geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Omdat je hapklare blokken wilt eten mbt trainingen. Ik zeg dat Zwift dat ook kan als je even 30 minuten er in steekt en een handje vol trainingen maakt. Dan hoef je niet van app te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ja weet ik niet @Holk kan prima trainingen maken en heb ook wel ervaring met wedstrijd rijden. Maar vind het wel fijn dat het me wordt voorgeschoteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
pier87 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:39:
Ja weet ik niet @Holk kan prima trainingen maken en heb ook wel ervaring met wedstrijd rijden. Maar vind het wel fijn dat het me wordt voorgeschoteld.
Fair enough

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Daarnaast motiveert het me ook wel, die wedstrijdbeelden van Sufferfest dit mis ik juist bij TrainerRoad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Holk schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:30:
Omdat je hapklare blokken wilt eten mbt trainingen. Ik zeg dat Zwift dat ook kan als je even 30 minuten er in steekt en een handje vol trainingen maakt. Dan hoef je niet van app te wisselen
Ik ben fervent sufferfest gebruiker eigenlijk om de redenen die @pier87 en @Kluus hier ook noemen. Trainerroad etc te taaie kost en je moet eigenlijk bijna zelf een expert willen zijn/worden in trainingsplannen. Ook jouw suggestie om 'even' dit in Zwift te doen is leuk, maar gaat uit van een hoop eigen kennis en kunde,die al dan niet verantwoord en passend zijn voor jezelf (hoe vaak je ook roept dat het wel zo is ;-))

Het leuke aan Sufferfest is dat de combinatie van 4DP met hun verschillende plans je zelf met beperkte variabelen toch een leuk trainingsplan samen te stellen wat wel op jouw nivo is toegespitst. Dus afzien maar wel haalbaar, ik heb in de afgelopen 3jr zelden of nooit een workout gestopt omdat hij niet haalbaar was.

Ik probeer toch ook regelmatig weer eens Zwift, maar ook Tacx eigen virtual rides etc. Ik merk dat het mij niet (voldoende) boeit, naast dat ik voor mezelf ook geen zin heb om (veel) langer dan een uur a 1,5 op de tacx te zitten in 1 blok. Ik doe het om fit te blijven en om een lekkere indoor workout te hebben, niet om outdoor rides te simuleren, die doe ik wel als het keer mooi weer is in het weekend.

Mijn belangrijkste kritieken op Sufferfest zijn wel dat veel van de plans wel veel uren vragen, dat verandert gelukkig wel steeds meer. En vindt dat focus wel erg is op hun yoga, strength etc plans, maar vind ik die dan wel weer vrij laf in wat ze doen. En tja, geen Android app nog steeds (en die wordt al 3 maanden als 'binnenkort' aangegeven).

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 07-04-2021 09:55 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 158 Laatste