Het grote indoor cycling topic

Pagina: 1 ... 80 ... 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:55
Vinniiee schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Zelf was ik ook op zoek, kwam bij deze fotograaf uit. Wellicht dat er meer fotografen zijn aangesloten bij deze website, zou je ff moeten zoeken. https://www.oypo.nl/nl/corvospro
Goeie, thanks!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 17:09
Mij vandaag toch weer een keer spontaan gewaagd aan een FTP test, 20min op Zwift.

Voelde me al wel redelijk sterk maar 257W over 20 minuten had ik niet zien aankomen. Er zat zelfs nog in de tank aan het einde. Heeft al het trainen met Sufferfest toch geholpen 😄!

We gaan rustig door en hoop eind van het jaar richting de 300W te komen. Eerste sprint triathlon is nu gepland in mei dus lig op schema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Net mijn allereerste virtuele race gereden, 120ste in cat B 😅 (Zwift NL race Day). Best heftig racen binnen. Ik had me op een klimmetje verkeken en zakte er flink doorheen. Verloor m'n groep uit het oog en kon de laatste 10km alleen verder. Uiteindelijk zo een minuut verloren.

Omdat ik op een MTB met 1x12 rijd, kom ik wat versnellingen tekort. Echter heb ik nu mijn wielmaat in de Wahoo app op maximaal gezet (2.749m). Ik heb het idee dat ik op het vlakke met een lagere cadens kan rijden nu. Heeft iemand anders dit ook al geprobeerd?

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-09 17:58
Klopt het dat ik ondanks de kickr core's ant+ en mijn garmin edge 530, dat ik toch nog een ant+ dongle nodig heb voor mijn oude garmin ant+ handslagband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36
@Megalomania Die specifieke combinatie weet ik niet maar mijn (oude) GPSMAP 62s weigert met mijn Magene Cadence/Speed Sensor te praten, terwijl tnt alle andere combinaties in mijn ANT+ landschap wel werken. (Forerunner 235 en beide oude Garmin borstbanden)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gister weer een Zwift NL race gereden bij de B's. Er zijn een paar resultaten (waarschijnlijk de tijdritten) weggevallen uit mijn 90 dagen gemiddelde en de laatste races bij de A's gingen minder hard dan voorheen bij de B's. Dat heb ik geweten ook, er deden maar liefst 170+ renners mee in de B categorie en 10 minuten na de start lag mijn gemiddelde wattage op 350w.

Waar ik normaal gesproken onderweg wat loop te ouwehoeren op de chat en nadenk over waar ik aan zou kunnen vallen, was het nu van begin tot einde radiostilte (voor iedereen overigens). Op de klimmetjes en bij de finish niet eens gekeken naar de voorste renners, enkel m'n best gedaan om niet uit de eerste groep gelost te worden. Uiteindelijk als 17e over gefinisht in een soort van massasprint met nog 25 man.

Had mijn degradatie naar de B's misschien wel iets te rooskleurig voorgesteld met onderweg schaapjes in de wei tellen, wat slechte grappen en een mogelijke podiumplaats, maar conclusie is dat er vooraan bij de B's harder gereden wordt dan in het middenveld van de A's.

Ook weer een opname gemaakt van m'n Quarq + Tacx en deze in de analyzer naast elkaar gezet. Hiervoor moet je de files wel even bewerken tot ze juist gecropt zijn (zie foto). Beide units liggen echt akelig dicht bij elkaar, ruim binnen de verwachte marge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZMw7xTcjfknCSKHPMm1u57FQWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K85QIviyQIWSQ7sqrtPotdvD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewypxskxyP0w6Wpv-Lve5HsYgoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Peh20MIH0Cwmzm2udx095KA9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXEPA-vZbSSmoWa8NTMiiWOTqRA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50IQoYmH0E3SEnBR6PIsDcjS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03
Megalomania schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:33:
Klopt het dat ik ondanks de kickr core's ant+ en mijn garmin edge 530, dat ik toch nog een ant+ dongle nodig heb voor mijn oude garmin ant+ handslagband?
wat wil je met wat connecten??

ik heb volgens mij dezelfde setup:
- kickr core
- egde 530
- garmin premium ant+ strap (model voor de dual)

Als ik TrainerRoad of Zwift op mijn samsung s10 draai (met ANT+) heb ik gewoon alles data beschikbaar in die apps, want mijn telefoon kan dan connecten met zowel de trainer (voor power, cadanse) als de HR strap. De edge doet dan niet mee, die kan je in theorie ernaast laten lopen om de rit buiten zwift op te nemen, maar zwift kan ook naar garmin connect pushen, dit is enkel nuttig als je de first beat metrics wilt zien van garmin.

Als je zwift (of welke app dan ook) op een telefoon of computer zonder ANT+ draait, dan kan je wel met je trainer connecten via Bluetooth, maar je computer kan het HR signaal niet opvangen, je trainer fungeert niet als hub om je HR signaal via ANT+ op te vangen en weer door te sturen naar Zwift via Bluetooth.

Als je je edge gebruikt om je trainer aan te sturen (dus zonder "apps" als zwift of trainerroad, dan zou alles wel moeten werken, want dan je edge kan met je core en hr strap connecten. Je kan in garmin ook workouts aanmaken of ritten met een hoogte profiel "na rijden"

Maar als je het bovenstaande niet duidelijk is, welke app gebruik je om je trainer aan te sturen op wat voor apparaat met welke connectie mogelijkheden?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Kunnen jullie helpen met een hartslagmeter?

Ik ben pas afgelopen jaar begonnen met wielrennen en ook zwiften.

Nu denk ik dat ik er echt een HRM nodig heb om beter mijn hartslagzones te trainen.
Ik doe nu de Back to Fitness en wil hierna een FTP test doen en FTP builder.
Volgens vrienden is de HRM echt onmisbaar om goed te trainen.
Vinden jullie dit ook?

Ik heb al even rondgekeken maar mijn budget is niet erg hoog.

Nu heb ik onder andere deze opties gezien:
Polar H9 - 60 euro - H10 te duur.
Garmin HRM - 55 euro
Wahoo Tickr - 50 euro
Zijn dit de beste opties?
Of zou ik ook met een goedkopere HRM kunnen beginnen?
Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Awaken1 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:31:

Nu denk ik dat ik er echt een HRM nodig heb om beter mijn hartslagzones te trainen.
Vinden jullie dit ook?

Garmin HRM - 55 euro
Wahoo Tickr - 50 euro
Wat raden jullie aan?
Je bent al een stap verder dan je vrienden door met power te trainen :)
maar ik zou weg blijven van optische sensoren, leuk voor in een horloge, maar reageert wat trager en en onder sommige omstandigheden werkt het gewoon niet.

Maar verder is elke borst band eigenlijk prima, check even dat je niet een ANT+ only strap koopt als je ook met je laptop of telefoon zonder ANT+ wilt connecten,
Ik heb zelf een garmin, die gaat al jaren mee op de eerste batterij, band is ook nog in prima staat ondanks veelvuldig gebruik, veel zweten en veel wassen.
Tickrs schijnen wat minder degelijk te zijn, ik hoor meer mensen waarbij de knoopjes stuk gaan of het ding het gewoon niet meer doet.
maar een band van de decathlon van 20 of 30 euro doet ook gewoon hetzelfde, ik weet alleen niet hoe lang die dan goed blijft. Ik kan enkel zeggen dat de garmin premium voor mij goed heeft gewerkt de afgelopen 3 jaar

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 18:15

Vinden jullie dit ook?

Garmin HRM - 55 euro
Wahoo Tickr - 50 euro
Wat raden jullie aan?
Ik raad die van Garmin aan (als je aan ant+ genoeg hebt), want die van mij gaat al jaren mee.

Die van Decathlon raad ik aan als dat beter in je budget past.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Vinden jullie dit ook?
Jup.
Wat raden jullie aan?
Ze zijn allemaal nagenoeg even goed/accuraat. Een paar kleine verschillen m.b.t. comfort en duurzaamheid, maar dat is verwaarloosbaar. Ik kan je de HRM van Decathlon aanraden als prijs een issue is. Onlangs gekocht voor een maatje en ziet er prima/degelijk uit. Het Ali-paradijs heeft ook wel oplossingen als het goedkoper moet (je hebt goedkoop en heel goedkoop). Uiteindelijk kan er niet zoveel mis gaan aan een HRM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@mhr-zip mooie samenvatting :D
maar de garmin is er ook in BT/ANT+ versie, dan heet ie DUAL, de oude ANT+ only is lastiger te vinden, maar stoppen ze soms in bundel aanbiedingen, dus vooral goed kijken welke je in je mandje stopt, als je BT nodig hebt moet er DUAL in de naam staan

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:23

Flipmo

OMG !!

Ik heb die van de Decathlon, ANT+ en bluetooth heeft deze.
Heb hem nu 2 jaar, en gebruik hem zeker 2x in de week. Heel af en toe gaat de band mee in de wasmachine. Ding doet het nog perfect :)

https://www.decathlon.nl/...etooth-smart/_/R-p-128085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:42:
@mhr-zip mooie samenvatting :D
maar de garmin is er ook in BT/ANT+ versie, dan heet ie DUAL, de oude ANT+ only is lastiger te vinden, maar stoppen ze soms in bundel aanbiedingen, dus vooral goed kijken welke je in je mandje stopt, als je BT nodig hebt moet er DUAL in de naam staan
Ja, je was me voor.

Dit is ook nog een optie: https://nl.aliexpress.com/i/32916104775.html

Nog een verschil: die band van Garmin kan in het wasmachine, die van Decathlon volgens mij niet. (Volgens @Flipmo wel dus).
Maar die van Decathlon heeft weer Bluetooth (maar wil je dat 8)7 ).

Edit:
Zoals @Flipmo zegt, die van Decathlon heeft ook ANT+ (maar dat lijkt mij wel standaard op een hartslagband).

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 11-03-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:23

Flipmo

OMG !!

mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Ja, je was me voor.

Dit is ook nog een optie: https://nl.aliexpress.com/i/32916104775.html

Nog een verschil: die band van Garmin kan in het wasmachine, die van Decathlon volgens mij niet.
Maar die van Decathlon heeft weer Bluetooth (maar wil je dat 8)7 ).
Die van decathlon heeft ook ANT+, en kan ook in de wasmachine ;)
(heb hem zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
https://www.amazon.nl/Gar...bruiksduur/dp/B07N3C5WRG/
dit is de dual, die heeft ook BT

https://www.coolblue.nl/p...slagsensor-borstband.html

dit is de ant+ only, maar wordt eigenlijk niet meer gemaakt, ziet er wel hetzelfde uit, volgens mij is de band ook hetzelfde, en hebben ze enkel de opklik unit uitgebreid met BT

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:47:
https://www.amazon.nl/Gar...bruiksduur/dp/B07N3C5WRG/
dit is de dual, die heeft ook BT

https://www.coolblue.nl/p...slagsensor-borstband.html

dit is de ant+ only, maar wordt eigenlijk niet meer gemaakt, ziet er wel hetzelfde uit, volgens mij is de band ook hetzelfde, en hebben ze enkel de opklik unit uitgebreid met BT
Scherp, dan heb ik nog de oude.

Maar ant+ is volgens mij stabieler en gebruikt minder energie. Maar zoals je al aangaf, als je je telefoon met alleen bluetooth o.i.d. wil connecten dan heb je wel bluetooth nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 11-03-2021 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Scherp, dan heb ik nog de oude.

Maar ant+ is volgens mij stabieler en gebruikt minder energie. Maar zoals je al aangaf, als je je telefoon met alleen bluetooth o.i.d. wil connecten dan heb je wel bluetooth nodig.
ja.. ik heb het een paar keer gemist, group workouts van TR werkt niet op mobiel, dus dan moet ik mijn laptop zonder ANT+ pakken. Een de eerste beta's van de TR app hadden eventjes geen ANT+ support.
Maar ik kan tegenwoordig ook mijn fenix een BT HR signaal laten broadcasten, dus ik mis het niet echt voor die uitzonderingen. Verder liever alles ANT+ inderdaad

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:09:
fenix een BT HR signaal laten broadcasten
Inderdaad, als je nog een budget optie zoekt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Inderdaad, als je nog een budget optie zoekt O-)
maar ja dan heb je voor een smak geld een suboptimale HR meting.. :X
(dus zeker niet aan te raden, maar verder echt een super mooi apparaat en voor een 24/7 hr meting met hrv/stress rust HR etc een mooie toevoeging bij de training)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 16:36
Vinden jullie dit ook?
Zoals hierboven al duidelijk wordt gemaakt: de keuze is reuze.
Wat voor spullen heb je al, waar moet het mee praten? (Laptop, mobiel, fiets/wandel/hardloop-gps, meerdere tegelijk?)
Waar wil je het gebruiken? (binnenfietsen, buitenfietsen, hardlopen, andere sporten)

Een hartslagband is imho een no-brainer om aan te schaffen voor elke duursporter: Ze geven een interessant inzicht in je inspanning en herstel en ze zijn breed en voordelig beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Dank jullie wel voor alle feedback.
Die decathlon lijkt me een mooie optie voor een goede prijs.
Bacchus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Zoals hierboven al duidelijk wordt gemaakt: de keuze is reuze.
Wat voor spullen heb je al, waar moet het mee praten? (Laptop, mobiel, fiets/wandel/hardloop-gps, meerdere tegelijk?)
Waar wil je het gebruiken? (binnenfietsen, buitenfietsen, hardlopen, andere sporten)

Een hartslagband is imho een no-brainer om aan te schaffen voor elke duursporter: Ze geven een interessant inzicht in je inspanning en herstel en ze zijn breed en voordelig beschikbaar.
Ik heb nu tacx Bushido die ik met een laptop met Zwift verbindt met een ANT+ dongle.
Ik wil ooit nog een garmin edge 530 aanschaffen dus daar zal hij ook moet moeten werken.
HRM is voor binnen en buiten fietsen en misschien ook hardlopen (hoewel ik daar eerder last van mijn gewrichten krijg dan van mijn conditie).

Dus denk dat ik nu mogelijk die Kalenji van Decathlon aanschaf. En later mogelijk de Garmin. Zou best max 50 euro uit willen geven maar weet niet of ik daar dan ook meer voor zou krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:58:
Gister weer een Zwift NL race gereden bij de B's. Er zijn een paar resultaten (waarschijnlijk de tijdritten) weggevallen uit mijn 90 dagen gemiddelde en de laatste races bij de A's gingen minder hard dan voorheen bij de B's. Dat heb ik geweten ook, er deden maar liefst 170+ renners mee in de B categorie en 10 minuten na de start lag mijn gemiddelde wattage op 350w.

Waar ik normaal gesproken onderweg wat loop te ouwehoeren op de chat en nadenk over waar ik aan zou kunnen vallen, was het nu van begin tot einde radiostilte (voor iedereen overigens). Op de klimmetjes en bij de finish niet eens gekeken naar de voorste renners, enkel m'n best gedaan om niet uit de eerste groep gelost te worden. Uiteindelijk als 17e over gefinisht in een soort van massasprint met nog 25 man.

Had mijn degradatie naar de B's misschien wel iets te rooskleurig voorgesteld met onderweg schaapjes in de wei tellen, wat slechte grappen en een mogelijke podiumplaats, maar conclusie is dat er vooraan bij de B's harder gereden wordt dan in het middenveld van de A's.

Ook weer een opname gemaakt van m'n Quarq + Tacx en deze in de analyzer naast elkaar gezet. Hiervoor moet je de files wel even bewerken tot ze juist gecropt zijn (zie foto). Beide units liggen echt akelig dicht bij elkaar, ruim binnen de verwachte marge.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Was een stevige race gisteren ja! Ik heb ook meegedaan bij de B’s en eigenlijk voor het eerst ook serieus, door ook met de primes mee te rijden wordt het toch een leukere race. Moest echt diep gaan om wat punten te sprokkelen bij de tussensprints. Gelukkig waren de klimmetjes niet te lang, waardoor mijn gewicht (88kg) niet teveel ging meespelen. Uiteindelijk 6e, hopelijk kan ik dit volhouden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
Awaken1 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:45:
Dank jullie wel voor alle feedback.
Die decathlon lijkt me een mooie optie voor een goede prijs.

[...]

Ik heb nu tacx Bushido die ik met een laptop met Zwift verbindt met een ANT+ dongle.
Ik wil ooit nog een garmin edge 530 aanschaffen dus daar zal hij ook moet moeten werken.
HRM is voor binnen en buiten fietsen en misschien ook hardlopen (hoewel ik daar eerder last van mijn gewrichten krijg dan van mijn conditie).

Dus denk dat ik nu mogelijk die Kalenji van Decathlon aanschaf. En later mogelijk de Garmin. Zou best max 50 euro uit willen geven maar weet niet of ik daar dan ook meer voor zou krijgen.
Ik heb precies hetzelfde als jij; tacx Bushido, een edge 530. Daarnaast een Garmin VA3 horloge.
Aan sensoren heb ik alles van Magene (ali), dus meerdere speed en cadans op verschillende fietsen en een HR band. (en daarnaast een 4iiii powersensor).
Die magene werken allemaal prima, krijgen zelfs firmware updates, en doen het lang op 1 batterij. Zowel in Zwift, of gekoppeld aan het horloge, of de Edge, heb ik er nooit problemen mee gehad. De HR band gebruik ik alleen in Zwift. Mijn Ant+ dongel voor met zwift komt ook van Ali (cycplus). Heel soms wel eens een hapering, maar heel goed kans dat mijn laptop daar ook een aandeel in speelt want die is al heel oud.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 28-09 23:41
Net voor het eerst in Zwift een FTP test (shorter) gedaan met een ramptest als warming-up en dat viel niet mee. Op de ramp test kwam ik tot 303W en op de FTP test slechts tot 286W tegenover een geschatte FTP van 320W op ZwiftPower.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Oké..... Waarom zou je een ramp test willen doen voordat je een 20 minuten test gaat doet als warming up.. Zijn beide een max effort test. Dus niet gek dat de tweede test dan lager is.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 19:20
Echt he. Zag gisteren iemand een ramptest doen, kijk 20 minuten later naar z’n prestatie in de companion app, is hij bezig de vulkaan op te rijden ....

Na een ramptest zouden je benen vol zuur moeten zitten en kun je nog even een kleine effort eruit halen maar voor de rest op 100 watt uittrappen, geen berg op fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@kwiebus in de FTP shorter zit toch een warming up...?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Heb een Giant TCR Advanced 1+ Disc aangeschaft. Nu wil ik hem op mijn Kickr Core aansluiten maar zie ik dat hij met de adapters niet goed past, met risico op beschadiging van het frane. Hij knelt tegen het frame aan. Heb Wahoo al een bericht gestuurd en ze zijn een andere adapter aan het ontwikkelen. Het is een bekend probleem.

Wees gewaarschuwd.

Meer mensen dit ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 20:47
ThijsM schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:22:
Heb een Giant TCR Advanced 1+ Disc aangeschaft. Nu wil ik hem op mijn Kickr Core aansluiten maar zie ik dat hij met de adapters niet goed past, met risico op beschadiging van het frane. Hij knelt tegen het frame aan. Heb Wahoo al een bericht gestuurd en ze zijn een andere adapter aan het ontwikkelen. Het is een bekend probleem.

Wees gewaarschuwd.

Meer mensen dit ondervonden?
Wahoo heeft een lijstje met fietsmodellen die incompatible zijn. Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet checken voordat ik een fiets zou kopen trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 13-03-2021 08:31 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

kwiebus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:58:
Net voor het eerst in Zwift een FTP test (shorter) gedaan met een ramptest als warming-up en dat viel niet mee. Op de ramp test kwam ik tot 303W en op de FTP test slechts tot 286W tegenover een geschatte FTP van 320W op ZwiftPower.
Heb je deze direct na elkaar gedaan dan? Die FTP test in Zwift heeft zoals @Mistraller zegt de vereiste opbouw voor de 20 minuten effort, een warmup, wat intervals om je anearobische capaciteiten wat uit te putten zodat deze de meting niet vervuilen...

Als je deze twee tests na elkaar gedaan hebt is het niet gek dat de tweede FTP test lager uit komt, even rust pakken en dan nogmaals die doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 28-09 23:41
Kluus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:04:
[...]
Als je deze twee tests na elkaar gedaan hebt is het niet gek dat de tweede FTP test lager uit komt, even rust pakken en dan nogmaals die doen dus.
Ik heb ze na elkaar gedaan en als ik kijk dan duurden ze samen 1h20m op een gemiddeld vermogen van 220W en max 20min van 296W.

Als ik naar mijn power curve kijk dan kan ik 1h20min op 293W rijden. Dat komt dan wel ongeveer overeen met de gemiddelde FTP van beide tests.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/14hrYQ1m/power.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kwiebus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Ik heb ze na elkaar gedaan en als ik kijk dan duurden ze samen 1h20m op een gemiddeld vermogen van 220W en max 20min van 296W.

Als ik naar mijn power curve kijk dan kan ik 1h20min op 293W rijden. Dat komt dan wel ongeveer overeen met de gemiddelde FTP van beide tests.

[Afbeelding]
Ja maar je ziet ook dat je curve na 1 uur relatief een behoorlijke duik maakt, wat aangeeft dat je niet vaak max efforts doet van 1h20m (en dat is ook niet gek ;)). Die FTP tests is ook vanalles door elkaar dus lastig om daar een gemiddelde van te nemen.

Maw, volgens mij zegt dit niet zo veel over je FTP en moet je gewoon nog een keer de test doen en dan zoals die bedoeld is (fit beginnen dus ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
je kunt het belang van de FTP tot op de Watt ook overdrijven. Sowieso zal je niet alle dagen even fit zijn en aan de andere kant wordt je tijdens een trainingsblok als het mee zit ook fitter. Wanneer je die curve bekijkt en je testresultaten daarmee vergelijkt zou ik de 303W aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

MaSw85 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Wahoo heeft een lijstje met fietsmodellen die incompatible zijn. Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet checken voordat ik een fiets zou kopen trouwens.
Nee daar zou ik inderdaad ook niet naar kijken. Ik zou denken dat het altijd wel past en ik heb dus nog mazzel gehad want Canyon Ultimate with rim brakes staat op het lijstje en ik heb dus de disc die wel kan. Opvallend ook dat TREK voor 2020/2021 niet lijkt te passen en de S5 van Cervelo ook niet. Hoe zou dat komen? Je zal een nieuwe fiets kopen met het idee dat die op de kickr gaat in de winter en de andere fiets dan naar buiten en het blijkt niet te kunnen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 19:20
BartNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:21:
je kunt het belang van de FTP tot op de Watt ook overdrijven. Sowieso zal je niet alle dagen even fit zijn en aan de andere kant wordt je tijdens een trainingsblok als het mee zit ook fitter. Wanneer je die curve bekijkt en je testresultaten daarmee vergelijkt zou ik de 303W aanhouden.
Vind het raar dat zo’n programma een estimated FTP op 328 zet terwijl het vermogen over 1 uur gewoon gemeten is... 303 oid ja.

Overigens is het voor het volgen van training plannen wel handig om een waarde aan te houden, als je 150% van je FTP moet trappen dan is een verschil van 10 punten soms best een groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Holk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:30:
[...]

Vind het raar dat zo’n programma een estimated FTP op 328 zet terwijl het vermogen over 1 uur gewoon gemeten is... 303 oid ja.

Overigens is het voor het volgen van training plannen wel handig om een waarde aan te houden, als je 150% van je FTP moet trappen dan is een verschil van 10 punten soms best een groot verschil.
Er word alleen gekeken naar 95% van 20 minuten, veel mensen rijden nooit een uur lang op de limiet dus ze kunnen dat moeilijk gebruiken om FTP naar beneden bij te stellen.

Omhoog zou het trouwens wel kunnen want als je een uur gemiddeld boven je ingestelde/gedecteerde FTP rijd is dat wel bewijs dat je werkelijke FTP hoger is, maar ook daar wordt niet naar gekeken weet ik uit ervaring ;).

Edit: overigens is die zwiftpower “ftp” ook alleen bedoeld om te bepalen in welke categorie je zou moeten racen en niet om je ftp uit af te lezen ten behoeve van training.

@kwiebus Ik zou voor nu dan denk ook gewoon de uitslag van die ramptest gebruiken als je toen in maximaal ging. Tenzij je graag nog een keer test op korte termijn, maar dat de uitslag van je tweede test niet klopt lijkt me wel duidelijk :).

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 13-03-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Holk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:30:
[...]
die 303W haal ik niet uit de curve maar is zijn ramptest resultaat en 'toevallig' komen die aardig overeen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m72uuNSkaXg22OOkEB8TMg_UNhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHVYqiLvQrmoZIiAVjG8jmEG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dbzhq9Mt1AbIiQtRyggHwJuDsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5VFQ7q2K4NAX7cCUFMXKBRC.jpg?f=fotoalbum_large

ik had het gisteren al even in het andere forum gepost, had eigenlijk in dit forum gemoeten. Hierboven zie je het resultaat van binnen trainen. Het zweet/zout heeft mn stuur onder het stuurlint volledig aangetast.

Stuurlint zat er denk ik 2 jaar om. Daarnaast had ik ook stuurlint wat het zweet goed absorbeerde ;)

Kortom, maar even een nieuw stuurtje aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:14

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:24:

ik had het gisteren al even in het andere forum gepost, had eigenlijk in dit forum gemoeten. Hierboven zie je het resultaat van binnen trainen. Het zweet/zout heeft mn stuur onder het stuurlint volledig aangetast.

Stuurlint zat er denk ik 2 jaar om. Daarnaast had ik ook stuurlint wat het zweet goed absorbeerde ;)

Echt heftig om te zien, nu weet ik ook weer waarom ik altijd met een handdoek over mijn stuur op Zwift zit.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Ik heb net mijn Wahoo core getest, erg leuk met Zwift, maar het volgende klikkende geluid viel mij op:

Is dit normaal? Bvd!

[ Voor 6% gewijzigd door OllyNL op 14-03-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
OllyNL schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:33:
Ik heb net mijn Wahoo core getest, erg leuk met Zwift, maar het volgende klikkende geluid viel mij op:

[YouTube: Wahoo kick clicking sounds]

Is dit normaal? Bvd!
De mijne maakt dat geluid iig niet. Klinkt niet normaal... 🙄

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Kluit schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:52:
[...]

De mijne maakt dat geluid iig niet. Klinkt niet normaal... 🙄
Ik vreesde het al.. Heb ook een bericht naar Wahoo gestuurd. Nu maar afwachten. Ik kan 'm gelukkig wel gebuiken, dat scheelt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
OllyNL schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:33:

[YouTube: Wahoo kick clicking sounds]

Is dit normaal? Bvd!
Bij mij maakt ie in ieder geval niet dit geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
pier87 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:24:

Geen cijfers nodig om te onderbouwen dat je stevig traint binnen.... _/-\o_
Moest meteen denken aan die tiktok meme:
"Show us that you train very intense without telling us you train very intense"

Wat ik me dan wel afvraag, als die breuk door zweet is ontstaan, is dat buiten dan niet net zo hard een risico? Niet iedereen zweet evenveel.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Die breuk is ontstaan doordat er dusdanig veel zweet dus op het stuur is gekomen. Buiten heb je de rijwind en verdampt dit vrijwel direct. Dus nee, dat risico is niet hetzelfde.
Als je veel zweet dus altijd een handdoek op je stuur. En twee: zorg voor voldoende luchtstroming, zodat je voldoende kans krijgt om te koelen en het zweet dus verdampt :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:27
@Mistraller haha ja als een beest train ik ;) Maar kan mn warmte ook altijd goed kwijt mbt zweet ;)

@Michaelg klopt, daarnaast heb je in de winter bijvoorbeeld handschoenen aan wat ook zweet opneemt. Tijdens de zomermaanden heb je inderdaad rijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Michaelg schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:26:
Die breuk is ontstaan doordat er dusdanig veel zweet dus op het stuur is gekomen. Buiten heb je de rijwind en verdampt dit vrijwel direct. Dus nee, dat risico is niet hetzelfde.
Als je veel zweet dus altijd een handdoek op je stuur. En twee: zorg voor voldoende luchtstroming, zodat je voldoende kans krijgt om te koelen en het zweet dus verdampt :).
Binnen hebben mensen ventilatoren, en @pier87 geeft zelf al aan dat het goed absorbeerde. Ik ken toevallig iemand in mijn vriendenkring die hoeft maar te kijken naar iemand die sport en hij begint al te zweten. (Als hij zelf sport dan drinkt hij dus ook meer dan anderen)

En btw: zout verdampt niet. ;)
Een stuur dat breekt door zweet. Ik vind het raar. Het is wel je stuur. 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Van 7 februari tot vandaag een blok gedaan, Sweet Spot Base Mid Volume II. Mezelf beperkt tot 3x fietsen per week, maar zoals al een paar keer vermeldt in dit topic voelde sommige trainingen te zwaar, of leek ik niet hersteld, ondanks dat ik alle trainingen op 95% deed van de nieuwe FTP waarde.

Vandaag de ramp test: -5 watts :(.

Mijn voornaamste conclusie is dat de trainingen zelf te zwaar waren en ik dus wellicht iets verder moet terugschalen (al is mn FTP nu lager, dus 95% nu is sws iets lichter). Maar wellicht heb ik ook baat bij een ander type programma?

Iemand goede suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Requiem19 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:01:
Van 7 februari tot vandaag een blok gedaan, Sweet Spot Base Mid Volume II. Mezelf beperkt tot 3x fietsen per week, maar zoals al een paar keer vermeldt in dit topic voelde sommige trainingen te zwaar, of leek ik niet hersteld, ondanks dat ik alle trainingen op 95% deed van de nieuwe FTP waarde.

Vandaag de ramp test: -5 watts :(.

Mijn voornaamste conclusie is dat de trainingen zelf te zwaar waren en ik dus wellicht iets verder moet terugschalen (al is mn FTP nu lager, dus 95% nu is sws iets lichter). Maar wellicht heb ik ook baat bij een ander type programma?

Iemand goede suggesties? :)
Of je ramp FTP is te hoog waardoor de trainen te zwaar zijn. Een 5 % afwijking is niet heel gek en dan zijn ineens al je Sweet spot blokken threshold blokken..

Maar iedereen reageert anders op verschillende type trainingen, zelf heb ik altijd aardige gains gescoord in de Sweet spot base blokken en juist minder in build.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Maar ben je gelijk begonnen met base 2? Hoe was je ervaring met structured training voor je start met base 2? Vergis je niet, base 2 kent echt veel pittige workouts waar je zoveel fysiek als mentaal echt wel klaar voor moet zijn. Met name als je hiervoor weinig tot geen structured training gedaan heb, dan kan het best een flinke overhang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Michaelg schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:06:
Maar ben je gelijk begonnen met base 2? Hoe was je ervaring met structured training voor je start met base 2? Vergis je niet, base 2 kent echt veel pittige workouts waar je zoveel fysiek als mentaal echt wel klaar voor moet zijn. Met name als je hiervoor weinig tot geen structured training gedaan heb, dan kan het best een flinke overhang zijn.
Voorjaar 2020 TR gestructureerd gedaan, zomer buiten gefietst tot oktober. In december weer met TR begonnen. Eerst traditional base low volume omdat ik het naast crossfit deed. Daarna op 22 december begonnen met SS Base mid volume -> na dit blok +11% ftp.

Blok daarna SS base mid volume II -> 5 ftp down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 maar je had het in je vorige post ook over 3 dagen per week fietsen, dan is geen mid volume, maar low volume, dus iets klopt er niet. Als je mid volume aanpast naar 3 dagen en en vervolgens een beetje random workouts picked en snipper van je plan, dan ga je wel wat opbouw missen.

Is je TR profiel openbaar? Ik ben wel benieuwd naar de opbouw van je blok.

Maar bedenk ook dat een (ramp) test een moment opname is.. als je je dag niet hebt, of je hebt je niet echt aan je recovery week gehouden :X (been there) dan kan het ook wel een keer tegenvallen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Recovery week idd wel twee ritjes gemist ^^. En yes - was ook wat flexibel in mid volume:

- Di: 1 uur korte intervallen
- woe: recovery ride sloeg ik over
- do: 1 uur ss
- za: 1.5 uur ss / over unders
- zo: 2 uur (tempo?) sloeg ik ook omdat die za rit er nog flink in zat

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Michaelg
Oef waar te beginnen :) En ik bedoel het echt niet onaardig. Dus even puur gewoon afgaan op datgene wat ik in je history zie.
1. Maart 2020 ben je begonnen met een plan zonder dat er een baseline test is gedaan. (214 was je FTP in december en deze heb je gehanteerd in je 5 weken blok. Vervolgens test je aan het eind van dit blok zonder recovery periode. Beide zaken (geen baseline test en testen direct na een blok) zijn niet aan te raden en geven een verkeerd beeld over je voortgang.
2. Dan start je in december 2020 met Sweet Spot base 1 Mid volume zonder base line test, maar in die week schroef je wel handmatig je FTP naar beneden naar 210. Mid volume is lang niet 100% compliant maar over het algemeen zien de workouts er wel geslaagd uit. Dan test je 30 januari en is je FTP 234.
3. Start mid volume 2. Je start een week later na je ramp test. In die tussenperiode zie ik geen workouts ? Ben je hier ziek geweest? Of gewoon een week rust ? Hier zijn annotaties erg handig voor. Dan kun je later eenvoudig zien wat er speelde :). Dit kan er best voor zorgen dat de scherpte er wat af is, en dat daardoor je FTP dus te hoog is voor de workouts die je 8 dagen later start.
4. Het plan start met Mid volume 2 maar heb je denk ik al snel teruggeschroefd naar Low Volume (verstandig). Maar ook hier mis je echt key workouts.
Als je van 60/60 Vo2 intervallen direct door gaat naar 180/180 mis je de progressie en is het gedoemd om te mislukken. Als je workouts mist, en je hebt geen goal event, schuif dan de gemiste workouts door naar een volgend moment. Maar zorg dat je wel de progressie haalt.

Weet niet of je de podcasts luistert? Maar consistentie is echt het aller, aller belangrijkste van alles. En als ik naar je TSS chart kjjk, is daar echt nog wel veel winst te behalen.

Start bij SSB1 low volume. Zorg dat die 3 workouts per week altijd gehaald worden, wil je meer rijden, plak er een Z2 ritje aan vast. Skip je een workout, schuif hem door.
Hou dat dan eens vast tot aan specialty (20 weken verder) en kijk dan wat er gebeurd met je fitness.

Nogmaals, geen persoonlijke aanval of een boel negativiteit, maar gewoon obv de data die ik zie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Michaelg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:38:
Oef waar te beginnen :) En ik bedoel het echt niet onaardig. Dus even puur gewoon afgaan op datgene wat ik in je history zie.
Dank voor het uitgebreid de tijd nemen om mee te kijken :).
1. Maart 2020 ben je begonnen met een plan zonder dat er een baseline test is gedaan. (214 was je FTP in december en deze heb je gehanteerd in je 5 weken blok. Vervolgens test je aan het eind van dit blok zonder recovery periode. Beide zaken (geen baseline test en testen direct na een blok) zijn niet aan te raden en geven een verkeerd beeld over je voortgang.
Fair enough - ging in maart na enkele weken vakantie door op basis het trainingsblok in januari en februari en dus ook hetzelfde FTP. Na dat trainingsblok ook van 214 (Dec 2019 ftp test) naar 230 (april 2020 ftp test). Dus dat ervaarde ik zelf in ieder geval als progressie.
2. Dan start je in december 2020 met Sweet Spot base 1 Mid volume zonder base line test, maar in die week schroef je wel handmatig je FTP naar beneden naar 210. Mid volume is lang niet 100% compliant maar over het algemeen zien de workouts er wel geslaagd uit. Dan test je 30 januari en is je FTP 234.
Ik wist dat mijn vorige FTP na een tijdje niet trainen 214 was (see above), dus nu 210 geschat zonder ramptest. En interest genoeg: beste progressie in dit trainingsblok en minste moeite met de trainingen. Voor mij dus een teken dat een conservatief ingeschat FTP mij meer progressie oplevert.
3. Start mid volume 2. Je start een week later na je ramp test. In die tussenperiode zie ik geen workouts ? Ben je hier ziek geweest? Of gewoon een week rust ? Hier zijn annotaties erg handig voor. Dan kun je later eenvoudig zien wat er speelde :). Dit kan er best voor zorgen dat de scherpte er wat af is, en dat daardoor je FTP dus te hoog is voor de workouts die je 8 dagen later start.
Ik was een weekje bij m'n ouders. Werkt TR alleen als je geen vakantie neemt, en 52 weken per jaar blijft fietsen? Dan wordt het een beetje leven als een semi-prof. Denk je oprecht dat dat ene weekje rust, waarin ik gewoon prima gewandeld heb en wat body weight oefeningen thuis gedaan heb gelijk zoveel impact heeft? Als dat echt zo is, zie ik niet voor me hoe ik consequent kan blijven fietsen om progressie te boeken. Want zulke weekjes zullen er altijd wel in zitten.
4. Het plan start met Mid volume 2 maar heb je denk ik al snel teruggeschroefd naar Low Volume (verstandig). Maar ook hier mis je echt key workouts.
Als je van 60/60 Vo2 intervallen direct door gaat naar 180/180 mis je de progressie en is het gedoemd om te mislukken. Als je workouts mist, en je hebt geen goal event, schuif dan de gemiste workouts door naar een volgend moment. Maar zorg dat je wel de progressie haalt.
Ik heb 1 V02 interval workout gemist van het blok en dat was 23 februari (Mills). Verder alle V02 workouts gedaan. Verder heb ik het hele blok iedere week minimaal 3x gefietst (if not 4x met een paar ritjes buiten), op de recovery week na. Ik heb in principe elke maandag, woensdag en zaterdag gefietst. De enige week waar dit niet was, was de recovery week.

Dus dat vind ik niet echt een realistische weergave van mijn 'consistentie' eigenlijk?

Mij viel - zoals eerder gezegd op - dat ondanks het terugschroeven naar 95%, sommige workouts echt nog te zwaar waren. Ws omdat de ramp test mij consequent te hoog inschaalt, waardoor veel trainingen echt te zwaar aanvoelden met als dieptepunt Lamarck op 4 maart.
Weet niet of je de podcasts luistert? Maar consistentie is echt het aller, aller belangrijkste van alles. En als ik naar je TSS chart kjjk, is daar echt nog wel veel winst te behalen.
Ik heb veel van de podcasts geluisterd, zeker! Maar op een gegeven moment wordt het 'meer van hetzelfde voor mij'.
Start bij SSB1 low volume. Zorg dat die 3 workouts per week altijd gehaald worden, wil je meer rijden, plak er een Z2 ritje aan vast. Skip je een workout, schuif hem door.
Hou dat dan eens vast tot aan specialty (20 weken verder) en kijk dan wat er gebeurd met je fitness.
Alright, laat ik dat proberen. Maar dan is nog steeds voor mij de vraag: wat is de juiste FTP waarde voor mij?

Ik denk dat ik morgen een 20 minuten FTP test doe om te kijken wat daar uitkomt. Als ik nu elke keer zelf handmatig ga sleutelen aan de FTP waardes die uit een ramptest komen, weet ik nooit of ik met de juiste intensiteit train. En gevoelsmatig zit daar voor mij het grootste probleem met TR: de ramptest domineert eigenlijk je TR schema. Als het daar fout gaat (lees te hoge waardes) gaat de rest van je schema ook al niet goed.

Ten slotte: het valt me in jouw visie op dat TR alleen lijkt te werken als je het religieus aanpakt en 100% op fietsen concentreert. Voor mij is het altijd één van m'n sporten geweest waar ik nu meer tijd aan besteed door de lockdown van de gyms. Maar als 'the only way' om met TR progressie te boeken is om het zó serieus en monomaan aan te pakken, dan weet ik niet of dit het juiste platform voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 een paar nuances in het verhaal
52 weken structured training is zeker niet de bedoeling, daarom is een plan ook een week of 20.

wat doe je er allemaal nog bij, hoeveel dagen sport in het totaal, stem je de rest ook op het fietsen af (qua intensiteit en recovery)

Daarnaast kan een 20 minuten test inderdaad een goede indicatie geven of de ramp test er ver naast zit. Bij mij was dat 3%, wat in base nog wel te doen was, maar in build echt niet meer. Bij jou klinkt het een beetje alsof je ramp test misschien wel 5% te hoog is. Dan red je een paar workouts nog net, maar dan stapelt de vermoeidheid flink op en wordt het steeds lastiger.

De belangrijkste dingen die je kan doen zijn:
- Je FTP beter bepalen (20 minuten test vergelijken met ramp test, en misschien daarna de ramptest handmatig bijstellen, want de 20 minuten test is geen pretje)*
- Low Volume ipv mid, dat maakt het een stuk makkelijker om de juiste workouts te doen
- Je beter aan de recovery week houden, maar dan ook je andere sporten daarop afstemmen, dus niet met een crossfit sessie helemaal stuk gaan terwijl je in je TR recovery week zit.
- [start marketing]wachten op Adaptive Training, dan heb je gewoon altijd de juiste workout [end marketing]

* mocht je geen zin hebben in een 20 minuten test, dan zou je ook best je ramp - 5% kunnen proberen, ik denk dat dat aardig in de buurt komt als ik je workouts zie en je verhaal lees.

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 17-03-2021 11:16 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
@Prulleman: Het laatste blok heb ik zo consistent mogelijk ramp test -5% gedaan en dat was dus soms te zwaar (lange intervallen / over unders), maar soms ook te licht (korte V02 max intervallen).

Ik stem zoveel mogelijk mijn andere training op het fietsen af. Zo vermijd ik bijvoorbeeld Crossfit workouts met grote belasting op je benen. En in een rust week - zoals de vorige - doe ik zelfs helemaal geen CF.

Ik ben er echt serieus mee bezig, ook met recovery (het Whoop verhaal) en voeding (macro's etc). En voor mijn doen ook qua consistentie (3x per week trainen minimaal). Dus daarom ook enige verbazing van mijn kant dat dit nog steeds niet consistent genoeg is.

Het zou ook zomaar kunnen dat dit waar is en ik daardoor geen progressie boek. Maar als dat het geval is, moet ik een andere fietsmodus / ander platform gaan zoeken denk ik. Want dan past TR niet bij mijn sport-invulling.

Verder zie ik je punten zeker:

- Betere FTP bepaling, eens. 20 minuten test -> let's go
- Low volume -> let's try
- Recovery week beter aan houden -> let's try

Ik zal dit bovenstaande proberen en @Michaelg's suggestie om het 20 weken SSB1 low volume volgen.

Als dit na 20 weken dan alsnog weinig / geen resultaat oplevert moet ik me maar weer eens beraden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Zojuist nieuwe update zwift:
Eindelijk na een rit een nieuwe koers te kiezen zonder herstarten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsDaZGOxJVg3PvMHC2f3MsmMj-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgHeGUb3X8rYMN8hCGFEhPTs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door NielsTn op 17-03-2021 11:36 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Requiem19 geen 20 weken lang SSBLV1 he, maar 20 weken lang het plan volgen, maar weer starten bij base 1 (met een juist FTP) dus:
- SSBLV1 (6 weken)
- SSBLV2 (6 weken)
- Build naar keuze (8 weken)

- eventueel specialty naar keuze, hoewel dat met name interessant is als je traint voor een event of race.

Mijn ervaring is dat je beter gewoon een lager FTP kan hebben staan, dan veel workouts afschalen, dat werkt voor mij meer demotiverend.

om je FTP te toetsen is Kaweah wel een mooie workout, deze komt in base 1 en 2 in de weekenden vrij vroeg voorbij. Als deze niet lukt is je FTP echt te hoog, als deze makkelijk is, dan is je FTP te laag.

(en ik zei eerder, soms heb je je dag niet, maar soms heb je ook gewoon je blok niet, die fase heb ik ook gehad , met name een build blok met een te hoog FTP ;) in combinatie met de zomervakantie)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 17-03-2021 11:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 18:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Inhakend op bovenstaand verhaal, ik ben zelf al een tijd bezig om af te vallen dat is aardig gelukt...maar nu de laatste 5KG lukken niet meer ook omdat de motivatie een beetje weg is en ik veel te veel van lekker eten hou :+

toch zou ik heel graag 1x de 80kg aantikken dus wou ik toch weer beginnen met het opschrijven van mijn eten (aangezien ik anders de motivatie niet kan vinden)...

ik ben afgevallen met op sportdagen 2000 calorieen te eten en op sportdagen 2200 calorieen in een verhouding van 40%koolhydraat, 40%eiwit en 20% vet en redelijk wat vezelrijke voeding en vitamines en meer dan genoeg water en dan 1 cheatday per week.

inmiddels fiets ik stukken meer (tussen de 200 en 300km per week en hoop met het beter weer gewoon structureel tegen de 250-350km te fietsen (80% rustig aan 20% gas erop). op de dagen dat ik niet fiets loop ik toch nog een uur.

ik kom er niet helemaal uit wat nou een "normaal" aantal calorieen per dag is met deze activiteit en in welke verhouding ik het beste kan eten...ik heb geen zin in een crash dieet aangezien ik bang ben dat dit mijn fiets "prestaties" in de weg gaat staan. is er iemand die hier een geheel vrijblijvend advies in kan geven? (ik ben me ervan bewust dat het natuurlijk ook heel erg persoonlijk is)

ik ben overigens 1.80 en 85kg.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Nutterd ik denk dat je best een eind verder kan komen met 2200, dat klinkt als een aardige deficit voor ~300 km per week.

(zeker als je daarin meeneemt dat je die km als het een beetje meezit steeds harder gaat afwerken en dus per km meer calorieën gaat verbranden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:45:
@Nutterd ik denk dat je best een eind verder kan komen met 2200, dat klinkt als een aardige deficit voor ~300 km per week.

(zeker als je daarin meeneemt dat je die km als het een beetje meezit steeds harder gaat afwerken en dus per km meer calorieën gaat verbranden)
ja met 2200 afvallen is geen probleem, als ik me daar aan ga houden komt het goed...maar was eerder bang dat dit aan de lage kant was.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:49:
[...]

ja met 2200 afvallen is geen probleem, als ik me daar aan ga houden komt het goed...maar was eerder bang dat dit aan de lage kant was.
ah zo, ja dat denk ik ook, @Michaelg is ervarings deskundige, ik heb mezelf nooit zo met calorieen bezig gehouden..

maar de berekening is vrij simpel, bv :200 watts * 1 hour * 3.6 = 720 kcal

Als jij 300 km per week rijd in 10 uur met 200 watt verbrand je dus 7200 kcal, ruim 1000 per dag gemiddeld extra, dan ga je niet lekker 4 uur fietsen met maar 200 calorieën in je zak

(misschien is die 200 teveel voor z1 ritjes, maar misschien is die 10 uur ook te weinig, je moet zelf even inschatten hoe die berekening voor jou uitvalt, maar 5k verbrand je zeker)

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 17-03-2021 12:00 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:54:
[...]

ah zo, ja dat denk ik ook, @Michaelg is ervarings deskundige, ik heb mezelf nooit zo met calorieen bezig gehouden..

maar de berekening is vrij simpel, bv :200 watts * 1 hour * 3.6 = 720 kcal

Als jij 300 km per week rijd in 10 uur met 200 watt verbrand je dus 7200 kcal, ruim 1000 per dag gemiddeld extra, dat ga je niet lekker 4 uur fietsen met maar 200 calorieën in je zak

(misschien is die 200 teveel voor z1 ritjes, maar misschien is die 10 uur ook te weinig, je moet zelf even inschatten hoe die berekening voor jou uitvalt, maar 5k verbrand je zeker)
200 watt in een rustig ritje zal ik net niet halen maar zal wel om en nabij die koers zitten (als ik de wattages op de indoortrainer vertaal naar buiten). maar dat is wel goeie info...ik ben altijd groot fan geweest van weinig eten op niet sportdagen en veel eten op sportdagen maar ik merk dat als ik dat nu doe ik niet goed herstel dus lijkt me een semi-vast patroon beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:01:
[...]

200 watt in een rustig ritje zal ik net niet halen maar zal wel om en nabij die koers zitten (als ik de wattages op de indoortrainer vertaal naar buiten). maar dat is wel goeie info...ik ben altijd groot fan geweest van weinig eten op niet sportdagen en veel eten op sportdagen maar ik merk dat als ik dat nu doe ik niet goed herstel dus lijkt me een semi-vast patroon beter
ja, als je buiten geen power hebt, kan je het toch best aardig inschatten (beter dan strava denk ik) op basis van RPE en HR, met je geschatte avg power kan je aardig het aantal cal inschatten.

Maar ook wat je voor een geplande rit van bv 3 uur nodig hebt, daar zou ik zeker op die dag niet ver onder gaan zitten, met wat je meeneemt en de rest van de dag eet

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 17-03-2021 12:05 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Laatst online: 11:18
Om in te haken op de gewichtskwestie; probeer niet te rigoreus zaken te wijzigen. Probeer met name de ongezonde zaken uit je dieet te halen. Mijn eigen ervaring is dat door hier te veel op te focussen je je spieropbouw in de weg zit en daarmee je fietsprestaties belemmert.

Ik ben sinds eind vorig jaar significant meer gaan eten (wel gezond) en zeer eiwitrijk. Dit maakt dat ik wat aangekomen ben maar in vetpercentage ben gezakt. Hierdoor ben ik ook een stuk harder gaan fietsen.

De verhouding 40 eiwit 40 koolhydraat 20 vet ziet er wat dat betreft ok uit, maar overdrijf niet in de reductie van je dagelijkse inname; als je de massa kwijtraakt door eiwitverbranding kost het afvallen je op de fiets meer dan dat het oplevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:59
Ik houd de volgende spelregels aan:
  • Ik eet op niet sportdagen zo'n 2700kcal, iets meer dan noodzakelijk maar ook om een overschot te hebben voor sportdagen
  • Op dagen dat ik ga sporten, eet ik in totaal 500kcal extra voor/na het sporten.
  • Als ik tot 1 uur sport (op de trainer bv) eet ik eventueel een banaan net ervoor of tijdens. Eet erna wat kwark als herstel.
  • Bij langere tochten vul ik vanaf uur 1 aan met 60 gram koolhydraten per uur (zo'n 240kcal). Dit vul ik eventueel aan met wat extra koolhydraten de avond ervoor.
Heb in overleg met een dietiste een voedingsplan opgesteld, om van mijn onstilbare honger af te komen. Lukt vooralsnog wel redelijk, maar merk dat ik bijvoorbeeld niet afval (wat wel ook het streven is). In de afgelopen maand ben ik 0,5kg kwijtgeraakt, dus dagelijks aantal kcal moet omlaag (terwijl ik ze gemiddeld niet eens haal). Zat over afgelopen week op 2200 gemiddeld.

Weeg nu 74,7kg op 1m79. Vetpercentage zit rond de 18% maar is puur buik, rest is vrij skinny.

Edit: Op alcohol en hier/daar een toastje met kaas eet ik vrij gezond. Snoep niet, snack niet, weinig (slecht) vlees en voldoende groentes en fruit.

[ Voor 6% gewijzigd door Stufferdt op 17-03-2021 12:22 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
@Requiem19
Ik was een weekje bij m'n ouders. Werkt TR alleen als je geen vakantie neemt, en 52 weken per jaar blijft fietsen? Dan wordt het een beetje leven als een semi-prof. Denk je oprecht dat dat ene weekje rust, waarin ik gewoon prima gewandeld heb en wat body weight oefeningen thuis gedaan heb gelijk zoveel impact heeft? Als dat echt zo is, zie ik niet voor me hoe ik consequent kan blijven fietsen om progressie te boeken. Want zulke weekjes zullen er altijd wel in zitten.
Als je FTP al wat overschat is en je een week rust neemt, dan denk ik zeker dat dit effect heeft op het vervolg van je training.

Je start dit blok met een FTP van 234 en schaalt alles -5%. Dan zou je dus uit moeten gaan van een FTP van 222 en afgelopen ramp test scoorde je 229. Wellicht geeft deze ramp test nu een beter resultaat? Of is de training van afgelopen weken gewoon niet de juiste stimulans geweest voor je lichaam op dit moment?
Ik heb 1 V02 interval workout gemist van het blok en dat was 23 februari (Mills). Verder alle V02 workouts gedaan. Verder heb ik het hele blok iedere week minimaal 3x gefietst (if not 4x met een paar ritjes buiten), op de recovery week na. Ik heb in principe elke maandag, woensdag en zaterdag gefietst. De enige week waar dit niet was, was de recovery week.
Als je Sweet Spot base 2 LV volgde heb je in week 2 Palisade gemist (Carp peak gedaan ipv Palisade) en Jepson gemist in die week. Die week erop mis je Mills. En in de laatste week zijn zowel Spencer als Lamarck niet meer de workouts die ze horen te zijn ( Lamarck wordt een Sweet spot training ipv treshold en Spencer eerder supratreshold dan Vo2max ). Nogmaals, geen oordeel, maar dit noem ik persoonlijk geen consistent blok.
Ten slotte: het valt me in jouw visie op dat TR alleen lijkt te werken als je het religieus aanpakt en 100% op fietsen concentreert. Voor mij is het altijd één van m'n sporten geweest waar ik nu meer tijd aan besteed door de lockdown van de gyms. Maar als 'the only way' om met TR progressie te boeken is om het zó serieus en monomaan aan te pakken, dan weet ik niet of dit het juiste platform voor mij is.
Het consistent zijn gaat daarnaast ook verder dan alleen 1 blok. Kijk naar je TSS chart en dan zie je dat er weinig echte consistentie in te vinden is. En je hoeft echt niet het jaar rond volledige dedication te hebben voor een plan, maar als je niet de intentie hebt om in ieder geval een base / build cyclus af te werken (20 weken) dan moet je er misschien ook minder van verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Nutterd schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:39:
ik kom er niet helemaal uit wat nou een "normaal" aantal calorieen per dag is met deze activiteit en in welke verhouding ik het beste kan eten...ik heb geen zin in een crash dieet aangezien ik bang ben dat dit mijn fiets "prestaties" in de weg gaat staan. is er iemand die hier een geheel vrijblijvend advies in kan geven? (ik ben me ervan bewust dat het natuurlijk ook heel erg persoonlijk is)

ik ben overigens 1.80 en 85kg.
Ieder lichaam is anders dus ik denk dat het eerst belangrijk is om voor jezelf een "baseline" te maken.
Houdt gedurende een paar weken eens bij wat je eet (nauwkeurig, dit vergt in het begin best wat tijd, maar als je er een beetje handig in wordt gaat dit vrij snel). En kijk daarbij naar het gewicht wat je verliest / aankomt.
Het gaat erom dat je voor jezelf gaat achterhalen hoeveel kcal jij nodig hebt om op gewicht te blijven. Als je dit getal hebt kun je daar vervolgens verder mee aan de slag. Ben je bijvoorbeeld afgevallen bij een gemiddelde van 2300 kcal, dan kun je daarmee blijven werken, ben je aangekomen met een gemiddelde van 2300, dan zul je dus daaronder moeten gaan zitten.

Verder is het een beetje trial and error. Als je inzicht hebt in datgene wat je in je gezicht propt, dan zie je al snel waar je wellicht wat kunt bijschaven en wat wel/niet werkt :)

Persoonlijke note:
Op de dagen dat ik train eet ik voor mijn training meer dan normaal. (800 ipv 500 kcal lunch bijvoorbeeld).
Iedere dag een recovery shake, of ik nu train of niet. Dit is dan 400ml melk + eiwit scoup.
Tijdens training probeer ik ongeveer 90g carbs per uur te halen, ongeacht type workout. Het afvallen doe je niet op de fiets :).
Op de dagen dat ik niet train, is mijn avondeten minder dan op de dagen dat ik wel train.
Ik probeer zelf ongeveer een deficit van 400kcal te halen, in praktijk betekent dat dat ik ongeveer een kwart kilo tot een halve kilo per week afval. Ik woog begin van het jaar 77 en nu schommel ik net onder de 74. Doel is niet perse om gewicht af te vallen, maar wel om het vetpercentage wat naar beneden te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Stufferdt schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:21:
Heb in overleg met een dietiste een voedingsplan opgesteld, om van mijn onstilbare honger af te komen.
Haha, is dit een ding? Dan heb ik daar ook zeker mijn hele leven al last van. Ik heb gewoon altijd honger. Ik betrap me er soms een half uur na een maaltijd al op dat ik gewoon alweer aan eten denk. De enige reden dat ik nog niet volledig dichtgegroeid ben is dat ik daarnaast ook nog +/- 10 uur fiets en regelmatig een rondje loop. Ik eet overigens niet bijzonder veel, maar vooral vaak en de hele dag door.

Ben er verder niet zo mee bezig, maar het valt me op dat op niet-sportdagen ik ga eten uit verveling (want honger valt des te meer op als je rustig op de bank ligt) en als ik wél sport nog meer honger heb vanwege de geleverde inspanning. Pasta, kwark, volkoren producten, thee of wat dan ook, het helpt wel iets maar niet genoeg. Beste zijn gewoon vullende producten met weinig calorieën, maar denk dat het vooral de hunkering naar koolhydraten is. Qua gezonde voeding valt er nog wel iets te winnen (laatste tijd weinig alcohol en veel groenten, maar weinig fruit en veel snoepen).

Heb gewoon besloten maar gewoon de rest van mijn leven te blijven fietsen om de eetverslaving te kunnen voeden, maar vrees de dag dat ik een keer langere tijd niet sporten kan.

Edit: Denk overigens dat dit ook gewoon een deeltje opvoeding/gewenning is hoor. Ben mijn hele leven gewend om koolhydraatrijk te eten en bij mijn ouders/grootouders (zijn opgegroeid op de boerderij) was dit nog erger. Hele familie is vrij potig aangelegd, maar oersterk. Een dag geen aardappel is een dag niet geleefd, dat motto. Voordeel: nooit energie tekort, nadeel: minder koolhydraten/suiker voelt ook echt als afkicken/withdrawal en komt de (mentale) gesteldheid niet ten goede.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 17-03-2021 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Haha, is dit een ding? Dan heb ik daar ook zeker mijn hele leven al last van. Ik heb gewoon altijd honger. Ik betrap me er soms een half uur na een maaltijd al op dat ik gewoon alweer aan eten denk. De enige reden dat ik nog niet volledig dichtgegroeid ben is dat ik daarnaast ook nog +/- 10 uur fiets en regelmatig een rondje loop. Ik eet overigens niet bijzonder veel, maar vooral vaak en de hele dag door.

Ben er verder niet zo mee bezig, maar het valt me op dat op niet-sportdagen ik ga eten uit verveling (want honger valt des te meer op als je rustig op de bank ligt) en als ik wél sport nog meer honger heb vanwege de geleverde inspanning. Pasta, kwark, volkoren producten, thee of wat dan ook, het helpt wel iets maar niet genoeg. Beste zijn gewoon vullende producten met weinig calorieën, maar denk dat het vooral de hunkering naar koolhydraten is. Qua gezonde voeding valt er nog wel iets te winnen (laatste tijd weinig alcohol en veel groenten, maar weinig fruit en veel snoepen).

Heb gewoon besloten maar gewoon de rest van mijn leven te blijven fietsen om de eetverslaving te kunnen voeden, maar vrees de dag dat ik een keer langere tijd niet sporten kan.
Haha ja, het is bij mij persoonlijk wel een ding. Mijn nadeel is dat ik tegenwoordig een kantoorbaan heb en dus veelal zit. Toen ik nog actieve bijbaantjes had (o.a. horeca, vrachtauto's wassen, bestellingen verzamelen bij de Sligro) kon ik echt onbeperkt eten en werd ik niet écht vet. Sinds ik afgestudeerd ben heb ik nog wel de bijbehorende honger maar ben ik inactiever en dus ook langzaam wat aan het vervetten. Dus heb wat hulp gezocht om gezond én veel te eten zonder dat het veel kcal zijn en ik dus aankom. Zie het meer als hulp bij gezonde keuzes (aan)leren.

En ik fiets een stuk minder dan dat jij doet, dus ik moet het ook zoeken in de kcal beperken in plaats van gewoon zoveel verbranden dat er niet tegenop te eten valt :+

Alchol is nog wel een guilty pleasure en zal het ook altijd blijven, maar met wat eromheen plannen en compenseren hoeft het geen issue te zijn. Moet ernaast alleen niet ook nog heel slecht eten én veel snoepen bijvoorbeeld, dan ben ik zo tonnetjerond. Huidplooimeting gaf nogal wat verschil aan: armen was 5,5% terwijl buik 25% is. Nu ben ik wel echt skinnyfat en is er altijd verschil tussen huidplooien op je arm en op je buik maar dit deed wel even zeer :P

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
NielsTn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:35:
[Afbeelding]
Yessss, eindelijk.

Ik ben bijna net zo excited over terug kunnen keren naar het hoofdmenu in Zwift, als over Adaptive Training in Trainerroad :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Michaelg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:42:
@Requiem19

[...]

Als je FTP al wat overschat is en je een week rust neemt, dan denk ik zeker dat dit effect heeft op het vervolg van je training.

Je start dit blok met een FTP van 234 en schaalt alles -5%. Dan zou je dus uit moeten gaan van een FTP van 222 en afgelopen ramp test scoorde je 229. Wellicht geeft deze ramp test nu een beter resultaat? Of is de training van afgelopen weken gewoon niet de juiste stimulans geweest voor je lichaam op dit moment?
Naja, als een weekje rust al zo'n impact heeft op m'n hele schema vind ik de flexibiliteit van Trainerroad voor iemand die niet 100% dedicated indoor fietst wel hefitg moet ik zeggen. Wellicht dat de adaptive training hier verbetering in brengt.
Als je Sweet Spot base 2 LV volgde heb je in week 2 Palisade gemist (Carp peak gedaan ipv Palisade) en Jepson gemist in die week. Die week erop mis je Mills. En in de laatste week zijn zowel Spencer als Lamarck niet meer de workouts die ze horen te zijn ( Lamarck wordt een Sweet spot training ipv treshold en Spencer eerder supratreshold dan Vo2max ). Nogmaals, geen oordeel, maar dit noem ik persoonlijk geen consistent blok.
Hmmm, ik zie even niet wat je bedoelt als je kijkt naar mijn schema. Heb je wellicht het verkeerde schema in je hoofd waardoor je denkt dat ik niet de goede workouts heb gedaan? Zie hieronder - ik heb redelijk braaf alles gevolgd, op het scalen van 5 naar 3 workouts na.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XkGt3NfxDuTqxojhtw0iC5FoXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hug5EWon4AlQtIlkdGZ0zsvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nbao3sJyxJUx-ev0WpSfzSwJwDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRveK7y6y5eer9SdPxPVX04R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVrS27tSQpMC1vnxD8Piz89_hGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hk84Q1HFVKaoQfcVHsdJgMUH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xyxlFFZsqUlSaXWIfLHBlG5Wpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45Ftam1Ht37x2y2SiSDaaf4C.jpg?f=fotoalbum_large

[...]
Het consistent zijn gaat daarnaast ook verder dan alleen 1 blok. Kijk naar je TSS chart en dan zie je dat er weinig echte consistentie in te vinden is. En je hoeft echt niet het jaar rond volledige dedication te hebben voor een plan, maar als je niet de intentie hebt om in ieder geval een base / build cyclus af te werken (20 weken) dan moet je er misschien ook minder van verwachten.
Ik ben vanaf eind december tot nu behoorlijk consistent geweest - op 1 week in februari na en m'n recovery week afgelopen week. Dat is ook de periode waar ik nu naar kijk. Wat daarvoor gebeurd is, heeft op zich geen impact op de afgelopen weken toch?

Voelt voor mij alsof jij het ziet op een aanval op TR en wil aantonen dat het 'user-error' is. Ongetwijfeld deels wel waar (met name FTP gerelateerd), maar snap niet dat je er vanalles bijhaalt wat los staat van de afgelopen 3 maanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Ja @Michaelg. Jij als uithangbord voor TR. Hoe ga je je hier uitlullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:05
Was eigenlijk in de markt voor een Elite Suito, maar zie nu dat Futurum de Jetblack Volt EMS in de actie heeft gegooid voor 699,-. Wat ik lees qua beoordelingen en reviews (vooral GPLama) lijkt de laatste mij een betere optie dan de Elite. Iemand hier ervaring met de Jetblack?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
@Requiem19
Volgens mij heb ik het al exact benoemd toch?
Een ongestructureerde rit buiten is niet hetzelfde als een gestructureerde rit binnen. Dus als je kijkt naar week 2 (week 3 in je annotaties), daar heb je dan heb je daar maar 1 van de 3 ritten voltooid volgens plan (alleen bluebell). In die week erop mis je Mills (de progressie stap richting Spencer) en doe je vervolgens ook die 2 workouts verre van volgens de beschrijving.
Nogmaals, ik ben hier echt niet om jouw aan te vallen of je te bekritiseren. Vooral lekker doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jouw werkt :) maar als je hier vraagt of je wellicht baat hebt bij een ander type programma, dan is mijn reactie dat je dan misschien eerst moet zorgen om het programma met 100% compliance af te ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NielsTn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:35:
[Afbeelding]
Werkt dat bij jou?
Ik heb na een sessie nog steeds alleen de keuze om de rit te verwijderen of 'save en exit', waarbij de laatste gewoon weer terug naar de desktop gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Michaelg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:16:
Volgens mij heb ik het al exact benoemd toch?

[...]

Een ongestructureerde rit buiten is niet hetzelfde als een gestructureerde rit binnen. Dus als je kijkt naar week 2 (week 3 in je annotaties), daar heb je dan heb je daar maar 1 van de 3 ritten voltooid volgens plan (alleen bluebell). In die week erop mis je Mills (de progressie stap richting Spencer) en doe je vervolgens ook die 2 workouts verre van volgens de beschrijving.
Nogmaals, ik ben hier echt niet om jouw aan te vallen of je te bekritiseren. Vooral lekker doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jouw werkt :) maar als je hier vraagt of je wellicht baat hebt bij een ander type programma, dan is mijn reactie dat je dan misschien eerst moet zorgen om het programma met 100% compliance af te ronden.
Misschient is mijn verwachting dan iets verkeerd, want 100% compliance lijkt mij voor de meeste mensen niet haalbaar. Als het een keer mooi weer is, moet je toch ook wel gewoon even een rondje buiten kunnen fietsen zonder dat gelijk je hele trainingsblok in duigen kukelt? Of als je even een drukke week heb, kun je toch wel een keer minder fietsen?

Ik vind 100% compliance verwachten met zo'n schema niet heel realistisch voor de meeste fietsers met een leven naast het indoorfietsen. Ik heb in ieder geval consistent minimaal 3x per week gefietst en consistent maandag, woensdag en zaterdag m'n trainingen gedaan. Als resultaat zie ik nu 3% reductie ten opzichte van 6 weken eerder.

Dat motiveert me in ieder geval niet op dit moment :). Maar ik neem je tips ter harte en ga proberen in ieder geval 90% compliance te halen én m'n FTP nauwkeuriger te bepalen voordat ik voor mezelf beoordeel of Trainerroad echt goed voor mijn specifieke situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Requiem19 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Misschient is mijn verwachting dan iets verkeerd, want 100% compliance lijkt mij voor de meeste mensen niet haalbaar. Als het een keer mooi weer is, moet je toch ook wel gewoon even een rondje buiten kunnen fietsen zonder dat gelijk je hele trainingsblok in duigen kukelt? Of als je even een drukke week heb, kun je toch wel een keer minder fietsen?

Ik vind 100% compliance verwachten met zo'n schema niet heel realistisch voor de meeste fietsers met een leven naast het indoorfietsen. Ik heb in ieder geval consistent minimaal 3x per week gefietst en consistent maandag, woensdag en zaterdag m'n trainingen gedaan. Als resultaat zie ik nu 3% reductie ten opzichte van 6 weken eerder.

Dat motiveert me in ieder geval niet op dit moment :). Maar ik neem je tips ter harte en ga proberen in ieder geval 90% compliance te halen én m'n FTP nauwkeuriger te bepalen voordat ik voor mezelf beoordeel of Trainerroad echt goed voor mijn specifieke situatie is.
Dit kan ook zeker wel. Je kunt er absoluut flexibel mee omgaan, maar dan zul je ook wel aanpassingen moeten doen in je bijbehorende workouts. Dus als je een workout skipt of iets anders hebt gedaan, schuif dan de geplande workout door, of pas de toekomstige workouts aan, zodat je plan realistischer blijft. AT zal daar zeker gaan bij helpen. Dit is niet alleen bij TR zo, maar bij iedere vorm van progressief trainen.

Even ander voorbeeld: als je gaat benchpressen en je start met weet ik veel, zeg 40KG en je plan is om iedere week er 5 kilo bij op te gooien. Je mist vervolgens 1 workout, ga je dan de volgende set gewoon met 10 vergroten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Michaelg schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Dit kan ook zeker wel. Je kunt er absoluut flexibel mee omgaan, maar dan zul je ook wel aanpassingen moeten doen in je bijbehorende workouts. Dus als je een workout skipt of iets anders hebt gedaan, schuif dan de geplande workout door, of pas de toekomstige workouts aan, zodat je plan realistischer blijft. AT zal daar zeker gaan bij helpen. Dit is niet alleen bij TR zo, maar bij iedere vorm van progressief trainen.

Even ander voorbeeld: als je gaat benchpressen en je start met weet ik veel, zeg 40KG en je plan is om iedere week er 5 kilo bij op te gooien. Je mist vervolgens 1 workout, ga je dan de volgende set gewoon met 10 vergroten ?
Die aanpassing heb ik ook geprobeerd te doen - zie bijvoorbeeld 20 februari:

Ik wist dat ik zondag 21 februari rondje Hoep zou doen op goed tempo (dus blokjes op kop met vriend). Daarom op zaterdag 20 februari niet een zware interval gedaan (mss was dat Palisade dan?), maar juist Petit gedaan. En heb ik 23e niet de maandag interval gedaan omdat ik wist dat ik dinsdag de 24e weer een rondje buiten zou fietsen.

Maar goed, let's see what happens volgend blokje op basis van jullie adviezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Werkt dat bij jou?
Ik heb na een sessie nog steeds alleen de keuze om de rit te verwijderen of 'save en exit', waarbij de laatste gewoon weer terug naar de desktop gaat.
Same here, heb ook nog even zitten zoeken in de settings enzo maar kan niets vinden... Naar mijn idee duurt het nu wel langer voor Zwift om af te sluiten, dus dan lijkt het of er iets veranderd is maar helaas niet ten goede dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kluus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Same here, heb ook nog even zitten zoeken in de settings enzo maar kan niets vinden... Naar mijn idee duurt het nu wel langer voor Zwift om af te sluiten, dus dan lijkt het of er iets veranderd is maar helaas niet ten goede dan :+.
Ja, precies. Ik zag ook een (flinke) hapering, dus ik had goeie hoop.

Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Laatst online: 19:18
Inhakend op het voedingsverhaal een aantal posts terug: wat mij heel erg geholpen heeft is de app van voedingscentrum.nl. Je kunt daarop alles wat je eet invoeren en dan zie je meteen hoeveel calorieën je per dag gegeten hebt. Ik zag dat met name het snoepen flink impact had. Toen ik erop ging letten ging ik inderdaad minder eten (met name koolhydraten uit pasta/rijst/aardappelen), maar ik kreeg ook last met lange duurtrainingen, dan had ik aan het einde energie tekort. Dus ik moest erg opletten dat ik met lange duurtrainingen ook voldoende eten meenam.
Verder geeft de app ook voedingsadviezen, en ik heb al een aantal dingen die ik normaal at vervangen door betere alternatieven (zoals boter, yoghurt, broodbeleg, etc.). Het voordeel van deze app is wel dat je nog steeds alles kunt eten (er worden geen producten uitgesloten), maar je bent je meer bewust van de impact op het aantal calorieën dat je op een dag eet. Ik ben daar 6 kg mee kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Ja, precies. Ik zag ook een (flinke) hapering, dus ik had goeie hoop.

Helaas
Meh re-install gedaan omdat ik dacht dat het misschien aan de launcher zou kunnen liggen maar ook dat mocht niet baten. Dadelijk maar eens een ritje maken, gelijk de pack dynamics uitproberen, kijken of dat nog scheelt.

Die Exit knop in het start scherm is wel nieuw of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ypuh schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Haha, is dit een ding? Dan heb ik daar ook zeker mijn hele leven al last van. Ik heb gewoon altijd honger. Ik betrap me er soms een half uur na een maaltijd al op dat ik gewoon alweer aan eten denk.
Dat is je bloedsuikerdip doordat je insuline bent gaan aanmaken. Als je dat weet kan het helpen om te denken, ah, dit is de dip van die grote maaltijd, komt zo goed. Meestal binnen een half uur weer netjes gestabiliseerd. Overigens is hiervoor een zoet toetje ook een oplossing. Als je dat zo'n 10 minuten na de maaltijd eet dan komt die kick precies waar anders je dip zou zitten! :-)

@Michaelg Ik vind dat je wel heel erg in de hoek zit dat gebrek aan vooruitgang door non-compliance met het plan komt. Ik zie bij The Sufferfest op het forum ook vaak zat dat mensen teleurstellende resultaten posten terwijl ze op 100% compliance zitten. Dat kan gewoon en kan allerlei oorzaken hebben. Wat ik vaak zie in dat soort draadjes:
- Druk met werken en eigenlijk elke keer al moe zijn voor de workout.
- In rust weken veel teveel gedaan hebben
- Een week later nog eens testen en nu ineens wel progressie meten
- Bepaalde types scoren te hoog of te laag op een ramptest, dus als je baseline een ramptest is en je progressie test een 4DP test (of andersom) dan zit je bij bepaalde types appels met peren te vergelijken.
- Eigenlijk stiekem toch best veel alcohol drinken

[ Voor 35% gewijzigd door MrAngry op 17-03-2021 17:03 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
MrAngry schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:56:
[...]
@Michaelg Ik vind dat je wel heel erg in de hoek zit dat gebrek aan vooruitgang door non-compliance met het plan komt.
Uiteraard. Dit zijn de bijzonderheden die ik als buitenstaander zie. Die andere zaken (voeding, slaap, stress) dien je zelf objectief te beoordelen. Als dat soort zaken niet op orde zijn, dan kan je zelf al conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
[...]

Dat is je bloedsuiker dip door dat je insuline bent gaan aanmaken. Als je dat weet kan het helpen om te denken, ah, dit is de dip van die grote maaltijd, komt zo goed. Meestal binnen een half uur weer netjes gestabiliseerd. Overigens is hiervoor een zoet toetje ook een oplossing. Als je dat zo'n 10 minuten na de maaltijd eet dan komt die kick precies waar anders je dip zou zitten! :-)
Haha, vandaar dat ik (vrijwel onbewust) meestal een paar dropjes pak na het eten. Voor mijn gevoel neigt het wel echt naar een suikerverslaving. Suiker is de aller beste/snelste manier om tijdelijk van het hongergevoel af te komen, maar volgens mij kom je daardoor wel in een soort vicieuze cirkel terecht.
@Michaelg Ik vind dat je wel heel erg in de hoek zit dat gebrek aan vooruitgang door non-compliance met het plan komt. Ik zie bij The Sufferfest op het forum ook vaak zat dat mensen teleurstellende resultaten posten terwijl ze op 100% compliance zitten.
Naast dat er tientallen redenen te verzinnen zijn, is ook niet iedereen even trainbaar. Hoorde laatst ergens in een podcast dat een Wout van Aert het andere uiterste is. Hij was afgelopen winter bijvoorbeeld 2 kg spiermassa aangekomen in zijn bovenlichaam door bij het veldrijden simpelweg aan z'n stuur te trekken. Ook na een hoogtestage zie je dat hij in de Tirreno direct met de absolute wereldtop van klassementsrenners mee kan. Dat is echt extreem, zelfs voor iemand met zijn kwaliteiten.

Herken dat in mindere mate ook bij mijzelf. Heb wel eens gekscherend de opmerking gemaakt dat als ik de voordeur van de sportschool zie dat ik al 2 kg spiermassa aankom. Voor wielrennen geldt dat ook wel, al zit ik inmiddels een tijdje op een plateau (ben ook niet meer/intensiever/gerichter gaan trainen, dus niet vreemd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
HeleBoel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:37:
Inhakend op het voedingsverhaal een aantal posts terug: wat mij heel erg geholpen heeft is de app van voedingscentrum.nl. Je kunt daarop alles wat je eet invoeren en dan zie je meteen hoeveel calorieën je per dag gegeten hebt. Ik zag dat met name het snoepen flink impact had. Toen ik erop ging letten ging ik inderdaad minder eten (met name koolhydraten uit pasta/rijst/aardappelen), maar ik kreeg ook last met lange duurtrainingen, dan had ik aan het einde energie tekort. Dus ik moest erg opletten dat ik met lange duurtrainingen ook voldoende eten meenam.
Verder geeft de app ook voedingsadviezen, en ik heb al een aantal dingen die ik normaal at vervangen door betere alternatieven (zoals boter, yoghurt, broodbeleg, etc.). Het voordeel van deze app is wel dat je nog steeds alles kunt eten (er worden geen producten uitgesloten), maar je bent je meer bewust van de impact op het aantal calorieën dat je op een dag eet. Ik ben daar 6 kg mee kwijt geraakt.
Grappig wel. Ik sprak die dietiste en zij gaf ook aan: Alles wat ik je net verteld heb om te vermijden (wit brood, witte pasta, veel suikers en dat soort dingen): voorafgaand en tijdens het fietsen zo veel mogelijk eten. Ik ontbijt altijd met havermout, maar zou voor het fietsen beter overstappen op witte boterhammen met jam (bahbah), omdat je zo het aantal vezels omlaag brengt en veel koolhydraten hebt.

Ik gebruik nu Vytal, maar die is betaald en mist enorm veel producten. Voedingscentrumapp heb ik ook een tijdje gebruikt, bevat veel producten dus op dat vlak wel heel handig ja.

Ik heb 2 weken geleden zelf sportrepen gemaakt naar een filmpje van GCN. Aldus m'n app, kijkend naar de ingredienten zo'n 350kcal per reep dus prima brandstof voor een uurtje gasgeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wel ernstig dat het in een topic over fietsen over 'non-compliance' gaat ;).

Meestal hoor je zulke termen bij juridische of fiscale regels waar bedrijven compliant moeten zijn. Wordt wel heel serieus allemaal.

Straks komt er nog een check the box na een training bij TR: 'Are you compliant with the TR program yes/no' :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Met Adaptive training hoef je die vraag niet zelf te beantwoorden ;) Haha

Edit: heel irritant is het overigens hoor. Maar ik kom heel vaak niet op de Nederlandse termen voor dit soort zaken/begrippen. Dus als ik af en toe Engelse termen gebruik in Nederlandse zinnen.... Sorry :)

[ Voor 58% gewijzigd door Michaelg op 17-03-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jullie ook last van dat Zwift niet naar Strava uploadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:07:
Jullie ook last van dat Zwift niet naar Strava uploadt?
Nope hier is de rit er gewoon opgekomen, inclusief mijn handmatige "F10" screenshots, dat probleem is dus wel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kluus schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Nope hier is de rit er gewoon opgekomen, inclusief mijn handmatige "F10" screenshots, dat probleem is dus wel opgelost.
Ah, ik zie 't al. De ritjes moeten minimaal 2 km zijn.
(Ik was even aan het testen of de ANT-verbinding met de nieuwe dongle wél goed werkte. Dat is gelukkig het geval!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Gister de iTT gereden bij Zwift NL. Zat er vanaf het begin eigenlijk al niet lekker in, maar uiteindelijk toch nog een respectabele 328w gemiddelde gereden. Voordat het niet zo lekker liep (kostte meer moeite dan normaal, waar ik het normaal gesproken heerlijk vind om zulke inspanning te leveren) ben ik daar wel tevreden mee en toont het aan dat er nog progressie naar zo'n 340-345w mogelijk is deze zomer bij 2-3kg minder lichaamsgewicht (4,1 > 4,4 W/Kg).

Heb de laatste tijd weer wat last van knieproblemen/scheve houding. Het is geneuzel in de marge, maar zit daardoor gewoon net niet lekker. Het heeft iets te maken met de stand van de schoenplaatjes en/of zadelhoogte en setback, maar kan in ieder geval niet wachten tot de bikefit op 8 april. Daarmee hoop ik mijn houding te kunnen finetunen, maar ook vooral de focus te leggen op het optimaliseren van de vermogensoverbrenging.

Ik heb wel eens het gevoel dat er meer kracht in zit dan het lichaam aan kan en door een suboptimale houding ik last krijgt van overbelasting (knieën, met name links). Dat mijn linkervoet iets naar binnen staat zorgt voor een zwak punt wat je vervolgens probeert te compenseren met stand van het voetplaatje of hoe je op het zadel zit. Dit is solo vrijwel niet af te stellen, wat je voelt is niet representatief voor wat fysiologisch juist is (stand heup-knie-voet in een rechte lijn).

Bovenstaande is deels geneuzel in de marge natuurlijk. Ik fiets gemiddeld 10u per week en het is niet dat ik huilend van de pijn op de fiets zit of dagen moet herstellen van een rit herstellen, maar er is ruimte voor verbetering.

Ook weer ff een analyse gedaan van de Quarq vs. Tacx vermogensmeting. 3e keer nu en er heeft eigenlijk nergens een afwijking van meer dan 1-2% tussen gezeten. Wel opvallend dat er weer een korte dropout van 1s zat in de Quarq. Over de afgelopen 3 races in totaal 4 korte dropouts geregistreerd bij de Quarq en eentje bij de Tacx. Ik wijd deze maar aan de ANT+ ontvanger en niet aan de power units.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2CSAkb6Btc9PDrW-4wabrbEX3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfH6LfVxXcUN0jya2HBnEeUG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSEy8VdfDiWRth0jRPSsOrIt25c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWjxjwPrLSgZgvzZDTI0EGAO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Zit ff naar die uitslagen op ZP te kijken, maar volgens mij gaat er iets niet goed, of ik zie het verkeerd.

Hoe ken jij nou lager genoteerd staan dan andere met een snellere tijd ?

[ Voor 48% gewijzigd door Michaelg op 18-03-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Michaelg misschien ben ik te privacy sensitive, maar iedereen kan zo naam en toenaam wel aan elkaar koppelen... ik zou de namen even donker maken, of het plaatje verwijderen.

But maybe it's just me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Michaelg die lijst is gesorteerd op punten, normaal verdien je die door sprints te winnen bij sprint banners bijvoorbeeld. Ik weet niet wat gisteren bij de iTT de requirements waren, ik denk dat ze dat vergeten zijn uit te zetten want bij een itt voegt het niet zo veel toe volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 18-03-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Deze race werkt met primes, oftewel een soort tussensprints. Had eigenlijk geen idee waar de prime lag deze race, volgens mij op een klimmetje halverwege en wie daar de snelste tijd had, maar dat stelde weinig voor deze keer. Hoe dan ook doe ik de primes vaak niet mee, ook al wegen ze best zwaar mee. In een massasprint kun je als 1e over de finish komen en nog steeds als 7e ofzo eindigen als je bij de tussensprints niet in de top5 of top 10 zit.

Mijn naam is niet heel prive (meeste hier weten toch wel wie ik ben). Zo lang het in een afbeelding zit en niet in de search naarboven komt met een adres erbij maakt het mij weinig uit. ZwiftPower is publiek toegankelijk en toekomstige werkgevers die mij Googlen zullen toch al overspoeld worden met discutabele posts en uitspraken O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ahhh oke dacht dat het een ITT was en dus gewoon wie het snelst van punt a naar b is gekomen ^^

@Requiem19 Dit betreft data die openbaar staat op Zwiftpower.com zonder dat je je hoeft aan te melden, dus denk niet dat het gaat om privacy gevoelige info. Dus als je niet wilt dat mensen deze data vinden, wellicht even over nadenken waar je je data naartoe upload :) Maar ik heb het plaatje hier even verwijderd voor diegene die het toch vervelend vinden.

Pagina: 1 ... 80 ... 161 Laatste